(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 آبان 1390- شماره 20060

پيش بيني هواشناسي بارش برف و باران تا دوشنبه ادامه دارد
انتقاد رئيس راهور از سازمان تاكسيراني به علت كمبود تاكسي در روزهاي باراني
ممنوعيت تردد انفرادي زائران به عتبات عاليات
مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري: سند پيشگيري از طلاق تهيه شد
خريداري 36 هزار تن برنج از كشاورزان مازندراني
در فريدونكنار رودخانه خروشان كودك 5ساله را بلعيد
2كشته نتيجه برخورد اتوبوس با ميكسر در بزرگراه آزادگان
اهالي 11 روستاي پلدختر به جاي آب، نفت مي نوشند
اجساد كشف شده شناور كوشاي 1 به 10 نفر رسيد
سارق خسته در كانال كولر مغازه خوابش برد
افزايش شمار تلفات زمين لرزه تركيه
تصادف اتوبوس زائران داغستاني
18 سال انتظار
رانندگي با آرايش ممنوع
لباس طاووسي
رونمايي از طلاي هزار كيلويي



پيش بيني هواشناسي بارش برف و باران تا دوشنبه ادامه دارد

سازمان هواشناسي براي بيشتر استان هاي كشور تا روز دوشنبه بارش برف و باران و براي استان هاي كويري (يزد و سيستان و بلوچستان) نيز آسمان صاف همراه با وزش باد پيش بيني كرده است.
به گزارش مهر، بارش باران و وزش باد كه از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده بود تا روز يكشنبه ادامه دارد و در نهايت در روز دوشنبه آسمان تهران صاف كمي ابري همراه با وزش باد خواهد بود. اما همچنان در استان هايي مانند هرمزگان آسمان صاف به همراه غبار محلي پيش بيني شده است.
در اين بين در شهرهايي مانند چالدران آذربايجان غربي ارتفاع برف تا 25سانتي متر و در ارتفاعات به 45سانتي متر رسيده است كه در اين صورت پيش بيني مي شود بارش باران و برف تا سه روز آينده در اغلب نقاط كشور ادامه پيدا كند.
همچنين بندرانزلي بيشترين ميزان بارندگي را به اندازه 221 ميلي متر تا ساعت 9 و نيم روز پنجشنبه هفته گذشته به خود ديد. آسمان كيانشهر نيز 84 ميليمتر ميزان بارش باران را تجربه كرد و پس از آن آسمان رشت به اندازه 71ميليمتر در ميان شهرهاي ديگر بيشتر و بهتر باريد.
بنابراين گزارش با ورود سامانه ناپايدار به گلستان در روزهاي اخير، اين استان همراه با بارش هاي پراكنده باران و ريزش برف در ارتفاعات همراه بود.
همچنين به گزارش فارس از تبريز، نخستين برف پاييزي در سي و ششمين روز از پاييز كوه هاي عون بن علي و بخش هاي شرقي از شهر تبريز را سفيد پوش كرد تا تبريز به خود چهره زمستاني بگيرد.
براساس اين گزارش، سرما موجب شد تا مردم تبريز استفاده از لباس هاي گرم زمستاني و برقرار كردن بخاري ها و وسائل گرمايشي را امسال زودتر از سال هاي ديگر آغاز كنند.
بنابراين گزارش بارش برف شهرستان هاي ماكو و خلخال نيز را سفيدپوش كرد؛ اما همچنان محورهاي مواصلاتي اين شهرستان ها باز است و تردد خودروها در اين محورها ادامه دارد. گفتني است در اثر بارش برف و كولاك شديد برف در شهرستان ماكو در ارتفاعات به بيش از 10سانتي متر رسيد.
همچنين به گزارش ايرنا ريزش برف و باران اكثر نقاط اردبيل را در برگرفته و شهرستان مشكين شهر از توابع اين استان را سفيدپوش كرد.
سرنشين خودروي گرفتار
در آبهاي خروشان مفقود شد
به گزارش ايرنا مديركل مديريت بحران استان زنجان از مفقود شدن سرنشين خودروي گرفتار شده در جريان آب هاي خروشان زنجانرود خبر داد. صفي الله كرامتي در اين باره افزود: بر اثر بارندگي و جاري شدن سيل خودرو پرايد در محور «اسفناج- ينگجه» مفقود شد.
