(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 13 آذر 1390- شماره 20089

حديث دشت عشق
شكست تيم هاي بالانشين در روز پيروزي نفت آبادان و داماش گيلان
جاي پاي استقلال در صدر جدول محكم شد
حذف تنها نماينده از جام جهاني دوچرخه سواري
الگوبرداري بسكتبال از فوتبال و واليبال
مشحون : يك مربي درحد «كي روش» و «ولاسكو» مي خواهيم
جام جهاني واليبال - ژاپن
تيم ملي به روسيه هم باخت
واكنش سرمربي تيم ملي كشتي آزاد به تغييرات در كادر فني
توكليان مربي تيم ملي نبوده كه بخواهد كناره گيري كند!
اصفهان ميزبان رقابت هاي واليبال نوجوانان آسيا
انتخاب 16 كماندار براي اعزام به رقابت هاي قهرماني داخل سالن آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمدنقي عابديني»
لاله سرخ شلمچه
دشت شلمچه، حس غريبي دارد، شلمچه كرانه تا كرانه اش سرشار از لاله هاي سرخ است و شهيد محمدنقي عابديني لاله اي از باغ شهادت آن سرزمين است. محمدنقي پس از اتمام تحصيلات متوسطه با توجه به علاقه و اشتياق به اسلام و روحانيت وارد حوزه علميه قمصر گرديد و مقدمات را خواند. او پس از طي دوره آموزش نظامي، در سال 63 به سوي جبهه هاي نور رهسپار شد و در لشگر 8 نجف اشرف به كمك رزمندگان اسلام شتافت. در دي ماه 65 براي بار دوم به جبهه رفت و در عمليات كربلاي 5 به عنوان آرپي جي زن در شلمچه شجاعانه جنگيد تا به فيض شهادت نايل آمد. شهيد عابديني طي دو بار اعزام خود به جبهه ها در مسئوليت هاي تبليغي، فرهنگي و رزمي فعاليت داشت.
طلبه بسيجي شهيد «محمدنقي عابديني»، سال 1345 در كاشان متولد شد و در 17/11/1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.

 



شكست تيم هاي بالانشين در روز پيروزي نفت آبادان و داماش گيلان
جاي پاي استقلال در صدر جدول محكم شد

سرويس ورزشي -
هفته پانزدهم رقابت هاي ليگ برتر با پيروزي استقلال و شكست تيم هاي نفت تهران و صباي قم به پايان رسيد.
در ادامه ديدارهاي هفته پانزدهم ليگ برتر روز گذشته هفت ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار شد كه طي آن نتايج جالب توجهي رقم خورد.
در تبريز ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و شهرداري در پايان با نتيجه 2 بر يك به سود استقلال به پايان رسيد تا آبي پوشان تهراني با اختلاف 6 امتياز نسبت به تراكتورسازي در صدر جدول قرار بگيرد. گل هاي اين بازي را آرش برهاني در دقيقه 18 و فرهاد مجيدي در دقيقه 39 (پنالتي) براي استقلال و مهرداد قنبري در دقيقه 87 براي شهرداري به ثمر رساندند. در اين ديدارتيم شهرداري يك ضربه پنالتي در نيمه دوم از دست دادند.
استقلال با اين پيروزي 33 امتيازي شد و همچنان صدرنشين باقي ماند و شهرداري با 19 امتياز به رده يازدهم جدول سقوط كرد. در كرمان ديدار تيم هاي فوتبال مس كرمان و مس سرچشمه با پيروزي 2 بر صفر شاگردان اصغر شرفي به پايان رسيد. گل هاي اين بازي را علي خانكي در دقيقه 15 و اميرحسين محمدي در دقيقه 54 به ثمر رساندند. مس سرچشمه در اين ديدار پس از مدتها صاحب پيروزي شد.
در تهران ديدار تيم هاي نفت تهران و آبادان در پايان 90 دقيقه با نتيجه 3 بر يك به سود تيم آباداني به پايان رسيد تا اين تيم با كسب بيستمين امتياز، جايگاه خود را در جدول رده بندي بهبود بخشد. گل هاي اين بازي را حميدرضا فتحي در دقيقه 25 براي نفت تهران و فونيكه سي در دقيقه 53 ، رسول نويد كيا در دقيقه 67 و هادي رمضاني در دقيقه 88 براي نفت آبادان به ثمر رساندند.
در اهواز شاگردان دايي برابر فولاد خوزستان يك بار ديگر به نتيجه تساوي رسيدند تا از اين نظر ركورددار ليگ باشند. اين بازي بدون گل به پايان رسيد تا دو تيم راه آهن و فولاد به يك امتياز قناعت كنند. اين يازدهمين تساوي راه آهن در 15 ديدار برگزار شده بود.
در اصفهان ديدار تيم هاي ذوب آهن و فجرسپاسي با تساوي يك - يك به پايان رسيد.در اين ديدار پس از 77 دقيقه محمد قاضي توانست دروازه فجرسپاسي را باز كند اما شاگردان محمود ياوري دست از تلاش بر نداشتند و در دقيقه 3+90 توانستند توسط مهدي نظري به گل تساوي برسند تا شاگردان سرهنگ در دقايق پاياني يك امتياز از ذوب آهن بگيرند.
در بوشهر شاهين برابر سپاهان اصفهان به تساوي يك - يك رضايت داد. در اين بازي يانوش در دقيقه 41 براي سپاهان گلزني كرد و مرتضي عزيز محمدي در دقيقه 68 گل شاهين را به ثمر رساند.
اما در قم تيم داماش دست به كار بزرگي زد و توانست صباي قم را شكست دهد. شاگردان ابراهيم قاسمپور در دقيقه 79 توسط محمد غلامي به گل رسيدند و يك بر صفر بازي را بردند. صبا با اين شكست با همان 27 امتياز در رده سوم باقي ماند. داماش نيز 22 امتيازي شد و به جاي پيروزي در رده ششم قرار گرفت.

