(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 آذر 1390- شماره 20090

تشديد برخورد با تبليغات ماهواره اي
خدايي: ثبت نام كنكور 91 آغاز شد
«حسين»نام بيش از 2ميليون ايراني
انتقاد شوراي شهر از عملكرد تاكسيراني
زائران ايراني در انفجارهاي عراق دچار حادثه نشدند
رادان : انسداد مرزهاي كشور بودجه 3 هزار ميليارد توماني مي خواهد
نجات 90 گرفتار در برف و كولاك
جعفري: دانشجويان 20 نوع وام دريافت مي كنند
هشدار معاون پليس فتا برداشت هاي غيرمجاز از حساب هاي بانكي رو به افزايش است
فعاليت 1945 پايگاه و 3600 آمبولانس در طرح امداد زمستاني
نصب امكانات جديد در فرودگاه ها براي جلوگيري از ورود مواد مخدر
سرقت در پوشش مامور نمايندگي خودرو
حوادث كوتاه از كشور
شعله هاي آتش در انبار كيف و كفش
دستگيري 21 سارق به عنف و كيف قاپ
توقيف سه فروند لنج حامل گازوئيل قاچاق در قشم



معاون وزير بهداشت خبر داد
تشديد برخورد با تبليغات ماهواره اي

معاون بهداشت وزير بهداشت با اشاره به ابلاغ قانون ممنوعيت تبليغ مواد آسيب رسان از بي توجهي به رعايت كامل اين قانون اظهار تأسف كرد.
دكتر عليرضا مصداقي نيا درخصوص تمهيدات صورت پذيرفته درخصوص اجراي قانون «جلوگيري از تبليغات مواد غذايي نا سالم و آسيب رسان» توضيح داد: در تبصره هاي الف و ج يكي از بندهاي مصوب ماده 37 دربرنامه پنجم توسعه به ممنوعيت مواد آسيب رسان به سلامت اشاره شده است.
معاون بهداشت وزير بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت بر همين اساس، مكلف شده است فهرست مواد آسيب رسان را با همكاري سازمان هاي ديگر تهيه كند تا تبليغ اين مواد ممنوع شود.
وي در ادامه با اشاره به اين كه وزارت بهداشت كميته مربوطه را با نمايندگي سازمان هاي ذي ربط تشكيل و جلسات متعددي دراين زمينه برگزار شده است، گفت: در نهايت يك فهرست شامل 15 قلم كالا نظير مواردي چون چيپس و پفك تدوين وطي دو ماه گذشته به سازمان صدا و سيما و وزارت ارشاد ابلاغ شد.
مصداقي نيا همچنين درباره نظارت وزارت بهداشت بر تبليغات ماهواره اي و توزيع اين محصولات در سطح جامعه، اظهار كرد: نگران تبليغات ماهواره اي آسيب رسان به سلامت هستيم. به همين دليل وزارت بهداشت درحال اجراي تمهيداتي است كه بتواند از توزيع اين محصولات درسطح جامعه جلوگيري كند.
وي درخصوص جزئيات دقيق تمهيدات در نظرگرفته شده دراين زمينه گفت: شركتهاي عرضه كننده اين محصولات نمايندگاني در داخل دارند كه شركت مخابرات مي تواند تلفن آن ها را پيگيري كرده و قطع نمايد.
مصداقي نيا درپاسخ به خبرنگار ايسنا كه قطع خط تلفن را راهكاري موقتي و نه چندان كارآمد توصيف كرد، توضيح داد:وزارت بهداشت درصدد است به نحو مناسب جلوي اين تبليغات را بگيرد. در اين راستا نظارت و برخورد با تبليغات ماهواره اي شدت يافته و تمهيدات سفت و سخت تر مي شوند.

