(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 21  آبان 1390- شماره 20071

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سيد حسن نصرالله: رهبر ايران در جهان بي نظير است
پاسخ ملت ايران آمريكا و اسرائيل را متلاشي مي كند
حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران :
امروز دشمن به بن بست رسيده و شعارهاي ديوانه وار مي دهد
امام جمعه قم: آمريكا و سگ هارش آرزوي ترساندن ايران را به گور مي برند
بازتاب گسترده بيانات رهبر انقلاب رسانه هاي جهان: رهبر ايران بر پاسخ شديد به هرگونه تهاجم خارجي تأكيد كرد
ورود نخستين گروه از پرندگان مهاجر به تالاب هاي پارس آباد
گشايش نمايشگاه بين المللي صنايع سنگ در شهر تاريخي نيم ور
احداث نيروگاه سيكل تركيبي بهبهان با حضور وزير نيرو آغاز شد
كنگره ملي ادبيات غدير در قم برگزار شد
تزريق موفقيت آميز داروي حل كننده لخته سكته مغزي در تبريز
پيكر 3 شهيد حادثه تروريستي سامرا تحويل مقامات ايران شد
حضور پررنگ اعضاي كابينه دهم در چهارمحال و بختياري
عيادت نماينده ولي فقيه در اردبيل از امام جمعه سابق عنبران
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: 2 ميليارد تومان اعتبار به تئاتر شهرستان ها اختصاص يافت
اخبار ادبي و هنري



سيد حسن نصرالله: رهبر ايران در جهان بي نظير است

دبير كل حزب الله لبنان گفت ايران قدرتمند، يكپارچه و متحد است و رهبري بي نظير در جهان دارد.
سيدحسن نصرالله طي سخناني به مناسبت روز شهيد كه به طور مستقيم از شبكه خبري المنار پخش مي شد، گفت: بايد توجه كرد در تحولاتي كه در منطقه ما رخ داد و تحليلگران در فهم آن اختلاف نظر دارند اين موضوع قطعي است كه سقوط بن علي به ضرر آمريكا و غرب است و موضوع در خصوص ليبي و مصر نيز اين چنين است؛ مطمئنا در مسير تحولات منطقه محور مقاومت بزرگ تر مي شود و اين زمينه را فراهم مي كند كه هم پيمانان جديدي پيدا كند.
وي افزود: در چند روز گذشته شاهد بوديم كه تهديدات افزايش يافته و ناگهان احتمال اقدام دشمن اسرائيلي براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران با قدرت مطرح شد؛ البته رهبران ايران به طور قاطع به آن پاسخ دادند و صريح ترين پاسخ نيز همان بود كه آيت الله خامنه اي عنوان كرد و آنچه ايشان گفتند عين واقعيت بود؛ ايران قدرتمند با ارتش و ملت و وحدتي كه دارد ممكن نيست كه از تهديدها و شاخ و نشان كشيدن ها بترسد.
نصرالله تصريح كرد: زماني كه ارتش آمريكا آمد و منطقه را اشغال كرد در اطراف ايران بود، امروز نيروهاي آمريكا در تمامي كشورهاي هم مرز ايران حضور دارند اما با اين حال ايران تضعيف نشده است و به مذاكرات مستقيم با آمريكايي ها كشانده نشد، اگر كمي به عقب بازگرديم نبايد فراموش كنيم كه تا آخر سال آمريكا از عراق عقب نشيني مي كند و اين كشور شكست بزرگي متحمل شد.
وي اظهار داشت: در سال 2000 برخي ها مي گفتند كه مقاومت در لبنان پيروز نشد و اكنون هم برخي ها هستند كه مي گويند اين آمريكاست كه تصميم به خروج از عراق گرفت؛ فروپاشي شديد در اقتصاد آمريكا و تلفات انساني آن بيانگر شكست در عراق است؛ بايد اشاره كرد كه آمريكا اكنون قادر نيست كه با آتش نظامي عقب نشيني كند و بايد زير آتش رسانه اي تحت عنوان تهديد به جنگ در منطقه عقب نشيني كند تا خبر عقب نشيني آمريكا عادي به نظر برسد و افكار عمومي از آن غافل شود.
دبير كل حزب الله تاكيد كرد: اما بايد بر اين عقب نشيني تمركز كرد زيرا چندين نتيجه دارد، طبيعي است كه دولت آمريكا در صدد مجازات كشورهاي موثر در به شكست كشاندن طرح آمريكا برآيد و اين دو كشوري كه در برابر اشغالگري آمريكا در عراق ايستاده و از پايداري ملت عراق حمايت كردند ايران و سوريه بودند، آمريكا مي خواهد به آنها بگويد كه خوشحال نباشيد چماق عليه شما همچنان باقي مانده است.
وي افزود: مورد چهارم اين است كه آمريكا مي خواهد ايران را به زانو درآورد و به مذاكرات مستقيم بكشاند امري كه ايران آن را نمي پذيرد[بنابراين] بهترين راه به تسليم درآوردن سوريه است تا آنچه را در گذشته قبول نمي كرد، بپذيرد و بنابراين دلايل و پيش بيني هايي كه مربوط به وضعيت مالي اروپا و جهان است اما از آنجا كه ايران قدرتمند، يكپارچه و متحد است و رهبري بي نظير در جهان دارد بر اين اساس با قدرت دو چندان پاسخ آمريكا را خواهد داد.
نصرالله تاكيد كرد: امروز وزير دفاع آمريكا كه ادعاهايي واهي كرده بايد خوب بداند كه جنگ عليه ايران و سوريه هرگز در ايران و يا سوريه باقي نخواهد ماند بلكه اين جنگ كل منطقه را درگير خواهد كرد و اين ها محاسبات واقعي است و واقعيت اين است؛ ما در تمامي رخدادهاي آينده همچنان با ايمان و با عزم و اراده باقي خواهيم ماند و ان شاءالله پيروز ميدان خواهيم بود.
وي همچنين گفت: زمان ضعف و واپس گرايي اين امت تمام شده است. امروز در روز شهيد تاكيد مي كنيم كه دوران شكست ها بسر آمده است و ما بايد خون شهدا را حفظ كرده و اين راه را تكميل كنيم و ما در اين مسير با شما هستيم، امروز بيش از هر زمان ديگري اوضاع محلي، منطقه اي و بين المللي به نفع ملت هاي منطقه و محور مقاومت است.

