(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 14 آبان 1390- شماره 20066

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتشار گزارش آمانو عليه ايران به تعويق افتاد
آيت الله خاتمي: سرنوشت قذافي در انتظار آل خليفه و آل سعود است
واكنش رئيس دفتر نظامي فرمانده كل قوابه اظهارات اخير مقامات آمريكايي
لاريجاني در ديدار وزير خارجه غنا:
مخالفت با ديكتاتورهاي مورد حمايت واشنگتن دليل خصومت ورزي آمريكا با ايران است
غدير، نااميدكننده دشمنان
امام جمعه قم: خشك مغزان واشنگتن توان عبور از خاكريز ملت ايران را ندارند
وحدت كامل در اردوگاه اصولگرايان براي پيروزي در انتخابات مجلس نهم
سردار نقدي: سقوط استكبار شتابان شده است
معاون اول قوه قضائيه: فساد بانكي اخير از نوع پرونده 123 ميلياردي و شهرام جزايري بود
محمد توسلي به اتهام جعل امضا بازداشت شد
راسموسن: ناتو به هيچ وجه در پي حمله به ايران نيست



انتشار گزارش آمانو عليه ايران به تعويق افتاد

سرويس سياسي-
گزارش هاي منتشره از منابع غربي حاكي از آن است كه مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي گزارش خود درباره جمهوري اسلامي ايران را به تأخير انداخته است.
در حالي كه قرار بود گزارش يوكيا آمانو درباره برنامه هسته اي كشورمان روز جمعه 13آبان (4نوامبر 2011) منتشر شود، منابع غربي خبر داده اند كه انتشار اين گزارش تا روز چهارشنبه (9 نوامبر 2011) به تعويق افتاده است. پيش از اين منابع متعدد غربي اعلام كرده بودند كه آژانس قصد دارد در اين گزارش مجموعه اي از اسناد تكراري و جعلي عليه ايران را كه ادعا مي كند در برنامه هسته اي ايران يك جنبه نظامي وجود دارد، منتشر كند.
بنابر گزارش ها، گزارش نوامبر 2011 احتمالاً يك ضميمه 30صفحه اي خواهد داشت.
همچنين ديپلمات هاي مطلع معتقدند اصلي ترين دستور كار سفر يوكيا آمانو به واشنگتن در روز چك كردن نسخه اي از گزارش عليه ايران با مقام هاي ديپلماتيك و اطلاعاتي آمريكا بوده است.
با اين وجود، ظاهراً آمانو دريافته است كه انجام اين اقدام عليه كشوري مانند ايران كه پادمان ها را به طور كامل اجرا مي كند و بازرسان آژانس هيچ نشانه اي از انحراف در فعاليت هاي هسته اي آن گزارش نكرده اند، بسيار دشوار است.
كارشناسان در تهران عقيده دارند به 3 دليل انتشار گزارش نوامبر آنگونه كه مدنظر آمريكاست، به آساني انجام نخواهد شد.
نخستين دليل مقاومت شديد روسيه، چين و كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در وين است كه عقيده دارند اين گزارش حرفه اي، مستند و بي طرفانه تنظيم نشده است. روسيه و چين هفته گذشته با نگارش نامه اي خطاب به آمانو او را از اين كار برحذر داشتند.
دليل دوم به اختلاف شديد ميان يوكيا آمانو و هرمن ناكارتس بازمي گردد. ناكارتس به عنوان رئيس بخش پادمان عقيده دارد اين گزارش كاملاً سياسي، بر مبناي اسناد اثبات نشده، غيرمنطبق با يافته هاي بازرسان و صرفاً متكي بر ادعاهاي سرويس هاي اطلاعاتي چند كشور غربي و در نهايت غيرقابل دفاع است.
و سومين دليل اين است كه اساساً اين اسناد حتي اگر منتشر شود، ادعاهاي آمريكا عليه ايران را ثابت نمي كند و در واقع محتواي اسناد به هيچ وجه نشان دهنده وجود يك برنامه واقعي ساخت سلاح هسته اي در ايران نيست. اين موضوعي است كه برخي منابع مي گويند اين اصلي ترين موضوع گفت وگوي آمانو با كارشناسان اطلاعاتي آمريكا در واشنگتن بوده است. به عبارت ديگر سؤالي كه اكنون آژانس از واشنگتن دارد اين است كه حتي اگر به خاطر آنها اعتبار خود را ناديده گرفته و اين اسناد را منتشر كند، آيا آنها خواهند توانست با استفاده از اين اسناد، ادعاي خود را عليه ايران ثابت كنند يا اينكه اين اسناد صرفاً تبديل به يك پاشنه آشيل هميشگي در تاريخ آژانس خواهد شد؟
يك كارشناس مطلع در اين باره گفت: «آژانس نگران است كه اسناد مطالعات ادعايي از حالت هندوانه دربسته خارج شود و در معرض نقد كارشناسان قرار بگيرد. الان حرف دبيرخانه به آمريكايي ها اين است كه اگر آنها اين اسناد را منتشر كنند، آيا آمريكا قادر خواهد بود از وثاقت اسناد و اعتبار به حراج گذاشته شده آژانس دفاع كند؟ اين مسئله اي است كه آمريكايي ها قادر نيستند بابت آن به آژانس اطمينان بدهند.»
مجموعه اين دلايل باعث شده انتشار گزارش جديد عليه ايران فعلاً به تاخير بيفتد.

