(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 آذر 1390- شماره 20088

افشاي مذاكرات پنهان قطر و اسرائيل درباره آوارگان فلسطيني
عفو بين الملل خواستار دستگيري جرج بوش در سفر به آفريقا شد
برگزاري مراسم عقب نشيني از عراق در حضور طالباني، مالكي و جوبايدن
بي بي سي : همه اعتصاب كنندگان را تيرباران كنيد!
گزارش 73 صفحه اي عفو بين الملل از نقض حقوق بشردر عربستان
با وجود تهديدهاي پليس آمريكا هزاران نفر از معترضان وال استريت به خيابان هاي نيويورك ريختند
ساركوزي : اتحاديه اروپا روزگار سختي پيش رو دارد
تجمع گسترده مصري ها در تجليل از شهداي حوادث اخير
ارتش عبدالله صالح مردم تعز را به خاك و خون كشيد
بشار اسد : آمريكا توان تغيير نظام سوريه را ندارد
در اعتراض به مداخلات آمريكا مردم پاكستان تصاوير اوباما و كلينتون را آتش زدند
14 شهيد و 39 مجروح در سلسله انفجارهاي بغداد
اعتصاب و تظاهرات سراسر يونان را فرا گرفت
تظاهرات ضد دولتي مردم بلژيك
وحشت رژيم بحرين از گسترش اعتراض ها آل خليفه از برگزاري مراسم عزاداري جلوگيري مي كند



افشاي مذاكرات پنهان قطر و اسرائيل درباره آوارگان فلسطيني

يك روزنامه فلسطيني از توطئه مشترك قطر و رژيم صهيونيستي با هدف اجراي طرح وطن جايگزين فلسطينيان در اردن خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه فلسطيني المنار، منابع آگاه اعلام كردند كه دولت قطر در تلاش است طرح وطن جايگزين رژيم صهيونيستي(جايگزين كردن اردن به عنوان وطن فلسطينيان) را محقق كند.
اين روزنامه نوشت، تاكنون ديدارها و مذاكرات محرمانه بسياري ميان مقامات رژيم صهيونيستي و قطر در پايتخت هاي مختلف از جمله تل آويو صورت گرفته و در آنها راه هاي تحقق طرح وطن جايگزين مورد ارزيابي قرار گرفته است.
اين روزنامه افزود، مقامات عربستان سعودي و ايالات متحده آمريكا نيز در جريان اين مذاكرات و ديدارها قرار دارند.

 



عفو بين الملل خواستار دستگيري جرج بوش در سفر به آفريقا شد

سازمان عفو بين الملل خواستار بازداشت «بوش» در سفر دوره اي هفته آينده وي به قاره آفريقا شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سازمان عفو بين الملل با صدور بيانيه اي از كشورهاي «اتيوپي، تانزانيا و زامبيا» خواست تا «جرج بوش» رئيس جمهور سابق آمريكا را كه قرار است اين هفته در سفر آفريقايي خود به اين كشورها برود، به دليل نقض حقوق بشر در عراق دستگير كنند.براساس اين گزارش، جرج بوش قرار است تا روز دوشنبه به اين كشورهاي آفريقايي سفر كند و سازمان عفو بين الملل اعلام كرده است كه اين سه كشور موظفند، وي را تحت قوانين بين المللي دستگير كنند. مشاور حقوقي ارشد سازمان عفو بين الملل در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تمام كشورهايي كه بوش به آنها سفر مي كند، موظف هستند اورا دستگير كرده و عدالت را در مورد وي اجرا كنند.

