(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 16 آذر 1390- شماره 20090

دولت اردن به مخالفان پيشنهاد مذاكره داد
رهبر شيعيان بحرين : از خواسته هاي خود كوتاه نمي آييم
سيدحسن نصرالله : افزايش فشارها عليه سوريه به خاطر شكست آمريكا در عراق است
قتل عام عزاداران حسيني انتقام آمريكا از بيداري اسلامي
آغاز شمارش آرا در انتخابات پارلماني مصر
آلمان زيردريايي اتمي به اسرائيل مي فروشد
عزاداران در مناطق شيعه نشين عربستان عليه آل سعود شعار دادند
پيروزي حزب پوتين در انتخابات پارلماني روسيه
تحصن و اعتصاب غذا در واشنگتن و نيويورك
رزمايش موشكي و نظامي سوريه براي بالا بردن توان دفاعي كشور
مردم يمن : با الهام از عاشورا به ظلم پايان خواهيم داد
تظاهرات مردم تركيه عليه آمريكا و اردوغان به حمايت از دولت سوريه



دولت اردن به مخالفان پيشنهاد مذاكره داد

دولت اردن به منظور برون رفت از بحران اعلام كرد كه با مخالفان مذاكره خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، منابع آگاه در دولت اردن اعلام كردند كه دولت اردن براي برون رفت از بحران به زودي وارد مذاكره با مخالفان خواهد شد و براساس جدول زمانبندي نخستين دور مذاكرات با رهبران جنبش اعتراضي جوانان كرك (جنوب اردن) خواهد بود.
قرار است پس از اين مذاكرات دولت اردن با ساير نيروها و جنبش هاي جوانان اردني درديگر مناطق وارد مذاكره شود.
منابع آگاه افزودند: كه قرار است در دور دوم مذاكرات، دولت با جبهه ملي اصلاحات كه جبهه متحد مخالفان نظام است وارد گفت وگو شود.
اردن از ابتداي سال جاري ميلادي شاهد اعتراضات مردمي به عملكرد اين رژيم بوده است.

 



رهبر شيعيان بحرين : از خواسته هاي خود كوتاه نمي آييم

رهبر شيعيان بحرين تاكيد كرد، ملت بحرين از خواسته هاي خود چشم پوشي نخواهد كرد و هرگونه تلاشي براي انحراف اين انقلاب محكوم به شكست است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري المنار، شيخ عيسي قاسم طي سخناني به مناسبت شب عاشورا به تلاش هاي صورت گرفته براي تحريف انقلاب بحرين و طايفه اي كردن آن اظهار داشت، آگاهي و بيداري ملت بحرين فراتر از اين توطئه هاست.
وي افزود، بحرين وطن همه بحريني هاست و به يك قبيله يا طايفه خاص تعلق ندارد و همه مظلومان بحريني متحد در مقابل ظلم قد علم خواهند كرد.
شيخ عيسي قاسم گفت، ملت بحرين ملتي حسيني است و بي شك اين ملت زندگي زير بار ذلت را رد خواهد كرد و در برابر ظالمان سكوت نخواهد كرد.

 



