(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 9 آذر 1390- شماره 20086

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تحويل انبوه سامانه توپ ضدهوايي سعير به نيروي هوافضاي سپاه
دانشجويان سفارت انگليس را اشغال كردند
اقامه عزاداري محرم در حضور رهبر انقلاب
رئيس سازمان اطلاعات سپاه: هزينه هاي كلان آمريكا براي جريان فتنه اقتدار ايران را افزايش داد
بازتاب گسترده تسخير سفارت انگليس در رسانه هاي خارجي
بيانيه وزارت امور خارجه درباره تجمع در مقابل سفارت انگليس:
ايران به حفاظت و صيانت از اماكن و ماموران ديپلماتيك تاكيد دارد
واكنش دولت انگليس
با حضور دبيران اتحاديه هاي دانشجويي مراسم سالگرد شهادت مجيد شهرياري برگزار شد
در نشست لاهه ايران نگهداري سلاح شيميايي از سوي آمريكا را به چالش كشيد
لاريجاني قانون «كاهش رابطه با انگليس» را به دولت ابلاغ كرد
يك تحليلگر سياسي: اگر اسرائيل به ايران حمله كند آتشفشان خشم فوران خواهد كرد
استقبال مردم كرمان از پيكر شهيد دفاع مقدس
دبيركل حزب عدالت و توسعه مغرب نخست وزيرشد
قدرداني رئيس جمهور افغانستان از تلاش ايران در مبارزه با مواد مخدر
ژاپن دانش مهندسي زلزله را به ايران انتقال مي دهد
با روش ابداعي يك جوان ايراني پروتئين مورد نياز روستاهاي قحطي زده دنيا توليد مي شود
تامين هزينه طلاكاري ايوان حرم علوي توسط مردم خوزستان
رادان : بدحجابي ريشه در برنامه هاي تلويزيوني و ماهواره اي دارد
هنرمند تبريزي، حيدرباباي شهريار را به تصوير كشيد
وزير كشاورزي لبنان: پيشرفت ايران در بخش كشاورزي چشمگير است
امام جمعه كاشان: برخي قصد ايجاد بي نظمي در انتخابات آينده مجلس را دارند
معاون قوه قضائيه: دستگاه قضا به مسئله باغ قلهك رسيدگي مي كند
دانشجوي شيرازي موفق به كسب 2 مدال جشنواره اختراعات خاورميانه شد



با حضور وزير دفاع و سردار حاجي زاده انجام شد
تحويل انبوه سامانه توپ ضدهوايي سعير به نيروي هوافضاي سپاه

با حضور سردار احمد وحيدي و سردار اميرعلي حاجي زاده سامانه هاي توپخانه ضدهوايي سعير كه در سازمان صنايع دفاع به توليد انبوه رسيده است به نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تحويل داده شد.
سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، در مراسم تحويل دهي اين سامانه ضدهوايي درجمع خبرنگاران گفت: سامانه توپ ضدهوايي كه گزينه بسيار خوبي براي پوشش هوايي توپخانه اي در ارتفاع پست و متوسط قلمداد مي شود در سازمان صنايع دفاع به صورت كاملا بومي طراحي و به توليد انبوه رسيد و بحمدلله امروز شاهد تحويل انبوه آن به نيروي هوافضاي سپاه هستيم.
وزير دفاع، از قابليت هاي اين سامانه را اتوماسيون بودن آن ذكر كرد و گفت: سيستم عملياتي اين سامانه به گونه اي است كه با مجموعه راداري و يا اپتيكي هدف را ره گيري و بصورت خودكار بدون نياز به خدمه، توانايي شليك به سمت اهداف مورد نظر را دارد.
وي افزود: با پيش بيني هاي ايجاد شده، اين سيستم اهداف مورد نظر را در مقايسه با سامانه هاي مشابه با ضريب اطمينان بسيار بالاتري منهدم مي كند.
وزير دفاع، با اشاره به برنامه هاي وزارت دفاع براي تقويت و روزآمدسازي سيستم پدافندهوايي اظهار داشت: با تحويل دهي انبوه سلاح مذكور قدرت پدافند هوايي كشور در ارتفاع پست و متوسط به نحو مطلوبي افزايش مي يابد، به ويژه اينكه بهره گيري گسترده آن توسط نيروهاي بسيجي توان زائدالوصفي را در حفاظت از مرزهاي هوايي جمهوري اسلامي ايران ايجاد مي كند.
وحيدي با بيان اينكه گروه هاي مختلف صنعتي وزارت دفاع در توليد اين سامانه ايفاي نقش كردند، گفت: در اين جا لازم مي دانم از متخصصان زبده و كارآمد سازمان صنايع دفاع، شركت صنايع الكترونيك و همكاري خوب و تنگاتنگ نيروي هوايي سپاه تشكر و قدرداني كنم.
وزير دفاع خاطر نشان كرد: تنوع، حجم و كيفيت بالاي محصولات صنايع وزارت دفاع در حوزه موشكي، هوايي، هوافضا، دريايي، زرهي، خودرويي، مهمات، توپخانه، الكترونيك و اپتيك و ساير حوزه ها، مجموعه اي از توانمندي هاي بومي را در كشور ايجاد كرده است كه قادر است بدون اتكا به خارج و بدون واهمه از هر نوع تحريمي، نيازمنديهاي نيروهاي مسلح را تامين كند.
وحيدي تاكيد كرد: نيروهاي مسلح عاشورايي جمهوري اسلامي ايران با توكل به خدا و با تأسي و توسل به سيد و سالارشهيدان حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام و ائمه معصومين و با تكيه بر استعدادهاي ذاتي و ظرفيت هاي بالاي داخلي، آماده دفاع جانانه از حريم ميهن اسلامي هستند و همانگونه كه در دفاع مقدس سرمتجاوز را به سنگ كوبيدند، آماده اند هر متجاوزي را با اقتدار در هم كوبند.

 



