(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 آذر 1390- شماره 20090

حديث دشت عشق
قرعه بد براي فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا
خداحافظي زود هنگام استقلال يا ذوب آهن
اخبار كوتاه از فوتبال
پايان بازيهاي جهاني آيواز (معلولان) ايران با 51 مدال نايب قهرمان شد
سه نامزد توپ طلاي فوتبال معرفي شدند
رقابت نزديك مسي و رونالدو
اهالي ورزش در مراسم تشييع پيكر حاج اسماعيل زرافشان
تكواندوي المپيك آزمايشي لندن نايب قهرماني كشورمان با يك طلا و يك برنز
نقص فني هواپيما سفر را به تاخير انداخت
تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي در لندن
پايان رقابت هاي جام جهاني واليبال ايران نهم شد، روسيه، لهستان و برزيل المپيكي



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمدرضا احمدي پور»تولد در شهر خون و قيام، شهادت در خونين شهر
بسيجي شهيد «محمدرضا احمدي پور» خرداد 1343 در شهر خون و قيام ورامين به دنيا آمد. والدين اين رزمنده شجاع ارادت خاصي نسبت به خاندان عصمت و طهارت داشتند و پدرش مداحي روستا و مسجد محل را به عهده داشت.او مثل دوستانش هم سر كلاس درس حاضر مي شد و هم به پدر كمك مي كرد. از سال 56 به بعد در جوار پدر در مجالس ضد رژيم حضور داشت و در سال 57 تا لحظه پيروزي انقلاب اسلامي دوشادوش پدر در تظاهرات شركت مي كرد.اوايل سال 60 براي اولين بار در پادگان امام حسن آموزش ديد و وارد لشكر 27 محمد رسول (ص) و عازم جبهه شد. آري بسيجي شهيد محمدرضا احمدي پور پس از ماه ها حضور در جبهه هاي حق عليه باطل عاقبت در تاريخ 21/12/1361 با وضوي خون در شهر خونين شهر به فيض شهادت نائل آمد و در گلزار شهداي ورامين آرام گرفت.

 



قرعه بد براي فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا
خداحافظي زود هنگام استقلال يا ذوب آهن

