(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 آبان 1390- شماره 20062

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
زندانيان خانم رودهام هنوز زنده ايد ؟! (يادداشت روز)
آدرس (گفت و شنود)
در رثاي استاد (نگاه)
كيهان و خوانندگان
احمدي نژاد: بايد مراقب بود ناتو و آمريكا جاي حاكمان ديكتاتور را نگيرند
سخنگوي شوراي نگهبان: تغيير نظام رياستي خللي به مردم سالاري وارد نمي كند
قبرستان اسقاطي ها و پايان عبرت آموز كودتاي مجازي (خبر ويژه)
وقتي خودمان هستيم چه نيازي به هيئت امنا! (خبر ويژه)
هيلاري خانم ، داري بچه گول مي زني؟! (خبر ويژه)
مشكل آمريكا اين است كه ايران نمي ترسد (خبر ويژه)
سنگ پاي اصل... محصول نهضت آزادي! (خبر ويژه)
سيانيوز: مگر حمايت آمريكا از جنبش سبز چه عيبي داشته؟! (خبر ويژه)



زندانيان خانم رودهام هنوز زنده ايد ؟! (يادداشت روز)

اين يادداشت را مي توان از شهريور 1323 و از تهران شروع كرد. يا از همين روزها و از پاريس در استوديوي راديو فرانسه. يا به واشنگتن رفت و از دفتر كار وزير خارجه آغاز كرد كه چهارشنبه گذشته مصاحبه گر شبكه دولتي انگليس (بي بي سي پرشين) را به حضور پذيرفت تا شايد از روزن «ديپلماسي مجازي» گرهي را بگشايد كه از معبر ديپلماسي واقعي دولت آمريكا گشوده نشده است. و نيز مي توان يادداشت حاضر را از آخرالزمان شروع كرد؛ يك روز مانده به پايان تاريخ بشر...
1- به شهريور 1323 برگرديم. ايران همچنان در اشغال متفقين است. ارتش بلشويك در شمال ايران خيمه زده است همچنان كه اشغالگران آمريكايي و انگليسي از جنوب وارد شده اند. اما بازار روشنفكري خلقي و «توده بازي» داغ است. آنها كه خيلي روشنفكرند و سر پرشوري دارند، به حزب توده پيوسته اند. «آل احمد» جوان هم يكي از آنهاست. نماينده اتحاد جماهير شوروي سوسياليستي- كافتارادزه- به تهران آمده است. براي رهايي خلق ايران؟ خير. آمده تا همان گونه كه نفت جنوب در تيول انگليسي هاست، امتياز نفت شمال را پشت قباله شوروي كند. حزب توده تظاهرات راه انداخته است... باقي داستان را «جلال» از جواني خويش روايت مي كند. «روزگاري بود و حزب توده اي و حرف و سخني داشت و انقلابي مي نمود و ضداستعمار حرف مي زد و مدافع كارگران و دهقانان بود و دعواهايي ديگر و چه شوري انگيخته بود و ما جوان بوديم و عضو آن حزب بوديم و نمي دانستيم سر نخ دست كيست و جوانيمان را مي فرسوديم و تجربه مي اندوختيم. براي خود من اما روزي شروع شد كه مأمور انتظامات يكي از تظاهرات حزبي بودم كه به نفع مأموريت كافتارادزه براي گرفتن نفت شمال راه انداخته بوديم. از در حزب (خيابان فردوسي) تا چهارراه مخبرالدوله با بازوبند انتظامات چه فخرها كه به خلق نفروختم، اما اول شاه آباد چشمم افتاد به كاميون هاي روسي پر از سرباز كه ناظر و حامي تظاهر ما كنار خيابان صف كشيده بودند كه يك مرتبه جا خوردم و چنان خجالت كشيدم كه تپيدم توي كوچه سيدهاشم و بازوبند را سوت كردم...». (در خدمت و خيانت روشنفكران، جلد2، صفحه 175)
براي آل احمد شكستن قالب روشنفكري و آزادي از اسارت انديشه، از همين جا آغاز شد. او در همان كتاب «خدمت و خيانت» پرسشي ماندگار را پيش كشيد و نوشت «مولوي در بحبوحه حمله مغول، فرهنگ ملت را حفظ كرد. آيا روشنفكر امروز جرئت و لياقت اين را دارد كه بنشيند و در مقابل هجوم غرب كه قدم اول غارتش، بي ارزش ساختن همه ملاك هاي ارزش سنتي است، چيزي را حفظ كند يا چيزي به جاي آن بگذارد؟».
جلال اهل قلم! چه توقعي داري؟ جرئت سينه سپر كردن در برابر هجوم غرب، ارزاني همان ها كه تو گفتي. تو بپرس آن قدر جرئت و حرّيت دارند كه قفس بردگي و بندگي و مرعوب و مسحورشدگي- بگو غرب «زدگي»- را بشكنند و آقا و نوكر خودشان باشند؟! زندان شكوهمند و پرتبرج ليبراليسم مسلط شكسته است و گروه گروه صاحب نظر و روشنفكر تراز مدرنيته، به چون و چرا و ترديد و تشكيك درباره اصالت و كفايت ليبراليسم پرداخته اند اما از غربگرايان وطني كه زماني قبله برخي معاريفشان، شرق كمونيست بود، كسي جرئت نمي كند پاي از اين زندان فكر و روح بيرون بگذارد. تو بگو جلال! كجا رود كسي كه همه چيز خود را باخته و به اين قفس پناه آورده تا از اضطراب وي كم شود؟ فرو ريختن قفس براي او عين آشفتگي و استرس و هراس است. آنها به بردگي و بندگي در اين آستان عادت كرده اند، حالا چشم بگشايند و ببينند همه ساخته ها و بافته هاي ذهنشان فرو ريخته است؟! چه هول انگيز! جلال! درگذر از اين خواهش رنج آور... درگذر! شايد آنها در اين زندان به نقطه انجماد رسيده اند.
2- 27 اكتبر .2011 اينجا پاريس، استوديوي راديو فرانسه. اينجا پاريس و شانزليزه و برج ايفلش. اما نه مي خواهيم به پاريس محاصره شده در حومه اش برويم. حاشيه هاي پاريس هر روز عرصه را بر متن «جمهوري لائيك» تنگ تر مي كند، درست مثل لندن و دقيقاً مثل نيويورك و آن خيابان وال استريتش كه ديگر نام آن، شكوه بازار سرمايه داري را تداعي نمي كند. راديو فرانسه به نقل از يك گزارش پژوهشي مستند كه در فاصله 25 سال و به شكل تطبيقي تهيه شده، از يك جابه جايي بزرگ خبر مي دهد و از خلأيي كه بي سروصدا و با وجود عربده هاي گوش خراش اسلام هراسي به آرامي پر مي شود. «ساكنان حوزه پاريس، جاي خالي جمهوريت و نيازهاي روزمره خود را با اسلام پر مي كنند. اسلام در اطراف پاريس روبه گسترش است. اسلام پناهگاه طبقات فقيرنشين پاريس محسوب مي شود و در فاصله 25 سال، به مثابه مجموعه اي از ارزش هاي جايگزين، گسترش و عمق بيشتري يافته است... ارزش هاي حاكم بر فرانسه كه قاعدتاً بايد سازمان دهنده زندگي اجتماعي باشند، از دور خارج شده و اسلامي جاي آنها را گرفته كه سهل و ساده، خانوادگي و متكي به نيازهاي روزمره است، حركت هاي جمعي را جهت مي بخشد و اخلاق فردي و اجتماعي را تقويت مي كند يعني درست همان ساز و كارهايي كه ارزش هاي جمهوريت وعده داده بودند مستقر كنند و نكرده اند... علايم اين پديده متعددند. از رفت وآمد در مساجد تا روزه داري در ماه رمضان و اظهار تمايل به خوردن غذاهاي حلال، همه و همه به برپايي مرزهاي اخلاقي قابل اتكايي كمك مي كنند كه ممنوع را از مجاز و حرام را از حلال جدا مي سازند. اسلام در فقدان و خلأ ارزشهاي جمهوري فرانسه به صحنه آمده است».
