(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 آذر 1390- شماره 20088

حديث دشت عشق
صدرنشين ليگ ميهمان تبريزي ها صعود تراكتورسازي به رده دوم با ثبت پنجمين شكست پيروزي
اخبار كوتاه از فوتبال
دانشگاه آزاد، دومين شكست ذوب آهن را رقم زد تداوم صدرنشيني مهرام در ليگ برتر بسكتبال
جام جهاني واليبال-ژاپن شكست تيم ملي برابر پرافتخارترين تيم جهان
اعتراض بي فايده فدراسيون فوتبال به AFC سهميه هاي ليگ ايران تغيير نكرد
2 درخواست ولاسكو از وزير ورزش
مربي جديد تيم ملي كشتي آزاد بزودي معرفي مي شود



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «احمد اردستاني»
ايمان كامل از مساجد و تكايا
به مرحله نهايي مي رسد
شهيد «احمد اردستاني»، سال 1334 در روستاي جوادآباد ورامين متولد شد. دوران تحصيل را با موفقيت پشت سر گذاشت و با نمرات عالي موفق به كسب ديپلم شد.او از اولين بسيجيان خوش ذوق شهر ورامين بود. از سال 56 مخفيانه و در اواسط سال 57 به طور مستمر در مجالس و محافل سياسي و انقلابي حضوري فعال داشت. در وصيت نامه اش مي گويد زياد در فكر لذت هاي دنيا نباشيد، كمي هم به فكر آخرت خود باشيد. ايمان كامل هر انسان از همين مساجد و تكايا به مرحله نهايي خود مي رسد. منافقين در اين برهه از زمان سعي مي كنند بين مسلمين تفرقه ايجاد كنند ولي شما هوشيار باشيد. آري مداح خاندان عصمت و طهارت و بسيجي فعال روستا در 19/8/1359 عازم جبهه ها شد و پس از چندين ماه حضور شجاعانه و قهرمانانه در تاريخ 10/6/1360 حنظله وار با ياران رزمنده اش خداحافظي و در آزادسازي بستان در سن 27 سالگي بر اثر اصابت تركش خمپاره به شهادت رسيد.

 



صدرنشين ليگ ميهمان تبريزي ها صعود تراكتورسازي به رده دوم با ثبت پنجمين شكست پيروزي