 



خدايي: ثبت نام كنكور 91 آغاز شد

ثبت نام اينترنتي كنكور سراسري سال 1391 از امروز از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني wwwsanjeshorg آغاز مي شود و تا روز جمعه 52آذرماه ادامه دارد.
ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين خبر گفت: داوطلبان مي توانند كارت اعتباري ثبت نام را بدون مراجعه به مراكز پستي به صورت اينترنتي و از طريق كارت هاي عضو شتاب خريداري كنند.
وي با اشاره به تاثير 52 درصدي مثبت سوابق تحصيلي براي ديپلمه هاي 48 به بعد، گفت: داوطلباني كه سوابق تحصيلي آنان مغايرت دارد، مي توانند پس از تاييد اصلاح سوابق، از 03 بهمن ماه تا سوم اسفندماه نسبت به ثبت نام در كنكور اقدام كنند.
خدايي با بيان اينكه فارغ التحصيلان دوره كارداني رشته هاي تحصيلي گروه آموزش پزشكي در صورت به پايان رساندن خدمات قانوني مقرر تا 13 شهريور و يا 03 بهمن 19 مي توانند در آزمون شركت كنند، گفت: فارغ التحصيلان دوره كارداني رشته هاي تحصيلي گروه هاي آموزشي غيرپزشكي حداكثر تا 13 شهريورماه 19 به شرطي مي توانند در كنكور شركت كنند كه تعهدات و خدمات قانوني را انجام داده باشند.
وي افزود: دانشجويان اخراجي آموزشي و همچنين دانشجويان دوره كارشناسي كه مدرك معادل كارداني را اخذ كرده اند در صورت نداشتن مشكل نظام وظيفه، مي توانند در رشته اي غير از رشته قبلي خود ثبت نام كنند.
به گفته معاون سازمان سنجش با تاكيد بر اينكه داوطلباني كه از سال تحصيلي 46-36 به بعد، دو نوبت در آزمون دوره روزانه رشته هاي تحصيلي متمركز و يا نيمه متمركز پذيرفته شده باشند، حق ثبت نام و شركت در كنكور 19 را ندارند.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به محدوديت امكانات دانشگاهها و موسسات آموزش عالي دولتي و لزوم توزيع عادلانه فرصت هاي موجود بين تمامي متقاضيان، پذيرش آن دسته از داوطلباني كه قبلا با استفاده از امكانات دولتي (آموزش رايگان) تحصيلات خود را در رشته اي به اتمام رسانيده اند، در همان مقطع قبولي قبلي و در همان دوره (روزانه) امكان پذير نيست، بنابراين، اين قبيل از داوطلبان در صورت تمايل مي توانند براي دوره نوبت دوم (شبانه) در همان مقطع متقاضي شوند و يا در صورت قبولي در دوره روزانه، مي توانند با پرداخت شهريه همانند دانشجويان دوره نوبت دوم (شبانه)، در رشته مربوط ادامه تحصيل دهند.در همين حال عبدالامير عرفي رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش هم از تمديد مجدد زمان دريافت كد سوابق تحصيلي داوطلبان كنكور تا 22 آذرماه خبر داد.

 



«حسين»نام بيش از 2ميليون ايراني

پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور از ثبت بيش از2ميليون نفر با نام «حسين» در سايت سازمان خبر داد.
انتخاب اسماء ائمه اطهار(ع) بر نوزادان ايراني درصدر انتخاب نام براي نوزادان درخانواده هاي ايراني است. دراين ميان علاقه مردم ايران به امام حسين(ع) وصف ناشدني است و هم اكنون نام حسين و تركيبات آن بيش از دو ميليون بار درپايگاه اطلاعات جمعيتي كشور به ثبت رسيده است.
پـايگاه اطلاعاتي جمعيت كشور نشان مي دهد كه نام هاي ابوالفضل حدود 500 هزار مرتبه، عباس بيش از 600 هزار بار، سجاد 263 هزار و نام زين العابدين 26هزار بار درسايت سازمان به ثبت رسيده است.
همچنين در اين پايگاه نام هاي علي اكبر 364 هزار، علي اصغر 278 هزار و زينب حدود 900 هزار بار در پايگاه اطلاعات جمعيت كشور به ثبت رسيده است.

