(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 آبان 1390- شماره 20060

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بحث هاي داغ در غرفه كيهان
هيئت دولت در خراسان جنوبي تكليف 110 مصوبه اجرا نشده را مشخص كرد
سرلشكر جعفري: حماسه 9 دي كمتر از دفاع مقدس نبود
كدخدايي: تغييرنظام رياستي به پارلماني خللي در جمهوريت نظام وارد نمي كند
دريادار سياري: اجازه كوچك ترين تعرض از سوي دشمن را نمي دهيم
دادستان كل كشور2 متهم ديگر پرونده فساد بانكي بازداشت شدند
سردار وحيدي: امروز مرزهاي شرقي كشور داراي امنيت مطلوبي است
فريد زكريا در سرمقاله واشنگتن پست: برنامه هسته اي ايران حتي با تغيير رژيم هم متوقف نمي شود
مقام سابق سيا: آمريكا با متهم كردن ايران به ترور سفير عربستان بر اتحاد ملي ايرانيان افزود
ژنرال آمريكايي: مسئولان ايراني را ترور كنيد
بلومبرگ : شركت هاي چيني تحريم ها را فرصتي براي گسترش روابط تجاري با ايران مي دانند
تلاش رژيم صهيونيستي براي وارونه جلوه دادن اوضاع نابسامان خود



بحث هاي داغ در غرفه كيهان

¤ روز سوم نمايشگاه- پنج شنبه گذشته- حسن شايانفر مشاور فرهنگي مدير مسئول كيهان به جمع بازديدكنندگان غرفه كيهان آمد و درباره برخي موضع گيري هاي فرهنگي و سياسي كيهان به پرسش هاي مردم پاسخ داد. اين پاسخگويي كه سه ساعت به طول انجاميد با استقبال جوانان روبرو شد. برخي از پرسشگران به پرسش درباره مفهوم جريان انحرافي و نيز ضرورت پرداخت كيهان به نقد و بررسي اين جريان پرداختند.
¤ استقبال مردم از كتاب هاي نيمه پنهان بويژه كتاب هايي درباره سران رژيم طاغوت، چشمگير بود.
¤ اغلب بازديدكنندگان از غرفه كيهان را جوانان تشكيل مي دادند و جملگي درباره سرمقاله هاي مدير مسئول روزنامه پرسش مي كردند و يا برخي از سرمقاله ها را نقد مي نمودند.
¤ برخي از بازديدكنندگان خواهان افشاي چهره هاي ماسوني در قالب كتاب هاي نيمه پنهان شدند.
¤ در روز چهارم نمايشگاه، مردم در بازديد از غرفه كيهان مي گفتند: «جريان فتنه مرده است، بايد از جريان انحرافي گفت»!
¤ برخي از مردم با مراجعه به كيهان، خواهان انتشار اسنادي درباره روابط يكي از سران فتنه با جرج سوروس و... شدند.
¤ مراجعه كنندگان به اتفاق خواهان اصلاحات فني و چاپ روزنامه كيهان شدند.

 



