(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 14 آبان 1390- شماره 20066

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جليلي در مراسم پرشور روز جهاني مبارزه با استكبار:خميرمايه نظام سرمايه داري ، تروريسم است
حاشيه رهبر معظم انقلاب بر كتاب «سفر به قبله» منتشر شد
كمپين يك ميليون امضا در اعتراض به گزارش احمد شهيد
رئيس جمهور درگذشت پدر و پدربزرگ 7 شهيد دوران دفاع مقدس را تسليت گفت
برگزاري مراسم مسلميه در حرم عبدالعظيم حسني(ع)
كعبه امروز با گلاب ناب قمصر شست وشو مي شود
زن روسي در كلاردشت مسلمان شد
كنترل 70درصد آلايندگي كلان شهرهاي كشور تا سال 91
انتقاد مدير حوزه هاي علميه از عملكرد برخي رايزنان فرهنگي كشور
معاون اقتصادي معاون اول رئيس جمهوري: نان سنتي ايران بايد به برند جهاني تبديل شود
معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:
اجراي عمومي براي حضور گروه ها در جشنواره تئاتر الزامي مي شود
چندمين وعده معاون رئيس جمهور: خودروها تا 3 ماه ديگر بايد با استاندارد يورو 4 توليد شوند
پيست بين المللي توچال به طور رسمي افتتاح شد
آماده باش 10 درمانگاه هلال احمر در كربلا و نجف
اخبار ادبي و هنري



جليلي در مراسم پرشور روز جهاني مبارزه با استكبار:خميرمايه نظام سرمايه داري ، تروريسم است

