(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21  آبان 1390- شماره 20071

برنامه توسعه مشاغل شهر اصفهان تصويب شد
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت: ادغام صنوف توليدي با صنايع كوچك بيشترين اشتغالزايي را دارد
ايران در كيهان
دشت كاشان در حال نشست است
رئيس جهاد كشاورزي گلستان:85درصد هزينه اجراي طرح آبياري قطره اي پرداخت مي شود
ميزان صادرات از گمركات گيلان افزايش يافت
ساماندهي كارگران افغاني در منطقه آزاد كيش
عضو شوراي اسلامي شهر ساري: روند ايجاد فرصت هاي شغلي در مركز استان نگران كننده است
برداشت 3 هزار تن خرماي اصلاح شده از نخلستان هاي طبس
وجود 6گسل زلزله خيز دراستان يزد
مديركل امور اقتصادي استاندار: اكثر كارخانه هاي صنعتي استان همدان زير 30 درصد ظرفيت كار مي كنند
احداث يادمان سرداران شهيد در بابل
25خانه دوچرخه در اصفهان راه اندازي مي شود
مدير حوزه هاي علميه استان: 10مدرسه علميه در مازندران در حال تخريب است
معاون سياسي امنيتي استانداري هرمزگان: سواحل هرمزگان از قايق ها و لنج هاي بدون صاحب پاك مي شود
مدير درمان دانشگاه علوم پزشكي استان:11درصد مراجعه كنندگان به بيمارستان هاي مازندران گردشگرند



برنامه توسعه مشاغل شهر اصفهان تصويب شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
برنامه توسعه مشاغل شهر اصفهان در جلسه شوراي برنامه ريزي توسعه استان به تصويب رسيد.
مديرعامل سازمان ميادين و ساماندهي مشاغل شهري شهرداري اصفهان دراين باره گفت: برنامه «توسعه مشاغل شهر اصفهان» با هدف بهبود نظام توزيع كالا و خدمات در بخش خرده فروشي شهر اصفهان، ارتقاي جايگاه ملي و بين المللي شهر اصفهان در رابطه با بخش خرده فروشي، بهبود محيط زيست شهري و افزايش زنده دلي شهر، فرهنگ سازي در راستاي تحقق استراتژي خرده فروشي، احيا و رعايت اصول معماري و شهرسازي در بخش خرده فروشي، هدايت و جهت دهي جريانات اقتصادي مشاغل در راستاي توسعه پايدار شهر، به تصويب رسيد.
سيدرضا حكيم فعال گفت: احياي بازارهاي سنتي نيز در اين برنامه لحاظ شده است.

 



معاون وزير صنعت، معدن و تجارت: ادغام صنوف توليدي با صنايع كوچك بيشترين اشتغالزايي را دارد

ساري-خبرنگار كيهان:
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: 97درصد اشتغال كشور مربوط به ادغام صنوف توليدي با صنايع كوچك است در حالي كه صنايع بزرگ تنها 3درصد اشتغال را در بر دارد.
فخرالله مولايي در مراسم توديع و معارفه مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي مازندران با تاكيد بر اينكه واحدهاي غيرفعال صنعتي بايد كيفي سازي شوند، گفت: خريد زمين و صنايع تبديلي از جمله مشكلاتي است كه به ترتيب بايد در شركت شهرك هاي صنعتي به آنها پرداخته شود.
وي اظهار داشت: زيرساخت تجارت صنفي، پايانه حمل و نقل، مجتمع تجاري در واحدهاي صنفي و بازارچه هاي مرزي از جمله ماموريت هاي جديد شركت شهرك هاي صنعتي محسوب مي شود.
گفتني است: در اين مراسم عباسعلي وفايي نژاد رئيس سابق سازمان بازرگاني مازندران به عنوان مديرعامل جديد شهرك هاي صنعتي مازندران معرفي و از زحمات ابراهيم گوهردهي مديريت قبلي تقدير و تشكر شد.

