(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 9 آذر 1390- شماره 20086

قانون معافيت 2 برادري تا 10 سال آينده قابل اجرا نخواهد بود
موج جديد بارش برف و باران در كشور
انهدام باند 24 نفره سرقت از منازل شمال تهران
زنگ زلزله در مدارس كشور ديروز به صدا درآمد
افزايش 9/73 درصدي گازگرفتگي در مهرماه
حاجي بابايي: دانش آموزان پنجم ابتدايي از سال آينده به كلاس ششم مي روند
مرگ 4 دانشجوي دانشگاه پيام نور كاشان در اثر سانحه رانندگي
سقوط كليساهاي اروپا در منجلاب
رئيس راهور ناجا خبر داد توقيف خودروي رانندگان داراي جريمه ميليوني
وقوع صداي مهيب در اصفهان تكذيب شد
در ساوه متجاوز به عنف در ملأ عام اعدام شد
باند سرقت بين المللي در كردستان متلاشي شد
دستگيري كلاهبردار حرفه اي بين المللي در زنجان
شكارچي گراز شكار شد
افزايش روسپيگري در اسرائيل
مرگ دختر استالين



قانون معافيت 2 برادري تا 10 سال آينده قابل اجرا نخواهد بود

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: براساس نظر ستاد كل نيروهاي مسلح حداقل تا 10 سال آينده قانون معافيت 2 برادري قابل اجرا نخواهد بود.
به گزارش ايسنا سردار سيدحميد صدرالسادات درباره مراحل تصويب قانون جديد وظيفه عمومي گفت: از سال 88 كه قرار شد در قانون وظيفه عمومي (مصوبه سال 63)، اصلاحاتي بوجود بيايد، اين موضوع در مجلس تحت عنوان «اصلاحيه قانون خدمت وظيفه عمومي مصوبه سال 63» مطرح شد.
وي با اشاره به اينكه، قانون اصلاحي، 52 ماده دارد، افزود: اين موضوع در كميسيون هاي مختلف مجلس مطرح شد و در نهايت در سال 88، قانون نهايي در صحن علني مجلس به تصويب رسيد و سپس به شوراي نگهبان فرستاده شد.
صدرالسادات تصريح كرد: يكي از اصلي ترين اشكالاتي كه شوراي نگهبان بر اين قانون گرفت، اخذ نظر رهبر معظم انقلاب و ستاد كل نيروهاي مسلح درباره معافيت ها به ويژه معافيت دو برادري بود كه سرانجام در توافق انجام شده بين مجلس، ستاد كل و شوراي نگهبان، قرار شد تصميم گيري در اين خصوص به ستاد كل واگذار شود.
قانون معافيت دو برادري در كشور قابل اجرا نيست
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا درباره نظر اين سازمان در اجراي معافيت دو برادري، گفت: نظر ما بر اين بود كه اين بند (قانون معافيت دو برادري) در قانون نيايد زيرا با شرايط كنوني، اين قانون در كشور قابل اجرا نيست.
وي گفت: ميزان مواليد كشورمان يعني افرادي كه به سن مشموليت مي رسند در حال كاهش است از طرفي اگر درسال هاي آينده اين معافيت اجرا شود، پيش بيني ما اين است كه سالانه تعداد قابل ملاحظه اي از مشمولان با اجراي اين قانون، معاف مي شوند، بنابراين در اعزام با مشكل روبرو مي شويم و بايد طول خدمت سربازي را افزايش دهيم كه اين به صلاح نيست.
اجراي معافيت سه برادري تا پايان سال 90
به گفته رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا در اجراي معافيت سه برادري كه عنايتي از سوي رهبر معظم انقلاب بود و تا پايان امسال قابل اجرا است، براي نزديك به 460 هزار نفر از مشمولان كارت معافيت از سوي سازمان وظيفه عمومي صادر شد.
صدرالسادات خاطرنشان كرد: براساس نظر ستادكل حداقل تا 10 سال آينده، قانون معافيت دو برادري قابل اجرا نخواهد بود و در صورتي كه در 10 سال آينده ميزان مواليد افزايش يابد، اين قانون قابل اجرا است كه بعيد به نظر مي رسد.

