(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 15 آبان 1390- شماره 20067

معافيت داماد جانبازهاي قطع نخاع از سربازي
افتتاح رسمي ايستگاه استاد معين با حضور شهردار تهران
مخوف تر از گوانتانامو در سومالي
بزرگترين فرش ايراني در مسجد امارات
نجات 44 معدنچي از ميان آوار
تصادف زنجيره اي در بزرگراه
خدايي: تكميل ظرفيت كنكور 90 از اواخر آبان ماه آغاز مي شود
برنامه محافل و مساجد
وزير نفت: فعاليت پيمانكاران در پارس جنوبي شبانه روزي مي شود
در جريان درگيري با اشرار 3 مأمور نيروي انتظامي سراوان به شهادت رسيدند
ديوان عدالت اداري، با ابطال بخشنامه وزارت كشور:
عرضه قليان با هر نوع توتون و تنباكو در قهوه خانه ها ممنوع است
مصدوميت 8 كودك در شهر بازي مشهد
پس از 8 ماه خشكي آب از امروز در زاينده رود جاري مي شود
قشمي: نام هاي نامناسب بدون حكم قضايي قابل تغيير است
آغاز ثبت نام آرم هاي طرح ترافيك
حوادث كوتاه از كشور



معافيت داماد جانبازهاي قطع نخاع از سربازي

بنا به پيشنهاد ستاد كل نيروهاي مسلح و موافقت فرمانده كل قوا داماد (همسر فرزند) يا يكي از اقوام درجه يك جانبازان قطع نخاعي فاقد فرزند ذكور سالم از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح با ابلاغ شرايط جديد خدمت سربازي از سوي فرمانده كل قوا گفت: اين افراد بنا به تأييد بنياد شهيد و امور ايثارگران با انتخاب و معرفي جانباز به عنوان هميار از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است.
سردار موسي كمالي ادامه داد: با توجه به مشكلاتي كه جانبازان قطع نخاعي با آن مواجه هستند اين پيشنهاد براي كمك به آنان ارائه شده است و بنياد شهيد بايد افراد واجد شرايط را بنا به انتخاب جانباز به سازمان وظيفه عمومي معرفي كند.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح در مورد ادامه تحصيل مشمولان گفت: مدت معافيت تحصيلي دانشجويان براي مقطع كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد و دكتري ناپيوسته 3 سال، كارشناسي پيوسته 6 سال و كارشناسي ارشد و دكتري پيوسته 8 سال و دكتري تخصصي 5 سال است و دانشجويان بايد طوري برنامه ريزي كنند كه در مدت مذكور، تحصيل خود را به اتمام رسانند.
كمالي افزود: البته دانشگاه ها در مواقع ضروري مي توانند با تشكيل كميسيون موارد خاص حداكثر 2 ترم علاوه بر مدت فوق به دانشجويان اجازه ادامه تحصيل دهند و پس از پايان مدت مذكور، دانشگاه حق ثبت نام دانشجويان را ندارد و بايد آنها را براي انجام دوره خدمت ضرورت به سازمان وظيفه عمومي معرفي كند.
وي تأكيد كرد: در موارد استثنايي سازمان وظيفه عمومي مي تواند با تشكيل كميسيوني، وضعيت دانشجويان را بررسي و براي كساني كه به دليل مشكلات موفق به اتمام تحصيل نشده ولي در مدت محدود قادر به ادامه تحصيل هستند با حفظ وضعيت غيبت، به مدت يك يا دو ترم اجازه ادامه تحصيل صادر كند.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: مشمولان غايب حق ادامه تحصيل ندارند و مرحله اخطار به مشمولان غايب از طريق كلانتري ها و دستگيري كساني كه با توجه به اخطار اوليه خود را معرفي نكرده اند شروع شده است.
كساني كه در سال 90 به خدمت اعزام شوند در شمول مقررات اين سال هستند و در صورت افزايش مدت خدمت سربازي اين موضوع شامل آنها نمي شود.

