(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 آبان 1390- شماره 20060

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خدا سايه خانم كلينتون را كم نكند ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
رسوايي (گفت و شنود)
اسرائيل: جدي ترين تهديد عليه ما حاكميت اسلام سياسي در منطقه است
بارزاني در سفر به تهران با رهبر انقلاب ديدار مي كند
5 دليل نگراني اسرائيل از تبديل شدن ايران به قدرت هسته اي
رئيس ستاد انتخابات كشور: ايجاد كميته صيانت از آراء ادعايي غيرقانوني است
اولين تلفات شليك كلينتون از پشت توپخانه ميرزا آغاسي! (خبر ويژه)
آسياتايمز: شوراي همكاري خليج فارس باشگاه ديكتاتورهاست (خبر ويژه)
ايهود باراك: روي كار آمدن اسلامگرايان در انتخابات پس از انقلاب خطرناك است (خبر ويژه)
قرار نبود حمايت آمريكااز جنبش سبز فاش شود! (خبر ويژه)



خدا سايه خانم كلينتون را كم نكند ! (يادداشت روز)

1-اوايل آبان ماه 1384- اكتبر 2005- خبرنگار «سي.ان.ان» كه براي تهيه گزارش و مصاحبه به كيهان آمده بود، با اشاره به حمله نظامي آمريكا به عراق و حضور همزمان نظاميان آمريكا در شرق و غرب ايران- افغانستان و عراق- نظر نگارنده را دراين باره جويا شد كه به وي گفته شد؛ «اگر آقاي جرج بوش آدم جنايتكاري نبود وظيفه خود مي دانستيم براي سلامتي و طول عمر وي دست به دعا برداريم»! و در مقابل ابراز تعجب خبرنگار سي.ان.ان كه در همان حال به دوربين دار و صدابردار براي ضبط دقيق صوت و تصوير تاكيد مي كرد به ايشان گفته شد «شما آمريكايي ها نمي دانيد كه برخورداري از دشمن نادان چه امتياز بزرگي است»! و در ادامه به نمونه هايي از دستاوردهاي حمله نظامي آمريكا به عراق كه علي رغم خواست جرج بوش نصيب ايران شده بود اشاره رفت، چند ماه بعد از پخش اين مصاحبه از شبكه تلويزيوني سي.ان.ان. «براون بك» سناتور جمهوريخواه از كانزاس كه به كينه توزي عليه جمهوري اسلامي معروف است و يكي از مدافعان سرسخت تحريم ايران بوده است نيز در يك كنفرانس خبري به مقايسه ميان اهداف از قبل اعلام شده آمريكا در حمله به عراق و آنچه كه آن هنگام به دست آورده است پرداخت و با اشاره به سرنگوني رژيم صدام، حاكميت اسلامگرايان در عراق، آسيب جدي گفتمان ليبرال دموكراسي در منطقه، تبديل عراق به همپيمان استراتژيك جمهوري اسلامي ايران و... نتيجه گرفت كه هزينه هاي مالي و تلفات انساني اين حمله نظامي به آمريكا تحميل شده است و دستاوردهاي آن به حساب منطقه اي جمهوري اسلامي ايران ريخته شده. سناتور براون بك در همين كنفرانس خبري با لحني نيشدار گفت «مقايسه سود و زيان حمله نظامي آمريكا به عراق اين تلقي را پيش مي آورد كه حمله نظامي به عراق را جمهوري اسلامي ايران به پرزيدنت جرج بوش تحميل كرده است»! اين بخش از اظهارات سناتور براون بك با واكنش فوري و تند سخنگوي كاخ سفيد روبرو شد كه آن را با منافع ملي آمريكا ناسازگار ارزيابي كرده بود و سناتور جمهوري خواه كانزاس توضيح داد كه در اظهارات خود جدي نبوده و قصد شوخي داشته است! و اين در حالي بود كه براون بك شواهد محسوس و قابل مراجعه اي را به اظهارات خود پيوست كرده و نشان داده بود طرح حمله نظامي آمريكا به عراق «احمقانه»! بوده است.
2- روز چهارشنبه 4 آبان ماه جاري -26 اكتبر 2011- خانم هيلاري كلينتون
وزير امور خارجه آمريكا در اقدامي غيرمنتظره كه با توجه به جايگاه و موقعيت سياسي وي در هيئت حاكمه آمريكا، «بيرون از عرف ديپلماتيك» ارزيابي شده است، ابتدا با شبكه فارسي زبان «بي بي سي» و ساعتي بعد با شبكه فارسي زبان صداي آمريكا «VOA» به مصاحبه نشست و اظهارات سخيف و خنده داري درباره جمهوري اسلامي ايران بر زبان آورد كه با جرأت مي توان گفت، نمايش قابل تقديري! از يك دشمن احمق بود و جا دارد مردم ايران و همه ملت هاي مسلمان همنوا با حضرت سجاد عليه السلام، خداي مهربان را به خاطر ارزاني داشتن اين دشمن نادان شاكر باشند، اگرچه به قول سعدي؛
«از دست و زبان كه برآيد كز عهده شكرش به درآيد»!
پرداختن به تمامي اظهارات خانم هيلاري كلينتون در دو مصاحبه پي در پي او با شبكه هاي تلويزيوني فارسي زبان انگليس و آمريكا اگرچه به نمايش گذاردن دست خالي مقامات آمريكايي در مقابله و چالش با ايران اسلامي است و اميد است صدا و سيماي كشورمان متن كامل اين دو مصاحبه را به جاي يكي از برنامه هاي «رازبقا» پخش كند! ولي اين مختصر را گنجايش آن پرحرفي نيست و از اين روي به چند نكته گفتني درباره مصاحبه هاي ياد شده بسنده مي كنيم.
3- وزير امور خارجه آمريكا، ابتدا به پشتيباني دولت آمريكا از فتنه 88 و اينكه «دولت آمريكا، در حمايت از معترضان هرچه از دستش برمي آمد انجام داده است» اشاره كرده و از ناكامي اين فتنه آمريكايي-اسرائيلي ابراز تأسف مي كند. خانم كلينتون اعتراف مي كند كه عوامل داخلي فتنه از آمريكا خواسته بودند «دولت آمريكا در حمايت از جنبش سبز(!) به گونه اي عمل كند كه عامل و حامي اصلي اين جنبش تلقي نشود». تا اينجا وزير خارجه آمريكا بي آن كه بخواهد و يا متوجه باشد كه دست به چه اعترافي زده است، يك گام بلند و سودمند به نفع جمهوري اسلامي ايران برمي دارد و برتمامي مستندات به دست آمده از فتنه 88 و اعترافات بازداشت شدگان مهر تائيد مي زند و علي رغم تبليغات گسترده رسانه هاي آمريكايي و انگليسي و اسرائيلي كه عاملان و سران فتنه 88 را بي تقصير معرفي مي كردند، خانم كلينتون از جايگاه وزير خارجه آمريكا تصريح مي كند كه فتنه گران «ستون پنجم» آمريكا در ايران اسلامي بوده اند و بديهي است كه در تمامي سيستم هاي حقوقي دنيا، «ستون پنجم»ها به اشد مجازات محكوم مي شوند.
