(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 8 آبان 1390- شماره 20061

يادداشت خبرنگار
موسسه آموزش عالي انرژي ساوه به بهره برداري رسيد
97 درصد پروژه هاي مصوب سفر رهبر انقلاب در ابركوه اجرايي شد
اختصاص 500ميليارد ريال به مشاغل خانگي البرز
كمك يك ميليارد ريالي نيكوكار خوانساري به مركز فيزيوتراپي
اجراي 300 پروژه توسط بسيج سازندگي مازندران
ابراز رضايت وزير راه و شهرسازي از روند مسكن مهر در هرمزگان
خريد محصول خرماي لارستان توسط شركت هاي خصوصي
آمار طلاق در كاشان نگران كننده شد
بوميان جزيره هندورابي معاينه كامل پزشكي شدند
پايان مسابقات قرآني در ساوه
كوتاه از ورزش شهرستانها



يادداشت خبرنگار

افزايش خودسرانه كرايه در ماسوله
افزايش خودسرانه كرايه حمل مسافر توسط رانندگان سواري محور ماسوله به فومن موجب اعتراض مردم عبور كننده از اين محور شده است. رانندگان اين وسايل نقليه قبلا مبلغ 10هزار ريال به عنوان كرايه از مسافران اين مسير مي گرفتند كه اكنون و به صورت خودسرانه اين مبلغ به 15هزار ريال افزايش يافته كه اين اقدام با اعتراض مسافران روبه رو شده است.
جالب آنكه در عين حال در تك صندلي جلو ماشين نيز به جاي يك مسافر دو مسافر سوار مي كنند كه اين اقدام هم كاملا غيرقانوني است.
از سوي ديگر افزايش نرخ كرايه تا 20هزار ريال در ايام و روزهاي تعطيل توسط رانندگان هم از جمله ديگر موارد گفتني است كه نياز به بررسي و ساماندهي جدي و سريع از سوي مسئولان ذي ربط دارد.
حال با توجه به وضعيت درآمدي اقشار مختلف مردم و اينكه هر خانواده چند دانش آموز دارند، آيا دريافت كرايه اضافي توسط رانندگان محور مذكور اجحاف به مردم محلي نيست؟!
ماسوله- خبرنگار كيهان

 



با حضور رئيس ديوان عالي كشور
موسسه آموزش عالي انرژي ساوه به بهره برداري رسيد

اراك-خبرنگار كيهان:
رئيس ديوان عالي كشور گفت: ايران در آينده نزديك جزو كشورهاي برتر جهان در زمينه علم و فنآوري خواهد شد.
آيت الله محسني گركاني در آيين بهره برداري از موسسه آموزش عالي انرژي ساوه افزود: به بركت انقلاب و خودباوري جوانان امروز ايران به يكي از كشورهاي موفق در توليد علم تبديل شده است.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران هم با انتقاد از مصرف بالاي انرژي در كشور گفت: با ايجاد اينگونه مراكز مي توان روند مصرف انرژي را مديريت كرد.
دكتر قريب رئيس موسسه آموزش عالي انرژي ساوه هم، هدف از تاسيس اين دانشگاه را بهينه سازي مصرف انرژي و شناسايي انرژي هاي جديد عنوان كرد و گفت: اين موسسه با 3 هزار متر مربع مساحت و 1800 متر مربع زيربنا با 167 دانشجو در چهار رشته رايانه، ساختمان، بهينه سازي انرژي و ايمني صنعتي در دو مقطع كارداني و كارشناسي فعاليت خود را آغاز كرده است.

 



97 درصد پروژه هاي مصوب سفر رهبر انقلاب در ابركوه اجرايي شد

يزد- خبرنگار كيهان:
فرماندار ابركوه گفت: 97 درصد پروژه هاي مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان يزد در شهرستان ابركوه اجرائي شده است.
اسماعيل بزرگزاده با بيان اين مطلب گفت: از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب 41 طرح عمراني، كشاورزي، فرهنگي، آموزشي، ورزشي، ميراث فرهنگي و خدماتي در اين شهرستان محروم اجرا شده يا در دست اجرا است.
وي اظهار داشت: اين طرح ها به جز دو مورد مابقي غريب به 100 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه مي توان به بخشي از اين طرح ها از جمله تكميل مطالعات راه آهن يزد به اقليد، انتقال آب، شبكه آبرساني و تامين آب شرب شهري و روستائي، احداث مسكن محرومين، معلولين، اجراي طرحهاي آب و خاك و احيا و مرمت قنوات، احداث دبيرستان علوم و معارف اسلامي و تكميل و احداث 14 خانه عالم در سطح روستاها، احياء و مرمت بخشي از خانه هاي قديمي و بافت تاريخي ابركوه، ايجاد زيرساختهاي شهرك صنعتي ابركوه اشاره كرد.

