(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 آبان 1390- شماره 20062

يادداشت خبرنگار
سازمان بيمه پايه سلامت در كشور تشكيل مي شود
درخشش دانش آموزان تبريزي در المپياد نجوم ايران
ايران در كيهان
افزايش سرمايه گذاري ها براي توسعه بندرانزلي
كسب رتبه هاي برتر پژوهش توسط كانون هاي مساجد استان مركزي
استاندار: تمامي طرح هاي نيمه كاره كهگيلويه و بويراحمد تكميل مي شود
صدور بيش از 2 ميليون ليتر نفت از پايانه خارك
بيمارستان اختصاصي حوادث در كرج احداث مي شود
بيشتر زندانيان طبس غيربومي هستند
برگزاري مسابقات قرآن نيروي زميني ارتش در شاهرود
روابط اقتصادي استان مركزي با صربستان گسترش مي يابد
به گفته مديرعامل آب منطقه اي لرستان مشكل آب اليگودرز و ازنا بزودي رفع خواهد شد
ارتقاي طبس به فرمانداري ويژه در آينده نزديك
اختصاص يك ميليارد ريال براي تجهيز خوابگاه هاي دانشگاه كاشان
پليس دوچرخه سوار در شيراز راه اندازي شد



يادداشت خبرنگار

انتقال ترافيك به جاي تقسيم ترافيك
شهر ايلام، علي رغم اينكه از شاخص يك كلان شهر برخوردار نيست؛ اما از ترافيك يك كلان شهر برخوردار است. كوهستاني بودن منطقه و تمركز شهر باعث شده اين شهر از خيابان متعدد وسيع و چند بانده محروم باشد؛ لذا گره هاي متعدد ترافيكي و عدم جاي پارك از جمله معضلاتي است كه شهروندان و رانندگان ايلامي را با چالش جدي همراه ساخته است.
در همين راستا سال گذشته مديران شهري در راستاي حل معضل ترافيك پيش قدم شدند و با برخي تغييرات در مسيرهاي عبوري شهر بر اين باورند كه گام هاي اثربخشي در اين زمينه برداشته اند. اين درحالي است كه شهروندان ايلامي معتقدند اين اقدام نه تنها اثر چنداني درحل معضل ترافيك شهرستان نداشته و توزيع و تقسيم ترافيك به انتقال ترافيك تبديل شده است؛ بلكه مشكلاتي را نيز براي مردم به همراه داشته است.
البته بايد اذعان داشت كه انتقال بار ترافيكي از خيابان ها به كوچه ها و معابر تنگ و كم عرض تنها منفعتي كه داشته توانسته بار كاري پليس راهور را در سطح شهرستان كاهش دهد؛ زيرا عدم حضور پليس در اين معابر كاملاً محسوس است. البته اين موضوع تنها به كوچه ها و معابر فرعي شهر خلاصه نمي شود؛ طوري كه خيابان هاي اصلي و مسيرهاي شاخص سطح شهرستان نيز از حضور به هنگام پليس راهور محروم است و تنها در برخي نقاط شاهد تجمع تعداد محدودي پليس راهور هستيم. طوري كه علي رغم صرف هزينه هاي كلان مبني بر نصب تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در سطح شهر همچنان شاهد تخلف آشكار و پنهان برخي رانندگان ايلامي هستيم. بنابراين انتظار مي رود مديران شهري و رئيس پليس جديد راهور علاوه بر حضور نامحسوس و كنترل جدي مأموران و پوشش مناسب امكانات و نيرو در كليه معابر و در حد امكان به جاي پنهان كردن معضل ترافيك ازنظر مردم به حل منطقي و كارشناسي اين موضوع بپردازند.
ايلام -عباس خزلي

 



سازمان بيمه پايه سلامت در كشور تشكيل مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديركل بيمه خدمات درماني استان اصفهان از تشكيل سازمان بيمه پايه سلامت در كشور خبر داد.
دكتر احمد رياضيات در جمع خبرنگاران گفت: اين سازمان با محوريت سازمان بيمه خدمات درماني تشكيل مي شود و با اجراي آن تمام خدمات بيمه پايه يكسان مي شود.
وي با بيان اين كه مقدمات سازمان بيمه پايه سلامت در حال تدوين است، اضافه كرد: با اجرايي شدن اين بيمه تمام خدمات در يك مسير به بيمه گران ارائه مي شود.
مديركل بيمه خدمات درماني استان اصفهان از فعاليت اين سازمان تا پايان سال جاري خبر داد و افزود: متولي اجراي اين سازمان به عهده يكي از وزارتخانه هاي بهداشت، كار، رفاه و تعاون خواهد بود كه در حال حاضر در دست بررسي است.