4-خانم هيلاري كلينتون، چنانكه گويي با هووي خود «خانم مونيكا» جرّ و بحث كرده و براي او خط و نشان مي كشد در اظهاراتي سخيف و احمقانه مي گويد اگر معترضان در ايران نيز مانند مردم ليبي از آمريكا درخواست كمك كنند، دولت آمريكا به كمك آنان مي شتابد! اين تهديدهاي ناشيانه در حالي است كه اولا؛ مردم ليبي با دخالت ناتو در انقلاب اسلامي آنان به شدت مخالف بودند. ثانيا؛ آمريكا، انگليس، فرانسه، ايتاليا و اسرائيل را حاميان اصلي سرهنگ قذافي مي دانستند و در تظاهرات پيوسته خود بيشترين اعتراض ها را عليه اين چند كشور غربي كه مهره هاي اصلي «ناتو» هستند، سرداده بودند و نهايتا نيز علي رغم تلاش گسترده آمريكا و متحدانش با صراحت اعلام كردند كه خواستار برپايي يك نظام اسلامي در كشورشان هستند. ثالثا؛ خانم كلينتون فراموش كرده است كه مردم مسلمان ايران با چه قدرت و اقتداري گروهك هاي تروريستي مسلح را به زباله دان تاريخ فرستادند، بنابراين اگر نگاه كلينتون به مردم ايران است كه مردم ايران در جريان فتنه 88، حماسه 9 دي و حضور همه ساله 22 بهمن و اخيراً در استقبال بي نظير و مثال زدني از رهبر معظم انقلاب در سفر ايشان به كرمانشاه كه در سراسر ايران اسلامي تكرارشدني است و... نفرت و انزجار عميق خود از آمريكا و متحدانش را به نمايش گذارده اند و اما، چنانچه منظور كلينتون، اصحاب اندك و كم شمار فتنه 88 است كه بايد گفت؛
«موز را زور و قوتي گر بود كمر خويش راست مي فرمود»!
5- يكي از خنده دارترين بخش از اظهارات هيلاري كلينتون، آنجاست كه درباره اتهام اخير دولت آمريكا به جمهوري اسلامي ايران، سخن مي گويد. اين بخش از سخنان خانم كلينتون به اندازه اي بي پايه و اساس است كه مجري شبكه بي بي سي با پوزش از وي، مي گويد؛ بسياري معتقدند كه اين اتهام و طرحي كه به ايران نسبت داده مي شود «پيش پا افتاده» و «مبتذل» است- مجري از اين اتهام با واژه BANAL ياد مي كند- و خانم كلينتون كه از اين سؤال به طور محسوسي عصباني شده است به ادعانامه- كيفرخواست- دادستان كل آمريكا عليه «منصور ارباب سيار» اشاره مي كند و به جاي ارائه دليل براي اثبات اين ادعا مي گويد «سپاه قدس سابقه اينگونه عمليات را دارد و اين خود دليل محكمي است بر اين كه مي تواند در توطئه قتل سفير عربستان نيز دست داشته باشد»! و هيچ نشانه اي از سوابق مورد ادعاي خويش ارائه نمي كند. خانم كلينتون كه انگار متوجه پريشان گويي خود شده است در ادامه پاسخ به سوال ياد شده مي گويد «البته اميدواريم دولت آمريكا بتواند اين اتهامات را در دادگاه ثابت كند»!
گفتني است كه طي 32 سال گذشته براي اولين بار است كه يكي از اتهامات دولت آمريكا به جمهوري اسلامي ايران نه فقط با مخالفت، بلكه با تمسخر بسياري از مقامات رسمي و رسانه هاي معروف آمريكايي روبرو مي شود. تا آنجا كه هفته نامه آمريكايي «تايم» علي رغم نزديكي اعلام شده با كاخ سفيد، اين اتهام را مضحك و با سناريوهاي تخيلي فيلم هاي هاليوودي قابل مقايسه دانسته است و «رابرت بائر» مأمور برجسته سيا در خاورميانه اظهار مي دارد: سطح كار نيروي قدس بسيار بالاتر از آن است كه چنين طرح هاي دم دستي داشته باشد و خطاب به دولتمردان آمريكايي مي گويد: «با شناختي كه من از نيروي قدس دارم، اگر تصميم بگيرد كه شما بميريد، حتما خواهيد مرد»!
هيلاري كلينتون كه فهميده است پاسخ وي به پرسش ياد شده تا چه اندازه بي پايه و سخيف بوده است در مصاحبه بعدي با VOA- در همان روز- به فكر جبران مي افتد و در پاسخ به همين سوال فقط مي گويد «ما اسناد فراواني در اختيار داريم كه در دادگاه ارائه خواهيم كرد»!
6- وزير امور خارجه آمريكا در پاسخ به اين سوال كه «شما از يكسو مي گوئيد طرفدار جدي مردم ايران هستيد و از سوي ديگر دست به تحريم هايي زده ايد كه آثار آن متوجه همين مردم است» مي گويد «آمريكا چاره اي جز انجام اين تحريم ها ندارد»! و هنگامي كه با پرسش بعدي مجري كه اشاره تلويحي به تناقض ميان ادعاي مردم دوستي آمريكا و تحريم عليه همين مردم روبرو مي شود، يك برگ ديگر به نفع جمهوري اسلامي ايران رو مي كند و بي آن كه متوجه باشد، اعتراف مي كند كه هدف اصلي از تحريم ها و اتهام تروريستي اخير به ايران، ايجاد تمايل در جمهوري اسلامي ايران به مذاكره با آمريكاست و با استيصالي كه آشكارا نشان مي دهد آمريكا تا چه اندازه از اين كه مورد تحقير ايران قرار گرفته عصباني است، ابراز اميدواري مي كند كه ايران در پي اين تحريم ها به مذاكره با آمريكا تن بدهد. به بيان ديگر، خانم كلينتون با صراحت به دست بالا و اقتدار جمهوري اسلامي ايران در چالش با آمريكا اعتراف مي كند. اظهارات خانم كلينتون درباره انقلاب هاي اسلامي منطقه و ادعاي حمايت از آنها در حالي كه خروش مردم در تمامي تحولات اخير عليه ديكتاتورهاي دست نشانده آمريكا نظير حسني مبارك، بن علي، عبدالله صالح، پادشاه اردن، آل سعود، آل خليفه و... است نيز قبل از آن كه تعجب آور باشد خنده دار است و موارد ديگري از اين دست كه در اين وجيزه نمي گنجد و تنها مي توان از ژرفاي دل دست به دعا برداشت و از خداي مهربان، ادامه مسئوليت خانم هيلاري كلينتون در پست وزارت امور خارجه آمريكا را آرزو كرد!
7- و بالاخره، نكته درخور توجه اين كه در هيچيك از دو مصاحبه ياد شده هيچ پرسشي درباره جنبش فراگير وال استريت و دامنه گسترده آن به بيش از 1200 شهر بزرگ از 84 كشور جهان مطرح نمي شود و حال آن كه مردم آمريكا و ساير كشورهاي اروپايي مخالفت جدي خود با نظام سرمايه داري را به صراحت فرياد مي زنند و با شعار معروف «ما 99 درصديم كه تحت سلطه يك درصدي حاكمان آمريكايي و اروپايي قرار گرفته ايم» ضمن تاكيد بر غيرمردمي بودن اين حكومت ها از ادامه جنبش تا رسيدن به خواسته هاي مشروع خود سخن مي گويند و به گفته تمامي صاحبنظران اروپايي و آمريكايي جنبش وال استريت، اصلي ترين، جدي ترين و بي سابقه ترين تهديد عليه دولت هاي غربي است. از اين روي حضور شتابزده و غيرمنتظره هيلاري كلينتون در دو شبكه مورد اشاره برخلاف ظاهر آن، نشانه استيصال آمريكا در مقابل جنبش وال استريت، احساس ضعف و شكست از خيزش هاي اسلامي منطقه و سقوط پي درپي ديكتاتورهاي دست نشانده است كه به اعتراف استراتژيست هاي معروف آمريكايي و اروپايي در تمامي اين تحولات اثرپذيري از انقلاب اسلامي ايران به وضوح ديده مي شود. مردم در آمريكا، انگليس، ايتاليا، يونان و...خيزش خود را با حركت انقلابي مردم مصر در ميدان «التحرير» مقايسه مي كنند. در اقدام مضحك هيلاري كلينتون نبايد وحشت آمريكا و متحدانش از حج امسال و فرياد برائت از مشركين ملت هاي مسلمان را كه اين روزها به فريادي فراگير تبديل شده است، ناديده گرفت.
حسين شريعتمداري