سرويس ورزشي-
پانزدهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با برتري تراكتورسازي تبريز مقابل پيروزي تهران و صعود اين تيم به سكوي دوم جدول رده بندي آغاز شد.
هفته پانزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از ساعت 05:15 ديروز جمعه با ديدار تيم هاي پيروزي و تراكتورسازي آغاز شد. اين بازي كه براي تماشاي آن كمتر از 30 هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادي آمده بودند در پايان به برتري يك برصفر تيم تراكتورسازي انجاميد .
اين بازي دو نيمه متفاوت داشت. در نيمه اول دو تيم يك بازي پراشتباه را به نمايش گذاشتند كه ماحصل آن ثبت نتيجه تساوي بدون گل بود. تراكتورسازي كه در نيمه اول قدري از ميزبان خود بهتر بازي كرد با گذشت پنج دقيقه از آغاز نيمه دوم توسط سياوش اكبرپور به گل نخست رسيد. مهاجم تراكتورسازي پس از يك و دو با احسان حاج صفي به راحتي دروازه حقيقي را باز كرد و تيمش را با يك گل پيش انداخت.
پس از اين گل پيروزي چهره هجومي تري به خود گرفت و چند بار به دروازه تيم تراكتورسازي حمله كرد اما دفاع منطقي و فشرده تيم تراكتورسازي به مهاجمان شتابزده اين تيم اجازه گلزني نداد و در نهايت بازي با برتري يك بر صفر تراكتورسازي به اتمام رسيد. اين نخستين پيروزي تراكتورسازي در ورزشگاه آزادي مقابل پيروزي بود و پنجمين باخت سرخپوشان در فصل جاري .
قضاوت ديدار پيروزي - تراكتورسازي تبريز برعهده محمود رفيعي بود. او در اين بازي به عليرضا نورمحمدي، غلامرضا رضايي، مهرداد اولادي و محمد نوري از تيم پيروزي و سياوش اكبرپور و اشپيتيم آرفي از تيم تراكتورسازي كارت زرد نشان داد. در دومين ديدار ديروز تيم هاي ملوان و سايپا از ساعت 15.15در ورزشگاه تختي انزلي در حضور حدود دو هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند كه تلاش دو تيم به تساوي يك بر يك انجاميد.
سيد امين منوچهري در دقيقه 38 براي سايپا گلزني كرد و جلال رافخايي در دقيقه 55 از روي نقطه پنالتي گل ملوان را به ثمر رساند. هواداران ملوان كه از اين تساوي خانگي ناراضي بودند عليه بازيكنان تيمشان شعار سردادند.
استقلال ميهمان تبريزي ها
هفته پانزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري هفت مسابقه به پايان مي رسد كه طي آن استقلال در غياب مجتبي جباري و جاسم كرار در تبريز ميهمان شهرداري است و پنجمين دربي ليگ در كرمان بين دو تيم مس سرچشمه و مس كرمان برگزار مي شود.
روز دوم از هفته پانزدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي امروز با انجام هفت مسابقه به پايان مي رسد كه نبرد استقلال با يكي ديگر از تيم هاي تبريزي ليگ پيش از دربي تهران در جام حذفي، برگزاري دربي كرمان، رويارويي ذوب آهن با تيم محمود ياوري، نبرد نفتي ها در تهران، روز سخت «زلاتكو كرانچار» در بوشهر، ديدار جذاب صبا و داماش در قم و بازي بسيار مهم فولاد و راه آهن در اهواز ديدارهاي پاياني هفته پانزدهم را تشكيل مي دهند.
- برنامه ديدارهاي روز دوم از هفته پانزدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
شنبه- 12/9/90
¤ مس سرچشمه- مس كرمان (ساعت 15)
¤ نفت تهران- صنعت نفت آبادان (ساعت 15)
¤ شهرداري تبريز- استقلال تهران (ساعت 15:15)
¤ ذوب آهن اصفهان- فجر شهيد سپاسي شيراز (ساعت 15:15)
¤ صباي قم- داماش گيلان (ساعت 15:15)
¤ شاهين بوشهر- سپاهان اصفهان (ساعت 15:15)
¤ فولاد خوزستان- راه آهن شهرري (ساعت 30:15)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دسته گل تازه در آكادمي فوتبال استقلال!
در راستاي اتفاقات عجيب در آكامي فوتبال استقلال اين بار دسته گل تازه اي رقم خورد. پس از آنكه حسن روشن مسئولان آكادمي استقلال را متهم به دريافت پول از بازيكنان فوتبال كرد، حالا نوبت به آن رسيد كه مسئولان اين آكادمي داوران فوتبال را مورد ضرب و شتم قرار دهند! خبرهاي دريافتي در اين خصوص حكايت از آن دارد كه هفته گذشته يك داور توسط مسئولان آكادمي استقلال مورد ضرب و شتم قرار گرفت. پس از اين اتفاق بود كه داوران در يك اقدام خود جوش اعلام كردند كه ديگر حاضر نيستند براي تيم هاي پايه استقلال قضاوت كنند. همين تصميم داوران، مسئولان هيات فوتبال تهران را بر آن داشت كه بازي هاي تيم هاي نونهالان، نوجوانان، جوانان و اميدهاي استقلال را به حالت تعليق درآورند. نكته جالب توجه اين ماجرا آنجاست كه رجبلو رئيس كميته داوران هيات فوتبال تهران در گفت و گو با خبرنگار كيهان مدعي شد كه سرمنشأ تمام جنجال هاي تيم هاي پايه استقلال رئيس آكادمي اين باشگاه است كه گويا كسي هم حريف وي نمي شود!
استيلي:باشگاه مرا نخواهد، مي روم
حميد استيلي سرمربي پيروزي در پايان بازي با تراكتور سازي گفت:بازي خوبي بود.در اين بازي يك سري از بازيكنانم را در اختيار نداشتم.فكر مي كنم اين يكي از بهترين بازي هاي ليگ برتر بود.ما با يك سري كمبود ها مواجه هستيم كه با حل شدن آنها شرايط فراهم مي شود.او حرف هايش را اين طور ادامه مي دهد:از نتيجه بازي راضي نيستم . ما اگر قدر موقعيت هاي خودمان را مي دانستيم مي توانستيم برنده بازي باشيم.در هر حال فكر مي كنم تساوي مي توانست نتيجه اي عادلانه باشد. سرمربي پيروزي در پايان عنوان داشت: اگر مسئولان باشگاه بخواهند به همكاري با پيروزي پايان مي دهم.
حضور كي روش در ساندرلند منتفي شد
در حالي كه گمانه زني روزنامه هاي انگليسي از مذاكره اين تيم انگليسي با كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال ايران حكايت مي كرد، مارتين اونيل هدايت اين تيم ته جدولي را بر عهده گرفت. به اين ترتيب بحث حضور كارلوس كي روش در اين تيم باشگاهي منتفي شدو وي قرار است روز 18 دي ماه به ايران بيايد.
سرپرست كميته بين الملل نيامده، رفت
در حالي كه هفته گذشته فدراسيون فوتبال، عباس ترابيان را به عنوان سرپرست كميته بين الملل معرفي كرد اين مسئوليت پس از يك هفته در اختيار هيچ كس نيست و كميته بين الملل فدراسيون فوتبال در روزهاي پراهميت پيش رو مسئولي ندارد. ترابيان با تاييد اين مطلب گفت: به هيچ عنوان با مسائل بين الملل كاري ندارم. من براي حضور در كميته بين الملل شرط و شروطي داشتم كه قرار بود در جلسه اي اين مسائل عنوان شود اما چون هنوز جلسه تشكيل نشده اين شرط و شروط را عنوان نمي كنم. وي افزود: در كميته بين الملل هيچ مسئوليتي ندارم. واقعيت اين است كه بايد تكليف روشن شده و جايگاه افراد مشخص شود.
جباري در تمرين استقلال حاضر شد
در حالي كه قرار بود مجتبي جباري پس از اعلام راي كميته انضباطي باشگاه از روزيكشنبه در تمرينات اين تيم حضور پيدا كند، اما بازيكنان اين تيم از مظلومي درخواست كردند كه به جباري اجازه حضور در تمرينات را بدهد كه اين مساله با موافقت مظلومي همراه شد. پس از موافقت مظلومي، با جباري تماس گرفته شد تا وي در تمرينات استقلال حضور پيدا كند.
تقدير فدراسيون پزشكي ورزشي از قلعه نويي
رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي در حاشيه همايش پزشكي ورزشي از امير قلعه نويي سرمربي تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز به دليل نگاه ويژه اين مربي موفق به مقوله پزشكي ورزشي تقدير كرد. همزمان با برگزاري هفتمين همايش پزشكي ورزشي كه طي روزهاي نهم و دهم آذرماه جاري در محل هتل المپيك مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار شد، دكتر پوركاظمي طي سخنان كوتاهي با اشاره به اهميت مقوله پزشكي ورزشي در رشته هاي مختلف ورزشي كشورمان از امير قلعه نويي به عنوان يكي از مربيان موفق و كاربلد يادكرد كه نگاه علمي و اصولي به اين مبحث دارد و همواره در حوزه مبارزه با دوپينگ، روانشناسي ورزشي، تغذيه ورزشي، فيزيوتراپي و ماساژ از افراد مجرب اين حوزه ها بهره مي برد.
وليد علي : من قبل از استقلال به فيفا شكايت كردم
بازيكن پيشين استقلال مي گويد مطمئن است كه تصميم فيفا به نفع او خواهد بود. وليد علي هافبك الكويت پس ازشكايت مسئولان باشگاه استقلال گفت: ما پيش از اين عليه اين باشگاه ايراني به فيفا شكايت كرديم و در متن شكايت نامه خود آورده ايم كه آن ها به سه بند قرارداد عمل نكرده اند، به طوري كه تنها به مبلغ پيش پرداخت به باشگاه الكويت اكتفا كردند و حقوق ماهيانه ام را پرداخت نكردند. وي افزود: مطمئنم كه تصميم فيفا به نفع من خواهد بود و بار ديگر اجازه بازي با الكويت در رقابت هاي بين المللي را به من خواهد داد.

