(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 9 آذر 1390- شماره 20086

بدترا ز داغ جوان!
معاون وزير راه و شهرسازي: 305 كيلومتر مترو براي 10 شهر جديد احداث مي شود
كوتاه از هفته بسيج
اعتبار 10ميليارد ريالي براي توسعه و ساخت كتابخانه هاي گلستان
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد: كتاب بايد وارد سبد خريد مردم و جزو كالاهاي اساسي زندگي شود
پارك قرآن در ايلام احداث مي شود
توليد صادراتي سرلوحه فعاليت توليدكنندگان كشور قرار گيرد
پنجاه وچهارمين شهر مازندران افتتاح شد
آغاز كوچ عشاير بختياري به منطقه قشلاقي هفتكل
اجراي طرح هاي محروميت زدايي توسط بسيجيان نايين
پايان كار جشنواره بين المللي فرش در كاشان
4 هزار روستايي نوشهر از آب سالم بهره مند شدند
البرز استان نمونه در نمايشگاه جامع مديريت شهري
رئيس شوراي اسلامي شهر آبعلي استعفا كرد
طبس مستعد پرورش شتر شيري است



بدترا ز داغ جوان!

براي ثواب و كسب رضاي خدا 4عضو بدن شوهرم را اهدا كرديم؛ اما زخم زبان و طعنه هاي مردم در اين باره كه «فلان عضو را چقدر فروختي و چقدر كاسب شدي» بدتر از داغ يك جوان ما را رنج و عذاب مي دهد.
خانم «مهديه صادقي» همسر شادروان جوان «سيدرسول حسيني» 27ساله كه اخيراً در يك حادثه تصادف با موتورسيكلت دچار مرگ مغزي شده بود و 4 عضو بدنش را با رضايت والدينش به بيماران نيازمند اهدا شد؛ در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار كيهان گفت: ما براي كسب رضاي الهي و كمك به زندگي دوباره افراد نيازمند اين كار حسنه را كه مورد تأكيد دين و عقل است انجام داديم؛ اما درست در روز خاكسپاري شوهرم و در آن فضاي سنگين داغ و ماتم، زني برگشت و به من گفت «كليه شوهرت را چقدر فروختي و..» اين خانم جوان از خبرنگار كيهان تقاضا كرد؛ اين مطلب چاپ شود تا مردم متوجه شوند كه براي اهداء اعضاي شوهرم بجز دو لوح تقدير و سپاس هيچ وجهي دريافت نكرده ام و اين باور غلط و تفكر غيرانساني كه ممكن است در اذهان برخي ريشه دوانده باشد از بين برود.
وي در ادامه به خبرنگار ما گفت: من حدود 2ماه باردارم و يك آرزو دارم كه فردي كه گيرنده قلب شوهرم است بعد از وضع حمل بيايد تا بچه ام صداي قلب «بابايش» را بشنود.
خانم صادقي افزود: طبق شنيده ها قلب شوهرم به جوان 24ساله اي اهل زنجان اهدا شد. گفتني است، مرحوم سيدرسول حسيني 27ساله پس از حادثه دچار مرگ مغزي شد كه با رضايت همسر و والدينش و با پيشنهاد يكي از پزشكان بيمارستان تنكابن 4عضو بدنش (قلب، كليه ها و كبد) در بيمارستان امام خميني تهران به بيماران نيازمند اهدا شد.
بنابراين گزارش مرحوم سيدرسول سومين جوان خانواده حسيني است كه طي سال هاي اخير در اثر تصادف با موتورسيكلت جان به جان آفرين تسليم كرد.
كيهان با آرزوي صبر و سلامتي براي بازماندگان اين مرحوم، اين مصيبت بزرگ را به خانواده حسيني و همسر فداكارش تسليت مي گويد.
خبرنگاركيهان در تنكابن

 



