(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 آبان 1390- شماره 20060

محمود عباس و خالد مشعل بزودي ديدار مي كنند
فرستادگان اتحاديه عرب به دمشق مذاكره با بشار اسد را مثبت خواندند
پارلمان اروپا جنايات آل خليفه و آل سعود در بحرين را محكوم كرد
دبيركل حزب نهضت اسلامي تونس مامور تشكيل كابينه شد
فراخوان جنبش وال استريت براي تصرف ساختمان كنگره در ايالت هاي آمريكا
طراح لشكركشي به بحرين وليعهد عربستان شد
سركوب تظاهرات ضد آمريكايي در خيابان هاي سئول
استقرار حكومت اسلامي خواست مردم مصر در تظاهرات قاهره
جمعه آينده ،تظاهرات سراسري عليه دولت جديد در اردن
32 شهيد و 72 مجروح در انفجارهاي بغداد
تداوم درگيري هاي خونين در شهرهاي يمن
آزمايش موشك پيشرفته «هاتف-7» در پاكستان
امير كويت براي مخالفان خط و نشان كشيد
چها رسوي پنج قاره



محمود عباس و خالد مشعل بزودي ديدار مي كنند

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اعلام كرد كه به زودي با خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس ديدار خواهد كرد.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، محمود عباس در سخنراني خود در نشست شوراي انقلابي جنبش آزاديبخش ملي فلسطين در رام الله گفت كه با خالد مشعل ديدار مي كنم و مانعي براي اين ديدار وجود ندارد.
وي افزود، محور گفت وگوي ما با حماس درباره آشتي ملي خواهد بود .
اين در حالي است كه همزمان با مذاكرات محرمانه تونلي بلر نخست وزير اسبق انگليس با تشكيلات خودگردان براي ازسرگيري دور جديد از مذاكرات سازش، صدها فلسطيني با برگزاري تظاهرات در رام الله اعتراض خود را به اين مذاكرات و نقش آفريني بلر اعلام كردند.

 



فرستادگان اتحاديه عرب به دمشق مذاكره با بشار اسد را مثبت خواندند

نخست وزير و وزير خارجه قطر كه در رأس هيئت اتحاديه عرب به دمشق رفته بود ديدار اين هيئت با بشار اسد رئيس جمهور سوريه را دوستانه خواند و تاكيد كرد كه درباره برخي مسائل و ادامه ديدارها توافق شد.
به گزارش العالم «محمد بن جاسم بن جبر آل ثاني» پس از ديدار با بشار اسد گفت، در اين ديدار با دولت سوريه براي همكاري با كميته عربي و رسيدن به راه حل به توافق رسيديم.
نخست وزير و وزير خارجه قطر از اشاره به جزئيات اين ديدار خودداري كرد و گفت براي اين كه به نتيجه برسيم توافق كرديم كه همه چيز محرمانه باقي بماند.
وزيران خارجه اتحاديه عرب شانزدهم ماه جاري ميلادي(24 مهر) در بيانيه اي خواستار برگزاري گفت وگوي ملي ميان دولت سوريه و همه مخالفان طي 15 روز شدند.

 



