(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 آبان 1390- شماره 20060

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حرف هاي هيلاري كلينتون رانبايد جدي گرفت
آيت الله جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
نامزدهايي كه به پيمانكاران وعده مي دهند در شوراي نگهبان با مشكل روبرو مي شوند
تغيير ساختار حوزه مشاورت رئيس جمهور در امور روحانيت
امام جمعه قم: پاسخ ملت ايران به مذاكره با آمريكا همچنان منفي است
خزاعي: برخورد منفعلانه شوراي امنيت باعث افزايش وقاحت رژيم صهيونيستي شده است
ايران مدفن بيش از 10 هزار امامزاده است
نيويورك تايمز: بمب هاي منفجر شده در عراق از آمريكا مي آيد
تشييع پيكر شهيد نادر سعادتي
اختصاص 1138 ميليارد تومان براي مهار خشكسالي در كشور
استاد محبت ، شاعر كرمانشاهي در بيمارستان بستري شد
ثبت جهاني پايان نامه دانشجوي ارشد دانشگاه علوم پزشكي بابل
سرتيپ نقدي اعلام كرد حمايت بسيج از جنبش آزاديخواه آمريكا
اختصاص بيش از 6هزارميليارد ريال اعتبار براي احياي درياچه اروميه
تثبيت 25 فرآيند انتخاباتي در سامانه جامع انتخابات
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس: ايجاد پارك موزه در 31 استان در حال اجراست
انتشار كتاب بريل تصويري براي نخستين بار در كشور
اخبار ادبي و هنري



واكنش تهران به اظهارات سخيف وزير خارجه آمريكا
حرف هاي هيلاري كلينتون رانبايد جدي گرفت

به دنبال اظهارات مداخله جويانه وزير امور خارجه آمريكا و اعلام رسمي حمايت آمريكا از فتنه گران در ايران مقام هاي كشورمان تاكيد كردند كه كاخ سفيد به جاي دخالت در امور ايران بهتر است از سركوب مردم خود دست بردارد.
«علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي در واكنش به سخنان وزير امور خارجه آمريكا گفت: حرف هاي او را نبايد جدي گرفت.
لاريجاني افزود: در شرايط فعلي دموكرات ها دچار مشكلات داخلي مانند مسائل اقتصادي و انتخابات هستند و اسرائيل هم به علت بروز انقلاب هاي منطقه اي دچار انزوا شده است از اين رو لابي صهيونيست ها تحركاتي را براي خروج از اين انزوا آغاز كرده اند.
وي با اشاره به سخنان كلينتون مبني بر استقبال از جنبش هاي داخل ايران افزود: اگر او منتظر جنبش داخل ايران است بايد بداند كه همين جنبش هاي منطقه نتيجه انقلاب اسلامي ايران است چرا كه انقلاب ايران انقلابي پرتحرك است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر آمريكائيان تصور مي كنند با مشابه سازي مي توانند در ايران كاري صورت دهند، بايد بدانند كه دچار سوءتفاهم هستند.
لاريجاني راه اندازي سفارت خانه مجازي آمريكا براي ايران را نيز نشانه ضيق سياسي آنها دانست.
وي تاكيد كرد: اينگونه حرف ها موجب وحدت ملي بيشتر ايرانيان مي شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به انقلاب هاي منطقه افزود: آمريكائيان بايد رفتارشان را عوض كنند و دچار كژانديشي نشوند.
در عين حال، سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح هم در پاسخ به اظهارات كلينتون گفت: «سرمايه داري وال استريت و سياست مداران آمريكايي وابسته به آن كور و كرند و صداي مردم آمريكا در وال استريت را نمي شنوند، فريادي كه جلوي چشم و بيخ گوش آنها است، عالم را پر كرده است. آن وقت خانم كلينتون سخنگوي آنان مي خواهد صدايي از ايران بشنود اگر آنها كر و كور نبودند صدا و نور ملت ايران كه جهان را پر كرده است را مي ديدند و مي شنيدند».
سرلشكر فيروزآبادي همچنين بيان داشت: دولت آمريكا تنها راهش حذف نفوذ ابر سرمايه داري و گوش كردن به سخن مردم مظلوم آمريكا است، مردم مظلومي كه آتش آه شان بنيان كاخ هاي ستم ابر سرمايه داري و صهيونيزم را خواهد سوزاند، آنها كه در وال استريت فرياد مي زنند پشت به سرمايه داري كردند و رو به خدا و پيامبران او دارند، مسيري كه دست آنها را خواهد گرفت و بالا خواهد برد.
او در پايان افزود: ما حرف هاي مردم آمريكا را دقيقاً مي شنويم و رنجوري آنها را مي بينيم به وعده خدا پيروزي آنها نزديك است.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با بي اعتبار توصيف كردن اظهارات اخير هيلاري كلينتون وزير امور خارجه نسبت به جمهوري اسلامي ايران، آن را ناشي از بي اطلاعي و ناآگاهي وي نسبت به كشورمان دانست.
مهمان پرست در واكنش به مصاحبه روز چهارشنبه هيلاري كلينتون با بي بي سي ضمن رد اتهامات وزير خارجه آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران، تاكيد كرد: بي اطلاعي خانم كلينتون نسبت به مسائل ايران مسبوق به سابقه بوده، لذا به ايشان و ساير مقامات دولت آمريكا توصيه مي شود به جاي اتهام زني به ديگران، از روش هاي سركوبگرانه و اعمال ديكتاتوري در داخل آمريكا دست برداشته و از ادامه سياست هاي مداخله جويانه و اشغالگرانه در ساير كشورها پرهيز كنند.
وي افزود: بهتر است مقامات ايالات متحده آمريكا ضمن تامين خواسته ها و مطالبات مردم به ويژه جوانان كه در جنبش اعتراضي وال استريت تبلور يافته، در برابر خواست و مطالبات مردم در خيزش هاي مردمي و بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه مبني بر عدم حمايت از حاكمان وابسته و حضور نظامي و امنيتي و دخالت در امور كشورها تمكين كنند.
وي در ارتباط با ابراز اميدواري كلينتون براي گشودن يك سفارتخانه مجازي در تهران از طريق اينترنت گفت: به نظر مي رسد دولت آمريكا دچار يك سردرگمي عميق در روابط بين المللي به خصوص با كشور قدرتمند و مستقلي همچون جمهوري اسلامي ايران شده است.
«زهره الهيان» نيز با اشاره به سخنان هيلاري كلينتون درباره ايران افزود: اظهارات وي نشانه استيصال بوده و به همين دليل به ايجاد فضاي تهديد، ارعاب و ترور روي آورده اند.
وي ادامه داد: ملت ما و مسئولان و نمايندگان مردم با تاكيد بر پيروي از آرمان هاي نظام و انقلاب توجهي به اين اظهارات نداشته و به راه خود ادامه مي دهند.
«هيلاري كلينتون» وزير امور خارجه آمريكا روز گذشته در گفت وگو با شبكه بي بي سي فارسي، از تلاش آمريكا براي برقراري رابطه با ايران سخن گفت و مدعي شد كه كشورش آماده گفت وگو با ايران است.
وي براي القاي اختلاف و دودستگي در ايران مدعي شد كه در ايران جنگ قدرت در گرفته است و ادعا كرد: آمريكا آماده گفت وگوي «مستقيم» يا «غيرمستقيم» با ايران است اما من فكر مي كنم كه در عين حال جنگي براي قدرت در درون حكومت در جريان است و آنها نمي توانند تصميم بگيرند كه چه كاري مي خواهند انجام دهند.
وزير خارجه آمريكا با تحريك مردم ايران به تغيير نظام در اين كشور اعلام كرد: ايران در حال تبديل به ديكتاتوري نظامي است اما مردم ايران مي توانند از اين جنگ قدرت كه در بطن حكومت در جريان است به نفع خود استفاده كنند.
كلينتون در ادامه بدون اشاره به اعمال تحريم هاي ضدايراني از طرف كشورش و متحدان آن كه مستقيما بر مردم ايران تاثير مي گذارد، گفت: دولت آمريكا به طور جدي از مردم ايران حمايت مي كند. اوباما در پي برقراري روابط دوستانه با ايران بود، اما مقامات ايران به تلاش هاي او پاسخ مناسبي نداده و برنامه هسته اي خود را ادامه دادند.
وي در ادامه ادعا كرد: دولت آمريكا خواستار روابط خوب با ايران است و حتي مي خواهد تا پايان سال جاري يك سفارتخانه مجازي اينترنتي در تهران داشته باشد كه بتواند به پرسش هاي مردم ايران پاسخ دهد. درخصوص تحريم ها نيز بايد گفت كه اين تحريم ها با هدف ترغيب ايران به تغيير رويكرد اعمال مي شود. اگرچه اين تحريم ها تاثيراتي نيز بر مردم عادي مي گذارد، اما چاره اي جز اعمال تحريم وجود ندارد.
وي همچنين ضمن اذعان تلويحي به نگرش منفي مردم ايران به سياست هاي آمريكا در قبال ايران درباره دليل عدم حمايت مستقيم آمريكا از فتنه خاطر نشان كرد: دو سال پيش، از درون جنبش اعتراضي اين صدا شنيده مي شد كه آمريكا بايد مواظب باشد طوري عمل نكند كه عامل و حامي اصلي اين جنبش جلوه كند، چون در آن صورت اعتبار جنبش و امنيت هواداران آن به خطر مي افتد.