ديروز انجام شد
 دانشجويان سفارت انگليس را اشغال كردند

سرويس سياسي-
همزمان با سالگرد شهادت شهيد مجيد شهرياري و در ادامه اعتراض و خشم ملت ايران از سياست هاي استعماري دولت انگليس، عصر ديروز دانشجويان دانشگاه هاي تهران با تجمع در مقابل سفارت انگليس در تهران، پرچم اين كشور را پائين كشيده و سفارت را به تسخير خود درآوردند.
در اين تجمع كه از ساعت 14 ديروز آغاز شد، دانشجويان پس از پائين كشيدن پرچم انگليس، پرچم جمهوري اسلامي ايران را بر سر در سفارت اين كشور در تهران نصب كردند.
اقشار مختلف مردم كه همراه با دانشجويان در اين تجمع حضور داشتند، شعارهايي چون «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر انگليس»، «مرگ بر اسرائيل»، «الله اكبر»، «دانشجو مي ميرد، ذلت نمي پذيرد»، «اي رهبر آزاده آماده ايم آماده» و سر دادند.
تجمع كنندگان تصاويري از قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران و نيز شهيدان شهرياري و عليمحمدي را در دست داشتند.
در اين تجمع، پرچم انگليس و رژيم صهيونيستي همراه با شعار مرگ بر انگليس توسط دانشجويان به آتش كشيده شد.
پس از تسخير سفارت انگليس در تهران، كارمندان اين سفارتخانه از درب پشت سفارت محل كار خود را ترك كردند و دانشجويان به قرائت زيارت عاشورا و اقامه نماز شكر پرداختند.
دانشجويان دانشگاه هاي تهران پس از تسخير سفارت انگليس باغ قلهك را نيز به تصرف خود درآوردند.
پس از اينكه دانشجويان دانشگاه تهران در اعتراض به اقدامات خصمانه رژيم سلطنتي انگليس سفارت اين كشور در تهران را به تسخير خود درآوردند، جمع ديگري از دانشجويان تهراني كه تعداد آنها به حدود 200 نفر مي رسيد نيز با حضور در مقابل باغ قلهك، وارد اين باغ شدند.
در همين رابطه 6 تن از كارمندان انگليسي باغ قلهك كه در محاصره دانشجويان قرار گرفته بودند، توسط پليس ديپلماتيك آزاد شدند .
پس از تسخير سفارت انگليس نيروي انتظامي از تجمع كنندگان در مقابل و داخل اين سفارت خواست متفرق شوند.
تجمع كنندگان روي ديوار سفارت خانه با اسپري هاي رنگي شعار نويسي كردند از جمله «مرگ بر انگليس»، «انگليس برو گم شو»، «سفير انگليس اخراج بايد گردد»، «لانه فتنه را تعطيل كنيد» و «DOWN WITH USA DOWN WITH UK» هم چنين بر ديوار سفارت چند پوستر از اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان نصب كردند.
سردار «حسين ساجدي نيا» فرمانده انتظامي تهران بزرگ نيز با حضور در محل تجمع از تجمع كنندگان خواست به تجمع خود پايان دهند.
يكشنبه هفته جاري نيز مجلس شوراي اسلامي كليات «طرح كاهش روابط با انگليس» را با راي قاطع 179 نماينده به تصويب رساند و بلافاصله شوراي نگهبان نيز اين طرح را به تأييد نهايي رساند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين طرح را در راستاي اقدامات خصمانه دولت انگلستان در قبال ملت ايران تصويب و وزارت امور خارجه را موظف كرده اند تا علاوه بر به حداقل رساندن روابط اقتصادي و بازرگاني با اين كشور، ظرف دو هفته روابط سياسي ايران را با دولت انگليس به سطح كاردار تنزل دهد.
ورود به سفارت انگليس
به صورت خودجوش
صورت گرفت
دانشجويان تسخيركننده كه در اولين بيانيه خود ضمن تاكيد بر اين نكته كه تسخير اين سفارتخانه به صورت خودجوش صورت گرفته است، بر ضرورت قطع رابطه با رژيم استعمارگر انگليس تاكيد كردند.
خروج از سفارت
حوالي ساعت 18 ديروز نيروي انتظامي به تدريج دانشجويان را از سفارت و باغ قلهك خارج كرد و دانشجويان در حالي كه عليه خيانت ها و توطئه هاي دولت انگليس شعار مي دادند و خواستار برخورد قاطع با اين كشور استعمارگر بودند خيابان هاي اطراف سفارت را ترك كردند.

 



اقامه عزاداري محرم در حضور رهبر انقلاب

همزمان با فرا رسيدن ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام، مجلس عزاداري در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار مي شود.
اين مراسم از هفتم تا دوازدهم محرم برابر با شنبه 12آبان 90 تا پنجشنبه 17 آبان 90، به مدت 6 شب، همراه با اقامه نمازجماعت مغرب و عشا در حسينيه امام خميني(ره) واقع در خيابان فلسطين، تقاطع خيابان آذربايجان برگزار مي شود. همچنين هر شب قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء، احكام شرعي توسط حجت الاسلام فلاح زاده بيان مي شود.
برنامه اين مراسم به شرح زير است:
شب اول؛ شنبه 7 محرم 12/09/90 با قرائت قرآن توسط سعيديان و مداحي ماهر خسار، سخنراني حجت الاسلام والمسلمين عالي و عزاداري منصور ارضي، حسين سازور
شب دوم؛ يكشنبه 8 محرم 13/09/90با قرائت قرآن توسط محسن اعتماديان و سخنراني حجت الاسلام والمسلمين رفيعي و عزاداري علي انساني
شب سوم؛ دوشنبه 9 محرم 14/09/90 با قرائت قرآن توسط احمد چيني، سخنراني حجت الاسلام والمسلمين علم الهدي و مداحي سعيد حداديان
شب چهارم؛ سه شنبه 10محرم 15/09/90 با قرائت قرآن توسط عاصي، سخنراني حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد خاتمي و عزاداري محمود كريمي
شب پنجم؛ چهارشنبه 11محرم 16/09/90 با مداحي صادق آهنگران و سخنراني حجت الاسلام والمسلمين پناهيان و عزاداري محمد طاهري
شب ششم؛ پنجشنبه 12 محرم 17/09/90 با مداحي مهدي سماواتي و سخنراني حجت الاسلام والمسلمين صديقي و عزاداري مهدي سلحشور

 



رئيس سازمان اطلاعات سپاه: هزينه هاي كلان آمريكا براي جريان فتنه اقتدار ايران را افزايش داد

حجت الاسلام حسين طائب هزينه كردن پول هاي كلان آمريكا در فتنه 88 را بي نتيجه دانست و تاكيد كرد امروز اقتدار ايران اسلامي و بي ثباتي آمريكا در كشور خودش را شاهد هستيم.
مسئول سازمان اطلاعات سپاه در همايش سفيران ولايت كه در محل ستاد فرماندهي كل سپاه برگزار شد، با اشاره به نقش تعيين كننده سپاه با عنوان ستون خيمه انقلاب و چرايي هجمه هاي دشمن به آن، اظهار داشت: هجمه هاي گوناگون دشمنان به سپاه پاسداران گاهي با تهديدات بيروني و گاهي نيز با ويروس هاي دروني است اما در نهايت، هدف آنها هجوم به اين ستون خيمه انقلاب است.
وي افزود: تمامي جريان هاي مخالف انقلاب مخالف و معاند مي كوشند تا سپاه را در مجامع بين المللي به عنوان تروريسم معرفي كرده و در داخل نيز حس بي اعتمادي نسبت به اين نهاد ارزشي را ايجاد كنند. امروز اگر آمريكا سناريويي را براي نيروي قدس طراحي مي كند نشان از اوج استيصال آنها دارد.
طائب تصريح كرد: با وجود تمام هجمه ها، پاسدار انقلاب همواره جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاشته و به قدري ايمان و بصيرت خود را تقويت مي كند كه در مواجهه به ترديدها از صراط مستقيم و حق عدول نكند.

