(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26 آذر 1390- شماره 20098

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لطفاً منفجر نشويد! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
اسكناس (گفت و شنود)
پاسخ پزشكيان و كواكبيان به خاتمي : اصلاحات در انحصار كسي نيست تحريم انتخابات معنا ندارد
تاكيد بر گسترش مراودات قضايي ايران و عراق
رياست مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه:
حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه نقش صيانت از دستگاه قضايي را به عهده دارد
شيرين عبادي : اين تن بميره نفت ايران را تحريم كنيد ! (خبر ويژه)
دروغ هاي BBC و راديو فردا به روايت كنتورچي كلافه! (خبر ويژه)
اخراج كاركنان VOA زير سر جمهوري اسلامي است! (خبر ويژه)
صف آرايي اقليت مجلس درباره اشباح تحريم چي (خبر ويژه)
روزنامه اتريشي: ايران باز هم آمريكا را تحقير كرد (خبر ويژه)



لطفاً منفجر نشويد! (يادداشت روز)

1- پرچم آمريكا روز پنج شنبه گذشته در بغداد پايين كشيده شد و به «غلاف» رفت. نظاميان آمريكايي در حضور لئون پانه تا وزير دفاع، پرچم آمريكا را در جعبه مخصوص كه آن را غلاف مي خوانند گذاشتند و با خود بردند. مثل همان 4500 كشته اي كه در اين 9 سال، جعبه زدند و با خود بردند. 1500 ميليارد دلار، كمترين رقمي است كه مقامات رسمي به عنوان هزينه اردوكشي به عراق عنوان كرده اند، يعني يك دهم كل كسري بودجه و بدهكاري 15 هزار ميليارد دلاري دولت آمريكا به عنوان بدهكارترين دولت دنيا. برخي محافل مجموعه هزينه هاي دو جنگ شكست خورده عراق و افغانستان را تا 5 هزار ميليارد دلار برآورد مي كنند. خروج بي سروصدا از خاك عراق با بي سرو ساماني كم نظير اقتصاد و سياست داخلي آمريكا مقارن شده است. در اين ميان، دو حزب اصلي حاكم بر كاخ سفيد و كنگره در وضعيت «آچمز» به سر مي برند و هر يك ديگري را مسبب وضعيت بغرنجي مي دانند كه در طول 66 ساله پس از جنگ جهاني دوم بلكه از يكصد سال پيش نظير نداشته است. كدام ديوانه در آمريكا، ابرقدرت دنيا را از بلنداي قدرتي كه در شروع قرن جديد ميلادي (سال 2001) ايستاده بود، به اين حضيض هل داد؟ اين سوال، پرسش مهمي است كه بدون پاسخي درخور، روز سه شنبه گذشته از سوي «زبيگنيو برژينسكي» مشاور اسبق امنيت ملي و در اتاق فكر «شوراي آتلانتيك» با حضور جمعي از استراتژيست ها مطرح شد. برژينسكي در كنار گري سيك يكي از دو مشاور امنيت ملي پرآوازه آمريكاست.
اما پرسش ها يكي دو تا نيست. جاي سوال دارد كه چرا «پانه تا» وزير دفاع آمريكا (رئيس سابق سازمان سيا) بي سرو صدا و بدون اعلام رسمي به بغداد رفت تا در مراسم غلاف گذاري پرچم آمريكا شركت كند؟ چرا با سرافرازي و افتخار نه؟! نه تنها مردم عراق براي فرستاده ويژه اوباما هورا نكشيدند بلكه نظاميان عراقي پس از تحويل گرفتن يكي از 505 پايگاه نظامي تحت اشغال تفنگداران پنتاگون، پايكوبي هم كردند. حاصل ياغي گري اعتبارسوز براي آمريكا و گسيل 170 هزار نظامي به عراق چه بود؟ روي كار آمدن دوستان اسلامگراي ايران در پارلمان و دولت عراق براي دومين بار؟! ماجراي عراق چه قدر اعتماد به نفس آمريكايي ها را پودر كرد و در بيابان هاي بغداد به خاك سپرد؟ اين كدام اراده است كه قدرت و فناوري برتر آمريكا را يكي پس از ديگري در كشورهاي منطقه دفن مي كند؟ آقاي گري سيك پاسخي براي اين پرسش دارد اما قبل از آن بايد سخنان پانه تا را در بغداد مرور كنيم. او با اشاره به نظاميان كشته شده آمريكايي مي گويد «شايد جهانيان به آنچه ما در اين مراسم مي گوييم توجه چنداني نكنند و آن را به فراموشي بسپارند، اما هرگز آنچه را آنان كرده اند فراموش نمي كنند». به شعر بي وزن و قافيه مي ماند، نه!؟ اين عبارت را هم روزنامه واشنگتن پست نوشت و هم تركي الفيصل رئيس وقت استخبارات سعودي دو سال پيش عنوان كرد كه «آمريكا، عراق را در سيني طلايي به ايران هديه كرد». يعني آنها اين همه راه را كوبيده و آمده بودند تا پس از تحمل انبوه فلاكت ها، صدام -دشمن خبيث و جنايتكار ملت ايران- را به زير بكشند و دستاورد نهايي را تقديم ملت ايران كنند يا به قول جرج بوش، آمده بودند تا بعد از افغانستان و عراق، سروقت دشمني با ملت ايران بروند؟ چي فكر مي كردند و چي شد؟!
