(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 8 آبان 1390- شماره 20061

حديث دشت عشق
سر و ته جدول در آزادي با يكديگر ديدار مي كنند
جشن پيروزي در باتلاق رشت
اخبار كوتاه از فوتبال
دوباره جعل هويت در جودو؟!
رئيس فدراسيون: بررسي مي كنيم
نگاهي به هفته چهارم ليگ برتر واليبال
پيكان ميزبان باريج اسانس، اروميه ميزبان صدرنشين
سوريان و 3 ملي پوش كشتي فرنگي در تورنمنت لندن
سرمربي تيم جوانان شب عيد نوروز معرفي مي شود
آغاز اردوي تيم ملي واليبال از هفته آينده
خواندني از ورزش ايران
مشخص شدن دستياران سرمربي جديد تيم ملي
ساعي مديرفني تيم ملي تكواندو مي شود



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «سيداشرف سيدنژاد»
از مداحي اهل بيت تا شهادت
مداح اهل بيت بود و در سطح روستاهاي اطاقور به مداحي مي پرداخت. بالاخره با سختي، تلاش و كوشش ديپلمش راگرفت. براي اينكه شغل مناسبي پيدا كند به تهران رفت. به دليل علاقه اي كه داشت پس از پيروزي انقلاب اسلامي به استخدام شهرباني سابق (نيروي انتظامي فعلي) درآمد. شهيد «سيداشرف سيدنژاد» در اطاقور به دنيا آمد و پس از 20سال خدمت صادقانه در پانزدهم فروردين ماه سال 1375 در شهرستان مرزي خاش در درگيري با اشرار مسلح و سوداگران مرگ به درجه شهادت نائل آمد.

 