 



آيت الله جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
نامزدهايي كه به پيمانكاران وعده مي دهند در شوراي نگهبان با مشكل روبرو مي شوند

آيت الله جنتي گفت: برخي افراد و نامزدهاي انتخابات چون خود پولي ندارند به پيمانكاران وعده مي دهند كه هزينه هاي انتخابات را پرداخت كنند تا وقتي به مجلس رفتند جبران كنند. لذا كساني كه اينطور مي كنند قطعا با شوراي نگهبان به مشكل خواهند خورد. ما گفته ايم همه كشور را رصد كنند كه چه كساني اين كارها را مي كنند تا به موقع برخورد صورت گيرد.
به گزارش فارس، آيت الله احمد جنتي امام جمعه موقت تهران، در خطبه دوم نماز عبادي-سياسي تهران با اشاره به ايام ذيحجه و لزوم قدرداني اين ايام، به سفر پربركت رهبر معظم انقلاب به استان كرمانشاه پرداخت و گفت: سفر مقام معظم رهبري، انصافا سفر بسيار ارزنده اي بود. از رهبري تشكر مي كنيم كه9 روز وقت گذاشتند و به اين استان محروم و جنگ زده رسيدگي فرمودند. مردم نيز نشان دادند كه وفادار به نظام و ولايت فقيه هستند.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به چند محور از سخنان رهبري در اين سفر گفت: نظام هرچه دارد و هر پيروزي در هر مرحله داشته است از مردم و حضور مردم در صحنه است، بنابراين بايد قدر مردم را دانست و مشكلات آنها را حل كرد؛ البته هيئت دولت در اين سفر تشكيل جلسه داد و برخي امور را رسيدگي كرد. لذا مردم صداقت، كار و تلاش صادقانه مي خواهند.
آيت الله جنتي بيان داشت: رهبري در اين سفر به مسئله انتخابات نيز اشاره كردند. انتخابات حضور مجدد مردم در صحنه و نشان زنده بودن نظام است. انتخابات بايد پرشور و همراه با حضور مردم باشد.
دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه انشاءالله اين انتخابات هم پرشور خواهد بود، افزود: رهبري توجه دادند كه همه بايد به قانون پايبند باشند. در فتنه 88 برخي به قانون پايبند نبودند و فتنه اي را برپا كردند و اميدواريم خداوند سران فتنه و كساني را كه از اين فتنه گري شان توبه نكردند دچار عذاب آخرت كند.
وي ادامه داد: رهبري همچنين درباره انتخابات قبلاً نيز گفتند كه مردم نبايد به كساني كه وابسته به مراكز قدرت و ثروت هستند راي بدهند. برخي از مدت ها قبل پول هاي بي حساب را خرج مي كنند. از مناطق آزاد مي گيرند و معلوم نيست از كجا مي گيرند كه حساب و كتاب ندارد و هر طوري مي خواهند كم و زياد مي كنند. البته اين مسائل در قبل هم بوده و بيشتر هم خواهد شد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: برخي افراد و نامزدهاي انتخابات چون خود پولي ندارند به پيمانكاران وعده مي دهند كه هزينه هاي انتخابات را پرداخت كنند تا وقتي به مجلس رفتند جبران كنند. لذا كساني كه اينطور مي كنند قطعا با شوراي نگهبان به مشكل خواهند خورد. ما گفته ايم همه كشور را رصد كنند كه چه كساني اين كارها را مي كنند تا به موقع برخورد صورت گيرد.
آيت الله جنتي در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع 13 آبان و تسخير لانه جاسوسي و سالروز تبعيد امام(ره) گفت: امروز وضعيت آمريكا بحراني شده و به كشورهاي ديگر هم سرايت پيدا كرده است. در اين روز بايد قدرت ملي خود را به نمايش بگذاريم، مردم كشور ما تا هستند ضد آمريكايي هستند و با آمريكا هيچ سر سازشي ندارند.
وي خطاب به آمريكائي ها گفت: چرا از تاريخ عبرت نمي گيريد، چرا شعور و عقل نداريد، شما بادروغ گويي به عراق وارد شديد و هزاران ميليون دلار پول مردم كشورتان را در عراق از بين برديد. صدها هزار كشته و مجروح به جاي گذاشتيد و وضع بدي را در اين كشور ايجاد كرديد. اين بايد براي شما درس عبرتي باشد. لذا با اين حالت نمي توانيد بمانيد و بالاخره بيرونتان مي كنند. امروز كشورهاي منطقه بيدار شده اند. شما نمي توانيد امروز 99 درصد كشورتان را سركوب كنيد تا يك درصد سرمايه دار را نجات دهيد. مردم كشورها امروز فهميده اند كه با مقاومت در مقابل شما پيروز مي شوند.
خطيب نمازجمعه تهران توطئه اخير آمريكا براي كشتن سفير عربستان در نيويورك را «هذيان گويي آمريكايي ها» توصيف كرد و افزود: شما خود عامل ترور هستيد و ترور آشكار صهيونيست ها را تاييد مي كنيد.
آيت الله جنتي در بخش ديگري از سخنان خود به فساد بانكي اخير نيز اشاره كرد و گفت: اين ماجراي فساد مالي بايد با جديت رسيدگي شود. دستگاه قضايي، آيت الله لاريجاني و دادستان كل نيز با جديت كار مي كنند. خيلي ها در اين شرايط فشار مي آورند. ممكن است افرادي از مجلس و دولت فشار بياورند.