2- غير از كلمه قصاري كه تلويزيون بي بي سي از پانه تا نقل كرده، راديو فرانسه نيز عباراتي را از باراك اوباما در مراسم خوشامد گويي به نظاميان منتشر نموده است. به گزارش راديو فرانسه «اوباما به قيمت گزافي كه جنگ عراق در مدت نزديك به ده سال براي آمريكا داشته، اشاره كرد و گفت: من از آغاز با اين جنگ مخالف بودم. اكنون جنگي را به پايان مي بريم كه فاقد نقطه نهايي و سرنوشت ساز بوده است». آقاي اوباما البته تواضع به خرج مي دهد كه اين عبارت آخر را بيان مي كند. آمريكا با خروج از عراق يا تخليه افغانستان به همان نقطه 12-11 سال پيش بازنخواهد گشت و به نقطه اي دور و كور در تاريخ خود پرتاب مي شود. اگر غير از اين بود كاخ سفيد نبايد در مصر و تونس و بحرين و يمن و عربستان غافلگير شود و سال 2011 به عنوان سال سياه تاريخ آمريكا رقم بخورد. استراتژيست ها بهتر از همه اين نكته را دريافته اند.
سه شنبه گذشته، برژينسكي (مشاور امنيت ملي كارتر) در نشست «شوراي آتلانتيك» در واشنگتن شركت كرد. وي در اين نشست كه با حضور برنت اسكو كرافت (مشاور امنيت ملي جرالد فورد و بوش پدر) و جيمز جونز (مشاور امنيت ملي اوباما تا همين اواخر) همراه بود، گفت: «درگيري نظامي با ايران داراي ابعادي فاجعه آميز براي آمريكا خواهد بود». به گزارش دويچه وله از اين نشست «3 مشاور سابق كاخ سفيد در اين امر هم عقيده بودند كه جهان در يك نقطه عطف تاريخي از هنگام فروپاشي اتحاد جماهير شوروي در دو دهه پيش قرار گرفته و جنبش فراگير در خاورميانه نشانه اين دوره تاريخي است. برژينسكي در جمع مشاوران سابق كاخ سفيد گفت: ما نيازمند درك عميق تر از چالش هاي بين المللي هستيم كه آمريكا در پهنه جهان با آنها روبرو شده است. يكي از دلهره آورترين موضوعات اين است كه ما در مقايسه با گذشته، با چالش هاي پيچيده تري مواجه هستيم. برژينسكي كه در سال 2008 از نامزدي اوباما پشتيباني كرده بود، مي افزايد: ما در شرايط عجيبي به سر مي بريم. حزب حاكم (دموكرات) دچار انجماد شده و حزب بيرون از قدرت (جمهوري خواه) كاملا ديوانه شده است». به يك معنا، منظور برژينسكي اين مي تواند باشد كه فناوري هاي پيشرفته سيا و پنتاگون در برابر پيچيدگي هاي مد نظر وي «هنگ» كرده اند و در پاسخ تصميم سازاني كه در انتظار محاسبه و پاسخ هستند، صرفا EROR مي دهند؛ يعني اينكه جبران خرابكاري بلندپايگان سياسي- اطلاعاتي را مثلا نبايد از پهپاد زبان بسته RQ170 خواست!
3- سپر و جوشن دفاعي ملت ايران با سپرهاي دفاعي و جوشن هاي تكنولوژيكي رايج در جهان تفاوت دارد. اين روزها كه اخبار خوش پيروزي و ظفرمندي و شكست دسيسه هاي تو در توي دشمنان به تواتر منتشر مي شود، سزاوار است از عمق جان، كلمات نوراني حضرت باب الحوايج موسي بن جعفر عليه السلام را در دعاي جوشن صغير مرور كنيم كه از موضع عبوديت و فروتني تمام مي فرمايد «الهي! چه بسيار دشمني كه شمشير عداوت بر من كشيد و خنجر و نيزه و سنان دشمني از خشم و كينه تيز كرد و سم هاي كشنده براي قتل من آماده ساخت و تيرهايي را كه به دقت به هدف مي خورد به سوي من روانه كرد و چشم مراقبتش از من نخفت و در دل آرزو پروراند كه مرا رنج دهد و جرعه مرگ را به من بچشاند. پس تو به نيروي خويش مرا تاييد كردي و به ياري خود پشت مرا محكم ساختي و پس از آن همه تدارك و تجهيز دشمن، تندي تيغ او را به روي من كند كردي و خوارش ساختي و مرا به شرف و بزرگي بر او برتري دادي. و هرچه اساس مكر و حيله او را بر من محكم مي كرد، متوجه خود وي ساختي و به سويش بازگرداندي. آتش غضب او فرو ننشست و شعله كينه او خاموش نشد در حالي كه از شدت خشم، انگشت به دندان مي گزيد. پس سپاس تو را اي پروردگار مقتدري كه مغلوب نشود و اي بردباري كه شتاب نورزد. صلي علي محمد و آل محمد و اجعلني لنعمائك من الشاكرين لآلائك من الذاكرين».