 



برگزاري مراسم عقب نشيني از عراق در حضور طالباني، مالكي و جوبايدن

مقامات عراقي و آمريكايي در كاخ صدام روز عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق را جشن گرفتند.
به گزارش خبرگزاري ها، پنجشنبه گذشته مقامات عراقي در پايگاه «ويكتوري» نظاميان آمريكايي در بغداد حضور يافتند و جشن رسمي عقب نشيني نيروهاي خارجي از عراق را برگزار كردند. اين مراسم در پايگاه «ويكتوري» كه مهم ترين پايگاه نيروهاي آمريكايي در عراق بود و چند كاخ ديكتاتور سابق را نيز در خود جاي داده بود، انجام شد.
طبق قرارداد امنيتي بغداد- واشنگتن، آمريكا بايد همه نيروهايش را تا 11دي از خاك عراق خارج كند.
در مراسم مذكور، «نوري مالكي» نخست وزير و «جلال طالباني» رئيس جمهور عراق و از جانب آمريكايي ها نيز علاوه بر فرماندهان اين كشور، «بايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا حضور داشتند. پايگاه ويكتوري كه مركز فرماندهي نيروهاي آمريكايي در عراق بوده است، رسماً به دولت عراق واگذار شد.
مالكي در اين مراسم گفت: عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق يك پيروزي براي گزينه مذاكرات به شمار مي رود. وي روز عقب نشيني را روز «وفا» نام گذاشت و افزود: روند عقب نشيني نيروهاي آمريكايي از عراق موجب آغاز مرحله جديدي در روابط دوجانبه ميان بغداد و واشنگتن مي شود و اين روابط داراي ابعاد گسترده سياسي، اقتصادي، تجاري، فرهنگي و علمي خواهد بود.
مالكي افزود: ما دست هايمان را به سوي تمام دولت هاي دوست و برادر به ويژه دولت هاي همسايه دراز مي كنيم و خواستار ايجاد روابط مناسب و خوب براساس حسن همجواري و دخالت نكردن در امور داخلي يكديگر هستيم.
نخست وزير عراق از تمام گروه هاي سياسي، علماي ديني، شيوخ عشاير و تمام شخصيت هاي فرهنگي، رسانه اي و جامعه مدني خواست تا در اين مرحله حساس در كنار نيروهاي امنيتي عراق بمانند.
طالباني نيز در اين مراسم از رئيس جمهور، كنگره و ملت آمريكا قدرداني كرد و گفت كه عراق همپيمان و دولت وفاداري براي آمريكا باقي خواهد ماند.
بايدن نيز گفت: عراق اكنون داراي حاكميتي كامل بوده و يكي از چهار كشور خاورميانه و 10 كشور در جهان است كه از سلاح هاي پيشرفته آمريكايي برخوردار شده است.
وي افزود: روابط كشورش با عراق ابتدا با جنگ و سلاح آغاز شد، اما امروز اوضاع تغيير كرده است و يك رابطه دوستانه برقرار شده است.
اين اظهارات بايدن در حالي صورت مي گيرد كه از زمان اشغال عراق توسط آمريكا در فروردين سال 2003 تاكنون، بيش از يك ميليون و 455 هزار نفر از مردم عراق جان خود را از دست داده اند و اشغالگران آمريكايي در حملات شبانه و روزانه خود جناياتي را عليه غيرنظاميان رقم زده اند كه در تاريخ سابقه نداشته است.
آمريكايي ها همچنين به كمك عوامل جاسوسي رژيم اسرائيل (موساد) صدها نفر از دانشمندان، پزشكان، استادان دانشگاه عراق را به طور هدفمند ترور كرده اند.
گفتني است همزمان با ورود بايدن به عراق (هفته گذشته) مردم در شهرهاي نجف، بصره و بغداد عليه وي و آمريكا تظاهرات كردند.

 



دموكراسي و حقوق بشر از نگاه دولت انگليس
بي بي سي : همه اعتصاب كنندگان را تيرباران كنيد!