 



افتتاح رسمي ايستگاه استاد معين با حضور شهردار تهران

ايستگاه متروي استادمعين با حضور شهردار تهران در خط 4 متروي تهران بطور رسمي افتتاح شد.
شهردار تهران در مراسم افتتاح ايستگاه متروي استادمعين گفت: هميشه از مردمي كه در كنار پروژه هاي عمراني زندگي مي كنند عذرخواهي مي كنم.
محمدباقر قاليباف افزود: در زندگي شهرنشيني برخي بايد رنج ها و مشقت ها را تحمل كنند تا ديگران راحت تر زندگي كنند.
وي با تاكيد بر اين موضوع كه به وعده هايي كه به مردم داده ايم تحقق مي بخشيم، گفت: در مراسم افتتاحيه ايستگاهها شركت مي كنم به دليل تعهدي است كه به مردم براي توسعه اين خطوط داده ايم.
قاليباف با تاكيد بر اين موضوع كه ماهيانه يك ايستگاه جديد در تهران افتتاح مي كنيم اظهار كرد: سالانه بايد بيش از 15كيلومتر مترو در تهران ساخته شود.
افتتاح بخش جنوب بزرگراه يادگار امام به سمت جنوب تا پايان سال
وي به ساخت بزرگراه يادگار امام اشاره كرد و گفت: در تلاشيم تا پايان سال قسمتي از بزرگراه يادگار به سمت جنوب را آماده بهره برداري كنيم.
قاليباف همچنين به ساخت پروژه صدر، نيايش اشاره كرد و گفت: در بازه زماني محدودي پروژه ها را انجام مي دهيم، البته اين بدين معنا نيست كه كار شاقي انجام مي دهيم بايد پروژه ها ظرف مدت كوتاهي آماده بهره برداري شود و مردم نيز اين موضوع را از مديريت شهري مطالبه كنند.
وي با تاكيد بر اين موضوع كه در تلاشيم تا ايستگاهها را با تمام تجهيزات افتتاح كنيم گفت: اما هر پله برقي در هر ايستگاه طراحي خاصي دارد و اين طراحي ما را با مشكل روبرو مي كند.
قطع درختان باغ قلهك سياسي نيست
شهردار تهران در خصوص قطع درختان باغ قلهك نيز گفت: شهرداري وظيفه دارد از شهر حفاظت كند.
قاليباف تاكيد كرد: براساس رصدهاي انجام شده متاسفانه مشاهده كرديم در باغ قلهك كه در دست سفارت انگليس است تعدادي از درختان خشك، قطع و سوزانده شده است.
وي گفت: تعدادي از درختان در اين باغ به صورت غيرمتعارف خشك شده و به آتش كشيده شده است.
قاليباف اضافه كرد: اين موضوع سياسي نيست جرمي رخ داده و بايد اين موضوع را قوه قضاييه پيگيري كند.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه باغ قلهك را پس مي گيريم گفت: مسئول اين كار من نيستم وزارت خارجه و مسئولان ذيربط بايد اين موضوع را پيگيري كنند.
قاليباف اضافه كرد: براساس قانون در هر جايي كه درختي قطع شود مي توان آن نقطه را در اختيار شهرداري گذاشت تا تبديل به يك مكان عمومي شود يا آنها را مكلف كنند در آن محدوده 10برابر درختان كنده شده درخت كاشته و جريمه نقدي مي شوند برابر نظر قاضي حكم صادر مي شود.
فكر مي كنم قوه قضاييه مي تواند در اين زمينه سريع حكم دهد
وي در پاسخ به اين پرسش كه پروسه رسيدگي در قوه قضاييه طولاني است گفت: فكر مي كنم كه قوه قضاييه مي تواند در اين زمينه سريع حكم دهد.
به گزارش فارس قاليباف تاكيد كرد: موضوع قطع درختان سياسي نيست و كار خلاف قانون است و جرمي آنها مرتكب شده اند.