4- ملت ما وقتي كلام اميرمؤمنان عليه السلام (اعر الله جمجمتك) را به جان خريد و سر به خدا سپرد، جوشن امنيت و پيروزي را به تن كرد. اين پيروزي هاي بزرگ بي سبب و واسطه نبود. اين فضيلت و افضليت را دشمنان ما شهادت مي دهند. مثل همين جملات گري سيك مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا كه در كوران فتنه انگيزي مدعيان اصلاح طلبي در سال هاي 87-7137 گفت؛ «خواست ما اين است كه دين در سياست دخالت نكند البته هركس بخواهد مي تواند آن قدر نماز بخواند و تسبيح بچرخاند كه پوست پيشاني و انگشت وي ضخيم شود. من در ايران روشنفكراني را ديدم كه اشاره هاي ما را دنبال مي كنند. آنها ششلولي بالا برده اند تا هركس و هرچه را با ما ناسازگار است، هدف قرار دهند از جمله ولايت فقيه را كه من فكر مي كنم تكنولوژي برتر ما را با اراده برتر خود در صحراي طبس دفن كرد». 21سال پس از آن سخنان، گري سيك و زبيگنيو برژينسكي و اسكو كرافت و جونز مي بينند كه نه فقط فناوري برتر بلكه تمام حيثيت و قدرت و نفوذ آمريكا مقهور بيداري اسلامي برآمده از ولايت مدبرانه امام خميني و امام خامنه اي شده است.
داخل پرانتز بايد گفت و گذشت. همان سالها كه سخنان گري سيك منتشر شد، يكي از همين حضرات ششلول بند بعدي (م-ن) به كيهان آمده بود و تحسين مي كرد كه گري سيك، عجب تعبير موشكافانه اي از اوضاع كرده است. او آن روزها يقين داشت كساني ششلول بند آمريكا و اسرائيل و انگليس شده اند و با حيثيت خود انتحار مي كنند تا شايد اراده مدفون آمريكا در طبس و لانه جاسوسي و... زنده شود. اما مدتي گذشت و ديديم «پول هاي نامشروع+ فرزند ناخلفي كه اكنون به آمريكا گريخته+ جاه طلبي برآورده نشده+ [...]» چنان مغز و جان و دل وي را پوسانده كه حاضر است گدايي راديو فردا و بي بي سي و جرس و امثال آنها را بكند و در ازاي آن، سرلوحه تبليغات بيگانه باشد ولو به قيمت- به زعم موهوم خود- پنجه كشيدن بر سيماي آفتاب. يعني آمريكا و انگليس را غسل داده و از خباثت در آورده بودند كه امثال اين آقا تبديل به سرباز اجاره اي كه نه، تروريست انتحاري آنها- در قواره برخي از همين سلفي ها و ريگي ها- شدند؟! بالاخره بايد در هر عصري مصاديقي براي «يا ايهاالذين آمنوا من يرتد منكم عن دينه...» پديدار شود يا نه؟ بماند كه اين جماعت در دوره ورشكستگي كامل آمريكا، خود را سر راه اجاره و بيگاري گذاشته اند و اعتنا كه نمي كني، خود را بيشتر به در و ديوار مي كوبند تا شايد كسي به آنها محل بگذارد! و اگر چنين نبود يكي مثل همين آقاي وارونه، سراغ آن رجل سياسي «تداركاتچي» نمي رفت و به او اقتدا نمي كرد، حال آن كه همان بازيگر فتنه، فروردين 88 در اسلامبول تركيه، دست راسموسن دبيركل ناتو (نخست وزير اسبق دانمارك) را به گرمي فشرد و عارش نيامد با كسي دست دوستي بدهد كه حامي كاريكاتورهاي اهانت آميز عليه پيامبر اعظم صلي الله عليه وآله وسلم بوده است. امان از درندگي جاه طلبي و مال دوستي كه به تصريح امام محمد باقر عليه السلام، درنده تر از گرگ به ايمان انسان مي تازند و به غارت مي برند.
5- جريان نفاق متظاهر به روشنفكري و اصلاح طلبي، ناتوان از مستوري دايمي است. دشمن كه تهديد به حمله نظامي مي كند، اينها به رسم «مرجفون» شروع به ارعاب و خالي كردن دلها مي كنند. دشمن كه تهديد به تحريم سياسي و اقتصادي مي كند، همين ها طرفدار تحريم انتخابات و كارشكني اقتصادي مي شوند و به انواع التهاب هاي سياسي و اقتصادي براي سلب ثبات از كشور دست مي يازند. مستكبران كه در جنگ رواني كم مي آورند يا خدشه در اعتبار خود مي دانند كه هر خزعبل سست و بي پايه اي را بر زبان جاري كنند، جماعت نفاق جديد به خاطر عقده هاي ناگشوده و عقيده هاي آلوده، مي پذيرند تا جور دشمن را بكشند. نوبت جنگ فرسايشي با «ايمان» و «اميد» و «اتحاد» ملت ايران كه مي رسد، همين جماعت خو كرده به خيانت، در پياده نظام ناتوي فرهنگي به صف مي شوند و قباي اسلام آمريكايي را به تن مي كنند تا به قول شيمون پرز «به نيابت از اسرائيل با جمهوري اسلامي بجنگند.»
اوباما و پانه تا درباره سربازان برگشت خورده خود از عراق اذعان دارند كه جهان اعتنا و توجهي به آنها ندارد. آيا زمامداران آمريكا با اين وصف، از ششلول بندها كه نه، از «عمله انتحاري ناتوي فرهنگي» با احترام ياد خواهند كرد؟! آنها چند بار از عبدالمالك ريگي و اسامه بن لادن با احترام ياد كردند كه بخواهند از تالي تلوهاي آنها ياد كنند؟ و آيا اين جماعت خود را خيلي ارزان- در حد چند «آفرين» انباشته از تحميق- نفروخته اند؟!
محمد ايماني

