(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 13 آذر 1390- شماره 20089

مدير كانون هاي تخصصي مساجد كشور:
11 هزار كانون فرهنگي هنري مساجد تا پايان برنامه پنجم ايجاد مي شود
بناب شهر دوچرخه ها
گزارشي از عزاداري اباعبدالله «ع» در دامغان
طوق ها در رثاي حسين جامه مي پو شند
كوتاه از هفته بسيج
استاد حوزه و دانشگاه: برخي مدعيان اصولگرايي، جريان هاي انحرافي بدون تابلو هستند
امام جمعه تبريز: روستاهاي آذربايجان شرقي روحاني ندارد
كوتاه از ورزش شهرستانها
درميان 40 شهر منتخب كشور فارسان شهر برگزيده حوزه امر به معروف و نهي از منكر شد
معرفي برترين هاي ليگ ترامپولين باشگاهي در گنبدكاووس



مدير كانون هاي تخصصي مساجد كشور:
11 هزار كانون فرهنگي هنري مساجد تا پايان برنامه پنجم ايجاد مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
مدير كل كانون هاي تخصصي فرهنگي هنري مساجد كشور گفت: تا پايان برنامه پنجم توسعه كشور، بايد 11 هزار كانون فرهنگي هنري در مساجد كشور ايجاد شود.
حجت الاسلام والمسلمين ملانوري افزود: پايه و اساس فعاليت ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور، مطابق بند«و» ماده 6 برنامه 5 ساله پنجم توسعه از ابتداي امسال تا 4 سال آينده، برنامه ريزي شده است.
وي ادامه داد: مطابق اين برنامه ريزي، 25 درصد مساجد كشور تا پايان سال 94، بايد داراي كانون فرهنگي هنري بشوند كه با توجه به وجود 80 هزار مسجد و احتساب رشد آنها در آينده، تعداد كانون ها به 22 هزار مورد خواهد رسيد.
مديركل كانون هاي تخصصي مساجد كشور از ايجاد كانون هاي ويژه كنار مصلاهاي نمازجمعه به تعداد 600 باب، ارايه خدمات فرهنگي بيشتر به روستاها و جمعيت عشايري و تاسيس 500 كانون مساجد روستايي در سال جاري، به عنوان برنامه هاي جديد و در دست پيگيري ستاد عالي كانون هاي كشور نام برد و اظهار داشت: بهار سال آينده جشنواره بچه هاي روستا توسط اين ستاد به صورت استاني و ملي برگزار خواهد شد كه هدف آن شناسايي توان و استعدادهاي فرزندان روستايي در حوزه هاي فرهنگي، هنري، علمي، ورزشي و هنري و گزينش آثار برتر و معرفي آنها به جامعه است.

 



بناب شهر دوچرخه ها

شهرستان بناب معروف به شهر دوچرخه ها علي رغم تغيير بافت شهري و مدرنيزه شدن، سنت قديمي خود را حفظ كرده و براي پيوند خوردن با روزگاران گذشته خود هرساله اقدام به برگزاري همايش دوچرخه سواري مي كند.
گرچه هنوز دوچرخه يكي از وسايط نقليه رايج اين شهرستان به شمار مي رود. اما در روز برگزاري همايش سالانه دوچرخه سواري تمامي مردم شهر از كوچك و بزرگ گرفته با دوچرخه هاي خود شركت مي كنند.
به راستي مي توان اين روز را روز تاريخي و نمايش بزرگ و عمومي دوچرخه هاي قديمي بناب نيز ناميد.
مردم بناب درحالي پانزدهمين همايش بزرگ دوچرخه سواري بناب را با شعار «سلامتي و نشاط اجتماعي» برگزار كردند كه بايد گفت كمرنگ ترين دوره اين همايش از زمان شروع اين همايش بود.
و همچنين مي توان گفت درهمايش هاي سالهاي نه چندان دور، قريب به ده هزار نفر در آن شركت مي كردند: ولي درهمايش امسال با نگاه خوشبينانه مي توان گفت اين تعداد به حدود يكهزار دوچرخه سوار كاهش يافته بود و اين افت استقبال از اين همايش بي نظير علل مختلفي دارد كه در ادامه به آن مي پردازيم:
1- در برگزاري اين همايش احساس مي شد اداره ورزش و جوانان دربرگزاري همايش تنها مانده و همكاري لازم بخصوص در زمينه تهيه جوايز اين همايش صورت نگرفته است.
2- بي توجهي و حتي عدم حضور مسئولان اداره كل ورزش وجوانان آذربايجان شرقي دراين همايش يكي ديگر از دلايل كمرنگ شدن همايش بوده است؛ اين درحالي است كه طي سالهاي قبل شاهد حضور مسئولين سازمان تربيت بدني و فدراسيون ورزش هاي همگاني بوده ايم.
حال اين سؤال از مسئولين ورزش مطرح است كه؛ اگر اين همايش بي نظير مربوط به مركز استان بود، آيا باز هم چنان برخوردي مي شد كه اكنون مي شود؟!
3- صدا و سيماي مركز آذربايجان شرقي براي ترويج و تشويق مردم به استفاده از دوچرخه به عنوان يك وسيله سالم براي نشاط و شادابي افراد و همچنين ايجاد محيط و فضاي پاك براي مردم منطقه هيچ قدمي برنداشته و حتي در روز برگزاري به سادگي از كنار آن گذشتند. مردم بناب اين سوال را از مسئول صدا و سيما استان دارند كه براي پخش گوشه هايي از اين همايش با اين عظمت از سيماي استان بايد چه كساني را ببينند؟!
درشهرستانها نيز برنامه هاي مختلف ورزشي در حال برگزاري است كه بايد به آنها نيز بها دهيم.
عدم پرداختن به اين مقوله مهم از سوي رسانه استاني به اعتقاد كارشناسان يكي ديگر از علل و عوامل كمرنگ شدن اين همايش دربناب است.
درپايان از مردم بناب نيز انتظار مي رود ازسالهاي آتي به همايش دوچرخه سواري اين شهرستان با نيت برنده شدن و صرفاً براي شركت در قرعه كشي اهدا جوايز و هدايا نگاه نكنند و با آوردن دوچرخه هاي خود به خيابانها. نشان دهند كه «بناب همچنان شهر دوچرخه ها» است.
بناب -خبرنگاركيهان

