(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 آبان 1390- شماره 20060

حديث دشت عشق
تراكتورسازي در شيراز به دنبال امتياز است
تقابل پيروزي با «داماش آماده» در رشت
اخبار كوتاه از فوتبال
گزارش ويژه فيفا از روند صعودي فوتبال ايران تيم كي روش يادآور نسل طلايي است
مهماندوست: يك نفر محض رضاي خدا به من كمك كند
عسگري سرمربي جديد تيم ملي تكواندو
گوگشليدزه سر از همدان درآورد احتمال كناره گيري نفت تهران از ليگ برتر كشتي آزاد
ديدار دوستانه تيم ملي فوتبال ايران و ايتاليا در سال 2013
هندبال انتخابي المپيك- كره جنوبي تيم ملي جواز حضور در نيمه نهايي را بدست آورد



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «يوسف كشاورز»
دشمن را در خونمان غرق مي كنيم
شهيد «يوسف كشاورز»، سال 1340 در روستاي بالامحله نالكياشر از توابع شهرستان لنگرود زميني شد و در سي و يك خرداد ماه سال 61 در جبهه شلمچه بر اثر اصابت تركش خمپاره در اولين شب ماه مبارك رمضان در حال اقامه نماز آسماني گشت.
«گزيده اي از وصيت نامه شهيد»
«دنيا بداند ما تصميم گرفته ايم دشمنانمان را در جوشش خون هاي سرخي كه از ما جاري مي شود غرق سازيم، آنقدر خون خواهيم داد كه سرخي و كثرت خونمان لرزه بر اندام دشمن اندازد و كاخ هاي ستم و استكبار آنان را ويران كند. به همين خاطر به مادران عزيز بگوئيد كه فرزندان خود را براي شهادت بزايند كه امروز اسلام به آنان محتاج است و بگوئيد براي نبرد با يزيد به خون علي اصغر نيز نيازمنديم. اگر جسدم به دست شما رسيد هر كجا كه مثمرثمر بود دفن نماييد چون اگر شهادتم مورد قبول خدا واقع شود مهم نيست كه جسدم كجا دفن شود.»

 



تراكتورسازي در شيراز به دنبال امتياز است
تقابل پيروزي با «داماش آماده» در رشت

دوازدهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي از امروز آغاز مي شود كه تيم پيروزي در مسابقه اي كه نتيجه آن تأثير مستقيم بر سرنوشت استيلي خواهد داشت به مصاف داماش گيلان مي رود.
مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي از عصر شنبه با برگزاري سه ديدار در رشت، شيراز و تهران وارد هفته دوازدهم مي شود كه با پايان ديدارهاي اين هفته در روز دوشنبه باز هم شاهد تعطيلي مسابقات ليگ و حضور بازيكنان شاخص در اردوي تيم ملي خواهيم بود. در زير اشاره اي گذرا به ديدارهاي آغازين هفته دوازدهم ليگ برتر خواهيم داشت:
داماش گيلان- پيروزي تهران
پيروزي در بدترين شرايط ممكن به گيلان مي رود تا با داماشي بازي كند كه از قضا در بهترين وضعيت خود قرار دارد. داماش با ابراهيم قاسمپور اوج گرفته و از چهار بازي سه پيروزي و يك تساوي بدست آورده است. اين تيم با پيروزي در شهرآورد گيلان و كنار زدن نفت تهران از جام حذفي روحيه اي دوچندان گرفته و با آمادگي كامل به مصاف پيروزي خواهد آمد.
حال و روز پيروزي اما تعريفي نيست. پيروزي نه زيبا بازي مي كند و نه نتيجه مي گيرد و گرفتار بحران هايي است كه نه استيلي راه خروج از آنها را مي داند و نه علي پروين. سقوط آزاد سرخپوشان در جدول رده بندي ليگ برتر و افزايش فاصله آنها با صدر جدول همچنان ادامه دارد و مشخص نيست، چه روزي به اتمام مي رسد. تمام اميد استيلي و اعضاي كادر فني پيروزي به بازگشت علي كريمي تا شايد با آمدن او قواي تهاجمي سرخپوشان تقويت شود و در مصاف با داماش حرفي براي گفتن داشته باشند.
فجر سپاسي شيراز- تراكتورسازي تبريز
زردپوشان شيرازي به دنبال نتايج ضعيفي كه در هفته هاي اخير بدست آوردند به رده هفدهم جدول سقوط كردند. آنها كه براساس ادعاي كلانتري جايگاه شان در انتهاي جدول نيست، چشم به ديدارهاي پيش رو دارند تا شايد با كسب امتيازات لازم از قعر جدول فرار كنند. زردپوشان شيرازي اين هفته در خانه پذيراي تراكتورسازان تبريزي هستند كه روزهاي ناآرامي را پشت سر مي گذارند. تساوي خانگي مقابل سايپا و حذف از جام حذفي تيغ تيز انتقادات را به دست «امير پاشا» و شاگردانش برگردانده و شايد با يك باخت و تساوي ديگر و دور شدن از صدر جدول آتش انتقادات هواداران بالاتر برود.
نفت تهران- شاهين بوشهر
پديده يازدهمين دوره ليگ برتر كه تا همين هفته گذشته صدرنشين جدول رده بندي بود، اين هفته در خانه از تيم شاهين بوشهر پذيرايي مي كند. اين بازي تقابل انديشه هاي حسين فكري با مربي است كه هنوز به ليگ برتر نيامده كلي سر و صدا به راه انداخته است.
- برنامه ديدارهاي هفته دوازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
شنبه- 7/8/90
¤ داماش گيلان- پيروزي (ساعت 30:15)
¤ فجر سپاسي شيراز- تراكتورسازي تبريز (ساعت 16)
¤ نفت تهران- شاهين بوشهر (ساعت 40:16)
يكشنبه- 8/8/90
¤ شهرداري تبريز- ذوب آهن اصفهان (ساعت 40:15)
¤ سايپاي البرز- فولاد خوزستان (ساعت 40:16)
¤ صنعت نفت آبادان- صباي قم (ساعت 45:16)
¤ سپاهان اصفهان- ملوان بندرانزلي (ساعت 40:17)
¤ استقلال تهران- مس سرچشمه (ساعت 45:17)
دوشنبه- 9/8/90
¤ مس كرمان- راه آهن شهر ري (ساعت 15:16)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