سر و ته جدول در آزادي با يكديگر ديدار مي كنند
جشن پيروزي در باتلاق رشت

تيم فوتبال پيروزي هفته دوازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور را با برتري مقابل داماش گيلان پشت سر گذاشت تا پس از هفته ها هياهو بالاخره به آرامش برسد.
هفته دوازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از ساعت 30:51 ديروز با ديدار تيم هاي داماش گيلان و پيروزي آغاز شد. اين بازي كه در هواي باراني و زمين لغزنده ورزشگاه سردار جنگل شهر رشت و با قضاوت محسن تركي برگزار شد، در پايان به برتري 3 بر 2 سرخپوشان تهراني انجاميد.
وحيد هاشميان(15)، هادي نوروزي (48)و محمد نوري (88 )براي پيروزي گلزني كردند و محمد غلامي (22)و افشين چاووشي (60)گل هاي داماش را به ثمر رساندند.
پيروزي با شكست داماش 16 امتيازي شد و تا رده هفتم جدول رده بندي ليگ برتر بالا آمد، تيم داماش كه بالاخره با ابراهيم قاسمپور طعم تلخ شكست را چشيد نيز تا رده نهم جدول پايين آمد.
در شيراز مصاف تيم هاي فجرسپاسي و تراكتور سازي به برتري 2 بر يك تيم تراكتورسازي تبريز انجاميد تا تيم سرخپوش تبريزي با 23 امتياز به رده سوم جدول صعود كند.
در اين بازي ابتدا مهدي نظري در دقيقه 26 تيم فجرسپاسي را پيش انداخت و با گل محمدحسن ابراهيمي كه در ثانيه هاي پاياني نيمه اول به ثمر رسيد كار دو تيم در اين نيمه به تساوي كشيده شد.
تيم تراكتورسازي كه پس از حذف از مسابقات جام حذفي تمام هم و غم خود را به موفقيت در ليگ برتر معطوف كرده است، در نيمه دوم بهتر از تيم ميزبان بازي كرد و با گل دقيقه 67 «رودريگو توسي» برتري 2 بر يك را از آن خود كرد. آخرين ديدار ديروز هم با تقابل تيم هاي نفت تهران و شاهين بوشهر در ورزشگاه دستگردي تهران پيگيري شد.
اين بازي كه در شرايط نامساعد جوي و زميني لغزنده و آب گرفته برگزار شد به برتري 2 بر يك تيم نفت تهران انجاميد تا زردپوشان تهراني با 25 امتياز موقتا به صدر جدول رده بندي ليگ برتر صعود كنند.
گلهاي نفت تهران در اين بازي توسط لك چيرا (22 - گل به خودي) و خلدون ابراهيم محمد (36) به ثمر رسيد و تنها گل تيم شاهين را لك چيرا در دقيقه يك به ثمر رساند.اين نخستين شكست تيم شاهين بوشهر با هدايت فيروز كريمي بود .
برخورد سر و ته جدول
دوازدهمين هفته از رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري پنج ديدار پيگيري مي شود كه در يكي از مهمترين ديدارها، استقلال و مس سرچشمه در آزادي با يكديگر ديدار مي كنند. هفته دوازدهم رقابت ها را بايد آخرين ديدارهاي ليگ تا پيش از تعطيلات سه هفته اي پاييزه برشمرد. مسابقات ليگ برتر به دليل برگزاري ديدارهاي تيم ملي ايران با بحرين و اندونزي در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام جهاني در تاريخ 20 آبان به مدت سه هفته تعطيل خواهد شد.
استقلال- مس سرچشمه
صدرنشين رقابت هاي ليگ برتر امروز در ورزشگاه آزادي ميزبان مس سرچشمه قعرنشين است. استقلالي ها كه در هفته يازدهم به يك پيروزي ارزشمند مقابل ذوب آهن در اصفهان دست پيدا كرده اند و در رقابت هاي جام حذفي هم با نتيجه پرگل 5 بر يك از سد شيرين فراز گذشته اند، در حال حاضر در بهترين شرايط روحي قرار دارند تا با برتري مقابل شاگردان اصغر شرفي، صدرنشيني خود را تحكيم كنند. اين در حالي است كه تيم مس سرچشمه هم پس از پيروزي در آخرين ديدار خود در ليگ برتر و جام حذفي از روحيه مناسبي برخوردار شده اند.
برنامه ديدارهاي هفته دوازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
يكشنبه 8/8/90
¤ استقلال تهران- مس سرچشمه (ساعت 45:17)
¤ سايپاي البرز- فولاد خوزستان (ساعت 40:16)
¤ صنعت نفت آبادان- صباي قم (ساعت 45:16)
¤ سپاهان اصفهان- ملوان بندرانزلي (ساعت 40:17)
¤ شهرداري تبريز- ذوب آهن اصفهان (ساعت 40:15)
دوشنبه 9/8/90
¤ مس كرمان- راه آهن شهر ري (ساعت 15:16)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