 



بازتاب گسترده تسخير سفارت انگليس در رسانه هاي خارجي

ورود دانشجويان تهراني به سفارت انگليس در تهران و تسخير اين جاسوسخانه بازتاب گسترده اي در رسانه هاي خارجي يافت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، خبرگزاري فرانسه دراين باره گزارش داد: شماري از تظاهرات كنندگان ايراني وارد محوطه سفارت انگليس در تهران شدند.
خبرگزاري فرانسه افزود: دهها تظاهرات كننده سه شنبه وارد سفارت انگليس در تهران شدند و پرچم انگليس را برداشتند و به جاي آن پرچم ايران قرار دادند. تظاهرات كنندگان كه به اقدامات خصمانه اين كشور اعتراض داشتند، از ديوار محوطه اي كه سفارت در آن قرار دارد بالا رفتند و شيشه هاي سفارت را شكستند و پس از آن وارد محوطه سفارت شدند و اشيايي را به سمت شيشه ها پرتاب كردند.
صدها تظاهرات كننده در برابر سفارت تجمع كرده بودند و خواستار بسته شدن و اخراج فوري سفير انگليس شدند.
براساس اين گزارش پارلمان ايران قانوني را تصويب كرد كه روابط ديپلماتيك با انگليس را به سطح كاردار كاهش مي دهد و اخراج سفير انگليس را در مهلتي دو هفته اي درخواست مي كند. اين تصميم در واكنش به تحريم هاي جديد اقتصادي عليه ايران صورت گرفت. در پي انتشار گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي، لندن اين تحريم ها را هماهنگ با آمريكا و كانادا عليه ايران اتخاذ كرد.
شبكه تلويزيوني الجزيره هم در خبري فوري اعلام كرد تظاهرات كنندگان خشمگين در ايران با بالا رفتن از سفارت انگليس در تهران پرچم آن را پايين آوردند و آتش زدند.
شبكه تلويزيوني العربيه هم در خبر فوري اعلام كرد معترضان ايراني اقدام به ورود به داخل سفارت انگليس در تهران كردند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس هم گزارش داد دهها دانشجوي ايراني روز سه شنبه با حمله به سفارت انگليس در تهران، پرچم اين كشور را پايين آوردند و مدارك را از پنجره هاي سفارت به بيرون ريختند. دانشجويان شعار «سفارت انگليس تسخير بايد گردد» و «مرگ بر انگليس» سر دادند. حادثه روز سه شنبه دو روز پس از آن روي داد كه مجلس ايران طرحي را به منظور كاهش سطح روابط ديپلماتيك با انگليس در پي حمايت اين كشور از تحريم هاي تازه آمريكا بر ضد ايران، تصويب كرد. شوراي نگهبان نيز يك روز پس از آن طرح مجلس را تاييد كرد.
به گزارش خبرگزاري شين هوا، دانشجويان خشمگين دانشگاه هاي ايران روز سه شنبه به سفارتخانه انگليس در تهران حمله كردند و پرچم اين كشور را پايين كشيدند. به گفته شاهدان، دانشجويان معترض كه شعار «مرگ بر انگليس» سر مي دادند از ديوار (سفارت انگليس) بالا رفتند. تصاوير منتشر شده در تلويزيون محلي ايران نشان مي دهد كه برخي از معترضان اقدام به شكستن پنجره هاي سفارتخانه كردند. اين اعتراضات پس از آن رخ داد كه مجلس ايران چهارشنبه گذشته طرح مربوط به كاهش روابط با انگليس را با اكثريت قاطع تصويب كرد.

 



بيانيه وزارت امور خارجه درباره تجمع در مقابل سفارت انگليس:
ايران به حفاظت و صيانت از اماكن و ماموران ديپلماتيك تاكيد دارد

وزارت امور خارجه كشورمان درباره تجمع روز سه شنبه در مقابل سفارت انگليس بيانيه اي منتشر كرد .
در اين بيانيه آمده است :
در پي تجمع اعتراض آميز دانشجويان در مقابل سفارت انگليس در تهران كه منجر به تظاهرات خارج از كنترل گرديد، وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران از برخي رفتارهاي غيرقابل قبول معدودي از معترضين كه عليرغم تلاش نيروي انتظامي و تقويت نيروهاي حفاظت كننده از سفارت صورت پذيرفت، ابراز تاسف نموده و از مسئولين امر خواسته شده است تا اقدامات و بررسي هاي فوري و ضروري در اين رابطه به عمل آورند .
وزارت امور خارجه ضمن احترام به قوانين و مقررات بين المللي و با تاكيد بر مصونيت اماكن ديپلماتيك، بر تعهد دولت جمهوري اسلامي ايران به حفاظت و صيانت از اماكن و ماموران ديپلماتيك تاكيد مي نمايد .
بديهي است از طريق مجاري قانوني و مبادي ذيربط موضوع مورد پيگيري قرار خواهد گرفت .

 



واكنش دولت انگليس

دولت انگليس در نخستين واكنش به اعتراضات مردمي در برابر سفارت اين كشور در تهران، خواستار اقدامات امنيتي ايران براي حفظ جان پرسنل اين سفارتخانه شد.
به گزارش بي بي سي، يك سخنگو در وزارت امور خارجه انگليس در واكنش به اقدام دانشجويان ايراني براي ورود به سفارت اين كشور گفت: عده قابل ملاحظه اي از دانشجويان ايراني با ورود به سفارت بريتانيا در تهران به آن خسارتهايي زده اند و ما از دولت ايران مي خواهيم تا حفاظت از جان پرسنل اين سفارتخانه را برعهده بگيرد.
وي ضمن محكوم كردن اين اقدام گفت: براساس قوانين بين المللي و كنوانسيون ژنو دولت ايران موظف به حفاظت از جان كاركنان سفارت است و ما از آنها انتظار داريم تا به سرعت اقدام كرده و اوضاع را تحت كنترل خود درآورند. گفتني است نيروي انتظامي با تشكيل چندين حلقه نيروي يگان ويژه در برابر ساختمان سفارت انگليس دانشجويان را از ساختمان سفارت خارج كرد.
قبل از تسخير سفارت نيز تعداد تجمع كنندگان به حدي زياد بود كه نيروي انتظامي نتوانست مانع اين كار شود.

 