 



درخشش دانش آموزان تبريزي در المپياد نجوم ايران

تبريز- خبرنگار كيهان:
3 دانش آموز تبريزي، در المپياد نجوم ايران خوش درخشيدند و مدال دريافت كردند.
معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: اين دانش آموزان مدال طلا، نقره، و برنز دريافت نمودند.
محمدحسن قناتي اظهار داشت: «عطا مرادي» از دبيرستان استاد شهريار مدال طلا، «رامين- آهنگر سيروس» از دبيرستان طالقاني مدال نقره و «محمد شريفي قاضي جهان» از دبيرستان شهيد مدني مدال برنز المپياد نجوم ايران را به دست آوردند.

 



ايران در كيهان

عدم صلاحيت آل سعود
كاشان- خبرنگار كيهان: مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان گفت: تشنگان قدرت مانند خاندان آل سعود صلاحيت رهبري جهان اسلام را ندارند.
سيد محسن حسيني ديباجي افزود: جرياني كه اين روزها پس از مرگ وليعهد عربستان در اين كشور بوجود آمده و زمينه ساز جنگ قدرت در ميان شاهزادگان آل سعود شده به روشني نشان داد كه اين تشنگان قدرت به هيچ وجه لياقت رهبري جهان اسلام را ندارند.
وي با مقايسه اسلام آمريكايي و اسلام ناب محمدي خاطرنشان كرد: در اسلام ناب محمدي كه عالي ترين نوع آن در مكتب تشيع تجلي يافته، ملاك و اولويت در تعيين حاكم و مدير شايستگي است و نه شاخصه هايي چون قوم، رابطه خويشاوندي كه معيارهايي غيرمنطقي و ناعادلانه در تعيين حاكم جامعه اسلامي است.
انعكاس تصوير اعتياد
¤ جانشين شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان اصفهان گفت: رسانه ها نبايد در انعكاس تصوير اعتياد در جامعه به ورطه سياه نمايي بيفتند.
نبي الله شاه محمدي در حاشيه شوراي فرعي مبارزه با موادمخدر كاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه ها اعم از ديداري و شنيداري بايد در انعكاس اخبار حوزه موادمخدر به گونه اي رفتار كنند كه ضمن انعكاس واقعيت ها و اقدامات انجام شده در زمينه مبارزه با موادمخدر، از بروز تنش و التهاب آفريني در جامعه پرهيز كنند.
وي از رسانه ها خواست كه در بحث پيشگيري از ابتلا به موادمخدر نگاه ويژه اي به جامعه دانش آموزي و دانشجويي داشته باشند.
ايمن سازي راه ها
قشم- خبرنگار كيهان: رئيس اداره راه و ترابري قشم گفت: اكيپ راهداري قشم به ايمن سازي راه هاي مواصلاتي برون شهري در اين جزيره اقدام كرده است. ميرداد ميردادي افزود: در اين راستا 10 كيلومتر مسير پرتردد درگهان به سمت بندر لافت و بالعكس ايمن سازي آن شروع شده و تا پايان سال تابلوهاي راهنمايي و رانندگي و خط كشي محور مزبور به پايان مي رسد. وي اضافه كرد: در سال جاري 560 كيلومتر راه هاي مواصلاتي جزيره قشم ايمن سازي مي شود.
شوراي دانش آموزي
طبس- خبرنگار كيهان: دانش آموزان شهرستان طبس در 130 مدرسه اين شهر به پاي صندوق هاي رأي رفتند تا نمايندگان خود را در شوراي دانش آموزي مدارس انتخاب كنند. به گفته مدير آموزش و پرورش طبس در شوراي دانش آموزي مدارس 3 تا 7 نفر انتخاب مي شوند.
برداشت چغندر قند