 



موج جديد بارش برف و باران در كشور

با ورود سامانه جديد بارشي از روز چهارشنبه و پنج شنبه، كشور درگير باران و برف مي شود و دماي هوا حدود صفر درجه باقي مي ماند.
به گزارش سازمان هواشناسي امروز سامانه بارش زايي از سمت جنوب غرب و جنوب وارد كشور شده و در روز چهارشنبه علاوه بر اين مناطق، نواحي مركزي، دامنه هاي مركزي زاگرس و به تدريج شمال شرق و برخي نقاط شرق را تحت تاثير قرار مي دهد.»
اين وضعيت سبب بارش باران و برف، وزش باد و در مناطق جنوبي رعد و برق خواهد داشت.
البته حجم بارش ها در استان تهران جزيي است و حداقل دماي هوا حدود صفر درجه باقي مي ماند.
شدت بارش ها در اواخر سه شنبه و روز چهارشنبه در استان هاي بوشهر، كهكيلويه و بويراحمد و غرب فارس خواهد بود، همچنين از روز چهارشنبه تا روز جمعه موج ديگري نوار شمالي كشور به ويژه سواحل درياي خزر را تحت تاثير قرار مي دهد.
اين موج جديد بارش برف، باران، وزش باد و كاهش دما را در اين نواحي، برخي نقاط شمال غرب و دامنه هاي البرز به دنبال دارد.
گفتني است سواحل خليج فارس نيز طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه و سواحل خزر از اواخر سه شنبه تا پنج شنبه مواج پيش بيني مي شود.
آبگرفتگي
در 7 استان كشور
سازمان هواشناسي كشور همچنين در اخطاريه خود اعلام كرد: به سبب تشديد بارش، آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيلها و به سبب بارش برف اختلال در تردد جاده هاي كوهستاني طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه در استانهاي بوشهر، فارس و كهگيلويه و بويراحمد و طي روزهاي چهارشنبه در شرق استانهاي اصفهان، خراسان شمالي و غرب استانهاي يزد و خراسان رضوي پيش بيني شده است.
راه اندازي
28 ايستگاه پيش بيني هوا
رئيس سازمان هواشناسي كشور نيز با اشاره به راه اندازي فاز نخست ايستگاه هاي پيش بيني هوا در 58 گردنه پر مخاطره كشور گفت: نيمي از اين ايستگاه ها تا آخر دي ماه امسال عملياتي مي شود.

 



انهدام باند 24 نفره سرقت از منازل شمال تهران

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از متلاشي شدن باند 24نفره سرقت از منازل شمال و غرب تهران خبر داد.
سرهنگ عباسعلي محمديان گفت: با توجه به اطلاعاتي كه از صحنه سرقت ها به دست آمد و اطلاعاتي كه شهروندان از طريق امنيت محله محور در اختيار پليس قرار دادند طي 2 ماه فعاليت كارشناسي مشخص شد كه سارقان با يكديگر در ارتباط بوده و در تيم هاي 4 و 5 نفره اقدام به سرقت مي كنند.
وي اذعان داشت: تصاويري كه از سيستم هاي مدار بسته به دست آمد مشخص شد كه مجرمين از طايفه فيوج بوده كه با شگرد تخريبي اقدام به سرقت از منازل مي كردند.
محمديان اظهار داشت: اين گروه از سارقين با انجام كمين در سر شب و قبل از ظهر منازل خالي را شناسايي و با شكستن در و انجام اعمال تخريب كننده اقدام به سرقت اشياء قيمتي مي كردند.
اين فرمانده ارشد انتظامي ادامه داد: اولين گروه از اين سارقان طي 15 روز بعد از اولين فعاليت هاي كارآگاهي پليس آگاهي شناسايي شدند.
وي ادامه داد: در هفتم آذر ماه سال جاري اين تيم 25نفره كه در 5 گروه مختلف اقدام به سرقت مي كردند در 5 شهر مختلف كه عمدتاً در تهران و يك شهر شمالي بود دستگير شدند.

 