 



دانشگاه آزاد، دومين شكست ذوب آهن را رقم زد تداوم صدرنشيني مهرام در ليگ برتر بسكتبال

در هفته دهم ليگ برتر بسكتبال مهرام مدافع عنوان قهرماني، ديدار حساسش با پتروشيمي را با پيروزي پست سر گذاشت.
هفته دهم ليگ برتر بسكتبال با پيروزي حساس مهرام برابر پتروشيمي ماهشهر به پايان رسيد. در حساس ترين ديدار هفته دهم ليگ برتر بسكتبال، مهرام مدافع عنوان قهرماني، مهمان پتروشيمي بندر امام بود كه با نتيجه 92 بر 70 به پيروزي رسيد. در ديگر رقابت هاي اين هفته، تيم حفاري اهواز با نتيجه 76 بر 60 همياري زنجان را شكست داد. در اين مسابقه حامد حدادي بهترين سنتر آسيا با كسب 31 امتياز و انجام 18 ريباند بهترين بازيكن ميدان شناخته شد. در ديگر ديدار حساس اين هفته دانشگاه آزاد مهمان ذوب آهن نايب قهرمان ايران بود كه ذوب آهن در اين ديدار خانگي با نتيجه 70 بر 65 شكست خورد تا طعم دومين شكست را در اين فصل بچشد.نتايج هفته دهم ليگ برتر بسكتبال به شرح زير است:
¤ مهرام 92- پتروشيمي 70
¤ ذوب آهن 65- دانشگاه آزاد 70
¤ پويا 76- شيراز 69
¤ صنايع پتروشيمي 67- شهرداري گرگان 47
¤ حفاري اهواز 76- همياري زنجان 60