پارس آباد مغان- خبرنگار كيهان: برداشت محصول چغندر قند از سطح 1500 هكتار از مزارع شركت كشت و صنعت و دامپروري مغان آغاز شد.
مديرعامل كشت و صنعت مغان با اعلام مطلب بالا افزود: يكي از اولويت برنامه هاي شركت در امور زراعت توسعه كاشت محصول چغندرقند است.
وي با اشاره با وجود كارخانه قند با ظرفيت 5هزار تن در روز در اين شركت گفت: كاشت پائيزه چغندر قند يكي از برنامه هاي تحقيقاتي شركت است كه اميد مي رود با شناسايي بذر مناسب مقاوم به پولت، كشت چغندر در منطقه در فصل پاييز انجام مي شود.
برگزاري همايش سلامت
نوشهر- خبرنگار كيهان: همايش سلامت زنان در كانون شهيد باهنر نوشهر برگزار شد در اين همايش مدير شبكه بهداشت و درمان نوشهر با اشاره به مشكلات فراروي نظام سلامت زنان در جامعه گفت: سرطان سينه، آرتروز، كمردرد... از جمله بيماري هاي پيش روي سلامت زنان در جامعه است.
وي افزود: سرطان سينه از شايع ترين علت مرگ و مير در زنان جهان و ايران است.
برگزاري جشنواره اختراعات كوير
يزد- خبرنگار كيهان: رئيس بنياد نخبگان استان يزد گفت: جشنواره منطقه اي اختراعات كوير با حضور استان هاي يزد، كرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان دي ماه امسال در يزد برگزار مي شود.
حبيب زارع گفت: پيش بيني مي شود حدود يكهزار اختراع در مرحله اوليه به اين جشنواره ارسال شود كه بين 150 تا 250 اختراع برتر در اين جشنواره شركت داده خواهند شد.
به گفته وي اين هشتمين جشنواره منطقه اي در كشور است كه طرح ها و اختراعات برتر در جشنواره ملي فجر انقلاب در ايام الله دهه فجر شركت داده خواهند شد.
برنامه هاي 13 آبان
زرين شهر- خبرنگار كيهان: معاون فرمانداري شهرستان لنجان درباره برنامه هاي 13 آبان امسال در اين شهرستان گفت: 6كميته دانش آموزي، دانشجويي، فرهنگي، هنري، اجرايي و هماهنگي براي هرچه باشكوه تر برگزارشدن راهپيمايي 13آبان در شهرستان لنجان تشكيل شده است.
مباشري افزود: راهپيمايي 13 آبان امسال در 6 شهر زرين شهر، چرمهين، فولادشهر، باغبهادران، سده لنجان و ورنامخواست برگزار و مسابقات مختلف فرهنگي هنري، مسابقات ورزشي جام شهيد حسين فهميده و مسابقه دوچرخه سواري نيز برگزار خواهد شد.
نمايشگاه توانمندي هاي پليس
مراغه- خبرنگار كيهان: جانشين فرماندهي نيروي انتظامي شهرستان مراغه در حاشيه برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي ناجا گفت: اين نمايشگاه از بخش هاي مختلفي مانند تجهيزات راهنمايي و رانندگي، ايستگاه نقاشي كودكان، پليس و امنيت عمومي و مبارزه با مواد مخدر داير شده است.
توليد 132 هزار تن سيب
¤ مدير جهاد كشاورزي مراغه گفت: بيش از 70درصد سيب توليدي اين شهرستان جنبه صادراتي داشته و به كشورهاي مختلف صادر مي شود.
جواد كاظمي با اشاره به آغاز برداشت اين محصول در شهرستان مراغه افزود: پيش بيني مي شود امسال بيش از 132 هزار تن سيب از باغات برداشت شود.
وي اظهار داشت: ميانگين برداشت سيب از باغات اين شهرستان 25تن درهر هكتار بوده كه اين ميزان هشت تن از متوسط استاني و هفت تن از متوسط كشوري بيشتر است.