 



ايران در كيهان

بازديد از نمايشگاه كتاب
سمنان- خبرنگار كيهان: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان گفت: استقبال مردم سمنان از نهمين نمايشگاه بزرگ كتاب بسيار خوب بود. وي افزود: بيش از 100 هزار نفر از مردم سمنان و اين استان از اين نمايشگاه بازديد كردند و فروش كتاب در اين نمايشگاه نيز از رشد بسيار خوبي برخوردار بود.
به گفته عموزاده در اين نمايشگاه 280 ناشر با 30هزار عنوان كتاب شركت كردند.
بهره برداري از ساختمان جديد
بجنورد- خبرنگار كيهان: طي مراسمي كه با حضور معاون اول قوه قضائيه، استاندار خراسان شمالي و جمعي ديگر از مسئولان اين استان برگزار شد، ساختمان جديد دادگستري خراسان شمالي مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين ساختمان در زميني به مساحت 42هزار مترمربع و زيربناي 6هزار و 200 مترمربع و با اعتباري بالغ بر 44 ميليارد و 158 ميليون ريال احداث شده است.
اجراي بيش از 1000 پروژه
¤ معاون هماهنگي و امور عمراني استاندار خراسان شمالي گفت: يك هزار و 288 پروژه با اعتباري بالغ بر 141 ميليارد تومان در حال اجراست. عفتي 4 بانده كردن محور بجنورد به جنگل گلستان، توسعه فرودگاه بجنورد، 4 بانده كردن محور بجنورد به اسفراين، آبرساني به شهرهاي اسفراين، شيروان و بجنورد را از مهم ترين پروژه هاي عمراني در سال جاري دانست.
تشييع پيكر پدر شهيد
اراك- خبرنگار كيهان: پيكر مرحوم حاج روح الله صفري، پدر شهيدان محمد و حبيب صفري با بدرقه مردم اراك به خاك سپرده شد.
تجليل از دانش آموزان
¤ در مراسمي از 28 دانش آموز برگزيده طرح هجرت3 كميجان قدرداني شد.
در اين طرح 2هزار و 500 نفر، روز دانش آموزان بسيجي در بهسازي و بازسازي مدارس، مساجد و اجراي طرح هاي كشاورزي در مدت سه ماه مشاركت داشتند.
اعزام كاروان راهيان نور
خرمدره- خبرنگار كيهان: طي مراسمي اولين كاروان راهيان نور شهرستان خرمدره به مناطق عملياتي جنوب اعزام شدند.
مسئول بسيج دانش آموزي حوزه شهرستان خرم دره با اعلام اين خبر گفت: اعزام كاروان راهيان نور در دو دوره است كه در مرحله اول 362 نفر دانش آموز برادر و در مرحله دوم دانش آموزان خواهر به اين اردوها اعزام خواهند شد.
وي در ادامه افزود: دانش آموزان از مناطق عمليات اروندكنار، شملچه، هويزه، خرمشهر و ديگر مناطق بازديد مي كنند.
كاشت به ليمو
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: در راستاي توسعه كشت گياهان دارويي براي اولين بار كاشت گياه وربن (به ليمو) به عنوان كشت زراعي در شهرستان مينودشت انجام شده و به بهره برداري رسيد.
مديرجهاد كشاورزي مينودشت با اعلام اين خبر افزود: كاشت اين گياه به علت سازگاري با شرايط اقليمي مينودشت- آب و هواي معتدل و مرطوب- از رويش خوبي برخوردار است.
عيسي قرباني سطح كشت آن را هزار مترمربع و زمان كاشت آن را اوايل فروردين ماه ذكر كرد و گفت: برداشت آن با چيدن برگ هاي سبز تا 5مرحله ادامه دارد و تاكنون در اين شهرستان 70كيلو برگ استحصال و به بازار مصرف عرضه شده است.
افزايش قبولي در دانشگاه