 



گزارشي از عزاداري اباعبدالله «ع» در دامغان
طوق ها در رثاي حسين جامه مي پو شند

صديقه توانا
گروه سينه زن وارد حسينيه مي شود، جمعيت عزادار كه از ساعتها قبل در سالن ها و سكوها براي خود جايي پيدا كردند تا راحت تر بتوانند بنشينند و به عزاداري بپردازند، با ورود اولين گروه به محوطه باز «ياحسين» گويان از جاي برمي خيزند و به نشانه احترام به دسته عزاداران اباعبدالله«ع» بر سينه مي زنند و اشك مي ريزند و با آنها همنوا مي شوند.
دقايقي تنها گروه زنجيرزن حسينيه خوريا وارد مي شود، شور و شعف حسيني تمام عزاداران را به وجد مي آورد. پير و جوان، زن ومرد، همه يك صدا همراه با نوحه خوان دسته زنجيرزن هم نوايي مي كنند و در رثاي سرور و سالار شهيدان امام حسين«ع» سر از پا نمي شناسند، تيغ تيز سرما بر پوست صورت مردان، كودكان و نوجوانان تازيانه مي زند، اما انگار هيچ كس سرماي هوا را احساس نمي كند. شور حسيني است كه در پوست و گوشت و جانشان جاري شده است، هنوز دسته زنجيرزنان مشغول عزاداري هستند كه گروه كثيري از جوانان طوق به دست و پرچم به دست و ياحسين ياحسين گويان وارد حسينيه مي شوند. جمعيت بر سر و سينه مي زنند و به ياد دو دست بريده حضرت ابوالفضل العباس «ع» و گلوي بريده امام حسين«ع»،، ناله و شيون سر مي دهند.
هيچ كس حال و هواي معمولي ندارد، مردم از نقاط مختلف شهر و روستاهاي اطراف خود را براي مراسم «طوق جامه كردن» به حسينيه ها مي رسانند. مداح اهل بيت«ع» پس از دقايقي مصيبت خواندن، جمعيت را آرام مي كند و در نهايت طوق ها را با صلوات بر محمد و آل محمد«ص» بلند مي كنند و در گوشه اي از حسينيه قرار داده و با پارچه هاي سبز متبرك شده آن را مي پوشانند.
¤¤¤
مراسم طوق جامه كردن از روز ششم ماه محرم در شهرستان دامغان آغاز مي شود و تا روز تاسوعا ادامه دارد. هر روز صبح و بعدازظهر طوق هاي دو حسينيه را جامه مي كنند و اولين حسينيه، نيز حسينيه حضرت ابوالفضل«ع» و سپس حسينيه خورياست كه طوق هايش جامه مي شود و گروه زنجيرزن اين حسينيه كه يكي از دسته هاي بسيار قديمي و تنها دسته زنجيرزن اين شهرستان است در تمام مراسم طوق جامه كردن ها حضور مي يابد. وجود دو نخل بزرگ در حسينيه هاي دباغان و محله امام اين شهرستان هم باعث افتخار و مايه تبرك و خير بركت اهالي است.
اين نخل ها كه از قبل با پارچه هاي مخمل و ساتن هاي سبزرنگ مزين شده است، در روز عاشورا به همراه ديگر دسته هاي عزاداري از حسينيه بيرون مي آيد و بر دوش مردم تا مقبره بكيربن اعيان (سفره انداز امام حسين«ع») كه در نزديكي فردوس رضا (گلزار شهدا)ي اين شهر قرار دارد، برده مي شود، جمعيت پشت سر نخل ياحسين گويان، پابرهنه و سياه پوش حركت مي كنند و جلوي نخل هم دسته هاي سينه زن و زنجيرزن حركت مي كنند. تمام طوق هاي حسينيه ها در روز دهم و يازدهم محرم بر دوش جمعيت تا گلزار شهدا بدرقه مي شود.
مراسم عزاداري در دهه اول ماه محرم در دامغان حال و هوايي خاص دارد، از روز ششم به بعد كمتر كسي را در خانه پيدا مي كني، همه رخت عزا بر تن دارند و در مساجد، تكايا و حسينيه ها به عزاداري مي پردازند. در مراسم زنانه عزاداري كه اصطلاحاً به آن عشوري (عاشورايي) مي گويند، خانمها روزي دو سه ساعت مشغول نوحه خواني و سوگواري هستند. در روز يازدهم ماه محرم از تمام روستاهاي دامغان دسته هاي عزاداري به سمت شهر حركت مي كنند و در خيابان هاي شهر شهادت سرور و سالار شهيدان رابه عزا مي نشينند. غريب و آشنا، پير و جوان و مرد و زن در اين ايام در اين شهر معني ندارد، همه خود را جزو ياران اباعبدالله الحسين«ع» مي دانند، گويي شهر يكپارچه شور است و خون، عشق است و شور، قيام است و دلدادگي و آزادگي، و همه اين حركت ها در راستاي حفظ و احياي نهضت جهاني حضرت اباعبدالله«ع» صورت مي گيرد. قيامي كه تا قيامت نه تنها رنگ نخواهد باخت. بلكه روز به روز در سراسر عالم گسترده تر و پررنگ تر نمود و ظهور پيدا مي كند و اين يعني بيداري اسلامي در هميشه تاريخ.
محرم، تاسوعا، عاشورا، شهادت امام حسين«ع»، حضرت علي اكبر و حضرت زينب«س» و... نامهاي مقدس و متبركي براي مردم ديار دامغان است كه تا در ميان آنها نباشي، نمي داني عزاداري يعني چه، قلم از توصيف برپايي اين مراسم و حال و هواي اين شهرستان در اين ايام ويژه و خاص واقعاً قاصر است. بايد بود، رفت و ديد كه مردم اين سامان هرچه دارند براي سرورشان، آقا و مولايشان در طبق اخلاص تقديم مي كنند. قرباني كردن شتر،گاو و گوسفند در پاي نخل ها و طوق هاي حسينيه هاي اين شهرستان و پخش نذورات در دهه اول و دوم ماه محرم زبانزد خاص و عام است و همه را مردم خونگرم كوير نثار عشق و آقايشان حسين بن علي«ع» مي كنند.