 



استاندار گيلان خبر داد
افزايش سرمايه گذاري ها براي توسعه بندرانزلي

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان گفت: با اقدامات انجام شده در توسعه زيربنايي بندرانزلي اين شهر به كانون توجهات مبادلات اقتصادي در منطقه تبديل مي شود.
مهدي سعادتي كه پس از بازديد از پروژه هاي عمراني در دست اقدام شهرستان بندر انزلي در جمع خبرنگاران سخن مي گفت با اشاره به توانمنديهاي اين شهرستان افزود: انزلي با قدمت بسيار و منحصر به فرد در بسياري از زمينه ها در حال حاضر از بنادر فعال در بين بنادر كشورهاي حاشيه خزر و سومين بندر فعال كشور است كه در حال حاضر سقف بالايي از سرمايه گذاريها براي توسعه اين بندر در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به حجم بالاي سرمايه گذاري در طرحهاي زيربنايي بندرانزلي اظهار داشت: با تسريع در اجراي طرحها و پروژه هاي اين شهر از جمله احداث موج شكن ها و اسكله هاي جديد، هم چنين كيفي سازي پروژه ها علاوه بر بهره برداري طرح هاي مذكور در زمان مناسب شرايط لازم براي كارآفريني و ايجاد اشتغال و صنايع تبديلي و ديگر مشاغل جانبي در منطقه فراهم مي آيد.

 



كسب رتبه هاي برتر پژوهش توسط كانون هاي مساجد استان مركزي

اراك- خبرنگاركيهان:
مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مركزي گفت: كانون هاي فرهنگي اين استان رتبه هاي برتر چهارمين فراخوان پژوهش امسال را در بين كانون هاي فرهنگي مساجد كشور كسب كرد.
حجت الاسلام ذوالفقاري افزود: مديريت در كانون هاي فرهنگي هنري مساجد و حجاب و عفاف از منظر قرآن و احاديث موضوع هاي مورد پژوهش كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مركزي بود.

 



استاندار: تمامي طرح هاي نيمه كاره كهگيلويه و بويراحمد تكميل مي شود

ياسوج- خبرنگار كيهان
استاندار كهگيلويه و بوير احمد گفت: در چهارمين سفر هيئت دولت به اين استان 6 هزار و 7 پروژه با اعتبار يك هزار و 201 ميليارد تومان مورد ارزيابي قرار مي گيرند.
اكبر نيكزاد در نشست شوراي اداري استان كهگيلويه و بويراحمد پروژه ها و اعتبارات فوق را حاصل سه دوره سفر هيات دولت به اين استان دانست و گفت: اولويت اصلي سفر رئيس و هيئت دولت به اين استان بررسي آخرين وضعيت پروژه هاي سفرهاي قبلي و شتاب بخشيدن به پيشرفت آنها و برطرف كردن مشكلات جانبي و مالي پروژه هاي بر زمين مانده است.
وي با بيان اينكه در سه دوره سفر هيئت دولت به كهگيلويه و بويراحمد 541 مصوبه به تصويب رسيده است گفت: در سفر چهارم هيئت دولت به اين استان عمليات اجرايي تمام پروژه هاي بر زمين مانده آغاز مي شود و آن تعداد پروژه ا ي كه در حال اجراست شتاب بيشتري به خود مي گيرند.
نيكزاد در پايان گفت: از مجموع مصوبات سفر اول 4/98 و سفر دوم بيش از 75 درصد اجرايي شده اند و از 172 مصوبه سفر سوم تعدادي عملياتي شده و بخش ديگري از آن در حال اجراست كه تا پايان سال 93 به بهره برداري مي رسند.