 



آيت الله خاتمي: سرنوشت قذافي در انتظار آل خليفه و آل سعود است

امام جمعه موقت تهران خطاب به آل سعود و آل خليفه گفت: با اين جنايات ، سرنوشت قذافي و صدام خيانتكار را در پيش رويتان خواهيد ديد؛ دوران ابرقدرتي آمريكا در حال افول است و دولت آمريكا تا كنون روزهاي ذلت بار اينچنيني را به خود نديده است.
به گزارش فارس، آيت الله سيد احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران ديروز در مراسم عبادي سياسي نمارجمعه تهران يوم الله 13 آبان را به عنوان مهمترين موضوع سخنانش با سه مناسبت عنوان كرد و گفت: در 13 آبان سال 1343 طاغوتي ها دزدانه و رندانه مرجع بزرگوار مردم را به جرم اينكه عليه كاپيتالاسيون (مصونيت قضايي اتباع آمريكايي در ايران) فرياد كشيد به تركيه تبعيد كردند و اين خود نشانه آمريكايي بودن شاه بود.
امام جمعه موقت تهران مناسبت دوم 13 آبان را شهادت دانش آموزان و دانشجويان مقابل دانشگاه تهران عنوان و تصريح كرد: اين دانش آموزان و دانشجويان به علامت اعتراض نسبت به رژيم شاه آمده بودند كه اين رژيم آنها را به خاك و خون كشيده و56 نفر شهيد و صدها تن توسط رژيم مزدور شاه مجروح شدند.
وي تصريح كرد: سومين مناسبت مربوط به دانشجويان پيرو خط امام(ره) است كه در 13 آبان ماه 1358 به جاسوس خانه آمريكا يورش برده و آن را به تسخير خود درآوردند؛ 15 سال پيش از اين واقعه، شاه بنابر خواسته آمريكا، امام(ره) را تبعيد كرد و اين دانشجويان با تسخير لانه جاسوسي آمريكا را تبعيد كردند.
آيت الله خاتمي در ادامه به ارائه يك تحليل قرآني در زمينه شناخت استكبار پرداخت و يادآور شد: درآيات فراواني به شناخت استكبار پرداخته شده اما دو كليد واژه در آن وجود دارد كه اولين كليد واژه شيطان و دومين آن واژه فرعون است.
امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اينكه هر موجود طغيانگر موذي شيطان نام دارد، اظهار داشت: كسي كه آيات قرآن در اين زمينه را بررسي مي كند، تمام ويژگي هاي يك نظام استكباري را پيدا خواهد كرد.
وي در ادامه به 3 ويژگي مشترك شيطان و فرعون اشاره كرد و گفت: اولين ويژگي، خودبرتربيني است؛ اين ويژگي را به وضوح در دولت هاي استكباري بويژه آمريكا مي توان ديد آنها بدون هيچ مدركي ادعا مي كنند كه مدير جهان هستند و بايد در همه عرصه ها حضور داشته باشند.
آيت الله خاتمي با بيان اينكه طي 50 سال اخير آمريكا در ده ها كشور دخالت مستقيم نظامي و غيرنظامي داشته است، افزود: آمريكا در حال حاضر نيز اين ادعا را مي كند اما واقعيت اين است كه كشتي آمريكا به شدت به گل نشسته است و به جدّ صداي شكسته شدن استخوان هاي ليبرال دموكراسي غرب به گوش مي رسد و اين را خود تحليل گران آمريكايي بيان مي كنند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در هواي صفر درجه مردم آمريكا چادر زده اند تا فرياد اعتراضشان را به دنيا برسانند، يعني 99 درصد عليه يك درصد بپا خاسته اند؛ از اين رو بايد به سران آمريكايي گفت كه شما نمي توانيد خانه خود را اداره كنيد، چگونه ادعاي دروغين مديريت جهاني را داريد؟
وي در ادامه به ويژگي دوم مشترك بين شيطان و فرعون پرداخت و افزود: سران استكبار تمام قواي خود را براي مقابله با يكديگر بسيج مي كنند، فرعون از جلسه مشاورانش بيرون آمد و تمام توطئه هاي خود را براي مقابله با موسي چيد.
آيت الله خاتمي بر همين اساس به تمامي كارشكني ها، جنگ تحميلي، كودتاها و فتنه سبز سال 88 كه يك كودتاي مخملي بود و از سوي آمريكا عليه ملت ايران شكل گرفت، اشاره و تصريح كرد: از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي آمريكا تمام تلاش خود را عليه اين ملت بكار گرفته اما در تمامي اين تلاش ها شكست خورده و ملت ايران با معنويت خود توطئه هاي آنها را خنثي كرده است.
امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اينكه مسئولان آمريكايي با كمال وقاحت و رسوايي در پشت تريبون ،ترور فرماندهان سپاه ايران را بيان مي كنند، افزود: آنها بي شرمانه مي گويند كه فرمانده سپاه قدس جمهوري اسلامي ايران بايد ترور شود؛ آنهايي كه عراق و افغانستان را اشغال كردند، امروز ما را به ترور متهم مي كنند؛ اما اين اوج ننگ آمريكايي ها و در واقع اوج اقتدار ايران اسلامي است كه اشك آنها را در آورده است.
وي در ادامه سومين ويژگي را خيانت عليه بشريت دانست و اظهار داشت: تاريخ، جنايات اتمي آمريكا در ناكازاكي و هيروشيما را از ياد نبرده و اين موارد تا ابد به عنوان لكه ننگ آمريكا به جا خواهد ماند.
آيت الله خاتمي همچنين به زندان گوآنتانامو و زندان ابوغريب، حمايت از جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين و جناياتي كه با چراغ سبز آمريكا در بحرين صورت مي گيرد، اشاره كرد و اظهار داشت: مباشر جنايتكاران، آل سعود و آل خليفه هستند كه پزشكان، پرستاران و زن ها را با فجيع ترين شكل شكنجه مي كنند.
امام جمعه موقت تهران خطاب به آل سعود و آل خليفه گفت: با اين جنايات ،سرنوشت قذافي و صدام خيانتكار را در پيش رويتان خواهيد ديد؛ دوران ابرقدرتي آمريكا در حال افول است، شايد دولت آمريكا تا كنون روزهاي ذلت بار اينچنيني را به خود نديده است.
وي بر همين اساس به سقوط بن علي، نامبارك و قذافي اشاره كرد كه نوكران آمريكا بودند و در يك سال ذليلانه به خفت افتادند و اين خود نشانه هايي بر افول ابرقدرتي آمريكاست.
آيت الله خاتمي همچنين ادامه داد: سقوط ديكتاتورها، جنبش مردمي وال استريت، خروج آمريكا از عراق و عضويت فلسطين در يونسكو نشانه هاي ديگري از اين افول است؛ البته وظيفه ما اين است كه نفرتمان را از آمريكا بطور مداوم اعلام كنيم.
امام جمعه موقت تهران خاطر نشان كرد: فرياد «الموت لآمريكا و لاسرائيل» مسلمانان سراسر جهان بويژه ايراني ها در مراسم برائت از مشركين صحراي عرفات را پر خواهد كرد.
وي در ادامه به مناسبت بسيار مهم شب و روز عرفه اشاره و اضافه كرد: روز عرفه با تمام ماه مبارك رمضان برابري مي كند و خداوند اين روز را فرصتي براي دعا و مناجات قرار داده تا اگر در ماه رمضان كسي بخشيده نشده، اميد مغفرتش در عصر روز عرفه باشد.
آيت الله خاتمي خطاب به جوانان يادآور شد: دعا و مناجات ، كشور را بيمه كرده، مي كند و خواهد كرد و عاقبت بخيري را بايد در انس با خداوند جستجو كرد.
امام جمعه موقت تهران بر همين اساس به روز مهم عيد قربان اشاره كرد و اظهار داشت: نماز عيد قربان در كشور احياء شده و اين نماز كمتر از نماز عيد سعيد فطر نيست.
وي يادآور شد: ارتباط با خداوند و ارتباط با مردم و دستگيري از محرومان از ويژگي هاي مهم روز عيد قربان است و قرباني كردن در اين روز فضيلت بسيار زيادي دارد.
حجت الاسلام خاتمي در خطبه اول نماز عبادي سياسي جمعه تهران به شهادت جانگداز امام باقر(ع) اشاره كرد و گفت: امام باقر(ع) در عرصه زهد برترين و در عرصه علم عالم ترين بوده اند.
امام جمعه موقت تهران بر اساس فرموده امام باقر(ع) دروغ را آفت بسيار بزرگي دانست و يادآور شد: دروغ در عرصه فردي صفاي خانواده را از بين مي برد و در عرصه اجتماعي و سياسي سلب اعتماد مي كند.
وي با بيان اينكه امام صادق(ع) فرمودند «ما مي خواهيم شيعيان پاي قول خود بايستند»، افزود: اين با اخلاق شيعه سازگار نيست كه براي بدست آوردن كرسي هاي مجلس باغ سبز دروغين به مردم نشان داده شود و زماني كه عملي نشد، گفته شود كه نگذاشتند.
آيت الله خاتمي ادامه داد: خيانت در هر عرصه اي با شيعه امام باقر(ع)بودن سازگاري ندارد؛ همچنين از جمله ارزش هاي انساني از نظر امام باقر(ع)، امانت دار بودن است.