 



فرمانده كل قوا با اشاره به تهديدهاي اخير تاكيد فرمودند
پاسخ ملت ايران آمريكا و اسرائيل را متلاشي مي كند

رهبر معظم انقلاب اسلامي طي سخناني در دانشگاه افسري امام علي(ع) تأكيد كردند كه هم آمريكا بداند، هم دست نشاندگانش بدانند، هم سگ نگهبانش رژيم صهيونيستي در اين منطقه بداند، پاسخ ملت ايران به هرگونه تعرضي، هرگونه تجاوزي، بلكه هرگونه تهديدي پاسخي خواهد بود كه از درون آنها را از هم خواهد پاشيد و متلاشي خواهد كرد.
متن بيانات مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي بدين شرح است.
بسم الله الرحمن الرحيم
به همه دانش آموختگان عزيز دانشگاه هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران و نيز به همه جوانان عزيزي كه سردوشي گرفتند و وارد خيل عظيم مجاهدان ارتش جمهوري اسلامي ايران شدند، تبريك عرض مي كنم.
براي ما هم عيدي است، شايسته تبريكي است كه اين تعداد جوانهاي مؤمن، باصفا، نوراني، دانش آموخته و دانش طلب، وارد مجموعه عظيم نيروهاي مسلح و ارتش جمهوري اسلامي مي شوند. حقيقتاً در هر يك از بازديدهايي كه با شما جوانان مؤمن ديداري هست، خداي متعال را از اعماق جان سپاس مي گوئيم، خدا را شكر مي كنيم. شما هم بر اين توفيق هاي بزرگ، خدا را سپاس بگوئيد.
دانشگاه هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران كانون علم و جهاد است. آنچه انسان روزبه روز بيشتر احساس مي كند، عطر معنويت و تدين و ايماني است كه در اين دانشگاه ها استشمام مي شود؛ اين جاي خرسندي است، جاي خوشحالي است. دانشگاهي از جهات علمي، فعال؛ دانشجويان علاقه مند، اساتيد خوب، فرمانده اي كه خود يك چهره علمي است؛ علاوه بر اين، فضاي آمادگي هاي مجاهدانه مؤمنانه؛ رزمايش و آموزش هاي رزمي در هواي گرم ماه رمضان مرداد ماه و تير ماه؛ روزه گرفتن جمع زيادي از دانشجويان دانشگاه در همه هفته ها- هفته اي يك روز و بعضي بيشتر؛ اين اطلاعي است كه من دارم- اينها چيزهايي است كه نه در كشور و ميهن ما، در دنياي اسلام، در ميان نيروهاي مسلح، بي سابقه است. اينها آفريده همت بلند ملتي است كه بر برافراشتن پرچم ايمان و اسلام و ديانت، همت گماشته است. نيروهاي مسلحي كه براي خدا، در راه خدا و براي آرمان هاي الهي درس مي خوانند، آموزش مي بينند، زحمت مي كشند، خود را آماده مي كنند و هنگامي كه فرصت مجاهدت و دفاع دست بدهد، با فداكاري وارد ميدان مي شوند، عزت اسلام و مسلمينند، عزت كشورند.
شما عزيز و عزتمنديد. عزت شما از دو جهت است: يكي از اين جهت كه در راه علم، در راه جهاد و با زلال معنويت و ايمان، جواني ارجمند خودتان را مي گذرانيد؛ اين عزت است. «ولله العزه و لرسوله و للمؤمنين»؛ (1) عزت متعلق به خدا و پيامبر و مؤمنان است. و شما با اين شيوه، در خيل مؤمنان داخليد.
جهت دوم اين است كه شما مايه عزت كشور خود و ملت خود هستيد. آن كشور و آن ملتي كه بتواند ثابت كند كه آماده است براي استقلال خود، براي حفظ هويت خود، براي آرمان هاي خود، براي موجوديت خود، ايستادگي كند و مردانه دفاع كند، عزيز است. عزت آن ملت را حتي دشمنان در اعماق وجود خودشان تصديق مي كنند؛ اگر چه از روي عناد حاضر نباشند بر زبان بياورند. امروز عزت شما را- كه نوك پيكان استوار دفاع ملي هستيد- دشمنان شما هم تصديق مي كنند؛ بسياري بر زبان هم مي آورند.
خداي متعال مي فرمايد: «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخيل ترهبون به عدوالله». (2) آمادگي شما، دشمن را بيمناك مي كند؛ نه بيمناك از تجاوز شما- كه شما اهل تجاوز نيستيد- بيمناك از ايستادگي شما، بيمناك از فكر حمله به شما. در دنيايي كه هنوز متأسفانه تكيه به قدرت سرنيزه و اسلحه مي تواند در ارتباط ميان ملتها و كشورها تعيين كننده باشد، در دنيايي كه قلدراني با داشتن مشتهاي پولادين بخواهند سرنوشت ملتها را در دست بگيرند- در دنياي مادي- آن ملتي از آسيب محفوظ مي ماند كه ثابت كند آماده دفاع است. نيروهاي مسلح ما، ارتش جمهوري اسلامي عزيز ما، اين را ثابت كردند. اين، عزت است؛ اين براي يك كشور، عزت آفرين است؛ اين را بايد حفظ كنيد. همه سرمايه هاي مادي و معنوي خودتان را بايد حفظ كنيد؛ ديانتتان را، ايمانتان را، انگيزه تان را، تقوا و پاكدامني و پارسايي تان را، و عزم راسختان براي دفاع را در طول مدت خدمت و در همه عمر.
ما اهل تجاوز به هيچ ملتي و هيچ كشوري نيستيم؛ ما هرگز اقدام به جنگ خونين نمي كنيم- ملت ايران اين را به اثبات رسانده است- اما ما ملتي هستيم كه هرگونه تجاوز را، بلكه هرگونه تهديد را، با استواري و با قدرت كامل پاسخ خواهيم داد. ما ملتي نيستيم كه بنشينيم تماشا كنيم قدرتهاي پوشالي مادي كه از درون كرم خورده و موريانه خورده اند، ملت استوار و پولادين ايران را تهديد كنند. ما در مقابل تهديد، تهديد مي كنيم. هر كسي فكر تجاوز به جمهوري اسلامي ايران در مخيله اش خطور كند، بايد خود را آماده دريافت سيلي هاي محكم و مشتهاي پولادين كند؛ از سوي ملت مقتدر ايران، از سوي نيروهاي مسلح؛ ارتش جمهوري اسلامي ايران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و بسيج مردمي، و پشت سر همه، ملت بزرگ ايران. و بدانند؛ هم آمريكا بداند، هم دست نشاندگانش بدانند، هم سگ نگهبانش رژيم صهيونيستي در اين منطقه بداند؛ پاسخ ملت ايران به هرگونه تعرضي، هرگونه تجاوزي، بلكه هرگونه تهديدي، پاسخي خواهد بود كه از درون، آنان را از هم خواهد پاشيد و متلاشي خواهد كرد.
خود را براي تداوم اين عزت ملي و اقتدار بين المللي آماده نگه داريد. همه بايد آماده باشيم. همه بايد براي حفظ ارزشهاي والاي ماندگار در طول تاريخ، خود را آماده نگه دارند؛ در عرصه علم، در عرصه كار، در عرصه صنعت، در عرصه مديريت و سياست، و در نوك پيكان، براي دفاع ملي، نيروهاي مسلح؛ عرصه رزم نظامي.
ما مطمئنيم كه ساخت مستحكم نظام جمهوري اسلامي و اتحاد ملي و نزديكي دلها ميان آحاد ملت، بزرگترين بازدارنده است. همه موظفند اين ساخت استوار و مستحكم را حفظ كنند و استحكام بيشتري به آن ببخشند.
از خداوند متعال براي يكايك شما جوانان عزيزم، فرزندان عزيزم، و براي اساتيد شما، براي فرماندهان شما، براي همه كساني كه در پديد آمدن اين پديده زيبا و پرشكوه دخيل بوده اند، توفيق، حسن عاقبت و عزت و سربلندي مسئلت مي كنم.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
ــــــــــــــــــــــــــــ
1) منافقون: 8
2) انفال: 60