هيئت دولت در خراسان جنوبي تكليف 110 مصوبه اجرا نشده را مشخص كرد

معاون اول رئيس جمهور با تشريح مصوبات جلسه هيئت دولت در خراسان جنوبي گفت: 101 مصوبه باقيمانده سفرهاي قبلي دولت به استان اجرايي مي شود.
به گزارش ايرنا، محمدرضا رحيمي پنجشنبه شب از سرمايه گذاري و احداث هفت صنعت حداقل 10 ميليارد توماني در شهرستان هاي استان به جز بيرجند براي ايجاد شغل به عنوان يكي ديگر از مصوبات سفر چهارم هيئت دولت به خراسان جنوبي ياد كرد.
وي، ايجاد دبيرخانه جشنواره زرشك و زعفران و عناب در مركز استان و ايجاد مركز تحقيقات اين محصولات در دانشگاه بيرجند و سه شيفته شدن تمامي مراكز درماني در بخشهاي اطراف شهرستانهاي استان تا پايان دهه فجر را از ديگر مصوبات اين سفر برشمرد.
وي در گزارشي از مصوبات اين نشست اعلام كرد: سه دوره سفر هيئت دولت به اين استان 439 مصوبه در برداشت كه از اين تعداد 186 مصوبه بطور كامل اجرا و تكميل شده و 182 مصوبه در دست اجراست.
وي اظهار داشت: تعداد 101 مصوبه از اين مصوبات در دست پيگيري است كه اجرا نشده و موانع و مشكلاتي براي اجراي آنها وجود دارد.
وي اضافه كرد: در جلسه هيئت دولت اين 101 مصوبه بطور كامل بررسي و براي اجرا و رفع موانع آنها برنامه ريزي شد.
اختصاص 400 ميليارد تومان براي اشتغال در
خراسان جنوبي
معاون اول رئيس جمهور در گفت وگوي زنده تلويزيوني با مردم خراسان جنوبي از اختصاص 400 ميليارد تومان تسهيلات با اولويت اشتغال در شوراي عالي اشتغال براي استان خبر داد و گفت: اين مبلغ براي تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي بسيار مناسب و راهگشا است.
به گزارش فارس از بيرجند، محمدرضا رحيمي پنجشنبه به بيان مصوبات شوراي عالي اشتغال پرداخت و اظهار داشت: منابع بانكي خراسان جنوبي يك هزار و 100 ميليارد تومان است و مصارف استان يك هزار و 500 ميليارد تومان كه اختصاص اين مبالغ بسياري از مشكلات را براي استان حل مي كند.
وي افزود: طرح هاي نيمه تمام و تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي در اولويت اختصاص اين تسهيلات قرار دارند.
معاون اول رئيس جمهور از تامين تسهيلات ارزي هشت طرح صنعتي استان به ميزان 200 ميليون يورو تا پايان سال 90 خبر داد و گفت: بانك صنعت و معدن موظف به تامين اين مبلغ تا پايان سال شد.
رحيمي ادامه داد: همچنين در اين جلسه تصويب شد كه مدت اجرا و بازپرداخت تسهيلات طرح هاي اجرايي در مناطق محروم خراسان جنوبي از هشت سال به 10 سال افزايش يابد و اين تاكنون در هيچ استاني تصويب نشده است.
وي از تصويب سند توسعه اشتغال خراسان جنوبي به عنوان نخستين سند توسعه استاني در سطح كشور خبر داد و گفت: از دو سال قبل در كشور كار تدوين سند اشتغال ملي آغاز شده و در استان ها نيز اين كار در حال انجام بوده كه امروز نخستين سند اشتغال مربوط به خراسان جنوبي مورد تصويب قرار گرفت.
معاون اول رئيس جمهور از اختصاص 55 ميليارد تومان تسهيلات براي طرح هاي خوداشتغالي و پرداخت به افراد جوياي كار در خراسان جنوبي تا پايان سال 91 خبر داد.
بسيج دولت براي
ايجاد اشتغال
«دكتر احمد ي نژاد» عصر پنجشنبه در پايان نشست هيئت دولت در بيرجند در گفت وگو با خبرنگاران گفت: براي ايجاد اشتغال نيازمند عزم ملي هستيم و همه بايد اعم از قوا، نهادها و سازمانهاي مختلف وارد عرصه شويم اما تاكنون فقط دولت همه توان خود را بسيج كرده است.
رئيس جمهور گفت: ايجاد اشتغال خود يك سياست مهم اقتصادي است كه در اولويت كاري دولت است.
احمدي نژاد افزود: با قوانيني كه ايجاد شده دولت جز در موارد بسيار معدود و محدود نمي تواند به طور مستقيم وارد عرصه سرمايه گذاري شود.
رئيس جمهور ادامه داد: در اين ميان ما سرمايه گذاريها را تشويق و پشتيباني مي كنيم و آموزش هاي حرفه اي را نيز تقويت كرده در عين آنكه براي دانش آموختگان دانشگاهي و دبيرستاني زمينه هاي كار را فراهم مي كنيم و در بخش هاي گوناگون در جهت ايجاد اشتغال يارانه مي دهيم.
احمدي نژاد ابراز اميدواري كرد: با كمك جوانان بتوانيم ظرف دو سال به حدي نرخ بيكاري را كاهش دهيم كه جوانان شغل شرافتمندانه و مناسب خود را بيابند.
اهداي نشان ايثار
به 7 مادر شهيد خراسان جنوبي
رئيس جمهور چهارشنبه شب در دور چهارم سفر استاني به خراسان جنوبي نشان ايثار را به 7 مادر شهيد اين استان اهدا كرد.
محمود احمدي نژاد چهارشنبه شب در ادامه برنامه هاي دومين روز از دور چهارم سفر استاني به خراسان جنوبي در ديدار با خانواده شهداي استان نشان درجه سه ايثار را به سكينه مرادي، فاطمه ميري، معصومه بني اسدي مقدم، مريم صبوحي، فاطمه قادر و فاطمه ذاكري اهدا كرد.