با حضور دبيران اتحاديه هاي دانشجويي مراسم سالگرد شهادت مجيد شهرياري برگزار شد

اولين سالگرد شهادت مجيد شهرياري در محل ترور و به شهادت رسيدن وي و با حضور دبيران اتحاديه هاي دانشجويي برگزار شد.
به گزارش ايسنا، در ابتداي اين مراسم مهدي اميريان دبير دفتر تحكيم وحدت، طي سخناني اظهار داشت: امروز يكي از ابزارهاي قدرت براي بيان ديدگاه و مرام مكتب ها پيشرفت هاي علمي است، بدون ترديد جمهوري اسلامي ايران يكي از مهمترين پيشرفت ها را در زمينه هسته اي در منطقه و فرامنطقه داشته است و دشمنان متوجه شدند كه ايران براي طرح ايدئولوژي خود پيشرو و پيشگام شده و در بالاترين سطح تاثيرگذاري قرار گرفته است.
وي افزود: دشمناني كه در حال اضمحلال هستند، مانند رژيم صهيونيستي متوجه اين موضوع شده و طبيعي است كه با هر روشي تلاش كنند، ايران را از پيشرفت باز دارند، لذا دست به ترور مي زدند، اما امروز دانشمندان هسته اي ما به ويژه شهيد شهرياري به قهرمان ملي تبديل شده است و به طوري كه ديگر دانشمندان نيز آرزو دارند به اين جايگاه دست يابند.
وي خاطرنشان كرد: تلاش هاي دشمنان براي متوقف كردن ايران به ويژه در مسئله هسته اي نتيجه عكس داده است، دشمنان ما بدانند كه در حال حاضر اينگونه اقدامات يعني ترور دانشمندان جز بي آبرويي نتيجه ديگري براي آن ها نخواهد داشت و شاهديم كه ملت ها نيز اين حركت ها را جز زبوني كشورهايي كه پيشرفت ديگران را نمي خواهند، نمي دانند.
در ادامه علي جمشيدي دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل، با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان شهرياري و علي محمدي و رضايي نژاد گفت: شهرياري نماد مجاهدت در عرصه علم و ايمان و به مثابه خاري در چشم دشمنان اسلام بود.
وي با بيان اين كه پس از انقلاب و جنگ تحميلي شاهد هستيم كه فشارهاي زيادي براي كند كردن روند پيشرفت ملت ايران صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: همه ظالمان به سمت جلوگيري از حركت علمي نظام جمهوري اسلامي ايران روي آوردند، اما اين اقدامات به جايي نخواهد رسيد.
وي با بيان اين كه دشمنان امروز از پيشرفت هاي ايران هراس دارند، گفت: آن ها از چند محور وارد مقابله با ايران شدند كه يكي از آن ها ترورهاي كوري است كه شاهد آن هستيم.
در ادامه سيدايمان ميرزاده عضو جامعه اسلامي دانشجويان، اظهار داشت: آيا خون شهيد شهرياري پايمال شد و آيا اسرائيل، آمريكا و انگليس به هدفشان رسيدند و آيا توانستند جلوي پيشرفت ايران را بگيرند، اين اتفاق نيفتاد، بلكه ما شاهد موج انتقام خواهي اين شهيد هستيم.
وي با بيان اين كه استكبار بداند كه از خون اين شهيدان نمي گذريم، افزود: ما را متهم به ترور مي كنند، در حالي كه از ابتداي انقلاب شخصيت هاي علمي ما را يك يك به شهادت رساندند، اما آيا ما ضعيف شديم و اگر آن ها با ترور مخالفند چرا از اسرائيل حمايت مي كنند و هنوز چون دردانه از حقوق ملت خود مي زنند و به آن ها مي دهند و بدانند كه چيزي به نابودي آن ها باقي نمانده است.
انجمن دفاع از قربانيان تروريسم خاورميانه نيز با انتشار بيانيه اي در سالگرد ترور دانشمند شهيد دكتر مجيد شهرياري ضمن محكوم كردن اين اقدام تروريستي آن را نمادي از ماهيت جنايتكار گروه هاي تروريستي دانست كه جان انسان هاي بيگناه را در راستاي منافع ضدبشري خويش قرباني مي كنند.

 



در نشست لاهه ايران نگهداري سلاح شيميايي از سوي آمريكا را به چالش كشيد

نماينده كشورمان در سازمان منع سلاح هاي شيميايي در شانزدهمين نشست سالانه اين سازمان هشدار داد كه قرار دادن يك كشور در مرتبه اي فراتر از ديگر كشورها با مجوز استفاده از زور، دستورالعملي براي ديكتاتوري و هرج و مرج است.
«كاظم غريب آبادي» طي اين سخنراني گفت: طي يك صدسال گذشته، متاسفانه ميليون ها نفر مردم بي گناه و غيرنظامي قرباني جنگ افزارها و سياست هاي خشونت طلبانه برخي كشورهاي خاص شده اند. تلاش هاي فراواني براي جلوگيري از جنگ و ايجاد صلح از جمله از طريق معاهدات خلع سلاحي به عمل آمده است: اجراي تعهدات ناشي از اين معاهدات، بيش از همه به ارزش ها و اصول حاكم بر كشورها و همچنين توجه آنان به ضرورت حفظ جان انسان ها وابسته است.
وي افزود: جوامع ما براساس حاكميت قانون بنا شده اند و جهان باثبات و مشتركي كه ما به دنبال آن هستيم، بايد بر قانون و عدالت استوار باشد. قرار دادن يك كشور در مرتبه اي فراتر از ديگر كشورها با مجوز استفاده از زور، دستور العملي براي ديكتاتوري و هرج و مرج مي باشد. اگر حاكميت زور به جاي حاكميت قانون بويژه با توجه به نابرابري ها و بي عدالتي هاي موجود در جهان به هنجاري غالب تبديل شود، به احتمال قوي امنيت جهاني قرباني اصلي اين فرآيند خواهد بود. چندجانبه گرايي تنها گزينه پايدار در برابر چالش هاي پيش روي امنيت مشترك جهاني است. متاسفانه تمايل برخي كشورها براي توسل به اقدامات يكجانبه براي حل و فصل مسائل امنيت بين المللي، از هر زمان ديگري بيشتر است. اگر اين تمايلات مهار نگردند، جهان ما در آغازين سال هاي هزاره جديد ممكن است با چالش هاي بزرگتري مواجه شود كه مي تواند صلح و امنيت بين المللي را عميقا به خطر اندازد.
غريب آبادي تصريح كرد: در حال حاضر، جامعه بين المللي پديده بي نظير بيداري جهاني را تجربه مي كند كه مطمئنا موجب تغييرات ماهوي در جامعه بين المللي خواهد شد. رنسانسي نيز در اروپا و آمريكا آغاز شده و صداي آن به بلندي شنيده مي شود كه مردم خواهان تغييرات عمده هستند. معتقدم كه تمامي اين ها يك پيام مشترك دارند:«مردم از ناديده گرفتن خود و حقوق اساسي خود توسط سياستمداران خسته شده اند. آنها از نابرابري و بي عدالتي رنج مي برند و احساس مي كنند تحقير شده اند.» بر اين باورم تا جايي كه به كار ما در اين سازمان مربوط مي شود، ما نيز بايد اين پيام را دريافت كنيم. سازمان منع سلاح هاي شيميايي ايجاد شد تا نماد برابري ميان كشورهاي عضو باشد. اين بدين معناست كه ما نبايد «دارا و ندار» در اين سازمان داشته باشيم، چرا كه باور نداريم «برخي ها از ديگران برابرترند».
غريب آبادي گفت: باعث افتخار اينجانب است كه به عنوان نماينده آخرين و بزرگترين قرباني يك دسته از سلاح هاي كشتار جمعي يعني سلاح هاي شيميايي، شانزدهمين كنفرانس اعضاي كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي را مورد خطاب قرار مي دهم. رژيم سابق عراق در تهاجم خود به ايران، از سلاح هاي شيميايي عليه مردم بي گناه كشور من استفاده كرد، سلاح هايي كه توسط آمريكا و متحدان غربي آن به آن رژيم اهداء شده بود. جهان هنوز اين حادثه اسفناك و عواقب گسترده آن را فراموش نكرده است. بر اثر استفاده از اين سلاح ها، بيش از 13000 نفر شهيد و بيش از 100000 نفر نيز مجروح شدند و از مشكلات عميق سلامتي رنج مي برند. روزي نيست كه شاهد شهادت يكي از اين مجروحين شيميايي نباشيم.
وي افزود: ضرب الاجل نهايي امحاي تمامي ذخاير سلاح هاي شيميايي تا 29 آوريل 2012، تعهدي بنيادين و غيرقابل انكار طبق مفاد كنوانسيون و طبق مصوبات كنفرانس اعضا و شوراي اجرايي سازمان است. همه بايد براي تضمين پايبندي به اين تعهد، تلاش و حركت كنيم. حركت در مسيري متفاوت و انحرافي، براي جامعه جهاني غيرقابل قبول خواهد بود. ضروري است كه يك رهيافت جامع نسبت به موضوع امحاي كامل سلاح هاي شيميايي داشته باشيم. ما نمي توانيم چشمان خود را به سادگي بر روي ابعاد پيچيده و حساس اين موضوع ببنديم و آنگونه كه آمريكا اعلام داشته، تلاش كنيم تا به يك راه حل سياسي برسيم. متاسفانه اين كشور به گونه اي ابراز نظر مي كند كه انگار هيچ اتفاقي نيفتاده است!
نماينده ايران صراحت آمريكا در اعلام اينكه نمي تواند ضرب الاجل امحاء را رعايت نمايد مايه تاسف دانست و گفت: اين يك مصداق بارز عدم پايبندي است كه بر طبق كنوانسيون بايد به توجه جامعه بين المللي از جمله سازمان ملل متحد برسد. كاملا بديهي است كه در چنين وضعيتي، جامعه بين المللي حق دارد بداند و قضاوت كند كه در سازمان چه مي گذرد. همچنين بايد به طور دسته جمعي و مسئولانه براي اطمينان از اين كه اقدامات لازم براي بهبود وضعيت و حفظ هدف و روح كنوانسيون اتخاذ و اجراء مي شود، عمل كنيم. متاسفانه اعتبار و حيثيت تنها كنوانسيون خلع سلاحي بين المللي در معرض مخاطره است.
كاظم غريب آبادي افزود: جمهوري اسلامي ايران و اراده هاي مستقل و افكار عمومي جهاني، سوالات و نگراني هاي جدي در اين خصوص دارند. ما نسبت به اراده سياسي دولت آمريكا كاملا شك و ترديد داريم. تصميم آمريكا به عدم انهدام ذخاير سلاح هاي شيميايي خود تا مدت زمان بسيار طولاني و تداوم تهديد اين سلاح ها بر سر مردم جهان، موجب نگراني جدي است.
در پايان اين سخنراني غريب آبادي گفت: جمهوري اسلامي ايران معتقد است كه معاهدات بين المللي حاوي مجموعه اي از تعهدات و حقوق هستند. تمامي اعضاء صرفنظر از اندازه، جمعيت و قدرت آنان، در حوزه حقوق و تعهدات مساوي هستند. هيچ كشور يا گروهي از كشورها بالاتر از قانون نيستند. تمامي اعضاي كنوانسيون بايد تعهدات خود را اجراء نمايند و از حقوق خود نيز بهره مند شوند. با اهداف صلح و عدالت براي همه، بيائيد دست در دست هم براي رهايي از شر سلاح هاي شيميايي كار كنيم و جهاني امن را براي نسل هاي كنوني و آينده ايجاد نمائيم.

