(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 آبان 1390- شماره 20069

برف، باران و سيل كشور را فرا گرفت
4-2 آذرماه كنگره بين المللي ساليانه هپاتيت تهران برگزار مي شود
زمستان زودتر از طرح زمستانه رسيد
چشم پزشكان در رتبه پنجم شكايات قصور پزشكي قرار دارند
رقابت در 19 كد رشته جزئيات اولين مرحله المپياد علمي دانشجويي اعلام شد
كيف قاپ هاي فراري هنگام خريد مزدا دستگير شدند
محكوميت ميلياردي قاچاقچيان دارو در تبريز
سحرخيز: ثبت نام دركلاس هاي فوق برنامه اختياري است
نقص فني پرواز ايران اير درانگليس
دستگيري 400 فروشنده سي دي غيرمجاز در تهران
خريد و فروش كثيف
پسري با قلبي در شكم
فساد اخلاقي شاهزاده سعودي
چاق ترين اماراتي در بيمارستان
سكته قلبي پرافتخارترين اسب قرن



برف، باران و سيل كشور را فرا گرفت

سرويس شهرستانها-
بارش برف پائيزي در اكثر استان هاي غربي و شمالي كشور مدارس را تعطيل و برخي از محورهاي مواصلاتي را مسدود كرد. گزارش خبرنگاران كيهان و خبرگزاري ها دراين باره در پي مي آيد.
تبريز: به گزارش فارس، برف همراه با كولاك و يخبندان پاييزي موجب نخستين تعطيلي مدارس مقاطع مختلف شش شهر آذربايجان شرقي در روز سه شنبه شد و دانش آموزان را خوشحال كرد.
در شهرهاي كليبر و هوراند تمام مقاطع تحصيلي در نوبت صبح ديروز تعطيل و در كليبر در نوبت بعدازظهر فقط مقاطع پيش دبستاني و ابتدايي تعطيل شد.
همچنين در شهرهاي بستان آباد، اهر و خواجه، مدارس در مقاطع پيش دبستاني و ابتدايي در نوبت صبح تعطيل و در شهر هريس نيز برف و كولاك موجب تعطيلي مقاطع پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي در نوبت صبح شد. همچنين دانشگاه آزاد ورزقان نيز طي اطلاعيه اي تمام كلاس هاي اين دانشگاه در نوبت صبح و بعدازظهر سه شنبه تعطيل اعلام كرد.
گفتني است، باد سوزناك موسوم به «شخته» آذربايجان كه در فصل زمستان از ديرباز در اين منطقه معروفيت خاصي دارد و تا چند هفته شهرها را عملا به حالت فلج درمي آورد و مردم با دشواري فوق العاده اي در پياده روها و كوچه ها تردد مي كنند، امسال بسيار زودتر از فصل پاييز آغاز شده است.
به گفته مديركل راه و ترابري آذربايجان شرقي به رغم بارش برف تمامي راه هاي مواصلاتي اين استان باز است.
اردبيل: به گزارش خبرنگار كيهان، بارش برف روز دوشنبه همراه با كولاك شديد در اردبيل علاوه بر مسدود كردن بيشتر راههاي اين شهر سبب تعطيلي نوبت صبح روز سه شنبه مقاطع پيش دبستاني و ابتدايي و راهنمايي، شهرستان هاي نمين، اردبيل و بخش هير شد و هواي اردبيل را به منهاي 6 درجه سانتي گراد رساند.
فرمانده پليس راه استان اردبيل از بسته شدن جاده خلخال-پونل به دليل احتمال ريزش بهمن در اين محور خبر داد. سرهنگ معراج ظهيري، اظهار كرد: به دليل شدت بارش برف و ايجاد يخبندان اين گردنه تا اطلاع ثانويه مسدود بوده و رانندگان تنها از محور اسالم-خلخال اجازه تردد دارند.
وي از نجات جان 25 مسافر گرفتار در جاده خلخال-پونل خبر داد و افزود: به دليل شدت كولاك، يخبندان و نبود ديد كافي، ريزش بهمن و سنگ ريزه از تردد هر خودرويي در اين محور جلوگيري مي شود.
بارش اولين برف پاييزي همراه با كاهش محسوس دما در شهرستان گرمسير پارس آباد چهره زمستاني به اين شهر بخشيد.
بارش باعث طغيان رودخانه ارس و آبگرفتگي زمين هاي كشاورزي و معابر شهري شد. ارتفاع برف در مناطق كوهستاني پارس آباد به بيش از 10 سانتي متر ر سيد و مردم به استفاده از لباس هاي گرم و وسايل گرمايشي روي آوردند.
بارش شديد برف همراه با كولاك موجب مسدود شدن جاده هاي بخش ها و روستاهاي استان اردبيل شد. ارتفاع برف در برخي از مناطق اين استان به بيش از 30سانتي متر رسيد و موجب بسته شدن جاده روستاهاي عنبران عليا، مينا آباد، آبيبگلو و بخش هاي ويلكيج شد. امكان نمك پاشي و بازگشايي گردنه لنگان شهرستان گرمي براي راهداران وجود ندارد. تمامي مقاطع تحصيلي خلخال به علت بارش برف و كولاك روز گذشته تعطيل اعلام شد و بسياري از مغازه ها نيز بسته شدند.
برودت هوا در مشكين شهر موجب تعطيلي جايگاه هاي عرضه گاز سي.ان.اجي در اين شهرستان شد. برودت كم سابقه هوا موجب يخ زدگي تاسيسات هفت جايگاه اين شهرستان و تعطيل شدن آن و ازدحام خودروها در مقابل جايگاه هاي عرضه بنزين شده است. بارش برف و برودت كم سابقه هوا در اين فصل از سال شد و مقاطع تحصيلي دبستاني اين شهر را تعطيل كرد. برف تعدادي از جاده هاي روستايي مشكين شهر بويژه محورهاي كوهستاني را مسدود كرد.
اروميه: بارش برف در دومين ماه پاييز در آذربايجان غربي در اين موقع از سال طي 30 سال گذشته بي سابقه بوده است و مردم را غافلگير كرد. مردم در اغلب مناطق استان دوشنبه شب گذشته را در دماي زير صفر درجه سپري كر دند. شهرستان چالدران دوشنبه شب با 5 درجه زير صفر و سلماس با 4 درجه زير صفر سردترين شهرهاي اين استان بودند.
دماي هوا در اروميه مركز استان نيز به دو درجه زير صفر كاهش يافت. ارتفاع برف در برخي مناطق روستايي آذربايجان غربي تا 40 سانتيمتر گزارش شده است.
بارش برف توام با كولاك در محور ارتباطي مراغه-هشترود؛ تردد خودروها را با مشكل مواجه و موجب توقف برخي خودروهاي عبوري در مسير رفت و برگشت در اين محور شد.
برف ارتفاعات كوهستاني دامنه سهند را سفيدپوش كرده است. سه گروه راهداري در مسير مراغه تا نظركهريزي براي ارائه خدمات به مسافران مستقر شده اند. همچنين بارش اولين برف پاييزي در تكاب موجب خوشحالي مردم اين منطقه شد و مسيرهاي روستايي را ساعت ها مسدود كرد. برف چهره روستاهاي تكاب را به طور كامل سفيد پوش كرد. ارتفاع برف در مناطق كوهستاني اين شهر به 20سانتي متر رسيد.
گيلان: بارش برف تمامي مناطق كوهستاني غرب گيلان را سفيدپوش كرد و عبور و مرور در گردنه حيران، اسالم و محور تالش به خلخال را با كندي مواجه ساخت ارتفاع برف در گردنه حيران در مسير آستارا به بيش از 20 سانتي متر رسيده است. بارش باران در آستارا موجب آبگرفتگي معابر و برخي منازل شهري و روستايي منطقه و بالا آمدن آب رودخانه مرداب و آستارا چاي شده است.