آغاز مجدد ليگ برتر فوتسال
ليگ برتر فوتسال يادواره بابك معصومي كه به دليل حضور تيم ملي در جايزه بزرگ برزيل به مدت 20 روز تعطيل بود از امروز از سر گرفته ميشود. برنامه كامل بازي هاي هفته هشتم به اين شرح است: ¤ فولاد ماهان اصفهان- ميثاق تهران¤ لبنيات ارژن شيراز- گيتي پسند اصفهان ¤ دبيري تبريز- شهيد منصوري قرچك ¤ شركت ملي حفاري اهواز- صباي قم ¤ گسترش فولاد تبريز- پرسپوليس تهران ¤ شهرداري ساوه- فيروز صفه اصفهان ¤ راه ساري- علم و ادب سايپا مشهد. تا پايان هفته هفتم گيتي پسند اصفهان صدرنشين ليگ است و دبيري تبريز هم بدون امتياز در قعر جدول قرار دارد.
واكنش فيروز كريمي به شكايت نفتي ها
سرمربي شاهين بوشهر به شكايت باشگاه نفت تهران از وي واكنش نشان داد. فيروز كريمي در واكنش به شكايت باشگاه نفت تهران به دليل اظهاراتش مبني بر اينكه بردهاي اين تيم با همكاري جادوگرها بوده نيز گفت: من اين اظهارات را بيان نكرده ام و كذب محض مي باشد. نفتي ها از بازي با ما ترسيده اند و رو به جوسازي آورده اند. اين شگردها قديمي شده است و بايد بگويم شاهين در زمين جواب آنها را مي دهد.
رمي ها خواهان جذب ريو فرديناند
مسئولان باشگاه آ اس رم براي ترميم خط دفاع خود خواهان جذب مدافع 32 ساله منچستريونايتد هستند. تيم رم كه در چند هفته گذشته با مشكلات عديده اي در امور دفاعي دست به گريبان بوده قصد دارد در نقل و انتقالات ميان فصل در ماه ژانويه موسوم به پنجره زمستاني اقدام به ترميم خط دفاع لرزان خود كند. رمي ها براي اين منظور بسيار علاقمند به جذب ريو فرديناند ستاره 32 ساله تيم اولدترافوردي هستند. بازيكني كه در ماه هاي اخير با مصدوميت هاي بيشماري مواجه بوده است.
غيبت اولادي و نصرتي، حضور علي كريمي
تمرين نوبت بعدازظهر روز گذشته تيم فوتبال پيروزي به دليل بارش باران لغو شد. خبر ديگر از پيروزي اينكه با تصميم كادر فني نام مهرداد اولادي، ابراهيم شكوري و حميد علي عسگر براي سفر به رشت از ليست خط خورد. محمد نصرتي هم به دليل 3 اخطاره بودن در ديدار با داماش حضور ندارد. اين در حالي است كه نام عليرضا محمد و علي كريمي كه مصدوم بودند در ليست 18 نفره ديده مي شود.
برهاني: فقط در استقلال بازي مي كنم
آرش برهاني مهاجم تيم فوتبال استقلال شايعه حضورش در تيم صنعت نفت آبادان را تكذيب كرد و گفت: به هيچ عنوان با اين تيم آباداني و تيم هاي ديگر ليگ برتر مذاكره نكرده ام. نمي دانم شايعه جدايي من از استقلال و حضورم در تيم صنعت نفت آبادان از كجا شكل گرفته است، چرا كه تنها گزينه من در ايران فقط استقلال است.
برگزاري 2 مرحله ديگر از جام حذفي تا پيش از نيم فصل
رئيس سازمان ليگ برتر اعلام كرد تا پيش از شروع نيم فصل رقابت هاي ليگ برتر 2 مرحله ديگر از رقابت هاي جام حذفي را برگزار خواهيم كرد. عزيز محمدي گفت: برنامه دقيق ادامه رقابت هاي جام حذفي تا دوشنبه هفته جاري اعلام مي شود. تلاش ما بر اين است كه تا پيش از آغاز نيم فصل دوم رقابت هاي ليگ برتر ، 2 مرحله ديگر از رقابت هاي جام حذفي را برگزار كنيم.
باقري: كمك مي كنم اما پست قبول نمي كنم
كريم باقري كاپيتان پيشين تيم پيروزي پس از ديدار با علي پروين گفت: صحبت هايي انجام داده ايم اما هنوز تصميم قطعي گرفته نشده است. قرار نيست سمتي بگيرم و بحث اين مسائل مطرح نشده اما اصل كار اين است كه اگر كمكي از دستمان بر آيد انجام دهيم.
بازگشت كاكا به تيم ملي برزيل
كاكا هافبك 29 ساله رئال مادريد پس از درخشش در بازي هاي اين فصل لاليگا يكبار ديگر به اردوي تيم ملي برزيل براي حضور در دو بازي دوستانه مقابل گابن و مصر دعوت شد. آخرين باري كه كاكا پيراهن تيم ملي برزيل را بر تن كرد، به 2 جولاي 2010 و ديدار با هلند در مرحله يك چهارم نهايي جام جهاني برمي گردد.
رئيس شوراي انتقالي ليبي فوتباليست از آب درآمد
عبدالحميد زوبا، مربي سابق تيم ملي فوتبال الجزاير در گفت وگو با يكي از روزنامه هاي اين كشور اعلام كرد كه مصطفي عبدالجليل، رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي در دهه هفتاد كاپيتان تيم «الاخضر» شهر «البيضاء» بوده و سه سال زير نظر وي كار كرده است. زوبا تأكيد كرد كه عبدالجليل بازيكن خط مياني تيم الاخضر بوده و يكي از بهترين بازيكنان تاريخ ليبي به شمار مي آيد.