سرويس سياسي-
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با تجليل از نيروي قدس سپاه و شخصيت سردار قاسم سليماني تاكيد كرد با اسناد متقن و غيرقابل انكاري كه در اختيار داريم نشان مي دهيم دولت آمريكا از ترور به عنوان ابزار نامشروع براي مقاصد خود استفاده مي كند.
چهارشنبه گذشته نيز رهبر معظم انقلاب در ديدار پرشور دانش آموزان و دانشجويان تاكيد كردند ما 100 سند غيرقابل خدشه از نقش آمريكا در هدايت ترورها و تروريست ها در ايران و منطقه داريم و با ارايه اين 100 سند آبروي آمريكا و مدعيان حقوق بشر و مبارزه با تروريسم را در افكار عمومي جهان خواهيم برد.
دكتر سعيد جليلي كه ديروز در مراسم راهپيمايي يوم الله 13 آبان در مقابل لانه جاسوسي سابق آمريكا سخن مي گفت، اظهار داشت: تقابل انقلاب اسلامي با آمريكا، تقابل دو چارچوب فكري است. آن ها از اين نگران بودند الگويي به جهانيان ارائه شود كه از يك سو تعاليم و حيات جديدي را براي مردم به ارمغان آورد و از سوي ديگر بنيان هاي تحليل شده از سوي آمريكا را در هم بشكند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي بيان كرد: چارچوب انقلاب تمام الگوهاي آنها را از بين مي برد يعني همان نگراني كه از حركت هاي اسلامي وجود دارد، امروز هم دعواي آمريكا با انقلاب بر سر اين است كه چه كسي بايد تدبير امور جامعه را بر عهده داشته باشد و چگونه آن را تدبير كند، اين مساله بايد بر اساس الگوي مردم سالاري ديني باشد. ما امروز مي گوييم چرا در برابر الگوي استكباري كه استكبار به دنبال آن است يك درصد بايد بتوانند بر 99 درصد حكومت كنند.
وي اظهار كرد: نگاهي اجمالي به روند سال هاي قبل از انقلاب اسلامي نشان مي دهد كه فرعونيان در چنين روزي سعي كردند مانع تولد موسي انقلاب شوند. بعد از 15 سال با بازگشت امام، موسي انقلاب در قامت جديد به پا خواست و استكبار با استفاده از تمامي ظرفيت ها به مقابله با آن پرداخت و پس از 32 سال اين شجره محكم تر شد. امروز ما شاهد جوانه هاي اين درخت در ساير سرزمين ها هستيم.
وي ادامه داد: امروز انقلاب تكثير شده و ويژگي هاي حركت هاي مردمي موجود، مردمي بودن، اسلامي بودن و نفرت آن ها از آمريكا و رژيم صهيونيستي است. امروز در چارچوب فكري، اسلام ناب در برابر چارچوب هاي فكري غرب با تمام قامت ايستاده است و حتي ساحران آنها به قدرت انقلاب اسلامي اعتراف مي كنند. آن ها امروز مستاصل شده و متحدان خود را از دست داده اند و از درون و برون به چالش كشيده شده و چاره اي جز حركت هاي فرضي ندارند، حركت آنها حركتي قديمي با فرمولي جديد است.
وي گفت: جريان كاپيتاليسم از ابتداي خود بر مبناي تروريسم شكل گرفت، از روزي كه با قتل هاي پي درپي و با رفتارهاي شان سعي كردند سياست هايشان را پيش ببرند. آن ها دچار تناقض گويي جدي شده اند و مي خواهند با تهديدهاي فرضي اذهان افكار عمومي شان را منحرف كنند. امروز آمريكا بايد به مردم خود پاسخ دهد كه چرا طبق نظرسنجي هاي خودشان ميزان متوسط سطح تنفر از آمريكايي ها به بيش از 85 درصد رسيده است، امروز بايد به مردم شان پاسخ دهند كه چرا بيش از ميلياردها دلار براي اشغال عراق خرج كردند و اين مساله چه دستاوردي داشته مگر آن كه تعداد زيادي كشته شدند و اين سرزمين اشغال شد، اما امروز با مقاومت دولت، ملت و مردم عراق مجبور به خروج از روي استيصال و ذلت آور هستند.
جليلي ادامه داد: امروز سوال افكار عمومي جهان اين است كه چرا بايد كشوري به خود اجازه دهد كشورهايي را اشغال كند؟ آمريكا پس از سال ها اشغال غيرقانوني عراق چه دستاوردي داشته است؟ به جز اين كه صدها هزار سرباز آمريكايي را هم به كشتن دادند، ميلياردها دلار از سرمايه آمريكا را هزينه كردند و امروز با مقاومت دولت، ملت و مردم عراق روبه رو شده اند.
او با بيان اين كه فقط در صحنه افغانستان بيش از 48 هزار نفر انسان غيرنظامي كشته شدند، بيش از 200 هزار نفر مجروح شدند گفت: سؤال اين است كه چند نفر از تروريست هاي ادعايي شما مورد هدف قرار گرفته اند؟ امروز در صحنه عراق بيش از 200 هزار كشته و مجروح بر جاي مانده است. امروز در صحنه جهاني به بركت شهداي انقلاب اسلامي و به بركت بيداري اسلامي كه انسجام بخش براي ساير بيداري ها در جهان شده است، شيوه هاي نخ نماي گذشته براي دشمن هيچ ثمره اي نخواهد داشت، امروز براي تمام محورهايي كه آمريكا در آن مدعي بوده است نه تنها نمي تواند مدعي باشدبلكه خود مجرم اصلي است.
اسناد سخن مي گويند
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي اظهار كرد: امروز آمريكا تنها مجرم اصلي استفاده از سلاح هاي غيرانساني و غيرقانوني كشتار جمعي است و بايد محاكمه شود.نه تنها در بحث سلاح هاي كشتار جمعي و نه تنها در بحث حقوق بشر، بلكه امروز مدعي هستيم دولت آمريكا دولتي است كه از ترور به عنوان ابزار نامشروع براي مقاصد خود استفاده مي كند، اين يك ادعاي ذهني نيست بلكه مبتني بر اسناد است. برخلاف آمريكا كه براساس موهومات و سناريوي هاي هاليوودي ادعا مي كند، ما امروز اعلام مي كنيم در همين مكان كه 32 سال پيش جوانان اين ملت اسناد متقني را به جهانيان ارائه دادند كه نشان مي داد آمريكا درصدد مقابله و مبارزه با حركت هاي مردمي انقلاب اسلامي است، اين اسناد غيرقابل انكار را جهانيان نظاره گر بود كه چرا جوانان مابه مقابله با آمريكا رفتند، اين كه امروز وزير خارجه آمريكا سخن از سفارت مجازي مي كند بهترين شاهد است كه وزير خارجه آمريكا نه در عالم واضح بلكه در خواب و فضاي مجازي مي تواند روياي خود را دنبال كند و بهترين شاهد است در مورد اين كه خواب بازگشت آمريكا به اين كشور ديگر تعبير نخواهد شد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان كه سخنانش با فريادهاي «الله اكبر و مرگ بر آمريكا» راهپيمايان مورد تأييد قرار مي گرفت، در ادامه گفت: آمريكا بداند جمهوري اسلامي ايران همان گونه كه 32سال پيش اجازه نداد آمريكا اقدام هاي نامشروع و غيرقانوني خود را در اين كشور دنبال كند و اسناد رفتارهاي خلاف و غيرقانوني آمريكا عليه ملت ايران را به جامعه بين المللي ارائه كرد، امروز هم ايران با اشراف اطلاعاتي به جامعه جهاني نشان مي دهد كه آمريكا متهم اصلي تروريسم دولتي است.
وي افزود: امروز ما با اسناد متقن و غيرقابل انكاري كه در اختيار داريم نشان مي دهيم دولت آمريكا رسماً با برنامه ريزي نيروهاي خود را براي ترور و خرابكاري و اقدام عليه ملت ما و ملت هاي منطقه به كار مي گيرد.
جليلي تصريح كرد: با اين اسناد آبروي آمريكا را مي بريم و به جامعه جهاني نشان مي دهيم با تمام توان و استفاده از فضاي به وجود آمده از 99 درصد مخالفان سياست هاي آمريكا در داخل و خارج، آمريكا را به خاطر اقدامات تروريستي تحت تعقيب قرار خواهيم داد.
او با بيان اين كه اين ادعايي كه امروز مطرح مي كنيم ادعاي جديدي نيست، تصريح كرد: حركت اخير آمريكا، حركت انتحاري است در پاسخ به اقدامي كه ما در دو سال گذشته در تعقيب جنايات تروريستي آمريكا داشتيم. ما در دو سال گذشته در يادداشت هاي مكرر به سازمان ملل و وزارت خارجه آمريكا رسماً اسناد رفتارهاي تروريستي آمريكا را نشان داديم و از آنها خواستيم كه در مقابل آن پاسخگو باشند؛ بنابراين اقدام امروز آمريكا اقدامي است براي فرار از تحت تعقيب قرار گرفتن و يك فراري رو به جلو است براي اين كه بتواند خود را از اين اتهامات برهاند.
جليلي ادامه داد: علاوه بر اين كه در دو سال گذشته عليه آمريكا اسنادي ارائه كرده ايم از رفتار آمريكا در حمايت و هدايت از گروه هاي تروريستي و مديريت آن ها براي كشتار انسان هاي بي گناه، امروز در منظر شما عزيزان و دانشجويان و افكار عمومي جهانيان اسنادي را نشان مي دهيم كه متقن و جديد است و ما براي برگ برگ آن ها شواهدي داريم و همه آن ها را به طور جدي عليه آمريكا در محاكم پيگيري خواهيم كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با اشاره به پرونده اي كه همراه داشت، گفت: تمام اين ها اسناد متقني است كه در ارتباط با اقدامات تروريستي آمريكا در اختيار داريم كه من دو سند آن را به شما نشان مي دهم. ما هميشه يك سؤال داشتيم كه چه رابطه اي ميان تروريست ها و دولت آمريكا وجود دارد؟ چرا كساني كه آمريكا در فهرست تحريم ها قرار مي دهد هدف تروريست ها قرار مي گيرند، مي پرسيديم چرا تروريست ها وظيفه خود مي دانند كساني را كه آمريكا در فهرست تحريم قرار مي دهد هدف قرار دهند؟ چه رابطه اي ميان آمريكا و اين تروريست ها وجود دارد؟