 



حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران :
 امروز دشمن به بن بست رسيده و شعارهاي ديوانه وار مي دهد

امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند متعال اتحاد را به عنوان نعمت و تفرقه را به عنوان عذاب معرفي مي كند خدا نكند ما كارهايي را انجام بدهيم كه مثلا در آستانه انتخابات ما را از همديگر جدا كند.
به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران، در خطبه دوم نماز عبادي- سياسي جمعه تهران، با اشاره به ايام حج امسال گفت: حج امسال با عزت و آرامش برگزار شد و پيام امام المسلمين در صحراي عرفات به گوش حجاج بيت الله الحرام رسيد. رهبر عزيز جهان اسلام در اين پيام جهان اسلام را به يك نكته اي متوجه كردند.
وي افزود: با توجه به دو واقعه حادث شده يعني ضعف دنياي استكبار و تزلزل و فروپاشي اقتصادي براي گروه سرمايه داري و ليبرال دموكراسي، امروز ملت هاي غرب بيدار شده اند و اين بانيان سرمايه داري غرب را در يك بن بست قرار داده اند و به زودي فرو خواهد پاشيد.
خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به بيداري جهان اسلام و موقعيت امروز مسلمانان گفت: در طول تاريخ هيچگاه ما در اين شرايط كه دشمن در اين سستي و مسلمانان در اين سطح بيداري قرار گرفته باشند، نبوده ايم. امروز وقت آن است كه دنياي اسلام تبديل به يك قطب قدرت شود و يك تمركز سرنوشت سازي داشته باشد و براي هميشه زنجيرهاي اسارت در چنگ طاغوت ها و استعمارگرها را پاره كند و بر روي پاي خود و در سايه اسلام كه دين عزت و عدالت است، زندگي كند و جهان را نيز در سايه رحمت اسلام قرار دهد و براي نجات دنياي غرب نيز مؤثر واقع شود.
حجت الاسلام صديقي در ادامه با اشاره به فرافكني هاي آمريكا و دنياي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: اينها از روز اول انقلاب به هر وسيله اي متمسك شدند تا بتوانند نور انقلاب اسلامي ايران را خاموش كنند. آنها متوجه نيستند كه اين نور را ما روشن نكرده ايم بلكه اين نوري است كه خداوند آن را شعله ور كرده است. اين نور توسط اسلام و قرآن به صحنه آمده و اين التزام اطاعت قرآن و عترت براي آن است كه بتوانيم قوانين خدا را پياده كنيم.
وي تاكيد كرد: ما ولايت فقيه را ادامه حكومت اميرالمؤمنين علي(ع) مي دانيم و اين مقدمه تحقق ولايت ائمه معصوم(ع) است و تا ما در زير سايه قرآن و اهل بيت هستيم، كسي نمي تواند اين نور را خاموش كند و خداوند ما را ياري خواهد كرد.
امام جمعه موقت تهران گفت: هر چه توطئه دشمن بر ما افزون شد، در داخل بركات آن را ديديم و خودمان بر روي پاي خود قرار گرفته و خودكفا شديم و با پيشرفت جهشي و عنايات الهي تا به امروز به خوبي پيش رفته ايم. امروز دشمن به بن بست و يأس رسيده و باعث شده كه شعارهاي ديوانه وار بدهد و ما را تهديد به حمله نظامي كند. آنها هر چه اين گونه رفتارها را انجام دهند، به ملت خودشان صدمه بيشتري مي زنند و سقوط خودشان را نزديكتر مي كنند.
حجت الاسلام صديقي با يادآوري سخنان رهبر معظم انقلاب تاكيد كرد: كشور ما هيچگاه قصد تجاوز به هيچ كشوري را نداشته است و ما قصد تعرض به هيچ كشوري را نداريم اما اگر كسي بخواهد به كشور، نظام، فرهنگ، انقلاب و مردم ما تعرضي كند، ارتش قدرتمند و نيروهاي مسلح سرافراز و سپاه و بسيج ما و در يك كلمه ملت ما آنچنان سيلي به متجاوز بزنند و با مشت هاي آهنين پاسخ آن را بدهند كه مايه عبرت و پشيماني دشمنان خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به در پيش بودن روز عيد غدير گفت: همه بايد اين روز بزرگ را گرامي بداريم و از هيچ كوششي براي بزرگداشت آن كوتاهي نكنيم. بايد به برادري و اخوت در اين روز توجه جدي كرد و با وحدت و اتحاد مواظب باشيم كه شياطين در ميان ما تفرقه ايجاد نكنند چرا كه تفرقه با ولايت نمي سازد.
خطيب نماز جمعه تهران تاكيد كرد: همه بايد در اين روز با لبخند و شادي به استقبال اين روز رفته و به خانواده و والدين خود نيكي كرده و هديه به آنها بدهيد. اين روز، روز نشاط و اميد و پيوند با ولايت اميرالمؤمنين علي(ع) است. در اين روز خوب است كه سنت عقد اخوت احيا شود.
صديقي گفت: آنهايي را كه مخالف هستند، بايد به راه بياوريم و با هم اتحاد داشته باشيم. خداوند متعال اتحاد را به عنوان نعمت و تفرقه را به عنوان عذاب معرفي مي كند لذا نكند ما كارهايي را بكنيم كه مثلا در آستانه انتخابات ما را از همديگر جدا كند. انتخابات مقدمه وحدت است نه مقدمه جدايي.
امام جمعه موقت تهران گفت: صاحب خانه جمهوري اسلامي ايران، علي(ع) است لذا جاي نگراني نيست. هيچ قدرتي نمي تواند به شما آسيب بزند البته امتحانات در پيش است ولي پيروزي از آن ملت مؤمن ايران است. ما بايد به اهل بيت(ع) تمسك جسته و با اسلحه دعا خودمان را تقويت كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي هم چنين در خطبه اول نماز عبادي- سياسي جمعه تهران با بيان اينكه كليد پيروزي، تزكيه است و اگر كسي مي خواهد شكست نخورد بايد خود را بسازد و در مقابله نفس اماره و هوا و هوس و در برابر آزمايشات الهي سربلند باشد، افزود: شكست، تلخ و موجب سرافكندگي، ذلت، اسارت است و پيروزي موجب اقتدار، پيشرفت، بازكردن درهاي بسته، هموار كردن راه عروج، ايمان و شرف است.
خطيب نماز جمعه تهران با قرائت آيه «قد افلح من تزكي» گفت: چگونه اين تزكيه فلاح نصيب بشر مي شود؟ قرآن كريم مي فرمايد: مؤمن با ايمانش به فلاح مي رسد. با توپ و تانك، پيروزي حقيقي به دست نمي آيد. كساني كه چنگ و دندان و پنجه به ما نشان مي دهند، ذليل، مجنون و بدبخت هستند.
صديقي تاكيد كرد: شيطان از جوانان مؤمن واهمه و وحشت دارد. آمريكا، انگليس و فرانسه هرگز به پيروزي نخواهند رسيد. پيروزي از آن مؤمنين است.
وي در ادامه سخنان خود، عامل سوم فلاح بشر را «خشوع در نماز» دانست و با بيان اينكه اين خشوع بر دو نوع هستند، گفت: اول كساني كه از اعمال اشتباه خود در ترس اند و دائما در خوف گناه، جهنم وعقاب هستند و دوم كساني اند كه مجذوب جمال و حلال الهي هستند كه انسان هاي كامل هر دو حالت را دارند.
صديقي همچنين درباره حكومت اميرالمؤمنين علي(ع) گفت: علي(ع) كسي است كه اگر حكومت به او داده شد به اين دليل بود كه او رهبري بلد بود و زمامدار باكفايتي بود. علي(ع) راه هاي سعادت بشر در اختيارش بود و داراي نقشه راه و مهندس سعادت بود. وي افزود: از سمت هايي كه ائمه دارند، يكي مرجعيت هاي علمي است و ديگري مسئله حكومت و جايگاه سياسي در بين مردم است. علي(ع) باب علم است و حكومت نيز به او عطا شده است.
خطيب نماز جمعه تهران گفت: حكومت اگر به دست انسان صالح كه خود محكوم قوانين الهي و مرعوب ذات احديت باشد، داده نمي شد دين بشر و نعمت، كامل نمي شد. خداوند از حكومتي كه دين صالح ندارد راضي نيست. آنقدر مسئله حكومت مهم است كه پيغمبر خدا اگر اميرالمؤمنين را رهبر بعد از خود معرفي نكرده بود و از مردم بيعت نگرفته بود، گويا هيچ كاري در طول تبليغ 23 ساله نبوتش انجام نداده بود.
وي ادامه داد: امام راحل احياگر غدير و سكولارستيز بود و توانست پيوند جامعه و خدا را احيا كند.
وي گفت: در غدير مردم ما قسم خورده اند و كمر بسته اند اين پرچمي را كه از غدير به امام راحل(ره) رسيد و ايشان به اهتزاز درآورد و امروز در اختيار حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي قرار گرفته است حفظ كند. امروز مردم دنيا به دنبال عدلي هستند كه در قالب ولايت قابل توضيح است.

