(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21  آبان 1390- شماره 20071

حديث دشت عشق
تداوم صدرنشيني شاگردان كي روش در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014
بحرين در منامه هم حريف ايران نشد
اخبار كوتاه از فوتبال
وزارت ورزش از اختصاص بودجه براي استقلال و پيروزي خبر داد
انتخابات فدراسيون فوتبال در موعد مقرر برگزار مي شود
قوي ترين مرد جهان در كنار برج ايفل سليمي: مي خواهم ركورد جهان را بشكنم
پيروزي ياران حدادي در دربي خوزستان صدرنشيني ذوب آهن در ليگ برتر بسكتبال
آغاز چهاردهمين دوره مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا توقف سپاهان ، شكست ذوب آهن
آخرين اخبار از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - پاريس
فارس قهرمان كشتي فرنگي ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «عبدالحسين اميني»
راه حق را بشناسيد و آن را ادامه دهيد
در سال 1344 در خانه اي مملو از زمزمه هاي آسماني، پيك نوري درخشيدن گرفت كه به عشق حسين بن علي(ع) او را «عبدالحسين» ناميدند.
عصاي دست پدر بود و به چوپاني اهتمام داشت و شبانه تحصيل مي كرد. در سوم راهنمايي ترك تحصيل كرد و پس از آن به بنايي روي آورد. در مبارزات مردمي و تظاهرات نقش بسزايي داشت. با روح قدسي خود همراه پدر، خدمتگزار حسين بن علي(ع) بود و در برپايي عزاداري و جلسات قرآني با خلوص نيت گام برمي داشت.
با مهر و عطوفت، اطرافيان را مهمان خويش مي نمود و با فروغ دل و خلوص قدم در ضيافت خانه عشق مي نهاد. با تحميل جنگ از سوي بعثيان، لباس عزم پوشيد و به جرگه پاكدلان حق طلب پيوست و دلاورانه به دفاع از مرز و بومش پرداخت.سرانجام اين غنچه نوشكفته در تاريخ 5/7/1360 بعد از چهار ماه سلحشوري در قرارگاه عشق، ترك خاكيان كرد در حالي كه از او جز جسدي سوخته باقي نمانده بود.
فرازي چند از وصيت نامه شهيد:«... از مردم مي خواهم كه راه حق را بشناسند و آن را ادامه دهند و فقط به سخنان رهبر عاليقدر گوش فرا دهند و ببينند چه گفته و چه مي گويند...»

 



تداوم صدرنشيني شاگردان كي روش در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014
بحرين در منامه هم حريف ايران نشد