 



واكنش رئيس دفتر نظامي فرمانده كل قوابه اظهارات اخير مقامات آمريكايي

سردار محمد شيرازي اظهارات اخير آمريكايي ها و پيشنهاد ترور فرماندهان سپاه توسط مقامات اين كشور را نشانه قرار گرفتن آنها در شرايط اضطراري دانست.
سردار محمد شيرازي رئيس دفتر نظامي فرمانده كل قوا در گفت وگو با فارس، در خصوص اظهارات اخير برخي مقامات آمريكايي مبني بر ترور فرماندهان سپاه، اظهار داشت: اينها موضع گيري جديدي نيست و حالا اگر روي يك مطلبي دست مي گذارند نشانه اين نيست كه بخواهند كار خاصي انجام بدهند.
وي افزود: البته نظر اينها هميشه مخالفت با انقلاب اسلامي ايران و پيشرفت كشور و عناصر مؤثر در انقلاب بوده و هست و مخالفت با آن چيز جديدي نيست. شيرازي با اشاره به شرايط داخلي و مشكلات دولت آمريكا و سخنان برخي مقامات اين كشور نيز تاكيد كرد: آنها با توجه به اينكه در شرايط اضطرار به سر مي برند، هر روز يك شعار مي دهند و يك حرفي مطرح مي كنند و آن حرف را هم در بعد سياسي زدند. رئيس دفتر نظامي فرمانده كل قوا در پايان تصريح كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از روز اول آماده بوده و پاي كار است و مشكلي ندارد.

 



لاريجاني در ديدار وزير خارجه غنا:
مخالفت با ديكتاتورهاي مورد حمايت واشنگتن دليل خصومت ورزي آمريكا با ايران است

رئيس مجلس شوراي اسلامي، مخالفت جمهوري اسلامي ايران با ديكتاتورهاي مورد حمايت واشنگتن را دليل خصومت ورزي آمريكا با كشورمان دانست.
علي لاريجاني در ديدار با الحاج محمد مومني وزير امور خارجه غنا با اشاره به جايگاه آفريقا در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران پس از انقلاب اسلامي گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و تاكيد بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران، رويكرد نويني در روابط با كشورهاي آفريقايي پديد آمد و مناسبات با مردم ستم ديده كشورهاي اين قاره، افق جديدي را تجربه كرد.
وي در اين راستا روابط با كشورهاي جمهوري غنا را مثبت و رو به پيشرفت ارزيابي و اظهار كرد: توسعه مناسبات و همكاري ها با كشور دوست غنا، ريشه در تفكر اسلامي حاكم بر جمهوري اسلامي ايران دارد و ايران علاقه مند است اين روابط در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي هر چه بيشتر تقويت شود.
رئيس مجلس همچنين با اشاره به تحولات اخير در منطقه شمال آفريقا و خاورميانه تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران از جنبش هاي انقلابي و مردمي در كشورهاي تحول يافته حمايت كرده و به خاطر مخالفت با ديكتاتورهاي منطقه اي مورد حمايت آمريكا، همواره در معرض خصومت ورزي دولتمردان اين كشور بوده است.در ادامه اين ديدار همچنين الحاج محمد مومني وزير امور خارجه غنا روابط كشورش با جمهوري اسلامي ايران را خوب و مبتني بر ارزش ها و اصول مشترك ارزيابي كرد و گفت: مناسبات فيمابين جمهوري غنا و جهوري اسلامي ايران با قدمتي طولاني، براساس احترام و منافع متقابل شكل گرفته و لازم است هر چه بيشتر گسترش يابد و پارلمان هاي 2كشور در زمينه تسهيل تعميق روابط و همكاري هاي فيمابين داراي نقشي كليدي و حياتي هستند.
تاكيد روساي مجالس ايران و هند بر گسترش روابط دو كشور
علي لاريجاني همچنين در نشستي خبري با همتاي هندي خود بر گسترش روابط سياسي و اقتصادي تاكيد كرد.
در ابتداي اين نشست ميرا كومار رئيس مجلس لوك ساب هاي هند با قدرداني از مهمان نوازي ملت و مجلس شوراي اسلامي ايران گفت: سفر هيات پارلماني هند به ايران با دعوت علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي انجام شد كه در ديدار با ايشان اعضاي پارلمان هند براي تقويت روابط پارلماني ميان دو كشور تاكيد كردند.
رئيس مجلس لوك ساب هاي هند افزود: هنر معماري شعر و فلسفه ايران هويتي متمايز از ساير ملل ر ا براي اين كشور به ارمغان آورد به طوري كه مي توان گفت: ايران كمك شايان توجهي به ماندگاري تمدن جهاني كرده است. رئيس مجلس شوراي اسلامي كشورمان نيز با اشاره به تحولات منطقه افزود: روساي مجالس دو كشور نظرات مشابهي درباره دموكراسي هاي به وجود آمده در منطقه و همچنين مسئله فلسطين داشتند كه اينها ظرفيت هاي خوبي است كه مي تواند فعال تر شود.
گفتني است؛ روساي مجالس ايران و هند در پايان ملاقات با يكديگر بيانيه مشتركي را در 14 بند به امضا رساندند و بر علاقه مندي خود براي همكاري بيشتر ميان مجالس دو كشور در اتحاديه بين المجالس جهاني تاكيد كردند.