پارلمان اروپا جنايات آل خليفه و آل سعود در بحرين را محكوم كرد

پارلمان اروپا پس از سكوتي چند ماهه در برابر جنايت هاي نظاميان آل خليفه و آل سعود در بحرين طي قطعنامه اي جنايات آل خليفه و اشغالگران سعودي را محكوم كرد و از رژيم عربستان خواست نيروهايش را فوراً از بحرين خارج كند.
به گزارش خبرگزاري العالم پارلمان اروپا پس از سكوت طولاني مدت وادار به واكنش شد و با صدور قطعنامه اي از رژيم آل خليفه خواست به خشونت ها عليه شهروندان پايان داده و همه بازداشت شدگان را آزاد كند.
در اين قطعنامه 18 بندي از خاندان آل خليفه خواسته شده كه مذاكره با مخالفان را بدون پيش شرط آغاز كند و همه اخراج شدگان را به سر كار خود بازگرداند و حقوق روزهاي اخراج شده را به آنها بپردازد.
پارلمان اروپا همچنين محاكمه غيرنظاميان را در دادگاه هاي نظامي بحرين و همچنين نحوه بازداشت و شكنجه بازداشت شدگان محكوم كرد.
پارلمان اروپا خواستار تحقيق شفاف درباره كشته شدن ده ها نفر در انقلاب بحرين شد و از جنبش مسالمت آميز مردم بحرين قدرداني كرد.
پارلمان اروپا اشغالگري عربستان در بحرين را محكوم كرد و از رژيم آل سعود خواست هرچه سريع تر نظاميانش را از بحرين خارج كند.
مخالفان بحريني پس از صدور قطعنامه پارلمان اروپا عليه خاندان آل خليفه اعلام كردند كه اروپا نيز حركت بيداري اسلامي بحرين را به رسميت شناخت و جنايات و كشتارهاي اين خاندان ديكتاتور را محكوم كرد.
علي مشيمع از فعالان بحريني در اين باره گفت، راهي كه مردم بحرين براي سرنگوني رژيم آل خليفه از ابتداي انقلاب پيموده اند راهي بي بازگشت است و تنها با سقوط رژيم به پايان مي رسد.
وي افزود، راهپيمايي ها و تظاهرات اعتراض آميز مردم بحرين همچنان ادامه خواهد داشت و تا زمان به ثمر رسيدن انقلاب اين حركت هاي اعتراضي انجام خواهد شد.
روز گذشته نيز تظاهرات گسترده اي در بحرين با عنوان جمعه سرنوشت ساز برگزار و مردم خواستار سقوط نظام حاكم شدند.

 



دبيركل حزب نهضت اسلامي تونس مامور تشكيل كابينه شد

با اعلام نتايج نهايي انتخابات مجلس ملي مؤسسان و پيروزي حزب نهضت اسلامي، دبيركل اين حزب مامور تشكيل دولت آينده شد.
به گزارش ايسنا، براساس اعلام كميسيون عالي مستقل انتخابات «تونس» حزب نهضت اسلامي (النهضه) به رهبري «راشد الغنوشي» با كسب 90 كرسي از 217كرسي مجلس ملي مؤسسان و در نتيجه بدست آوردن 41/47 درصد آرا، عهده دار تشكيل دولت آينده در تونس شد.
براساس نتايج آرا، حزب كنگره براي جمهوري چپگراي تونس به رياست «المنصف المرزوقي» با 30 كرسي (82/13) و حزب دموكراسي براي كار و آزادي به رياست مصطفي بن جعفر با 21 كرسي (68/9) درصد آرا در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
در همين حال با اعلام پيروزي رسمي حزب نهضت اسلامي، هزاران تن از طرفداران اين حزب با تجمع در مقابل مقر آن در شهر تونس، مراسم جشن و سرور برگزار و بر هويت اسلامي و مردمي انقلاب تونس تأكيد كردند.
راشد الغنوشي رهبر حزب «النهضه» روز پنجشنبه پس از اعلام نتايج انتخابات بر اصل گفت وگو و تعامل با ساير احزاب و گروه ها براي تشكيل دولت ائتلافي تاكيد كرد و گفت: حزب نهضت اسلامي بر شيوه گفت وگو و نفي خشونت، در تمام اشكال آن تاكيد كرد.
رهبر اسلامگراي تونس با اشاره به جايگاه زنان در تونس جديد تصريح كرد: از بين 49 زن عضو مجلس مؤسسان 42 تن از آنان عضو حزب نهضت اسلامي هستند.
در همين حال «حمادي الجبالي» دبيركل حزب نهضت اسلامي اعلام كرد كه حزب متبوعش، وي را به عنوان كانديداي نخست وزيري تعيين كرده است.
خبرگزاري رسمي تونس نيز به نقل از الجبالي اعلام كرد كه نامزدي وي به علت اينكه دبيركل حزب پيروز در تمام نظام هاي دموكراتيك جهان رياست دولت را بر عهده خواهد داشت، امري بديهي به شمار مي رود.
از سوي ديگر، راشد الغنوشي رهبر حزب نهضت اسلامي روز پنجشنبه از تمايل خود براي واگذاري پست رياست جمهوري به «الباجي قائد السبيسي» خبر داد در حالي كه منصف المرزوقي و مصطفي بن جعفر رؤساي احزاب چپ گراي معتدل كنگره و تجمع دموكراتيك از گزينه هاي ديگر براي تصدي اين پست هستند.
در همين حال پس از لغو آراي حزب «العريضه الشعبيه» (فهرست مردمي) به دليل وابستگي رئيس آن به رژيم سابق و ابهام در منابع مالي تبليغات انتخابات، هزاران تن از طرفداران آن در شهر «سيدي بوزيد» به خيابان ها ريختند و با پليس و نيروهاي امنيتي درگير شدند.
دولت تونس نيز با اعزام نيروهاي كمكي به منطقه، در شهر سيدي بوزيد مقررات منع رفت و آمد شبانه را اعلام كرد.
شهر سيدي بوزيد كه خاستگاه انقلاب تونس است در مركز اين كشور قرار دارد و جزو مناطق كمترتوسعه يافته به شمار مي رود.

