(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 15 آبان 1390- شماره 20067

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تشكيل قطب قدرتمند جهان اسلام تنها راه نجات ملت ها
طنين فرياد برائت از مشركين در صحراي عرفات
قدرداني شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي از حضور حماسي مردم در مراسم 13 آبان
سرلشكر فيروزآبادي: ليست تحريم هاي غرب ، گراي ترور است
محمدنجار: تهديد سپاه ، تهديد مردم ايران است
لباس كعبه نو شد
احضار كاردار سوئيس به وزارت خارجه
سفر استاندار سامسون تركيه به گلستان
خريد برنج تضميني در شرق مازندران آغاز شد
رئيس اتحاديه چايكاران كشور: طلب چايكاران پرداخت نشده است
عضو مجلس خبرگان رهبري: آمريكا از فرط عصبانيت به بيهوده گويي افتاده است
آيت الله سيد احمد خاتمي: سپاه پاسداران اشك آمريكا را درآورده است
قانون مطبوعات در حال تغيير است
اخبار ادبي و هنري



ولي امر مسلمين در پيامي به مراسم برائت از مشركين پيشنهاد كردند
تشكيل قطب قدرتمند جهان اسلام تنها راه نجات ملت ها

رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به مناسبت كنگره عظيم حج، قيام و انقلاب را در برخي كشورهاي اسلامي از مهمترين مسائل جهان اسلام و حقايق نهفته در آن را، آيات بينات الهي برشمردند و با اشاره به وظيفه بس خطير نسل بيدار جوان و روشنفكران و عالمان ديني در اين مقطع سرنوشت ساز، تأكيد كردند: امت اسلامي به ويژه ملت هاي به پا خاسته، براي ادامه مسير نيازمند دو عنصر «تداوم ايستادگي» و «هوشياري در برابر حيله هاي قدرتهاي بين المللي» هستند و نجات كشورهاي اسلامي از خطرهاي پيش رو جز با همدلي و اتحاد و تشكيل قطب قدرتمند جهان اسلام، امكان پذير نيست.
متن كامل اين پيام كه توسط حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر قرائت شد، به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمين و صلوات الله و تحياته علي سيدالانام محمد المصطفي و آله الطيبين و صحبه المنتجبين.
اكنون بهار حج، با طراوت و صفاي معنوي و شكوه و حشمت خداداد، فرا رسيده و دلهاي مؤمن و مشتاق را پروانه وار بر گرد كعبه توحيد و وحدت، به پرواز درآورده است. مكه و منا و مشعر و عرفات، منزلگاه انسانهاي خوشبختي است كه به نداي: «واذن في الناس بالحج...» پاسخ گفته و به حضور در ميهماني خداي غفور و كريم سرافراز گشته اند. اينجا همان خانه مبارك و كانون هدايتي است كه آيات بينات الهي از آن ساطع و چتر امان برفراز سر همگان در آن گسترده است.
دل را در زمزم صفا و ذكر و خشوع، شست و شو دهيد؛ چشم باطن را به آيات روشن حضرت حق بگشائيد؛ به اخلاص و تسليم كه نشانه عبوديت حقيقي است روي آوريد؛ خاطره آن پدري را كه با طوع و تسليم، اسماعيلش را به قربانگاه برد بارها و بارها در دل زنده كنيد، و بدين گونه راه روشن و آشكاري را كه براي رسيدن به دوستي رب جليل در برابر ما گشوده است، بشناسيد و قدم نهادن در آن را به همت مؤمنانه و نيت صادقانه خود، بسپاريد.
مقام ابراهيم يكي از همان آيات بينات است. جاي پاي ابراهيم عليه السلام در كنار كعبه شريف، تنها نمادي از مقام ابراهيم است. مقام ابراهيم، مقام اخلاص و گذشت و ايثار اوست؛ مقام ايستادگي او در برابر خواست نفساني و عواطف پدرانه و نيز در برابر سيطره كفر و شرك و سلطه نمرود زمانه است.
اين هر دو راه نجات هم اكنون در برابر يكايك ما آحاد امت اسلامي، گشوده است. همت و شجاعت و عزم راسخ هر يك از ما مي تواند ما را روانه به سوي همان هدف هايي سازد كه پيام آوران رسالت الهي از آدم تا خاتم، بشر را به سوي آن فراخوانده و وعده عزت و سعادت در دنيا و آخرت را به رهپويان آن داده اند.
در اين محضر عظيم امت اسلامي، شايسته است كه حج گزاران به مهمترين مسائل جهان اسلام بپردازند. اكنون در رأس همه اين مسائل، قيام و انقلاب در برخي كشورهاي مهم اسلامي است. در ميانه حج سال گذشته و حج امسال، حوادثي در دنياي اسلام پديد آمده است كه مي تواند سرنوشت امت اسلامي را دگرگون ساخته و آينده اي درخشان و سرشار از عزت و پيشرفت مادي و معنوي را نويد دهد. در مصر و تونس و ليبي طاغوتهاي ديكتاتور و فاسد و وابسته، از سرير قدرت سرنگون شده اند و در برخي كشورهاي ديگر امواج پرخروش قيام مردمي، كاخ هاي زر و زور را به ويراني و نابودي تهديد مي كند.
اين صفحه تازه گشوده از تاريخ امت ما، حقايقي را آشكار مي سازد كه همه از آيات بينات الهي است و به ما درسهاي حيات بخش مي دهد. اين حقايق بايد در همه محاسبات ملت هاي مسلمان به كار گرفته شود.
نخست آنكه اكنون از دل ملت هايي كه دهها سال در سيطره سياسي بيگانگان بوده اند، نسل جواني سربرآورده است كه با اعتماد به نفس تحسين برانگيز به استقبال خطر رفته و به روياروئي با قدرتهاي مسلط برخاسته و همت به دگرگون سازي وضعيت گماشته است.
ديگر آنكه به رغم تسلط و تلاش حاكمان سكولار و تلاش هاي پيدا و پنهان آنان براي دين زدائي در اين كشورها، اسلام، با نفوذ و حضوري نمايان و پرشكوه، هدايتگر دل ها و زبانها گشته و چون چشمه اي جوشان در گفتار و كردار توده هاي ميليوني، به اجتماعات و رفتارهاي آنان طراوت و حيات بخشيده است. ماذنه ها و مصلاها و تكبيرها و شعارهاي اسلامي، نشانه آشكاري از اين حقيقت و انتخابات اخير تونس برهان قاطعي بر اين مدعا است. بي گمان انتخابات آزاد در هر كشور اسلامي ديگر هم نتيجه اي جز آنچه در تونس پيش آمد، نخواهد داشت.