 



غدير، نااميدكننده دشمنان

خداي سبحان اين دين را به عنوان دين خاتم و آخرين دين معرفي كرده است، اين اصل اوّل؛ كه بعد از وجود مبارك رسول گرامي (ص) پيامبري نخواهد آمد. اصل دوّم اين است كه بشر بدون دين نخواهد بود. در بخش هاي فراواني از قرآن كريم فرمود: دين براي جامعه بشري ضروري است. همانطوري كه هواي سالم بايد باشد تا حيات بماند و انسان نفس بكشد و زنده بماند، آب زلال و كوثري بايد باشد تا انسان تشنه نماند و نميرد و زنده بماند؛ دين، براي حيات اصلي جامعه اينچنين است كه آب حيات است. لذا در فرهنگ قرآن اگر كسي مسلمان نبود، كافر بود؛ مرده است: ل ينذ ر من كان حيّاً و يح قّ القول علي الكاف رين (1).
قرآن مي گويد: انسان يا زنده است يا كافر؛ نمي گويد يا زنده است يا مرده ! تقابل بين زنده و كافر چهار امر را به ما مي فهماند؛ كه انسان يا زنده است يا مرده، زنده يا مؤمن است يا كافر. ولي ا يجاز اعجاز آميز قرآن آن است كه اين چهار قسم را در دو قسم تصريحاً و در دو قسم ديگر تلويحاً خلاصه كرد. فرمود: اين قرآن براي زنده ها اثر دارد و مرده ها بهره اي نمي برند: ل ينذ ر من كان حيّاً و يح قّ القول علي الكاف رين، نفرمود ل ينذ ر مؤم ناً ! فرمود: آنكه زنده است از قرآن بهره مي برد و كافر از قرآن بهره نمي برد؛ براي اينكه او روح انساني خود را از بين برد و در حد حيات حيواني زندگي مي كند: ا ن هم لا كالانعام (2).
پس اگر اين دين آخرين دين است و ذات أقدس له رب و پروردگار همه ماست و پرورش جامعه بشري بدون دين ممكن نيست و غير از دين اسلام ديني نخواهد آمد؛ بايد اين را حفظ بكنند. اگر اين هم مثل تورات و انجيل تحريف بشود، بعد پيامبر ديگري هم نيايد؛ جامعه از داشتن دين ناب و اصيل محروم است و اين با ربوبيّت و حكمت حق سازگار نيست ! حتماً بايد حفظ بكند.
تعهد خداي سبحان نسبت به صيانت از قرآن و عترت
اصل بعدي آن است كه ذات أقدس له به استناد همين اصول ياد شده تعهد سپرده است كه دين خود را حفظ بكند ونه فقط قرآن را حفظ بكند؛ اگرفقط قرآن را حفظ بكند و مبيّنش، مفسّرش، شارحش، تحرير كننده اش راكه اهل بيتند (عليهم السّلام) حفظ نكند، قرآن حفظ نشده است. اگر نّي تار ك ف يكم الثّقلين ك تاب الله و ع ترتي (3)، دو عنصر هماهنگ و مرتبط و ضروري اند و هيچ كدام بدون ديگري نخواهد بود؛ اگر خداي سبحان يكي را حفظ بكند و ديگري را حفظ نكند، يعني قرآن را حفظ كرد، مفسّر قرآن، مبيّن قرآن، شارح قرآن، مجري قرآن كه امام معصوم است، او را حفظ نكرد؛ اين شدني نيست ! پس هر دو را حفظ خواهد كرد.اگر وجود مبارك رسول گرامي (ص) فرمود: نّي تار ك ف يكم الثّقلين ك تاب الله و ع ترتي و اگر عترت او در جامعه حضور وسهم تعيين كننده در رهبري نداشته باشد، فقط قرآن را گذاشته باشد، ديگر تار ك ف يكم الثّقلين نيست؛ پس ميراث پيامبر يك چيز خواهد بود، نه دو چيز !
تداوم حيات دين در پرتو غدير
اين مجموعه زمينه « غدير » را فراهم مي كند. يعني دين بايد لي يوم القيامه بماند، يك. و عنصر محوري دين قرآن و عترت است، دو. قرآن بدون عترت، شارح و مبيّن و مفسّر ندارد و عترت بدون قرآن هم بدون قانون اساسي خواهد بود، آن هم مشكل جامعه را حل نخواهد كرد، سه. و ذات أقدس له حافظ دين است، يعني حافظ قرآن و عترت است و درباره قرآن فرمود: اين از گزند تحريف و امثال اينها مصون است.
درباره عترت چه بايد كرد ؟ درباره عترت وقتي بيگانگان ديدند پسران پيامبر اسلام (ص) رحلت كردند، فقط يك دختر داشت؛ فكر مي كردند كه بر اساس همان تفكر باطل جاهليّت كه دختر سهم تعيين كننده ندارد و كاري از دختر ساخته نيست و زن در جامعه سهمي ندارد؛ گفتند: وقتي پيامبر مرد، دين او و آئين و شريعت او منقطع الآخر است، مي شود (ابتر)! سوره مباركه كوثر نازل شد كه نه ! ما كوثر به تو داديم، دشمنان تو بي نتيجه و ابترند، بي نسل اند؛ تو منقطع النّسل نخواهي بود، تو داراي خير كثير خواهي بود (4)؛ اين زمينه پيدا شده است كه اين مي ماند.
طرح جريان غدير، مايه نا اميدي كفّار و دشمنان