زنگ زلزله در مدارس كشور ديروز به صدا درآمد

زنگ زلزله ديروز به صورت همزمان در مدارس سراسر كشور نواخته شد و دانش آموزان در زلزله اي فرضي، پناه گيري صحيح و خروج از ساختمان را آموزش ديدند.
به گزارش خبرگزاري ها، همزمان با سيزدهمين مانور سراسري «زلزله و ايمني» كه در سراسر كشور برگزار شد ديروز زنگ نمادين زلزله در ساعت 13:10دقيقه صبح در مدرسه راهنمايي پسرانه شهيد قاسمعلي هدايت منطقه 8 آموزش و پرورش تهران نواخته شد.
مانور زلزله و ايمني كه از زمان شروع تا پايان 10 تا 15دقيقه به طول مي انجامد، شامل دو مرحله پناه گيري صحيح و خروج از ساختمان (رفتن به فضاي باز) است.
مدت زمان آژير يك دقيقه است كه صداي آن به منزله وقوع زلزله اي فرضي است و معلمان و دانش آموزان با شنيدن آن در هر مكان از مدرسه (حياط، كلاس، راهرو، كتابخانه) و در هر شرايطي (مطالعه، بازي، قدم زدن) بايد پناه گيري صحيح را انجام دهند.
شعار سيزدهمين مانور سراسري زلزله، «آرامش، پناه گيري و آمادگي» است، اين مانور از سال 1375 به پيشنهاد پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله در مهدكودك ها و مدارس ابتدايي تهران به اجرا درآمد و از سال 1378همه ساله در روز 8 آذر در سراسر كشور به اجرا درمي آيد.
مدارس غيردولتي
در صورت زلزله آسيب پذيرترند
رئيس پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله گفت: ساختمان هاي برخي مدارس غيرانتفاعي در تهران در برابر زلزله احتمالي بسيار آسيب پذير هستند.
عباسعلي تسليمي، رئيس پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله در حاشيه مراسم نواخته شدن زنگ زلزله در گفت وگو با فارس در خصوص آسيب هاي زلزله احتمالي در تهران، گفت: با توجه به مطالعات انجام شده كه البته نيازي به اطلاعات تكميلي دارد، در برابر زلزله احتمالي در تهران آسيب پذير هستيم.
وي در خصوص وضعيت مدارس در برابر زلزله احتمالي در تهران گفت: براي مقاوم سازي مدارس بودجه خوبي اختصاص داده شده اما در بخش خصوصي متأسفانه مكان هايي كه براي آموزش در نظر گرفته شده است، مناسب نيست.
تسليمي با بيان اينكه ساختمان برخي مدارس غيردولتي در برابر زلزله آسيب پذير هستند، افزود: بايد آموزش و پرورش از مسئولان مدارس غيردولتي بخواهد تا ساختمان هاي مناسبي را براي مكان هاي آموزشي خود در نظر بگيرند.
رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران با اشاره به برگزاري مانور زلزله در 27 مدرسه تهران، از اجراي طرح سراسري آموزش مديريت بحران براي همه دانش آموزان تهران در آينده نزديك خبر داد.

 



سازمان پزشكي قانوني خبر داد
افزايش 9/73 درصدي گازگرفتگي در مهرماه

سازمان پزشكي قانوني از افزايش 9/73 درصدي گازگرفتگي با گاز منوكسيدكربن در مهرماه خبر داد.
سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد كه در مهرماه سال جاري 40 نفر بر اثر گازگرفتگي جان خود را از دست دادند كه اين در مقايسه با آمار گازگرفتگي هاي سال گذشته (23نفر) نشان از افزايش 9/73 درصدي اين تلفات مي دهد.
اين سازمان اعلام كرد با وجود آن كه هنوز آمارهاي هشتمين ماه سال جاري به طور كامل جمع آوري نشده، اما آمارهاي اوليه آبان ماه كه توسط ادارات كل پزشكي قانوني برخي استان ها اعلام شده، حكايت از افزايش
9/73 درصدي گازگرفتگي در آبان ماه دارد.
بر اين اساس از ابتداي سال جاري تا پايان مهرماه 314 نفر به علت مسموميت با گاز منوكسيدكربن جان باختند كه از اين تعداد 220 نفر مرد و 94 نفر زن بودند و اين آمار نيز در مقايسه با مدت زمان مشابه سال قبل كه 203 مورد گازگرفتگي ثبت شده بود، 7/54 درصد رشد نشان مي دهد.
فروردين ماه سال جاري با 85 مورد گازگرفتگي همچنان بيشترين آمار را داراست و كمترين آمار گازگرفتگي امسال هم با 12نفر در شهريورماه ثبت شده است.
گاز منوكسيدكربن گازي بدون رنگ و بو است و عمده ترين منبع توليد اين گاز سوختن ناقص نفت و گاز است اما اصولا در اثر احتراق هر نوع ماده سوختني خصوصا در محيط هاي دربسته و فاقد اكسيژن ممكن است توليد شود و استفاده از آبگرمكن يا بخاري هاي مستعمل يا داراي نقص فني و فاقد دودكش يا داراي دودكش بدون عملكرد مناسب در منزل، بيشترين موارد ابتلا به مسموميت را تشكيل مي دهند.