سيدحسن نصرالله : افزايش فشارها عليه سوريه به خاطر شكست آمريكا در عراق است

دبيركل حزب الله لبنان گفت، علت اصلي فشارها برسوريه شكست آمريكا درعراق است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، سيد حسن نصرالله درمراسم عزاداري شب عاشوراي حسيني درمجتمع سيدالشهدا در ضاحيه بيروت اظهارداشت: علت اصلي فشارها بر سوريه تسليم نشدن اين كشور درمقابل آمريكا و اسرائيل است و هرگونه تغيير در اوضاع سوريه به نفع اسرائيل است.
وي افزود: آمريكا با بزرگنمايي اوضاع سوريه تلاش مي كند كه شكست خود درعراق را پنهان كند و با كمال تاسف بايد گفت كه آمريكا دراين زمينه تا حدود زيادي موفق شده و خبر عقب نشيني نظاميان آمريكايي از عراق چندان درشبكه هاي ماهواره اي عربي مشاهده نمي شود. وي براي نخستين بار درجمع عزاداران حضور يافت و دركنار مردم به عزاداري پرداخت.
وي با اشاره به اينكه آرزوي شهادت دارد تاكيد كرد:توطئه چيني عليه مقاومت هيچ نتيجه اي براي دشمنان ندارد چرا كه ما با خون خود از آن حفاظت خواهيم كرد.
وي افزود: مقاومت اسلامي در لبنان كه 28سال استوار بر سر آرمان هاي خود ايستاده است پاك ترين و نجيب ترين پديده درجهان اسلام است چرا كه اين پديده از فرهنگ كربلا و امام حسين (ع) سرچشمه گرفته بنابر اين هيچ توطئه اي نتوانسته عزم و اراده رزمندگانش را سست كند.
سيدحسن نصرالله تصريح كرد: سلاح حزب الله براي جنگ در راه سرزمين و ناموس و آرمان هاي مقدسمان است و همچنان به سلاح مقاومت وفا داريم.
دبير كل حزب الله لبنان همچنين تاكيد كرد: اين سلاح براي كسب قدرت و استيلا بر كشور نيست چرا كه قدرت و حكومت براي ما ارزشي ندارد و ما به آن چشمداشتي نداريم.
وي اظهارداشت: آرزوي همه ما پيوستن به سيد و سرور شهداي اسلام امام حسين (ع) و شهداي مقاومت است.
سيدحسن نصرالله گفت: اگر كشته شويم، بسوزيم، خاكسترمان بر باد رود و دوباره زنده شويم و اين عمل هزار بار تكرار گردد دست از دامان اباعبدالله الحسين (ع) برنمي داريم.
دبيركل حزب الله خاطرنشان كرد: امروز به همه كساني كه قصد تهديد و ترساندن ما را دارند اعلام مي كنم كه ما اصحاب امام حسين (ع)، هستيم و همانگونه كه ياران وي شب عاشورا با او عهد بستند كه با وي بمانند ما نيز دراين روز با مولايمان تجديد پيمان مي كنيم.

 



سلسله عمليات تروريستي در عراق، افغانستان و پاكستان
قتل عام عزاداران حسيني انتقام آمريكا از بيداري اسلامي