معاون وزير راه و شهرسازي: 305 كيلومتر مترو براي 10 شهر جديد احداث مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون وزير راه و شهرسازي از احداث 305 كيلومتر مترو براي 10 شهر جديد كشور خبر داد و گفت: اين پروژه با اعتبار 5/1 ميليارد يورويي ارزي و يك هزار ميليارد توماني راه اندازي مي شود.
جمشيد نورصالحي در آيين آغاز به كار عمليات اجرايي فاز نخست پروژه متروي اصفهان- بهارستان افزود: درصدد هستيم در بودجه 91 كل كشور اعتباري براي پروژه مترو استان هاي خراسان رضوي، فارس و آذربايجان اختصاص دهيم.
وي گفت: در حال حاضر مطالعه 20 شهر در دست اقدام است و 17 شهر جديد نيز در كشور احداث شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين كه در سال 1388 رديف بودجه اي به صورت سالانه براي متروي شهرهاي جديد در نظر گرفته شد، افزود: بيشتر اين امكان با پيگيري نمايندگان استان اصفهان اجرايي شد.
نورصالحي ايده تأسيس شهرهاي جديد بهارستان، فولادشهر و مجلسي را قبل از انقلاب اسلامي بيان كرد و گفت: شهرهاي جديد اصفهان يكي از با قدمت ترين شهرهاي جديد كشور به شمار مي روند.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت در ادامه مراسم آغاز به كار عمليات اجرايي فاز نخست پروژه متروي اصفهان - بهارستان اعلام كرد: پروژه مترو اصفهان - بهارستان با اعتبار 100 ميليون يورويي طي مدت 18 ماه اجرايي مي شود.
وي با بيان اين كه كل طول پروژه اصفهان- بهارستان 14 كيلومتر در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: اين طرح با اعتبار ريالي حدود 70 ميليارد تومان آغاز و به بهره برداري مي رسد.

 