آيا از همين طوايف داعيه دار روشنفكري كه طي چند دهه گذشته به پاريس و لندن و... رفته اند تا مثلا مبارزه كنند يا به نام مبارزه تعيّش كنند، كساني پيدا مي شوند كه غير از كوبيدن در سرويس هاي اطلاعاتي فرانسه و انگليس يا وزارت خارجه آنها، سري هم به خيابان و مردم (متن به حاشيه افتاده و شوريده بر سرمايه داري) بزنند؟ نمي گوييم هيچ آزاده اي در ميان آنها وجود ندارد. اما اگر در پايتخت هاي اروپايي و آمريكايي، كساني از اپوزيسيون ادعاي شرافت و حريت و آزادانديشي شان مي شود، دستي به قلم و كيبورد ببرند و از روي سرمشق آزادي جلال آل احمد، مشق كنند. يا نه، اگر خيلي مدعي اند، خود سرمشق شوند و بنويسند كه ايمان خلل ناپذير ما به ليبراليسم و كاپيتاليسم غرب، ترك هاي اساسي برداشته است. البته از طايفه ديگر كه قبله شان، شكمشان يا پايين تر است، توقعي نيست. آنها در جبريت و دترمينيسمي گرفتارند كه جز جناب ملك الموت نمي تواند نقطه پاياني بر آن بنهد. چنين بردگاني به مراتب ناخوش احوال تر از اربابان هستند.
3-خانم هيلاري دايان رودهام- يا همان كه بايد با نام همسر نه چندان وفادارش «كلينتون» معرفي شود- چهارشنبه گذشته از پنجره تلويزيون بي بي سي، هم از جانبداري دولت متبوعش نسبت به اپوزيسيون جمهوري اسلامي سخن گفت و هم اينكه؛ دو سال پيش از درون جنبش اعتراضي اين صدا شنيده شد كه «آمريكا بايد مواظب باشد طوري عمل نكند كه عامل و حامي اصلي جنبش جلوه كند، چون در آن صورت اعتبار جنبش و امنيت هواداران آن به خطر مي افتد». در واقع او و طرف حساب وي در اپوزيسيون، همراه بودند و توافق كامل داشتند اما هر دو معتقد بودند اين هم پوشاني و حمايت نبايد به چشم بيايد و ضد كاركردي عمل كند. با اين حال نه مصاحبه گر بي بي سي و نه هيچ يك از اعضاي اپوزيسيون مورد حمايت واشنگتن، جرئت نكردند بپرسند خانم وزير خارجه آمريكا! از خيابان هاي آمريكا و نيويورك چه خبر؟! شايد حيا به خرج دادند و نخواستند در امور آمريكا دخالت كنند. مرحبا به اين شرم و حيا! اما آيا انتظار زيادي است اگر توقع داشتيم كسي از زعماي همين ها، سينه خود را بالا بياورد و صداي خود را صاف كند و بگويد خانم دايان رودهام! حمايت تان ارزاني خودتان! شما كجا را آباد كرده ايد كه بخواهيد وطن ما را آباد كنيد؟! كسي چنين مي تواند بپرسد كه آلوده مراحم ملوكانه نشده باشد. به تعبير جناب مولوي؛
دوش چه خورده اي بتا، راست بگو نهان مكن
چون خمشان بي گنه، روي بر آسمان مكن
باده خاص خورده اي، نقل خلاص خورده اي
بوي شراب مي زند، خربزه در دهان مكن
حيف است اين را هم نگوييم و بگذريم كه اگر آمريكا نفس شفابخشي داشت، اول خود را از انواع گرفتاري هاي لاعلاج داخلي و خارجي شفا مي داد و بعد هم به داد حسني مبارك و بن علي و قذافي و ديگران مي رسيد كه نرسيد. زمامداران آمريكا اگر نسخه شفابخشي داشتند، 50 ميليون كارتن خواب و 48 ميليون محتاج يك وعده غذاي روزانه را تقديم بشريت نمي كردند.
4-دور از حقيقت حرف نمي زند آخرين زمامدار شوروي كمونيستي- ميخائيل گورباچف- كه مي گويد ديدن وخامت حال جبهه سرمايه داري و جنبش وال استريت در آمريكا، او را به ياد خاطرات و رويدادهاي پيش از فروپاشي شوروي انداخته است. 20 سال پيش شعبه كمونيستي ماترياليسم غرب در حالي آوار شد و فرو ريخت كه ظاهراً در اوج شكوه و قدرت قرار داشت و فقط ماشين نظامي آن در افغانستان به گل نشسته بود. حالا هم شعبه ليبرال- كاپيتاليستي ماترياليسم غرب، از درون درپيچ و تاب است. زمين زير پاي غرب غرّش مي كند و مي لرزد. از درون و بيرون مي لرزد. بي تعادلي رفتارهاي آمريكا و غرب نيز از همين بي ثباتي زمين زير پاي آنهاست. جبريت جباريت و استيلاي غرب شكاف برداشته است. تمام حيله ها و ترفندهاي آنها عليه جهان اسلام، عليه خود آنان كمانه كرده است. مكرهاي آنان عليه خود همان ها عمل مي كند مانند پيكر بيماري كه سرطاني شود و گلبول هاي محافظ آن تبديل به گلبول هاي دشمن و مهاجم شوند. بزرگان امپراتوري غرب در حالي كه هنوز ملك الموت را نديده اند، وضعيت قفل شدگي و تسليم و بي ارادگي پيش از قبض روح را تجربه مي كنند. بايد كه باور كنند فراتر از ماده، معنا و غيبي كه حقيقت حيات است وجود دارد.
5-اينجا كه بشر ايستاده است، به يك معنا آخرالزمان هم هست يا يكي دو قدم مانده تا صبح آن روز بزرگ كه آفتاب از پس قرن ها ابرگرفتگي رخ عيان مي كند. وعده حق اين است؛ اگر از عمر زمين حتي يك روز باقي مانده باشد خداوند آن روز را آن قدر وسعت مي دهد تا موعود الهي ظهور كند و زمين را پس از آن كه پر از ستم و ظلم شده، از عدل و داد پر كند. گويا ترديد داشتند كه مي پرسيدند مگر مي شود زمين انباشته از ستم و تحت سيطره جباران، دوباره رخسار عدالت را ببيند؟ و در پاسخ همين ترديدها بود كه صادق آل محمد(ع) فرمود: «اما واللّه ليدخلنّ عدله جوف بيوتهم كما يدخل الحرّ و البرد. به خدا سوگند عدالت خود را وارد درون خانه هاي آنان مي كند همان گونه كه گرما و سرما داخل مي شود» (جلد 25 بحارالانوار، صفحه 236). جهان ، بشارت بهار را در شدت زمستان استبداد سلاطين فاسد خاورميانه، يكي پس از ديگري ديد. و ديد كه زمزمه بهار به سراسر دنيا كشيده شده است.
بشر مختار بوده براي نوشتن داستان آزادي از هر كجا كه مي خواهد شروع كند اما مختار نيست اين قصه را هر كجا كه ميلش كشيد، به سر آورد. سرانجام اين ماجرا، يكي بيش نيست حتي اگر ابوجهل ها و ابوسفيان ها انكار كنند. آنها نيز روزي طنين «اذا جاء نصرالله و الفتح» را خواهد شنيد.
منكران را ياراي انكار بهار تا هميشه نيست.
محمد ايماني