كرامتي اظهار داشت: پس از اعلام اين حادثه امدادگران به محل اعزام و پس از امدادرساني هاي خودرو مفقود شده را پيدا كردند.
وي با اشاره به اينكه براساس اظهارنظرها دو نفر سرنشين اين خودرو بودند، خاطرنشان كرد: در زمان حاضر از يكي از سرنشين اين خودرو اطلاعي در دست نيست.
نصب ايستگاه هاي هواشناسي
در 58 گردنه حادثه خيز
رئيس سازمان هواشناسي از نصب اولين ايستگاه هواشناسي در 58 ايستگاه جانمايي شده در گردنه هاي جاده اي پرمخاطره و پرحادثه از هفته آينده خبر داد و گفت: كل هزينه اجراي اين پروژه حدود 65ميليارد ريال است.
بهرام صناعي در گفت وگو با فارس در خصوص ايجاد 58 ايستگاه هواشناسي در گردنه هاي برف خيز و پرحادثه جاده هاي كشور اظهار داشت: در حال حاضر 34 سايت پلات فرم اين ايستگاه ها با همكاري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، از طريق پيمانكار احداث شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه هزينه اجراي اين پروژه حدود 65 ميليارد ريال است، تصريح كرد: گردنه هاي جاده اي پرمخاطره و پرحادثه كه نياز بيشتري به نصب اين ايستگاه هواشناسي دارند، از قبل شناسايي و جانمايي شده و توسط سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي به سازمان هواشناسي معرفي شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: يكي از اين ايستگاه هاي هواشناسي به صورت آزمايشي هم اكنون در پادگان جي نصب شده و تست ها و آزمايش هاي مختلف روي آن انجام شده است.
گفتني است، نصب ايستگاه هاي هواشناسي با هدف گردآوري اطلاعات درباره وضعيت جاده ها و اطلاع رساني به رانندگاني كه قصد تردد در آنها را دارند انجام مي شود.
گرد و غبار اهواز
ناشي از ريزگردها نيست
به گزارش فارس از اهواز گردوغبار ايجاد شده در روزهاي پاياني هفته گذشته كه به 8 برابر حد مجاز آلودگي رسيد ناشي از پديده ريزگردها نيست.
كارشناس حفاظت محيط زيست خوزستان با اشاره به ناپايداري هواي اهواز از پنجشنبه گذشته اظهار داشت: گردوغباري كه در هواي اهواز وجود دارد ناشي از ناپايداري هوا و خاك آلود بودن محيط شهري است و در حال حاضر ساير ايستگاه هاي پايش هوا در شهرستان ها وضعيت عادي دارند.
الهام خاكسار با بيان اينكه گردوغبار اهواز پديده ريزگردهاي برون مرزي نيست، اين پديده را از تبعات ريزگردها دانست و افزود: با توجه به اينكه بعد از وقوع گردوغبار در شهر، معابر، درختان و پشت بام ها شستشو نمي شود همچنين با وجود ساخت و سازها و انباشتن خاك در نقاط مختلف شهر، در زمان ناپايداري هوا گرد و غبار به وجود مي آيد.
وي تأكيد كرد: پس از وقوع پديده گرد و غبار در شهر بايد معابر و درختان شستشو داده شود.
رانندگان نكات ايمني را
رعايت كنند
جانشين فرمانده پليس راه كشور در گفت وگو با مهر اظهار داشت: بارش برف و باران در محورهاي شمال كشور ادامه دارد و همين امر باعث لغزندگي سطح معابر و افزايش تصادفات در اين محورها شده است. هم اكنون محور شمشك- ديزين به علت بارش برف مسدود است و ماموران از تردد خودروها در اين محور جلوگيري مي كنند.
سرهنگ پرويز سياح البرزي ادامه داد: همچنين محورهاي استان تهران، همدان و چهارمحال و بختياري با بارش باران روبرو بوده و سطح جاده هاي اين استان ها نيز لغزنده گزارش شده است. وي از رانندگان خواست به هنگام رانندگي در اين جاده ها نكات ايمني را رعايت كنند.