وقتي جريان غدير و ولايت و من كنت مولاه فهذا علي مولاه (5) مطرح شد؛ اين آيه آمد كه: اليوم يئ س الّذ ين كفروا م ن د ين كم (6)، ديگر از اين به بعد كفّار نااميد شدند. كفّار فكر مي كردند با رحلت پيغمبر بساط دين برچيده مي شود. آيه نازل شد كه نه، با جانشيني علي بن أبيطالب هر گونه هوس باطلي از ذهن كفّار زدوده شد، اينها ديگر نااميد شدند. اينها اميد بسته بودند كه پيامبر رحلت بكند و بساط دين را برچينند. با روي كار آمدن علي بن أبيطالب، با مقام ولايت و امامت دشمن ها و كفّار نااميد شدند.وقتي مطلب خيلي مهم باشد، اوّل آيه با (اليوم) شروع مي شود: اليوم يئ س الّذ ين كفروا م ن د ين كم. فرمود: ديگر از بيگانگان نترسيد. با داشتن رهبر، با داشتن ولي، با داشتن مجري، با داشتن مفسّر و مبيّن، ديگر از كفّار نترسيد. آنها از شما نااميد شدند؛ شما پايگاهتان را تقويت كنيد، وفاقتان را تقويت كنيد، اتحاد و انسجامتان را مستحكم تر كنيد.
فلا تخشوهم، [ از دشمن ها نترسيد ]؛ و اخشون (7). اگر كسي از بيگانه نترسيد و از خدا هم نترسيد؛ ممكن است بيگانه را بيرون بكند، ولي خودش كار بيگانه را انجام بدهد. كسي كه خدا را نمي شناسد، همين است. فرمود: اينچنين نباشد كه بيگانه را بيرون كنيد، خودتان بشويد بيگانه ! بيگانه را بيرون كنيد، خودتان هم آشنا باشيد. يك سلسله مسئولان و دولتمردان خدا ترس، مردمي فكر مي كنند، ل لّه فكر مي كنند. فرمود: اليوم يئ س الّذ ين كفروا م ن د ين كم فلا تخشوهم؛ از آنها نترسيد و اخشون ؛ از من بترسيد. از آنها نترسيد، آنها را بيرون كنيد. وقتي خودتان صاحب مملكت شديد، از خدا بترسيد. كسي كه از خدا مي ترسد؛ حلال را حلال مي داند و حرام را حرام. حقوق همه مردم را رعايت مي كند، حق كسي را تضييع نمي كند. حالا براي ما مقدور نيست كه مثل علي بن أبيطالب (ع) زندگي كنيم.
سيطره وسيع حكومت امير مؤمنان (ع) بر كلّ خاورميانه فعلي
خاورميانه در زمان امير المؤمنين دو تا امپراطوري بزرگ داشت؛ يكي ايران شاهنشاهي بود، يكي هم امپراطوري روم بود كه قيصرهاي روم اداره مي كردند. جزيره العرب در وسط بود، شرقش ايران بود، غربش هم روم. هر دو امپراطوري تسليم شدند و مسلمان شدند، يا اسلام آنجا حكومت مي كرد. كلّ اين خاورميانه كه الآن تقريباً 40 ـ 50 كشور يا دولت اسلامي است، آن روز همه اش در اختيار حكومت حضرت امير بود.
اينچنين نبود كه علي بن أبيطالب فقط در جزيره العرب حكومت كند! ايران فتح شده بود، روم فتح شده بود؛ اين 50 كشور فعلي خاورميانه در اختيار حضرت امير بود.نامه اي كه حضرت امير براي استاندار اصفهان نوشت، نامه اي كه براي استاندار آذربايجان نوشت، نامه اي كه براي استاندار بصره و اهواز و اينها نوشت، همه اش هست. اينها استان هايي بودند كه زير مجموعه حكومت حضرت امير بودند، حضرت استاندار تعيين مي كرد و برايشان نامه مي نوشت.
در چنين شرائط و فضايي آن حضرت يك وقتي رو كرد به عسل كه خيلي خوشرنگي ولي من نمي دانم مزه ات چيست ! حالا نه براي ما درك اين مطالب مقدور است، نه عمل كردن !! ولي ما به اين مقدار معتقديم: او امام ماست، راه را به ما نشان داده؛ خودش هم فرمود: هر اندازه كه مقدور شما هاست اين راه را طي كنيد. داشتن يك ولي، بيگانه را نااميد مي كند: اليوم يئ س الّذ ين كفروا م ن د ين كم.مگر چه حادثه اي پيش آمد كه همه مشركين و كفّار نااميد شدند ؟! چه شد مگر ؟ با روي كار آمدن علي بن أبيطالب، بعدش هم ائمه اطهار تا وجود مبارك ولي عصر (أرواحنا فداه) اين سلسله ادامه دارد. با داشتن اين ولايت وامامت و رهبري مستمر، بيگانه نااميد است.
بيانات حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي (دامت بركاته)
در ديدار با جمع كثيري از طلاب، دانشجويان و اقشار مختلف مردم
به مناسبت عيد سعيد غدير خم؛ قم ـ بهمن 1383
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) يس/ 70 (2) فرقان/ 44 (3) مستدرك الوسائل/ 11/ 374
(4) ر. ك: كوثر/ 1 تا 3 (5) الحتجاج/ 1/ 60 (6و7) مائده/ 3
خوان حكمت در دهه ولايت روزهاي زوج منتشر مي شود.