 



آدرس (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: سايت گويا نيوز كه به سازمان سيا نزديك است ابراز تعجب كرده كه چرا سران فتنه از اعتراف اخير هيلاري كلينتون درباره حمايت آمريكا از جنبش سبز(!) ناراحت شده اند؟!
گفت: خب! براي اين كه هيلاري كلينتون پته سران فتنه را روي آب ريخته و نقش آنها به عنوان ستون پنجم آمريكا را به طور رسمي اعلام كرده است.
گفتم: گويا نيوز در همين باره نوشته است؛ مگر حمايت آمريكا از جنبش سبز چه عيبي دارد؟!
گفت: پس چرا سايت كلمه وابسته به موسوي كه از لندن بارگذاري مي شود به كيهان حمله ور شده و تلاش كرده بود درباره اظهارات اخير هيلاري كلينتون آدرس غلط بدهد.
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو از شخصي پرسيد؛ شما پسر آقا بهرام كه در كرج روبروي گاراژ تهران مغازه كله پزي داشت، نيستيد؟ و طرف گفت؛ آره خودم هستم چطور مگه؟ و يارو گفت؛ ببخشيد، پس حتما عوضي گرفته ام!

 



در رثاي استاد (نگاه)

دكتر فيروز اصلاني
خبر بسيار ناگوار و تأثرآور بود. استاد آيت الله عباسعلي عميد زنجاني استاد حوزه و دانشگاه و رئيس اسبق دانشكده حقوق و رئيس سابق دانشگاه تهران دار فاني را وداع گفت.
فقيه تئوري پرداز فقه سياسي اهل بيت (ع) و مدافع جدي نظام امت و امامت ، در عمري بابركت از 1316 تا سحرگاه هشتم آبان 1390 تا قلبش از كار نايستاد يك آن از حركت هدفمند و متعالي بازنايستاد. وي كه شاگرد پركار و يار وفادار امام راحل امت (ره) و همراه جدي و ياور واقعي امام حاضر امت بود، از زنجان و قم و نجف گرفته تا تهران همواره در راه حفظ وتعليم و گسترش علوم اهل بيت (ع) تلاش همه جانبه كرد و نيم قرن يعني پنجاه سال به تدريس و تأليف پرداخت؛ در بيش از 179 همايش داخلي و بين المللي با ارائه مقاله و يا به عنوان سخنران مدّعو شركت كرد؛ بيش از چهل جلد كتاب، هفتاد مقاله علمي، و تدريس دروس مقاطع مختلف تحصيلي (كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري) در عرصه هاي مرتبط با حقوق اسلامي مانند فقه سياسي، حقوق بين الملل اسلا م، فقه تطبيقي و حقوق اساسي(كليات و حقوق اساسي جمهوري اسلامي ايران و حقوق اساسي تطبيقي) و مباني حقوق عمومي در اسلام و قواعد فقه در حوزه هاي مختلف حقوق جزا و عمومي و بين الملل و خصوصي را براي نسل فعلي و آينده به يادگار گذاشت. استاد صاحب نام و پيش كسوت تبيين گر حقوق اساسي جمهوري اسلامي ايران بود و در اين راه گوي تقدم را از ديگران ربود و پيشكسوتي را از آن خود كرد. در واقع او بود كه براي ديگران راه تبيين و تحقيق در اين حوزه را گشود. راهي كه او در حوزه فقه سياسي و حقوق عمومي ايران گشود براي رهروان و پژوهشگران هموار است و چراغ دانشي را كه او برافروخت همچنان پرفروغ و روشنگر است.
او يكپارچه شور و شعور در دفاع از امام راحل امت و ميراث گرانقدرش يعني نظام ولايت امر بود و در دفاع از نظام ولايت فقيه با هيچكس حتي دوستانش نيز تعارف نداشت. از خاطر اين حقير هيچگاه فراموش نمي شود كه يكبار در جلسه در شوراي نگهبان مرحوم استاد در جمع اساتيدي چون دكتر كدخدائي و دكتر الهام و دكتر عزيزي و برخي ديگر از سخن استاد متعهد و روحاني زاده اي آنچنان برآشفت كه گفت: «آقاي ...اين نظام نظام مظلومي است، اگر فلان فقيه مجاهد و به رحمت خدا رفته الان اينجا بود شما را تعزير مي كرد. »
شايد بسياري ندانند كه اين فقيه مجاهد اهل بيت (ع) در دوران مسابقه برخي افراد در بهره بردن چرب و شيرين هاي دنيا، زندگيش را فروخت و پژوهشكده مطالعات و تحقيقات علوم اسلامي را تأسيس نمود تا بتواند به اهداف علمي و پژوهشي اش در دفاع از نظام امت و امامت جامه عمل بپوشاند. با آنكه از صاحب نظران علوم اسلامي و حوزوي به شمار مي آمد و با داشتن سابقه علمي و اخلاقي و تحصيلات حوزوي و درجه اجتهاد ترجيح داد در محيط دانشگاه بماند و عمر گرانمايه خويش را در حوزه علوم انساني و به ويژه فقه سياسي وقف كند.
دليل آن روشن بود. او در يك مقايسه و مطالعه تطبيقي ، فقه را «نماد علمي تشيّع» بر مي شمرد و بر اين اعتقاد بود «اگر فقه شيعه همراه با دولت هاي شيعه به معناي واقعي ، نه مانند قاجاريه ، افشاريه ، صفويه ، حتي ديالمه و آل بويه ، بلكه حكومت هايي مثل جمهوري اسلامي بود هم سرعتش و هم رشد كمّي اش و هم رشد كيفي اش ده ها برابر حالا بود. دليلش هم اين است كه اكنون در بطن جمهوري اسلامي ايران ، جوانه هايي كه در اين فقه زده و شاخه هاي ارزنده اي كه به وجود آمده در گذشته نبوده است . وقتي ما فقه جزا و فقه كيفري را در بطن اين حكومت آزمايش مي كنيم خيلي چيزها را درمي يابيم و فقه توسعه پيدا مي كند».
استاد ما معتقد بود: «اگر درتاريخ تجربه حكومتي داشتيم ، فقهمان بيشتر رشد مي كرد و صاف تر مي شد. اكنون بسياري از بحث ها در خلأ است و آزموده نشده است . خواه ناخواه فرصت جديد چند ساله اي به وجود آمده است كه فقه به عرصهء عمل بيايد تا خود را نشان دهد. بايد با اين فقه جامعه اي ايجاد كرد كه الگو و نمونه باشد. در آن صورت ، مي توانيم در دنيا بگوييم كه فقه شيعه نماد علمي تشيّع است ولي فقهي كه آزموده نشده و فقط نظري صرف است اين كارآيي را ندارد. فقه يعني : قانون . بنابراين ، فقه ما بايد با قانون گذاري هاي دنيا رقابت كند. و خود را نشان بدهد.»
ايشان جايگاه ولايت فقيه و مصلحت را در نظام بسيار والا مي دانستند و در خصوص نسبت توسعه فقه و حكومت اسلامي قائل بودند : «در بطن حكومت ها، فقه خيلي مي تواند توسعه پيدا كند، در حالي كه مسئلهء رؤيت هلال يك مسئله جزئي است ، هيچ طوري هم نمي شد كه بگوييم به طور سنّتي نگاه كنيد و ماه را پيدا كنيد و روزه و افطار كنيد ولي مي بينيم كه فقه در اين زمينه چه رشدي پيدا كرده است ! يا مثلاً فرض كنيد همين مصلحت فقط لفظش در فقه شيعه بود اما ببينيد اكنون چه ابعادي پيدا كرده است ! خود من يكي از مجلّدات فقه سياسي را تحت عنوان مصلحت در 500 صفحه نگاشته ام ، باز هم جا دارد. شما جاي جاي فقه را بگرديد، مي بينيد مصلحت جا دارد، منتها گاه گاهي مصلحت ها، مصلحت هاي منصوص است آنها ديگر بحثي ندارد. اما بعضي جاها مصلحت ها غيرمنصوص است . از مصلحت فتوا متولد نمي شود. مصلحت حكم زا نيست مثل كتاب و سنّت ، مثل برائت عقلي و شرعي حكم زا نيست ، ولي در حوزه اختيارات و ولايتي كه فقيه دارد، مصلحت در آنجا اثر مستقيم دارد. اين مسئله تا حالا خوب بحت نشده بود، ولي اكنون بحث مفصّلي است.»
استاد مرحوم ما جمهوري اسلامي را نظام مظلومي مي دانست و خدمت در آن را عبادت مي دانست و به همين دليل به هيچوجه از زير بار مسئوليت شانه خالي نمي كرد و در برخي موارد بايد گفت خود را قرباني مي كرد. از جمله اين موارد رياست دانشگاه تهران بود كه وقتي عليرغم ميلشان مسئوليت آن بر دوش ايشان قرار داده شد، با وجود كبر سن از بامدادان تا پاسي گذشته از شب بيش از امثال ما كار و فداكاري مي كرد. در گذشته علاوه بر رياست دانشكده حقوق و رياست دانشگاه تهران، سابقه دو دوره قانونگذاري بعنوان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و عضويت در هيات بازنگري قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و عضويت در هيأت امناي دانشگاه هاي امام خميني(ره) و علوم پزشكي زنجان و دانشگاه تهران را نيز در كارنامه خويش داشت.
ياد استاد گرامي باد، آنهم در آستانه برگزاري همايش «فقه سياسي و نظام سازي اسلامي» كه آرزو و توصيه ايشان در راستاي حركت در مسير توصيه رهبر معظم انقلاب بود، همايشي كه امروز در دانشگاه تهران برگزار مي شود و ايشان قرار بود افتتاح كننده آن باشند و با سخنان زلال برگرفته از مكتب امام راحل امت شيفتگان علم را سيراب سازند.
رضوان و رحمت الهي بر روح بزرگ اين فقيه گرانقدر و استاد ممتاز دانشگاه تهران باد.
¤ شاگرد استاد و عضو هيأت علمي دانشكده حقوق دانشگاه تهران