تيم ملي فوتبال ايران چهارمين ديدار خود در مرحله سوم از مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا را با تساوي مقابل بحرين پشت سر گذاشت تا همچنان صدرنشين گروه E اين رقابت ها باشد.
هفته چهارم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا از ساعت 19 ديروز با ديدار تيم هاي ملي فوتبال بحرين و ايران پيگيري شد. تيم ملي فوتبال كشورمان كه در بازي رفت شكست 6 بر صفر را به بحرين تحميل كرده بود در اين بازي كه از گروه E رقابت ها و در ورزشگاه ملي منامه برگزار شد، به نتيجه تساوي يك بر يك رضايت داد.
«كارلوس كي روش» در اين بازي خارج از خانه تيم ملي فوتبال كشورمان را با سه تغيير نسبت به بازي رفت به ميدان فرستاده بود كه براين اساس حسين ماهيني جانشين خسرو حيدري شده بود، غلامرضا رضايي به جاي ميلاد ميداوودي بازي مي كرد و كريم انصاري فرد نيز جاي محمد قاضي را در تركيب اصلي گرفته بود.
تيم كشورمان متاثر از اين تغييرات شروع چندان خوبي نداشت اما رفته رفته بر توپ و ميدان مسلط شد اما از حملات جسته و گريخته خود بهره اي نبرد تا تيم ميزبان با گل دقيقه 45 «محمود ميرزا العجمي» با برتري يك بر صفر به رختكن برود. اين بازيكن بحريني بر اثر اشتباه و غفلت مدافعان كشورمان روي يك توپ برگشتي دروازه سيدمهدي رحمتي را گشود.
ملي پوشان فوتبال كشورمان كه با گل دقيقه 45 العجمي غافلگير شده بودند، نيمه دوم را بهتر آغاز كرده و با ورود محمد قاضي و جواد كاظميان در دقيقه 60 چهره اي هجومي تر به خود گرفتند تا اينكه بالاخره در دقيقه 3+90 توسط مجتبي جباري به گل تساوي رسيدند. در نيمه دوم تيم بحرين هيچ حرفي براي گفتن نداشت و گل دقايق پاياني مجتبي جباري كه با برخورد به مدافع بحرين وارد دروازه اين تيم شد، كمترين مزد شاگردان كي روش بود.تيم ايران با اين تساوي 8 امتيازي شد و جاي خود را در صدر جدول اين گروه تثبيت كرد.
قضاوت اين بازي برعهده عبدالمالك بشير از سنگاپور بود. او در اين بازي به حامد العنزي و فهد حردان به تيم بحرين و ميلاد ميداوودي از تيم ايران كارت زرد نشان داد.
تيم ملي فوتبال كشورمان در ديدار برابر بحرين با تركيب سيدمهدي رحمتي، حسين ماهيني، سيدجلال حسيني، هادي عقيلي، مهرداد پولادي، آندرانيك تيموريان، جواد نكونام، مجتبي جباري، محمدرضا خلعتبري (60-جواد كاظميان )، غلامرضا رضايي (78- ميلاد ميداوودي) و كريم انصاري فرد (60- محمد قاضي) به ميدان رفت.
جو سياسي در ورزشگاه منامه
دولت آل خليفه بحرين در ديدار با ايران قوانين فيفا را زير پا گذاشت و جو سياسي در ورزشگاه ايجاد كرد.
¤ دولت آل خليفه بحرين كه بيش از 120 ورزشكار اين كشور را دستگير كرده و به زندان فرستاده است، ديشب قوانين فيفا را زير پا گذاشت و جوي سياسي را در ورزشگاه منامه حاكم كرد. تصاويري از آل خليفه در دست تماشاگران بود و همچنين پرچم هاي عربستان را روبه روي جايگاه و مقابل دوربين هاي تلويزيوني نصب كرده بودند. اين در حالي است كه طبق قوانين فيفا ميزبان حق ندارد در ورزشگاه فعاليت سياسي انجام بدهد.
¤ در دقيقه 35 مسابقه يكي از تماشاگران با پرچم بحرين وارد زمين بازي شد و بازي چند لحظه اي به همين دليل متوقف شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