 



امام جمعه قم: آمريكا و سگ هارش آرزوي ترساندن ايران را به گور مي برند

آمريكا و سگ هارش يعني رژيم صهيونيستي آرزوي ترساندن ملت ايران و تاثيرگذاري اين تهديدها در روحيه ملت را به گور خواهند برد.
به گزارش فارس از قم، امام جمعه قم در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه كه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با توصيه همگان به رعايت تقواي الهي اظهار كرد: از مواردي كه انسان مي تواند خود را محك بزند تا ارتباط خود با تقوا را ارزيابي كند، اين است كه وقتي كسي انسان را امر به تقواي الهي مي كند ببيند برخورد او با اين نصيحت چگونه است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي افزود: اگر انسان به پرخاشگري در برابر امر به تقوا بپردازد، بايد بداند كه به بيماري دل مبتلا شده است و اگر انسان به ترميم و درمان اين مرض قلبي نپردازد به بيماري نفاق مبتلا مي شود.
وي در ادامه با تبريك فرا رسيدن سالروز ميلاد باسعادت امام هادي(ع) و عيدسعيد غدير خم گفت: دهه مبارك ولايت، روزهاي سرور و شادي معنوي براي همه مؤمنان است.
سعيدي ضمن تبريك عيد سعيدغدير خم گفت: اميدواريم كه خداوند ما را از پيروان واقعي اهل بيت و قرآن كريم قرار دهد.
امام جمعه قم در بخش ديگري از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه با اشاره به مسائل روز دنيا اظهار كرد: يكي از شگردهاي دشمنان در برابر نظام اسلامي ترساندن ايران بوده و آنها همواره اين توطئه را دنبال مي كردند.
وي اضافه كرد: غربي ها در رسانه ها و اخبار و همچنين از طريق ترور، تحريك قوميت ها، تحريم ها و محاصره اقتصادي و راه انداختن جنگ تحميلي براي پشيمان كردن ايران از طرفداري از اسلام ناب محمدي تلاش گسترده اي داشته اند.
سعيدي عنوان كرد: اما با حضور حضرت امام و مديريت عالي ايشان و همراهي مثال زدني امت حزب الله نه تنها ايرانيان نترسيدند، بلكه دشمنان همواره شكست هاي سختي را در برابر ايران متحمل شدند.
وي تاكيد كرد: ايران اسلامي از دل اين تهديدها و سختي ها هر روز به لطف خدا رشد كرد و به موقعيت هاي ارزشمندي از جمله دانش هسته اي دست يافت.
امام جمعه قم گفت: طرفداري جانانه ملت از وجود مقدس ولي فقيه زمانشان حضرت امام و بعد از ايشان از شخصيت عظيم الشأني از تبار آل الله يعني آيت الله العظمي امام خامنه اي مثال زدني بوده است.
وي اضافه كرد: اخيرا يكي از افسران سابق سازمان سيا اعتراف كرده كه تمام هدف دولت هاي فعلي و قبلي آمريكا از اين برنامه هايي كه عليه جمهوري اسلامي ايران تدارك ديده اند براي اين است كه ايران را بترسانند، چرا كه ايراني ها از آمريكايي ها نمي ترسند و اين مسئله موجب نگراني آنها شده است. متولي آستان مقدسه حضرت معصومه(س) خاطرنشان كرد: پيام ما به غرب، آمريكاي جنايتكار و سگ هار آنها يعني رژيم صهيونيستي اين است كه ما از تبار كساني هستيم كه قرآن آنها را تربيت كرده و از تهديدها هراسي نداريم. وي تاكيد كرد: بنابر اين پيام ما در برابر تحركاتي كه رهبر معظم انقلاب در سخنان اخيرشان به آن اشاره كردند اين است كه با توكل به خدا، توسل به قرآن و پيروي از رهبري و حمايت ملت به راه خود ادامه داده و جنايتكاران جهاني آرزوي ترساندن ايرانيان را به فضل خدا به گور خواهند برد.