همدان- خبرنگار كيهان: معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان همدان گفت: درصد قبولي دانش آموزان استان همدان در كنكور سراسري در چهار شاخص روزانه، شبانه، پيام نور و غيردولتي از 41درصد سال گذشته به 56درصد در سال جاري افزايش يافته است.
محمود نقوي افزود: رتبه دانش آموزان همدان در كنكور امسال در سطح كشور از 18 به 17ارتقا يافته است و حدود 16هزار نفر در كنكور 90 از اين استان در دانشگاه هاي كشور پذيرفته شده اند.
وي شروع كلاس هاي تقويتي از اوايل تابستان و ارايه و پيگيري آن در طول سه ترم، اختصاص سه ميليارد ريال از اعتبارات داخلي آموزش و پرورش براي كلاس هاي كنكور به ويژه در مناطق محروم و بهره گيري از مشاوران مجرب و متخصص را از دلايل ارتقاي سطح كنكور دانش آموزان همدان دانست.
راه اندازي سامانه پرداخت
كرج- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان البرز گفت: سامانه صدور و پرداخت تلفني قبوض آب در اين استان راه اندازي شد.
حسين نوري افزود: اين سامانه با كاركردي جديد و قابليت فني بالا، داراي توانمندي هايي همچون: ارايه اطلاعات مربوط به قبض آب بهاء بوده و صدور اعلام بدهي، سوابق قبض هاي قبلي، سوابق پرداخت و پرداخت قبض را به طور همزمان انجام مي دهد.
به گفته وي ارائه خدمات توسط اين سامانه به صورت غيرحضوري و ظرف 3دقيقه با ضريب امنيتي بالا انجام مي شود.
افزايش پرونده هاي طلاق
يزد- خبرنگار كيهان: رئيس كل دادگستري استان يزد از افزايش 12درصدي ورودي پرونده هاي طلاق به دادگستري استان در 6ماهه نخست سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
غلامحسين حيدري گفت: 40درصد از درخواست طلاق ها توافقي است و از ابتداي سال جاري تاكنون 500 پرونده طلاق توافقي در استان به ثبت رسيده است.
وي با اشاره به اينكه طلاق در قانون جرم نيست اظهار داشت: اين پديده مويد ناهنجاري ها و نابساماني هايي در جامعه است كه تبعات منفي زيادي دارد.
اعتبار اشتغالزايي
رودسر- خبرنگار كيهان: فرماندار رودسر از اختصاص بيش از 35 ميليارد ريال اعتبار اشتغالزايي به كميته امداد امام خميني اين شهرستان خبر داد.
رضا دوست جلالي در همايش خودكفايي و اشتغال كميته امداد امام خميني رودسر افزود: 80 درصد اين اعتبارات براي اشتغال مددجويان تحت پوشش اين نهاد و بقيه براي ساير متقاضيان درنظر گرفته شده است.
استراتژي برگزاري انتخابات
اصفهان- خبرنگار كيهان: رئيس ستاد انتخابات نهمين دوره مجلس اصفهان گفت: استراتژي استان اصفهان در انتخابات رعايت قانون درنهايت امنيت از پيش از برگزاري انتخابات تا پايان آن است.
«محمدمهدي اسماعيلي» در پنجمين نشست ستاد انتخابات استان اصفهان از تشكيل كميته سياسي در ستاد انتخاباتي استان خبر داد و افزود: مقدمات برگزاري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي براي حضور باشكوه مردم در پاي صندوق هاي راي در اين استان فراهم شده است.
وي با بيان اينكه درصدد برگزاري انتخابات قانونمند و با امنيت كامل در تمام سطوح هستيم، گفت: براي انتخابات آينده در استان اصفهان 2 هزار و 329 شعبه اخذ رأي پيش بيني شده است.