يك كسر امتياز ديگر در انتظار فوتبال ايران
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال از كسر امتياز يك تيم ديگر خبر داد.حسن زاده در خصوص تيم هايي كه بدهكار هستند و حتي از سوي فيفا برخي از تيم ها با كسر امتياز روبه رو شده اند، گفت: هفته گذشته فكسي از طرف فيفا آمد و يكي از تيم هاي ليگ يكي را با كسر 6 امتياز روبه رو كرد و ظاهرا يك كسر 6 امتياز ديگر براي يكي ديگر از تيم ها در راه است. ما زماني تيم ها را با كسر امتياز روبه رو مي كنيم كه به تعهدات خود پس از جلسه در كميته انضباطي عمل نكرده باشند. تا امروز هيچ امتيازي از تيمي كم نشده اما مذاكرات ما با باشگاه هاي بدهكار آغاز شده و اگر باشگاهي به تعهدات خود عمل نكند، به طور جدي براي كسر امتياز اقدام مي كنيم.
كريمي به بازي با سپاهان مي رسد
علي كريمي دويدن و فيزيوتراپي را ادامه داده و به بازي برابر سپاهان مي رسد. چشمه سري پزشك تيم فوتبال پيروزي در خصوص وضعيت مصدومان اين تيم عنوان كرد: وحيد هاشميان از ناحيه شانه دچار مشكل شده است اما از روز شنبه تمرينات را آغاز مي كند. همچنين مجتبي شيري از ناحيه چهار سر زانو آسيب ديده و فيزيوتراپي مي كند به همين علت به وي اجازه ضربه زدن به توپ را نداديم ولي از روز شنبه استارت مي زند.وي با بيان اينكه علي كريمي، فيزيوتراپي و دويدن را آغاز كرده خاطرنشان كرد: هواداران نگران نباشند، كريمي به بازي روز جمعه آينده با سپاهان مي رسد.
پديده برزيل تا 2014 با سانتوس تمديد كرد
ستاره برزيلي تيم سانتوس كه از او به عنوان پديده ي آينده ي فوتبال جهان ياد مي شود، پس از كش و قوس فراوان و چندين رفت وبرگشت، سرانجام قراردادش را تا سال 2014 تمديد كرد.
اين ستاره 19 ساله برزيلي از تيم هاي بزرگي همچون بارسلونا، رئال مادريد و چلسي پيشنهاد بازي داشت، اما وي ترجيح داد قرارداد خود را تا پايان جام جهاني 2014 با تيم فعلي اش تمديد كند.
فوت نوجوان فوتباليست يزدي هنگام مسابقه
فوتباليست يزدي در مسابقات فوتبال نوجوانان اين شهرستان جان باخت.
امير توكلي نوجوان 16 ساله عضو تيم آبفاي يزد در مسابقه اين تيم با تيم فولاد آلياژي بر اثر برخورد توپ به قفسه سينه اش درگذشت. در دقيقه 17اين بازي توپ به شكم اين بازيكن برخورد كرد و وي بيهوش شد كه با تلاش كادر پزشكي مستقر در ورزشگاه به هوش آمد ولي در راه انتقال به بيمارستان جان باخت. پزشكي قانوني پارگي يكي از رگ هاي قلب را علت مرگ اين نوجوان اعلام كرد. «امير» بازيكن 16 ساله تيم آبفا كه بازي آخر خود را با حضور پدرش و تشويق هاي بي پايان وي در ورزشگاه شهيد پاك نژاد آغاز كرد در ثانيه 20 بازي آخرين گل زندگي خود را به ثمر رساند و مورد تشويق تماشاچيان قرار گرفت .
مظفري زاده داور ديدار تايلند و استراليا شد
تيم داوري ايراني ديدار تيم هاي تايلند و استراليا را قضاوت مي كند.
در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل سه شنبه هفته پيش رو در بانكوك تيم هاي تايلند و استراليا مقابل هم قرار مي گيرند.فيفا براي قضاوت اين مسابقه سعيد مظفري زاده را انتخاب كرده است.وي به همراه عمادرضا ابوالفضلي و سعيد علي نژاديان اين مسابقه را قضاوت خواهد كرد. هدايت ممبيني داور چهارم اين بازي است.
صعود ازبكستان و ژاپن و حذف كره شمالي
با پيروزي تيم هاي ازبكستان و ژاپن مقابل حريفان، تكليف تيم هاي صعود كننده از گروه C به مرحله ي دوم گروهي مشخص شد .
ديدارهاي مرحله ي گروهي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل در منطقه آسيا برگزار شد و ازبكستان با برتري يك بر صفر مقابل كره شمالي صعودش را به دور دوم گروهي قطعي كرد . پيش از اين هم ژاپن با تكرار پيروزي پرگل مقابل تاجيكستان به دور دوم راه پيدا كرد .
به اين ترتيب كره شمالي كه در دوره ي پيشين جام جهاني در آفريقاي جنوبي حاضر بود، از راه يابي به اين رقابت ها بازماند. در اين گروه ژاپن و ازبكستان با 10 امتياز صعود خود را قطعي كرده اند و كره شمالي و تاجيكستان هم به ترتيب با 3 و صفر امتياز شانسي براي صعود به جام جهاني ندارند .
از گروه B رقابت ها كره جنوبي موفق شد با دو گل لحظات پاياني «لي كئون هو» و «پارك چو يانگ» در زمين امارات به برتري برسد. ديدار رفت دو تيم در كره با پيروزي 2 بر يك تيم ميزبان به پايان رسيده بود.
در گروه D رقابت ها يك شگفتي رقم خورد و در آن تيم ملي استراليا با نتيجه يك بر صفر مغلوب عمان شد. عماد علي الحوسني در دقيقه 17 گل سه امتيازي را براي ميزبان به ثمر رساند.از گروه A نيز عراق با گل دقيقه 90 يونس محمد چين را از پيش رو برداشت.

 



وزارت ورزش از اختصاص بودجه براي استقلال و پيروزي خبر داد
انتخابات فدراسيون فوتبال در موعد مقرر برگزار مي شود

