(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 آبان 1390- شماره 20062

برف، ارتباط جاده اي ده ها روستاي كشور را قطع كرد
آغاز ثبت نام آرم طرح ترافيك 91 از 15 آبان
ايجاد دفاتر الكترونيكي خدمات سربازي در 31 استان
بازداشت راننده اي كه طلاجات بچه ها را مي ربود
باران، خانه 4 طبقه را ويران كرد
حوادث كوتاه از كشور
دستگيري 62 نفر از اراذل و اوباش پايتخت
برخورد با گرانفروشي بليت قطارها
انفجار مين در چذابه جان يك نفر را گرفت
پايان عمليات جستجوي مفقودان زلزله تركيه
15 سال زندان براي بانوي القاعده
فرار از بانكوك
كارمند فقيري كه يك شبه ميليونر شد
ازدواج از نوع احمقانه!
انفجار در معدن



برف، ارتباط جاده اي ده ها روستاي كشور را قطع كرد

سرويس شهرستانها:
بارش برف سنگين راه ارتباطي ده ها روستا را در استان هاي آذربايجان شرقي، مازندران و قزوين مسدود كرد و باعث تعطيلي مدارس شد.
رئيس اداره راه و ترابري چاراويماق گفت: بارش سنگين برف راه ارتباطي 40درصد از روستاهاي اين شهرستان شامل 96روستا را مسدود كرد.
بهمن خليل زاده، روز گذشته در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون ارتفاع برف در روستاهاي اين شهرستان به حدود 30سانتي متر مي رسد. كاهش دماي هوا، مردم را به پوشيدن لباس هاي گرم وادار كرد.
وي افزود: تمام محورهاي اصلي اين شهرستان باز و تنها تردد در محورهاي روستايي با مشكل همراه بوده و گروه هاي راهداري مشغول بازگشايي راه هاي مسدود شده هستند.
خليل زاده، از رانندگان وسايل نقليه كه قصد تردد در محورهاي اصلي و آزادراه زنجان- تبريز را دارند، خواست وسايل نقليه خود را به وسايل زمستاني مجهز كنند.
شهرستان چاراويماق با 240 روستا در منطقه كوهستاني آذربايجان شرقي واقع شده است. برف موجب تعطيلي مدارس مقاطع ابتدايي و پيش دبستاني شهرستان چاراويماق شد.
گزارش خبرنگار ايرنا از نوشهر نيز حاكي است، بخشدار بلده از توابع شهرستان نور استان مازندران از قطع برق و مسدود شدن محور ارتباطي شماري از روستاهاي اين بخش بر اثر ريزش برف خبر داد و افزود: در حال حاضر برق 11 روستاي اين بخش قطع است.
«محمدرضا رودگر» افزود: بر اثر بارش برف، محور ارتباطي 17 روستاي اين بخش كه از روز شنبه قطع شده بود با تلاش نيروهاي امدادي و راهداري منطقه بازگشايي شده و راه پنج روستاي بخش هنوز مسدود است.
بخشدار بلده با اشاره به ريزش برف از 48 ساعت گذشته تاكنون، ارتفاع برف در ارتفاعات اين بخش را 70 و در منطقه شهري 35 سانتي متر اعلام كرد.
وي با اشاره به تداوم ريزش برف و برفگير بودن اين منطقه كوهستاني، به كمبود امكانات و تجهيزات راهداري نظير لودر و گريدر اشاره و تأكيد كرد: در حال حاضر نيروهاي راهداري منطقه با يك دستگاه لودر و يك دستگاه گريدر به اهالي 50 روستاي بلده خدمات مي دهند.
«محمد چاووشي»، رئيس اداره راه و ترابري تنكابن ارتفاع برف در منطقه سه هزار اين شهرستان را بيش از 40 سانتي متر اعلام كرد.
دامداران اين منطقه دام هاي خود را به خاطر جلوگيري از سرماخوردگي به دامسراهاي روستا كوچ دادند.
به گزارش خبرنگار ايرنا از قزوين، بخشدار رودبار الموت شرقي ارتفاع برف در اين بخش را حدود 25 سانتيمتر اعلام كرد و افزود: 80درصد راه هاي روستايي بخش رودبار الموت شرقي به علت بارش برف و كولاك مسدود شده و تنها راه اصلي اين بخش باز است.
«محرمعلي گروسي» تعطيلي مدارس اين بخش در همه مقاطع تحصيلي به علت بارش سنگين برف خبر داد.
وي ادامه داد: به رغم تلاش شبانه روزي ماموران اداره راه براي بازگشايي برخي از محورها، اما متأسفانه ماشين آلات اين اداره در حال حاضر به هيچ عنوان پاسخگوي رفع مشكلات و بازگشايي مسيرها نيست.
وي اضافه كرد: برق اين بخش هم كه به علت بارش باران و برف قطع شده بود با تلاش ماموران اداره برق دوباره وصل شد.
شنبه شب گذشته بر اثر شكستگي يك اصله درخت در مسير رجايي دشت به معلم كلايه برق بسياري از روستاها قطع شد.
به گزارش خبرنگار مهر، بارش مداوم باران و برف در شهرهاي شمالي كشور در چند روز گذشته منجر به تاخير در زمان پروازها و حتي كسنل شدن برخي از پروازها شد.
بر اين اساس ديروز اغلب پروازها در شمال كشور كنسل شدند و روز شنبه هم پرواز گرگان- تهران با تأخير 4 ساعته انجام گرفت و موجب سردرگمي مسافران و برهم خوردن برنامه پروازي آنها از تهران به ديگر شهرها شد.
همچنين به گزارش خبرنگار ايرنا از اهواز، چند پرواز فرودگاه بين المللي اهواز بعدازظهر روز شنبه به علت شرايط نامساعد جوي لغو شد.