 



دشت كاشان در حال نشست است

كاشان- خبرنگار كيهان:
كارشناس مهندسي محيط و جغرافيا گفت: بحران تخليه سفره هاي آب زيرزميني كاشان، زنگ خطر نشست زمين در اين شهر و تبعات طبيعي و اجتماعي ديگري را كه امكان وقوع آن دور از انتظار نيست به صدا درآورده است.
امير فخرآبادي اظهار داشت: آنچه باعث تشديد اين بحران شد، برداشت بي رويه آب از مخازن سطحي دشت كاشان براي كشاورزي سنتي است.
وي افزود: استفاده بيش از حد كه در سال هاي اخير شدت گرفته است، خالي شدن سفره هاي آب و در نتيجه نشست زمين را به دنبال دارد.
وي تاكيد كرد: اگر ما مخارج حاصل از كشاورزي را محاسبه كنيم به اين نكته مي رسيم كه كشاورزي ما جز نابودي و تخريب طبيعت و تخليه سفره هاي آب زيرزميني سودي به دنبال ندارد.
به گفته وي، چنانچه استفاده خارج از توان محيط ادامه يابد خالي شدن سفره هاي آب زيرزميني و نشست زمين، پيامدهايي از جمله مهاجرت اجباري و شايد نابودي تمدني به عظمت تاريخ در اين دشت زيبا بعد از ذهن نباشد.
فخرآبادي بيان كرد: برنامه ريزي مديران مي تواند با آمايش محيطي و تغيير برخي مشاغل از جمله كشاورزي و جايگزيني مشاغلي متناسب با ظرفيت سرزمين تا حدودي از گستردگي بحران بكاهد.
وي ادامه داد: توسعه گردشگري با فراهم آوري زيرساخت ها و تبليغات رسانه اي در نجات از اين خطر راهگشا خواهد بود به طوري كه درآمدي بيش از عايدات نفتي ما خواهد داشت.

 



رئيس جهاد كشاورزي گلستان:85درصد هزينه اجراي طرح آبياري قطره اي پرداخت مي شود

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
85درصد از هزينه اجراي طرح آبياري تحت فشار اراضي كشاورزي استان از محل صندوق توسعه حمايت از بخش كشاورزي پرداخت مي شود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان در جلسه توسعه طرح آبياري تحت فشار كه برخي از مديران جهاد كشاورزي شهرستانهاي شرق گلستان، جمعي از كشاورزان، شركت هاي مشاور و طراحان سيستم آبياري تحت فشار در شهرستان مينودشت حضور داشتند، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: كشاورزان براي اجراي اين طرح تنها 15 درصد از هزينه ها را پرداخت خواهند كرد.
سيدنصير سيدمحمدي خاطر نشان كرد: با توجه به كاهش نزولات آسماني و كمبود منابع آب زير زميني در اين استان اجراي طرح آبياري تحت فشار در مزارع استان باعث افزايش راندمان توليد خواهد شد.
وي تاكيد كرد: كشاورزان استان گلستان مي توانند براي استفاده از كمك هاي صندوق از سهم دولت به مراكز جهاد كشاورزي در شهرستان ها مراجعه كنند.

 



ميزان صادرات از گمركات گيلان افزايش يافت

رشت- خبرنگار كيهان:
ناظر گمركات گيلان گفت: علي رغم برخي تحريم ها اين گمركات در صادرات غيرنفتي جهش چشمگيري داشته و ارزش اين نوع صادرات در گمركات استان از رشد 44درصدي برخوردار بوده است.
محمد بهبود آهني در ديدار با جمعي از صادركنندگان استان گيلان افزود: در حال حاضر گمركات گيلان با صادرات 338 هزار و 576 تن كالاي غيرنفتي به ارزش 200ميليون دلار رتبه دوازدهم صادرات را به خود اختصاص داده است.
وي با اشاره به ظرفيت هاي بالاي كشور در زمينه توليد محصولات كشاورزي، فقدان بسته بندي، بازاريابي و تبليغ مناسب را از جمله نقاط ضعف بحث صادرات كشور دانست.
آهني در ادامه گفت: در حال حاضر 512 صادركننده از مبادي استان گيلان براي صادرات استفاده مي كنند كه از اين بين 22 صادركننده نمونه شناخته شده اند.