 



حذف تنها نماينده از جام جهاني دوچرخه سواري

سومين روز از مرحله دوم رقابت هاي دوچرخه سواري جام جهاني كلمبيا با حذف تنها ركابزن كشورمان در ماده اومنيوم پيگيري شد.
سومين روز از مرحله دوم رقابت هاي جام جهاني دوچرخه سواري در شهركالي كلمبيا در حالي پيگيري شد كه محمد صادق مظفري، تنها نماينده كشورمان در اين رقابت ها در ماده اومنيوم به مصاف رقباي خود رفت.
مظفري جوان، در گروه دوم مرحله مقدماتي اين ماده در مصاف با 17 ركابزن آسيايي و اروپايي و آمريكايي در رده پانزدهم ايستاد و ازكسب امتياز بازماند. عضو تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان با شركت در اين رقابت ها تنها به كسب امتياز حضورش اكتفا كرد. در ا ين ماده نمايندگان استراليا، بلژيك و اسپانيا اول تا سوم شدند. پيش از نماينده كشورمان ركابزني از كشورهاي كره جنوبي و ژاپن از آسيا هم به ترتيب ششم و دهم شدند. در اين ماده تنها 12 ركابزن اول هر ماده در هر گروه اول و دوم موفق به كسب امتياز و راهيابي به فينال شدند.
ركابزنان ايراني براي كسب سهميه المپيك در بخش پيست و دريافت امتيازات لازم در رقابت هاي قهرماني آسيا هم در مالزي هم شركت خواهند كرد. پيش از اين دوچرخه سواري ايران با صدرنشيني در قاره آسيا براي سومين دوره متوالي موفق به كسب هر سه سهميه بخش جاده المپيك شده است.

 



الگوبرداري بسكتبال از فوتبال و واليبال
مشحون : يك مربي درحد «كي روش» و «ولاسكو» مي خواهيم