مراسم قرعه كشي مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا درسال 2012 برگزار شد كه طي آن پيروزي درگروهي دشوار با تيم هاي الهلال عربستان و الغرافه قطر همگروه شد.
درگروه پيروزي علاوه بر نمايندگان عربستان و قطر تيم برنده بازي شماره پلي آف غرب آسيا يعني (الشباب امارات يا نفتچي ازبكستان) حضور دارند.
همچنين تيم سپـاهان ايران درگروه C مسابقات ليگ قهرمانان آسيا با تيم هاي الاهلي عربستان، لخويا قطر و النصر امارات همگروه شد.
درمراسم قرعه كشي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا دركوالالامپور مالزي برگزار شد، گروهبندي 16تيم منطقه غرب اين مسابقات به شرح زير درآمد:
گروهA: الريان قطر، الجزيره، امارات، نصف قارشي ازبكستان و برنده بازي شماره 2 پلي آف غرب آسيا (يكي از سه تيم استقلال ايران، الاتفاق عربستان يا ذوب آهن ايران)
گروه B: الاتحاد عربستان، العربي قطر، بني ياس امارات و پـاختاكور ازبكستان
گروه C: سپاهان ايران، الاهلي عربستان، لخويا قطر و النصر امارات
گروه D: برنده بازي شماره پلي آف غرب آسيا، پيروزي ايران، الهلال عربستان و الغرافه قطر
اما اين پايان مراسم قرعه كشي نبود برابر قرعه كشي اين مرحله ، استقلال و ذوب آهن در اولين بازي مرحله پلي آف درورزشگاه آزادي به مصاف هم مي روند. اين بازي روز 22 بهمن امسال برگزار خواهد شد.
با اين شرايط از اين دو تيم فقط يك تيم جواز حضور در مرحله پلي آف ليگ قهرمانان آسيا را كسب مي كند و تيم بازنده عملا شانس حضور در ليگ قهرمانان و AFC Cup را از دست مي دهد.
برنده مسابقه استقلال - ذوب آهن درمرحله دوم پلي آف ليگ قهرمانان آسيا ميزبان الاتفاق عربستان خواهد بود.
همچنين ديگر بازي مرحله دوم پلي آف بين تيم هاي الشباب امارات و نفتچي ازبكستان برگزار خواهد شد.
به اين ترتيب يكي از نمايندگان ايران (بازنده ديدار استقلال - ذوب آهن) بطور قطع درمرحله پلي آف از رقابت هاي آسيايي امسال خداحافظي مي كند و تيم برنده نيز درمرحله پلي آف بايد براي راهيابي به ليگ قهرمانان تيم الاتفاق را شكست دهد اما در صورت باخت برابر الاتفاق تيم بازنده راهي AFC Cup خواهد شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كرار جاسم قراردادش را با استقلال فسخ كرد
هافبك عراقي استقلال از موافقت اين باشگاه با درخواست فسخ قراردادش خبر داد. كرار جاسم به نوشته روزنامه البوابه العراقيه به محض ورودش به نجف در تماسي تلفني با يك برنامه ورزشي گفت: مشكلات زيادي با باشگاه استقلال داشتم و به همين خاطر اين باشگاه را ترك كردم. نخستين مشكل من با اين باشگاه تهراني اين بود كه آن ها به تعهدات خود در قراردادم پايبند نبودند و حقوقم را پرداخت نكردند. باشگاه استقلال با درخواستم براي فسخ قراردادم همراه با بازگرداندن مبلغي كه از اين باشگاه به هنگام عقد قرارداد دريافت كرده بودم، موافقت كرد.
پيروزي اوساسونا با ضربه ايستگاهي زيباي نكونام