 



فراخوان جنبش وال استريت براي تصرف ساختمان كنگره در ايالت هاي آمريكا

خبرگزاري آسوشيتدپرس از برنامه معترضان ضدسرمايه داري آمريكا براي تسخير ساختمان هاي كنگره سرتاسر اين كشور خبر داد.
روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال» ديروز به نقل از خبرگزاري «آسوشيتدپرس» نوشت: «تظاهركنندگان وال استريت در نظر دارند ساختمان كنگره نيويورك و ساير ايالات آمريكا را امروز به تصرف درآورند.»
اين گزارش افزود: گروه «تسخير آلباني» نيويورك از ظهر روز شنبه با هماهنگي و همكاري معترضان سرتاسر ايالت، تلاش ها براي تسخير ساختمان كنگره را آغاز مي كنند. اين تلاش ها همزمان در ساير ايالت ها نيز صورت مي گيرد.»
در ادامه اين گزارش مي خوانيم: گروهي از معترضان تسخير «وال استريت» منطقه آلباني نيويورك روز پنجشنبه تقريباً موفق به ورود به ساختمان كنگره شدند. آنها بدون وقوع هرگونه خشونت وارد طبقه دوم ساختمان «اندرو گومز» شده و شعارهايي عليه اوضاع سياسي و اقتصادي حاكم بر آمريكا سر دادند.
تلاش براي تسخير ساختمان هاي كنگره پس از آن از سوي معترضان آغاز مي شود كه پليس ضدشورش آمريكا روز سه شنبه با حمله به چادرها و تجمعات جنبش «وال استريت را اشغال كنيد.» در شهرهاي اوكلند، نيويورك و شيكاگو، به شدت اقدام به سركوب و بازداشت مردم كرد. در جريان اين اقدامات خشونت بار شمار زيادي از معترضان (بيش از 140 نفر) بازداشت و گروهي نيز به شدت مجروح شدند. حال برخي از مجروحان به حدي وخيم است كه دبير كل سازمان ملل نيز پس از هفته ها سكوت، مجبور به واكنش شد.
خشم و انتقاد مردم آمريكا به خشونت پليس اما مانع از ادامه سركوب ها نشد چرا كه خبر مي رسد ديروز (جمعه) نيز پليس «تنسي» به كمك انبوهي از نيروهاي پليس بزرگراه هاي اين ايالت، اقدام به سركوب و دستگيري جمعي از معترضان شهر «نشويل» كردند. گزارش هاي دريافتي حاكي است، نيروهاي امنيتي اين ايالت در حالي كه تجمع كنندگان نزديك يك ساختمان دولتي و داخل چادرهاي خود خوابيده بودند به آنها حمله ور شده و دست كم 30 تن را بازداشت كردند.
مقامات آمريكايي چند هفته پيش در جريان برگزاري يك راهپيمايي از سوي جنبش تسخير وال استريت در منهتن نيويورك نيز اقدام به سركوب و دستگيري دست كم 700 تن از مردم كردند. اقداماتي كه تاكنون بارها از سوي كارشناسان و تحليلگران براي دولت آمريكا «خطرناك» عنوان شده است.
به اعتقاد اين كارشناسان «حكومت پليسي آمريكا معترضان اين كشور را خشمگين و در نتيجه بر ادامه مبارزات خود كه اكنون جهاني شده است، اميدوارتر مي كند.»
در تأييد نظر اين كارشناسان همين بس كه پس از سركوب معترضان اوكلند، مردم اعلام كردند «گام بعدي، اعتصاب سراسري خواهد بود.»
بيش از 40 روز از قيام ضدسرمايه داري «وال استريت» مي گذرد و تهديد به برگزاري اعتصاب امري بي سابقه و خطرناك براي دولتمردان آمريكايي توصيف شده است. از سوي ديگر خبرگزاري فارس نيز فيلمي را منتشر كرد كه نشان مي دهد مردم آمريكا حتي پا را فراتر گذاشته و شعارهايي عليه حاكميت آمريكا سر مي دهند. در اين فيلم معترضان آمريكايي فرياد مي زنند «الشعب يريد اسقاط النظام»! شعاري كه از زمان آغاز بيداري هاي اسلامي در خاورميانه و شمال آفريقا، دهان به دهان در ميان انقلابيون مسلمان چرخيده و به سقوط ديكتاتورهايي منجر شده است.
پيش از اين نيز خبرهايي مبني بر الهام گرفتن آمريكايي ها از انقلاب هاي منطقه به خصوص مصر منتشر شده بود، آنجا كه مردم فرياد مي زدند: «اينجا ميدان التحرير آمريكاست.»
يادآور مي شود قيام ضدسرمايه داري آمريكا 26 شهريور ماه سال جاري از نيويورك، مقابل ساختمان بورس آمريكا (وال استريت) و با هدف تسخير اين ساختمان شروع و ظرف چند هفته به سرتاسر اروپا، آسيا، اقيانوسيه و در يك كلام سرتاسر جهان سرايت كرد.
معترضان كه خود را 99 درصد كل جامعه معرفي مي كنند معتقدند، نظام سرمايه داري نظامي ظالمانه است كه باعث حكومت يك درصد ثروتمندان بر آنها شده است. معترضان خواستار پايان نظام سرمايه داري و جايگزين شدن يك نظام عدالت محور هستند. برخي از كارشناسان مطرح بين المللي با كنار هم قرار دادن بحران جهاني اقتصادي، انقلاب هاي عربي و قيام هاي ضدسرمايه داري به صراحت از زمين خوردن نظام سرمايه داري همچون نظام كمونيستي خبر داده اند.