 



اختصاص 500ميليارد ريال به مشاغل خانگي البرز

كرج- خبرنگار كيهان:
سهم اعتباري استان البرز در سال جاري در بخش مشاغل خانگي 500ميليارد ريال است.
مديركل كار، تعاون و رفاه اجتماعي استان البرز با اعلام اين خبر گفت: مشاغل خانگي بيش از 100نوع شغل را شامل مي شود كه هر فرد داراي كارت مهارت مي تواند از تسهيلات بانكي اين مشاغل بهره مند شود.
كاوه حدادپور افزود: براين اساس افراد داراي مهارت هاي فني و حرفه اي و هنري با داشتن جواز فعاليت مي توانند از اين تسهيلات مالي تا سقف 50ميليون ريال بهره مند شوند.
وي اظهار داشت: 300ميليارد ريال از اعتبار مشاغل خانگي براي شهرستان كرج در نظر گرفته شده است.
حدادپور تصريح كرد: علاوه بر اين امسال 270ميليارد ريال اعتبار براي مشاغل خود استان البرز در نظر گرفته شده است كه سهم شهرستان كرج 170 ميليارد ريال است.

 



كمك يك ميليارد ريالي نيكوكار خوانساري به مركز فيزيوتراپي

خوانسار-خبرنگاركيهان:
مجهزترين مركز فيزيوتراپي خوانسار با كمك يك ميليارد ريالي نيكوكار اين شهر به بهره برداري رسيد.
مديرشبكه بهداشت و درمان شهرستان خوانسار گفت: مجهزترين مركز فيزيوتراپي اين شهرستان با كمك يكي از خيرين با اعتباري بالغ بر 550 ميليون ريال دربيمارستان فاطميه (س) به بهره برداري رسيد.
دكتر وحدتي افزود: ازمحل كمك يك ميلياردي اين نيكوكار كه نخواست نامش فاش شود همچنين يك دستگاه همودياليز، دو دستگاه مانيتور پيشرفته، يك دستگاه تخت ژنيكولوژي، يك دستگاه برانكارد اتوماتيك، دو دستگاه ساكشن، يك دستگاه فتوتراپي دوازده كاناله و يك دستگاه كات نوزاد نيز خريداري شده است. نيروي انساني مورد نياز اين مركز توسط شبكه بهداشت و درمان خوانسار تامين شده است.

 



اجراي 300 پروژه توسط بسيج سازندگي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مسئول بسيج سازندگي سپاه كربلاي مازندران گفت: درسال جاري 300 پروژه با اعتبار 11 ميليارد تومان در مازندران را اجرايي مي كنيم.
عبدالسعيد رنجبر در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: براي طرح ايجاد مشاغل خانگي 2 هزار رشته در كشور شناسايي شده كه قابليت فعاليت درخانه را دارند و از اين تعداد 200 رشته براي كاربردي شدن انتخاب شده است.
وي با بيان اينكه طرح ايجاد مشاغل خانگي با همكاري سازمان فني و حرفه اي و گردشگري در مازندران اجرايي مي شود، يادآور شد: از اين طريق افراد واجد شرايط توانمندسازي مي شوند.
رنجبر گفت: درحال مهارت آموزي و ايجاد بسترهاي لازم براي ايجاد اين رشته ها هستيم و براي كساني كه مهارت هاي اين دوره ها را فرا بگيرند كارت صادر مي شود. مسئول بسيج سازندگي سپاه كربلاي مازندران با اشاره به اينكه فعاليت هاي بسيج سازندگي در راستاي نيازهاي جامعه است، افزود: 300 پروژه درسال گذشته از سوي اين نهاد در مازندران اجرايي شده است.
عبدالسعيد رنجبر افزود: اين پروژه ها در بخش هاي مختلف راهسازي، آب رساني، تجهيز مدارس و ساخت پايگاه هاي مقاومت بوده است.
مسئول بسيج سازندگي سپاه كربلاي مازندران با اعلام اينكه يك هزار مدرسه در طول تابستان از سوي دانش آموزان بهسازي شده، افزود: 5/4 ميليارد تومان دراين مدت براي طرح هجرت سه هزينه شده است.
رنجبر با تاكيد بر اينكه براي اجراي اين طرح 53 دستگاه با بسيج سازندگي همكاري داشته اند، عنوان كرد: اجراي اين طرح براي بهسازي مدارس موجب صرفه جويي 30 درصدي در هزينه ها شده است.
وي با بيان اينكه درسال گذشته مجموع اعتبار بسيج سازندگي در مازندران 5/7ميليارد تومان بوده، متذكر شد: درسال جاري نيز 300 پروژه با اعتبار 11 ميليارد تومان در مازندران اجرايي مي كنيم.
مسئول بسيج سازندگي سپاه كربلاي مازندران، با اعلام اينكه درسال گذشته يك هزار و 100 نفر در قالب طرح هاي بسيج سازندگي در مازندران به كارگيري شده اند، اذعان داشت: اين افراد از سه ماه تا يك سال مشغول به كار شده اند.