 



انتقاد رئيس راهور از سازمان تاكسيراني به علت كمبود تاكسي در روزهاي باراني

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي با انتقاد از كمبود شديد وسايل نقليه عمومي در روزهاي باراني از سازمان تاكسيراني تهران انتقاد كرد.
سردار حسين رحيمي ديروز در گفت وگو با ايسنا با اشاره به بارش باران طي روزهاي گذشته در تهران با انتقاد شديد از نبود وسايط نقليه عمومي خصوصا تاكسي در روزهاي باراني و جوابگو نبودن اين سيستم افزود: متاسفانه ازدحام مسافران در روزهاي باراني در معابر مشكل زا شده و از تاكسي ها در اين روزها خبري نيست لذا با توجه به پيش بيني ادامه روند بارش ها در هفته جاري از سازمان تاكسيراني تهران مي خواهيم كه نسبت به تقويت سيستم نظارتي و برخورد با رانندگان تاكسي متخلف اقدام كنند.
گفتني است به خاطر عدم نظارت جدي و دقيق بر عملكرد اين سامانه برخي تاكسي ها در شرايط باراني اقدام به سوار كردن مسافران به صورت دربست مي كنند، كه اين خود ضمن خلاف بودن باعث بر زمين ماندن بسياري از مسافران مي شود.
رحيمي تاكيد كرد: بررسي ها نشان مي دهد كه شمار تصادفات خسارتي در پايتخت 13 درصد افزايش داشته است.
وي با اشاره به اين كه علت عمده تصادفات خسارتي در پايتخت لغزندگي مسير، عدم توجه به جلو و رعايت نكردن فاصله طولي توسط رانندگان بوده است، گفت: در عين حال با كاهش سرعت در معابر پايتخت به دليل بارندگي، شمار تصادفات جرحي نسبت به هفته گذشته حدود 8 درصد كاهش يافته است.

 



ممنوعيت تردد انفرادي زائران به عتبات عاليات

رئيس پليس گذرنامه و اتباع خارجي با اعلام اينكه تردد انفرادي افراد به عتبات عاليات ممنوع است گفت: كنترل مرز در روزهاي منتهي به عرفه تشديد مي شود.
سردار محمود صادقي اظهار داشت: طبق قانون تردد انفرادي افراد به عتبات عاليات از طريق مرزهاي زميني كشور به علت نا امني كشور عراق ممنوع است و زائران نمي توانند به صورت فردي به عراق سفر كنند. اين در حالي است كه تردد زائران به صورت انفرادي از طريق خطوط هوايي امكان پذير است.
وي به مهر گفت: همزمان با روز عرفه زائران بسياري قصد عزيمت به كربلاي معلي را دارند كه بر اساس پيش بيني ها كنترل مرزهاي غربي تشديد مي شود تا زائران نتوانند به صورت انفرادي تردد كنند.
رئيس پليس گذرنامه و اتباع خارجي تاكيد كرد: تردد افراد از مرزهاي كشور عراق تنها در قالب كاروانهاي حج و زيارت امكان پذير است.

 



مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري: سند پيشگيري از طلاق تهيه شد

