(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 آذر 1390- شماره 20088

نشست مطبوعاتي خبرنگاران با فرماندار غايب
نمايشگاه بين المللي فرهنگ عاشورايي زنجان آغاز به كار كرد
لزوم تبديل محور مشهد- بجنورد- گرگان به آزادراه
ايران در كيهان
استاندار: فعالان صنايع پاك در اصفهان از تخفيف هاي مالياتي برخوردار مي شوند
بسيجيان گنبد، با اسب راهي زيارت امام رضا شدند
رز ايران به آذربايجان و گرجستان صادر مي شود
88 جايگاه CNG درمازندران احداث شد
آموزش 2000 حلقه صالحين در مقابل جنگ نرم
اعزام 4 هزار دانش آموز ساروي به مناطق عملياتي كشور
پاتيل هاي ثابت كله پزي هاي اصفهان جمع آوري مي شود
ويژه دانشجويان شركت كننده در اردوهاي جهادي همايش شكوه هجرت در شهركرد برگزار شد
بيمارستان شهيد عليرضا كوهستاني دركلاله افتتاح شد
رئيس اداره برق شهرستان خبر داد اختصاص 15ميليارد ريال براي اصلاح شبكه برق دهلران
خوشه گلاب دركاشان راه اندازي مي شود



نشست مطبوعاتي خبرنگاران با فرماندار غايب

روابط عمومي فرمانداري پيشوا دعوتنامه اي را به سرپرستي كيهان در اين شهرستان ارسال كرد مبني بر اينكه روز دوشنبه 7 آذر ساعت 14 نشست مطبوعاتي فرماندار با خبرنگاران برگزار مي شود. در راستاي پوشش خبري اظهارات فرماندار و رسالت خبرنگاري از ساعت 14 الي 55:14 به اتفاق ديگر همكاران در سالن فرمانداري در انتظار فرماندار نشستيم؛ اما متاسفانه نه از فرماندار خبري شد و نه اينكه كسي آمد جوابگوي عدم حضور فرماندار باشد.
آيا فرماندار كه خود مجري قانون و بالاترين مقام اجرايي دولت در منطقه به شمار مي آيد؛ بايد اين طور با اصحاب رسانه برخورد كند؛ آيا روابط عمومي فرمانداري پيشوا كه خود از خبرنگاران دعوت كرده نبايد پاسخگويي دعوت خود باشد و رسم ميزباني را به عمل آورد.
به هر حال انتظار مي رود؛ فرماندار نسبت به ضعف مديريتي روابط عمومي و بي احترامي نسبت به اصحاب رسانه و جلوگيري از تكرار اين رويه دستورات لازم را مبذول و نسبت به اصلاح سيستم اقدامات لازم را لحاظ كند.
پيشوا- خبرنگار كيهان

 



نمايشگاه بين المللي فرهنگ عاشورايي زنجان آغاز به كار كرد

زنجان- خبرنگار كيهان:
چهارمين نمايشگاه بين المللي فرهنگ عاشورايي زنجان هفتم آذرماه با حضور مسئولان كشوري و استاني و مهمانان خارجي آغاز به كار كرد.
چهارمين نمايشگاه بين المللي فرهنگ عاشورايي با حضور حجت الاسلام حسين روحاني نژاد معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي، حجت الاسلام حكيم معاون ارتباطات جامعه المصطفي، نمايندگان 22 كشور و مسئولان استان زنجان آغاز به كار كرد.
در ادامه اين مراسم مهمانان داخلي و خارجي از غرفه هاي اين نمايشگاه كه در قالب 60 غرفه در اين نمايشگاه در موضوعات مختلف گردهم آمده اند؛ بازديد كردند.
از بخش هاي ديگر اين نمايشگاه اجراي نمايش رداي سرخ خورشيد است كه با استقبال خوب بازديدكنندگان مواجه است.
برگزاري نمايشگاه هاي مفهومي، جنگ نرم، عكس و پوستر، پاسخ به شبهات ديني، مهدويت و عرفان هاي كاذب، نرم افزار و سي دي و كتاب، برگزاري مسابقه روزانه، فعاليت در فضاي مجازي، غرفه كودكان و نوجوانان؛ نمايشگاه بيداري اسلامي و... از بخشهاي مختلف اين نمايشگاه است.
شايان ذكر است در اين نمايشگاه از كشورهاي هند، پاكستان، تركيه، غنا، ساحل عاج، نيجريه، تايلند، اندونزي، عراق، مالزي، برمه، سنگال، تانزانيا، كومور، السالوادور، برزيل، آمريكا، آرژانتين، آلمان، آذربايجان، روسيه و تاجيكستان، نمايندگان ويژه اي حضور دارند و برنامه ريزي شده است كه نمايندگان اين كشورها با حضور در مدارس و دانشگاه هاي شهر زنجان، به بررسي فرهنگ عاشورا بپردازند.