 



امام جمعه قم: خشك مغزان واشنگتن توان عبور از خاكريز ملت ايران را ندارند

امام جمعه قم گفت: خشك مغزان واشنگتن بدانند امروز نيروهاي مسلح ايران ثابت كرده اند كه اين كشور اشغال ناشدني است و هيچ كس قدرت عبور از خاكريز قدرتمند ملت ايران را ندارد.
به گزارش فارس از قم، آيت الله «سيدمحمد سعيدي» در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه قم كه در حرم حضرت معصومه«س» برگزار شد در سخناني با تسليت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) اظهار داشت: به مناسبت 13آبان ماه روز دانش آموز و آغاز هفته تربيت بايد همه ما نسبت به مسئله تربيت و فرهنگ عمومي و تربيت نوجوانان و دانش آموزان توجه داشته باشيم و جا دارد كه نكاتي را از ديدگاه امام باقر درباره آموزش آداب و رفتارهاي اخلاقي به فرزندان مطرح كنيم.
وي تاكيد كرد: نونهالان و نوجوانان ما با رشد فرهنگي از شبهات معنوي و سياسي حفظ شده و در برابر مشكلات زندگي با توكل و توجه به خداوند اعتماد به نفس پيدا مي كنند.
سعيدي عنوان كرد: امام باقر(ع) به فرزند خود حضرت صادق(ع) فرمودند «هر وقت خداوند به تو نعمتي داد شكر خداوند را به جا بياور، وقتي غم و غصه اي بر دل تو نشست به ياد خدا باش و اگر رزق تو كم شد، استغفاركن.»
امام جمعه قم بيان كرد: امام باقر هشدار مهمي هم درباره تربيت ديني دارند و از قول جدشان حضرت محمد(ص) مي فرمايند «از تندي و خشونت در تربيت ديني بايد پرهيز شود» چرا كه اجبار در مسائل ديني اثرات نامطلوبي بر جوانان باقي مي گذارد.
متولي آستانه مقدسه حضرت معصومه«س» به فرارسيدن يوم الله 13آبان ماه روز ملي مبارزه با استكبار جهاني، روز تسخير لانه جاسوسي و روز دانش آموز اشاره كرد و گفت: 13آبان را آمريكايي ها شروع كرده و امام امت را به جرم دفاع از حقوق مردم به كشور تركيه تبعيد كردند، ولي بعد از آن واقعه آمريكا نتوانست 13آبان را مديريت كند.
وي با اشاره به ناموفق بودن توطئه هاي آمريكا در برابر ايران تاكيد كرد: آمريكا هرگاه عليه ايران و اسلام اقدامي كرده اند، در مقاطع مختلف ضربه هاي مهلك و جانانه اي را دريافت كرده است.
سعيدي اضافه كرد: آمريكا با طرح استعماري كاپيتولاسيون حرمت ملت ايران را شكست ولي پاسخ آن را در تسخير لانه جاسوسي و صحراي طبس دريافت كرد و امروز نيز كشورهاي اسلامي ديكتاتورهاي دست نشانده آمريكا را همراه با پرچم اين كشور زير پاهاي خود لگدمال مي كنند.
وي گفت: اگر آن روز آمريكا حريم شكني كرد ولي امروز مردم مظلوم، مسلمان و مقاوم عراق و افغانستان فرماندهان و سربازان آمريكايي را مي كشند و جسدهاي آنها را به عنوان درس عبرت به كشورشان بازمي گردانند.
امام جمعه قم با بيان اينكه بلاهت و سفاهت آمريكايي ها پايان ندارد، ادامه داد: فرمانده نيروي زميني آمريكا رسما اعلام مي كند كه بايد سپاه پاسداران و فرمانده سپاه قدس را ترور كرد، خشك مغزان واشنگتن بدانند امروز نيروهاي مسلح ايران ثابت كرده اند كه اين كشور اشغال ناشدني است و هيچ كس قدرت عبور از خاكريز قدرتمند ملت ايران را ندارد.
وي خطاب به سران آمريكا گفت: شما فرماندهان با ايمان سپاه ما را به ترور تهديد مي كنيد، اينها با انتخاب خود در دوران دفاع مقدس با شجاعت به ميدان آتش و خون رفتند.
وي تاكيد كرد: آيا نسل غيور انقلابي ما را از ترور مي ترسانيد، اينها خود به استقبال شهادت مي روند، فرماندهان ما را از ترور نترسانيد اين دليرمردان با ايمان مصمم هستند تا زماني كه شاهد به جهنم رفتن جنايتكاران جهاني نباشند، هرگز راهي بهشت نشوند.
سعيدي تصريح كرد: به فضل خدا امروز قدرت و نفوذ معنوي ايران در سراسر منطقه گسترش پيدا كرده و هيچ نقطه امني براي آمريكا و مزدورانش در دنيا باقي نمانده است.
وي در ادامه فرارسيدن روز عرفه، روز نيايش و راز و نياز به درگاه خداوند متعال را گرامي داشت و گفت: سعي كنيد با زائران كوي حسيني و احرام نشينان صحراي عرفات همراه شده و در اين روز براي فرج بقيه الله دست به دعا برداريم.
متولي آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) با اشاره به اوضاع كشور بحرين خاطرنشان كرد: در كشور همسايه ما، بحرين، مسلمانان مظلوم و بي پناه را شكنجه كرده، مساجد را به آتش كشيده و نواميس شيعه را هتك مي كنند، اميدواريم كه شر متجاوزان در بحرين به خودشان بازگردانده شود.
وي در پايان با اشاره به اينكه هر اقدامي در راه تحقق هدف امام امت و رهبر عظيم الشأن انقلاب آيت الله العظمي خامنه اي يعني حفظ وحدت و همدلي در جامعه و هماهنگي بين قواي سه گانه نظام انجام شود قابل تقدير است، گفت: اقدام اخير مجلس و مديريت رياست مجلس و مطرح شدن مسئله استيضاح در كمال متانت قابل تقدير است.