ديگر آنكه در حوادث اين يك سال، به همه نشان داده شد كه خداوند عزيز و قدير، در عزم و اراده ملتها، آن چنان قدرتي تعبيه كرده است كه هيچ قدرت ديگر را ياراي مقاومت در برابر آن نيست. ملتها با اين نيروي خداداد، قادرند سرنوشت خويش را تغيير دهند و نصرت الهي را نصيب خود سازند.
ديگر آنكه دولتهاي مستكبر و در راس آنان آمريكا، كه در طول دهها سال با ترفندهاي سياسي و امنيتي، دولتهاي منطقه را سر به فرمان خود ساخته و به پندار خود، جاده بي مانعي براي سيطره روزافزون اقتصادي و فرهنگي و سياسي بر اين بخش حساس جهان، پديد آورده بودند، اكنون نخستين آماج بيزاري و نفرت ملتهاي اين منطقه اند. اطمينان بايد داشت كه نظامهاي برآمده از اين انقلابها هرگز به نامعادله خفت بار پيشين تن نخواهند داد و جغرافياي سياسي اين منطقه به دست ملتها و در جهت عزت و استقلال كامل آنان رقم خواهد خورد.
ديگر آنكه طبيعت مزور و منافق قدرتهاي غربي، براي مردم اين كشورها آشكار شد. در مصر و تونس و ليبي- هركدام به نوعي- آمريكا و اروپا تا توانستند در نگهداري از مهره هاي خود كوشيدند و هنگامي كه عزم ملتها بر خواست آنان فائق آمد، به روي مردم پيروز لبخند مزورانه دوستي زدند.
حقايق گرانبها و آيات بينات الهي در حوادث يكسال اخير در اين منطقه بيش از اينهاست و براي اهل تدبر، ديدن و شناختن آن دشوار نيست.
ليكن با اين همه، امروز همه امت اسلامي و به ويژه ملتهاي به پاخاسته، نيازمند دو عنصر اساسي اند:
نخست: تداوم ايستادگي و پرهيز شديد از سست شدن عزم راسخ. فرمان الهي به پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله وسلم در قرآن چنين است: «فاستقم كما امرت و من تاب معك ولاتطغوا» و «فلذلك فادع واستقم كما امرت» و نيز از زبان حضرت موسي عليه السلام: «و قال موسي لقومه استعينوا بالله و اصبروا ان الارض لله يورثها من يشاء من عباده و العاقبه للمتقين».
مصداق بزرگ تقوا در اين دوره براي ملتهاي به پاخاسته، آن است كه حركت مبارك خود را متوقف نسازند و خود را سرگرم دستاوردهاي اين مقطع نكنند. اين است بخش مهم از تقوايي كه دارندگان آن، به وعده «عاقبت نيك» سرافراز گشته اند.
دوم: هشياري در برابر حيله هاي مستكبران بين المللي و قدرتهايي كه از اين قيامها و انقلابها لطمه ديده اند. آنها بيكار نمي مانند و با همه توان سياسي و امنيتي و مالي، براي برقراري دوباره نفوذ و قدرت خود در اين كشورها به ميدان مي آيند. ابزار آنان، تطميع و تهديد و فريب است. تجربه ها نشان داده است كه در ميان خواص، هستند كساني كه اين ابزارها در آنان كارگر مي شود و ترس و طمع و غفلت، آنان را دانسته يا ندانسته به خدمت دشمن درمي آورد. چشم بيدار جوانان و روشنفكران و عالمان ديني بايد به دقت مراقبت كند.
مهمترين خطر، دخالت و تاثيرگذاري جبهه كفر و استكبار در ساخت نظام جديد سياسي در اين كشورهاست. آنان همه كوشش خود را به كار خواهند برد تا نظامهاي جديد، هويت اسلامي و مردمي نيابد. همه دلسوزان در اين كشورها و همه آنان كه به عزت و كرامت و پيشرفت كشور خود دلبسته اند بايد تلاش كنند تا اسلاميت و مردمي بودن نظام نوين، به تمام و كمال تامين شود. نقش قانون اساسي ها در اين ميان، برجسته است. اتحاد ملي و به رسميت شناختن دگرسانيهاي مذهبي، قبيله اي و نژادي، شرط پيروزي هاي آينده است.
ملتهاي شجاع و به پاخاسته در مصر و تونس و ليبي و ديگر ملتهاي بيدار و مبارز بدانند، نجات آنان از ظلم و كيد آمريكا و ديگر مستكبران غربي تنها و تنها در آن است كه تعادل قوا در جهان به نفع آنان برقرار شود. مسلمانان براي اينكه بتوانند مسائل خود را به صورت جدي با جهانخواران حل كنند بايد خود را به مرز قدرت بزرگ جهاني برسانند و اين جز با همكاري و همدلي و اتحاد كشورهاي اسلامي به دست نخواهد آمد. اين وصيت فراموش نشدني امام خميني عظيم است.
آمريكا و ناتو به بهانه قذافي خبيث و ديكتاتور، ماهها بر سر ليبي و مردم آن آتش ريختند و قذافي همان كسي بود كه پيش از قيام شجاعانه ملت ليبي در شمار دوستان نزديك آنان بشمار مي رفت، او را در آغوش مي گرفتند؛ با دست او از ثروت ليبي مي دزديدند و براي خام كردن او دستش را مي فشردند يا مي بوسيدند... پس از قيام مردم، همين او را بهانه كردند و تمام زيرساخت هاي ليبي را به ويراني كشاندند. كدام دولت توانست از فاجعه كشتار مردم و ويراني كشور ليبي به دست ناتو جلوگيري كند؟ تا چنگ و دندان قدرتهاي خونخوار و وحشي غربي شكسته نشود، هميشه چنين خطرهايي براي كشورهاي اسلامي متصور است و نجات از آن جز با تشكيل قطب قدرتمند جهان اسلام، ميسر نيست.
غرب و آمريكا و صهيونيزم امروز از هميشه ضعيف ترند. گرفتاريهاي اقتصادي، ناكامي هاي پي درپي در افغانستان و عراق، اعتراض هاي عميق مردمي در آمريكا و ديگر كشورهاي غربي كه دامنه آن روز به روز گسترده تر شده است، مبارزات و جانفشاني هاي مردم فلسطين و لبنان، قيامهاي دليرانه مردم در يمن و بحرين و برخي ديگر از كشورهاي زير نفوذ آمريكا، همه و همه حامل بشارتهاي بزرگي براي امت اسلامي و به ويژه كشورهاي انقلابي جديد است. مردان و زنان مؤمن در سراسر جهان اسلام و به ويژه در مصر و تونس و ليبي از اين فرصت براي تشكيل قدرت بين الملل اسلامي بيشترين بهره را ببرند. خواص و پيشروان نهضت ها به خداي بزرگ توكل و به وعده نصرت او اعتماد كنند و صفحه تازه گشوده تاريخ امت اسلامي را با افتخارات ماندگار خود كه مايه رضاي الهي و زمينه ساز نصرت اوست، مزين سازند.
والسلام علي عبادالله الصالحين
سيدعلي حسيني خامنه اي