 



لزوم تبديل محور مشهد- بجنورد- گرگان به آزادراه

مشهد- خبرنگار كيهان:
معاون وزير راه و شهرسازي بر لزوم اجراي مطالعات و تبديل محور شرياني مشهد- قوچان- بجنورد- گرگان به آزادراه تاكيد كرد.
صادقي در جلسه مشترك مسئولان راه و ترابري و مسكن و شهرسازي خراسان رضوي در قوچان، ضمن بررسي روند اجراي پروژه كنارگذر شمالي شهر و واحدهاي مسكن مهر شهرستان از تكميل مطالعات قطعه دوم محور قوچان- باجگيران در آينده نزديك خبر داد.
وي با اشاره به اهميت مسير مشهد- قوچان- بجنورد- گرگان به عنوان كانال ارتباطي سه استان كشور، گفت: ترافيك سنگين اين مسير در فصول مختلف سال تبديل آن به آزادراه را الزامي كرده، لذا به منظور ارتقاي سطح سرويس، افزايش ظرفيت و ايمني محور اين مسير شرياني از بزرگراه به آزادراه، اجراي اين امر ضروري است.

 



ايران در كيهان

بهره برداري از ايستگاه هاي پست كمپكت
شهركرد- خبرنگاركيهان: تعداد سه ايستگاه پست كمپكت در شرق شهركرد با اعتباري افزون بر 12 ميليارد و 300 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.
مهندس محمد هاروني عمده خصوصيات اين ايستگاه ها را استفاده - از فن آوري پيشرفته در ساخت و توليد، سطح اشغال مفيد حدود چهار متر مربع، زيبايي ظاهري و قابل نصب در فضاهاي مختلف عنوان كرد.
هشتمين جلسه اشتغال شاهرود
شاهرود- خبرنگار كيهان هشتمين جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان شاهرود به رياست معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود و اعضاي كارگروه تشكيل شد.
فرماندار شاهرود ضمن تأكيد مجدد در خصوص تحقق اشتغال تعهد شده توسط دستگاه هاي اجرايي، آماري از وضعيت فعلي و با توجه به تعهد دستگاه هاي اجرايي شهرستان در سال جاري مبني بر ايجاد هفت هزار و 141 نفر اشتغال تعهد شده عنوان كرد: تاكنون سه هزار و هشتصد و هشتاد و هشت نفر كه 54 درصد از تعهدات شهرستان است از اين تعداد محقق شده است.
توليد 640 تن ماهي در سمنان
سمنان- خبرنگار كيهان: مدير امور شيلات و آبزيان سازمان جهاد كشاورزي استان از توليد حدود 640 تن ماهي در پايان سال جاري خبر داد.
مسعود مهدوي بيان داشت: به منظور استفاده بهينه و مطلوب از استخرهاي ذخيره آب كشاورزي، مديريت شيلات استان با همكاري بخش خصوصي 250 هزار قطعه بچه ماهي كپور و آمور در بيش از 150 استخر و مزرعه پرورش ماهي گرمابي رها كرده است.
پيش بيني مي شود از اين تعداد بچه ماهي گرمابي رها شده و بچه ماهي هاي باقي مانده از سال قبل حدود 220 تن ماهي گرمابي توليد شود.
صعود گلستان در جذب سرمايه گذاري
گرگان- خبرنگار كيهان: معاون برنامه ريزي استاندار گلستان گفت: از سال گذشته جذب سرمايه خارجي در اين استان آغاز شده كه در اين بخش رتبه 28 را داريم اما در نهادسازي سرمايه گذاري در كشور از رتبه 28 به شش ارتقا يافته ايم.
رضا غلامي در جمع مديران اقتصادي استان گلستان اظهار داشت: با تلاش هاي صورت گرفته در مركز خدمات سرمايه گذاري و ستاد سازمان سرمايه گذاري كه آمار رسمي كشور است گلستان توانسته 22 رتبه در نهاد سازي سرمايه گذاري صعود پيدا كند.
وي تصريح كرد: استان گلستان براي اينكه حركت رو به رشدي داشته باشد همه مديران بسيج شده كه نتيجه آن چهار هزار ميليارد تومان فرصت سرمايه گذاري بوده كه اكنون پيش روي ما است.
وكيلي خيرنيشابوري دو مدرسه ساخت
نيشابور- خبرنگار كيهان: دبيرستان «شاهد غرويان» و دبستان «سلمان فارسي» توسط مهندس وكيلي خير مدرسه ساز در نيشابور با حضور دكتر رئيسي معاون عمراني وزير آموزش و پرورش به بهره برداري رسيد.