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
ضمن ابراز خوشحالي از پيروزي حزب اسلام گراي النهضه تونس در اولين انتخابات اين كشور پس از سقوط ديكتاتور بن علي و فراري شدنش به دامان آل سعود، و تبريك اين واقعه به همه علاقه مندان به اسلام و آزاديخواهان جهان، از بابت شركت وزير امور خارجه كشورمان در مراسم تدفين وليعهد جنايتكار عربستان گلايه داريم.
8911---0915
¤ عقده گشايي بخش فارسي (VOA) ارگان رسانه اي سازمان جاسوسي آمريكا سيا در تاريخ 4/8/90 در برنامه شامگاهي خود بر ضد روزنامه كيهان و مدير مسئول دلسوز و ولايي آن جاي تعجب ندارد كارتل ها و غول هاي رسانه اي بي شمار در اختيار دولتمردان آمريكا كه شبانه روز عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي و مسئولين خدوم آن به حرفهاي بي ارزش و دروغ مشغولند ، طبيعي است روزنامه كيهان را كه حرف حق مي زند و دغدغه پاسداري از خون شهدا را دارد برنمي تابند و تحمل حرف حساب كيهان را ندارند و با مصاحبه با عناصر فراري مثل رمضان پور و عليجاني عقده هاي حقارت آنها را به نمايش مي گذارند. اين نشانه تاثيرگذاري كيهان است. اي كاش مطبوعات خنثي نيز از مشي كيهان الگو مي گرفتند.
مراد بختياري
¤ از خداوند خواسته ام مردم را به گونه اي هوشيار كند كه به افرادي كه عشق به رئيس جمهور شدن كلافه شان كرده رأي ندهند بلكه ادب بشوند و قبل از هر چيز ياد بگيرند نيت و كارهاي خودشان را خالص براي خدا انجام بدهند.
9005---0913
¤ هر كشور و سياستمداري با دل بستن به غرب سرنوشتي بهتر از قذافي در پيش روي نخواهد داشت.
6701---0918
¤ شجريان خواننده سرگردان، در مصاحبه اخير خود با شبكه هاي دشمن رويگرداني اش از اسلام را آشكار كرده و گفته است: نظام با هنر كنار نمي آيد، همان گونه كه در طول 1400 سال (اشاره به قدمت اسلام) با هنر هرگز كنار نيامده اند.
2878---0919 و 4587---0912
¤ چرا سينماهاي اكران كننده فيلم ضد صهيونيستي «شكارچي شنبه» بسيار كم است؟
1836---0938
¤ از دكتر عزيزي معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري درخواست مي شود مشكل وام مسكن جانبازان را مرتفع نمايد. طي دو روز با كاركنان اين بخش در تماسم ولي هيچ كس نمي داند كه مشكل وام مسكن جانبازان چيست اين چه كار جمعي است كه براي آن شعار داده مي شد؟ از رئيس جمهور محترم نيز درخواست مي شود همچنان كه در سفرهاي استاني، از وضعيت اجراي مصوبات و پيشرفتها مطلع مي شود يك بار هم به جاي سفر استاني سفري به حوزه رياست جمهوري داشته باشد و بر امور اطرافيان نظارت نمايند كه چگونه با ارباب رجوع و تماس گيرندگان برخورد مي نمايند و چگونه به اجراي مصوبات و دستور العمل ها و منويات دولت پايبندند.
جمعي از جانبازان
¤ ساكن ميبد يزد هستم به علت سهل انگاري و بي دقتي و بي توجهي مامور قرائت كنتورگاز، مصرف ما را تصاعدي حساب مي كنند. تاوان ضعيفي چشم مامور را مگر ما بايد بپردازيم؟ متاسفانه كسي نيز نه اهميت مي دهد و نه رسيدگي مي كند.
8286---0939
¤ بانك ملت شعبه وزارت كار براي نقد كردن چك جام خود مبلغ پانصدتومان كارمزد برداشت مي كند، وقتي اعتراض مي شود اعلام مي دارند به هر كجا كه مي خواهي شكايت كن. از رئيس محترم بانك مركزي درخواست رسيدگي دارم.
6937---0919
¤ جمعه 29/7/90 براي سفر به مشهد مقدس به فرودگاه مهرآباد رفتم. با مشاهده ظواهر برخي از زنان و مردان مسافر در فرودگاه تأسف خوردم كه در كشور اسلامي كه به بركت خون شهدا مقتدرترين كشوريم چرا مسئولين امر نسبت به ترويج فرهنگ بيگانه و بدحجابي هيچ عكس العملي نشان نمي دهند.
3911---0914
¤ بانك تجارت طي توافقنامه اي با بنياد شهيد تسهيلاتي با سود بازپرداخت 14% به كاركنان بنياد داد اما زماني كه استفاده كنندگان مشخص و به بانك معرفي شدند، اعلام شد سود بازپرداخت 17% است. اين خلف وعده را چه كسي پاسخ مي دهد؟
4491---0912
¤ در چند نقطه از تهران كه گوسفند زنده عرضه مي شود رعايت حال مشتريان نمي شود. برخي فروشندگان به طرق مختلف كم فروشي مي كنند و از راه حرام ارتزاق مي كنند. خطاب به مسئولين شهرداري بنويسيد مهم تر از راه اندازي چنين مراكزي نظارت و كنترل فعاليت آنهاست، به صورتي كه در حق شهروندان اجحاف نكنند.
2139---0914
¤ براي بيمه شخص ثالث اتومبيل پرايد با استفاده از سه سال تخفيف (عدم تصادف) مبلغ 350هزار تومان پول پرداخت كرده ام. مسئولين بيمه مركزي چگونه ادعا مي كنند حق بيمه افزايش زيادي نداشته است.
3519---0912
¤ مبناي ديه را براساس ماههاي حرام سال 90 ميليون تومان محاسبه و اعلام كرده اند. بر اين پايه حق بيمه شخص ثالث را 100 درصد افزايش داده اند چرا بايد در ماههاي غيرحرام سال با فرمول خاص ماههاي حرام كه چندماه بيشتر نيست حق بيمه و پول ديه بپردازيم. مسئولين امر لطفا توجيه نكنند.
8949---0912
¤ ميانگين قيمت مرغ در كشور را به نقل از دولت 3200 تومان اعلام كرده ايد در حالي كه در حال حاضر در ميدان تره بار كيلويي 2850 تومان عرضه مي شود. چه نيازي داشت كه دولت چنين قيمتي را اعلام كند؟
خانم جلالي
¤ در قسمت جنوبي و شرقي مجلس شوراي اسلامي ساخت و ساز صورت مي گيرد، اما متاسفانه پيمانكاران اين ساخت و ساز هيچ گونه تدابيري براي عبور عابران از اين دو قسمت خيابان نيانديشيده اند و حال آنكه هر دو معبر ياد شده از معابر پر رفت و آمد مردم هستند.
خواجوي
¤ مدتي است كه به خاطر برخي حركات مغاير با عفت عمومي برخي عروس خانم ها با وضعيت بسيار نامطلوب پشت فرمان خودروهاي خود ظاهر شده و در حالي كه برخي از آنها سيگار هم مي كشند با راه انداختن سروصدا به مانور در ميادين مركزي شهر مي پردازند. چرا نيروي انتظامي و قضايي جلوي چنين حركاتي را در اين شهر مذهبي نمي گيرد.
نصراصفهان - اصفهان
 