 



كوتاه از هفته بسيج

210 هزار بسيجي سمناني
سمنان- خبرنگار كيهان: فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: يك سوم جمعيت اين استان بسيجي هستند و اغلب مردم ولايتمدار استان سمنان در تمام عرصه ها حضوري فعال دارند.
علي استادحسيني با بيان اينكه 210 هزار بسيجي در استان سمنان حضور دارند تصريح كرد: اين بسيجيان از تمام اقشار بويژه پزشكان، دانشجويان، دانش آموزان، معلمان، كارگران و ساير اصناف هستند.
راهيابي ورزشكار بسيجي به المپيك
بابل- خبرنگار كيهان: فرمانده سپاه بابل گفت: تكواندوكار خواهر بسيجي با كسب عنوان قهرماني آسيا به المپيك 2012 لندن راه يافت.
سرهنگ عليرضا مرادي افزود: اين خواهر عضو فعال بسيج پايگاه حضرت رقيه(س) محله فرهنگ شهر بابل است كه خانواده او نيز بسيجي هستند.
برگزاري همايش
درچه- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته بسيج از سوي بسيج دانش آموزي ناحيه درچه نشستي با حضور مادران دانش آموز براي بررسي مشكلات رفتاري دانش آموزان در سالن همايش اردوگاه شهداي درچه برگزار شد.
در اين همايش چهار هزار نفري سخنرانان در رابطه با مسائل و مشكلات خانواده ها و دانش آموزان سخنراني كردند.
سازماندهي بسيجيان
رامسر- خبرنگار كيهان: فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان رامسر گفت: اين شهرستان 31 هزار بسيجي دارد يعني حدود يك سوم جمعيت رامسر را بسيجيان تشكيل مي دهند. سرهنگ صادق حميدي افزود: بسيجيان در 111 پايگاه مقاومت براي دفاع از ارزش هاي انقلاب اسلامي سازماندهي شده اند.
سومين يادواره شهداء
سرويس شهرستان ها: سومين يادواره سرداران و 49 شهيد روستاي نويس بخش خلجستان استان قم در حسينيه سيدالشهداي اين روستا برگزار شد. در اين مراسم كه اقشار مختلف مردم از جمله خانواده معظم شهدا و مسئولان محلي و استاني حضور داشتند، از مقام شامخ شهدا و خانواده هاي آنان تجليل به عمل آمد.