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ آنچه در چند انتخابات اخير در جمهوري اسلامي مشاهده شد گرايش مردم به اسلام ناب محمدي(ص) و ارزشهاي والاي ديني و خط ولايت فقيه است و آنچه در خاورميانه و بيداري اسلامي شاهديم گرايشهاي مردم به اسلام و شريعت محمدي (ص) و به تعبير رهبر معظم انقلاب مردمسالاري ديني است كه در انتخابات تونس بروز پيدا كرد.
طالعي
¤ كشورهاي استعمارگر غربي كه براي بيشتر غارت كردن منابع اقتصادي ملت مسلمان و مظلوم ليبي دهها سال براي حفظ ديكتاتور ليبي تلاش كردند، با كمال بي شرمي با سخنان رئيس شوراي انتقالي ليبي كه گفته بود اسلام منبع اصلي قانونگذاري است مخالفت كردند غافل از اينكه در خود غرب تاريخ مصرف تسلط يك درصد بر 99 درصد تمام شده است چه رسد به كشور مسلمان ليبي.
گل محمد نوراني از مهديشهر
¤ با توجه به اينكه در اكثر ترورها و كشتارهاي مردم مظلوم خاورميانه ردپاي آل سعود خائن را مي توان مشاهده كرد شايسته نيست كه دولت جمهوري اسلامي به چنين خائنيني در مرگ وليعهدشان تسليت بگويد چرا كه ملت هاي مظلوم منطقه ،جمهوري اسلامي را الگوي خود قرار داده اند و نگاهشان به ايران دوخته شده است و دست جمهوري اسلامي با دست اين خائنين نبايد تماس داشته باشد.
عليمرداني
¤ وقايع و رخدادهاي منطقه و بيداري اسلامي و سونامي وال استريت كه از نظام مقدس جمهوري اسلامي الگو گرفته اند هشدار به دلسوزان اصولگرا است كه حواس خود را جمع كنند در پيش و پس از انتخابات مسير راه روشن بوده و هست و دستورالعمل نيز واضح. پس در ميان خود جمعي را برگزينيد كه اشراف زاده نبوده و به دور از اشرافيگري باشند درد دين و انقلاب داشته و متكي به زر و زور مال انديشان و حرام خوران نباشند و سياست شان عين ديانت شان باشد. مردم علي رغم تمامي مشكلات حواسشان جمع است و دين و دنياي خود را به اصحاب فتنه و نفاق واگذار نمي كنند.
محمودي
¤ آرشيو كيهان را مطالعه مي كنم قضاياي كنفرانس ننگين برلين را مرور مي كنم و به آقاي گنجي فراري به هزاران كيلومتر آن طرف تر مي گويم چه كسي به موزه تاريخ رفته است؟
4009---0919
¤ آقاي هاشمي عنوان كرده اند كه تضعيف جمهوريت نظام خلاف قانون اساسي است خواستم از محضر ايشان چند سوال كنم اميدوارم پاسخ دهند:
1- آيا تضعيف اسلاميت نظام خلاف قانون اساسي نيست؟
2- آيا انتشار نامه قبل از انتخابات، سكوت بي جا و حرف زدن بي جا تضعيف جمهوريت بود يا تاييد آن؟
3- حضور فرزند شما فائزه در اكثر تجمع هاي غيرقانوني و بر ضد راي اكثريت مردم تقويت جمهوريت بود يا تضعيف آن؟
احمدزاده
¤ منزلم در منطقه بافت فرسوده بود به اميد دريافت وام بازسازي بافت هاي فرسوده ساختمان آن را تخريب كردم و در حال حاضر اين وامها قطع گرديده و ما هم مانده ايم كه چه بايد بكنيم. از وزير راه و شهرسازي درخواست مساعدت دارم.
فيض
¤ همانگونه كه با شروع به كار يك شركت خصوصي مخابراتي در كشور قيمت سيم كارت از يك ميليون تومان به پنج هزار تومان همراه با اهداء يك جايزه كاهش يافت، چرا با ورود چند شركت خودروساز داراي محصولات با كيفيت و برقراري رقابت بين خودروسازان قيمت خودرو را واقعي نمي كنند.
5673---0917
¤ اگر يك پدر شهيد خواسته باشد تغييراتي روي قبر فرزند شهيدش انجام بدهد، بايد از شهرداري مستقر در بهشت زهرا اجازه بگيرد. ولي در بلوار هنگام تهران تعدادي نقاش و صافكار اتومبيل علاوه بر پياده رو دو باند از دو طرف خيابان را محل كار خود قرار داده اند و با ايجاد ترافيك حق و حقوق شهروندان را زير پا گذاشته اند. با اين حال نه مامور راهنمايي و رانندگي و نه مامور شهرداري هيچ كدام كاري به تخلف اين عده ندارند و خيلي راحت چشمان خود را روي اين تخلفات بسته اند.
عزيزيان جانباز و پدر شهيد
¤ در برخي معابر و گذرگاه هاي سطح شهر تهران از جمله خيابان ولي عصر(عج)، چهارراهها جنب پل هاي برقي پرتردد شاهد فروش سي دي هاي غيراخلاقي هستيم و متأسفانه كسي نيز با آنها برخورد نمي كند.
6425---0937
¤ به عنوان راننده اتوبوس در مسير تهران- سوريه تردد مي كنم شركت نفت قبلاً به ما 400 ليتر گازوئيل در هر سرويس تحويل مي داد كه اخيراً آن را به 300 ليتر تقليل داده است و بيش از آن را بايد 1200 تومان جريمه بدهيم. با توجه به مسير طولاني و هزينه هاي جانبي آن از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به افزايش آن به سقف سهميه قبلي يعني 400 ليتر اقدام نمايند.
اصغر كردبچه
¤ از فرمانده محترم ناجا درخواست مي شود بازرساني امين را به روستاهاي كوهستاني اطراف شهر ايذه اعزام و از برخورد برخي همكاران خود در پاسگاه ها با روستائيان محروم را از نزديك مشاهده نمايند. گاهي جريمه هايي كه به بهانه قطع يك درخت براي يك روستايي محروم بريده مي شود از نصف دارايي او بيشتر است.
5175---0916
¤ از تاريخ 4/8/90 يكباره ارز مسافرتي مسافران زميني از دو هزار دلار به پانصد دلار با يك بخشنامه بانك مركزي كاهش يافت. چرا بايد بانك مركزي بين پولداران و بي پولها تبعيض قائل شود و براي پروازهاي هوايي دو هزار دلار و براي سفرهاي زميني پانصد دلار ارز بدهد؟ با اين كار مردم را به سمت بازار آزاد سوق مي دهند و همين كار باعث گرمي بازار ارز و افزايش قيمت آن مي شود.
رستم زاده
¤ از مسئولين وزارت راه و شهرسازي و رئيس بانك مركزي بپرسيد چرا پرداخت وام خود مالكي مسكن مهر متوقف شده است؟
حسيني از فسا
¤ مسئولين حقوق زمان اسارت آزادگان را پرداخت نمي كنند اما از درمان و تحصيل رايگان ايثارگران صحبت مي كنند!
4528---0915
¤ طبق قانون برنامه پنجم جانبازاني كه با سنوات ارفاقي به 30سال خدمت مي رسند مي توانند بازنشسته شوند و طبق همين قانون سال گذشته 60 نفر از فرهنگيان جانباز آمل درخواست بازنشستگي كردند ولي به علت نبود بودجه از بازنشستگي آنها جلوگيري شد. از وزير محترم آموزش و پرورش مي پرسيم كجاي قانون برنامه پنجم قيد شده كه اگر بودجه نبود از بازنشستگي افراد جلوگيري شود؟ و چرا بايد بودجه اي نباشد؟ واقعاً براي جانبازان شيميايي تحمل حضور در محل كار و سرفه هاي ممتد آنها بسيار دشوار است. از دولت خدمتگزار درخواست رسيدگي عاجل را داريم.
جمعي از فرهنگيان جانباز آمل
¤ در سن 13سالگي جانباز شدم و حال با جسم ناتوان شرمنده خانواده به دولت و مجلس عرض مي كنم لايحه حمايت ايثارگران را براي پس از مرگ ما به دنبال تصويب و اجراي آن هستيد؟!
5900---0911
¤ بيمه شخص ثالث 437 هزار تومان شده است. با اين وضع بر تعداد زندانيان كشور افزوده خواهد شد. تو را به خدا بنويسيد نمايندگان مردم به داد ملت برسند و كاري بكنند.
8949---0912