آمريكا با قتل عام عزاداران حسيني در عراق، افغانستان و پاكستان درصدد است از بيداري ملت هاي مسلمان منطقه انتقام بگيرد.
به گزارش خبرگزاري ها، دولت آمريكا كه در حال خروج خفت بار نيروهاي نظامي خود از عراق است، تنها راه چاره را در ناآرام نشان دادن عراق و افغانستان و به خاك و خون كشيدن عزاداران يافته است.
براساس اين گزارش، رئيس تحقيقات جنايي فرماندهي پليس كابل اعلام كرد: تعداد تلفات حمله انتحاري ظهر عاشورا كه در غرب شهر كابل به وقوع پيوست به 55 كشته و 135 زخمي رسيده است.
انفجار زماني رخ داد كه عزاداران حسيني در حسينيه حضرت ابوالفضل(ع) مشغول عزاداري براي شهيدان كربلا بودند كه ناگهان يك عامل انتحاري خود را در بين جمعيت عزادار منفجر كرد.
دولت افغانستان همچنين اعلام كرد: در شهر مزارشريف نيز در اثر اقدام تروريستي پنج تن از عزاداران به شهادت رسيدند و تعدادي نيز مجروح شدند.
«حامد كرزاي» رئيس جمهور افغانستان كه براي شركت در كنفرانس آينده افغانستان در كشور آلمان به سر مي برد، روز سه شنبه ضمن محكوم كردن انفجارهاي تروريستي، آنها را به گروه طالبان نسبت داد، اما اين گروه با صدور بيانيه اي مسئوليت انفجارها را برعهده نگرفته است.
حمله به عزاداران در پاكستان
بر اثر اصابت سه فروند راكت در مناطق «كلايا و كوهات» ايالت «خيبر پختون خواه» در جمع عزاداران حسيني، يك نفر كشته شد و پنج تن ديگر نيز در اين حادثه زخمي شدند.
در شهر «كراچي» نيز بر اثر انفجار يك بمب در محله «كالاپل» دو تن زخمي شدند و تروريست ها قصد داشتند با منفجر كردن پل از عبور دسته هاي عزاداري جلوگيري كنند.
اين حملات تروريستي در حالي روي داد كه سراسر پاكستان در سوگ سالار شهيدان غرق در ماتم و اندوه بود و شيعيان عاشق حسين(ع) بدون ترس از انفجارهاي تروريستي در خيابان ها به سوگواري پرداختند.
به گفته سخنگوي پليس كراچي بيش از 38هزار تن از نيروهاي امنيتي و پليس همزمان با تاسوعا و عاشورا به حالت آماده باش درآمده بودند.
منابع خبري در پاكستان اعلام كردند كه عوامل سلفي ها با حمايت آمريكا و عربستان دست به اين اقدامات تروريستي زده تا با ايجاد رعب و وحشت، آنان را از عزاداري براي سالار شهيدان منع كنند.
مقامات اسلام آباد نيز اعلام كردند كه به دنبال دستور ارتش پاكستان، آمريكا در حال تخليه يك پايگاه هوايي در خاك اين كشور است. آمريكايي ها در حالي اين پايگاه را تخليه مي كنند كه چند روز پيش حمله ناتو در مرز با افغانستان باعث كشته شدن 24 سرباز پاكستاني شد.
حمله به عزاداران در عراق
منابع خبري عراق از شهيد و مجروح شدن 106 تن از سوگواران سالار شهيدان در انفجارهاي تروريستي در شهر بغداد، حله، بابل و موصل در روزهاي تاسوعا و عاشورا خبر دادند.
يك منبع آگاه پليس روز دوشنبه به خبرگزاري رويتر گفت: بر اثر انفجار يك بمب كنار جاده اي دستكم 11 تن از شيعيان عزادار در بغداد شهيد و 38 تن ديگر مجروح شدند.
همچنين منابع خبري از شهادت 33 نفر و زخمي شدن 60 تن ديگر از زائران و عزاداران بر اثر انفجار سه دستگاه خودروي بمب گذاري شده در استان بابل، كركوك، فلوجه، الانبار و دياله خبر دادند.
در همين حال وقوع دو انفجار در شمال و مركز شهر «حله» در 100 كيلومتري بغداد، 22نفر به شهادت رسيده و 63 نفر مجروح شدند.
منابع امنيتي نيز اعلام كردند كه چند نفر مسلح را كه بمب هاي دست ساز به همراه و قصد داشتند زائران را در مسير كربلا هدف قرار دهند، شناسايي و بازداشت كردند.
«نوري مالكي» نخست وزير عراق كشورهاي خارجي به خصوص آمريكا و عربستان را به ايجاد هرج و مرج و ناآرامي در اين كشور در حوادث اخير متهم كرده است.
سوگواري اباعبدالله در عراق
ميليون ها زائر شيعه در سالروز عاشوراي حسيني با حضور در كربلا، به سوگواري شهادت اباعبدالله الحسين(ع) نشسته و ياد و خاطره سالار شهيدان و 72 تن از ياران باوفايش را گرامي داشتند.
شيفتگان و عاشقان سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) در كربلا با لباس هاي مشكي و با كوله باري از اندوه و ماتم از عزاي از دست دادن فرزند فاطمه زهرا(س) به خيابان ها آمده و نداي يا حسين(ع) را با صداي بلند در شهر كربلا طنين انداز كردند.
براساس گزارش ايرنا، دسته هاي عزاداري با پرچم هايي به رنگ قرمز و با سر دادن نوحه هاي حزن انگيز در بين الحرمين و در جلوي درب هاي ورودي حرم هاي مطهر امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) به سوگواري پرداخته و بر سر و سينه خود زدند.
«امان الدين الهر» استاندار كربلا به خبرگزاري فرانسه گفت: تعداد زائران كربلا در روز عاشوراي حسيني به پنج ميليون نفر رسيد كه در بين آنها زائراني از كشورهاي عربي و خارجي نيز حضور داشتند.
از سوي ديگر، نيروهاي امنيتي عراق در روز تاسوعا و عاشورا اقدامات امنيتي گسترده اي را براي حفاظت از جان عزاداران حسيني در شهر كربلا به اجرا گذاشتند.
فرمانده عمليات تاميني كربلا در گفت وگو با خبرنگاران تصريح كرد: با بهره گيري از 28 هزار نيروي پليس و امنيتي، اقدام به تامين امنيت عزاداران در شهر كربلا كرديم.
وي گفت: اجراي اين اقدامات امنيتي تماماً به عهده نيروهاي عراقي است و هلي كوپترهاي ارتش نيز تامين آسمان كربلا در ايام سوگواري را بر عهده داشتند.
منابع خبري نيز اعلام كردند: با خروج آخرين گردان نظامي آمريكا از عراق در اواخر هفته آينده، خروج نيروهاي اشغالگر از اين كشور كامل خواهد شد. در اين ميان نيز سفارت آمريكا در منطقه ديپلمات نشين «الخصرا» در بغداد، تدابير امنيتي خود را به منظور حفظ جان و امنيت كارمندان خود، تشديد كرده است.
گزارش هاي دريافتي نيز حكايت از حضور گسترده شيعيان در مراسم عزاداري اباعبدالله الحسين(ع) در كشورهاي مختلف جهان از جمله آمريكا، تركيه، آذربايجان، نروژ، مصر، اوكراين، افغانستان، يمن، و... مي كند.
نكته جالب توجه، حضور مردم «سني مذهب» در عزاداري شيعيان در كشور مصر كه براي نخستين بار پس از سرنگوني رژيم حسني مبارك در اين كشور به صورت آزاد برگزار شده است.