معاون پارلماني، حقوقي و امور استان هاي وزارت ورزش و جوانان و عضو هيئت مديره باشگاه استقلال از تخصيص رديف بودجه دولتي، براي باشگاه هاي استقلال و پيروزي تا سال 93 و برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال در موعد مقرر خبر داد.
رسولي نژاد گفت: دو باشگاه استقلال و پيروزي از اين پس تا سال 93 با بودجه مستقل اداره مي شوند و اين كمك تا زمان واگذاري اين دو باشگاه ادامه خواهد يافت. پيش از اين، دو باشگاه استقلال و پيروزي كه در گروه اول واگذاري شركت هاي دولتي قرار داشتند و قرار بود تا پايان سال جاري واگذار شوند، با نظر رئيس جمهور به گروه دوم واگذاري منتقل شدند و تا سال 93 به بخش خصوصي واگذار خواهند شد.
معاون پارلماني، حقوقي و امور استان هاي وزارت ورزش و جوانان در ادامه و در پاسخ به اين سؤال كه نظر اين وزارتخانه درباره زمان برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال چيست؟ گفت: تاكيد آقاي عباسي اين بوده است كه تمام انتخابات هاي فدراسيون هاي مختلف ورزشي در موعد مشخص شده برگزار شود و به همين دليل انتخابات فدراسيون فوتبال نيز در زمان تعيين شده انجام خواهد شد و به تعويق نخواهد افتاد. ضمن اين كه وزير ورزش و جوانان تاكيد دارد كه چون در آستانه المپيك هستيم، كمترين تغيير و تحولات را در رأس فدراسيون هاي ورزشي داشته باشيم.

 



قوي ترين مرد جهان در كنار برج ايفل سليمي: مي خواهم ركورد جهان را بشكنم

وزنه بردار فوق سنگين كشورمان گفت: اين وعده را مي دهم كه تمام تلاشم را براي شكستن ركورد جهان انجام دهم.
تيم ملي وزنه برداري ايران با تركيبي جوان و پرقدرت در مسابقات جهاني پاريس شركت كرده و در اين ميان بهداد سليمي، بزرگترين اميد كاروان ايران براي كسب مدال طلا به شمار مي رود. سليمي در آخرين تمرين خود در ديزني لند وزنه هاي 200 كيلوگرم در يكضرب و 250 كيلوگرم در دو ضرب را به راحتي بالاي سر برد تا به تمام حريفانش بگويد نبايد به فكر كسب مدال طلاي فوق سنگين باشند.
بهداد سليمي قبل از اعزام به پاريس وزنه هاي قابل توجه 214 و 217 كيلوگرم را نيز در يكضرب بالاي سر برد و حالا اميدوار است با تكرار اين وزنه ها علاوه بر كسب مدال طلا، ركوردهاي جهاني حسين رضازاده را نيز به نام خود جابه جا كند. سليمي در مصاحبه با خبرنگار سايت فدراسيون جهاني وزنه برداري با تاييد اين موضوع گفت: در حال حاضر من در شرايط بسيار خوبي هستم. البته يك هفته پيش دچار سرماخوردگي شدم اما الان احساس مي كنم بهتر است به چيزي جز كسب مدال طلاي جهان فكر نمي كنم.
وي در مورد احتمال شكسته شدن ركورد جهان توسط خودش نيز گفت: به ثبت رساندن ركورد جديد در مسابقات قهرماني جهان آسان نيست و بستگي به جنبه هاي مختلف دارد اما من اين وعده را مي دهم تمام تلاش را براي شكستن ركورد جهان انجام دهم. سليمي كه از حضور در ديزني لند و ديدن شهر پاريس خوشحال بود قبل از شروع مسابقه اش به ديدن برج ايفل رفت و از نزديك به تماشاي اين برج زيبا نشست.

 



پيروزي ياران حدادي در دربي خوزستان صدرنشيني ذوب آهن در ليگ برتر بسكتبال

هفته چهارم ليگ برتر بسكتبال با صدرنشيني ذوب آهن و پيروزي تيم حفاري در دربي خوزستان به پايان رسيد.
در ادامه هفته چهارم از ليگ برتر بسكتبال عصر پنجشنبه و از ساعت 16 به طور هم زمان 4 ديدار برگزار شد كه در آن تيم هاي مهرام، ذوب آهن، همياري و حفاري اهواز برابر حريفان به برتري رسيدند. مهرام و ذوب آهن كه مدعيان نخست قهرماني محسوب مي شوند در شيراز و قم حريفان نه چندان مطرح خود را شكست دادند.
مهرام كه به تازگي يار خارجي خود را به خدمت گرفته است، در غياب صمد نيكخواه بهرامي در ديدار با لوله آ. شيراز به پيروزي رسيد و صاحب چهارمين برد خود شد. ذوب آهن هم در قم ميهمان جهش ترابر قم بود. شاگردان فرزاد كوهيان كه آنها نيز همانند مهرام براي اولين بار در اين فصل از بازيكن خارجي خود يعني لورن وودز استفاده مي كردند، در اين ديدار در هر 4 كوارتر به پيروزي رسيدند و صدرنشين شدند. ديدار حفاري ملي اهواز و صنايع پتروشيمي كه دربي خوزستاني هاي ليگ محسوب مي شد، در پايان با برتري ياران حدادي در ملي حفاري خاتمه يافت.
نتايج كامل ديدارهاي هفته چهارم به اين شرح است:
¤ دانشگاه آزاد 79 - پتروشيمي بندرامام 72
¤ لوله آ.اس شيراز 71 - مهرام تهران 85
¤ همياري زنجان 77 - پويا تهران 70
¤ ملي حفاري اهواز 70 - صنايع پتروشيمي 64
¤ شهرداري گرگان - فولاد ماهان اصفهان
¤ جهش ترابر قم 45 - ذوب آهن اصفهان 75
جدول رده بندي اين رقابت ها تا پايان هفته چهارم به اين شكل است: 1- ذوب آهن اصفهان 8 ،2- مهرام 8 ،3- دانشگاه آزاد 8 و...