 



ابراز رضايت وزير راه و شهرسازي از روند مسكن مهر در هرمزگان

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
وزير راه و شهرسازي از پيشرفت مسكن مهر در هرمزگان ابراز رضايت كرد و گفت: اين استان در زمينه مسكن مهر در كشور پيشرو است.
علي نيكزاد در سفر يك روزه خود به استان هرمزگان افزود: در حال حاضر حدود 83 هزار و 600 واحد مسكوني مهر در استان هرمزگان در دست ساخت است كه حدود 28 هزار واحد آن روستايي و مابقي آنها شهري هستند.
وي اظهار كرد: ساخت 83 هزار و 600 واحد مسكوني در اين استان مشخص شده كه از اين تعداد 5/8 ميليون متر مربع زير بناي آن را در برمي گيرد كه همچنين براي هزاران نفر اشتغالزايي صورت مي گيرد.
نيكزاد بيان كرد: از مجموع واحدهاي مسكوني در حال ساخت استان هرمزگان 250 هزار واحد آنها در شهر بندرعباس قرار دارند.
وي با اشاره به 342 پروژه مهم در دست اجراي راهسازي در هرمزگان گفت: دوپل بزرگ جلايي و لنگي از پروژه هاي استراتژيك وزارت راه و شهرسازي در اين استان به شمار مي رود كه براي تكميل آنها در مجموع 5،11 ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده است.

 



خريد محصول خرماي لارستان توسط شركت هاي خصوصي

اوز- خبرنگار كيهان:
كارشناس مسئول جهاد كشاورزي شهرستان لارستان از خريد محصولات خرماي اين شهرستان توسط شركت هاي خصوصي خبر داد.
مهندس مجتبي ضيافت اعلام كرد:شهرستان لارستان يكي از قطب هاي توليد خرماي مرغوب در جنوب استان فارس است.
وي افزود: در اين شهرستان بيش از دوهزار و 950 هكتار نخلستان وجود دارد كه حدود 80درصد آن را باغ هاي آبي تشكيل مي دهند. اين كارشناس مسئول باغباني جهاد كشاورزي شهرستان لارستان اضافه كرد: در سال جاري شركت تعاوني تخصصي نخل داران شهرستان لارستان به عنوان مباشر خريد، خرماي توليدي باغداران را به صورت توافقي خريداري كرده است.
ضيافت اظهار داشت: با توجه به پديده خشكسالي طوفان و تگرگ در سال جاري، افزون بر 13 هزار تن انواع خرما از نخلستان هاي شهرستان لارستان برداشت شده است.

 



آمار طلاق در كاشان نگران كننده شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره بهزيستي كاشان آمار طلاق در اين شهرستان را در مقايسه با آمار ازدواج نگران كننده خواند.
رامين عسگري در جمع خبرنگاران تعداد ازدواج هاي سال گذشته را 3هزار و 515 فقره و تعداد طلاق هاي به ثبت رسيده در اين سال را 503 فقره اعلام و خاطرنشان كرد: اين تعداد ازدواج و طلاق صورت گرفته شهرستان كاشان را بين 25 شهرستان استان به عنوان چهارم معرفي كرده است.
وي افزود: شهرهاي اصفهان، نجف آباد و شاهين شهر رتبه هاي اول تا سوم استان را در ميزان ثبت ازدواج و طلاق به خود اختصاص داده است.
به گفته وي، شهرستان كاشان به لحاظ آمار ازدواج و طلاق در سال88 در رتبه ششم و در سال 87 در رتبه هفتم استان قرار داشته است.
عسگري، اعتياد، دخالت اطرافيان، سوءظن، بدبيني، ضرب و شتم، تنفر و بي علاقگي، بيكاري شوهر درآمد ناكافي، نارضايتي از روابط جنسي، خيانت شوهر و بي مسئوليتي را از اولويت هاي اول تا دهم اين تعداد افراد براي درخواست طلاق ذكر كرد.

 



بوميان جزيره هندورابي معاينه كامل پزشكي شدند

كيش- خبرنگاركيهان:
در يك اقدام بجا و پسنديده توسط پزشكان متعهد كودكان، نوجوانان و بزرگسالان بومي در جزيره هندورابي كه تنها بازماندگان اين جزيره هستند، توسط پزشكان اعزامي و متعهد از لحاظ بيماري هاي واگيردار و سلامتي جسماني مورد معاينه قرار گرفتند.
براساس اين گزارش تعداد 83نفر از بوميان اين جزيره كه سال هاست با كمترين امكانات رفاهي و خدماتي علي الخصوص درمانگاه، آب و برق زندگي مي كنند كه تنها راه امرار معاش آنها صيد ماهي و مرواريد است آن هم درصورتي كه دريا سر ناسازگاري با آنها پيدا نكند گاه اتفاق مي افتد كه براثر باد و باران و طوفان، هفته ها ماهيگيران خانه نشين مي شوند.
گفتني است با شروع عمليات اجرايي طرح توسعه اين جزيره توسط سازمان منطقه آزاد كيش مي رود تا اين جزيره زيبا به عنوان يك جزيره گردشگري در خليج فارس مطرح شود.