بارش شديد برف در محور پونل به خلخال بويژه در گردنه الماس، اين جاده را از هر دو سو مسدود كرده است.
به علت طغيان رودخانه در مسير شفت به رشت، پل منطقه كومسار تخريب شده و آمد و شد در اين مسير تنها از يك لاين انجام مي شود. با ممانعت از عبور خودروهاي سنگين در اين مسير، اعلام شد خودروهايي كه قصد تردد در مسير رشت به شفت را دارند از مسير رشت، ملاسرا، شفت تردد كنند.
ساري: بارندگي شديد و ريزش برف سنگين همراه با جاري شدن سيل در 24 ساعت گذشته، خساراتي به تاسيسات، واحدهاي مسكوني و معابر اصلي غرب مازندران وارد كرد. به گزارش ايرنا، بارندگي و جاري شدن سيل در شهرستانهاي نوشهر، چالوس و نور موجب آبگرفتگي معابر اصلي و فرعي، واحدهاي مسكوني و نيز تخريب و مسدود شدن راههاي ارتباطي و اراضي كشاورزي و تاسيسات زيربنايي اين مناطق شد. محمدعلي قمي فرماندار نوشهر عصر دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: بر اثر جاري شدن سيل پل رودخانه روستاي عزت از روستاهاي شرق بخش مركزي اين شهرستان تخريب شد و ارتباط برخي از روستاهاي بالادست با محور اصلي رويان- نوشهر را قطع كرد. وي همچنين افزود: سيل روستاهاي بخش ييلاقي و كوهستاني كجور را دربر گرفته و آب رودخانه هاي گردكل، ماشلك و خيررود نيز بالا آمده است به نحوي كه عبور و مرور عابران و خودروها با مشكل مواجه شده است. قمي اظهار داشت: جاري شدن سيل سبب آبگرفتگي تعدادي از واحدهاي مسكوني در منطقه شريعت آباد بخش مركزي اين شهرستان شده است.
سيدنادر موسوي زاده بخشدار كجور نيز به خبرنگار ايرنا گفت: ريزش برف سنگين سبب مسدود شدن راههاي ارتباطي روستاهاي اين بخش ييلاقي و كوهستاني با مركز بخش شده است.
موسوي زاده ارتفاع برف در روستاهاي اين بخش را حدود 30 سانتيمتر اعلام كرد. به گزارش خبرنگار ايرنا، برف سنگين بخشي از روستاهاي مناطق دو هزار و سه هزار تنكابن را نيز سفيدپوش كرده است. سيدقدير رضايي فرماندار چالوس نيز به خبرنگار ايرنا گفت: بارندگي شديد و ريزش برف در منطقه سبب ريزش كوه و مسدود شدن محور اصلي كرج- چالوس شد. وي وقوع اين حادثه را حد فاصل شهر مرزن آباد تا چالوس اعلام كرد.
فرماندار چالوس گفت: بروز سيل بخشي از ديواره هاي حفاظتي و سيل بندهاي رودخانه چالوس، اراضي را ويران كرده و موجب آبگرفتگي معابر و واحدهاي مسكوني منطقه فرج آباد شده است. عبدالقدير مشايخي فرماندار نور نيز به خبرنگار ايرنا گفت: بارندگي شديد و ريزش برف سنگين از دوشنبه شب گذشته تاكنون، موجب جاري شدن سيل در اين شهرستان شد. وي افزود: وقوع اين پديده به تخريب آب بندهاي شهرهاي رستم رود و ايزدشهر شد. به نحوي كه به آبگرفتگي واحدهاي مسكوني، تجاري و اداري اين شهرستان منجر شد.
وي تصريح كرد: سيل همچنين خسارات جدي به روستاهاي سركاج، عباسا و سليا كتي در اين شهرستان وارد كرد.
فرماندار نور گفت: سيلاب موجب آبگرفتگي 400 منزل و مغازه در مناطق شهري و روستايي اين شهرستان شد. مشايخ عصر دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: يك شهروند به نام «بهرام كاويانپور» به دليل برق گرفتگي ناشي از جاري شدن سيل در مغازه اش جان باخت. وي گفت: مناطق و روستاهاي قاسم آباد، سنگ تاپ بخش چمستان، روستاهاي عباسا، سركاج و سلياكتي بخش مركزي و بخشي از مناطق شرق شهر نور را سيل فرا گرفته است.
فرماندار نور يادآور شد: سيل انهار كشاورزي، باغات و نيز تعدادي از طيور خانگي اين مناطق را نابود كرده و به بخشي از تاسيسات شهري خسارت زده است و عمليات امدادرساني به مناطق سيل زده در حال انجام است.
بخشدار چمستان نور گفت: تداوم ريزش برف از 48 ساعت گذشته تاكنون موجب مسدود شدن برخي از محورهاي كوهستاني اين منطقه شد. رسول اورنگيانروز سه شنبه افزود: همچنين بارندگي شديد سبب رانش زمين در محور ارتباطي منطقه لاويج اين بخش شده است.
وي اظهار داشت: همچنين برق هشت روستاي منطقه كوهستاني لاويج نيز بر اثر ريزش برف سنگين از روز دوشنبه تاكنون قطع است.
بخشداري بلده شهرستان نور نيز اعلام كرد: جاده ارتباطي سياه سنگ اين بخش بر اثر ريزش برف دوشنبه شب مسدود شد. بخشدار مركزي شهرستان نور نيز از رانش زمين در جاده گلندرود اين بخش خبر داد.
همدان: همدان با 12 تا 15سانتيمتر برف بيشترين ميزان بارش را در استان شاهد است و دماي اين شهر به 2 درجه زير صفر رسيد. اسدآباد و رزن با 4 درجه زير صفر سردترين نقاط استان همدان اعلام شده است.
مديركل راه و ترابري همدان گفت: با آغاز بارش برف تردد وسايل نقليه از روز سه شنبه از محور گنجنامه به سمت تويسركان ممنوع شد. سيدكمال الدين ميرجعفريان افزود: به دليل وجود پرتگاههاي خطرناك، گردنه هاي سخت گذر و شيب تند اين محور، از تردد خودروها از اواسط آبان ماه تا ارديبهشت سال آينده جلوگيري مي شود.
بجنورد: با بارش برف در خراسان شمالي 22 گروه راهداري در گردنه هاي برف گير اين استان مستقر شدند. هم اكنون تمامي راههاي اصلي و فرعي استان باز است و تردد در آن ادامه دارد.
قم: بارش نخستين برف پاييزي در سال جاري چهره قم را سفيدپوش كرد و حركت خودروها در خيابان ها و معابر شهري را با اختلال روبه رو ساخت. بارش برف سبب آبگرفتگي در معابر شهري قم شد.
كيش: بارش باران در جزاير كيش و هندورابي باعث خوشحالي مردم اين جزاير شد. به گزارش خبرنگار كيهان از كيش، باران پاييزي دماي هواي اين دو جزيره را از 32 درجه به 25 درجه كاهش داد. بارش باران در اين فصل سال پس از گذشت 20 سال اتفاق افتاده است و آخرين بارش در فصل پاييز در كيش آذرماه سال 1370 روي داده بود.
ماسوله: بارش برف در ماسوله اين منطقه را سفيدپوش كرد. به گزارش خبرنگار كيهان، ارتفاع برف در اين شهر به حدود 40 سانتيمتر رسيد و در ارتفاعات نيز حدود يك متر برف بر زمين نشست. بارش برف در اطراف شهر ماسوله تا روستاي ماكلوان علاوه بر خوشحالي كشاورزان موجب ايجاد مشكلاتي براي دامداران منطقه شد.

