(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26 آذر 1390- شماره 20098

پروژه 16 ساله اي كه هنوز عملياتي نشده است
آسفالت 88 درصد از راه هاي روستايي خراسان رضوي
مدير عامل شركت آب منطقه اي استان:11 سد مخزني بزرگ در استان كرمانشاه در دست ساخت است
ايران در كيهان
بقاع امامزادگان البرز نياز به بازسازي دارد
مدير كميته امداد امام خميني ميبد: 75 درصد برنامه هاي اشتغال ميبد عملياتي شد
رتبه نخست صيد ميگو در كشور به هرمزگان اختصاص دارد
باسوادي 97 درصدي جمعيت 10 تا 49 ساله همدان
آغاز ساخت 5 بند خاكي در بيارجمند
استفاده از ظرفيت بسيج براي ساختن ايران اسلامي
احياي و4200رقبه موقوفه در مازندران
نماينده مجلس شوراي اسلامي: كرج صاحب 5 دانشگاه جديد مي شود
راه اندازي پايگاه اينترنتي قرآني در يزد
احياي لاك پشت مرده توسط ملوانان قشمي
شيرخواره 15 روزه تنكابني حامي يك بچه يتيم شد
مجوز بلندمرتبه سازي در حريم زاينده رود صادر نمي شود



پروژه 16 ساله اي كه هنوز عملياتي نشده است

پروژه عظيم و بزرگ فاضلاب شهرستان بابل تقريبا از 1374 كليد خورد و متأسفانه پس از گذشت حدود 16 سال هنوز عملياتي نشده است.
در زمان كليد خوردن طرح، نگارنده حضور داشت و مسئولان وقت از هزينه سنگين اين پروژه كه قرار بود توسط بانك جهاني تأمين شود خبر دادند. ولي متأسفانه اين هزينه هم به پايان رسيده و دوباره رقمي ديگر تحت قالب طرح ملي و... تأمين شد اما هنوز اين پروژه اجرائي نشده است.
گفتني است؛ شهر بابل به دليل موقعيت جغرافيائي خاصي كه دارد (مانند كاسه) هميشه با مشكل آب هاي سطح الارضي مواجه است.
لذا ضرورت احداث پروژه فاضلاب شهري از كارهاي حياتي براي مسائل زيست محيطي شهروندان است و اين امر نوعي نگراني براي مسئولان شهري به وجود آورده است چنان كه سخنگوي شوراي شهر بابل از سرعت بخشيدن به اين طرح ياد كرد و از هم اكنون ضمن اعلام خطر براي شهر بابل هر نوع ناهنجاري سياسي و اجتماعي را در آينده نزديك دور از انتظار ندانست.
بنابراين گزارش آن گونه كه كارشناسان امور آب و فاضلاب بابل مي گويند بخشي از اين طرح در بابل راه اندازي شده است كه مي بايست شهروندان براي اجرايي شدن آن ثبت نام و كار اجرايي را انجام دهند و بقيه طرح هم بايد با تزريق پول ملي اجرايي شود.
در هر صورت شهر بابل نياز به سرعت بخشيدن به اين طرح دارد و هر سازمان يا نهادي كه مسئول مستقيم اين پروژه مي باشد بايد در عملياتي سازي آن عجله كنند؛ چون هر چه زمان بگذرد فرصت جبران آن سخت خواهد بود.
بابل- خبرنگار كيهان

 



آسفالت 88 درصد از راه هاي روستايي خراسان رضوي

مشهد - خبرنگاركيهان:
سرپرست اداره كل راه و ترابري خراسان رضوي از آسفالت 15/88 درصد راه هاي روستاهاي بالاي 50 خانوار اين استان خبر داد.
ابراهيم صنيعي با بيان اين مطلب افزود: 14هزار و 152كيلومتر از مجموع 21هزار كيلومتر راه هاي موجود خراسان رضوي، راه روستايي است كه 6 هزار و 376 كيلومتر آن مربوط به روستاهاي بالاي 50خانوار مي باشد.
وي با بيان اينكه، از سوي وزارت راه و شهرسازي تا پايان سال 92 به عنوان نهضت آسفالت راه هاي روستايي نام گذاري شده و براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته پايان سال 92 جشن آسفالت كامل روستاهاي بالاي 50 خانوار در استان برگزار خواهد شد، تصريح كرد: پس از آن نيز براي روستاهاي بالاي 20خانوار برنامه ريزي مي شود.
سرپرست اداره كل راه و ترابري خراسان رضوي اظهار داشت: هزار و 794 روستاي بالاي 50 خانوار دراستان وجود دارد كه 417 روستا از اين دست، فاقد راه آسفالته هستند و هم اكنون 340 پروژه راه روستايي از محل اعتبارات ملي و 179پروژه نيز از محل اعتبارات استاني درحال احداث است.