در اين مراسم همچنين محمدحسن گنجي و مهدي بلالي مود دو تن از نخبگان استان خراسان جنوبي به ترتيب نشان هاي درجه يك دانش و درجه دو پژوهش را از رئيس جمهور دريافت كردند.
اشغالگران را از كشورتان بيرون كنيد
دكتر احمدي نژاد چهارشنبه صبح در اجتماع مردم درميان گفت: ملت افغانستان و پاكستان با اتحاد اشغالگران را از كشورشان بيرون كنند.
به گزارش فارس، وي افزود: دولت افغانستان را ببينيد امروز چطور است و 10 سال پيش چطور بود و عده اي به بهانه نجات مردم و مبارزه با تروريست، افغانستان را اشغال كرده و نخستين چيزي كه از افغانستان بردند نقشه هاي معادن اين كشور بود.
وي يادآور شد: مشكل امروز بشريت به خاطر وجود گروه هايي است كه بر قدرت تكيه زدند و به جايي كه در خدمت خلق خدا باشند فقط به فكر ثروت اندوزي و تخريب ملت ها هستند.
رئيس جمهور ادامه داد: اين دولت ها فقط در يك قرارداد 90 ميليارد دلار اسلحه فروختند.
حضور سرزده رئيس جمهور
در روستاي زيدر سربيشه
رئيس جمهور در آخرين روز از سفر استاني خود به استان خراسان جنوبي به طور سرزده از روستاي زيدر از توابع شهرستان سربيشه بازديد و در جريان مشكلات مردم اين ديار قرار گرفت.
رئيس جمهور در بازديد سرزده از روستاي زيدر سربيشه ضمن شنيدن مشكلات مردم روستا دستورات لازم را براي رفع موانع و مشكلات موجود صادر كرد.
انتقال آب آشاميدني به روستاهاي زيدر و حسين آباد خراسان جنوبي
رئيس جمهور گفت: طبق برنامه ريزي انجام شده اميد است تا اواخر سال جاري آب آشاميدني مناسب به روستاهاي زيدر و حسين آباد انتقال يابد.
محمود احمدي نژاد در جمع مردم باصفا و صميمي روستاهاي زيدر و حسين آباد بر لزوم ساختن ايران اسلامي تاكيد كرد و اظهار داشت: هنر يك انسان و به ويژه جوانان اين است كه در ساختن كشور به ويژه روستاها مشاركت كنند چرا كه ساختن يك كشور را بايد از روستاها آغاز كرد.
وي با تاكيد بر اينكه اصل اوليه آباداني روستاها، خود جوانان روستاها هستند، افزود: دولت آمادگي هرگونه كمك براي آباداني روستاها را دارد اما اين جوانان روستايي هستند كه بايد با تلاش و همت خود روستايشان را آباد كنند زيرا در اين صورت است كه آباداني آن روستا پايدار مي ماند.
زعفران با نام قاينات در دنيا عرضه مي شود
به گزارش خبرنگار كيهان در قاين دكتر محمود احمدي نژاد در سفر چهارم دولت به خراسان جنوبي در اجتماع باشكوه مردم قاينات با اعلام اين خبر گفت در سه دوره سفرهاي استاني دولت به خراسان جنوبي بيش از 270 مصوبه براي توسعه و آباداني قاينات تصويب شده كه 154 مصوبه بطور كامل اجرا و تحويل شده است و 90 پروژه در حال اقدام و اجراست و 27 مصوبه بر زمين مانده است كه دولت و مسئولين موظفند تا پايان دولت دهم همه اين مصوبه ها را اجرا و به اتمام برسانند.
وي در ميان مردم قاينات قطعيت ايجاد دبيرخانه دائمي زعفران و عرضه زعفران با نام قاينات در دنيا را يادآور شد و افزود پروژه هاي عظيم آبرساني، احداث سد آهنگران و نويد احداث راه آهن از مهمترين برنامه هاي در دست اقدام دولت در شهرستان مي باشد كه اميدواريم تا پايان دولت دهم به اتمام برسد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود توطئه اخير استكبار جهاني در حوزه حقوق بشر و تروريسم عليه ايران اسلامي را يادآور شد و گفت دولت آمريكا با اين اقدامات در عرصه جهاني و داخلي نمي تواند ناتواني سياست ها و نظام سرمايه داري را بپوشاند و بيداري ايجاد شده را با اينگونه توطئه ها تحت الشعاع قرار دهد.
رئيس جمهور پنج شنبه شب پس از پايان جلسه هيئت دولت بيرجند را به مقصد تهران ترك كرد.
دكتر «محمود احمدي نژاد» در چهارمين دوره سفرهاي هيئت دولت به خراسان جنوبي روز سه شنبه هفته گذشته وارد شهر بيرجند شد و طي اين مدت در جمع مردم شهرستانهاي مختلف اين استان حضور يافت.
در نخستين روز از سفر هيئت دولت به خراسان جنوبي، رئيس جمهور در جمع مردم شهرستان بيرجند، نهبندان و سربيشه حضور يافت و سپس در جلسه ديدار با علما و روحانيون اين شهرستانها شركت كرد.
روز چهارشنبه و در دومين روز از سفر هيئت دولت به خراسان جنوبي، دكتر احمدي نژاد با مردم شهرستانهاي بشرويه، فردوس، سرايان و قاين ديدار كرد و همچنين طي نشستهاي جداگانه در جمع ايثارگران، منتخبين و مديران اين شهرستانها حضور يافت.
نشست هيئت دولت به رياست آقاي دكتر احمدي نژاد از ديگر برنامه هاي چهارمين سفر وي به خراسان جنوبي بود.

