(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 15 آبان 1390- شماره 20067

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آمريكا خوب خاك مي شود (يادداشت روز)
پاسخ رسمي ايران به بان كي مون: شاهد اول دائم الخمرو شاهد دوم عضو منافقين است
حرف آخر ! (گفت و شنود)
 آغاز به كار ستادهاي 8+7 در سراسر كشور
كيهان و خوانندگان
نماز عيد قربان فردا به امامت آيت الله خاتمي در دانشگاه تهران برگزار مي شود
سازگارا: اخراج من از VOA زير سر كيهان است! (خبر ويژه)
همسر كروبي مشاور كلاهبردار را كله پا كرد (خبر ويژه)
لوموند: هر جاي خاورميانه ديكتاتوري ساقط مي شود دولت هاي اسلامگرا روي كار مي آيند (خبر ويژه)
گيلعاد دهنت را ببند! اسرائيل منزوي ترين رژيم دنياست (خبر ويژه)
دست... پا ... سر ... ابرو خب! بگو گدايي و خلاص! (خبر ويژه)
يا اصلاح طلب يا فتنه گر مرز اين دو بايد روشن شود (خبر ويژه)



آمريكا خوب خاك مي شود (يادداشت روز)

مجموعه «تدبير»هاي آمريكا و اقمار آن براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي حالت نرمش، ورزش و حداكثر رزمايش را در ايران پيدا كرده است. اين تدبيرهاي تودرتو و چند لايه طي 3دهه گذشته، عملاً به ورزيدگي و چابكي و اقتدار مضاعف ايران انجاميده است، مانند قهرمان تكواندوكار يا كونگ فوكاري كه در ميدان حركات رزمي و تقابل با ضربات حريف، ورزيده تر و واكنش هاي او به مرور سريع تر مي شود. اما تقابل ايران و آمريكا صرفاً از جنس هنرهاي رزمي نيست بلكه رقابت هاي سخت فكري نيز چاشني آن شده است. از آميختگي اين رزم سخت و نرم است كه «جنگ نامتقارن» رخ مي كند و جنگ نامتقارن، به شدت با هيكل لخت رژيم آمريكا ناسازگار است. هرچه از وسعت و قدرت تدبير در واشنگتن كم مي شود، كتك خور آمريكا هم ملس تر مي شود. تنها هنر آمريكا ضعيف كشي بود. دولت يا ملت ضعيفي را پيدا مي كرد و طي چند روز تا چند هفته، او را ضربه فني مي كرد. رفتاري شبيه كارهاي سوپرمن و رامبو و آرنولد. آنها با همين تحليل و تخمين بود كه 10سال پيش به افغانستان قشون كشيدند و چون مزه كرد، سراغ عراق رفتند، همان طور كه چند ماه پيش در صحراي ليبي آفتابي شدند. اما وقتي قرار مي شود اين رزم، چند لايه و پيچيده شود يا حريف قدرتمندي به پست آنان بخورد، داستان از اساس به هم مي ريزد. بماند كه آخر قصه افغانستان و عراق هم- پس از آن كه از فصل «اشغال» گذشت- وارونه شده و نويسندگان آن را سورپرايز كرده است.
آيا تير تدبيري در تركش آمريكا و انگليس و اسرائيل باقي مانده كه عليه ملت ايران به كار نبسته باشند و بنابراين بتوانند آن را به كار ببندند يا اصطلاحاً به عنوان يك گزينه روي ميز بگذارند؟ اين پرسش، پرسشي راهبردي براي جبهه استكبار است. پاسخ «نفي» به پرسش اخير، ضمناً بدين معناست كه دشمنان ملت ايران با هر تدبير دشمنانه اي كه به كار بسته اند، خلاف همان تدبير، سبب شده اند تا ايران در برابر تهديدي جديد «واكسينه» شود. انواع كودتاهايي كه در تهران و قم و همدان و طبس و... ترتيب داده شد، به يك ملت تازه انقلاب كرده و فاقد ساختار امنيتي- نظامي ياري رساند تا در بحبوحه رزمايش واقعي، خلل ها و منفذها و شيوه ها و شبكه هاي دشمن را بشناسد و به ميزان 80-70 درصد برطرف يا ايزوله كند. جريان سازي هاي موازي و ترويج گروهك هاي نفاق هرچند كه در آغاز خسارت برانگيز بود اما ملت ما را به عمق خباثت دشمنان و خيانت منافقين آشنا كرد. تحريم هاي اقتصادي را كه تدبير كردند و به كار بستند، دنبال فلج كردن ما بودند اما همين حصر و محاصره ها براي نخبگان و كارآفرينان ما نه تنها تبديل به واكسيناسيون دائمي فلج شد بلكه انگيزه خلاقيت را بيشتر كرد. به ترورهاي از سر قساوت دست يازيدند تا معناي واقعي تروريسم (ارعاب) را به ملت ما بچشانند، چشمه فياض «شهادت» در عين «مظلوميت» جوشيد. با همين ترورها بود كه «تدبير» دشمن در خدمت «تقدير الهي» قرار گرفت تا ملت ايران به حقيقت تولا و تبرّا برسد و ماهيت دوستي اوليا و بعض متراكم نسبت به مستكبران و منافقان را بشناسد. و بعد از همه اينها، طبل جنگ تحميلي كه نواخته شد، ملت ما راهي را كه يك كشور ممكن است در يكصد سال هم نتواند بپيمايد، در 8سال طي كرد. ترس جنگ ريخت و «عزت» لگدكوب شده در 200سال قبل از آن (از زمان جنگ هاي ايران و روس و سپس جنگ هرات) به روح جمعي ايراني بازگشت. اين گزيده فهرست همه تدبيرهاي مثلث استكبار عليه ملت ايران است. آيا تدبيري هم باقي مانده؟ و اگر ملتي عازم و سخت كوش و مصمم، از اين ميدان هاي رزم سربلند بيرون آمد، روئين تن نشده است؟ اين معادله چند مجهولي براي هيئت حاكمه كاخ سفيد و اتاق فكرها و استراتژيست هاي آن همچنان لاينحل و رازآلود مانده است. هرقدر هم كه زمان پيش مي رود، بغرنجي معادله افزون تر مي شود. و معناي اين روند آن است كه هرچه از دايره تدبيرها كاسته مي شود، پنجه «تقدير» با وسعت بيشتري به عرض و طول رژيم آمريكا مي پيچد.
گزاره «جنگ ايران با آمريكا هر روز نامتقارن تر مي شود»، متضمن معاني چندگانه است. اولين معناي گزاره اخير اين است كه هرچه آمريكا در گرفتن «خم» ايران ناتوان تر مي شود، يك خم و دو خم بيشتري را در اختيار حريف خود قرار مي دهد تا آن جا كه در نگاه ناظران استراتژيست اين رقابت بزرگ، هرچه ايران از دست حريف فاقد تمركز بيشتر ليز مي خورد، در مقابل، آمريكا به شكل يك حريف خسته و دست و پا چلفتي درآمده كه به سادگي يك حريف تمريني، خاك مي شود. و نه تنها خاك مي شود كه گاه تا مرز ناك اوت شدن پيش مي رود. ماجراي بدبياري هاي كاخ سفيد در افغانستان و عراق و لبنان و فلسطين و مصر و تونس و يمن و بحرين و... جنبش تسخير وال استريت را هر طور كه دوست داريد حساب كنيد؛ خاك شدن يا ضربه خوردن از گيجگاه. دومين معناي گزاره مورد بحث، اين خواهد بود كه ايران هر روز از رادار آمريكا پنهان تر مي شود هر چند ادعا اين باشد كه تمام رفتارها و تحركات جمهوري اسلامي را تحت نظر داريم و مي دانيم مثلا با سپاه قدسش در عراق و افغانستان يا بحرين و يمن و مصر يا آمريكاي لاتين چه مي كند. به تعبير ديگر، شليك هاي آمريكا اگرچه پرحجم تر اما سردرگم تر شده است حال آن كه ميزان و شدت ضرباتي كه از ايران نوش جان مي كند، علي الدوام رو به افزايش است. كار آنجا رازآلودتر مي شود كه عنايت داشته باشيم اغلب اين ضربات، نيابتي شده است. يعني ايران، دوستاني همدل و هم آهنگ در ميان ملت هاي مختلف پيدا كرده كه در انزجار از آمريكا و اسرائيل و انگليس، كم از ملت ايران ندارند و معلوم است كه وقتي 85 تا 98 درصد ملت ها، نفرت انباشته اي از يك رژيم مستكبر داشته باشند و جايي فرصت تخليه آن را پيدا كنند، چه اتفاقي مي افتد.