وي افزود: مسئولان دستگاه قضايي بايد بدانند كه در حال امتحان بزرگي هستند. حال هركس مي خواهد خوشحال و يا ناراحت شود فرق نمي كند. اين فرصتي است كه بايد حداكثر استفاده را كرد. امروز كسي جرأت ندارد حرفي بزند. مردم درباره اين فساد از مسئولان طلبكار هستند. بايد ريشه اين پول هاي باد آورده مشخص شود. بايد ديد در مناطق آزاد و بانك ها چه خبر است. امروز فرصت رسيدگي است تا مردم اطمينان پيدا كنند.
آيت الله جنتي با اشاره به زلزله تركيه اظهار داشت: اين زلزله براي ما جاي تاسف و غصه است، و هر كسي كه مي تواند بايد به آنها كمك كند. به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول با اشاره به تحولات اخير در كشورهاي اسلامي گفت: حوزه هاي علميه بايد به سؤال هاي مختلفي كه مردم مسلمان اين كشورها دارند، پاسخ دهند.
وي در خصوص بحث جنگ در اسلام تصريح كرد: اكثريت جنگ ها در دنيا براي قدرت طلبي و انتقام جويي ها و افزون طلبي شخصي است. ولي جنگ در اسلام ماهيتاً اينطور نيست بلكه مسئله، مسئله حق، حاكميت، عدالت و معنويت، اخلاق و فضيلت است.
خطيب نماز جمعه تهران اظهار داشت: خيلي از مردم دنيا و منطقه و حتي برخي از مردم كشورمان هنوز نتوانسته اند درك كنند كه اين انقلاب اسلامي ايران با چه هدفي تشكيل شد. بايد جنگ هاي اسلام و آيات جهاد در قرآن كريم مورد مطالعه دقيق قرار گيرد تا معناي جنگ و جهاد در اسلام روشن شود.
برخورد قوه قضائيه در مواجهه
با پرونده فساد اخير
«عبرت آموز» خواهد بود
معاون اول قوه قضائيه با بيان اينكه اراده اي جدي در برخورد با مفسدان از سوي قوه قضائيه وجود دارد، گفت: در مواجهه با پرونده فساد اخير، برخوردي عبرت آموز خواهيم داشت.
به گزارش فارس
حجت الاسلام و المسلمين سيدابراهيم رئيسي كه پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران سخن مي گفت با تسليت ايام شهادت حضرت امام جواد(ع) اظهار داشت: امروز در جامعه ما متاسفانه مفسدان با سوءاستفاده از منافذي كه در نظام پولي جامعه ما وجود دارد، به دنبال فسادهايي هستند و در اين رابطه بايد گفت كه ما راه حل آن را اجراي پيام جامع و كامل مقام معظم رهبري مي دانيم.
رئيسي ادامه داد: بر اين اساس به نظر ما بايد با توجه به تمام سازوكارهاي قانوني و اصلاح روش ها آن منافذ بسته شود تا زمينه فساد از بين برود. اما اگر به هر دليلي فسادي صورت گرفت برخورد ما با آنها، برخوردي عبرت آموز خواهد بود.
وي با بيان اين كه اراده اي جدي در برخورد با مفسدان از سوي ما وجود دارد، گفت: در مواجهه با پرونده فساد اخير و ديگر مفاسد نيز ما برخوردي عبرت آموز خواهيم داشت.
معاون اول قوه قضائيه در ادامه سخنان خود پيرامون سيره امام جواد(ع) گفت: از جمله مواردي كه مي توان در اين زمينه به آن اشاره كرد، موضع منفي ايشان در برابر ظلم بوده است و بايد دانست كه هيچ كدام از ائمه ما در برابر ظلم كوتاه نيامده اند و همواره به دشمن شناسي و دشمن ستيزي پرداخته اند و اين به دليل آن است كه سيره ائمه معصومين ما همواره خواندن مردم به سوي خدا بوده است در صورتي كه ظالمان مردم را به سوي خود مي خواندند.
وي با بيان اين كه بني عباس و بني اميه در رويارويي با ائمه ما سه هدف را دنبال مي كردند، گفت: آنها مي خواستند تا امامان ما را از جايگاه خود كنار بزنند، به دنبال ترور شخصيت آنها بودند و در نهايت به دليل آن كه در دو هدف پيشين خود نمي توانستند به طور كامل نظر خود را به جامعه القا كنند و به موفقيت دست پيدا كنند شخص آنها را ترور مي كردند.
رئيسي اظهار كرد: امروز در جامعه ما وجود مقام ولايت دشمنان را عصباني مي كند و همان طور كه مشاهده مي كنيد در حال حاضر آمريكا داراي شرايط عجيبي است كه تاكنون اين شرايط را نداشته است؛ زيرا به طور مثال از عراق بايد پس از 10 سال با خفت خارج شود.
معاون اول قوه قضائيه اظهار كرد: در حال حاضر كانون همه بيداري ها در منطقه، ايران اسلامي است كه 30 سال است آمريكا هر كاري كه از دستش بر مي آمده عليه آن كرده است.
وي افزود: در حال حاضر 99 درصد مردم آمريكا در برابر يك درصد حكومت سرمايه دار قرار گرفته است و اين 99 درصد حكومت آن يك درصد را ديگر نمي خواهند و اين در حالي است كه ايران اسلامي در حال حاضر بيشترين عزت را در ميان كشورهاي اسلامي داراست.
وي با بيان اينكه توطئه اخير آمريكا عليه كشورمان نيز در خود اين كشور و برخي ديگر از كشورها زيرسوال رفت، خاطرنشان كرد: راه نجات همگان پيروي از ائمه و راهي است كه تا كنون ملت ما در پيروي از امام و مقام معظم رهبري پيموده است.