 



سرلشكر جعفري: حماسه 9 دي كمتر از دفاع مقدس نبود

فرمانده كل سپاه با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88 و متعاقب آن حماسه پرشور 9 دي اعلام كرد كه مردم به خوبي ثابت كردند كه پاي اهداف مقدس انقلاب ايستاده اند.
سرلشكر پاسدار «محمد علي جعفري» روز پنجشنبه طي سخناني در دومين كنگره سرداران، اميران و 2300 شهيد شهرستان نيشابور و دومين سالگرد شهادت سرلشكر پاسدار نورعلي شوشتري و ايثارگران مجتمع فولاد نيشابور، تصريح كرد: بعد از انقلاب اسلامي در دوران جنگ تحميلي مردم درس استقامت و پايداري را از شهدا ياد گرفتند.
وي ادامه داد: در فتنه 88 تمام دشمنان داخلي و خارجي به نابودي انقلاب اسلامي دل بسته بودند و اين دفاع جانانه مردم از ارزش ها باعث شد كه خداي متعال نصرت هاي خود را براي اين انقلاب محقق كند.
فرمانده سپاه، فتنه 88 و مقاومت و پايداري مردم در آن درگيري هاي فكري و سياسي را داراي پيام ها و نتايج ارزشمندي دانست و افزود حماسه 9 دي كمتر از دفاع مقدس نبود و مردم در اين حماسه خوب درخشيدند و پاي ولايت فقيه و انديشه هاي اسلامي ايستادگي كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان، جعفري ادامه داد: ما اول انقلاب يك حادثه بزرگ و سرنوشت ساز به نام جنگ تحميلي داشتيم كه هر چند خسارت هاي بالايي در آن متحمل شديم، ولي اين دوران طلايي و درخشان به غير از پيروزي هاي نظامي خود در آن دوران نتايج معنوي و مستمري در طول انقلاب اسلامي داشته است كه امروزه به اثرات و بركات آن پي مي بريم.
وي با اشاره به سخنان امام خميني(ره) در مورد محكم شدن ريشه هاي انقلاب در جنگ تحميلي، افزود: در آن زمان خيال ما اين بود كه كلام امام(ره) براي دل گرمي مردم است، ولي اكنون به اشتباه خود پي برده ايم و سخن نافذ و آينده نگرانه امام خميني(ره) را مشاهده مي كنيم و درس مي گيريم.
فرمانده سپاه اظهار كرد: ملت ايران ثابت كرد فقط ادعاي دين داشتن، لقلقه زبانش نيست، بلكه ياري كردن دين خدا و معنويت گرايي را اولويت خود مي داند و اين بزرگ ترين افتخار براي ملت ايران است.

 



كدخدايي: تغييرنظام رياستي به پارلماني خللي در جمهوريت نظام وارد نمي كند

سخنگوي شوراي نگهبان گفت تغيير نظام رياستي به پارلماني هيچ گونه خللي به جمهوريت نظام وارد نمي كند.
عباسعلي كدخدايي در بازديد از نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها افزود: مقام معظم رهبري درباره اين موضوع بيانات بسيار دقيق و روشني داشتند و از اين پس اين موضوع مي تواند به صورت كارشناسي نيز در مجامع مختلف مطرح شود.
وي با اشاره به اينكه اجراي چنين تصميمي نيازمند اصلاح قانون اساسي است گفت: فعلا زماني مشخص نشده است و هر زمان كه مصلحت بود اين اقدام صورت مي گيرد.
كدخدايي در پاسخ به اين سوال كه آيا در زمان اختلاف ميان مجلس، دولت و شوراي نگهبان به تجديدنظر در قانون اساسي رسيديد يا نه گفت: در كار گروه رفع اختلاف ميان دولت، مجلس و شوراي نگهبان احساس كرديم كه بايد تجديدنظري در قانون اساسي صورت گيرد.
وي در پاسخ به سوالي ديگر درباره دروغ پردازي اخير آمريكا گفت: آمريكا و رژيم صهيونيستي پيش از اين هم تهمت هاي ناروايي به جمهوري اسلامي ايران وارد كرده اند و كذب بودن دروغ پردازي اخير نيز به زودي روشن مي شود.
سخنگوي شوراي نگهبان با بيان اينكه كارنامه جمهوري اسلامي ايران بسيار روشن است تاكيد كرد: ايران به همه تعهدات و كنوانسيون هاي بين المللي عمل كرده و پاي بند است.

 



دريادار سياري: اجازه كوچك ترين تعرض از سوي دشمن را نمي دهيم

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه اين نيرو با داشتن توان رزمي بالا در هيچ كجا و به هيچ دشمني اجازه كوچك ترين تعرض و توطئه را نمي دهد.
امير دريادار حبيب الله سياري روز پنجشنبه در حاشيه برگزاري جشنواره فرهنگي و ورزشي نيروي دريايي در سيرجان گفت: اگر كسي خيال تعرض به جمهوري اسلامي را داشته باشد ضمن نتيجه نگرفتن، باعث پشيماني نيز خواهد شد.
وي ادامه داد: با گذشت 31 سال از تهديدات دشمنان عليه جمهوري اسلامي، مرزهاي آبي كشور هيچ جايي براي دشمنان ندارد.
وي خاطرنشان كرد: امروز پشتوانه قوي و مستحكم ما ملت هستند كه تا به حال ضمن پيروي از ولايت فقيه و رهبري، بر اقتدار كشور نيز افزوده اند.

 