 



بازتاب گسترده بيانات رهبر انقلاب رسانه هاي جهان: رهبر ايران بر پاسخ شديد به هرگونه تهاجم خارجي تأكيد كرد

سرويس سياسي-
بيانات كوبنده رهبر معظم انقلاب در پاسخ به تهديدهاي دشمن، بازتاب بسيار گسترده اي در سطح رسانه هاي جهان داشت.
رسانه هاي مختلف دنيا طي دو روز گذشته پوشش خبري وسيعي را از بيانات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسري امام علي(ع) ترتيب دادند. استقبال گسترده رسانه هاي منطقه و جهان از اين سخنان البته گوياي اثربخشي جدي پاسخ هاي رهبر انقلاب به تهديدهاي غرب بود.
در اين رابطه واشنگتن پست نوشت: رهبر عالي ايران به اسرائيل و آمريكا در مورد هرگونه تهديد و حمله به مراكز هسته اي كشورش هشدار داد.
اين روزنامه آمريكايي در تحليل خود ادامه داد: گفته مي شود در حالي كه دولت اوباما خواستار تشديد تحريم هاي اقتصادي سخت بر ضد ايران است، رهبران اسرائيل درباره طرح هايي براي حمله به مراكز هسته اي ايران گفتگو كرده اند. روسيه كه سازنده تنها نيروگاه هسته اي ايران است، روز چهارشنبه مخالفتش را با اعمال فشار بيشتر بر ايران اعلام كرد. چين كه خريدار عمده نفت ايران است، در مورد تنش هاي فزاينده در خاورميانه هشدار داده است. در پي هشدارهاي اسرائيل، دهها سياستمدار و فرمانده ايراني قول دادند هر حمله اي با اقدام تلافي جويانه سخت مواجه خواهد شد.
روزنامه نيوز اينترنشنال هم در شماره ديروز خود نوشت: رهبر عالي جمهوري اسلامي ايران هشدار داد كه كشورش به هرگونه تهاجم يا حتي تهديد به شدت پاسخ خواهد داد.
بيشترين توجه رسانه هاي دنيا البته بر اين بخش از بيانات رهبري تمركز داشت كه پاسخ هاي ايران به هرگونه تجاوزي، آنها را از درون خواهد پاشيد.
در همين خصوص نيويورك تايمز و يورونيوز با برجسته كردن اين جمله از رهبر انقلاب، آن را پاسخي به تهديدهاي اسرائيل دانستند.
خبرگزاري فرانسه و شبكه تلويزيوني فرانس 24هم با تمركز بر همين بخش از بيانات آيت الله خامنه اي از قول ايشان عنوان كردند: ايران با قدرت تمام بر هرگونه تجاوز يا حتي هر تهديدي به نحوي پاسخ خواهد داد كه متجاوز را از درون متلاشي خواهد كرد.
شايان توجه است كه رسانه هاي عربي منطقه نيز همزمان با ساير رسانه هاي خبري جهان، با توجه به افزايش تهديدهاي رژيم صهيونيستي و غرب عليه ايران، اين سخنراني را به صورت گسترده انعكاس دادند.
روزنامه هاي الشرق الاوسط چاپ لندن، السياسه چاپ كويت، القدس العربي، الحيات و ديگر روزنامه هاي عربي نيز اين سخنراني را مورد توجه قرار دادند.
روزنامه القدس العربي اين خبر را در صفحه اول خود منتشر كرده و بعد از ذكر بخشي از بيانات مقام معظم رهبري به خبر مخالفت روسيه و چين با اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران و هشدار سازمان ملل نسبت به حمله به تاسيسات هسته اي ايران را نيز مورد توجه قرار داد.
اين روزنامه بيانات مقام معظم رهبري را شديدترين موضع گيري مقامات ايراني در روزهاي اخير دانست و نوشت كه تهديدات اسرائيلي عليه ايران در شرايطي است كه اين رژيم تنها تأسيسات اتمي منطقه را داراست.
روزنامه امارات اليوم نيز بخش مفصلي از صفحه خود را به بيانات مقام معظم رهبري اختصاص داده و به نقل از ايشان نوشت: دشمنان ايران از جمله آمريكا و مزدوران آن و رژيم صهيونيستي بايد بدانند كه ملت ايران نمي خواهد به هيچ كشوري تجاوز كند، اما در صورت هر تجاوز يا حتي تهديد عليه ايران با قدرت پاسخ متجاوزان را خواهد داد، به گونه اي كه آنها را از داخل تخريب خواهد كرد.
روزنامه الراي العام كويت ضمن انتشار خبر بيانات مقام معظم رهبري در خصوص آمادگي ايران براي مقابله با هر نوع حمله احتمالي به اظهارات ديگر مقامات ايراني از جمله علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در واكنش به تهديدات خارجي عليه تهران نيز اشاره كرد.
روزنامه عمان نيز نوشت كه آيت الله خامنه اي در سخنان ديروز خود اعلام كرد كه ايران به هر تجاوز و يا حتي هر تهديد نظامي از سوي آمريكا و اسرائيل پاسخ خواهد داد.
روزنامه الاخبار لبنان، الدستور، السفير، عكاظ، الشروق، و پايگاه هاي خبري العربيه، الجزيره، ايلاف، المنار از جمله ديگر رسانه هاي عربي بودند كه به تناسب خود بيانات مقام معظم رهبري را منتشر كردند.

 



ورود نخستين گروه از پرندگان مهاجر به تالاب هاي پارس آباد

پارس آباد- خبرنگار كيهان:
نخستين گروه از پرندگان مهاجر وارد تالاب هاي شهرستان پارس آباد مغان شدند.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست پارس آباد مغان با اعلام مطلب بالا افزود: درناي خاكستري، قوي گنگ، فاخته و زنگوله بال و خروس كولي معمولي از جمله پرندگان مهاجر هستند كه از ناحيه نيمكره شمالي به خصوص سيبري وارد تالاب ها و آب هاي اين شهرستان شده اند.
محمد مجرد گفت: برخي از اين گونه ها عبوري هستند و پس از مدتي استراحت، به مهاجرت خود به سمت جنوب ادامه مي دهند و بعضي نيز در اواخر اسفندماه با گرم شدن هوا منطقه را ترك خواهند كرد.
وي افزود: برخي از اين پرندگان در ليست در معرض خطر انقراض جهاني قرار دارند كه خروس كولي، قوي فريادكش و گنگ، عروس غاز و پليكان خاكستري از آن جمله هستند.

 



گشايش نمايشگاه بين المللي صنايع سنگ در شهر تاريخي نيم ور

اراك- خبرنگار كيهان:
چهارمين نمايشگاه بين المللي صنايع سنگ شهرستان محلات در شهر تاريخي «نيم ور» گشايش يافت.
اين نمايشگاه با هدف تبادل اطلاعات و نمايش آخرين فناوري هاي استخراج و فرآوري سنگ با شركت 125 توليدكننده فعال صنعت سنگ در 160 غرفه برگزار شد. در اين نمايشگاه نمايندگاني از، ايتاليا، اسپانيا، چين، بلژيك، كره جنوبي، هند، اوكراين و تركيه شركت دارند.