 



لاريجاني قانون «كاهش رابطه با انگليس» را به دولت ابلاغ كرد

رئيس مجلس شوراي اسلامي قانون «كاهش رابطه با رژيم سلطنتي انگليس» را براي اجرا به رئيس جمهوري كشورمان ابلاغ كرد.
علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي روز گذشته قانون كاهش روابط جمهوري اسلامي ايران با رژيم سلطنتي انگليس را براي اجرا به محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري كشورمان ابلاغ كرد.
طبق ماده يك قانون مدني، رئيس جمهور موظف است پس از ابلاغ قوانين به وي از سوي رئيس مجلس، ظرف 5 روز از تاريخ ابلاغ، قانون را براي اجرا به دستگاههاي اجرايي ذيربط ابلاغ كند.
به گزارش فارس، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در پي مواضع خصمانه رژيم سلطنتي انگليس عليه جمهوري اسلامي ايران و نيز اقدام اخير اين كشور در تحريم بانك مركزي كشورمان و حمايت انگليس از آشوبگران در جريان فتنه 88، طرح كاهش رابطه با رژيم سلطنتي بريتانيا را ارائه دادند كه با راي قاطع وكلاي ملت در جلسه علني 6 آذر به تصويب رساندند كه به موجب آن وزارت امور خارجه موظف شد از تاريخ لازم الاجرا شدن اين قانون ظرف 2 هفته روابط سياسي جمهوري اسلامي ايران با رژيم سلطنتي انگليس را به سطح «كاردار» تنزل دهد.
برپايه اين گزارش، رئيس مجلس شوراي اسلامي در حالي قانون كاهش روابط با رژيم سلطنتي انگليس را براي اجرا به رئيس جمهور ابلاغ كرد كه جمعي از دانشجويان كشورمان روز گذشته، مقابل سفارت انگليس در تهران تجمع كرده و نسبت به مواضع خصمانه اين كشور عليه ايران اعتراض كردند.

 



يك تحليلگر سياسي: اگر اسرائيل به ايران حمله كند آتشفشان خشم فوران خواهد كرد

تحليلگر مسائل سياسي با اشاره به بي اثر بودن تحريم ها عليه ايران تصريح كرد اگر رژيم صهيونيستي به ايران حمله كند، آتشفشان خشم فوران خواهد كرد.
به گزارش تلويزيون راشاتودي، دكتر احمد بداوي مدير مركز تحليل و پردازش جنگ ها در برلين در مصاحبه با اين شبكه درباره تحولات كشورهاي عربي و مسائل آن گفت، تظاهرات در مصر ادامه دارد، زيرا هر چند مبارك رفته اما رژيم او همچنان پابرجاست. وي گفت: ادامه تظاهرات نتيجه نااميدي مردم از انقلاب شان است. آنها انتخابات را پيروزي براي شوراي نظام حاكم، بقاياي رژيم سابق و اخوان المسلمين مي دانند. بداوي افزود، منطقه شاهد احياء شدن اسلام است. در اين كشور دولت اسلامي تشكيل بشود يا نشود، رهبران جديد به اندازه رهبران سابق به غرب نزديك نخواهند بود. وي ادامه داد، همه جا صحبت از مبارزه با تروريسم اسلامي ميشود در حالي كه يكي از علت هاي ظهور اين به اصطلاح اين نوع تروريسم، سركوب شدن سياستمداران اسلامگرا در اين كشورهاست. حالا وقتي اين سياستمداران به قدرت مي رسند، قطعا مقابل غرب سياست هاي سخت در زمينه هاي مختلف مانند مسئله فلسطين اتخاذ خواهند كرد و مداخله غرب را در امور داخلي خود نمي پذيرند. وي درباره مسئله سوريه نيز گفت، مسئله سوريه از مصر، تونس و حتي ليبي پيچيده تر است. سوريه در شبكه اي پيچيده از متحدان منطقه اي قرار گرفته است.
وي درباره سناريوي نظامي در سوريه نيز گفت، با اين سناريو فاصله داريم. قضيه سوريه با ليبي فرق مي كند. قذافي دوست واقعي نداشت. اما بشار اسد دوستان قدرتمندي در منطقه دارد. همچنين مداخله نظامي در سوريه با مشكلات زيادي روبرو خواهد بود. برخلاف ليبي، سوريه پرجمعيت است و حمله نظامي به آن فاجعه بار خواهد بود. بداوي در بخش ديگر مصاحبه اش درباره تحريم هاي ايران نيز گفت، براي من تاثير تحريم ها بر ايران مشخص نشده است. غرب با هدف بازداشتن اين كشور از برنامه هسته اي اش تحريم ها را وضع كرده است. اما برخي زمزمه مي كنند كه بايد اين واقعيت را بپذيريم كه ايران بالاخره قدرت هسته اي مي شود و ما بايد با آن كنار آييم. وي افزود: ايران كشوري با نهادهاي مختلف است به نظر من اين تحريم ها براي تغيير سياست ايران كارساز نيستند. بداوي افزود، اگر اسرائيل به ايران حمله كند، آتشفشان خشم فوران خواهد كرد.