شبكه تلويزيوني دولتي بي بي سي در واكنش به اعتصاب بي سابقه كارگران و كارمندان انگليسي گفت: همه آنها بايد مقابل چشم خانواده هايشان تيرباران شوند.
به گزارش شبكه خبري «بلومبرگ» «جرمي كلاركسون» مجري مشهور شبكه تلويزيوني دولتي بي بي سي در واكنش به اعتصاب و تظاهرات سراسري و بزرگ روز چهارشنبه انگليس گفت: «دوست دارم همه كارگراني را كه اعتصاب كردند اعدام كنم. اگر من جاي مسئولان بودم همه اعتصابيون را بيرون مي كشيدم و جلو چشم خانواده هايشان تيرباران مي كردم.»
وي كه در حال گفت وگو با شبكه اول تلويزيون بي بي سي بود افزود: كارگران چگونه به خود جرئت مي دهند در حالي كه از حقوق بازنشستگي طلايي برخوردارند اعتصاب كنند...
يادآور مي شود، اعتصاب روز چهارشنبه انگليس كه در آن بيش از دو ميليون و 600 هزار كارمند و كارگر شركت داشتند در اعتراض به افزايش 5 ساله سن بازنشستگي، افزايش بسيار ناچيز حقوق و دستمزد و در يك كلام اجراي طرح رياضتي صورت گرفت كه در نهايت به فلج شدن كامل اين كشور منجر شد. پس از انتشار اظهارات عجيب مجري مشهور بي بي سي، اتحاديه هاي كارگري انگليس به شدت به اين شبكه تلويزيوني دولت بريتانيا اعتراض كرده و خواستار اخراج فوري «كلاركسون» شدند. بيش از 5000 شكايت رسمي نيز تنها چند ساعت پس از اين اظهارات تنظيم و به مراجع قضائي ارسال شد، طوري كه سرانجام «كلاركسون» را وادار به عذرخواهي از مردم انگليس كرد.
دبيركل اتحاديه كارگري «يونيسون» در اين رابطه اظهار داشت: «اظهارات وي انزجارآور و غيرقابل تحمل است. عذرخواهي كافي نيست. بي بي سي بايد فورا وي را اخراج كند. از شبكه تلويزيوني بي بي سي هم به زودي شكايت مي كنيم.»
گفتني است، اظهارات مجري بي بي سي در واقع اهانت به ميليون ها نفر از مردم انگليس است كه همزمان با اعتصاب به خيابان هاي شهرهاي مختلف اين كشور سرازير شده و خواستار احقاق حقوق خود شدند. اين اعتصاب 24 ساعته كه به گزارش رسانه هاي غربي و انگليسي منجر به تعطيلي اكثر مدارس و هزاران بيمارستان، فرودگاه، كتابخانه، موزه، اداره دولتي و دانشگاه شده خسارات نسبتا زيادي به دولت تحميل كرد.
گزارش ها و تصاوير دريافتي حاكي است، همزمان با برپايي بيش از 30 تجمع در شهرهاي مختلف انگليس، ده ها هزار نيروي پليس نيز در خيابان ها و ميادين مختلف تجمع و به كنترل اوضاع پرداختند. پليس شماري از تظاهركنندگان را نيز بازداشت كرد.
آخرين خبرها از اين اعتصاب اينكه، پس از پايان آن مقامات دولتي حاضر شدند با رهبران اتحاديه ها به گفت وگو نشسته و به درخواست هاي آنها گوش دهند، پيش از اين مقامات به شدت برگزاري اين اعتصاب را محكوم و تاكيد كرده بودند كه مردم با اعتصاب به چيزي نخواهند رسيد!
شبكه دولتي بي بي سي كه بودجه آن را وزارت خارجه انگليس تامين مي كند، برنامه هاي زنده خود را با تاخير يك تا 5/1 دقيقه اي پخش مي كند و اظهارات مجري معروف نمي تواند حرف خود او باشد.
به گفته ناظران سياسي، معمولا سازمان هاي اطلاعاتي انگليس بر كليه برنامه هاي بي بي سي نظارت دارند و اظهارات تعيين كننده سياست داخلي و خارجي با نظر اين سازمان هاي اطلاعاتي پخش مي شوند.
اين اظهارات در حقيقت ديدگاه هاي دولت انگليس است كه از زبان يك مجري از تلويزيون بين المللي انگليس پخش مي شود. به اعتقاد اين ناظران، پخش اين نوع اظهارنظرها براي به وحشت انداختن اعتصاب كنندگاني انجام مي شود كه با اعتصاب خود اين كشور را فلج كردند.

