(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21  آبان 1390- شماره 20071

تمثال شهدا بر ديوارهاي جنوب شرق تهران ترسيم شد
ممنوعيت شماره گذاري خودروهاي فاقد كيسه هوا
هواشناسي: بارش ها از امروز آغاز مي شود
سقوط پيكان درون چاله اي بزرگ در اردبيل
اجراي طرح تشديد برخورد با نبستن كمربند ايمني از امروز
ورود ششمين محموله هلال احمر به «وان» تركيه
بهره برداري از ايستگاه تجريش تا پايان آذر
سارق طلاي كودكان دستگير شد
اين نوزاد را مي شناسيد؟
حوادث كوتاه از كشور
ريزش و تخريب ناگهاني 2 ساختمان فرسوده در جنوب تهران
قتل عام درختان باغ قلهك ادامه دارد
جمع آوري 5/3 ميليارد تومان كمك در عيد قربان
جوخه هاي شكار تمساح در بانكوك
عامل بمب گذاري لاكربي ، موش آزمايشگاهي انگليس
آينه عبرت



همزمان با برگزاري يادواره 2500 شهيد منطقه 14
تمثال شهدا بر ديوارهاي جنوب شرق تهران ترسيم شد

به منظور پاسداشت مقام والاي شهدا، تمثال 27 شهيد انقلاب اسلامي بر ديوار هاي جنوب شرق تهران ترسيم شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 14، علي محمدنژاد شهردار منطقه با بيان اين مطلب كه منطقه 14 با تقديم بيش از 2500 شهيد يكي از مناطقي است كه در راه شكل گيري انقلاب اسلامي نقش مهمي داشته است، گفت: تصوير 27 شهيد از شهداي انقلاب اسلامي به متراژ بيش از 4500 متر مربع در نقاط مختلف منطقه و به ويژه در بخش هاي پررفت وآمد نظير بزرگراه بسيج، بزرگراه شهيد محلاتي و خيابان نبرد شمالي ترسيم شده است.
وي افزود: در كنار ترسيم تمثال شهدا، ساخت و نصب تنديس شهدايي چون شهيد باكري در بزرگراه هجرت انجام شده و تنديس پدر و برادران شهيد افراسيابي به زودي در ميدان 13 آبان به اتمام خواهد رسيد.
شهردار منطقه 14 به تكريم از خانواده معظم شهيدان منطقه اشاره و تصريح كرد: شهرداري منطقه 14 طي ديدارهاي مستمر از نزديك با مشكلات و مسائل اين عزيزان آشنا شده و نسبت به رفع آنان اقدام مي كند و همچنين تورهاي زيارتي و سياحتي براي خانواده هاي محترم شهدا در طي سال برگزار مي شود.
گفتني است، يادواره بزرگ شهداي منطقه 14 اول آذر ماه در حسينيه شهداي بسيج برگزار مي شود.

 



از ابتداي دي اجرا مي شود
ممنوعيت شماره گذاري خودروهاي فاقد كيسه هوا

معاون فني مهندسي پليس راهور ناجا گفت: شماره گذاري خودروهاي فاقد كيسه هوا از اول دي ماه ممنوع است.
سرهنگ جهانگيري افزود: براساس مصوبه سال 88 كميسيون امور زيربنايي دولت، نصب كيسه ايمني هوا بر روي خودروها از ابتداي برنامه پنجم توسعه اجباري شد.
وي با اشاره به اين كه نصب كيسه هوا بر روي خودروها حداقل تا 15درصد شمار كشته هاي تصادفات رانندگي را كاهش مي دهد، به تبصره 2 ماده 9 قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي اشاره كرد و افزود: بر اين اساس كليه وسايط نقليه بايد به تجهيزاتي كه در قوانين و مقررات معين مي شود مجهز باشند و در صورت مجهز نبودن وسايل نقليه به اين تجهيزات، راهنمايي و رانندگي موظف است از شماره گذاري و ارايه خدمات به آنها خودداري كند.
معاون فني مهندسي پليس راهور ناجا با اشاره به نامه سازمان ملي استاندارد گفت: در اين نامه كه رونوشت آن براي پليس راهور ناجا ارسال شده، به تمامي خودروسازان ابلاغ شده است كه تنها تا قبل از دي ماه مهلت دارند محصولات خود را به كيسه هوا مجهز كنند و مهلت جديدي به آنان داده نخواهد شد.
وي با اشاره به اين كه مردم نيز بايد از خريد خودروهاي فاقد پلاك خودداري كنند به ايسنا گفت: هيچ خودروساز و نمايندگي فروشي حق ندارد خودرو بدون پلاك به مردم تحويل دهد.
معاون فني مهندسي پليس راهور ناجا تأكيد كرد: پليس قطعاً در صورت تردد خودروهاي بي پلاك، نسبت به توقيف آنها و برخورد با نمايندگي خودروساز متخلف اقدام مي كند.