 



4-2 آذرماه كنگره بين المللي ساليانه هپاتيت تهران برگزار مي شود

چهارمين كنگره بين المللي ساليانه هپاتيت تهران 2 الي 4 آذرماه در دانشگاه علوم پزشكي شيراز برگزار مي شود.
به گزارش كيهان اين كنگره به طور مشترك توسط دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله عج، دانشگاه علوم پزشكي شيراز و دانشگاه «اسن» آلمان در شيراز برگزار خواهد شد.
در اين گردهمايي جديدترين پيشرفت ها در زمينه هپاتيت و بيماري هاي كبد براي طيف گسترده اي از محققان و متخصصان در زمينه هپاتيت و مراقبت و درمان از بيماران كبدي ارائه خواهد شد. گفتني است علاوه بر حضور حدود 1500 دانشمند و دانش پژوه در اين كنگره ميهمانان ويژه اي از انگليس، كانادا، آمريكا، ايتاليا، آلمان و كشورهاي منطقه نيز در كنگره شركت خواهند داشت.
در اين مراسم جايزه بين المللي كوثر شامل يك تنديس ارزشمند و مبلغ 4 هزار دلار جايزه نقدي به برجسته ترين محقق بين المللي در رشته بيماري هاي كبد و هپاتيت ارسال مي شود.