 



پايان مسابقات قرآني در ساوه

اراك- خبرنگاركيهان:
مسابقات قرآني ساوه با معرفي نفرات برتر پايان يافت.
در اين دوره از رقابت هاي سه روزه، شركت كنندگان در رشته هاي حفظ، قرائت و ترتيل با هم به رقابت پرداختند و در پايان 17نفر در رده هاي سني مختلف مقام هاي برتر را بدست آوردند.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

رقابت نونهالان جودوكار
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات جودو انتخابي نونهالان استان مركزي، در سالن تختي اراك برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، در اوزان 20- كيلوگرم محمدحسين حبيبي، 27- كيلوگرم ابوالفضل محمودي، 30- كيلوگرم رسول عباسي، 34- كيلوگرم يونس شمسي- 42- كيلوگرم اميرمحمد شاه پاپي، 46- كيلوگرم علي آسنجراني، 50- كيلوگرم عليرضا رجبي، 55- كيلوگرم محمدحسين حبيبي و 60+ كيلوگرم حميدرضا حيدري عنوانهاي نخست را بخود اختصاص دادند.
مقاومت بسيج قهرمان كشتي آزاد
¤ مسابقات كشتي آزاد انتخابي استان مركزي، با شركت 90 كشتي گير، با هدف شناخت نفرات برتر در اراك برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، اميرحسين علي بيگي از مقاومت، مجتبي مقدسي از مقاومت، افشين جعفري از مقاومت، شهرام دهقان از مقاومت، عليرضا هدايتي از آلومينيوم، ناصر رضايي از مقاومت و سيدعلي طباطبايي از مقاومت در اوزان 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 كيلوگرم عناوين نخست را بدست آوردند.در رده بندي تيمي هم، مقاومت بسيج با 68 امتياز اول شد، آلومينيوم با 47 امتياز در جايگاه دوم قرار گرفت و كميجان با 38 امتياز در سكوي سوم ايستاد.
برگزاري مسابقات واليبال بانوان كشور
¤ مسابقات واليبال دسته دوم جوانان بانوان كشور كه در اراك جريان داشت با برتري تيم استان مركزي پايان يافت. در اين دوره از مسابقات تيم لرستان در جايگاه دوم قرار گرفت و كرمانشاه هم مقام سوم را بدست آورد. تيم هاي استان هاي مركزي و لرستان از گروه دوم به رقابت هاي قهرماني واليبال بانوان جوانان كشور راه يافتند.
جدال بين 80 كونگ فوكار
¤ مسابقات كونگ فو نيمه آزاد بزرگسالان استان مركزي با شركت 80 كونگ فوكار در اراك برگزار شد. در اين دوره از مسابقات، اسماعيل خدادادي، محمد فراهاني، رضا سروند، بهزاد مشهدي، كيومرث زاهدي، محمد فرخي، امير داودآبادي، علي صالحي، مرتضي صالحي و حميدرضا داوود آبادي در اوزان 54-، 58-، 62-، 68-، 72-، 77-، 82-، 87-، 92- و 92+ به ترتيب عناوين نخست را كسب كردند.
ماشين سازي فاتح مسابقات كشتي
¤ مسابقات كشتي فرنگي انتخابي استان مركزي، كه با شركت 49 كشتي گير، در خانه كشتي مجموعه ورزشي شهداي پنجم مرداد اراك جريان داشت با شناخت نفرات برتر در اوزان هفتگانه پايان يافت.
در اين دوره از مسابقات، در اوزان 60 كيلوگرم، عباس خمجاني، محمد دهقان 66 كيلوگرم، مهرداد جعفري، 74 كيلوگرم حسين مخلص آبادي 84 كيلوگرم، نادر مرادخاني 96 كيلوگرم، صادق خانسوز 120 كيلوگرم،
كامران روشني عناوين نخست را كسب كردند.
در رده بندي تيمي، ماشين سازي با 67 امتياز در سكوي نخست ايستاد، علوم پزشكي با 49 امتياز به مقام دوم دست يافت و شازند با 39 امتياز سوم شد.
رقابت 150 ووشوكار بانو در اراك
¤ نخستين دوره مسابقات ووشو انتخابي بانوان استان مركزي با هدف شناخت نفرات برتر با شركت 150 ووشوكار در سه رده سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در اراك برگزار شد، و نتايج زير حاصل اين دوره از رقابت ها است.
در بخش تالو
رده سني نونهالان، محيا اميد بيگي، نفيسه صفري، هستي شفيعي و مبينا كلهر همگي از اراك، عناوين نخست فرم هاي مختلف را به دست آوردند.
رده سني نوجوانان: گلواژه روزبهاني، مبينا كاظمي، رويا مرادي زاده و زيبا خان محمدي همگي از اراك مقام هاي نخست را در فرم هاي مختلف كسب كردند. در رده سني جوانان هم، سيما گودرزي از اراك اول شد.