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤مبادا در پيروزي هايي كه شامل حال ما مي شود مغرور شويم. ما هرچه اتفاق مي افتد بايد از ناحيه خداوند بدانيم. اين جزء اعتقادات مبنايي انقلاب اسلامي است كه از آزادي خرمشهر تا شكار هواپيماي پيشرفته دشمنان همه كار خداوند است. و ما در تحقق اراده الهي وسيله اي بيش نيستيم.
0279---0917
¤رئيس جمهور آمريكا درباره شكار شدن هواپيماي جاسوسي اين كشور توسط ايران طوري صحبت مي كند كه انگار پيژامه اش را باد از روي بند حياط به خانه همسايه انداخته است فلذا خواستار بازگرداندن آن شده است!
3192---0912
¤معتقدم مي توان هواپيماي آركيو 170 جاسوسي آمريكا را پس از بهره برداري كامل با يك كادو كه مي تواند سنگ پا باشد به آمريكا برگرداند!
حسين رضايي
¤وقتي آمريكا ادعا كرده كه هواپيماي شكار شده توسط ايران ماكت بوده درخواست آنان مبني بر بازگرداندن آن حرف بي معنايي است. بنابراين ايران بايد در جواب حرف اوليه خودشان را به آنها بزند.
0197---0912
¤از مسئولين به ويژه شخص رياست محترم جمهوري مي خواهيم بذل و بخشش خود را فقط شامل حال ورزشكاران نكنند حق متخصصين جنگ سايبري كشورمان است كه بالاتر و بيشتر از ورزشكاران به خاطر پيروزي بر تجهيزات الكترونيك پيشرفته دشمن مورد تشويق و تقدير قرار بگيرند.
2058---0915
¤از شوراي شهر درخواست مي شود خياباني را كه به يكي از مكانهاي پرتردد و منتهي به باغ قلهك با سفارت انگليس خبيث منتهي مي شود را به نام شهيد رئيسعلي دلواري نامگذاري كنند.
5175---0916
¤من از هموطنان اهل تسنن هستم و با ديدن مراسم شيرخوارگان حسيني از تلويزيون براستي برايم معلوم شد كه استكبار جهاني در مورد ايران اسلامي هيچ غلطي نمي تواند بكند.
1277---0914
¤عوارض خودرو آزادراه شهركرد هم در مبدا و هم انتهاي آن دريافت مي شود. از مسئولين درخواست مي شود كه يكي از آنها را حذف كنند.
2446---0913
¤آيا اين رواست كه يك معلول براي خودرو ويژه معلولين پرايد با كلاچ برقي كه رانندگي با آن از اتوماتيك مشكل تر است ده ميليون تومان بپردازد و هر دو ماه يك بار هم در تعميرگاه باشد؟ از مسئولين شركت سايپا درخواست مي شود نسبت به تبديل كلاچ برقي به اتومات اقدام نمايد.
7802---0912
¤پدر و مادر شهيد جزء ايثارگران شناخته شده اند ولي براي كارمنداني كه شاغل هستند فوق العاده ايثارگري پرداخت نمي شود. از مسئولين محترم بنياد شهيد و ايثارگران درخواست مي شود نسبت به حل اين مشكل اقدام نمايند.
مادر و خواهر يكي از شهدا، شاغل در دانشگاه تربيت مدرس
¤ با توجه به قانون كسر خدمت فرزندان ايثارگران كه بيش از 30 ماه خدمت داوطلبانه در مناطق جنگي دارند و فرزندان جانبازان، جرم كساني كه فرزند اناث دارند چيست؟ آيا نبايد تسهيلاتي نيز براي ايثارگراني كه فرزند اناث دارند در نظر گرفته شود؟
غلامرضا عارفي از خرم آباد
¤ مبلغ بيمه شخص ثالث با نرخ جديد ديه افزايش سرسام آوري پيدا كرده است. بيشتر رانندگان از قشر كم درآمد جامعه هستند و براي بيمه كردن اتومبيل خود با مشكل مواجه شده اند.
0142---0913
¤ چندين سال است كه براي انتقال كارخانه ايرفو واقع در منطقه 18 شهرداري به بيرون از شهر امروز و فردا مي كنند. با چه زباني بگوييم كه دود اين كارخانه ساكنين منطقه را مريض كرده است.
2543---0910
¤ در دادگاه درگير پرونده اي هستم كه فردي با مدرك دكتري رشته حقوق چندين سال است از مردم از جمله بنده كلاهبرداري مي كند. از آنجا كه آشنا به قوانين است تمام مواد قانوني را دور مي زند به طوري كه علي رغم جعل اسناد و شناسنامه و... همه اين كارهاي خلاف را توجيه و قانوني جلوه داده است. عرض بنده اين است كه قوانين رسيدگي به كلاهبرداري ها بايد به روز بشود و راه هاي فرار از اين جرم وجود نداشته باشد.
سبحاني
¤ پيشنهاد مي شود بانك مركزي به مناسبت سالگرد حماسه 9 دي (روز بصيرت و ميثاق امت و ولايت) سكه ضرب نمايد.
9160---0916
¤ خيابانها و بلوارهاي شهرك دانشگاه در كيلومتر 12 جاده مخصوص به جز حوالي مسجد شهرك در تاريكي مطلق به سر مي برد و همين امر باعث احساس ناامني در مردم شده است به طوري كه از ساعت 5 بعدازظهر به بعد اكثر خانم ها جرأت حضور در خيابان ها و بلوارهاي شهرك را ندارند. از مسئولين شهرداري محترم منطقه 21درخواست رسيدگي عاجل را داريم.
يكي از اهالي شهرك دانشگاه
¤ از مسئولين شركت برق رباط كريم درخواست مي شود نسبت به اصلاح نور كم خيابان انقلاب شهر رباط كريم كه ايستگاه راه آهن نيز در اين خيابان است و تردد مسافران به ويژه مسافران مترو در شبها از اين مسير صورت مي گيرد اقدام نمايند.
3942---0919
¤ علي رغم انصراف از دريافت پيام كوتاه از سامانه مذكور همچنان بر ارسال پيام اصرار و از اعتبار ايجاد شده پول كم مي كنند. اين مشكل را چگونه بايد حل كرد از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
4867---0917
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 18/08/90 روزنامه باعنوان «خاموشي معابر» محدوده ضلع جنوب غربي خيابان شهيد حسين اسدي حد فاصل خيابان شهيد منتظري تا تقاطع كوچه شهيد خوانساري كه در ستون ارتباطات مردمي درج شده است به آگاهي مي رساند: طر ح روشنايي معابر محدوده مذكور تهيه و در دست انتخاب پيمانكار و اجرا مي باشد.
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع برق تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 9/9/90 آن رسانه محترم با عنوان «خاموشي معابر» محدوده بن بست حكيمي واقع در بزرگراه شهيد محلاتي مقابل ورزشگاه سعيدي به آگاهي مي رساند: با نصب يك چراغ 125 وات گازي نسبت به ارتقاء روشنايي محل مذكور اقدام شد.
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع برق تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 11/8/90 آن رسانه محترم با عنوان «خاموشي معابر» محدوده ورودي خيابان 17 شهريور به بزرگراه شهيد محلاتي كه در ستون ارتباطات مردمي درج شده است به آگاهي مي رساند: طي بازديدهاي به عمل آمده روشنايي محل فوق در حد مطلوب است.