 



تغيير ساختار حوزه مشاورت رئيس جمهور در امور روحانيت

ساختار حوزه مشاورت رئيس جمهور در امور روحانيت تغيير مي كند و روحانيون عضو كابينه با حفظ سمت در دايره مشاورين رئيس جمهور قرار خواهند گرفت.
پس از كناره گيري حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا از مشاورت رئيس جمهور در امور روحانيت كه سال پيش انجام شد حوزه مشاورت رئيس جمهور در امور روحانيت تاكنون بلاتكليف مانده بود كه سرانجام حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهور در گفت وگو با فارس از تغيير ساختار حوزه مشاورت رئيس جمهور در امور روحانيت به شوراي مشورتي خبر داد.
وي در همين زمينه گفت: در اين خصوص ايده شوراي مشورتي رئيس جمهور در امور روحانيت با شخص احمدي نژاد مطرح شده كه اگر نهايي شود به صورت رسمي اعلام مي شود.
ميرتاج الديني با بيان اينكه در شوراي مشورتي رئيس جمهور در امور روحانيت، روحانيون عضو هيئت دولت نيز حضور دارند، تصريح كرد: علاوه بر روحانيون دولت، چند تن از روحانيون خارج از دولت به صورت شورايي به رئيس جمهور در امور روحانيت و حوزه هاي علميه مشاوره خواهند داد، گرچه تاكنون نيز به همين روش عمل مي شد اما اين موضوع به صورت رسمي اعلام نشده است.

 



امام جمعه قم: پاسخ ملت ايران به مذاكره با آمريكا همچنان منفي است

امام جمعه قم با بيان اينكه آمريكا مي خواهد به زور و تحقير، مشكل خود را حل كند و با اين سياست غلط با ايران اسلامي مذاكره كند، گفت: تا وقتي آمريكا با اين روش ظالمانه و با اين ادبيات خواهان مذاكره با جمهوري اسلامي باشد، پاسخ ملت همچنان منفي است.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي ديروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم در ادامه تفسير سوره منافقان اظهار داشت: منافقين در انديشه قطع كمك هاي مالي به مؤمنين بودند غافل از اينكه گنجينه هاي آسمان و زمين در اختيار خداوند است و هرگاه بخواهد ياران پيامبر را توانمند مي سازد.
وي با اشاره به فرا رسيدن سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: آن حضرت در جوار جد بزرگوارشان حضرت موسي بن جعفر به خاك سپرده شدند كه اين مصيبت عظيم را خدمت امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقليد و مؤمنان تسليت عرض مي كنم.
استاد حوزه علميه قم تأكيد كرد: آنچه كه امامت امام جواد را از ديگر امامان متمايز مي كند اين است كه آن حضرت در سني به امامت رسيدند كه تا آن تاريخ در بين ائمه بي سابقه بود و بعد از امام جواد فرزندشان امام هادي نيز در سنين پايين به امامت رسيدند و اين مسئله در نزد شيعيان بازتاب هاي مختلفي داشت.
وي خاطرنشان كرد: آنهايي كه خصومت داشتند اين مسئله را براي ضربه زدن به جامعه شيعي مورد استفاده قرار داده و عده اي نيز دست به تحريك عموي بزرگوار ايشان به نام علي بن جعفر زدند كه وي فردي داراي سوابق ممتاز و مورد حمايت اهل بيت بود و آن بزرگوار مورد تأثير القائات قرار نگرفت و با كمال تواضع در خدمت امام جواد باقي ماند.
سعيدي گفت: پذيرش امامت كودك آنقدر سخت بود كه برخي شيعيان مخلص نيز به ترديد افتادند ولي مشيت الهي اينگونه بود كه ايشان در سنين كودكي عهده دار اين مسئوليت خطير شوند و خداوند با اين تدبير خود در اعطاي منصب امامت به امام جواد و امام هادي در سنين كم جامعه شيعه را آماده مي كرد كه در پذيرش امامت آخرين خليفه الهي در زمين يعني حضرت مهدي(عج) در سنين كم و در حال غيبت دغدغه اي نداشته باشند.
وي با اشاره به اينكه امام جواد(ع) از شجاعت و صراحت لهجه خاصي برخوردار بودند، تأكيد كرد: مأمون همراه با اطرافيان خود از محلي عبور مي كرد كه نوجوانان همراه با امام جواد(ع) در آن كوچه بود، با حضور مأمون همه فرار كردند ولي امام جواد محكم درجاي خود ايستادند و امام در پاسخ مأمون فرمودند كه من كاري نكرده ام كه بگريزم.
سعيدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شرايط روز دنيا و منطقه تأكيد كرد: آمريكا به دليل عملكرد ظالمانه خود در ميان ملت هاي منطقه به شدت منفور شده و به دليل كاهش اين نفرت و بهبود چهره كريه و زشت خود وارد انقلاب هاي منطقه شده تا به گونه اي خودش را مخالف ديكتاتورهاي ثابت شده به حساب بياورد.
وي با اشاره به اينكه مردم منطقه هيچ گاه فريب اين حمايت ها و صحبت ها را نخواهند خورد گفت: مردم به چشم خود حمايت هاي آمريكا از ديكتاتورها را ديده اند.
وي ادامه داد: از سوي ديگر آمريكا محبوبيت و حقانيت نظام ايران و نفوذ معنوي ملت ايران را در ميان ملت ها شاهد است و مشاهده مي كند كه شعارهاي اساسي ما دهان به دهان در بين اين ملت ها مي چرخد.
امام جمعه قم تأكيد كرد: امروز رهبران و مردم انقلابي كشورهاي اسلامي از حمايت شريعت اسلام سخن به ميان مي آورند و مردم در تونس رأي به حاكميت اسلام داده اند و آمريكاي بدبخت و سرخورده در باتلاق هايي كه خود ايجاد كرده زمين گير شده و تلفات سنگين را متحمل مي شود.
وي افزود: آمريكايي ها از نقش تأثيرگذار ايران اسلامي اطلاع دارند و مي خواهند براي نجات خود از اين بن بست ها، كشورمان را به سبك خودشان پاي ميز مذاكره بكشانند.
سعيدي مطرح شدن اتهام طرح ترور سفير عربستان و اعمال تحريم ها را در راستاي دستيابي به اين هدف عنوان كرد و گفت: آنها مي خواهند كاري كنند كه ايران با آمريكا مذاكره كند و از كشور تركيه تعجب است كه به ايران توصيه كرده با آمريكا مذاكره كند.
وي يادآور شد: آمريكا مي خواهد به زور و تحقير مشكل خود را حل كند و با اين سياست غلط با ايران اسلامي مذاكره كند و البته آنها هميشه با شكست مواجه شده اند.
متولي آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) خاطرنشان كرد: تا وقتي آمريكا با اين روش ظالمانه و با اين ادبيات خواهان مذاكره با جمهوري اسلامي باشد، پاسخ ملت همچنان منفي است.
وي گفت: در اين شرايط كه ملت مسلمان ايران به چنين جايگاه ارزشمندي دست يافته است شكر اين نعمت اين است كه همچنان در خط مستقيم قرآن و عترت با هدايت هاي حكيمانه سكاندار انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي براي رسيدن به قله هاي عزت يعني تشكيل حكومت جهاني امام مهدي با انسجام، وحدت و همدلي به سمت جلو حركت كرده و از هرگونه حركتي كه ما را از اين تصميم مهم و راهبردي باز مي دارد به شدت اجتناب كنيم.