 



گزارش 73 صفحه اي عفو بين الملل از نقض حقوق بشردر عربستان

 



با وجود تهديدهاي پليس آمريكا هزاران نفر از معترضان وال استريت به خيابان هاي نيويورك ريختند

هزاران نفر از اعضاي جنبش تسخير وال استريت به رغم تهديدهاي مقامات آمريكايي راهپيمايي كردند.
روز پنجشنبه همزمان با هفتاد و ششمين روز آغاز قيام ضدسرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» شهرهاي مختلف آمريكا شاهد تظاهرات و تجمعات ضددولتي بود.
شبكه تلويزيوني راشاتودي در اين باره از نيويورك نوشت: 20 هزار نفر در اعتراض به نابرابري هاي اقتصادي و نبود شغل در خيابان هاي نيويورك راهپيمايي كرده و در مقر اصلي جنبش يعني پارك زاكوتي عليه نظام سرمايه داري شعار دادند.
خبرگزاري فارس با انتشار اين خبر افزود: بيش از هزار نيروي پليس به همراه چندين هلي كوپتر تظاهركنندگان را زيرنظر داشتند.
همزمان ميدان «جاستين هرمن» سانفرانسيسكو نيز شاهد تظاهرات و تجمعات ضد سرمايه داري بود.
خبرگزاري «رويتر» در اين باره نوشت: پس از اينكه صدها نفر از اعضاي جنبش ضد وال استريت روز پنجشنبه با مخالفت ها و تهديدات مقامات شهر براي برپايي چادرهايشان مواجه شدند، اقدام به جمع آوري موانع پليس در ميدان «جاستين هرمن» كرده و با شعار «ما 99درصديم» عليه سياست هاي دولت شعار دادند. نيروهاي پليس نيز با يورش به منطقه، اقدام به افزايش موانع براي ممانعت از دسترسي معترضان به محل شدند.
اطراف ساختمان بانك مركزي در شهر «سانفرانسيسكو» نيز در اين روز مملو از معترضان عضو جنبش تسخير وال استريت بود. پليس شهر براي جلوگيري از ورود معترضان به داخل ساختمان از باتوم و موانع آهني استفاده كردند.در اين ميان، همزمان با نزديك شدن به سومين ماه از آغاز قيام ضد سرمايه داري خبر مي رسد، گروهي از نيروهاي پليس آمريكا نيز مخفيانه به دنبال پيوستن به جنبش هستند.
راشاتودي در اين باره به نقل از افسر پليس بازنشسته اي كه چندي پيش حمايت خود را از جنبش اعلام كرد گزارش داد: اين تمايل در نيروهاي پليس مي تواند به قيمت از دست رفتن شغل آنان تمام شود.نيروهاي پليس اگر فرصت مناسبي بروز كند، حمايت خود از جنبش را علني مي كنند.سايت رسمي جنبش «وال استريت را اشغال كنيد» اما از برگزاري جشن «گسترش جنبش تسخير وال استريت» در روز شنبه (امروز) خبر داد. براساس اين گزارش، قرار است اعضاي جنبش در ميدان آزادي نيويورك تجمع كرده ضمن برگزاري شادي به مناسبت گسترش جنبش به «تجديد قوا» بپردازند.
از سوي ديگر استراتژيست جمهوري خواهان همزمان با انتشار اين گونه خبرها اعلام كرد، جنبش وال استريت بسيار هراس انگيز است.فارس به نقل از «راوستوري» نوشت: «فرانك لانتز»، استراتژيست مشهور جمهوري خواهان در بين جمعي از فرمانداران گفت: من به شدت از اين قيام در هراسم، هراسي كه به سر حد مرگ مي رسد. اين قيام بر نوع تفكر مردم آمريكا در نظام سرمايه داري تاثير مي گذارد.