 



ساماندهي كارگران افغاني در منطقه آزاد كيش

كيش- خبرنگاركيهان:
كار گروهي متشكل از مراجع ذي صلاح و با همكاري شركت ها و پيمانكاران عمده راه و ساختمان وظايف ساماندهي كارگران افغاني را برعهده گرفتند.
براساس اين گزارش، پس از بحث و تبادل نظر و تصميم گيري هاي قانوني در سال جاري درخصوص نحوه عملكرد و استفاده از نيروي كار خارجي در منطقه آزاد كيش جلسه اي با حضور نمايندگان اداره كار وزارت امور خارجه، نيروي انتظامي و چند تن از نمايندگان شركت ها و پيمانكاران عمده راه و ساختمان در ستاد فرماندهي نيروي انتظامي كيش كليه كارگران خارجي با تشكيل يك ستاد ساماندهي اتباع خارجي! با فراخوان عمومي و تعيين زمان مراجعه و معرفي خود پس از جمع آوري اطلاعات اوليه و مشخصات خوداظهاري، احراز هويت و تابعيت شناسايي همچنين صدور گذرنامه از طرف سفارت كشور خود ساماندهي خواهند شد.
گفتني است در پايان اين جلسه مشترك شركت ها و پيمانكاران ضمن توضيح بيشتر قوانين و مقررات مشكلات خود را در بهره برداري از نيروي كار خارجي مطرح كردند.

 



عضو شوراي اسلامي شهر ساري: روند ايجاد فرصت هاي شغلي در مركز استان نگران كننده است

ساري- خبرنگار كيهان:
عضو شوراي اسلامي شهر ساري گفت: روند ايجاد فرصت هاي شغلي در مركز استان نگران كننده است.
سيدمحمد آقاميري رئيس كميسيون بودجه و مالي شوراي شهر ساري به كيهان گفت: روند ايجاد فرصت هاي شغلي در ساري در حال حاضر شرايط جوانان جوياي كار نگران كننده تر از ساير مراكز استانهاي كشور است و با توجه به جمعيت بالاي جوان و تحصيل كرده شرايط روشن و مشخص براي ايجاد اشتغال پايدار مشاهده نمي شود.
وي افزود: در حال حاضر تلاش همه جانبه مسئولان براي ثابت نگاه داشتن شرايط فعلي اشتغال با توجه به عدم برنامه ريزي دقيق و مشخص براي اشتغال زايي مهم تر از ايجاد فرصت هاي جديد فعلي مي باشد.
آقاميري گفت: علي رغم اعلام رسمي مديران ارشد استان مبني بر ايجاد فرصت هاي جديد شغلي مراجعه بيكاران و فارغ التحصيلان جوياي كار و تقاضاهاي مكرر والدين اين دسته از جوانان به شوراي شهر سير صعودي داشته است.
رئيس كميسيون بودجه و مالي شوراي شهر ساري خاطرنشان كرد: مقطعي بودن سياست هاي اشتغالزايي، مقابله با كاهش نرخ بيكاري فقط با تزريق نقدينگي و عدم توجه كافي به آموزش و زير ساختار موضوعات اجتماعي را از دلايل مهم افت و خيز در نرخ بيكاري مي باشد.

 



در سال جاري صورت مي گيرد
برداشت 3 هزار تن خرماي اصلاح شده از نخلستان هاي طبس

طبس- خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي طبس از برداشت 3 هزار تن خرماي اصلاح شده و بومي از نخلستان هاي اين شهرستان در سال جاري خبر داد.
محمود اسدي با اعلام اين خبر افزود: سطح زير كشت نخيلات در اين شهرستان يكهزار و ششصد و چهل هكتار مي باشد كه اين مقدار از نظر سطح زير كشت محصولات باغي در سطح شهرستان مقام نخست را به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرنگار ما، وي افزود: باتوجه به اقدامات انجام شده در سالهاي اخير به ويژه توزيع پاجوش و نهال كشت بافت ارقام مرغوب و تجاري، سطح گسترده اي از نخيلات شهرستان اصلاح شده و پيش بيني مي شود از نخيلات شهرستان بيش از 3 هزار تن خرما اصلاح شده و بومي برداشت شود.
مدير جهاد كشاورزي طبس با اعلام اينكه تاكنون بيش از نيمي از نخلستانهاي شهرستان با ورود پاجوش هاي وارداتي از مراكز جنوب و خرمادار اصلاح شده است، گفت: از مهم ترين اقدامات انجام شده در سال جاري اجراي طرح حذف و جايگزيني نخيلات فرسوده و كم بازده در سطح 5/98 هكتار و توزيع 13 هزار و 900 اصله پاجوش و نهال كشت بافت بين باغداران بوده است.
گفتني است؛ طي دهه گذشته تنها تعداد اندكي از خرماي توليد شده در سطح شهرستان قابل مصرف بود و مابقي اين محصول ارزشمند به خوراك دام مي رسيد؛ كه اكنون با تغيير اصلاح نژاد علاوه بر ارتقاي محصول خرما به لحاظ توليد داخل اين محصول از قابليت صادرات نيز برخوردار است.