 



استاد حوزه و دانشگاه: برخي مدعيان اصولگرايي، جريان هاي انحرافي بدون تابلو هستند

همدان- خبرنگاركيهان:
يك استاد حوزه و دانشگاه همدان گفت: برخي مدعيان اصولگرايي، جريان هاي انحرافي بدون تابلو محسوب مي شوند.
حجت الاسلام والمسلمين احمدحسين فلاحي در همايش «ره يافتگان امر به معروف و نهي ازمنكر» شهرستان همدان افزود: جريان هاي انحرافي بدون تابلو كه بايد فعاليت آنها مورد توجه قراربگيرد، همان ها هستند كه در ايام فتنه به دفاع از رهبري برنخاستند و يا امروز داعيه اصولگرايي دارند. وي با اشاره به اهميت و تأثير دو اصل اساسي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه اسلامي، اظهارداشت: بي توجهي به اين دو فريضه و اصل اساسي، برخي مواقع تاريخ را منحرف كرده و مردم را فرسنگ ها از مسير درست دور كرده است.
حجت الاسلام والمسلمين فلاحي جمله معروف «كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا» را دليل وجود يزيدهاي زمان دانست و افزود: متأسفانه برخي افراد با اظهارات نسنجيده و غيرمعقول، مانند يزيد كه آخرت و قرآن را منكر مي شد، حرف مي زنند.
اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: سخنان مشايي و استاد وي علي يعقوبي، مصداق بارز ولايت زدايي است به ويژه كه وي در صحبت هاي خود به گذشتن زمان اسلامگرايي اشاره داشته و يا فاقد مديريت بودن انبياء و مسائلي از اين قبيل را مطرح مي كند. در حالي كه بنا به فرموده رهبرمعظم انقلاب مردم از خواص جلوترند. برخي خواص بي خاصيت ادعاي پدرسالاري براي ما را دارند.
حجت الاسلام والمسلمين فلاحي تأكيدكرد: بايد مراقب شرايط بود چرا كه به گفته وزير اطلاعات جريان هاي انحرافي ديگري در كشور فعاليت دارند و لذا نبايد فكر خود را تنها به يك جريان خاص انحرافي معطوف كنيم و از بقيه غافل شويم.

 



امام جمعه تبريز: روستاهاي آذربايجان شرقي روحاني ندارد

تبريز- خبرنگار كيهان:
بسياري از روستاهاي آذربايجان شرقي، داراي روحاني نمي باشند و بايد اين خلاء را پر كرد.
آيت الله «محسن- مجتهد شبستري» نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: حضور معنوي روحانيت در روستاهاي دور افتاده بسيار مغتنم است و عليرغم اين كه پس از پيروزي انقلاب، حضور روحانيت در روستاها و شهرهاي كشور، افزايش پيدا كرده است ولي هنوز بسياري از روستاهاي آذربايجان شرقي، از وجود روحانيان محروم هستند. امام جمعه تبريز بر لزوم افزايش ظرفيت پذيرش طلبه و گسترش حوزه هاي علميه تاكيد كرد و گفت: روحانياني كه از روستاها و شهرهاي خود مهاجرت كرده اند بايد به اين روستاها و شهرها، بازگردند و به رسالت خطير و حساس خود در قبال مردم، عمل كنند.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

