(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 9 آذر 1390- شماره 20086

حديث دشت عشق
اعتراض پيروزي اصرار فدراسيون فوتبال
اخبار كوتاه از فوتبال
تيم هاي محمدي و كاوه قهرمان دور رفت ليگ برتر كشتي
7 ميليون پاداش المپيكي ها براي كسب سهميه
سليمي پرچمدار كاروان ايران در المپيك 2012
زمان برگزاري ديدارهاي مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي اعلام شد
معصومي: تمام نشده ام، مي توانم مبارزه كنم
شگفتي ساز جام دوازدهم به تيم ته جدولي باخت
 



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «احسان قاسمي»
شهادت با ذكر يا اباعبدالله(ع)
طلبه شهيد «احسان قاسم پور» كه صادقانه و عاشقانه در مناي معبود، جان خود را تقديم نمود، فاتح عمليات هاي والفجر مقدماتي، والفجر1، والفجر 8، كربلاي 4 و كربلاي 5، كه فعاليت هاي تبليغي او در جبهه جنوب و غرب در لشكر سيدالشهداء(ع) زبانزد بود، راستي چه توفيق بزرگي است كه انسان بتواند عمر 25 ساله را در جهاد و علم و معنويت سپري كند!
... شب عمليات بود، 23 دي ماه 65، ساعاتي قبل از رزم بي امان و عمليات پرتوان و اين احسان بود كه با سخنراني پرشور و جذاب خود براي رزمندگان از منزلت جهاد في سبيل الله مي گفت و بعد هم در تهاجم شبانه به كفتاران بعثي تيري به پهلوي چپش خورد و به آرامي با ذكر يا اباعبدالله سر بر سلاحش گذاشت، سجده شكر كرد و به لقاء پروردگارش رسيد.
طلبه بسيجي شهيد «احسان قاسمي»، سال 1340 در راوند كاشان متولد شد و در 24/10/1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) شهيد شد.

 



دربي هفتاد و سوم 18 آذرماه برگزار مي شود
اعتراض پيروزي اصرار فدراسيون فوتبال

دربي هفتاد و سوم تهران ميان استقلال و پيروزي 18آذر برگزار مي شود.
پس از اين كه استقلال و پيروزي با غلبه بر حريفانشان به مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي صعود كردند، سازمان ليگ زمان برگزاري دربي هفتاد و سوم و رويارويي اين دو تيم را 18آذر اعلام كرد. براين اساس بازي هاي اين دو تيم در هفته شانزدهم ليگ برتر برگزار نخواهد شد و به جاي اين دو ديدار، بازي حذفي انجام خواهد شد. البته اين زمان با اعتراض باشگاه پيروزي روبرو شده، اما سازمان ليگ با توجه به برنامه هاي فوتبال ايران دريك نگاه اين اعتراض را وارد نمي داند و معتقد است كه بايد باشگاه ها براساس آن برنامه وضعيت خود را مشخص مي كردند.
محمد رويانيان مديرعامل باشگاه پيروزي برگزاري بازي ديدار دربي در 18آذر را «جفا» در حق باشگاهش خواند، اما محمدي رئيس سازمان ليگ از برگزاري قطعي اين بازي در تاريخ اعلام شده خبر داد.
اعتراض باشگاه پيروزي
رويانيان مديرعامل پيروزي در اين خصوص مي گويد: دو بازيكن كليدي ما محروم هستند و دو بازيكن مهم ما نيز با مصدوميت روبه رو هستند و با شرايط موجود و فاصله كمي كه با بازي استقلال وجود دارد نمي توانيم برابر اين تيم خوب ظاهر شويم. به نظرم اين جفا در حق پيروزي است. وي ادامه داد: از سازمان ليگ تشكر مي كنم كه به ما اين اجازه را داده اند كه به جاي شيث رضايي و محمد نصرتي دو بازيكن ديگر را به تيم اضافه كنيم، اما بايد بگويم كه در فاصله كم باقي مانده تا دربي از كجا مي توانيم دو بازيكن خوب جذب كنيم، ضمن اين كه تاريخ دربي را خيلي سريع اعلام كردند و بهتر بود از پيش تاريخي را براي بازي مشخص مي كردند.
دفاعيه سازمان ليگ
اما واكنش سازمان ليگ نيز به اين اعتراض جالب توجه بود. عزيز محمدي در اين باره گفت: آيا باشگاه ها بايد براي سازمان ليگ تعيين تكليف كنند كه بازي ها در چه تاريخي برگزار شود؟ آيا اگر زمان اين بازي تغيير كند تضميني وجود دارد كه تيم ها در جريان بازي هاي ليگ بازيكنان شان مصدوم نشده يا دچار محروميت انضباطي نشوند؟ محمدي در پاسخ به اين پرسش كه «اگر به عنوان مثال استقلال روز دوشنبه شكست مي خورد و يا براي پيروزي اين اتفاق مي افتاد آيا باز هم تغييري در برگزاري هر يك ديدارهاي اين دو تيم در هفته شانزدهم ليگ برتر ايجاد مي شد؟»، گفت: خير تغييري ايجاد نمي شد. آن گاه اين موضوع به شكل ديگري بود و هر يك از دو تيمي كه صعود كرده بودند به مانند ديگر تيم هاي ليگ برتري در هفته شانزدهم به ميدان مي رفتند و بازي هاي آنها در جام حذفي طبق برنامه برگزار مي شد.
وي در خاتمه تصريح كرد: يكي از اهداف اصلي ما از برگزاري دربي در تاريخ 18 آذرماه اين است كه ديدار تيم هاي استقلال و پيروزي در روز جمعه برگزار شود تا هواداران دو تيم راحت تر در ورزشگاه آزادي حضور پيدا كرده و اين بازي مورد استقبال خوبي قرار گيرد. البته شرايط برگزاري اين بازي در روز تعطيل براي برگزاركنندگان آن نيز راحت تر و بهتر است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

