(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 9 آذر 1390- شماره 20086

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عادت مي كنيد ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
ازدواج (گفت و شنود)
گسترش روابط اقتصادي تهران- مسكو تا بالاترين سطح ممكن
بيانيه فعالان استاني جبهه متحد: گروه هاي اصولگرا در انتخابات مجلس به ليست واحد خواهند رسيد
ولايتي: سناريوهاي اخير غرب عليه ايران هيچ اثر بازدارنده اي ندارد
آمريكا و اروپا صورت خود را با سيلي سرخ نگه مي دارند! (خبر ويژه)
اسرائيل: زلزله انقلاب ها زير سر ايران است (خبر ويژه)
روايت يك عضو اپوزيسيون از روسپي گري سبزهاي خارج نشين (خبر ويژه)



عادت مي كنيد ! (يادداشت روز)

تلاش براي حداكثري كردن فشار بر ايران درست در شرايطي صورت مي گيرد كه فشار بر غرب در منطقه حداكثر شده است. عيني ترين ارزيابي ها درباره شرايط منطقه حاكي از آن است كه مجموعه تحولات در حال پيش روي به سمتي است كه آمريكايي ها آن را روي كار آمدن عناصر نامطلوب مي خوانند. درست كه آمريكا چند ماه است تلاش مي كند از طريق ارتباط گيري با انقلابيون منطقه، وادار كردن ديكتاتورها به اصلاحات صوري و خارج كردن فرايندهاي انقلابي از كف خيابان روند اين انقلاب ها را مديريت كند ولي نتيجه به هيچ وجه آن چيزي نيست كه آمريكايي ها مي خواستند. منطقه در حال اسلامي تر شدن است و كساني روي كار مي آيند كه خواهان جمع شدن همه بساط غرب -بساطي كه ظرف حدود يك قرن پهن شده- هستند.
اگر كسي بخواهد عمق خسراني را كه آمريكا در اثر انقلاب هاي منطقه گرفتار آن شده دريابد كوتاه ترين راه اين است كه به ادبيات اسراييل در اين باره مراجعه كند. بيش از 6 ماه است كه هيچ مقام اسراييلي درباره اين موضوع سخن نگفته الا اينكه از آينده آن ابراز ترس كرده است. مهم ترين نگراني اسراييلي ها آن است كه ديكتاتورهاي منطقه كه به مدت چند دهه به مثابه سدي در مقابل خشم فزاينده و بي امان مردم منطقه عليه صهيونيسم عمل مي كردند، اكنون ديگر از بين رفته اند. مهم ترين سوال براي امنيت رژيم جعلي اسراييل اين است كه از اين به بعد چه كسي اين نفرت تاريخي را مهار خواهد كرد؟ و اگر نتوان سدي بر سر راه اين خشم بي امان كشيد، آن وقت چه بر سر موجوديت رژيم نيمه جان صهيونيستي خواهد آمد؟مدتي در اوايل كار، صهيونيست ها سعي مي كردند بگويند ماجراي انقلاب هاي منطقه اساسا به آنها ربطي ندارد. بسياري از مقام هاي رژيم صهيونيستي و در راس آنها نتانياهو و باراك اصرار داشتند كه ريشه انقلاب هاي منطقه مسائل اجتماعي و اقتصادي و حداكثر روحيات ضد ديكتاتوري مردم است و اين انقلاب ها ربطي به ضديت مردم منطقه با آمريكا و اسراييل ندارد. به همين دليل بود كه عاموس يادلين رييس سابق اطلاعات نظامي اسراييل -كه به دليل ناتواني از پيش بيني اين تحولات بركنار شد- در همان ماه هاي آغازين تحولات منطقه در دانشگاه تل آويو سخنراني كرد و گفت اسراييل بايد از اين تحولات استقبال كند چرا كه بهار عربي منجر به روي كار آمدن دولت هاي دموكراتيك در منطقه خواهد شد و دموكراسي ها در كل نسبت به جنگ بي ميل هستند.
اشتباه يادلين اين بود كه حاضر نبود خود را با اين مسئله درگير كند كه آن مردمي كه بناست دموكراسي هاي آينده در منطقه را بسازند چه كساني هستند و چگونه فكر مي كنند. اين تحليل كه دموكراسي در منطقه به نفع آمريكا و اسراييل است تنها زماني صحيح خواهد بود كه مردم منطقه كاملا سكولار شده و روحيات و باورهاي ديني خود را از دست داده باشند. در واقع منظور آمريكايي ها و اسراييلي ها هم وقتي از دموكراسي سخن مي گويند چيزي جز اين نيست كه نوعي نظام سكولار كه فرهنگ ليبراليسم را در دستور كار خود قرار داده و در اقتصاد كاپيتاليستي رفتار مي كند بر سر كار باشد. در تعريف آمريكايي و اسراييلي از دموكراسي باور ارتدوكس «بايد اكثريت حاكم باشد» چندان جايي ندارد همچنان كه همين الان هم در آمريكا كه خود را بزرگترين دموكراسي جهان مي خواند اكثريت حاكم نيست و يك اقليت يك درصدي بر 99 درصد مردم حكومت مي كنند.
زمان زيادي طول نكشيد تا عمق اشتباه تحليل يادلين آشكار شود. مئير داگان رييس سابق موساد كه مدت هاي طولاني در راس شنيع ترين جنايت هاي اسراييل عليه مردم منطقه بوده و بهتر از هر كسي از عمق نفرت اين مردم نسبت به اسراييل آگاه است، نخستين كسي بود كه زنگ خطر را به صدا در آورد. داگان-كه او هم به دليل اختلاف نظر با تيم باراك و نتانياهو از كار بركنار شد- از زمان آغاز انقلاب هاي منطقه تا كنون در بيش از 4 سخنراني به تفصيل استدلال كرد كه در اثر اين انقلاب ها خطري عليه اسراييل در حال شكل گيري است كه با هيچ خطر ديگري در گذشته قابل مقايسه نيست. سخنان معروف داگان در مركز مطالعات عبري دانشگاه بيت المقدس همچون پتكي بر سر كابينه نتانياهو فرود آمد طوري كه پس از آن سخنراني تقريبا همه مقام هاي دولت جعلي اسراييل عليه داگان موضع گرفتند و او را متهم به اظهار نظر غير مسئولانه درباره اسرار امنيت ملي كردند. همه حرف داگان خطاب به سران تل آويو اين بود كه منطقه به شدت در حال ضد اسراييلي و ضد آمريكايي شدن است، آمريكا در منطقه تضعيف شده و ديگر قدرت سابق را ندارد و اگر هم داشت ديگر حفظ امنيت اسراييل اولويت اصلي آن نبود چرا كه آمريكا اكنون اولويت هاي مهم تري در منطقه پيدا كرده است و نهايتا هم اين كه داگان عقيده داشت خطري كه از مصر و ليبي موجوديت و امنيت اسراييل را تهديد خواهد كرد بي نهايت از خطرهاي موهوم ديگري كه تيم باراك- نتانياهو بر آن تاكيد دارد بزرگتر است. در واقع قضيه اصلا اينطور نيست كه داگان پيشگوي خوبي بود. مسئله فقط اين است كه او به دليل جنس كارش، روحيات و تفكر مردم خاورميانه را به خوبي مي شناخت و مي دانست كه در اين منطقه دموكراسي هيچ معنايي جز دشمني سازش ناپذير با اسراييل و تلاش براي محو كردن آن ندارد.
جالب است كه تيم دنيس راس در واشينگتن هم با ارزيابي امثال داگان موافق تر بودند تا ارزيابي كه دولت غاصب تل آويو به آنها مي داد. دنيس راس كه اخيرا به دليل ناتواني از هماهنگ كردن مواضع تل آويو- واشينگتن از سمت خود استعفا داد، عقيده داشت اسراييل به قدري در منطقه ضعيف شده كه اگر خواهان بقاست چاره اي جز امتياز دادن ندارد و بايد روحيه متكبر و جنگي خود را كنار بگذارد.
پس از چند ماه مقاومت در مقابل اين تحليل ظاهرا دولت غاصب تل آويو خود به اين نتيجه رسيده است كه دوران بي بازگشتي از سقوط براي آن آغاز شده است. ارزيابي هاي موسسه مطالعات امنيت ملي اسراييل كه اخيرا منتشر شده نشان مي دهد كه شيب سقوط استراتژيك اسراييل و آمريكا در منطقه بي سابقه است و برچيده شدن سپر امنيتي به نام ديكتاتورهاي آمريكا در منطقه آغاز دور جديدي از مشكلات امنيتي براي اين رژيم را نويد مي دهد. اسراييلي ها اكنون مي بينند كه ماشين جنگي آنها به وضوح ناكارآمد شده است. در همين ماجراي اخير شليك چند راكت از جنوب لبنان به سوي سرزمين هاي اشغالي واكنش اسراييل آنقدر سست و بي مايه بود كه حتي صداي غربي ها را هم در آورد. بسياري از ناظران غربي گفتند واكنش ضعيف اسراييل نشان مي دهد اين رژيم از اينكه با ادبيات تهديد و حمله نظامي با مردم منطقه سخن بگويد مي ترسد و حتي حاضر است فرود آمدن موشك هاي مقاومت بر سر خود را تحمل كند ولي دم بر نياورد. در واقع كاملا واضح است كه اكنون نظامي گري تبديل به نقطه ضعف بنيادين رژيم غاصب صهيونيستي شده است. پارادوكس غير قابل حل تل آويو در اينجا اين است كه اگر نيروي نظامي خود را به كار نگيرد هر روز فشارهاي امنيتي بيشتري از جانب انقلابيون منطقه به آن وارد خواهد شد و اگر اين كار را بكند و مثلا مجددا جنگي جديد در منطقه به راه بيفتد آن وقت ترديدي نيست كه اين جنگ آخرين جنگ اسراييل خواهد بود و مردم به پا خاسته منطقه كار اين رژيم را براي هميشه يكسره خواهند كرد.
حال با اين صورت مسئله مي توان به سراغ موضوع تجميع فشارها بر ايران رفت و از عاقبت آن پرسش كرد. واقعا آيا فشار آوردن بر ايران مي تواند اين حجم از مشكلات ژئوپلتيكي و امنيتي براي اسراييل و آمريكا را كه روز به روز در حال بيشتر شدن است و با پيروزي اخوان المسلمين در انتخابات مصر به اوج خواهد رسيد، حل كند؟ واضح است كه كار از اين حرف ها گذشته است و آقاي نتانياهو مجبور است به شنيدن صداي امام خميني از بيخ گوشش عادت كند. فشار به ايران تنها اين صدا را بلند تر خواهد كرد و بس.
مهدي محمدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ ما مصيبت زده كرب وبلائيم حسين
بال و پر سوخته آل عبائيم حسين
بس كه خون دل از اين ديده ز غم هاي تو رفت
همنشين لب درياي بكائيم حسين