كوتاه از هفته بسيج

بسيج سلاح استراتژيك نظام
نيشابور- خبرنگار كيهان: معاون هماهنگ كننده دانشگاه امام حسين(ع) در اجتماع بزرگ بسيجيان نيشابور در سالن ورزشي انقلاب، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب براي بسيج حساب گسترده اي باز كرده و بسيج را سلاح استراتژيك نظام در تمام عرصه ها مي دانند و بسيجيان بايد در برابر طرح و برنامه هاي دشمن هوشيار باشند.
سرتيپ دوم الله نور نوراللهي عمليات رواني، تفرقه، شبهه افكني در جامعه و بحران سازي هاي تصنعي را از برنامه ها و طرح هاي دشمن عنوان كرد و افزود: دشمنان ايران به ايستادگي و سد اساسي و بزرگي چون بسيج در مقابل خود اعتراف كرده اند.
وي تصريح كرد: سرداران، بسيجيان و سربازان نيشابوري در دوران دفاع مقدس حماسه هاي بزرگي آفريدند و براساس آمار نيم درصد جمعيت كشور متعلق به نيشابور است اما 2/1درصد شهيدان كشور، فرزندان اين شهرستان هستند.
برگزاري همايش بسيجيان
درچه- خبرنگار كيهان: از سوي سپاه ناحيه درچه همايش بزرگ بسيج- اقتدار جوانان از محل ميدان امام خميني به طرف فاطميه(س) درچه برگزار شد. در اين همايش بسيجيان درچه به ويژه گردان هاي عاشورا و الزهرا با لباس هاي بسيجي شركت داشتند. سرهنگ انصاري فرمانده سپاه ناحيه درچه طي سخناني آمادگي سپاه و بسيج را با هرگونه فتنه در سراسر كشور اعلام كرد.
در اين همايش گروه رزمي ذوالفقار هنرهاي رزمي خود را به نمايش گذاشتند.
ديدار با نماينده ولي فقيه
شهركرد- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته بسيج 60نفر از خواهران بسيجي سرگروه حلقه هاي تربيتي شجره طيبه صالحين با نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد ديدار كردند.
در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي نكونام با تبريك سالروز تشكيل بسيج طي سخناني گفت: امام خميني بسيج را شجره طيبه ناميد و براساس نيت خالص پايه گذاري و براي هميشه در بدنه امت اسلامي جاري و ساري كرد.
امام جمعه شهر كرد افزود: بسيج شكل گرفت تا اعتلاي كلمه الله در جامعه تحقق پيدا كند.
نقش بازدارنده بسيج
¤ به منظور تقويت بصيرت و آشنايي بسيجيان با حيله هاي دشمن نشستي تحت عنوان نهضت روشنگري به همت حوزه مقاومت خواهران سامان برگزار شد.
در اين نشست مسئول آموزش سپاه استان چهارمحال و بختياري تقويت اصل بصيرت بسيجيان را در عصر كنوني ضروري ترين مسئله فرهنگي براي كشور بويژه نسل جوانان دانست.
سرهنگ پاسدار فريدون عسگري با اشاره به نقش بازدارندگي بسيج در مقابله با تهديدهاي مختلف دشمن گفت: بسيج با برخورداري از قابليت ها و ويژگي هاي منحصر به فرد خود در صحنه هاي مختلف به دفاع از انقلاب پرداخته و توطئه هاي دشمنان را ناكام گذاشته است.
يادواره شهدا
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته بسيج، يادواره شهيدان روستاي يكه قوزعليا از توابع بخش مركزي شهرستان كلاله برگزار شد.
در اين يادواره كه از سوي پايگاه مقاومت بسيج بلال حبشي اين روستا برگزار شد، نورالله نوراللهي، فرماندار كلاله گفت: بسيج تمام شدني نيست و تا انقلاب هست بسيج با اقتدار و توانمند وجود خواهد داشت.
وي افزود: در سال هاي دفاع مقدس بسيجيان با حضور فعال در جبهه هاي حق عليه باطل، از ارزش هاي اسلامي و انقلاب پاسداري كردند، امروز همگام با بسيج همه وظيفه داريم براي حفظ درخت تنومند نظام و انقلاب در برابر دشمنان ايستادگي و مقابله كنيم.
اعتراف دشمنان به عظمت بسيج
بناب- خبرنگاركيهان: امام جمعه بناب در سالروز تشكيل بسيج به فرمان امام خميني در جمع فرماندهان و بسيجيان اين شهرستان با اشاره به فلسفه تشكيل بسيج گفت: تا دنيا برقرار است، يك عده به عنوان انصارالله در برابر حزب و اولياء شيطان ايستادگي و مقاومت كرده تا ، نظم موردنظر پروردگار برقرار و دين الهي مصون نگه داشته شود.
وي افزود: در افتخار نيروي بسيج همين بس كه دشمنان نيز به خدايي بودن اين نيروي شجاع اعتراف كرده كه در تاريخ نيز ضبط شده است. امام جمعه بناب گفت: به بركت اين نهاد مقدس پيروزي هاي بزرگي نصيب كشور شده و خطرات بزرگي از آن دفع شده است.
ويزيت رايگان
نائين- خبرنگاركيهان: همزمان با سالروز تشكيل بسيج مستضعفين اعضاي بسيج جامعه پزشكي شهرستان نائين 300نفر از اقشار مختلف مردم، بويژه بسيجيان را رايگان معاينه كردند.
مدير شبكه بهداشت و درمان نائين افزود: اين اقدام هماهنگ هر سال به منظور ارج نهادن به رشادت ها و ايثارگري هاي بسيجيان و در جهت ترويج فرهنگ و روحيه بسيجي صورت مي گيرد.
تجديد بيعت با امام و رهبري
قشم- خبرنگاركيهان: بسيجيان دريادل قشم در هفته بسيج با حضور در ورزشگاه تختي شهر قشم بار ديگر با آرمان هاي بلند امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب بيعت كردند و آمادگي خود را براي مقابله با تهديدات دشمنان قسم خورده نظام اسلامي با فريادهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس و مرگ بر اسرائيل از كنار آب هاي نيلگون خليج فارس اعلام كردند.
امام جمعه شهرستان قشم در اين آيين باشكوه گفت: نداي بسيج از مرزهاي جغرافياي ايران و منطقه گذر كرده و بزودي شاهد نواختن زنگ جهاني بسيج در اقصي نقاط دنيا خواهيم بود.
صلابت بسيجيان
تنكابن- خبرنگاركيهان: نماينده ولي فقيه در ناحيه مقاومت بسيج سپاه تنكابن گفت: هر وقت گردوغبار و فتنه اي در جامعه رخ دهد. اين بسيجيان هستند كه با صلابت و اقتدار گردوغبار را پاك كرده و از گردنه هاي خطرناك دروني سال هاي 78-76 سربلند بيرون آمده اند.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين تسخيري افزود: هيچ قدرتي تاكنون نتوانسته جايگاه بسيج را در جامعه از بين ببرد.