حماسه ملبورن چهارده ساله شد
روز گذشته مصادف با يكي از بيادماندني ترين روزهاي تاريخ فوتبال ايران بود كه شايد ديگر تكرار نشود. 14 سال پيش يعني در تاريخ 8 آذر 1376 دو تيم ايران و استراليا در بازي برگشت رقابت هاي انتخابي جام جهاني 1998 در ورزشگاه ملبورن برابر هم قرار گرفتند. ديدار رفت 1-1 مساوي شد و اين مسئله شرايط خوبي را براي استراليا فراهم كرده بود. ميزبان تا اوايل نيمه دوم دو گل زد و البته شايد 10 گل نيز نزد. تا آن زمان از بازي، هيچ ايراني اميد به صعود نداشت، اما به يكباره ورق برگشت و كريم باقري و خداداد عزيزي در عرض 5 دقيقه دو بار گلزني كردند تا ايران به جاي ميزبان مدعي خود راهي فرانسه شود.
جباري آمد، كرار قهر كرد
به دنبال اتفاقاتي كه در دقايق پاياني ديدار استقلال- سايپا مهر كرج رقم خورد استقلالي ها با حواشي زيادي دست به گريبان بوده اند كه آخرين آن قهر جاسم كرار از تمرينات اين تيم بود. تمرين روز گذشته استقلال در ورزشگاه دستگردي برگزار شد. در تمرين ديروز كرار زودتر از مجتبي جباري به زمين چمن وارد شد و در شرايطي كه هافبك معترض آبي پوشان براي وزنه زدن به سالن بدنسازي رفته بود با او مواجه نشد. زماني كه جباري از بدنسازي فراغت يافت و به زمين چمن آمد هافبك عراقي استقلال ورزشگاه را ترك كرد و به اين وسيله اعتراض خود را به اتفاقات اخير نشان داد. اين درحالي است كه مجتبي جباري و جاسم كرار از سوي پرويز مظلومي در اختيار باشگاه قرار گرفتند. پيش از آغاز تمرين جلسه اي با حضور منصور پورحيدري، پرويز مظلومي، فرهاد مجيدي و مجتبي جباري برگزار شد كه در آن پيرامون اتفاقات ديدار روز دوشنبه استقلال- سايپا مهر گفت وگو شد.
كريمي اصرار به جدايي از شاهين دارد
مديرعامل باشگاه شاهين بوشهر ضمن اعلام اينكه جلسه وي با كريمي بي نتيجه بوده است، گفت: كريمي تغيير موضع نداده و همچنان اصرار بر جدايي از تيم شاهين دارد. علي دادگر اظهار داشت: متأسفانه در جلسه دوشنبه شب فيروز كريمي همچنان بر استعفايش اصرار داشت و تا اين لحظه در موضع وي تغييري ايجاد نشده است. البته موضع ما نيز كاملا مشخص است و با توجه به اينكه كريمي با باشگاه شاهين بوشهر قرارداد دارد با استعفاي او موافقت نمي كنيم.
15 آذر ليگ قهرمانان آسيا قرعه كشي مي شود
قرعه كشي رسمي مرحله مقدماتي ليگ قهرمانان آسيا و اي اف سي كاپ 2012 در روز 6 دسامبر 2011 مطابق با 15 آذر 90 در مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار خواهد شد. سپاهان و پيروزي به صورت مستقيم در ليگ قهرمانان آسيا شركت مي كنند و ذوب آهن و استقلال هم در صورتي كه در پلي آف موفق به شكست حريفانشان شوند، مي توانند مجوز حضور در مرحله گروهي ليگ قهرمانان را پيدا كنند.
بلاژويچ تهديد به اخراج كرد
سرمربي تيم فوتبال مس كرمان با وجود برد تيمش مقابل فجر سياسي در جام حذفي از عملكرد بازيكنانش انتقاد كرد. ميروسلاو بلاژويچ در نشست خبري پس از بازي مقابل فجر سپاسي از كيفيت بازي بازيكنانش و كيفيت زمين انتقاد كرد و گفت: از بازيكنان اصلا راضي نيستم و قطعا تعدادي از بازيكنان كه با قراردادهاي كلان به تيم آمده اند، در نيم فصل دوم ديگر در تيم ما نخواهند بود.
كرايف ، ژاوي را شايسته دريافت توپ طلا دانست
درحالي كه بسياري از مربيان و بازيكنان فوتبال جهاني مسي و كريستيانو رونالدو را شايسته كسب توپ طلاي فوتبال جهان در سال 2011 مي دانند يوهان كرايف اسطوره فوتبال هلند و بارسلونا، ژاوي را شايسته كسب اين عنوان جهاني و ارزشمند مي داند. وي در نشستي خبري با رسانه هاي اسپانيا گفت: انتخاب بهترين بازيكن فوتبال جهان براساس سليقه راي دهندگان است، بدون آن كه به معيارهاي فني و ارزشي توجه شود. اعتراف مي كنم كه مسي بازيكن استثنايي و فوق العاده اي است و اين شايستگي را دارد كه براي سومين سال پياپي اين عنوان را به دست آورد، اما او دو سال پياپي است كه اين عنوان را با شايستگي به دست مي آورد و معتقدم كه امسال نوبت ژاوي است. او شايسته ترين فرد در كسب اين عنوان است. البته بايد اين را هم بگويم كه اينيستا هافبك خوش تكنيك اين تيم هم توانايي و شايستگي لازم براي انتخاب در اين راي گيري دارد.
گزينه سرمربيگري پيروزي در راه روسيه
باشگاه آنژي ماخاچ كالاي روسيه خواهان به خدمت گرفتن اسون گوران اريكسون شد. اين مربي 63 ساله سوئدي يكي از گزينه هاي مربيگري تيم فوتبال پيروزي است و قرار است تا پايان هفته پاسخ پيشنهاد مسئولان اين تيم ايراني را بدهد. اين درحالي است كه به نظر مي رسد وي از پيشنهاد تيم روسي استقبال كرده است. آنژي كه پيش تر بازيكناني چون ساموئل اتوئو، روبرتو كارلوس و يوري ژيركف را به خدمت گرفته باب مذاكره با مربي پيشين لسترسيتي را باز كرده است.