«جنگ ايران و آمريكا هر روز نامتقارن تر مي شود» همچنين مي تواند به اين معنا باشد كه آمريكا زمين و قواعد و ابزارهاي اين رزم هنرمندانه را ذاتا گم كرده و صرفا به خاطر ترس از دريافت ضربتي ديگر، در خلأ و خيال مشت مي اندازد. ايران هيچ نيازي نمي بيند به هر مشت پرت كردني از اين دست، واكنش نشان دهد بلكه كار خود را مي كند و ضربت خود را مي زند. تصور كنيد همين يك ضربه اي كه آمريكا از دو كنفرانس بين المللي با موضوع «بيداري اسلامي» و «حمايت از انتفاضه فلسطين» خورد، آيا با اتهام طراحي ترور سفير سعودي در واشنگتن يا تهديد به اقدام نظامي يا داعيه تشديد تحريم ها قابل جبران است؟! اين حربه ها اگر كند نشده بودند بايد 30 يا 20 سال پيش كاري مي كردند يا منفذي براي تنفس دشمنان مي گشودند و نگشودند. در اوج تهديدها به ويژه طي يك دهه اخير بود كه حلقه محاصره و انزوا و تهديد عليه ايران، هر روز گسيخته تر شد. با اين اوصاف، مي توان ادعا كرد تحركات چند هفته اخير مقامات آمريكا و انگليس و صهيونيست در جدي نشان دادن تهديدهاي نظامي و اقتصادي و سياسي، نوعي بيش فعالي معطوف به بيچارگي است. به خيال خود ما را از جنگ يا قطعنامه يا تحريم مي ترسانند. گويا كه اينها خط قرمزهاي مقاومت ماست و اگر تهديدها از اين جنس باشد، خط مقاومت فرو مي ريزد. آمريكا و جنگ؟ اوباما و جنگ؟ اسرائيل سرشكسته از جنگ 2006 و 2008 و جنگ؟ بزن و در رو؟ مي شود؟! آن هم با ايران؟ اين شلتاق كردن ها آن هم مقارن تخليه اجباري عراق از سوي اشغالگران، حكايت همان كسي است كه در يك نزاع سخت حسابي كتك خورده و حالش را سرجا آورده اند و حالا كه او را از دست طرف مقابل درآورده اند تا از سر صحنه گم وگور شود، هارت و هورت مي كند كه؛ حيف كه نگذاشتند وگرنه... ولم كنيد كه خيلي عصباني ام! يا مثل كسي كه از ارتفاع پرت شده و با مخ به زمين خورده و حالا كه هنوز به هوش است، با لحني آميخته به اضطراب مي گويد من كه طوري ام نشده، ببينيد من طوري ام نشده! هيبت آمريكا نه امروز در عراق و افغانستان و نه در مصر و لبنان و فلسطين و يمن و بحرين، بلكه 32 سال پيش هنگامي فرو ريخت كه لانه جاسوسي شيطان بزرگ به تسخير دانشجويان شجاع پيرو خط امام درآمد. آن ترس كه ريخت، طلسم شيطان بزرگ هم فرو ريخت چرا كه «انّ كيدالشيطان كان ضعيفاً».
يك طرف نقاب آمريكا، رعب و ترور و جنگ است و ملت ما اين نقاب را از 32 سال پيش كه وارد انواع كارزار شد، به استهزا گرفت. آن سوي ديگر اين نقاب، بلاهت و بي تدبيري است كه باعث مي شود ابرقدرت قرن 20، انواع هزينه هاي هنگفت و تلفات سنگين را به جان بخرد و حيثيت خود را گرو بگذارد اما سرانجام به وقت چيدن محصول، كار دست دشمنان آمريكا- ملت هاي اسلامگرا- بيفتد. به يك معنا خداوند پس كله دولتمردان آمريكايي زده است كه چنين ضد مصلحت خود تدبير مي كنند. هر قدر جمهوري اسلامي و ملت هاي مسلمان، در طول قدرت الهي قرار مي گيرند، مستبكران در عرض و خلاف اين طول موج قدرت مي ايستند و بيشتر آسيب مي بينند. اين راز قفل شدگي و انسداد تدبير در آمريكاست «و جعلنا من بين ايديهم سداً و من خلفهم سداً فأغشيناهم فهم لايبصرون». راه شعور و عقلانيت و تدبير بر آنها سد شده است. بنابراين مقابل قيام ملت ها مي ايستند، يك سيلي مي خورند. در ميانه راه، كم مي آورند و منفعلانه خود را همراه نشان مي دهند، مشت ديگري دريافت مي كنند. چون اساسا قواعد جنگ نامتقارن را نمي شناسند. به عنوان مثال، يك عبارت ولي امر مسلمين كه «هر فلسطيني، يك رأي»، چنان انرژي اي در منطقه خاورميانه اسلامي آزاد كرده كه نه تنها تمام رشته هاي غرب براي پاك كردن صورت مسئله فلسطين را پنبه كرده بلكه اكنون مبناي انقلاب هاي اسلامي در مصر و تونس و ليبي و بحرين و يمن و هر كشور انقلابي ديگر است. امروز اين نجوا در خيابان هاي نيويورك هم شنيده مي شود كه چرا اقليت 1درصدي بايد بر اكثريت 99درصدي مردم آمريكا حكومت كند و تمام زندگي آنان را به توبره بكشد. امروز حتي دو حربه «آزادي» و «مردم سالاري» (ليبراليسم و دموكراسي) عليه آمريكا و غرب عمل مي كند. يعني كه جنگ نامتقارن جمهوري اسلامي، به عمق آمريكا و اروپا كشيده شده است.
حالا در آمريكا رئول مارك گركت افسر سابق سازمان سيا اذعان مي كند «دولت اوباما به ايران فشار وارد مي كند اما ايراني ها نمي ترسند. ما دوست داريم آنها به خود بلرزند و بترسند اما افسوس كه چنين اتفاقي نمي افتد» و همزمان توماس ريكس خبرنگار نظامي ويژه واشنگتن پست كه مدتي در عراق حضور داشته، با لحني آميخته به اعتراض مي نويسد «آمريكا 4474 سرباز خود را در جنگ عراق از دست داد و هزاران نفر بيش از اين تعداد مجروح شدند و مردم آمريكا چند هزار ميليارد دلار را از دست دادند. اقتصاد ما ويران شد بي آن كه بهره چنداني ببرد. صرف نظر از آنچه وزير دفاع آمريكا مي گويد، عراق راه خود را خواهد رفت يعني با ايران هم پيمان خواهد شد و ميلي ندارد به تحقق روياهاي آمريكا كمكي بكند.»
محمد ايماني

 