عمر دنيا نرسد چون به عزاداري تو
تا قيامت ز غمت عقده گشاييم حسين
(شعر از ژوليده)
0383---0913
¤ گام نخستي كه مجلس در ارتباط با كاستن رابطه با دولت خبيث انگليس برداشت مورد تاييد و تشويق ملت ايران اسلامي است. به اين دولت استعمارگر پير اعلام مي كنيم اگر توانستي چندين درخت را در باغ ملي قلهك از بين ببري و يا مبادرت به تحريم كرده اي ما ريشه تو را در ايران اسلامي خواهيم زد.
طالعي
¤ هر ايراني بايد به فرزند يا فرزندانش وصيت كند كه هيچ وقت كينه انگليسي ها را از دل بيرون نكند. تمام دشمني ها و رذالت هايي كه عليه ملت ايران شده و يا در حال انجام شدن است انگليس در آن نقش اصلي و اساسي دارد.
عليمرداني
¤ سران اتحاديه عرب كه تاكنون در مقابل آمريكا ذليل و تو سري خور بوده اند لااقل اجازه بدهند سوريه كه مقابل آمريكا ايستاده آبروي آنان را حفظ كند و مرتب در حق اين كشور نامردي نكنند.
7822---0936
¤ مواضع اخير تركيه در قبال بيداري اسلامي منطقه و سوريه نشان از عدم اعتماد اين دولت به اكثريت مردم مسلمان تركيه و انفعال در مقابل فشارهاي غرب است.
7322---0912
¤ برنامه هاي كوتاه سيما در هفته بسيج چندان راضي كننده نيست. شايسته است از آن همه ايثار و رشادت و شكوه اين شجره طيبه بخش كوچكي به نمايش گذاشته شود.
8157---0915
¤ چرا بايد رسم پرچم رژيم غاصب و نامشروع صهيونيستي در كف ورودي دانشگاه تهران به تاخير بيفتد. صراحتا مي گويند اين كار ممكن است موجب تنش بشود! بفرماييد اگر نگران تنش بوديم پس چرا انقلاب كرديم؟
7649---0913
¤ بيش از يك ماه است كه برنج خود را به اداره غله بابل تحويل داده ايم ولي از پول آن خبري نيست. در نتيجه براي مخارج منزل مجبور شديم از طلاجات خانواده استفاده كنيم. از مسئولين امر به ويژه جهاد كشاورزي استمداد مي طلبيم.
نورعلي جانباز از كياكلاي قائم شهر
¤ از مسئولين شهرستان پاكدشت درخواست مي شود نسبت به رفع مشكل آب مردم همت كنند و از قول هاي غيرعملي پرهيز كنند.
عباسي
¤ خادمان مسجد علي رغم زحمت هاي زيادي كه مي كشند از قشر بسيار ضعيف جامعه هستند و از سوي مسئولين به آنان توجهي نمي شود. جا دارد مورد رسيدگي قرار بگيرند.
0848---0936
¤ چرا از مسكن مهر شهرستان سلمانشهر مازندران هيچ خبري نيست؟ ازمسئولين وزارت راه و شهرسازي درخواست پيگيري دارم.
4893---0919
¤ جانباز 35% از ناحيه پا هستم و منزلم حوالي ميدان ولي عصر(عج) قرار دارد هر روز كه در داخل طرح ترافيك تردد مي كنم جريمه مي شوم و براي ثبت نام فقط به جانبازان بالاي 70% مجوز مي دهند آيا جانبازاني كه از ناحيه پا كمتر از 70% جانبازي دارند نبايد برايشان حقي قائل شد. از شهرداري تهران درخواست مي شود براي اين قشر هم تسهيلاتي در نظر گرفته شود.
7141---0912
¤ از مسئولين محترم دولتي درخواست مي شود نسبت به گازكشي و رفع مشكل و شيرين كردن آب شرب شهرستان خور و بيابانك اقدام نمايند.
1089---0913
¤ در شهرستان خلخال كه بيش از ده هزار جمعيت دارد فقط يك نفر داراي تخصص سونوگرافي وجود دارد كه او هم مرد است. لذا زنان به خاطر رعايت مسائل شرعي مجبورند به شهرستان هاي اردبيل، تبريز و رشت مراجعه نمايند. از مسئولين وزارت بهداشت درخواست مي شود نسبت به حل مشكل ياد شده تدبيري بينديشند.
عابدي از خلخال
¤ چرا با اعصاب كارگران زحمتكش بازي مي كنند اول اعلام مي شود پاداش آخر سال 660 تا 990 هزار تومان و بعد گفته مي شود يك پايه حقوق يعني 330 هزار تومان؟! آيا زحمت كشان حقيقي جامعه اينها نيستند؟!
6388---0919
¤ كمال تشكر از مرزبانان سپاه در جنوب شرق كشور كه با درايت كامل امنيت را به استان بازگرداندند و تشكر ويژه از همه سربازان و سرداراني كه راه شهيد شوشتري را سرلوحه كار خود قرار دادند.
رحمان رحمت زهي- سيستان و بلوچستان
¤ استانداري مازندران داوطلبان استخدامي آتش نشاني را سردرگم كرد. سايت رسمي استانداري از تاريخ 30/8/90 نحوه ثبت نام براي استخدام در آتش نشاني را اعلام ولي (سايت سنجش ارگ) تا تاريخ 2/9/90 در سايت مذكور هيچ اطلاعاتي در خصوص نحوه ثبت نام و چگونگي آن قيد نشده و در تماسهاي مختلف داوطلبان هيچ مرجعي تاكنون پاسخگو نمي باشد و مهلت ثبت نام نيز 4 روزه است؟! شايسته است مسئولين مربوطه قبلاً هماهنگي هاي لازم را انجام دهند تا متقاضيان سردرگم نشوند و يا مهلت بيشتري براي ثبت نام در نظر گرفته شود.
علي كفائي مهر
¤ كراراً آمار و ارقام هاي مختلف از جانب شهرداري ها جهت كمك به مساجد به عنوان بيلان كار فرهنگي اعلام شده كه جاي تقدير دارد ولي در تعجبيم كه مدتي است ملكي جنب مسجد قدس واقع در خيابان پيروزي از منطقه 13 شهرداري جهت تعريض خيابان تخريب گرديده كه هنوز محيط آن آسفالت نشده كه با برف و باران اخير ايجاد مشكل براي نمازگزاران و مسجد نموده كه با فرا رسيدن ماه محرم و گسترش مراسم در اين مسجد اين معضل بايد مرتفع گردد.
جمعي از اهالي محل
¤ از وزير محترم ورزش و جوانان درخواست مي شود نسبت به احداث زمين چمن براي جوانان خور و بيابانك كه فاقد زمين چمن هستند اقدام نمايد.
محمدرضا نقوي
جوابيه روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 21/8/90 تحت عنوان (عدم پرداخت كارانه پرسنل شبكه بهداشت و درمان شوش...) به اطلاع مي رساند؛ از خرداد ماه سال جاري تاكنون حدود 7 ماه كارانه (تا مهر ماه 89) پرداخت گرديده است و در حال پيگيري جهت پرداخت مابقي مطالبات مي باشيم.»
جوابيه روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون تماس هاي مردمي مورخ 26/8/90 روزنامه در مورد اظهارات يكي از كاركنان سازمان آتش نشاني تهران به آگاهي مي رساند: سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران تاكنون 37 شهيد و 127 جانباز داشته است كه بيانگر شرايط سخت، دشوار و خطرناك اين حرفه براي آتش نشانان است، كه با عشق خدمت به همنوعانشان آن را پذيرفته اند اما متأسفانه با وجود پيگيري هاي مستمر اين سازمان، شغل آتش نشاني تاكنون در زمره مشاغل سخت قرار نگرفته است تا آتش نشانان هم بتوانند از مزاياي قانوني آن برخوردار شوند. بر همين اساس سازمان آتش نشاني تهران تاكنون از طريق مراجع رسمي و قانوني از جمله مجلس شوراي اسلامي و وزارت كشور پيگير اين موضوع بوده تا حرفه آتش نشاني هم در شمار مشاغل سخت محسوب شود كه اميد مي رود مسئولين امر با توجه لازم به اين مسئله مهم اين انتظار بر حق آتش نشانان را برآورده كنند. اما در عين حال اين سازمان براي همه شهداي گرانقدر آتش نشان و خانواده هاي عظيم الشان آنان شرايط ويژه اي را قايل شده و آنان را از امتيازات لازم كه در شأن شهدا باشد، برخوردار كرده است.
¤ ما چند تن از معلمين بازنشسته در تاريخ 18 آبان ماه با قطار دليجان عازم شيراز شديم. واگن ها بسيار كثيف بود و به خاطر خراب بودن دستگاه هاي گرم كننده بسيار سرد بودند. متأسفانه در برخي از كوپه ها هم خانم ها و آقايان با هم مستقر بودند و هرگونه تلاش براي جابه جايي با مخالفت شديد مسئولان واگن ها مواجه مي شد. از مسئولان تقاضاي رسيدگي در اين گونه موارد داريم.
امضاء محفوظ
¤ با توجه به سخنان اخير معاون اول رئيس جمهور درباره نقش و عملكرد صحيح تعزيرات در اعاده حقوق مردم، مي خواستم بگويم كه اگر دولت واقعاً به دنبال ريشه كني گراني است اولا نظارت بر عملكرد سازمان هاي دولتي را بيشتر و جدي تر پي گيري بكند و ديگر اينكه با توافق جدي با شوراياري هاي محلي بر امر مبارزه جدي با هرگونه گراني و گرانفروشي در محلات در كنار تعزيرات حكومتي، اهتمام ورزد در اين صورت نقش مردم قوي تر خواهد بود و نيازي به هزينه هاي زياد هم نخواهد بود.
يك هم وطن
¤ حدود 2 ماه پيش پيامكي دريافت كردم مبني بر اينكه اگر درخواست «آواي انتظار» دارم به فلان شماره فلان پيامك را بفرستم كه فرستادم. پس از مدتي پيامك ديگري آمد كه در صورت انصراف پيامك ديگري بفرستم كه چندين بار فرستادم اما تا اين بار نه تنها آواي انتظار درخواستي حذف نشده است بلكه ماهيانه 500 تومان در فيش تلفن به عنوان هزينه كاركرد به حسابم افزوده مي شود.
تماس تعدادي از شهروندان
¤ نتايج تكميل ظرفيت دوم كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي چه تاريخي اعلام مي گردد؟از مسئولين اين دانشگاه درخواست مي شود تاريخ آن را اعلام كنند.
0568---0913
¤ برخي از اساتيد دانشگاه پيام نور واحد جنوب تهران سر كلاس از روي كتاب روخواني مي كنند و ازحل مسئله و تست سركلاس خبري نيست. واقعاً احساس ما دانشجويان اين است كه وقت و پول ما هدر مي رود و كلاه گشادي سر ما گذاشته شده است.
9305---0936
¤ چرا بعضي از مسئولين و نيروها فقط فصل بهار و تابستان به فكر موضوع حجاب مي افتند و در فصول ديگر مسئله حجاب فراموش مي شود. مگر رعايت حجاب و عفاف در جامعه در تابستان و زمستان فرق دارد.