 



استقبال مردم كرمان از پيكر شهيد دفاع مقدس

پيكر مطهر يك شهيد گمنام دفاع مقدس مورد استقبال مردم كرمان قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار مهر، شهيد گمنام دوران دفاع مقدس دوشنبه شب وارد شهر شهيدپرور كرمان شد و مورد استقبال پرشور و سرشار از احساس مردم كرمان و جمعي از مسئولان اين استان قرار گرفت.
پيكر اين شهيد پس از مراسم استقبال به مسجد قائم كرمان انتقال داده شد و سه شنبه شب نيز مراسم وداع مردم كرمان با اين شهيد بزرگوار در حسينيه ثارالله برگزار شد.
اين شهيد در سال 1361 در منطقه شرق دجله به مقام رفيع شهادت رسيد كه براي مراسم خاكسپاري به كهنوج منتقل مي شود. پيكر اين شهيد به همراه يك شهيد گمنام ديگر فردا در كهنوج تشييع مي شود.

 



دبيركل حزب عدالت و توسعه مغرب نخست وزيرشد

در پي پيروزي حزب اسلامگراي ميانه روي «عدالت و توسعه» در انتخابات پارلماني مغرب، پادشاه، دبيركل اين حزب را به عنوان نخست وزير معرفي كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از رباط ، «محمد ششم» پادشاه مغرب (مراكش سابق) روز سه شنبه » عبدالاله بن كران » دبيركل حزب اسلامگراي توسعه و عدالت را به سمت نخست وزيري اين كشور منصوب كرد.
وزارت كشور مغرب روز يكشنبه اعلام كرد كه حزب اسلامي عدالت و توسعه موفق شد تا در انتخابات پارلماني مغرب 107 كرسي از 395 كرسي پارلمان را به خود اختصاص داده و پيروز انتخابات نام گيرد.
همچنين جنبش انقلابي 20 فوريه اعم از جوانان انقلابي اسلامگرا وسه حزب چپگرا به دليل اعتراض به ناكافي بودن اصلاحات در مغرب و باقي ماندن پادشاه در قدرت، اين انتخابات را تحريم كرده بودند.
اين نخستين انتخابات مغرب پس از ايجاد اصلاحات در قانون اساسي اين كشور به شمار مي آيد و انتظار مي رفت كه 31 حزب سياسي در آن شركت كنند تا وزنه سياسي آنها در مغرب در بوته آزمايش قرار گيرد.
اين انتخابات در حالي برگزار شد كه هفته پيش، هزاران نفر از معترضان مغرب خواستار تحريم انتخابات پارلماني شدند و تأكيد كردند تا زماني كه پادشاه و هيأت وي قدرت واقعي را در دست داشته باشند، برگزاري انتخابات پارلماني بيهوده است .
گفتني است اعتراض ها به حكومت پادشاه ششم در مغرب همزمان با آغاز بيداري اسلامي در چندين كشور عربي و آفريقايي آغاز شد وباعث گرديد پادشاه اين كشور براي فرو نشاندن خشم مردم به اصلاحاتي درقانون اساسي مغرب تن دهد.

 



قدرداني رئيس جمهور افغانستان از تلاش ايران در مبارزه با مواد مخدر

حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان در ديدار با مصطفي محمدنجار وزير كشور ايران از تلاش جمهوري اسلامي در امر مبارزه با قاچاق موادمخدر قدرداني كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، مصطفي محمدنجار وزير كشور در ديدار با رئيس جمهور افغانستان كه اقدامات ايران را در مبارزه با مواد مخدر ستودني دانست، بر لزوم تلاش و هماهنگي بيشتر براي مقابله با كشت و قاچاق مواد مخدر تأكيد كرد.
وي گفت: حضورغربي ها در افغانستان باعث افزايش ناامني و افزايش توليد موادمخدر در اين كشور شده است.
محمدنجار گفت: كشت و توليد موادمخدر در افغانستان از 10 سال پيش كه آمريكائيها وارد افغانستان شدند تاكنون حدود چهل برابر شده است. وي ابراز اميدواري كرد: در اين نشست سالانه رايزني هاي خوبي صورت گيرد و نتايج خوبي گرفته شود تا بتوانيم با بلاي خانمانسوز مواد مخدر، كه منطقه و جهان را تهديد مي كند، با جديت مبارزه كنيم. رئيس جمهور افغانستان نيز در اين ديدار گفت: براساس گزارش ها قاچاقچيان سالانه 60ميليارد دلار از قاچاق مواد مخدر سود مي برند و بدنامي آن براي افغانستان است.

 



ژاپن دانش مهندسي زلزله را به ايران انتقال مي دهد

تبريز- خبرنگار كيهان:
ژاپن آماده انتقال دانش و تجربيات مهندسي زلزله به ايران و تبادل استاد و دانشجو در اين زمينه است.
«كين ايچي كومانو»، سفير ژاپن در ايران، در «سومين همايش بين المللي سازه هاي پيش ساخته و مهندسي زلزله» در تبريز با اعلام مطلب فوق گفت: پيشرفت هاي آذربايجان شرقي در مباحث علمي، بسيار چشمگير بوده و دولت ژاپن با افتخار تمام مايل به همكاري با مراكز علمي و دانشگاهي تبريز است و در اين راه با توجه به تجربه هاي ارزنده توكيو در مهندسي زلزله و ظرفيت هاي فراواني كه در اين زمينه در ژاپن وجود دارد، آماده انتقال اين دانش به ايران و به ويژه تبريز هستيم.
«يوسف - زندي» رئيس دبيرخانه دايمي كنفرانس هاي مقاوم سازي ايران نيز در اين همايش گفت: به زودي براي اولين بار در ايران، ساختمان مجهز به سيستم جداگر لرزه اي، به منظور افزايش ضريب اطمينان در برابر تخريب هاي زلزله در تبريز احداث مي شود.
وي تصريح كرد: عمليات احداث اين ساختمان با كمك كارشناسان انستيتو مقاوم سازي ايران آغاز خواهد شد.