پاسخ رسمي ايران به بان كي مون: شاهد اول دائم الخمرو شاهد دوم عضو منافقين است

نمايندگي كشورمان در سازمان ملل در نامه خود به دبيركل سازمان ملل نسبت به عواقب تبليغات مبتني بر ادعاهاي واهي و اطلاعات جعلي و ساختگي دولت آمريكا هشدار داده و تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران اقدامات دولت آمريكا را در حكم تهديد صلح و امنيت بين المللي تلقي مي كند.
جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به نامه 22 مهر ماه دبيركل كه طي آن كشورمان را از نامه نماينده دائم دولت آمريكا در سازمان ملل مطلع كرده بود، ادعاي نقش داشتن مقامات يا نهادهاي وابسته به دولت جمهوري اسلامي ايران را در توطئه ادعايي رد كرد.
گفتني است؛ آمريكا 14 اكتبر- 22مهر- طي شكايتي از ايران به شوراي امنيت، كشورمان را به تلاش براي اجراي طرح ترور سفير عربستان در واشنگتن متهم كرده بود.
در اين نامه به دبيركل اعلام شده كه جمهوري اسلامي ايران به عنوان قرباني تروريسم بين المللي و دولتي، تمامي اعمال تروريستي را محكوم كرده و خود را متعهد به كنوانسيون 1973راجع به جلوگيري و مجازات جرائم عليه اشخاص مورد حمايت بين المللي منجمله مامورين سياسي دانسته و بر اين اساس به محض اطلاع از احتمال حضور يكي از متهمان طرح توطئه ادعايي در ايران از طريق اينترپل وارد عمل شد و از نيروي انتظامي خواسته شد كه بررسي هاي لازم را در اين زمينه به عمل آورد. نتيجه اين تحقيقات نشان داد كه فرد مورد ادعاي مقامات آمريكايي از اعضاي گروهك منافقين است.
بدين ترتيب ادعاهاي آمريكا در زمينه دخالت عناصر يا مقامات دولت ايران به هيچ وجه قرين به واقعيت نيست و هيچ مدرك معتبري وجود ندارد كه ارتباط يا وابستگي متهم يا اتهام توطئه به نهادهاي جمهوري اسلامي از جمله سپاه قدس را به اثبات برساند. از اين نظر ايراد اتهام براساس چند مكالمه تلفني مشكوك يا انتقال پول تنها اسباب استهزاء را فراهم كرده و نشان از پوچي ادعاها دارد.
در بخش ديگري از نامه نمايندگي كشورمان آمده است: ايالات متحده در جعليات مربوط به طرح توطئه كه با هدف اعمال فشار به ايران و افزايش روند ايران هراسي صورت گرفته شتابزده عمل كرده در حالي كه هنوز متهم در برابر دادگاه ذي صلاح و بي طرف حاضر نشده است. عجيب آن است كه براساس اظهارات يك فرد كه طبق اخبار رسانه هاي آمريكا حتي در جلسه دادگاه مورخ 24 اكتبر 2011 اتهامات عليه خود را نپذيرفته است، دولتي را متهم نمايند. اين نشان از رويكرد خصمانه دولت آمريكا دارد.
افزون بر اين دولت ايالات متحده در انجام تعهدات خود براساس ماده 4 كنوانسيون 1973قصور كرده است. در حالي كه دولت آمريكا موضوع اتهام توطئه سوءقصد را با موجي از تبليغات رسانه اي عليه ايران همراه كرد، البته اين اولين بار نيست كه از دولت آمريكا چنين رويكردي سر مي زند بلكه سياست آن دولت در قبال ايران و كشورهاي مستقل همواره توام با اتهامات بي اساس بوده است.
نمايندگي كشورمان نزد سازمان ملل متحد در نامه خود ضمن دعوت از آن سازمان و كشورهاي عضو به حفظ هوشياري، نسبت به عواقب تبليغات مبتني بر ادعاهاي واهي و اطلاعات جعلي و ساختگي هشدار داده و تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران، اقدامات دولت آمريكا را در حكم تهديد صلح و امنيت بين المللي تلقي مي كند.
در پايان اين نامه از دبيركل درخواست شده است كه ضمن ثبت و توزيع نامه به عنوان سند سازمان ملل متحد، آن را رسماً منتشر و مفاد آن را به اطلاع اعضاي سازمان ملل متحد برساند.

 



حرف آخر ! (گفت و شنود)

گفت: مگر آمريكا اعلام نكرده بود كه بانك مركزي ايران را تحريم خواهد كرد.
گفتم: البته كه اعلام كرده بود و خبر آن هم چند روزي است كه در صدر اخبار رسانه ها قرار دارد.
گفت: ولي ديروز آمريكا اعلام كرد كه از تحريم بانك مركزي ايران صرفنظر كرده است.
گفتم: چرا؟!
گفت: اعلام كرده كه تحريم بانك مركزي ايران باعث اختلال در بازار نفت مي شود و به اقتصاد آمريكا و اقتصاد كشورهاي اروپايي خسارت فراواني وارد مي كند.
گفتم: البته يادش رفته بگويد كه آمريكا با بزرگترين بحران اقتصادي و سياسي در طول تاريخ خود روبروست، 99 درصد مردم خواهان سقوط نظام سرمايه داري هستند، ديكتاتورهاي دست نشانده سقوط كرده اند و ادامه جريان مفت نفت به آمريكا بعيد به نظر مي رسد، در افغانستان و عراق به بن بست رسيده و...
گفت: پس چرا از اول قمپز در كردند كه حالا جا بزنند؟!
گفتم: يارو مي گفت هر وقت با هركس دعوا كرده ام، حرف آخر را من زده ام، پرسيدند حرف آخرت چيست؟ و يارو گفت؛ مي گويم؛ غلط كردم!
 