 



رسوايي (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: اعتراف صريح هيلاري كلينتون به حمايت آمريكا از فتنه 88 بد جوري اعصاب سران فتنه را به هم ريخته است.
گفت: نيازي به اعتراف وزير خارجه آمريكا نبود. مگر اوباما با صراحت نگفته بود كه «حمايت از سران فتنه را هدف استراتژيك خود مي داند»؟ مگر شيمون پرز نگفته بود «اصلاح طلبان بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران هستند»؟ و مگر بسياري از عوامل اصلي فتنه به آمريكا و انگليس پناهنده نشده اند؟!
گفتم: هيلاري كلينتون اعتراف كرده كه «دولت آمريكا در حمايت از جنبش سبز(!) هر كاري كه از دستش برآمده، انجام داده است».
گفت: خب! ديگه چي؟
گفتم: بيشترين عصبانيت عوامل فتنه از آن است كه خانم كلينتون گفته است دولت آمريكا با سران فتنه در تماس بوده ولي قرار بود حمايت از آنها فاش نشود.
گفت: «به سر مناره اشتر رود و فغان برآرد
كه نهان شدستم اينجا مكنيدم آشكارا»!
گفتم: چه عرض كنم؟! چوپان دروغگو مرده بود. ازش پرسيدند اسمت چيه؟ گفت؛ دهقان فداكار!

 



نگراني ژنرال گيورا آيلند از شباهت تحولات منطقه به ايران 1979
اسرائيل: جدي ترين تهديد عليه ما حاكميت اسلام سياسي در منطقه است