تيم فوتبال اوساسونا با گل زيباي بازيكن ايراني خود به پيروزي مقابل بتيس در هفته چهاردهم لاليگا رسيد. در ادامه هفته چهاردهم رقابت هاي ليگ باشگاهي اسپانيا اوساسونا در ورزشگاه خانگي خود ميزبان رئال بتيس بود كه در نهايت با نتيجه 2 بر يك به برتري رسيد.در اين ديدار ميگل فلانو در دقيقه 39 اوساسونا را پيش انداخت تا اين تيم تا اواخر نيمه دوم پيروز ميدان باشد اما در ادامه روبن كاسترو در دقيقه 80 گل تساوي را براي بتيس به ثمر رساند تا تماشاگران پامپلونا ناراحت از تساوي تيمشان باشند، اما در وقت هاي تلف شده و در دقيقه 2+90 شاگردان مندليبار صاحب يك ضربه ايستگاهي شدند تا جواد نكونام كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران پشت اين توپ قرار گيرد. نفس ها در سينه حبس شده بود و در نهايت نكونام با يك ضربه تماشايي توپ را وارد دروازه بتيس كرد تا سه امتياز ارزشمند و دلچسب به حساب اوساسونا واريز شود.مردان پامپلونا با اين برد 21 امتيازي شدند و تا رده هفتم لاليگا صعود كردند، بتيس نيز با اين شكست با 13 امتياز به مكان هفدهم سقوط كرد.
برنده استقلال و ذوب آهن به پيروزي نمي خورد
احتمال برگزاري داربي تهران در ليگ قهرمانان آسيا به هيچ عنوان وجود ندارد و تيم هاي استقلال يا ذوب آهن در صورت صعود به مرحله گروهي، در گروه A قرار مي گيرند. بر اساس بند B ماده 23 اساسنامه برگزاري مسابقات ليگ قهرمانان آسيا باشگاه هاي يك كشور يا يك عضو كنفدراسيون فوتبال آسيا به هيچ عنوان در مرحله گروهي اين رقابت ها در يك گروه قرار نمي گيرند. به اين ترتيب برنده ديدار تيم هاي استقلال و ذوب آهن به مصاف الاتفاق عربستان مي رود و سپس برنده اين ديدار نيز كه روز 29 بهمن برگزار مي شود، به گروه A ليگ قهرمانان راه پيدا مي كند و در آن سو برنده ديدار تيم هاي الشباب امارات و نفتچي ازبكستان هم به گروه D كه پيروزي در آن قرار دارد خواهد رفت.
سرخپوشان 16 اسفند در رياض
برنامه بازي هاي تيم هاي پيروزي و سپاهان در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا اعلام شد. طبق برنامه اي كه AFC اعلام كرده است دور جديد ليگ قهرمانان آسيا از روز سه شنبه 16 اسفند آغاز مي شود كه در روز نخست اين بازي ها، پيروزي بايد در عربستان به مصاف الهلال برود و سپاهان هم ميزبان النصر امارات خواهد بود.
مظلومي: ترجيح مي داديم به ذوب آهن بر نخوريم
پرويز مظلومي سرمربي تيم فوتبال استقلال در اولين واكنش به قرعه كشي فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا و مرحله پلي آف، شرايط را غير منصفانه خواند و تصريح كرد: اين سهميه ها منصفانه نيست و حق تيم ما بود كه به طور مستقيم در ليگ قهرمانان آسيا حاضر باشيم اما تيمي كه به دنبال كسب افتخار است بايد از اين مراحل هم عبور كند. مظلومي كه تيمش در دور رفت ليگ برتر ذوب آهن را در اصفهان شكست داده، در اين باره افزود: شرايط ليگ قهرمانان و تك بازي حذفي كاملا متفاوت است و با آن مسابقه قابل قياس نيست. ما دوست داشتيم با يك تيم خارجي بازي كنيم كه شناخت كمتري از ما داشته باشد. سرمربي استقلال با اشاره به اين كه استقلال پس از غلبه بر ذوب آهن هم بايد با الاتفاق عربستان ديدار كند، گفت: ترجيح مي داديم با الشباب امارات بازي كنيم تا ذوب آهن و الاتفاق كه قوي ترين تيم هاي پلي آف هستند. با اين حال ما تلاش خود را خواهيم كرد و با توكل به خدا پيش مي رويم.
كاپيتان اسبق تيم ملي برزيل درگذشت
سوكراتس، ستاره و كاپيتان اسبق تيم ملي برزيل روز يكشنبه در بيمارستاني در شهر سائوپائولو برزيل درگذشت. سوكراتس، كاپيتان اسبق تيم ملي برزيل در سن 57 سالگي بعد از مدت ها مبارزه با بيماري گوارشي از دنيا رفت. وي پيش از اين نيز دو بار در ماه اوت و سپتامبر 2011 به دليل همين بيماري در بيمارستان بستري شده بود و اين بار خونريزي روده او سرانجام جانش را گرفت.