 



اسكناس (گفت و شنود)

گفت: محمدرضا تابش، رئيس فراكسيون اقليت مجلس گفته است «هيچ فردي با عنوان اصلاح طلب در انتخابات نهم شركت نخواهد كرد».
گفتم: يعني ايشان در انتخابات مجلس نهم شركت نمي كند!
گفت: تابش مي گويد كه خودش و سايرنمايندگان فراكسيون اقليت در انتخابات شركت مي كنند.
گفتم: پس منظورش اين است كه ايشان و بقيه نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس اصلاح طلب نيستند.
گفت: نه بابا! مي گويد بدون تابلوي اصلاحات در انتخابات مجلس نهم شركت مي كنيم!
گفتم: يعني به وطن فروشي مدعيان اصلاحات اعتراف كرده و از آنها بيزاري جسته اند؟!
گفت: چه عرض كنم؟! مثل اينكه خودشان هم نمي دانند چه مي گويند. بدجوري گيج شده اند!
گفتم: يارو اسكناس 50 توماني جعل كرده بود دستگيرش كردند. با تعجب از افسرنگهبان پرسيد؛ آخه چطوري متوجه شديد كه اسكناس ها جعلي است؟ و افسرنگهبان گفت؛ مرد حسابي! به متن روي اسكناس نگاه كن! جلوي دانشگاه تهران بلال فروشي و جيگركي كجا بود؟!