پرواز اهواز- تهران متعلق به شركت ايران ايرتور و پرواز اهواز- تهران و اهواز- شيراز هر دو از شركت هواپيمايي آسمان بعدازظهر روز شنبه به علت كاهش ديد افقي و گردو خاك در باند اصلي فرودگاه اهواز انجام نشد.
همچنين چند پرواز به مقصد اهواز نيز به علت شرايط نامساعد جوي نيز لغو و موجب سرگردان شدن صدها مسافر در فرودگاه اهواز شد.
در حالي كه طبق پيش بيني ها قرار بود هواي خوزستان در انتهاي هفته قبل و ابتداي هفته جاري شاهد بارش باران باشداما ديروز اكنون توده غليظي از گردو غبار بر اغلب شهرهاي خوزستان حاكم شد.
با وجود ورود به دومين ماه فصل پاييز اهواز و شهرهاي جنوبي استان خوزستان تاكنون رنگ باران را به خود نديده اند اين د رحاليست كه ساير شهرهاي شمالي استان همانند مسجد سليمان شاهد بارش فراوان باران و حتي تگرگ بوده اند.
شهرهاي جنوبي خوزستان كه هم اكنون شاهد گردوغبار هستند گرماي شديدي نيز دارند به گونه اي كه اغلب مردم بعد از تنها يك هفته از خاموشي كولرها مجبور شدند بار ديگر سيستم هاي سرمايشي خود را روشن كنند.
رئيس اداره هواشناسي مهاباد گفت: بارش برف در اوايل دومين ماه از فصل پاييز در اين شهرستان در چهار دهه اخير كم سابقه بوده است.
«اسماعيل خوشخو»، اظهار داشت: ارتفاع بارش برف در مناطق شهري به پنج سانتي متر و در ارتفاعات به حدود 20 سانتي متر رسيده بود.
بارش برف مناطقي از تبريز و ارتفاعات آن را سفيدپوش كرد. در 24 ساعت گذشته شهرستان جلفا با 10درجه بالاي صفر گرم ترين و ورزقان با 2درجه زير صفر سردترين شهرهاي آذربايجان شرقي بودند.
همچنين ارتفاعات اشترانكوه در شرق لرستان با بارش برف سفيدپوش شد. بارش برف باعث كاهش دماي هوا و روي آوردن مردم لرستان به استفاده از لباس هاي زمستاني و وسايل گرمايشي شدند.
بارش برف همراه با تداوم سرما و يخبندان براي چهارمين روز متوالي در خلخال ادامه يافت. بارش برف در مناطق كوهستاني خلخال كه همراه با كولاك است موجب يخبندان سطح جاده ها و استفاده از زنجير چرخ براي خودروهاي عبوري از محورهاي شهري و روستايي اين شهرستان شده است.
ارتفاع برف در برخي از مناطق بخش شاهرود خلخال به بيش از 50 سانتي متر رسيد و عبور از گردنه الماس واقع در محور خلخال به اسالم به كمك زنجيرچرخ صورت مي گيرد.
رئيس اداره راه و ترابري خلخال گفت: به رغم بارش برف در سطح جاده هاي مواصلاتي و راههاي ارتباطي شهرستان در حال حاضر تمامي محورهاي شهري و روستايي اين شهرستان باز بوده و رفت و آمد در آنها جريان دارد.
به گزارش خبرنگار كيهان از رودسر، تداوم بارش شديد باران در رودسر موجب آبگرفتگي 47 واحد مسكوني در روستاهاي بخش مركزي اين شهرستان شد.
سرپرست بخشداري مركزي رودسر با اعلام اين خبر افزود: بر اثر بارش شديد باران و طغيان رودخانه ها، آب وارد حداقل 47 واحد از خانه هاي مردم در روستاهاي رضامحله، احمدآباد، وليسه، چيني جان، گواسرا، كيوان پشته و چند روستاي ديگر منطقه شد.
به گفته محمداسماعيل كريمي كما، هم چنين بالا آمدن آب رودخانه شلمان رود طي يكي دو روز گذشته موجب آبگرفتگي برخي از خيابان ها و راه هاي روستايي بخش مركزي شهرستان رودسر شد و مشكلات زيادي براي اهالي در عبور و مرور پديد آورد.
به گزارش خبرنگار كيهان از آوج نيز حاكي است، بارش برف پاييزي كه از ساعت 4 بامداد روز شنبه در آوج آغاز شده بود تا ظهر يكشنبه ادامه يافت و 40 سانتي متر برف در اين شهر بر زمين نشست.
اين برف سنگين موجب قطع برق از عصر روز شنبه شده و تا ساعت مخابره خبر (ظهر يكشنبه) اين قطعي همچنان ادامه دارد و در اين مدت تنها در چند نوبت كوتاه شهر آوج داراي برق بوده است.
سنگيني برف باعث شكسته شدن صدها اصله درخت كه هنوز داراي برگ هاي سبز بودند، شد و آبگرفتگي معابر شهر را نيز در پي داشت.
بارش برف سنگين پاييزي و لغزندگي جاده در شهرستان آوج، باعث واژگوني يك دستگاه اتوبوس مسافربري و جان باختن دو مسافر شد.
اتوبوس مسافربري به رانندگي ولي اله- ر متعلق به شهرستان رزن كه از تهران به سمت همدان در حال حركت بود، بر اثر لغزندگي جاده و سرعت غيرمجاز، در كيلومتر 3 جاده آوج، واژگون شد.
بر اثر اين حادثه 2 نفر از مسافران به اسامي خديجه كوثري و سميه كريم زاده جان خود را از دست دادند و 26 نفر ديگر مجروح شدند كه توسط اورژانس و هلال احمر به بيمارستان هاي رزن و تاكستان انتقال يافتند.
حال 8 نفر از مجروحان حادثه وخيم اعلام شده است.