احمدي نژاد: بايد مراقب بود ناتو و آمريكا جاي حاكمان ديكتاتور را نگيرند

رئيس جمهور در ديدار ميهمانان اتحاديه مطبوعات جهان اسلام هشدار داد تا با بركناري حاكمان ناشايست، ناتو و آمريكا جاي آنان را نگيرند.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در ديدار ميهمانان اتحاديه مطبوعات جهان اسلام، تشكيل اين اتحاديه را قيام براي انجام يك اقدام بزرگ، كارآمد و موثرتر در عرصه رسانه توصيف كرد و اظهار داشت: امروز رسانه ها مسئوليت و نقش بسيار مهمي در تكوين شخصيت افراد و جوامع و نيز در روابط بين انسان ها و ملت ها ايفا مي كنند.
رئيس جمهور رعايت دقت، صداقت و عدالت را از مهمترين مؤلفه هاي خبررساني دانست و تصريح كرد: رسانه ها در موضع قضاوت نسبت به اعمال و انديشه ديگران قرار دارند و بايد قضاوت عادلانه داشته باشند؛ حتي نسبت به اخبار دشمنان خود حق نداريم بي دقتي و ظلم كنيم.
رئيس جمهور با بيان اينكه براي ايفاي نقش در تحولات جهان و اثرگذاري در محيط اجتماعي بايد در پرداختن به موضوعات اولويت بندي داشت، به وضعيت ليبي اشاره كرد و افزود: معتقدم در اين راستا و بلكه بيشتر از كارهايي كه دولت قبلي ليبي، عليه ملت خود انجام مي داد، امروز ناتو انجام مي دهد؛ اما كسي از اقدامات آن خبر ندارد زيرا فضا را به گونه اي ترسيم مي كنند كه ديگران را وادار به حركت در آن مي كنند.
احمدي نژاد ادامه داد: در شرايط كنوني به نظر مي رسد مردم ليبي بايد نبرد طولاني مدت مجددي را با استعمار آغاز كنند چرا كه اشغالگران در حال تقسيم منافع و ثروت ليبي هستند لذا چنانچه رسانه اي به جاي پرداختن به اين مسئله اصلي صرفاً درگيري هاي ليبي را به تصوير بكشد، مشخص است كه راه را گم كرده و در فضاي سلطه گران حركت مي كند.
رئيس جمهور با بيان اينكه اگر تحليل روشن و دقيقي از تحولات جهان وجود نداشته باشد، دچار اشتباه خواهيم بود، گفت: كساني كه در مقابل ما هستند اين چنين نيست كه ضد اسلام باشند؛ زماني كه آنان اصل اخلاق و دين مداري را از صحنه جامعه كنار مي گذارند به اين معناست كه با همه پيامبران و بالاتر از آن با حقيقت انسان مخالف هستند زيرا حقيقت انسان به معناي آزادي، عدالت و ظلم ستيزي است.
وي با اشاره به اينكه بايد مراقب بود كه دشمنان دعواي اسلام و مسيحيت درست نكنند، افزود: ما مدافع حقوق همه مظلومان، همه انسان ها و همه ملت ها هستيم.
احمدي نژاد در ادامه رژيم صهيونيستي را حزبي با سازماندهي بسيار پيچيده كه مراكز قدرت، ثروت و رسانه را در اختيار دارد، توصيف و اضافه كرد: شصت سال است كه مردم اروپا به صهيونيست ها ماليات مي دهند و هزينه تبليغات و رقابت هاي انتخاباتي و احزاب را در غرب صهيونيست ها مي پردازند و مسلط بر آنها امور خود را اداره مي كنند و در اين ميان مردم و صاحبنظران غربي هيچ نقشي ندارند.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه سلطه گران براي سيطره بر جهان طرح و برنامه جديدي به راه انداخته اند، خاطرنشان كرد: آنان وقتي از منفور بودن خود بين ملت ها مطلع شدند و طراحي هايشان براي ملت ها افشا شد، طرح جديدي به راه انداخته و اين بار به بهانه كمك به آزادي ملت ها لشكركشي كرده و كشورها را اشغال مي كنند.
وي اظهار داشت: اطلاعات و اخبار به دست آمده حاكي از آن است كه ناتو بيش از ده سال قبل تصميم داشت به سمت شرق حركت كرده و اين منطقه را به تصرف درآورد و هدف اصلي آنها از اين اقدام بازسازي دوره استعمار با شعارهاي جديد است.
وي با مقايسه شرايط كنوني با تحولات قرن بيستم گفت: سلطه گران صد سال قبل به بهانه مقابله با دولت عثماني كه البته ضعف هاي فراواني داشت و با سوءاستفاده از اختلاف درون ملت ها و برخي افراد قدرت طلب منطقه را اشغال كردند و امروز تصور مي كنند كه فرصتي پيدا شده كه منطقه را مجدداً تحت سيطره خود قرار دهند كه بايد مراقب بود كه داستان صد سال قبل مجدداً تكرار نشود و با بركناري حاكمان ناشايست ناتو و آمريكا جاي آن را نگيرد.