وي دو برگه را به حضار نشان داد و گفت: در اين سند كاملاً نشان داده مي شود كه چه رابطه اي ميان اين دو وجود دارد؛ زيرا تروريست ها را خود آمريكا مديريت مي كند، خود آمريكا آن ها را هدايت مي كند تا كساني كه در برابر آمريكا هستند هدف قرار دهد.
در ادامه جليلي خاطرنشان كرد: اسنادي وجود دارد كه نشان مي دهد نه تنها افراد را برنامه ريزي و هدايت مي كنند بلكه در سندي ديگر آمده است به دنبال آن هستند تا با هدايت و مديريت تروريست ها و پشتيباني مالي از آن ها، آن ها را عليه تأسيسات و و زيرساخت هاي اقتصادي يك ملت فعال كنند، اين سند رسوايي آن هاست كه به استيصال افتاده اند و مي خواهند با اقدام هاي تروريستي خود را رهايي بخشند.
پيگيري اقدامات
تروريستي آمريكا
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تأكيد كرد: ما همين امروز در يوم الله 13آبان با احضار سفير سوئيس كه حافظ منافع آمريكا در ايران است اعتراض رسمي خود را به وي تسليم خواهيم كرد و همين امروز سفيرمان در سازمان ملل با ارائه نامه به دبيركل سازمان ملل مي خواهد تا طبق كنوانسيون اين اسناد را در اختيار ساير اعضا قرار دهد و اقدام لازم را براي مقابله با اقدامات وقيحانه دولت آمريكا در تعقيب و مجازات مجرمان كه در طراحي و هدايت و انجام اين اقدامات تروريستي دست داشته اند انجام دهد.
او ادامه داد: ما اين حق را براي خود محفوظ مي دانيم تا قوه قضائيه با تشكيل دادگاه، جنايات تروريستي آمريكا را با پيگيري اين ادعاها به شكل كامل تا رسيدن به فرجام دنبال كند. دولت آمريكا بايد بداند امروز موج 99 درصدي مخالف جامعه جهاني و حتي خود جامعه آمريكا با سياست هاي استكباري دولت آمريكا ديگر به اين دولت اجازه چنين رفتارهايي نخواهد داد، ديگر دوران فرار به جلو تمام شده است، دوراني كه مجرم ها و متهم ها بخواهند در موضع مدعي قرار گيرند تمام شده است.
پيام ملت ها به مردم آمريكا اين است كه منافع شما امروز اسير يك درصد حاكماني شده است كه بيش از 3تريليارد دلار در عراق هزينه كرده اند. ده ها هزار سرباز عراقي را به كشتن دادند و از سوي ديگر بيش از يك ميليون مردم بي گناه عراق را كشته و مجروح كردند؛ اما امروز با دست قدرتمند مردم و دولت عراق از آن سرزمين بيرون رانده و اخراج شدند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تصريح كرد: امروز جبهه حق به پشت خيمه هاي باطل رسيده است. دشمن مستاصل است و چاره اي به جز تزوير ندارد. يك بار در 22 خرداد 88 كه نظام اسلامي و الگوي اسلام سياسي و مردم سالاري ديني جمهوريت خود را با تمام صراحت به رخ كشيد و ظرفيت بالاي انديشه ناب اسلام را در الگوي مردم سالاري ديني نشان داد و دنيا ديد ظرفيت انديشه اسلام ناب مستظهر به يك جمهوريت قوي است. دشمن مستاصل و نگران سعي كرد با حيله هاي شيطاني تزوير و آتش فتنه، شعله اين حركت را خاموش كند اما حماسه 9 دي اين مردم آن ها را به عقب راند و مسير پرشتاب انقلاب اسلامي نه تنها در كشور به راه خود ادامه داد كه امروز در تمام منطقه فراگير شده است.
يك حاج قاسم سليماني
كافي است
جليلي يادآور شد: امروز سيل بيداري اسلامي بار ديگر به پشت خيمه گاه اردوگاه باطل رسيده است، دشمن چاره اي جز توسل به فريب ندارد و حيران و مستاصل تك تك اردوگاه هاي خود را از دست مي دهد. امروز در صحنه عراق تمام مردم عراق اعم از كرد، سني و شيعه در حال پاكسازي صحنه عراق از دشمن هستند؛ امروز روي آوردن به تزويرها ديگر امري غريب نيست، ما امروز آن چه را كه 32 سال پيش به آمريكا گفتيم كه بايد از دست ما عصباني باشي و نتيجه محتوم آن زوال آمريكاست بار ديگر مي گوييم اگر امروز در اين توطئه ها كه عليه ايران داشتي تمام ظرفيت خود را جمع كردي تا به ياري ديكتاتورهايي مانند صدام و حسني مبارك در برابر اين ملت بايستي؛ اما ستارگاني چون همت، باكري، كاظمي در مقابل شما ايستادند و امروز يك نفر از قبيله سلف صالح يادگار شهدا و هم حماسه هاي دفاع مقدس يعني حاج قاسم سليماني كافي است كه همه شما را به جاي خود بنشاند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تاكيد كرد: شما نمي توانيد با توطئه عليه سپاه پاسداران اقدامات خود را پيش ببريد.
جليلي ادامه داد: اين ظرفيت انقلاب اسلامي است كه چهره هاي آن به مثابه يك امت در برابر شما قرار مي گيرند همانطور كه شما با شهادت بهشتي ها نتوانستيد مانع تثبيت نظام جمهوري اسلامي شويد بدانيد با هدف قرار دادن سليماني ها نتوانسته ايد و نه خواهيد توانست مانع تثبيت قدرت منطقه اي جمهوري اسلامي ايران شويد. اظهارات اخير شما نشان داد كه كماكان ظرفيت انقلاب اسلامي و علت واقعي قدرت ايران را نشناخته ايد. اين نشانه اي از جهل است كه بروز داديد، بزرگترين بشارت براي ماست هم ما و هم دنيا و هم همه كساني كه امروز نظاره گر هستند اذعان دارند در اين 30 سال آن چه شما از جنگ افزار و سلاح ها داشتيد قابل مقايسه با ايران نبود اما چرا نتوانستيد موفق شويد؟ چرا امروز نتوانستيد پس از 33 سال مانع از پيمودن مسير پيشرفت ملت بزرگ ايران شويد؟ چرا امروز الگوي انقلاب اسلامي و الگوي اسلام سياسي تكثير شده است؟ چرا متحدان شما يك به يك توسط ملت ها سرنگون مي شوند و چرا امروز با هزاران كلاهك هسته اي نمي توانيد حتي از منافع نامشروع خود دفاع كنيد؟ و چرا با ده ها پايگاه نظامي در منطقه هر روز شكست جديدي در منطقه به شما تحميل مي شود؟ چرا هر روز ناكامي بيش تر از قبل نصيب شما مي شود؟ چون شما نتوانسته ايد قدرت نرم انديشه اسلام ناب محمدي را درك كنيد.
ايران؛ نقطه آغازين
در منطقه و جهان
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: بزرگ ترين اشتباه شما اين است كه فكر مي كنيد با سلاح سخت مي توانيد قدرت انديشه اسلامي را از بين ببريد اما اين كه گفتيد مي خواهيم با انديشه جنگ نرم وارد شويد ما از آن استقبال مي كنيم. در جنگ نرم زرادخانه انديشه ناب در اختيار ماست؛ اگر در جنگ سخت توانستيم شما را با قدرتي نرم شكست دهيم در جنگ نرم نيز به طريقه اولي شما را شكست خواهيم داد.
او با اشاره به آخرين پيام امام(ره) به فرازهايي از اين پيام به مناسبت حج و برائت از مشركان گفت: اين پيام انگار براي امروز صادر شده است. در اين پيام آمده است كه امروز جهان تشنه فرهنگ ناب محمدي است. معتقديم كه هدف ما پياده كردن اهداف بين المللي اسلامي در جهان فقر است. آمريكا و جهان استكبار بدانند كه امروز مردم آمريكا هم در برابرشان ايستادند و 99درصد از جامعه آمريكا چه از داخل و چه از بيرون در مقابل با آن ايستاده اند و اين مبارزه تا سرنگوني استكبار ادامه خواهد يافت.
وي در پايان تصريح كرد: امروز ايران نقطه آغازين در منطقه و جهان است و همگان بايد بدانند كه ملت ايران در برابر چالش هاي آينده فائق خواهد آمد و بيني دشمنانش را به خاك خواهد ماليد.
مردم خواستار محاكمه آمريكا شدند
در همين حال، خيل عظيم شركت كنندگان در مراسم راهپيمايي يوم الله 13 آبان در روز جمعه خواستار محاكمه آمريكا به سبب اقدامات تروريستي واشنگتن شدند.
راهپيمايان تظاهرات سراسري يوم الله 13آبان با اشاره به تروريسم دولتي آمريكا تاكيد داشتند دولتمردان تروريست آمريكا بايد در دادگاه هاي بين المللي و مجامع ذي صلاح محاكمه شوند.
همچنين، شركت كنندگان در مراسم 13آبان با سر دادن شعارهايي هم چون «ارمغان انقلاب، منطق اسلامي است، تنفر از آمريكا دستاوردي جهاني است»، «تروريسم دولتي باني آن آمريكاست»، «بزرگترين تروريسم دولت آمريكاست»، «در بهار بيداري وقت ظفر رسيده آمريكا و صهيونيسم عمرش به سر رسيده»، «اين گفته امام و رهبر ماست شعار ما نبرد با آمريكاست»، «امت اسلامي ما بيدار است از آمريكا و صهيونيسم بيزار است»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر صهيونيسم»، «نه سازش نه تسليم نبرد با آمريكا»، «لبيك يا خامنه اي، لبيك يا حسين است»، «مرگ بر صهيونيسم» و «مرگ بر فرهنگ فاسد غرب» خشم و انزجار خود را از سياست هاي سلطه طلبانه آمريكا به گوش جهانيان رساندند.