معاون مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري از تهيه سند پيشگيري از طلاق خبر داد.
زهرا سجادي با اعلام اين خبر افزود: سند پيشگيري از طلاق در ستاد ملي زن و خانواده و در نشست هاي مختلفي با بخش هاي علمي و اجرايي كشور تهيه شد و براي اجرايي شدن آن دولت بايد تصويب كند.
وي ادامه داد: رئيس ستاد و دبيرخانه، رئيس جمهور است و هشت وزير و تعدادي از مسئولان و معاونان اعضاي آن را تشكيل مي دهند كه اصطلاحا به اين جمع «صدو سي وهشتم» مي گويند، يعني ماده 138 مي گويد اگر جلسه اي به رياست رئيس جمهور يا معاون اول و با حضور حداقل سه وزير تشكيل شود، مصوبه آن قابل اجراست، بنابراين اين طرح كه آماده شود، بدون هيچ مشكلي مي تواند در ستاد ملي زن و خانواده تصويب و براي اجرا به دستگاه ها ارجاع شود.
سجادي اضافه كرد: سند پيشگيري از طلاق بسيار مفصل است و پشتيبان هم دارد و در صورتي كه دبيرخانه ستاد آن را تصويب كند، اجرايي مي شود، اما ممكن است دبيرخانه تصويب نكند يا اينكه بخش هايي از آن را تعديل كنند.
آمار طلاق زياد مهم نيست آنچه مهم است
تدبير براي پيشگيري است
معاون خانواده مركز امور زنان درباره آمار تعداد زنان مطلقه گفت: با آمارهاي به دست آمده شاهد آن هستيم كه در سال هاي 88-89 تعداد واقعه ازدواج تقريبا به يك ميزان ثابت مانده، اما متاسفانه تعداد واقعه طلاق بيشتر شده است و علت آن در يك جمله به «بدون دقت ازدواج كردن» برمي گردد.
وي در ادامه با بيان اينكه آمار طلاق زياد مهم نيست، آنچه مهم است تدبير براي پيشگيري از اين منفورترين حلال الهي است، به ايسنا گفت: ستاد ملي زن و خانواده يك سند علمي تحت عنوان طرح «مطلع مهر» براي زوج هاي جوان تهيه كرده است، به اين صورت كه اين بسته براي صفر تا پنج سال اول زندگي در سه بخش بهداشتي به ويژه بهداشت جنسي زوجين، بخش روانشناختي كه تفاوت ها و چگونگي برخورد طرفين با مسائل پيش آمده را تشريح مي كند و نيز بخش احكام ديني خانواده است.
سجادي اضافه كرد: طبق برنامه ريزي هاي به عمل آمده اين طرح در سال 90 در هفت استان پرطلاق كشور پياده مي شود و در صورتي كه بازخوردهاي آن خوب بود، سال 91 در كل كشور پياده خواهد شد.
معاون مركز زنان و خانواده در ادامه طرح «جامع انتظام خانواده» را طرح ديگر در معاونت امور خانواده در مركز زنان خواند و افزود: اين طرح دو بخش مديريتي شامل؛ مديريت الگوها و انتظام خانواده اسلامي و مديريت سلامت و امنيت دارد كه با همكاري مشاوران استان ها و دستگاه ها نوشته شده است.
سجادي در پايان خاطرنشان كرد: در معاونت خانواده تحكيم بنيان خانواده براي كل ايرانيان مدنظر است چنان كه در حال حاضر آموزش خانواده را براي تمام اقشار جامعه در داخل كشور و در سطح بين المللي براي تمام رايزن هاي فرهنگي كشور و ايرانيان مقيم خارج پياده كرده ايم.

 



خريداري 36 هزار تن برنج از كشاورزان مازندراني

ساري- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور از خريداري 36 هزار تن برنج از كشاورزان مازندراني خبر داد.
رضا افروزه به كيهان گفت: ارزش ريالي برنج خريداري شده از كشاورزان حدود 53 ميليارد تومان است و تاكنون 47 ميليارد تومان از مطالبات كشاورزان پرداخت شد.
وي يادآور شد: تمامي كشاورزاني كه تا تاريخ 25 مهرماه امسال برنج را تحويل مراكز خريد تضميني دادند؛ مطالبات آنها نيز پرداخت شده است.
افروزه به آمادگي خريد برنج از سوي مراكز خريد برنج مازندران اشاره كرد و گفت: اطمينان خاطر براي فروش برنج كشاورزان و ايجاد تعادل بر قيمت برنج در بازار از مزاياي خريد تضميني برنج محسوب مي شود.
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور در پايان اظهار داشت: در حال حاضر مراكز خريد دولتي اين شركت در شهرهاي بابل، آمل، فريدونكنار و نكاء در حال خريد تضميني برنج از كشاورزان مازندراني هستند و اين مراكز در صورت نياز قابل افزايش است.