 



مخوف تر از گوانتانامو در سومالي

آمريكا در اقدامي بي سر و صدا در حال ساخت مخوف ترين زندان خود در كشور قحطي زده سومالي است.
آمريكا به داشتن زندان هاي پنهان و مخوف در دنيا معروف است كه بعضا فقط برخي زندان هاي آن از جمله گوانتانامو، ابوغريب و زندان هرات در افغانستان رسانه اي شده اند. حال در اقدامي بي سر و صدا آمريكا در حال ساخت مخوف ترين زندان خود در كشور قحطي زده «سومالي» است.
به گزارش فارس نام سومالي هر فردي را در وهله نخست به ياد فقر و قحطي زدگي مي اندازد حال آنكه كمتر كسي مي تواند باور كند كه يكي از مخوف ترين زندان هاي آمريكا در دنيا اكنون در سومالي در حال ساخت و تكميل است.
به گفته يكي از ماموران امنيتي و اطلاعاتي در سومالي آمريكا در حال حاضر در جنوب موگاديشو و در نزديكي فرودگاه اين شهر بي سر و صدا در حال ساخت يك زندان مخوف براي انتقال زندانيان خود از سراسر جهان است و در يك حركت حساب شده اين زندان را در نزديكي فرودگاه موگاديشو كه به وسيله انگليسي ها اداره مي شود براي انتقال امن تر و سريعتر زندانيان احداث مي كند.
با وجود اين كه دولت كنوني سومالي از اين موضوع اطلاع دارد ولي نمي تواند كاري كند چون اين دولت به هيچ وجه قدرتي ندارد و تمام اختيارات دولت كنوني كه آمريكا نقش بسزايي در تضعيف آن داشته است خلاصه شده به كنترل شهر موگاديشو و برخي شهرهاي ديگر. به گفته اين مامور امنيتي آمريكاييان پس از شكست سخت خود طي حمله اي كه در سال 1991 و 92 به موگاديشو داشتند و تعداد قابل توجهي از زبده ترين نيروهاي ويژه دلتاي خود را از دست دادند به هيچ وجه در شهرهاي سومالي آفتابي نمي شوند و بسيار ماهرانه از دور با ايجاد ناامني در اين كشور و با استفاده از قحطي كه خودشان با اين ناامني به وجود آورده اند تلاش براي تجزيه اين كشور مسلمان را كليد زده اند.

 



بزرگترين فرش ايراني در مسجد امارات

بزرگترين فرش دستباف جهان در مسجد شيخ زايد بن سطان آل نهيان قرار دارد.
اين فرش توسط يك هنرمند ايراني به نام «علي خليقي»، طراحي و توسط شركت سهامي فرش ايران بافته شده است. اين فرش 6000متر مساحت دارد و توسط 1200 بافنده، 30 كارگر و 20 تكنسين و با استفاده از 35 تن پشم و 12 تن پنبه بافته شده است. اين فرش نفيس، 47 تن وزن دارد و داراي 2 ميليارد و 268ميليون گره است.گفتني است بزرگترين مسجد امارات ظرفيت 4 هزار نمازگزار را دارد.

 



نجات 44 معدنچي از ميان آوار

تلويزيون دولتي چين در گزارشي اعلام كرد كه نيروهاي امداد توانستند معدنچيان گير افتاده در ميان آوار را نجات دهند.
به گزارش مقامات چيني، بر اثر انفجار در يكي از معادن زغال سنگ استان «هنان» تعدادي از معدنچيان در ميان آوار گير افتاده بودند كه تاكنون 44 نفر از آنان نجات پيدا كرده اند.
به گفته مقامات استان هنان، 8 نفر نيز بر اثر اين حادثه كشته شدند و يك نفر نيز مفقود شده است.
به گزارش خبرگزاري شينهوا، دقايقي قبل از وقوع اين سانحه زمين لرزه اي به بزرگي 9/2 ريشتر اتفاق افتاده است اما مقامات چيني ارتباط زمين لرزه و اين حادثه را تاييد نكرده اند.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، مقامات چيني در آماري اعلام كردند كه در سال 2010، دو هزار و 433 نفر در چين بر اثر چنين سوانحي جان خود را از دست دادند.