 



خزاعي: برخورد منفعلانه شوراي امنيت باعث افزايش وقاحت رژيم صهيونيستي شده است

نماينده كشورمان در سازمان ملل، برخورد منفعلانه شوراي امنيت را باعث افزايش وقاحت رژيم صهيونيستي دانست.
محمد خزاعي در جلسه شوراي امنيت سازمان ملل متحد كه به منظور بررسي شرايط خاورميانه تشكيل شده بود با اشاره به اينكه شوراي امنيت سازمان ملل قرار است در خصوص درخواست فلسطينيها براي عضويت كامل در اين سازمان تصميم گيري كند، گفت: آمريكا تاكنون 46 مرتبه قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه رژيم صهيونيستي را وتو كرده است و برخورد منفعلانه شوراي امنيت باعث شده تا اين رژيم با وقاحت بيشتري سياستهاي غيرانساني خود را دنبال كند.
وي سپس اظهار داشت: سوال پيش روي جامعه جهاني اين است كه چگونه مي توان تلاشها براي حفظ حقوق ذاتي و لاينفك فلسطينيها شامل حق آنها براي بازگشت و ايجاد يك دولت مستقل و فراگير در تمامي سرزمينهاي فلسطين را تقويت كرد تا عضويت فلسطين به عنوان يك دولت تمام عيار تحقق يابد؟
وي سپس با اشاره به آزادي تعداد قابل توجهي از زندانيان فلسطيني در هفته گذشته، گزارشهاي موجود درباره شرايط بسيار بد و غيرانساني بيش از شش هزار زنداني فلسطيني را بسيار نگران كننده دانست.
سفير و نماينده دائم كشورمان همچنين از اقدامات شهرك نشينان صهيونيست در بي حرمتي به مساجد و سوزاندن زمينهاي كشاورزي فلسطينيها ابراز نگراني كرد و تاكيد نمود: رژيم صهيونيستي درخصوص اقدامات غيرقانوني خود بايستي پاسخگو باشد.
وي خواستار توجه فوري جامعه بين المللي به وضعيت سرزمينهاي اشغالي شد.
محمد خزاعي درخصوص تحولات سوريه هم تصريح كرد: با توجه به شرايط داخلي و وضعيت ژئوپلتيك اين كشور، هرگونه مداخله خارجي و يا تلاش براي ايجاد تفرقه و اختلاف در ميان مردم اين كشور، صلح و امنيت منطقه را در معرض خطر قرار خواهد داد.
وي افزود: مردم سوريه دريافته اند كه استقلال آنها با اتحاد و مقاومت در برابر تجاوزات و اشغالگري رژيم صهيونيستي حفظ خواهد شد.
سفير و نماينده دائم كشورمان همچنين در پاسخ به ادعاهاي بي اساس رژيم صهيونيستي در مورد برنامه هسته اي كشورمان، آن را تلاش اين رژيم براي انحراف توجهات از كارنامه طولاني و سياه خود در زمينه ارتكاب به جنايات متعدد دانست و رژيم صهيونيستي را با در اختيار داشتن صدها كلاهك اتمي خطر جدي هسته اي براي منطقه عنوان نمود.
محمد خزاعي در پايان با اشاره به اتهامات اخير عليه كشورمان درخصوص اتهامات مضحك به اصطلاح نقشه ترور سفير يك كشور اسلامي و همسايه در واشنگتن آن را داستان جعلي و ساختگي دانست و افزود: اين سناريو با حمايت رژيم صهيونيستي طراحي شده تا از منافع آن بهره مند شود، اما پر واضح است كه ملت ايران با داشتن هزاران سال تاريخ، تمدن و همچنين فرهنگ اسلامي هرگز خود را درگير اينچنين تلاشهاي دون مايه نكرده و نخواهد كرد، بلكه رژيم هائي كه تاريخ آنها از چند دهه تجاوز نمي كند، پرونده سياهي از اقدامات تروريستي در ابعاد مختلف دارند.

 



ايران مدفن بيش از 10 هزار امامزاده است

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: ايران اسلامي مدفن 10 هزار و 100 امامزاده است.
«تقي رضايار»، روز پنجشنبه در حاشيه مراسم معارفه مديركل اوقاف استان اردبيل در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: علاوه بر اين امامزادگان 33 نفر از پيامبران نيز در اين اماكن در نقاط مختلف كشورمان در آرامگاه ابديشان آرميده اند.
وي با اشاره به جايگاه بسيار ارزشمند اين امامزادگان و بقاع متبركه در نزد مردم ايران اظهار كرد: سالانه 140 ميليون نفر از عاشقان اهل بيت(ع) و خاندان نبوي به زيارت اين مكانها مشرف مي شوند.
رضايار همچنين خاطرنشان كرد: در سطح ايران 8 هزار و 50 بقعه متبركه وجود دارد كه مكان دفن اين امامزادگان و پيامبران هستند.
وي يادآوري كرد: تاكنون 127 هزار موقوفه نيز در سطح ايران شناسايي شده اند كه زير نظر سازمان اوقاف و امور خيريه اداره مي شوند.
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خيريه كشور با اشاره به اينكه برنامه هاي مربوط به درآمد موقوفه هاي ايران امسال با 64 درصد افزايش نسبت به درآمدهاي پارسال تهيه شده اند گفت: هفته جاري ميزان دقيق درآمد موقوفه هاي كشور مربوط به شش ماه اول امسال كه در حال جمع آوري هستند اعلام خواهد شد.

 



نيويورك تايمز: بمب هاي منفجر شده در عراق از آمريكا مي آيد

روزنامه نيويورك تايمز در گزارشي نوشت بمب هايي كه نظاميان آمريكايي ادعا مي كنند كنار جاده هاي عراق كار گذاشته مي شده و نظاميان آمريكايي را هدف مي گرفته در واقع ساخت شركتي در آمريكاست.
بنا بر اين گزارش، وزارت دادگستري آمريكا روز چهارشنبه در بيانيه اي ادعا كرد قطعات الكترونيكي كه در مينه سوتا ساخته و از طريق سنگاپور به ايران قاچاق شده اند در برخي دستگاه هاي كنترل از راه دور بمب هاي دست سازي كه به دست نيروهاي آمريكايي در عراق افتاده است كشف شده است.
نيويورك تايمز در ادامه نوشته است: «4 نفر در سنگاپور به علت قاچاق 6000 قطعات راديويي از طريق سنگاپور به ايران در اوايل سال 2007 و به اتهام نقض قوانين كنترل صادرات آمريكا دستگير شده اند. دستكم 16 قطعه از اين وسيله كه از شركت مينه سوتا خريداري شده اند در بمب هاي منفجر نشده در عراق در سال هاي 2008، 2009 و 2010 كشف شده اند. سنگاپور قبول كرده است كه ترتيبات استرداد اين 4 نفر را به آمريكا براي محاكمه فراهم كند.»
نيويورك تايمز مي گويد: «نفر پنجم، حسين لاريجاني كه تبعه و ساكن ايران است نيز به همراه شركت هايي كه تحت كنترل وي بودند در اين پرونده متهم هستند. وي هنوز بازداشت نشده است.»
اين مطالب روز سه شنبه توسط ليزا موناكو، معاون دادستان كل در امور امنيتي آمريكا اعلام شده است.
حتي اگر اين خبر صحيح باشد نشان دهنده آن است كه آمريكا نيز قادر به تطبيق دادن نظام صادرات خود با تحريم هايي كه عليه ايران وضع كرده نيست.