مديرسازمان تيم هاي ملي بسكتبال از رايزني هاي اين سازمان براي انتخاب سرمربي تيم ملي خبر داد و گفت: در اين راستا يك مربي به ما معرفي شده است و بزودي هم اطلاعات مربوط به يك مربي ديگر به دستمان مي رسد.
محمدرضا مشحون ضمن تاكيد بر اينكه سازمان تيم هاي ملي بسكتبال همزمان به دنبال استخدام دو مربي خارجي است، اظهار داشت: يكي از مربيان براي تيم جوانان استخدام مي شود كه سال آينده رقابت هاي قهرماني آسيا را در پيش دارد اما هنوز در مورد هيچ يك از مربيان به نتيجه نهايي نرسيده ايم. در اين زمينه بيكار نبوده و رايزني هاي زيادي را انجام داده ايم. تاكنون يك مربي به فدراسيون بسكتبال ايران معرفي شده است و يك مربي ديگر هم بزودي و با ارسال فعاليت هاي كامل كاري به ما معرفي خواهد شد.
مدير سازمان تيم هاي ملي بسكتبال از معرفي گزينه هاي مربيگري پيشنهاد شده يا حتي اشاره به مليت آنها امتناع كرد و گفت: به هرحال اگر قرار باشد مربي خارجي استخدام شود گزينه خود را از اروپـا استخدام مي كنيم ضمن اينكه ديگر در اين زمينه با صرب ها همكاري نخواهيم داشت. وي افزود: «رايكو ترومن» و «وسلين ماتيچ» از مربيان درجه يك صربستان بودند كه با آنها همكاري كرديم. به واقع از صرب ها هر آنچه را كه بايد، آموختيم و بدست آورديم بنابر اين ديگر جايي براي همكاري با آنها باقي نمانده است. مشحون تاكيد كرد: كه اين بار مربي خارجي بسكتبال به خصوص براي تيم ملي بايد درحد «خوليو ولاسكو» واليبال و «كارلوس كي روش» فوتبال باشد.
مديرسازمان تيم هاي ملي بسكتبال خاطرنشان كرد: به دنبال انتخاب سرمربي براي هر دو تيم ملي و جوانان هستيم اما عجله نمي كنيم. بايد تمام جوانب از جمله شرايط مالي، موقعيت كاري و... را بسنجيم سپـس تصميم گيري كنيم تا بعدها كلاه سرمان نرود. به هرحال انتخاب سرمربي يك هندوانه كاملاً سربسته است.
وي درپايان گفت: همه كشورها بر عليه بسكتبال ايران هستند و توطئه مي كنند بايد از اين پس به گونه اي كار كنيم كه اينگونه توطئه ها نتيجه اي نداشته باشد.

 



جام جهاني واليبال - ژاپن
تيم ملي به روسيه هم باخت

تيم ملي واليبال كشورمان كه در شروع دوازدهمين دوره رقابت هاي جام جهاني با نمايش هاي خيره كننده خود به شگفتني ساز اين مسابقات مشهود شد، دردهمين ديدار خود در شرايطي برابر روسيه شكست خورد كه باز هم عملكرد قابل قبولي داشت و با آبرو بازي كرد.
دهمين روز از دواز دهمين دوره رقابتهاي واليبال جام جهاني كه به ميزباني ژاپن برگزار مي شود بامداد ديروز با ديدار تيم هاي ملي ايران و روسيه پيگيري شد كه در پايان اين ديدار شاگردان خوليو ولاسكو مقابل يكي از بهترين تيم هاي جهان با نتيجه 23 بر صفر شكست خوردند.
در اين ديدار كه ملي پوشان ايران باز هم عملكرد خوب و قابل قبولي داشتند تجربه بالا و ميانگين قدي بالاتر روس ها عاملي براي شكست ايران شد و با وجود نمايش كم نقصي كه شاگردان ولاسكو داشتند اما در نهايت در سه گيم متوالي با نتايج (29 بر 31)، (21 بر 25) و (18 بر 25) مغلوب حريف نامدار خود شدند.
ملي پوشان ايران در گيم اول نمايش خيره كننده اي داشتند و در شرايطي كه شانس رسيدن به پيروزي و حداقل گرفتن يك گيم از تيم صدرنشين رقابتها را داشتند در نهايت با نتيجه 29 بر 31 مغلوب حريف خود شدند و در دو گيم بعدي نتوانستند نمايش خوب گيم اول را داشته باشند.
تيم ملي واليبال كشورمان در ديدار برابر روسيه با وجود اينكه شكست خورد اما نسبت به ديدار برابر برزيل در دريافت ها بهتر عملكرد و در سرويس ها نيز امتيازات بيشتري بدست آورد اما مقابل تيمي به ميدان رفته بود كه در اين دوره از رقابتها تنها يك شكست داشت و به عنوان صدرنشين به رقابتهاي المپيك راه پيدا كرده و يكي از قدرت هاي برتر جهان است. شاگردان خوليو ولاسكو كه در مراحل قبلي دوازدهمين دوره رقابت هاي جام جهاني اين رشته ورزشي برابر تيم هاي ژاپن، صربستان، لهستان، آرژانتين و مصر به پيروزي رسيده و به تيم هاي كوبا، آمريكا، چين و برزيل باخته بودند، ساعت 30:9 امروز در آخرين ديدار خود به مصاف تيم ملي ايتاليا خواهند رفت.

 



واكنش سرمربي تيم ملي كشتي آزاد به تغييرات در كادر فني
توكليان مربي تيم ملي نبوده كه بخواهد كناره گيري كند!