 



احداث نيروگاه سيكل تركيبي بهبهان با حضور وزير نيرو آغاز شد

وزير نيرو كلنگ نيروگاه سيكل تركيبي بهبهان به ظرفيت 984 مگاوات را ديروز در استان خوزستان كيلومتر 20 جاده بهبهان- بيدبلند به زمين زد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين سفر كه مجيد صالحي مديرعامل سازمان توسعه برق ايران، محمد بهزاد معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي وزير نيرو را همراهي و جمعي از مديران صنعت آب و برق خوزستان و شهرستان بهبهان نيز حضور داشتند، همچنين كلنگ احداث پست 23/132 كيلو ولت شاهد بهبهان و خط ارتباطي 132 كيلوولت با 115 ميليارد ريال اعتبار و احداث پست 132/230/400 كيلوولت ارجان بهبهان و خطوط ارتباطي آن با 654 ميليارد ريال اعتبار با هدف بالا بردن ضريب اطمينان و پايداري شبكه انتقال، افزايش ظرفيت شبكه و تامين برق مشتركان جديد صنعتي و تجاري و مناطقي از شهر بهبهان به زمين زده شد.
مجيد نامجو در مراسم كلنگ زني اين سه پروژه، با اشاره به اهميت احداث نيروگاه سيكل تركيبي بهبهان گفت: اين نيروگاه در راستاي توليد برق در جنوب كشور و پاسخگويي به رشد مصرف در منطقه، با شش واحد اعم از چهار واحد گازي 166 مگاواتي و دو واحد بخار 160 مگاواتي جمعا به ميزان 984 مگاوات (در شرايط ايزو) به روش BBO (ساخت، مالكيت و بهره برداري) به شركت سرمايه گذاري مپنا واگذار شد.
نامجو افزود: هزينه پيش بيني شده احداث نيروگاه سيكل تركيبي بهبهان 01 هزار ميليارد ريال و از مصوبات سفر رئيس جمهوري به خوزستان است كه براي هزار نفر به صورت مستقيم و براي دو هزار نفر به صورت غيرمستقيم اشتغالزايي خواهد كرد.

 



كنگره ملي ادبيات غدير در قم برگزار شد

يازدهمين كنگره ملي ادبيات غدير پنجشنبه شب به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم با مشاركت معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و دبيرخانه دائمي ادبيات آييني در اين استان برگزار شد.
در اين همايش با حضور جمعي از مسئولان فرهنگي و شاعران آئيني سراسر كشور در سالن همايش هاي دفتر تبليغات اسلامي قم از 14 اثر برگزيده با اهداي تنديس و جوايز تجليل به عمل آمد.
در اين مراسم همانند سال هاي گذشته مداحان و شاعران برجسته كشور حضور داشتند و اشعار خود را در وصف اهل بيت عصمت و طهارت (ع) و اميرالمومنين علي(ع) براي حاضران قرائت كردند.
در كنگره ملي ادبيات غدير پارسال آثار براساس شخصيت هايي كه در زمينه غدير كار كرده بودند شناسايي شده بود و توسط دبيرخانه مورد بررسي قرار گرفت اما امسال با توجه به راه اندازي دبيرخانه شعر آئيني در قم، براي اين موضوع فراخوان داده شد تا آثار بيشتري ارسال شود.

 



تزريق موفقيت آميز داروي حل كننده لخته سكته مغزي در تبريز

تبريز-خبرنگاركيهان:
تزريق موفقيت آميز داروي TPA براي حل كردن لخته خون در مرحله حاد سكته مغزي، در تبريز انجام شد.
رئيس مركز تحقيقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشكي تبريز گفت: ظرف چهار ماه 28 عمل موفقيت آميز تزريق فوق صورت گرفته است.
به گفته مهدي فرهودي، حل كردن لخته در مرحله حاد سكته مغزي از اقداماتي است كه سال هاست در جهان صورت مي گيرد اما در ايران به دلايلي انجام نمي شد زيرا اقدام سازمان يافته اي براي آن وجود ندارد.
فرهودي اظهار داشت: حل كردن لخته در مرحله حاد سكته مغزي نياز به حركت سريع تيمي و سازمان يافته دارد و هم اكنون بيمار سكته مغزي كه در مدت كمتر از سه ساعت از شروع علايم به بيمارستان امام رضا(ع) تبريز مراجعه مي كند، مورد تزريق TPA قرار مي گيرد كه اين تعداد تزريق در چهارماه در سطح كشور نيز، بي سابقه است.
به گزارش دانشگاه علوم پزشكي تبريز، وي افزود: سكته مغزي دومين علت مرگ و مير در دنيا است و سن بروز آن در جامعه، 10 سال پايين تر از گذشته آمده است.

 



پيكر 3 شهيد حادثه تروريستي سامرا تحويل مقامات ايران شد

پيكرهاي سه زائر شهيد ايراني ديروز در مرز خسروي تحويل مقامات ايراني شد.
به گزارش ايرنا سه شنبه گذشته در مسير بازگشت يكي از كاروان هاي زيارتي سازمان حج و زيارت كه از استان گيلان به زيارت عتبات عاليات عراق رفته بودند در منطقه المشاهده نزديكي سامرا - بغداد، انفجار يك بمب به شهادت سه نفر از هموطنان زائر عتبات عاليات منجر شد.
در اين حادثه تروريستي، هفت نفر از زائران ديگر اين كاروان نيز مجروح شدند كه سه نفر از آنها بر اثر شدت جراحات وارده به بيمارستاني در شهر بغداد منتقل شدند و تحت عمل جراحي قرار گرفتند و سپس از طريق هوايي به بيمارستاني در تهران منتقل شدند.
به گزارش ايرنا، پيكر اين سه شهيد پس از انجام تشريفات قانوني در خاك عراق با سه دستگاه آمبولانس به مرز خسروي انتقال داده شد و در اين منطقه تحويل مقامات ايراني شدند.
سه دستگاه آمبولانس اجساد اين شهدا را به زادگاهشان در استان گيلان انتقال دادند.