يك مقام سابق رژيم صهيونيستي ضمن هشدار به تكرار تجربه انقلاب اسلامي ايران اعلام كرد كه مهم ترين نگراني اسرائيل بازگشت اسلام سياسي و روي كار آمدن اسلام گرايان در منطقه است.
به گزارش شبكه تلويزيوني راشا تودي «گيورا آيلند» رئيس سابق شوراي امنيت ملي اسرائيل درباره آينده تحولات منطقه گفت: اسرائيل سرانجام حاضر شد يك نظامي خود را در مقابل يك هزار زنداني فلسطيني مبادله كند. چنين اقدامي پيامدهاي خطرناكي براي آينده دارد. به نظر من، اين كار سنجيده و عقلايي نبود. بايد به عواقب اين كار در بلندمدت توجه داشت. درباره گفت وگو با حماس نيز بايد گفت كه مشكل مطرح مذاكره نيست بلكه مشكل اين است كه اين مذاكرات بايد بر چه پايه و اساسي باشد. اسرائيل با حماس در بسياري از موارد خاص به گفت وگو پرداخته است. حماس غزه را در كنترل خودش دارد و اسرائيل با غزه مرز ندارد و در نتيجه بايد نوعي روابط با حماس داشته باشد. اما اسرائيل نمي تواند با حماس درباره حل و فصل سياسي مسائل صحبت كند زيرا حماس با هرگونه حل و فصل سياسي مخالف است.
وي سپس به تحولات مصر اشاره كرد و گفت: اگر انتخاباتي در مصر برگزار شود، قطعاً جنبش اسلامگرايي «اخوان المسلمين» به پيروزي خواهد رسيد و اين جنبش اعلام مي كند كه تنها راه حل مشكلات مردم، «اسلام» است و در نتيجه مصر به حكومتي اسلامي تبديل خواهد شد. چنين تحولي براي اسرائيل پيامدهاي ناگواري به دنبال خواهد داشت.
«گيورا آيلند» افزود: روي آوردن جامعه مصر به سمت حكومت اسلامي مطابق اوصاف فوق همانند وضعيتي خواهد بود كه 30 سال پيش در ايران اتفاق افتاد. سه دهه پيش در ايران حاكمي فاسد حكومت مي كرد كه مردم از او متنفر بودند و نهايتاً آنها انقلاب دموكراتيك و اسلامي خود را آغاز كردند.
وي سپس به افزايش قدرت جريان مقاومت در لبنان و سوريه اشاره كرد و افزود: در لبنان حزب الله قدرتمندتر شده است. بشار اسد، رئيس جمهور سوريه يكي از بزرگترين حاميان حزب الله است. وي دوست ايران است. بشار اسد يكي از بزرگترين دشمنان اسرائيل است. سوريه رسماً دشمن اسرائيل تلقي مي شود. حكومت بشار اسد بايد سرنگون شود زيرا رفتار بسيار غيرمعقول با مردم سوريه دارد. با آنكه در حال حاضر با وجود بشار اسد، مرزهاي اسرائيل و سوريه امنيت دارد، بايد ديد كه با سقوط حكومت او چه وضعيتي پيش خواهد آمد. بي ترديد، وضعيت متفاوت خواهد بود. ممكن است ايران عملاً اداره امور سوريه را در دست بگيرد. ممكن است گروه اخوان المسلمين كه در سوريه بسيار قدرتمند است، در اين كشور قدرت بگيرد و يك حكومت بسيارضد اسرائيلي تشكيل بدهد.
بنابراين چشم انداز تحولات سوريه در هر دو حالت بقا يا سقوط حكومت اين كشور براي تل آويو چندان خوشايند نيست. رئيس سابق امنيت ملي اسرائيل در ادامه به خطر افزايش قدرت اسلامگرايان در تركيه نيز اشاره كرد و گفت: درباره وضعيت تركيه نيز بايد گفت كه رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه در داخل اين كشور بسيار موفق عمل كرده است. اردوغان به گونه اي عمل مي كند كه سبب بدتر شدن روابط اسرائيل و تركيه مي شود. اين رويكرد اردوغان است. نگراني هايي درباره اسلامي شدن منطقه در اطراف اسرائيل وجود دارد.
وي در پايان اذعان كرد كه بايد شاهد بازگشت اسلام سياسي به منطقه باشيم كه اين مسئله براي اسرائيل بسيار نگران كننده است.
رويترز: بهار عربي به تقويت اسلام سياسي منجر شده است
در همين رابطه، خبرگزاري رويترز در تحليلي درباره روي كار آمدن اسلام گرايان در منطقه اعلام كرد: دموكراسي بيشتر، اسلام سياسي بيشتر را براي كشورهاي درگير بهار عربي به ارمغان آورده است، ولي اظهارات اسلامگرايان در خصوص نقش شريعت يا مذهب در سياست، فقط نشانه هاي اجمالي است از آنچه كه مي تواند پيامدهاي واقعي اين مسئله باشد. عملكرد موفق اسلامگرايان تونس در انتخابات روز يكشنبه و وعده مصطفي عبدالجليل رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي براي اجراي شريعت، نشان دهنده نقش بزرگ تري است كه اسلامگرايان پس از سقوط ديكتاتورهاي مخالف آنها، ايفا خواهند كرد. اين اسلامگرايان بايد هم اكنون راهي براي تلفيق اسلام با نظام دموكراتيك جديد خود پيدا كنند.
خبرگزاري فرانسه نيز در گزارشي با اشاره به پيروزي اسلام گرايان در تونس اعلام كرد: اسلام سياسي فعلا بر بهار عربي حاكم شده است.
در ادامه اين گزارش آمده است: روند انتخاباتي در مصر بيست وهشت نوامبر آغاز مي شود. جنبش هاي اسلامگرا به ويژه جنبش هاي اخوان المسلمين در مصر، النهضه در تونس و اسلامگرايان ليبي كه حكومت هاي لائيك اما مستبد آنان را سركوب كرده اند در طول سال ها زمينه سازي هايي را به ويژه از طريق موعظه و همچنين شبكه موثري از جمعيت هاي خيريه صورت داده اند.
كارشناسان عقيده دارند جنبش هاي اسلامگرا در پي انقلاب هاي مردمي كه در آن شركت داشته اند در واقع آنچه را كاشته اند برداشت مي كنند.
در پايان گزارش پيش بيني شده است كه روند تحولات منطقه به سمتي پيش مي رود كه در نهايت روي كارآمدن جريان هاي اسلام گرا، تقويت اسلام سياسي در منطقه را در پي خواهد داشت.
 



بارزاني در سفر به تهران با رهبر انقلاب ديدار مي كند

رئيس منطقه كردستان عراق با هدف ميانجي گري درباره مسئله پژاك و پ ك ك، براي اولين بار با رهبرمعظم انقلاب ديدار خواهد كرد.
«فواد حسين» رئيس دفتر رياست منطقه كردستان عراق اظهار داشت: روز شنبه، «مسعود بارزاني» رئيس منطقه كردستان عراق در صدر هياتي بلندپايه وارد تهران خواهد شد.
وي افزود: هدف از اين سفر بارزاني گسترش روابط دو جانبه در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و گفت وگو درباره حل مشكلات مرزي است. به گفته رئيس دفتر رياست منطقه كردستان عراق قرار است بارزاني در اين سفر براي اولين بار با آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي ايران ديدار و گفت وگو كند.
ديدار با رئيس جمهور، رئيس مجلس و وزير امور خارجه و دبير شوراي عالي امنيت ملي از ديگر برنامه هاي سفر بارزاني به ايران خواهد بود.
ناظم دباغ، نماينده اقليم كردستان عراق در تهران هم با اعلام همين خبر گفت: در اين ديدارها درباره مسائل منطقه اي از جمله مسئله خروج آمريكا از عراق هم گفت وگو خواهد شد.
روزنامه عراقي الصباح الجديد نيز در نسخه اينترنتي خود نوشت: آزاد ابوبكر زينل عضو ائتلاف كردستان در مجلس عراق گفت كه رئيس منطقه كردستان به تهران و آنكارا سفر خواهد كرد.
روزنامه الصباح الجديد در ادامه به نقل از ابوبكر زينل افزود: مسعود بارزاني روابط خوبي با گروه هاي كرد در ايران و تركيه دارد و بر آن است كه بين تهران و آنكارا از يك طرف و از طرف ديگر با سران پژاك و پ ك ك به عنوان ميانجي وارد عمل شود. عضو ائتلاف كردستان گفت: هدف سفر بارزاني به اين دو كشور علاوه بر گسترش روابط، بررسي مسئله بمباران مناطق شمالي عراق از سوي تركيه و ايران خواهد بود.