 



هواشناسي: بارش ها از امروز آغاز مي شود

سازمان هواشناسي از افزايش دماي هوا و جوي آرام در بيشتر نقاط كشور خبر داد.
نقشه هاي پيش يابي نشان مي دهد از بعد از ظهر امروز سامانه بارش زاي ديگري از سمت شمال غرب وارد كشور شده و بر اين اساس از بعدازظهر فردا ابتدا شمال غرب و به تدريج سواحل درياي خزر، دامنه هاي البرز و زاگرس مركزي، برخي از نقاط جنوب غرب و دوشنبه و سه شنبه نيمه غربي و به تدريج شمال شرق كشور تحت تاثير اين سامانه قرار مي گيرند.
سازمان هواشناسي براي تمام اين مناطق طي روزهاي ياد شده بارش باران، برف و گاهي رعد و برق و وزش باد و كاهش نسبي دما پيش بيني كرده است.
گفتني است، آسمان تهران صاف در پاره اي نقاط نيمه ابري گاهي با وزش باد پيش بيني شده است و دما در گرمترين زمان از روز به 12 درجه و سردترين زمان به 4 درجه سانتي گراد مي رسد.

 



سقوط پيكان درون چاله اي بزرگ در اردبيل

حفاري غيرمجاز در يكي از خيابان هاي اردبيل سبب سقوط يك دستگاه سواري پيكان داخل چاله و منطقه حفاري شده شد.
به گزارش فارس از اردبيل، در اين حادثه كه ظهر ديروز در شهر اردبيل رخ داد، راننده خودرو در خيابان دانشگاه اين شهر به دليل بي احتياطي و نبود علائم خاص در منطقه حفاري شده به سرعت به داخل چاله افتاد و هر سه سرنشين اين خودرو به همراه راننده مصدوم شده و به بيمارستان فاطمي اردبيل منتقل شدند.
فرمانده راهور استان اردبيل با اعلام اين كه دستگاه حفاري كننده هيچگونه علامت و نشانه اي مبني بر حفاري منطقه برقرار نكرده بود گفت: در همه شهرها فضاي حفاري شده با علائم هشداردهنده به فاصله 50 متر باندكشي و ايزوله مي شود در حالي كه در حفاري خيابان دانشگاه اردبيل اين امر انجام نشده بود.
علي مريخي اضافه كرد: در كنار رعايت نكردن مقررات مربوط به حفاري از سوي شركت حفاري كننده و پيمانكار پروژه راننده خودرو نيز سرعت مطمئنه را رعايت نكرده و با سرعت غيرمجاز بعد از برخورد با خاك كنده شده در اطراف منطقه حفاري به داخل چاله افتاده و علاوه بر وارد آمدن خسارت به خودرو سرنشينان آن نيز زخمي شدند.
وي با يادآوري اين كه با همراهي دستگاه هاي خدمات رسان و حاضران در منطقه صورت جلسه اي در قالب شكايت براي ارائه به مراجع قضايي تنظيم شده است خاطرنشان كرد: ما بارها از شهرداري و ديگر دستگاه هاي خدمات رسان خواسته ايم تا در انتخاب پيمانكاران و مجريان متعدد در حفاري هاي سطح شهر موارد لازم و قانوني را براي رعايت به آنها متذكر شوند.
اين سومين حادثه در دو روز گذشته در اين محل است كه خودروهاي عبوري با مشكلات و برخي معضلات مواجه شده و چندين مصدوم اين اتفاقات نيز راهي بيمارستان شده اند.
مصدومان اين حادثه كه در بيمارستان دچار شكستگي اعضاي مختلف بدن از جمله در رفتگي استخوان ران شده اند تحت عمل جراحي قرار گرفته و كار مداواي آنها همچنان ادامه دارد.