 



ساركوزي : اتحاديه اروپا روزگار سختي پيش رو دارد

رئيس جمهور فرانسه طي سخناني در جمع شماري از مردم اين كشور بحران اين كشور و اتحاديه اروپا را عميق دانست و گفت: روزهاي سختي را در پيش داريم.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «نيكلا ساركوزي» در جمعي حدود 5000 تن از مردم فرانسه گفت: روزهاي سختي براي ما در پيش است، ما آسيب ديده ايم و همچنان در معرض آسيب هاي بيشتر هستيم.
وي براي اينكه مردم را براي اجراي برنامه هاي رياضتي سخت تر آماده كند، بحران جاري فرانسه و اتحاديه اروپا را عميق و جدي دانست و افزود: نمي توانيم مشكلاتي را كه بخشي از آنها به جهاني سازي برمي گردد، با افزايش بدهي حل كنيم. بلكه بايد از همين حالا به فكر سياست هاي رياضتي و كاهش بدهي خود باشيم.
ساركوزي اظهارات «فرانسوا رولاند» رقيب سياسي خود را در مورد حل بحران اقتصادي فرانسه رد كرد و افزود: نمي توانيم با يكه تازي در اروپا مشكلات خود را حل كنيم. ما نيازمند همكاري با متحدان اروپايي خود هستيم.

 



تجمع گسترده مصري ها در تجليل از شهداي حوادث اخير

ده ها هزار تن از مردم مصر با برگزاري تظاهرات در ميدان «التحرير» قاهره استفاده از زور توسط نظاميان براي سركوب خواسته هاي معترضان را محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، ده ها هزار تن از مردم مصر در تظاهرات موسوم به «جمعه اعاده حيثيت قهرمانان خيابان احمد محمود» ياد و خاطره فداكاري شهداي حوادث 10 روز اخير را كه در درگيري با نظاميان به شهادت رسيده بودند گرامي داشتند و كناره گيري شوراي عالي نيروهاي مسلح و نخست وزير موقت از قدرت را خواستار شدند.
تظاهركنندگان مصري همچنين با سر دادن شعارهايي، به كارگيري خشونت بيش از حد عليه معترضان طي دو هفته گذشته توسط حاكمان نظامي را به شدت محكوم كردند و بر واگذاري قدرت به يك دولت نجات ملي تاكيد كردند.
حمله پليس و نيروهاي امنيتي به افراد متحصن در ميدان التحرير طي دو هفته گذشته بيش از 40 كشته و 2200 مجروح برجاي گذاشت و نظاميان را مجبور به اعلام جدول زمان بندي شده براي واگذاري قدرت، در ماه هاي آينده كرد.
در همين حال جنبش جوانان «ششم آوريل» به عنوان اصلي ترين گروه مخالف در ميدان التحرير از ادامه تحصن خود تا دستيابي به خواسته هاي مردم براي كناره گيري نظاميان از قدرت تاكيد كرد.
در اطلاعيه اي كه از سوي اين جنبش صادر شده، بي اعتمادي مردم به شوراي نظامي و عمل نكردن نظاميان حاكم به وعده هاي خود عامل اصلي براي ادامه تحصن ذكر شده است.
همچنين بسياري از احزاب، گروه ها، شخصيت ها و سياستمداران مصري در تظاهرات روز جمعه حضور يافته و همبستگي خود را با خواسته هاي مردم اعلام كردند.
از سوي ديگر با پايان يافتن انتخابات در مصر، شوراي حاكم نظامي بر اين كشور، تاكنون از اعلام نتايج رسمي آن خودداري كرده است.
گزارش تلويزيون دولتي مصر حاكي است، به علت كمبود امكانات براي شمارش آراي نخستين انتخابات پارلماني در 9 استان اين كشور، اعلام رسمي نتايج آن به آينده موكول شده است.
مرحله دوم انتخابات پارلماني مصر 14 و 15 دسامبر(23 و 24 آذر) و مرحله سوم 3 و 4 ژانويه(13 و 14 دي) آينده برگزار خواهد شد. براساس گزارش هاي غيررسمي، در 9 استان مصر، استان هاي الفيوم، بحرالاحمر، قاهره و اسيوط، بيشترين آرا به اخوان المسلمين و در استان هاي اسكندريه، كفرشيخ و دمياط علاوه بر اخوان المسلمين، حزب سلفي نور آراي قابل توجهي را كسب كرده است.