 



5 دليل نگراني اسرائيل از تبديل شدن ايران به قدرت هسته اي

يك ژنرال بلندپايه اسرائيلي گفت اين رژيم به لحاظ راهبردي به 5 دليل، هسته اي شدن ايران را غيرقابل تحمل مي داند.
ژنرال آلوف دن هارل كه پيش از اين يكي از فرماندهان ارتش نيروي دفاعي اسرائيل بوده، در گفت وگويي با ولاديمير ماسامد از انستيتوي شرق شناسي روسيه در روز چهارشنبه 4 آبان اين دلايل را اينگونه بيان كرده است:
1- نخستين دليل اين است كه اسرائيل نتوانسته غرب را متقاعد كند كه هرگونه گفت و گو با ايران بايد سقف زماني داشته باشد بنابراين اين كشور نگران است كه ايران با طولاني كردن زمان مذاكرات به قدرت هسته اي دست پيدا كند.
2- دليل دوم اين است كه تل آويو از اين نگران است كه راهيابي ايران به باشگاه هسته اي امكان اعمال فشار بر جامعه جهاني را به آن بدهد و جهان را وادار كند اين كشور را يك قدرت هسته اي داراي سلاح هاي غيرمتعارف به شمار آورند.
3- تبديل ايران به يك قدرت هسته اي، حمايت آن از سوريه و حزب الله لبنان را جدي تر مي كند.
4- پيوستن ايران به باشگاه كشورهاي هسته اي موجب آغاز مسابقه تسليحاتي هسته اي در منطقه خاورميانه خواهد شد.
5- ايجاد چتر اتمي ايران بر فراز گروه هاي مقاومت در منطقه پيامد ديگري است كه هسته اي شدن ايران حتما آن را ايجاد خواهد كرد.

 



رئيس ستاد انتخابات كشور: ايجاد كميته صيانت از آراء ادعايي غيرقانوني است

رئيس ستاد انتخابات كشور اعلام كرد ادعاي ايجاد كميته صيانت از آرا با توجه به وجود شوراي نگهبان، خلاف قانون است.
سيد صولت مرتضوي روز پنجشنبه در اين باره افزود: ايران اسلامي بهترين و قوي ترين دستگاه و كميته نظارتي جهان را دارد و در هيج جاي جهان دستگاه و كميته نظارتي برتر از سيستم نظارتي ايران وجود ندارد.
وي گفت: نظارت بر روند انتخابات در ايران اسلامي بسيار زيبا طراحي شده و ناظران انتخابات هيچگونه وابستگي تشكيلاتي به قواي حاكم ندارند.
مرتضوي، با ذكر اين كه ناظران بر روند انتخابات زير نظر ولي فقيه و شوراي نگهبان فعاليت مي كنند افزود: وجود شوراي نگهبان در ايران، قابل ارائه به جهان است.
وي كه با ايرنا گفت وگو مي كرد، اضافه كرد: نظارت بر روند انتخابات توسط شوراي نگهبان، فقها، حقوقدانان برجسته و معتمدان مردم انجام مي شود.

 



اولين تلفات شليك كلينتون از پشت توپخانه ميرزا آغاسي! (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي فعال در فتنه سبز و وابسته به اپوزيسيون اعلام كرد حكايت دريافت كمك جريان ضد انقلاب از آمريكا، حكايت همان ضرب المثل معروف است كه مي گويد: «اسمش رو نيار، خودش رو بيار»!
گويانيوز با اشاره به اظهارات اخير وزير خارجه آمريكا در مصاحبه با شبكه بي بي سي و تلاش براي تبرئه جنبش سبز از وابستگي به آمريكا نوشت: هر قدر هم بعضي ها در ميان مخالفان كمك انسان دوستانه شما را پس مي زنند، نمي دانم باز هم چرا حس مي كنيم به كمك شما نيازمنديم. هيلاري خانم! ما در فارسي اصطلاحي داريم كه مي گويد «اسمش را نيار، خودش را بيار!» اين اصطلاح را نشنيده ايد؟ اگر به آقاي عسگرد [رئيس بخش فارسي صداي آمريكا] بگوييد، شايد ايشان بتواند يك جورهايي براي تان ترجمه كند.
نويسنده گويانيوز در توضيح خود مي افزايد: يك روز يكي از شاهان ايران راهش را گم كرد و از همراهان جدا افتاد. شبانه رسيد به يك ده. رفت در منزل يك روستايي را زد و گفت من يك راه گم كرده هستم و جايي براي خوابيدن مي خواهم. ناكس نگفت كه شاه است چون مي ترسيد وقتي كه خوابيد او را بكشند. روستايي گفت شب مي تواني در طويله بخوابي. چيزي هم نداريم بكشي روت. يك پالان خر هست مي خواهي بدم ازش استفاده كن. شاه كه بهش برخورده بود گفت، اسمش را نيار، خودش را بيار! خلاصه ما هم كه داريم اين را استعمال مي كنيم، معني اش اين است كه كمك خواستن از شما «سمعه »اش قبيح است ولي به نظر مي رسد اثرش فعلا نافع است. حالا گفتيم كمك و پالان خر، دور نگيريد يك دفعه و كمك تبديل شود به ضد كمك. آخر شماها عادت داريد يك كاري بكنيد كه آدم غلط بكند از شما كمك بخواهد. تا حالا هم هر چه به ما كمك كرده ايد مثل كمك خاله خرسه بوده است.
نويسنده اين مطلب اضافه مي كند: مي خواستم بگويم خانم جان! اسمش را نيار، خودش را بيار. يك خواهش هم از شما دارم و آن اينكه ضمن رساندن سلام به پرزيدنت اوباما، به ايشان بگوييد به جاي دخيل بستن به مامور عقب افتاده ترور سفير عربستان و كارتل هاي موادمخدر مكزيكي راست حسيني[!] بگويند ما داريم مي آييم و پدر اين حكومت را هم درمي آوريم فقط به خاطر شما و حقوق ضايع شده انساني تان. شما اين ها را بگوييد ببينيد چه جوري ما باورمان مي شود و خوش خوشان مان مي شود. چه جوري نيش مان تا بناگوش باز مي شود و جريان كودتاي بيست و هشت مرداد و منافع نفتي شما را فراموش مي كنيم. چه جوري آماده مي شويم تا شما به ما كمك كنيد و ضمنا بازار تسليحاتي تان را پر رونق كنيد.
خاطر نشان مي شود مقامات آمريكايي مدعي اند ديپلماسي عمومي (ارتباط با مردم ايران) را از طريق انجام برخي مصاحبه ها و گرفتن برخي ارتباطات پيگيري مي كنند. هيلاري كلينتون هم در مصاحبه اخير خود مدعي راه اندازي سفارت مجازي شده است. با اين وجود به نظر مي رسد همين يك مطلب آميخته با هجو و استهزاي گويانيوز، براي سنجش ميزان اثرگذاري سياست ديپلماسي عمومي كفايت مي كند. به قول ميرزا آغاسي، توپخانه اي كه از جبهه خودي [اينجا اپوزيسيون] اين گونه تلفات مي گيرد، ببينيد با دشمن چه مي كند.