 



آغاز شمارش آرا در انتخابات پارلماني مصر

با آغاز شمارش آراي انتخابات پارلماني مصر در 9 استان اين كشور احتمال پيروزي اسلامگرايان قوت گرفت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، در ادامه مرحله اول انتخابات پارلماني در مصر، اين انتخابات در 9 استان برگزار و رقابت سختي بين حزب جماعت اخوان المسلمين (حزب آزادي و عدالت) و حزب سلفي نور صورت گرفت.
براساس اين گزارش، اين دور از انتخابات شاهد اقبال ضعيف مردم بود، اما كميته عالي انتخابات از مشاركت 62درصدي مردم در آن خبر داد.
به گفته رئيس كميته عالي انتخابات مصر، فهرست انتخاباتي اخوان المسلمين همچنان كه انتظار مي رفت، 62درصد و حزب سلفي نور 36درصد آرا را در ادامه برگزاري مرحله اول انتخابات به خود اختصاص داده اند.
انتخابات پارلماني مصر (مجلس الشعب) در سه مرحله كه هر مرحله آن براساس شيوه پيچيده انتخاباتي در 9 استان از 27 استان براي كسب 70درصد كرسي ها به صورت فهرست و 30درصد به صورت فردي از چند هفته پيش آغاز شده است.
همچنين مرحله دوم انتخابات در 14 دسامبر (23آذر) و مرحله سوم در آغاز ماه ژانويه (دي) برگزار و براي اعلام نتايج نهايي آن تا نيمه ژانويه بايد انتظار كشيد.اين در حالي است كه به طور قطع، حزب اخوان المسلمين اكثريت نخستين پارلمان مصر پس از سرنگوني رژيم حسني مبارك را بر عهده خواهد داشت.اين حزب ضمن پذيرش رژيم مبتني بر انتخابات پارلماني تهديد كرد در صورتي كه در قانون اساسي تغييرات مورد نياز مردم داده نشود، دست به اعتراضات خياباني خواهد زد.اين دور از رقابت هاي انتخاباتي كه در 9 استان مصر برگزار شد، رقابت براي به دست آوردن 52 كرسي از 56 كرسي انتخابات به شيوه فردي براي نخستين بار پس از سرنگوني رژيم مبارك به شمار مي رود.
براساس اين گزارش در اين مرحله انتخابات احزاب و ائتلاف هاي ليبرال با كسب 29درصد آرا در جايگاه بعدي پس از حزب عدالت و آزادي و حزب نور قرار گرفتند.

