(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 آبان 1390- شماره 20069

واكاوي حمايت هاي پشت پرده و علني كاخ سفيد از جريان فتنه و ترور ( بخش دوم)
لانه جاسوسي جديد از نوع مجازي!



واكاوي حمايت هاي پشت پرده و علني كاخ سفيد از جريان فتنه و ترور ( بخش دوم)
لانه جاسوسي جديد از نوع مجازي!

« صد سند غير قابل خدشه در اختيار داريم كه دولت آمريكا پشت پرده ترورهاي ايران و منطقه بوده است. ما با اين سندها آبروي آمريكا را در دنيا خواهيم برد. آمريكا تروريست بزرگ دنيا است. دنيا جريان ديگري پيدا كرده، به حول و قوه الهي مبارزه حق به سردمداري ملت ايران در سايه پرچم اسلام عليه فرعون استكبار آغاز شده است. اين مبارزه تا سرنگوني استكبار ادامه پيدا خواهد كرد.»
رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموزان و دانشجويان با بيان اين عبارات پرده از ماهيت وجودي جريان استكبار برداشتند و همزمان با سالروز تسخير لانه جاسوسي به ادعاهاي مضحك وزير امور خارجه كاخ سفيد در ارتباط با ايجاد سفارت خانه مجازي و بحث ترور پاسخ دادند.
ادعاي مقامات كاخ سفيد كه از زبان هيلاري كلينتون و در مصاحبه با خبرنگار بخش بي بي سي فارسي طرح شد آن هم در زماني كه ملت ايران به مناسبت تسخير لانه جاسوسي شادمان است، حاوي اين پيام است كه ايالات متحده آمريكا از حملات نظامي و سياسي به ايران هيچ بهره اي نبرده و در آرزوي آن خواهد ماند.
از اين رو تلاش مي كند با ايجاد يك پايگاه مجازي لانه جاسوسي نويني افتتاح كند تا از طريق شبكه هاي اينترنتي فعاليت خود را در ايران و منطقه از سر بگيرد .
سلطه غرب بر رسانه ها
اگرچه جنگ نرم در سال 88 عليه ملت ايران شكست خورد اما نبايد سلطه غرب را بر رسانه ها و توان آمريكا را از شبكه هاي مجازي دست كم بگيريم.
مخصوصا حالا كه كاخ سفيد از ايجاد لانه جاسوسي جديدي خبر مي دهد كه قرار است در دنياي مجازي راه اندازي شود.
هنوز فراموش نكرده ايم تجمعات و شعارها و هماهنگي هايي كه در جريان براندازي توسط همين رسانه ها و ابزار ارتباطي راه اندازي و مديريت شد.
اكنون هكرهاي خودي بايد به هوش باشند چون 13 آبان ديگري در راه است تا بساط لانه جاسوسي نويني را كه دنياي مجازي پيش روي كاخ سفيد قرار داده است از ميان بردارند.
در تمامي اين اهداف سناريوهاي آمريكايي شكست خورد و آمريكايي ها علي رغم ادامه
دست و پا زني در سازمان ملل و توليد قطعنامه و بيانيه در موضوعات مختلف حقوق بشري، هسته اي و تروريسم در شرايط كنوني هيچ راهي جز بازگشت به داخل كشور و اميد بستن به عوامل و عناصري كه فتنه 88 را پديد آوردند، ندارند.
با اين حال بايد اذعان داشت اگر قيام ها و انقلاب هاي منطقه رخ داد و سهم عظيمي از اين انقلاب ها نصيب اسلام خواهان شده است اما خطرات بسياري ملت هاي مسلمان را تهديد مي كند.
رويوران در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش كيهان يكي از اين نهادها و ابزارهاي در اختيار كاخ سفيد را دانشگاه آمريكايي ابن خلدون مي داند كه بخش عظيمي از نخبگان را آموزش داده و تابه حال تلاش كرده با تاسيس و تجهيز آن پايگاهش را قوي تر كند.
تاليف بيش از 250 كتاب در زمينه هاي مختلف سياسي تحت عنوان گسترش دموكراسي در راستاي چارچوب گسترش نفوذ آمريكا در مصر و همكاري مستمر 1500 استاد با اين موسسه و همكاري با رسانه ها از طريق فضاي سايبري و نيز فراهم كردن امكان دستيابي جوانان به شبكه هاي فيس بوك و يوتيوب به زبان عربي و فارسي از ديگر سرمايه گذاري هاي اين كشور در مصر و ديگر كشورهاي منطقه براي افزايش نفوذ و تاثيرگذاري ايالت متحده آمريكا است كه مي بايست جدي تر به آن نگاه كرد.