 



آغاز ثبت نام آرم طرح ترافيك 91 از 15 آبان

مديركل اجرايي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: سايت ثبت نام متقاضيان آرم طرح ترافيك از روز يك شنبه 15 آبان 90 بازخواهد شد و ثبت نام به صورت كاملا اينترنتي از همان روز آغاز و تا پايان آبان ماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش فارس، وحيد نوروزي با بيان اين مطلب افزود: در سال آتي هم همانند سال قبل متقاضيان آرم از جمله خبرنگاران بايستي الزاماً ثبت نام اينترنتي داشته باشند.
وي گفت: صدور حتي يك فقره آرم بدون ثبت نام اينترنتي، پرداخت اينترنتي عوارض شهرداري، كنترل معاينه فني به صورت كاملا آنلاين و پرداخت وجه آرم به صورت الكترونيكي و غيرحضوري امكان پذير نخواهد بود.
نوروزي تصريح كرد: ادعا مي كنيم در صدور آرم هاي طرح ترافيك دوره سال 90 حتي براي يك دستگاه خودرو بدون ثبت نام اينترنتي، امكان گرفتن آرم مهيا نشد و امسال نيز كاملا مانند سال گذشته عمل خواهيم كرد.
وي افزود: در تلاشيم تا بتوانيم در 30 آبان ماه سال جاري رونمايي كاملا متفاوتي از آرم طراح ترافيك سال 91 در معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران داشته باشيم و همچنين تلاش خواهيم كرد در اسفند امسال تمام آرم هاي متقاضيان را چاپ و تحويل دهيم، البته اين مهم مشروط به آن است كه روند تصوب لايحه نرخ آرم در شوراي اسلامي شهر تهران و ساير مراجع ذيربط در زمان مناسب به اتمام برسد.

 