 



تيم هاي محمدي و كاوه قهرمان دور رفت ليگ برتر كشتي

قهرماني تيم هاي خونه به خونه بابل و ثامن الحجج(ع) سبزوار در دور رفت ليگ برتر كشتي آزاد قطعي شد.
درحالي كه يك هفته به پايان دور رفت رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد مانده است، در گروهA تيم خونه به خونه بابل با هدايت غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي، با كسب چهار پيروزي پياپي صدرنشين گروه است و نفت تهران با چهارا متياز از سه مسابقه در رده دوم قرار گرفته است. درگروهB نيز، تيم مؤسسه ثامن الحجج(ع) سبزوار با كسب هشت امتياز از چهار ديدار خود در صدر اين گروه قرار دارد و نيروي زميني ارتش با كسب دو پيروزي در جايگاه دوم ايستاده است. محسن كاوه سرمربي تيم ثامن الحجج(ع) است.
اما، ديدارهاي هفته پنجم و پاياني دور رفت ليگ برتر كشتي آزاد باتوجه به حضور تيم ملي كشتي آزاد ايران در رقابت هاي آزمايشي المپيك 2012 لندن و همچنين ايام سوگواري حضرت اباعبداله الحسين(ع) روز دوشنبه 21 آذرماه برگزار خواهدشد.