در نخستين نشست خبري جبهه متحد اعلام شد
 آغاز به كار ستادهاي 8+7 در سراسر كشور

رئيس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان از آغاز به كار اين ستادها در سراسر كشور خبر داد.
اولين نشست خبري جبهه متحد اصولگرايان صبح روز گذشته در سالن همايش هاي دانشكده علوم ارتباطات پژوهشكده باقرالعلوم، با حضور علي اكبر ولايتي سخنگو، عليرضا زاكاني رئيس ستاد و متكي دبير هيئت اجرايي اين جبهه برگزار شد.
عليرضا زاكاني رئيس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان در اين نشست در پاسخ به سوالي درباره زمان اولين همايش هاي اين جبهه و نيز چگونگي مكانيزم ستادهاي استاني گفت: كار عملي ستادهاي جبهه متحد اصولگرايان از هفته قبل آغاز و اين هفته مجامع آن شكل گرفت و 26 آبان ماه نيز اولين همايش جبهه متحد برگزار و سپس در تك تك استان ها شكل مي گيرد.
وي افزود: ساز و كار استاني ما به اين گونه است كه در هر استان برنامه ريزي شده تا يك هيئت اجرايي داشته باشيم كه اين هيئت اجرايي ستاد استان را تشكيل مي دهد و به طبع زيرمجموعه آنها در شهرستان ها و شهرها شكل مي گيرد. البته در شهرها طبق اقتضائات آن شهر ستادها نيز فعال مي شود.
وي با بيان اينكه اصل خدمت دولت محفوظ است، افزود: تلاش ما بر اين است كه بخش خدمتگزار دولت و خدمتگزاري دولت تقويت شود اما بخشي كه به دولت آسيب زده و به تعبيرهاي مختلف به جريان انحرافي لقب گرفته نه تنها مورد تاييد ما نيست بلكه معتقديم اين جريان، دولت و كشور را دچار خسران كرده است.
زاكاني كه همراه با فدايي به ديدار آيت الله مصباح يزدي رفته بود نيز طي سخناني درباره اين ديدار گفت: اين توفيق براي بنده بود كه به محضر آيت الله مصباح يزدي برسيم. ما پس از 5/2 ساعت توفيق ديدار با ايشان گزارشي از فعاليت هاي جبهه متحد به آيت الله مصباح يزدي ارائه كرديم و در مقابل ايشان 3 نكته را مطرح فرمودند.
وي افزود: آيت الله مصباح فرمودند، وحدت يك امر ضروري، بديهي و ايده آل است و آنقدر ضرورت دارد كه نياز به استدلال ندارد.
زاكاني گفت: آيت الله مصباح فرمودند: ممكن است كساني وحدت را امضا كنند اما آن را پاس ندارند كه علت آن سهم متفاوت و سهم مشترك همراه با دلخواهي متفاوت است.
عضو جبهه متحد اصولگرايان با تاكيد بر اينكه آيت الله مصباح يزدي فرموده اند نيروهاي انقلاب هيچ راهي جز وحدت ندارند، گفت: آيت الله مصباح به ما فرمودند، با دوستان خود در جبهه پايداري بنشينيد و صحبت كنيد.
زاكاني رئيس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان در پاسخ به سوالي درباره فعاليت انتخاباتي جبهه پايداري در استان ها گفت: فعاليت هايي كه جبهه پايداري در استان ها انجام داده هيچ تعارضي با جبهه متحد ندارد چون در صورت پيوستن اين جبهه به مجموعه اصولگرايان ظرفيت ها يكجا و هماهنگ خواهد شد.
الگو بودن ايران ضرورت وحدت اصولگرايان را بيشتر مي كند
در اين نشست همچنين خبرنگاري از ولايتي پرسيد، با توجه به بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه و نشأت گيري آنها از انقلاب اسلامي، وحدت اصولگرايان به عنوان نيروهاي انقلاب چگونه مي تواند اين بيداري را تقويت كند، اظهار داشت: همانطور كه خبرنگار محترم خبرگزاري فارس، اشاره فرمودند، بيداري اسلامي الهام گرفته از انقلاب اسلامي است و به لحاظ عقلي و نقلي مي توان به اين موضوع پي برد.
سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران بازگشت به ارزش هاي اسلامي و احياي اسلام بود، افزود: وقتي مردم منطقه مي بينند انقلاب اسلامي بعد از 32 سال علي رغم تمامي مشكلات رشد كرده ايران را به عنوان الگو مطرح مي كنند. مصر از سال 57 شمسي و 1979 ميلادي كه بحث كمپ ديويد مطرح شد، روز به روز تضعيف شد. بنابراين ما به عنوان الگو بايد به اهميت شرايط پي ببريم.
ولايتي گفت: اينكه مي گوئيم اصولگرايان هرچه زودتر اتحاد كنند و فراز و نشيب ها را تحمل كنند تا مجلسي قوي متشكل از طرفداران و دلبستگان انقلاب اسلامي و همينطور معتقدين به نهضت جهاني اسلام انتخاب شوند، به علت همين الگو بودن است. چرا كه ما بايد بار سنگين الگو بودن را حفظ كنيم.
علي اكبر ولايتي سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان، در اولين نشست خبري اين جبهه در پاسخ به سوالي درباره تفاوت ساختار 8+7 و 6+5 اظهار داشت: تفاوت جوهري بين اين دو ساختار وجود ندارد در 6+5 چهار تن از روحانيون همراه با بنده بوديم اما در ساختار جديد بعد از جلساتي كه داشتيم، با هدايت هاي آيت الله مهدوي كني و مشاركت آيت الله يزدي بنا شد كه ساختار 8+7 طراحي شود.
وي تاكيد كرد: جبهه متحد اصولگرايان تلاش دارد در توزيع نمايندگان جريان هاي مختلف اصولگرا، عدالت را اجرايي كند.
خبرنگاري درباره رابطه ديدار اخير جبهه پايداري با آيت الله مهدوي كني و ديدار چندي پيش نمايندگان جبهه متحد با آيت الله مصباح پرسيد كه ولايتي در پاسخ گفت: اخيرا برخي از اعضاي جبهه پايداري با آيت الله مهدوي كني ديدار داشتند كه اين ديدار جدي در راستاي سازندگي صورت گرفت و آيت الله مهدوي كني نيز ارشاداتي داشتند كه جوهره رهنمودهاي ايشان حضور جبهه پايداري در مجموعه جبهه متحد بود.
پايداري هيچ مخالفتي براي حضور در جبهه متحد ندارد
ولايتي با بيان اينكه جبهه پايداري هيچ مخالفت اساسي براي حضور در جبهه متحد ندارد، گفت: ان شاءالله در آينده شاهد خواهيم بود كه دوستان جبهه پايداري با توجه به اخلاص و توانمندي كه در آنها وجود دارد به جبهه متحد اضافه خواهند شد كه در اين صورت اميد براي پيروزي اصولگرايان افزايش خواهد يافت.
وي در پاسخ به سؤالي درباره احتمال مشترك بودن برخي نامزدهاي جبهه متحد اصولگرايان با نامزدهاي جريان موسوم به انحرافي گفت: انحراف تعريف خود را دارد ما كساني كه به ارزش هاي اسلامي، انقلاب اسلامي، قانون اساسي و ولايت فقيه پايبند هستند استفاده و آنان را به مردم معرفي مي كنيم.
خبرنگار خبرگزاري فرانسه در ادامه به تفسير شخصي از سخنان رهبر انقلاب پرداخت و از ولايتي پرسيد كه رهبري اخيرا گفته اند كه نخست وزيري احيا شود در حالي كه احمدي نژاد از همين مجلس بيرون آمد نظر شما در مورد كنار گذاشتن سيستم رياستي، تبديل آن به سيستم پارلماني و احياي نخست وزيري چيست و آن را چقدر جدي مي دانيد؟ گفت: استنباط از آنچه كه رهبري انقلاب در كرمانشاه فرمودند آن نبود كه شما فرموديد. يعني اينكه ايشان بخواهند سيستم نخست وزيري را احيا كنند. ايشان در پاسخ به سؤالي كه اگر نظام اسلامي دچار فرسودگي شود چه اقداماتي مي توان كرد به استنباط در پاسخ به آن اينگونه فرمودند كه نظام جمهوري اسلامي يك نظام پوياست و اين طور نيست كه جزميتي نسبت به تصميمات و حتي قانون اساسي داشته باشد و اگر ضرورتي اقتضا كرد همانطور كه زمان امام رفراندومي جهت پويايي نظام برداشته شد در آينده اي دور نيز اين اقدام دور از انتظار نيست.
درب به روي اصولگرايان
باز است
ولايتي تاكيد كرد: هيچگاه درب به روي ساير اصولگرايان بسته نيست و اگر چند روز به انتخابات نيز مانده باشد و جبهه پايداري بخواهد به جبهه متحد بپيوندد مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان در پاسخ به سؤال خبرنگار يكي از خبرگزاري هاي اصلاح طلب كه از او پرسيد در حالي كه چند ماه از انتخابات زمان مانده است اما همچنان شاهديم كه شور و نشاط انتخاباتي در كشور شكل نگرفته است، نظر شما در اين باره چيست، گفت: اين گفته ها استدلالي ندارد چرا كه تجربه 30ساله انتخابات و برگزاري انتخابات مكرر در جمهوري اسلامي نشان مي دهد كه معمولا نشاط انتخاباتي يك ماه مانده به انتخابات شكل مي گيرد كه البته چند ماه قبل از آن به معناي عدم فعاليت گروهها و احزاب نيست.
وي تاكيد كرد: زير پوست شهرها ستادهاي احزاب و گروهها تشكيل و چهره هاي انتخاباتي سعي مي كنند خود را به مردم بشناسانند. البته مي بايست ستادها شكل مي گرفت تا شور و نشاط انتخابات بيشتر شود كه البته اين مهم در بين اصولگرايان صورت پذيرفت و تا حدود زيادي ستادهاي شهرستانها نيز مشخص شدند. وقتي كه ستادها شكل بگيرند كانديداها معرفي مي شوند.
وي در پاسخ به سؤال يك خبرنگار اصلاح طلب درباره مشاركت دادن ناطق نوري در وحدت اصولگرايان نيز اظهار داشت: ناطق نوري از پايه گذاران مجموعه هاي اصولگرايي است و هم اكنون وي در جامعه روحانيت مبارز است و همانطور كه آيت الله مهدوي كني اظهار كردند نظر ايشان نظر كل جامعه است از اين رو آقاي ناطق نوري و حسن روحاني از عناصر برجسته جامعه روحانيت مبارز محسوب مي شوند.
وي ادامه داد: در معرفي كانديداها لازم است ساز و كارها شكل بگيرد كه در دنيا و جمهوري اسلامي شناخته شده است از اين رو مجموعه اصولگرايي همچون گذشته تصميم گرفتند ساز و كاري را براي انتخاب كانديداها سامان دهند كه اين كار امروز انجام شده است.
سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان با بيان اينكه اصولگراياني كه در اين جبهه هستند اصولگرايي را منحصر به خود نمي دانند تاكيد كرد: اصولگراياني كه خارج از اين مجموعه هستند و در قول و فعل خود به مباني جمهوري اسلامي پايبندند جزو مجموعه اصولگرايي محسوب مي شوند.
وي تاكيد كرد: مجموعه جمع شدن اضلاع و نمايندگان صاحبان نفوذ اين نيست كه همه كانديداها از سوي آنها معرفي مي شود بلكه مكانيزم مشخصي در جبهه متحد اصولگرايان تعيين شده است.
ساختار 8+7 تغيير نمي كند
منوچهر متكي دبير اجرايي جبهه متحد اصولگرايي هم در اين نشست، با بيان اينكه ساز و كارهاي خوبي در اين جبهه تعريف شده است، گفت: هم اكنون تشكيل مجموعه هاي استاني، انتخاب رئيس ستادهاي انتخابات و برخي اقدامات ديگر انجام شده است.
وي با بيان اينكه شناسايي بهترين نامزدهاي انتخابات مجلس و تلاش براي راي آوري آنها از وظايف جبهه متحد اصولگرايان است، گفت: ما در اين مدت به دنبال شكل گرفتن ساختار در حوزه اجرايي بوديم و انتخاب مكانيزمي براي رسيدن به نامزدهاي منتخب اصولگرايان را دنبال مي كنيم كه اين اقدام با رجوع به مردم و ستادهاي استاني امكانپذير است.
خبرنگار ديگري از وي درباره ساختار اين تشكل سؤال كرد كه وي در پاسخ گفت: ساز و كار 8+7 براساس مكانيزم سابق در انتخابات مجلس هشتم طراحي شده است، البته در ساز و كار فعلي از نقطه نظرات اساتيد و فعالان سياسي استفاده خواهيم كرد، همچنين همواره بر حفظ وحدت در جريان اصولگرايي تاكيد خواهيم كرد.
متكي در ادامه با بيان اينكه «در جبهه متحد اصولگرايان براي همه باز است» افزود: اميدواريم با همكاري هايي كه بين اصولگرايان صورت گرفته است شاهد فهرست واحد اصولگرايان باشيم تا بدين وسيله با اقبال مردمي مواجه شويم.
خبرنگاري با طرح اين پرسش خطاب به متكي، كه آيا جنابعالي بنا داريد در انتخابات مجلس نهم نامزد شويد؟ و آيا اعضاي شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان نيز نامزد انتخابات خواهند شد يا نه؟ افزود: اينجانب براي انتخابات مجلس نهم نامزد نخواهم شد. درباره ورود اعضاي شوراي مركزي نيز بايد بگويم كه ورود آنها همچون نامزدهاي ديگر در كميته 8+7 بررسي مي شود و اگر نامزدي اين افراد به تاييد كميته 8+7 برسد حتما در انتخابات شركت خواهندكرد.
دبير اجرايي جبهه اصولگرايان، با اشاره به ورود چهره هاي جديد به ساختار جبهه متحد اصولگرايان گفت: ساختار 8+7 نهايي شده است، البته همانطور كه اشاره كردم تمامي اصولگرايان مي توانند در جهت وحدت موثر واقع شوند اما ساختار قطعي شده است و ديگر نمي توان تغييري را اعمال كرد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤به يانكي هاي آمريكايي بگوييد نيروهاي قدس سپاه متعلق به 75 ميليون ايراني است. اين نيروي الهي 20 ميليون پرسنل از جان گذشته دارد.
محمود قلي نژاد-گنبد كاووس
¤ترديد نكنيد، هدف آمريكا از زدن تهمت تروريستي هاليوودي به ايران درباره سفير عربستان در واشنگتن تنها و تنها نياز آمريكا به كشاندن ايران به پاي ميز مذاكره با آمريكاست، در حالي كه دست آن ها از هر اهرمي در مذاكره با ما خالي است لذا مي خواهند با اين بهتان ايران را در موضع دفاعي مجبور به دفاع از خود بكنند و به پاي ميز مذاكره بكشند اما با شرطي كه آن ها تعيين مي كنند.
يك هم وطن
¤همه گروه هاي سياسي كشور بايد فارغ از رقابت هاي سياسي براي قطع يد انگليس از باغ قلهك هم داستان باشند. چرا كه با توجه به قطع و سوزاندن 300 درخت كهنسال با قدمت حداقل از دوره قاجاريه، توسط عوامل سفارتخانه پير استعمار انگليس، هدف اصلي اين كشور ايجاد تاسيساتي در اين باغ بسيار وسيع است كه قطعا به زيان ملت ايران خواهد بود.
يك هم وطن
¤آمريكا با وجود امام خامنه اي و خداي امام خامنه اي هيچ غلطي نمي تواند بكند. حتي اگر توان نظامي اش هم خيلي بالا باشد.
عليرضا فتحي
¤پيشنهاد مي شود قرباني هاي عيد قربان در مكه و ايران را بسته بندي كرده و به گرسنگان سومالي اهدا كنند.
مرشدي از تهران و خانم حميدي
¤متاسفانه برخورد سينماداران شهر تهران با اكران فيلم «شكارچي شنبه» بسيار نامطلوب است. فقط سينماي عصر جديد اين فيلم را روي پرده آورده است و صدا آن قدر غيراستاندارد پخش مي شود كه مخاطبين را آزار مي دهد.
خانم ارجمند تهران
¤عملكرد برنامه 90 كاملا غيراخلاقي و غيرشرعي است. براساس دستورات اسلام هيچ كس حق ندارد اشتباه و گناه كسي را در نزد ديگران فاش كند، اما مجري اين برنامه هرگونه خطا و خلاف كه مربوط به مسايل شخصي افراد است با استفاده از تريبون 70 ميليوني افشا مي كند و اين درست نيست. ما نتايج اين علني شدن گناه را در جسارت افراد لاابالي مي بينيم.
چند تماس خوانندگان
¤برخي از آمارگيرهاي زن و مرد وقتي به خانه هاي مردم مراجعه مي كنند با وضعيت نامناسب مراجعه مي كنند. به نظر مي رسد تذكري در اين رابطه لازم است.
عبدالله كوثري زاده
¤از مسئولان قضايي تقاضا مي كنيم كه با هنرپيشه كثيفي كه باعث خودكشي يك خانم شده برخورد جدي كرده و او را به اشد مجازات محكوم كنند. شما هم چهره واقعي وي را در نزد مردم افشا كنيد تا مايه عبرتي باشد براي ديگر هنرپيشه هاي اخلاق گريز.
از دو تماس با كيهان
¤دانش آموزان هرازچندي با مانور زلزله براي شرايط ويژه آماده سازي مي شوند ولي من فكر مي كنم قبل از آنها بايستي مراكز امدادي از آمادگي لازم برخوردار شوند و متاسفانه برخي از نشانه ها چيزي خلاف اين را نشان مي دهد. چندي پيش سقف خانه اي در خيابان سهروردي تهران فرو ريخت و يكي از اقوام ما در اين حادثه از دنيا رفت. نكته نگران كننده اين بود كه وقتي ماموران آتش نشاني در محل حاضر شدند از اهالي مي خواستند كه براي آنها بيل بياورند! يعني نيروهاي امدادي نبايد چنين ابزارهاي ابتدايي را همراه خود داشته باشند؟
مصطفي صفار
¤تا قبل از هدفمندي يارانه ها قيمت واقعي برق آن در قبض آن 773 ريال اعلام مي شد كه با توجه به مصوبه مجلس بايد سالي 20 درصد به آن اضافه مي شد تا به قيمت واقعي برسد. اما هم اكنون مبلغ واقعي كه در فيش ها نوشته مي شود خيلي بالاتر از 20درصد تعيين شده در قانون مصوب مي باشد.
يك شهروند
¤از بازنشسته هاي وزارت جهاد كشاورزي هستم و هنوز مابه التفاوت اول فروردين امسال تا تيرماه را پرداخت نكرده اند. چرا.
رسولي
¤سامانه 09646 كه اخيرا وزارت بهداشت تحت عنوان «مركز اطلاع رساني داروها و سموم» اعلام كرده است، متاسفانه از پنج صبح تا 12 شب تماس مي گيريم، مي گويد كليه خطوط اشغال است و پاسخگويي ميسر نيست.
كلهر
¤چرا نانوايي هاي بربري كه قيمت مصوب دولتي آن 375 تومان است به مبلغ 400 تومان عرضه مي كنند. چندين بار به پي گيري تعزيرات اعتراضم را منتقل كرده ام ولي كسي ترتيب اثر نداده است.
خانم احمدزاده
¤بنده از كارمندان بازنشسته برق تهران هستم. 2 ماه است كه از حقوق بنده ماهي 6 هزار و 700 تومان بابت بيمه تكميلي كم مي كنند. اين در حالي است كه هنوز هيچ گونه دفترچه اي به بنده نداده اند و هيچگونه اطلاعي هم مبني بر اينكه مبلغ ياد شده را از حقوق بنده كسر خواهند كرد يا اصلا بنده موافق هستم كه بيمه تكميلي بشوم يا نشوم داده نشده است.
پيكر
¤5 سال است كه به اهالي روستاي گل زرد اراك قول آسفالت خيابان ها و جاده هاي منتهي به اين روستا را مي دهند اما به وعده خود عمل نمي كنند.
خانم سعيدي
¤معاون امور زنان رئيس جمهور در ماه مبارك رمضان اعلام كرده بود فرزندان زنان ايراني تابعيت مادرانشان را دارند ولي، اين موضوع را نه تنها ثبت احوال قبول نمي كند بلكه اداره تابعيت هم با آن مخالفت مي كند.
رحماني-قم
¤در مسير قيطريه ميدان قدس چند روزي است كه رانندگان بدون هيچ گونه توجيه منطقي كرايه را 500 تومان دريافت مي كنند. آيا مسئولان خبر دارند؟
نوذري
¤در جمهوري اسلامي بايد يك سازمان و جمعيتي ايجاد شود كه بدون وابستگي به دولت و گروه ها و احزاب فقط و فقط از حقوق زيستي مردم حمايت كنند. كه اگر چنين جمعيتي و تشكلي به وجود آيد مي تواند بدون هيچ گونه ملاحظه اي با توليدكنندگان آزبست كه سم كشنده خطرناكي است مقابله كند. مقابله اي كه از 30 سال پيش در جهان آغاز شده است.
يك هم وطن
¤56 ساله ام و 20 سال است كه كار مي كنم ولي برايم 12 سال سابقه بيمه در نظر گرفته اند. طبق دستور رئيس جمهور خانم هاي 55 ساله مي توانند بازنشست شوند. به شعبه تامين اجتماعي واقع در ميدان امام حسين(ع) تهران مراجعه كردم ولي بدون توجه به اين دستور رئيس جمهور و دولت از پي گيري مشكل بنده امتناع مي كنند. چرا.
خانم رقيه خانجاني-تهران