در بخش ساندا
رده سني نوجوانان، فاطمه الوندي از خمين، نفيسه صفري و فاطمه مرجاني از اراك در اوزان 46- 56-، 60- كيلوگرم عناوين نخست را به خود اختصاص دادند.
در رده سني جوانان: معصومه پارسا، سپيده شمس اراك، نگين كشوري از ساوه و ساجده خان محمدي از اراك در وزن هاي 48-، 52-، 56- و 60- مقام هاي نخست را كسب كردند.
رده سني بزرگسالان: معصومه پارسا، منصوره صفري از اراك، انسيه حسني از خمين، فرشته شمشيري از اراك، و محبوبه زارعي از دليجان در اوزان 48-، 52-، 56-، 60- و 65- كيلوگرم عناوين نخست را به دست آوردند.
در رده بندي تيمي، اراك در سكوي اول ايستاد، خمين و ساوه به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
آشنايي كودكان با ورزش اسكواش
¤ قائم مقام فدراسيون اسكواش گفت: طرح آشناسازي كودكان مهدهاي كودك با رشته اسكواش، با هدف تأمين و تقويت پشتوانه آينده تيم ملي اين رشته ورزشي در مهدهاي كودك درحال اجرا است.
كسري غفوري در اراك افزود: براي اجراي اين طرح راكت هاي كوچك ويژه كودكان چهار تا شش سال تهيه و در اختيار هيئت هاي استاني قرار داده شده است. وي گفت: با اجراي اين طرح 2 هزار نفر از كودكان نخبه 6 تا 14 در سراسر كشور شناسايي و در قالب طرح الماس ملي ساماندهي مي شوند.
انتخاب رئيس هيئت اسكواش
¤ مازيار خاكباز تنها كانديداي مجمع انتخاب رئيس هيئت اسكواش استان مركزي با 17 رأي موافق براي مدت چهار سال به عنوان رئيس هيئت اسكواش اين استان انتخاب شد.
ركاب زني 800 دوچرخه سوار
نجف آباد- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته تربيت بدني همايش بزرگ دوچرخه سواري در نجف آباد برگزار شد.
در اين همايش بيش از 800 نفر در گروه هاي سني مختلف و با انواع دوچرخه پس از اجتماع در باغ ملي اين شهر مسير اين ميدان تا پارك كوهستان را ركاب زدند. در پايان همايش به 10 نفر از هر گروه سني شركت كننده هدايايي اهدا شد.
اهداي خودرو به برندگان پياده روي
زنجان- خبرنگار كيهان: عليرضا حسنلو، حسين ايماني، سيداصغر موسوي، الهه مهديلو و اباصلت محمدي پنج برنده خوش شانس همايش پياده روي خانوادگي زنجان كه به مناسبت 15 مهرماه روز تربيت بدني و ورزش برگزار شده بود خودروسواري پرايد خود را با حضور گسترده مردم و مسئولان استان دريافت كردند.
پايان مسابقات شناي نيروهاي مسلح
كيش- خبرنگار كيهان: چهارمين دوره مسابقات شناي قهرماني نيروهاي مسلح كشور در جزيره كيش برگزار شد.
در پايان اين مسابقات در مسافت 5 كيلومتر آب هاي آزاد، تيم بسيج به مقام اول دست يافت و تيم هاي سپاه پاسداران و وزارت دفاع به ترتيب به مقام هاي دوم و سوم دست يافتند.
در مسابقات شناي مسافت كوتاه در استخر ورزشگاه المپيك كيش- فرزاد دادفر نفر اول و سجاد ويسانيان نفر دوم و فرشاد دادفر سوم شد. هر 3 نفر عضو تيم سازمان بسيج هستند.
تجليل از قهرمانان و خادمان ورزش
گرگان- خبرنگار كيهان: اداره كل ورزش و جوانان گلستان به مناسبت هفته تربيت بدني و ورزش طي مراسمي از قهرمانان، نام آوران، پيشكسوتان و خادمين ورزش سال 89 استان تجليل كرد.
در اين مراسم بيش از 732 نفر (از 3 خانواده معظم شهداي ورزشكار، 12 جانباز ورزشكار شيميايي استان و 5 همسر جانباز شيميايي، 45 قهرمان ورزشي در رقابت هاي جهاني، آسيايي و بين المللي و 345 قهرمان كشوري و همچنين 47 رئيس هيئت، 44 نايب رئيس هيئت و 46 دبير هيئت به همراه 76 پيشكسوت 12 مربي 1 سرپرست، 1 سرمربي، 11 اسپانسر، 1 ورزشكار آزاده، 13 بازنشسته اداره كل و 6 هيئت برتر استان و 64 عضو ثابت تيم ملي) مورد تقدير قرار گرفتند.
جوان لارستاني قهرمان فيگور فارس
اوز- خبرنگاركيهان: درمسابقات قهرماني فيگور استان فارس جوان لارستاني قهرمان اين دوره از مسابقات شد.