برگزاري مسابقه تيراندازي
شهركرد- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته بسيج يك دوره مسابقه تيراندازي ويژه بسيجيان سپاه ناحيه كوهرنگ برگزار شد.
در اين مسابقات كه با هدف بالا بردن توان جسمي، آمادگي رزمي بسيجيان برگزار شد 70 نفر از بسيجيان شهرستان كوهرنگ شركت داشتند.
بنابي ها پياده روي كردند
بناب- خبرنگار كيهان- به مناسبت گراميداشت «هفته بسيج» همايش بزرگ «پياده روي خانوادگي» در شهرستان بناب برگزار شد.
در اين همايش كه به مسافت سه كيلومتر از مصلاي اعظم تا مجتمع بزرگ ورزشي بناب برگزار شد، بيش از7 هزار نفر از قشرهاي مختلف مردم حضور يافتند.
در همايش بزرگ پياده روي بناب كه از سوي سپاه ناحيه بناب با همكاري كارخانه ها و ادارات مختلف برگزار شد، در نهايت به يكصد نفر از شركت كنندگان جوايزي از قبيل كمك هزينه سفر به مكه مكرمه، كربلاي معلي، مشهد مقدس، تلويزيون رنگي، دوچرخه و دهها جايزه ديگر به قيد قرعه اهداء شد.
ممنوعيت حضور بازيكنان فوتسال
در فوتبال
كاشان- خبرنگار كيهان: مدرس فوتسال فدراسيون بين المللي فوتبال گفت: حضور بازيكنان فوتسال در فوتبال ممنوع و خلاف مقررات فدراسيون است.
حسين شمس در حاشيه افتتاحيه دوره توجيهي مربيگري فوتسال در كاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس مصوبه سال 2000 حضور بازيكنان سالني در چمن و بازيكنان چمني در سالن ممنوع است و در صورت وقوع چنين اتفاقي در هر شهرستاني برخلاف مقررات فدراسيون عمل شده است.
وي تاكيد كرد: فوتسال از فوتبال جداست و بازيكنان فوتسال حق بازي در فوتبال را ندارند و اين قانون براي بازيكن فوتبال نيز وجود دارد و اين دو مبحث بايد به طور كامل از يكديگر منفك شود.
ايذه قهرمان كشتي پيشكسوتان
اهواز- خبرنگار كيهان:تيم پيشكسوتان ايذه در مسابقات كشتي فرنگي قهرماني جهان در لهستان 3 مدال رنگارنگ كسب كردند.
بهروز جمشيدي رده سني بالاي 40 سال مدال طلا، حميد رضا حبيبي رده سني 35 تا 40 سال مدال نقره و فرهاد رضايي رده سني 45 تا 50 سال مدال برنز اين مسابقات را به دست آوردند.
پيوستن نونهالان هفتكلي به فولاد خوزستان
3 نونهال فوتباليست هفتكلي به تيم فولاد خوزستان دعوت شدند.
مهرداد مرادي، رضا عليرضا مكوند و محمد سعيد مرادي، 3 نونهال فوتباليست هفتكلي هستند كه پس از انجام تست هاي مختلف توانستند به تيم فولاد خوزستان راه يابند.
كوهپيمايي بانوان گتوند
همايش پياده روي بانوان گتوند با حضور 70نفر در كوه و تپه هاي امام زاده محمد بن زيد(ع) اين شهرستان برگزار شد.
صعود بانوان فوتساليست
تيم دانيال ايذه به مرحله نهايي فوتسال بانوان كشور راه يافت.
اين مسابقات كه با حضور 13 تيم در دو گروه A و B برگزار شد، تيم دانيال ايذه پس از شكست حريفان و كسب 13 امتياز به عنوان تيم دوم گروه B به دور نهايي فوتسال بانوان كشور راه يافت.
آبادان ميزبان مسابقات بين المللي
آبادان- خبرنگار كيهان: رئيس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت: تا پايان سال جاري ميزباني 10 مسابقه ملي را در دستور كار خود داريم.
خادم علي تهذيبي در جمع خبرنگاران از مسابقات كشتي فرنگي، اسكيت و پرورش اندام به عنوان برخي از اين مسابقات ياد كرد و افزود: در صورت تامين اعتبار اين مسابقات برگزار مي شود.
وي از برگزاري مسابقات اسكيت كشوري با حضور 130 نفر در قالب 32 تيم سه يا چهار نفره در آبادان خبر داد.
تهذيبي با اشاره به وضعيت فعلي خوابگاه در دست احداث آبادان كه در زمان حاضر كار فونداسيون آن به اتمام رسيده است افزود: در صورتي كه اعتبارات مورد نياز ساخت خوابگاه كه ظرفيت 300 نفر در سه طبقه را دارد تامين شود كار ساخت خوابگاه مذكور تا پايان سال آينده به اتمام مي رسد.
كوهپيمايي بسيجيان بردسكن
بردسكن- خبرنگار كيهان:به همت گروه كوهنوردي و موتورسواري ذوالفقار ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان بردسكن يك برنامه كوهپيمايي با شركت 50 نفر از بسيجيان اين شهرستان برگزار شد. اين برنامه ورزشي كه به مدت 3 ساعت در ارتفاعات شمال شهرستان بردسكن واقع درغار آهوبم برگزار شد موتورسواران شركت كننده در پايان به اجراي حركات نمايشي در كوهستان پرداختند و در پايان بسيجيان شركت كننده در برنامه كوهپيمايي بر سر مزار شهيد زراعتي در روستاي آهوبم حضور پيدا كردند و با قرائت فاتحه و اهداي شاخه گل ياد و خاطره شهدا به ويژه شهيد زراعتي را گرامي داشتند.
برگزاري مسابقات واليبال جانبازان
پانزدهمين دوره مسابقات قهرماني واليبال نشسته جانبازان و معلولين استان خراسان رضوي به ميزباني شهرستان بردسكن برگزار شد.
اين مسابقات با شركت 14 تيم از شهرستان هاي استان در 4 گروه به ميزباني شهرستان بردسكن به مدت 2 روز با 26 بازي برگزار شد.