 



اجراي طرح تشديد برخورد با نبستن كمربند ايمني از امروز

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اجراي طرح تشديد برخورد با نبستن كمربند ايمني سرنشينان رديف جلو از امروز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه از روز جمعه بستن كمربند ايمني براي تمامي سرنشينان خودروها در جاده هاي كشور براساس قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي اجباري شد، گفت: بر اين اساس و در راستاي ماده 19 اين قانون كه بستن كمربند ايمني را در كليه راهها اجباري كرده است، پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در فاز اول از امروز 21آبان ماه سال جاري به طور جدي با نبستن كمربند ايمني سرنشينان رديف جلو برخورد مي كند.
وي با اشاره به اينكه روزانه حدود سه هزار مورد برخورد و اعمال قانون در خصوص عدم استفاده از كمربند ايمني راننده و سرنشينان رديف جلو در پايتخت صورت مي گيرد، گفت: براساس مطالعات انجام شده از حدود 30 سال پيش در كشورهاي اروپايي و صنعتي جهان، حدود 65 درصد از مرگ و ميرها و صدمات جدي ناشي از تصادفات مربوط به سرنشينان جلو خودروهاست لذا بستن كمربند ايمني براي سرنشينان رديف جلو مي تواند به ميزان قابل توجهي از صدمات تصادفات رانندگي بكاهد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با تاكيد بر اين كه براساس آمارهاي يونيسف بستن كمربند ايمني خطر مصدوميت را 40 تا 50 درصد و خطر مرگ را 40 تا 60 درصد در حوادث رانندگي كاهش مي دهد، گفت: بعضي از رانندگان تصور مي كنند كه كمربند ايمني براي جاده هاي خارج از شهر است.
وي افزود: اين تصور اشتباه است چرا كه حوادث رانندگي در جاده ها از شدت بيشتري برخوردارند، اما در عوض بيشتر تصادفات در شهرها روي مي دهد. عده اي ديگر هم تنها زماني كه مي خواهند مسافتي طولاني رانندگي كنند از كمربند ايمني استفاده مي كنند در صورتي كه بايد بدانند خطر حتي در مسيرهاي كوتاه هم در كمين است.
اجراي طرح زمستاني پليس در تهران
سرهنگ جمال بذرافشان اظهار داشت: با توجه به بارش برف و باران در تهران اين طرح با آماده باش نيروها اجرا مي شود. در اين طرح ماموران علاوه بر جلوگيري از انسداد معابر و تسهيل ترافيك، با موتورسيكلت سواران فاقد كلاه ايمني و رانندگان خودروهايي كه از كمربند ايمني استفاده نمي كنند برخورد مي كند.
وي ادامه داد: همچنين با توجه به شرايط آب و هوايي شمال شهر از تردد خودروهايي كه فاقد تجهيزات ايمني هستند جلوگيري و با خودروهاي متخلف برخورد مي شود.
بذرافشان همچنين از اجراي طرح برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني خبر داد و گفت: ماموران پليس در صورتي كه با خودروهاي فاقد معاينه فني مواجه شوند آنها را اعمال قانون مي كنند.

 



ورود ششمين محموله هلال احمر به «وان» تركيه

ششمين محموله امدادي جمعيت هلال احمر ايران به شهر زلزله زده «وان» رسيد.
بنابر گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر ايران، ششمين محموله كمك هاي امدادي شامل 400 دستگاه چادر اسكان اضطراري وارد شهر زلزله زده «وان» شد.
بنابراين گزارش، به درخواست جمعيت هلال احمر تركيه يك هزار دستگاه چادر اسكان اضطراري به مناطق زلزله زده تركيه ارسال خواهد شد.
گفتني است پيش از اين نيز جمعيت هلال احمر ايران پنج محموله امدادي بشردوستانه را براي آسيب ديدگان در زلزله اخير شرق تركيه ارسال و نسبت به اسكان اضطراري خانواده هاي زلزله زده در دو اردوگاه هلال احمر ايران اقدام كرده بود.