 



طراح لشكركشي به بحرين وليعهد عربستان شد

پادشاه عربستان پس از برگزاري مراسم خاكسپاري وليعهد سابق، برادر خود نايف بن عبدالعزيز 78 ساله را به جاي وي تعيين كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، يك هفته پس از مرگ شاهزاده «سلطان بن عبدالعزيز» وليعهد سابق عربستان، ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه 86 ساله اين كشور، شاهزاده «نايف بن عبدالعزيز» برادر بزرگ خود را به جانشيني برگزيد.
براساس بيانيه اي كه از سوي دربار عربستان صادر شد، خاطرنشان شده است كه پادشاه پس از اطلاع از تصميم «هيئت بيعت» اين تصميم را اتخاذ كرده است.
به گزارش پايگاه اينترنتي «القدس العربي»، شاهزاده نايف بن عبدالعزيز كه 78 سال سن و مسئوليت وزارت كشور عربستان را برعهده دارد، خود نيز دچار بيماري است و از لحاظ جسماني وضعيت چندان مناسبي ندارد. اين در حالي است كه وليعهد جديد با حفظ سمت خود در وزارت كشور عهده دار معاونت ملك عبدالله شده است و برادر ناتني وي به شمار مي رود.
وزير كشور و وليعهد جديد عربستان در سال 2009 به عنوان جانشين دوم ملك عبدالله و معاونت نخست وزيري اين كشور برگزيده شد.
در بيانيه دربار عربستان از 35 شاهزاده عضو هيئت بيعت خواسته شده است كه با وليعهد جديد بيعت كنند اگرچه از زمان تاسيس حكومت آل سعود در سال 1932 تاكنون اين نخستين بار است كه وليعهد تعيين شده قبلي جانشين پادشاه اين كشور نمي شود.
ملك عبدالله طي سال هاي اخير با تعيين اعضاي هيئت بيعت به رياست برادر ناتني خود شاهزاده «مشعل بن عبدالعزيز» تلاش كرده است تا سروساماني به نحوه انتخابات جانشينان خود در خاندان آل سـعود بدهد.
براساس روال جاري در خاندان آل سعود، پادشاه يك يا چند اسم را به عنوان فرد جانشين تعيين و پس از موافقت هيئت بيعت اين موضوع روال قانوني خود را دنبال خواهد كرد.
اين گزارش حاكي است وليعهد جديد در سال 1923 در شهر «طائف» عربستان متولد شده است و داراي يك چهره امنيتي و مخوف در اين كشور است.
شاهزاده نايف بن عبدالعزيز طراح حمله نظامي به شيعيان سعده و اعزام نيروهاي نظامي عربستان براي سركوب قيام مردمي شيعيان در بحرين است.وي تاكنون چند بار از ترور جان سالم به در برده است و مخالفان رژيم عربستان را تحت عنوان اعضاي القاعده، بازداشت و اعدام كرده است.