 



پايان بازيهاي جهاني آيواز (معلولان) ايران با 51 مدال نايب قهرمان شد

بازيهاي جهاني آيواز (ويلچري و قطع عضو) با قهرماني چين و نايب قهرماني ايران به پايان رسيد.
اين رقابتها ديروز در امارات به پايان رسيد كه ورزشكاران ايران در مجموع 51 مدال (20 مدال طلا، 22 مدال نقره و 9 مدال برنز) كسب كردند و بعد از چين در مكان دوم قرار گرفتند.
در آخرين روز اين رقابتها در رشته دووميداني محسن كائيدي در ماده پرتاب نيزه كلاس اف34 با پرتاب 94/35 سانتيمتر، ركورد جهان را ارتقا داد و مدال طلا را بر گردن آويخت.
فرزاد سپهوند در ماده پرتاب ديسك كلاس اف44 نيز با 33/49 سانتيمتر قهرمان شد و مدال طلا را از آن خود كرد.بدين ترتيب كاروان 39 نفره ورزشكاران ايران كه در چهار رشته تيراندازي، شنا، دووميداني و پاورليفتينگ در اين دوره از بازيها حضور داشت در مكان دوم قرار گرفت.
ايران در رشته پاورليفتينگ 10 نماينده داشت كه 3 مدال طلا، 6 نقره و يك برنز كسب كرد.كشورمان در رشته تيراندازي 5 ورزشكار داشت كه 3 مدال طلا و يك نقره نصيب آنها شد. در اين رشته تيم ايران قهرمان شد.
17 ملي پوش رشته دووميداني ايران هم 12 مدال طلا، 5 نقره و يك برنز كسب كردند.ايران در رشته شنا هم 6 نماينده داشت كه 2 طلا، 10نقره و 7 برنز بدست آورد.چيني ها با 52 مدال طلا، 13 نقره و 4 برنز قهرمان اين دوره از بازيها شدند.
در اين دوره از بازيهاي جهاني آيواز در شارجه امارات حدود 500 ورزشكار از 40 كشور حضور نداشتند كه در 6 رشته ورزشي (پاورليفتينگ، دووميداني، شنا، تيراندازي، تنيس روي ميز، ويلچرراني در جاده) به مدت پنج روز به مصاف هم رفتند.
رقابتهاي رشته هاي واليبال نشسته و پارابدمينتون به دليل به حد نصاب نرسيدن تيمها اصلا برگزار نشد در حالي كه در برنامه اوليه در ليست رشته هاي برگزاري قرار داشت.
در رشته فوتبال هفت نفره هم تنها يك ديدار بين تيمهاي انگليس و روسيه آن هم به صورت نمادين برگزار شد، در حالي كه اين رشته هم قرار بود در مسابقات آيواز باشد اما به دليل عدم استقبال تيم ها برگزار نشد.

 



سه نامزد توپ طلاي فوتبال معرفي شدند
رقابت نزديك مسي و رونالدو

سه نامزد نهايي بازيكن سال فوتبال دنيا اعلام شدند كه در اين ميان ليونل مسي، مهاجم آرژانتيني بارسلونا و كريستيانو رونالدو، بازيكن پرتغالي رئال مادريد رقابت شانه به شانه اي با يكديگر دارند.
مسي، رونالدو و ژاوي از سوي مجله «فرانس فوتبال» به عنوان سه نامزد نهايي توپ طلاي سال 2011 معرفي شدند. مهاجم بارسا از بخت بيشتري براي كسب مجدد اين عنوان برخوردار است. مسي فصل موفقي را در نيوكمپ آغاز كرده و تا به حال در مجموع رقابتهاي امسال 53 گل براي تيم خود به ثمر رسانده است. وي در ديدار پاياني رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا در سال 2011 با درخشش مقابل منچستريونايتد، موجبات قهرماني بارسا را فراهم آورد ضمن اين كه نمايش خيره كننده اين بازيكن قهرماني لاليگا را هم به حساب پپ گوارديولا واريز كرد.
ژاوي، معمار گل هاي مسي و بدون بحث برترين هافبك فوتبال جهان، يكي ديگر از نامزدهاي توپ طلاست و رونالدو كه او هم در تمام رقابت هاي امسال 53 گل براي رئال مادريد به ثمر رسانده، يكي ديگر از مدعيان تصاحب توپ طلاست.
نامزدهاي مربي برتر سال فوتبال جهان هم كساني نيست جز پپ گوارديولا، مربي بارسلونا از اسپانيا، سرآلكس فرگوسن، مربي اسكاتلندي منچستريونايتد و خوزه مورينيو، مربي پرتغالي رئال مادريد.
اين در حالي است كه ليونل مسي از آرژانتين، نيمار از برزيل و وين روني از انگلستان به عنوان نامزدهاي گل برتر سال تحت عنوان «جايزه پوشكاش» معرفي شدند.
مربيان و كاپيتان هاي فوتبال جهان در انتخاب اين نفرات نقش داشته اند و اسامي نفرات برتر در تاريخ نهم ژانويه سال 2012 (19 دي) در زوريخ، مقر فدراسيون بين المللي فوتبال در سوئيس، اعلام خواهد شد.