8183---0919
¤ وقتي مسئولين قضايي براي دستگيري يك مسئول مياني دولت و محكوم شده توسط دادگاه دچار مشكل مي شوند چطور مي توانند با مفسدين اقتصادي دانه درشت مبارزه بكنند.
2202---0910
¤ آيا دردآور نيست كه وزير خارجه روسيه در خصوص تهديد سوريه از سوي اتحاديه عرب موضع گيري و اين اقدام را محكوم مي كند ولي دستگاه ديپلماسي كشور خودمان در اين مورد روزه سكوت گرفته و بدتر اين كه با مسئولين كشور قطر حشر و نشر دارد.
1752---0911
¤ اگر امضاي پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي توسط ايران باعث شده آمريكا و غرب به ما بيشتر فشار بياورند آيا بهتر نيست كه از اين پيمان خارج بشويم؟ غرض اين كه امضاء اينگونه پيمان ها بايد حداقل يك استفاده براي ما داشته باشد.
3921---0915
¤ وقتي روباه پير استعمار يعني انگلستان در دشمني با ملت و انقلاب اسلامي ايران شمشير را از رو بسته پخش مستقيم مسابقات فوتبال باشگاههاي اين كشور در داخل براي چيست و با كدام توجيه انجام مي گيرد؟
4900---0938
¤ وضعيت آنتن دهي همراه اول در روستاي اهرم از توابع لارستان نامطلوب است از مسئولين امر انتظار رفع مشكل را داريم.
2716---0917
¤ شب جمعه (26/8/90) ساعت 10 شب شبكه 2 برنامه اي با عنوان سرآشپز كه ظاهرا توليد رسانه ملي بود در حال پخش از يك روغن خاص تبليغ مي كرد و مشابه آن در ديگر شبكه نيز وجود دارد. لطفا به مسئولين اين رسانه ملي بفرماييد كه آن را به تريبون يك قشر خاص(1%) تبديل نكنند.
9788---0914
¤ از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مي شود به انتظار 30 ساله مردم فرمهين اراك پايان دهند و نسبت به اجراي كامل دوبانده كردن اين مسير (اراك- فرمهين) اقدام نمايند. حدود 40% پيشرفت بدون دوربرگردان و به يكباره بدون علائم جاده به يك بانده تبديل مي شود. براي جلوگيري از صدمات به مردم شايسته است در اتمام اين پروژه تسريع شود.
جمعي از اهالي محل
¤ از شهردار تهران درخواست مي شود نسبت به اصلاح معابر سطح شهر تهران كه در هنگام بارندگي به استخرهاي كوچك تبديل مي شود اقدام نمايد.
5590---0953
¤ يكي از مسئولين ورزش گفته است اگر كنار بروم ورزش مربوطه تعطيل مي شود به اطلاع ايشان برسانيد در طول گذشت 32 سال از انقلاب خيلي از مسئولين آمدند و رفتند ولي انقلاب تعطيل نشد .
8516---0919
¤ تا زماني كه دولت نتواند به هر طريق ممكن نظارت قاطع و مستمر خود را بربازار اعمال كند و تثبيت و كنترل قيمت ها را به دست گيرد سخن از افزايش حقوق و بالا بردن قدرت خريد كارمندان و كاركنان تأثيري در زندگي مردم ندارد و بيشتر به تبليغات انتخاباتي شبيه است.
8516---0919
¤ 8 ماه تمام است كه به كاركنان سهام عدالت حقوق نداده اند و كسي هم پاسخگو نيست. ترس از اين دارم كه وعده اشتغال زايي دولت براي بالاي دو ميليون نفر ايراني در سال 90 مثل اشتغال ما باشد كه حقوقي در كار نيست.
7401---0938
¤ آمريكا با همان اهدافي كه در گذشته القاعده را به وجود آورد و از آن استفاده ابزاري كرد امروز با همان هدف روي تركيه يعني دولت به ظاهر اسلامي كه در اين كشور روي كار آمده سرمايه گذاري كرده و در حال بهره برداري از آن است.
7645---0912
¤ در گذشته وقتي كشتي گيران كشورمان در جهان سوم شدند رئيس فدراسيون كشتي كشور كنار گذاشته شد حال كه واليباليست هاي قهرمان ما صربستان قهرمان اروپا را شكست داده اند آيا بهتر نيست رئيس فدراسيون واليبال كشورمان كه سهمي در اين پيروزي دارد كنار گذاشته شود! اميدوارم اين طنز خيلي گزنده نباشد.
حميد صادقي
¤ از مسئولين محترم سازمان حج زيارت بالاخص مديركل محترم حراست مركزي استدعا و درخواست مي نمايم نسبت به رفع معافيت دائم اينجانب كه توسط فردي بدون ارائه ادله محكمه پسند باعث شده حقير از خدمتگزاري به زائرين عزيز محروم شوم اقدام نمايند تا مرضي خداوند متعال گردد.
رضا فلاح بخش
¤ وقتي مناظره بسيج دانشجويي با انجمن اسلامي را خواندم تاسف خوردم كه اين چه انجمن اسلامي است و به طور حتم يا ناآگاه هستند يا فريب خورده و يا اجير شده. از آنها مي خواهم كه لطفي در حق ملت كنند و قيد اسلامي را از روي انجمن خود حذف كنيد و بنويسيد انجمن خاتمي يا انجمن اصلاح طلبان فتنه گر .88 آيا اين تفكر مي خواهد مدافع خون شهدا، آرمان امام راحل(ره) و ملت و رهبر و كشور باشد؟! زهي خيال باطل.
عليمرداني
¤ در تاريخ 28/3/90 از طريق اداره كار و امور اجتماعي شمال شرق تهران درخواست مقرري حقوق بيكاري با سابقه 19 سال سابقه پرداخت بيمه نمودم كه به علت تفاوت دستمزد و نارضايتي بنده روند رسيدگي به پرونده بسيار طولاني است و قريب يك سال زمان مي برد. ولي با توجه به اينكه اعتبار دفترچه بيمه ام در تاريخ 24/8/90 به اتمام رسيده است اين سازمان علي رغم شعارهاي دهن پركن حمايت از قشر محروم از تمديد آن خودداري مي نمايد و تاييد آن را منوط به حل مشكل رسيدگي به پرونده مي كند كه شايد يك سال زمان ببرد. حال با توجه به آن شعار تامين اجتماعي ما و خانواده ام بايد در صورت بيماري چكار كنيم؟ آيا در طي اين يك سال بايد بدون دفترچه بيمه اقدام كنيم؟ آيا مي توانيم از عهده اش برآييم؟ از مسئولين امر درخواست پاسخ منطقي دارم.
حسين شفيعي
¤ از مسئولين محترم دولتي و نمايندگان مجلس مي پرسم با حقوق سيصد و سي هزار تومان چگونه مي توان هزينه اجاره منزل، خريد پوشاك و خوراك و هم مهريه خانم و هم خداي ناكرده مسافرت و هم خريد منزل را تامين كرد؟! خواهش مي كنم فكري به حال اين طيف بكنيد.
0581---0918
¤ ايرانسل از مشتريان خود پول مي گيرد و براي ديگران آهنگهاي پيشواز پخش مي كند. از مسئولين اين شركت درخواست مي شود آهنگها را هم براي خودشان پخش نمايند. مني كه همراه اول دارم و يا ايرانسل و نمي خواهم آهنگي گوش كنم. چرا بايد وقتي با دوستان و بستگان تماس مي گيرم آهنگهاي مبتذل پيشواز آنها را استماع نمايم.
قيصري از مشهد
¤ با كمال تاسف مامورين سرشماري تا 26/8/90 براي آمارگيري از ساكنين شهرك وايين شهريار استان تهران مراجعه نكردند.
1677---0912
¤ چرا شركت مديريت منابع ايران قانون برچيده شدن شركتهاي خدماتي را اجرا نمي كند؟
احمدي
¤ به بانك سپه شعبه شهريار براي دريافت وام ازدواج مراجعه كردم درخواست 2 نفر ضامن حقوق بگير كارمند دولتي با نامه كسر از حقوق و فيش حقوقي كردند؟ آيا اين است تسهيلات بانك مركزي براي جوانان؟
5846---0912
¤ دمت گرم حسين آقا، حسيني بمان، استفاده ناصحيح برخي نمايندگان از صندلي مجلس درد ساليان ماست. بر آنها بتاز و قلب بسيجي را شاد كن كه شما قلم ماييد كه دست و پايمان قلم شده اند. چشممان فقط به قلم توست. مردانه بتاز كه دعاي ملتي با توست.
جانباز 55%محمودي
¤ از صداوسيما درخواست مي شود از اين پس در پخش مستقيم مسابقات، از پخش مسابقات تيم روباه پيراستعمار انگليس خبيث جدا خودداري نمايد.
7413-0912
¤ سگ هار مهاجم وقتي با چوب و چماق رانده مي شود به سمت ديگري رو مي كند و به افراد ديگري حمله ور مي شود حالا وضع آمريكاي مفلوك را ببينيد كه پس از اسباب كشي از عراق به سمت جنوب آسيا و اقيانوسيه ميل كرده است يعني حياط خلوت چين!
1793-0912
¤ چه دستهايي در كار است كه در اين برهه حساس رئيس فدراسيون كشتي تعويض مي شود؟ آيا وزير محترم ورزش و جوانان با حساب و كتاب دست به اين اقدام زده است؟ آيا اين تعويض معقول است؟ با توجه به تازه كار بودن وي از ايشان درخواست مي شود ضمن رايزني با مسئولين دلسوز گذشته نسبت به جابجايي هايي اقدام نمايند تا تبعات منفي در پي نداشته باشد. اين اقدام قابل تأمل به موضوع گفت وگوي روزانه مردم در معابر و تاكسي ها و اتوبوس ها تبديل و از اين تعويض اظهار نارضايتي مي نمايند. چطور فدراسيون ورزشهاي پرمسئله ديگر تعويض نمي شوند.
حسيني
¤ از شهرداري منطقه 7 درخواست مي شود نسبت به آسفالت كوچه شهيد ابوالقاسم درويش واقع در خيابان شهيد نامجو (گرگان) خيابان شيخ صفي، كوچه شهيد درويش بين كوچه شهيد قيداري و شهيد رجايي اقدام نمايد بارها از طريق 137 و 188 درخواست شده ولي هيچ اقدامي صورت نگرفته است.
جمعي از اهالي محل
¤ عبدالله گل و ديگر مسئولين تركيه گويا هنوز متوجه فروپاشي اروپا نيستند كه در تلاشند تا خود را به اروپا پيوند بزنند.
7649-0913
¤ سخنان رهبر معظم انقلاب بايد سرلوحه تمامي امور زندگي و حركات سياسي تمامي خدمتگذاران به ملت و مردم ما باشد.
رباني
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش و مديركل آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان درخواست مي شود نسبت به راه اندازي مدرسه راهنمايي در روستاي جكوكي بشيرآباد شهرستان راسك دهستان پارود اقدام نمايند. مدت 8 سال است كه مدرسه ابتدايي باز شده ولي از مدرسه راهنمايي خبري نيست.