انحراف افكار عمومي
اما اينكه چرا چنين زماني براي صحبت هاي كلينتون تدارك ديده شده است دلايل متعددي دارد كه داوود كريمي تحليل گر مسايل سياسي درباره آن توضيح مي دهد.
وي در اين رابطه مي گويد: بيداري اسلامي يك سال است كه آرامش دولت هاي استكباري را گرفته است. اين بيداري از كشور تونس آغاز شد و همه منتظر نتيجه هجمه رسانه اي امريكا بودند و مي خواستند ببينند آيا به جاي دولت هاي ديكتاتور قبلي دولت هاي مردمي به روي كار مي آيند يا نه، تا اينكه اسلامگرايان در تونس با فاصله بسيار زيادي از ساير رقبا پيش افتادند و انقلاب در ساير كشورهاي منطقه كه در حال حاضر به نفع مردم تمام شده است.
وي دومين علت انتخاب اين زمان را براي اظهارات وزير خارجه امريكا اعلام خروج نيروهاي امريكايي از عراق مي داند و مي گويد: در حال حاضر امريكا مجبور است تمام نيروهايش را از عراق خارج كند بدون اينكه نتيجه قابل قبولي گرفته باشد.
كريمي البته سومين عامل را جنبش ضد وال استريت و اعتراضات خياباني مردم مي داند و در نهايت نافرماني هميشگي ايران از تهديدات كاخ سفيد كه منطقه را براي تاخت و تاز امريكا محدود كرده است.
در حالي كه اعتراضات ضد وال استريت در خيابان هاي امريكا شدت مي گيرد سران كاخ سفيد به دنبال انحراف اذهان عمومي در تلاشند چنين وضعي در ايران پديد بياورند تا تحريم هايي كه به قول آنها خرد كننده بود دولت ايران را از پاي درآورد.
خانم كلينتون هم در زماني از ايرانيان مي خواهد كه مانند مردم ليبي از امريكا درخواست كمك كنند كه به قول حسين شريعتمداري «خانم كلينتون فراموش كرده است كه مردم مسلمان ايران با چه قدرت و اقتداري گروهك هاي تروريستي مسلح را به زباله دان تاريخ فرستادند، بنابراين اگر نگاه كلينتون به مردم ايران است كه مردم ايران در جريان فتنه 88، حماسه 9 دي و حضور همه ساله 22 بهمن و اخيراً در استقبال بي نظير و مثال زدني از رهبر معظم انقلاب در سفر ايشان به كرمانشاه كه در سراسر ايران اسلامي تكرارشدني است و... نفرت و انزجار عميق خود از آمريكا و متحدانش را به نمايش گذارده اند.»
منتظر پايگاه مردمي نباشيد
دولت آمريكا سعي دارد نظر مردم ايران را جلب كند همان طور كه كلينتون در اظهاراتش گفت كه«اگر مردم ايران نمي خواهند ما به ايران حمله كنيم تحريم ها را تحمل كنند» تا بتوانند پايگاه مردمي داشته باشند و حمله نظامي ترتيب دهند.
مصطفي كرمي كارشناس ارشد روابط بين الملل و پژوهشگر مسايل خاورميانه هم معتقد است: شكست آمريكا در نتيجه تحولات اسلام خواهانه مردمي و انقلاب هاي منطقه موجب دست و پا زدن غرب براي جلب كمك هاي مردمي در ايران است.
وي در گفت و گو با گزارشگر كيهان مي گويد: درصورتي كه تحولات منطقه منجر به شكل گيري حكومت هاي مردم سالار شود به مقابله با آمريكا مي پردازند و ديگر حالت برتري اين كشور در مذاكرات جهاني تحت تاثير قرار خواهد گرفت مشخصا اسرائيل هم چنين وضعيتي خواهد داشت.
كرمي ادامه مي دهد: دولت هاي مردم سالار داراي پشتوانه افكار عمومي قوي هستند كه مطالبات اجتماعي، سياسي، اقتصادي و عدالت خواهانه اي دنبال مي كنند. اگر دولت هاي مردم سالار در منطقه شكل بگيرند اسرائيل در انزوا قرار مي گيرد و بازتاب رفتارش سركوب و تمكين نكردن به حقوق بشر است درست مثل رفتاري كه در پس ندادن زمين هاي فلسطينيان نشان داد.
وي همچنين تصريح مي كند: تاثير و نفوذ قدرت ايران در منطقه با شكل گيري انقلاب ها و بيداري اسلامي بيش از پيش ثابت شد و در حال حاضر ايران به عنوان الگو نقش بسزايي در خيزش هاي اسلامي منطقه داشته است و همين موضوع علت ترس امريكا از ايران و تدابير جديد اين كشور براي مقابله فوري است.