 



طنين فرياد برائت از مشركين در صحراي عرفات

مراسم برائت از مشركين ديروز با شكوه خاصي در صحراي عرفات برگزار شد. در اين مراسم انبوه زائران ايراني و غير ايراني با سر دادن شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل نفرت خود را از كينه توزيهاي سران استكبار جهاني اعلام كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج حاضران در مراسم پس از آن دعاي پرفيض عرفه امام حسين(ع) را زمزمه كردند.
حاشيه هاي مراسم برائت از مشركان
¤زائران ايراني در صحراي عرفات، از نخستين ساعات صبح روز شنبه-روز عرفه به تقويم عربستان- در قالب كاروان هاي منظم به سوي چادرهاي بعثه مقام معظم رهبري حركت كردند.
زائران در حالي كه صدها پرچم كوچك و بزرگ «مرگ بر اسراييل»، «مرگ بر آمريكا» و «يا ايها المسلمون اتحدو اتحدو» در رنگ ها و زبان هاي مختلف در دست داشتند، وارد چادرهاي بعثه مقام معظم رهبري شدند و در جايگاه هاي خود قرار گرفتند.
¤در بين زائران شركت كننده در مراسم برائت از مشركان، حضور جانبازان انقلاب، شكوه خاصي به مراسم برائت داده بود.
¤در ميان زائران شركت كننده در مراسم، برخي از زائران خارجي حاضر در صحراي عرفات نيز حضور داشتند از جمله برخي از زائران لبناني كه با چشماني اشكبار و مشتاق در بعثه مقام معظم رهبري حاضر مي شدند.
¤ده ها بلندگو مراسم برائت از مشركان را در محوطه صحراي عرفات پخش مي كرد و زائران از طريق آن ها، پيام مقام معظم رهبري را گوش مي كردند و برنامه ها را دنبال مي نمودند.
¤در هنگام قرائت پيام مقام معظم رهبري توسط سرپرست زائران ايراني، جمعيت شركت كننده در مراسم، چندين بار با فرياد تكبير، به تاييد فرازهايي از پيام معظم له پرداختند.
¤زنان ايراني نيز در حالي كه چادرهاي سفيد احرام به تن داشتند، به طور گسترده و با در دست داشتن پرچم هاي كوچك «مرگ بر اسراييل» و «مرگ بر آمريكا» در اين مراسم شركت كرده بودند.
¤پيام مقام معظم رهبري به هفت زبان؛ عربي، انگليسي، فرانسه، اردو، تركي و ملايو ترجمه و تكثير شد.
¤برنامه برائت از مشركان زائران ايراني به طور مستقيم از شبكه هاي مختلف تلويزيوني داخلي و خارجي ايران، از جمله شبكه يك و شبكه خبر و شبكه اينترنتي تلويزيوني «لبيك» و قرآن براي مخاطبان پخش مي شد.
¤زائران ايراني و خارجي شركت كننده در مراسم با ده ها دستگاه دوربين عكاسي و فيلم برداري از صحنه هاي زيباي اين مراسم عكس و فيلم تهيه كردند.
¤نماينده ولي فقيه و سرپرست زائران ايراني پيش از قرائت پيام رهبر معظم انقلاب، از استقبال گسترده حجاج بيت الله الحرام در مراسم برائت از مشركان تشكر كرد.
¤در مراسم برائت از مشركان، اعضاي بعثه مراجع تقليد، شخصيت هايي از بعثه كشورهاي خارجي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سفير جمهوري اسلامي ايران در عربستان، رئيس سازمان حج و زيارت و شماري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي شركت داشتند.
¤جايگاه برگزاري مراسم به شكل باشكوهي از شب قبل توسط نيروهاي اجرايي بعثه مقام معظم رهبري، در صحراي عرفات آماده شده بود.
¤زائران خارجي بيت الله الحرام، پيام حج رهبر معظم انقلاب اسلامي را براي جهان اسلام بسيار مهم و راه گشا مي دانستند و تاكيد مي كردند عمل به توصيه هاي آيت الله خامنه اي براي مقابله با اختلاف افكنان و هم بستگي بيشتر مسلمانان، كليد حل مشكلات كنوني جهان اسلام است.
¤زائران ايراني شركت كننده در مراسم برائت از مشركان، در پايان مراسم با قرائت قطعنامه اي، بار ديگر برحمايت از ملت هاي مظلوم و مسلمان عالم، بويژه مسلمانان فلسطين و بر استقامت ملت هاي مسلمان تا حصول پيروزي نهايي تاكيد كردند.