دادستان كل كشور2 متهم ديگر پرونده فساد بانكي بازداشت شدند

دادستان كل كشور با اشاره به بازداشت دو متهم ديگر و حضور يكي از مظنونان پرونده فساد اخير در حوزه بانكي كشور اعلام كرد كه در صورت لزوم وي را از طريق اينترپل به كشور بازمي گردانيم.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در شيراز در اين باره افزود: هنوز به بازگشت اين فرد اميدوار هستيم و به طور كلي نوميد نشده ايم و اميد است طي روزهاي آينده اين فرد به كشور بازگردد.
وي ادامه داد: ما هنوز از اينترپل براي بازگرداندن اين فرد استفاده نكرده ايم ولي مشكلي در استفاده از اينترپل نداريم و در صورت لزوم از آن بهره خواهيم گرفت.
دادستان كل كشور بيان كرد: ما احتمال مي دهيم كه مظنون اين پرونده كه در خارج از كشور است به كشور برگردد و هيچ جا اعلام نشده كه او به طور قطع باز نخواهد گشت.
حجت الاسلام محسني اژه اي با بيان اينكه بازگشت اين مظنون به نفع خودش هست گفت: به هر حال چه داوطلبانه اين بازگشت انجام گيرد و چه با استفاده از اينترپل پرونده روال عادي خود را طي مي كند و مشكلي در بازجويي ها و رسيدگي نيست.
وي اظهار داشت: دو نفر ديگر اخيراً در اين پرونده بازداشت شده اند ضمن آنكه برخي از متهمان پرونده بعد از بازجويي هاي لازم با قيد وثيقه يا كفالت آزاد مي شوند و لازم نيست تا رفتن پرونده به دادگاه همه بازداشت شدگان در بازداشت بمانند.
اين مقام قضايي گفت: در مورد اعلام اسامي افراد منع قانوني داريم و تا زماني كه اتهام بازداشت شدگان در دادگاه رسيدگي و اثبات نشود نمي توانيم نام افراد را رسانه اي كنيم.
وي افزود: بروز اختلاس در بانك ها ناشي از ضعف قانون، ضعف در ساختار و سيستم بانكي و ضعف رفتاري برخي مجريان قانون است كه همه بايد اصلاح شود.
دادستان كل كشور با بيان اينكه كميسيون اصل 90 درباره اين اختلاس قبلا هشدار داده بود گفت: متاسفانه هشدارها جدي گرفته نشد، روال قانوني در اعطاي تسهيلات طي نگرديد، وثايق معتبر از گيرنده تسهيلات گرفته نشد، بانك در اين جريانات حق تنزيل مجدد نداشته اما اين تخلفات انجام شد، پنج مورد تنزيل در يك روز كاملا غيرقانوني بوده است و به همه اين تخلفات رسيدگي خواهد شد.
در ادامه جلسه خبرنگاري در خصوص دستگيري پسر هاشمي رفسنجاني از طريق اينترپل پرسيد كه محسني اژه اي پاسخ داد: در هر پرونده اي كه متهم از كشور فرار كرده موضوع بستگي به نظر قاضي دارد كه آيا حضور متهم براي رسيدگي به پرونده ضروري است يا خير و اگر بخواهيم از طريق پليس بين الملل اقدام شود شرايط وجود دارد يا نه و اگر قاضي تشخيص دهد كه حضور متهم ضروري است از طريق پليس بين الملل اقدام مي شود.
در ادامه نشست خبرنگاري در خصوص پرونده هاي اسيدپاشي اخير پرسيد كه در خصوص صدور راي و اجراي حكم قصاص موانعي وجود دارد كه دادستان كل كشور گفت: در اقدام اول بايد در جامعه اين امر ترويج شود كه اسيدپاشي امري زشت است و بايد قبح آن را نشان داد و كمال بي مروتي محسوب مي شود و جرم سنگيني نيز به شمار مي آيد.
حجت الاسلام محسني اژه اي ادامه داد: دليلي ندارد كسي كه به خواسته قلبي خود نرسيده به يكنفر تا آخر عمر با اسيدپاشي آسيب برساند و براي اعضاي خانواده اين واقعه بسيار رنج آور است.
وي با تاكيد بر اينكه در اين زمينه البته بايد قانون جديدي كه بازدارنده باشد نيز پيش بيني شود افزود: در جريان اسيدپاشي فرد اعضاي مختلف صورتش مورد آسيب جدي قرار گرفته و اگر بخواهيم قصاص كنيم اين امر مشكل است زيرا براساس قانون قصاص نبايد از ميزاني كه جاني جنايت وارده كرده بيشتر باشد.
اژه اي همچنين در خصوص پرونده مستندسازان بي بي سي نيز گفت: پرونده هنوز مختومه نشده است.

 