 



فعالان سياسي ابراز اميدواري كردند
وحدت كامل در اردوگاه اصولگرايان براي پيروزي در انتخابات مجلس نهم

سرويس سياسي-
ضرورت وحدت در ميان اصولگرايان امري است كه امروز هيچ يك از فعالين اين جريان در آن ترديدي ندارند و از همين رو يكايك عناصر اين اردوگاه با وجود برخي اختلاف نظرات، اميدوارند كه وحدت حداكثري به زودي تحقق يابد.
دراين ارتباط غلامعلي حدادعادل عصر پنجشنبه در حاشيه نخستين همايش مجمع عمومي ادوار بسيج دانشجويي در جمع خبرنگاران در خصوص آخرين وضعيت وحدت در جريان اصولگرا اظهار داشت: اصولگرايان بايد تلاش كنند كه با وحدت هرچه بيشتر در انتخابات شركت كنند و تلاش همه ما از آغاز تاكنون نيز حفظ وحدت و اتحاد در اين جريان سياسي بوده است. و بار ديگر پيام وحدت و همدلي را به كساني كه تحت هر عنوان در فضاي سياسي فعاليت مي كنند اعلام مي كنم.
حدادعادل همچنين ابراز اميدواري كرد تا وحدت كامل در اردوگاه اصولگرايان براي پيروزي در انتخابات مجلس نهم تامين شود.
عضو كميته داوري و نظارت جبهه متحد اصولگرايان در پاسخ به سؤال خبرنگاري درباره اينكه آيا توافقات اخير بين جبهه پايداري با جبهه متحد اصولگرايان باعث متزلزل شدن اصلاح طلبان و جريان انحرافي نمي شود؟ تصريح كرد: حتماً هر خبري كه حكايت از وحدت اصولگرايان كند، رقباي مارا خوشحال نخواهد كرد، ضمن آنكه ما همچنان از جبهه پايداري و اصولگرايان كه حول محور وحدت حركت كنند استقبال مي كنيم.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اينكه در هيئت داوري جبهه متحد اصولگرايان ما نماينده هيچ جريان و يا گروه خاصي نيستيم گفت: هيئت داوري وظيفه تصميم گيري در برخي اختلافات را بر عهده دارد و نماينده هيچ جريان و تشكلي نيست.
حجت الاسلام روح ا... حسينيان هم در اولين همايش جبهه پايداري در ياسوج، با بيان اين كه «يكي از اصول و شعارها وگفتمان هاي فرهنگ ساز جبهه پايداري انقلاب اسلامي، استكبارستيزي است كه در مكتب حضرت امام آموخته ايم» ادامه داد: در نامه اي كه به محضر آيت الله مهدوي كني فرستاديم چهار حرف در آن زديم كه بخشي از حرف ما در اين نامه در منشور جامعتين آمده است. در منشور جامعتين آمده است؛ كساني كه مي خواهند در مركزيت جريان اصولگرايي قرار بگيرند بايد در جريان فتنه امتحان خود را پس داده باشند.
وي با بيان اين كه «ما نمي گوييم اين افراد اصولگرا نيستند» عنوان كرد: از دوستانمان خواسته ايم كه بيايند راه را باز كنند تا براي رسيدن به ليست واحد اصولگرا به تفاهم برسيم و اميدواريم كه با همكاري و تعامل بتوانيم دل حزب اللهي ها را در انتخابات پيش رو شاد كنيم.
حسينيان اظهار كرد: در جبهه پايداري معتقديم كساني كه مي خواهند براي تعيين مصاديق تصميم گيري كنند بايد در حوادث مختلف از جمله فتنه 88 امتحان خود را پس داده باشند. ما نمي توانيم به جوانان حزب اللهي بقبولانيم كه افرادي همانند آقايان لاريجاني، محسن رضايي، باهنر و قاليباف براي تعيين مصاديق در جبهه متحد اصولگرايان تصميم گيري كنند؛ چرا كه آن ها و برخي دوستان ديگر هر چند نام اصولگرايي را داشته و از گذشته اصولگرا بوده اند، اما در زمان هاي حساسي چون فتنه 88 كه به سخن آن ها نياز بود سكوت پيشه كردند.
پرويز سروري هم خاطرنشان كرد: اصولگرايان و نيروهاي انقلاب بايد شرايط را درك كنند كه هر حركت واگرايي به شدت در جبران ضعف ها و شكست هاي دشمنان و غربي ها موثر است، فرايندي كه تحت عنوان «7+8» تشكيل شده است توانسته قسمت اعظم ظرفيت هاي نيروهاي انقلاب را دور خود جمع كند، و گزينه خوبي است براي اين كه دوستان اصولگرا به وحدت برسند، اميدوارم دوستان ديگري كه به اين فرايند متصل نشده اند هرچه زودتر متصل شوند.

 



سردار نقدي: سقوط استكبار شتابان شده است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در اختتاميه دومين كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي تاكيد كرد كه سقوط استكبار شتابان شده است و شاعران با بصيرت بخشي مي توانند حركت انقلابي مردم را تقويت كنند.
به گزارش خبرنگار اعزامي كيهان از بوشهر، سردار نقدي در آئين اختتاميه دومين كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي با تاكيد بر جايگاه شعر و ادبيات در بيداري و بصيرت بخشي به مردم گفت: در حالي كه امروز قدرت نظامي دشمن شكست خورده و سقوط استكبار شتابان شده است؛ شعر و ادبيات نيز بايد پا به پاي انقلاب مردم سرعت يابد.
وي ادامه داد: دوران اسلحه تمام شده است و مردم با الهام از انقلاب اسلامي خودشان به صحنه آمده اند و استكبار كه ديگر نمي تواند از زور خود استفاده اي كند به تزوير روي آورده است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين يادآور شد: صاحبان قلم بايد با آگاهي بخشي به مردم حاضر در صحنه آنان را در برابر تزوير استكبار آگاه و مقاوم كنند و نگذارند تزوير استكبار مردم انقلابي را فريب دهد.
وي افزود: تمام تلاش ما در اين عرصه تقويت نقش مهم شاعران و اديبان در اين زمينه است.
نقدي بيان كرد: شاعران بايد با بصيرت بخشي، روحيه بخشي و حركت بخشي، حركت مردم انقلابي را تسريع و تقويت كنند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: شعر و ادبيات هميشه پشتوانه بزرگي براي پابرهنگان بوده است كه با دستان خالي و تنها با روحيه مقاومت در برابر استكبار ايستاده اند.
نقدي افزود: شعر و ادبيات به عزم اين روحيه بسيار كمك كرده است و امروز بايد اين نقش را با سرعت فزاينده اي بيشتر در اين عرصه ببينيم.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار كيهان درباره چرايي اتهام اخير آمريكا به ايران و اهداف اين اتهام گفت: قدرت هاي طاغوتي و جنايتكاران وقتي جناياتشان از حد گذشت به تناقض گويي مي افتند و هر روز رويه جديدي در پيش مي گيرند. مانند اواخر دوره شاه ايران كه يك روز دم از صلح و سازش مي زد و روزي ديگر با نخست وزيري ازهاري دنبال سركوب شديد بود.
در مورد آمريكا و افعالش نيز نبايد به دنبال منطق بود چرا كه اغلب اقدامات آنها از روزي بيچارگي و استيصال است.