 



سركوب تظاهرات ضد آمريكايي در خيابان هاي سئول

تظاهرات هزاران نفر در پايتخت كره جنوبي كه به مناسبات اين كشور و آمريكا اعتراض داشتند، توسط پليس به شدت سركوب شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، ديروز هزاران نفر از مردم كره جنوبي در منطقه تجاري سئول عليه توافقنامه تجارت آزاد اين كشور با آمريكا دست به تظاهرات اعتراض آميز زدند. به گفته معترضان، اين توافقنامه، ناعادلانه و به نفع آمريكا است. تظاهركنندگان كه قصد داشتند به ساختمان مجمع ملي كره جنوبي در سئول نزديك شوند، با ممانعت پليس مواجه شدند و همين امر باعث درگيري شديد ميان طرفين شد. در مورد شمار زخمي هاي احتمالي اين زد و خورد خياباني گزارشي نرسيده است. ده ها نفر نيز توسط نيروهاي پليس بازداشت شدند.توافقنامه تجاري مذكور سال 2007 ميان طرفين امضا و سال گذشته اصلاح شد. با اين حال، توافقنامه فوق گروه هاي سياسي و احزاب كره جنوبي را مقابل هم قرار داده است و معترضان، دولت و حزب حاكم را حامي اين توافقنامه ناعادلانه مي دانند.

 



استقرار حكومت اسلامي خواست مردم مصر در تظاهرات قاهره

هزاران تن از مردم مصر با برپايي تظاهرات و راهپيمايي خواستار استقرار حكومت اسلامي و انتقال مسالمت آميز قدرت به غيرنظاميان از سوي حاكمان نظامي اين كشور شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين تظاهرات كه در شهر قاهره و در «ميدان التحرير» برگزار شد، هزاران مصري در تجمع موسوم به «جمعه پاكسازي انقلاب» از عناصر وابسته به رژيم سابق، انتقال قدرت به يك دولت غيرنظامي را خواستار شدند.
بر اساس اين گزارش، تظاهرات از مسجد «عمرمكرم» در قاهره و در پي نمازجمعه آغاز شد و تظاهركنندگان پس از طي مسير وارد ميدان التحرير شدند.
به گزارش مهر به نقل از پايگاه خبري «اليوم السابع»، تظاهركنندگان مصري با سر دادن شعارهايي عليه حكومت نظاميان، انتقال سريع قدرت به يك دولت منتخب با ماهيت اسلامي را درخواست كردند.
معترضان مصري با سر دادن شعار:«اي مشير(حاكم نظامي مصر)،ما در التحرير مي مانيم و كوتاه نمي آئيم»، «حكومت نظامي بايد سرنگون شود»، حكومت اسلامي مي خواهيم الگوپذيري خود را از تونس براي تشكيل يك حكومت اسلامي در كشورشان اعلام كردند. همچنين تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي، خواستار آن شدند كه ارتش به پادگان ها بازگردد.
از سوي ديگر، «احمد شفيق» آخرين نخست وزير رژيم مبارك روز پنجشنبه رسماً كانديداتوري خود را براي احراز پست رياست جمهوري مصر اعلام كرد، اما هنوز معلوم نيست، صلاحيت وي از سوي كميسيون انتخابات در مصر تائيد شود.