 



چمران خبر داد
بهره برداري از ايستگاه تجريش تا پايان آذر

رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران در حاشيه بازديد از روند عمراني ايستگاه تجريش گفت: اين ايستگاه تا پايان آذر ماه به بهره برداري مي رسد.
مهدي چمران ادامه داد: به دليل عمق زمين و آب هاي زيرزميني كه در اين محدوده وجود دارد ايستگاه تجريش با مشكلات فراواني روبرو بود كه خوشبختانه تمامي آنها حل و به زودي افتتاح مي شود.
وي افزود: در اين ايستگاه سالن بزرگي به متراژ 200 متر احداث شده است كه مي تواند بازار بزرگي براي مسافران باشد.
به گفته چمران پاركينگ هاي طبقاتي و عمومي براي سهولت استفاده مسافران ايستگاه تجريش پيش بيني شده است.
رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به روند توسعه خطوط مترو در شهر تهران به مهر گفت: سرعت عمل در بخش عمراني بستگي به ميزان بودجه و اعتبار دارد اگر اعتبارات كافي تامين شود پيمانكاران ديگري مي توانند موازي با اين ايستگاه ساير خطوط را نيز با سرعت احداث كنند.

 



سارق طلاي كودكان دستگير شد

فردي در مورخه 1/3/1390 با مراجعه به كلانتري 153 وليعصر، به ماموران اعلام كرد كه سرنشين يك دستگاه خودرو 206 نقره اي رنگ، به بهانه اين كه قصد دادن خوراكي به دختر خردسالش را داشته، اقدام به سرقت طلا و جواهرات همراه دختر وي كرده و به سرعت از محل متواري شده است.
دايره تجسس كلانتري به دنبال متهم:
با آغاز تحقيقات ماموران تجسس كلانتري، ماموران اطلاع پيدا كردند كه سرقت هاي مشابه ديگري در محدوده «شهرك وليعصر» بوقوع پيوسته كه با شناسايي مالباختگان جديد و با توجه به افزايش اين تعداد موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران دايره تجسس قرار گرفت.
دستگيري متهم
در كارواش خودرو
در ادامه تحقيقات، ماموران دايره تجسس ويژه با انجام تحقيقات از برخي شاهدان صحنه سرقت كه موفق به ديدن خودرو 206 نقره اي رنگ متعلق به متهم شده بودند، موفق به شناسايي شماره پلاك خودرو شدند كه با شناسايي مالك خودرو و انجام تحقيقات از مالك خودرو مشخص شد كه خودرو به صورت استيجاري در اختيار فردي به هويت «بهرام.الف» (31 ساله) قرار گرفته و قرار شد تا اين شخص به صورت ماهيانه مبلغي را به صاحب خودرو پرداخت نمايد.
با شناسايي «بهرام.الف»، ماموران دايره تجسس كلانتري 153 ضمن شناسايي محل هاي تردد متهم، اين مناطق را تحت مراقبت هاي خود قرار داده و سرانجام در ساعت 00/18 مورخه 8/8/1390 وي را در حالي كه خودرو 206 آبي رنگ متعلق به همسرش را براي شست و شوي خودرو به كارواش منتقل كرده بود، شناسايي و در بازرسي از داخل خودرو نيز موفق به پيدا كردن يك قبضه چاقو، يك عدد قيچي آهن بر و تعدادي كيك، كلوچه و همچنين تعدادي روسري بچه گانه، شدند. با دستگيري متهم و اعتراف صريح وي به سرقت طلا و جواهرات دختربچه ها، پرونده به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه 18 تهران در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
فريب دختربچه ها
با مواد خوراكي و روسري
با انتقال متهم به پايگاه پنجم و انجام تحقيقات، وي در ادامه اعترافات خود به كارآگاهان گفت: با تهيه مواد خوراكي مورد علاقه كودكان و بعضا به بهانه دادن روسري به دختربچه ها، ابتدا اعتماد آنها را جلب و در يك لحظه با استفاده از قيچي آهن بر، اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها كرده و به سرعت از محل دور مي شدم.
با توجه به اعترافات متهم در خصوص سرقت طلا و جواهرات همراه دختران خردسال و احتمال افزايش تعداد مالباختگان، كارآگاهان پايگاه پنجم در ادامه تحقيقات خود موفق به شناسايي ده ها مالباخته اي شدند كه توسط متهم مورد سرقت قرار گرفته بودند.
دختر 9 ساله اي كه به همراه پدرش براي شناسايي متهم به پايگاه پنجم آمده بود، در زمان شناسايي متهم به كارآگاهان گفت: «به همراه دوستم در حال خاله بازي بودم كه اين آقا به من گفت: «بيا تا به تو نوشمك بدهم»، اين آقا داخل ماشين 206 نشسته بود و وقتي به او نزديك شدم ناگهان محكم دست مرا گرفت و النگوي دستم را بريد، در حالي كه بسيار ترسيده بودم شروع به جيغ زدن كردم كه همسايه ها با شنيدن صداي من از خانه بيرون آمدند و اين آقا نيز با ماشين از داخل كوچه ما فرار كرد.»
سرهنگ كارآگاه علي اكبر اسدي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به برخي از محل هاي وقوع سرقت طلا و جواهرات دختربچه ها در مناطق جنوب و جنوب غرب تهران بويژه در عبدل آباد، خاني آباد، نعمت آباد و شهرك وليعصر گفت: از كليه مالباختگاني كه از خردادماه سال جاري (1390) بدين شيوه و توسط سرنشين يك دستگاه خودرو 206 نقره اي و يا آبي رنگ مورد سرقت طلا و جواهرات قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهم و طرح شكايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه نمايند.