احمد
¤ كميسيون باربريهاي پايانه تهران به جاي 10% چند برابر حق قانوني دريافت مي كنند و هيچ نظارتي هم بر آنها نمي شود. چرا؟
4917-0912
¤ به عنوان عضو كوچك خانواده محترم شهداء و نيز برخاسته از قشر مستضعف، چشم به راه برخورد قاطع قوه قضائيه با جريان فساد اقتصادي اخير هستم. از رئيس محترم قوه قضائيه هم به خاطر انتخاب حجه الاسلام اژه اي به عنوان مسئول رسيدگي به پرونده اختلاس بزرگ مالي اخير تشكر مي كنم.
0426-0912
¤ حقيقت امر را خواسته باشيد آمريكا هم مثل رژيم اشغالگر قدس دست به نسل كشي زده و چندين ميليون سرخ پوست ساكنان اوليه سرزمين آمريكا را قتل عام كرده است بنابراين مي توان ادعا كرد اين دولت غيرمشروع است.
0996-0919
¤ آقاي جوان فكر مشاور مطبوعاتي رياست محترم جمهوري از يك طرف روزنامه كيهان منتقد افكار خودش را معلوم الحال دانسته از سوي ديگر به آقاي اژه اي و ديگر اخراجي هاي دولت تهمت داشتن پرونده زده است. نتيجه مي گيريم كه اسلام ناب محمدي فقط درنزد ايشان و همكارانش تجسم پيدا كرده است در پايان اضافه كنيد اگر ما مردم پيروان خط امام و رهبري ادعاي مسلماني از نوع ايشان را مي خواستيم همان اول انقلاب با اسلام آمريكايي كنار مي آمديم و بر سر پافشاري روي اصول انقلاب اين همه متحمل سختي نمي شديم.
7649-0913
¤ همانگونه كه حق آقاي جوان فكر كف دست او گذاشته شد جا داشت از آقاي شريعتمداري مديرمسئول محترم روزنامه به خاطر روشنگري و افشاء پيرامون حلقه انحرافي متكي به قدرت و ثروت قدرداني به عمل مي آمد.
7649-0913
¤ ما كاركنان شركتي بنياد شهيد و امور ايثارگران گيلان تا چه زماني بايد شاهد انواع تبعيض بين خود و نيروهاي رسمي باشيم و تحمل كنيم.
0163-0911
¤ وقتي در خشكسالي و نداشته هايمان شكوه و دعا فراوان داريم حال كه خداي عزيز نعمت هايش را روي سر ما با باران رحمتش ارزاني داشته بياييد به شكرانه اين نعمت الهي همگي دو ركعت نماز شكر به جا آوريم.
4868-0919
¤ مطالب صفحات اول و دوم روزنامه كيهان واقعا به ما خوانندگان دلگرمي مي دهد و شوق ايجاد مي كند. خداوند به شما قوت و سلامتي بدهد.
8825-0913
¤ مسئولين اداره برق از يك طرف در معابر 2 و 3 متري شهر چراغ هايي با مصرف برق بالا نصب مي كنند از سوي ديگر در رسانه هاي گروهي مدام مشغول تبليغ صرفه جويي در مصرف انرژي هستند. چرا اين رفتارهاي متناقض كه اثر سوء به جا مي گذارد صورت مي گيرد؟
8949-0912
¤ جواني 02 ساله هستم. كيهان را مجموعه اي صادق و دلسوز انقلاب و نظام مي بينم. از همه مهمتر اين روزنامه به تنهايي جبهه اي محكم و البته موفق در مقابل انواع انحرافات و هجمه هاي دشمنان داخلي و خارجي تشكيل داده است. آرزو مي كنم هميشه موفق و پيروز باشيد.
9788-0914
¤ واقعا از عدالت به دور است بعضي از شهروندان كه چندين مرتبه مشرف به خانه خدا شده اند با كساني كه هنوز توفيق اين سفر را پيدا نكرده اند با هم براي سفر حج عمره قرعه كشي بشوند. بنده تعجب مي كنم چرا در بعضي از مديريت ها به اصول اوليه و بديهي توجه نمي شود.
موسوي نژاد
¤ دشمنان انقلاب و نظام ياران شهيد بهشتي مانند آيت الله مصباح را خوب شناخته اند كه امروز توسط تعدادي نادان داخل كشور درصدد ترور شخصيت اين بزرگان برآمده اند. ولي آنها راه به جايي نمي برند و مثل گذشته رسوا خواهند شد.
9005-0913
¤ از مسئولان مخابرات منطقه ستارخان تقاضا مي كنم كه به وضعيت تلفن هاي اين منطقه كه مدام در حال قطع و وصل است رسيدگي كنند.
يك خانم از ستارخان
¤ پنيرهاي بسته بندي شده تا چندي قبل 500 گرمي بود كه با هدفمند شدن يارانه ها هر روز شاهد كاهش وزن آن از 500 گرم به 450، 400 و امروز (5/9/09) كه يك بسته خريدم ديدم وزن آن به 300 گرم كاهش يافته است (پنير شبنم). از مسئولين امر درخواست مي شود با متخلفين برخورد شايسته نمايند.
حيدري
¤ چند روز پيش از سامانه پليس راهور پيامكي برايم ارسال شد كه 4 ماه از جريمه شما (از نوع دوربيني) گذشته و بايد دو برابر پرداخت نماييد در غير اين صورت گواهينامه و پلاك شما مسدود مي شود؟ آيا بهتر نيست مردم ابتدا توجيه شوند سپس به اجراي قوانين اقدام شود.
8993---0912
¤ از برق منطقه اي 71 شهريور درخواست مي شود نسبت به نصب پايه چراغ روشنايي در بن بست حكيمي واقع در بزرگراه شهيد محلاتي، مقابل ورزشگاه سعيدي كه شبها در خاموشي به سر مي برد اقدام نمايد.
بهرامي
¤ با توجه به قول مساعد رئيس جمهور محترم مبني بر پرداخت مطالبات بازنشستگان از سازمان بازنشستگان كشوري درخواست مي شود نسبت به پرداخت طلب يك سال نظام هماهنگ 68 فرهنگيان اقدام نمايند.
تقي ذلنگان بازنشسته فرهنگي
¤ شهيد مظلوم آيت الله دكتر بهشتي فرمودند: به آمريكا بگوييد از ما عصباني باش و از اين عصبانيت بمير. به كشورهاي منطقه كه مشي آمريكاي جنايتكار را در پيش گرفته اند مي گويم اگر بخواهيد به اين روند ادامه دهيد جز خذلان و بدبختي و شكست چيزي عايد شما نمي شود به دامن ملت ها برگرديد و راه اسلام ناب در پيش گيريد كه تنها راه سعادت اين است.
9915---0914
¤ با توجه به قول دولت مبني بر بازنشستگي پيش از موعد براي خانمهايي كه بالاي 55 سال سن و حداقل 01 سال سابقه پرداخت حق بيمه يا آخرين حقوق دريافتي دارند، وقتي به سازمان تأمين اجتماعي خيابان مازندران مراجعه نمودم اعلام داشتند كه شما 21 سال سابقه بيمه داريد و با حقوق 21 روز در ماه و حدود 05-140 هزار تومان درماه مي توانيد بازنشسته شويد اين در حالي است كه حقوق دريافتي ام در حال حاضر 330 هزار تومان است؟ از دولت محترم درخواست مي شود با توجه به انواع بيماري ام «عمل جراحي سرطان تيروئيد، پوكي استخوان» و داشتن 2 فرزند و مشكل اجاره نشيني و... نسبت به حل مشكل ما مساعدت نمايند.
پرستار- خانجاني
¤ در تاريخ 01/8/09 ساعت 71 و 51 دقيقه خودرو خود را براي رفتن به استخر زيتون در شهرك غرب كنار بلوار وسط خيابان سعادت آباد بلوار درختي پارك نمودم كه متأسفانه افسري با كد 13696 كليه خودروهاي پارك شده را هر كدام 7000 تومان جريمه نموده است در صورتي كه هيچ تابلوي توقف ممنوعي در آن حوالي وجود ندارد. جالب اينجاست كه پاركبان نيز پول ديگري از رانندگان خودروهاي پارك شده گرفته است؟
علي زماني
¤ خط شركت واحد اتوبوسراني تندرو شهيد افشار- پايانه جنوب، در ميدان توحيد عامل اصلي سنگيني ترافيك است كه متأسفانه سرويس دهي مناسبي ندارد و اصول مهندسي ارزشي را هم زيرپا گذاشته است؟
7564---0938
4652---0912
¤ براي گرفتن نقشه به شهرداري مراجعه كردم بنده را به پست الكترونيك راهنمايي كردند. در آنجا مبلغ 06 هزار تومان پول گرفتند. با اين حال تمام نامه نگاريهاي بين خودشان را از طريق بنده ارسال و دريافت مي كنند. به آنها عرض كردم اگر قرار باشد خودم دنبال كارم باشم چرا پول گرفتيد؟ در جواب مي گويند از اين طريق زودتر به نتيجه مي رسي! خلاصه هم پول هزينه كرده ام هم دو ماه مي شود كه مي دوم فقط بنويسيد خدا را خوش نمي آيد.
پيكر
¤ مرحوم آيت الله حق شناس مي فرمودند بعد از امام زمان(عج) كسي عالم تر از ابليس نيست. چرا كه 99 دليل شرعي مي تراشد تا شما را مطيع خود سازد. بنابراين هيچ كس حق ندارد به علم و ادعاي خودش متكي باشد.
4170---0912
¤ داراي 7 سر عائله و 82 سال است كه مستأجر هستم در حال حاضر بي كار بوده و بيمه نيز ندارم. غرض اينكه هر چه به رياست محترم جمهوري نامه نوشته ام هيچ نتيجه اي نداشته است. تو را به خدا بنويسيد به يكي از اين نامه ها ترتيب اثر بدهند.
1223---0919
¤ فرهنگي بازنشسته هستم. يكي از فرزندانم از بدو تولد كه دو سال مي گذرد دچار نوعي عارضه قلبي شده كه بنا به تشخيص دكترها نمي شود او را عمل جراحي كرد. با اينكه ماهيانه فقط 600 هزار تومان حقوق مي گيرم تا حال هزينه زيادي براي درمان فرزندم كرده ام. منظورم درخواست كمكي است كه 6 ماه قبل از رياست محترم جمهوري در اين مورد كردم ولي تاكنون جواب نامه ام را نداده اند. چرا يكي از اين شعارهاي عدالت و مهرورزي ايشان در مورد بنده كه سخت محتاج كمك هستم تحقق پيدا نمي كند.
سيدناصر
¤ اسفند ماه سال 98 در آزمون نظام مهندسي قبول شدم ولي اداره مسكن و شهرسازي لرستان پروانه نظارت مهندسي بنده را به دليل ارائه گواهي موقت تأييديه تحصيلي صادره از سوي دانشگاه آزاد تحويل نمي دهد. تكليف ما چه مي شود؟ و مسئول اين سرگرداني چه كسي است؟
4131---0916
¤ انتقادم اين است كه چرا در صدا و سيما و ساير رسانه هاي گروهي فيلم ضد صهيونيستي شكارچي شنبه به خوبي تبليغ نشد. در ضمن اين فيلم فاخر فقط در چند سينما در سطح كشور به نمايش درآمد كه واقعاً جاي گله گذاري دارد.
9071---0919