 



در فريدونكنار رودخانه خروشان كودك 5ساله را بلعيد

كودك پنج ساله فريدونكناري در رودخانه روستاي مهلبان اين شهرستان غرق شد.
به گزارش فارس از فريدونكنار، در روستاي مهلبان شهرستان فريدونكنار يك كودك نونهال پنج ساله بر اثر لغزش و واژگون شدن در رودخانه اين روستا غرق شد.
ابوالفضل گرجيان گل مهلباني به علت بارندگي و سرد بودن بيش از حد هوا در كوچه همجوار منزل خود هنگام بازي تعادل خود را از دست داده و به داخل رودخانه پرتاب شد.
بر اثر فرياد اين نونهال پنج ساله، خانواده او به داخل كوچه آمده و با مشاهده يك لنگه دمپايي فرزندشان متوجه غرق شدن كودك خود شدند.
اهالي روستاي مهلبان تلاش كرده و در آب سرد رودخانه به دنبال جسد بودند و همزمان نيروهاي امداد و نجات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرستان فريدونكنار نيز در اين جستجو تلاش داشتند كه بالاخره تلاش ها در ساعات اوليه بدون پاسخ ماند.
سرانجام در ساعت 23 پنجشنبه شب جسد اين نونهال كه به شاخه درختي در مسير پايين دست رودخانه گير كرده بود، كشف شد.

 



2كشته نتيجه برخورد اتوبوس با ميكسر در بزرگراه آزادگان

رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از مرگ يك مرد و يك زن در جريان تصادف يك دستگاه اتوبوس با كاميون ميكسر در بزرگراه آزادگان خبر داد.
سرهنگ احمد عسگري نژاد گفت: كاميون ميكسر به علت نقص فني (پنچري) در حاشيه اتوبان توقف كرده بود و زماني كه راننده آن در حال بررسي وضعيت چرخ كاميون بود اتوبوس بين شهري به علت عدم توجه به جلو راننده آن با اين كاميون برخورد كرده كه راننده كاميون ميكسر در دم فوت و يكي از سرنشينان اتوبوس كه يك زن بود نيز كشته شده است.
وي با بيان اينكه 9 سرنشين اتوبوس مصدوم شده اند به ايسنا گفت: هشت مصدوم اين حادثه توسط عوامل اورژانس و اتوبوس آمبولانس كه در محل حاضر شد، به صورت سرپايي در محل مداوا شدند و راننده اتوبوس نيز كه دچار شكستگي از ناحيه پا شده بود توسط اورژانس به بيمارستان منتقل شد.
وي افزود: راننده كاميون ميكسر و راننده اتوبوس هر كدام با سهم 50 درصد در اين حادثه مقصر شناخته شدند.

 