 



تصادف زنجيره اي در بزرگراه

چندين نفر در يك حادثه كم سابقه جاده اي در يكي از بزرگراه هاي انگليس كشته يا مجروح شدند.
به گزارش ايرنا به نقل از منابع محلي، اين حادثه جمعه شب و در بزرگراه موسوم به «ام 5» در جنوب غرب انگليس روي داد. به گفته پليس در اين حادثه حدود 26 خودرو از جمله چهار دستگاه كاميون و تريلي با يكديگر تصادف كردند.
براساس اين گزارش، چند دستگاه از خودروهاي دخيل در اين تصادف بزرگ، دچار آتش سوزي شدند كه بعضي از آنها پس از گذشت چند ساعت همچنان در آتش مي سوختند.
گزارش هاي اوليه از اورژانس و آتش نشاني منطقه «سامرست» حاكي است كه تعدادي از سرنشينان خودروها جان خود را از دست داده اند ولي هنوز آمار دقيق مشخص نيست.
«همچنين حداقل 40 نفر در اين تصادف زنجيره اي مجروح شده اند كه حال حدود 10 نفر از آنان وخيم گزارش شده است.»
شبكه هاي خبري انگليس مي گويند: تعداد زيادي خودروي آتش نشاني، آمبولانس و پليس در محل حضور داشتند و بزرگراه «ام5» نيز در نزديكي شهرك «تانتون» فعلا مسدود شده است.
علت دقيق بروز اين حادثه جاده اي مشخص نيست ولي به گفته برخي منابع بارش شديد باران و شرايط بد جوي احتمالا از جمله عوامل اين حادثه بوده است.




 



خدايي: تكميل ظرفيت كنكور 90 از اواخر آبان ماه آغاز مي شود

قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز تكميل ظرفيت كنكور 90 از اواخر آبان ماه خبر داد.
ابراهيم خدايي قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور از انتشار اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره تكميل ظرفيت كنكور 90 در روز دوشنبه 16 آبان ماه خبر داد و زمان آغاز تكميل ظرفيت كنكور 90 را اواخر آبان ماه اعلام كرد.
به گفته وي در تكميل ظرفيت كنكور 90 حدود 4هزار نفر پذيرش مي شوند و اين تكميل ظرفيت فقط مختص دوره هاي روزانه و شبانه دانشگاه هاي كشور است.
قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور تكميل ظرفيت را براي رشته هاي جديد، دانشگاه هاي تازه تأسيس و ظرفيت هاي پر نشده دانشگاه هاي كشور اعلام كرد.

 



برنامه محافل و مساجد

¤ هيئت متوسلين به حضرت فاطمه زهرا(س)- مسجد قدس- خيابان طالقاني غربي- بعد از ميدان فلسطين، نبش خيابان سرپرست شمالي
- سخنراني دكتر سيدشهاب الدين صدر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي و مداحي آقايان مهدي محمدي و علي ابراهيمي- امشب بعد از نماز مغرب و عشاء.

 



وزير نفت: فعاليت پيمانكاران در پارس جنوبي شبانه روزي مي شود

وزير نفت با تعيين ضرب الاجل براي برخي از پيمانكاران طرح هاي توسعه فازهاي پارس جنوبي خواستار فعاليت پيمانكاران در 3 نوبت و به صورت شبانه روزي براي توسعه اين ميدان مشترك گازي شد.
به گزارش خبرگزاري مهر وزير نفت در بازديد از روند عمليات اجرايي طرح توسعه فازهاي 15 تا 18 پارس جنوبي با تأكيد بر اينكه تا پايان امسال و سال 1391 در مجموع 5 فاز 12، 15، 16، 17 و 18 پارس جنوبي در مدار بهره برداري قرار مي گيرند، گفت: به منظور توسعه اين پروژه هاي مشترك گازي لازم است كار به صورت جهادي و شبانه روزي در 2 تا 3 نوبت كاري انجام شود و پيمانكاران موظفند تا يك ماه آينده كار را شبانه روزي كنند.
رستم قاسمي با مطلوب ارزيابي كردن پيشرفت فازهايي كه پيشرفت ماهانه آنها بيش از 2 درصد است، تصريح كرد: پيشرفت ماهانه هر فاز پارس جنوبي بايد از ماه هاي آينده به بيش از 5/2 درصد برسد و چنانچه پيمانكاري نتواند به اين ميزان پيشرفت داشته باشد، بخشي از كارهاي آن پيمانكار به ديگران واگذار خواهد شد.وزير نفت در خصوص آخرين وضعيت توليد گاز كشور از ميدان مشترك پارس جنوبي اظهار داشت: در سال جاري ظرفيت توليد از اين ميدان مشترك به بيش از 275 ميليون متر مكعب در روز رسيد و پيش بيني مي شود تا اسفند ماه اين ظرفيت از 290 ميليون متر مكعب در روز عبور كند.
در همين حال مدير عامل شركت نفت و گاز پارس جنوبي اظهار داشت: وزير نفت بر كار شبانه روزي با دو يا سه نوبت كار در طرح هاي توسعه تأكيد ويژه اي دارد و تا هفته آينده در اين مورد تصميمات مهمي اتخاذ خواهد شد.