 



جمعه آينده ،تظاهرات سراسري عليه دولت جديد در اردن

سرويس خارجي -
شهروندان اردني در اعتراض به كابينه جديد اين كشور روز جمعه در سراسر كشور تظاهرات برگزار خواهند كرد.
جنبش جوانان و مردمي اردن اعلام كرد در اعتراض به اعلام اسامي اعضاي كابينه جديد اردن در سراسر استان هاي كشور تظاهرات سراسري تحت عنوان «تشكر از اينكه ما را درك نكرديد» برگزار خواهند كرد.
سخنگوي جنبش جوانان و مردمي اردن گفت، متاسفانه دولت جديد اردن و اعضاي كابينه شهروندان را نااميد كردند چرا كه پست ها كاملا موروثي و مخالف رضايت شهروندان است.
وي تاكيد كرد: تغييرات صورت گرفته كاملا ظاهري است و هيچ تغييري در روش مديريتي كشور صورت نگرفته است.
سخنگوي جنبش جوانان همچنين از حكومت خواست به خواست ملت احترام بگذارد و هرچه سريع تر به مطالبات آنان پاسخ دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس «علي ابوسكر» رئيس مجلس شوراي حزب جبهه عمل اسلامي اردن (شاخه سياسي اخوان المسلمين) پيرامون تركيب كابينه جديد اين كشور گفت: تركيب كابينه جديد به هيچ وجه پاسخگوي نيازها و مطالبات شهروندان نيست و ما انتظار دولتي را داشتيم كه متناسب با واقعيت موجود در كشور باشد.
وي افزود: اسلامگرايان اردن قصد پيش داوري در مورد كابينه جديد را ندارند ولي پيشينه برخي از اعضاي كابينه بيانگر ضعف دولت جديد است.
اين رهبر اسلامگراي اردن افزود: بايد يك اراده قوي در كشور به منظور انجام اصلاحات وجود داشته باشد تا بتواند بار ديگر اعتماد ملت را جلب كند.
«زكي بني ارشيد» رئيس اداره سياسي جبهه عمل اسلامي اردن نيز در همين زمينه گفت: دولت خصاونه همان سخنان معروف بخيت را در زمينه داشتن اختيار كامل تكرار مي كند ولي چه كسي گفته كه دولت اردن تصميم گيرنده است؟
وي افزود: يكي از دلايل مشاركت نكردن اسلامگرايان اردن در دولت كنوني نيز همين مسئله بود كه نخست وزير پيشنهادات مطرح شده در زمينه تحقق اصلاحات را نپذيرفت.
كميته عالي احزاب مخالف دولت اردن نيز بلافاصله پس از اعلام تركيب كابينه جديد اردن اعلام كرد كه كابينه جديد فضاي مثبتي را كه مي توانست در كشور شكل گيرد به كلي از بين برد.
اين كميته افزود: دولت كنوني به هيچ وجه توانايي اداره كشور و خروج از بحران را ندارد.
گفتني است پس از گذشت 10 ماه از آغاز اعتراضات مردمي در اردن عبدالله دوم پادشاه اين كشور معروف نجيت نخست وزير سابق اردن را بركنار و عون خصاونه رئيس اسبق دربار پادشاهي را به عنوان جانشين وي تعيين كرد.

 