 



مدير عامل شركت آب منطقه اي استان: 11 سد مخزني بزرگ در استان كرمانشاه در دست ساخت است

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
11 سد بزرگ مخزني در استان كرمانشاه در حال ساخت و 15 سد ديگر در دست مطالعه است.
مديرعامل شركت آب منطقه اي استان كرمانشاه در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: از 11 سد بزرگ مخزني دو سد زاگرس و آزادي به مرحله آبگيري رسيده و سد تنگه حمام نيز در آستانه آبيگري است.
مهندس كهريزي در بخشي از سخنانش به ميزان بارندگي هاي سال جاري نسبت به سنوات قبل اشاره كرد و گفت: ميزان بارندگي هاي امسال تا پايان آبان ماه 124 ميلي متر بود كه اين رقم نسبت به سال قبل وضعيت مطلوبي داشته است.
وي افزود: 90 درصد از آبهاي سطحي استان صرف امور كشاورزي و تنها 10 درصد از اين آبها در حوزه شرب و فعاليت هاي شيلاتي مصرف مي شود.
مديرعامل شركت آب منطقه اي كرمانشاه در ادامه به تامين آب بلندمدت شهر كرمانشاه اشاره كرد و اظهار داشت: پروژه عظيم سد گاوشان در آينده نزديك مهم ترين منبع تامين آب شرب كرمانشاه منظور مي شود كه در صورت تامين اعتبار لازم اين طرح در سال 91 به بهره برداري مي رسد.
وي تصريح كرد: كل اعتبار مورد نياز براي اجراي طرح آبرساني بلند مدت به شهر كرمانشاه يك هزار و 600 ميليارد ريال بوده است كه تاكنون 200 ميليارد ريال از اين اعتبار پرداخت شده است.

 