سردار وحيدي: امروز مرزهاي شرقي كشور داراي امنيت مطلوبي است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، مرزهاي شرقي كشور را داراي امنيت مطلوب و خاصي ارزيابي كرد.
سردار احمد وحيدي در جلسه شوراي اداري شهرستان نهبندان گفت: در برهه اي از زمان كشور و نيروها درگير تهديدهاي كلاسيك دشمن در مرزهاي غربي كشور بودند و به مرزهاي شرقي زياد توجه نمي شد ولي امروزه مرز شرق كشور داراي امنيت مطلوب خاصي است كه آن را بايد مرهون تلاش مردم، مرزنشينان و نيروهاي نظامي و انتظامي باشيم.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ادامه داد: امروز تمامي دستاوردها و موفقيت هاي كشور در سايه امنيت پايدار محقق شده و امنيت شاخص مهمي براي پيشرفت و توسعه هر كشور و جامعه اي محسوب مي شود.
وي با اشاره به اينكه تمامي تلاش و همت دولت امروزه به مناطق كم برخوردار و كمتر توسعه يافته اي از قبيل نهبندان معطوف شده است، افزود: دولت به طوري حركت مي كند كه اينگونه مناطق به برخورداري متعادلي برسند و فرق چنداني با مناطق برخوردار كشور نداشته باشند.
وحيدي اذعان داشت: در ايران اسلامي و طي چند روز گذشته با سفر رهبري به كرمانشاه مردم عشق و ارادات خويش را نسبت به نظام و مقام منيع ولايت نشان دادند و با حضوري باشعور و پرشور بار ديگر به همگان ثابت كردند كه حركت آنها هميشه در راه اسلام و ولايت باقي و ادامه مي يابد.
وي اضافه كرد: استقبال با شكوه مردم كرمانشاه در شهرهاي مختلف اين استان از مقام معظم رهبري بيانگر اين مهم است كه علاقه ملت نسبت به ولايت يك علاقه ناگسستني و يك ارادت قلبي نسبت به اسلام و ولايت است و اين علاقه را هرگز نمي توان انكار كنيم.
وحيدي همچنين چهارشنبه شب در ديدار با خانواده شهيد محمدرضا بانويي اظهار داشت: شهدا و تمامي رزمندگان كه در دوران انقلاب، دفاع مقدس و بعد از جنگ هشت ساله براي عزت و شرف اين مملكت جهاد في سبيل الله كرده و به عرش الهي مشرف شدند، انساني هايي الهي و خداپيشه بودند.
وحيدي اقتدار، عزت و امنيت حاصل شده در ايران اسلامي را به بركت خون پاك شهيدان دانست و گفت: آنها چگونه زيستن و چگونه حركت كردن در مسير ارزش هاي الهي و ولايت فقيه را در عمل به ما نشان دادند و مي طلبد كه از وصيت نامه هاي آنان به عنوان چراغ راه خود استفاده كنيم.
وي با بيان اينكه تبيين فرهنگ شاهد به عنوان يك فرهنگ كارآمد مي تواند براي نسل جوان جامعه در تمامي زمينه ها مثمر ثمر واقع شود، اظهار داشت: جوانان براي رسيدن به اهداف متعالي بايد از سيره و منش شهدا الگوبرداري كنند چرا كه آنها مداوم بر خدا و اهل بيت تكيه داشته و همين امر سبب خدايي شدن شهيدان شد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اظهار داشت؛ تمامي شهدا در وصيت نامه ها و خاطرات خويش بر ولايت مداري و تبعيت محض از ولايت فقيه تاكيد و سفارش داشتند كه در حقيقت رمز بقاي اسلام ولايت پذيري و حركت در مسير ولايت مطلقه فقيه است.
وحيدي ولايت را ركن اصلي نظام اسلامي دانست و تصريح كرد: در حقيقت ولايت فقيه نماد و تابلوي راهنماي افراد جامعه اسلامي براي حركت در مسير ارزش هاي الهي محسوب مي شود.

 



فريد زكريا در سرمقاله واشنگتن پست: برنامه هسته اي ايران حتي با تغيير رژيم هم متوقف نمي شود

سرويس سياسي-
روزنامه آمريكايي واشنگتن پست در سرمقاله خود نوشت، حتي اگر رژيم ايران هم تغيير كند، برنامه هسته اي اين كشور به عنوان يك خواست ملي ادامه خواهد يافت.
فريد زكريا- تحليل گر هندي الاصل و معروف آمريكايي- كه چندي قبل به ايران سفر كرده بود در سرمقاله روزنامه واشنگتن پست به بررسي سياست هاي اوباما در قبال جمهوري اسلامي پرداخت.
زكريا در اين مورد نوشته است: «باراك اوباما در مبارزات انتخاباتي خود در سال 2008 اعلام كرد كه سياست هاي خارجي دولت بوش را تغيير خواهد داد. موضوع اين تغيير هم ايران بود. اوباما به كرات توضيح داد كه سياست بوش كه تنها ايران را تحت فشار مي گذاشت كارايي نداشته است و وي مي خواهد با سران اين كشور مذاكره كند تا از اين طريق بتواند به راهكاري دست يابد تا از تنش ها و خطرات موجود بكاهد. اما پس از گذشت دو سال از رياست جمهوري اوباما سياست هاي وي در قبال ايران خيلي شبيه سياست هاي دولت جورج دبليو بوش است با همان مشكلاتي كه وي در زمان نامزدي انتخابات بر آنها تكيه مي كرد.»
نويسنده واشنگتن پست در ادامه درباره برنامه هسته اي ايران نوشت: «ما اين واقعيت ناگوار را هم فراموش كرده ايم كه حتي اگر رژيم ايران تغيير كند، برنامه هسته اي آن كه يك خواست ملي است ادامه پيدا خواهد كرد. رهبران جنبش سبز به شدت از اين برنامه حمايت مي كردند و احمدي نژاد را به دليل انعطاف پذيري در برابر غرب مورد انتقاد قرار مي دادند. تمام مقامات ايراني دائماً تكرار مي كنند كه آنها قصد ساخت سلاح هسته اي را ندارند. محمد البرادعي، رئيس سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي هم در مصاحبه اخير خود با نيويوركر گفت، وي هيچ گاه مدركي دال بر نظامي شدن برنامه هسته اي ايران و تلاش براي ساخت سلاح هسته اي مشاهده نكرده است.»
در ادامه سرمقاله زكريا آمده است: «رئيس دفتر محمود احمدي نژاد از بهبود روابط با اسرائيل سخن گفت و در طول سال ها احمدي نژاد اقداماتي را در زمينه هسته اي انجام داد كه اگرچه ناكافي بود، تلاشي جدي براي انجام مذاكرات بود. وي پيشنهاد تشكيل كنسرسيومي بين المللي براي غني سازي اورانيوم را مطرح كرد، وي پيشنهاد تركيه و برزيل را براي غني سازي اورانيوم توسط روسها پذيرفت و پيشنهاد كرد كه سطح غني سازي اورانيوم در ايران را در سطح 5 درصد حفظ كند. اوباما بايد به ديدگاه اوليه خود بازگردد و ببيند آيا راهي براي مذاكره و دستيابي به توافق با ايرانيان وجود دارد. تعامل با ايران، نظارت دقيق بر برنامه هسته اي اين كشور و يافتن زمينه هايي كه دو كشور در آن منافع مشترك دارند مانند افغانستان، اهداف مهمي هستند كه بايد در نظر گرفته شوند. البته چنين چيزي امكان پذير نمي باشد. در ايران دسته بندي هاي عميقي وجود دارد و بسياري از افراد در درون حكومت از تمايل نشان دادن به سمت غرب هراس دارند. اما دقيقاً از همين رو است كه دولت اوباما بايد تلاش كند راهي در اين زمينه پيدا كند. ايران كشوري است با 80ميليون جمعيت، تحصيلكرده و فعال. در نقطه حساسي از جهان واقع شده است. براي هميشه نمي توان اين كشور را تحريم كرد و تحت فشار قرار داد.»