 



اين نوزاد را مي شناسيد؟

انتشار تصاوير يك نوزاد سوماليايي كه به دليل قحطي و گرسنگي در آستانه مرگ بود، براي بسياري از مردم جهان دلخراش بود، اما امروز وي در سلامت كامل بسر مي برد.
به گزارش برنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس گرسنگي و قحطي همچنان زندگي ميليونها نفر از مردم سومالي بويژه كودكان را تهديد مي كند، اما در اين بين «منهاج گدي فرح» بيش از ساير كودكان شانس زنده ماندن پيدا كرد.
اواخر ماه جولاي تصاويري از اين نوزاد 7ماهه منتشر شد كه براي هر بيننده اي دلخراش بود.
پس از انتشار اين تصاوير اين نوزاد بلافاصله به مركز بهداشتي در كنيا منتقل شد و با گذشت حدود 4 ماه وي از مرگ حتمي نجات يافت و اكنون در سلامت كامل به سر مي برد.
سومالي همچنان به كمك نيازمند است و برنامه غذايي سازمان ملل تنها مي تواند 2 ميليون و200 هزار نفر از جمعيت 4 ميليوني نيازمند را تحت پوشش قرار دهد.
در اين تصوير اين نوزاد 7 ماهه به دليل سوءتغذيه شديد به اندازه يك نوزاد تازه متولد شده وزن داشت و حالا با مراقبت هاي ويژه در مركز درماني كنيا بيش از 8 كيلوگرم وزن دارد.

 