ايران در كيهان

آماده سازي فرودگاه
گناباد- خبرنگار كيهان: مديرعامل فرودگاه هاي كشور گفت بايد هر چه زودتر فرودگاه گناباد آماده شود و حداقل پروازهاي آموزشي در آن انجام شود.
محسن اسماعيلي در حاشيه بازديد از فرودگاه گناباد اظهار داشت: توسعه فرودگاه يا مجهز شدن آن به سيستم لايتنيك و يا كانال تأسيسات جزء اولويت هاي فرودگاه گناباد نيست و بايد از دستور كار پيمانكار و مشاور ساخت اين پروژه خارج شود.
مبارزه با آفت مگس مديترانه
بابل- خبرنگار كيهان: مديرجهاد كشاورزي بابل گفت با توجه به اهميت مبارزه با افت مگس مديترانه اي با تشكيل 41 اكيپ كارشناسي و بازديد باغات و مبارزه با نصب 390 تله مك فل تعداد 42 هزار و 431 مگس ميوه شكار و مبارزه با آفت مگس مديترانه اي به روش بيت اسپري به تعداد 330 هزار و 493 اصله انجام شد.
مسعود غلامي تصريح كرد: مقدار دو هزار و 640 ليتر پروتئين و هيدروليزات و 3 هزار ليتر سم مالاتيون و 390 عدد تك مك فل از سوي اين مديريت رايگان توزيع شده است.
ساخت دستگاه هشداردهنده
كاشان- خبرنگار كيهان: دستگاه هشداردهنده گرفتگي و انسداد لوله هاي فاضلاب به دست كارشناسان شركت فشارشكن كاشان و شركت آب و فاضلاب كاشان ساخته شد.
اين دستگاه كه به روش الكترومكانيكال طراحي و اجرا شده قادر است پس از نصب در ابتداي خط لوله به محض بروز مشكل پس زدگي فاضلاب، هشدار داده و مجريان امر را باخبر سازد.
رشد 65 درصدي كمك مردمي
يزد- خبرنگار كيهان: معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد امام خميني استان يزد از رشد 65 درصدي كمك هاي حاميان خير استان يزد در كمك به ايتام تحت حمايت اين نهاد خبر داد. مهدي حجازي مهريزي اظهار داشت: در سال جاري تعداد حاميان طرح اكرام ايتام نسبت به سال گذشته رشد 54 درصدي داشته و تاكنون حدود 10 هزار و 203 حامي خير حمايت 2 هزار و 500 يتيم تحت حمايت را عهده دار شده اند و اميدواريم كه اين روند رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد.
تصويب طرح جامع
شهركرد- خبرنگار كيهان: در جلسه كارگروه امور زيربنايي و شهرسازي چهارمحال و بختياري طرح جامع شهر بلداچي به تصويب رسيد.
مديركل مسكن و شهرسازي استان با اشاره به اينكه مراحل تهيه طرح جامع شهر بلداجي از سال 1386 شروع شده است افزود: اين طرح با اعتباري بالغ بر 270 ميليون ريال مورد تصويب قرار گرفت.
مهندس علي ابراهيمي اضافه كرد: مساحت حريم پيشنهادي هزار و 448 هكتار و جمعيت پيشنهادي اين طرح 14 هزار و 178 نفر است.
تجليل از كاركنان معلول
تبريز- خبرنگار كيهان: طي مراسمي از 16 تن از كاركنان معلول دانشگاه تبريز تقدير شد. در اين آيين رئيس دانشگاه تبريز در خصوص جايگاه ويژه معلولين دانشگاه در پيشبرد اهداف اين مركز آموزش علمي، معلولين، مطالبي را ايراد كردند و در پايان مورد تقدير و تحليل قرار گرفتند.
تصميمات ابلاغي به پليس
خرم آباد- خبرنگار كيهان: دادستان خرم آباد گفت: به منظور تشديد برخورد با كيف قاپ ها و افزايش اقدامات پيشگيرانه از كيف قاپي، تصميم هاي جديدي اتخاذ و به پليس ابلاغ شده است.
قاضي سعيد رازاني گفت: به نيروي انتظامي تاكيد شده نسبت به افزايش گشت هاي سطح شهر و رسيدگي سريع به شكايات مراجعان در اين زمينه اقدام كند.
دادستان افزود: به منظور پيشگيري از كيف قاپي، نيروي انتظامي و مأموران راهنمايي و رانندگي با موتورسواران فاقد گواهينامه، پلاك، بيمه نامه و مرتكبان حركات نامتعارف كه موجب اخلال در نظم مي شوند و آرامش مردم را سلب مي نمايند برخورد مي كنند.
نصب كنتور الكترومغناطيسي
قم- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم گفت: تاكنون 35 كنتور الكترومغناطيسي براي مشتركان پرمصرف در قم نصب شده است.
عبدالحميد توكلي بينا افزود: اين كنتورها به سيستم ارسال داده از طريق پيام كوتاه هستند و به طور روزانه ميزان مصرف آب اشتراك را ارسال مي كنند.
وي هدف اصلي از نصب و راه اندازي كنتورهاي الكترومغناطيسي آب مجهز به سامانه قرائت از راه دور را قرائت دقيق و مستمر كنتورهاي مشتركان پرمصرف و رصد ميزان مصرف آنها ذكر كرد و افزود: باتوجه به اينكه احتمال خرابي كنتورهاي مكانيكي در اشتراك هاي با مصرف بالا زياد است استفاده از كنتورهاي الكترومغناطيسي در اين اشتراك ها ضروري است.
پاتوق كارآفريني
درچه- خبرنگاركيهان: خانه جوان اصفهان با همكاري مؤسسه سلام و سلامت سپاهان پاتوق كارآفريني در باغ قوشخانه اصفهان برگزار كرد در اين پاتوق صاحب نظران بحث كارآفريني افراد جوياي كار را راهنمايي مي كنند. همچنين در اين پاتوق به 6نفر از كارآفرينان برتر جوايزي اهدا شد.
همايش آسيب شناسي بازي هاي رايانه اي
شاهرود- خبرنگاركيهان: همايش آسيب شناسي بازي هاي رايانه اي با هدف تحليل و بررسي هاي موجود در ايران، در تالار شقايق هاي دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار شد.
در اين همايش يكي از كارشناسان بازي هاي رايانه اي گفت: اين بازي ها به بي اعتبار كردن مفاهيم اسلامي و دور كردن جوانان و نوجوانان از اعتقادات ديني سوق مي دهد. همچنين ناهنجاري هاي اجتماعي و بي بند و باري را نوعي افتخار جلوه مي دهد.
اشتغال معلولان
طبس- خبرنگاركيهان: مدير بهزيستي طبس گفت: از ابتداي سال جاري در طبس براي 20نفر از معلولين شهرستان كاريابي و آنها جذب بازار كار شده اند.
وي با بيان اينكه در شهرستان طبس كار ساده بسيار كم است گفت: در سامانه اشتغال 900نفر از معلولين بهزيستي طبس ثبت نام كرده اند كه در صورت رعايت قانون از سوي دستگاه هاي دولتي شهرستان درخصوص 3درصد اشتغال سهميه معلولان خيلي از مشكلات اين قشر جامعه حل خواهد شد.
كاهش سرانه فضاي سبز
كرج- خبرنگاركيهان: شهردار كرج گفت: به رغم اينكه 30هكتار به فضاي سبز شهر افزوده شده اما به دليل رشد جمعيت كرج سرانه فضاي سبز در اين شهر كاهش يافته است. سيدعلي آقازاده افزود: به منظور افزايش فضاي سبز كرج، مديران مناطق مختلف شهرداري اقدامات لازم براي احداث بوستان ها انجام داده اند.