عبدالرضا وكيلي كه ساخت 23 مدرسه و يك فرهنگسرا را در كارنامه خود دارد نيز اظهار داشت: اين آمادگي در من وجود دارد كه پيگير رفع نيازهاي جديد براي فضاي آموزشي شهرستان باشم و اميدوارم روزي در نيشابور برسد كه هيچ مدرسه تخريبي وجود نداشته باشد.
ديدار با پيرترين و جوان ترين بازنشستگان
تبريز- خبرنگار كيهان: «احمدعلي رضا بيگي» استاندار آذربايجان شرقي با «غلام حسين ولايي» و «كريم پيرخرد»، پيرترين و جوان ترين بازنشسته هاي اين استان، ديدار كرد.
وي چندي قبل به منزل ولايي 98 ساله رفت و از وي تقدير كرد.
غلام حسين ولايي در سال 1340از دارايي، بازنشسته شد و هم اكنون دو دختر وي نيز بازنشسته هستند.
استاندار همچنين به منزل كريم پيرخرد، جانباز 70درصد متولد سال 47 رفت، كه در سال 88 و پس از 20 سال كار در آموزش و پرورش و بنياد شهيد، بازنشسته شده است و وي را مورد تقدير قرار داد.
تجليل از كتابداران برتر مساجد يزد
يزد- خبرنگار كيهان: در مراسمي به مناسبت هفته كتاب از كتابداران و مسئول برتر كتابخانه هاي مساجد استان يزد در تالار فرهنگ اداره ارشاد يزد تجليل شد.
معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد در مراسم تجليل از كتابداران برتر مساجد استان يزد از برگزاري نمايشگاه صنعت چاپ در اين استان خبر داد و اظهار داشت: اين نمايشگاه با حمايت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد تا پايان سال جاري برگزار مي شود. همچنين بنا داريم با تكميل فاز دو مجتمع امام علي(ع) نمايشگاه دائمي كتاب را راه اندازي كنيم.
تجليل از بازنشستگان در نايين
نايين- خبرنگار كيهان: در مراسمي با حضور شهردار و تني چند از مسئولان از بازنشستگان شهرداري اين شهرستان تجليل شد.
در اين مراسم حسن بهشتي فر شهردار نايين گفت: بيش از 98 درصد از درآمدهاي شهرداري هاي كشور از محل وصول عوارض از شهروندان و كمتر از دو درصد منابع مالي شهرداري ها از سوي دولت تامين مي شود و اين امر نشان دهنده اين است كه هر شهري تنها از سوي شهروندانش ساخته مي شود.
شهردار افزود: عمق مشكلات اين شهرستان آن قدر عميق است كه هرچه شهرداري و برنامه ريزان تلاش كنند باز مشكلات به راحتي قابل لمس و نياز به مساعدت بيشتر مسئولان استاني و كشوري وجود دارد.
در پايان مراسم، از 13نفر از بازنشستگان شهرداري نايين با اهدا لوح و هدايا تقدير شد.
افتتاح پنج خانه بهداشت توابع خواف
خواف- خبرنگار كيهان: مراسم افتتاح و بهره برداري از ساختمان جديد خانه بهداشت روستاي حسن آباد بخش جلگه زوزن با حضور مردم و برخي مسئولان ادارات برگزار شد.
موسوي معاون فرمانداري خواف گفت: بسيج بركات زيادي براي كشور و جامعه اسلامي داشته است و سبب مصون ماندن كشور و انقلاب در برابر توطئه ها و تهاجم دشمنان شده است.
وي از تلاش هاي بسيج سازندگي و شبكه بهداشت به خاطر احداث و تجهيز خانه هاي بهداشت روستايي تشكر كرد.
شايان ذكر است در اولين روز هفته بسيج ساختمان پنج خانه بهداشت روستايي با اعتباري معادل يك ميليارد و سيصد و پنجاه ميليون ريال توسط قرارگاه بسيج سازندگي احداث و توسط شبكه بهداشت تجهيز شده است.
تقدير از نويسندگان، شعرا و كتابداران كيش
كيش- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور حجت الاسلام والمسلمين، زكريايي عزيزي معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش، حاج آقا شمس امام جمعه اهل سنت كيش، فرماندهي پشتيباني نيروي انتظامي، مديركل صدا و سيماي مركز كيش و رئيس آموزش و پرورش كيش از نويسندگان، شعرا و كتابداران جزيره كيش با اهداي لوح تقدير به عمل آمد.