اهالي 11 روستاي پلدختر به جاي آب، نفت مي نوشند

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
اهالي 11 روستاي منطقه جلگه خلج از توابع شهرستان پلدختر به جاي آب، نفت مي نوشند.
مديرعامل آب و فاضلاب روستايي لرستان افزود: از تيرماه سال 88 تاكنون به دنبال تركيدگي خط لوله انتقال نفت سركان و نشت نفت به تنها چاه منبع تامين 11 روستاي منطقه و سرايت نفت به داخل آب چاه، ساكنان اين روستاها ناگزير به مصرف آب آلوده به نفت هستند.
وي افزود: با پيگيري هاي به عمل آمده علي رغم اينكه شركت ملي نفت مناطق مركزي در سال 88 هيچ گونه كمكي به ما نكرد در سال 89 تصميم بر اين گرفته شد از آنجا كه هزينه طرح به بيش از هفت ميليارد تومان مي رسيد، اين هزينه بين وزارت نيرو و نفت مناطق مركزي تقسيم شود كه وزارت نيرو سهم خود را كه مبلغ 3/5 ميليارد تومان بود پرداخت كرد و پروژه به ميزان 33 كيلومتري پيشرفت داشت عليرغم اينكه علاوه بر مبلغ ذكر شده يك ميليارد و نيم نيز به پيمانكار و مشاور بدهكار شديم متاسفانه شركت ملي نفت مناطق مركزي به تعهدات خود عمل نكرد و مجددا پروژه آبرساني متوقف شده است و به علت بدهي به پيمانكار قادر به ادامه كار نيستيم.
وي افزود: متاسفانه مدير عامل شركت ملي نفت مناطق مركزي مايل به حل مشكل نيستند و در ديدار اخير با ايشان وي مدعي است كه يك تانكر را در اختيار آبفا قرار مي دهد كه به 11 روستا آبرساني شود ولي يك تانكر قادر به تامين نياز اين روستاها نيست.
مهندس كاكاوند گفت: ادعاي مهندس فكور مديرعامل شركت ملي نفت مناطق مركزي ايران درخصوص رفع سه ماهه مشكل آب شرب روستاها غيرواقعي بوده و عملي نيست و مشكلات روستاهاي ذكر شده هر روز بيشتر مي شود.
مهندس كاكاوند گفت: در جلسه اي كه به تازگي با آنان داشتيم متوجه شديم مبلغ پنج ميليارد و 300 ميليون تومان سهم شركت نفت را در كميسيون داخلي خود به دو ميليارد تومان كاهش داده اند كه اين مسئله باعث شد به عنوان اعتراض جلسه را ترك كنم.
وي افزود: آبرساني به موراني و جلگه خلج هفت ميليارد تومان نياز دارد كه شركت نفت تنها 350 ميليون تومان پرداخت كرده يعني 10 درصد از تعهدات خود كه با توجه به پيشرفت پروژه رقم بسيار ناچيزي است.
مديرعامل آبفاي استان اظهار داشت: مسئولان شركت نفت انجام تعهدات را منوط به آبرساني به منطقه سركان كه خود در آنجا پايگاه دارند كرده اند. جاي سوال است كه آبرساني به روستاهاي جلگه خلج چه ربطي به سركان دارد. اما آقايان گوششان به اين حرف ها بدهكار نيست و با همين بهانه صورت وضعيت هاي ما را پرداخت نمي كنند.
وي افزود: در اين خصوص مكاتباتي داشته ايم آنان مي گويند در دست بررسي است نزديك به چهار ماه است كه در دست بررسي است، مگر بررسي يك صورت وضعيت چقدر زمان مي خواهد؟

 



اجساد كشف شده شناور كوشاي 1 به 10 نفر رسيد

مدير كل بنادر و دريانوردي استان بوشهر گفت: با كشف دو جسد ديگر از مفقود شدگان كشتي «كوشا يك» تعداد اجساد كشف شده اين حادثه به 10 نفر رسيد.
محمد راستاد در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به كشف اجساد دو نفر از سرنشينان اين كشتي اظهار داشت: اجساد اين دو سرنشين توسط يك موتور لنج صيادي در حوالي سكوي نفتي بلال در نزديكي جزيره لاوان كشف شده است.
وي اظهار داشت: پس از تاييد بالگرد تجسس اعزامي به منطقه اعلام شده شناور ناجي جهت انتقال اجساد به منطقه اعزام شده است.
مدير كل بنادر و دريانوردي استان بوشهر گفت: اجساد كشف شده براي شناسايي و طي مراحل قانوني به مسئولان امر تحويل شده اند.
راستاد با بيان اينكه عمليات جست وجو براي كشف اجساد سه نفر ديگر از سرنشينان اين شناور ادامه دارد، گفت: عمليات جست وجو بعد ازحدود گذشت يك هفته از اين حادثه همچنان ادامه دارد.

 



سارق خسته در كانال كولر مغازه خوابش برد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
سارقي كه براي سرقت از يك مغازه وارد كانال كولر شده بود از شدت بي خوابي، همانجا خوابش برد و صبح با آژير پليس بيدار شد.
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي تماس تلفني فردي با مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر اين كه فردي در كانال كولر مغازه وي خوابيده است ماموران كلانتري 22 اين فرماندهي بلافاصله به محل اعزام شدند و فردي به نام «محسن-ر» 23 ساله را دستگير كردند.
سرهنگ محمدعلي بختياري اضافه كرد: فرد دستگير شده از سارقان سابقه دار است و يكي از شگردها و شيوه هاي سرقت وي وارد شدن از كانال كولر و يا پنجره به علت جثه كوچك و لاغراندامش مي باشد.
وي گفت: متهم به مواد مخدر اعتياد شديد دارد و براي تامين هزينه مواد اقدام به سرقت مي كند و به تازگي نيز از زندان آزاد شده است.