 



معاون استاندار خبر داد
اعتبار 10ميليارد ريالي براي توسعه و ساخت كتابخانه هاي گلستان

گرگان- خبرنگاركيهان:
معاون برنامه ريزي استانداري گلستان از ابلاغ بيش از 10 ميليارد ريال جهت ساخت و توسعه كتابخانه ها در استان خبر داد.
رضا غلامي در همايش تجليل از خادمان عرصه كتاب در گلستان ضمن تبيين اهميت كتاب و كتابخواني اظهار داشت: اين اعتبار در زمينه ساخت و توسعه كتابخانه هاي استان هزينه مي شود.
وي اضافه كرد: اين مبلغ رشد چند برابري را نسبت به سال هاي گذشته و قبل از دولت نهم داشته و اميدواريم در ادامه نيز شاهد رشد بيشتر آن باشيم.
معاون برنامه ريزي استاندار گلستان خاطرنشان كرد: در بخش نرم افزاري، نياز به حركت هاي بزرگ داريم.

 



نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد: كتاب بايد وارد سبد خريد مردم و جزو كالاهاي اساسي زندگي شود

يزد- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در جمع كتابداران و مسئولان اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان گفت: بايد فرهنگ چگونه خواندن و چه خواندن را به آحاد مردم آموزش داد.
آيت الله محمدرضا ناصري در ديدار با جمعي از كتابداران، مسئولان كتابخانه ها و كارشناسان اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان كه به مناسبت آغاز نوزدهمين دوره هفته كتاب در بيت امام جمعه يزد حضور يافته بودند، اظهار داشت: در حوزه كتاب و كتاب خواني بايد دو حركت بزرگ انجام شود، يكي فرهنگ مطالعه در جامعه ترويج شود و ديگر اينكه فرهنگ چگونه خواندن و چه خواندن را به مردم آموزش داد.
وي در اين خصوص افزود: عده اي از مردم اهل مطالعه هستند ولي كتاب هاي مفيدي نمي خوانند كه وظيفه مسئولان حوزه كتاب و كتابخواني سوق دادن اين افراد به سوي كتاب هاي ارزشمند است.
امام جمعه يزد در بخش ديگري از سخنان خود افزود: مطابق فرمايشات مقام معظم رهبري، كتاب بايد وارد سبد خريد مردم و جزو كالاي اساسي و مورد نياز آنها شود.
وي با اشاره به اينكه تحقق اين فرمايش رهبر انقلاب، امري زمان بر است؛ افزود: وظيفه همه مسئولان فرهنگي كشور و استان است كه كتاب هاي خوب و مفيد را در دسترس مردم قرار دهند.
آيت الله ناصري ادامه داد: متوليان امر كتابخواني بايد ايستگاه هايي براي مطالعه مردم و جوانان در همه محيط هاي عمومي نظير مساجد، مطب ها، ايستگاه هاي اتوبوس و پايانه هاي مسافربري فراهم كنند تا كتاب هميشه در منظر افراد جامعه باشد.
محمدحسين پارسائيان، مدير كل كتابخانه هاي عمومي يزد نيز در اين ديدار گزارشي مكتوب از وضعيت كتابخانه هاي عمومي استان و همچنين برنامه هاي در دست اجراي اين اداره كل، به نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد ارائه كرد.
همچنين در پايان اين ديدار، جمعي از كتابداران استان نظرات و خواسته هاي خود را در گفت وگو با امام جمعه يزد مطرح كردند.