 



قدرداني شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي از حضور حماسي مردم در مراسم 13 آبان

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور بيانيه اي ضمن تقدير و تشكر از حضور انبوه، مقتدرانه و هوشمندانه مردم شريف ايران در ويژه مراسم يوم الله 13 آبان 1390 «روز ملي مبارزه با استكبار جهاني» اعلام كرد:
پيام استكبار ستيزي يوم الله 13 آبان ملت بزرگ و مقتدر ايران اسلامي روز جمعه در كران تا كران آسمان نيلگون ايران اسلامي طنين انداز شد و انعكاس پيام ارزشمند و رساي آن، در آن سوي آبها و در قلب نظام ليبرال سرمايه داري غرب بر پيكره استكبار جهاني لرزه انداخت.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و ستاد برگزاري مراسم يوم الله 13 آبان در بخشي از بيانيه خود آورده است: سيل مردم آگاه، هوشيار و هميشه در صحنه ايران اسلامي در تجمع ضد استكباري يوم الله 13 آبان در سراسر كشور بار ديگر تجلي بخش اراده و اقتدار ملي و بصيرت و شجاعت مثال زدني ايرانيان در مسير مبارزه با استكبار و استعمار و استبداد آمريكايي بود. حضوري كه بار ديگر پيام عظيم يوم الله 13 آبان ملت سرافراز ايران اسلامي- يعني استكبار ستيزي و مبارزه با ظلم و طاغوت- را به ملت هاي عدالتخواه و آزاد انديش در سراسر جهان بويژه به قيام هاي اسلامي و مردمي منطقه و «جنبش تسخير وال استريت آمريكا» منعكس و نقشه هاي شوم دشمنان قسم خورده اين نظام را همچون هميشه، نقش بر آب كرد. اين نمايش حضور انقلابي ملت ايران، لبيكي مجدد به رهبر معظم انقلاب و عهدي دوباره با آرمان هاي خميني كبير و ميثاقي ديگر با ارزش هاي انقلاب بود.

 



سرلشكر فيروزآبادي: ليست تحريم هاي غرب ، گراي ترور است

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح ليست تحريم هاي غرب عليه كشورمان را «گراي ترور» ناميد.
سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي با اشاره به سخنان اخير مقامات آمريكايي مبني برترور فرماندهان سپاه، اظهار داشت: اين را امام(ره) جواب داده اند كه «ما را بكشيد؛ ملت ما قوي تر مي شود».
وي با اشاره به قرار گرفتن نام خود در ليست تحريم هاي اخير، افزود: من خودم از روزي كه تحريم ها را مطرح كردند، روزي 2بار بيشتر شكر مي كنم كه به شهادت نزديك تر شده ام، چون تحريم هاي اينها هم، گراي ترور است.
فيروزآبادي در پاسخ به اين سوال كه در صورت اقدام آنها براي ترور فرماندهان آيا مقابله خواهد شد، به فارس گفت: مقابله كه مي شود ولي اگر توانستند، اين كار را بكنند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در بخش ديگري از اين گفت وگو با اشاره برخي تحليل ها مبني بر احتمال اقدام نظامي جريان انحرافي در آينده تاكيد كرد: اين ارزيابي يكي از دوستان است و گرچه ايشان آدم متدين و صادقي هستند ولي به ارزيابي او نمره بالايي نمي دهم. حركت نظامي از جريان انحرافي خيلي بعيد است.