 



حضور پررنگ اعضاي كابينه دهم در چهارمحال و بختياري

همزمان با سفر رئيس جمهور به استان چهارمحال و بختياري، اعضاي كابينه دهم نيز با حضور در مناطق مختلف استان ضمن افتتاح طرح ها و پروژه ها با مردم ديدار و گفت وگو كردند.
وزير كشور:
رشد يكهزار و 200 درصدي انسداد مرزها
به گزارش ايرنا مصطفي محمدنجار اظهار داشت: اولويت انسداد مرزها در شرق، جنوب شرق، غرب و شمال غرب كشور است.
وي گفت: برنامه ها و تصميمات جديدي براي جلوگيري از ورود مواد مخدر، افراد شرور و مبارزه با قاچاق كالا در كشور عملياتي شده و در حال انجام است.
همچنين حميدرضا ارشاد منش معاون هماهنگي امور عمراني وزارت كشور از پرداخت يارانه بليت مترو در هفته آينده خبر داد.
رئيس كل بانك مركزي: ساماندهي مؤسسات مالي و اعتباري
«محمود بهمني» در گفت وگو با ايرنا در شهركرد افزود: از اين پس ديگر مؤسسه اي بدون نظارت بانك مركزي وجود نخواهد داشت و در اين زمينه نيز چنانچه مؤسسه اي وجود داشته باشد؛ تعطيل يا ساماندهي مي شود.
وزير جهاد كشاورزي: خاويار پرورشي ايران صادر مي شود
«صادق خليليان» در گفت وگو با ايرنا افزود: علاوه بر صادرات خاويار استحصال شده از درياي خزر، بحث صادرات خاويار پرورشي نيز پيگيري مي شود.
وزير اقتصاد: درآمد سرانه هر ايراني 7 هزار دلار است
«سيدشمس الدين حسيني» در گفت وگوي اختصاصي ايرنا در شهركرد افزود: براساس گزارش هاي منتشر شده اخير جهاني مجموع درآمد سرانه ايران 473 ميليارد دلار اعلام شده است.
وي گفت: با احتساب اين ميزان و وجود جمعيت 75 ميليون نفري ايران، درآمد سرانه هر ايراني هفت هزار دلار برآورد مي شود.
رئيس سازمان بهزيستي:
ايجاد 100 هزار شغل
براي مددجويان
همايون احمدي رويكرد دور چهارم سفر هيئت دولت را مباحث اشتغالزايي عنوان كرد و افزود: امسال 100 هزار شغل براي مددجويان بهزيستي كشور ايجاد خواهد شد كه 44 هزار شغل از اين تعداد از تعهدات سازمان بهزيستي و مابقي تعهدات سازمان ها و ادارات ديگر است.
رئيس سازمان حفاظت
محيط زيست و شاخص
زيست محيطي مناطق ايران
به گزارش ايرنا، «محمد جواد محمدي زاده» افزود: نرم مناطق حفاظتي كشور در زمان حاضر حدود 11درصد مي باشد و اين در حالي است كه تعهد بين المللي ايران در سال 2012، پوشش 10درصدي جغرافياي كشور را شامل مي شده است.
راه اندازي 60 بازارچه دائمي صنايع دستي در كشور
«روح الله احمدزاده كرماني» در گفت وگو با ايرنا درباره ورود صنايع دستي چين به ايران اظهار داشت: براي جلوگيري از ورود صنايع دستي غيراستاندارد و كم كيفيت چيني به كشور اقدامات ويژه اي در چند مرحله آغاز شده است.
وي افزود: در اولين اقدام، نظارت در حوزه توزيع صنايع دستي افزايش يافته است و در حال حاضر 400 غرفه عرضه صنايع دستي در كشور ساماندهي شده است.
فرش هاي چيني نمي تواند جايگزين فرش ايراني شود
«مهدي غضنفري» در گفت وگو با ايرنا در شهركرد افزود: فرش هاي توليد كشور چين هرگز نمي توانند جايگاه فرش ايراني را در جهان بگيرند.
وي گفت: براي معرفي فراگير فرش ايراني در بازارهاي جهاني و بين المللي، تبليغات فرش ايراني در سطح جهان افزايش مي يابد.
راه اندازي صندوق حمايت از نخبگان با 30 هزار ميليارد ريال سرمايه
«نسرين سلطانخواه» در گفت وگو با ايرنا افزود: اين صندوق با هدف حمايت از موسسات و شركت هاي دانش بنيان و تجاري سازي اختراعات و نوآوري ها راه اندازي شده است.
وزير نفت: قيمت در اوپك براساس عرضه و تقاضا تعيين مي شود
رستم قاسمي در گفت وگو با ايرنا پيرامون تعيين استاندارد براي بنزين گفت: استاندارد بنزين توليدي كشور تا پايان برنامه پنجم توسعه به استاندارد «يورو چهار» و «يورو پنج» ارتقا خواهد يافت.
وي درخصوص ايجاد جايگاه هاي سوخت CNG نيز گفت: در برنامه پنجم توسعه تعداد جايگاه هاي CNG در كشور به حدود سه هزار واحد افزايش مي يابد.
وزير نيرو: طرح هاي انتقال آب در شوراي عالي آب مطرح مي شود
«مجيد نامجو» در گفت وگو با ايرنا در شهركرد در پاسخ به اين پرسش كه خواسته مردم درباره طرح انتقال آب بهشت آباد و تونل گلاب چگونه برآورده مي شود، افزود: رئيس جمهور خود را مسئول آب چهار محال وبختياري مي داند و پيگير اين مهم است.
وي گفت: اين خواسته ها با حضور رئيس جمهور در نشست شوراي عالي آب مطرح خواهد شد تا تصميم گيري لازم صورت گيرد.
وزير دادگستري: راه اندازي
5 اردوگاه براي محكومان
مواد مخدر در كشور
«سيد مرتضي بختياري» اظهار داشت: اين اردوگاه ها با نظر هيئت هاي استاني و كشوري به رياست معاون اول قوه قضاييه و با كمك هاي مالي رئيس جمهوري ايجاد خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه ظرفيت استاندارد برخي از زندان ها سه هزار نفر است اما نزديك به 13 هزار نفر در اين زندان ها نگهداري مي شوند؛ افزود: با راه اندازي اين مراكز، جمعيت كيفري زندانها كمتر و استانداردها رعايت مي شود.

 



عيادت نماينده ولي فقيه در اردبيل از امام جمعه سابق عنبران

اردبيل- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان اردبيل از امام جمعه سابق منطقه سني نشين عنبران عيادت كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل به همراه رئيس كل دادگستري استان، امام جمعه نمين و عنبران و فرماندار نمين از شيخ ثابت شفيعي امام جمعه سابق عنبران در منزل وي عيادت كرد.
وي در اين ديدار از آخرين وضعيت امام جمعه سابق عنبران اطلاع يافت و حضور وي در منطقه را موجب تقويت اتحاد و وحدت بين مسلمانان منطقه دانست.