دراين مسابقات كه درسالن شهيد دستغيب شيراز برگزار شده بود، اسماعيل صيادي در وزن 60 كيلوگرم قهرمان مسابقات فيگور استان فارس شد.
صيادي سابقه 6 سال فعاليت دراين رشته را دارد. وي به مسابقات قهرماني كشور كه در بهمن ماه سال جاري درتهران برگزار مي شود اعزام خواهدشد.
اداي احترام ورزشكاران به مقام شهدا
جاسك- خبرنگاركيهان: در اولين روز از هفته تربيت بدني و ورزش، زنگ ورزش و تندرستي در دبيرستان علامه طباطبايي شهرستان جاسك نواخته شد. دراين مراسم رئيس آموزش و پرورش جاسك گفت: اجراي ورزش صحبگاهي در تمامي مدارس اين شهر اجباري است.
در پايان اين مراسم دانش آموزان ورزش صبحگاهي را برگزار كردند. همچنين دراين روز رئيسان تيم ها و مديران باشگاه هاي ورزشي و جامعه ورزش جاسك به منظور اداي احترم به مقام شامخ شهداي هشت سال دفاع مقدس در گلزاي شهداي اين شهر حاضر شدند و قبور شهدا را گلباران كردند.
آغاز ساخت ورزشگاه آبادان
آبادان- خبرنگاركيهان: مديركل تربيت بدني استان خوزستان گفت: پس از عقد قرارداد، كار بازسازي و ساخت ورزشگاه 40 هزارنفري پنج مهر آبادان آغاز شد.
حميد گرشاسبي افزود: براي اين منظور مبلغ 42 ميليارد ريال اعتبار مشخص شده است.او يادآور شد: در زمان حاضر به لحاظ سالن هاي ورزشي در آبادان كمبودي نداريم.وي ازساخت يك خوابگاه 4 طبقه با ظرفيت بيش از 300 نفر دراين شهر خبر داد. گرشاسبي گفت: مسابقات قهرماني بوكس كشور با شركت 400بوكسور از 31 استان كشور در آبادان برگزار مي شود. وي از بازسازي سالن ولي عصر كه محل برگزاري مسابقات بين المللي بوكس ويژه شكست حصر آبادان خبر داد.
تجليل از كشتي گيران و كاراته كاران
¤ از افتخارآفرينان ورزش كشتي آبادان طي مراسمي تجليل و به كشتي گيران و مربيان اين رشته لوح و هدايايي نقدي اهدا شد.
امروز در آييني كه به منظور برپايي مسابقات بين المللي بوكس در سالن كوثر آبادان انجام مي شود از قهرمانان رشته هاي مختلف قدرداني مي شود كه قهرمانان اول تا سوم كشتي نيز در اين مسابقات قرار دارند.
همچنين در مراسم جداگانه ديگري از پيشكسوتان، مربيان و قهرمانان كاراته كار آباداني قدرداني و تجليل شد و به آنان لوح يادبود و هدايايي نقدي اهدا شد.
گسترش فعاليت هاي ورزشي در مدارس
بناب- خبرنگاركيهان: نماينده مردم بناب در مجلس خواستار توسعه فعاليت ها و فضاهاي ورزشي در مدارس دخترانه اين شهر شد.
ضياءالله اعزازي در جمع اولياي دانش آموزان مدرسه دخترانه «دلير فرزانه» بناب تأكيد كرد: بايد فضاها و امكانات ورزشي را در مدارس دخترانه بناب بيشتر كرد تا ورزش در بين خانم ها به صورت واقعي نهادينه شود.
وي همچنين از استخدام صدها نفر معلم ورزش در طول يكسال گذشته و احداث استخرهاي شنا در مدارس از سال آينده به عنوان گامهاي بزرگ دولت جهت تقويت فعاليت هاي ورزشي دانش آموزان ياد كرد و گفت: يكي از سهميه هاي احداث استخر شناي مدارس استان كه به شهرستان بناب اختصاص يافته است، براي نخستين بار در بناب در يكي از مدارس دخترانه اين شهرستان ساخته خواهدشد.
تجليل از قهرمانان جودو
فولادشهر- خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور پيشكسوتان و مربيان جودو، رئيس سازمان ورزش و جوانان استان اصفهان و سرمربي تيم ملي كاتاي جودوي كشور از خانواده 3 شهيد اين ورزش به نام هاي شهيدان ابراهيم نصر، عبدالعلي صادق زاده و حسين ناظم و دو قهرمان جهاني و آسيايي جودو در رشته كاتا تقدير شد.
اين قهرمانان به نام هاي مجتبي باجلان و سيدرضا روحاني در مسابقات آسيايي و جهان با مربيگري جمشيد وحيد موفق شده بودند با كسب 12 نشان برنز و نقره براي كشورمان افتخارآفريني كنند.
در پايان اين مراسم از خانواده اين قهرمانان و تعدادي از پيشكسوتان رشته هاي رزمي و دونفر از خبرنگاران پيشكسوت تقدير شد.
جنگل زمين چمن ندارد