 



آلمان زيردريايي اتمي به اسرائيل مي فروشد

يك روزنامه آلماني از فروش زيردريايي اتمي از سوي اين كشور به رژيم صهيونيستي پرده برداشت.
به گزارش مهر به نقل از روزنامه «دي ولت» چاپ آلمان اين كشور دريك اقدام متضاد با امنيت جهاني قصد دارد يك زير دريايي پيشرفته را كه قابليت حمل و پرتاب موشك هسته اي دارد دراختيار رژيم اسرائيل قراردهد.
دي ولت نوشت، اين زيردريايي پيشرفته كه «دلفين» نام دارد با سوختي كار مي كند كه به آن اجازه مي دهد هفته هاي طولاني زير آب بماند و نياز به سوختگيري نداشته باشد.
اين زير دريايي همچنين به انواع ابزارهاي پيشرفته الكترونيكي مجهز است و كارشناسان نظامي مي گويند دلفين قادر است موشك اتمي نيز با خود حمل كند و از زير دريا آن را به سوي كشور دشمن پرتاب كند. اين ششمين زير دريايي پـيشرفته آلمان است كه دراختيار تل آويو قرار مي گيرد.

 



عزاداران در مناطق شيعه نشين عربستان عليه آل سعود شعار دادند

صدها تن از جوانان شيعه عربستان با برگزاري تظاهرات در شرق اين كشور، اقدامات سركوبگرانه حكومت آل سعود را محكوم كردند.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، تظاهركنندگان در روز تاسوعا، با در دست داشتن پلاكاردهايي از تصاوير قربانيان حوادث اخير، كشتار آنان را در شهر القطيف به دست نيروهاي امنيتي سعودي محكوم كردند.
براساس اين گزارش، معترضان در شهرها و روستاهاي اطراف القطيف از جمله العواميه نيز با برگزاري تظاهرات، شعارهايي عليه خاندان آل سعود سر دادند.
تظاهركنندگان عربستاني با انتقاد از تبعيض سازماندهي و هدفمند در اين كشور، اعلام كردند كه به خاطر مطالبه آزادي بيشتر و برابري، هدف گلوله نيروهاي رژيم آل سعود قرار مي گيرند.
نيروهاي عربستان سعودي در حوادث ماه گذشته، به سوي هزاران تن از تظاهركنندگان مخالف رژيم در استان الشرقيه آتش گشودند و پنج تن از آنها را به شهادت رساندند.

 



پيروزي حزب پوتين در انتخابات پارلماني روسيه

حزب حاكم «روسيه واحد» در انتخابات پارلماني دوماي روسيه با كسب اكثريت آرا پيروز شد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» حزب روسيه واحد، با كسب حدود 50 درصد از آرا در انتخابات پارلماني دوماي روسيه بار ديگر بر رقباي خود پيروز شد.
براساس اين گزارش، اين حزب نسبت به دوره گذشته با حدود 60درصد آرا، شماري از كرسي هاي خود را از دست داد. بدين ترتيب تعداد كرسي هاي حزب «روسيه واحد» به 238 كرسي كاهش يافت.
حزب كمونيست روسيه، رقيب اصلي حزب روسيه واحد اما توانست در اين انتخابات با كسب 20درصد از آرا، تعداد كرسي هاي خود را از 57 كرسي به 99كرسي افزايش دهد. اين حزب در دوره قبل تنها موفق به كسب 5/11درصد از آرا شده بود.
حزب چپگراي «روسيه عدالت محور» نيز توانست در اين دور از انتخابات، شمار كرسي هاي خود را از 38 به 64 كرسي و حزب راستگراي «ليبرال دموكراتيك» نيز از 40كرسي به 56 كرسي ارتقا دهد. دوماي روسيه 450 كرسي دارد.
نتايج اين انتخابات كه روز يكشنبه برگزار شد، با اعتراض گروهي از مردم روسيه مواجه شد. بي بي سي در اين باره نوشت: پس از برگزاري انتخابات سراسري در روسيه، هزاران نفر از مردم اين كشور در خيابان ها تظاهرات كردند و خواستار كناره گيري «ولاديمير پوتين» از قدرت شدند.
براساس اين گزارش، كم شدن فاصله حزب متبوع پوتين با ساير احزاب در اين انتخابات نشان دهنده كاهش اعتبار اين حزب در بين افكار عمومي است. معترضان معتقدند اين انتخابات سالم برگزار نشده است.