 



ارتش عبدالله صالح مردم تعز را به خاك و خون كشيد

براثر درگيري شديد نيروهاي طرفدار علي عبدالله صالح با مخالفان تعز و حمله هوايي به اين شهر 17 نفر كشته و ده ها نفر زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، براثر حملات موشكي و بمباران شهر تعز و همچنين درگيري شديد نيروهاي طرفدار عبدالله صالح با مردم اين شهر دست كم 17 نفر كشته و ده ها تن ديگر مجروح شدند.نيروهاي هوادار رژيم ديكتاتور يمني با استفاده از گلوله تانك و سلاح هاي سنگين به تظاهرات مردم تعز حمله و عده زيادي را كشته يا مجروح كردند.
كشتار خونين مردم يمن در حالي صورت گرفت كه ديكتاتور يمني اخيراً با امضاي توافقنامه اختيارات خود را به معاونش واگذار كرد.

 



بشار اسد : آمريكا توان تغيير نظام سوريه را ندارد

رئيس جمهور سوريه تأكيد كرد، آمريكا در تغيير نظام سوريه موفق نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري المنار، بشار اسد در ديدار با هيئتي از جمعيت علماي مسلمان لبنان گفت، آمريكا اكنون در ضعيف ترين اوضاع خارجي خود قرار دارد و با نابسامان كردن اوضاع سوريه مي خواهد بر خروج خفت بار از عراق سرپوش بگذارد.
وي افزود، آمريكايي ها براي فرار از مشكلات داخلي و خارجي خود به دنبال تغيير نظام در سوريه هستند اما هرگز در اين راه موفق نخواهند شد.
رئيس جمهور سوريه تاكيد كرد، ميدان مبارزه من با كشورهاي عربي نيست به همين دليل به نحوه برخورد آنها اهميتي نمي دهم بلكه ميدان مبارزه من با كساني است كه اين كشورها را به تحرك وادار مي كنند.
بشار اسد گفت، مردم سوريه از مواضع كشورهاي عربي نسبت به سوريه به تنگ آمده و عليه آن واكنش نشان مي دهند.
رئيس جمهور سوريه همچنين تصريح كرد، تحريم هاي صورت گرفته مصيبت بار نخواهد بود و درست است كه نبرد سخت و طولاني در پيش داريم اما سوريه اقداماتي انجام خواهد داد تا در قبال اين تحريم ها به كشور كمك كند.وي افزود، دولت تركيه نمي تواند اراده خود را بر سوريه تحميل كند.
بشار اسد از موضع روسيه تقدير كرد و گفت، حمايت روسيه از سوريه استراتژيك است و از اين موضع عقب نشيني نخواهد كرد.
اين در حالي است كه مردم استان ها و شهرهاي مختلف سوريه با برگزاري تظاهرات گسترده حمايت خود را از نظام بشار اسد اعلام كردند.
مردم سوريه با دادن شعارهايي عليه دخالت كشورهاي غربي و برخي از كشورهاي منطقه اي تأكيد كردند كه با هرگونه دخالت خارجي در امور داخلي كشورشان مخالف هستند.
سازمان همكاري اسلامي نيز در بيانيه پاياني خود ضمن مخالفت با دخالت خارجي در امور سوريه از دمشق خواست به گفت وگوهاي سازنده توجه كند.
حزب الله لبنان نيز همكاري سران كشورهاي عربي با كشورهاي اروپايي، آمريكا و صهيونيست ها را در راستاي انتقام از سوريه به دليل پشتيباني از مقاومت ارزيابي كرد.
يكي از رهبران فتح نيز اظهار داشت، حمايت از سوريه و ايستادگي در كنار نظام و ملت اين كشور را وظيفه خود مي دانيم.
از سوي ديگر دولت دمشق در واكنش به تصميمات ضدسوري اتحاديه اروپا عضويت خود در اتحاديه مديترانه اي را به حال تعليق درآورد.
سوريه همچنين در واكنش به مواضع ضدسوري اخير تركيه تجارت آزاد با اين كشور را به حال تعليق درآورد.
اين در حالي است كه كاخ سفيد در بيانيه اي از تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا و تركيه عليه سوريه تقدير كرد.
مردم اردن نيز در اعتراض به دخالت آمريكا در امور داخلي سوريه تظاهرات كردند و پرچم آمريكا را به آتش كشيدند.