 



پارك قرآن در ايلام احداث مي شود

ايلام- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر ايلام از احداث پارك قرآن دراين شهر خبر داد.
با بيان اينكه راه اندازي كميسيون حقوقي براي نخستين بار در شوراي شهر ايلام به يك بازوي كمكي براي پيشبرد امور شورا و شهرداري تبديل شده است گفت: امسال كميسيون حقوقي براي حل اختلافات و موارد حقوقي شهرداري و دستگاه هاي اجرايي و پيگيري وصول مطالبات شورا با عضويت 3نفر از اعضاي شورا تشكيل شد.
حجت شاكيان راه اندازي كميته پيگيري مصوبات و روابط عمومي را از ديگر اقدامات شوراي اسلامي شهر ايلام برشمرد.
وي در خصوص كنار گذرهاي شرقي و شمالي شهر ايلام گفت: كنار گذر شمالي معارض هاي متعددي دارد كه با پيگيري ها و تملك برخي اراضي محدوده آن تا حدودي مشكل آن مرتفع شد اما با اين وجود و با در نظر گرفتن اعتبارات فعلي، ادامه كار آن ميسر نيست.
شاكيان، ادامه عمليات اجرايي اين دو كنار گذر را نيازمند اعتبار كافي دانست و گفت: كنار گذر شرقي نيز در حال اجراست كه احتمالا تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد كه اتمام اين پروژه با مشاركت مردم امكان پذير است.

 



معاون سازمان توسعه و تجارت كشور تاكيد كرد
توليد صادراتي سرلوحه فعاليت توليدكنندگان كشور قرار گيرد

گرگان-خبرنگار كيهان:
معاون سازمان توسعه و تجارت كشور گفت: توليد صادراتي از جمله توصيه هاي مهم رهبر معظم انقلاب است كه مي بايست سرلوحه فعاليت توليدكنندگان كشور قرار گيرد.
دكتر توفيقي در همايش تجليل از صادركنندگان نمونه استان گلستان در گرگان با اشاره به توصيه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: توليدكنندگان داخلي مي بايست، توليد صادراتي را سرلوحه كار خود قرار دهند و با كوشش و همت مضاعف و استفاده حداكثري از تمام توان و ظرفيت هاي موجود براي تبيين و پياده سازي فرمايشات رهبر معظم انقلاب در اين حوزه تلاش كنند.
وي با بيان اينكه ادغام دو وزارتخانه بازرگاني و صنايع و معادن با هدف تحقق توليد صادراتي صورت گرفته است؛ افزود: هدف سرمايه گذار ورود به تجارت و بازارهاي جهاني است تا بر مبناي موافقتنامه ترجيحي، مراودات تجاري با حداقل هزينه را داشته باشيم.
همچنين وي ضمن ارائه آمار مقايسه اي صادرات غيرنفتي كشور در سال 89 به مقايسه آن با سال هاي قبل پرداخت و افزود: حجم كل صادرات به كشورهاي آسيايي بالغ بر 80درصد كل صادرات كشور را شامل مي شود كه بيشترين حجم صادرات به كشورهاي عراق، افغانستان، هند، اندونزي و بنگلادش مي باشد كه انتظار مي رود اين روند رو به رشد همچنان ادامه يابد.

 



پنجاه وچهارمين شهر مازندران افتتاح شد

ساري - خبرنگاركيهان:
استاندار مازندران در افتتاح پنجاه و چهارمين شهر استان گفت: شهرهاي مازندران مي بايست متناسب با طبيعت استان زيباسازي شوند.
به گزارش روابط عمومي استانداري، سيدعلي اكبر طاهايي در مراسم افتتاح شهرداري هچيرود، مردم اين شهر تازه تاسيس را امانت دار فعاليت هاي انقلابي دانست و بيان داشت: هچيرود درسال هاي پيش از انقلاب به دليل اينكه پايگاه شخصيت هاي بزرگي همچون آيت الله طالقاني و آيت الله محمدي گيلاني درآن قرار داشت به دارالمومنين معروف بود.
وي افزود: حال كه به بركت انقلاب اسلامي با تجميع 13 روستا اين منطقه به شهر تبديل شد مي بايست به همت همه مردم و مسئولين فعاليت هاي فرهنگي ومذهبي دراين شهر رونق ويژه اي يابد.
طاهايي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: به شوراي اسلامي شهر و شهر ديار هچيرود توصيه مي شود كه در رعايت اصول و مقررات شهرسازي دقت كامل داشته باشند.
وي افزود: بايد از ظرفيت قانون حداكثر بهره را برد اما نبايد اجازه داد قانون تفسير به راي گردد و اين كاري ست كه شهرداري و شوراي اسلامي هچيرود مي بايست توجه جدي به آن داشته باشند.
استاندار مازندران با اشاره به موقعيت جغرافيايي اين شهر و قرارگرفتن آن در محدوده گردشگري استان اظهار داشت: مسئولان هچيرود و ديگر شهرهاي استان بايد مراقبت كنند شهرهاي مازندران همسان با طبيعت، زيباسازي گردند.
وي ادامه داد: وقتي چند روستا تبديل به شهر مي شوند بايد بافت توليدي و كشاورزي شان دركنار افزايش مراكز خدماتي همچنان حفظ شود.