 



گزارش ويژه فيفا از روند صعودي فوتبال ايران تيم كي روش يادآور نسل طلايي است

پايگاه رسمي فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) در گزارشي به روند صعودي تيم ملي فوتبال ايران از زمان آمدن كارلوس كي روش به اين تيم اشاره كرده است.
در قسمتي از گزارش فيفا كه در ميان يكي از چهار گزارش اصلي صفحه نخست سايت فيفا قرار دارد، آمده است: ايران كه در دوره اي يكي از ترسناك ترين تيم هاي آسيا را در اختيار داشت، اكنون تحت هدايت سرمربي پرتغالي يعني كارلوس كي روش توانسته اند بار ديگر به سمت شكل ايده آل و قوي خود باز گردد و پروسه بازسازي اخير اين تيم با موفقيت هاي زيادي روبرو شده كه در نهايت منجر به صعود هشت پله اي ايراني ها در تازه ترين رنكينگ فيفا شد. در حالي كه ايران همچنان در آسيا جايگاه چهارم را در اختيار دارد، آن ها توانسته اند فاصله خود را با سه تيم اول قاره آسيا در رده بندي اخير بسيار كمتر كنند و از همه موارد مهم تر فاصله تيم ملي با ژاپن بوده كه از 35 پله به 25 پله كاهش پيدا كرده است.
صعود خيره كننده ايران در رنكينگ فيفا بدون شك به خاطر عملكرد عالي اين تيم در سومين مرحله مقدماتي جام جهاني برزيل بوده است. در جايي كه ايراني ها شش گل بي پاسخ را به بحرين زدند تا به خاطر اين نتيجه دومين تيم آسيا باشند كه در آخرين رنكينگ فيفا صعود چشم گيري داشته است.
مهم تر از آن پيروزي بر بحرين مصالح ساختمان بلند ايران در صدر گروه E و جايي كه قطر و اندونزي هم حضور دارند را محكم تر از قبل كرده است. به طوري كه يك برد ديگر در دومين مصاف رو در روي آن ها با بحرين كه يازدهم نوامبر (21 آبان) در منامه برگزار مي شود. به احتمال زياد آن ها را در آستانه صعود به مرحله بعد قرار خواهد داد.
تيم ملي ايران كه با پيروزي خيره كننده مقابل بحرين بار ديگر از هر لحاظ تقويت شده حال نه تنها به مرحله بعدي مقدماتي جام جهاني چشم دارد، بلكه به فكر كسب جايگاهي در جام جهاني 2014 است. با اين حال براي ايران كه در نسل طلايي قبلي خود رهبري به نام علي دايي كه سلطان گل جهان است را در اختيار داشت، زدن شش گل به بحرين چندان دور از انتظار نبود و اين پيروزي يادآور خاطرات آن نسل طلايي ايران بود.