 



با روش ابداعي يك جوان ايراني پروتئين مورد نياز روستاهاي قحطي زده دنيا توليد مي شود

تبريز- خبرنگاركيهان:
با روش ابداعي يك جوان ايراني، امكان توليد انبوه پروتئين غذايي در روستاهاي قحطي زده جهان، فراهم شد.
دستگاه فتوبيوراكتور سيار توليد انبوه پروتئين غذايي از جلبك ها كه توسط شهاب عبدل نژاد ممقاني ارائه و در نمايشگاه بين المللي ابداعات و اختراعات مالزي موسوم به آي تكس 2011، مدال نقره را دريافت كرده است، قادر به توليد آسان و انبوه پروتئين در مناطق قحطي زده روستايي است و مي تواند در مناطق فوق و فاقد تخصص هاي سطح بالا و برق نيروگاهي، مورد استفاده قرار گيرد.
سازمان ملل براي توسعه و استفاده تجاري از دستگاه ساخته شده توسط اين جوان ايراني در تبريز، اعلام آمادگي و تمايل كرده است.
عبدل نژاد 33 ساله، دانشجوي كارشناسي ارشد زيست شناسي است.
ريزجلبك كرولا، قادر است با استفاده از خوراك آب، گازكربنيك، مواد معدني كم و نور خورشيد، در يك روز 4برابر وزن خود تكثير شود و بيشتر از 50 درصد وزن خشك آن پروتئين است كه در بدن انسان، قابل هضم و جذب است.

 



تامين هزينه طلاكاري ايوان حرم علوي توسط مردم خوزستان

به همت مردم متدين خوزستان تاكنون هزينه طلاكاري سه هزار خشت از ايوان حرم مطهر حضرت علي(ع) تامين شده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات در خوزستان روز دوشنبه در جلسه درس خارج طلاب و روحانيون حوزه علميه اهواز با تقدير از امام جمعه اهواز به خاطر حمايت و پشتيباني از اين ستاد افزود: هزينه مرمت و طلاكاري حدود سه هزار خشت از مجموع 12 هزار و 500 خشت ايوان حرم علوي توسط مردم اين استان صورت گرفته است.
حجت الاسلام سيدمحمود موسوي افزود: هم اكنون چند گروه تخصصي به نيابت از مردم اين استان در نجف اشرف مشغول طلاكاري حرم علوي هستند.
همچنين در اين نشست نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اهواز با اشاره به سامان و نظم كارها در اين ستاد، روند كار را بيش از حد انتظار دانست.
آيت الله سيدمحمد علي موسوي جزايري با بيان اينكه ماموريت قبلي ستاد، ساخت ضريح بود، افزود: از رهبر معظم انقلاب درخصوص پول ها و طلاهاي جمع آوري شده براي ضريح استفتاء شد و ايشان فرمودند: در صورتي كه صاحبان نذور مخالفتي براي استفاده در مرمت ايوان نداشته باشند صرف آنها در ايوان حرم علوي بلااشكال است.
وي درباره لزوم مرمت و بازسازي ايوان حرم علوي اظهار داشت: طلاهاي ايوان كه در گذشته هاي دور مورد استفاده قرار گرفته با توجه به گذشت زمان دچار فرسايش و در جاهايي نيز سياه شده است و به مرمت، جلاكاري و طلاكاري نياز دارد.امام جمعه اهواز همچنين از روحانيون استان خوزستان خواست تا در اين ارتباط به خوبي اطلاع رساني كنند تا مردم نسبت به كمك هاي خود در اين زمينه ادامه دهند.
عمليات بازسازي و طلاكاري ايوان حرم علوي(ع) از سال 1389 با مشاركت مردم خوزستان شروع شده و طبق برنامه زمان بندي تا پايان سال 91 به پايان مي رسد.
هزينه طلاكاري حرم مطهر امام علي(ع) 125 ميليارد ريال برآورد شده است.

 



رادان : بدحجابي ريشه در برنامه هاي تلويزيوني و ماهواره اي دارد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
بدحجابي ريشه در برنامه هاي تلويزيوني با محوريت ماهواره دارد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اين مطلب در همايش حجاب و عاشورا در اصفهان گفت: برخورد با بدحجابي نبايد تنها به صورت ارشادي انجام شود. سرتيپ احمدرضا رادان افزود: هر چند نيروي انتظامي فشارهاي زيادي را در موضوع امنيت اخلاقي تحمل مي كند اما همچنان بر انجام تكليف خود مصمم است.
وي با اشاره به اينكه گروهي معتقدند بايد در بحث حجاب و عفاف كار فرهنگي صورت گيرد، گفت: كساني كه ادعا دارند توانسته اند با كار فرهنگي عده اي را به راه راست هدايت كنند گزارش كار خود را ارائه دهند تا ما هم متقاعد شويم اما هرگز جلوي اقدامات ما را نگيرند.
جانشين فرماندهي ناجا افزود: چرا برخي مسئولان براي اجراي قوانين حجاب در محيط هاي كاري و آموزشي مي گويند كه اين كار بودجه مي خواهد؟ آيا براي اينكه كارمند يا دانشجويي با پوشش مناسب سر كار يا كلاس خود حاضر شود نياز به بودجه است؟
وي گفت: بسياري از ابتذال هاي فرهنگي و جرائم خشن برگرفته از فيلم هاي ماهواره اي است و ماهواره امروز يك تهديد عليه جوانان كشور و نيز فرهنگ جامعه است و نيروي انتظامي با ابتذال و ماهواره به حكم قانون برخورد مي كند. رادان افزود: جمع آوري ماهواره در كاهش جرايم تأثيرگذار بوده است و در مورد جمع آوري ماهواره جدي هستيم و پايان جمع آوري ماهواره تا زمان وجود آن ادامه دارد.

 



هنرمند تبريزي، حيدرباباي شهريار را به تصوير كشيد

بانوي هنرمند جوان تبريزي در يك ابتكار جالب منظومه شعر حيدرباباي استاد شهريار را با ظرافت خاصي در تابلوي نقاشي به تصوير كشيد.
«نسترن رواساني» صاحب اين اثر در گفت وگو با مهر در تبريز اظهار داشت: تابلوي رنگ و روغن منظومه شعر حيدرباباي شهريار كه به سبك رئال نقاشي شده، در ابعاد 120 در 180 سانتي متر است و ترسيم آن سه سال طول كشيده است.
وي با تاكيد بر ناب بودن اين اثر تصريح مي كند: هيچ شناختي از روستاي حيدربابا نداشتم و اصلا اين روستا را نديده ام. اين نقاشي با ذهنيتي كه براي خودم ساختم كشيده شده و كاري است بدون تقليد و همين موضوع به من لذت مي دهد.
رواساني گفت: بعدها خودم چندين بار به اين شعر گوش دادم تا ببينم از چه چيزهايي حرف زده و كدام كارها عنوان شده تا با خواست خدا و با ذهنيتي كه از اشعار به دست آوردم شروع به كشيدن كردم.
وي افزود: بارها پيشنهاد فروش اين اثر به خارج از كشور را دريافت كرده ام اما در برابر اين پيشنهادات مقاومت كرده ام و مايلم تابلوي نقاشي منظومه حيدربابا در كنار آرامگاه شاعر فقيد اين منظومه نصب و مورد استفاده هنردوستان قرار گيرد.