 



حاجي بابايي: دانش آموزان پنجم ابتدايي از سال آينده به كلاس ششم مي روند

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه نظام آموزشي جديد
6-3-3 از سال تحصيلي آينده در مدارس كشور اجرا مي شود، گفت: در اولين مرحله طي سال تحصيلي 92-91 دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي به كلاس ششم ابتدايي مي روند.
حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه ششمين همايش تجليل از مولفان و رونمايي از كتاب هاي درسي و رسانه هاي آموزشي كه ديروز در سازمان پژوهش برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبني بر اينكه نظام جديد آموزشي 6-3-3 چگونه اجرا خواهد شد، گفت: اين نظام از سال آينده در سراسر كشور اجرا مي شود و دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي به كلاس ششم مي روند و تنها سال آينده پايه اول راهنمايي نخواهيم داشت.
وي در پاسخ به سوالي كه آيا پيش دانشگاهي نيز طي سال تحصيلي آينده حذف خواهد شد گفت: خير، 6 ساله دوم 5 سال طول مي كشد تا جابه جايي ها در آن صورت گيرد به اين شكل يك سال پايه اول راهنمايي نداريم سال بعد پايه دوم و سال بعد از آن پايه سوم و به ترتيب در سالهاي بعد پايه هاي تحصيلي بعدي را نداريم تا اينكه پيش دانشگاهي حذف شود.سند تحول بنيادين آموزش و پرورش كه تغيير نظام آموزشي از 5 ساله دوره ابتدايي، سه سال راهنمايي، سه سال متوسطه و يك سال پيش دانشگاهي به ششم سال ابتدايي، 3 سال راهنمايي و 3سال متوسطه نيز در آن جاي دارد 22آذرماه رونمايي مي شود.

 



مرگ 4 دانشجوي دانشگاه پيام نور كاشان در اثر سانحه رانندگي

كاشان- خبرنگار كيهان:
در حادثه تصادف بين يك دستگاه ميني بوس و يك دستگاه نيسان در جاده قديم كاشان- قم تعداد 4 نفر از سرنشينان ميني بوس كشته شدند.
اين حادثه در 2 كيلومتري روستاي آب شيرين اتفاق افتاد و سه نفر از سرنشينان ميني بوس كه از دانشجويان كاشاني دانشگاه پيام نور قم بودند در دم فوت كرده و يك نفر ديگرشان در بيمارستان جان خود را از دست داد.
تعداد 20 نفر نيز در اين حادثه رانندگي زخمي شدند كه مصدومان پس از انجام مقدمات اوليه امدادي روي آنها با هفت دستگاه آمبولانس به بيمارستان شهيد بهشتي كاشان منتقل شدند.

 



سقوط كليساهاي اروپا در منجلاب

علي رغم بروز فساد در ميان كشيش ها در رابطه با سوءاستفاده جنسي از كودكان، تبديل كليسا به بالماسكه، تهييج مسيحيان به شورش عليه مسلمانان و... اين بار نيز چشممان به ازدواج همجنس گرايان در كليساها روشن شد. گويا سياستمداران اروپا دست به دست هم داده اند تا قداست كليساها را از بين ببرند.
خبرها حاكي از آن است كه كليساهاي دانمارك ازدواج همجنسگرايان را ثبت مي كنند. براساس لايحه اي كه دولت دانمارك ارائه كرده است همجنس گرايان قادر خواهند بود ازدواج با همجنس خود را در كليسا به ثبت برسانند.
دانمارك 22 سال قبل ثبت ازدواج دو همجنس را قانوني كرد اما تاكنون ثبت ازدواج در كليسا امكان پذير نبوده است. نظرسنجي ها نشان مي دهد اكثريت مردم دانمارك طرفدار اين طرح هستند.

 