در پايان نفرات برتر تيم ها به عنوان نماينده خراسان رضوي در رشته واليبال نشسته جانبازان و معلولين به مسابقات كشوري اعزام خواهند شد. در مجموع بيش از 170 نفر از جانبازان و معلولين شهرستان هاي مختلف استان به همراه كميته داوران در اين مسابقات شركت داشتند.
در فينال اين مسابقات تيم هاي چناران، تربت حيدريه و مخابرات خراسان رضوي به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را به دست آوردند. تيم بردسكن نيز به عنوان تيم اخلاق اين مسابقات شناخته شد.
تجليل از قهرمان و پيشكسوتان ورزش
اليگودرز- خبرنگار كيهان:به همت اداره تربيت بدني اليگودرز همايش تجليل از قهرمانان، پيشكسوتان و خادمين ورزش اين شهرستان در سالن سيمرغ برگزار شد.
در اين همايش حجت الله بخشي سرپرست اداره تربيت بدني اليگودرز گفت: مبلغ يك ميليارد تومان براي تكميل مجتمع ورزشي اين شهر اختصاص يافته است كه در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.
وي گفت: استخر سرپوشيده اليگودرز پس از گذشت هشت سال در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد. تكميل استخر سرپوشيده بانوان جذب اعتبار براي ورزشگاه ملي، احداث سالن هاي مجموعه شهيد ارسلان گودرزي و احداث سالن هاي روستايي از ديگر اقدامات اين اداره اعلام شد.
در پايان اين همايش از قهرمانان، پيشكسوتان و خادمان ورزش اليگودرز تجليل شد.
رزمي كاران كرجي طلا گرفتند
كرج- خبرنگاركيهان: رزمي كاران رشته مويتاي استان البرز در مسابقات قهرماني كشور كه در شهريار برگزار شد، با كسب پنج مدال طلا و پنج برنز قهرمان شدند. در اين رقابتها حدود 300رزمي كار مويتاي استان هاي مختلف شركت داشتند كه در نتيجه تيم هاي تهران الف و گيلان به ترتيب رتبه هاي دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
برگزاري ديدار تداركاتي
¤ در ادامه اردوي آمادگي تيم ملي هاكي بزرگسالان كشور، ديدار تداركاتي بين اين تيم و منتخب استان البرز در سالن مجموعه فرهنگي و ورزشي ايثارگران ساوجبلاغ برگزار شد.
درخشش ورزشكار نظرآبادي
¤ ورزشكار نظرآبادي در مسابقه كيك بوكسينگ كه با شركت 16 تيم از كشورهاي اروپايي و آسيايي در كشور گرجستان برگزار شد توانست رتبه دوم اين مسابقه را كسب كند. ابراهيم مقدم با 4بازي با كشورهاي گرجستان، روسيه، تركيه و اوكراين توانست به رتبه دوم دست يابد.
قزويني ها طلا را درو كردند
قزوين- خبرنگاركيهان: مسابقات قهرماني كاراته كشور چهارم تا هفتم آذرماه جاري با حضور 270كاراته كا از 15 استان كشور در شهريار برگزار شد. در بخش نونهالان اين مسابقات نمايندگان قزوين، محمد ياسين اميري پور در وزن 21-كيلوگرم، محراب حاج آقابابايي در وزن 33كيلوگرم و حسين ابراهيمي در وزن 24-كيلوگرم هر سه عنوان سوم و نشان برنز اين رقابت ها را بدست آوردند. در بخش نوجوانان نيز، حسين عليايي در وزن 45-كيلوگرم عنوان قهرماني و نشان طلا را كسب كرد و اميرحسين عليايي در وزن 68-كيلوگرم و حميدرضا سيفي پور در وزن 45-كيلوگرم هر دو به كسب عنوان سوم و مدال برنز بسنده كردند. اسماعيل سيفي پور و محسن حسين پور ديگر نمايندگان قزوين (تيم سگزآباد بويين زهرا) نيز در اوزان 52-و 70-كيلوگرم جوانان به ترتيب صاحب نشان طلا و برنز مسابقات قهرماني كاراته سبك شيتوريو سي شين كاي كشور شدند. در بخش بزرگسالان نيز، سجاد عليايي در وزن 67-كيلوگرم نشان برنز اين مسابقات را بدست آوردند.
صعود به قله شيركوه
نيشابور- خبرنگاركيهان: گروه كوه نوردي دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني نيشابور به قله چهار هزار و 75متري شيركوه يزد صعود كرد.
در اين صعود شفيعي، مهرآميز، اسفندي، زرقي، قرباني، رحيمي، گاراژيان، دورخشان، صديقي و حيدري شركت داشتند.
راهيابي بانوي معلول كاشاني به تيم ملي
كاشان- خبرنگاركيهان: مسئول هيئت ورزشي جانبازان و معلولين كاشان از دعوت شدن بانوي دووميداني كار معلول كاشاني به تيم ملي خبر داد.
جواد سربندي گفت: «مهسا هدايي يزدلي»، در مسابقات المپياد قهرماني كشور در رشته پرتاب وزنه در كلاس اف46 موفق به كسب مقام نخست رده جوانان شد.
وي افزود: اين ورزشكار كاشاني مقام قهرماني كشور در پرتاب وزنه و نيزه را داراست.
قهرماني تيم تنيس البرز گاز كيش
كيش- خبرنگاركيهان: تيم تنيس البرز گاز كيش در مصاف با تيم پيكان تهران قهرماني مسابقات ليگ تنيس قهرماني كشور را بنام خود به ثبت رساند.
اين دوره از مسابقات ليگ زمين تنيس مجموعه ورزشي المپيك كيش به صورت انفرادي و دو نفره بين تنيس بازان پيكان تهران و البرز گاز كيش برگزار شد.
تقدير از نايب قهرمان تكواندو
بابل- خبرنگاركيهان: شهردار بابل از زينب حسين پور نايب قهرمان مسابقات تكواندوي جوانان آسيا تقدير كرد.