سرمربي تيم ملي كشتي آزاد گفت: در مورد حرف هاي امير توكليان تنها اظهار تاسف مي كنم. او پس از مسابقات جهاني مربي تيم ملي نبوده كه بخواهد كنار بكشد.
غلامرضا محمدي اظهار كرد: در اين چند روز سعي كردم در اين رابطه صحبت نكنم و براي حرف هاي امير توكليان تنها اظهار تاسف مي كنم. قصد ندارم در اين رابطه حرف ها دامن بزنم، اما كسي كه مربي تيم ملي مي شود بايد منطقي تر و عقلاني تر اظهار نظر كند. از طرف ديگر او تنها تا مسابقات جهاني استانبول مربي تيم ملي بوده و پس از آن مربي تيم ملي نبوده كه بخواهد كناره گيري كند.وي ادامه داد: اختلاف سليقه همه جا وجود دارد و بعد از مسابقات جهاني اعلام كرده بودم قصد تغيير در كادر فني داريم. وقتي وي متوجه شد تصميمات جدي است، پيش دستي كرد، در حالي كه او ديگر مربي تيم ملي نبوده است. اگر وي در اردوها چيزي را احساس كرده بود اي كاش همان موقع مسايل را بازگو مي كرد. براي توكليان آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم طوري رفتار شود كه حرمت ها حفظ شوند.

 



اصفهان ميزبان رقابت هاي واليبال نوجوانان آسيا

مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان 2012 آسيا در اصفهان برگزار خواهد شد.
هوشنگ عشايري رئيس هيات واليبال استان اصفهان ضمن اعلام خبر فوق گفت: موافقت رسمي براي برگزاري اين رقابتها در اصفهان صورت گرفته است و به زودي ستادي با حضور استاندار اصفهان تشكيل مي دهيم تا بعد از پايان بازيهاي جام جهاني بزرگسالان نشستي را با مسئولان فدراسيون واليبال جهت هر چه بهتر برگزار شدن اين مسابقات برگزار كنيم. عشايري در پايان گفت: به جز رقابت هاي قهرماني نوجوانان آسيا قول ضمني براي ميزباني مسابقات جام جهاني 2013جوانان را هم گرفته ايم تا اگر فدراسيون جهاني نظر نهايي را داد قطع به يقين اين ميزباني نيز به استان اصفهان خواهد رسيد.

 



انتخاب 16 كماندار براي اعزام به رقابت هاي قهرماني داخل سالن آسيا

مسابقات انتخابي و ركوردگيري تيراندازي با كمان كشور با انتخاب 16 كماندار براي اعزام به رقابت هاي داخل سالن قهرماني آسيا پيگيري شد.
براي راهيابي كمانداران به اردوي تيم ملي داخل سالن در مسافت 18 متر ركوردگيري از 43 كماندار زن و مرد در دو رشته ريكرو و كامپوند طي دو روز در باشگاه علوم انتظامي انجام شد كه در پايان 16 كماندار به اردوي تيم ملي فراخوانده شدند و از سوي كميته فني نيز در هر رشته يك نفر به اين جمع اضافه خواهند شد.
اسامي نفرات راه يافته به مرحله جديد اردوي تيم ملي به شرح زير است:
ريكرو مردان: نادر منوچهري مقدم، مجيد شهبازي، عماد خلج و اميد رضايي
ريكرو بانوان: فرنوش شقاقي، زهره ده بزرگي، بهاره يعقوبي و سارا بنياني
كامپوند مردان: جبرئيل عبادي، امير كيايي، عبدالله كيايي و اسماعيل عبادي
كامپوند بانوان: مهري شمشيركش، مولود صادري، پريسا براتچي و سارا تبيان
رقابت هاي تيراندازي با كمان قهرماني داخل سالن آسيا اواخر آذر ماه در سنگاپور برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