 



وزير كشاورزي لبنان: پيشرفت ايران در بخش كشاورزي چشمگير است

وزير كشاورزي لبنان، پيشرفت هاي علمي جمهوري اسلامي ايران در بخش كشاورزي را چشمگير ذكر كرد و خواستار همكاري بيشتر دو كشور در اين زمينه شد.
به گزارش ايرنا، دكتر «حسين حاج حسن» دوشنبه شب در جريان بازديد از پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي كشور مستقر در كرج گفت: يكي از اهداف مهم اين بازديد، استفاده از دستاوردهاي محققان پژوهشكده بيوتكنولوژي در مبارزه با بيماري جاروك ليموترش است.
وي افزود: ايران با تدوين برنامه جامع مديريت مقابله با بيماري جاروك حرف هاي زيادي براي گفتن دارد و از آنجا كه اين برنامه به عنوان كامل ترين و بهترين روش مبارزه با اين بيماري در دنيا شناخته شده ما خواهان استفاده از اين دانش در كشور لبنان هستيم.
حسين حاج حسن خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران به رغم تحريم هاي سياسي و اقتصادي، با تاسي از سياست هاي امام خميني و رهبري حضرت آيت الله خامنه اي و در سايه نخبگان علمي خود، تحريم ها را پشت سر گذاشته و پيشرفت هاي زيادي كرده است.
وزير كشاورزي لبنان گفت: قصد داريم روابط علمي تنگاتنگي با ايران داشته باشيم و از علم، تخصص و تبحر دانشمندان آن استفاده كنيم.

 



امام جمعه كاشان: برخي قصد ايجاد بي نظمي در انتخابات آينده مجلس را دارند

كاشان- خبرنگار كيهان:
افرادي در برخي شهرها از جمله تهران قصد دارند در انتخابات آينده مجلس با ايجاد بي نظمي حتي اندك مشابه آنچه در انتخابات رياست جمهوري داشتند، فضاي انتخابات را متشنج كنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي، عضو خبرگان رهبري در همايش بزرگ بسيجيان شهرستان كاشان با اعلام اين خبر يادآورشد: به اين افرادتأكيد شده با انجام درگيري هاي جزئي چند نفري كشته شوند تا به عنوان سوژه عليه نظام جمهوري اسلامي استفاده شود.
وي، حضور تمام عيار همه واجدان شرايط راي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و سلامت وامنيت انتخابات را از مهمترين سياست هاي كلان نظام جمهوري اسلامي در مقابل توطئه هاي دشمنان در انتخابات آينده ذكر و خاطر نشان كرد: شركت واجدان شرايط راي در انتخاباتي كه عرصه جنگ بين جمهوري اسلامي و جبهه كفر است، يك وظيفه شرعي است و هر راي ملت به عنوان گلوله اي است كه به جبهه كفر شليك مي شود.
نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان بر امنيت و سلامت انتخابات توسط وزارت كشور، شوراي نگهبان، نيروي انتظامي با همكاري مردم تاكيد و تصريح كرد: همه بايد در حفظ امنيت و سلامت انتخابات شريك باشند.
نمازي همچنين رقابت جدي نامزدهاي انتخاباتي با يكديگر را لازمه انتخابات دانست وگفت: عرصه برگزاري انتخابات بايد عرصه رقابت هاي جدي بين نمايندگان باشد.

 



معاون قوه قضائيه: دستگاه قضا به مسئله باغ قلهك رسيدگي مي كند

موضوع باغ قلهك در دستگاه قضايي مطرح و در حال رسيدگي است و با سرعت درباره آن تصميم لازم گرفته خواهد شد.
به گزارش ايرنا از زاهدان، معاون قوه قضاييه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با بيان اين مطلب افزود: اين سازمان مطابق قانون و براساس حكم مرجع قضايي در ارتباط با باغ قلهك عمل خواهد كرد.
احمد تويسركاني افزود: دستگاه قضايي آمادگي دارد تا به دعاوي رسيدگي كند، اما دستگاه هاي مسئول كه وظيفه صيانت از منابع كشور را دارند، بايد از حفظ كاربري اراضي حمايت و صيانت كنند.
براساس همين گزارش، وي در جمع روساي دفاتر و كاركنان اداره كل ثبت اسناد و املاك سيستان و بلوچستان گفت: به منظور رفع خلأ مالكيتي، جلوگيري از زمين خواري و تعدي افراد به املاك عمومي و همچنين از بين رفتن اختلاف و دعاوي حقوقي كليه اسناد اعم از قديم و جديد مستندسازي مي شود.
تويسركاني اظهار داشت: با به كار بردن شيوه هاي نو در ارايه خدمات مي توان از هزينه هاي اضافي كه بر مردم تحميل مي شود كاست.

 



دانشجوي شيرازي موفق به كسب 2 مدال جشنواره اختراعات خاورميانه شد

دانشجوي پيام نور شيراز موفق به كسب مدال طلا و نقره جشنواره اختراعات خاورميانه در كويت شد.
روابط عمومي دانشگاه پيام نور استان فارس عصر دوشنبه در گزارش خود به ايرنا افزود: شيما عوض پور دانشجوي رشته مهندسي صنايع پيام نور شيراز در جشنواره بين المللي اختراعات كه سوم آذر در كشور كويت برگزار شد، موفق به كسب جايزه ويژه كشور روسيه و همچنين مقام دوم جشنواره شد.
عوض پور در اين جشنواره در بخش مهندسي پزشكي و با ارائه دستگاه سيستم شست وشوي گوش با بخار سرد شركت كرده بود كه علاوه بر كسب مقام دوم جشنواره، موفق به دريافت مدال طلاي جايزه ويژه كشور روسيه نيز شد.
در چهارمين نمايشگاه اختراعات خاورميانه كه در روزهاي 30 آبان تا سوم آذرماه در كويت برگزار شد، 212 مخترع از 36 كشور جهان شركت داشتند كه تيم اعزامي فدراسيون مخترعان جمهوري اسلامي ايران به كويت توانست 9 مدال اين نمايشگاه را به خود اختصاص دهد.
عوض پور در خصوص كاربرد دستگاه اختراعي خود با عنوان جديدترين سيستم شست و شوي گوش به روش بخار سرد در جهان اظهار داشت: شست و شوي گوش به طور معمول با پمپ آب و ساكشن (مكش) انجام مي شود و براي بيمار دردناك است و فرد مجبور است از يك هفته قبل از قطره گليسيرينه براي نرم كردن ماده درون گوش استفاده كند.
وي ادامه داد: با طراحي اين دستگاه، نيازي به قطره نيست ضمن آنكه روند شست و شوي گوش هم درد ندارد زيرا به روش بخار سرد و مايع، در كمتر از 15دقيقه گوش كاملا تميز مي شود و نيازي به صرف وقت و هزينه براي بيمار نخواهد بود.
از ديگر اختراعات اين دانشجو مي توان به سيستم اندازه گيري وزن نوزاد در انكوباتور براي اولين بار در ايران و نمونه اصلاح شده در جهان و طراحي و ساخت دستگاه بلوكه كردن پارافين براي تهيه اسلايد بافت شناسي پاتولوژي اشاره كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14