 



استاندار: فعالان صنايع پاك در اصفهان از تخفيف هاي مالياتي برخوردار مي شوند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان گفت: زمينه تشويق صنايع پاك در اصفهان با ايجاد برخي تخفيف هاي مالياتي و يا حذف ماليات و اختصاص زمين ارزان قيمت ايجاد مي شود.
عليرضا ذاكر اصفهاني در كارگروه كاهش آلودگي هواي استان اصفهان با بيان اينكه صنعتگران بايد به صنايع پاك وارد شوند، افزود: بايد بتوانيم مشوق هايي را پيدا كنيم كه با توجه به آلودگي هواي اصفهان، زمينه هواي پاك را ايجاد كند.
وي با اشاره به اينكه ايجاد صنايع پاك و خروج صنايع در شعاع 50 كيلومتري شهر اصفهان بايد مدنظر قرار گيرد، گفت: بايد سرمايه گذاري در صنعت پاك به سمت و سوي معاملاتي باشد كه ما را از صنايع وابسته به آهن و فولاد نجات مي دهد.
وي ادامه داد: تأمين سوخت نيروگاه ها و رفع مشكلات بايد به طور جدي حل و فصل شود.
وي گفت: كشورهايي با جمعيت 14 ميليون نفر بسيار پاك تر از اصفهان هستند چرا كه از فضاهاي موجود براي ايجاد فضاي سبز به خوبي استفاده كرده اند.
وي افزود: موضوع آلايندگي آب و تصفيه خانه ها در اولويت نخست فعاليت هاي سال جاري قرار گرفته است.

 



بسيجيان گنبد، با اسب راهي زيارت امام رضا شدند

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
در آخرين روز از هفته گراميداشت بسيج مستضعفين، 33 سواركار بسيجي گنبدي، سوار بر اسب، از حرم امامزاده يحيي ابن زيد(ع) در گنبد كاووس راهي زيارت امام هشتم(ع) در مشهد مقدس شدند.
فرمانده سپاه گنبدكاووس در حاشيه عزيمت اين كاروان گفت: اين كاروان به مناسبت آغاز سي وسومين سالگرد تشكيل بسيج مستضعفين تحت عنوان حرم تا حرم به اين كار مبادرت كردند.
سرهنگ «رمضانعلي بادلي» افزود: كاروان حرم تا حرم با طي مسير استان گلستان و خراسان شمالي به زيارت امام رضا(ع) نايل خواهند شد.
وي گفت: اعضاي اين كاروان با استفاده از اسب هاي خود اين مسير حدودا 570 كيلومتري را طي خواهند كرد، ضمن اينكه تدابيري نيز براي امور تداركات آنها در طي مسير انديشيده شده است. در مراسم اعزام اين كاروان گروهي از بسيجيان، پاسداران انقلاب اسلامي و مسئولان شهرستان حضور داشتند.