فينال جام حذفي 14 بهمن ماه برگزار مي شود
رئيس سازمان ليگ برتر از برگزاري ديدار فينال بيست و پنجمين دوره مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور در تاريخ 14 بهمن ماه خبر داد. عزيزالله محمدي با بيان اين مطلب افزود: ديدارهاي مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور در روز جمعه 9 د ي ماه برگزار خواهد شد.
وي با اعلام اينكه ديدار فينال جام حذفي باشگاه هاي كشور بصورت تك بازي برگزار و ميزبان آن با قرعه كشي مشخص خواهد شد، افزود: ديدار فينال بيست و پنجمين دوره مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور در تاريخ 14 بهمن ماه برگزار مي شود.
رويانيان: از شيث و نصرتي استفاده نمي كنيم
مديرعامل باشگاه پيروزي با اعلام اينكه پس از برگزاري هفتادوسومين دربي تهران حرف هاي ناگفته خود را با هواداران اين تيم در ميان خواهد گذاشت، گفت: تعيين تاريخ ديدار استقلال و پيروزي در رقابت هاي جام حذفي براساس لابي بازي صورت گرفته است كه مطمئن باشيد در آينده نزديك حقيقت روشن مي شود.
محمد رويانيان در خصوص مسائل مختلف باشگاه پيروزي ضمن بيان مطلب فوق افزود: به غير از دو ميليارد توماني كه در ابتداي كار توسط وزارت ورزش و جوانان و همچنين از طريق سازمان ليگ به باشگاه پيروزي پرداخت شده است، بودجه ديگري از منابع دولتي تا به امروز دريافت نكرده ايم و اين در حالي است كه باشگاه استقلال 30 درصد بيشتر از باشگاه ما از منابع دولتي تا به امروز پول گرفته است.
مديرعامل باشگاه پيروزي در پاسخ به اين موضوع كه «طبق قوانين كميته انضباطي محمد نصرتي و شيث رضايي مشكلي براي همراهي تيم پيروزي در دربي هفتاد و سوم ندارند»، تاكيد كرد: من همچنان روي حرفم هستم و از اين دو بازيكن استفاده نخواهد شد. از نظر من محروميت محمد نصرتي تا پايان نيم فصل بوده و شيث رضايي نيز از باشگاه اخراج شده است.
چهار تيم ايراني 15 آذر حريفان خود را مي شناسند
مراسم قرعه كشي پلي آف ليگ قهرماني آسيا در سال 2012 راس ساعت 15 سه شنبه پانزدهم آذر در محل كنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار مي شود.
اين مراسم همزمان با قرعه كشي مرحله گروهي AFC CUP است. با توجه به اينكه تيم هاي بازنده پلي آف ليگ قهرمانان آسيا در مرحله گروهي AFC CUP شركت مي كنند، مراسم قرعه كشي دو مسابقه مرحله گروهي AFC CUP و پلي آف ليگ قهرمانان آسيا به صورت همزمان برگزار مي شود.
لغو ديدار تيم هاي فوتسال ايران- برزيل
رئيس كميته فوتسال از لغو ديدار دوستانه تيم ملي فوتسال ايران و برزيل خبر داد.
عباس ترابيان در اين خصوص گفت: فدراسيون برزيل با ارسال ايميلي از ما عذرخواهي واعلام كرد كه به دليل مسابقات داخلي كه اسپانسر تيمش برايشان در ماه فوريه در نظر گرفته است، نمي تواند به ايران سفر كند. ضمن اينكه تاريخ جديد برگزاري ديدار دوستانه را به زودي اعلام خواهد كرد. بيست و هفتم آذر تيم ملي فوتسال ايران به كرواسي سفر خواهد كرد تا دو ديدار دوستانه را با تيم ملي فوتسال اين كشور انجام دهد.
نامجومطلق سرمربي كاوه شد
مربي سابق استقلال به عنوان سرمربي تيم دسته اولي كاوه انتخاب شد.
با اعلام سرپرست باشگاه دسته اولي كاوه تهران، مجيد نامجو مطلق، بازيكن و مربي سابق استقلال به عنوان سرمربي جديد كاوه در ادامه رقابت هاي ليگ دسته اول انتخاب شد.فرهنگي فر در اين خصوص گفت: قراردادمان را با نامجو مطلق امضا و در هيئت فوتبال به ثبت رسانديم و تنها ثبت آن در فدراسيون فوتبال باقي مانده است.
آلمان، هلند و پرتغال در گروه مرگ
قرعه كشي مرحله نهايي رقابت هاي يورو 2012 در شهر كي يف، پايتخت اوكراين برگزار شد و طي آن 16 تيم راه يافته به اين رقابت ها در گروه هاي چهارگانه تقسيم شدند.اسپانيا، مدافع عنوان قهرماني مسابقات فوتبال جام ملت هاي اروپا با ايتاليا، ايرلند و كرواسي همگروه شد. براساس اين گزارش، گروه B رقابت ها را مي توان گروه مرگ ناميد. حضور تيم هاي آلمان، پرتغال و هلند اين گروه را به سخت ترين گروه رقابت ها تبديل كرده است.
نتايج كامل قرعه كشي و چگونگي حضور 16 تيم در چهار گروه مختلف رقابت ها به شرح زير است:
¤گروه A: لهستان، يونان، جمهوري چك و روسيه
¤گروه B: هلند، دانمارك، آلمان و پرتغال
¤گروه C: اسپانيا، ايتاليا، ايرلند و كرواسي
¤گروه D: اوكراين، سوئد، فرانسه و انگليس

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14