 



محمدنجار: تهديد سپاه ، تهديد مردم ايران است

وزير كشور در واكنش به طرح ترور فرمانده نيروي قدس سپاه كه از سوي مسئولان آمريكايي عنوان شده با بيان اين كه تهديد سپاه يعني تهديد ملت ايران از انجام اقدامات لازم در خصوص مقابله با اين طرح خبر داد.
مصطفي محمدنجار در اين باره گفت: اين اظهارات نشان دهنده خوي استكباري آمريكائي ها و روش هاي قلدرمابانه آنها در برخورد با كشورهايي است كه مطابق ميل آنها رفتار نمي كنند.
وي با بيان اينكه افكار عمومي جهان با اين اظهارات مي فهمند كه تروريست واقعي دولتمردان آمريكايي هستند بطوري كه به خود اجازه مي دهند به صراحت موضوع ترور مسئولان يك كشور مستقل را مطرح كنند، گفت: البته آنها اين كار را هم به خاطر منافع خود انجام مي دهند و از سويي ديگر ساير كشورها را متهم به تروريست بودن مي كنند.
وزير كشور كه با مهر گفت وگو كرده همچنين در خصوص تهديد فرمانده سپاه قدس ايران به ترور نيز گفت: آنها ابتدا با طراحي يك سناريوي بي پايه و اساس اتهاماتي را به سپاه وارد كردند و بعد كه ديدند نتيجه اي نگرفتند فرماندهان آن را تهديد به ترور كردند در حالي كه سپاه يك نهاد مردمي است و تهديد سپاه يعني تهديد ملت ايران، البته مردم ايران هم كه از اين تهديدات هراسي ندارد.
گفتني است، چندي پيش «جك كيني» فرمانده سابق نيروي زميني ارتش آمريكا كه در نشست كنگره آمريكا حضور داشت با اشاره به طرح ترور مقامات ايراني به ويژه مقامات ارشد سپاه پاسداران جمهوري اسلامي ايران، تأكيد كرد: چرا آنها را به قتل نرسانيم؟ آنها قريب به هزار آمريكايي را كشته اند، چرا ما عامدانه آنها را ترور نكنيم؟
وي در ادامه اظهارات جنجالي خود كه به خوبي از سياست هاي آمريكا پرده برمي دارد، افزود: نمي گويم كه اقدام نظامي انجام دهيم، من پيشنهاد مي دهم عمليات محرمانه انجام دهيم. بايد فشارهاي شديدي روي آنها اعمال كنيم.
در ادامه اظهارات وي «رويل مارك گريچ» از كارشناسان مؤسسه به اصطلاح «دفاع از دموكراسي» خطاب به مقامات ايراني اظهار داشت: آنان به اندازه ما داراي منطق نيستند، فكر نمي كنم بتوانيد بدون به قتل رساندن يكي از آنها، مرعوبشان كنيد.
وي با اشاره به يكي از فرماندهان سپاه پاسداران جمهوري اسلامي ايران با لحني منفعلانه تأكيد كرد: «قاسم سليماني» خيلي زياد سفر مي كند، برويد او را دستگير كنيد يا به قتل برسانيد!

 



لباس كعبه نو شد

پرده خانه خدا صبح ديروز همزمان با روز عرفه طي مراسمي تعويض شد.
به گزارش مهر، اين پرده از جنس حرير طبيعي خالص و به رنگ مشكي، منقش به آيات قرآن كريم است كه با خط زيبا، با نخ هاي طلا و نقره بافته شده و ده ها كيلو طلا و نقره در ساخت آن به كار رفته است.
ارتفاع اين پرده 14 متر و نوار دور آن به عرض 95 سانتيمتر است كه از 16 قطعه به شكل مربع تشكيل شده است.
نوار اطراف اين پرده منقش به آيات قرآن كريم است كه در فواصل معين عبارات «يا حي و يا قيوم»، «يا رحمن و يا رحيم» و «الحمدلله رب العالمين» با رنگ طلايي دوخته شده اند.
پوشش در كعبه نيز از حريري به ارتفاع 5/6 متر و عرض 5/3 متر منقش به آيات الهي و تزئينات اسلامي با طلا و نقره است.
پرده خانه خدا از 5 قطعه تشكيل شده است كه هر قسمت يك طرف كعبه را مي پوشاند و قطعه پنجم هم در كعبه را دربر مي گيرد كه هنگام نصب، وزن اين پرده به حدود 2 تن مي رسد. در پرده كعبه نيز 150 كيلو نخ طلا و نقره به كار رفته است.
اين پرده با همكاري كارخانه هاي داخل و خارج عربستان تهيه مي شود و پارچه حرير اين پرده را هر سال يكي از كشورها هديه مي كند؛ پرده قبلي نيز به روسا و سران كشورهاي اسلامي اهدا مي شود.
بافت و آماده سازي پرده كعبه با دست و ماشين حدود 8 ماه طول مي كشد. نخستين كسي كه خانه كعبه را پرده پوشانيد «تبع حميري» پادشاه يمن بود. در دوران عباسي خادمان كعبه از انبوهي پرده ها بر روي كعبه شكايت كردند و گفتند بيم آن مي رود كه خانه صدمه ببيند از اين رو مهدي عباسي خليفه وقت مسلمين دستور داد پرده ها را بردارند و تنها يك پرده بر آن بگذارند و سالي يك بار آن را عوض كنند. اين سنت تا به امروز ادامه دارد.