 



انتقاد شوراي شهر از عملكرد تاكسيراني

رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران گفت: سازمان تاكسيراني بر عملكرد تاكسيران ها نظارت درستي ندارد.
به گزارش فارس حمزه شكيب با انتقاد از اين كه شركت هاي خصوصي تاكسيراني مانند گذشته به دنبال كسب درآمد هستند گفت: از طرف سازمان تاكسيراني نظارت درستي بر نحوه عملكرد تاكسي ها وجود ندارد.
حمزه شكيب درباره ناياب شدن تاكسي ها در روزهاي باراني و تلاش آنها در پيدا كردن مسافران دربستي اظهار داشت: متاسفانه نظارت درست و صحيحي از طرف سازمان تاكسيراني و شركت هاي بخش خصوصي اين سازمان و نحوه عملكرد تاكسي ها صورت نمي گيرد.
وي ادامه داد: علاوه بر اين كه بسياري از آنها به دنبال مسافران دربستي هستند در محدوده خودشان نيز فعاليت نمي كنند. اين در حالي است كه گزارش هاي بسياري درباره رفتارهاي نامناسب تاكسيران ها با مسافران به دستمان مي رسد.
به گزارش فارس رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: فكر مي كنم سازمان تاكسيراني بايد جدي تر وارد اين موضوع شود و برنامه اي براي آموزش تاكسيران ها انجام دهد.

 



زائران ايراني در انفجارهاي عراق دچار حادثه نشدند

معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر گفت: طبق آخرين گزارش ها هيچ زائر ايراني در انفجارهاي روزهاي اخير عراق دچار حادثه نشده است.
علي حيدري ضمن تاسف از شهادت شيعيان و عزاداران حسيني(ع) بر اثر انفجارهاي روزهاي اخير در عراق، اظهار داشت: طبق آخرين گزارش ها هيچ كدام از هموطنانمان در پي اين حملات دچار حادثه نشده اند و انفجارها و حملات نيز خارج از ازدحام عزاداران در محوطه هاي اصلي كربلا است.
وي افزود: در حال حاضر دو تيم 40 نفره از مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر شامل پزشك، جراح، متخصص اطفال، بيهوشي، تكنسين آزمايشگاه و دارويي و همچنين پزشك عمومي و پرستاران آقا و خانم به صورت سيار در دو منطقه بين الحرمين و خيابان جمهوري كربلا به دستجات عزاداران ايراني و ديگر كشورها خدمات درماني و بهداشتي ارائه مي دهند.
حيدري به فارس گفت: اين 2 تيم پزشكي و بهداشتي مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر از هفتم تا چهاردهم محرم به تمام عزاداران حسيني (ع) خدمات ارائه مي دهند و براساس آخرين گزارش ها روزانه 2 هزار عزادار و زائر از اين خدمات درماني و بهداشتي استفاده مي كنند.

 



رادان : انسداد مرزهاي كشور بودجه 3 هزار ميليارد توماني مي خواهد

جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي گفت: انسداد مرزهاي كشور نيازمند بودجه 3 هزار ميلياردي است.
به گزارش ايسنا سرتيپ پاسدار احمدرضا رادان در حاشيه عزاداري حسينيه اعظم زنجان، گفت: امروز توجه به مرز و مسايل مرزي در كشور، يكي از موضوعات اساسي است كه نيروي انتظامي و مسئولان امنيتي نسبت به آن حساسند.
وي افزود: براي انسداد مرزها نزديك به سه هزار ميليارد تومان بودجه نياز است كه اين مقدار هزينه براي جلوگيري از قاچاق كالا در عرض يك يا دو سال قابل برگشت است.
جانشين فرمانده ناجا بيان داشت: به واسطه توجه مجلس و دولت با اقدامات صورت گرفته مرزهاي جنوب شرقي، خراسان شمالي، جنوب و آذربايجان غربي، كرمانشاه، بوشهر، هرمزگان و شمال سيستان وضعيت قابل قبولي را برخوردار بوده و در كل كنترل مرزها نسبت به گذشته از وضعيت بسيار مطلوبي برخوردار شده است.
وي با اشاره به تداوم طرح ارتقاي امنيت اخلاقي و برخورد با اراذل و اوباش گفت: با اقداماتي كه صورت گرفته در بحث مزاحمت ها، آلودگي صوتي و برخورد با اراذل و اوباش وضعيت نسبتا مناسب شده است.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه تطميع، تهديد و جهل سه عامل مهمي است كه همواره در مسير رسيدن و گام برداشتن در مسير ولايت ممانعت ايجاد مي كند، ادامه داد: تطميع، تهديد و جهل، سه عاملي است كه در مقابل امام حسين(ع)، لشكر جمع مي كنند.