آريگو ساچي به ايران مي آيد
رئيس كميته جوانان فدراسيون فوتبال از سفر آريگو ساچي به تهران خبر داد. معيني با اشاره به طرح جديد سيستم استعداديابي در فوتبال ايتاليا گفت: ميكله اووا طرح جديد سيستم استعداديابي فدراسيون فوتبال ايتاليا را كه توسط آريگو ساچي رئيس كميته جوانان و مدير تيم هاي فدراسيون پايه ايتاليا طراحي شده را به ما ارايه كرد. همچنين قرار شد در جريان اجراي اين طرح اعضاي كميته جوانان به ايتاليا دعوت شوند و همچنين آريگو ساچي براي بازديد از طرح استعداديابي كميته جوانان به ايران بيايد.
گوارديولا: شايستگي مسي براي كسب توپ طلا بيشتر است
سرمربي آبي ـ اناري ها بر اين باور است كه با وجود درخشش ژاوي و اينيستا، شانس مسي براي كسب توپ طلاي 2011 بيشتر است. پپ گوارديولا، پر افتخارترين مربي تاريخ آبي ـ اناري ها بر اين باور است كه شايستگي ليونل مسي براي كسب توپ طلاي جهان 2011 بيشتر از ديگران است. وي در گفت و گو با روزنامه آس اسپانيا، گفت: مسي بهترين بازيكن حال حاضر فوتبال جهان است ، اما نبايد عملكرد بسيار خوب ژاوي و اينيستا را هم انكار كرد. هر كدام از آن ها شيوه خاص خود را در فوتبال دارند. نمي توانم چيزي جز اين بگويم كه انتخاب آن ها به عنوان نامزدهاي اصلي توپ طلاي امسال كاملا به حق و به خاطر نمايش فوق العاده آن ها در فصل گذشته بوده است.
درخواست مظلومي از سازمان ليگ
مظلومي سرمربي استقلال در مورد تعطيلي ليگ برتر پس از پايان هفته دوازدهم و اينكه بسياري از بازيكنان استقلال به اردوي تيم ملي مي روند گفت: ما از بازيكن دادن به تيم ملي استقبال مي كنيم واين براي ما افتخار است كه بازيكنان مان در اختيار تيم ملي باشند و فيكس بازي كنند اما از سازمان ليگ انتظار داريم كه كمك كند. پس از اينكه 24 آبان تيم ملي بازي مي كند، روز 28 آبان ما يك بازي داريم و اين در حالي است كه بازيكنان ما سه بازي سنگين را بايد انجام بدهند و به قم برويم و با تيم صبا كه از حريفان ما است، روبه رو بشويم. از سازمان ليگ مي خواهيم مساعدت كند و بازي با صبا را كمي عقب بيندازد تا بتوانيم بازيكنان را در اختيار داشته باشيم و كارهاي تاكتيكي و ريكاوري را انجام بدهيم.
كرانچار، هفتمين مربي خارجي تاريخ سپاهان
زلاتكو كرانچار به عنوان هفتمين مربي خارجي سپاهان روي نيمكت اين تيم اصفهاني خواهد نشست.سپاهان در طول تاريخ 67 ساله خود 18 مربي را روي نيمكت خود ديده است كه كرانچار 54 ساله هفتمين مربي خارجي مي باشد.زدراكو راكوف در سال 1978، استانكو پوكله پوويچ در دو نوبت در سال هاي 2001 تا 2002 و همچنين 2005، ادسون تاوارس در 2005 تا 2006، لوكا بوناچيچ طي سال هاي 2006 تا 2008 و سال 2011، جوراوان ويه را در سال 2008، انگين فيرات در سال 2008 و كرانچار در سال 2011 مربيان خارجي بوده اند كه حضور روي نيمكت سپاهان را تجربه كرده اند.
باقري مي خواهد با بازيكنان پيروزي تمرين كند
كاپيتان پيشين تيم فوتبال پيروزي با تاكيد بر اينكه علاقه اي به مربيگري در اين تيم ندارد، گفت: مربيگري در پيروزي را قبول نمي كنم و فقط مي خواهم كنار تيم و بازيكنان باشم و با آنها تمرين كنم. كريم باقري اظهار داشت: آقاي پروين با من صحبت كرد و از من خواست كه به عنوان مربي با تيم پيروزي همكاري كنم اما چون تا به امروز مربيگري نكرده ام و به اين كار هم علاقه ندارم، به كادر فني پيروزي اضافه نمي شوم. من فقط مي خواهم كه كنار تيم و بازيكنان باشم و با آنها تمرين كنم.
ذوالفقارنسب مديرفني سايپا و مشاور صالح نيست
سرمربي تيم فوتبال سايپا گفت: ذوالفقارنسب مدير فني تيم سايپا و يا مشاور فني من نيست بلكه به عنوان مشاور فني مديرعامل با باشگاه همكاري خواهد كرد. مجيد صالح اظهار داشت: پيش از شروع فصل ذوالفقارنسب مشاور فني من بود و از نظراتش در مورد پذيرش هدايت تيم سايپا و موارد ديگر استفاده كردم. ذوالفقار نسب در آن زمان راهكارهاي خوبي به من ارائه كرد. در حال حاضر باشگاه سايپا سه تيم در سطوح مختلف ليگ دارد و قطعا استفاده از تجربيات ايشان در خصوص اين سه تيم براي مجموعه سايپا مفيد و موثر خواهد بود. در مجموع من از حضور ذوالفقارنسب در باشگاه سايپا استقبال مي كنم.
پنحعلي استعفايش را به وزير ورزش داد
پنجعلي عضو پيشين هيئت مديره پيروزي گفت: استعفايم را به وزير ورزش و جوانان تحويل دادم. صلاح اين است كه در اين شرايط حرفي نزنم. كار من با پيروزي تمام شده و از اين به بعد فقط براي اين تيم دعا خواهم كرد.