 



مديرعامل شركت پايانه نفتي خارك خبر داد
صدور بيش از 2 ميليون ليتر نفت از پايانه خارك

بوشهر- خبرنگار كيهان:
خارك قديمي ترين و بزرگ ترين پايانه صادرات نفتي در كشور است.
مديرعامل شركت پايانه هاي نفتي خارك در نشست خبري خارك با بيان اين مطلب افزود: مرجاني بودن، عمق 15 تا 20 متري آب در كنار ساحل، بادگير بودن جزيره براي پهلوگيري شناورهاي بزرگ مهم ترين عامل براي ايجاد پايانه هاي نفتي در خارك است.
غلامرضا غريبي گفت: روزانه بيش از دو تا دو ميليون و 100 هزار ليتر نفت از طريق كشتي هاي نفتكش از دو اسكله (T) و اسكله (آذرپا) صادر مي شود. وي تعداد مخزن هاي ذخيره سازي نفت را در خارك 44 مخزن كه حدود 24 ميليون ظرفيت اسمي و 22 ميليون ظرفيت عملياتي آن است بيان كرد و افزود فرايند ورود نفت به جزيره خارك از سه شهر اهواز، اميديه و گوره به چند راهه گناوه و از آنجا از طريق سه خط لوله زير درياي 30 اينچي، يك خط لوله 42 اينچي و يك خط لوله 52 اينچي در بستر دريا پس از طي مسافتي حدود 32 كيلومتر به جزيره خارك وارد مي شود.

 



بيمارستان اختصاصي حوادث در كرج احداث مي شود

كرج- خبرنگاركيهان:
رئيس هلال احمر استان البرز از احداث بيمارستان اختصاصي حوادث در شهرستان كرج خبر داد.
محمد منتظري با بيان اين مطلب در نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: براي احداث بيمارستان 200تختخوابي 23ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده كه اين بودجه از سوي سازمان هلال احمر تأمين شده است.
وي با اشاره به كمبود بيمارستان در كرج تصريح كرد: كار ساخت بيمارستان 200تختخوابي حوادث پس از واگذاري 20هزار متر زمين از سوي مسكن و شهرسازي و شهرداري آغاز شود.
اين مسئول از تشكيل كانون غنچه هاي هلال احمر خبر داد و گفت: كانون غنچه هاي هلال احمر بزودي در اين استان تشكيل مي شود و قرار است در اين كانون با استفاده از كلاس هاي خاص از طريق شعر راه هاي نجات در مواقع بحراني به كودكان آموزش داده مي شود.
منتظري افزود: از آنجايي كه اولين نجات دهنده هر فردي در موقع حادثه خود شخص است، آموزش جامعه در وضعيت هاي مختلف براي كاهش آسيب هاي بحران ضروري است، از اين رو اين سازمان درنظر دارد به صورت گسترده كلاس هاي خود امدادي را در استان البرز برگزار كند.

 



فرماندار
بيشتر زندانيان طبس غيربومي هستند

طبس- خبرنگار كيهان:
فرماندار طبس گفت: بيشتر جرائمي كه در حوزه مواد مخدر و سرقت در سطح شهرستان روي مي دهد به وسيله مجرمان غيربومي صورت مي گيرد.
عزيز بهزادي افزود: لذا بيشتر پرونده هاي موجود در دادگستري طبس نيز به افراد غيربومي تعلق دارد.
فرماندار طبس اظهار داشت: تلاش شبانه روزي نيروي انتظامي در سراسر كشور از جمله شهرستان طبس براي حفظ امنيت قابل تقدير و تشكر است.
وي خاطرنشان كرد: براي مقابله و برخورد با برخي تخلفات، بهتر است به جاي زور و تحكم، ابتدا از راه فرهنگسازي، نصيحت و تذكر وارد شويم؛ كه روال كار نيروي انتظامي طبس، نيز تاكنون چنين بوده است.

 



برگزاري مسابقات قرآن نيروي زميني ارتش در شاهرود

شاهرود- خبرنگار كيهان:
لشكر 58 تكاور ذوالفقار شاهرود در سي و يكمين مسابقات قرآن نيروي زميني ارتش با كسب 12 مقام اول شد.
رئيس عقيدتي سياسي لشگر 58 تكاور ذوالفقار شاهرود گفت: اين دوره از مسابقات قرآن كريم در رشته هاي حفظ، قرائت، ترجمه، مفاهيم و اذان در دو بخش كاركنان پايور و وظيفه، به ميزباني لشكر 58 ذوالفقار در شاهرود برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمين حسين خورشاهي افزود: در اين دوره از مسابقات 150 نفر از كاركنان لشكر 58 ذوالفقار شاهرود، لشكر 77 پياده خراسان، لشكر 30 پياده گرگان- تيپ 38 زرهي تربت جام، تيپ 177 پياده تربت حيدريه، مركز آموزش 04 بيرجند، قرارگاه شمالشرق مشهد، هوانيروز مشهد و پشتيباني منطقه 5 مشهد حضور داشتند.
وي تاكيد كرد: اين دوره از مسابقات قرآني منطقه اي نيروي زميني ارتش به مدت 3 روز در پادگان ذوالفقار شاهرود برگزار شد و نفرات اول تا سوم هر رشته به مسابقات نيروي زميني ارتش كه بهمن ماه امسال در اردبيل برگزار مي شود اعزام مي شوند.