 



ازدواج (گفت و شنود)

گفت: برخي گروه هاي اپوزيسيون خارج نشين به آن عده از مدعيان اصلاحات كه مي گويند بايد در انتخابات مجلس شركت كرد، بدجوري حمله كرده و فحش مي دهند.
گفتم: ديگه چه خبر؟!
گفت: گروه هاي اپوزيسيون مي گويند تصميم شما براي شركت در انتخابات مجلس نهم يعني اعتراف به اين كه شعار تقلب در انتخابات رياست جمهوري 88 دروغ بوده است.
گفتم: اين گروه هاي اپوزيسيون عجب خل و چل هايي هستند! معلوم مي شود كه سازمان سيا فقط از آنها بيگاري مي كشد و آنها را در جريان اصلي امور نمي گذارد.
گفت: چطور مگر؟
گفتم: مدعيان اصلاحات جنگ زرگري راه انداخته اند و براساس برنامه اي كه به آنها ديكته شده يك عده از آنها بايد سعي كنند در انتخابات شركت كنند و يك عده هم بگويند شركت نمي كنيم!
گفت: چرا؟!
گفتم: دستور مديران بيروني آن است كه در انتخابات مجلس نهم هم ادعاي تقلب كنند و به همين علت ابتدا بايد شركت كنند تا بعد بگويند تقلب شده!
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: يارو به دكتر مراجعه كرد و گفت؛ آقاي دكتر نمي دونم چرا بچه دار نمي شوم! دكتر پرسيد؛ چند وقت است كه ازدواج كرده اي؟ يارو گفت؛ هنوز ازدواج نكرده ام!
 