 



دوباره جعل هويت در جودو؟!
رئيس فدراسيون: بررسي مي كنيم

چهار سال پيش در حادثه سقوط هواپيما چند تن از ملي پوشان جودوي نوجوانان ايران جان خود را از دست دادند، اين حادثه به خودي خود تلخ بود، اما چيزي كه آن را تلخ تر كرد، بحث جعل هويت و صغر سن چند تن از ملي پوشان بود كه ديد جديدي نسبت به جودوي ايران باز كرد.
ديدي كه مثبت نبود و به نوعي مدال هاي كسب شده در اين رده سني را زير سوال برد. آن حادثه با تمام حواشي اش تمام شد، اما اكنون با گذشت چهار سال باز هم شايعه جعل هويت و صغر سن در جودو مطرح شده است كه اگر اثبات شود، نمود بسيار بدي خواهد داشت. هرچند رئيس فدراسيون جودو با قطعيت اين شايعات را رد مي كند.
عليرضا اميني رئيس فدراسيون جودو در پاسخ به اين سوال ايسناكه مطرح شده امير قاسمي نژاد با شناسنامه برادرش حميد قاسمي نژاد در مسابقات شركت مي كند، گفت: دو سال پيش گزارشي مبني بر استفاده امير قاسمي نژاد از شناسنامه برادرش حميد قاسمي نژاد در مسابقات ليگ مطرح شد و پس از بررسي گزارش ها اين پرونده به كميته انضباطي ارجاع شد. در كميته انضباطي اين تخلف اثبات شد و قاسمي نژاد براي يك سال محروم شد. اين جودوكار زماني كه محروميتش را به پايان رساند، بعد از آن با شناسنامه خودش در مسابقات شركت مي كند و مشكلي ندارد.
رئيس فدراسيون جودو در پاسخ به اين سوال كه آيا ادعاي مطرح شده در مورد استفاده وحيد بنا از شناسنامه و پاسپورت برادرش احسان بنا صحت دارد يا خير، گفت: متاسفم كه اينها را مطرح مي كنم چرا كه احسان بنا در همان حادثه تلخ و سقوط هواپيما جان خودش را از دست داد. حال چطور مي تواند برادرش از آن پاسپورت استفاده كند. ضمن اين كه مطمئنم وحيد بنا با شناسنامه و پاسپورت خودش در مسابقات شركت مي كند چرا كه نيازي ندارد با هويتي ديگر در تيم باشد.
وي ادامه داد: مطمئنم وحيد بنا نيازي به استفاده از اين كار ندارد. او سه سال است كه در تيم جوانان ايران در مسابقات آسيايي يا جهاني شركت نكرده و در رده سني بزرگسالان قرار دارد. در اين رده نيازي به استفاده از شناسنامه و پاسپورت ديگران نيست.
عليرضا اميني همچنين تاكيد كرد: براي اطمينان بيشتر از طرح اين ادعاها قطعا بررسي مي كنم كه چنين مواردي وجود نداشته باشد، هرچند كه باز هم مي گويم مطمئنم كه اين موارد كذب محض است.

 



نگاهي به هفته چهارم ليگ برتر واليبال
پيكان ميزبان باريج اسانس، اروميه ميزبان صدرنشين