ايجاد دفاتر الكترونيكي خدمات سربازي در 31 استان

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا از راه اندازي دفاتر الكترونيكي خدمات مشمولان وظيفه در 31 استان كشور خبر داد و گفت: تمامي پرسشها و خدمات به مشمولان وظيفه در اين دفاتر ارائه مي شود.
سردار حميد صدرالسادات با اشاره به راه اندازي نخستين پيشخوان الكترونيكي ويژه مشمولان وظيفه در استان اصفهان، افزود: اين پيشخوان به صورت پايلوت در كنار سازمان وظيفه عمومي راه اندازي شده كه روزانه پاسخگوي يكهزار مراجعه كننده است و بابت اين خدمات مبلغي دريافت نمي شود.
وي افزود: تلاش مي كنيم بتوانيم اين دفاتر پيشخوان را در 31 استان كشور راه اندازي كنيم ولي اگر زيرساختهاي نرم افزاري و سخت افزاري و همچنين هماهنگيهاي لازم انجام شود ديگر نيازي به اين دفاتر نبوده و خدمات به صورت مجازي ارائه مي شود.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا اظهار داشت: در اين دفاتر پيشخوان بيشترين درصد نيازهاي مشمولان وظيفه اعم از آخرين وضعيت خدمت وظيفه، تاييديه ها، دعوت نامه ها و... به متقاضيان ارائه شده و تمامي اين اطلاعات به روز است.
به گزارش مهر سردار صدرالسادات در پاسخ به اين پرسش كه حضور ماموران با برگه هاي قرمز در خانه ها براي اعزام مشمولان غايب موجب آبروريزي خانواده ها شده است، گفت: برگه قرمز براي مشمولاني صادر مي شود كه قبلا براي اعزام به خدمت اعلام آمادگي كرده بودند اما پس از مشخص شدن تاريخ اعزام، به اين سازمان مراجعه نكرده اند.

 



بازداشت راننده اي كه طلاجات بچه ها را مي ربود

مرد تبهكاري كه با خودروي پژو 206 در سطح شهر پرسه مي زد و دختر بچه ها را براي سرقت طلاجات آنها سوار خودرو مي كرد پس از دستگيري با شكايت 50 خانواده روبرو شد.
به گزارش مهر، اوايل تابستان امسال خانواده دختربچه اي با مراجعه به ماموران كلانتري 153شهرك وليعصر راز سرقتهاي مرد تبهكار را فاش كردند.
آنها در شكايت خود گفتند كه دختر 6ساله شان گريان وارد خانه شد و ادعا كرد مردي النگو و گوشواره هاي او را به زور سرقت كرده است. سريع براي دستگيري سارق به جستجوي محل پرداختيم اما او فرار كرده بود. به همين خاطر تصميم گرفتيم براي دستگيري او از پليس كمك بگيريم.
پس از اين شكايت ماموران به تحقيق از دختر 6 ساله پرداختند. نيلوفر كه به شدت وحشت زده شده بود به افسر تجسس گفت: امروز ظهر در حال بازي در مقابل خانه مان بودم كه يك خودروي پژو 206 كنارم توقف كرد. راننده آن مرد جواني بود و خواست سوار ماشينش شوم تا به من كيك و سانديس بدهد. وقتي سوار شدم او با يك قيچي النگوهايم را بريد. او بعد از اينكه گوشواره هايم را سرقت كرد من را به بيرون از ماشين پرت كرد و گريخت.
پس از شكايت خانواده دختر بچه ماموران پليس تحقيقات براي شناسايي دزد طلاي كودكان را آغاز كردند. در حالي كه هيچ ردي از دزدان در دست نبود چند شكايت مشابه ديگر در كلانتري مطرح شد.
بررسي شكايتها نشان داد مرد جوان سوار بر يك دستگاه پژو 206 در شهرك وليعصر پرسه مي زند و به بهانه دادن كيك و سانديس طعمه هاي خود را فريب داده و طلاهاي آنها را سرقت مي كند. او پس از هر سرقت، مدتي مرتكب دزدي نمي شد تا ماموران موفق به شناسايي و دستگيري او نشوند.
تعطيلي طولاني مدت سارق پس از هر دزدي باعث شد ماموران احتمال دهند او در حوزه كلانتريهاي ديگر نيز مرتكب سرقت مي شود به همين خاطر بررسي موضوع را در دستور كار قرار داده و متوجه شدند سارق حرفه اي در حوزه كلانتريهاي 161ابوذر، 151يافت آباد و 119مهرآباد هم مرتكب سرقت هايي شده است.
با توجه به افزايش شاكيان و حساسيت موضوع ماموران تجسس كلانتري شهرك وليعصر تحقيقات گسترده اي را در اين رابطه آغاز كرده و با كمك دختربچه ها به بررسي پلاك و مشخصات خودروي سارق پرداختند. سرانجام پس از 45 روز تلاش شبانه روزي موفق شدند با كمك كودكان شماره پلاك متهم را بدست بياورند.
متهم پس از دستگيري در نخستين بازجويي ها منكر سرقت شد ولي در مواجهه با كودكان وحشت زده چاره اي جز اعتراف نديد.
در ادامه بررسي ها مشخص شد مهران بيشتر سرقتهاي خود را در مناطق شهرك وليعصر، خاني آباد، نازي آباد، يافت آباد و مهرآباد مرتكب شده و تاكنون 50 دختربچه او را شناسايي كرده اند. همچنين يك مالخر در اين رابطه دستگير شده كه متهم بيش از 20 ميليون تومان طلا را به او فروخته بود. افرادي كه طلاي كودكان آنها به اين شيوه سرقت شده براي طرح شكايت و شناسايي متهم مي توانند به كلانتري 153شهرك وليعصر مراجعه كنند.