 



در جريان درگيري با اشرار 3 مأمور نيروي انتظامي سراوان به شهادت رسيدند

معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي سيستان وبلوچستان گفت: بر اثر درگيري با اشرار مسلح، سه تن از مأموران نيروي انتظامي در شهرستان سراوان به شهادت رسيدند.
به گزارش فارس از زاهدان، احمد طاهري گفت: در چهارشنبه مورخ 11آبان ماه جاري، سه تن از مأموران نيروي انتظامي سراوان در حال گشت زني در حوزه استحفاظي خود بودند كه با اشرار درگير شدند.
معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي سيستان وبلوچستان افزود: در اين درگيري كه در منطقه عمومي گز بستان رخ داده، فرمانده يكي از پاسگاه هاي سراوان به همراه دو نفر از همكاران به مقام رفيع شهادت نائل آمدند.
وي گفت: چگونگي به شهادت رسيدن آنها در دست بررسي مسئولان امنيتي قرار دارد.
طاهري گفت: پيكر اين شهدا روز پنجشنبه توسط مأموران ناجا پيدا شده است.

 



ديوان عدالت اداري، با ابطال بخشنامه وزارت كشور:
عرضه قليان با هر نوع توتون و تنباكو در قهوه خانه ها ممنوع است

هيئت عمومي ديوان عدالت اداري بخشنامه وزارت كشور مبني بر آزاد بودن مصرف قليان در قهوه خانه ها را غيرقانوني دانست و آن را باطل اعلام كرد.
ديوان عدالت اداري نامه وزارت كشور به نيروي انتظامي در سال 86 كه در آن استفاده از قليان در قهوه خانه ها را مشروط بر آن كه تنباكوهاي اسانس دار نباشد، مجاز اعلام كرده بود، برخلاف قانون دانست و آن را ابطال و تصريح كرد: طبق قانون عرضه قليان با هر نوع توتون و تنباكو توسط قهوه خانه ها ممنوع مي باشد.
هيئت عمومي ديوان عدالت اداري تاكيد كرده است: به موجب بند 8 ماده 1 آيين نامه اجرايي قانون، قهوه خانه ها را در زمره اماكن عمو مي قلمداد كرده است و در قانون و آيين نامه اجرايي آن بين توتون و تنباكوي اسانس دار و فاقد اسانس تفاوت و تفكيكي لحاظ نشده است، لذا نامه شماره 11/1/160101 مورخ 7/12/1386 وزير وقت كشور، مبني بر مجاز بودن ارائه قليان در قهوه خانه ها و ممنوعيت عرضه قليان، صرفا با توتون هاي اسانس دار به دليل اين كه عرضه قليان در قهوه خانه ها با هر نوع توتون و تنباكو توسط قانونگذار منع شده است، با استناد به بند 1 ماده 19 و ماده 42 قانون ديوان عدالت اداري، راي به ابطال آن حكم صادر و اعلام مي شود.»

 



مصدوميت 8 كودك در شهر بازي مشهد

رئيس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد از مصدوميت 8 كودك در پي سقوط از يك وسيله بازي در شهر بازي سرزمين خورشيد خبر داد.
دكتر رضا وفايي نژاد در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه تكنيسين هاي اورژانس مشهد از طريق تماس مردمي با سامانه امدادي 115 چندي پيش در جريان وقوع حادثه اي در شهر بازي سرزمين خورشيد واقع در مشهد قرار گرفتند افزود: امدادگران با حضور در صحنه حادثه دريافتند به علت شكستگي سقف يكي از وسايل بازي شهربازي كه متعلق به كودكان است، تعدادي از استفاده كنندگان اين وسيله بازي پس از سقوط از اين وسيله دچار مصدوميت شدند.
وي با بيان اينكه 8 كودك 9 تا 11 ساله در اين حادثه مصدوم شدند گفت: اين افراد توسط تكنيسين هاي اورژانس مورد معاينه قرار گرفتند و به صورت سرپايي و در محل تحت مداوا قرار گرفتند.