 



نجات 90 گرفتار در برف و كولاك

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از نجات جان 90 شهروند گرفتار در برف و كولاك خبر داد.
محمود مظفر از نجات 90 مسافر در برف و كولاك جاده هاي گلستان خبر داد و افزود: با تلاش امدادگران مستقر در پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي استان گلستان، مسافران گرفتار از سرما و يخ زدگي نجات يافتند و در محل هاي مناسب با امكانات زيستي و گرمايشي اسكان داده شدند.
وي با بيان اين كه در مدت زمان اجراي عمليات امداد و نجات بسته هاي مايحتاج ضروري شامل غذاي گرم، پتو و وسايل گرمايشي توزيع شد گفت: حال عمومي اين افراد مساعد است و هم اكنون 330 پايگاه امداد و نجات هلال احمر در كشور به صورت 24 ساعته براي امدادرساني به مسافران فعال هستند.
گفتني است شهروندان در صورت گرفتاري و نياز به كمك با شماره 147 تماس بگيرند.

 



جعفري: دانشجويان 20 نوع وام دريافت مي كنند

رئيس صندوق رفاه دانشجويان از افزايش 10درصدي اعتبارات بودجه صندوق رفاه نسبت به سال گذشته خبر داد.
دكتر فرهاد جعفري با تأكيد بر اينكه تمام وام هاي صندوق رفاه دانشجويان بدون كارمزد است گفت: در حال حاضر 20 نوع وام در اختيار دانشجويان قرار مي گيرد و تلاش بر اين است تا اعطاي وام نسبت به گذشته ارتقاء يابد.
وي افزود: دانشجويان مي توانند پس از اتمام تحصيل، طي 48 قسط، تسهيلات خود را بازگردانند و اقساط را پرداخت كنند.
جعفري يادآور شد: در حال حاضر دانشجويان مقاطع تحصيلات تكميلي در تهران 5ميليون تومان و در 6 شهر بزرگ كشور 4ميليون و 500هزار تومان و در ساير شهرها 3ميليون تومان وديعه مسكن دريافت مي كنند.
وي وام خريد كالا را يكي ديگر از تسهيلات صندوق رفاه دانشجويان وزارت بهداشت برشمرد و گفت: دانشجويان از طريق فروشگاه الكترونيكي كه در سايت صندوق قرار دارد، مي توانند 60 نوع كالاي آموزشي و پزشكي را خريداري كنند كه قيمت آنها نسبت به بازار ارزانتر است.
رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: سقف در نظر گرفته شده براي اين نوع وام ها، 400هزارتومان براي دانشجويان مقاطع تخصصي و دكتري تخصصي (PhD) و دانشجويان ساير مقاطع 100هزارتومان است.

 