در ديدار لاريجاني و صالح اف تأكيد شد
گسترش روابط اقتصادي تهران- مسكو تا بالاترين سطح ممكن

در ديدار رئيس مجلس شوراي اسلامي و رئيس گروه دوستي پارلماني روسيه و ايران بر گسترش مناسبات في مابين تا بالاترين سطح ممكن تاكيد شد.
دكتر علي لاريجاني در ديدار با «حافظ صالح اف» رئيس گروه دوستي پارلماني روسيه- جمهوري اسلامي ايران گفت: مناسبات في مابين به ويژه در زمينه اقتصادي و بازرگاني روند رو به رشدي دارد و بايد با لحاظ نمودن تمام ظرفيت هاي موجود اين روابط را تا بالاترين سطح ممكن افزايش داد.
در اين ديدار ابتدا لاريجاني روابط دو كشور جمهوري اسلامي ايران و روسيه را به عنوان دو همسايه مهم در منطقه، خوب و دوستانه توصيف كرد و در ادامه با اشاره به مشتركات راهبردي منطقه اي دو كشور، لزوم تقويت همكاري ها و رايزني هاي متقابل را يادآور شد و اظهار كرد: مجلس از هرگونه گسترش مناسبات و همكاري ها در زمينه هاي مختلف سياسي، پارلماني، اقتصادي و فرهنگي بين دو كشور حمايت مي كند و آن را ضروري مي داند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انقلاب هاي منطقه اي در شمال آفريقا و كشورهاي عربي نيز گفت: آمريكا و غرب با فرصت طلبي سياسي به دنبال تغيير شرايط پديد آمده در كشورهاي تحول يافته به نفع خودشان هستند.
وي بر ضرورت افزايش رايزني ها و همكاري هاي في مابين در اين ارتباط نيز تأكيد كرد.
در ادامه اين ديدار «حافظ صالح اف» رئيس گروه دوستي پارلماني روسيه- ايران كه به منظور ديدار رسمي از جمهوري اسلامي به كشورمان سفر كرده است، ضمن ارايه گزارشي از روند فعاليت گروه هاي دوستي دو كشور، سفر يك گروه پارلماني از روسيه به جمهوري اسلامي ايران را رضايت بخش و در جهت توسعه همكاري هاي دو كشور در زمينه هاي مختلف مفيد خواند و گفت: ظرفيت هاي مختلف براي گسترش روابط در زمينه هاي سياسي، پارلماني، اقتصادي و فرهنگي در اين سفر بررسي شد و دو كشور مصمم اند اين همكاري ها هرچه بيشتر توسعه يابد.
وي با اشاره به اهتمام رهبران سياسي كشور متبوع خود نسبت به گسترش روابط دوستانه با جمهوري اسلامي گفت: روسيه و جمهوري اسلامي ايران به عنوان دو كشور قدرتمند منطقه اي، از مشتركان غيرقابل انكاري براي تقويت هرچه بيشتر مناسبات و همكاري هاي في مابين برخوردارند و بر همين اساس افق روابط دو كشور به ويژه در زمينه هاي سياسي و اقتصادي، روشن است.
وي با تأكيد بر لزوم افزايش همكاري ها و تعاملات منطقه اي و بين المللي بين روسيه و ايران خاطرنشان كرد: روسيه و جمهوري اسلامي ايران در انديشه تقويت نقش سازمان ملل در حل بحران هاي موجود منطقه اي و بين المللي باشند.

 



بيانيه فعالان استاني جبهه متحد: گروه هاي اصولگرا در انتخابات مجلس به ليست واحد خواهند رسيد

فعالان استاني جبهه متحد اصولگرايان در پايان همايش خود طي بيانيه اي تاكيد كردند كه تمام گروه هاي معتقد و وفادار به نظام به يك ليست واحد براي انتخابات مجلس خواهند رسيد.
در اين بيانيه با اشاره به اينكه جبهه متحد اصولگرايان در دومين حركت خود براي تشكيل مجلسي كارآمد، ولايي و پاسخگو به مطالبات مردم، اولين گردهمايي سراسري فعالان استاني جبهه را برگزار كرد؛ آمده است: فعالان استاني جبهه متحد اصولگرايان در انتخابات آتي، خط قرمز خود را جريان فتنه و انحراف، و معيار را كارآمدي و پاسخگويي مي داند و بر اين باور هستند كه هر دو جريان فتنه و انحراف در انتخابات آتي در لايه هاي گم نام و شهرستاني خود پيوندهاي عميق و گسترده اي برقرار كرده اند. پيوندي كه در استراتژي انتخاباتي شان، شكاف و تفرقه ميان اصولگرايان، تخريب اعتماد عمومي و ضربه به ارزش هاي اصيل انقلاب اسلامي مشهود است؛ و بر همين اساس لازم است كه بيش از پيش به تبيين جريان فتنه و انحراف بپردازيم. جريان انحراف و فتنه، هم از حيث ماهيت و هم از حيث اهداف، مهم ترين برنامه خود را تغيير شكل دادن ساختار جمهوري اسلامي به منظور ايجاد هماهنگي حداكثري با نظام سلطه قرار داده اند؛ لذا خطر حضور آنها در كرسي هاي مجلس و دستگاه اجرايي را در راستاي خدشه به مشروعيت و مقبوليت نظام و ناكارآمدسازي نهادهاي قانوني مي دانيم.
اين بيانيه همچنين افزوده است:شواهد و قرائن نشان مي دهد، تمام افراد و گروه هاي معتقد و وفادار به نظام كه دل در گرو عدالت و پيشرفت ايران اسلامي دارند، به يك ليست واحد براي انتخابات مجلس خواهند رسيد. همت علما و بزرگان، مسير خوب و مناسبي را براي وحدت فراهم كرده كه موجب همگرايي بيشتر نيروهاي انقلاب براي تشكيل مجلسي ولايت مدار، كارآمد، تحول آفرين، متخصص و متعهد خواهد بود. مسير وحدت موجب خواهد شد، انقلاب مسير رو به جلوي خود را با سرعت بيشتري طي نمايد و نيروهاي انقلاب در اين بستر مناسب بتوانند پاسخگوي مطالبات مردم در عرصه هاي معيشتي و اجتماعي باشند، براين اساس همه گروه ها و طيف هاي اصولگرا را به وحدت فرا مي خوانيم.

 



ولايتي: سناريوهاي اخير غرب عليه ايران هيچ اثر بازدارنده اي ندارد

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل تاكيد كرد كه سناريوهاي اخير آمريكا و همراهانش عليه ايران از جمله اقدامات آژانس بين المللي انرژي اتمي هيچ اثر بازدارنده اي بر مسير حركت جمهوري اسلامي ايران ندارد.
علي اكبر ولايتي درباره اقدامات اخير مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: تحليل شخصي من در رابطه با گزارش آمانو اين است كه هيچ گاه آژانس بين المللي انرژي اتمي با فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران موافقت نكرده است.
وي افزود: اين نخستين باري نيست كه با بيانيه ضد ايراني مدير كل آژانس بين المللي انرژي هسته اي تحت تاثير القائات آمريكا مواجه هستيم.
ولايتي درعين حال به «مهر» گفت: ولي نكته در اينجاست كه اگر بيانيه ها و قطعنامه هاي قبلي عليه جمهوري اسلامي ايران كارساز بوده و در حركت كشورمان وقفه بوجود آورده، اقدام اخير آژانس نيز مي تواند مؤثر باشد.
مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري در رابطه با همزماني طراحي چند سناريو عليه ايران نيز گفت: اين گونه سناريوها خلاف انتظار نبود زيرا از دشمن توقع چيزي جز اين نيست و اگر غير از اين عمل مي كرد بايد تعجب مي كرديم.
ولايتي درباره تاثير اين سناريوها نيز تصريح كرد: چنين اقداماتي قطعا هيچ اثر بازدارنده اي ندارد و جمهوري اسلامي ايران مسير منطقي خود را پيش مي برد.
وي با اعلام اين كه در 32 سال گذشته نيز هيچ يك از اقدامات دولت جمهوري اسلامي ايران مورد تأييد آمريكا نبوده است، گفت: بنابه گفته حضرت امام راحل چنانچه روزي آمريكا از يك اقدام ما استقبال كرد بايد نسبت به آن شك كنيم.