دانش آموزان نيز در اين راهپيمايي گسترده پلاكاردهايي با مضاميني چون «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، «ما نسل علي اكبريم فداييان رهبريم» و صحبت هاي رهبر انقلاب در مورد جنبش وال استريت را در دست داشتند. آنها هم چنين تصاويري از امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري را در دست داشتند.
در حاشيه اين مراسم، نمايشگاههاي مختلفي از جمله نگاهي به تصاوير ددمنشي آمريكا و متحدانش در افغانستان و عراق و همچنين نمايشگاههاي نقاشي هاي نوجوانان در مقابل لانه جاسوسي آمريكا به نمايش گذاشته شد. علاوه بر آن ماكت هايي از سران آمريكا، رژيم صهيونيستي، ليبي، مصر و يمن به طور نمادين در داخل قفس هايي گذاشته شده بودند و بر بالاي اهرم جرثقيل قرار داشتند.
همچنين در حاشيه مراسم راهپيمايي عظيم يوم الله 13آبان، دانش آموزان و دانشجويان تهراني با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضمون جوانان حزب اللهي ايراني آماده پيوستن به نيروي قدس هستند نسبت به سياست هاي آمريكا عليه نيروي قدس سپاه اعلام انزجار كردند.
قطعنامه
راهپيمايي گسترده 13آبان
تظاهرات سراسري يوم الله سيزدهم آبان سال 90 «روز ملي مبارزه با استكبار جهاني» با صدور قطعنامه اي پايان يافت.
متن اين قطعنامه كه با شعار «مرگ بر آمريكا- مرگ بر اسرائيل» مورد تاييد حاضران قرار گرفت، به اين شرح است:
«اذا جاءنصرالله والفتح¤ و رايت الناس يدخلون في دين الله افواجا¤ فسبح بحمد ربك و استغفره انه كان توابا. (سوره نصر)»
سيزدهم آبان ماه، يكي از آموزنده ترين صحنه هايي است كه مقاومت، پايداري و اراده مستحكم ملت رشيد و انقلابي ايران، براي پيگيري آرمان هاي انقلاب اسلامي در آن مي درخشد.
يوم الله عظيمي كه حوادث تاريخ ساز سه گانه آن، پيدايش انقلاب اسلامي و بلكه نهضت بيداري جهاني در تاريخ معاصر را رقم زدند.
تبعيد حضرت امام خميني(ره) از ايران به تركيه در سال 1343 به علت اعتراض به لايحه ننگين كاپيتولاسيون، كشتار دانش آموزان انقلابي در سال 1357 توسط دژخيمان پهلوي و تسخير لانه جاسوسي آمريكا با عزم دانشجويان مسلمان پيرو خط امام در سال 1358، خاطرات الهام بخشي است كه در سيزدهم آبان ماه، حقيقتي بزرگ به نام «استقلال طلبي، آزادي خواهي و اسلام جويي» ملت ايران را تبلور بخشيدند.
اينك در شرايطي كه به رغم طرح ها، راهبردها و سناريوهاي ساختگي استكبار جهاني براي ايجاد هراس از اسلام عزيز و طرح اتهام هاي واهي و دروغين عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي، امواج انقلاب و بيداري فراتر از جهان اسلام حتي قلب اروپا و آمريكا را نشانه گرفته است و سنگرهاي نظام سلطه پي در پي به تسخير ملت ها درمي آيد و وحشت و نگراني از نهضت ضدسرمايه داري، اتاقهاي فكر كاخ سفيد را در ضعيف ترين دوران تاريخي خود قرار داده است و از ادعاي ابرقدرتي بلامنازع دولت آمريكا جز مترسكي پوسيده ديده نمي شود و عالم بشريت مي رود تا خود را مهياي برگزاري جشن فروپاشي نظام ليبرال- دموكراسي غربي و سر دادن طنين آزادي و رهايي از كنار كاخ هاي ويران شده سلطه گران و زورگويان تاريخ نمايد، ما شركت كنندگان در تظاهرات سراسري يوم الله سيزدهم آبان ماه و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني با فرياد رساي بانگ تكبير مواضع خود را به جهانيان اعلام مي داريم:
1- ما شركت كنندگان در تظاهرات بزرگ يوم الله سيزدهم آبان ماه، وحدت، اتحاد، همدلي و يكپارچگي ملي حول محور ولايت فقيه و رهنمودهاي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) را عامل شكست نقشه ها و سناريوهاي شيطاني دشمنان ايران اسلامي و ضامن تداوم پيشبرد اهداف متعالي انقلاب و نظام دانسته و بر ضرورت تعميق و تقويت همه جانبه آن بين آحاد جامعه، به ويژه نخبگان، برجستگان و خواص كشور تاكيد مي كنيم.
2- ملت مسلمان و ظلم ستيز ايران با حمايت از امواج بيداري اسلامي و تبريك پيروزي مردم مسلمان و انقلابي كشورهاي تونس، مصر و ليبي در برابر ديكتاتورهاي تحت حمايت آمريكا و رژيم صهيونيستي و آرزوي بهروزي ملت هاي مسلمان يمن و بحرين و با اميد به آزادي تمامي جهان اسلام از يوغ سلطه گران، به آنان هشدار مي دهيم مراقب نقشه ها، ترفندها و سناريوهاي خطرناك انحراف و تداوم نفوذ استكبار در كشور خود باشند و با بيداري و هوشياري، هر گونه اقدام براي حضور و دخالت در كشورشان را از آنان سلب كنند.
3- ما شركت كنندگان در تظاهرات سيزدهم آبان ماه، شكل گيري بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا و اعتراضات 99 درصد جامعه جهاني عليه نظام سلطه سرمايه داري پيوند خورده با صهيونيسم بين الملل در غرب را امتداد امواج انقلاب اسلامي در جهت دستيابي به عدالت، معنويت و عقلانيت مي دانيم و به سردمداران نظام سلطه - به ويژه دولت آمريكا- هشدار مي دهيم ضمن توجه به پيام «جنبش فتح وال استريت» و نهضت ضد سرمايه داري به مطالبات ملت خود و نيز ساير ملت هاي حق طلب گردن نهند و از ادامه سياست هاي استكباري و حمايت از اقليت يك درصدي فاسد و حاكم بر مقدرات اكثريت جهان دست بردارند و زمينه هاي مشاركت واقعي مردم را براي اداره امور جوامع خود فراهم آورند.
4- ملت انقلابي و استكبارستيز ايران اسلامي، ضمن ستايش مقاومت و ايستادگي مردم مظلوم فلسطين در برابر رژيم جعلي و غاصب صهيونيستي و تاكيد بر ضرورت تداوم مقاومت تا اخراج كامل اشغالگران، بازگشت فلسطيني ها به كشور خود و برگزاري انتخابات آزاد را تنها راه حل قضيه فلسطين مي داند.
5- ملت آزاده و ظلم ستيز ايران با تبريك مقاومت پيروزمندانه ملت عراق، آغاز خروج اشغالگران از اين سرزمين اسلامي را مقدمه فراهم شدن مردم سالاري ديني مي داند و ضمن يادآوري لزوم هوشياري عراق اسلامي در برابر تلاش آمريكايي ها براي طراحي نوعي مهندسي تجاوزگرانه براي بقاء و تداوم حضور نامشروع در اين كشور، بر تحقق خواست آنان مبني بر خروج اشغالگران تا آخرين نفر تاكيد مي كند.
6- ما شركت كنندگان در تظاهرات سيزدهم آبان ماه، نقض كامل حقوق بشر به ويژه در عراق و افغانستان، سلب آزادي از ملت ها و حمايت از جنايات دولت هاي سرسپرده، توليد سلاح هاي هسته اي و كشتار جمعي، تجاوز و جنگ افروزي و تخريب محيط زيست، اعمال فشارهاي سياسي و تحريم هاي اقتصادي، هدايت و حمايت ترورها و تروريست ها در ايران و منطقه و ترويج آشكار تروريسم دولتي و سناريوسازي رسانه اي عليه نظام هاي مردمي با حمايت رژيم غاصب اسرائيل را بخشي از اقدامات جنايتكارانه آمريكا در اقصي نقاط جهان مي دانيم و ضمن ابراز انزجار و تنفر از سياست هاي ظالمانه و متكبرانه استكبارجهاني، خواستار رسيدگي جدي به جرايم دولتمردان آمريكا و محاكمه آنان در دادگاه ها و مجامع ذيصلاح بين المللي هستيم.
7- ملت شهيدپرور ايران اسلامي، همچنان آمريكا را شيطان بزرگ و دشمن شماره يك خود مي داند و اظهارات سخيف و اتهام آميز برخي مقامات آمريكايي عليه ايران و تهديد فرماندهان شجاع و مومن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به ترور را مصداق بارز تروريسم دولتي و بيانگر درماندگي و استيصال كاخ سفيد در برابر آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي مي داند و ضمن محكوم كردن مواضع استكباري دولتمردان آمريكا و درخواست اقامه دعوي توسط دستگاه قضايي كشور، حمايت قاطعانه خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي قدس - به عنوان ركن ركين نظام و ميهن اسلامي - اعلام مي دارد.
8- ما شركت كنندگان در اين تظاهرات، همراه با ساير آحاد و اقشار ملت رشيد، انقلابي ولايتمدار ايران، ضمن ميثاق مجدد با آرمان هاي بلند حضرت امام(ره) و شهيدان گرانقدر انقلاب اسلامي و تجديد بيعت راستين و ناگسستني خود با ولي امر مسلمين، حضرت امام خامنه اي (مدظله العالي)، رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در عرصه هاي گوناگون را فصل الخطاب همگان مي دانيم و بر لزوم تلاش قواي سه گانه و تمامي جريان ها و جناح هاي سياسي معتقد به انقلاب و نظام براي به كارگيري همه ظرفيت ها و فرصت هاي ملي در جهت تحقق منويات معظم له تاكيد مي كنيم.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
جمعه سيزدهم آبان ماه 1390 هجري شمسي