رشتخوار- خبرنگاركيهان: بخشدار جنگل گفت: نيمي از جمعيت 10هزارنفري جنگل را جوانان فعال تشكيل مي دهند اما زمين چمن ندارند و با آنكه مسئولين اداره كل تربيت بدني قول همكاري جهت ساخت چمن داده اند اما هنوز اين اقدام عملي نشده است.محمد صاحبي با تأكيد بر تكميل ورزشگاه شهر جنگل گفت: داشتن رختكن و جايگاه تماشاگران از مهم ترين مشكلات اين ورزشگاه محسوب مي شود.
وي تأكيد كرد: رفع مشكلات فراروي ورزشگاه جنگل نيازمند تخصيص اعتبارات است كه بايد با جذب اعتبار لازم، در زمان كوتاه تري اين پروژه بهره برداري شود.بخشدار جنگل همچنين خواستار استقرار نمايندگي تربيت بدني دراين شهر شد و گفت: بخش جنگل با 19روستا، دو دهستان و يك شهر فقط از يك سالن ورزشي برخوردار است كه با كمبود امكانات روبروست و نياز جمعيت جوانان منطقه را برآورده نمي كند.
برگزاري مسابقات تكواندو
قزوين- خبرنگار كيهان:
به منظور گراميداشت هفته ورزش و تربيت بدني يك دوره مسابقات تكواندو در رده كمربند قرمز و مشكي در خانه تكواندو قزوين برگزار شد.
اين مسابقات با حضور 85 تكواندوكار در سالن ورزشي شهداي محمودآباد نمونه برگزار شد. در اين رقابت ها ابوالفضل اصغري عنوان نخست را به دست آورد و رامين رحمان عنوان دوم را از آن خود كرد و حسين ملكي نيز سوم شد.
پياده روي 2 هزار قزويني
¤ همايش پياده روي خانواده از بوستان شقايق تا بوستان الغدير با حضور دو هزار نفر از شهروندان قزويني برگزار شد. ورزشكاران مسير ياد شده را با شعار «حركت به سوي ايراني فعال، شاداب و سالم تا سال 1404» پيمودند.
پرواز بادبادك و فرفره توسط كودكان، خانواده ها و مربيان مهدهاي كودك و همچنين هنرنمايي گروه لشگر 16 زرهي استان قزوين بخش ديگري از اين برنامه بود و پس از آن گروهي از پسران مدارس راهنمايي قزوين به طناب زني پرداختند.در پايان به قيد قرعه به تعداد 70 نفر از حاضران جوايزي اهدا شد.
درخشش بانوان معلول دونده قزوين
¤ تيم دووميداني بانوان معلول استان قزوين با كسب يك نشان نقره و دو برنز به كار خود در رقابت هاي قهرماني كشور پايان داد.
«مريم فتاحي» از دوندگان تيم معلولين قزوين در مسابقات قهرماني كشور كه در مشهد مقدس برگزار شد، توانست در بخش پرتاب نيزه جوانان، صاحب نشان نقره شود و در بخش پرتاب وزنه نيز مدال برنز را به دست آورد.«اكرم سبك رو» ديگر نماينده قزوين در اين مسابقات نيز در بخش پرتاب ديسك رده سني بزرگسالان موفق به كسب نشان برنز شد.
برگزاري مسابقات ورزشي در جاسك
جاسك- خبرنگار كيهان:
به مناسبت هفته تربيت بدني و ورزش يك دوره مسابقه تيراندازي با تفنگ بادي و طناب كشي بانوان در جاسك برگزار شد.در پايان مسابقه تيراندازي كه با تفنگ بادي و با شركت 30 نفر برگزار شد
¤ آزاده كمالي نفر اول، زهرا عباس پور نفر دوم، زهرا شعبان نفر سوم شدند. همچنين در سابقه طناب كشي بانوان تيم اداره ورزش و جوانان جاسك مقام اول را كسب كرد.همچنين يك دوره مسابقه شنا دريايي به مسافت 200 متر و با شركت 20 نفر شركت كننده در محل خور جاسك برگزار شد كه در پايان مسابقه وحيد لقماني، محمد صباحي زاده و حسين صاحب نژاد به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند. در مسابقات دو صحرانوردي مقطع راهنمايي روستاي بحل اين شهر كه با شركت 50 نفر و به مسافت 3 كيلومتر برگزار شد علي بادسار، محمد مهراني و حسين گوديچي به ترتيب اول تا سوم شدند.
آغاز ليگ دسته اول جاسك
¤ سوت مسابقات فوتبال ليگ دسته اول شهرستان جاسك با شركت 8 تيم به صورت دوره اي در زمين چمن مصنوعي مجموعه ورزشي شهيد لشكري اين شهرستان آغاز شد.
پايان مسابقات قهرماني ووشو كشور در كلاله با درخشش زنجاني ها
گنبدكاووس- كيهان:
مسابقات قهرماني ووشو سبك نن شائولين چوان انتخابي تيم ملي با درخشش ووشوكاران زنجاني در شهرستان كلاله به پايان رسيد.