 



سخنگوي شوراي نگهبان: تغيير نظام رياستي خللي به مردم سالاري وارد نمي كند

عباسعلي كدخدايي گفت: اگر نظام پارلماني يا رياستي يا نيمه رياستي باشد، تغييري در بحث جمهوريت و مردمسالاري نظام پيش نمي آيد.
عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان به جلسات مشترك شوراي نگهبان با وزارت كشور در خصوص انتخابات رايانه اي اشاره كرد و اظهار داشت: در حال حاضر همكاري خوبي بين كارشناسان شوراي نگهبان و وزارت كشور برقرار است و برنامه هاي خوبي را وزارت كشور در اين زمينه انجام داده است.
سخنگوي شوراي نگهبان تصريح كرد: ما نيازمند زيرساخت هاي زياد و اصلاح قانون هستيم البته پيشنهاد وزارت كشور اين است كه به صورت آزمايشي در برخي از حوزه ها، انتخابات به صورت رايانه اي برگزار شود اما هنوز درصدي تعيين نشده است لذا قرار شده كه امكانات و توانايي هاي حوزه ها مجدداً بررسي شود.
وي با تأكيد بر اينكه انتخابات رايانه اي اين دوره به صورت آزمايشي در برخي از حوزه ها انجام مي شود، گفت: ميزان حوزه هاي انتخابي دقيقاً تعيين نشده است اما منتظريم كه وزارت كشور امكانات حوزه ها را اعلام كند تا ما براساس آن تصميم گيري كنيم.
كدخدايي در خصوص فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اصلاح ساختار نظام با حفظ اصول و ارزش ها، گفت: فرمايشات مقام معظم رهبري بسيار دقيق و بجا بود و شايد در جامعه نيز همين احساس وجود داشت.
سخنگوي شوراي نگهبان بر همين اساس، فرمايشات مقام معظم رهبري را نقطه عطف بسيار خوبي در جامعه عنوان كرد و يادآور شد: اگر بحث هاي كارشناسي در اين زمينه انجام شود، بسيار خوب است و ما بايد طرح اين موضوع را به فال نيك بگيريم.
وي كه با فارس گفت وگو كرده است، ادامه داد: مهم اين است كه هر تجربه بشري نيازمند تغيير و تحول است و مقام معظم رهبري به خوبي به دو نكته ثبات اصول و تحول در روش ها اشاره فرمودند. ساختار نظام و قانون اساسي با حفظ اصول و ارزش ها، مانند هر تجربه بشري ديگري قابل تغيير است.
كدخدايي با بيان اينكه اصول قانون اساسي كه مبتني بر موازين اسلامي است مي تواند ثابت بوده و شكل آن تغيير كند، اظهار داشت: در دوره اول ما در كشور هم رئيس جمهور و هم نخست وزير داشتيم كه پس از بازنگري قانون اساسي، نخست وزير حذف شد، در حال حاضر نيز اگر نظام پارلماني يا رياستي يا نيمه رياستي باشد، تغييري در بحث جمهوريت پيش نخواهد آمد.
سخنگوي شوراي نگهبان همچنين افزود: كارشناسان بايد نظرات علمي خود را بيان كنند و هر زمان كه مصلحت بود اين كار صورت گيرد.
وي در ادامه به كار گروه بين دولت، مجلس و شوراي نگهبان كه چند ماه قبل تشكيل شده و جلسات متعددي برگزار كرده بود، اشاره كرد و اظهار داشت: در اين كارگروه نيز مطالبي در خصوص اصلاح روش ها و ساختار نظام و بازنگري در قانون اساسي مطرح شد؛ همچنين در اين زمينه پس از اتمام كارگروه در هيئت حل اختلاف نيز صحبت هايي شده است اما مباحث نيازمند اين است كه ما براساس اصل 177 در آينده هرگاه مصلحت بود، اقدام كنيم.
كدخدايي در خصوص تلاش برخي رسانه هاي خارجي براي ربط اين موضوع به تغيير جمهوريت نظام گفت: اينكه نظام پارلماني يا رياستي يا نيمه رياستي باشد خللي به جمهوريت، دموكراسي و مردم سالاري وارد نمي كند چرا كه اگر به اين شكل باشد خيلي از نظام هايي كه در غرب پارلماني هستند مغاير دموكراسي عمل مي كنند. «تغيير روش ها و ساختار نظام، نيازمند اصلاح قانون اساسي است و قانون اساسي را در آينده دور يا نزديك به تعبير مقام معظم رهبري هرگاه لازم شد، اصلاح مي كنيم.»
وي در خاتمه در خصوص نهاد رسمي اعلام نتايج انتخابات نيز خاطرنشان كرد: اعلام نتيجه از سوي وزارت كشور و تأييد صحت حوزه ها توسط شوراي نگهبان صورت مي گيرد.

 



قبرستان اسقاطي ها و پايان عبرت آموز كودتاي مجازي (خبر ويژه)