 



پول ها تا پايان هفته به حساب فدراسيون هاي ورزشي واريز مي شود
7 ميليون پاداش المپيكي ها براي كسب سهميه

كميته ملي المپيك ايران به ورزشكاراني كه براي ايران در المپيك 2012 سهميه بگيرند، هفت ميليون تومان پاداش مي دهد.
بنا به پيشنهاد مسئولان كميته ملي المپيك و تأييد اعضاي هيئت اجرايي اين كميته، قرارشد پاداش درنظر گرفته شده براي المپين ها در المپيك2012 هفت ميليون تومان باشد. در بازي هاي المپيك پكن اين پاداش مبلغي معادل پنج ميليون تومان بود كه ازطرف كميته به المپين ها پرداخت شد.
با توجه به ادامه داشتن رقابت هاي انتخابي المپيك تا اوايل سال آينده، در مرحله نخست قرار است پاداش 30 ورزشكاري كه تاكنون موفق به كسب جواز ورود به المپيك شدند، تا اوايل هفته آينده به حساب فدراسيون هاي مربوطه واريز شود تا در اختيار ورزشكاران قرار دهند. ساير ورزشكاراني هم كه از اين پس سهميه دريافت مي كنند در نوبت بعد، پاداش خود را دريافت خواهند كرد.
كادر فني و سرپرستي رشته هاي اعزامي به بازي هاي لندن هم پاداش دريافت خواهندكرد. به اين ترتيب كه نصف پاداش مجموع سهميه هاي كسب شده به سرمربيان و كادر فني و سرپرستي اختصاص خواهديافت. به عنوان مثال، اگر در كشتي فرنگي هر هفت سهميه مجاز توسط نمايندگان ايران كسب شود، مجموع پاداش اختصاص يافته به هفت كشتي گير 49 ميليون تومان خواهدبود كه دراين ميان نيمي از اين مبلغ معادل 524. ميليون به محمد بنا پرداخت خواهدشد. با توجه به اين كه امكان دريافت سهميه هاي بيشتر در رشته ها وجود دارد پاداش كادرفني و سرپرستي تيم ها پس از پايان مسابقات انتخابي به آنها اختصاص مي يابد.

 



سليمي پرچمدار كاروان ايران در المپيك 2012

به احتمال فراوان بهداد سليمي پرچمدار كاروان ايران در بازي هاي المپيك 2012 لندن خواهدبود.
با توجه به اعزام رشته هاي وزنه برداري، شنا، تيروكمان، دوچرخه سواري، شمشيربازي، جودو و تيراندازي به عنوان گروه نخست كاروان ايران به بازي هاي المپيك لندن، بهداد سليمي شاخص ترين چهره كاروان ورزشي ايران به حساب مي آيد، به احتمال فراوان پرچمدار كاروان ايران در لندن خواهدبود. اين قهرمان سنگين وزن و ارزنده ايران كه اخيرا در مسابقات قهرماني جهان با شكست ركورد يك ضرب بر بام دنيا ايستاد، يكي از شانس هاي قطعي نشان طلاي ايران در المپيك محسوب مي شود.
البته پيش بيني مي شد كه دراين دوره چهره هايي مانند يوسف كرمي و حميد سوريان از شانس هاي پرچمداري كاروان ايران باشند كه به دليل برنامه زمان بندي مسابقات و رقابتهاي تيم هاي تكواندو و كشتي در هفته پاياني بازي ها اين اتفاق ممكن نيست.
براين اساس بهداد سليمي وزنه بردار خوش آتيه ايران و دارنده ركورد سنگين وزن دنيا شانس بسيار زيادي براي پرچمداري كاروان در روز افتتاحيه بازي هاي المپيك خواهد داشت.