 



مدير جهاد كشاورزي شهرستان خبر داد
آغاز كوچ عشاير بختياري به منطقه قشلاقي هفتكل

هفتكل- خبرنگاركيهان:
كوچ پاييزي عشاير بختياري از استان هاي چهارمحال و بختياري و اصفهان به منطقه قشلاقي هفتكل آغاز شد.
مديرجهاد كشاورزي شهرستان هفتكل با بيان اين خبر افزود: همه ساله با شروع فصل سرما تعداد زيادي از خانوارهاي عشايري از مناطق سردسير استان هاي چهارمحال و بختياري و اصفهان به سوي هفتكل كوچ مي كنند كه امسال نيز صدها خانوار عشايري با احشام خود به هفتكل كوچ كرده اند تا پاييز و زمستان خود را در نقاط مختلف اين منطقه قشلاقي سپري كنند و در فصل بهار به ديار خود بازگردند.
سيدحميدرضا رشيدي خاطرنشان كرد: با پيگيري هايي كه انجام شد دفتر نمايندگي اداره امور عشايري در ساختمان جهادكشاورزي شهرستان هفتكل راه اندازي و خدمات رساني به عشاير و حل نيازهاي آنان آغاز شده است.
وي افزود: اكيپ هاي دامپزشكي به منظور معاينه دام ها و طيور عشاير به مناطق مختلف استقرار آنها اعزام مي شوند تا از شيوع بيماري ها در بين دام ها و طيور جلوگيري مي كنند.

 



اجراي طرح هاي محروميت زدايي توسط بسيجيان نايين

نايين- خبرنگاركيهان:
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه نايين از اجراي 4 طرح محروميت زدايي درسطح شهرستان و با كمك مردم در سال جاري خبر داد.
سرهنگ محمد صفري در جمع چندهزارنفري بسيجيان در محل آستان مقدس امامزاده سلطان سيدعلي(ع) اظهارداشت: ساخت يك باب نمازخانه در روستاي محمودآباد با هزينه اي بالغ بر 700 ميليون ريال، ساخت يك باب كتابخانه در روستاي مظفرآباد با هزينه اي بالغ بر 120 ميليون ريال، ساخت زمين ورزشي، سرويس بهداشتي و رختكن در روستاي فيض آباد با هزينه اي بالغ بر 250 ميليون ريال، ساخت زمين ورزشي، سرويس بهداشتي، رختكن، حصاركشي و آسفالت در روستاي مزرعه امام با هزينه اي بالغ بر 250 ميليون ريال از جمله اقدامات انجام گرفته دراين زمينه بوده است.
وي تصريح كرد: به منظور كمك به محرومان نيز اكيپ هايي با كمك شبكه بهداشت و درمان شهرستان به مناطق محروم اعزام شدند كه به صورت رايگان به ويزيت بيماران و تحويل دارو به خانواده هاي نيازمند پرداختند.
وي افزود: در فصل تابستان به منظور پركردن اوقات فراغت بيش از 2هزار و 200نفر روز از دانش آموزان بسيجي استفاده شد.
صفري اضافه كرد: بازسازي دوباب مدرسه، 500 دستگاه ميز و نيمكت، رنگ آميزي مساجد، اصلاح باغات، نقاشي جداول و ديگر امور در مجموع باعث صرفه جويي بيش از 300 ميليون ريال دراين زمينه شد كه در قالب اردوهاي طرح هجرت سه انجام گرفت.
وي بيان داشت: در زمينه واگذاري وام به نيروهاي بسيجي در قالب وام هاي قرض الحسنه عقود اسلامي، خوداشتغالي و وام مسكن بيش از شش ميليارد ريال تاكنون واگذار شده است كه هنوز نيز روند واگذاري اين گونه وام ها به بسيجيان ادامه دارد.
اين فرمانده با اشاره به نهضت پايگاه سازي درسطح شهرستان درسال90 افزود: درسال جاري نيز دو پايگاه جديد در شهر انارك براي خواهران و برادران افتتاح شد و اكنون در شهرستان نايين 89 درصد پايگاه ها بازسازي شده اند.