 



باران، خانه 4 طبقه را ويران كرد

سخنگوي سازمان آتش نشاني تهران از تخريب 100درصدي يك خانه 4طبقه در مركز تهران خبر داد و گفت: جستجو و نجات ساكنان اين خانه قديمي ادامه دارد.
علوي از تخريب خانه اي قديمي و خشتي در محله سهروردي تهران خبر داد و افزود: اين خانه 40 ساله توان مقاومت در برابر بارانهاي اخير تهران را نداشته و صددرصد ويران شده است.
وي افزود: تردد خودروها و تراكم جمعيت به حدي است كه امكان حضور ماشين هاي آتش نشاني در محل وجود ندارد و جستجو به صورت فردي انجام مي شود.
به گزارش مهر علوي اظهار داشت: تاكنون دو نفر از زير آوار بيرون آمده اند كه يك نفر كشته و ديگري در حال احياي دوباره است ولي آمار دقيقي از ساكنان اين خانه مسكوني در دسترس نيست.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري شكارچيان غيرمجاز
پلدختر-خبرنگاركيهان: سرپرست اداره حفاظت محيط زيست پلدختر گفت: 10 شكارچي غيرمجاز در اين شهرستان دستگير، صيد آنها ضبط و به مراجع قضايي معرفي شدند.وي ادامه داد: از اين افراد، پنج قبضه سلاح ساچمه زني، دو رشته تور ساليك، پنج تور دامي، هشت قطعه تيهو و 87 قطعه ماهي رودخانه اي كشف و ضبط شد.
بازداشت سارقان
گرگان-خبرنگار كيهان: رئيس پليس آگاهي استان گلستان گفت: در راستاي اجراي طرح عملياتي درون استاني و شناسايي و دستگيري سارقان وسايل نقليه، 33 سارق در استان گلستان دستگير شدند.
وي كشف يك دستگاه خودرو، 26 دستگاه موتورسيكلت مسروقه، دو دستگاه موتور سيكلت با اركان مخدوش را از جمله موفقيت هاي ماموران در اجراي اين طرح عنوان كرد و گفت51 دستگاه تجهيزات گيرنده ماهواره نيز توسط ماموران پليس آگاهي كشف شد.
تفريح مرگبار
خوراسگان-خبرنگار كيهان: مردي كه به همراه دوستش سوار بر يك دستگاه كمپرسي براي تفريح به مناطق شرق خوراسگان رفته بود در اثر واژگوني خودروي كمپرسي جان خود را از دست داد ولي دوست او به صورت معجزه آسا از اين حادثه جان سالم به در برد.
تصادف موتور با كاميون
سيرجان-فارس: فرمانده پليس راه سيرجان گفت: در اثر برخورد موتورسيكلت با يكدستگاه كاميون در محور روستاي «عين البقر» به گل گهر راننده و راكب موتورسيكلت به علت شدت تصادف در دم جان باختند. اكبر رضوي نشاط افزود: علت اين حادثه در دست بررسي است و هنوز عامل اين سانحه رانندگي مشخص نشده است.
كلاهبرداري بيمه اي
اروميه-فارس: رئيس پليس آگاهي نيروي انتظامي آذربايجان غربي گفت: فردي كه با همدستي نماينده بيمه اقدام به تشكيل پرونده هاي جعلي كرده بود دستگير شد. وي افزود: متهمان به تشكيل 42 پرونده جعلي و دريافت 400 ميليون ريال از شركت بيمه اعتراف كردند.به گفته اين مقام ، متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
انهدام باند كلبه وحشت
بناب-فارس: فرمانده انتظامي شهرستان بناب از متلاشي شدن باند قاچاق اسلحه و انهدام كلبه وحشت در اين شهرستان خبر داد و گفت: از اين باند سلاح كلاشينكف و نارنجك نيز كشف و ضبط شد.
علي سلطاني افزود: مأموران پليس از اين باند چهار قبضه سلاح شكاري، انواع قمه، چاقو، سرنيزه جنگي، انواع مشروبات الكلي، تعدادي لوح فشرده مبتذل و طناب دار آويزان كشف و ضبط كردند. وي گفت: در اين عمليات يك عضو اصلي باند قاچاق سلاح به همراه 4 نفر ديگر دستگير شدند.
كشف يك و نيم تن موادمخدر
زاهدان-ايرنا: فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامي استان در درگيري با اشرار مسلح و بازرسي خودروهاي عبوري يك هزار و 524 كيلو و 826 گرم ترياك، كراك، هروئين و حشيش كشف و ضبط كردند.وي افزود: متهمان دستگير شده تحويل مراجع قضايي شدند.