 



تشييع پيكر شهيد نادر سعادتي

پيكر شهيد نادر سعادتي كه عصر روز چهارشنبه بر اثر انفجار مين در منطقه نفت شهر به فيض شهادت نائل آمد، پنجشنبه بر روي دستان مردم قدرشناس و شهيد پرور قصرشيرين تشييع شد.
پيكر شهيد سعادتي پس از انجام تشريفات، از مزار شهداي قصرشيرين به سمت مزار شهداي روستاي سيدسعيد از توابع بخش مركزي قصرشيرين منتقل شد تا در مزار شهداي محل سكونتش به خاك سپرده شود.
شهيد نادر سعادتي 26 ساله اهل روستاي سيدسعيد قصرشيرين بود كه به عنوان مين روب در منطقه نفت شهر با گروه هاي پاكسازي مين وزارت دفاع همكاري مي كرد كه روز چهارشنبه در منطقه شترمل واقع در بخش مرزي نفت شهر سومار شهرستان قصرشيرين در حين پاكسازي بر اثر انفجار مين از نوع والمرا به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
در جريان اين انفجار يكي ديگر از نيروهاي مين روب وابسته به گروه هاي پاكسازي وزارت دفاع به نام كيانوش كرمي اهل و ساكن كرمانشاه نيز به شهادت رسيد كه پيكر مطهر اين شهيد نيز عصر چهارشنبه به كرمانشاه منتقل شد.
علي رستمي رئيس بنياد شهيد قصر شيرين در حاشيه اين مراسم به خبرنگار ايرنا گفت: به طور ميانگين سالانه شاهد شهادت 12 نفر از نيروهاي پاكسازي در مناطق آلوده به مين شهرستان قصرشيرين هستيم.

 



اختصاص 1138 ميليارد تومان براي مهار خشكسالي در كشور

وزير جهاد كشاورزي گفت: هزار و 138 ميليارد تومان اعتبار براي خشكسالي در نظر گرفته شد.
به گزارش ايرنا، صادق خليليان در نشست شوراي اداري شهرستان بشرويه در خراسان جنوبي افزود: اعتبار در نظر گرفته شده در بخش خشكسالي براي وزارت جهاد كشاورزي در امور توسعه آبياري تحت فشار و شبكه آبياري مكانيزه، لايروبي و بازسازي قناتها، زهكشي و لوله گذاري طرحهاي مربوط به انتقال آب هزينه مي شود.
وي با اشاره به خشكسالي اخير در استانهاي مختلف اظهار داشت: با اين وجود توليد محصولات كشاورزي در كشورمان طي دو سال گذشته از رشد برخوردار بوده است.
نماينده تام الاختيار رئيس جمهور در قالب سفر استاني در بشرويه افزود: دولت به توسعه بخش كشاورزي اهتمام و توجه زيادي دارد و با وجود مشكلاتي چون خشكسالي، حمايت از اين بخش و كشاورزان را به شيوه هاي مختلف در سرلوحه امور قرار داده است.

 



استاد محبت ، شاعر كرمانشاهي در بيمارستان بستري شد

استاد «محمدجواد محبت» شاعر صاحب نام معاصر كرمانشاهي روز گذشته بر اثر عارضه سكته مغزي خفيف در بيمارستان امام سجاد(ع) كرمانشاه بستري شد.
يكي از بستگان اين شاعر نام آشناي كرمانشاهي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: حال عمومي استاد محبت كه از شب گذشته در پي سكته خفيف مغزي در بيمارستان امام سجاد(ع) بستري شده است، اكنون رضايت بخش است.
وي افزود: مشخص نيست كه ايشان چه مدت در بيمارستان بستري خواهند بود.
استاد «محمدجواد محبت» چهره نام آشناي ادب معاصر فارسي، در سال 1321در كرمانشاه متولد شد.
از اين شاعر صاحب نام كرمانشاهي آثار متعددي به چاپ رسيده است كه نخستين دفتر شعرش با عنوان «گزيده ادبيات معاصر»، شعرهاي مناقب محمدي(ص) در كتاب «با موج عطرهاي بهشتي»، «شعر علوي»، «فاطميات»، «اشعار عاشورايي»، «نمازانه ها»، «بهارانه ها»، «شعر جنگ» و «شعر شهادت» از آن جمله اند.

 



ثبت جهاني پايان نامه دانشجوي ارشد دانشگاه علوم پزشكي بابل

پايان نامه نخستين فارغ التحصيل كارشناسي ارشد راديوبيولوژي و حفاظت پرتويي شمال كشور به عنوان نخستين پايان نامه اين رشته، ثبت جهاني شد.
ميثم خسروي دانشجويي كه پايان نامه اش ثبت جهاني شد، در گفت وگو با فارس در بابل اظهار داشت: رشته راديوبيولوژي و حفاظت پرتويي يك رشته تازه تأسيس در كشور بوده كه براي بررسي آسيب هاي پرتويي و حفاظت افراد پرتو كار انجام مي شود.
وي با اشاره به اهميت اين رشته بيان داشت: اين رشته كاربردهاي مختلفي در زمينه سيتوژنتيك، شيوع سرطان ها و بيماري هاي مختلف ناشي از پرتوها و جلوگيري از پرتوگيري پرسنل و بخش هايي كه با پرتو كار مي كنند، داشته است.
خسروي افزود: با تحقيقاتي كه انجام شده افرادي كه تحت راديوتراپي قرار مي گيرند اثرات نامطلوبي از راديوتراپي در آنها مشاهده شده كه هنوز علت آن و اينكه چه فاكتورهايي در آن دخيل هستند مشخص نيست و بر اين اساس ما اقدام به بررسي اين پارامترها كرده تا به تاثير اين عوامل دست يابيم.
وي گفت: دومين فارغ التحصيل اين رشته در كشور هستم كه گردآوري و ارائه اين پايان نامه حدود يك سال طول كشيد، كاري كه در حال حاضر در سطح جهاني هنوز انجام نشده و براي نخستين بار توسط بنده تنظيم و به اين امر پرداخته شد.
دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه علوم پزشكي بابل عنوان كرد: اين پايان نامه در كنگره آي سي آي آر 2011 كشور لهستان، كنگره بونوك 2010 كشور اسپانيا، كنگره پيراپزشكي 2010 ايران، كنگره علوم پرتويي دانشجويان در دانشگاه علوم پزشكي شيراز پذيرفته شد و در ژورنال ياخته نيز به چاپ رسيده است.
وي در پايان اذعان داشت: براي اين رشته آزمايشگاهي با تجهيزات بالا و سيتوژنتيك نياز است تا براي استفاده و دقت بيشتر اينگونه طرح ها به كار گرفته شود.