 



معاون اول قوه قضائيه: فساد بانكي اخير از نوع پرونده 123 ميلياردي و شهرام جزايري بود

معاون اول قوه قضاييه گفت اختلاس اخير بانكي در كشور، از نوع همان فساد بانكي 123 ميلياردي دهه 70 و پرونده شهرام جزايري بود.
حجت الاسلام «سيد ابراهيم رييسي» عصر پنجشنبه در نشست شوراي اداري استان خراسان شمالي در بجنورد با بيان اين مطلب اظهار داشت: تنها تفاوت اين مفاسد بانكي در ميزان ارقام و نام مرتكبان آن است.
وي اضافه كرد: اين نشانگر آن است كه منافذ سوءاستفاده از نظام بانكي همچنان مسدود نشده و نتيجه عدم بستن اين منافذ پرونده اختلاس اخير بود.
معاون اول قوه قضاييه اظهار داشت: بايد بانكهاي ما ساز و كاري پيش بيني كنند كه مفسدان اقتصادي نتوانند به راحتي مرتكب اينگونه جرايم شوند.
وي از بين بردن انگيزه جرم، تقويت سامانه پيشگيري از جرم، تقويت نظام تربيتي و اخلاقي و وجدان كاري و اصلاح نظارت بر دريافت و پرداخت را از ضروريات ساز و كارهاي تدويني در نظام بانكي كشور براي جلوگيري از جرايمي از اين دست خواند.
رييسي اضافه كرد: امروز مديران و مردم ما نسبت به برخورد با فساد بانكي اخير دغدغه دارند و همه بايد بدانند كه دستگاه قضايي با قدرت با تمام عوامل اين اختلاس به شدت برخورد مي كند.
وي افزود: برخورد قوه قضاييه با مجرمان نيز بايد برخوردي به موقع و متناسب با جرم باشد تا در فضاي جامعه اثرگذار باشد.
او مهمترين اهرم نظارتي در دستگاه هاي دولتي را خود مديران دانست و گفت: مديران دستگاه هاي دولتي وظيفه نظارت درون سازماني دارند و بايد بگونه اي در دستگاه تحت مديريت خود رفتار كنند كه نوعي خودكنترلي در كاركنان ايجاد شود.
وي شفاف سازي فعاليتها، نظارت بر مزايده و مناقصه ها را از ديگر راهكارها براي كاهش ناهنجاريها و تخلفات در دستگاه هاي اداري ياد كرد.
معاون اول قوه قضاييه از مردم به عنوان مهمترين گروه هاي نظارتي در جامعه ياد و بيان كرد: مردم نيز بايد در جامعه وظايف نظارتي خود را انجام دهند و هرگاه تخلفي را مشاهده كردند به دستگاه ذيربط اطلاع دهند.
رييسي تقويت نظارت ملي را از مهمترين روشها براي كاهش ميزان جرايم در جامعه دانست و گفت: اگر نظارت ملي ما تقويت نشود ديوان محاسبات؛ بازرسي كل و ساير دستگاه هاي نظارتي به تنهايي نمي توانند جلو جرايم را بگيرند.

 



محمد توسلي به اتهام جعل امضا بازداشت شد

محمد توسلي از اعضاي گروهك منحله نهضت آزادي به اتهام جعل امضا در صدور بيانيه موسوم به 143نفره بازداشت شد.
يك منبع آگاه گفت: به دنبال صدور بيانيه موسوم به بيانيه 143نفره كه با هدف احياي جسد فتنه 88 منتشر شده، تاكنون حداقل 30نفر از افرادي كه اسامي و امضاي آنها ذيل اين بيانيه قرار گرفته، به طور مكتوب و يا با انجام گفت وگوهايي اين موضوع را تكذيب كرده اند.
اين افراد تأكيد كرده اند كه نه تنها اين بيانيه جعلي را امضاء نكرده اند بلكه از صدور آن نيز بي اطلاع بوده اند.
منبع مذكور يادآور شد: در تحقيقات بعدي مشخص شد عامل اصلي جعل امضاء و اين اقدام متقلبانه محمد توسلي عضو سابق گروهك منحله نهضت آزادي بوده است و بر همين اساس وي به اتهام تقلب و جعل امضاء دستگير شد.
به گزارش فارس اين مقام آگاه افزود: به موازات ادامه تحقيقات درباره امضاءكنندگان بيانيه 143نفره تعداد افرادي كه امضاي آنها جعل شده و به اين امر معترض هستند در حال افزايش است.

 



راسموسن: ناتو به هيچ وجه در پي حمله به ايران نيست

دبيركل ناتو با تاكيد بر حمايت از تلاش هاي ديپلماتيك درخصوص برنامه هسته اي ايران، شايعات درباره حمله نظامي به ايران را رد كرد.
به گزارش آسوشيتدپرس، «آندرس فوگ راسموسن» در گفتگو با خبرنگاران در بروكسل در پاسخ به اين پرسش كه «آيا برخي از دول غربي در پي آغاز يك حمله نظامي عليه تاسيسات هسته اي ايران هستند يا نه؟» گفت: ناتو به هيچ وجه در پي مداخله نظامي در ايران نيست.
وي تاكيد كرد: سازمان پيمان آتلانتيك شمالي از تلاشهاي سياسي و ديپلماتيك براي حل برنامه هسته اي ايران حمايت مي كند و اين كشور نيز بايد به قطعنامه هاي شوراي امنيت پايبند باشد.
اين اظهارات در حالي مطرح مي شود كه ايران بارها بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي خود تاكيد كرده، اما غربي ها با نظامي جلوه دادن اين برنامه تلاش كردند تا با اعمال تحريم هاي بيشتر مانع دستيابي ايران به حق مشروع هسته اي خود شوند.
در همين ارتباط ويكتوريا نولند، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا هم تاكيد كرد: آمريكا بارها موضع خود را مشخص و اعلام كرده كه در پي مواجهه نظامي با ايران نيست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14