 



دستگيري 62 نفر از اراذل و اوباش پايتخت

فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 62 نفر از اراذل و اوباش شهر تهران طي عملياتي پليسي و در راستاي طرح امنيت محله محور خبر داد.
به گزارش مركز فرماندهي تهران بزرگ سردار حسين ساجدي نيا در حاشيه دستگيري اين اراذل و اوباش گفت: اين طرح در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور و ارتقاي امنيت اجتماعي شهروندان تهراني صورت گرفته است.
وي گفت: در اين طرح كه توسط مأموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي با همكاري عوامل يگان امداد تهران بزرگ صورت گرفته است؛ 62 نفر از اراذل و اوباش به اتهام شرارت و ايجاد اخلال در نظم عمومي دستگير و در همين راستا؛ از دستگيرشدگان بيش از 900 قوطي مشروبات الكلي، تعدادي تجهيزات ماهواره اي سلاح سرد و گرم شامل كلت و خشاب مربوطه، چاقو، قمه و دشنه كشف و ضبط شده است.
سردار حسين ساجدي نيا افزود: در اين طرح كه به درخواست شهروندان تهراني و براي تثبيت امنيت و آرامش شهروندان انجام شده است؛ مقادير متنابهي موادمخدر صنعتي و سنتي از قبيل ترياك، كراك و شيشه و تعداد 500 لوح فشرده مبتذل و مستهجن و آلات و ادوات مصرف موادمخدر نيز به دست آمده است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به استمرار طرح امنيت محله محور گفت: اين طرح بنابر درخواست شهروندان و برقراري امنيت اجتماعي انجام مي شود و متهماني كه در اين رابطه دستگير شده اند پس از انجام تحقيقات تكميلي راهي دادسرا خواهند شد.

 



برخورد با گرانفروشي بليت قطارها

معاون مسافري شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه به شركت قطارهاي مسافري رجا ابلاغ شده است كه اجازه ندارند بليت هاي گروهي را گران تر بفروشند، گفت: با هرگونه گرانفروشي، برخورد قانوني و تعزيراتي مي شود.
منصور عرب يارمحمدي در گفت وگو با خبرنگار واحد مركزي خبر با بيان اينكه شركت رجاء تا چندي پيش بليت هاي گروهي قطار را با 50 درصد افزايش قيمت به مردم مي فروخت، گفت: راه آهن جلوي اين فروش غيرقانوني را گرفته است اما شركت رجاء هم از فروش بليت هاي گروهي با قيمت ها مصوب خودداري مي كند.وي افزود: حدود 10روز است كه شركت رجاء در فروش بليت هاي گروهي مسافرت با قطار مشكل ايجاد كرده است.
عرب يارمحمدي ادامه داد: اين شركت تا چندي قبل بليت گروهي صادر و چارتر مي كرد و 50 درصد افزايش قيمت غيرقانوني و بدون اطلاع راه آهن در بليت ها اعمال مي شد.
وي يادآور شد: شركت راه آهن پس از اطلاع از اين موضوع، با شركت رجا مقابله كرد و اجازه نداد بليت هاي گروهي با افزايش قيمت مواجه شود و فقط مي توانند بليت هاي گروهي را با قيمت هاي مصوب ارائه دهند.
عرب يارمحمدي تصريح كرد: طبق قانون در فروش بليت هاي گروهي هيچ افزايش قيمتي نبايد اعمال شود و راه آهن اجازه دريافت قيمت بيشتر از مصوب را در اين بليت ها نمي دهد.
وي تصريح كرد: به تازگي نيز شركت راه آهن درباره غيرقانوني بودن اين كار رجا نامه رسمي به اين شركت ارسال كرده اما متأسفانه شركت رجا هيچ بهايي به اين نامه نداده است و تمكين نمي كند.
معاون امور مسافري راه آهن گفت: در اين باره شكايت هاي بسياري از سوي مردم به معاونت مسافري راه آهن ارائه شده است.

 