 



جام جهاني واليبال-ژاپن شكست تيم ملي برابر پرافتخارترين تيم جهان

تيم ملي واليبال كشورمان در ادامه دوازدهمين دوره رقابت هاي جام جهاني در شرايطي نتيجه ديدار برابر برزيل را واگذار كرد كه از قبل پيش بيني مي شد نتواند برابر پرافتخارترين تيم جهان به پيروزي برسد و چهارمين شكست خود در اين دوره از مسابقات را تجربه كند.
تيم ملي واليبال كشورمان كه در مراحل قبلي دوازدهمين دوره رقابت هاي جام جهاني اين رشته ورزشي برابر تيم هاي ژاپن، صربستان، لهستان، آرژانتين و مصر به پيروزي رسيده و به تيم هاي كوبا، آمريكا و چين باخته بود، بامداد ديروز در نهمين ديدار خود برابر برزيل به ميدان رفت و با نتيجه 3 بر صفر (20 بر 25)، (18 بر 25) و (16 بر 25) شكست خورد تا چهارمين شكستش در اين دوره از رقابت ها را تجربه كند.
شاگردان «خوليو ولاسكو» كه در اين دوره از رقابت ها به نتايج قابل قبولي دست پيدا كرده بودند پس از آنكه در ديدار با چين عملكرد ضعيفي داشتند و 3 بر صفر به اين تيم آسيايي باختند، اين بار برابر پرافتخارترين تيم جهان باز هم با ضعف هاي گذشته و البته كم تجربگي حضور در چنين رقابت هاي بزرگي مواجه شدند و در نهايت مغلوب برزيل بزرگ شدند.
در اين ديدار ملي پوشان كشورمان باز هم در دريافت ها مشكل داشتند و با وجود تلاشي كه در خط حمله داشتند نتوانستند از مدافعان حرفه اي و بلندقامت برزيل عبور كنند. برزيلي ها كه سال هاست در سطح اول واليبال دنيا بازي مي كنند اين بار براي رسيدن به پيروزي برابر قهرمان آسيا از تجربه خود استفاده كردند و به راحتي در دريافت ها و سرويس ها شاگردان ولاسكو را مهار كردند و به يك پيروزي قاطع دست پيدا كردند.
تيم ملي واليبال كشورمان كه در اين دوره از رقابت ها براي كسب سهميه المپيك تلاش مي كرد و اين شانس را از دست داده است، در ادامه اين رقابت ها ساعت 30:5 بامداد شنبه به مصاف تيم ملي روسيه رفت. آخرين ديدار تيم كشورمان در رقابت هاي جام جهاني روز يكشنبه برابر ايتاليا خواهد بود.

 