حوادث كوتاه از كشور

قتل دختر 2 ساله توسط همبازي اش
خرم آباد - خبرنگار كيهان: دختر بچه دو ساله اي به ضرب گلوله پسر بچه همبازي اش كه چهار سال سن داشت كشته شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس اين حادثه كه در روستاي توخشكه واقع در 35 كيلومتري جنوب شهرستان كوهدشت رخ داد؛ پسر بچه چهار ساله كه با دختر دو ساله اي به نام هستي گراوند مشغول بازي بود به جاي اسباب بازي از يك قبضه كلت كمري استفاده كرد كه ناگهان دست پسربچه روي ماشه رفت و گلوله شليك شده به قلب هستي اصابت كرد كه منجر به مرگ وي در همان لحظه شد.
دستگيري كلاهبردار 10 ميليون توماني
به دنبال شكايت تعدادي از بانوان متصدي مغازه هاي خرم آباد مبني بر اينكه يك زن تحت عنوان مامور اطلاعات مبادرت به كلاهبرداري و سرقت اموال، وجه نقد و اشياي آنان كرده است ماموران اطلاعات استان و پليس، فرد مورد نظر را در حين ارتكاب جرم در داخل يك مغازه شناسايي و دستگير كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس اين زن با پرونده 10 ميليون تومان كلاهبرداري به مرجع قضايي معرفي و روانه زندان شد.
انحراف به چپ مرگبار
اراك - خبرنگار كيهان: بر اثر وقوع سانحه رانندگي در 10 كيلومتري ساوه 5 نفر كشته و 11 نفر مجروح شدند.
اين سانحه رانندگي بر اثر برخورد يك دستگاه كاميون و يك دستگاه ميني بوس در محور قديم ساوه - همدان رخ داد.
كارشناس پليس راه انحراف به چپ و خواب آلودگي راننده كاميون را علت اين سانحه اعلام كرد.
انفجار جان 2 نفر را گرفت
بر اثر انفجاري در يك كارخانه قيرسازي دليجان دو نفر جان خود را از دست دادند. حريق ناشي از اين انفجار با اعزام سريع واحدهاي آتش نشاني مهار شد.علت اين حادثه از سوي كارشناسان در دست بررسي است.
كشف 1214 سكه تقلبي
گرگان - خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان «آزادشهر» گفت: ماموران پليس آگاهي اين شهرستان در پي يك كار اطلاعاتي موفق به كشف 1214 سكه تقلبي شدند.
وي گفت: اين تعداد سكه تقلبي به همراه 4 مجسمه طلا كه متهمان قصد فروش آن را در قالب اشياي عتيقه داشتند، در منزلي در اين شهرستان كشف شد.همچنين در اين عمليات تعداد 5 دستگاه گيرنده ماهواره و مقاديري موادمخدر نيز كشف شد.

 



به فاصله 20 ساعت رخ داد
ريزش و تخريب ناگهاني 2 ساختمان فرسوده در جنوب تهران

فرسودگي و قدمت زياد، باعث فرو ريختن و تخريب كامل 2 خانه مسكوني قديمي دوطبقه در خيابان انقلاب و هلال احمر واقع در جنوب تهران شد.
در پي وقوع اين دو حادثه كه يكي صبح پنج شنبه و ديگري بامداد روز جمعه رخ داد و توسط اهالي محل به سامانه 125 اطلاع داده شد آتش نشانان ايستگاه پنج و گروه امداد و نجات سازمان آتش نشاني تهران به محل حادثه اعزام شدند.
هنگام ريزش ساختمان در خيابان هلال احمر كه ساعت 4 بامداد ديروز رخ داد هيچ يك از ساكنان در آن حضور نداشتند و به فردي آسيب نرسيده است؛ اما از آنجا كه اين ساختمان قديمي داخل كوچه قرار داشت و در حالي كه اهالي محل در خواب به سر مي بردند، به طور ناگهاني بخش عمده اي از آن با صداي مهيبي به داخل كوچه ريزش كرد كه باعث ترس و وحشت مردم شد.
در حادثه خيابان انقلاب هم كه ساعت 33/8 صبح پنج شنبه رخ داد بلافاصله پس از اطلاع رساني به سامانه 125، ايستگاه هاي 2 و 73 در محل حاضر و به تجسس در اطراف اين ساختمان دو طبقه پرداختند و با آواربرداري اين ساختمان كه پياده رو و بخشي از خيابان انقلاب را در بر گرفته بود اطمينان حاصل شد كه به كسي از عابرين صدمه اي وارد نشده است.
به گفته مالك اين ملك، اين ساختمان نيز خالي از سكنه بوده است.
در همين حال هادي ميرافضلي معاون عمليات منطقه يك سازمان آتش نشاني تهران ازمالكان اين گونه ساختمان هاي قديمي و در معرض تخريب خواست كه هرچه زودتر نسبت به ايمن سازي يا تخريب منازل خود اقدام كنند تا از بروز هرگونه حوادثي براي شهروندان جلوگيري شود.
وي تاكيد كرد: اين نوع ساختمان ها به تعداد فراوان در سطح شهر تهران به ويژه در محلات قديمي پراكنده اند كه به دليل فرسودگي مصالح و نامقاوم بودن آنها در مقابل باران و كوچكترين لرزش يا زمين لرزه، هر لحظه ممكن است بر سر ساكنان يا رهگذران فرو ريزند كه متاسفانه اغلب اين گونه حوادث همواره با خسارات جاني و مالي نيز همراه است.