 



مقام سابق سيا: آمريكا با متهم كردن ايران به ترور سفير عربستان بر اتحاد ملي ايرانيان افزود

يك تحليلگر آمريكايي اذعان كرد كه تبليغات ضد ايراني مرتبط با ادعاي آمريكا در خصوص طرح ايران براي ترور سفير عربستان در آمريكا به عكس آنچه تصور مي شد، بر اتحاد ملي در ايران و روحيه ملي گرايي در اين كشور دامن زده است.
پايگاه اطلاع رساني نشنال اينترست در گزارشي به قلم «پل پيلار»، تحليلگر و روزنامه نگار آمريكايي كه خود پيش تر از مقامات سيا در حوزه آسياي جنوب و خاور نزديك بوده است، اذعان كرد كه تبليغات ضد ايراني مرتبط با ادعاي آمريكا در خصوص طرح ايران براي ترور سفير عربستان در آمريكا به عكس آنچه تصور مي شد، بر اتحاد ملي در ايران و روحيه ملي گرايي در اين كشور دامن زده است.
در اين گزارش تصريح شده است: «هر چند كه اين طرح باعث شد تا رويكرد سخت گيرانه تري در آمريكا عليه ايران شكل گيرد اما در افكار عمومي ملت ايران فاقد اثر بود.»
بنابراين گزارش، اين طرح تبليغاتي باعث اعتبار و محبوبيت بيشتر نظام سياسي ايران در بين ايرانيان شد و از سوي ديگر از وجهه ايالات متحده در افكار عمومي ايرانيان كاست.
پيلار اذعان كرده است كه حتي مخالفان دولت ايران نيز در برابر اين طرح همان گونه به آمريكا پاسخ دادند كه موافقان دولت. وي همچنين تصريح كرده است كه يكي از دلايل اين واقعيت اين است كه اين طرح به نوعي طراحي شده كه قابل باور براي ايرانيان نيست.
اين تحليلگر آمريكايي به نقل از يك سياستمدار ايراني كه نامي از وي برده نشده است، نوشت: «ادامه دشمني ها، تحريم ها و ادعاهاي اخير مردم ايران را به اين نتيجه رسانده است كه آمريكا در دراز مدت به دنبال تخريب سرزمين آنهاست.»
پيلار ضمن تأكيد بر اينكه ايران همواره در سياست هاي خود به دنبال آن است كه به دست كشورهايي چون آمريكا يا عربستان سعودي بهانه اي ندهد، افزود: به نظر مي رسد نظامي گرايان مخالف به ايران با اثر رفتارشان بر افكار عمومي ايرانيان چندان اهميتي نمي دهند بنابراين سياست هايشان همچون گذشته غيرسازنده است.

 



در جلسه استماع كنگره آمريكا مطرح شد
ژنرال آمريكايي: مسئولان ايراني را ترور كنيد

در حالي كه دولت آمريكا اخيراً ايران را متهم به تلاش براي ترور سفير عربستان در واشنگتن كرد، شماري از مسئولان اين كشور در نشست استماع كنگره آشكار پيشنهاد كردند كه بايد با عمليات محرمانه برخي از مسئولان ايراني را ترور كرد.
خبرگزاري فرانسه در اين باره اعلام كرد كه شماري از نظاميان و كارشناسان نظامي آمريكا به دولت اين كشور پيشنهاد كردند كه ترور مسئولان و سران معيني از ايران را بخصوص در نيروي سپاه ايران در دستور كار قرار بدهد.
«جك كين» رئيس سابق نيروي زميني ارتش آمريكا در جلسه استماع كنگره در اين خصوص گفت: چرا آنان [مسئولان ايراني] را نمي كشيم؟ اين افراد حدود هزار آمريكايي را كشته اند، چرا ما آنها را ترور نكنيم؟ نمي گويم اقدام نظامي كنيم ولي عمليات محرمانه [ترور] را پيشنهاد مي كنم.
پايگاه خبري الجزيره قطر نيز با انتشار اين خبر، اعلام كرد كه پس از مطرح شدن اتهام آمريكا به سپاه ايران براي ترور سفير سعودي در آمريكا، فضاي ميان ايران و آمريكا شاهد تنشي شديد است؛ امري كه ايران آن را بشدت رد كرده است.
احمدي نژاد رئيس جمهوري كشورمان در اولين واكنش به اين اتهام آمريكا، ترور را متعلق به كساني دانست كه فاقد فرهنگ، تمدن و منطق هستند و گفت: آنها [دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي] هر روز براي جوسازي عليه ايران تلاش و در اين مرحله، ايران را به ترور متهم مي كنند، اما بايد به آنها تفهيم كرد كه ترور كار آدم هاي بي فرهنگ [و دولت آمريكا] است.