 



بقاع امامزادگان البرز نياز به بازسازي دارد

كرج- خبرنگاركيهان:
80درصد بقاع متبركه امامزادگان استان البرز نياز به بازسازي دارند.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان البرز در نشست خبري با خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: تنها بقاع سه امامزاده مشهور از مجموع امامزادگاني كه در اين استان وجود دارند داراي درآمد كافي هستند و هزينه نگهداري قبور بيشتر امامزادگان استان البرز از اين سه امامزاده تأمين مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين ابوالفضل بني احمدي افزود: درحال حاضر ساختمان بسياري از امامزاده ها به تعميرات اساسي نياز دارد و حتي تعدادي از آنها در وضعيت نامطلوبي قرار دارند كه در اين راه كمك هاي مردم و همكاري اداره ميراث فرهنگي مي تواند راهگشا باشد.
اين مسئول بيان كرد: اداره ميراث فرهنگي، بقاع بسياري از امامزاده ها را جزء ميراث فرهنگي دانسته و ما نمي توانيم درخصوص تعميرات و احياي آنها اقدامي انجام دهيم و تنها با همت و همراهي اين اداره است كه مي توان به ترميم و بازسازي امامزادگان پرداخت. بني احمدي از اجراي طرح جامع امامزادگان استان البرز خبر داد و اظهار داشت: ايجاد مراكز فرهنگي، ايجاد ابنيه علمي و دانشگاهي، مذهبي، دارالشفاء، مركز مشاوره از برنامه هاي اين اداره در طرح جامع است.

 