اعتراض بي فايده فدراسيون فوتبال به AFC سهميه هاي ليگ ايران تغيير نكرد

كنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال تأكيد كرد كه تعداد سهميه هاي ايران در ليگ قهرمانان تغييري نخواهد كرد.
كنفدراسيون فوتبال آسيا ابتدا اعلام كرد فوتبال ايران در دوره بعدي ليگ قهرمانان آسيا سه سهميه قطعي و يك سهميه در پلي آف دارد اما فرداي همان روز كميته اجرايي AFC تعداد سهميه هاي ايران را به 2 سهميه قطعي و 2 سهميه پلي آف كاهش داد. به دنبال اين موضوع فدراسيون فوتبال ايران در تاريخ 4 آذر در نامه اي مراتب اعتراض خود را اعلام كرد. كنفدراسيون فوتبال آسيا نيز در روز 30 نوامبر (چهارشنبه 9 آذر) نامه اي را با امضاي الكس سوسي دبيركل كنفدراسيون فوتبال آسيا به فدراسيون فوتبال ايران ارسال و در اين باره توضيحاتي را ارائه كرد.در نامه اي اف سي به فدراسيون فوتبال ايران درخصوص تبديل يكي از سهميه هاي قطعي ايران به سهميه غيرمستقيم به دليل جريمه سهل انگاري چند باشگاه ليگ برتري ايران، به موارد زير اشاره شده است:
1- هيئت اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا به كميته گزارش داد اشتباهي در شمارش امتيازات ايران رخ داده است. توجه داشته باشيد كه در نشست كميته امتياز جديد 2/593 براي ايران منظور شد كه در نتيجه تاثيري بر تخصيص سهميه هاي ايران ندارد.
2- اطلاع داشته باشيد كه مس سرچشمه ليست 17 نفره بازيكنان قراردادي اش را ارائه داده است. بنابراين براساس ضوابط ليگ قهرمانان آسيا ايران در اين آيتم رد شد. به هر حال پس از توضيح و شفاف سازي شما كميته اجرايي اي اف سي تصميم گرفت اين موضوع را در كميته مطرح نكند و اين آيتم را به شرط اينكه هيچ امتيازي براي آن منظور نشود، پذيرفت.
3- توجه داشته باشيد كه حتي اگر مس سرچشمه و مس كرمان از ورزشگاه واحدي استفاده كنند، مس سرچشمه هيچ تعهدنامه اي براي استفاده از ورزشگاه خانگي با حداقل ظرفيت 3 هزار تماشاگر ارائه نداده است.
4- اطلاع داشته باشيد كه 3 باشگاه داماش گيلان، مس سرچشمه و فجر سپاسي شيراز تعهدنامه اي براي استفاده از مكان تمريني خود ارائه نداده اند.
بدين ترتيب تيم هاي پيروزي و سپاهان به صورت مستقيم در ليگ قهرمانان آسيا شركت مي كنند و استقلال و ذوب آهن بايد در پلي آف به مصاف حريفان خود بروند و در صورت برتري به ليگ قهرمانان راه يابند. قرعه كشي مرحله پلي آف 15 آذر برگزار مي شود.


 



2 درخواست ولاسكو از وزير ورزش

در جريان نشست صميمانه و گفتگوي دوستانه وزير ورزش و جوانان با ملي پوشان واليبال ايران، ولاسكو دو درخواستش را نزد محمد عباسي مطرح كرد.
هنگامي كه در اين نشست نوبت سخن به خوليو ولاسكو رسيد، وي خطاب به دكتر محمد عباسي چنين گفت: جناب آقاي وزير من از جنابعالي دو درخواست دارم. اول اينكه ايران مثل كشور من آرژانتين است؛ يعني با يك پيروزي فكر مي كنند بهترين هستند و با يك شكست، بدترين. در حالي كه ما بايد سعي كنيم اين نوع نگاه به نتايج تيم هاي ملي را در سطح ورزشكاران، اهالي رسانه، مسئولين و مردم تغيير بدهيم والا نمي توانيم به نتايج دلخواه برسيم.
ديگر اينكه ما براي رسيدن به اهداف مان به انجام بازي هاي متعدد با تيم هاي بزرگ واليبال دنيا نياز داريم و خوشبختانه دولت ايران هم با كشورهايي مثل برزيل، كوبا، روسيه، صربستان و ديگر كشورهايي كه در دنيا از قدرت هاي اين رشته هستند روابط دوستانه و خوبي دارد. براي همين از شما درخواست دارم كه كمك كنيد تا با برگزاري تورنمنت هاي معتبر بتوانيم اين تيم هاي بزرگ را به ايران دعوت كنيم و با آنها مسابقه بدهيم.

 



مربي جديد تيم ملي كشتي آزاد بزودي معرفي مي شود

بعد از جدايي امير توكليان از كادر فني تيم ملي كشتي آزاد مربي جديد اين تيم در چند روز آينده معرفي خواهد شد.
در حاليكه غلامرضا محمدي، سرمربي تيم ملي كشتي آزاد از تغييرات در كادر فني تيم ملي خبر داده بود امير توكليان كه از اردوهاي گذشته اختلاف نظرهايي با وي پيدا كرده بود، در هفته گذشته از سمت خود كنار كشيد.
به اين ترتيب سرمربي تيم ملي كشتي آزاد قصد دارد در روزهاي آتي با هماهنگي مسئولان فدراسيون كشتي جايگزين توكليان را معرفي كند. گفته مي شود مربي جايگزين در گذشته سابقه مربيگري تيم هاي ملي كشتي را در كارنامه دارد. همچنين عليرغم حضور اين مربي حضور كاوه، مهربان و ميرعماديان در كنار محمدي براي حضور در رقابت هاي المپيك لندن قطعي است و به اين ترتيب شايعات جدايي ميرعماديان، مربي سازنده مازندراني به پايان رسيد تا تغييرات در كادر فني تيم ملي كشتي آزاد تنها به يك نفر محدود شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14