 



در اعتراض به مداخلات آمريكا مردم پاكستان تصاوير اوباما و كلينتون را آتش زدند

تظاهرات و اعتراضات اقشار مختلف مردم پاكستان عليه آمريكا ادامه دارد.
در تظاهرات پنجشنبه گذشته شهرهاي پيشاور، لاهور و كراچي، پرچم آمريكا به همراه تصاوير «باراك اوباما» رئيس جمهور اين كشور به همراه وزير خارجه اش «هيلاري كلينتون» به آتش كشيده شد.
در پي حمله چند روز قبل هلي كوپترهاي ناتو دو پاسگاه مرزي پاكستان در نوار قبايلي شمال غربي اين كشور، 28 نظامي پاكستاني كشته شدند. از آن زمان به بعد شهرهاي اين كشور هر روز شاهد اعتراضات و تظاهرات ضد آمريكايي است. دولت اسلام آباد نيز در واكنش به حمله مذكور مسير تداركاتي ناتو را بست و اعلام كرد كه در كنفرانس آتي «بن» شركت نمي كند.
اين كنفرانس كه در مورد افغانستان است، پنج دسامبر (دوشنبه، 15 آذر) برگزار مي شود.

 



14 شهيد و 39 مجروح در سلسله انفجارهاي بغداد

انفجار سه بمب در بغداد و شهر شمالي الخالص عراق 14 شهيد و 39 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، ديروز به طور همزمان دو انفجار در منطقه «اعظميه» شهر بغداد رخ داد. در اين انفجارها دو كودك، يك سرباز و يك پليس عراقي به شهادت رسيدند و شش تن ديگر نيز زخمي شدند.
پنجشنبه نيز منطقه اعظميه شاهد انفجار بمب بود و به جراحت شش غيرنظامي انجاميد.
يك خودرو بمب گذاري شده هم پنجشنبه در شهر الخالص واقع در 80 كيلومتري شرق بغداد منفجر شد. شمار شهداي اين واقعه تروريستي 10 تن و مجروحان نيز 27 نفر ديگر اعلام شد. خبرگزاري هاي غربي از جمله رويتر، به گونه اي اين حملات تروريستي را پوشش دادند كه انگار دولت عراق نمي تواند در غياب نيروهاي آمريكايي امنيت را در عراق برقرار سازد.

 