 



وجود 6گسل زلزله خيز دراستان يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
مديركل مديريت بحران استان يزد گفت: 6گسل زلزله خيز دراستان يزد وجود دارد كه نشان دهنده احتمال وقوع زلزله دراين استان مي باشد.
غلامرضا برزگري با بيان اينكه 40 پروژه در هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي دراين استان به بهره برداري رسيده است. اظهار داشت: مخازن آب شرب روستايي وشهري، ديوارهاي ساحلي براي جلوگيري از سيل، استخرهاي ذخيره آب و تنظيم ذخيره آب و طرح هاي آبياري تحت فشار از جمله اين پروژه ها مي باشد.
وي برگزاري مانورهاي امداد و نجات جاده اي، برگزاري كارگاههاي آموزشي با همكاري هلال احمر، آتش نشاني، بهزيستي و آموزش و پرورش از جمله برنامه هاي ديگر اجرا شده در هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي دراستان بود.
برزگري ازعمليات ساخت دو پايگاه امداد و نجات جاده اي در استان خبر داد و افزود: همچنين هشت پايگاه ديگر امداد و نجات جاده اي مصوب شده كه اميدواريم تا پايان سال عمليات ساخت آنها آغاز شود.
وي با اشاره به اينكه 500 تا 800 هكتار از بافت استان يزد را بافت تاريخي و قديم تشكيل داده است، بيان داشت: اين مهم علاوه بر اينكه نقطه قوتي براي استان مي باشد، نقطه ضعفي نيز مي تواند تلقي شود چرا كه كوچه هاي تنگ و باريك، كوچه هاي خشت و گلي، قنوات و... در اين بافت بايد مقاوم سازي شوند.
برزگري يادآور شد: بحران خشكسالي طي يك سال گذشته بيش از يكهزار ميليارد تومان به بخش هاي مختلف استان خسارت وارد نموده. و همچنين بر اثر اين خشكسالي بيش از 15هزار هكتار از سطح مزارع و باغات مناطق مختلف استان يزد خشك شده است.

 



مديركل امور اقتصادي استاندار: اكثر كارخانه هاي صنعتي استان همدان زير 30 درصد ظرفيت كار مي كنند

همدان- خبرنگار كيهان:
مديركل امور اقتصادي استانداري همدان گفت: بيشتر كارخانه هاي صنعتي استان زير 30 درصد ظرفيت كار مي كنند.
احمد فضل علي در جلسه كارگروه تخصصي امور اقتصادي و توسعه اشتغال استان همدان، افزود: مهم ترين دليل چنين كاركردي، عدم وجود بازارهاي مناسب براي توليدات كارخانه هاي استان است كه بايد در اين زمينه تلاش كنيم.
وي ادامه داد: با ادغام 4 كارگروه اقتصادي استان، يك كارگروه تحت عنوان امور اقتصادي و توليدي و توسعه اشتغال ايجاد شده كه 4 كميته در زيرمجموعه آن ديده شده است.
اين كميته ها شامل اشتغال و سرمايه گذاري، آب و كشاورزي و منابع طبيعي، صنعت و معدن و كميته توسعه تجارت است.
فضل علي خاطر نشان ساخت: تدارك يك كميته مستقل مختص تجارت، به علت اهميت اين بخش اقتصادي است كه همه امور اقتصادي و توليدي را به نوعي شامل مي شود.
وي يادآور شد: بسياري از توليدات كارخانه ها و 50 درصد محصولات كشاورزي استان نياز به بازاريابي و صادرات دارد و اين امور بايد توسط كميته توسعه تجارت بررسي و هماهنگي و اجرا شود.