 



حاشيه رهبر معظم انقلاب بر كتاب «سفر به قبله» منتشر شد

حاشيه نوشته شده توسط رهبر انقلاب بر كتاب «سفر به قبله» در حال و هواي دلتنگي زيارت خانه خدا منتشر شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي پس از مطالعه برخي كتاب ها يادداشتي در ابتداي آن مي نويسند. اين يادداشت ها برخي در نقد و بيان اشكالات موجود در كتاب هاست. بعضي هم در تعريف و تحسين نويسنده و نوشته اش.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي، بيست سال پيش و بعد از مطالعه كتاب «سفر به قبله» كه سفرنامه حج هدايت الله بهبودي است، حاشيه نوشته ايشان از جنس ديگري بود. متن ذيل دستخط دل نوشته اي است كه در حال و هواي دلتنگي زيارت خانه خدا نوشته شده و به همراه تصويري از حضور حضرت آيت الله خامنه اي در مراسم حج در سال 1358 منتشر مي شود:
« اين كتاب مرا باز در شور و حال حسرت آلود زيارت خانه خدا و حرم رسول الله(ص) فرو برد. شور و حال و اشتياقي كه ديگر اميدي هم با آن نيست. تا به ياد دارم- از سالهاي دور جواني- هرگز دل خود را از آتش اين اشتياق، رها نيافته ام. اما حتي در دوران سياه اختناق كه هر روحاني با معرفت و بي معرفتي، با رغبت و يا حتي از سر سيري، آسان مي توانست در خط حج قرار بگيرد... و من نمي توانستم! يا بهتر بگويم: هيچ حمله دار و رئيس كارواني از ترس ساواك شاه، نمي توانست و جرات نمي كرد نام مرا در فهرست حاجي هاي خود- چه رسد به عنوان روحاني كاروان- بگذارد. بله، حتي در آن دوران سخت هم دلم از اميد زيارت كعبه و بوسه زدن بر جاي پاي پيامبر(ص) در مكه و مدينه، خالي نمانده بود... و اين اميد، اگرچه با حج ده روزه سال 58 كه به فضل شهيد محلاتي قسمتم شد، برآورده گشت، اما آتش آن شوق سوزنده تر و مشتعل تر شد... در سالهاي رياست جمهوري چشم اميد به پس از آن دوران دوخته بودم.... اما امروز...؟ شور و اشتياقي بي سكون و اميدي تقريبا فرو مرده... تنها تسلا به خواندن اينگونه سفرنامه ها يا شنيدن آنها است كه خود بازافزاينده شوق نيز هست.
اين كتاب، شيرين، موجز، با روح و هوشمندانه نوشته شده است. زيارت قبول؛ عزيز نويسنده!
زيارت قبول
10/12/70»

 



دانشگاهيان ايراني آغاز كردند
كمپين يك ميليون امضا در اعتراض به گزارش احمد شهيد

كمپين يك ميليون امضا عليه گزارش خلاف واقع احمد شهيد در موضوع حقوق بشر در اولين نشست مجمع عمومي ادوار بسيج دانشجويي آغاز شد.
اين كمپين با صدور نامه اي اعتراضي از سوي تعداد كثيري از اساتيد، دانشجويان و دانش آموزان و مردم ايران خطاب به احمد شهيد آغاز شد.
در بخشي از اين نامه خطاب به گزارشگر ويژه سازمان ملل در موضوع حقوق بشر آمده است: «جناب آقاي احمد شهيد! گزارش هاي مختلف حاكي از آن است كه اكثر افرادي كه با شما در ارتباط هستند و براي شما اسناد و مدارك جمع آوري مي كنند افرادي هستند كه دائما بر عليه ايران كارشكني كرده و مي كنند و براي ايران اسلامي هيچ كار خيري انجام نداده اند و جز اغراض و منافع شخصي خود چيزي را دنبال نمي كنند.
برخي از اين افراد داراي تخلفات مالي بوده و متهم به قاچاق مواد مخدر و غيره هستند و برخي مجرميني هستند كه خود ناقض حقوق بشر به شمار آمده و با فرار از دادرسي قوه قضاييه و با خارج شدن از ايران ژست بشردوستانه به خود گرفته و خود را فعال حقوق بشري معرفي نموده اند. بنابر اين گزارشها و اسناد جمع آوري شده توسط اين افراد مطابق واقع نيست و ارزش حقوقي ندارد.
جناب آقاي احمد شهيد! ما از شما انتظار داريم تا با انعكاس واقعيت هاي درون مرزهاي ايران به جهانيان نشان دهيد كه مردم ايران خود قرباني خشونت، ترور و نقض حقوق بشر توسط دشمنان اين مرز و بوم هستند. به نحوي كه تاكنون بيش از 17 هزار نفر از جوانان، زنان و كودكان اين مرز و بوم قرباني خشونت هاي مذكور بوده اند.»
اين كمپين كار خود را از اولين نشست مجمع ادوار بسيج دانشجويي آغاز كرد.
سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين كه در اين نشست سخنراني كرد، با اشاره به اعتراضات مردمي در آمريكا، گفت: در گذشته موج هايي به راه مي افتادندكه داراي موج سوسياليستي و كارگري و يا ضدجنگ بودند كه توسط احزاب و سنديكاهايي كه در دست حكومت بودند اداره مي شدند ولي امروز جنبش اخير در وال استريت متفاوت از آنهاست.
نقدي در صحنه بودن مردم را وجه تمايز قيام وال استريت با موج هاي گذشته دانست و گفت: امروز مردم با دور زدن احزاب ساختگي، خود مستقيما به صحنه آمده اند و اين يك شرايط استثنايي را ايجاد كرده است.
وي با انتقاد از كساني كه در صحنه سياسي داخلي و بين المللي نمي توانند مسائل را به درستي ديده و تحليل كنند، تصريح كرد: برخي ها دچار يك عقب ماندگي سياسي هستند و نمي توانند مسائل را به درستي ببينند ولو اينكه 60 سال هم عمر كرده باشند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: آن آقايي كه نه حرمت لباس روحانيت و نه حرمت نسب و خاندان شريف خود را و نه حرمت همشهري هاي مؤمن خود را و نه حرمت ملت ايران را نگه مي دارد، ديديم كه در انتخابات 88 در مقابل جورج سوروس يهودي زانو مي زند تا بتواند در انتخابات فائق شود.
نقدي متذكر شد: جورج سوروس همان كسي است كه در سرليست يك درصدي امروز در قيام وال استريت قرار دارد و منفور مردم آمريكاست، ولي اين شخص با او ديدار و گفت وگو مي كند. لذا اگر وي توبه نكند به همراه آن يك درصد منفور و با همراهي اطرافيان خود به زباله دان تاريخ خواهد رفت. به همين دليل معتقدم كه يك عده كودن هستند و فهم سياسي ندارند.
وي ادامه داد: در اين شرايط كه آمريكايي ها در نهايت ضعف خود هستند و در حضيض ذلت به سر مي برند اگر كسي بخواهد به سراغ آنها برود و با آنها گفت وگو كند داراي نهايت نفهمي سياسي است.
حسين قدياني- رئيس سازمان بسيج دانشجويي- يكي ديگر از سخنرانان اين نشست بود كه اين برنامه را در جهت منويات رهبر معظم انقلاب و وحدت ميان دانشجويان توصيف كرد.