رئيس راهور ناجا خبر داد توقيف خودروي رانندگان داراي جريمه ميليوني

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس راهور ناجا با اعلام اين كه نرخ جديد جرايم رانندگي از اول دي ماه اجرايي مي شود گفت: اگر ميزان جرايم راننده به يك ميليون تومان برسد خودروي مذكور تا زمان پرداخت جريمه توقيف مي شود.
به گزارش كيهان سردار اسكندر مومني در نشست خبري ديروز افزود: براساس يكي از بندهاي قانون جديد مهلت پرداخت جرايم رانندگي از يك ماه به دو ماه افزايش يافته است.
وي گفت: در مقابل اگر راننده اي تا چهار ماه نسبت به پرداخت جريمه معوق خود اقدام نكند كليه خدمات خودرويي وي در سيستم متوقف مي شود و خودروي مذكور در سيستم توقيف خواهد شد.
هزينه كرد جرايم رانندگي
رئيس پليس راهور ناجا در ادامه به نحوه توزيع جرايم رانندگي اشاره كرد و گفت: تاكنون كليه مبالغ جرايم رانندگي به حساب خزانه واريز مي شد و جزو درآمدهاي عمومي كشور بود، اما براساس قانون جديد كه از سال آينده (قانون بودجه سال 91) اجرايي مي شود 20 درصد از مبلغ جريمه به حساب صندوق ديه، 60 درصد در راه هاي برون شهري براي رفع نقاط حادثه خيز در اختيار وزارت راه و به همين ميزان در راه هاي درون شهري براي توسعه معابر و بهسازي آن در اختيار شهرداري ها و دهياري ها، 15 درصد براي ايجاد سامانه هاي هوشمند و تجهيزات ترافيكي در اختيار پليس راهور و 5 درصد نيز براي فرهنگسازي عمومي در خصوص آمد و شد قرار خواهد گرفت.
وي در عين حال با تاكيد بر اين كه مبلغ افزايش نرخ جرايم رانندگي در كشور ما در مقايسه با كشورهاي همسايه، رقم قابل توجهي نيست، گفت: در برخي كشورهاي همسايه سقف جرايم رانندگي دو ميليون تومان و عبور از چراغ قرمز نيز سه سال زندان به همراه دارد. از سوي ديگر تاكيد مي كنيم كه مردم به هيچ عنوان نگران نباشند چرا كه پليس با جديت و نهايت دقت نسبت به اجراي قانون جديد اقدام مي كند.
نرخ جرايم با توجه به تورم تعديل مي شود
مومني در ادامه و در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران گفت: براساس قانون نرخ جرايم رانندگي هر 3 سال يك بار و بر اساس ميانگين نرخ تورم در كشور تعديل خواهد شد.
وي همچنين در پاسخ به سؤالي در خصوص صدور مجوز شماره گذاري وانت پيكان، نيز گفت: پليس به هيچ عنوان خارج از ضوابط و مقررات قانوني در اين خصوص عمل نمي كند و در فرصت مناسب در اين خصوص اطلاع رساني خواهيم كرد.
مخالفت مجلس با تمديد مهلت بخشودگي
دو برابري جرايم
مومني در ادامه به يكي از بندهاي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي اشاره كرد و گفت:براساس اين بند كليه جرايمي كه تا پايان سال 89 ثبت و دو برابر شده در صورتي كه تا 19 آذرماه پرداخت شود دو برابري آن بخشوده مي شود.
رئيس پليس راهور ناجا از ارسال لايحه اي به مجلس براي تمديد اين مهلت تا پايان سال خبر داد و گفت: از مجلس به ما خبر رسيد كه نمايندگان با تمديد اين مهلت موافقت نكردند، لذا كليه رانندگاني كه تا پايان سال 89 مرتكب تخلف رانندگي شده و جريمه خود را پرداخت نكرده اند تنها تا پايان روز 19 آذرماه مهلت دارند تا نسبت به پرداخت اصل جريمه اقدام كنند.
معرفي 600 دستگاه مقصر در تصادفات
به دادگاه
رئيس پليس راهور ناجا به يكي از بندهاي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي اشاره كرد وگفت: براساس قانون جديد اگر نقص راه و يا وسيله نقليه در بروز تصادف نقش داشته باشد قطعا سهم بخش مربوطه در اين خصوص مشخص و دستگاه متخلف به دادگاه معرفي مي شود كه در اين راستا تاكنون بيش از 600 دستگاه مقصر به دادگاه معرفي شدند.
وي در پاسخ به سؤالي در خصوص اين كه آيا فشارهايي بر روي پليس در خصوص معرفي نكردن دستگاه هاي مقصر به دادگاه در تصادفات رانندگي وجود دارد يا خير؟ گفت: حتما در اين خصوص فشارهايي بر پليس وارد مي شود اما اين فشارها هيچ تاثيري در فعاليت پليس نخواهد داشت و ما دستگاه هاي متخلف را به دادگاه معرفي مي كنيم.