هفته چهارم رقابت هاي ليگ برتر واليبال با برگزاري هفت ديدار پيگيري مي شود و در مهم ترين بازي ها پيكان با باريج اسانس و سايپا با اروميه به مصاف هم مي روند.
در مهم ترين ديدار امروز، تيم پيكان ميزبان باريج اسانس كاشان است. اگرچه اين دو تيم نسبت به فصل قبل تغييرات زيادي را پشت سر گذاشته اند، اما پيش بيني مي شود اين بازي تحت تأثير حاشيه هاي ديدارهاي اين دو تيم در فصل قبل خالي از حاشيه نباشد. بايد ديد مسئولان تيم كاشان براي كنترل شور نشاط هواداران خود در تهران چه تدبيري را اتخاذ مي كنند تا بار ديگر شاهد ايجاد تنش و درگيري بين هواداران دو تيم و همچنين بازيكنان نباشيم. از سوي ديگر باريج اسانس و پيكان هر كدام با دو پيروزي و يك شكست در وضعيت مشابهي به سر مي برند و بايد ديد كداميك مي توانند گوي سبقت را در ليگ برتر بربايند و به صدر جدول نزديك تر شوند.
در ديگر بازي امروز، سايپا ميهمان تيم مقتدر اروميه و بيش از چهار هزار هوادار اين تيم است. بازي در شهر اروميه براي هيچ تيمي آسان نيست و فصل قبل هم شاهد بوديم كه حتي پيكان و كاله هم دست خالي از سفر به استان آذربايجان برگشتند. حال بايد ديد شاگردان فرهاد نفرزاده كه در اين فصل مدعي اصلي قهرماني به شمار مي روند و تا اينجا در صدر جدول قرار دارند، مي توانند در اروميه سنتي شكني كنند يا دژ مستحكم آذري ها همچنان تسخير ناپذير مي ماند. برنامه بازي هاي اين هفته ليگ برتر واليبال به شرح زير است:
¤ گسترش نوين- آلومينيوم المهدي بندرعباس
¤ پيكان- باريج اسانس
¤ ميزان خراسان- كاله مازندران
¤ گيتي پسند- كرمان
¤ مناطق نفت خيز- هاوش گنبد
¤ پيشگامان كوير- شهرداري تبريز
¤ اروميه- سايپا البرز
جدول رده بندي تا پايان هفته سوم به اين شرح است: 1- سايپا البرز 2- گيتي پسند 3- شهرداري اروميه 4- شهرداري تبريز 5- پيكان 6- كاله مازندران و...

 



سوريان و 3 ملي پوش كشتي فرنگي در تورنمنت لندن

حميد سوريان وسه ملي پوش كشتي فرنگي در مسابقه جهاني استانبول، به احتمال فراوان در تورنمنت آزمايشي لندن شركت مي كنند.
پيش از المپيك 2012 لندن يك دوره مسابقات كشتي آزمايشي در سالن محل برگزاري رقابت هاي المپيك در لندن برگزار مي شود كه كشتي فرنگي ايران با شش كشتي گير به اين رقابت ها دعوت شده است.
حميد سوريان دارنده پنج مدال كشتي جهان به همراه اميد نوروزي قهرمان وزن 60 كيلوگرم جهان و دو ملي پوش سنگين وزن يعني قاسم رضايي و بشير باباجان زاده به احتمال فراوان در اين تورنمنت شركت مي كنند كه البته سوريان و نوروزي در يك وزن بالاتر قرار است كشتي بگيرند. گفته مي شود دو كشتي گير ديگر شركت كننده در لندن، دو ملي پوش تيم جوانان در مسابقات جهاني 2011 خواهند بود.

 



سرمربي تيم جوانان شب عيد نوروز معرفي مي شود
آغاز اردوي تيم ملي واليبال از هفته آينده