 



در پي درگذشت حاج يدالله سميع
رئيس جمهور درگذشت پدر و پدربزرگ 7 شهيد دوران دفاع مقدس را تسليت گفت

شهركرد- خبرنگاركيهان:
رئيس جمهور در پيامي درگذشت پدر و پدربزرگ 7 شهيد سرافراز دوران دفاع مقدس را تسليت گفت.
به گزارش خبرنگار ما در پي درگذشت حاج يدالله سميع، پدر شهيدان «عبدالله»، «قدرت الله» و «ولي الله» سميع و سه نوه خود به نام هاي «بهرام»، «سعيد» و «حميد» زاهدي و همچنين داماد خود به نام سردار شهيد «حاج غلامرضا كاووسي»، دكتر محمود احمدي نژاد پيام تسليتي به بازماندگان و مردم قدرشناس ايران اسلامي صادر كرد.
در پيام رئيس جمهور كه به مناسبت درگذشت اين پدر سرافراز و افتخارآفرين صادر شده، آمده است؛ «اين فقيد سعيد كه علاوه بر سه فرزند برومند، سه نوه و يك داماد خود را در راه انقلاب شكوهمند اسلامي فدا كرده است، بحق مظهر صبر، ايثار و فداكاري است و بي ترديد روح پاك اين سفركرده با ارواح مطهر و طيبه فرزندان و دلبندان شهيدش محشور و همجوار خواهد بود.
اينجانب مصيبت درگذشت اين پدر بزرگوار را به همه بازماندگان و مردم قدرشناس ايران اسلامي تسليت عرض كرده و براي روح مطهر ايشان و شهداي عزيز از درگاه ايزد منان علو درجات و براي بازماندگان معزز صبر جميل و اجر جزيل مسئلت دارم.»
گفتني است؛ پدر شهيدان سميع كه در سن 105 سالگي دعوت حق را لبيك گفت به عنوان اسوه صبر و مقاومت با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ايثارگران و بسيجيان و نيز جمعي از مديران و مسئولان دستگاه هاي اجرايي در زادگاهش فرخ شهر تشييع و به خاك سپرده شد.

 



برگزاري مراسم مسلميه در حرم عبدالعظيم حسني(ع)

اولين شب مراسم مسلميه همزمان با شب شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) و فرارسيدن ايام شهادت حضرت مسلم ابن عقيل(ع) در حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني(ع) برگزار شد.
به گزارش مهر، بنا به سنت ديرينه در بارگاه ملكوتي حضرت عبدالعظيم الحسني عليه السّلام، جمعي از هيئتهاي عزاداري سراسر كشور در ايام شهادت حضرت مسلم ابن عقيل، فرستاده امام حسين عليه السّلام به شهر كوفه، به مدت سه شب در قالب دسته هاي سوگوار به حرم مطهر مشرف شده و به برگزاري مراسم عزاداري مي پردازند كه شامگاه پنج شنبه، اولين شب مسلميه به حرم حضرت عبدالعظيم عطر محرم داد.
دسته هاي سينه زن همچنين در صحنهاي حرم مطهر حضرت عبدالعظيم حسني(ع) تجمع كرده و مراسم باشكوهي را به ياد نخستين شهيد واقعه كربلاي حسيني برپا كردند.
بارگاه ملكوتي حضرت عبدالعظيم الحسني عليه السّلام در آستانه فرارسيدن ايام مسلميه با انجام تمهيدات لازم براي برگزاري اين مراسم در حرم مطهر و تجهيز دفاتر خدمات زائر در اين شبها، آمادگيهاي لازم را براي حضور هيئتهاي عزادار فراهم آورده است.
اين مراسم از پنج شنبه شب، 12 آبانماه آغاز شده و امروز نيز بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

 



كعبه امروز با گلاب ناب قمصر شست وشو مي شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
خانه خدا امروز با گلاب ناب قمصر كاشان شست وشو مي شود.
شهردار قمصر با اعلام اين خبر گفت: امسال نيز همچون سال هاي گذشته مقدار 300 ليتر گلاب ناب دوآتشه كه توسط يكي از گلابگيران اين شهر تهيه شده و در ظرف هاي مخصوص و استاندارد 20 ليتري قرار گرفته بود به منظور شست وشوي كعبه تحويل نماينده بعثه رهبر معظم انقلاب در كشور عربستان شد.
علي اصغر شقايقي گفت: اين گلاب از بهترين گونه گل محمدي اين شهر تهيه شده است.
مراسم شست وشوي اماكن مقدس در كشورهاي عربستان و عراق در سال چندين مرتبه به مناسبت هاي مختلف صورت مي گيرد كه شست وشو و عطرافشاني خانه كعبه در هر سال 2مرتبه و در روز اول ماه شعبان المعظم و روز نهم ذي الحجه (روز عرفه) با حضور مقامات كشورهاي اسلامي و همراهي هزاران زائر از اقصي نقاط دنيا توسط توليت مسجدالحرام صورت مي گيرد.
مراسم شست وشو با بستن مطاف كعبه از ساعت 7 صبح روز عرفه آغاز مي شود. شست وشوي داخل كعبه توسط مقامات عربستان سعودي و برخي از كشورهاي اسلامي انجام مي شود.
شيوه شست وشو بدين ترتيب است كه ابتدا زمين كعبه با آب زمزم خيس مي شود و سپس با گلاب ناب قمصر كاشان شست وشو و عطرآگين مي شود.

 



زن روسي در كلاردشت مسلمان شد

يك زن 40ساله روسي در حوزه علميه امام علي عليه السلام، كلاردشت مسلمان شد.
به گزارش مهر، اين زن روسي به نام «لاريسا سالاويه» از اهالي نان چيك روسيه به اتفاق همسر خود علي مقدم با حضور در حوزه علميه امام علي(ع) با جاري كردن شهادتين نزد حجت الاسلام سيد يحيي ميرتبار مؤسس و رئيس حوزه علميه امام علي(ع) كلاردشت مسلمان و شيعه اثني عشري شد.
لاريسا پس از تشرف به دين مبين اسلام، در يك مراسم نمادين با هزار دلار مهريه به عقد شرعي علي مقدم اهل تنكابن درآمد.
همسر لاريسا در خصوص آشنايي با لاريسا گفت: لاريسا كه يك مسيحي ارتدكس بود، خودش و بدون هيچ فشاري در خصوص اسلام پرس وجو و مطالعه مي كرد و دوست داشت از اسلام بيشتر بداند.
علي مقدم با علاقه خود و رعايت موازين شرعي، حوزه علميه امام علي(ع) و الزهراي كلاردشت را براي مسلمان شدن و جاري شدن خطبه عقد توسط آقاي ميرتبار انتخاب كرد.

 



رئيس سازمان محيط زيست كشور خبر داد
كنترل 70درصد آلايندگي كلان شهرهاي كشور تا سال 91

يزد-خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان محيط زيست كشور از كنترل 70درصد آلايندگي كلان شهرهاي كشور تا پايان شهريور سال آينده خبر داد.
محمد جواد محمدي زاده با اشاره به توافق سازمان محيط زيست با وزارت نفت، گفت: تا شهريور سال 91 استانداردهاي بنزين به يورو 5 مي رسد كه اين اقدام 70درصد آلايندگي شهرهاي بزرگ كشور كه منشا آلودگي آنها خودروها هستند، برطرف خواهد شد.
وي افزود: تا 5 سال آينده 30درصد مابقي آلاينده هاي كشور نيز تحت كنترل در خواهد آمد.
محمدي زاده همچنين با اشاره به ايجاد اطلس توسعه همگام با شرايط زيست محيطي منطقه اي تا پايان سال جاري، اظهار داشت: اطلس توسعه مي تواند راهنمايي براي مردم باشد تا آنها بتوانند با مراجعه به سايت محيط زيست، سايت سازمان صنايع استان و به راحتي در مسير توسعه اي گام بردارند كه مدنظر استان و متناسب با مقتضيات و مزيتهاي منطقه اي است.
وي در بازديد از مجتمع فولاد آلياژي ايران در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر يك روزه خود به استان يزد گفت: هدف اصلي از سفر به استان يزد بررسي وضعيت مسائل محيط زيست استان در حوزه هاي طبيعي و حوزه محيط انساني است.
رئيس سازمان محيط زيست كشور با اشاره به دهليز توسعه صنعت بين مهريز تا اردكان بيان كرد: موارد زيست محيطي كه در اين منطقه مصوب شده در حال پيگيري است و سازمان محيط زيست بر روي ساماندهي وضعيت صنايع در منطقه مهريز تا اردكان تاكيد دارد.