 



رز ايران به آذربايجان و گرجستان صادر مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
سالانه 360 هزار شاخه گل بريده رز در «كندرود» تبريز توليد مي شود كه بخشي از آن به كشورهاي آذربايجان و گرجستان صادر مي گردد.
مدير باغباني جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: «رزهاي فوق در گل خانه هيدروپونيك تمام اتوماتيك به توليد مي رسند و هر روز 1200 شاخه گل بريده رز توليد مي گردد كه براي 38 نفر اشتغال زايي دارد.
«سعدالله اسكندري» كه در حاشيه بازديد از اين گلخانه سخن مي گفت، تصريح كرد: رزهاي كندرود، به بازارهاي آذربايجان غربي و شرقي، تهران، اردبيل و خراسان رضوي نيز صادر مي شوند.
اسكندري، ارزش ريالي هر شاخه گل توليدي در كشور را 16 هزار ريال و در بازارهاي خارجي، تا 20 هزار ريال عنوان كرد.

 



88 جايگاه CNG درمازندران احداث شد

ساري -خبرنگاركيهان:
مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه ساري گفت: 88 جايگاه CNG درمازندران احداث شد كه اين تعداد بيش از سقف تعهد وزارت نفت براي اين استان بوده است.
مظلومي درمورد احداث تقاطع غيرهمسطح درمحدوده شركت نفت (آبندانسر و ذغالچال ساري) به كيهان گفت: مجري اين پروژه شهرداري ساري تعيين شده و مقرر شد وزارت نفت مبلغ 30ميليارد ريال به عنوان كمك مالي به شهرداري با توجه به پيشرفت فيزيكي پروژه پرداخت و شهرداري را در اجراي پروژه همراهي كند.
وي افزود: مقرر شد شركت ملي پخش كمك مالي يادشده را به تناسب پيشرفت پروژه پرداخت كند كه تاكنون مبلغ 15 ميليارد ريال پرداخت شده و مبالغ باقيمانده با ارائه گزارش پيشرفت فيزيكي از سوي مقامات مسئول قابل پرداخت خواهد بود.
مظلومي گفت: به منظور استفاده بهينه از جايگاه هاي بهره برداري شده نوسازي اين اماكن درحال پيگيري است.
وي افزود: تاكنون 88 جايگاه به بهره برداري رسيدكه اين تعداد بيش از سقف تعهد وزارت نفت براي اين استان بوده است.
وي با اشاره به اينكه تعداد جايگاه هاي سوخت گاز طبيعي تا سال آينده حداقل تا 20 باب ديگر افزايش خواهد يافت گفت: همچنان پيگير توسعه جايگاه ها در راستاي ايجاد تسهيلات براي دسترسي آسان تر دارندگان خودروي دوگانه سوز به سوخت CNG مي باشيم.

 



فرمانده سپاه استان يزد خبر داد
آموزش 2000 حلقه صالحين در مقابل جنگ نرم

يزد- خبرنگاركيهان:
فرمانده سپاه الغدير استان يزد گفت: با هدف مقابله با جنگ نرم 2000 حلقه شجره طيبه صالحين در مساجد استان تشكيل و آموزش هاي لازم را طي خواهندكرد.
سرتيپ پاسدار اكبر فتوحي اظهارداشت: با توجه به جنگ نرم دشمن، امروز لازم است تا جوانان و بسيجيان آموزش هاي لازم را براي مقابله با دشمنان فرا گيرند.
وي افزود: هم اكنون 110 پايگاه بسيج درسطح استان كار امر به معروف و نهي از منكر را برعهده گرفتند كه اين تعداد تا پايان سال به 200 پايگاه خواهد رسيد.
به گفته اين فرمانده در تابستان امسال 496 نفر در طرح بسيج سازندگي استان، در مناطق محروم حضور داشتند كه اكثريت آنها را دانشجويان تشكيل مي دادند.
فرمانده سپاه الغدير يزد اظهارداشت: در حال حاضر 300 هزارنفر از اقشار مختلف مردم استان عضو بسيج هستند كه اين تعداد تا پايان سال به 350 هزارنفر خواهد رسيد.