 



زمستان زودتر از طرح زمستانه رسيد

بارش همزمان برف و باران خيابان هاي پايتخت را قفل كرد و مشكلات زيادي را براي شهروندان تهراني به وجود آورد.
ترافيك شديد در خيابان هاي تهران، تاخير در حركت اتوبوس هاي تندرو، كمبود تاكسي و آبگرفتگي معابر ديگر براي مردم تهران در هواي باراني عادي شده است.
هشدار نسبت به يخ زدگي
معابر تهران
رئيس پليس راهور تهران بزرگ از افزايش 10درصدي تلفات خسارتي در پي بارش اخير برف در تهران خبر داد و نسبت به يخ زدگي و لغزندگي معابر خصوصا در مناطق يك، 3 و 5 طي روزهاي آتي هشدار داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به ترافيك روز سه شنبه، پايتخت گفت: ترافيك تهران سنگين اما روان بود و در هيچ محوري انسداد گزارش نشد.
وي با اشاره به اين كه لغزندگي در مناطق يك، 3 و 5 داشتيم به پيش بيني سازمان هواشناسي كشور درخصوص كاهش دما و يخبندان در تهران تا روز پنجشنبه اشاره كرد و گفت: بر اين اساس ساكنان مناطق شمالي تهران حتما از هم اكنون به فكر زنجير چرخ يا لاستيك يخ شكن براي خودروهاي خود باشند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به كاهش 10درصدي تصادفات جرحي و عدم رخداد تصادف فوتي تا لحظه ارسال اين خبر در روز سه شنبه به دليل كاهش سرعت خودروها تصريح كرد: در عين حال تصادفات خسارتي در تهران به دليل لغزندگي و افزايش استفاده از خودروها 10درصد افزايش نشان مي دهد.
افزايش 50درصدي ترافيك
در تهران
سرهنگ بذرافشان گفت: از ابتداي صبح ديروز با توجه به بارش برف و باران در شهر تهران شاهد افزايش بار ترافيكي در تمامي معابر هستيم و در مناطق يك و دو شهر تهران شدت بارش برف باعث كاهش ديد رانندگان شده است.
وي با اشاره به اينكه در بعضي از مناطق شهر تهران شاهد به زمين نشستن برف هستيم از ساعات اوليه صبح شهرداري تهران اقدام به نمك پاشي در اين معابر كرده است.
سرهنگ بذرافشان اظهار داشت: در حال حاضر شاهد ترافيك سنگين در تمامي نقاط شهر تهران هستيم و ترافيك در محورهاي بزرگ راهي سنگين تر گزارش شده است.
جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از آماده باش تمامي پرسنل راهنمايي و رانندگي جهت كنترل ترافيك خبر داد و افزود: شهروندان در صورت نداشتن كار ضروري از خانه هاي خود خارج نشوند و يا در صورت خروج از حمل و نقل عمومي استفاده كنند.
وي ادامه داد: خرابي چند دستگاه اتوبوس شركت واحد در ساعات اوليه صبح باعث افزايش ترافيك شد كه ماموران راهور بلافاصله خودروهاي معيوب را به حاشيه راه منتقل و بار ديگر معابر را براي تردد خودروها باز كردند.
سرهنگ جمال بذرافشان درخصوص آخرين وضعيت ترافيك پايتخت همزمان با بارش اولين برف پاييزي به مهر گفت: ترافيك در سطح شهر تا 50درصد افزايش يافته است.
بذرافشان با اعلام آماده باش تمامي نيروهاي راهور تاكيد كرد: برف سنگين در مناطق شمالي تهران به ويژه مناطق 1 و 2 باعث شده تا ترافيك در خيابان هاي اصلي و فرعي اين مناطق افزايش يابد.
استفاده از مساجد
براي ساماندهي مسافران
رئيس پليس ترافيك شهري راهور ناجا با اشاره به افزايش حجم بارش برف و باران در جاده ها گفت: در صورت ايجاد شرايط اضطراري از ظرفيت مساجد براي ساماندهي مسافران استفاده خواهد شد.
سرهنگ محسن مهرابي اظهار داشت: با هماهنگي هايي كه ما بين شهرداري ها، استانداري ها و پليس راهور ايجاد شده مراكزي براي ساماندهي مسافراني كه در راه مانده اند تعريف شده تا از ايجاد هرگونه حادثه به دليل توقف طولاني مسافران در جاده ها جلوگيري شود.
وي با بيان اينكه قرار بر اين بود طرح زمستانه از 20 آبان آغاز شود اما شرايط جوي باعث غافلگير شدن تمام مسئولان راه شده است گفت: سال هاي قبل برنامه اي خاص براي ساماندهي مسافران در راه مانده در دست اقدام بود اما امسال اين طرح با گستردگي بيشتري اجرا مي شود و در اين راستا علاوه بر ايجاد كمپ هايي كه از طريق كمك رساني به مسافران انجام مي شود در صورت ايجاد شرايط اضطراري از ظرفيت مساجد براي ساماندهي مسافران استفاده خواهد شد.
ممنوعيت تردد وسايل نقليه بدون زنجير چرخ در محورهاي كوهستاني
رئيس پليس راه استان تهران و البرز نيز با اعلام اينكه در محورهاي كوهستاني از جمله كرج، چالوس، هراز، فيروزكوه و دماوند با بارش برف روبرو هستيم گفت: تردد وسائط نقليه بدون استفاده از زنجير چرخ ممنوع است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس سرهنگ شريفي در تشريح اين خبر گفت: هم اكنون در محورهاي كوهستاني از جمله هراز، فيروزكوه، دماوند و كرج - چالوس با بارش برف روبرو هستيم به طوري كه سطح اين محورها كاملا پوشيده از برف شده و تردد وسائط نقليه بدون استفاده از زنجير چرخ مسير نخواهد بود.
وي اضافه كرد: محور شمشك به ديزين در استان تهران هم به علت سقوط بهمن مسدود شده است
تنها در 8 مورد
آبگرفتگي جزئي داشتيم!
شهرام جبارزادگان، معاون آموزش و مدير روابط عمومي معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداري نيز گفت: به رغم بارش سنگين برف از ساعت 4 صبح در معابر تهران خوشبختانه مشكل عبور و مرور ناشي از لغزندگي در شهر، گزارش نشد و با توجه به آب شدن برف ها تنها در هشت مورد آبگرفتگي جزئي داشتيم كه اين مسئله نيز مشكل جدي را براي شهر به وجود نياورد.
ترافيك شديد در شمال شهر تهران
مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران نيز احتمال ترافيك سنگين عصرگاهي در بزرگراه ها و معابر شهر خبر داد و گفت: با بارش باران ترافيك سنگين مي شود.
همايون فتاحي افزود: از صبح ديروز ترافيك سنگيني در بزرگراه ها و معابر شهر تهران بوده است.
مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران ادامه داد: امروز ترافيك در شمال شهر تهران شديدتر بود و چون زمين لغزنده بود شن پاشي ها انجام شد.
وي با اشاره به اينكه در جاهايي كه مسافران زيادي ايستاده بودند از تاكسيراني كمك خواستيم گفت: مشكل خاصي امروز در شهر نبود.
برخي فكر مي كنند به جاي باران
بلا نازل شده است
نايب رئيس شوراي شهر تهران نيز گفت: برخي به گونه اي با مشكلات بارش برف و باران در پايتخت برخورد مي كنند كه گويي به جاي باران بلا بازل شده است.
بيادي با بيان اينكه حال كه شاهد بارش باران هستيم برخي رسانه ها به گونه اي معضلات و مشكلات باران را مطرح مي كنند كه انگار به جاي موهبت الهي بلا نازل مي شود و زيبايي هاي باران را در كام مردم تلخ مي كنند.
وي ادامه داد: در كشورهايي مانند تايلند و چين كه زيرساختهاي شهري شان كاملتر از ماست مي بينيد كه باران چه مشكلاتي را ايجاد كرده است و ما نبايد فرهنگ جامعه را به سمتي ببريم كه توقع داشته باشند هنگام بارش باران هيچ مشكلي وجود نداشته باشد.