 



افزايش شمار تلفات زمين لرزه تركيه

شمار تلفات زمين لرزه 2/7 ريشتري يكشنبه هفته گذشته تركيه به 570 تن افزايش يافت.
بنابر اعلام مقامات تركيه، تاكنون بيش از 2 هزار و 500نفر در اين زمين لرزه مجروح شده اند. همچنين نيروهاي امداد تاكنون توانسته اند حدود 187نفر را زنده از ميان آوارها بيرون بكشند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، در آخرين مورد نيروهاي امداد توانستند يك پسر 13 ساله را از ميان آوارهاي يك آپارتمان واقع در منطقه «ايركيش» پس از گذشت 5 روز زنده بيرون آورند.
يكي از نيروهاي امداد درباره نحوه نجات اين پسر 13 ساله از زير آوار گفت: وقتي صداي او را از ميان آوارها شنيدم شروع به بيرون ريختن آوارها كردم و توانستم او را نجات دهم.
پدر اين پسر 13 ساله به خبرنگاران گفت: نيروهاي امداد اميدي به زنده ماندن پسرم نداشتند اما خيلي زود توانستند پسرم را سالم از زير آوار بيرون آورند.
نيروهاي امداد پيش از نجات دادن اين نوجوان، دو جوان 18 و 19 ساله را نيز از زير آوار در استان «وان» تركيه زنده بيرون كشيدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، هزاران زلزله زده پنجمين شب را در سرما و بدون سرپناه شب را به صبح رساندند. همچنين ريزش برف و باران در مناطق زلزله زده كار كمك رساني به مردم را با مشكل روبرو كرده است.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي نيوز، سازمان ملل در پي درخواست آنكارا هزاران چادر براي اسكان مردم زلزله زده به تركيه فرستاده است.
پنجمين محموله كمك هاي مردمي ايران
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر گفت: پنجمين محموله بشردوستانه كشورمان از طريق مسيري زميني وارد تركيه شد.
محمود مظفر رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در گفت وگو با برنا اظهار داشت: پنجمين محموله بشردوستانه كشورمان شامل چادر، پتو و موادغذايي مورد نياز زلزله زدگان تركيه، از طريق مسير زميني، توسط 5 كاميون وارد تركيه شد.
مظفر افزود: در حال حاضر تيم هاي عملياتي و امدادي 30نفره جمعيت هلال احمر كشور براي كمك رساني به مردم زلزله زده، در تركيه حضور دارند همچنين 200 چادر براي اسكان خانواده هاي زلزله زدگان در يك استاديوم مستقر است.

 



تصادف اتوبوس زائران داغستاني

44 زائر داغستاني در بزرگراه مكه مكرمه-مدينه منوره دچار سانحه شدند كه يكي از آنها كشته و بقيه مجروح شدند.
به گزارش مهر، انحراف يك دستگاه اتوبوس حامل حجاج داغستاني از مسير خود در 10 كيلومتري ورودي شمالي شهر خيبر سبب برخورد آن با ديواره آهنين شد كه به واژگوني آن انجاميد كه بر اثر آن، يكي از حجاج كشته و 37 نفر ديگر زخمي شدند.بنا به اين گزارش، حال 5 نفر از مجروحان اين حادثه، وخيم است و «عبدالعزيز بن ماجد» رئيس كميته حج منطقه مدينه منوره دستور رسيدگي كامل و درمان سريع مجروحان و تسهيل پيوستن آنها به بعثه حج متبوعشان را صادر كرده است.«رشيد الذيابي» مدير بخش بهداشت منطقه خيبر از مداواي 37 مجروح در بيمارستان عمومي خيبر خبر داده است، اما حال 5 نفر از آنها را وخيم اعلام كرده است.به گفته وي، 22 نفر از مجروحان پس از مداوا، بيمارستان را ترك كردند اما 10 نفر ديگر در بيمارستان بستري شدند تا مورد مداوا قرار گيرند، همچنين 5 مورد اورژانسي به بيمارستان ملك فهد شهر مدينه منتقل شدند.