هشدار معاون پليس فتا برداشت هاي غيرمجاز از حساب هاي بانكي رو به افزايش است

معاون اجتماعي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا از افزايش برداشت هاي غيرمجاز از حساب هاي بانكي و كلاهبرداري هاي اينترنتي خبر داد.
به گزارش ايسنا سرهنگ سيدمحسن ميربهرسي گفت: عموما مجرمان با استفاده از شيوه هايي مانند فيشينگ (استفاده از درگاه اينترنتي مشابه بانك ها) و نصب برنامه هاي جاسوسي اقدام به ارتكاب اين جرم مي كنند.
وي در مورد شيوه هاي مورد استفاده مجرمان براي ارتكاب اين جرم گفت: عموما مجرمان با استفاده از شيوه هايي مانند فيشينگ (استفاده از درگاه اينترنتي مشابه بانك ها)، نصب برنامه هاي جاسوسي مثل key logger، سوءاستفاده از اطلاعات حساب بانكي افراد به دليل روابط نزديك، راه اندازي سايت هايي با موضوع شرط بندي، قرعه كشي و نظرسنجي، به اطلاعات ديگران دست مي يابند.
معاون اجتماعي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي افزود: اين شيوه ها تهديداتي را نيز در پي دارد مانند به خطر افتادن وجوه مشتريان، بي اعتمادي به سيستم بانكي و انجام فعاليت هاي اينترنتي، در همين راستا پليس فتا براي پيشگيري از اين نوع جرم ها اقداماتي را انجام داده است.
وي ملزم كردن بانكها به پيش بيني نكات امنيتي (ارسال پيام كوتاه به مشتري پس از هر تراكنش بانكي، قفل شدن صفحه كليد سيستم و فعال شدن صفحه كليد مجازي در بانكداري الكترونيكي و...) را از جمله راههاي پيشگيري از اين نوع جرم عنوان كرد و گفت: الزام كافي نت ها به رعايت مسايل امنيتي همچون استفاده از دوربين مداربسته، ايجاد محدوديت بر روي سيستم ها براي جلوگيري از نصب برنامه هاي جاسوسي و سرقت اطلاعات، احراز هويت مراجعه كنندگان مي تواند در مبارزه با اين امر موثر باشد.

 



فعاليت 1945 پايگاه و 3600 آمبولانس در طرح امداد زمستاني

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور از فعاليت يك هزار و945 پايگاه در طرح زمستاني امسال خبر داد.
دكتر غلامرضا معصومي، با اشاره به آغاز رسمي طرح امداد زمستاني از 12 ماه جاري اظهار كرد: با توجه به سرد شدن دماي هوا و افزايش بارندگي ها، طرح امداد زمستاني امسال زودتر از سال هاي گذشته آغاز شد.
وي گفت: سال گذشته يك هزار و791 پايگاه در طرح امداد زمستاني فعال بودند كه امسال ميزان اين پايگاهها به يك هزار و945 پايگاه افزايش يافته است. در مجموع در طرح امداد زمستاني امسال 758 پايگاه شهري، يك هزارو181 پايگاه جاده اي و 6 پايگاه امداد هوايي حضور فعال خواهند داشت.
به گفته رئيس اورژانس كشور، سال گذشته 3 هزار و 482 دستگاه آمبولانس در مجموعه اورژانس پيش بيمارستاني و بيمارستاني طرح امداد زمستاني فعال بودند كه امسال ميزان اين آمبولانس ها به 3 هزار و600 دستگاه افزايش يافته است.
وي با اشاره به فعاليت 12 دستگاه اتوبوس آمبولانس در طرح امداد زمستاني سال گذشته، ادامه داد: از حدود يك ماه گذشته فرايند تحويل يكصد دستگاه اتوبوس آمبولانس آغاز شده كه تاكنون 10 دستگاه آن تحويل شده است. بر اين اساس تا اين مقطع زماني 22 دستگاه اتوبوس آمبولانس در طرح امداد زمستانه به صورت فعال ارائه خدمت دارند كه اين ميزان تا پايان سال به 112 دستگاه اتوبوس آمبولانس افزايش مي يابد.
رئيس اورژانس كشور با اشاره به امدادرساني هاي صورت گرفته در بازه زماني 15آذر تا 20 اسفند (امداد زمستاني) در سال گذشته، گفت: در طرح امداد زمستاني سال گذشته مجموعا 515 هزار و124 ماموريت توسط اورژانس كشور به ثبت رسيد كه از 105 هزار و414 مورد از اين ماموريت ها تصادفي بود و 282 هزار و774 مورد از كل اين ماموريت ها نيز به انتقال مصدوم به بيمارستان منجر شده است.