 



پس از 5 روز فعاليت صورت مي گيرد
پايان كار جشنواره بين المللي فرش در كاشان

كاشان - خبرنگار كيهان:
دومين جشنواره بين المللي فرش ماشيني و دستباف با حضور توليدكنندگان داخلي و خارجي در خانه تاريخي نگين كاشان امروز به كار خود پايان مي دهد.
به گزارش خبرنگار ما از كاشان، دبير دومين جشنواره بين المللي فرش كاشان در اين مراسم گفت: برگزاري اين جشنواره و نمايشگاه فرش كاشان يكي از برنامه هاي تدوين شده توسط كانون هماهنگي دانش و صنعت فرش كشور است كه امسال براي دومين بار در كاشان برگزار مي شود.
محمود برادران برگزاري اين جشنواره در سطح بين المللي را يكي از مهم ترين اهداف برنامه 10 ساله اعلام كرد و افزود: اميدواريم طي مدت برگزاري اين جشنواره اهداف از پيش تعيين شده براي توسعه و رونق صنعت فرش ماشيني و دستباف تحقق يابد.
بنابراين گزارش دومين جشنواره و نمايشگاه بين المللي فرش كاشان با حضور 50 شركت فرش ماشيني و 20 شركت توليدكننده فرش دستباف از شهرهاي اصفهان، تهران، كاشان، يزد و سمنان با هدف حفظ جايگاه فرش كاشان و معرفي توانمندي هاي فرش هاي دستباف و ماشيني به مدت پنج روز از اول آذر در كاشان آغاز به كار كرد كه امروز به كار خود پايان مي دهد.
به گزارش خبرنگار كيهان از كاشان مشاور اقتصادي و بازرگاني مركز ملي فرش ايران از صادرات 2/272 ميليون دلاري فرش طي هفت ماه گذشته خبر داد.
علي ملكي جو در حاشيه دومين نمايشگاه بين المللي فرش كاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود ادامه تحريم هاي اقتصادي آمريكا، بازار فرش دستباف ايران طي ساليان متمادي رونق هميشگي خود را حفظ كرده است.
وي افزود: اين ميزان صادرات فرش از ايران به خارج از كشور در حالي صورت گرفته كه اعمال تحريم هاي آمريكا از ابتداي سال 79 شدت يافته است.

 



4 هزار روستايي نوشهر از آب سالم بهره مند شدند

ساري- خبرنگار كيهان:
مجتمع آبرساني ملكار نوشهر با هدف بهره مندي بيش از 4 هزار نفر از روستاييان شهرستان نوشهر به بهره برداري رسيد.
به گزارش روابط عمومي استانداري، سيدعلي اكبر طاهايي استاندار مازندران، در مراسم افتتاح مجتمع آبرساني ملكار نوشهر، گفت: با بهره برداري از اين پروژه تعداد 4 هزار و 442 نفر از مردم 5 روستاي ملكار، انارور، سنگسرا، حمزه ده عليا و سفلي از آب آشاميدني سالم بهره مند شدند.
وي اظهار داشت: اين پروژه با خط انتقال به طول 5 هزار متر و شبكه توزيع به طول 70 هزار متر در مدت 5 سال احداث و مورد بهره برداري قرار گرفت.
طاهايي اعتبار هزينه شده براي ساخت اين مجتمع را 17 ميليارد و 605 ميليون ريال ذكر كرد و افزود: اين بودجه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبري به شهرستان هاي نوشهر و چالوس و اعتبارات استاني تامين شده است.
استاندار مازندران در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به استعدادهاي فراوان خدادادي مناطق مختلف استان، افزود: با بهره گيري بهينه از اين ظرفيت ها مي توان در جهت توسعه اشتغال و رفع بيكاري گام هاي اساسي برداشت.