 



آمريكا و اروپا صورت خود را با سيلي سرخ نگه مي دارند! (خبر ويژه)

باراك اوباما در اقدام تبليغاتي كه پس از ملاقات با چند مقام اروپايي صورت گرفت، ادعا كرد آمريكا و اروپا فشار بر ايران را افزايش مي دهند.
وي بعد از ملاقات با رئيس شوراي اروپا و رئيس كميسيون اروپايي گفت: ما درباره ضرورت وارد كردن فشار بر ايران توافق كرديم.
بهره برداري تبليغاتي از ملاقات اوباما با هرمان وان رومپي و خوزه مانوئل باروسو در حالي است كه نشست ياد شده در واقع براي چاره انديشي در زمينه گرفتاري هاي اقتصادي دولت هاي اروپايي و آمريكا برگزار شده بود و به سرانجام درستي هم نرسيد.
به تازگي سازمان همكاري و توسعه اقتصادي در گزارشي اعلام كرد 17 كشور عضو واحد پولي يورو در ركود شديد به سر مي برند و بحران بدهي هاي حوزه يورو مي تواند ضربه سنگيني به اقتصاد جهاني و اقتصاد آمريكا بزند.
به گزارش منابع خبري اروپايي از جمله بي بي سي «اوباما در ديدار با مقامات اروپايي هشدار داد تا هر چه زودتر براي بحران بدهي ها چاره جويي كنند چرا كه اين بحران ممكن است به اقتصاد متزلزل آمريكا صدمه وارد كند».
يورونيوز در گزارشي اعلام كرد: «مقارن با ديدار وزراي دارايي منطقه يورو، فشار آمريكا و موسسات اعتبارسنجي بر تصميم گيران اتحاديه اروپا تشديد شده است. اوباما از مقامات اروپايي خواست در چاره جويي براي بحران بدهي ها تعجيل كنند. خوزه مانوئل باروسو رئيس كميسيون اروپا دراين باره گفت: چالش مشترك ما تحت كنترل درآوردن بحران بدهي ها و در عين حال ايجاد فرصتهاي شغلي و كمك به رشد دوباره اقتصادي است. مي دانيم كه وظيفه دشواري است».
بنابر همين گزارش موسسه اعتبارسنجي مودي هشدار داده در صورت تداوم اين وضع، درجه اعتباري 87 بانك فعال در 15 كشور بي ثبات اروپايي را كاهش خواهد داد. موسسه اعتبارسنجي استاندارد اندپور نيز با اتخاذ موضعي مشابه از احتمال كاهش رتبه اعتباري فرانسه دومين اقتصاد برتر منطقه پولي يورو، طي ده روز آينده خبر داده است.
دولت آمريكا نيز به عنوان بدهكارترين دولت دنيا، با بدهي 15هزار ميليارددلاري دست و پنجه نرم مي كند و كميته ويژه كنگره متشكل از دموكرات ها و كنگره نتوانست تدبيري براي جبران كسري بودجه بيانديشد.
سازمان بين المللي توسعه و همكاري هاي اقتصادي (OECD) به عنوان نخستين موسسه اروپايي روز دوشنبه هشدار داد كه منطقه يورو با تداوم بحران و ركود اقتصادي مواجه خواهد بود.
پيير كارلو پادوآن معاون دبيركل سازمان توسعه و همكاري هاي اقتصادي به يورونيوز، گفت: «ما در دوران سختي به سر مي بريم. ما مي توانيم اين دوران را شرايط بحراني تعريف كنيم. موقعيت منطقه يورو به سرعت رو به وخامت بوده و دامنه سرايت آن در حال گسترش است. ما فكر مي كنيم كه اقدامي قاطع و سريع براي جلوگيري از بدترشدن شرايط نياز است.»
براساس گزارش OECD، رشد اقتصادي منطقه يورو سال آينده با افت شديدي مواجه خواهد شد و از 6/1درصد در سال جاري به 2/0 درصد سقوط خواهد كرد.
پيير كارلو پادوآن، معاون OECD مي گويد: متاسفانه زمان چندان زيادي نداريم. اگر در سطوح بالاي منطقه يورو تصميمهاي جدي و روشني اتخاذ نشود، خطر بروز سناريويي وجود دارد كه ما آن را «سناريوي سقوط» مي ناميم. براساس اين سناريو منطقه يورو در چند سال آينده دچار ركود سنگيني مي شود. به همين دليل تصميمهاي جدي مورد نياز است. اما در آمريكا هم بايد راهي براي خروج از بن بست مالي پيدا شود تا مشكلات مالي كنوني كه بارش بر دوش اقتصاد آمريكا است حل شود. خطر ركود اقتصادي در آمريكا هم وجود دارد.
يورونيوز از كارلو پادوآن پرسيد «درباره آمريكا چه فكر مي كنيد؟ ما شاهد اين هستيم كه احياي اقتصاد آمريكا جهت خود را گم كرده است. بازار كار ضعيف شده و همين مساله بر ميزان تقاضاي مصرف كنندگان تاثير گذاشته است. اما ما شاهد افزايش اندك هستيم. بحران بدهيهاي اروپا تا چه ميزان اقتصاد آمريكا را تهديد مي كند؟». وي در پاسخ تصريح كرد: بحران يورو براي اقتصاد آمريكا تهديد محسوب مي شود. اما اقتصاد آمريكا خودش هم تهديدكننده خودش است. اين شكست سياستگذاري است، مشابه همان چيزي كه به نوعي در اروپا شاهدش هستيم. متاسفانه بيش از يك سال و نيم است كه ما مي بينيم به سياستگذاري در اروپا اهميت داده نمي شود. همين اتفاق در آمريكا هم رخ داده است.

 



اسرائيل: زلزله انقلاب ها زير سر ايران است (خبر ويژه)

نخست وزير اسرائيل براي چندمين بار طي هفته هاي اخير از انقلاب هاي منطقه و رشد فزاينده اسلامگرايي ابراز نگراني كرد.
بنيامين نتانياهو ضمن سخناني در كنست (پارلمان)، اسرائيل گفت:بهار عربي كه مي گويند، وضعيت بي ثباتي درست كرده و باعث رشد اسلامگرايي در منطقه شده است. ما اكنون شاهد موج اسلامگرايي هستيم كه پس از حضور ده ها سال حكومت هاي با ثبات در جهان عرب، اين كشورها را در برگرفته است. بعضي ها آنچه را كه در كشورهاي عرب رخ مي دهد، بهار عربي ناميده اند، ولي ما اكنون در برابر وضعي ناپايدار قرار گرفته ايم و نمي توان ارزيابي كرد تا چه هنگامي ادامه پيدا مي كند و اوضاع به چه وضعي درمي آيد.
نتانياهو افزود: «موج اسلام گرايي به سود اسرائيل نيست زيرا وضع باثباتي كه تاكنون در كشورهاي عرب برقرار بود، در سال هاي آينده با خروج آمريكايي ها از عراق تغيير پيدا خواهد كرد و اسرائيل با مسائل بسيار دشواري روبرو خواهد شد اين امر بر نيازهاي امنيتي ما اثر قطعي خواهد گذاشت.
وي همچنين نسبت به سرنوشت پيمان سازش كمپ ديويد ابراز نگراني كرد اما در عين حال گفت: ما در تلاش براي بهبود تاسيسات با دولت تركيه هستيم. از سرگيري روابط با آنكارا به سود تل آويو است.
به گزارش راديو اسرائيل، نتانياهو درباره تحريم هاي ضد ايراني تصريح كرد: اين تحريم هاي جديد هم بي اثر خواهد بود. من فكر نمي كنم تحريم هايي كه عليه ايران برقرار مي شوند هر قدر هم كه شديد باشد، بتواند جلوي ايران و برنامه هسته اي آن را بگيرد.
رئيس بخش اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي نيز در جلسه كنست گفت: عليرغم افزايش فشارها عليه ايران، برنامه هسته اي اين كشور به پيشرفت هاي خود ادامه مي دهد.
ژنرال «ايتاي بارون» رئيس هيئت دپارتمان بخش تحقيقات اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي در كميته امور خارجي و دفاعي كنست تأكيد كرد: برنامه هسته اي ايران عليرغم افزايش فشارها بر اين كشور به پيشرفت خود ادامه مي دهد.
راديو اسرائيل در گزارش ديگري اعلام كرد: «طوفاني كه در مصر ايجاد شده، در اسرائيل نگراني زيادي را به بار آورده و چند تن از اعضاي «كنست» كه سال ها است از نزديك با اوضاع مصر آشنايي دارند مي گويند معلوم نيست اوضاع مصر به كجا خواهد كشيد و اين احتمال وجود دارد كه در آن كشور همسايه جنوبي، يك دوره جديد و خطرناك آغاز گردد. بنيامين بن اليعاذر (عضو كنست و وزير دفاع سابق اسرائيل) كه از دوستان قديمي پرزيدنت حسني مبارك است، وضع مصر را يك زمين لرزه واقعي مي داند و مي گويد معلوم نيست اوضاع در آنجا چگونه پايان خواهد يافت. آنچه كه در مورد انتخابات معلوم است اين است كه براي نخستين بار اسلام گرايان شايد حتي نيمي از نمايندگان پارلمان را تشكيل خواهند داد و ما مصر ديگري را در پيش روي خود خواهيم ديد.
به گزارش راديو اسرائيل داني معاون وزارت خارجه اين رژيم مي گويد: «ردپاي حكومت اسلامي ايران را در رويدادهاي كشور مصر مي بينيم. ما كاملاً شاهديم كه ايراني ها نه تنها در مصر كه در همه منطقه خاورميانه فعاليت هاي خطرناك دارند.»