در اين مسابقات 600 ووشوكار سبك نن شائولين چوان از 24 استان كشورمان در 4 رده نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در 2 سبك تالو و سندا طي سه روز در كلاله در شرق استان گلستان رقابت كردند.
در رده نونهالان اين مسابقات و در سبك تالو (حركات نمايشي) محمد رستم خاني از زنجان، محمدغلام خاص از تهران، محمدمهدي رستم خاني از زنجان، امين حمزه خاني از تهران، اميرمحمد امام قلي از قزوين و محمد شيرآقايي از مازندران به عنوان نفرات برتر معرفي شدند.
در رده سني نوجوانان و در بخش تالو: اميرحسين سلطاني از زنجان در فرم چانك چوان، مهدي محمدي از زنجان در فرم تاي چي چوان، اميرحسين سلطاني از زنجان در فرم دائوشو، مهدي محمدي از زنجان در فرم جين تاي چي، همچنين محمد بانشي از فارس در فرم سنتي دست، جواد نوري در فرم سلاح كوتاه و سيداميد قيمي در فرم سلاح، نفرات برتر شناخته شدند.
در رده سني جوانان در بخش تالو: محمدحسيني از زنجان در فرم چانگ چوان، هادي محمدي از زنجان در فرم گون شو، كورش حيدري از زنجان در فرم چيانگ شو، هادي محمدي از زنجان در فرم دائوشو، عليرضا منصوري از خوزستان در فرم نن چوان، سعيد محمدخاني از قزوين در فرم نن دائو، عليرضا منصوري از خوزستان در فرم نن گوئن و در فرم دوئلين محمد باجلان، شاهين باجلان و ناصر غلامي از قزوين به عنوان نفرات برتر اين بخش معرفي شدند.
در رده سني بزرگسالان و در فرم هاي مختلف بخش تالو ميثم اماني از زنجان، رضا خلف زاده از خوزستان، مهدي جباري از زنجان، محمد جباري از زنجان، حميد بانشي از فارس و جواد نوري از اصفهان به عنوان نفرات برتر برگزيده شدند.
در رده سني نوجوانان بخش سندا (مبارزه) مهدي اميرخاني از تهران، حسين مكتبدار از خراسان شمالي، علي اكبر عسگروند از خوزستان، جاويد حكيمي از زنجان، حميد عبداللهي دهكي از قزوين، محمد رحمتي زاده از سيستان و بلوچستان، افشين كلانتري از زنجان، عرفان غلاميان از سيستان و بلوچستان، مهرداد ولي زاده از قزوين، سيدمحمد اطهري از مازندران، محمد معيني از اصفهان و عليرضا ولي زاده از خراسان شمالي برتر شناخته شدند.
در رده سني جوانان در بخش سندا، علي عليرضايي از خراسان رضوي، علي بغدادي از قزوين، سروش بهنود از مازندران، سعيد شعباني از قزوين، فردين نوروزي از زنجان، مهدي محمدي از قزوين، شاهين دولتي از گلستان و علي مولايي از قزوين، بعنوان نفرات برتر معرفي شدند.
در رده سني بزرگسالان در بخش سندا (مبارزه) رضا پودينه از گلستان، حامد كرمي از زنجان، مسعود نام آور از مازندران، عليرضا بختياري از زنجان، وحيد بيري از زنجان، كاوه كلانتري از مازندران و مجيد هاشم بيگي از زنجان، بعنوان نفرات برتر فرم هاي مختلف شناخته شدند.
ووشوكاران برتر معرفي شده در مسابقات شهرستان كلاله براي عضويت در تيم ملي ووشو كشورمان در اردوي آمادگي كه آذر ماه سال جاري در ماهشهر خوزستان تشكيل مي شود، شركت خواهند كرد.
تشكيل فدراسيون جهاني ورزش زندان ها
بابل-خبرنگاركيهان:
مديركل فرهنگي تربيتي سازمان زندان هاي كشور از راه اندازي فدراسيون ورزشي زندان ها در سطح جهان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي تهامي در حاشيه مسابقات كشتي و تنيس روي ميز مددجويان كشور كه در زندان متي كلا بابل برگزار شد؛ گفت: گام هايي درخصوص كميته اجرايي، راه اندازي پايگاه اطلاع رساني و تدوين پيش نويس اين فدراسيون انجام گرفته كه مجمع عمومي آن نيز در حوالي بهمن ماه در جزيره كيش برگزار مي شود.
وي افزود: در حال حاضر با درايت مسئولان كشوري شاهد حدود 40 رشته ورزشي در ميان مددجويان هستيم.
گفتني است، مسابقات كشوري مددجويان زندان هاي كشور با حضور 31 استان و 300 شركت كننده به مدت 3 روز در زندان متي كلا بابل برگزار شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14