مدير كميته امداد امام خميني ميبد: 75 درصد برنامه هاي اشتغال ميبد عملياتي شد

يزد- خبرنگار كيهان:
مدير كميته امداد امام خميني شهرستان ميبد از عملياتي شدن 75 درصد برنامه هاي پيش بيني شده در حوزه اشتغال و خودكفايي ميبد در سال جاري خبر داد.
غلامرضا فلاح در سومين جلسه شوراي حمايتي امداد شهرستان ميبد گفت: براساس قانون پنجم توسعه كشور، توانمندسازي و خوداتكايي مددجويان و خروج تدريجي 10 درصد از مددجويان تحت پوشش از سياست هاي نهادهاي حمايتي به ويژه كميته امداد است.
وي در راستاي اشتغال زايي براساس برنامه پيش بيني شده در سال جاري 619 فرصت شغلي در ميبد با اعتباري بالغ بر 28 ميليارد ريال پيش بيني شده كه تا به حال 75 درصد برنامه هاي پيش بيني شده در حوزه اشتغال و خودكفايي عملياتي شده است.
دبير شوراي حمايتي و توانمندسازي شهرستان ميبد افزود: 120 طرح خودكفايي با سرانه 10 ميليون تومان از منابع قرض الحسنه بانكي با كارمزد 4 درصد و بازپرداخت 7 ساله پيش بيني شده و تاكنون 97 پرونده براي متقاضيان واجدالشرايط تشكيل شده است.
فلاح راه اندازي نرم افزار بانك اطلاعات جامع محرومين شهرستان ميبد را براي اولين بار در كشور، در جهت ساماندهي محرومين و سطح بندي آنان مهم دانست و افزود: با اين نرم افزار مي توان در پيشگيري از ادامه فعاليت متكديان كه خدمات موازي دريافت مي كنند جلوگيري كرد.

 



رتبه نخست صيد ميگو در كشور به هرمزگان اختصاص دارد

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
استان هرمزگان باتوجه به فرصت 35روز تمام شده صيد ميگو، داراي رتبه اول صيد ميگو در كشور است.
معاون صيد و بنادر شيلات هرمزگان زمان مجاز براي صيد ميگو را 35روز بيان كرد و افزود: دو هزار و 300صياد هرمزگاني با 200فروند لنج، مجاز به صيد ميگو در محدوده آب هاي شهرستان سيريك در شرق استان تاتولا در قشم در جنوب غربي هرمزگان هستند.
محبي پيش بيني كرد: صيادان اين استان امسال حدود هزار و 480 تن ميگوي موزي و سر تيز صيد كنند.
سال89 حدود هزار تن ميگو از آب هاي هرمزگان صيد شد.
استان هرمزگان با هزار و 430كيلومترمربع ساحل و 22بندر صيادي مقام نخست صيد آبزيان را در كشور دارد.

 



باسوادي 97 درصدي جمعيت 10 تا 49 ساله همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون سوادآموزي آموزش و پرورش استان همدان گفت: بيش از 97 درصد جمعيت هدف شامل افراد 10 تا 49 ساله استان باسواد هستند.
ضياءالدين خورنگ افزود: ميانگين باسوادي جمعيت هدف در سطح كشور نيز 94 درصد برآورد شده كه استان همدان نرخ بالاتري را به خود اختصاص داده است.
وي ادامه داد: تا پايان برنامه پنجم توسعه بايد نرخ بي سوادي در جمعيت 10 تا 49 ساله كشور به صفر برسد و جشن باسوادي در تمام نقاط ايران برپا شود.
وي ادامه داد: نرخ باسوادي در كل جمعيت استان نيز
4/86 درصد است كه در مناطق شهري اين نرخ 3/91 درصد و در مناطق روستايي
4/78 درصد برآورد شده است.
همچنين در جمعيت مردان استان، نرخ باسوادي 2/89 درصد است و در جمعيت زنان 44/80 درصد اعلام مي شود.

 



آغاز ساخت 5 بند خاكي در بيارجمند

شاهرود- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شاهرود از آغاز ساخت بند خاكي در منطقه بيارجمند اين شهر خبر داد.
مجيد زماني اعتبار اين پروژه را 2ميليارد و 435 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: اين مبلغ از محل اعتبارات استاني تامين شده است.
وي كنترل سيلاب و تغذيه سفره هاي آب زيرزميني منطقه را از اهداف احداث اين بندهاي خاكي اعلام كرد و گفت: با توجه به حجم مخزن هر بار تا 349 هزار مترمكعب سيلاب د راين بندها ذخيره مي شود و از خسارات احتمالي سيلاب هاي فصلي در پايين دست جلوگيري مي شود..