 



احضار كاردار سوئيس به وزارت خارجه

به دنبال افشاي دخالت دولت آمريكا در اقدامات تروريستي عليه كشورمان از سوي مقام معظم رهبري و ارائه برخي از اسناد مربوطه توسط سعيد جليلي، كاردار سوئيس در تهران در غياب سفير اين كشور به وزارت خارجه احضار شد.
به دنبال افشاي دخالت دولت آمريكا در اقدامات تروريستي عليه جمهوري اسلامي ايران از سوي مقام معظم رهبري و ارائه برخي از اسناد مربوطه توسط سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي در مراسم روز ملي مبارزه با استكبارجهاني، كاردار سوئيس در غياب سفير آن كشور به عنوان حافظ منافع آمريكا در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.
رئيس دفتر آمريكاي شمالي در اين ملاقات تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران اسناد و قرائن متقني درخصوص حمايت دولت آمريكا و دخالت عناصر مرتبط با آن در طراحي عمليات تروريستي عليه مقامات، دانشمندان و ساير اهداف در ايران در اختيار دارد. اين رفتار دولت آمريكا در تعارض آشكار با تعهدات بين المللي آن كشور مي باشد، لذا لازم است در اسرع وقت دخالت در امور داخلي جمهوري اسلامي از طريق اقدامات تروريستي ياد شده توسط واشنگتن متوقف شود.
وي در عين حال اعلام كرد: با توجه به ماهيت ترديدناپذير اسناد موجود، مسئوليت هرگونه اقدام تروريستي عليه مقامات و اهداف ايراني متوجه دولت آمريكا خواهد بود.
اشتاينر كاردار سوئيس با استماع مواضع دولت جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: مراتب به واشنگتن منعكس و هرگونه نتيجه دريافتي را به وزارت امور خارجه اعلام خواهدكرد.

 



سفر استاندار سامسون تركيه به گلستان

گرگان- خبرنگاركيهان:
استاندار سامسون تركيه پس از حضور در فرودگاه گرگان مورد استقبال استاندار گلستان قرار گرفت.
توسعه مبادلات اقتصادي و آشنايي با توانمندي هاي استان بويژه در حوزه محصولات كشاورزي و آبزي پروري از اهداف اين سفر است.
«حسين اكسوي» استاندار سامسون با ابراز خشنودي از سفر به استان گلستان اظهار اميدواري كرد: با توسعه روابط و مبادلات بتوانيم در آينده اي نزديك ضمن انعقاد تفاهم نامه هاي مشترك بين دو كشور حوزه هاي همكاري را گسترش و ارتباط تجاري را تقويت كنيم.لازم به يادآوري است كه استاندار سامسون جمهوري تركيه و هيئت همراه در اين سفر 3 روزه از نقاط گردشگري، صنايع، آبزي پروري و ساير توانمندي هاي استان گلستان بازديد كردند.
بنابراين گزارش، از ديگر برنامه هاي استاندار سامسون بازديد از نمايشگاه توانمندي هاي استان و جلسه با اتاق بازرگاني بود.

 



خريد برنج تضميني در شرق مازندران آغاز شد

سرپرست جهادكشاورزي نكا از آغاز خريد برنج تضميني در شرق مازندران با محوريت شهرستان نكا خبر داد.
مهدي سليمي در گفت وگو با فارس در نكا بيان داشت: اين مقدار برنج از سطح 9 هزار و 770 هكتار از زمين هاي زيركشت برنج در شهرستان نكا برداشت مي شود.
وي با بيان اينكه خريد تضميني برنج از كشاورزان نكايي آغاز شده است، افزود: دو مركز خريد تضميني ارقام پرمحصول برنج در نكا فعاليت خود را آغاز كرده است كه يكي از اين دو مركز در قسمتي از سيلوي نكا و ديگري در مركز خريد كشت دانه هاي روغني اين شهرستان واقع شده است.
سرپرست جهادكشاورزي نكا اظهار داشت: اين دو مركز برنج هاي شاليكاران را با نرخ مصوب دولتي خريداري مي كنند كه تاكنون قسمتي از سيلوي نكا كه بدين منظور در نظر گرفته شده بود پر شده است همچنين كشاورزان بايد براي تحويل برنج خود به شركت كشت دانه هاي روغني نكا واقع در چاله پل مراجعه كنند.
وي با اشاره به سطح زيركشت برنج در سال هاي گذشته گفت: در سال هاي گذشته سطح زيركشت برنج نكا، 10 هزار و 300 هكتار از اراضي بوده كه امسال به دليل سطح رها شده، خشكسالي و كمبود آب، اين رقم به 9 هزار و 770 هكتار رسيده است.
سليمي يادآور شد: با توجه به كاهش اراضي زيركشت برنج در برداشت اين محصول نيز با كاهش برداشت روبرو هستيم.
وي اضافه كرد: براساس پيش بيني هاي انجام شده امسال از اين مقدار زمين زيركشت برنج، حدود 53 هزار تن شالي برداشت خواهد شد كه به طور متوسط در هر هكتار بيش از پنج تن شالي برداشت مي شود.
سليمي با اشاره به خريد چهار هزار و 276تن برنج از شاليكاران اين شهرستان، خاطرنشان كرد: تاكنون چهار هزار و 208تن محصول برنج نوع شيرودي، 28 تن شفق، 38 تن ندا و بيش از يك تن فجر از شاليكاران نكايي خريداري شده است.