 



وقوع صداي مهيب در اصفهان تكذيب شد

معاون سياسي، امنيتي استاندار اصفهان خبر وقوع صداي مهيب در اين شهر را كه برخي از سايت هاي خبري به نقل از وي منتشر كرده بودند تكذيب كرد.
«محمد مهدي اسماعيلي» شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: روز دوشنبه مصاحبه اي با هيچ يك از رسانه ها در اين باره انجام نداده ام و انتشار اين خبر از قول من، كذب است.
وي همچنين گفت: پيگيري حقوقي انتشار اين خبر از سوي استانداري اصفهان به عمل مي آيد.
همچنين «مسعود عنايب» مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني اصفهان ضمن تكذيب خبر صداي مهيب در اصفهان به خبرنگار ايرنا گفت: تاكنون گزارشي مبني بر صداي مهيب در سطح شهر به اين سازمان ارائه نشده است و انتشار اين خبر تكذيب مي شود.
برخي از سايت هاي خبري، بعدازظهر دوشنبه خبري مبني بر شنيده شدن صداي مهيب در اصفهان به نقل از برخي مسئولان اين استان منتشر كردند.

 



در ساوه متجاوز به عنف در ملأ عام اعدام شد

مرد جواني در ساوه كه اقدام به تجاوز به عنف كرده بود، سحرگاه سه شنبه در ميدان خليج فارس اين شهر و در ملأعام به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش ايسنا، دادستان عمومي و انقلاب شهرستان ساوه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اينكه اين شرورحدود دو سال پيش با توسل به زور و تهديد به وسيله چاقو به يك منزل شخصي وارد و با تجاوز به يك زن، مرتكب زناي به عنف شده بود، گفت: پرونده اين فرد در شعبه اول دادگاه كيفري استان مركزي رسيدگي شده و قضات اين شعبه راي به اعدام متهم دادند.
حجت الله درودگر افزود: راي صادره از دادگاه كيفري استان مركزي پس از اعتراض متهم در شعبه 31 ديوان عالي كشور مورد تاييد قرار گرفت و از آنجايي كه قضات خواستار اعدام در ملأ عام بودند لذا با موافقت رياست قوه قضاييه اين متهم در ملأ عام به دار مجازات آويخته شد.
وي در مورد همدستان اين مجرم نيز گفت: اين فرد به همراه دو تن ديگر مرتكب اين جرم شدند. حكم اعدام آنان صادر شده است اما هنوز آماده اجرا نيست.
براساس اين گزارش، پس از قرائت آياتي از قرآن كريم و قرائت راي صادره و با حضور رئيس دادگستري مركزي، دادستان و جمعي از مسئولان نظامي و انتظامي حكم اعدام اجرا شد.

 



باند سرقت بين المللي در كردستان متلاشي شد

سنندج-خبرنگار كيهان:
رئيس پليس آگاهي كردستان از دستگيري يك باند سرقت خطرناك بين المللي متشكل از دو زن و يك مرد كه از مردم استان كف زني مي كردند خبر داد.
سرهنگ علي احمدي تبار در جمع خبرنگاران اعضاي سه نفره اين باند را از افراد وابسته به قبيله موسوم به «فيوج» معرفي كرد كه در شهرهاي ايران ساكن شدند و شغل غالب مردم اين طايفه كف زني است.
وي افزود: اعضاي اين باند تاكنون به 26 فقره سرقت اعتراف كرده اند.
اين سه نفر به زبان هاي عربي، انگليسي و فارسي تسلط دارند و با اين روش كه غريب هستند و به زبان هاي كردي و فارسي تسلط ندارند اقدام به كف زني ازمال باختگان مي كردند.
وي تصريح كرد: سردسته اين باند سرقت كه در كرج ساكن است و با همدستي دو خانم ديگر دست به سرقت مي زده و بنابه اعتراف خود در كشورهاي تركيه و دبي آموزش ارتكاب اين جرايم را فرا گرفته است.
احمدي تبار افزود: اعضا اين باند علاوه بر كردستان، در ساير استان هاي ديگر نيز اقدام به كف زني كرده اند.