 



سرتيپ نقدي اعلام كرد حمايت بسيج از جنبش آزاديخواه آمريكا

رئيس سازمان بسيج مستضعفان گفت:بسيجيان غيور از جنبش آزاديخواهان آمريكا قاطعانه حمايت مي كنند.
به گزارش فارس از خرمشهر، سرتيپ محمدرضا نقدي در جمع بسيجيان دانش آموز سراسر كشور در يادمان مشهد شهداي شلمچه در سخناني اظهار داشت: پيام ما حمايت از جنبش مستضعفان آمريكا مردان و زناني كه دشمنان خود را شناختند، راه خود را پيدا كرده و خواستار تغييرات جدي در ساختار نظام هاي سياسي خود هستند.
وي بيان كرد: آزاديخواهان آمريكا در مقابل رژيم جنايتكار آمريكا در حال ايستادگي و مقاومت هستند و ما در كنار آنها هستيم و از آنها حمايت همه جانبه مي كنيم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفان در ادامه با اشاره به وجود تعداد زياد زندانيان بي گناه در زندان هاي مخوف آمريكا تصريح كرد: در حال حاضر بيش از دو و نيم ميليون نفر زنداني در آمريكا وجود دارد كه بسياري از آنها به خاطر نظام حاكم و تنها به دليل دفاع از حقوق خود در زندان ها به سر مي برند.
سرتيپ نقدي خطاب به دانش آموزان بسيجي حاضر در اين همايش بزرگ گفت: شما دانش آموزان همانطور كه نسل گذشته با تقديم 36 هزار شهيد دانش آموز عزت و عظمت امروز را آفريد امروز بايد اين راه شهيدان را تا حصول نهايي دنبال كرده و راه ولايت و رسيدن به اين پيروزي اطاعت از ولايت ادامه دهيد.

 



رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور خبر داد
اختصاص بيش از 6هزارميليارد ريال اعتبار براي احياي درياچه اروميه

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور از اختصاص اعتباري بالغ بر 6هزارميليارد ريال براي انتقال آب به درياچه اروميه خبر داد.
به گزارش ايرنا از گرگان، محمدجواد محمدي زاده با بيان اينكه براي احياي درياچه اروميه طرح جابه جايي حوضه به حوضه انتقال آب مورد توافق است؛ افزود: طرح انتقال آب از كردستان به سمت اين درياچه به طول 140كيلومتر در حال اجرا مي باشد و قرار است در مدت پنج سال به اتمام برسد.
معاون رئيس جمهور گفت: همچنين طبق برنامه هاي ارائه شده، قرار است بخشي از حقابه ارس به درياچه اروميه بريزد كه اين طرح توسط وزارت نيرو در حال بررسي مي باشد.
محمدي زاده افزود: اصلاح روش هاي آبياري در منطقه نيز مي تواند در احياي درياچه اروميه نقش اساسي داشته باشد كه در همين راستا وزارت جهاد كشاورزي بالغ بر يك هزار و 640ميليارد ريال به استان هاي آذربايجان شرقي و غربي اختصاص داده است.
به گفته محمدي زاده، اين بودجه امسال يك هزار و 500ميليارد ريال ديگر افزايش يافته تا روش هاي صنعتي جايگزين روش هاي سنتي شود.

 



جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور خبر داد
تثبيت 25 فرآيند انتخاباتي در سامانه جامع انتخابات

جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور از راه اندازي سامانه جامع انتخابات در نهمين دوره انتخابات مجلس با استفاده از شبكه دولت الكترونيك خبر داد.
حسنعلي نوري پنج شنبه در حاشيه كارگاه IT در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار كرد. با توجه به تجربه انتخابات دوره قبل مجلس سامانه جامع انتخابات كه داراي 25 فرآيند انتخاباتي است با همت حوزه فناوري و اطلاعات وزارت كشور در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي طراحي و راه اندازي شده است.
وي افزود: فرآيند شروع انتخابات، ثبت نام داوطلبان، معرفي معتمدان شوراي نگهبان، تعيين پست هاي اجرايي، تعيين صلاحيت ها و شكايات، پروسه اخذ راي در روز راي گيري، رسيدگي به شكايات، تاييد انتخابات و در نهايت صدور اعتبارنامه براي كانديداهاي منتخب مردم توسط اين سامانه صورت مي گيرد.
جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور تصريح كرد: اين سامانه از طريق شبكه دولت الكترونيك در تمام فرمانداري ها و بخشداري هاي كشور راه اندازي شده است كه حوزه هاي انتخابي مي توانند به صورت الكترونيكي در كوتاه ترين زمان ممكن ارسال و دريافت اطلاعات را انجام دهند.
وي خاطرنشان كرد: در اين دوره از انتخابات پيش بيني شده است مراجع چهارگانه كه شامل نيروي انتظامي، دادستاني، وزارت اطلاعات و اداره ثبت احوال است به منظور استعلام كانديداهاي ثبت نامي در قالب پروتكل هاي مشخص با اين سامانه تعامل داشته باشند.
نوري گفت: مشكلاتي كه در دوره هاي قبلي انتخابات در سامانه وجود داشت در اين دوره رفع شده و در اين مرحله نيز اخذ راي به صورت تمام الكترونيكي در برخي از حوزه هاي انتخابي انجام خواهد شد.
وي اضافه كرد: از طريق كميته فناوري و اطلاعات وزارت كشور علاوه بر مشخص شدن اماكن اخذ راي بسترهاي لازم از جمله خط تلفن، تجهيزات و سازماندهي كاربران با آموزش مناسب در دستور كار قرار گرفته است.
جانشين رئيس ستاد انتخابات كشور در پايان با بيان اينكه در اين دوره از انتخابات استفاده از شبكه اينترنت بسيار كاهش يافته است افزود: داوطلبان تنها در مرحله ثبت نام مي توانند از شبكه اينترنت استفاده كنند و مابقي امور در شبكه دولت انجام خواهد شد.