 



پاسخ پزشكيان و كواكبيان به خاتمي : اصلاحات در انحصار كسي نيست تحريم انتخابات معنا ندارد

سرويس سياسي-
مخالفت طيفي از اصلاح طلبان با برنامه جديد خاتمي و تاكيد بر شركت در انتخابات 90، برگ ديگري از آشفتگي دروني جريان اصلاحات و از آن مهم تر بازنشستگي اجباري برخي سران خودخوانده اين جماعت را به نمايش گذاشت.
اصلاح طلبان كه با پيش گامي محمد خاتمي از يك سال پيش با مطرح ساختن پيش شرط تلاش نمودند نظر مثبت نظام براي حضور در انتخابات را جلب نمايند، پس از مواجهه با رنگ باختن اين حنا، به تازگي عدم مشاركت گسترده و يا به عبارتي تحريم چراغ خاموش را در دستور كار خود قرار داده اند.
اين راهبرد جديد البته بارها از سوي برخي اصلاحات چيان عنوان شده است.
به نظر مي رسد مشاهده سقوط شديد منحني اقبال عمومي و بدنه اجتماعي اصلاح طلبان، و ناكارآمدي كليه تئوري ها و برنامه هاي اين جريان براي بازيابي توان سياسي، باعث شده كه اين جماعت از ميان گزينه هاي مختلف، پرچم تحريم با چراغ خاموش را بلند كند.
با اين همه مخالفت هاي جدي طيفي از فعالين اصلاح طلب با چنين رويه اي، بيش از آنكه حاكي از شكاف هاي عميق دروني اين جريان باشد، گوياي از كارافتادگي مكانيزم هاي تصميم سازي در بدنه اصلاحات است.
عبارت صريح مصطفي كواكبيان در سومين نشست شوراي عمومي دفتر تحكيم وحدت هم به خوبي همين معنا را به ذهن متبادر مي كند. وي در اين مراسم، درخصوص حضور اصلاح طلبان گفت: ما بنا داريم در انتخابات شركت كنيم و اينكه شوراي هماهنگي اصلاحات نمي خواهد براي انتخابات مجلس ليست بدهد مشكلي بوجود نمي آيد زيرا احزاب عضو اين شورا دستشان بسته نيست و مي توانند خودشان در انتخابات شركت كنند.
دبير كل حزب مردم سالاري اضافه كرد: البته ما بنايمان بر اين بود كه اگر بتوانيم براي كسب 150 كرسي مجلس ليست ارائه دهيم ولي اگر نتوانستيم ليست بدهيم اين به معناي شركت نكردن در انتخابات نيست.
وي تصريح كرد: عمده نگراني ما اين است كه تخلفاتي در آستانه انتخابات انجام شود كه البته دستگاه قضايي با تشكيل كميته رسيدگي از آن صيانت خواهد كرد و اميدواريم با پيگيري اين كميته انتخابات بدون تنش و حاشيه اي برگزار كنيم.
دبير كل حزب مردم سالاري درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات گفت: اينكه بگوييم اصلاح طلبان چه كساني هستند و اينكه اصلاحات در انحصار احزاب خاص و يا افراد خاصي است، اشتباه است زيرا اصلاحات در بدنه مردم نفوذ دارد و اتفاقا برخي از اين افراط كاري ها مانند تحصن در مجلس ششم كار را به اينجا رساند.
عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي گفت: به هيچ وجه شرط و شروط گذاشتن انتخاباتي براي شركت در انتخابات از جانب برخي گروه ها را قبول نداريم بلكه تنها شرط اجراي دقيق و مر قانون است. كواكبيان افزود: اكثريت قريب به اتفاق نمايندگان اقليت مجلس نيز براي شركت در انتخابات آينده اعلام آمادگي كرده اند.
مسعود پزشكيان نماينده مردم تبريز در مجلس هم در پاسخ به سوالي درباره برخي اظهارنظرها براي تحريم انتخابات از سوي اصلاح طلبان، گفت: ممكن است من خيلي حرف ها براي گفتن داشته باشم اما دليلي براي قهر با انقلاب اسلامي نيست. با انقلاب قهر نكرده و نخواهيم كرد.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي براي همه دلسوزان انقلاب است، افزود: انقلاب براي ماست و كسي كه با انقلاب قهر كند، دلسوز نيست. مگر مي شود كسي كه خود را دلسوز انقلاب مي داند و انقلاب را براي خودش مي داند، با تحريم انتخابات با انقلاب قهر كند.
اين نماينده اقليت مجلس گفت: چه كسي گفته كه انتخابات را تحريم كنيد؟ بحث تحريم انتخابات مطرح نيست. ما انقلاب و كشورمان را دوست داريم و بر همين اساس نيز عمل خواهيم كرد.
نبايد فراموش كرد كه فرصت سوزي سياسي-اجتماعي يكي از هزينه هاي اصلي عدم شركت در انتخابات است و واضح است كه اين عدم حضور دقيقا به معناي از دست دادن پايگاه اجتماعي به شدت تقليل يافته اصلاح طلبان و معادل با كوبيده شدن مهر ابطال بر آخرين برگ شناسنامه اين جريان خواهد بود. از اين مهم تر اما برداشتي است كه افكار عمومي از تحريم اصلاح طلبان خواهند داشت. ترديدي نيست كه در شرايط فعلي اعلام عدم حضور رسمي در انتخابات، به معناي همراهي مستقيم آنان با غرب و اپوزيسيون خارج نشين خواهد بود و همراهي هر بخش از اين جريان با راهبرد تحريم، هزينه هاي سنگين را براي آنها به دنبال خواهد داشت.
با اين حال سيدمرتضي نبوي با بيان اين كه «اصلاح طلبان امروز پايگاه و اقبال اجتماعي براي حضور در عرصه اي مانند انتخابات را ندارند و اين يك واقعيت است» گفت: اين گونه نيست كه تحت عنوان جناح اصلاح طلب ليستي در اين انتخابات ارائه و رسما در رقابت شركت كنند، اما افراد اصلاح طلب شخصا مي توانند در رقابت ها شركت داشته باشند.
مدير مسئول روزنامه رسالت در عين حال با اشاره به اين كه «هدف از اين رفتار كاهش سطح مشاركت مردم در انتخابات است» گفت: اصلاح طلبان فكر مي كنند اگر بگويند در انتخابات حضور نخواهند داشت، بخشي از مشاركت مردم از بين خواهد رفت در حالي كه خود مردم با ديد و شناخت كافي از افراد در انتخابات شركت مي كنند.
نبوي حضور يا فقدان حضور اصلاح طلبان را در ميزان مشاركت مردم در انتخابات موثر ندانست و تصريح كرد: البته اين گونه تصميم ها در پرونده سياسي اين جريانات ثبت خواهد شد و مردم قضاوت خواهند كرد.
در همين زمينه آيت الله علوي رئيس شوراي عالي جبهه ايستادگي نيز با اشاره به شروط اصلاح طلبان براي شركت در انتخابات ابراز داشت: به جاي تعيين شرط براي نظام بايد شرايط نظام را بپذيرند و در چارچوب حركت كنند.
 