 



استفاده از ظرفيت بسيج براي ساختن ايران اسلامي

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه نينواي گلستان در همايش نخبگان و انديش ورزان اهل سنت خواستار استفاده از ظرفيت بسيج براي ساختن ايران اسلامي شد.
سرتيپ دوم پاسدار «محمدحسين بابايي» در همايش نخبگان و انديش ورزان اهل سنت شرق استان گلستان كه در گنبدكاووس برگزار شد، ضمن اعلام مطلب فوق گفت: هدف بسيج ساختن جامعه اسلامي است و همه به ويژه نخبگان مي توانند به تحقق اين هدف كمك كنند.
وي، هدف از راه اندازي سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فن آوري سپاه را سازماندهي فعالان، نخبگان و انديش ورزان جامعه در جهت استفاده صحيح از ايده ها و استعدادهاي آنان براي ساختن جامعه اسلامي و تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله كشور برشمرد.
بابايي همچنين با اشاره به تاثيرگذاري بيشتر نخبگان، انديش ورزان و خواص بر افراد جامعه در مقايسه با ساير اقشار، افزود: براساس آموزه هاي ديني، اين قشر بايد نسبت به سرنوشت ساير افراد جامعه و كشور احساس مسئوليت كنند.
وي در بخش ديگر سخنان خود همچنين با اشاره به پيشرفت هاي ايران اسلامي در بخش هاي مختلف طي سال هاي اخير، افزود: اين پيشرفت ها حاصل لطف خدا و تلاش و كوشش ملت به ويژه نخبگان و جوانان جامعه بوده است كه امروز ايران را به الگويي براي ساير كشورها تبديل كرده است.

 



احياي و4200رقبه موقوفه در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه استان مازندران از احياء 4هزار و 200رقبه از موقوفات اين استان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين سيف الله سهرابي در جمع كارشناسان اوقاف و امور خيريه استان با اشاره به مطلب فوق گفت: از جمله وظايف اصلي امور اوقافي احياء موقوفات و افزايش رقبات هر موقوفه در جاي جاي استان است.
وي افزود: هر موقوفه در حقيقت نشان دهنده حيات داشتن واقف آن است و واقفين خيرانديش با نيات پاك و خالص اموال و دارائي هاي خود را وقف كردند، براي اينكه تا ابد ماندگار بماند و عوايد حاصل از آن طبق نيات آن خدمات رساني به جامعه و اجتماع شود.

 



نماينده مجلس شوراي اسلامي: كرج صاحب 5 دانشگاه جديد مي شود

كرج- خبرنگاركيهان:
پنج دانشگاه جديد در كلانشهر كرج به لحاظ استان شدن و قابليت هايي كه دارد ساخته و يا در حال ساخت است.
نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي در آيين تجليل از برگزيدگان مسابقه هاي علمي پرورشي دانش آموزان و فرهنگيان، دانشگاه هاي علوم پزشكي و محيط زيست را از جمله مراكز علمي جديدالاحداث و يا درحال ساخت خواند و گفت: هم اكنون دانشگاه محيط زيست با 800 دانشجو و اعتبار دريافت شده در حال فعاليت است و گسترش هم خواهد يافت.
عزيز اكبريان ساخت دانشگاه فني و مهندسي البرز، پرديس دانشگاه شهيد بهشتي و دانشگاه علوم تحقيقات دانشگاه آزاد را نيز از ديگر مراكزي دانست كه موافقت نامه هاي آنها گرفته شده و تا سال آينده ساخته مي شوند.

 



راه اندازي پايگاه اينترنتي قرآني در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
مديركل اداره اوقاف و امور خيريه استان يزد از راه اندازي سامانه الكترونيكي قرآني در اين استان خبر داد.
حجت الاسلام محمدمهدي حاتمي با اشاره به راه اندازي پايگاه اينترنتي قرآني در استان يزد همزمان با ايام محرم الحرام، اظهار داشت: هدف از راه اندازي اين سامانه، ترويج فرهنگ غني قرآن و اطلاع رساني و انعكاس فعاليت ها و مسابقات مختلف قرآني براي نسل جوان است.
وي افزود: اين سامانه الكترونيكي فرصتي براي مطرح كردن فعاليت هاي مختلف قرآني براي عموم مردم استان دارالعباده ايجاد مي كند.
حاتمي در مورد محتواي اين سامانه الكترونيكي افزود: اين پايگاه اينترنتي شامل بخش هاي متنوع صوت و نواهاي قرآني، تصاوير مسابقات قرآني، كليپ ها و تصاوير مذهبي مرتبط با قرآن كريم است.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد، اطلاع رساني زمان و مكان برگزاري مسابقات قرآني را از ديگر محتويات اين سامانه قرآني برشمرد و اظهار داشت: از اين پس فرآيند ثبت نام و شركت در مسابقات قرآني نيز از طريق اين سامانه انجام مي شود.
حاتمي ادامه داد: جامعه قرآني مي توانند اطلاعات و اخبار مربوط به مسابقات قرآن را در اين سايت مشاهده كنند و استفاده از آن براي عموم آزاد است.