 



احداث يادمان سرداران شهيد در بابل

بابل- خبرنگار كيهان:
با همكاري شهرداري و شوراي اسلامي ساخت يادمان سرداران شهيد در ميدان سردار شهيد يوسف سجودي بابل آغاز شد.
شهردار بابل در مراسم آغاز عمليات اجرايي يادمان سرداران شهيد بابل گفت: شهرداري بابل در راستاي فرموده رهبر معظم انقلاب كه زنده نگه داشتن ياد شهدا كمتر از شهادت نيست اجراي المان و نمادهاي دفاع مقدس و شهداي عزيز را در سطح شهر لازم و ضروري دانست تا با ايجاد فضاي بصري متناسب با اين موضوع، چشمان شهروندي را با حسن معنوي ايثار و شهادت هماهنگ سازد. فرهاد عسكري همچنين گفت: يادمان سردار شهيد سجودي و سرداران بابل، داراي سازه اصلي و طاق نصرت بوده كه در داخل اين طاق طرح هاي زيباي اسلامي نظير هشتي و 64 شمسه خوابيده و پنج سرديس بتني از سرداران شهيد شهرستان بابل در پايه طاق طراحي شده است. وي استفاده از طرح هاي زيباي فضاي سبز، آب نما و حوض در اطراف اين سازه اصلي كه همواره در فرهنگ ايران اسلامي نماد حيات در زندگي و روشنائي است را از ديگر خصوصيات اين طرح برشمرد.

 



25خانه دوچرخه در اصفهان راه اندازي مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
25 خانه نيمه مكانيزه دوچرخه تا پايان سال جاري و 60 خانه دوچرخه تا پايان برنامه «اصفهان 95» در اصفهان راه اندازي مي شود.
طراح و مدير پروژه ايستگاه هاي دوچرخه شهر اصفهان در اين باره گفت: باتوجه به شرايط اقليمي شهر اصفهان، 10 ماه از سال شرايط استفاده از دوچرخه وجود دارد و در نظر است با تسهيلات مناسب، ايستگاه ها و مسيرهاي دوچرخه راه اندازي شود.
«محمدرضا كليني» افزود: اصفهان تا پايان برنامه «اصفهان 95» شهر دوچرخه ها مي شود.
وي اعلام كرد: مقرر شده است در محدوده درون شهر مسيرهاي دوچرخه احداث شود اين در حالي است كه در حال حاضر موانع متعددي در مسير دوچرخه سواران وجود دارد كه اين موانع برطرف مي شود.
كليني افزود: احداث خطوط ويژه دوچرخه در دستور كار شهرداري قرار دارد و در حال حاضر روزانه يك هزار و 200 دستگاه دوچرخه در سطح شهر تحويل شهروندان مي شود.
وي با بيان اين كه در حال حاضر 21 خانه دوچرخه در سطح شهر اصفهان به بهره برداري رسيده است، ادامه داد: تا پايان سال جاري اين تعداد به 25 ايستگاه افزايش خواهد يافت.
كليني اضافه كرد: تا پايان برنامه اصفهان 95 اين كلان شهر داراي 60 خانه دوچرخه خواهد شد.

 



مدير حوزه هاي علميه استان: 10مدرسه علميه در مازندران در حال تخريب است

ساري- خبرنگار كيهان:
مدير حوزه هاي علميه مازندران گفت: 10 مدرسه علميه در مازندران فاقد ايمني و در حال تخريب مي باشد.
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهري در حاشيه بازديد از مدرسه علميه در حال ساخت امام علي(ع) در ساري گفت: ساختمان هاي اين مدارس كه 50 الي 60 سال قدمت دارند، نياز مبرم به نوسازي دارند.
طاهري با اشاره به اينكه در حال حاضر 25 مدرسه علميه در استان فعال و 10 مدرسه در حال احداث است؛ گفت: در اين مدارس دو هزار و 400طلبه زيرنظر 200 استاد مجرب و رسمي مشغول تحصيل هستند.
وي درباره مدرسه علميه در حال ساخت امام علي(ع) ساري هم گفت: عمليات اجرايي اين مدرسه از سال 81 آغاز شد و زيرنظر نماينده ولي فقيه در مازندران در حال احداث است.
مدير حوزه هاي علميه مازندران بناي زمين اين مدرسه را هفت هزار و 400متر مربع اعلام كرد و افزود: اين مدرسه در سه فاز شرقي، غربي و شمالي در حال احداث است و تاكنون 60 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