 



آسياتايمز: شوراي همكاري خليج فارس باشگاه ديكتاتورهاست (خبر ويژه)

«شوراي همكاري خليج فارس باشگاه ضدانقلاب هاي عربي است كه از دموكراسي بيزارند و فقط با گذشتن از روي جنازه سلاطين آنها مي توان به انقلاب رسيد».
روزنامه هنگ كنگي آسيا تايمز ضمن انتشار اين تحليل نوشت: آنها مركب از سلاطين و امرا هستند. اكثريت آنها روي اقيانوس نفت (45درصد ذخايرنفتي جهان) نشسته اند و زرق و برق غرب را- از لندن تا مونته كارلو، از غذاهاي لذيذ پاريس تا تسليحات سازمان ناتو را مي ستايند. اين سلاطين همانقدر از دمكراسي بيزارند كه از فراري بعضي از آنها با اشتياق به كودتا بر عليه خلق خود و يا هر اقدام مشابه ديگر دست مي زنند. از نظر آنها ايران شيعه از هر چيزي بدتر است.
«پ پ ه اسكوبار» نويسنده اين تحليل مي افزايد: اجازه بدهيد شوراي همكاري خليج فارس را كه در سال 1981 به سركردگي عربستان سعودي و با شركت امارات متحده عربي، قطر، كويت و بحرين تشكيل يافت، به شما معرفي كنم. البته جا دارد آن را شوراي همكاري ضدانقلابي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس يا حتي باشگاه ناميد. از ديد شوراي همكاري خليج فارس، انقلاب بزرگ عربي سال 2011 فقط با عبور از روي جسد كاملا اشباع شده آنها مي تواند به موفقيت برسد. چرا آنها تا اين اندازه به خود مطمئن هستند؟ مسئله عبارت از اين است كه، صرف نظر از اينكه چگونه دودمان جمهوري در تونس و مصر در هم ريخت، گذشته از اينكه با كمك بمبها ليبي را به عصر حجر برگرداندند و چقدر سوريه را تهديد مي كنند، هيچ اتفاقي در كشورهاي عربي حوزه خليج فارس رخ نخواهد داد. زيرا، آنها را غرب مقدس حفظ مي كند(!؟)
آسياتايمز با بيان اينكه «باشگاه اعضاء جديد مي پذيرد.»، نوشت: نبايد از نظر دور داشت كه بخش اعظم كمي بيش از 3هزار مورد بمباران ليبي را از زماني كه در 31 مارس ناتو فرماندهي جنگ را برعهده گرفت، تاكنون نيروهاي هوايي كشورهاي پادشاهي (بريتانيا، دانمارك، هلند، نروژ، قطر و امارات متحده عربي) به همراهي جمهوريهاي فرانسه و ايالات متحده آمريكا با فرماندهي نيروهاي نظامي منطقه اي آفريقايي آن بعمل آورده اند.
اين روزنامه ادامه مي دهد: شوراي همكاري خليج فارس اخيرا اعلام كرد، كه خرسند خواهد شد اردن و مراكش را نيز در ميان خود ببيند. اردن و مراكش با اينكه بطور كلي در حوزه خليج فارس واقع نيستند، اما نه فقط به سبب اينكه داراي رژيم پادشاهي هستند، بلكه در وهله اول بدين خاطر كه چشم ديدن ايران را ندارند، مي توانند به عضويت شوراي همكاري خليج فارس درآيند. پادشاه بازيگر اردن، يعني، ببخشيد، عبدالله دوم (ملك عبدالله دوم پس از آن كه شايعه علاقمندي او به بازيهاي رايانه اي بر سر زبانها افتاد، به «پادشاه بازيگر» ملقب شد)، در سال 2004 حتي درباره «هلال شيعه» - توطئه شيعه ايران، عراق، لبنان و سوريه براي تسلط بر خاور نزديك از راه توسل به زور، تئوري عجيبي سرهم بندي كرد. محمد ششم، پادشاه مراكش نيز در سال 2009 بطور يك جانبه روابط ديپلماتيك كشورش را با ايران قطع كرد.
آسيا تايمز مي نويسد: ستاره فعاليت ضدانقلابي شوراي همكاري اندكي كمتر از دو روز پس از آنكه رابرت گيتس وزير دفاع وقت آمريكا بحرين را ترك كرد، درخشيد. عربستان سعودي، با حمايت امارات متحده عربي، براي حفاظت از خاندان آل خليفه، يعني خويشاوندان خود در مقابل بحريني ها كه اكثريت شان در اعتراضات مسالمت آميز شركت داشتند، به اين كشور لشكر كشيد. در اين ارتباط، هيچگونه اعتراضي از سوي آمريكا، سازمان ملل يا اتحاديه اروپا، بمباران ناتو كه جاي خود دارد، به عمل نيامد.

 



ايهود باراك: روي كار آمدن اسلامگرايان در انتخابات پس از انقلاب خطرناك است (خبر ويژه)

وزير دفاع رژيم صهيونيستي نسبت به پيروزي اسلامگرايان در اولين انتخابات آزاد تونس ابراز نگراني كرد. ايهود باراك گفت: روي كارآمدن اسلامگرايان در خاورميانه خطرناك است.
گزارش راديو اسرائيل حاكي است: مردم تونس با انجام انتخابات دموكراتيك در كشورشان كه در آن حزب اسلامگراي «النهضه» به پيروزي دست يافته، جشن گرفته اند ولي مسئولان امنيتي اسرائيل با دقت اوضاع آن كشور و ساير سرزمين هاي شمال آفريقا و خاورميانه را زير نظر دارند. وزير دفاع اسرائيل در مراسم پايان دوره افسري ارتش كه در آن ارتشبد بني گانتس رئيس ستاد كل ارتش هم حضور داشت، نگراني خود را از به قدرت رسيدن اسلامگرايان در منطقه ابراز داشت و گفت: «اكنون ما در زماني زندگي مي كنيم كه در جهان و به ويژه در خاورميانه چهره هاي حاكميت ها عوض مي شوند و اوضاع تغيير مي كند؛ با بهار عربي، حاكمان خودكامه و حكومت آنان سرنگون مي شوند و خواست ملت ها ظاهراً برآورده مي گردد».
وزير دفاع اسرائيل افزود: «ولي بهار عربي در عين حال راه را به گستردگي براي نيروهاي اسلامگرا گشوده است و بايد دانست كه اين عوامل اسلامگرا و قدرت گيري آنها در آينده مهم ترين كانون براي به خطر انداختن ثبات منطقه خواهد شد.»
ارتشبد بني گانتس نيز گفته است: «وضع جديد، تهديدهاي جديد عليه اسرائيل را نشان مي دهد. هم اكنون تهديدات جديدي عليه اسرائيل به وجود آمده كه ما بايد خود را براي رويارويي با آنها آماده كنيم.»
در همين حال روزنامه صهيونيستي اسرائيل اليوم با اشاره به پيروزي اسلامگرايان تونس در اولين انتخابات آزاد اين كشور نوشت: لازم نبود حزب اسلامي النهضه منتظر اعلام نتايج باشد و پيروزي خود را جشن بگيرد. اين حزب البته 41 درصد آرا را به سوي خود جذب كرد اما راشد غنوشي رهبر اين حزب زماني رهبر تونس شد كه بلافاصله پس از رفتن زين العابدين بن علي مردم به جاي نام او، نام غنوشي را بر ديوارهاي خيابان هاي تونس نوشتند. غنوشي امروز قوي ترين مرد تونس جديد است. كسي كه از جمال عبدالناصر به نيكي ياد مي كند و از طرفداران پر و پا قرص [امام] خميني بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران است. بنابراين بديهي است كه منتظر نتايج انتخابات مجلس مؤسسان نباشد تا خود را برنده آن اعلام كند.
اين روزنامه اضافه مي كند: سناريوي بهار عربي از قبل نوشته شده بود. بدين ترتيب كه هنگامي كه مردم تونس، ديكتاتور را در كشورشان سرنگون كرده و انتخابات آزاد برگزار كردند آن چه واقعاً بازگو كننده جامعه است، روشن شد. مردم تونس از سال 1956 تاكنون در هيچ انتخابات آزادي شركت نكرده بودند و اين انتخابات نخستين انتخابات آزاد آنان محسوب مي شود. انتخاب آنها يك چيز بسيار ساده است، دين. اين رويكرد واقعي مردم تونس است، آنها التزام واقعي به دين فراگير كشورشان را مي خواهند.
در پايان اين تحليل آمده است: روز به روز كه مي گذرد هويت انقلاب هاي عربي بيشتر نمايان مي شوند. اكنون بايد از واشنگتن پرسيد آيا واقعاً كسي پايان اين نقشه را خوانده است؟ آيا كسي در اين شكي دارد كه سناريوي تونس براي مصر نيز تكرار خواهد شد؟
سايت ضد انقلابي «مردمك» هم در زمينه روي كارآمدن اسلامگرايان پس از انقلاب هاي اخير نوشت: در ماه هاي اخير مسأله قدرت گيري اسلامگرايان، تبديل به يكي از نقاط نگراني ايالات متحده شده است. آمريكا از ابتدا از سر بي ميلي و تنها پس از آنكه انقلاب هاي عربي به نقطه پيشرفته اي در تونس و مصر رسيده بود، به جمع تأييدكنندگان انقلابيون پيوست. آمريكا كم و بيش همين رفتار را در يمن، ليبي و سوريه، نيز نشان داده است. يكي از دلايل ترديد و سردرگمي آمريكا در برابر تغييرات جاري در منطقه، به نگراني از جايگزين شدن حكومت هاي متحد غرب با اسلامگرايان و در نتيجه تهديد منافع غرب در منطقه باز مي گردد.