 



قتل عام درختان باغ قلهك ادامه دارد

شهردار منطقه 3 گفت: عوامل سفارت انگليس در باغ قلهك شب جمعه مقادير قابل توجهي تنه درخت به بيرون از اين باغ منتقل كردند و اين موضوع نشان مي دهد روند قتل عام خاموش درختان و محو مدارك جرم در باغ قلهك سرعت بيشتري يافته است.
به گزارش سما، پژمان پشمچي زاده با بيان اين كه متصرفان باغ قلهك با بهره گيري از تاريكي و خلوتي شب با چندين كاميون خاور اقدام به حمل مقادير قابل توجهي تنه درخت به بيرون از باغ قلهك كردند، گفت: اين موضوع از چشم ماموران شهرداري و اهالي محل پنهان نماند.
وي با بيان اين كه مستندسازي اين اقدام از سوي شهرداري منطقه 3 به منظور ارائه به دستگاه قضايي انجام شده است، گفت: اميدواريم با توجه به اين كه روند قطع درختان و پاكسازي محل وقوع جرم از مدارك از سوي انگليسي ها سرعت يافته، دستگاه قضايي كه همواره در احقاق حقوق مردم مقتدرانه عمل مي كند، با سرعت بيشتري پرونده متصرفان باغ قلهك را رسيدگي نمايد.
شهردار منطقه 3 همچنين از وزارت امور خارجه خواست زمينه ورود بازرسان فضاي سبز شهرداري به باغ قلهك و صورت جلسه وضعيت فعلي درختان را فراهم كند.
براساس اين گزارش، عوامل سفارت انگليس چندي پيش در اقدامي ضد انساني بيش از 300 اصله درخت قديمي را در اين باغ قطع، خشك و سوزاندند كه پرونده اين اقدام با شكايت شهردار تهران به قوه قضائيه رفت.

 



كميته امداد اعلام كرد
جمع آوري 5/3 ميليارد تومان كمك در عيد قربان

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد با بيان اينكه كردستان بيشترين ميزان كمك را در عيد سعيد قربان داشته است، گفت: سيستان و بلوچستان ، خراسان و آذربايجان غربي بعد از كردستان بيشترين ميزان كمك ها را داشته اند.
سعيد ستاري با بيان اينكه 5/3 ميليارد تومان كمك در روز عيد سعيد قربان جمع آوري شده است، اظهار كرد: تاكنون ميزان كمك ها به ميزان مبلغ جمع آوري شده در سال گذشته رسيده است. ضمن اينكه گزارش شهرستان ها در حال دريافت است و به اين ميزان افزوده مي شود.
وي افزود: اين كمك ها در پنج هزار پايگاه امداد در سراسر كشور جمع آوري شده اند كه عمدتا مساجد، پايگاه هاي امداد و مراكز عرضه دام بهداشتي بوده اند. ستاري در پايان گفت: كمك هاي جمع آوري شده در قالب پول، مواد پروتئيني، گوسفند، گاو، گوساله و شتر بوده اند.