 



انتقاد مدير حوزه هاي علميه از عملكرد برخي رايزنان فرهنگي كشور

مدير حوزه هاي علميه در ديدار رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كشور از عملكرد برخي رايزنان فرهنگي ايران انتقاد و برخي مشاهدات عيني خود را نيز در اين خصوص ارائه كرد.
به گزارش خبرنگار رسا، آيت الله مرتضي مقتدايي، مدير حوزه هاي علميه، در ديدار رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كشور ضمن تبريك ايام اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات بايد فرهنگ اصيل اسلام ناب محمدي را به دنيا معرفي كند.
وي با بيان اين كه انتقال مفاهيم و معارف اسلامي به جهانيان داراي شرايط خاصي است، اظهار داشت: شما عزيزان كه در اين سازمان فعاليت مي كنيد بايد بدانيد كه اين مسئوليت را به چه كساني مي سپاريد. زيرا كساني كه مي خواهند علوم و معارف اهل بيت عليهم السلام را به جهانيان انتقال بدهند خود نيز بايد با اين معارف به خوبي آشنا باشند.
وي با اشاره به سفر اخير خود به كشورهاي مختلف گفت: در اين سفرها ديدارهايي با رايزنان فرهنگي ايران داشتيم و با خدمات آنها آشنا شديم. ولي متاسفانه برخي از اين رايزنان به وظيفه خود بخوبي عمل نمي كردند.
آيت الله مقتدايي همچنين در خصوص كم كاري برخي رايزنان فرهنگي به مشاهداتش در سفرهاي اخير خود اشاره و آن را براي رئيس سازمان فرهنگ و ارتباط تبيين كرد.
وي بر ارتباط گيري هرچه بيشتر سازمان فرهنگ و ارتباطات با مركز مديريت حوزه هاي علميه تاكيد كرد و افزود: امروز ظرفيت و توانايي بسيار خوبي در حوزه علميه وجود دارد، رهبر معظم انقلاب اسلامي در سفر سال گذشته خود به اين شهر از فعاليت هاي علمي و پژوهشي اين حوزه به خوبي تجليل كردند و برخي فعاليت ها را اعجازآور دانستند.
وي خواستار دقت هرچه بيشتر در نوع اعزام هاي تبليغي به خارج از كشور شد و افزود: كساني كه اعزام مي شوند بايد در دوره هاي مختلف متناسب با نيازهاي هر كشور آموزش داده شوند كه البته مي توان دوره هايي را در اين خصوص تعريف و افراد مستعد را در آن آموزش داد.
آيت الله مقتدايي از نبود ارتباط ميان سازمان فرهنگ و ارتباطات و مركز مديريت حوزه هاي علميه انتقاد كرد و از آمادگي اين مركز جهت همكاري دوجانبه براي اعزام مبلغان حوزه علميه به خارج از كشور خبر داد و افزود: حوزه علميه پاسخگوي مطالبات شما است و امروز اين احساس در ميان حوزويان، مراجع و علما وجود دارد كه تشنگي فراواني ميان ملت ها ايجاد شده و بايد پاسخگوي آن بود.

 



معاون اقتصادي معاون اول رئيس جمهوري: نان سنتي ايران بايد به برند جهاني تبديل شود

اصفهان-خبرنگار كيهان: معاون اقتصادي معاون اول رئيس جمهوري گفت: نان سنتي ايران بايد به برند جهاني تبديل شود.
«علي آقامحمدي» روز پنج شنبه در بازديد از يك مجتمع صنايع غذايي در شاهين شهر اصفهان افزود: برخي از نان هاي سنتي ايران مانند سنگك قابليت تبديل شدن به برند جهاني را دارد.
وي گفت: نان سنتي نبايد جايگاه خود را در بين مصرف كنندگان از دست دهد.
همچنين عمليات اجرايي يك پروژه نان در اصفهان با حضور معاون اقتصادي معاون اول رئيس جمهوري در مراسمي آغاز شد.
مديرعامل اين كارخانه توليدكننده آرد در اين مراسم گفت: اين واحد روزانه يكصد تن انواع نان حجيم و نيمه حجيم توليد مي كند.
«محمد عصارزادگان» افزود: در اين واحد صنعتي 65نوع نان صنعتي توليد مي شود.
وي سرمايه گذاري ريالي اين پروژه را 12ميليارد تومان و سرمايه گذاري ارزي آن را 36ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: اشتغالزايي مستقيم اين واحد 120و غيرمستقيم آن چهار هزار نفر است.
وي با اشاره به اينكه اين واحد صنعتي با ظرفيت روزانه 10تن در روز كار خود را آغاز كرد، اظهار داشت: در زمان حاضر اين واحد با ظرفيت 600 تن در روز به فعاليت خود ادامه مي دهد.
وي تصريح كرد: بزرگترين سيلوي بخش خصوصي از سوي اين واحد صنعتي راه اندازي شده است.

 



معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:
اجراي عمومي براي حضور گروه ها در جشنواره تئاتر الزامي مي شود

معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در قشم گفت: از سال آينده تنها گروه هايي كه در طرح استقرار ثبت شده و مسير اجراي عمومي را طي كرده باشند مي توانند در جشنواره هاي تئاتر شركت كنند.
به گزارش ايرنا، حميد شاه آبادي شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتاميه بيست و سومين جشنواره تئاتر منطقه شش كشور در تالار آيينه مجتمع فرهنگي و هنري خليج فارس جزيره قشم افزود: جشنواره ها براي احياي تئاتر كشور گرچه شرط لازم محسوب مي شود ولي كافي نيست.
وي با بيان اينكه نمايش هايي موفق اند كه امكان اجراي عمومي را داشته باشند، تصريح كرد: تئاتر كشور ما نيازمند رصد و تحليل آسيب شناسانه از مقوله هاي مختلف در سطح جامعه است.
وي با تاكيد بر اينكه در تئاتر كشور اخلاق و كرامت انساني بيش از هر مقوله ديگر بايد مورد توجه قرار گيرد، يادآور شد: هنرمندان مي توانند انديشه هاي ناب ايراني و اسلامي را از طريق تئاتر بيان كنند.

 



چندمين وعده معاون رئيس جمهور: خودروها تا 3 ماه ديگر بايد با استاندارد يورو 4 توليد شوند

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: شركت هاي خودروسازي كشور تا 29 دي امسال براي توليد خودروهاي با استاندارد يورو 4 زمان دارند.
به گزارش ايرنا، محمدجواد محمدي زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: ارتقاء كيفيت خودروهاي توليدي در كشور در قالب «طرح جامع كاهش آلودگي هوا در هشت كلانشهر كشور» با راهكارهاي متعددي پيگيري مي شود كه ارتقاء استانداردهاي خودروسازي يكي از اين راهكارها است.
معاون رئيس جمهور اضافه كرد: بر اين اساس، همه خودروسازان مكلفند از 29 دي ماه امسال تا پايان سال 91 استاندارد توليد خودرو خود را از يورو 2 به يورو 4 ارتقا دهند.
محمدي زاده ادامه داد: به اين ترتيب، يك ميليون و 600هزار خودرويي كه طبق برنامه ريزي هاي انجام شده در اين مدت در كشور توليد مي شود براساس «استاندارد يورو 4» توليد شده و همخواني دارد.
وي اظهار داشت: از ابتداي سال 91 نيز استاندارد مورد استفاده شركت هاي خودروساز در توليد خودرو استاندارد يورو 5 يعني استاندارد روز اروپا خواهد بود. محمدي زاده اضافه كرد: مهمترين مسئله اي كه در حوزه آلودگي هوا داريم وجود 5/3 تا چهار ميليون خودرو اسقاطي از مجموع حدود 13 ميليون خودرويي است كه در كشور تردد دارند.