 



مهماندوست: يك نفر محض رضاي خدا به من كمك كند
عسگري سرمربي جديد تيم ملي تكواندو

فدراسيون تكواندو سرانجام پس از گذشت 17 روز از قبول استعفاي رضا مهماندوست، سرمربي جديد تيم ملي اين رشته ورزشي را معرفي كرد.
رضا مهماندوست، سرمربي پيشين تيم ملي تكواندوي كشورمان 19 روز قبل از سمت سرمربيگري تيم ملي استعفا داد و فدراسيون تكواندو پس از دو هفته بحث و بررسي در نهايت فريبرز عسگري را به عنوان سرمربي جديد تيم ملي انتخاب و معرفي كرد. فريبرز عسگري متولد اول خردادماه 1351 است كه در سال 1369 وارد تيم ملي شد. او در كارنامه خود سابقه حضور در بازي هاي المپيك 1992 بارسلون كه تكواندو به صورت آزمايشي در آن برگزار شد را دارد. وي تا سال 1998 عضو تيم ملي تكواندو بود و در اين مدت موفق شد مدال برنز جام جهاني 1991 زاگرب، مدال نقره جام جهاني 1997 قاهره، مدال برنز مسابقات قهرماني جهان 1995 مانيل، مدال نقره قهرماني دانشجويان جهان 1996 سنت پترزبورگ، مدال نقره مسابقات تكواندوي قهرماني آسيا - اقيانوسيه 1996 ملبورن، مدال برنز مسابقات تكواندوي قهرماني آسيا - اقيانوسيه 2000 هنگ كنگ، مدال طلاي بازي هاي آسيايي 1994 هيروشيما را به ويترين افتخارات خود اضافه كند.
در كارنامه مربيگري وي نيز هدايت تيم آموزشگاه هاي استان تهران، سرمربيگري تيم هاي فتح سپاه، سايپا، مقاومت در ليگ برتر، سرمربيگري تيم ملي هندوستان، سرمربيگري تيم تكواندوي نوجوانان ايران در مسابقات غرب آسيا، انتخابي المپيك سنگاپور و سرمربيگري تيم تكواندوي منتخب دانشجويان در مسابقات دانشجويان آسيا و يونيورسياد جهاني ديده مي شود.
مهماندوست: درمانده ام
جايزه ام را هنوز نداده اند، چه بگويم
اما رضا مهماندوست سرمربي سابق تيم ملي پس از انتخاب فريبرز عسگري به عنوان سرمربي جديد تيم ملي تكواندو و بزرگسالان ايران گفت: نظري ندارم، اما اميدوام كه در اين ظلمي كه نسبت به من داشتند ياد آخرت هم باشند وي در آخرين صحبت هاي خود اظهار داشت: من چهار سال براي اين مملكت زحمت كشيده ام و مقام هايي را كسب كردم كه روزي آرزوي شان بود، اما روز تجليل از قهرمانان اسم من را رد نكرده بودند و با گذشت يك هفته حتي پاداش رياست جمهوري را هم به من نمي دهند، هيچ كس هم پاسخگو نيست. نمي دانم بايد چه كنم. هر كجا كه مي روم ما را به جايي ديگر مي فرستند. يك نفر محض رضاي خدا به من كمك كند و بگويد كه پاداشم را بايد از كه بگيرم.