 



از سوي معترضان وال استريت صورت گرفت
تحصن و اعتصاب غذا در واشنگتن و نيويورك

هزاران نفر از اعضاي جنبش ضدسرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» در واشنگتن و نيويورك تحصن و اعتصاب غذا كردند.
به گزارش فارس، به نقل از خبرگزاري فرانسه، گروه هاي صدها نفري از اعضاي جنبش تسخير وال استريت از روز دوشنبه از سرتاسر آمريكا خود را به واشنگتن رسانده، با تجمع نزديك ساختمان كنگره و كاخ سفيد عليه آنچه «كنترل شركت ها بر كنگره» مي نامند، شعار دادند. براساس گزارش هاي دريافتي، اين تظاهرات و تجمع تا سه روز ادامه خواهد داشت.
اين گزارش مي افزايد، پس از سركوب معترضان نيويوركي و جمع آوري چادرهاي آنها از پارك زاكوتي، جنبش تسخير «واشنگتن دي سي» به عنوان كانون اعتراضات مردم آمريكا مطرح شد. پيش بيني شده بيش از 3000نفر مقابل ساختمان كنگره و كاخ سفيد چادر زده و تحصن كنند.
خبرگزاري مهر نيز به نقل از شبكه تلويزيوني «اي بي سي» از اعتصاب غذاي معترضان نيويوركي با هدف اعتراض به خشونت هاي پليس و جمع آوري چادرها خبر داد. براساس اين گزارش اعضاي جنبش تسخير در نيويورك، با اين اعتصاب غذا در پي يافتن مكاني براي تجمع هستند. حدود دو هفته پيش پليس آمريكا به دستور مقامات اين كشور و با توسل به زور و خشونت چادرهاي معترضان در پارك زاكوتي كه مركز اوليه و اصلي اعضاي جنبش وال استريت محسوب مي شد را جمع آوري كردند.
معترضان با تأكيد بر اينكه اعتصاب غذا ادامه خواهد داشت اعلام كردند، نخستين اعتصاب در خيابان ششم ميدان دوارت، صورت خواهد گرفت و حتي اگر پليس آنها را بازداشت كند، اعتصاب ها در زندان دنبال خواهد شد. «دولت را پاك كنيد، 99درصديم، تا آخر ايستاده ايم و...» از جمله شعارهاي ديروز معترضان نيويوركي بود كه همچون سه ماه گذشته در اين شهر طنين انداز شد.
اما روز شنبه نيز بسياري از شهرهاي آمريكا شاهد حملات پليس به معترضان و دستگيري آنها بود. تاكنون نزديك به 5000 نفر از اعضاي جنبش بازداشت شده اند. مقامات آمريكايي مي گويند بسياري از بازداشتي ها آزاد شده اند اما صدها نفر از آنها به حبس يا جرايم نقدي محكوم شده اند. به نوشته رسانه هاي مستقل معترضان، بسياري از بازداشتي ها پس از آزادي نيز به تجمعات و اعتراض هاي خود ادامه مي دهند.
از سوي ديگر، سايت «وال استريت را اشغال كنيد» با نامگذاري روز سه شنبه (ديروز) با عنوان «روز عمل» از اعضا خواست در اين روز عليه بانك ها جنگيده و اقدام به نجات دوستان و هموطنان خود كنند. در اين روز معترضان قصد دارند با شعار «خانه هاي به زور مصادر شده را تسخير كنيد.» برخي از خانه ها را كه از سوي بانك ها مصادره شدند اشغال و به صاحبان آنها برگردانند.
يادآور مي شود قيام ضدسرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» كه امروز وارد هشتاد و دومين روز خود شد، براي رسيدن به هدف خود تاكنون پنج كشته و صدها مجروح داده است.

 