32 شهيد و 72 مجروح در انفجارهاي بغداد

انفجار دو بمب در شمال شرق پايتخت عراق 32 شهيد و 72 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، پنجشنبه گذشته ابتدا بمبي در يك بازار منطقه «اور» بغداد منفجر شد كه هيچ تلفاتي نداشت. اما لحظاتي پس از آن و در حالي كه تعداد زيادي از نيروهاي پليس و مردم خود را به محل رسانده بودند، انفجار دوم رخ داد. همه 32 شهيد و 72 مجروح مربوط به حادثه دوم هستند. در ميان جان باختگان و مجروحان مذكور تعدادي از نيروهاي پليس عراقي نيز مشاهده شدند.
مقامات عراقي اخيرا فاش كرده اند، دستگاه اطلاعاتي عربستان با تروريست هاي بعثي و سلفي عراق ارتباط دارد.
از شهر شمالي موصل نيز خبر رسيد در پي كسب اطلاع دستگاه امنيتي از ورود سه خودروي بمب گذاري شده به اين شهر، در استان موصل حكومت نظامي اعلام شد.
تظاهرات در بغداد
مردم عراق پس از برگزاري نماز جمعه، در خيابان هاي بغداد به حمايت از سياست بعثي زدايي دولت تظاهرات كردند. اخيرا ميان «نوري مالكي» نخست وزير و معاونش «صالح المطلك» در مورد دستگيري عوامل بعثي مجادله درگرفت. المطلك مخالف بعثي زدايي است. تظاهركنندگان كه در ميدان «التحرير» بغداد تجمع كرده بودند، با در دست داشتن پلاكاردهايي، نفرت خود را از عوامل بعثي ابراز داشتند.
خبرگزاري ايسنا نيز گزارش داد، براساس اسنادي كه شوراي ملي انتقالي ليبي به دولت عراق تحويل داده، «معمر قذافي»، ديكتاتور مقتول ليبي از عناصر باقي مانده حزب بعث عراق براي انجام عمليات تروريستي حمايت مي كرده است.

 



تداوم درگيري هاي خونين در شهرهاي يمن

رژيم علي عبدالله صالح در سايه حمايت هاي عربستان و سكوت مجامع بين المللي همچنان به قتل عام مردم يمن ادامه مي دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري الجزيره، بر اثر بمباران شديد مناطقي از صنعا پايتخت يمن دست كم 22 نفر كشته و ده ها نفر زخمي شدند.
هدف نظاميان علي عبدالله صالح از به راه انداختن حمام خون در صنعا، كشتن اعضاي قبيله حاشد است كه از مخالفان اصلي ديكتاتور يمن به حساب مي آيند.
شبكه خبري الجزيره تصاويري از اين بمباران و درگيري ها در يمن پخش كرد كه در آن زخمي ها كنار خيابان افتاده بودند و شدت تيراندازي و بمباران به حدي بود كه كادر پزشكي امكان امدادرساني نداشتند.
برخي از آمبولانس ها نيز با مجروحان هدف بمباران قرار گرفتند نيروي هوايي يمن همچنين مناطقي از شهر تعز را بمباران و تعداد زيادي را مجروح كرد.
اين در حالي است كه معترضان ضد رژيم همچنان به اعتراضات خود ادامه مي دهند و با آمدن به خيابان ها صداي اعتراض خود را به گوش جهانيان مي رسانند.
مردم يمن در شعارهاي خود خواستار سرنگوني فوري علي عبدالله صالح و كوتاه شدن دست بيگانگان از كشورشان هستند.
علي عبدالله صالح تلاش دارد با كمك عربستان و شوراي همكاري خليج فارس از مجازات نجات پيدا كند ولي مردم يمن تاكيد دارند كه عبدالله صالح بايد محاكمه و اعدام شود.
از سوي ديگر، قرار است دبيركل شوراي همكاري و فرستاده ويژه سازمان ملل به صنعا بروند و از علي عبدالله صالح بخواهند كه طرح شوراي همكاري خليج فارس را براي كناره گيري از قدرت امضا كند.
يك مقام امنيتي يمن اعلام كرد كه يك فرمانده ارشد پليس يمن روز گذشته بر اثر انفجار خودرو بمب گذاري شده در جنوب اين كشور كشته شد.
در اين انفجار كه در شهر بندري عدن در جنوب اين كشور رخ داد دو مقام ديگر پليس نيز زخمي شدند.