 



پس از 8 ماه خشكي آب از امروز در زاينده رود جاري مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
پس از گذشت هشت ماه خشكي، آب از امروز در رودخانه زاينده رود جاري مي شود.
مدير عامل آب منطقه اي اصفهان با اعلام اينكه آب از امروز در رودخانه زاينده رود جاري مي شود، گفت: با توجه به خشكي سفره هاي زيرزميني و بستر خشك رودخانه، جريان آب به كندي صورت مي گيرد اما روز عيد قربان آب بستر زاينده رود را فرا خواهد گرفت.
محمدعلي طرفه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار كيهان خروجي آب از سد زاينده رود را 75 متر مكعب در ثانيه اعلام كرد و افزود: با توجه به خشكسالي هاي شديد در 4 سال گذشته و كاهش 40 تا 50 درصدي ميزان بارندگي ها و به تبع آن كاهش حجم سد زاينده رود، برنامه توزيع آب در سال آبي 90-89 با وجود فشارهاي بسيار زياد مديريت شد.
وي گفت:با اجراي برنامه هاي ابلاغي و اجراي توزيع آب توانستيم آب را ذخيره كنيم تا بتوانيم براي كشت پاييزه غله اراضي كشاورزان شرق اصفهان استفاده كنيم كه در حال حاضر شرايط انجام تعهد فراهم شده است.
وي با اعلام اينكه در حال حاضر ورودي آب به پشت سد زاينده رود 12 متر مكعب در ثانيه است، اضافه كرد: در سال آبي 90-89 در مجموع ورودي آب حدود 900 ميليون متر مكعب بود كه 800 ميليون متر مكعب آب به بخش آشاميدن و صنعت و باغ بالادست تخصيص يافت و 100 ميليون متر مكعب براي كشت اول غله اراضي كشاورزان شرق اصفهان تخصيص پيدا كرد.
طرفه با بيان اينكه حجم كنوني آب در پشت سد زاينده رود 380 ميليون متر مكعب است، اظهار اميدواري كرد با نزولات آسماني ديگر شاهد خشكي زاينده رود نباشيم و اين رودخانه را براي هميشه حفظ كنيم چرا كه رگ حياتي اقتصاد و شهر اصفهان محسوب مي شود.

 



قشمي: نام هاي نامناسب بدون حكم قضايي قابل تغيير است

مديركل ثبت احوال استان تهران گفت: تغيير هرگونه نام نامناسب، ناموزون يا مستهجن بدون حكم قضايي قابل تغيير است.
احمد قشمي در گفت وگو با ايسنا، تاكيد كرد: تغيير هرگونه نام ديگري به غير از موارد ياد شده منوط به دريافت حكم قضايي از طريق دادگاه مي باشد.
وي ادامه داد: در برخي موارد افراد به نامي به جز نام ثبت شده در شناسنامه شهرت دارند ويا به دليل مسائل روحي و رواني، دادگاه تشخيص مي دهد كه يك نام مي تواند تغيير كند.
به گفته قشمي، روزانه موارد متعددي از تقاضاي تغيير نام يا نام خانوادگي به دفاتر ثبت احوال اعلام مي شود و برابر قانون با اين تقاضاها برخورد مي شود.
مديركل ثبت احوال استان تهران درباره نحوه تغيير نام خانوادگي، گفت: برابر قانون اگر نام خانوادگي افراد داراي پسوند مكان يا مشاغل باشد، امكان حذف دنباله نام خانوادگي وجود دارد.
قشمي خاطر نشان كرد: هر ايراني يك بار در طول حيات خود مي تواند نسبت به تغيير نام خانوادگي بدون حكم قضايي اقدام كند.
به گفته وي، در مورد شماري از نام هاي خانوادگي، يك نفر در هر استان داراي حق تقدم آن نام خانوادگي است، چرا كه قديمي ترين فردي است كه آن نام خانوادگي را برگزيده است.
قشمي ادامه داد: در صورتي كه فردي بخواهد اين نام هاي خانوادگي را برگزيند، بايد اجازه محضري از فردي كه داراي حق تقدم است، دريافت كند.
مديركل ثبت احوال استان تهران يادآور شد: علاوه بر اين، مي توان از آن نام خانوادگي با پسوندهايي نظير «فر» يا «كيا» بدون كسب اجازه محضري استفاده كرد.