رزمايش موشكي و نظامي سوريه براي بالا بردن توان دفاعي كشور

ارتش سوريه با هدف آزمايش قدرت دفاعي خود و آمادگي در مقابله با هر تجاوزي كه عليه دمشق صورت بگيرد دو رزمايش موشكي برگزار كرد.
به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) ارتش سوريه در چارچوب آمادگي هاي سال 2011 نيروي موشكي سوريه دو رزمايش يكي موشكي و عملياتي و ديگري طرح تاكتيكي برگزار كرد.
اين رزمايش كه روز دوشنبه همزمان با روز تاسوعاي حسيني(ع) برگزار شد با هدف ارتقاي آمادگي نيروهاي ارتش و اثبات شايستگي و توانمندي بالاي آنان برگزار شد.
خبرگزاري سانا اظهار داشت، رزمايش با موفقيت كامل اجرا شد و موشك ها به اهداف تعيين شده و با دقت اصابت كردند و ارتش سوريه با برگزاري اين رزمايش به هدف خود كه آزمايش ميزان توانايي بالاي ارتش بود رسيد.
از سوي ديگر سخنگوي وزارت خارجه سوريه از موافقت دمشق با امضاي پروتكل اعزام ناظران اتحاديه عرب به اين كشور براي نظارت بر تحولات سوريه خبر داد.
وي افزود، وزير خارجه سوريه نامه اي به دبيركل اتحاديه عرب ارسال كرده و منتظر دريافت پاسخ اين اتحاديه هستيم.
وي افزود، موافقت دمشق با امضاي پروتكل پيشنهادي اتحاديه عرب به اين دليل است كه علاقه مند نقش آفريني كشورهاي عربي براي دستيابي به راهكاري به منظور برون رفت از بحران در كشورمان هستيم و از دخالت طرف هاي خارجي در امور داخلي سوريه جلوگيري كنيم.
اين مقام سوري تصريح كرد، تغييرات مورد نظر سوريه اجرايي است، و به هيچ وجه مفاد اين پروتكل را تغيير نمي دهد، لذا ما به دريافت جواب مثبت اتحاديه عرب خوشبين هستيم و چنانچه طرف مقابل براي پايان بحران در سوريه حسن نيت داشته باشد، اين پروتكل امضا خواهد شد.
وي اظهار داشت، پيشنهادهاي دمشق اين است كه نامه هاي مبادله شده ميان المعلم و العربي درباره اين پروتكل به عنوان سند رسمي تلقي و اصل حاكميت سوري رعايت شود.
سخنگوي وزارت خارجه سوريه گفت در نامه وليد المعلم به نبيل العربي بار ديگر اين مسئله يادآور شد كه براساس منشور اين اتحاديه هيچ كشور عربي نبايد براي تغيير نظام سياسي در كشور عربي ديگر وارد عمل شود.
اين موافقت در حالي صورت مي گيرد كه هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا روز گذشته در سوئيس نشستي را با مخالفان دولت سوريه برگزار كرد.
كلينتون در مردادماه گذشته نيز با شماري از مخالفان سوريه در واشنگتن ديدار كرده بود. آمريكا، غرب و هم پيمانان آنها در منطقه مخالفان سوريه را حمايت مالي و تسليحاتي مي كنند.
گفتني است يك شبكه خبري مصري اعلام كرد كه نخست وزير قطر در ديدار با وليد المعلم وزير خارجه سوريه در حاشيه نشست سازمان همكاري هاي اسلامي به وي در ازاي جدايي از بشار اسد پيشنهاد رشوه داده است.
نخست وزير قطر پيشنهاد پرداخت 100 ميليون دلار و حتي بيشتر از آن را به وليد المعلم داده است.
وزير خارجه سوريه هم در پاسخ به اين پيشنهاد سؤال كرد كه دولت قطر براي براندازي نظام سوريه چقدر هزينه كرده است؟

 