 



بلومبرگ : شركت هاي چيني تحريم ها را فرصتي براي گسترش روابط تجاري با ايران مي دانند

بلومبرگ نوشت؛ شركت هاي چيني تحريم ها را فرصتي براي گسترش روابط تجاري با ايران مي دانند.
طبق گزارش سالانه اي كه توسط كميسيون بررسي اقتصادي و امنيتي آمريكا- چين منتشر شده است، چين كه بزرگترين تأمين كننده تسليحات براي ايران است از سال 2006 تسليحاتي به ارزش 312 ميليون دلار به ايران فروخته است كه اكثراً موشك هاي كروز كوتاه برد ضد كشتي بودند.
به گزارش پايگاه اينترنتي شبكه تلويزيوني بلومبرگ، تأمين موشك هاي كروز ضد كشتي توسط چين براي ايران به اين كشور اجازه مي دهد كه تانكرهاي نفتي را كه در تنگه هرمز رفت و آمد دارند هدف قرار دهد.
در اين گزارش تأكيد شده است كه بسته شدن طولاني مدت تنگه هرمز حدود يك چهارم نفت جهان را از بازار حذف مي كند.
اين كميسيون پيشنهاد داده است كه كنگره آمريكا به فكر مشخص كردن و گسترش تحريم ها باشد تا مطمئن شود كه فروش موشك كوتاه برد نقض قانون آمريكا به حساب مي آيد.
در اين گزارش آمده است كه فروش اين موشك ها «قانون منع اشاعه سال 2006 ايران، كره شمالي و سوريه» را كه خريد و فروش موشك هاي دوربرد را منع مي كند، نقض نمي كند.
كميسيون آمريكايي - چيني در بخش ديگري از گزارش خود نوشت كه از وقتي روسيه در سال 2008 فروش تسليحات به ايران را محدود كرده است چين به بزرگترين تأمين كننده تسليحات براي ايران تبديل شده است.
در اين گزارش آمده است: در حالي كه ترس از تحريم هاي آمريكا باعث محدود شدن تجارت با ايران شده است شركت هاي چيني اين تحريم ها را فرصتي براي گسترش روابط تجاري خود با ايران مي دانند.
در اين گزارش تأكيد شده است كه دولت آمريكا تاكنون نتوانسته است هيچ شركت نفت چيني را به خاطر فروش بنزين به ايران تحريم كند و از كنگره خواست كه درباره جايز بودن اعمال تحريم ها تحقيق كند. اين كميسيون گفت كه در سال 2010 پنج شركت دولتي چين به ايران بنزين صادر كردند.
طبق اين گزارش شركت چاينا اويل كه تابع شركت نفت ملي چين است 600 هزار بشكه بنزين به ايران صادر كرد كه ارزش آن 55 ميليون دلار است.

 



با بكارگيري خبرنگاران رسانه هاي غربي صورت مي گيرد
تلاش رژيم صهيونيستي براي وارونه جلوه دادن اوضاع نابسامان خود

رژيم صهيونيستي پس از ناكامي هاي متعدد در مقابل مقاومت و پس از افشا شدن ناامني ها و مشكلات متعدد درون سرزمين هاي اشغالي به تلاش هايي براي بهره برداري از خبرنگاران رسانه هاي غربي در جهت ترسيم وضعيتي آرام در سرزمين هاي اشغالي روي آورده است.
«محمد منظرپور» كه مدتي از سوي شبكه بي بي سي فارسي به عنوان خبرنگار در سرزمين هاي اشغالي مستقر بود در محفلي گفته است كه مقام هاي سياسي و امنيتي و رسانه هاي اسرائيلي مرتبا از ما مي خواستند تا تصويري امن و پيشرفته از اسرائيل مخابره كنيم و براي اين كار بايد بگرديم فعاليت هاي مثبت اجتماعي، فرهنگي و هنري را پيدا كنيم و به تصوير بكشيم.
به گزارش فارس، وي اضافه كرده است: اسرائيلي ها در پي آن هستند كه فضاي جنگ، خمودي و نارضايتي، مشكلات اقتصادي، بحران مسكن و ناامني هاي حاكم بر مناطق سرزمين هاي اشغال شده را با استفاده از خبرنگاران و اعمال برخي فشارها، تحت الشعاع قرار دهند.
وي همچنين گفته است كه اسرائيلي ها عين همين درخواست را از خبرنگاران غيرايراني بي بي سي كه قبل از او در اسرائيل مستقر بود داشته اند و از طرف ديگر علاوه بر مقامات اسرائيل، خود شبكه بي بي سي نيز قبل از اعزام ما به تل آويو همين سياست را به ما اعلام كرده بود.
اظهارات اين خبرنگاران در حالي صورت گرفته است كه اخيرا در راستاي سفيدنمايي چهره اسرائيل فيلم و گزارش هايي از سوي بي بي سي به نمايش گذاشته كه در آن صحنه هاي رقص و شادي افرادي كه گفته مي شود ساكن اسرائيل هستند، براي مخاطبان نمايش داده مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14