 



دستگيري كلاهبردار حرفه اي بين المللي در زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
يك كلاهبردار حرفه اي با تابعيت 3 گانه با كار اطلاعاتي پليس شناسايي و دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان زنجان، فرمانده انتظامي ابهر در اين باره افزود: در پي كسب خبري مبني بر اينكه فردي به نام «م- الف» با تابعيت كشورهاي ايران، تركيه و ايتاليا با تشكيل يك شركت صوري از شهروندان اين شهرستان قصد كلاهبرداري دارد؛ بلافاصله شناسايي و دستگيري وي در دستور كار پليس قرار گرفت.
سرهنگ محمد اكبري كنعان افزود: با شناسايي محل اقامت متهم تحقيقات ويژه اي در اين خصوص آغاز و با هماهنگي مراجع قضايي متهم دستگير و جهت بررسي بيشتر به پليس اطلاعات منتقل شد.
وي گفت: در تحقيقات پليسي مشخص شد كه اين كلاهبردار حرفه اي علاوه بر برخورداري از سابقه ممنوع الخروجي از كشور از سوابق كيفري متعددي در كشورهاي ايران، بلژيك، تركيه و فرانسه نيز برخوردار است.
سرهنگ اكبري گفت: در بازرسي از وسايل اين متهم سه فقره دسته چك مربوط به يكي از بانك ها كشف كه به گفته خود متهم قصد كلاهبرداري از طريق ارائه چك به شهروندان به بهانه خريد محصولات آنها را داشته است.
فرمانده انتظامي شهرستان ابهر افزود: اين متهم اعتراف كرده است كه با وجود داشتن زن و فرزند در كشور تركيه اقدام به اغفال يك دختر جوان در ابهر كرده است و بنا به اظهارات خود در كشور تركيه مرتكب قتل شده و متواري است كه تحقيقات تكميلي در اين خصوص ادامه دارد.

 



شكارچي گراز شكار شد

سرويس شهرستانها-
شكار و فروش گوشت گراز (خوك وحشي) كه توسط سه دوست سالها متداول بود، سرانجام با كشته شدن يكي از آنها پايان پذيرفت.
محمدعلي كه به همراه دو نفر از دوستان خود به نام هاي بهنوش يكتن و علي عليخاني ساكن روستاي لشتو از توابع شهرستان تنكابن پس از سالها شكار و فروش گوشت گراز سرانجام در شب اول ماه محرم هنگامي كه به اتفاق هم به حاشيه جنگل تودره روستاي لشتو براي شكار گراز (خوك وحشي) رفته بودند؛ پس از كشتن يك گراز در حالي كه در پشت درختان و بوته ها براي شكار گراز ديگري كمين كرده بود، از سوي بهنوش يكتن به جاي گراز از ناحيه سر هدف اصابت گلوله قرار گرفت و در دم جان سپرد.
بهنوش پس از آنكه متوجه اشتباه خود شده بود؛ قصد خودكشي داشت كه از سوي علي عليخاني دوست ديگرش منع شده و از سوي پليس دستگير مي شوند.
گفتني است؛ فروش گوشت گراز (خوك وحشي) به جاي گوشت گوساله در منطقه غرب مازندران به ويژه تنكابن و رامسر روالي عادي به خود گرفته و از سوي مديران ذيربط ويژه حوزه بهداشت و درمان هيچ نظارتي صورت نمي پذيرد.

 