 



گوگشليدزه سر از همدان درآورد احتمال كناره گيري نفت تهران از ليگ برتر كشتي آزاد

در حالي كه كمتر از چند روز به آغاز مسابقات كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور باقي مانده است، حضور نفت تهران در اين رقابت ها در پرده ابهام قرار دارد.
محسن كاوه، مربي تيم ملي كشتي آزاد كشورمان كه قرار بود به عنوان مربي در تيم نفت تهران فعاليت كند با مسئولان اين تيم از نظر مالي به توافق نرسيد و به تيم ثامن الحجج(ع) خراسان رضوي پيوست. با حضور محسن كاوه در تيم كشتي ثامن الحجج خراسان رضوي تعدادي از كشتي گيران شاخص تيم نفت تهران به عضويت اين تيم مشهدي درآمدند تا نفتي هاي تهران با مشكلاتي مواجه شوند. بايد منتظر ماند و ديد مسئولان نفت در اين شرايط مي خواهند در ليگ كشتي شركت كنند يا يك تيم متقاضي و در انتظار به جمع هفت تيم حاضر مي پيوندد. ليگ برتر كشتي آزاد طبق برنامه از دهه دوم آبان ماه در دو گروه چهار تيمي برگزار مي شود.
گوگشليدزه نخستين كشتي گير خارجي
اما خبر ديگر از ليگ برتر كشتي آزاد اينكه گئورگي گوگشليدزه، كشتي گير سرشناس گرجستاني نخستين كشتي گير خارجي رقابت هاي كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور است. اين كشتي گير سرشناس و مدال آور جهاني و المپيك كه سابقه حضور در ليگ ايران را دارد با مسئولان تيم شهداي الوند همدان براي حضور در اين تيم به توافق رسيد تا نخستين كشتي گير خارجي رقابت هاي ليگ ايران باشد. بهر صورت بايد در روزهاي آينده منتظر حضور كشتي گيران خارجي در تركيب ديگر تيم هاي ليگ برتر باشيم جايي كه بطور قطع كشتي گيران گرجستاني سهم بسيار بيشتري دارند.

 



ديدار دوستانه تيم ملي فوتبال ايران و ايتاليا در سال 2013

تيم هاي ملي ايران و ايتاليا با اعلام رئيس كميته توسعه بين الملل فدراسيون فوتبال ايتاليا سال 2013 با هم ديدار مي كنند.
ميكل اووا، رئيس كميته توسعه بين الملل فدراسيون فوتبال ايتاليا در نشست خبري كه روز پنجشنبه در محل سازمان ليگ برتر در تهران برگزار شد خبر از برگزاري ديدار دوستانه تيم هاي ملي فوتبال ايران و ايتاليا در سال 2013 داد. پيش از اين نيز علي كفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان در ديدار با همتاي ايتاليايي خود تفاهم نامه هايي را امضا كرده بود. تيم ملي ايتاليا درجام جهاني 2006 با برتري مقابل فرانسه عنوان قهرماني جهان را به خود اختصاص داد.

 



هندبال انتخابي المپيك- كره جنوبي تيم ملي جواز حضور در نيمه نهايي را بدست آورد

ملي پوشان هندبال كشورمان با پيروزي بر قطر جواز حضور در مرحله نيمه نهايي مسابقات هندبال انتخابي المپيك لندن در قاره آسيا را بدست آوردند.
آخرين روز از مرحله گروهي مسابقات هندبال انتخابي المپيك لندن در بخش مردان آسيا جمعه با مصاف تيم ايران و قطر از چارچوب ديدارهاي گروه اول در سئول كره جنوبي پيگيري شد. تيم ملي هندبال كشورمان در اين مسابقه با نتيجه 35 بر 32 از سد تيم قطر گذشت تا به سومين پيروزي خود در گروه اول دست يابد. شاگردان «ريمانيچ» با اين پيروزي جواز حضور در مرحله نيمه نهايي مسابقات هندبال انتخابي المپيك لندن در كره جنوبي را بدست آوردند. پيش از اين تيم هندبال مردان ايران در دور مقدماتي و در گروه اول برابر تيم هاي قطر، كويت و ازبكستان به برتري رسيده بود. تنها شكست ايران در اين مرحله برابر تيم عربستان رقم خورد.
تيم نخست اين مسابقات به طور مستقيم جواز حضور در المپيك 2012 لندن را به دست خواهد آورد. با توجه به قوانين جديد فدراسيون جهاني هندبال، تيم دوم در مسابقات قاره اي براي كسب سهميه مسابقه داده و شانس ديگري براي حضور در المپيك خواهد داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14