 



اعزام 4 هزار دانش آموز ساروي به مناطق عملياتي كشور

ساري- خبرنگاركيهان:
در راستاي طرح تحول آمادگي دفاعي از مدرسه تا مدرسه، چهار هزار نفر از دانش آموزان ساروي طي 14مرحله به مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس اعزام خواهند شد.
به گزارش روابط عمومي سپاه ساري، فرمانده سپاه ساري در جريان اعزام بيش از چهارصد نفر از دانش آموزان ساروي مشمول طرح تحول آمادگي دفاعي از مدرسه تا مدرسه به مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس جنوب، افزود: اين دانش آموزان به مدت پنج روز دوره عملي درس آمادگي دفاعي را به صورت ميداني در مناطق و محورهاي عملياتي دفاع عاشورايي سپري خواهند كرد.
سرهنگ پاسدار عظيم وريجي با اشاره به استقبال فراوان دانش آموزان ساروي از گذراندن دوره عملي درس آمادگي دفاعي در مناطق عملياتي دفاع عاشقانه، خاطرنشان ساخت: آنچه مسلم است اين است كه استقبال چشمگير دانش آموزان از اين طرح، برنامه ريزان و سياستگذاران طرح موصوف را ملزم و مجاب به برنامه ريزي مطلوب تر در راستاي اثربخشي هرچه بيشتر اين طرح خواهد نمود.

 



پاتيل هاي ثابت كله پزي هاي اصفهان جمع آوري مي شود

اصفهان - خبرنگار كيهان:
مدير مركز بهداشت شماره دو اصفهان از جمع آوري پاتيل هاي ثابت كه در صنف هاي كله پزي آش و حليم استفاده مي شود خبر داد.
علي پارسا افزود: پاتيل هاي ثابت به دليل آن كه قابليت حمل و جابه جايي ندارند و در نتيجه قابل شست وشو و ضدعفوني نيستند غيربهداشتي محسوب مي شوند و به همين دليل تمامي شبكه ها و مراكز بهداشت موظف به جمع آوري اين ظروف از مراكز تهيه و طبخ موادغذايي شده اند.
وي گفت: در حال حاضر اين بخشنامه به واحدهاي صنفي ذي ربط ابلاغ شده است.
وي افزود: به متصديان اين واحدها تا پايان آذرماه سال جاري فرصت داده شده است تا نسبت به جمع آوري پاتيل هاي ثابت و تبديل آنها به پاتيل متحرك و از جنس استيل اقدام كنند.

 



ويژه دانشجويان شركت كننده در اردوهاي جهادي همايش شكوه هجرت در شهركرد برگزار شد

شهركرد-خبرنگار كيهان:
همايش شكوه هجرت ويژه دانشجويان شركت كننده در اردوهاي جهادي بسيج سازندگي دانشجويي سپاه قمر بني هاشم(ع) در شهركرد برگزار شد.
در اين همايش مسئول بسيج دانشجويي سپاه قمر بني هاشم(ع) طي سخناني گفت: حضور دانشجويان در عرصه سازندگي، محروميت زدائي و توسعه كشور، حس ما مي توانيم را در آنها شكوفا مي كند.
فريدون طاهري با بيان اينكه بسيج سازندگي يعني عزم و اراده ملي براي سازندگي كشور، اظهار داشت: بسيج سازندگي جايگاهي است كه جوانان مي توانند به بخش عظيمي از نيازهايشان پاسخ دهند.
وي با بيان اينكه امسال 1000 نفر از دانشجويان در قالب 35 گروه جهادي به مناطق محروم استان اعزام شده اند؛ افزود:
اين دانشجويان طي 3 ماه با 35 هزار نفر روز در عرصه هاي فرهنگي، آموزشي، بهداشتي، دامپزشكي و عمراني به انجام فعاليت در مناطق محروم پرداختند.