 



چشم پزشكان در رتبه پنجم شكايات قصور پزشكي قرار دارند

يك كارشناس حقوقي و متخصص پزشكي قانوني از افزايش درصد شكايت ها از اقدامات و جراحي چشم پزشكان خبر داد.
به گزارش اداره روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني كشور دكتر حميدرضا دانش پرور در كنفرانس تروماي چشم، با اشاره به مجازات هاي سنگين درنظر گرفته شده براي قصورات پزشكي افزود: مسئوليت پزشك، مسئوليتي مبتني بر تقصير است و در صورتي كه اعمال درماني و جراحي ها مطابق استاندارد و موازين علم پزشكي باشد، قصوري صورت نگرفته است و اگر شكايتي هم شود، پزشك تبرئه مي شود.
وي با اشاره به پژوهشي كه در فاصله سال هاي 84 تا 86 از پرونده هاي ارجاعي به كميسيون هاي پزشكي قانوني استان تهران در حوزه چشم پزشكي صورت گرفته گفت: براساس اين پژوهش كل پرونده هاي ارجاعي به اداره كميسيون هاي پزشكي استان تهران در طي سال هاي 84، 85 و 86، سه هزار و984 مورد بوده كه 326 پرونده يعني 18درصد آنها مربوط به رشته چشم پزشكي بوده است.
اين عضو هيئت علمي سازمان پزشكي قانوني خاطرنشان كرد: از اين تعداد پرونده شكايت مربوط به چشم پزشكي قصور چشم پزشكي تاييد شده 89 مورد يعني 27درصد نسبت به كل پرونده هاي چشم پزشكي است كه 33 مورد آن در سال 84 و 38 مورد در سال 85 و 18 مورد در سال 86 ثبت شده است.
براساس همين تحقيق 65 مورد از قصورات صورت گرفته مربوط به چشم پزشك و 24 مورد مربوط به تيم بيهوشي است.
وي افزود: بيشترين موارد شكايت از چشم پزشكان به دو حوزه جراحي كاتاراكت و جراحي ليزيك يعني به اصلاح عيوب انكساري مربوط مي شود كه به ترتيب با 183 و 50 مورد بيشترين حجم شكايت را داشته اند.

 