يكي ديگر از رسانه هاي وابسته به اپوزيسيون خارج كشور اعلام كرد به زودي تعطيل مي شود.
اعلام تعطيلي «تهران ريويو» در حالي است كه پيش از اين، «جرس» و «رسا» از تعطيلي قريب الوقوع خبر داده اند، و سايت هايي نظير روزنت، راديو زمانه، امروز، نوروز، كلمه و... نيز به حالت نيمه تعطيل درآمده اند. از سوي ديگر، خبر اخراج همكاران صداي آمريكا يكي پس از ديگري منتشر مي شود. طنز ماجرا اين است كه به هنگام آغاز فتنه سبز، وزير خارجه و برخي مقامات ديگر آمريكا ادعا كرده بودند راه جنبش سازي مصنوعي براندازي از طريق مجازي را يافته اند و اين بار معجزه خواهد شد. رهبر فرزانه انقلاب همان هنگام اعلام كردند كه فتنه 88، صرفا كاريكاتور انقلاب است.
«تهران ريويو» ضمن انتشار خبر قريب الوقوع خود نوشت: «تعطيلي قريب الوقوع اين رسانه و احتمال تعطيلي رسانه هاي مخالف مشابه، بهانه اي براي نوشتن است. تعطيلي رسانه هاي اپوزيسيون به دست خود مي تواند همراه با اين توجيه باشد كه چنين رسانه هايي با هدف دامن زدن به موج سبز پديد آمده اند و حال كه موج فروكش كرده، آنها نيز محملي براي وجود پيدا نمي كنند. ما زود نااميد مي شويم، به همان سرعتي كه به هيجان مي آييم و خيلي از ما كه ايران را ترك كرديم، مي توانستيم بمانيم و اجتماع آزاديخواهان را انبوه تر كنيم، اما راه نجات (عافيت طلبي) را برگزيديم، در روزهاي آغازين جنبش سبز سخن از «ماراتن» بود و رقابتي طولاني مدت و نفس گير با حاكميت كه در آن حرف اول را «بردباري» رقيبان مي زد، اما همه اين هشدارها به فراموشي سپرده شد، چنانچه پيام «صبر و ايستادگي» ميرحسين موسوي هم در عمل فايده بخش نبود چون ديگران هوايي متفاوت در سر داشتند.»
اين سايت ضدانقلابي با اذعان به وابستگي اغلب فعالان اپوزيسيون به بيگانگان نوشت: ما حالت قضا و قدري پيدا كرده ايم. و اين، عينيت هم پيدا كرده است. ما وقتي از تقدير و سرنوشت حرف مي زنيم، پيش و بيش از هر چيز به «غرب» نظر داريم. به اين اعتبار، مرادمان از نيروهاي غيبي نيز همان «نيروهاي غربي» است كه در سرنوشت ما نقشي تعيين كننده دارند، آن گونه كه همه حركت ها و تلاش هاي ما بيهوده و پوچ به نظر مي رسد. هستند در ميان ما كساني كه مي گويند، «آمريكا بايد بخواهد تا ما بتوانيم بر رژيم غلبه كنيم». اين باور در ميان ما قوي است و دنبال سناريوهاي نوشته شده در واشنگتن و لندن هستيم.





 



وقتي خودمان هستيم چه نيازي به هيئت امنا! (خبر ويژه)

در حالي كه جلسه هيئت امناي جديد دانشگاه آزاد براي تعيين رئيس اين دانشگاه ماه ها به تاخير افتاده، هيئت موسس(!؟) اين دانشگاه تشكيل جلسه داده و تصميماتي را نيز اتخاذ كرده است.
در گزارش رسانه هاي زنجيره اي فقط نامي از آقاي هاشمي رفسنجاني برده شده و نام ساير حاضرين در اين جلسه قيد نشده است. هيئت موسس واقعي دانشگاه آزاد، غير از رهبرمعظم انقلاب، آقايان هاشمي، موسوي اردبيلي، مرحوم حاج سيداحمد خميني(ره)، عبدالله جاسبي و ميرحسين موسوي بوده اند و به دنبال بلاموضوع شدن اين تركيب به دلايل مختلف، افرادي چون آقايان ميرزاده، محسن قمي و سيدحسن خميني جايگزين شده اند هرچند كه تركيب جديد در واقع هيئت موسس نيست.
اما صرف نظر از اين موضوع بايد توجه داشت كه طبق اساسنامه جديد دانشگاه آزاد- مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي- محوريت تصميم گيري هاي تازه در اين دانشگاه، هيئت امناي جديد آن است كه به خاطر برخي كوتاهي ها و كارشكني ها تاكنون نتوانسته تشكيل جلسه داده و جايگزين عبدالله جاسبي را انتخاب كند.
براساس خبر منتشره، در جلسه مورد اشاره هيئت موسس، از جمله برنامه 5 ساله دانشگاه و برنامه استراتژيك آن، شاخص هاي آموزشي- دانشجويي، پژوهشي و فناوري، فرهنگ ديني، رفاهي- دانشجويي، اعتبارات و امكانات و سازمان سما، پيشنهادي دانشگاه و دبيرخانه هيات موسس و نرخ رشد آنها مطرح و به تصويب رسيده است(!)
يادآور مي شود هيئت كذايي، پيش از اين نيز براي وقف-ملك شخصي- كردن دانشگاه به نام برخي اعضاي هيئت، خيز برداشته بود كه به سرانجام نرسيد.
اموال دانشگاه آزاد پيش از اين، 250 هزار ميليارد تومان برآورد مي شد اما كريم زارع معاون اين دانشگاه به تازگي اين رقم را 300هزار ميليارد تومان اعلام كرده است.
يادآور مي شود در جلسه هيئت موسس دانشگاه آزاد در تاريخ 7 تير 89 كه در دفتر آقاي هاشمي رفسنجاني تشكيل شده بود، وي گفته بود: ما وقتي مي خواستيم اين دانشگاه را تاسيس كنيم پنج شش نفر بوديم كه رفتيم به ثبت شركت ها و اينجا را به ثبت رسانديم و از جهت قانوني و قانون ثبت شركت ها، مالك محسوب مي شويم و در صورت فوت ما فرزندان ما مي توانند براي تصاحب دانشگاه اقدام نمايند.
اما با ارجاع پرونده دانشگاه آزاد به شوراي انقلاب فرهنگي از سوي رهبرمعظم انقلاب، دفتر ماجراي وقف اين دانشگاه به نام هيئت موسسه آن بسته شد.

 



هيلاري خانم ، داري بچه گول مي زني؟! (خبر ويژه)

رئيس تلويزيون سلطنت طلب «پارس»، در واكنش به مصاحبه هيلاري كلينتون گفت: شما مقامات آمريكايي حقه باز هستيد و بچه گول مي زنيد!
حسن رهنوردي كه مجري گري يكي از برنامه هاي تلويزيوني پارس را به عهده دارد، خطاب به وزير خارجه آمريكا گفته است: شما دائما مشغول حقه بازي و دروغ گفتن هستيد و همه حرف هايي كه در مصاحبه زديد من يكي آنها را خريدار نيستم.
به گزارش «البرز»، وي افزود: «اينكه مي گوييد مي خواهيد سفارتخانه مجازي درست كنيد بچه بازي است. اين گول زدن يك ملت است. اگر مي خواهيد آزادي بيان را ايجاد كنيد لازم نيست چون ما آزادي بيان داريم، شما هر چه مي خواهيد به ايران فكس يا ايميل كنيد مي رود و مي آيد. اين طرح ها به عقيده من عملي نيست. تشكيل سفارتخانه مجازي، معذرت مي خواهم بچه گول زدن است.»
او با عصبانيت از مشاوران ايراني سياستمداران آمريكايي گفت: «شما چه اطلاعاتي مي خواهيد از ايران؟ من مي گويم و امثال من هم فراوان هستند كه بگويند و زيادتر از من هم مي دانند. شما اول بهتر است مشاورين خود را عوض كنيد، مشاورين شما امثال «سازگارا» و «تريتا پارسي» و امثال اينها. اين جماعت تماما خائن هستند.»
او در ادامه با متهم كردن آمريكايي ها به دروغ گويي و حقه بازي ادامه داد: «شما مي گوييد از آرمان هايتان حمايت مي كنيم؟ آرمان ما آريايي است. اصلا ما نمي توانيم با شما جور در بياييم. شما دائما مشغول حقه بازي و دروغ گفتن هستيد و همه حرف هايي كه در مصاحبه زديد من يكي از آنها را هم خريدار نيستم.»