 



زمان برگزاري ديدارهاي مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي اعلام شد

تيم هاي فوتبال استقلال و پيروزي ساعت 15:16 روز جمعه هجدهم آذرماه در چارچوب مرحله يك چهارم نهايي مسابقات جام حذفي به مصاف هم مي روند.
از سوي سازمان ليگ برتر برنامه ديدارهاي مراحل يك چهارم نهايي و نيمه نهايي رقابت هاي جام حذفي اعلام شد. برنامه اين ديدارها به شرح زير است.
مرحله يك چهارم نهايي:
جمعه - 18/9/90
¤ پيروزي - استقلال( ساعت 15:16- ورزشگاه آزادي تهران)
پنج شنبه - 24/9/90
¤ داماش گيلان - شاهين بوشهر (ساعت و مكان برگزاري اين ديدار پس از قرعه كشي مشخص مي شود)
¤ فولادخوزستان - شهرداري ياسوج (ساعت و مكان برگزاري اين ديدار پس از قرعه كشي مشخص مي شود)
دوشنبه - 28/9/90
¤ صباي قم - مس كرمان، ساعت 30:14، ورزشگاه يادگار امام (ره) قم
مرحله نيمه نهايي:
جمعه - 9/10/90
¤ برنده ديدار پيروزي - استقلال با برنده ديدار فولادخوزستان - شهرداري ياسوج
¤ برنده ديدار داماش گيلان - شاهين بوشهر با برنده ديدار صباي قم - مس كرمان

 



به نظر كادر فني احترام مي گذارم
معصومي: تمام نشده ام، مي توانم مبارزه كنم

دارنده دو مدال نقره و برنز جهان گفت: به نظر كادر فني تيم ملي كشتي آزاد مبني بر دعوت نشدنم به اردو احترام مي گذارم.
فردين معصومي آزادكار وزن 120 كيلوگرم با بيان اين مطلب افزود: نظر كادر فني براي من قابل احترام است و خودم نيز قبول دارم به دليل ناكامي در مسابقات جهاني استانبول انتقادهايي به عملكردم وارد است ولي براي جبران، تمرينات جدي ام را آغاز كرده ام. برخلاف برخي اظهارنظرها در مورد اينكه من به آخر خط رسيده ام و بايد از دنياي قهرماني خداحافظي كنم ولي هنوز توان كشتي گرفتن را در خودم مي بينم.
معصومي كه كار خود را از مسابقات ليگ برتر كشتي آزاد در تركيب تيم ثامن الحجج(ع) آغاز كرده است، اظهار داشت: مربيان تيم ملي به دنبال بهترين ها هستند تا تيم آماده اي را روانه ميدانهاي برون مرزي و در نهايت المپيك لندن كنند براين اساس من هم براي اينكه بتوانم در مسابقات گزينشي به ميدان بروم با تمام وجود تمرين مي كنم.
وي تاكيد كرد: حضور در رقابت هاي ليگ برتر فرصت مناسبي است تا خودم را پيدا كنم، هنوز توان كشتي گرفتن را دارم به همين دليل به طور منظم تمريناتم را دنبال خواهم كرد و براي پيروزي بر تك تك مدعيانم برنامه ريزي كرده ام ولي همه چيز روي تشك مبارزه مشخص مي شود. در صورت تصاحب دوبنده تيم ملي، ناكامي المپيك 2008 پكن را در المپيك 2012 لندن جبران مي كنم.

 



شگفتي ساز جام دوازدهم به تيم ته جدولي باخت
شكست بد شاگردان ولاسكو

تيم ملي واليبال ايران در كمال شگفتي در سه ست پياپي مقابل چين ته جدولي تن به شكست داد و اين در حالي است كه اشتباهات شاگردان «خوليو ولاسكو» در اين ديدار آزاردهنده بود.
تيم ايران بامداد ديروز در «فوكوئوكا»ي ژاپن با حساب 3 بر صفر و با نتايج (19 بر 25)، (19 بر 25) و (17 بر 25) مقابل چين تن به شكست داد.
شاگردان ولاسكو كه تا به امروز در ديدار مقابل تيم هاي ژاپن (ميزبان)، صربستان(قهرمان اروپا)، لهستان (تيم سوم ليگ جهاني)، آرژانتين (قهرمان آمريكاي جنوبي)، مصر (قهرمان آفريقا) به برتري رسيده بود، باشكست مقابل چين شانس صعود به رقابت هاي المپيك را تقريبا از دست داد. تيم ايران پيش از اين مقابل تيم هاي كوبا و آمريكا هم تن به شكست 3 بر صفر داده بود.
- برنامه ديدارهاي تيم ملي در ادامه رقابت ها به اين شرح است:
جمعه: 11/9/90
¤ ايران ..................... برزيل (ساعت 30:5)
شنبه: 12/9/90
¤ ايران...................... روسيه (ساعت 30:5)
يكشنبه: 13/9/90
¤ ايران...................... ايتاليا (ساعت 30:9)

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14