 



جوخه هاي شكار تمساح در بانكوك

سازمان فاضلاب كشوري تايلند اعلام كرد: پس از تخليه آب هاي ناشي از سيل و طغيان رودخانه ها ظرف 10 روز آينده جوخه هاي شكار تمساح كار خود را آغاز مي كنند.
به گزارش ايرنا به نقل از شبكه خبر آسيا، جوخه هاي شكار تمساح در شهر بانكوك تشكيل مي شود تا تمساح هايي را كه پس از سيل از مزارع پرورش به داخل شهر راه يافته اند را، جمع آوري كنند.
اين تصميم با افزايش وحشت و نگراني اهالي بانكوك نسبت به رها شدن تمساح هاي بزرگ از مزارع پرورش اين حيوانات خطرناك، گرفته شد.
خبر خوش تخليه آب هاي ناشي از سيل براي بانكوكي ها وحشت زده در حالي اعلام مي شود كه بسياري از مناطق شهر بانكوك به دليل تداوم بارندگي هاي سه ماهه به زير آب رفته است.
حجم آب هاي ناشي از سيل سال جاري در مناطق شمالي كشور تايلند كه با كشته شدن بيش از 500 تن همراه شد، بيش از 14ميليارد مترمكعب تخمين زده شده است.
براساس اين گزارش، سازمان فاضلاب كشوري تايلند همچنين اعلام كرده تاكنون حدود نيمي از اين ميزان آب به دريا تخليه شده در حالي كه حدود 5/8 ميلياردمترمكعب ديگر هنوز در مناطق پست مركزي اين كشور باقي مانده است.

 



عامل بمب گذاري لاكربي ، موش آزمايشگاهي انگليس

متخصص بيماريهاي سرطاني كه از عامل بمب گذاري لاكربي در زندان نگهداري مي كند، گفت: عبدالباسط المقرحي با داروهاي آزمايشي سرطان تاكنون زنده مانده است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، «كارول سيكورا»، متخصص بيماريهاي سرطان گفت كه به عبدالباسط المقرحي، تنها متهم بمب گذاري هواپيماي مسافربري پان آمريكن بر فراز منطقه لاكربي اسكاتلند در سال 1988، داروهاي آزمايشي را كه در انگليس ساخته شده به وي تزريق مي كنند و اين داروها در خدمات درماني ليبي وجود ندارند.
المقرحي در اوت 2009 بنا بر اعلام مقام هاي اسكاتلند به علت ابتلا به بيماري سرطان و به دلايل انسان دوستانه از زندان آزاد شد. هنگامي كه او از زندان آزاد شد، اعلام كردند كه فقط سه ماه ديگر زنده مي ماند و پس از آن المقرحي به ليبي بازگشت.با اين حال دولت ليبي از پرفسور «كارول سيكورا» خواست تا در ماه ژوئيه همان سال در زندان، بمب گذار لاكربي را ملاقات و درمان هاي مستقل پزشكي را براي وي درنظر بگيرد.
به نوشته روزنامه ديلي ميل، خانواده المقرحي مدعي شده اند كه تمامي درمان هاي وي متوقف شده است اما در ماه اوت مشخص شد كه بمب گذار لاكربي مخفيانه به انجام جلسات شيمي درماني پرداخته تا با سرطان مقابله كند.

 



آينه عبرت

كاخ محل اقامت قذافي موسوم به باب العزيزيه به جمعه بازار و محل فروش گاو و گوسفند تبديل شده است.
به گزارش «نيويورك تايمز»، كاخ باب العزيزيه كه چندي پيش به طور كامل توسط شوراي انتقالي ليبي تخريب شد، هم اكنون به صورت جمعه بازاري بزرگ درآمده است. اين محل كه روزگاري كسي جرات نزديك شدن به آن را نداشت، به محلي براي بساط دستفروشان دوره گرد، فروش گاو و گوسفند و مرغ و خروس و... تبديل شده است.
«عمر رمضان» از ساكنين شهر طرابلس پايتخت ليبي در حالي كه دو كيسه بزرگ مملو از اجناس خريداري شده در دستانش قرار دارد گفت: به آنچه كه مي بينم باور ندارم، اينجا (باب العزيزيه) محلي سري و مخوف بود كه هيچكس حتي جرات نزديك شدن به آن را نداشت اما حالا به اين فلاكت افتاده است.« قتاحي بروك آل خليفه» يك فروشنده دورگرد با انگشت خود به تلي از خرابه هاي العزيزيه اشاره كرد و گفت: ديكتاتور ليبي در اينجا زندگي مي كرد، اما امروز ما بد ون ترس از بازار جمعه در اين محل روزگار مي گذرانيم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14