 



احياي لاك پشت مرده توسط ملوانان قشمي

قشم- خبرنگاركيهان:
در يك اتفاق نادر لاك پشت مرده توسط ملوانان يك لنج صيادي در قشم احيا شد.
لنج صيادي صلاح الدين كه براي صيد به دريا رفته بود بعد از جمع آوري تورهاي خود در دريا متوجه وجود لاك پشت عظيم الجثه سبز در صيد خود شد.
ناخدا محمد ملاحي ناخداي لنج گفت؛ بعد از تخليه تور ماهي متوجه وجود لاك پشت سبز بزرگي در تور خود شدم كه لاك پشت به واسطه فشار تور و حجم ماهيان خفه شده بود.
وي افزود: چون موضوع آن لاك پشت براي من جدي و نگران كننده بود پس از 30 دقيقه تلاش توسط ديگر ملوانان لنج موفق به احيا و نجات لاك پشت سبز در حال انقراض شديم.
ناخداي لنج افزود؛ با انجام كارهاي اوليه احيا كه شامل بالا بردن دست و پاها و وارد كردن آب به داخل دهان لاك پشت و خارج كردن آن بود موفق شديم عمليات احيا را انجام داده و سرانجام پس از سي دقيقه تلاش، لاك پشت زنده شد و بعد از چند دقيقه حيوان را در آب هاي خليج فارس رها كرديم.

 



شيرخواره 15 روزه تنكابني حامي يك بچه يتيم شد

تنكابن- خبرنگار كيهان:
يك خانواده تنكابني در اقدامي ارزشمند نام نوزاد 15 روزه خود را به عنوان حامي يك بچه يتيم در فهرست حاميان فرزندان ايتام در كميته امداد امام خميني اين شهرستان ثبت كردند.
مدير كميته امداد امام خميني تنكابن با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين خانواده محترم كه ساليان سال صاحب فرزند دختر نبودند، سرانجام به لطف الهي صاحب دختري به نام «زهرا-ف» شدند؛ لذا نذرشان را كه قبولي سرپرستي يك نفر از ايتام شهرستان بود با مراجعه به اين نهاد ادا كردند.
سيدموسي رحماني افزود: اين خانواده علاوه بر سهم خود ماهانه نيز سهم دختر را با اين نيت به اين نهاد پرداخت مي كنند.

 



مجوز بلندمرتبه سازي در حريم زاينده رود صادر نمي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
زاينده رود از ويژگي هاي منحصر به فرد شهر اصفهان است و براساس طرح تفصيلي جديد، مجوز بلندمرتبه سازي در حريم رودخانه صادر نمي شود.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اين مطلب گفت: باتوجه به طرح تفصيلي جديد، بحث بلندمرتبه سازي در تمامي مناطق شفاف شده است و شهروندان مي توانند با مراجعه به شهرداري منطقه خود از ارتفاع محدوده منزل خود اطلاع يابند.
ابوالفضل قرباني افزود: چهارباغ و زاينده رود دو محور تاريخي و مهم شهر اصفهان هستند و به دليل حساسيت در اين دو محور مجوز بلندمرتبه سازي صادر نمي شود.
قرباني گفت: بلندمرتبه سازي در مناطق مختلف شهري متفاوت است و در مناطق تاريخي، ميزان ارتفاع ساختمان ها محدود است همچنين در شمال و جنوب رودخانه زاينده رود نيز ارتفاع متفاوت و محدود است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14