 



رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس: ايجاد پارك موزه در 31 استان در حال اجراست

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس گفت: در 31 استان كشور طرح ايجاد پارك موزه ها در حال اجراست كه اكثر استان ها نيز كارهاي مربوط به تملك زمين و طراحي و مطالعات را انجام داده اند.
به گزارش خبرنگار مهر، سرتيپ پاسدار سيدمحمد باقرزاده ظهر پنجشنبه در جلسه توديع و معارفه مدير كل بنياد حفظ و نشر ارزش هاي دفاع مقدس سيستان و بلوچستان اظهار داشت: پارك موزه اين استان با جديت در حال ساخت است كه به عنوان نمادي از وحدت اقوام شيعه و سني در دفاع مقدس مطرح است.
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس اظهار داشت: اكثر شهرهاي سيستان و بلوچستان مزين به وجود شهداي گمنام و يادمان اين عزيزان است كه به زيارتگاهي براي شيعه و سني مبدل شده است.
وي گفت: بيش از 500 نقطه از ايران اسلامي همچنان در انتظار ميزباني از شهداي گمنام هستند.
باقرزاده افزود: همچنين از سوي اين بنياد 200 مناسبت تبليغي در كشور در زمينه دفاع مقدس شامل بخش هاي مختلف از جمله رخدادهاي ملي، منطقه اي و يگاني اجرا مي شود.
در پايان اين جلسه رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس سرهنگ پاسدار حمزه دهقان را به عنوان مدير كل جديد بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس سيستان و بلوچستان معرفي كرد.

 



در كتابخانه آيت الله خامنه اي قم صورت گرفت
انتشار كتاب بريل تصويري براي نخستين بار در كشور

مدير روابط عمومي اداره كل كتابخانه هاي عمومي قم گفت: براي نخستين بار در كشور، كتابخانه عمومي آيت الله خامنه اي در قم توانسته براي نابينايان كتاب بريل تصويري چاپ كند كه بسيار مورد استقبال اين قشر قرار گرفته است.
به گزارش فارس از قم به نقل از ستاد خبري نمايشگاه سالنماي خدمت، ريحانه صادقي اظهار كرد: درحال حاضر 52 كتابخانه عمومي، شامل كتابخانه هاي ملكي و مشاركتي زير نظر نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در استان قم وجود دارد.
وي افزود: كتابخانه هاي عمومي در قم خدماتي مانند امانت كتاب، دسترسي به اينترنت پرسرعت، سالن هاي مطالعه مجزا و سالن هاي مرجع را در اختيار مراجعان قرار مي دهند.
مدير غرفه اداره كل كتابخانه هاي عمومي قم خاطرنشان كرد: در حال حاضر دو كتابخانه ويژه بانوان نيز در قم وجود دارد كه يكي كتابخانه ريحانه النبي در بوستان اطلس و ديگري كتابخانه نرجس در بوستان نرجس است.
وي ادامه داد: 20 كتابخانه مجهز به اينترنت در استان نيز خدمات اينترنت پرسرعت را به صورت رايگان در اختيار مراجعين قرار مي دهند.
صادقي گفت: خدمت ديگري كه اين كتابخانه ها در اختيار مراجعان قرار مي دهند بانك ملي نشريات كشور است.
وي اظهار داشت: مراجعان مي توانند در كتابخانه ها با مراجعه به نرم افزارهايي كه در اين كتابخانه ها وجود دارد، مقالات مورد نياز خود را پيدا كرده و آنها را چاپ كنند.
وي عنوان كرد: براي اولين بار در كشور، كتابخانه عمومي آيت الله خامنه اي در قم توانسته براي نابينايان كتاب بريل تصويري چاپ كند كه بسيار مورد استقبال اين قشر قرار گرفته است.
صادقي در پايان تصريح كرد: همچنين توسط اين كتابخانه تا به حال 62 عنوان كتاب بريل منتشر شده و در اختيار نابينايان در سراسر كشور قرار گرفته است.

 



اخبار ادبي و هنري

مقابله جدي وزارت ارشاد با عرفان هاي دروغين
و فرقه هاي نوظهور
معاون امور فرهنگي از مقابله و مبارزه جدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با عرفان هاي نوظهور دروغين و كاذب و فرقه هاي شبه معنوي خبر داد.
به گزارش فارس، بهمن دري معاون امور فرهنگي از مقابله و مبارزه جدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با عرفان هاي نوظهور دروغين و كاذب و فرقه هاي شبه معنوي خبر داد و گفت: متأسفانه دوري دنياي غرب با فرهنگ ناب و اصيل اسلامي باعث گرفتار آمدن بخشي از فضاي فرهنگي به گرداب خرافات شده كه در نوع هاي گوناگون و از طريق كتاب، نشريات و سينما بروز و ظهور پيدا كرده است كه همانا هوشياري، مقابله و مبارزه با آن در قالب جنگ نرم در كشور مطرح است.
دري افزود: يكي از مهمترين عرصه هايي كه در جنگ نرم دشمن گشوده شده است، ايجاد عرفان هاي كاذب و دروغين و فرقه هاي شبه معنوي است كه آسيب هاي بنيادين از جهت اعتقادي اخلاقي و سياسي به دنبال دارند. از اين رو ضرورت روشنگري و اقدام براي مقابله با معنويت هاي نوظهور و عرفان هاي كاذب يكي از اهداف جدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به شمار مي رود.
معاون امور فرهنگي وزير ارشاد جنگ نرم عليه جنگ نرم دشمن را اينگونه عنوان كرد: روشنگري نسبت به جريانات مرموز و آسيب هايي كه در جامعه ايجاد كرده است، به نوعي استفاده مطلوب از جنگ نرم عليه جنگ نرم دشمن است.
تئاتر «امام حسين(ع)، انقلابي شهيد»
در مصر به روي صحنه مي رود
الطاهر الهاشمي از رهبران شيعه مصر و دبيركل «نيروهاي اهل بيت(ع)» از ساخت تئاتري درباره امام حسين(ع) توسط گروه متبوعش خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الوفد، اين تئاتر كه به نام «امام حسين(ع)، انقلابي شهيد» اجرا مي شود توسط «سعد الدسوقي» تهيه و كارگرداني شده است و آن را نمايشنامه نويس بزرگ مصري «عبدالرحمن الشرقاوي» نوشته است.
الهاشمي عنوان كرده است كه اين تئاتر با هدف تصحيح چهره حضرت اباعبدالله(ع) و بيان حقايق تاريخي درباره آغاز قيام آن حضرت تا شهادت آن امام(ع) است.
وي همچنين تأكيد كرده است كه تئاتر «امام حسين(ع)، انقلابي شهيد» همچنين به برخي افكار اشتباه ترويج شده درباره امام حسين(ع) از جمله در سريال «الحسن و الحسين» پاسخ مي دهد.
برگزاري نمايشگاه عكس آوارگان سومالي در حوزه هنري
نمايشگاه آثار عكس محمدرضا قنبري با عنوان «آوارگان سومالي» در محل حوزه هنري افتتاح مي شود.
به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، محمدرضا قنبري در سفري 2هفته اي به سومالي از آوارگان سومالي به عكاسي پرداخت. محمدرضا قنبري عضو خانه عكاسان ايران است و آيين افتتاح نمايشگاه عكس او با عنوان «آوارگان سومالي» امروز شنبه 7 آبان از ساعت 17 تا 19 برگزار مي شود. علاقه مندان مي توانند همچنين از 8 تا 18 آبان ماه در گالري شماره 2 خانه عكاسان ايران از اين نمايشگاه بازديد كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14