اعتصاب و تظاهرات سراسر يونان را فرا گرفت

مردم يونان در اعتراض به شرايط سخت معيشتي و سياست هاي رياضت اقتصادي دولت، در سراسر اين كشور دست به اعتصاب و تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، پنجشنبه گذشته مناطق مختلف يونان بار ديگر صحنه تظاهرات و اعتصاب هزاران معترض به سياست هاي اقتصادي دولت بود.
رانندگان تاكسي، كاميونداران حمل مواد سوختي، كاركنان شبكه هاي حمل و نقل عمومي، كاركنان بانك ها، مدارس، دانشگاه ها، بنادر و بيمارستان هاي دولتي پنجشنبه دست از كار كشيدند.
همزمان با اين اعتصاب، شهرهاي مختلف نيز صحنه تظاهرات گسترده بود.
در آتن پارلمان در معاصره معترضان قرار گرفت و پليس براي متفرق كردن آنان وارد عمل شد.
تظاهركنندگان در شعارهاي خود فرياد مي زدند: ديگر توان تامين معيشت خود را نداريم. دولت به اطاعت كوركورانه از اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي پول پايان دهد.
دولت بحران زده يونان براي آنكه بتواند از وام هاي هشت ميليارد يورويي اروپا بهره مند شود، بايد طرح رياضت اقتصادي را اجرا كند.
براساس طرحي كه پيش از اين در اتحاديه اروپا تصويب شده است، آتن 110 ميليارد يورو وام اتحاديه را در قالب وجوه هشت ميليارد يورويي جدا از هم دريافت مي كند؛ اما براي دريافت اين مبالغ بايد سياست هايي را براي كاهش كسري بودجه خود و حل بحران بدهي در داخل اجرا كند.
دولت يونان در نظر دارد با تصويب طرح تشديد رياضت اقتصادي براي مدت دو سال ديگر، علاوه بر دريافت قسط ششم و آخرين قسط از وام 110 ميليارد يورويي، نسبت به دريافت وام 109 ميليارد يورويي ديگر از اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي اقدام كند.
اتحاديه اروپا، بانك جهاني و صندوق بين المللي پول ( تروئيكا)، پرداخت ششمين مرحله از وام 110 ميليارد يورويي را مشروط به تصويب اين طرح و پرداخت وام بعدي را منوط به موفقيت دولت يونان در مهار كردن بدهي ها و كاهش چشمگير كسري بودجه اين كشور كرده است.

 



تظاهرات ضد دولتي مردم بلژيك

دامنه بحرانهاي مالي دراروپا سرانجام به بلژيك رسيد و دهها هزارتن از مردم اين كشوردراعتراض به طرح رياضت اقتصادي دولت به خيابان هاريختند.
به گزارش ايرنا، تظاهرات اعتراض آميز مردم بلژيك عليه طرح رياضتي مصوب احزاب اين كشور درحالي صورت مي گيرد كه شش حزب اصلي اين كشور سرانجام پس از ماهها به تازگي در زمينه بودجه سال 2012 ميلادي به توافق رسيدند .
بلژيك از ماه ژوئن سال 2010 ميلادي فاقد دولت است .

 



وحشت رژيم بحرين از گسترش اعتراض ها آل خليفه از برگزاري مراسم عزاداري جلوگيري مي كند

عضو كنگره كل حمايت از مردم بحرين از اقدام رژيم آل خليفه در ممانعت از برگزاري عزاداري امام حسين(ع) در ايام محرم اعتراض كرد.
«قاسم الهاشمي» در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت، بحرين امروز با وضعيت فاجعه باري كه دارد كربلاي واقعي است و رژيم از برگزاري اين مراسم وحشت دارد.
وي افزود، نيروهاي رژيم بحرين با حمايت نيروهاي اشغالگر سعودي اجازه برگزاري مراسم عزاداري امام حسين(ع) در شهرها و روستاهاي مختلف بحرين را نمي دهند و پارچه هاي سياه و نمادهاي عزاداري را به پايين مي كشند. الهاشمي گفت، انقلابيون بحريني نمي خواهند كه خوني ريخته شود و به طور مسالمت آميز با نيروهاي سركوبگر آل خليفه مواجه مي شوند ولي آنچه كه در مقابل آنها قرار دارد خشونت پليس رژيم بحرين است. وي تصريح كرد: مردم خواستار سرنگوني رژيم استبدادي هستند و اميدي به مذاكره و مصالحه با رژيم ندارند. عضو كنگره كل حمايت از مردم بحرين همچنين تاكيد كرد، جامعه بين الملل بايد به اوضاع بحرين بيشتر توجه داشته باشد و نگذارد مردم بحرين بيش از اين رنج و درد را متحمل شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14