 



روابط اقتصادي استان مركزي با صربستان گسترش مي يابد

اراك-خبرنگاركيهان:
هيئت تجاري و اقتصادي صربستان با مسئولان استان مركزي و اتاق بازرگاني اراك به گفت وگو پرداختند.
در اين نشست معاون برنامه ريزي استانداري مركزي با اشاره به توانمنديهاي اين استان گفت: پنج سال است كه با صربستان روابط اقتصادي و تجاري داريم.
سرپرست هيئت صربستان هم با تاكيد بر تمايل اين گروه براي افزايش مبادلات اقتصادي با استان مركزي گفت: با توجه به توان بالاي استان مركزي در زمينه هاي، صنعتي و كشاورزي، اميدواريم اين نشست مقدمه همكاري گسترده و درازمدت براي آينده هر دو كشور باشد.
اين گروه همچنين از آثار تاريخي و ميراث فرهنگي استان و بيت قديمي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در خمين ديدن كرد.

 



به گفته مديرعامل آب منطقه اي لرستان مشكل آب اليگودرز و ازنا بزودي رفع خواهد شد

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
پس از توافق با صاحبان واحدهاي پرورش ماهي سراب كمندان، مشكل آب شهرهاي اليگودرز و ازنا به طور كامل رفع خواهد شد.
مهندس سيفي مديرعامل آب منطقه اي استان لرستان در گفتگوي تلفني به خبرنگار كيهان گفت: آب مورد نياز تعداد سه واحد پرورش ماهي از سراب كمندان تأمين مي شود كه در زمان صدور مجوز و تخصيص آب به آنها با امضاء صورتجلسه آب شرب را در اولويت قرارداده ايم.
وي گفت: درپي بروز مشكل قطعي آب اليگودرز يكي از واحدهاي پرورش ماهي خريداري و تخريب شد و امروز هم در محل امور آب شهر ازنا جلسه اي با يكي ديگر از واحدهاي پرورش ماهي داريم كه پس از توافقات لازم اين واحد نيز خريداري و تملك خواهد شد.
مهندس سيفي با اشاره به اينكه در حال حاضر تأمين آب شرب مورد نياز مردم شهرهاي اليگودرز و ازنا از اهميت بالايي برخوردار است گفت: متأسفانه تاكنون با سومين واحد پرورش ماهي به توافقي نرسيده ايم اما در صورتي كه مالك اين پرورش ماهي نخواهد توافق كند، از طريق مجاري قانوني و قضايي نسبت به تملك اين واحد نيز اقدام و مشكل كمبود آب شهرهاي ازنا و اليگودرز را به طور كامل رفع خواهيم كرد.
مدير آب منطقه اي استان با اشاره به كاهش بارندگي گفت: در سال88 متوسط بارندگي در لرستان 627 ميليمتر بود اما اين ميزان در سال گذشته با 28 درصد كاهش به 470ميليمتر رسيد.