 



وزير كشور خبر داد
نصب امكانات جديد در فرودگاه ها براي جلوگيري از ورود مواد مخدر

وزير كشور گفت: با سرمايه گذاري هاي انجام شده بزودي براي جلوگيري از ورود مواد مخدر به كشور امكانات جديدي در پايانه ها و فرودگاهها نصب خواهد شد.
به گزارش ايسنا، مصطفي محمدنجار با اعلام اينكه قانون جديد مبارزه با مواد مخدر دست پليس و قوه قضائيه را براي برخورد با مجرمان باز گذاشته است، تأكيد كرد: بر اساس قانون جديد اين افراد به اشد مجازات مي رسند.
وي همچنين اضافه كرد: در دوره دولت هاي نهم و دهم 700ميليون دلار بودجه براي انسداد مرزها اختصاص پيدا كرده است.
محمد نجار ادامه داد: اولويت امروز ما مبارزه با مواد مخدر صنعتي است البته بر اساس آمارها كشت خشخاش در سال 2011 افزايش چشمگيري يافته است كه هم اكنون در حال بررسي موضوع براي كاهش كشت خشخاش هستيم.

 



سرقت در پوشش مامور نمايندگي خودرو

سرويس اجتماعي-
پليس از مردم خواست تا متهمي را كه در پوشش مامور نمايندگي خودرو اقدام به سرقت خودروهاي مراجعان مي كرد شناسايي كنند.
19 مهر ماه ماموران كلانتري 137شهرآرا از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع پيدا كردند كه يك دستگاه خودرو شخصي از مقابل نمايندگي فروش خودرو، به سرقت رفته است.
با حضور ماموران در محل سرقت خودرو، فردي با مراجعه به ماموران گفت: براي تحويل دادن خودرو به درب نمايندگي مراجعه كرده بودم كه در آنجا فردي با مراجعه به من و معرفي خود به عنوان پرسنل نمايندگي خودرو، اقدام به تحويل گرفتن خودرو كرد و به محض آنكه سوار ماشين شد، با سرعت بسيار زيادي از محل دور شد و در آن لحظه بود كه من متوجه سرقت خودرو شدم.
با توجه به شيوه و شگرد متهم در سرقت خودرو، كارآگاهان پايگاه دوم در ادامه تحقيقات و با بررسي پرونده هاي سرقت خودرو و بررسي شيوه و شگرد سرقت آنها اطلاع پيدا كردند كه سرقت هاي مشابه ديگري به شيوه مشابه در مناطق مختلف تهران و به ويژه در محدوده غرب تهران و غالباً در مقابل نمايندگي هاي شركت هاي خودروسازي سطح شهر و غالباً در ساعت هاي غيراداري، به ويژه در ساعت هاي اوليه روز، به وقوع پيوسته است.
با توجه به آنكه پليس مشخصات اركان هويتي تمامي خودروهاي مسروقه را در اختيار داشت. بلافاصله دستور توقيف خودروها در سيستم جامع پليس ثبت و به كليه مراكز انتظامي سطح كشور اعلام شد.
چند روزي از دستور توقيف خودرو نگذشته بود كه كارآگاهان اطلاع پيداكردند كه اولين خودرو در محل تعويض پلاك خودرو كشف شده است.
با مراجعه كارآگاهان و شناسايي فردي كه نسبت به انتقال خودر مسروقه- جهت تعويض پلاك- اقدام كرده بود، بلافاصله تحقيقات از اين فرد آغاز و مشخص شد كه وي داراي نمايشگاه فروش خودرو بوده و سارق پس از سرقت خودرو، به عنوان مالك خودرو به نمايشگاه وي مراجعه و نسبت به فروش خودرو اقدام كرده است.
رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به چهره نگاري متهم تحت تعقيب و نيز انتشار بدون پوشش تصوير چهره نگاري شده متهم گفت: از كليه شهرونداني كه موفق به شناسايي متهم تحت تعقيب شده و اطلاعاتي از مخفيگاه و يا محل هاي تردد متهم دارند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص متهم تحت تعقيب را از طريق شماره تماس 63957776 در اختيار كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 