انفجار مين در چذابه جان يك نفر را گرفت

نماينده استانداري خوزستان در امور پاك سازي مناطق آلوده به مين از شهادت يكي از مسئولان نظارت بر مين زدايي كشور، به دليل انفجار مين در منطقه چذابه خبر داد.
نادر طرفي در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: عبدالرضا قربان علي از مسئولان نظارت بر مين زدايي كشور در حال بازديد از منطقه چذابه به دليل برخورد با مين، به شهادت رسيد.
وي افزود: ايشان هنگام بازديد از پروژه شركت انديشه عمران در منطقه چذابه از توابع شهرستان دشت آزادگان، با يك مين ضد تانك برخورد كرد كه در اثر انفجار آن به شهادت رسيد.طرفي بيان كرد: منطقه چذابه منطقه اي ملي است و به دليل فرسايش طبيعي منطقه، مين عمل كرده است، اين مين ضد تانك بوده ولي بر اثر فرسايش به مين ضد نفر تبديل شده بود.
پس از جنگ، استان هاي ايلام با مساحت يك ميليون و 700 هزار هكتار، خوزستان با مساحت يك ميليون و 380 هزار هكتار، استان كرمانشاه با مساحت 691 هزار هكتار، آذربايجان غربي با مساحت 59 هزار هكتار و كردستان با مساحتي به وسعت يك هزار و 480 هكتار، به ترتيب آلوده ترين نقاط ايران از اين نظر به شمار آمدند.مسير چذابه و فكه رملي هستند و در ا ين مناطق مين هايي به عمق يك يا دو متري در خاك فرو رفته اند كه يافتن آن ها كار بسيار سخت و زمان بري است. استان هاي غربي كشور نيز مشكل خاص خود را دارند چرا كه مين ها بر اثر بارندگي جابه جا شده و درون شيارهايي دفن شده افتاده اند كه يافتن و خنثي كردن آن ها نيز سخت و وقت گير است.

 



پايان عمليات جستجوي مفقودان زلزله تركيه

با گذشت يك هفته از زمين لرزه شرق تركيه و نااميدي براي يافتن مفقودان، عمليات جستجو در مناطق زلزله زده پايان يافت.
به گزارش برنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، در حاليكه روز جمعه يك نوجوان 13 ساله زنده از زير آوار خارج شد، اما مسئولان عمليات جستجو براي يافتن مفقودان زلزله را خاتمه دادند.
اين مسئله به طور رسمي از سوي مقامات تركيه اعلام نشده است، اما مردم از اتمام جستجوي تيم هاي امدادي در بين خرابه هاي زلزله خبر مي دهند.
با قطع اميد از يافتن افراد زنده در زير آوار، بولدوزرها آواربرداري را در مناطق زلزله زده استان وان آغاز كرده اند و تيم هاي امدادي براي اسكان و كمك به نجات يافتگان بسيج شده اند.
بنا به گزارشهاي رسيده، پزشكان نسبت به شيوع بيماري هاي مختلف از جمله اسهال در بين كودكان هشداد داده اند. در حال حاضر اصلي ترين دغدغه زلزله زدگان وضعيت كودكان است كه تحمل سرماي شديد هوا را ندارند.
گفتني است، شمار قربانيان زمين لرزه 2/7ريشتري استان وان تركيه به 600 نفر رسيده است و 187نفر تاكنون از زير آوار زنده خارج شده اند. شمار مجروحان نيز 2 هزار و 608 نفر گزارش شده است.
دولت آنكارا با انتقاد شديد زلزله زدگان در خصوص كندي روند امدادرساني مواجه شده است و هنوز شمار زيادي از حادثه ديدگان به علت كمبود چادر شب را در هواي سرد در بين خرابه ها با خودرو سپري مي كنند.

 



15 سال زندان براي بانوي القاعده

يك زن سعودي به اتهام ارتكاب اقدامات تروريستي به 15 سال زندان و 15 سال ممنوعيت خروج از كشور پس از طي دوران حبس محكوم شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از خبرگزاري فرانسه، محاكمه اين زن سعودي كه مشخصاتش فاش نشده از 31 ژوئيه آغاز شده است.اين زن به خاطر پناه دادن به افراد تحت تعقيب به خاطر اتهامات امنيتي و تحريك به انجام عمليات تروريستي تحت تعقيب بوده است.او همچنين به دليل در اختيار داشتن دو اسلحه و دادن آنها به اعضاي القاعده و پشتيباني مالي از اقدامات تروريستي از طريق جمع آوري يك ميليون ريال سعودي معادل 267 هزار دلار و ارسال آن به القاعده محكوم شده است.اين زن اين اتهامات را رد كرده و اظهار داشته است كه توسط دو مرد عضو القاعده دزديده شده بود. وي 30 روز وقت دارد تا تقاضاي دادگاه تجديدنظر كند.اين زن به عنوان نخستين زن عربستاني است كه به دليل اتهامات تروريستي محاكمه شده است.بانوي اول القاعده يك زن عربستاني است. او فارغ التحصيل رشته جغرافيا بوده و پس از فارغ التحصيلي با مدير اجرايي سابق شركت نفتي «آرامكو» ازدواج كرد و از منابع مالي خود و همسرش براي كمك به القاعده استفاده نمود.