 



آزمايش موشك پيشرفته «هاتف-7» در پاكستان

ارتش پاكستان موشك «هاتف-7» با قابليت حمل كلاهك هسته اي را با موفقيت آزمايش كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، موشكي را كه ارتش پاكستان آزمايش كرده داراي فناوري پيشرفته شناسايي هدف است و مي تواند كلاهك هسته اي را نيز با خود حمل كند.
رئيس جمهور و نخست وزير پاكستان در پيام هاي جداگانه اي اين آزمايش موفقيت آميز را به مردم اين كشور تبريك گفتند.
اين آزمايش در حالي صورت گرفت كه واشنگتن هر روزه تهديداتش را بيشتر مي كند. آمريكايي ها مدعي هستند كه دولت پاكستان با گروه هاي تروريستي خصوصاً شبكه «حقاني» ارتباط و همكاري دارد. اخيراً نيز آمريكا ارتش پاكستان را متهم كرده است كه به نيروهايش اجازه تيراندازي به سوي آمريكايي ها را داده است.
نيروهاي آمريكايي در برخي مناطق مرزي افغانستان و پاكستان مستقر هستند. ديروز سرلشكر «اطهر عباس»، سخنگوي ارتش پاكستان اين ادعاي آمريكايي ها را كاملاً بي اساس دانست و آن را رد كرد.
خبرگزاري فارس نيز به نقل از «الطاف حسين» رهبر «نهضت قومي مهاجر پاكستان» اعلام كرد، مواضع تند واشنگتن عليه پاكستان، بايد مقامات اسلام آباد را سر عقل بياورد و آنها بايد به جاي آمريكا، به مردم پاكستان نزديك شوند.

 



امير كويت براي مخالفان خط و نشان كشيد

امير كويت در مراسم افتتاح دوره جديد پارلمان با اشاره به بحران سياسي در كشورش به مخالفان درباره زيرپا گذاشتن آنچه اصول ملي خواند، هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري كويت، «شيخ صباح الاحمد الصباح» گفت : دولت و پارلمان به اختلافات خود پايان دهند.
وي افزود: بحران سياسي ميان مجلس امت و دولت و نبود مفهوم سياسي درست براي كويت رنج آور است كه اين موضوع مرا آزار مي دهد.
شيخ صباح گفت : ما بايد همه اختلافات را حل كنيم و به سوي توسعه كشور گام برداريم و بايد وقايع خطرناك اطراف خود(اشاره به تظاهرات كشورهاي عربي) را به دقت مورد توجه قرار دهيم.
اين مقام بلند ژايه كويتي ضمن انتقاد از تهديد مخالفان براي متوسل شدن به تظاهرات خياباني و اتهام زني به نمايندگان و مسئولان افزود: اتهام بدون مدرك و دليل درباره رشوه، فساد، خيانت و مزدوري مردود است و اعتراض مخالفان از حد گذشته و اصولي ملي را زير پا گذاشته است.
مدتي است كويت همچون ساير كشورهاي عربي منطقه، دچار بحران سياسي شده كه اين امر مقامات اين كشور را به وحشت انداخته است. در همين رابطه چهارشنبه گذشته هزاران شهروند كويتي خواستار كناره گيري شيخ ناصر الصباح نخست وزير اين كشور شدند.

 



چها رسوي پنج قاره

رفع محاصره غزه
سازمان هاي مدني فلسطيني خواستار فشار جامعه بين المللي عليه اسرائيل براي پايان دادن به محاصره غزه شدند.
اين سازمان ها تاكيد كردند كه محاصره شكلي از اشكال مجازات دسته جمعي است و با قوانين بين المللي و كنوانسيون ژنو مغايرت دارد و بايد برداشته شود.
امكان لغو پيمان كمپ ديويد
پادشاه اردن از احتمال لغو معاهده صلح كمپ ديويد بين مصر و رژيم صهيونيستي خبر داد.
ملك عبدالله دوم با اشاره به تاثير بيداري اسلامي در منطقه گفت، اين مسئله به عنوان يكي از بدترين فاجعه ها براي تل آويو محسوب مي شود.
قاچاق اعضاي بدن انسان
يك اسرائيلي در آمريكا به قاچاق اعضاي بدن انسان اعتراف كرد. اين صهيونيست 60 ساله در دادگاه ايالت نيوجرسي آمريكا اعتراف كرد كه هر عدد كليه را به قيمت 100هزار دلار در آمريكا مي فروخته است.
همكاري تسليحاتي اسرائيل و آلمان
اتحاديه عرب از كشور آلمان خواست مصالح امت عربي را رعايت كرده و هرگونه همكاري و قرارداد تسليحاتي با اسرائيل را متوقف كند. قرار است آلمان دو فروند زير دريايي دولفين در اختيار اسرائيل قرار دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14