حوادث كوتاه از كشور

دريافت وام با مدارك جعلي
سرويس شهرستان ها: رئيس پليس آگاهي استان چهارمحال و بختياري گفت: به دنبال گزارش حراست يكي از بانك هاي سنندج مبني بر اين كه 3 نفر با ارائه مدارك يك شركت تازه تاسيس، اقدام به دريافت وام 3 ميليارد ريالي كرده اند، پليس آگاهي با بررسي مدارك آنها به جعلي بودن مدارك پي برد. به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ برزويي افزود: متهمان با اعتراف به بزه انتسابي با صدور قرار بازداشت روانه زندان شدند.
بازداشت هنگام ارتكاب جرم
رئيس پليس آگاهي استان مازندران گفت: ماموران گشت انتظامي كه در حال گشت زني در نزديكي بازارچه طلافروشي شهرستان چالوس بودند متوجه سرو صدا و آژير خطر در بازارچه شدند كه بلافاصله وارد عمل شده و مشاهده كردند كه دو نفر در حالي كه يك عدد ساك در دست دارند از داخل طلافروشي خارج شده و قصد فرار دارند كه با اقدام به موقع پليس دستگير شدند.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ عظيمي افزود: اين دو سارق كه معتاد به مواد مخدر صنعتي بودند با اعتراف به جرم خويش با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.
دستگيري كلاهبرداران
سرپرست پليس آگاهي استان سمنان گفت: چهار نفر كه به عنوان كارمند وزارت بهداشت اقدام به فروش دستگاه هاي تصفيه آب در سطح شهرستان سمنان مي كردند توسط ماموران نيروي انتظامي دستگير شدند. سرهنگ كاشفي افزود: اين متهمان مدعي بودند كه دستگاه هاي تصفيه آب به قيمت دولتي است در حالي كه يك صافي آب ساده بود و به بهاي گراني به شهروندان مي فروختند. به گفته وي متهمان با اعتراف به بزه انتسابي با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.
برق جان جواني را گرفت
اصفهان- خبرنگار كيهان: جواني در يكي از روستاهاي شهرستان لنجان بر اثر بي احتياطي در نصب پرچم عزاداري امام حسين(ع) دچار برق گرفتگي شد و جان خود را از دست داد.
مصطفي صادقيان سرپرست مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان اصفهان با بيان اين كه حادثه مذكور در روستاي چم طاق بخش باغبهادران از توابع شهرستان لنجان رخ داده است، افزود: جوان مذكور «حسن- الف» نام دارد كه براي نصب پرچم عزاداري امام حسين(ع) به روي پشت بام رفته بود كه به علت استفاده از ميلگرد آهني و اتصال آن با سيم هاي پايه برق دچار برق گرفتگي شد و در دم فوت كرد.
كشف كالاي قاچاق
اراك- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان شازند گفت: ماموران انتظامي كلانتري آستانه هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودرو پژو 405 كه از استان هاي غربي عازم شازند بود مشكوك و آن را متوقف كردند.
سرگرد چگني افزود: پس از توقف خودرو، در بازرسي تعداد 16 هزار و 140 نخ سيگار قاچاق كشف شد.
2 كشته در انحراف به چپ
سمنان- ايرنا: رئيس پليس راه استان سمنان گفت: بر اثر برخورد يك دستگاه تريلر با يك خودروي سواري در محور شاهرود- سبزوار دو تن كشته و يك سرنشين سواري مجروح شد. سرهنگ عليرضا رضوي خبير افزود: كارشناسان پليس راه انحراف به چپ راننده تريلر را عامل اين سانحه تشخيص دادند.