افزايش روسپيگري در اسرائيل

سازمان غيردولتي الم در سرزمين هاي اشغالي در گزارشي در اين زمينه آورده است: جوانان اسرائيلي به شدت در غم و اندوه به سر مي برند و اين در شرايطي است كه اين مسئله سبب شده است بسياري از نوجوانان اسرائيل در سنين پايين به روسپيگري روي بياورند.
شفاف به نقل از روزنامه صهيونيستي هاآرتص نوشت: براساس اين گزارش، هم اكنون آمار رسمي حاكي از اين است كه در سال جاري 620 نوجوان اسرائيلي 12ساله در سرزمين هاي اشغالي به طور علني به روسپيگري مي پردازند. اين در شرايطي است كه اين آمار در سال گذشته تنها 126نفر بود. اگر چه تهيه اين آمار به دليل تلاش هاي سازمان الم براي يافتن قربانيان اين روند و تهيه آمار دقيق تر از اين مسئله در جامعه اسرائيل بوده است.اين گزارش در ادامه با اشاره به اين كه هر روز تعداد بيشتري از نوجوانان اسرائيلي به روسپيگري روي مي آورند، مي افزايد: نوجوانان اسرائيلي هم اكنون از نظر روحي در اوضاع نامناسبي قرار دارند، و به همين دليل ما شاهد افزايش پنج برابري تعداد نوجواناني هستيم كه دست به اين كار مي زنند.
در ادامه اين گزارش با اشاره به اين كه اين سازمان گزارش مربوط به اين مسئله را به كنست رژيم صهيونيستي ارائه داده است، آمده است: در گزارش ارائه شده به كنست همچنين مطالبي در مورد قاچاق زنان اسرائيلي براي استفاده در مراكز فحشا به ديگر نقاط دنيا بيان شده است. اين در شرايطي است كه سازمان الم بر اين باور است كه تعداد نوجوانان روسپي اسرائيلي بسيار بيشتر از اين آمار رسمي است و با توجه به اين مسئله مي توان گفت كه ابعاد اين مشكل براي اسرائيلي ها بسيار فراتر و گسترده تر از اين است.اين سازمان غيردولتي در بخش ديگري گزارش خود با اشاره به اين كه بسياري از نوجوانان ساكن سرزمين هاي اشغالي توسط نهادهاي خيريه اجتماعي مورد شناسايي قرار نگرفته اند، آورده است: اسرائيل فاقد يك نهاد دولتي مركزي و متمركز كه مسئوليت شناسايي و درمان اين نوجوانان را بر عهده گيرد، است. اين در شرايطي است كه بيش از 75درصد از نوجوانان اسرائيلي كه به روسپيگري روي آورده اند، دختر هستند. 20 درصد ديگر پسر و 5 درصد باقي مانده نيز تراجنسي هستند.رلي كاتساو از اعضاي مؤسسه الم در اين باره مي گويد: بسياري از نوجوانان اسرائيلي كه به روسپيگري روي مي آورند، پيش از اين افسردگي حاد و يا مورد سوءاستفاده جنسي، بدني و يا روحي قرار گرفتن را تجربه كرده اند. اين مسئله مهمي است كه به طور جدي مورد غفلت قرار گرفته است. متأسفانه ما با موارد بسياري از آغاز روسپيگري در ميان نوجوانان از سن 12سالگي مواجه شده ايم. اين در حالي است كه دولت تنها مراحل درماني را براي دختران تامين مي كند و براي پسران هيچ اقدامي انجام نمي دهد.

 



مرگ دختر استالين

خبرگزاري فرانسه نوشت: «سوتلانا استالين» در اثر بيماري سرطان روده بزرگ در سن 85 سالگي در آمريكا درگذشت.
وي در دوران اوج جنگ سرد به غرب رفت و به يكي از منتقدان سرسخت اتحاد جماهير شوروي تبديل شد ولي هيچ گاه نتوانست از سايه پدرش فرار كند.وي كه نام واقعي اش «سوتلانا آليلويوا» بود در سال 1967 از اتحاد جماهير شوروي فرار كرد و به آمريكا پناهنده شد.وي در اصل براي تحويل جنازه همسر سومش كه هندي بود، به اين كشور سفر كرده بود اما به سفارت آمريكا در دهلي نو رفت و درخواست پناهندگي سياسي كرد.او پس از اقامتي كوتاه در سوئيس راهي آمريكا شد؛ در حالي كه دو دخترش در اتحاد جماهير شوروي باقي ماندند.به گزارش خبرگزاري dapd آلمان فرار پيترز در بحبوحه جنگ سرد ميان آمريكا و شوروي سر و صداي زيادي را به راه انداخت. «آلكسي كوسيگين»، نخست وزير وقت شوروي وي را شخصي «بيمار» و از نظر اخلاقي «بي ثبات» خوانده بود. پيترز در دفاع از خود برآمد و خود را «مخالف سياسي دولت مسكو» دانست.
وي در سال 2007 در گفت وگويي عنوان داشت: «تنها اردوگاهم را از ماركسيست به كاليتاليست تغيير دادم!» وي هم چنين عنوان كرده بود شخصيتي بسيار پيچيده داشته كه هرگز درك نشده است!
آليلويوا در آمريكا با مهندسي به نام «ويليام وزلي پيترز» ازدواج كرد و شهروندي آمريكا را پذيرفت. وي اندكي پس از ورودش به ايالات متحده كتاب «20نامه به يك دوست» را انتشار داد كه براساس خاطراتش از سال 1963شكل گرفته بود.
آليلويوا در اين كتاب پدرش «ژوزف استالين» را مردي «سرد و پارانوئيدي» توصيف كرده بود.وي همواره به انتقاد از سياست هاي پدرش مي پرداخت و در سال 1983 در گفت وگو با روزنامه آمريكايي «شيكاگو تريبيون» درباره استالين كه مسئول مرگ ميليون ها نفر شناخته مي شود، گفته بود:: فرقي نمي كند كه چه كار بكنم يا چه حرفي بزنم. پدرم هميشه بر من سايه انداخته است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14