 



معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: 2 ميليارد تومان اعتبار به تئاتر شهرستان ها اختصاص يافت

همدان-خبرنگاركيهان:
معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: امسال براي اولين بار دو ميليارد تومان اعتبار به تئاتر شهرستان ها اختصاص داده ايم.
حميد شاه آبادي در گفت وگو با خبرنگاران در همدان افزود: اين اعتبار جهت فعاليت گروه هاي تئاتري تحت پوشش طرح استقرار در شهرستان ها در نظر گرفته شده است. البته گروه هاي مذكور در بيشتر استان ها از طرح عقب هستند و لذا معادل 280 ميليون تومان اعتبار نيز براي بهينه سازي سالن هاي كمك كننده به طرح استقرار تخصيص يافته است.
شاه آبادي يادآور شد: قدرت جذب اعتبارات بايد در استان ها افزايش بيابد و اين امر در گرو فعاليت بيشتر گروه هاي تئاتري است. وي كه به مناسبت برگزاري هجدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان به اين شهر سفر كرده بود درباره دو سالانه شدن اين جشنواره، اظهار داشت: تصميم معاونت هنري كه سال گذشته نيز اعلام شد، دو سالانه شدن همه جشنواره هاي هنري به غير از جشنواره فجر است كه بنا به شرايط و موقعيت، به تدريج انجام مي شود. اما با توجه به استقبال زياد و نيز نياز شديد جامعه هنري، دوسالانه شدن درخصوص جشنواره تئاتر كودك و نوجوان همدان مصداق ندارد و اين جشنواره همچنان به صورت سالانه خواهد بود.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، عدم اجراي عمومي، محدوديت منابع مالي، نبودن امكانات آموزشي در استان ها را از جمله مشكلات حوزه تئاتر كودك و نوجوان كشور عنوان كرد و گفت: براي رفع اين مشكلات برنامه ريزي هايي انجام شده است كه از جمله طرح جامع آموزش تئاتر در شهرستان ها را پيگيري مي كنيم و اميدواريم تا پايان سال جاري بخشي از اين طرح را به اجرا درآوريم چرا كه آموزش نياز جدي حوزه تئاتر كشور است.

 



اخبار ادبي و هنري

چهارمين نمايشگاه كتاب دانشگاهي افتتاح مي شود
علي اكبر تورانيان رئيس چهارمين نمايشگاه كتاب دانشگاهي، گفت: چهارمين نمايشگاه كتاب دانشگاهي به دست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، غلامعلي حدادعادل، بهمن دري معاونت فرهنگي وزارت ارشاد و با حضور مسئولان و دست اندركاران حوزه فرهنگ كشور در هفته كتاب افتتاح خواهد شد.
وي افزود: مراسم افتتاح اين رويداد فرهنگي چهارشنبه 25 آبان ماه در محل دائمي نمايشگاه هاي شهرداري تهران، بوستان گفت وگو برگزار مي شود. اين نمايشگاه تا پايان ماه يعني 30 آبان ادامه خواهد داشت.
جوايز بخش بيداري اسلامي
جشنواره سينما حقيقت اهدا شد
آيين نكوداشت و اهداي جوايز بخش بيداري اسلامي پنجمين جشنواره بين المللي سينما حقيقت شب گذشته 19 آبان در تالار ايران فرهنگستان هنر برگزار شد.
به گزارش فارس، در ابتداي اين مراسم «شفيع آقامحمديان» دبير پنجمين جشنواره بين المللي سينما حقيقت به استقبال خوب فيلمسازان خارجي در بخش بيداري اسلامي با توجه به اولين دوره برپايي آن اشاره كرد و گفت: در بخش بين المللي نزديك به 430 اثر از 57 كشور به دبيرخانه جشنواره ارسال شد كه از بين 430 اثر 40 اثر متعلق به فيلم هاي بيداري اسلامي بود. اتفاقي كه اخيراً در كشورهاي اسلامي شروع شده است به كمك مستندسازان همچنان شعله ور نگاه داشته شده است.
در ادامه مراسم، مستندي از محمدعلي فارسي درباره «پرفسور شارل هانري دوفوشه كور» پخش شد و پس از آن «جواد شمقدري» معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، به همراه محسن علي اكبري و شفيع آقامحمديان براي تقدير از پرفسور دوفوشه به جايگاه آمدند و يادبودي را به او تقديم كردند.
در ادامه مراسم، فيلمي درباره«محمدحسين جعفريان» نمايش داده شد و از وي تقدير به عمل آمد. همچنين فيلمي درباره «پرويز بهرام» پخش شد و از وي تقدير شد.
در انتهاي اين مراسم هيئت داوران جايزه نقدي خود به مبلغ 1000يورو به همراه لوح افتخار را به «برونو اولمر» از فرانسه براي فيلم مستند «پيشاهنگان المهدي» اهدا كرد. جايزه سوم اين بخش به فيلم مستند «كريم» به كارگرداني محسن برمهاني از ايران تعلق گرفت. جايزه دوم نيز به فيلم مستند «صورتجلسه و من» به كارگرداني نمين شالابي از مصر اهدا شد و جايزه بهترين فيلم اين بخش به فيلم مستند «اشك هاي غزه» به كارگرداني «وربيك لاكربرگ» از نروژ تعلق گرفت.
تهيه كننده هاليوودي: طرفداري «مايكل مور» ميليونر
از قيام وال استريت عوام فريبي است
«گاوين پلونه» تهيه كننده هاليوود در انتقاد از «مايكل مور» مستندساز جنجال برانگيز آمريكا گفت: مور با آن ثروت چند ميليون دلاري اش، چگونه مي تواند از قيام مردمي وال استريت حمايت كند؟!
به گزارش فارس، گاوين پلونه» تهيه كننده هاليوودي در مصاحبه با نشريه سينمايي هاليوود ريپورتر گفت: يكي از چيزهاي زيادي كه مرا در صنعت سينماي هاليوود به شدت رنج مي دهد اين است كه مجبوري در كنار جمعيت عظيمي از انسان هاي حقه باز كار كني كه خود را آزادي خواه مي دانند و ادعا مي كنند سالم و به دور از ثروت و شهرت زندگي مي كنند، در حالي كه واقعيت اين است كه آنها انسان هاي خودمحوري هستند كه نفس شان به ثروت هاي كلان و بادآورده خود و هواپيماهاي شخصي شان بسته است و در اين ميان هيچ كس به حقه بازي و انگشت نمايي «مايكل مور» نيست.
پلونه گفت: به نظر مي رسد كه «مور» همه جا حضور دارد و مدل صحبت كردنش به يك الگو تبديل شده است، او حتي در برنامه تلويزيوني «امشب با پير مورگان» در پاسخ به بيانيه اي به ثروت او را ميليون ها دلار برآورد كرده بود و توسط مورگان قرائت شد، گفت: «چگونه من مي توانم جزء آن يك درصد (سرمايه داران آمريكا) باشم، نه اين حرف ها هيچكدام حقيقت ندارد.» اين در حالي است ميليون ها دلار ثروت مور چيزي است كه امروز خيلي ها از آن خبر دارند.
وي افزود: اگرچه با اهداف قيام وال استريت به طور كلي موافقم ولي به عقيده من اين اهداف و حرف ها بايد توسط كساني گفته شود كه دستانشان آلوده نباشد و لااقل به فريبكاري مور نباشند، مور در فريفتن ديگران حقيقتاً انسان توانايي است.
به گزارش هاليوود ريپورتر، «مور» بخشي از ثروت ميليوني خود را از اكران و توزيع فيلم هاي خود به دست آورده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14