 



رئيس اتحاديه چايكاران كشور: طلب چايكاران پرداخت نشده است

رئيس اتحاديه چايكاران كشور گفت: از تير ماه سال جاري تاكنون بدهي خريد برگ سبز چاي به چايكاران پرداخت نشده است.
«ابرج هوسمي» در گفت وگو با ايرنا در تنكابن افزود: چايكاران اميدوار بودند 15 روز بعد از برداشت برگ سبز چاي، طلبشان پرداخت شود كه متأسفانه به وعده هاي داده شده عمل نشد.
وي با اظهار اين كه برگ سبز چاي به صورت تضميني از كشاورزان خريداري شد، خواستار پرداخت مطالبات چايكاران و تحقق هرچه زودتر وعده ها شد.
هوسمي با بيان اينكه عدم پرداخت بدهي خريد برگ سبز چاي در ادامه فعاليت چايكاران تاثير منفي گذاشته است، گفت: چايكاران با توجه به افزايش هزينه هاي توليد، هيچ رغبتي به ادامه فعاليت در باغهاي چاي خود ندارند.
وي افزود: افزايش هزينه هاي فرايند كاشت، داشت و برداشت چاي، موجب شد تا چايكاران مقاديري از چايشان را به كارخانجات چاي خشك كني تحويل ندهند و هنوز مقداري برگ سبز چاي، روي بوته ها مانده است.
رئيس اتحاديه چايكاران كشور جهت ايجاد انگيزه بيشتر به كشاورزان بخش هاي مختلف خواستار توجه اصولي به فعالان اين عرصه اقتصادي كشور شد.
گفتني است؛ 60 هزار چايكار در استان هاي گيلان و مازندران در سطح 34 هزار هكتار باغهاي چاي سالانه 220 هزار تن برگ سبز چاي برداشت مي كنند.

 



عضو مجلس خبرگان رهبري: آمريكا از فرط عصبانيت به بيهوده گويي افتاده است

قائم شهر- خبرگار كيهان:
يك عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: اتخاذ مواضع حكيمانه از سوي رهبر معظم انقلاب نقش بزرگي در ناكامي هاي آمريكا در منطقه داشته است.
آيت الله علي معلمي با بيان اينكه موج اسلام خواهي و بيداري اسلامي ملت ها و تحولات منطقه متأثر از انقلاب اسلامي است؛ اظهار داشت: سياست هاي كلان جمهوري اسلامي در رابطه با عراق ستودني است؛ چرا كه نقش اين سياست ها در خروج آمريكايي ها از عراق بسيار مهم و قابل توجه است.
به گزارش خبرنگار ما، وي همچنين با اشاره به اينكه بي ترديد مواضع حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي در ناكامي برنامه هاي آمريكا در منطقه نقش بزرگي داشته است و به همين خاطر آمريكايي ها سخت عصباني هستند؛ افزود: آمريكا از الگوگيري كشورهاي منطقه از انقلاب اسلامي در قضاياي عراق و بيداري اسلامي به شدت عصباني است و از فرط اين عصبانيت به بيهوده گويي افتاده است؛ چرا كه منشأ و علل همه ناكامي هاي خود را متوجه ايران اسلامي مي دانند.
امام جمعه قائم شهر با بيان اينكه آمريكايي ها از فرط عصبانيت ما را متهم به فعاليت تروريستي مي كنند؛ گفت: رئيس جمهور آمريكا بداند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در همه حوزه ها آماده دفاع از ايران اسلامي است و طي 32 سال گذشته درعرصه هاي مختلف با دشمنان و متجاوزان به كشور و نظام اسلامي مردانه جنگيده است و هرگز اهل ترور و فعاليت هاي تروريستي نيست.
آيت معلمي اظهار داشت: آمريكائي ها در حالي ما را متهم به فعاليت تروريستي و حمايت از تروريسم مي كنند كه دراقصي نقاط جهان دستشان به خون هزاران بي گناه آلوده است.

 



آيت الله سيد احمد خاتمي: سپاه پاسداران اشك آمريكا را درآورده است

آيت الله «سيد احمد خاتمي» عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت كه سپاه پاسداران اشك آمريكا را درآورده است.
به گزارش ايرنا، وي جمعه شب در همايش بزرگ روشنگري سياسي در مصلاي آيت الله دانش آشتياني خطاب به آمريكايي ها گفت: كساني كه پرچم مبارزه با تروريسم را بلند كرده اند و از تريبون كنگره خود دستور ترور فرماندهان سپاه را صادر مي كنند؛ بنا به گفته رهبر معظم انقلاب در رأس تروريست ها قرار دارند.
وي در بخش ديگري از سخنانش به تلاش دشمنان براي جدا كردن ملت از راه ولايت اشاره كرد و اطمينان داد كه دشمنان به اين هدف شوم خود دست نخواهند يافت.
وي ولايتمداري را از مهمترين اصول ارزشي دين دانست و گفت: زندگي عزتمندانه فقط با پيروي از ولايت رقم مي خورد. وي اظهار داشت: دشمنان و استكبار جهاني به اين نتيجه رسيده اند كه براي مقابله با انقلاب ما جز گسترش فساد و اعتياد در بين جوانان راهي ندارند.