 



ارتقاي طبس به فرمانداري ويژه در آينده نزديك

طبس- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم شهرستان هاي طبس، فردوس، سرايان و بشرويه در مجلس شوراي اسلامي از ارتقاي شهرستان طبس به فرمانداري ويژه همزمان با عيد سعيد غدير يا قربان خبر داد.
محمدكريم عابدي در گفت وگو با كيهان با اعلام اين خبر گفت: طرح افزايش 20 نماينده به نمايندگان مجلس در دست بررسي است.
وي با بيان اينكه طرح افزايش نمايندگان با 2 سال تاخير به مجلس آمده و در سه استان كشور در اين زمينه اختلاف وجود دارد؛ اظهار داشت: اين طرح در آبان يا اوايل آذر سال جاري در مجلس مطرح مي شود كه اميدواريم تصويب شود.
عابدي درباره انتزاع طبس از استان يزد گفت: اين انتزاع مصوب شده و قطعي است و مسئولان يزدي در موضوع انتزاع اجماع دارند و معتقدند كه الحاق 10 ساله طبس به يزد غلط بوده است.
وي گفت: با شانتاژهاي يك اقليت معلوم الحال چيزي تغيير نمي كند، هرچند ممكن است به خاطر مسائلي طرح انتزاع به تاخير بيفتد، ولي انتزاع قطعي و صددرصد است.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس يادآور شد: ما و مردم شهرستان خواستار لغو مصوبه سال 80 و برگشت به خراسان هستيم، اما انتخاب خراسان رضوي و جنوبي در اختيار دولت است و مردم ما قانونمدار هستند.

 



اختصاص يك ميليارد ريال براي تجهيز خوابگاه هاي دانشگاه كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
معاون اداري مالي و توسعه منابع وزير علوم، تحقيقات و فناوري از اختصاص يك ميليارد ريال اعتبار براي تجهيز خوابگاه هاي دانشگاه كاشان خبر داد.
علي اكبر متكان در مراسم افتتاح و اجراي طرح هاي عمراني دانشگاه كاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اين كه دانشگاه كاشان جزو برترين دانشگاه هاي كشور است اظهار داشت: انتخاب رئيس اين دانشگاه در سال گذشته به عنوان نمونه كشوري، كسب افتخارات اساتيد و اعضاي هيئت علمي دانشگاه و توسعه علمي و آموزشي از جمله موارد انتخاب برتري اين دانشگاه در بين ديگر دانشگاه هاست.
وي از اختصاص يك ميليارد ريال اعتبار براي تجهيز خوابگاه هاي اين دانشگاه خبر داد و افزود: اين ميزان اعتبار با كمك صندوق رفاه وزارت علوم براي تجهيز خوابگاه هاي اين دانشگاه اختصاص مي يابد.
سيدجواد ساداتي نژاد، معاون حقوقي و امور مجلس وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيز در اين مراسم به سند چشم انداز دانشگاه كاشان اشاره كرد و گفت: براساس اين سند اين دانشگاه در سال 1404 بايد جزو 5 دانشگاه برتر كشور باشد.

 



پليس دوچرخه سوار در شيراز راه اندازي شد

شيراز- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان فارس بر لزوم مشاركت مردم در توليد امنيت تاكيد كرد و گفت: توليد امنيت در جامعه نيازمند مشاركت مردمي است.
سرتيپ سيروس سجاديان در مراسم راه اندازي پليس دوچرخه سوار در شيراز اظهار داشت: براي برقراري امنيت و آسايش شهروندان و گردشگران داخلي و خارجي در اماكن تاريخي، گشت هاي نيروي انتظامي در قالب پليس دوچرخه سوار فعال شده اند زيرا تردد گشت هاي خودرويي پليس به لحاظ وضعيت خاص معابر و بافت تاريخي شيراز امكان پذير نيست.
وي افزود: امنيت از جمله نيازهاي يك جامعه است كه اگر وجود نداشته باشد ساير حوزه ها همچون سياسي، اقتصادي، گردشگري و فرهنگي نمي توانند به خوبي ماموريت هاي خود را انجام دهند.
وي گفت: برقراري امنيت نيازمند مشاركت و افزايش تعاملات و همكاري ساير نهادها و سازمان هاست.
وي با تاكيد بر اينكه پاسداري از امنيت وظيفه نيروي انتظامي است اظهار داشت: باتوجه به اينكه يك دهم از افرادي كه در اماكن و محدوده تاريخي- گردشگري شيراز تردد مي كنند گردشگران خارجي و داخلي هستند، از اين رو تامين امنيت در اين نقاط در اولويت قرار دارد زيرا آوازه شيراز به عنوان مهد فرهنگ تمدن جهاني است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14