رقابت در 19 كد رشته جزئيات اولين مرحله المپياد علمي دانشجويي اعلام شد

جزئيات اولين مرحله هفدهمين المپياد علمي دانشجويي كشور از سوي سازمان سنجش اعلام شد. اين مرحله از المپياد همزمان با برگزاري آزمون كارشناسي ارشد سال 91 و در 19 مجموعه و كد رشته برگزار مي شود.
براساس اعلام سازمان سنجش، دانشجوياني كه حداقل 70 واحد درسي گذرانده باشند، مي توانند متقاضي شركت در المپياد رشته هاي ياد شده باشند. دانشجويان متقاضي مي توانند با تاييد اداره آموزش محل تحصيل خود در المپياد علمي دانشجويي كشور شركت كنند.
متقاضيان بايد فرم تقاضانامه ثبت نام اينترنتي را همانند ساير داوطلبان شركت كننده در آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته) سال 91، تكميل و بند 28 را در فرم تقاضانامه ثبت نام اينترنتي علامت گذاري كنند.
مواد امتحاني مرحله اول رشته هاي المپياد، همانند مواد امتحاني دوره كارشناسي ارشد اين رشته خواهد بود.
منتخبين مرحله اول المپياد علمي دانشجويي، براساس نمرات اكتسابي داوطلب در آزمون رشته هاي مذكور و بدون احتساب نمره معدل كارشناسي، تعيين و از طريق سايت سازمان سنجش و پيك سنجش اعلام خواهد شد.
منتخبين مرحله اول (اسامي اعلام شده از طريق سايت سازمان سنجش و پيك سنجش) مي توانند در آزمون تشريحي مرحله دوم (نهايي) المپياد علمي دانشجويي كشور، شركت كنند. دانشجويان سال سوم متقاضي شركت در المپياد دانشجويي كشور مجاز به انتخاب رشته براي مقطع كارشناسي ارشد نيستند.
دانشجويان متقاضي بايد ضمن تكميل همه قسمت هاي فرم تقاضانامه ثبت نام اينترنتي، همانند ساير داوطلبان از اداره كل آموزش محل تحصيل گواهي مبني بر دانشجو بودن خود را دريافت و نزد خود نگه دارند.

 



كيف قاپ هاي فراري هنگام خريد مزدا دستگير شدند

سرويس اجتماعي-
2 كيف قاپ متواري هنگام خريد يك دستگاه خودروي مزدا3 دستگير شدند.
اولين روز ماه جاري جواني با مراجعه به كلانتري 112 ابوسعيد به ماموران گفت: از داخل بانك شعبه ميدان منيريه خارج شده بودم كه مورد سرقت 2سرنشين يك دستگاه موتورسيكلت قرار گرفتم.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور شعبه 3 بازپرسي دادسراي ناحيه 11 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با حضور مالباخته در پايگاه هشتم پليس آگاهي، وي در خصوص زمان سرقت به كارآگاهان تيم مبارزه با كيف قاپي اين پايگاه گفت: به همراه يكي از همكارانم، براي گرفتن پول به بانك شعبه ميدان منيريه رفته و مبلغ 5 ميليون تومان وجه نقد دريافت و هر دو نفر از بانك خارج و به محل پارك موتورسيكلت در مقابل بانك مراجعه كرديم كه ناگهان يك دستگاه موتورسيكلت هوندا 125، با دو سرنشين به ما نزديك شد و در يك لحظه سرنشين عقب موتورسيكلت دستش را به طرف كيفي كه پول ها را در داخل آن گذاشته بودم دراز كرد و با تمام قدرت كيف را به سمت خود كشيد و كيف را از دستم خارج كرد اما زماني كه آن دو موتورسوار قصد فرار از محل را داشتند توانستم پيراهن نفر عقب را گرفته و همين كار باعث شد تا مبلغ دو ميليون تومان از پول هاي سرقت شده بر روي زمين بريزد، اما آن دو با مابقي پول ها توانستند از محل متواري شوند.
با توجه به توضيحات مالباخته در خصوص محل و نحوه سرقت، كارآگاهان پايگاه هشتم با بررسي تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته بانك، اقدام به شناسايي يكي از مجرمان سابقه دار پليس آگاهي در زمينه كيف قاپي و گردنبندقاپي به هويت حسين-غ (20ساله) كردند كه آخرين بار نيز در سال 89 توسط اداره هجدهم پليس آگاهي- به اتهام كيف قاپي- دستگير و روانه زندان شده بود.
بررسي هاي انجام شده از سوي كارآگاهان نشان داد كه اين متهم پس از دستگيري و سپري شدن مدتي از دوران محكوميت خود، با سپردن وثيقه و در خردادماه سال جاري از زندان مرخصي گرفته و از همان تاريخ نيز متواري شده است.
با شناسايي «جعفر- س» همدست حسين-غ و شناسايي تصوير وي از تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته بانكي، كارآگاهان پايگاه هشتم با شناسايي محل تردد اين دو متهم در يكي از بنگاههاي خريد و فروش خودرو در محدوده شهر ري، در حالي كه متهمان قصد خريد يك دستگاه خودرو سواري مزدا3 را داشتند، هر دو نفر آنها را دستگير و به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند.
گفتني است با دستور قضايي تصاوير بدون پوشش چهره متهمان منتشر مي شود.

 



محكوميت ميلياردي قاچاقچيان دارو در تبريز

شعبه قاچاق كالا و تعريزات حكومتي تبريز، قاچاقچيان دارو را در تبريز به 2 ميليارد و 995 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم كرد.
ماموران پليس آگاهي تبريز طي بازرسي هاي خود از يك منزل مسكوني مقاديري كالاي قاچاق شامل انواع دارو و پوشاك خارجي كشف كردند و پرونده اي در اين رابطه تشكيل دادند.
به گزارش (ايسنا) اين پرونده با اعلام شكايت گمرك تبريز پس از طي مراحل قانوني جهت رسيدگي و اعمال قانون به شعبه قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي اين شهرستان ارجاع شد.
شعبه ياد شده نيز با توجه به شواهد و قرائن موجود در پرونده متخلفان را علاوه بر ضبط كالاي مكشوفه به پرداخت بيش از 2 ميليارد و 995 ميليون ريال جزاي نقدي درحق صندوق دولت محكوم كرد.