 



قائم مقام شهرداري كرج خبر داد
البرز استان نمونه در نمايشگاه جامع مديريت شهري

كرج-خبرنگار كيهان:
شهرداري كرج در ميان كلانشهرهاي كشور موفق شده است در جذب بودجه پيش بيني شده رتبه اول را كسب كند.
قائم مقام شهرداري كرج از معرفي البرز به عنوان استان نمونه در نمايشگاه جامع مديريت شهري و شهرداري هاي كشور خبر داد و تحقق كامل بودجه پيش بيني شده را از دلايل اين موفقيت برشمرد.
مهرداد ترابيان گفت: با توجه به اين كه هيچ كمك دولتي به شهرداري ها نمي شود جذب بودجه از سوي شهرداري ها كار مهمي براي توسعه و پيشرفت كارها و برنامه هاي مديريت شهري است.
وي اظهار داشت: سال جاري كرج به كارگاه عمراني تبديل شد و اين مهم در كنار فعاليت مطلوب شوراي شهر و اجراي چندين طرح مهم فرهنگي، كارنامه قابل قبولي از فعاليت ها در اين استان را در نمايشگاه جامع مديريت شهري به نمايش گذاشت و موجب معرفي البرز به عنوان استان نمونه كشور شد.

 



رئيس شوراي اسلامي شهر آبعلي استعفا كرد

آبعلي- خبرنگاركيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر آبعلي براي پنجمين بار تغيير كرد.
رضا اسماعيلي در اعتراض به عدم همكاري شهرداري آبعلي در اجراي مصوبات شوراي اسلامي اين شهر و همچنين عدم همكاري برخي نهادهاي خدمت رسان با اين شورا از سمت خود كناره گيري كرد. براساس اين گزارش به دنبال اين استعفا شوراي اسلامي شهر آبعلي تشكيل جلسه داد و به اتفاق آرا علي اصغر بابايان را به عنوان رئيس جديد اين شورا انتخاب كرد.

 



طبس مستعد پرورش شتر شيري است

يزد- خبرنگار كيهان:
مشاور معاون وزير جهاد كشاورزي گفت: با توجه به ظرفيت هاي موجود در طبس اين شهرستان مستعد پرورش شتر شيري است.
محمدرضا ملاصالحي افزود: با توجه به وجود جمعيت قابل توجه شتر در طبس و به ويژه برخورداري از نيروهاي مستعد، تحصيل كرده و علاقه مند، ظرفيت تأسيس واحد پرورش شتر شيري در اين شهرستان وجود دارد.
وي اظهار داشت: از سوي يكي از شترداران شهرستان طبس ايده هاي جديد و خوبي درباره توليد شير شتر در قالب نيمه صنعتي مطرح شده كه مورد توجه معاون وزير جهاد كشاورزي در امور دام قرار گرفته و در همين راستا از فعاليت هاي انجام شده در اين زمينه در شهرستان طبس بازديد مي شود.
وي خاطرنشان كرد: سال هاست كه كار توليد، فرآوري و بسته بندي شير شتر در كشورهاي عربي به ويژه عربستان، امارات و ليبي انجام مي شود كه با توجه به وجود جمعيت قابل توجه شتر در كشورمان به طور قطع ظرفيت توليد و فرآوري شير شتر در ايران نيز وجود دارد كه تاكنون مورد غفلت قرار گرفته است.
مشاور معاون وزير جهاد كشاورزي در امور دام يادآور شد: مهم ترين مزيت شير شتر نسبت به شير گاو اين است كه شير شتر به صورت ارگانيك و در شرايطي كاملا طبيعي و در كمترين تماس با مواد دارويي و شيميايي توليد مي شود.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه پرورش شتر در سيستم سنتي به طور كامل به مراتع وابسته است و در حال حاضر مراتع از نظر وسعت و كيفيت سير نزولي دارد، امكان توسعه اين سيستم در دراز مدت وجود ندارد ضمن اينكه معمولا نسل جديد هم علاقه اي به سيستم سنتي ندارد كه برهمين اساس بايد سيستم هاي شترداري نيز متناسب با شرايط اين گونه دامي و مقتضيات مناطق جغرافيايي تغيير كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14