 



نماز عيد قربان فردا به امامت آيت الله خاتمي در دانشگاه تهران برگزار مي شود

نماز عيد قربان امسال، همزمان با سراسر كشور صبح دوشنبه (فردا) در دانشگاه تهران به امامت آيت الله سيد احمد خاتمي برگزار مي شود.
ستاد نماز جمعه تهران با صدور اطلاعيه ضمن تبريك پيشاپيش عيد قربان اعلام كرد: نماز عيد سعيد قربان همچون سالهاي گذشته و همزمان در سراسر كشور باشكوه برگزار خواهد شد.
در تهران اين مراسم با حضور شما مردم بصير و انقلابي روز دوشنبه مورخ 16/8/90 راس ساعت 8 صبح در دانشگاه تهران به امامت آيت الله سيد احمد خاتمي دامت بركاته اقامه خواهد شد.
از عموم برادران و خواهران مومن و انقلابي دعوت به عمل مي آيد تا بار ديگر با حضور گرم و صميمي خود عظمت و بالندگي اسلام عزيز را با افتخار به نمايش گذاريم.
لذا دربهاي دانشگاه از ساعت 6 صبح روز عيد به روي مردم خداجوي باز خواهد بود.

 



سازگارا: اخراج من از VOA زير سر كيهان است! (خبر ويژه)

محسن سازگارا كه خود سوژه هميشگي كيهان بوده، ضمن اعتراض به صداي آمريكا گفت: هركس در صداي آمريكا موضع سختي عليه جمهوري اسلامي مي گيرد، اخراج مي شود. اول كيهان مي نويسد و بعد صداي آمريكا اخراج مي كند.
اين همكار اخراجي VOA مي گويد: علت نارضايتي مديران رده بالاي صداي آمريكا از من، اظهارات غيرمنطقي من نبوده بلكه هركس در اين شبكه عليه جمهوري اسلامي موضع سفت و مخالفي داشته، اخراج شده است. هرگاه كيهان نامي از مخالفان را آورده، صداي آمريكا به تبعيت از اين روزنامه كارمندان خود را بيرون كرده است.
تندروي هاي بي قاعده سازگارا در جريان فتنه سال 88 آن هم تحت عنوان سخنگوي جنبش سبز در خارج كشور، سبب شد تا برخي محافل از وي به عنوان نفوذي هايي كه درصددند جنبش را به بن بست بيندازند، ياد كنند.
همزمان با اظهارات سازگارا، «بالاترين» نوشت: وضع اسفبار صداي آمريكا در سال گذشته آشكار است و بارها گفته شده، اما وضعيت آن در ماههاي اخير بدتر شده است. به نظر مي رسد سياست هاي صداي آمريكا با سياست دولت متبوع خود منطبق باشد كه درصدد است رضايت ايران را جلب كند(!؟)
از سوي ديگر اميرعباس فخرآور در فيس بوك، رجزخواني كرده و نوشته است: بد نيست يك نفر سازگارا رو تنبيه كنه تا بفهمه دوران طلايي گنگ بازيهاش در واشنگتن به پايان رسيده! من حاضرم زحمتش رو قبول كرده و حضرت آقا رو از خواب بيدار كنم.
طي هفته هاي اخير چند نفر از جمله جمشيد چالنگي، رودي بختيار، كوروش صحتي و احمد باطبي از صداي آمريكا اخراج شده اند. فخرآور، صحتي و باطبي هر سه مظنون بودند به اين كه نفوذي سرويس هاي امنيتي ايران هستند اما قرعه اخراج به نام دو نفر آخر افتاد. حتي برخي رسانه هاي اپوزيسيون نوشتند كه رامين عسكر (مدير صداي آمريكا) با مشورت فخرآور، اسامي اخراجي ها را نهايي مي كند.