 



سحرخيز: ثبت نام دركلاس هاي فوق برنامه اختياري است

ثبت نام اجباري دانش آموزان دركلاس هاي فوق برنامه تخلف محسوب شده و با خاطيان برخورد مي شود.
ابراهيم سحرخيز معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش درگفت وگو با ايسنا با اشاره به برگزاري كلاس هاي فوق برنامه و تقويتي درمدارس، گفت: حضور دانش آموزان در ساعات فوق برنامه كاملا اختياري است و مديران حق ثبت نام اجباري دانش آموزان را ندارند.
وي افزود: براساس آيين نامه ابلاغي به مدارس، دانش آموزان موظفند در ساعات رسمي مدرسه دركلاس هاي درس حاضر شوند و عدم حضور آنها غيبت محسوب مي شود اما تشكيل كلاس هاي فوق برنامه تنها با تصميم انجمن اوليا و مربيان و براي دانش آموزاني كه نياز به اين كلاس ها دارند به صورت اختياري است و هيچ گونه اجباري براي ثبت نام همه دانش آموزان دركلاس هاي فوق برنامه وجود ندارد.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: هرگونه اجبار دانش آموزان براي ثبت نام دركلاس هاي فوق برنامه ازسوي مدرسه و مديران مدارس تخلف آشكار محسوب مي شود و با متخلفان برابر آيين نامه برخورد خواهد شد.وي همچنين خاطر نشان كرد: به حد نصاب نرسيدن دانش آموزان دليلي براي اجبار همه دانش آموزان جهت استفاده از فوق برنامه ها نيست لذا با توافق اوليا، مديران مي توانند شهريه ها را تغيير دهند اما نبايد براي به حدنصاب رسيدن كلاس ساير دانش آموزان را براي ثبت نام اجبار كنند.

 



نقص فني پرواز ايران اير درانگليس

يك فروند هواپيماي شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران كه در مسير لندن به تهران در پرواز بود، هنگام فرود براي سوخت گيري در فرودگاه استان «كنت» در جنوب شرقي لندن، براثر تركيدگي لاستيك از ادامه پرواز بازماند.
به گزارش بي بي سي، اين حادثه يكشنبه شب گذشته (6 نوامبر) رخ داد و به مسافران اين پرواز آسيبي نرسيد.
براساس گزارش ها، مسافران پرواز ايران اير كه در هتلي نزديك فرودگاه شهر كنت، منتظر رسيدن قطعات يدكي بودند، سرانجام روز دوشنبه (7 نوامبر) با پروازي ديگر به ايران رفتند.

 



دستگيري 400 فروشنده سي دي غيرمجاز در تهران

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 400 سي دي فروش در تقاطع ها، ميادين و معابر تهران خبر داد و گفت: از اين افراد 20 هزار سي دي غيرمجاز كشف شده است.
سردار حسين ساجدي نيا با اشاره به اينكه طرح ضربتي برخورد با سي دي فروشان در معابر تهران از دو هفته گذشته توسط ماموران كلانتري و پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ آغاز شده است، افزود: براين اساس حدود 400 سي دي فروش غيرمجاز در معابر تهران كه در تقاطع ها، ميادين و معابر پايتخت و خيابان هاي پرترافيك اقدام به فروش سي دي هاي غيرمجاز مي كردند، دستگير شدند.
وي افزود: اكثر دستگيرشدگان در مناطق مركزي و شمال شهر و پمپ بنزين ها اقدام به فروش سي دي هاي غيرمجاز مي كردند.
به گزارش ايسنا، گزارش ها از سطح شهر نيز حاكيست طي روزهاي گذشته فروش سي دي ها در معابر پايتخت به طور مشهودي كاهش يافته به شكلي كه در مياديني همچون ونك، تجريش، سعادت آباد و خيابان هايي همچون وليعصر(عج)، پارك وي، صادقيه، پونك، شهرك غرب، حافظ و... كه معمولا حضور سي دي فروشان غيرمجاز مشاهده مي شد، هم اكنون ديگر خبري از آنها نيست.
در عين حال فرمانده انتظامي تهران بزرگ تاكيد كرده است كه اجراي اين طرح در روزهاي آينده نيز در معابر پايتخت به طور جدي پيگيري مي شود.

 



خريد و فروش كثيف

يك شبكه قاچاق انسان كه نوزادان زوج هاي فقير مهاجر را از طريق واسطه مي فروختند، كشف و متلاشي شد.
روزنامه دولتي «گلوبال تايمز» در گزارشي نوشت: پليس استان شرقي «شانگدون» ماه گذشته پي برد كه 17 نوزاد در اين منطقه فروخته شده است. پليس توانست 13 نوزاد را نجات دهد و جستجو براي يافتن 4 نوزاد ديگر هنوز ادامه دارد.اين روزنامه مي گويد: نوزادان پسر 7 هزار و 700 دلار و نوزادان دختر 4 هزار و 700 دلار فروخته شدند. سياست تك فرزندي در چين، به بازار فروش نوزادان دامن زده است. خريداران، كساني هستند كه فرزندان بيشتري مي خواهند و يا نوزادان را براي خدمتكاري مي خرند.