ترفندهاي مختلف غرب عليه ايران
در كل بايد گفت الگو شدن ايران در انقلاب هاي منطقه هم مهم ترين علت در اتهام زني به ايران به منظور دور كردن افكار عمومي ملت هاي مسلمان منطقه از انقلاب اسلامي ايران است تا با تخريب چهره جمهوري اسلامي و مبدل كردن آن به يك حامي و عامل تروريست مسير حمله به اين كشور را هموار كنند.
موضوعي كه مقدم فر كارشناس مسائل استراتژيك آن را سناريوي امريكا مبني بر دامن زدن به مسئله شيعه و سني مي داند.
و محمد كاظم انبارلويي سردبير روزنامه رسالت ادعاي ترور سفير عربستان را مضحك و موضوعي نخ نما قلمداد مي كند.
وي در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش كيهان معتقد است: اظهارات هيلاري كلينتون داراي دو وجه است. نخست ارتباط آن با مسايل منطقه و نسبتي كه اين اتفاقات با ترور سفير عربستان دارد و دوم در مورد مسايل داخلي امريكا است.
انبارلويي تصريح مي كند: درباره مورد اول بايد گفت همه افرادي كه در جريان اين ادعا هستند چه محافل داخلي و چه خارجي مي دانند كه اين اتهام يك بهانه براي متهم كردن ايران به تروريسم و در نهايت اجراي مقاصد شوم اين كشور در ايران است و اينكه چرا ايران بايد سفير عربستان را ترور كند آن هم در امريكا؟!
وي در باب وجه دوم سخنان كلينتون مي گويد: خروج قريب الوقوع سربازان امريكايي از عراق بدون اينكه سهمي عايدشان شود و اينكه امنيت نسبي در عراق حاكم شد و منتفي بودن مساله القاعده در عراق باعث شده به اين فكر بيفتند تا مشابهي براي القاعده پيدا كنند و آن سپاه قدس است! به القاعده شبيه سازي مي كنند تا جنگ نرمي كه به راه انداخته بودند شكست خورد حالا موضوع ديگري را براي جنگ با ايران تدارك ببينند.
اما انبارلويي معتقد است: نتيجه توطئه هاي غرب به خودش برگشته و در جريان وال استريت مي بينيم كه جهان سرمايه داري آخرين نفس هايش را مي كشد و در اين ميان اسرائيل و مقامات امريكايي متضرر خواهند شد بنابراين براي از بين بردن ردپاي امريكا و اسرائيل از اين مشكلات، سعي مي كنند افكار عمومي را به بازي بگيرند.
اظهارات كلينتون در حمايت از جنبش سبز به نظر انبارلويي حامل اين پيام بود كه اگر هنوز سران اين جنبش رمقي دارند اقدام كنند همان طور كه بحث ترور سفير عربستان را پيش كشيدند اما از نظر سياسي هم در داخل و هم در خارج وجهه اي نيافت و شكست خورد.
البته رويوران هم چنين سياست هاي متناقضي را ناشي از ناتواني غرب در مهار اوضاع خاورميانه و حتي مسايل داخلي كشورشان مي داند.
وي تصريح مي كند: حمايت هاي پيشين از دولت هاي مستبد و اكنون قتل قذافي و گرفتن ژست دموكراسي و دفاع از مردم از اين نمونه ها است تا نفوذ از دست رفته خود را بازسازي كنند.
در حالي كه اين اقدامات محكوم به شكست است و بايد در آينده اي نزديك ريزش قطعي را شاهد باشيم البته ممكن است 50 تا 60 درصد را بتواند بازسازي كند اما ناگزير به پذيرش مقداري ريزش هستند.
با نگاهي عميق به اظهارات كاخ سفيد در حمايت از جنبش فتنه همچنين دعوت مردم به درخواست كمك از آمريكا براي حمايت در كنار پيشنهاد مقامات نظامي ايالت متحده به ترور برخي از مقامات در ايران به نظر مي رسد دولت آمريكا دچار نوعي سردرگمي عميق در روابط بين المللي مخصوصا با كشور قدرتمندي همچون جمهوري اسلامي ايران شده است.
شكست هاي پي در پي امپرياليسم جهاني در ايران از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس سپس شكست قطعي در نبرد جنبش سبز و پس از آن گرفتاري در عراق و انقلاب هاي مردمي منطقه همه واقعيتي است كه مي توان از قدرت پوشالي آمريكا در جهان سراغ گرفت .
گزارش روز

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14