 



همسر كروبي مشاور كلاهبردار را كله پا كرد (خبر ويژه)

رسوايي هاي پي درپي سردبير متواري روزنامه آفتاب يزد باعث شد تا همسر مهدي كروبي اعلام كند نامبرده از اول آبان ماه جاري ديگر مشاور كروبي نيست.
«جرس» در اين باره بدون اشاره به نام مجتبي واحدي نوشت «به گزارش منابع خبري از تهران، مهدي كروبي از اول آبان سخنگويي در خارج كشور ندارد و مواضع او منحصراً توسط خانواده منتشر مي شود. چندي پيش فاطمه كروبي در تماس با برخي دوستداران مهدي كروبي مقيم خارج از كشور به آنها يادآور شد كه مواضع مهدي كروبي در حوزه استقلال جنبش و عدم نياز به كمك خارجي بسيار روشن است و كساني كه با اين مواضع تغييرناپذير كروبي توافق ندارند مجاز به استفاده از عناوين سخنگو يا مشاور كروبي نيستند، البته مجازند از عنوان مشاور سابق كروبي استفاده كنند.»
يادآور مي شود برخي منابع خبري ضد انقلاب از كلاهبرداري هاي سياسي و مالي واحدي تحت عنوان مشاور كروبي خبر داده اند و همين امر باعث حساس شدن خانواده كروبي شده است. واحدي در واكنش به اظهارات اخير وزير خارجه آمريكا مدعي شده بود چون دولت آمريكا به جنبش سبز بدهكار است، بنابراين بايد به اپوزيسيون كمك كند. او همچنين پيش از اين گفته بود كه كروبي جمهوري اسلامي را قبول ندارد. واحدي از سوي ديگر خواستار تشكيل گروهي فراگير از همه گروه هاي ضد انقلاب حتي سلطنت طلبان و سازمان منافقين شده بود كه بعداً اين گفته را توجيه كرد.

 



لوموند: هر جاي خاورميانه ديكتاتوري ساقط مي شود دولت هاي اسلامگرا روي كار مي آيند (خبر ويژه)

به همان ميزان كه افق تحولات انقلابي در كشورهاي خاورميانه شفاف تر مي شود، محافل رسانه اي بيشتري در اروپا و آمريكا يقين مي كنند كه جهت گيري اين انقلاب ها «اسلامي» است و نهايتا به روي كار آمدن دولت هاي اسلامگرا خواهد انجاميد.
روزنامه فرانسوي لوموند در اين باره نوشت: يك خبر مهم در روز 23اكتبر، موج بزرگي به راه انداخت. در اين روز كه آزادي ليبي اعلام شد و روزي كه واشنگتن، لندن و پاريس، همگام با مرگ معمر قذافي، پايان يك ديكتاتوري بيش از چهل ساله را تبريك گفتند، رئيس شوراي انتقالي ليبي، مصطفي عبد الجليل، «تصويب قوانين شريعت را به مثابه قانون بنيادين» اعلام كرد. اظهارنظر او به اندازه كافي ديدگاه كساني را تقويت كرده است كه از همان ابتدا در مسئله تداخل نظامي در ليبي، چيزي غير از باز شدن يك جعبه پاندوراي تازه اسلامي در جهان مسلمان- عرب نمي ديدند و همچنين بر محاسبات نادرست رهبران غربي كه در جست وجوي فتوحات جديدي بودند تاكيد مي كردند. بايد اذعان داشت كه گفته هاي عبدالجليل همچون آب سردي به روي همه بود.
اين روزنامه لائيك با ابراز ناخرسندي از روند اسلامگرايي در ليبي نوشت: آيا مداخله نظامي زير لواي ارزش هاي دمكراتيك مي تواند كارت سفيدي به بازيگران جديد صحنه ليبي بدهد كه براي شكل دادن به تصورات سياسي و به ميل خود، دنبال احكام قرآني و سنت هاي سختگيرانه آن باشند؟
در همين حال هفته نامه آمريكايي «هيومن ايونتس» با نگراني بيشتري به موضوع پرداخته و نوشت: حوادث اخير موسوم به جنبش بهار عربي در 3 كشور شمال آفريقا، ديكتاتورها را سرنگون كرد و پيش بيني مي شود كه نظام هاي اسلامگرا جاي آنها را بگيرند. ديكتاتورها اكنون رفته اند و به جاي آنها كشورهايي قرار دارند كه در مرز تبديل به دولت هايي اسلامگرا هستند؛ كشورهايي كه به زحمت در جهت منافع منطقه و آمريكا قدم خواهند برداشت.
اين نشريه مي افزايد: حزب اسلامگراي تونس هفته گذشته با 41درصد آرا در انتخابات اين كشور به پيروزي رسيد و دوره اي يك ساله را براي تدوين قانون اساسي اين كشور و انتخاب رئيس جمهور موقت شروع كرد. حزب نهضت توسط شيخ راشد غنوشي، كه تازه بعد از 22سال تبعيد در انگلستان به كشور بازگشته است رهبري مي شود. او مي گويد حزبش چتري براي دربرگرفتن همه گروههاي اسلامگراست. اوباما هفته گذشته نخست وزير اين كشور را به كاخ سفيد دعوت كرد و انتخابات تونس را ستود ولي شايد اگر سابقه غنوشي را مي دانست اين كار را نمي كرد.
هيومن ايونتس توضيح مي دهد: مارتين كرامر، محققي در موسسه خاور نزديك در واشنگتن مقاله اي در مورد غنوشي نوشته كه نشان دهنده اسلامگرايي افراطي و تنفر او از آمريكاست. وي در سال 1990 در سخنراني اي در سودان، آمريكا را تهديد كرد. وي خطاب به مردمي كه براي شنيدن سخنراني اش در خارطوم جمع شده بودند گفت «ما بايد بدون وقفه با آمريكا بجنگيم تا آن را از سرزمين هاي اسلامي بيرون برانيم؛ در غير اين صورت به تمام منافع آمريكا در سراسر جهان اسلام حمله خواهيم كرد.» او در سال 1979 از جمهوري اسلامي ايران ديدن كرد و از اشغال سفارت آمريكا در تهران حمايت كرد. او كمك كرد «يخ روابط ميان جنبش هاي اسلامي سني و ايران آب شود.» او در زماني كه در بريتانيا حضور داشت با هياتي از حزب الله- مورد حمايت ايران- ملاقات كرد.
نشريه آمريكايي همچنين يادآور شده است: مواضع راديكال غنوشي در سال 2001 از سوي تلويزيون الجزيره منتشر شد؛ زماني كه او بمبگذاران فلسطيني را مي ستود و خشونت هاي ضدآمريكايي را تبليغ مي كرد. آيا ترديدي وجود دارد كه غنوشي سعي خواهد كرد تونس را به يك دولت اسلامي تبديل كند؟
اين نشريه با بيان اينكه «مصر نيز به سمت يك دولت اسلامي پيش مي رود و مبارك فردي بود كه صلح با اسرائيل را براي مدت 30 سال حفظ كرده بود» نوشت: اوباما انقلاب مصر را «نيروي مثبتي براي آينده دموكراتيك مصر» توصيف كرد. ولي دوران بعد از مبارك «مثبت» نبوده است و در مورد دموكراتيك بودن آن هم بايد منتظر بود. قدرت گرفتن اخوان المسلمين خصيصه اصلي تحولات مصر بوده است. اخوان المسلمين خواهان دولتي با قوانين شريعت در مصر است. سال گذشته رهبر اخوان المسلمين گفته بود مصر بايد با دشمنان اسلام و اسرائيل و آمريكا بجنگد.
اين هفته نامه آمريكايي هم پيش بيني كرده است كه «دولت آينده ليبي دولتي اسلامگرا باشد» و اينكه «آمريكا يك ميليارد دلار در جنگ ليبي هزينه نكرده كه چنين نتيجه اي بگيرد.» هفته گذشته رهبر شوراي موقت انتقالي ليبي كه مورد حمايت آمريكا نيز هست گفت «ما يك دولت اسلامي خواهيم داشت.» مصطفي عبدالجليل، رئيس اين شورا گفت «اين انقلاب را خدا به پيروزي رساند.» يك مصر اسلامي مسلما متحد آمريكا در منطقه نخواهد بود و كمكي به حفظ صلح با اسرائيل در منطقه نخواهد كرد. يك تونس اسلامي نيز باعث راديكال شدن همسايه خود، الجزاير مي شود كه قبلا هم در معرض گرايش هاي اسلامي قرار گرفته است. ليبي نيز در صورت تبديل به يك دولت اسلامي بازيگر خطرناكي محسوب مي شود.