 



براساس طرحي كه احتمالا هفته آينده بررسي مي شود
قانون مطبوعات در حال تغيير است

نماينده سميرم در مجلس شوراي اسلامي گفت: قانون مطبوعات در حال تغيير است و طرح قانون جامع رسانه به امضا رسيده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، بهروز جعفري در حاشيه برگزاري ششمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قانون مطبوعات در حال تغيير است و طرح قانون جامع رسانه به امضا رسيده است.
وي با اشاره به اينكه خبرنگاران منتظر خبرهاي خوش باشند، افزود: در هفته آينده كه مجلس باز شود در صورت صلاحديد هيئت رئيسه اين طرح در صحن علني مجلس مطرح مي شود و قانون تغيير مطبوعات را از طريق اصل 85 به تصويب مي رساند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: تلاش بر اين است تا پيش از اتمام عمر مجلس هشتم، بحث تغيير قانون مطبوعات و واگذاري اختيارات به صورت قانون تصويب شود.
وي اضافه كرد: همچنين ساماندهي امور خبرگزاري ها نيز در اين طرح آمده كه مي تواند براي خبرنگاران و مسئولان آنها راهگشا باشد.
وي افزود: اصفهان ظرفيت لازم براي پايتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام به طور دايمي دارد كه در اين زمينه مسئولان بايد توانمندي ها و ظرفيت هاي اصفهان را بيشتر ارائه دهند و شخصيت ها و توانمندي هاي اصفهان را بيشتر و بهتر به مردم بشناسانند.

 



اخبار ادبي و هنري

در آستانه هفته كتاب؛ سفرنامه رهبر معظم انقلاب اسلامي
در يزد رونمايي مي شود
انتشارات سوره مهر حوزه هنري در آستانه هفته كتاب و همچنين در ايام برپايي اين هفته فرهنگي با اجراي برنامه هاي مختلف به جمع نهادهاي فعال در نوزدهمين هفته كتاب مي پيوندد.
يكي از برنامه هاي سوره مهر آغاز به كار رسمي سامانه الكترونيك انتشارات سوره مهر (سما) همزمان با هفته كتاب است.
ميزگرد تحليلي نگاهي به كتاب هاي توليد شده در دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري طي 22سال فعاليت اين دفتر و انتشار ويژه نامه اي با همين موضوع از ديگر برنامه هايي است كه انتشارات سوره مهر در هفته كتاب برگزار مي كند.
دبيرعلمي جشنواره سراسري تئاتر ماه:جشنواره تئاتر ماه قابليت تبديل شدن به يك جشنواره براي اهل هنر را دارد
دبيرعلمي جشنواره سراسري تئاتر ماه تأكيد كرد كه جشنواره تئاتر ماه قابليت تبديل شدن به يك جشنواره براي اهل هنر را دارد.
به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، حسين فرخي افزود: اگر خواهان پشتيباني و تزريق انديشه و معنويت در جامعه ايراني از طريق تئاتر هستيم و اگر نگاه واقع بينانه اي هم داشته باشيم بايد گفت كه با اين وضعيت نمي توان به تحقق اين امر اميدوار بود چرا كه متأسفانه تئاتر در ايران تبديل به ارائه بيلان كاري بدون برنامه ريزي شده است.
حضور24 نمايش در بخش صحنه اي، 25 نمايش در بخش تئاتر خياباني و 11 نمايش در بخش تئاتر كودك و نوجوان در قالب 400 هنرمند تهراني و شهرستاني، پخش ويژه برنامه جشنواره سراسري تئاتر ماه از شبكه چهارم سيما، برگزاري كارگاه هاي آموزشي، تهيه بسته هاي هنري توليد شده در حوزه هنري در زمينه تئاتر و اهداي آن ها به گروه هاي شركت كننده، دعوت از مسئولان واحد نمايش حوزه هنري استانها براي شركت در جشنواره، اجراي عمومي آثار منتخب جشنواره در تهران و شهرستان ها برنامه هايي بود كه دبير اجرايي جشنواره در اين نشست به آن اشاره كرد.
مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» از شبكه سحر پخش مي شود
سريال تلويزيوني «مختارنامه» در آستانه بيستمين سال فعاليت شبكه جهاني سحر، از اين شبكه تلويزيوني پخش مي شود.
به گزارش فارس، مدير سرويس آذري زبان شبكه جهاني سحر در آستانه آغاز سالي نو در تاريخ راه اندازي اين رسانه و شروع بيستمين سال فعاليت آن گفت: اهتمام سيماي آذري شبكه جهاني سحر به نشر معارف اسلامي، خنثي كننده نشر فرهنگ منحط غرب در جمهوري آذربايجان است كه اين رسالت ديني در بيستمين سال فعاليت سرويس آذري زبان شبكه جهاني با پخش برنامه هاي پرمحتوا و فاخر از جمله دوبله حرفه اي و ارزشمند سريال «مختارنامه» از اين سيما، پي گرفته مي شود.
«برهان حشمتي» مدير سيماي آذري اين شبكه با بيان اينكه در يكي، دو سال اخير يك ساعت ديگر هم به زمان پخش برنامه هاي اين سيما افزوده شده است، گفت: روزانه 9 ساعت برنامه براي مخاطبان سيماي آذري پخش مي شود كه شامل طيف گسترده اي از برنامه ها از برنامه كودك گرفته تا برنامه هاي تحليلي سياسي و فيلم و سريال مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14