 



بيمارستان شهيد عليرضا كوهستاني دركلاله افتتاح شد

گنبدكاووس -خبرنگاركيهان:
به مناسبت هفته بسيج، بيمارستان شهيد عليرضا كوهستاني دركلاله راه اندازي شد.
درمراسم راه اندازي اين بيمارستان رئيس سازمان بسيج جامعه علوم پزشكي استان گلستان گفت: بيمارستان ثابت شهيد كوهستاني درجهت ارائه خدمات تخصصي و جراحي به مردم به خصوص بيماران نيازمند دركلاله راه اندازي شده است.
سرهنگ پاسدار محمد حسن عرب، با بيان اينكه خدمات اين بيمارستان كاملا رايگان است؛ افزود: بيماران شناسايي و معرفي شده در بيمارستان كلاله تحت عمل جراحي و درمان قرار مي گيرند و در صورت ضرورت به بيمارستان هاي تخصصي گنبد كاووس اعزام مي شوند.
دكتر رسول صلاحي رئيس شبكه بهداشت و درمان و مسئول بسيج جامعه پزشكي شهرستان كلاله نيز گفت: بيماران نيازمند پس از شناسايي و انجام معاينات تخصصي براي عمل جراحي به بيمارستان معرفي مي شوند، برهمين اساس تاكنون 44 بيمار نيازمند براي عمل جراحي مورد شناسايي قرارگرفتند كه امروز 4 نفر در بيمارستان كلاله و همين تعداد نيز درگنبد كاووس تحت عمل جراحي قرارگرفتند.
دكتر ابراهيم فدايي رئيس مركز بهداشت كلاله نيز گفت: از 2هفته آينده عمل جراحي بيماران نيازمند به صورت روزانه در بيمارستان كلاله انجام خواهد شد.

 



رئيس اداره برق شهرستان خبر داد اختصاص 15ميليارد ريال براي اصلاح شبكه برق دهلران

دهلران- خبرنگار كيهان:
امسال بيش از 15ميليارد ريال اعتبار براي احداث، توسعه و اصلاح شبكه هاي برق دهلران هزينه مي شود.
تقي بسطامي افزود: تاكنون اعتباري بيش از 6ميليارد ريال براي توسعه و اصلاح شبكه هاي برق و احداث پست هاي هوايي شهري و روستايي در سطح دهلران هزينه مي شود.
وي گفت: اعتباري بيش از يك ميليارد ريال براي تعميرات پست هاي هوايي، شبكه فشار ضعيف و متوسط، خطوط و تأسيسات روستايي و نصب 4 دستگاه سكسيونر و احداث 70 سري ارت در سطح اين شهرستان هزينه خواهد شد.
رئيس اداره برق دهلران خاطرنشان كرد: تاكنون احداث پست هاي هوايي در 6 روستاي بخش مركزي به اتمام رسيده و در زمينه پست هاي هوايي شهري نيز در 6 نقطه عمليات احداث انجام شده است.

 



خوشه گلاب دركاشان راه اندازي مي شود

كاشان -خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان اصفهان از راه اندازي خوشه گلاب درشهرستان كاشان خبر داد.
مرتضي يزد خواستي درمراسم افتتاحيه دومين جشنواره بين المللي و نمايشگاه فرش ماشيني و دستباف درخانه تاريخي نگين كاشان گفت: شهرك ها و نواحي صنعتي اين شهرستان به لحاظ تعدد صنايع و گستردگي، امكان توسعه خوشه هاي صنعتي در اين شهرستان را فراهم كرده است.
يزد خواستي، تأسيس خوشه گلاب دركاشان را يكي ازبرنامه هاي شركت شهرك هاي صنعتي استان اصفهان براي توسعه خوشه ها در استان ذكر و اضافه كرد: اميدواريم خوشه گلاب دركاشان به عنوان دومين خوشه شهرستان تا سال آينده مراحل اوليه تشكيل آن پشت سر گذاشته شود.
وي در ادامه با اشاره به فعاليت 53 خوشه درسراسر كشور عنوان كرد: ازاين تعداد 8 خوشه در استان اصفهان كه يكي از آنها خوشه فرش ماشيني شهرستان كاشان است، وجود دارد.
دومين جشنواره و نمايشگاه بين المللي فرش كاشان با حضور 50 شركت فرش ماشيني و 20 شركت توليدكننده فرش دستباف ازشهرهاي اصفهان، تهران،كاشان،يزد وسمنان با هدف حفظ جايگاه فرش كاشان و معرفي توانمندي هاي فرش هاي دستباف و ماشيني به مدت 5 روز دركاشان برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14