 



معاون سياسي امنيتي استانداري هرمزگان: سواحل هرمزگان از قايق ها و لنج هاي بدون صاحب پاك مي شود

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار هرمزگان گفت: يكي از وظايف مصرح در قانون برنامه ريزي و نظم بخشيدن به امور است كه در راستاي انجام وظايف و تاكيد استاندار هرمزگان بنا داريم كليه قايق ها و لنج هاي فرسوده و رها شده را جمع آوري كنيم.
گل محمد بامري ساماندهي شناورهاي بدون مجوز قانوني و غيرفعال را گامي در جهت ايجاد امنيت براي شهروندان دانست و افزود: اگر اين وضعيت به صورت هدفمند و سازماندهي شده انجام شود علاوه بر ايجاد درآمد زايي و اشتغال، امنيت را نيز به دنبال خواهد داشت.
وي با اشاره به سانحه دريايي كه منجر به غرق شدن چند تن از هموطنان عزيز شده بود افزود: نياز است تا ساماندهي شناورها و كنترل و نظارت بر ترددهاي دريايي براي ايمني جان مردم با دقت نظر بالايي صورت گيرد تا در آينده شاهد چنين رخدادهايي نباشيم.
معاون استاندار هرمزگان هم چنين سازمان هاي ميراث فرهنگي و گردشگري، شهرداري، اداره كل بنادر و دريانوردي، شيلات و فرمانداري ها و درياباني را مسئول اجرايي كردن طرح جامع ساماندهي قايق هاي تفريحي، تجاري بدون مجوز، پاكسازي سواحل از قايق هاي فرسوده و بدون مالك، شناسايي و برخورد با كارگاه هاي فاقد مجوز ساخت لنج در جهت افزايش ايمني سفرهاي دريايي و زيبايي شهرها خواند و متذكر شدند هر چه سريع تر بايد اين موضوع عملياتي شود.

 



مدير درمان دانشگاه علوم پزشكي استان: 11درصد مراجعه كنندگان به بيمارستان هاي مازندران گردشگرند

ساري- خبرنگار كيهان:
مدير درمان دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت: 11درصد مراجعه كنندگان به بيمارستان هاي استان گردشگر هستند.
محمداسماعيل صفرپور، در جلسه حاكميت باليني كه در دانشگاه علوم پزشكي استان برگزار شد با اشاره به اين مطلب كه در زندگي بايد به گونه اي حركت كنيم كه هميشه در حال پيشرفت و ارتقا باشيم؛ اظهار داشت: وزارت بهداشت در راستاي خدماتي كه به مردم ارائه مي دهد يك سري استانداردهايي بايد داشته باشد مسير ارايه خدمات مسير مستقيمي است.
وي با اشاره به اينكه مراجعه به بيمارستان ها به خصوص بخش اورژانس از آمار بالايي برخوردار است گفت: باتوجه به اين مراجعات اهميت اجراي طرح حاكميت باليني در بيمارستان هاي استان احساس مي شود كه بايد توجه ويژه اي به اين مسئله صورت گيرد.
مدير درمان دانشگاه علوم پزشكي مازندران افزود: در طول سال 2ميليون و 500 هزار نفر به اورژانس بيمارستان هاي استان مراجعه مي كنند كه با احتساب يك همراه حدود 5ميليون نفر خواهد شد اين امر نشان دهنده اين است وزارت بهداشت بزرگ ترين دستگاه داراي فراواني مراجعات است.
وي يادآور شد: 11درصد مراجعه كنندگان به بيمارستان هاي استان گردشگرند كه در سطح استان تردد مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14