در ديدار عمار حكيم با آيت الله آملي لاريجاني مطرح شد
تاكيد بر گسترش مراودات قضايي ايران و عراق

رئيس قوه قضائيه كشورمان در ديدار با رئيس مجلس اعلاي عراق بر گسترش روابط دو جانبه ايران و عراق و همكاري هاي بيشتر در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي و نيز گسترش مراودات حقوقي- قضايي تاكيد كرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در اين ديدار تلاش مسئولان و مردم عراق در ايجاد ثبات و امنيت در اين كشور را بسيار مطلوب دانست و گفت: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته و توافق در خروج نيروهاي اشغالگر از عراق، مردم و مسئولان عراقي بايد بيش از پيش با حفظ وحدت و انسجام و در زير پرچم عراق يكپارچه، آينده خوبي را براي خود ترسيم كنند.
رئيس قوه قضاييه ثبات و امنيت در عراق را نقطه مطلوبي در جهت پيشرفت و آباداني كشور و نيز ثبات منطقه دانست و افزود: قابليت هاي دو كشور ايران و عراق به همراه مشتركات ديني و فرهنگي دو كشور، زمينه هاي مناسبي را براي گسترش و تداوم روابط حسنه ميان ايران و عراق فراهم كرده است.
در اين ديدار عمار حكيم رئيس مجلس اعلاي عراق نيز در سخناني با تاكيد بر اراده مردم و مسئولان عراق در تحكيم روابط با ايران و ديگر كشورهاي منطقه گفت: وجود اعتقادات مذهبي و حوزه هاي علميه نجف و نقش مرجعيت شيعه در عراق همواره موجب حفظ ثبات و آرامش و گرايش مردمي به وحدت و انسجام شده است.
تقدير از مواضع اصولي ايران
در تحولات عراق
همچنين عمار حكيم در ديدار با رئيس مجمع تشخيص مصلحت كشورمان از مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات عراق تقدير و تشكر كرد.
رئيس مجمع تشخيص مصحلت نظام نيز در اين ديدار با اشاره به توسعه روزافزون موج بيداري اسلامي در منطقه، سرنوشت همه ديكتاتورها را مشابه يكديگر توصيف كرد و گفت: جهان اسلام بيدار شده است و اميدواريم در آينده، عراق آزاد و مستقل بتواند در كنار ساير كشورهاي اسلامي، نقش موثري در جهان اسلام ايفا كند.
هاشمي رفسنجاني در اين ملاقات، روابط دوجانبه تهران- بغداد را استراتژيك و همكاري هاي دو كشور را راهبردي، درازمدت و پايدار توصيف كرد و گفت: دو كشور با توجه به اشتراكات قومي، مذهبي، تاريخي و فرهنگي بايد با جديت و اراده بهتري آينده همكاري ها را رقم بزنند.
در اين ديدار همچنين آخرين اخبار از خروج نيروهاي اشغالگر آمريكايي از عراق، تحولات منطقه ويژه بيداري اسلامي و مسايل كشور سوريه و نهضت منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 



رياست مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه:
حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه نقش صيانت از دستگاه قضايي را به عهده دارد