عسكري در اين مراسم با اشاره به نگاه ويژه شهرداري به توسعه ورزش همگاني و ورزش بانوان گفت: توسعه پارك هاي محلات و نصب وسايل ورزشي در آنها، استفاده از مربيان باتجربه خانم و آقا در پارك محلات و پرديس نوشيرواني، از اقدامات شهرداري بابل است.
بانوان طناب كش خمين به اسكاتلند مي روند
اراك- خبرنگاركيهان: معاون اداره ورزش و جوانان شهرستان خمين از راهيابي تيم طناب كشي بانوان اين شهرستان به مسابقات جهاني طناب كشي اسكاتلند خبر داد.
محمدرضا انصاري افزود: ليلا سالاروند، فاطمه نجفي، فاطمه رئيس محمدي، اشرف رئيس محمدي، زهرا الوندي، زهرا محمودي، فاطمه ساروق، الهام صداقت و زهرا سليماني به عنوان بازيكنان تيم به اين مسابقات راه يافتند.
مسابقات جهاني طناب كشي اسكاتلند در رده سني بزرگسالان در اسفندماه برگزار مي شود.
گيلما توهين به سنن گيلان است
صومعه سرا- خبرنگاركيهان: سرپرست هيئت ورزش روستايي و عشايري گيلان، «گيلما» را توهين به آئين، سنن و آداب مردم اين استان دانست.
محمدرضا رئوفي گفت: كونگ فو يك ورزش غريبه و وارداتي است و در اين ميان نبايد ورزش كهن گيلان (كشتي گيله مردي) با نام «گيلما» كه ريشه خاصي هم ندارد اما برگرفته از كشتي سنتي گيله مردي گيلان است از اين استان خارج شود.
وي با ارسال نامه اي به فدراسيون ورزش روستايي و عشايري، اداره كل ورزش و جوانان استان گيلان و نماينده مردم استان در مجلس از اعتراض مردم ورزش دوست گيلان، پيشكسوتان و پهلوانان استان به اين مورد خبر داد و خواستار بررسي موضوع و برخورد قانوني و جدي فدراسيون ورزش روستايي و عشايري با اين قضيه شد.
گفتني است كشتي گيله مردي بيش از 3هزار و 412سال قدمت دارد.
تقدير از ورزشكاران جاسك
جاسك- خبرنگاركيهان: طي مراسمي از ورزشكاران نمونه جاسك كه در مسابقات استاني و كشوري عناوين كسب كردند به همراه خيرين ورزشي اين شهر تجليل شد.
كسب مقام نايب قهرماني در دو صحرانوردي
خوانسار- خبرنگاركيهان: در مسابقات استاني دو صحرانوردي در مقاطع راهنمايي و متوسطه، دانش آموزان شهرستان خوانسار موفق به كسب مقام نائب قهرماني شدند.
در قسمت تيمي اين مسابقات دانش آموزان خوانساري موفق به كسب مقام نائب قهرماني و در قسمت انفرادي نيز ابوالفضل يزدانپرست و علي اصغر مهري هر دو از هنرستان فني آيت الله طالقاني موفق به كسب مقام اول و پنجم استاني شدند.
انتخاب رئيس هيئت كبدي
اراك- خبرنگاركيهان: علي سابوته با كسب 13 رأي به عنوان رئيس هيئت كبدي استان مركزي به مدت چهارسال انتخاب شد.
¤ مسابقات جودوي بانوان استان مركزي، با شركت 53جودوكار در دو رده سني جوانان و بزرگسالان در اراك برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات در رده سني جوانان، در وزن 54-كيلوگرم نسترن قائل وند، در وزن 48-كيلوگرم سعيده رحيمي هر دو از اراك، در وزن 52-كيلوگرم مهيا فراهاني از فراهان در وزن 57-كيلوگرم زهرا عزيزي از اراك، در وزن 70-كيلوگرم فاطمه فراهاني از فرهان، در وزن78-كيلوگرم مريم ياراحمدي، در وزن 78+كيلوگرم زهرا حرآبادي هر دو از اراك عناوين نخست را بدست آوردند.
در رده سني بزرگسالان هم، انسيه بهلول وند از اراك، اعظم قاسمي از شازند، ليلي هدايتي، الهه رستگاري، نفيسه ملكي، مريم همتي، نرگس ابراهيمي، مريم جانباز همگي از اراك در وزنهاي 45-، 48-، 52-، 57-، 63-، 70-، 78-و 78+كيلوگرم عنوان هاي نخست را كسب كردند.
در رده بندي تيمي جوانان، پنجم مرداد اراك، فراهان و ورزشگاه تختي به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را بخود اختصاص دادند.
در رده بندي تيمي بزرگسالان، پنجم مرداد اراك اول شد، شازند و ورزشگاه تختي به ترتيب دوم و سوم شدند.
برگزاري مسابقات سواركاري به استان ها واگذار مي شود
اراك- خبرنگار كيهان:
در صورت پذيرش ميزباني مسابقات كشوري توسط هيئت هاي استاني و ادارات كل ورزش و جوانان، برگزاري مسابقات سواركاري كشور به استانها واگذار مي شود.
سرپرست فدراسيون سواركاري در نشست مجمع انتخابي رئيس هيئت سواركاري استان مركزي در اراك با اعلام خبر بالا گفت: توسعه ورزش سواركاري و تغيير ديدگاه مردم نسبت به اين رشته از اهداف مهم اين فدراسيون است.
محمود حيدري افزود: ايجاد زيرساخت ها از اولويت ورزش سواركاري است كه مسئولان استاني بايد براي فراهم كردن آن بيش از پيش تلاش كنند. اين فدراسيون در مرحله اول به صورت منطقه اي مسابقات كورس، پرش و استقامت را در استانها برگزار خواهد كرد.
وي يادآور شد: در راستاي اجراي سياست تمركززدايي فدراسيون سواركاري تصميم دارد مسابقات را به صورت منطقه اي و كشوري علاوه بر تهران در ساير استانها برگزار كند.
وي ادامه داد: سواركاري به لحاظ اقتصادي بسيار حائز اهميت است و مي تواند زمينه اشتغالزايي افراد را فراهم كند به همين خاطر از جايگاه بالايي برخوردار است.