مردم يمن : با الهام از عاشورا به ظلم پايان خواهيم داد

صدها هزار نفر از مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در صنعا و شهرهاي مختلف اين كشور تاكيد كردند كه انقلاب يمن الهام گرفته از قيام امام حسين(ع) است و دست از خواسته هاي خود برنمي دارند.
صدها هزار نفر از مردم صنعا، صعده، الجديده، عدن و شهرهاي ديگر يمن با برگزاري تظاهرات و راهپيمايي گسترده كه در نوع خود بي نظير بود بار ديگر به تحقق خواسته هاي انقلابي خود تاكيد كردند.
مردم يمن با سر دادن شعارهايي از جمله «هيهات مناالذله»، «كل يوم عاشورا و كل ارض كربلا» اظهار داشتند كه انقلابيون روش امام حسين(ع) را در پيش گرفته اند و با رژيمي مبارزه مي كنند كه روش ظالمان در تمام زمان ها را در پيش گرفته است.
انقلابيون يمن تاكيد كردند كه از كربلا مي توان در هر حادثه اي عبرت گرفت و عاشورا هميشه تاريخ مبارزه با باطل خواهد بود.
مردم يمن افزودند، همچون امام حسين(ع) مقاومت خواهيم كرد و تا پيروزي انقلاب به راه خود ادامه خواهيم داد.
همچنين منابع آگاه يمن اعلام كردند كه پس از كشته و زخمي شدن بيش از 100 نفر از مردم بي گناه تعز به دست هواداران علي عبدالله صالح مردم اين شهر و شهرهاي ديگر يمن با برگزاري تظاهرات حملات نيروهاي حكومتي را محكوم كرده و از جامعه جهاني خواسته اند به منظور پايان دادن به كشتارهاي وحشيانه مزدوران عبدالله صالح در تعز وارد عمل شوند.
شركت كنندگان در تظاهرات سكوت بين المللي و منطقه اي نسبت به ارتكاب چنين جرايم ضدانساني در شهر تعز را به شدت محكوم كردند.
اين در حالي است كه معاون وزير اطلاع رساني يمن با انتقاد شديد از امير قطر او را به حمايت مالي و تسليحاتي از اقدامات مسلحانه و فتنه انگيزي در يمن متهم كرد.
وي با متهم كردن امير قطر به ريختن خون ملت يمن خواستار مجازات او شد. از سوي ديگر عبد ربه منصور هادي جانشين علي عبدالله صالح دستور تشكيل كميته امور نظامي تحقيقات امنيتي و ثبات را در يمن صادر كرد.
اين كميته براي تحقق امنيت و ثبات تشكيل شده است.

 



تظاهرات مردم تركيه عليه آمريكا و اردوغان به حمايت از دولت سوريه

اتحاديه جوانان تركيه در اعتراض به سياست هاي حزب حاكم عدالت و توسعه در قبال سوريه در آنكارا تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري آناتولي، اتحاديه جوانان تركيه در اعتراض به سياست هاي حزب عدالت و توسعه و آمريكا در قبال سوريه در آنكارا پايتخت اين كشور تظاهرات كرده و با سر دادن شعارهاي ضدآمريكايي به سمت سفارت ايالات متحده راهپيمايي كردند.
رئيس اتحاديه جوانان تركيه در يك سخنراني ضمن انتقاد از سياست هاي دولت تركيه در قبال سوريه گفت: مردم سوريه مردمي با استقامت، قدرتمند و وفادار به بشار اسد رئيس جمهور خود هستند.
وي همچنين از سفر خود به دمشق به درخواست اتحاديه جوانان سوريه به منظور اعلام حمايت خود از اين كشور در روز 15 دسامبر (24 آذر) خبر داد. يكي ديگر از اعضاي جوانان تركيه نيز گفت: آمريكا به بهانه وجود تسليحات كشتار جمعي عراق را اشغال كرد و هم اكنون نيز به بهانه دموكراسي مي خواهد به سوريه حمله كند اما اجازه نخواهيم داد كه در اين مملكت خوني به زمين ريخته شود. همچنين «مصطفي كامالاك» رهبر حزب سعادت تركيه از سياست خارجي حزب عدالت و توسعه به رهبري رجب طيب اردوغان و مداخله غربي ها در امور داخلي سوريه انتقاد كرد.
وي اظهار داشت: غرب يك بازي كثيف در قبال سوريه را آغاز كرده و تركيه را به سمت وقوع يك جنگ در منطقه خاورميانه سوق داده است. رهبر حزب سعادت تركيه تاكيد كرد، تركيه مقر غرب شده و از تمام مردم مي خواهم در مقابل سياست هاي حزب عدالت و توسعه ايستادگي كنند.
از سوي ديگر در جريان عمليات يگان هاي ارتش سوريه تعدادي از اتباع تركيه دستگير شده و در بازجويي هاي خود اعتراف كردند كه جزو ده ها نيروي ارتش تركيه هستند كه با اطلاع و تشويق حكومت تركيه وارد سوريه شده و در عمليات عليه دولت دمشق مشاركت داشته اند.
اخباري در محافل امنيتي وجود دارد مبني بر اين كه، تركيه مسئول فعال كردن و كنترل 80 درصد مهاجمان مسلح در داخل سوريه است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14