 



گيلعاد دهنت را ببند! اسرائيل منزوي ترين رژيم دنياست (خبر ويژه)

يك نويسنده و تحليلگر صهيونيست اعلام كرد اسرائيل منزوي ترين رژيم جهان است.
به گزارش «قدسنا»، گاوريل كوئينان درباره سخنان عاموس گيلعاد معاون سياسي وزارت دفاع كه گفته بود «ايراني ها و فعاليت اتمي شان بزرگترين تهديد براي ماست و خبر خوب اين است كه جهان عليه ايران است» نوشت: اظهارات او تكراري و خسته كننده است. اين ما هستيم كه از سوي كشورهاي منطقه و جهان، بزرگترين خطر براي جهان محسوب مي شويم. بايد به آقاي گيلعاد يادآور شويم كه اسرائيل منزوي ترين دولت دنياست و بي شك اين وضعيت از احساس دوستي كشورهاي جهان با ما نشأت نگرفته است! قطعا اگر ما نابود شويم اولين تهديد از درون خود ماست نه از طرف ايران و حماس.

 



دست... پا ... سر ... ابرو خب! بگو گدايي و خلاص! (خبر ويژه)

«اگر شما عادت داريد با دست، پول هاي آمريكا را پس بزنيد و با پا پيش بكشيد، لطفاً اين كار را به نام ايراني انجام ندهيد. شايد شما به گرفتن دست هايي كه بوي خون مي دهد عادت داريد اما ما را با خودتان جمع نبنديد».
اين مطلب را سايت «اخبار روز» وابسته به طيفي از مخالفان مقيم اروپا، خطاب به «ا-ن» طنزنويس فراري نوشت كه اقدام به تملق گويي وزير خارجه آمريكا كرده و در «روزنت» نوشته بود: خانم كلينتون! اخيراً گفته ايد سران جنبش به شما پيام داده اند كه ما نياز به كمك نداريم. اما اين پيام، تعارف است. شما خود را دوست ما مي دانيد و ما هم مطمئنيم كه شما دوست ما هستيد. شما نبايد به حرف ما گوش كنيد. بايد اصرار كنيد، بعد ما مي گوييم نه، بعد كم كم قبول مي كنيم. اين يك راز است[!] شعارهاي نه غزه نه لبنان و اوباما يا با اونا يا با ما، نشانه درخواست كمك از آمريكا بود».
درواكنش به اين دريوزگي علني، اخبار روز نوشت: آقاي [ن] اگر شما عادت داريد با دست پس بزنيد و با پا پيش بكشيد و با سر نه بگوييد و با ابرو راه بدهيد تا وزير خارجه آمريكا بالاخره متقاعد شود كه كمك مي خواهيد، اين مسأله به خودتان مربوط است اما لطفاً اين كارها را به نام مردم ايران نكنيد و ما را در اين سفره سهيم نسازيد. كدام مردم ايران شما را به نمايندگي انتخاب كرده اند تا از طرف آنها به وزير خارجه آمريكا پيام بدهيد «به ما كمك كن در راه رضاي خدا»؟ آمريكاي غربي شما، از اسرائيل دفاع مي كند و هزاران نفر را در عراق و افغانستان و شيلي و ويتنام مي كشد... مي خواهيد بگوييد بايد از آمريكا «كمك» گرفت؟ به نام خودتان اين حرف را بزنيد. كسي كه حرف اين چنيني خود را با اسم مستعار ملت ايران بيان مي كند، بزدل است. از بيان عقيده خود مي ترسد. ما كمك آمريكا را نمي خواهيم، هرگز نخواهيم خواست و ابا داريم از دست دادن با دستهاي آلوده به خونش. شايد بوي خون براي شما چندان مهم نباشد. شايد عادت داريد به گرفتن دستهايي كه بوي خون مي دهد. لطفاً ما را با خودتان جمع نبنديد.

 



يا اصلاح طلب يا فتنه گر مرز اين دو بايد روشن شود (خبر ويژه)

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: اصلاح طلبان داخل نظام بايد عليه جريان هايي كه به نام اصلاح طلبي، كار براندازي كردند موضع بگيرند و نمي شود بدون موضع گيري عليه سران فتنه بگويند ما درون نظام هستيم.
محمدنبي حبيبي خطاب به خبرنگار روزنامه زنجيره اي اعتماد گفت: «در سال 88 به بهانه اصلاح طلبي، كارهاي براندازانه عليه نظام انجام شد و اصلاح طلبان داخل نظام بايد عليه آنها موضع بگيرند. نمي شود عليه سران فتنه موضع بگيرند و بگويند ما درون نظام هستيم.» وي همچنين گفته است: فرقي بين براندازان داخلي و خارجي وجود ندارد. برخي اصلاح طلبان در جلسات خصوصي با تندروها مخالفت مي كنند خب چه اشكالي دارد، اين مخالفت را علني كنند؟
وي با انتقاد از رويكردهاي منافقانه گفت: كدام انتقاد اصلاح طلبان تا به حال مكتوم مانده؟ آنها اعتراض خود را مي كنند و اقدام مي كنند و سپس مي گويند اختناق وجود دارد. من اين حرف را صادقانه نمي دانم.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي درباره موسوي و كروبي خاطرنشان كرد: من اعتقاد دارم كه اتمام حجت ها با آقاي موسوي و كروبي تمام شد اما به دليل لجبازي هيچكدام را نپذيرفتند و در مقابل نظام قرار گرفتند؛ ما در موتلفه اسلامي در همان روزهاي بعد از انتخابات طراحي كرديم كه هم ديدن آقاي موسوي برويم و هم ديدن آقاي كروبي، اما هرگونه مذاكره كه با اين افراد انجام شد با پاسخ لجبازانه آنها مواجه شد. بنابراين من معتقد هستم كه آقايان موسوي و كروبي تمام پل هاي پشت خود را خراب كردند و به نظر من بايد حتما اين دو نفر محاكمه بشوند. آنها هيچ پلي را پشت سر خود نگه نداشتند و همه را خراب كردند و محاكمه آنها به نظر من جزو ضروريات است.
حبيبي درباره حزب مشاركت تصريح كرد كه «اين حزب با يك سري مباني نظام در تضاد است» و افزود: زماني به ياد دارم حزب توده مي گفت پيرو خط امام است. اما حزبي كه خدا را قبول ندارد چطور مي تواند پيرو خط امام باشد. حزب مشاركت و نظير آن اگر مي توانند بگويند كه ما اصلا قانون اساسي را قبول نداريم، صريح بگويند يا بگويند كه ما ولايت فقيه را قبول نداريم اما نه اينكه بگويند ما ولايت فقيه را هم قبول داريم و هم قبول نداريم. اين امكانپذير نيست.
وي همچنين با بيان اينكه «خاتمي ممكن است در جلسات خصوصي از فتنه 88 انتقاد كند» افزود: چرا او موضع صريح نمي گيرد؟

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14