 



اهالي ورزش در مراسم تشييع پيكر حاج اسماعيل زرافشان

پيكر اسماعيل زرافشان، عكاس قديمي موسسه كيهان و مجله كيهان ورزشي، صبح روز يكشنبه درمجموعه ورزشي شهيد شيرودي تهران تشييع شد.
زرافشان كه جمعه شب به دليل بيماري قلبي در بيمارستان امام حسين (ع) دار فاني را وداع گفت، صبح يكشنبه در مجموعه ورزشي شيرودي تشييع و به بهشت زهرا (س) منتقل شد تا در قطعه نام آوران به خاك سپرده شود.
درمراسم تشييع پيكر زرافشان، بزرگان ورزش كشور از جمله بهرام افشارزاده، محمد طالقاني، عباس جديدي، حميد استيلي، محمد مايلي كهن، محمد پنجعلي، وحيد طالب لو، علي فتح الله زاده و افشين پيرواني حضور داشتند. زرافشان كار خود را به عنوان عكاس با مجله كيهان ورزشي آغاز كرد و طي اين سال ها تصاوير وي كه بارزترين آنها عكس هاي ديدارهاي دوتيم پيروزي و استقلال است دررسانه ها چاپ شده است.

 



تكواندوي المپيك آزمايشي لندن نايب قهرماني كشورمان با يك طلا و يك برنز

رقابت هاي تكواندو المپيك آزمايشي با كسب مدال برنز توسط يوسف كرمي و نايب قهرماني ايران در مجموع مدال ها به پايان رسيد.
اين رقابت ها كه در مركز المپيك شهر لندن آغاز شده بود شب گذشته با قهرماني فرانسه و نايب قهرماني كشورمان به پايان رسيد. فرانسوي ها با سه مدال طلا، نقره و برنز عنوان نخست را كسب كردند و تيم ايران با يك طلا و يك برنز دوم شد. انگلستان و چين تايپه هم هر كدام با يك طلا سوم شدند.
اما در روز پاياني اين مسابقات تيم ايران دو نماينده داشت. يوسف كرمي در وزن 80- كيلوگرم دور نخست «سن گيو» از چين را 10 بر 9 شكست داد. وي در دور دوم «مقابل آرون كوك» از كشور ميزبان 10 بر 7 نتيجه را واگذار كرد و به گروه بازنده ها رفت.
سرگروه تيم ملي ايران در مرحله شانس مجدد ابتدا «دلساندرو» از ايتاليا را دو بر صفر شكست داد و سپس با پيروزي مقابل «لي سانگ بين» از كره جنوبي به مدال برنز دست پيدا كرد.
در اين وزن «آرون كوك» كه در سال 2009 و مسابقات جايزه بزرگ مكزيك «استيون لوپز» آمريكايي را ناك اوت كرده بود، بعد از گذر از سد يوسف كرمي، «دانيل گارسيا» از اسپانيا و «رامين عزيزف» از آذربايجان را شكست داد و طلا گرفت. در اولين روز اين مسابقات محمدباقري معتمد در وزن 68- كيلوگرم با شكست رقبايي از انگلستان، ايتاليا، آلمان و ميلاد آشنا، تكواندوكار ايراني الاصل تيم سوئد به مدال طلا دست پيدا كرده بود.
در اين پيكارها 60 تكواندوكار از كشورهاي استراليا، آذربايجان، كانادا، چين، ايران، چين، تايپه، كرواسي، فرانسه، انگلستان، آلمان، ايتاليا، برزيل، مكزيك، سوئد، سنگال، اسپانيا و روسيه به رقابت با يكديگر پرداختند.

 



نقص فني هواپيما سفر را به تاخير انداخت
تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي در لندن

تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي كشورمان براي شركت در رقابت هاي المپيك آزمايشي لندن ظهر روز سه شنبه راهي انگليس شدند.
تيم هاي ملي كشورمان كه قرار بود صبح سه شنبه راهي لندن شوند بدليل نقص فني هواپيما با تأخيري چند ساعته به اين شهر سفر كردند. همچنين صادق گودرزي، سيداحمد محمدي، حامد طالبي زرين كمر و جابر صادق زاده؛ چهار كشتي گير آزادكاري هستند كه رواديد خود را از سفارت انگليس در تهران دريافت نكرده اند.
اگر تا امروز سفارت انگليس در تهران رواديد اين نفرات را تحويل دهد آنها مي توانند به لندن اعزام شوند، در غير اينصورت در اين مسابقات شركت نمي كنند. محسن كاوه مربي تيم ملي كشتي آزاد نيز براي همراهي اين كشتي گيران ديروز به لندن نرفت.
اين مسابقات با حضور كشتي گيراني از 40 كشور دنيا با 2كيلوگرم ارفاق وزن در سالن «اكسل سنتر» لندن محل برگزاري رقابت هاي المپيك برگزار مي شود. براساس اين گزارش رقابت هاي فرنگي روز 19 آذر و آزاد روز 20 آذر انجام مي شود. همچنين روزهاي 16 تا 18 آذر ماه نيز اردوي مشترك برگزار مي شود.
كشتي آزاد:
55 كيلوگرم: فرزاد جعفري
60كيلوگرم: سيداحمد محمدي
66كيلوگرم: مصطفي حسين خاني
74كيلوگرم: صادق گودرزي
84كيلوگرم: احسان لشگري
96كيلوگرم: حامد طالبي زرين كمر
120كيلوگرم:جابر صادق زاده
سرمربي: غلامرضا محمدي
مربيان: محسن كاوه و ابراهيم مهربان
كشتي فرنگي:
55 كيلوگرم: سامان عبدولي
60كيلوگرم: حميد سوريان
66كيلوگرم: اميد نوروزي
74كيلوگرم: محسن قاسمي
84كيلوگرم: ايران نماينده اي ندارد
96كيلوگرم: قاسم رضايي
120كيلوگرم: بشير باباجان زاده
سرمربي: محمد بنا
مربيان: جمشيد خيرآبادي و حميدرضا اسماعيل نژاد

 



پايان رقابت هاي جام جهاني واليبال ايران نهم شد، روسيه، لهستان و برزيل المپيكي

دوازدهمين دوره رقابت هاي جام جهاني واليبال و انتخابي المپيك درحالي با شناخت سه تيم برتر به پايان رسيد كه تيم كشورمان درميان 12 تيم برتر دنيا عنوان نهم را به خود اختصاص داد.
ايران دراين رقابت ها آغاز خوبي داشت و پس از پيروزي 3 بريك مقابل ژاپن موفق شد مقابل تيم هاي قدرتمندي ازجمله صربستان، لهستان و آرژانتين هم به برتري برسد.
مسئولان برگزاري دوازدهمين دوره مسابقات جام جهاني واليبال از ايران به عنوان شگفتي ساز رقابت ها ياد كردند اما طولاني شدن مدت زمان اين رويداد (15روز) باعث شد تا آثار خستگي بر ايراني ها پديدار شود و تيم كشورمان بازي هاي پاياني را به راحتي ببازد.
ايران تا قبل از بازي بازي با چين، عملكرد نسبتا خوبي از خود برجاي گذاشت اما باخت سردرگم و توجيه ناپذير مقابل اين تيم، باعث شد كه تيم كشورمان سه ديدار بعدي مقابل تيم هاي برزيل، روسيه و ايتاليا كه قابل انتظار بود را هم خيلي راحت ببازد و در نهايت جايگاه چهارمي خود در ميانه رقابت ها را با جايگاه نهمي عوض كرد.
همچنين برترين هاي دوازدهمين دوره رقابت هاي جام جهاني واليبال و انتخابي المپيك معرفي شدند كه نام عليرضا نادي كاپيتان تيم واليبال ايران هم در ميان آنها به عنوان دومين نفر چشم مي خورد. روسيه، لهستان و برزيل به عنوان سه تيم برتر اين مسابقات راهي رقابت هاي المپيك 2012 لندن شدند. ايران براي اينكه بخت خود را براي حضور در رقابت هاي المپيكي بيازمايد از دوم تا دهم ژوئن 2012 (12تا 20 خرداد 1391) در ژاپن با حضور تيم هاي آسيايي به ميدان مي رود كه از اين رقابت ها فقط يك تيم مجوز حضور در المپيك راكسب مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14