 



فرار از بانكوك

هجوم گسترده ساكنان بانكوك پايتخت تايلند به سمت مبادي خروجي اين شهر باعث به وجود آمدن راه بندان شديد در اين نواحي شده است.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري رويترز، علت فرار دسته جمعي ساكنان بانكوك، هشدارهاي اعلام شده مبني بر شدت گرفتن جريان سيل در مناطق مختلف اين شهر است. شدت سيل به حدي است كه بسياري از دولتهاي خارجي نيز به شهروندان خود در خصوص سفر به بانكوك يا ماندن در اين شهر هشدار داده اند.
مقامات بانكوك اعلام كردند مهمترين نگراني آنها احتمال طغيان رودخانه «چائو فرايا» و همزمان شدن اين طغيان با فصل تشديد مد آب دريا است.شاهدان عيني اعلام كردند اطراف ساختمانهاي مهم بانكوك كيسه هاي شني قرار داده شده است تا از آنها در برابر سيلاب محافظت شود. برخي از خيابانهايي كه احتمال بيشترين آسيب را دارند نيز از سكنه تخليه شده اند.علت جاري شدن سيل اخير در تايلند كه در 50 سال اخير بي سابقه بوده است، بارش شديد بارانهاي موسمي اعلام شده است.سيل از اواسط ماه ژوئيه تاكنون در تايلند 377 قرباني گرفته و حدود 2 ميليون و 200 هزار آواره بر جاي گذاشته است. بيشترين بخشهاي تايلند كه از سيل آسيب ديده اند استانهاي شمالي و مركزي بوده اند.«يينگلاگ شيناواترا» نخست وزير تايلند اعلام كرد كه در حال بررسي طرح حفر كانال در برخي مناطق شرقي بانكوك است تا جريان سيل به سمت خليج تايلند منحرف شود.بسياري از ساكنان بانكوك نيز از مشاهده مار و تمساح كه همراه سيلاب به مناطق مختلف شهر نفوذ كرده اند، خبر داده اند.گفتني است در حال حاضر موادغذايي و آب آشاميدني در شهر 9 ميليوني بانكوك جيره بندي است.

 



كارمند فقيري كه يك شبه ميليونر شد

يك كارمند فقير هندي پس از برنده شدن در يك مسابقه تلويزيوني ميليونر شد.
اين مرد فقير كه «سوشيل كومار» نام دارد و حتي توانايي خريد يك تلويزيون را نداشت پس از شركت در مسابقه تلويزيوني «چه كسي مي خواهد ميليونر شود» برنده يك ميليون دلار شد.
او زماني كه برنده شد، مشغول تماشاي تلويزيون از منزل همسايه بود. به گزارش خبرگزاري رويترز از بمبئي، اين موضوع يادآور فيلم «ميليونر زاغه نشين» است كه در سال 2008 توانست جايزه اسكار را از آن خود كند. «كومار» 27 سال سن دارد براي فراموشي از فقر به تماشاي تلويزيون پناه مي برد. «كومار» كارمند يك سازمان دولتي در يكي از مناطق محروم ايالت بيهار در شرق هند است و ماهانه 6هزارروپيه (برابر با 120 دلار) دستمزد مي گيرد.

 



ازدواج از نوع احمقانه!

«باني برتون»، دختر 25 ساله آمريكايي در اقدامي عجيب با يك روبات ازدواج كرد.
به گزارش مشرق، «باني» كه به شدت عاشق فيلم جنگ ستارگان است، گفت: احساس كردم هيچ انساني نمي تواند جز من،R2- D2 (داماد، ربات جنگ ستارگان) را درك كند، بنابراين تصميم گرفتم با وي ازدواج كنم.
«باني» پس از اعلام ازدواج با يك روبات مورد توجه رسانه هاي خبري قرار گرفت و تصاوير او به سراسر جهان مخابره شد. «باني» 25ساله پس از اعلام ازدواج از يك كشيش به نام «ايتسو سانسويت» كه خود را به سبك فيلم جنگ ستارگان آرايش كرده بود، خواست خطبه عقد را جاري كند.

 



انفجار در معدن

انفجار گاز در معدن زغال سنگي غيرقانوني در چين منجر به كشته شدن 29 معدنچي شد.
به گزارش فارس، عصر يكشنبه هنگام وقوع انفجار حدود 35 معدنچي در اين معدن در «هنگويانگ» استان «هونان» كار مي كردند.
به نوشته خبرگزاري فرانسه، دولت چين چندي قبل مجوز فعاليت اين معدن را به دليل نداشتن استانداردهاي ايمني لغو كرده بود.
انفجار پس از بروز جرقه از ماشينهاي موجود در معدن رخ داد.
اين معدن 40 ساله بيش از 500 كارمند دارد و هنگام بروز حادثه 160 نفر در شيفت كار حاضر بودند كه از اين تعداد 35 نفر در داخل معدن و زيرزمين كار مي كردند.در سال 2010 ميلادي 2 هزار و 433نفر به دليل حوادث مختلف در معدن زغال سنگ كشته شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14