 



شعله هاي آتش در انبار كيف و كفش

اتصالي در سيم هاي برق باعث آتش سوزي در يك انبار كيف و كفش در زيرزمين ساختماني سه طبقه در خيابان مولوي شد كه با ورود آتش نشانان از گسترش آتش به طبقات بالاي ساختمان جلوگيري شد.
آتش سوزي در اين انبار كه در خيابان مولوي، قرار دارد روز دوشنبه به سامانه 125 اطلاع رساني شد و در پي آن بلافاصله آتش نشانان ايستگاه هاي 4 و 3 همزمان راهي محل حادثه شدند.
به گفته منصور وزيري افسر آماده منطقه 1 عمليات آتش نشاني تهران، دود غليظ ناشي از آتش سوزي از درون انبار بيرون آمد و آتش نشانان به سرعت و با دقت بي درنگ خود را به كانون آتش رساندند و با استفاده از تجهيزات ايمني و خاموش كننده همزمان با ايمن سازي محل حادثه و مهار و خاموش كردن شعله هاي آتش از افزايش خسارت مالي جلوگيري كردند.
وي با بيان اين كه اين حادثه خوشبختانه تلفات و خسارات جاني نداشت و به كسي آسيب نرسيد افزود: سرعت عمل آتش نشانان در دستيابي به كانون آتش و خاموش كردن كامل آتش سوزي از سرايت شعله ها به طبقات ديگر ساختمان پيشگيري كرد. وزيري بروز اتصالي در سيم هاي برق را علت اصلي رخداد اين آتش سوزي اعلام كرد.

 



دستگيري 21 سارق به عنف و كيف قاپ

رئيس پليس پيشگيري پايتخت از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در كليه كلانتري هاي تهران خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح 21 سارق به عنف و كيف قاپ شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش ايسنا سرهنگ محسن خانچرلي كشفيات اين طرح را 31 دستگاه خودرو و 7 دستگاه موتورسيلكت اعلام كرد و گفت: همچنين در طول اجراي اين طرح 104قهوه خانه نيز مورد بازديد قرار گرفتند.
رئيس پليس پيشگيري پايتخت همچنين از توقيف 24دستگاه خودرو و 14دستگاه موتورسيكلت متخلف در چند روز گذشته در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي خبر داد و گفت: اجراي اين طرح ها تا پاكسازي كامل مناطق از لوث وجود مجرمان ادامه خواهد داشت.

 



توقيف سه فروند لنج حامل گازوئيل قاچاق در قشم

قشم- خبرنگار كيهان:
در گشت زني يگان درياباني جزيره در حوالي آب هاي قشم و جزيره هرمز سه فروند لنج حامل سوخت قاچاق گازوئيل شناسايي و در يك عمليات تعقيب و گريز توقيف شدند.
فرمانده پايگاه درياباني قشم به خبرنگار ما گفت، در عمليات اول يگان درياباني در آب هاي قشم به دو فروند لنج فاقد شماره ثبت بنادر و كشتيراني برخورد كه به هنگام مشاهده ماموران گشت درياباني، قاچاقچيان اقدام به فرار كرده و حين متواري شدن با پرتاب سنگ و چوب مانع از نزديك شدن نيروهاي يگان درياباني شدند كه خوشبختانه پس از چندين ساعت تعقيب و گريز، گشت درياباني موفق به متوقف كردن لنج هاي مذكور شد و از خروج هفتاد و سه هزار ليتر سوخت گازوييل جلوگيري شد.
سرهنگ عبدالله لشكري فرمانده پايگاه درياباني قشم افزود: در عمليات دوم و در پنج مايلي جزيره هرمز يك فروند لنج قصد خروج 10 هزار ليتر سوخت گازوييل قاچاق را داشت كه توسط اين يگان كشف و ضبط شد.
لشكري اظهار داشت: در مجموع اين دو عمليات توسط يگان درياباني شهرستان قشم از خروج هشتاد و سه هزار ليتر سوخت گازوييل قاچاق از كشور جلوگيري شد كه حين عمليات سي هزار ليتر آن توسط قاچاقچيان امحا و پنجاه و سه هزار ليتر ديگر آن به دست ماموران پرتلاش درياباني قشم ضبط و به همراه مجموعا 17 نفر متهم تحويل مقامات قضايي شهرستان قشم داده شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14