فدراسيون واليبال تا المپيك با ولاسكو قرارداد دارد و وي تا اين مدت با ما است.
محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال ضمن بيان مطلب فوق در پاسخ به اين پرسش كه آيا پس از اتمام مسابقات انتخابي المپيك با خوليو ولاسكو همكاري خواهيد كرد يا خير؟ تاكيد كرد: پس از المپيك تصميم دو طرفه مي گيريم كه وي بماند يا برگردد. به هر حال كسب سهميه المپيك براي ما خيلي مهم است،چون براي اولين بار در تاريخ واليبال ايران اتفاق مي افتد.وي در ادامه درباره زمان انتخاب سرمربي تيم جوانان، گفت: اگر خدا بخواهد سرمربي جوانان را شب عيد نوروز معرفي مي كنيم. همچنين سرمربي گري تيم نوجوانان برعهده مظفري است و ما در حال حاضر طرح استعداديابي را داريم. قرار است در دي ماه هفت، هشت مربي را به سراسر كشور اعزام كنيم تا از نوجواناني كه قابليت حضور در تيم نوجوانان را دارند تست بگيرند تا تعدادي از آن ها انتخاب شوند و در نهايت نيز از بين آن ها به يك تركيبي برسيم كه بتوانيم روي آن ها سرمايه گذاري كنيم و در مسابقات نوجوانان قهرماني آسيا پرقدرت ظاهر شويم.
وي همچنين درباره آغاز اردوي تيم ملي بزرگسالان براي شركت در مسابقات جام جهاني ژاپن، بيان كرد: اين اردو بلافاصله پس از اتمام هفته هفتم ليگ برتر و از يكشنبه هفته آينده در تهران آغاز مي شود و به مدت يك هفته برگزار خواهد شد و پس از آن تيم ملي به ژاپن اعزام خواهد شد تا در جام جهاني حضور داشته باشد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ رقابت هاي كشتي فرنگي جوانان كشور با حضور 31 تيم در سالن شهيد حيدريان قم برگزار شد كه خوزستان با سه مدال طلا و سه نقره با 61 امتياز بر سكوي نخست ايستاد و تيم هاي مازندران و تهران نيز به ترتيب با 44 و 42 امتياز در رده هاي بعدي قرار گرفتند.در پايان اين رقابت ها كاپ اخلاق به استان مازندران اهداء شد و اسكندر ايسوند از خوزستان و محمد سليماني از سيستان و بلوچستان به عنوان مربي نمونه، مهرداد مرداني از خوزستان به عنوان فني ترين و بهزاد حقيقي از قم به عنوان كشتي گير نمونه معرفي شدند.
¤ ملي پوشان وزنه برداري ايران در صورت كسب مدال د رمسابقات جهاني پاريس، خودرو جايزه مي گيرند.حسين رضازاده با تائيد اين خبر گفت: وزنه برداران در صورت كسب مدال طلا، خودروي پژو پرشيا، در صورت كسب مدال نقره، خودروي ال 90 و در صورت كسب مدال برنز خودروي پرايد جايزه خواهند گرفت.

 



مشخص شدن دستياران سرمربي جديد تيم ملي
ساعي مديرفني تيم ملي تكواندو مي شود

اعضاي كادر فني تيم ملي تكواندوي كشورمان براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا و بازي هاي المپيك لندن مشخص خواهد شد.
فدراسيون تكواندوي كشورمان روز پنج شنبه سرمربي جديد تيم ملي تكواندو را معرفي كرد. اين خبر در حالي در يك روز نيمه تعطيل روي خروجي سايت فدراسيون تكواندو قرار گرفت كه از چند روز قبل مشخص شده بود، اين مسئوليت برعهده كدام مربي قرار خواهد گرفت. فدراسيون تكواندو تنها نام سرمربي را اعلام كرده و اينكه چه نفراتي در كنار او كادر فني را تشكيل خواهند داد به زودي مشخص مي شود.حضور هادي ساعي به عنوان مديرفني تيم ملي تكواندو تقريبا قطعي است. ساعي كه هدايت تيم ملي را قبول نكرد ظاهرا پذيرفته كه به عنوان مديرفني روند كمي و كيفي آماده سازي اين تيم را كنترل كند. اما مجيد افلاكي به عنوان ديگر همكار عسگري انتخاب شده است. عسگري براي حضور بيژن مغانلو ابراز تمايل كرده ولي به نظر مي رسد افلاكي به حضور در كادر فني نزديك تر باشد. وظيفه بدنسازي تيم نيز برعهده علي محمد بسحاق خواهد بود، مربي اي كه سابقه همكاري با عسگري در تيم نوجوانان و دانشجويان را دارد. قرار است مسئولان فدراسيون تكواندو ساعت 14 امروز با حضور در كميته ملي المپيك برنامه هاي خود را براي حضور در لندن ارائه دهند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14