 



قرار نبود حمايت آمريكااز جنبش سبز فاش شود! (خبر ويژه)

در فضاي بي تفاوتي اغلب محافل اپوزيسيون به مصاحبه وزير خارجه آمريكا، سايت كلمه از اين سخنان استقبال كرد.
اين پايگاه اينترنتي وابسته به شماري از فتنه گران فراري مقيم لندن و پاريس، درباره اظهارات هيلاري كلينتون نوشت: با مصاحبه اخير كلينتون با بي بي سي و صداي آمريكا بخوبي مشخص شد چرا انقلابهاي منطقه چنان زود همچون انقلابهاي رنگي در جمهوري هاي سابق اتحاد جماهير شوروي به نتيجه رسيده اند ولي جنبش سبز ايران همچنان در محاق مانده است چرا كه رهبران راستين اين جنبش برخلاف عروسكهاي پاريس نشين و لندن نشين دست نياز به سوي غرب و آمريكا دراز ننموده اند. آنها تكيه شان تنها به ايمان خود و پشتيباني مردمشان بود. در ايران از دلارهاي آمريكايي خبري نبود. فراموش نكنيد كه حتي در مصر نيز نه چون ليبي به آشكارا ولي در خفا كمكهاي مالي و اطلاعاتي بسياري از آمريكا به معترضين داده شد تا بعد از پيروزي سهم خويش را از كمكها باز پس گيرند.
در حالي كه اوباما رويكرد لجوجانه و معترضانه، ميرحسين موسوي را ستايش برانگيز و الهام بخش خوانده بود، كلمه با وقاحتي بي نظير نوشت: موسوي بر خلاف [امام] خميني عزيزش، حتي يك مصاحبه با مطبوعات غربي انجام نداد. او از تاريخ مشروطه تاكنون براي اولين بار جنبشي را در ايران بنا نهاد كه سرمايه اي جز ايراني داخل و خارج وطن ندارد. جنبش سبز بسيار ژرف تر از آن چيزي است كه حتي رهبران انقلاب هاي منطقه قادر به درك آن باشند.
گفتني است گردانندگان كلمه مصداق واقعي «عروسك هاي پاريس نشين و لندن نشين كه دست نياز به سوي غرب و آمريكا دراز نموده اند» هستند و بارها به طور علني و در كنار برخي فتنه گران درون كشور، مورد حمايت سران رژيم هاي استكباري قرار گرفته اند. كلمه همچنين در حالي به بدگويي عليه انقلاب هاي رنگي آمريكا پرداخته كه فتنه سبز و بازي با رنگ سبز، مرحله پيشرفته تر و البته ناكام كودتاي مخملي و رنگي به نيابت از آمريكا و رژيم صهيونيستي بود و مدعيان اسلام سبز كارشان به خط كشيدن روي عنوان اسلام در عبارت جمهوري اسلامي ختم شد.
همچنين دروغ پردازي كلمه درباره اينكه موسوي حتي يك مصاحبه با مطبوعات غربي انجام نداد، برخلاف اين واقعيت است كه وي ساعتي پيش از پايان راي گيري با رسانه هاي خارجي مصاحبه كرد و هم در آن مصاحبه و هم در مصاحبه با مجله آمريكايي تايم با لحني ديكتاتورمآبانه تهديد كرد اگر نامي غير از نام او از صندوق ها بيرون آيد، اغتشاش خواهد شد. كه البته اين تهديد نيز همان برنامه پيشاپيش نوشته شده «تقلب، اسم رمز آشوب» بود و ريشه در تجربه كودتاي مخملي آمريكا داشت.
و سرانجام درباره به محاق رفتن فتنه سبز و اينكه چرا ملت هاي منطقه پيروز شدند و فتنه سبز شكست خورد، بايد گفت اين هر دو روي يك سكه اند يعني پيروزي ملت ها در منطقه همان پيروزي ملت ايران است كه با جنبش بزرگ 9 دي 88، راه فتنه گران را سد كرد و اين حضور آن قدر شكوهمند و دشمن شكن بود كه نيويورك تايمز مجبور شد بنويسد «اين راهپيمايي و اجتماع، بزرگ ترين تظاهرات و تجمع پس از رحلت آيت الله خميني در تهران بود». در عين حال بايد از منافقين «كلمه» پرسيد چرا انقلاب هاي پيروز مردم منطقه را با انقلاب هاي رنگي آمريكا در بلوك شرق مقايسه مي كند؟ آيا به اين دليل نيست كه توي دهان حاميان آمريكايي و اسرائيلي فتنه 88 زده و به انقلاب اسلامي اقتدا كرده اند؟!
گفتني است كه برخلاف ادعاي سايت كلمه، هيلاري كلينتون با صراحت به حمايت آمريكا از فتنه 88 اعتراف كرد و تاكيد كرد سران فتنه از آمريكا خواسته بودند كه حمايت خود را علني نكند ولي اين حمايت مالي، تبليغاتي و سياسي برملا شد و علاوه بر اسناد موجود، مقامات آمريكايي و اسرائيلي نيز بارها بر آن تاكيد ورزيدند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14