 



روايت يك عضو اپوزيسيون از روسپي گري سبزهاي خارج نشين (خبر ويژه)

يكي از فعالان اپوزيسيون كه در آمريكا اقامت دارد، تصريح كرد برخي مخالفان جمهوري اسلامي در مجموعه اپوزيسيون، ستون پنجم «پسامدرن» آمريكا و اسرائيل هستند.
حميد دباشي استاد دانشگاه كلمبيا در تحليلي كه براي سايت الجزيره نوشت، به نوشته هاي سفارشي كساني چون مجتبي واحدي و مجيد محمدي و... آنها پرداخت كه با لحني فريبكارانه، تهديدهاي غرب عليه ايران را توجيه كرده و از آن به عنوان لزوم مداخله بشردوستانه دفاع مي كنند. دباشي درباره اين قبيل افراد نوشت: اين ستون پنجم پسامدرن مدام چشمك مي زنند و دلبري مي كنند تا آمريكا و اسرائيل را تحريك و تشويق به حمله عليه ايران كنند. اين طايفه نوپديد از ستون پنجمي هاي ايراني خام ترين اشارات شان را از دو مصاحبه پي درپي وزير خارجه آمريكا، هيلاري كلينتون، با صداي آمريكا و بي بي سي فارسي در اكتبر 2011 گرفتند كه گفته بود آمريكا در صورت درخواست جنبش سبز به ياري آن ها مي شتافت. بعضي از بي شرم ترين و رياكارترين افراد اين گروه آشكار از آمريكا خواستند كه به ايران حمله شود... اگر خامي عبارات شان را بر آنها ببخشاييد و سياست و نثرشان را تحمل كنيد، لفاظي و سخن پردازي آن ها، گفتار دوگانه شان، و معيارهاي دوگانه داشتن شان، البته از نگاه خوانندگان دقيق و حساسي كه مو به مو مواضع شان را مي شكافند و رياكاري شان را افشا مي كنند، دور نمي ماند. آن ها همان ورد را تكرار مي كنند- ايران تهديدي عليه صلح جهاني به شمار مي آيد- كه تنها خط دستگاه تبليغاتي اسرائيل است، انگار اسرائيل خودش تنها سرچشمه صلح و آرامش اين جهان است. در عين حال، برطبل جنگ عليه ايران مي كوبند و باز هم بيانيه شان را «ضد جنگ» مي خوانند. زبان اينها ديگر اين جا صرفاً مستهجن نيست، بلكه پريشان دماغي است. مأموريت آنها شل كردن پيچ هاي استوار و محكم برخي مفاهيم كليدي است.
وي مي افزايد: «يك مثال كليدي ماجرا اين است كه اين ستون پنجمي هاي پسامدرن با ايده امپرياليسم به لاس زدن برخاسته اند؛ اصرار آن ها اين است كه ديگر هيچ امپرياليسمي وجود ندارد. اين «گفتماني كهنه» است و امپرياليسم امري بود متعلق به گذشته و تنها چپ گرايان عقب مانده همچنان بي هيچ فايده و خاصيتي به بازتوليد آن مي پردازند. در همان حال، بعضي از اين ستون پنجمي ها خودشان در روزگار جواني استالينيست هايي ستيزه جو بودند. اما حالا كه از تهران به تهرانجلس مهاجرت كرده اند، امپرياليسم به چشم شان قديمي مي آيد و از مد افتاده؛ ارتش آمريكا در افغانستان، عراق، پاكستان، يمن، ليبي، سومالي و سراسر جهان فقط مشغول گذراندن دوره مرخصي در ميدان گلف است(!) از آن سو نكته ديگري كه پيوندي تنگاتنگ با اين نفي و طرد دارد، اين است كه اين ستون پنجمي هاي پسامدرن اين را نيز مي گويند كه «حاكميت ملي» و «استقلال» ديگر هيچ معنايي ندارند. آن ها اصرار دارند كه ملي گرايي قبيله گرايي است و اين قبيله گرايي از «غرب» هيولايي ساخته است. بنابراين استعمارگري هم ديگر وجود ندارد. فلسطيني ها با مداخله بشردوستانه صهيونيست ها در اتاق خواب شان ذوق مي كنند. نه آقا، از قانون تا سعيد و اسپيواك، از خوزه مارتي تا و.اي.ب. دو بوآ تا مالكوم اكس، از مهاتما گاندي تا امه سزر و لئوپولد سدار سنگور؛ همه اين ها لولوخورخوره هايي بودند كه تو دل مردم را خالي مي كردند».(!)
اين جامعه شناس با هجو فرهنگ آمريكايي و تشابه ستون پنجمي ها به همان ها نوشت: حتي اوباما وقتي به دفاع از حمله نظامي به ليبي برخاست و بحرين و يمن با صداي بلند خواستار مقايسه مي شدند، متوجه رياكاري در قلب اين اقدام بود. اما اين مداخله جويان ايراني، از اوباما هم كند ذهن ترند كه هيچ تعارض و تناقضي نمي بينند. اگر اين روزها سوار اتوبوس هاي نيويورك شويد، شايد از پنجره اتوبوس تان متوجه شويد كه اخيراً روي تاكسي هاي نيويورك تبليغ هايي ديده مي شود كه مي گويد «عروسك هاي نيويوركي» در «كلوپ هاي مردان» موجودند. چرا وقتي مي شود فاحشه خانه ها را «كلوپ مردان» بنامند، آن ها را روسپي خانه صدا بزنند؟ روسپي خانه و امپرياليسم در واقع «گفتمان ها»يي بسيار قديمي و مبتذل هستند اما «كلوپ مردان» و «مداخله بشردوستانه» عباراتي بسيار ملايم تر و مهربانانه تر هستند!
دباشي ادامه مي دهد: يكي ديگر از ترفندهاي ستون پنجمي ها اين است كه مخالفان شان را با زدن انگ عامل جمهوري اسلامي بودن به آن ها خاموش كنند- كه شايد فكر كنيد ترفند چندان خلاقانه اي نيست- اما با اين وجود گويا در حلقه پرازدحام جامعه هاي تبعيدي سخت مؤثر مي افتد. اگر جسارت كنيد و لب تر كرده و چيزي عليه بيهودگي ها و ترهاتي كه مي بافند بگوييد، ناگزير بايد عامل جمهوري اسلامي باشيد.
وي درباره جنجال غرب عليه برنامه اتمي ايران و ادعاي ساخت سلاح هسته اي هم نوشت: تركيب و صحنه آرايي فعلي قدرت منطقه اي و جهاني از هيچ اتوريته اخلاقي اي برخوردار نيست كه به جمهوري اسلامي بگويد سلاح هسته اي نسازد. جمهوري اسلامي نهايتاً به نحوي به توانايي هسته اي تسليحاتي [!؟] خواهد رسيد و دولت پادگاني و آپارتايد اسرائيلي كه خودش روي صدها بمب هسته اي نشسته و حتي از امضاي معاهده عدم تكثير سلاح هاي هسته اي هم امتناع مي كند، هيچ كاري براي جلوگيري از آن نمي تواند بكند. هر كاري كه اسرائيل و متحدان آمريكايي و اروپايي اش بكنند، در واقع باعث سرعت بخشيدن به اين امر محتوم خواهد شد. اگر جمهوري اسلامي را به حال خود رها كنند، به اين توانايي نزديك تر خواهد شد. اگر به آن حمله كنند ايران اين پروژه را بيشتر پيش خواهد برد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14