 



آغاز چهاردهمين دوره مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا توقف سپاهان ، شكست ذوب آهن

چهاردهمين دوره مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا با توقف تيم سپاهان برابر نماينده عربستان شكست ذوب آهن مقابل الجيش قطر آغاز شد.
در اين رقابتها كه عصر ديروز با برگزاري دو ديدار آغاز شد تيم هندبال سپاهان برابر مظهر عربستان به تساوي 28 بر 28 رضايت داد.
تيم هندبال ذوب آهن ديگر نماينده كشورمان نيز در نخستين ديدارش برابر الجيش قطر با بدشانسي و با نتيجه 25 بر 18 تن به شكست داد.
در اين مسابقه هفت ضربه بازيكنان ذوب آهن به تير دروازه تيم قطري برخورد كرد و چندين موقعيت تك به تك را هم مهاجمان اين تيم اصفهاني از دست دادند.در اين ديدار امين كاظمي و پارك هر كدام 5 گل، سعيد پورقاسمي 3 گل، محمد جمالي و حبيب رهنما هر كدام 2 گل و ايمان احسان نژاد يك گل به ثمر رساندند. لازم به ذكر است تيم قطري چهار بازيكن تيم ملي مصر، يك ملي پوش تونسي، 2 ملي پوش صربستاني، يك ملي پوش سوريه اي داشت كه 6 نفر آنها تابعيت قطر را گرفته اند و ساير نفرات هم عضو تيم ملي قطر هستند.

 



آخرين اخبار از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - پاريس

¤ رضازاده رئيس فدراسيون وزنه برداري كشورمان با اشاره به اينكه دنيا دوباره روي وزنه برداري ايران حساب ويژه اي گشوده است تصريح كرد: با قدرت كسب 6سهميه حضور در المپيك لندن را دنبال مي كنيم.
¤ آخرين تمرين سنگين تيم ملي وزنه برداري در شرايطي در سالن تمريني هتل محل اقامت ورزشكاران در ديزني لند پاريس برگزار شد كه تمركز وزنه برداران جهان روي تمرينات سنگين بهداد سليمي، فوق سنگين طلايي وزنه برداري ايران معطوف شده بود.
¤ حميد سجادي معاون ورزش وزارت ورزش و جوانان امروز جهت ديدن رقابت وزنه برداران كشورمان در آوردگاه جهاني پاريس به فرانسه سفر خواهد كرد.
¤ سعيد محمدپور وزنه بردار 18 ساله كشورمان گفت: گرچه كار سختي در پيش دارم و حريفان سرسخت و عنوان داري نيز انتظارم را مي كشند اما مي خواهم در اولين تجربه جهاني ام در عرصه بزرگسالان پاسخ اعتماد كادر فني تيم ملي را نسبت به خود بدهم.

 



فارس قهرمان كشتي فرنگي ايران

رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان كشورعصر ديروز در شهر سقز به پايان رسيد و در پايان تيم هاي فارس، تهران و هرمزگان به ترتيب اول تا سوم شدند.
در پايان اين رقابت ها كاپ اخلاق به استان سيستان و بلوچستان اهدا شد، محمد محبي از گيلان و ستار عباسي از هرمزگان به عنوان مربيان نمونه انتخاب شدند و محسن مهدي زاده از تهران و اميد جراحي از كردستان به ترتيب به عنوان فني ترين كشتي گير و كشتي گير نمونه انتخاب شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14