 



پسري با قلبي در شكم

پزشكان چيني به دنبال راه حلي براي زنده نگه داشتن كودك 5 ساله چيني هستند كه از هنگام تولد با قلب بيرون از بدن به دنيا آمده است.
به گزارش مشرق به نقل از جهان، پزشكان زنده ماندن «ژانگ ويوآن» را نوعي معجزه مي دانند. به گفته رئيس مركز پزشكان چين اين نوع تولد بسيار نادر بوده و از هر يك ميليون كودك با قلب بيرون از بدن، تنها 5 كودك زنده مي مانند.پسربچه تاكنون بارها توسط پزشكان متخصص قلب و عروق و اطفال مورد معاينه قرار گرفته تا علت اصلي زنده ماندنش مشخص شود.سخنگوي بيمارستان مركزي چين دراين باره گفت: هنوز مطمئن نيستيم كه بتوان با استفاده از عمل جراحي، قلب اين كودك را به داخل بدنش بازگرداند؛ چرا كه قلب پسربچه در جاي اصلي خود قرار نگرفته است.والدين اين كودك كه هر دو زباله جمع كن هستند، پيش از اين، كودك را نزد پزشك نبرده و تنها با يك پوششي روي قلب وي، از مرگش جلوگيري كرده و به او اجازه بازي كردن با كودكان ديگر را نمي دادند.جامعه پزشكي چين متعهد شده، نيمي از مخارج و هزينه هاي عمل قلب اين كودك را بپردازد.

 



فساد اخلاقي شاهزاده سعودي

يك مدل آلماني 23 ساله مدعي است كه «امير وليد بن طلال» شاهزاده متمول سعودي كه برادرزاده ملك عبدالله نيز محسوب مي شود در سال 2008 به وي تجاوز كرده است.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري آلمان، «سورايا» دختر جوان 23 ساله آلماني بار ديگر اتهاماتي را به يكي از شاهزادگان متمول و معروف سعودي كه در جايگاه بيست وششم ثروتمندان جهان قرار دارد، وارد كرد.وي كه متولد مونيخ آلمان بوده و تابعيت آلماني و اسپانيايي دارد در گفتگو با روزنامه الپائيس اسپانيا اظهار داشت: من فقط خواستار عدالت هستم، ضرري كه من كرده ام را كسي نمي تواند جبران كند، من از اينكه كسي در اين مسئله كه شاهزاده سعودي متهم است، اقدامي نمي كند ناراحت هستم.
خاطرنشان مي شود: اين مدل آلماني پيش از اين به دادگاهي در اسپانيا شكايت كرده بود كه در پي عدم همكاري مقامات سعودي با دادگاه، پيگيري مسئله فساد اخلاقي شاهزاده سعودي متوقف و منتفي شده بود.اما سورايا در ماه مي گذشته شكايتي جديد در آلمان مطرح كرده و در نظر دارد قضيه را تا احقاق حق خود ادامه دهد. وي مدعي است در آگوست 2008 توسط فردي به امير وليد بن طلال و همراهانش معرفي شد و حين حضور در قايق تفريحي وي بيهوش شده و توسط همين شاهزاده مورد تجاوز قرار گرفته است.
اين مدل آلماني فرداي همين روز به پليس اسپانيا مراجعه كرده و در آنجا پزشك وجود آثاري بر روي بدنش را تاييد مي كند. اما دادگاه اسپانيا براي تاييد اين مسئله خواستار انجام آزمايش دي ان اي (DNA) از شاهزاده سعودي شده بود كه تاكنون محقق نشده است.

 



چاق ترين اماراتي در بيمارستان

چاق ترين شهروند اماراتي بر اثر تشديد بيماري تنفسي و فشارخون راهي بيمارستان شد.
به گزارش ايسنا، «شامس الحسبي» شهروند اماراتي با وزن بالغ بر 240 كيلوگرم بر اثر تشديد بيماري تنفسي و فشارخون به بيمارستان خليفه در ابوظبي منتقل شد.اين فرد 35 ساله كه از دو سال گذشته به شدت بر وزن وي اضافه شده است و از سال گذشته با بيماري هاي فشارخون و مشكل تنفسي دست و پنجه نرم مي كند.
پزشكان بيمارستان خليفه ابوظبي اعلام كردند كه در يك هفته آينده در كنفرانس خبري تمام گزارش هاي مربوط به چاق ترين شهروند اماراتي و مراحل مداواي وي را به خبرنگاران اعلام خواهند كرد.

 



سكته قلبي پرافتخارترين اسب قرن

هيكستد Hickstead پرافتخارترين اسب پرش قرن حاضر در جريان يكي از مسابقات ليگ هاي جام جهاني اين فصل در اروپا بر اثر سكته قلبي مرد.
اين اسب 15 ساله نژاد KWPN هلندي كه از سال 2007 تاكنون افتخارات فراواني براي سواركار كانادايي اش «اريك لامز» به ارمغان آورده بود روز ششم نوامبر جاري در سالن سواركاري شهر وروناي ايتاليا بعد از عبور از موانع مسابقه ناگهان بر اثر سكته قلبي به زمين غلطيد و جان باخت. به دنبال اين حادثه، به احترام اين اسب قهرمان و سواركار نام آورش مسابقات «ورونا» نيمه تمام گذاشته شد و همه سواركاران و مسئولين مسابقات و حضار دست از ادامه مسابقه كشيدند و با تجمع در ميدان مسابقه در حالي كه بعضي از قهرمانان و حاضران مي گريستند به اين اسب قهرمان اداي احترام كردند. هيكستد Hickstead در سال 2008 در المپيك پكن با سواركارش «اريك لامز» برنده مدال طلاي انفرادي و با تيم كانادا برنده مدال نقره تيمي المپيك شده بود و متعاقب آن در سال 2010 در لگزينگتون كنتاكي آمريكا با اريك لامز صاحب مدال برنز قهرماني جهان شد و تا روز مرگ عناوين بزرگي در كارنامه اش ثبت شده بود. اين اسب سريع و خوش تكنيك و قدرتمند كه بسيار جسور و باهوش بود در طول سال هاي 2007 تا 2011 افتخارات و عناوين جهاني فراواني براي اريك لامز و كشور كانادا كسب كرد.

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14