 



آغاز ثبت نام آرم هاي طرح ترافيك

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به آغاز ثبت نام آرم ورود به محدوده طرح ترافيك گفت: سايت ثبت نام متقاضيان از امروز باز مي شود.
وحيد نوروزي با اشاره به جزئيات ثبت نام براي ورود به محدوده طرح ترافيك در سال 91 گفت: تمامي افرادي كه داراي مشاغلي هستند كه ضرورتا بايد با خودروي شخصي خود وارد محدوده طرح ترافيك شوند مي توانند با مراجعه به سايت شهرداري تهران به نشاني wwwtehranir نسبت به ثبت نام اقدام كنند.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تاكيد بر اين كه ثبت نام به صورت كاملا اينترنتي انجام مي شود گفت: متقاضيان مي توانند تا پايان آبان ماه به اين سايت مراجعه كنند.
پرونده توزيع آرم هاي طرح ترافيك 19 اسفندماه بسته مي شود
به گزارش مهر وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا ثبت نام براي دريافت آرم طرح ترافيك امسال زودتر از سال هاي گذشته آغاز شد گفت: هر سال در روزهاي ابتدايي آذرماه ثبت نام ها آغاز مي شد اما امسال تنها دو هفته زودتر اين كار آغاز شد و تمامي تلاش خود را مي كنيم تا پايان اسفند ماه تمامي واجدان شرايط آرم هاي خود را دريافت كنند.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف قرص هاي روانگردان
اراك-خبرنگاركيهان: يك هزار و 740 عدد قرص روانگردان از يك فروشگاه مواد غذايي در شهرستان خنداب كشف شد. فرمانده انتظامي اين شهرستان گفت: از اين فروشگاه، 15 شيشه شربت خارجي غيرمجاز نيز كشف و ضبط شد. فروشگاه مزبور به علت عدم رعايت قوانين نظام صنفي پلمب شد و متصدي آن پس از تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.
2 كشته در برخورد تريلر با پرايد
سيرجان فارس : بر اثر برخورد يك دستگاه تريلي با خودروي سواري پرايد در محور سيرجان به بندرعباس دو سرنشين خودروي پرايد جان خود را از دست دادند. فرمانده پليس راه سيرجان علت حادثه را انحراف به چپ خودروي پرايد عنوان كرد و اظهار داشت: مسئولان بايد در دو بانده شدن اين محور پرترافيك سريع تر اقدام كنند تا شاهد جان باختن انسان ها در اين محور نباشيم.
محكوميت ميليوني متخلفان
ايسنا: در پي گزارش پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز و شركت نفت منطقه اردبيل درخصوص شناسايي و كشف 28 هزار و 500 ليتر نفت سفيد، پرونده اي در اين رابطه تشكيل شد.
پس از انجام تحقيقات لازم و سير مراحل قانوني، شعبه تعزيرات حكومتي اردبيل تخلف انتسابي را محرز دانست و متخلفان را جمعا به پرداخت 444 ميليون ريال جريمه در حق صندوق دولت محكوم كرد.
176 هزار قرص روانگردان
ايسنا: رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بيان اينكه ماموران نيروي انتظامي اطلاع يافتند يك محموله قاچاق از خوزستان به سمت اين استان در حركت است، گفت: ماموران با شناسايي هويت قاچاقچيان و خودروي آنان موفق شدند تا پليس راه كنگان قاچاقچيان را متوقف سازنند.
سرهنگ حجت الله نوري افزود: در بازرسي از خودروي قاچاقچيان 176 هزار قرص روانگردان كشف و متهمان تحويل مراجع قضايي شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14