 



درميان 40 شهر منتخب كشور فارسان شهر برگزيده حوزه امر به معروف و نهي از منكر شد

شهركرد- خبرنگاركيهان:
شهر فارسان از توابع چهارمحال و بختياري در ميان 40 شهر كشور در زمينه ترويج فريضه امر به معروف و نهي از منكر به عنوان شهر برتر انتخاب شد.
به گزارش خبرنگار ما دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان چهارمحال و بختياري در جمع خبرنگاران افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون 40 شهر كشور كه بيشترين فعاليت را در حوزه امر به معروف و نهي از منكر داشته انتخاب شدند كه اين تعداد تا پايان سال جاري به 200 شهر خواهد رسيد.
حجت الاسلام البرز رئيسي واناني افزود: شهر فارسان در استان چهارمحال و بختياري جزو 40 شهر برگزيده كشور است.
وي ادامه داد: سال آينده با توجه به ارزيابي هايي كه صورت مي گيرد شهر نمونه كشور در خصوص فريضه امر به معروف و نهي از منكر به مردم معرفي خواهدشد.

 



معرفي برترين هاي ليگ ترامپولين باشگاهي در گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
مرحله اول ليگ برتر و دسته يك ترامپولين باشگاه هاي كشور در سالن المپيك شهرستان گنبدكاووس پايان يافت.
اين مسابقات در قسمت ليگ برتر با حضور شش تيم و ليگ دسته يك با حضور 9 تيم و در مجموع 31 ورزشكار برگزار شد.
در پايان اين مسابقات در دسته برتر، تيمهاي سراي نوظهوري الف از آذربايجان شرقي با 3/57 امتياز، هيئت ژيمناستيك مازندران با 1/52 امتياز و شهرداري مهاباد با 6/50 امتياز به ترتيب در جايگاه هاي اول تا سوم قرار گرفتند. همچنين در بخش انفرادي دسته برتر «عليرضا زارع» با 8/29 امتياز از استان فارس «سينا قاسمي» با 4/26 امتياز از هيئت ژيمناستيك مازندران و «محمد خامنه اميري» با 3/26 امتياز از تيم باشگاه نوظهوري «الف» آذربايجان شرقي به ترتيب اول تا سوم شدند.
در ليگ دسته يك ترامپولين باشگاه هاي كشور نيز در قسمت تيمي به ترتيب تيم هاي هادي مازندران، خانه ژيمناستيك همدان و هيئت ژيمناستيك اردبيل در جايگاه هاي اول تا سوم ايستادند. مهدي آذرمهر از شهركرد نيز مقام اول انفرادي ليگ دسته يك ترامپولين را كسب كرد و محمد جواد شفيعي از تيم هادي مازندران و سيدامير شجاعي از تيم نوظهوري «ب» به ترتيب دوم و سوم شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14