 



18 سال انتظار

روزنامه القدس العربي خبر داد: دختر صبور و وفادار فلسطيني 18 سال انتظار نامزد اسيرش را كشيد.
اين روزنامه در نسخه اينترنتي خود در گزارشي ويژه نوشت: «رائده» دختر فلسطيني اهل حومه جنين (در كرانه غربي) 18 سال و 6ماه قبل از آنكه «ضاهر قبها» نامزدش اسير شود، با وي نامزد كرده بود، «ضاهر قبها» چند روز پيش در پي توافقنامه مبادله اسيران ميان رژيم اسرائيل و جنبش حماس پس از 18 سال اسارات آزاد شد. القدس العربي نوشت: «ضاهر قبها» چند بار از سوي رژيم اسرائيل به حبس ابد محكوم شده بود و احتمال آزادي اش وجود نداشت اما «رائده» با اينكه مي توانست قرار نامزدي را به همين علت بهم بزند حاضر به اين كار نشد. ضاهر و رائده ديشب با يكديگر ازدواج كردند.

 



رانندگي با آرايش ممنوع

پليس دبي اعلام كرد براي زناني كه هنگام رانندگي، آرايش كنند؛ جريمه 50 دلاري صادر مي كند.
به گزارش شيعه آنلاين، «محمدسيف الزفين» از مديران ارشد پليس راهنمايي و رانندگي دبي گفت: زناني كه هنگام رانندگي آرايش كنند، علاوه بر جريمه نقدي، در پرونده آنها 4 نمره منفي نيز ثبت خواهد شد. براساس قوانين پليس امارات، گواهينامه رانندگي افرادي كه نمره منفي آنها از ميزان معيني، عبور كند؛ لغو مي شود. اين مقام ارشد پليس دبي افزود: تاكنون 4 زن به دليل آرايش هنگام رانندگي جريمه شده اند.
وي همچنين به افرادي كه هنگام رانندگي، غذا مي خورند يا كتاب و روزنامه مطالعه مي كنند نيز هشدار داد.

 



لباس طاووسي

يك لباس عروس در چين با استفاده از پرهاي طاووس دوخته شد.
به گفته رئيس مركز نگهداري طاووسها در چين اين لباس با استفاده از 3 هزار پر طاووس دوخته شده است.
گفتني است اين پرها به مدت يكماه از 300 طاووسي كه در اين مركز نگهداري مي شوند، جمع آوري شده است.

 



رونمايي از طلاي هزار كيلويي

بزرگ ترين و گران قيمت ترين قطعه طلاي جهان در استراليا رونمايي شد.
به گزارش «واحد مركزي خبر» وزن اين قطعه طلاي بزرگ بيشتر از هزار كيلو است و ارزش آن بالغ بر 40 ميليون يورو برآورد شده است. در يك طرف اين قطعه طلا تصوير يك كانگورو در حال پريدن و در طرف ديگر آن چهره ملكه انگليس كه استراليا تحت حاكميت او محسوب مي شود، حك شده است.
اين قطعه طلاي بزرگ و باارزش در آستانه نشست سران كشورهاي مشترك المنافع در شهر پرث به نمايش گذاشته شده است. نشست نمايندگان كشورهاي مشترك المنافع قرار است در شهر پرث كه در يك منطقه سرشار از معادن قرار گرفته است، برگزار شود.«ادهاربوز» از مسئولان مالي شهر پرث، با بيان اينكه اين قطعه طلا بزرگ ترين قطعه طلاي موجود در جهان است، اعلام كرد 99/99 درصد عناصر تشكيل دهنده اين قطعه باارزش را كه يك هزار و 12 كيلوگرم وزن دارد، طلاي خالص تشكيل مي دهد. پهناي اين تكه طلاي بزرگ 80 سانتيمتر و ضخامت آن 12 سانتيمتر است. ساخت اين قطعه طلاي بزرگ 18 ماه وقت گرفته است. به گزارش خبرگزاري فرانسه از پرث، ارزش اين قطعه طلا 53 ميليون و 500 هزار دلار استراليا معادل 40 ميليون و 400 هزار يورو برآورد شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14