 



پيست بين المللي توچال به طور رسمي افتتاح شد

مدير مجموعه ورزشي توچال از افتتاح رسمي پيست بين المللي توچال در پي بارش برف در اين ارتفاعات و سفيدپوش شدن كوه هاي اين مجموعه، خبر داد.
مرتضي اصفهاني در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: از چند روز گذشته پيست اسكي و تله كابين توچال آماده بهره برداري بود ولي از روز پنجشنبه به طور رسمي افتتاح شد.
وي در مورد مسائل ايمني خطوط و كابين هاي تله كابين نيز افزود: همه خطوط و كابين هاي تله كابين، گواهي ايمني از فدراسيون اسكي و مراجع بين المللي كسب كرده اند.
اين مسئول ادامه داد: هر ماه گروهي از اساتيد و كارشناسان از دانشگاه صنعتي شريف براي بازديد و بررسي مسائل ايمني مجموعه تله كابين به توچال مي آيند و اين در شرايطي است كه خود سيستم در صورت بروز مشكل به طور خودكار هشدار مي دهد.
وي امنيت و استانداردهاي تله كابين توچال را در شرايط خوبي عنوان كرد و گفت: علاقه مندان و بازديدكنندگان با كمال آرامش از تله كابين استفاده كنند زيرا تله كابين توچال تمام استانداردهاي ايمني بين المللي را به دست آورده است.
مدير مجموعه توچال همچنين از خريداري كابين هاي جديد و مدرن در ماه هاي آينده براي اين مجموعه خبر داد و دقايق و ساعات خوشي را براي بهره برداران از امكانات مجموعه، آرزو كرد.

 



به مناسبت روز عرفه صورت گرفت
آماده باش 10 درمانگاه هلال احمر در كربلا و نجف

معاون عتبات عاليات سازمان پزشكي حج و زيارت هلال احمر از آماده باش كليه ماموران هلال احمر در شهرهاي مرزي خبر داد و گفت: 45 پزشك و پرستار در روز عرفه آماده پوشش امدادي و پزشكي كربلا و نجف هستند.
دكتر علي حيدري در گفت وگو با ايسنا با اشاره به نزديكي روز عرفه گفت: به صورت ميانگين روزانه 4 هزار زائر ايراني براي زيارت عتبات عاليات وارد كشور عراق مي شوند و اين در حالي است كه براساس پيش بيني هاي انجام گرفته براي زيارت عتبات در روز عرفه، روزانه شش هزار زائر ايراني وارد عراق مي شوند.
معاون عتبات عاليات سازمان پزشكي حج و زيارت هلال احمر با بيان اينكه براساس بررسي هاي انجام شده از دو ماه پيش تمامي هتل هاي نجف و كربلا براي روز عرفه رزرو شده است گفت: پيش بيني مي شود جمعيت ميليوني در روز عرفه در نجف و كربلا حضور داشته باشند.
وي با بيان اينكه 10 درمانگاه جمعيت هلال احمر در كشور عراق براي پوشش حوادث احتمالي در روز عرفه به صورت آماده باش قرار دارند گفت: 25 پزشك عمومي، 11 پرستار، 6 كارشناس بهداشت، دو تكنسين آزمايشگاه و يك تكنسين دارو در درمانگاه هاي جمعيت به فعاليت مي پردازند.
در همين حال «ابوالحسن فقيه» رئيس جمعيت هلال احمر نيز روز پنج شنبه و در پنجاهمين اجلاس عمومي شوراي عالي استان ها كه در محل ساختمان قديم مجلس در تهران برگزار شد، گفت: جمعيت هلال احمر آمادگي كامل دارد تا با همكاري شوراهاي شهر پارك هاي آموزشي امداد و نجات ايجاد كند تا مردم علاقه مند بتوانند با حضور در اين پارك ها آموزش هاي همگاني، مقدماتي و تكميلي امداد و كمك هاي اوليه را براي مقابله با شرايط اضطراري و پيچيده حوادث و سوانح را فرا گيرند.
وي گفت: از ابتداي سال 89 تا پايان شش ماهه نخست سال جاري 25 مركز آموزش علمي-كاربردي هلال احمر در كشور تاسيس و راه اندازي شده است كه اين مراكز با برگزاري يك هزار و 294 ساعت كلاس، آموزش هاي تخصصي امداد و نجات به يك هزار و 764 نفر از امدادگران و نجات گران اين جمعيت آموزش هاي تخصصي امداد و نجات را ارائه كرده اند.



 



اخبار ادبي و هنري

تبليغ باني فيلم درباره پادوي ضدفرهنگي رژيم طاغوت!
روزنامه سينمايي باني فيلم به بهانه معرفي فيلم يك فيلم ساز ناشناس، اقدام به تبليغ يك عنصر صهيونيست بدنام كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، باني فيلم، در حالي با ذوق زدگي، به مصاحبه با سازنده فيلمي درباره فرخ غفاري پرداخته كه اساسا غفاري پادوي ضدفرهنگي رژيم طاغوت و يكي از مسئولين مراسم ضدديني جشن هنر شيراز بود.
وي از نزديكان اشرف پهلوي قبل و پس از انقلاب به شمار مي آيد. سازنده فيلم ياد شده، در مصاحبه خود با باني فيلم، دست به تعريف و تمجيد از غفاري زده و تلاش كرده از مهره دربار پهلوي، چهره اي فرهنگي و موثر در سينماي ايران ارائه دهد.
جشن هنر شيراز به دليل به نمايش گذاشتن صحنه هاي زشت غيراخلاقي خشم مردم متدين شيراز را برانگيخت و به نفرت مردم ايران نسبت به رژيم طاغوت دامن زد.
باني فيلم همواره در مسير احياي چهره هاي فعال در عرصه هنر و سينماي رژيم طاغوت نظير ناصر تقوايي قدم برداشته است!
گوگل سايت كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي را
حذف كرد
سايت كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي توسط شركت گوگل از روي موتورهاي جستجو حذف شده است.
به گزارش فارس، يكي از مسئولان سايت كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي گفت: سايت كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي توسط شركت گوگل و با حمايت كشورهايي كه بر ضد بيداري اسلامي در منطقه هستند از روي موتورهاي جستجو حذف شده است، به نوعي كه هيچ كاربري نمي تواند به سهولت وارد اين سايت شود.
وي اضافه كرد: تنها كساني مي توانند به سايت كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي ورود پيدا كنند كه از سوي اين كنگره براي آنها خبري ارسال شود و لينك اين سايت در اختيار آنها قرار گيرد.
اين منبع آگاه ادامه داد: علاقمندان براي بازديد و مطلع شدن از اخبار كنگره شعر مقاومت بين الملل اسلامي مي توانند به سايت WWW.IIRL.IR مراجعه و از اخبار اين كنگره مطلع شوند.
مومني شريف: اميد به زندگي و آينده
يكي از نشانه هاي سينماي ديني است
محسن مومني شريف رئيس حوزه هنري در مراسم تقدير از هيئت داوران و هيئت انتخاب هفتمين جشنواره فيلم كوتاه ديني رويش تاكيد كرد اميد به زندگي و آينده يكي از نشانه هاي سينماي ديني است.
به گزارش مهر، در اين نشست كه در دفتر رئيس حوزه هنري برگزار شد، مومني با بيان مولفه هاي فيلم ديني گفت: پرداختن به شعائر ديني، تاريخ اسلام و زندگي ائمه بخش مهمي از سينماي ديني ما است و در كنار اينها آنچه كه به نظر من مهم است، پرداختن به رفتار و اعمال ديني است كه شايد هيچ نشانه و المان مذهبي هم نداشته باشد، اما حس زيبايي ميان مخاطب و دين و خدا برقرار كند و او را به سمتي سوق دهد كه باعث شود در برابر سختي ها و شرايط ناگوار ايستادگي كند، بنابراين از جهات مختلفي مي توان يك فيلم را با موضوع دين بررسي كرد.
پيشنهاد انتشار تمبر براي فيلم سينمايي «شكارچي شنبه»
يك عضو انجمن منتقدان سينماي ايران خواستار طراحي و انتشار «تمبر» براي فيلم ضدصهيونيستي «شكارچي شنبه» شد و پوسترهاي «شكارچي شنبه» مي تواند پيام فيلم را به مردم دنيا انتقال دهد.
دكتر شهرام خرازي ها در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: در عصر «جنگ نرم» و «نبرد رسانه اي» جهاني، ساخت و اكران فيلم هاي آنتي صهيونيستي نظير «شكارچي شنبه» بايد بيش از گذشته در دستور كار سينماگران ايراني و فيلمسازان مسلمان قرار گيرد زيرا امروز سينما در عرصه بين الملل يك اسلحه محسوب مي شود و حكم ابزاري براي جنگيدن را پيدا كرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14