 



مشكل آمريكا اين است كه ايران نمي ترسد (خبر ويژه)

يك افسر سابق سازمان سيا مي گويد تمام هدف دولت هاي فعلي و قبلي آمريكا اين است كه ايران را با تحريم و تهديد نظامي بترسانند اما مسئله اصلي اين است كه ايراني ها نمي ترسند.
به گزارش «ديلي بيست»، نومحافظه كاران آمريكايي به دولت اوباما فشار وارد مي كنند تا ايران را تهديد نظامي كند. غرب ادعا مي كند ايران درصدد ساخت سلاح هسته اي است و از قرار معلوم توطئه ايران براي ترور سفير عربستان در واشنگتن؛ هم مطرح است. بيل كريستول نومحافظه كار مي گويد ما مي توانيم به سپاه پاسداران ضربه بزنيم و آنها را تضعيف كنيم. اما رئول مارك گركت مأمور سابق آژانس اطلاعات مركزي (CIA) و عضو ارشد بنياد دفاع از دموكراسي به همان اندازه صريح است و مي گويد «دولت اوباما به ايران فشار وارد مي كند اما آنها نمي ترسند. ايراني ها از تهديدهاي سرسختانه ما، در گوشه اي نمي ترسند. ما دوست داريم آنها به خود بلرزند و بترسند اما افسوس كه متأسفانه چنين اتفاقي نمي افتد.»
ديلي بيست با اشاره به رقابت هاي نومحافظه كاران و دموكرات ها مي نويسد: جمهوري خواهان اين را القا مي كنند كه اوباما عراق را به ايران باخت، چون نيروهاي آمريكا را از عراق خارج مي كند. اين تبليغات آزار دهنده است. حرف جان بولتون درست است كه «سياست خروج نيروها از عراق باعث تقويت ايران خواهد شد» اما در هر حال حضور ناكام در عراق را بوش ابداع كرد نه اوباما. اوباما موافقت كرد كه از عراق خارج شود اما بوش هم گزينه هاي كمي براي تصميم گيري و انتخاب داشت زيرا دولت عراق حاضر به پذيرفتن كمتر از اين پيشنهاد نبود. اوباما نيز انتخاب هاي كمي دارد چرا كه عراق نمي خواهد به سربازان آمريكايي مصونيت تعقيب قضايي دهد. صادقانه بگويم، اگر كسي عراق را به ايران باخته، آن نومحافظه كاران هستند. آنها بودند كه براي درهم شكستن عراق صدام حسين فشار آوردند و هنگامي كه اين خواسته را عملي كردند، تنها وزنه تعادل منطقه اي در مقابل ايران را از بين بردند. نومحافظه كاران! هم اكنون به ايران تعظيم كنيد!

 



سنگ پاي اصل... محصول نهضت آزادي! (خبر ويژه)

رئيس گروهك نهضت آزادي نسبت به پيامدهاي درازمدت پيروزي اسلامگرايان در انتخابات تونس ابراز نگراني كرد.
ابراهيم يزدي در نامه اي خطاب به راشد الغنوشي رئيس حزب النهضه نوشت: پيروزي حزب شما تحسين برانگيز است اما اين پيروزي بار سنگيني بر دوش شما گذاشته است. من در حالي كه شديدا تحت تاثير بلوغ سياسي مردم تونس قرار گرفته ام، به طور جدي نگران پيامدهاي درازمدت آن هستم. ما مسلمانان براي تحقق حقوق اساسي و آزادي و حق حاكميت خود مبارزه مي كنيم اما تجربه كافي با دموكراسي نداريم و استبداد را از بين نمي بريم. اين همان چيزي است كه براي ما اتفاق افتاده است!
وي خواستار توجه به تنوع و تكثر و تسامح و تساهل و سازگاري ميان كنشگران در صحنه سياست تونس شد و نوشت: نمونه اي باشيد از سعه صدر و به رسميت شناختن حقوق دگرانديشان. من از خدا مي خواهم شما را از ارتكاب اشتباهاتي كه ما در ايران دچار شديم يا موارد مشابه، حفظ نمايد.
متهم كردن جمهوري اسلامي به استبداد و اختناق از سوي ابراهيم يزدي در حالي است كه سران گروهك نهضت آزادي به توصيه برخي اعضاي شوراي انقلاب و موافقت حضرت امام خميني(ره)، مامور تشكيل اولين دولت-موقت- جمهوري اسلامي شدند. با اين حال آنها ارتباطات خود با لانه جاسوسي آمريكا را گسترش دادند و از ايجاد تقابل و بن بست درون نظام مضايقه نكردند. اين طيف البته پس از انتشار اسناد لانه جاسوسي توسط دانشجويان، مجبور به استعفا و كناره گيري از دولت جمهوري اسلامي شدند بي آن كه محاكمه و مجازات شوند. با وجود اين رأفت اسلامي در قبال كساني چون يزدي و اميرانتظام و...، خيانت هاي نهضت آزادي به ملت ايران پاياني نداشت. آنها ضمن حفظ پيوند خود با گروهك هاي ديگر نفاق، در روزگار سخت دفاع مقدس نقش ستون پنجم را در جنگ رواني عليه ملت ايران ايفا مي كردند و در مقاطع انتخاباتي نيز غالبا خواستار تحريم اين فرآيند مشاركت شدند. بعدها برخي از اعضاي اين طيف در انتخابات شوراي شهر- با اغماض خيانت آميز اصلاح طلبان- اجازه پيدا كردند نامزد انتخابات شوند اما با فضاحت تمام، دست خالي از صحنه اعتماد مردم برگشتند. اين طيف همچنين يكي از تحريك كنندگان به فتنه و اغتشاش و تقابل با جمهوريت طي دهه گذشته بوده اند.
با اين اوصاف بايد پرسيد كدام طرف سعه صدر و كرامت به خرج دهد و كدام طرف از اين بزرگواري ها، نهايت سوء استفاده را براي استبداد راي و خيانت و بازگرداندن استعمار به كشور كرد؟!

 



سيانيوز: مگر حمايت آمريكا از جنبش سبز چه عيبي داشته؟! (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي نزديك به سازمان سيا از اپوزيسيون خواست موضعي عليه اظهارات وزير خارجه آمريكا نشان ندهند چرا كه اپوزيسيون به كمك آمريكا نيازمند است.
نويسنده گويانيوز تاكيد مي كند: اعلام مخالفت با كمك آمريكا نه لازم است و نه شايسته. منظور من اين نيست كه از گفته خانم كلينتون استقبال كنيم. اما چه ضرورتي دارد مخالفان ج.ا ايران از حالا اعلام كنند كه درخواست كمك نمي كنند يا آن را رسوايي و خيانت معرفي مي كنند و موقعيتي ايجاد كنند كه حتي در صورت اجبار[!؟] هم نتوانند آن استقبال از كمك را انجام دهند. دخالت محدود و كوتاه جامعه جهاني [اسم مستعار آمريكا و اسرائيل و انگليس] در امور داخلي كشورها در صورت درخواست يك اپوزيسيون قوي و محبوب[!؟]، ديگر آن قباحت گذشته را ندارد. البته منظور من اين نيست كه اين امر كاملا مثبت است[!]
گويانيوز همچنين نوشته كه بدون كمك خارجي نمي توان به مصاف جمهوري اسلامي رفت و سخنان هيلاري كلينتون در مخالفين ايجاد روحيه و اميد مي كند.
گفتني است همزمان با انكار پيوند فتنه سبز و بيگانگان از سوي برخي گروه هاي نفاق، ويدئوهاي برخي اغتشاشات كه در آن حاضران به نفع آمريكا و اسرائيل شعار مي دهند در فضاي اينترنت منتشر شده و منتشر كنندگان پرسيده اند: با اين صحنه ها چطور مي شود گفت جنبش سبز هيچ تقاضاي كمك از آمريكا نكرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14