رياست مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه گفت: حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه نقش صيانت از دستگاه قضايي را به عهده دارد.
به گزارش روابط عمومي دادستاني تهران اصغر جهانگير در مورد تشكيل تيم هاي نظارت انتخاباتي در دستگاه قضايي كشور گفت: حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه صرفا به عنوان يك دستگاه نظارتي در درون دستگاه قضايي تلاش مي كند كه محيط سالم را براي همكاران قضايي و اداري فراهم كند تا همكاران بدون تشويش و هيچ گونه نگراني بتوانند به صورت مستقل وظايف خود را در كمال بي طرفي انجام دهند.
جهانگير در مورد تيم هاي نظارتي تصريح كرد: حفاظت و اطلاعات در حال حاضر نقش صيانت از دستگاه قضايي را به عهده دارد و كانديداها بايد از فيلتر شوراي نگهبان و وزارت كشور عبور كنند و چنانچه تخلفاتي صورت بگيرد، پس از اعلام به دادگستري در مرحله بعدي از نظارت و در هر دوره در دادگستري هاي سراسر كشور نيروهاي نظارتي تشكيل و به صورت مرتب به شعبات دادگستري ها (نه شعبه انتخاباتي) سركشي و بازرسي لازم را ميكردند.
در اطلاعيه دادستاني آمده است تشكيل تيم هاي نظارت بر انتخابات كه خارج از وظايف ذاتي قوه قضائيه است تكذيب مي شود.

 



شيرين عبادي : اين تن بميره نفت ايران را تحريم كنيد ! (خبر ويژه)

شيرين عبادي كه در ايران به جرم همكاري با اسرائيل عليه مردم ايران و نيز، فرار از ماليات تحت تعقيب است، از اتحاديه اروپا خواست مراودات تجاري با ايران را تحريم كند.
خبرگزاري آلمان روز پنج شنبه از ورشو گزارش داد كه عبادي در همايش اتحاديه اروپا در لندن با لحني التماس گونه خواهان تحريم تجاري ايران شده است.
عبادي گفته است: «اتحاديه اروپا نبايد با نظام هاي استبدادي و نظام هايي مثل نظام ايران كه قوانين مربوط به حقوق بشر را نقض مي كنند همكاري كند. من از اتحاديه اروپا مي خواهم با كشورهاي غيردموكراتيك روابط تجاري برقرار نكند و با آنها قراردادهاي تجاري شرم آور منعقد نكند».
پيش از اين نيز اخبار متعددي منتشر شده بود كه ضد انقلاب ايراني گريخته به خارج با هماهنگي شبكه بي بي سي فارسي كه بخشي از پروژه عمليات رسانه اي MI6 عليه ايران را برعهده دارد، مدتي است دلالي براي تحريم مردم ايران را به مهم ترين برنامه خود تبديل كرده اند.
گفتني است كه با اين وجود غربي ها به علت رودررويي با بحران بزرگ اقتصادي و بالا رفتن روزافزون قيمت نفت، توان ورود به اعمال هيچ تحريم موثري عليه ايران را نداشته اند.

 



دروغ هاي BBC و راديو فردا به روايت كنتورچي كلافه! (خبر ويژه)

تناقض فاحش بلوف هاي دولتمردان غربي عملكرد بي رمق آنها در زمينه اعمال فشار و تحريم عليه ايران، صداي اعتراض گروه هاي معارض فراري را درآورده است. اين گروه ها طي 2 ماه گذشته، اميد زيادي روي تبليغات آمريكا و برخي متحدان اروپايي بسته و هياهوي آنها را باور كرده بودند.
سايت اينترنتي خودنويس كه يكي از محافل ذوق زده دراين باره بود بعد از جوگير شدن دوماهه، در اعتراضي مستند مي نويسد: اين روزها باراك اوباما تحت فشار است تا اصلاحيه تحريم ها عليه بانك مركزي ايران را كه در سنا به تصويب رسيده امضا كند. اما دولت اوباما معتقد است كه با اين تحريم هاي جديد برخلاف آنچه انتظار مي رود، درآمد نفتي ايران و در نتيجه امكان دست يابي اين كشور به سلاح هسته اي افزايش خواهد يافت. از آن طرف اروپا كه با بحران مالي دست و پنجه نرم مي كند، تمايلي به ايجاد شوك نفتي خود خواسته ندارد. ضمن اينكه برخي از كشورهاي اروپايي نظير يونان، ايتاليا و اسپانيا به ميزان قابل توجهي به واردات نفت از ايران وابسته هستند. همين امر باعث شد كه اعضاي اتحاديه اروپا در نشست ماه گذشته خود بر سر تحريم نفتي ايران به توافق نرسند. موضع چين و روسيه كه مشخص است. تركيه و ژاپن هم حاضر به حمايت از تحريم هاي نفتي ايران نشده اند. در واقع مسئله اصلي، امضا يا عدم امضاي تحريم ها نيست بلكه ضمانت اجرايي آنهاست و بدون اين ضمانت، بندهاي طلايي آن عملا كارايي خود را از دست مي دهد.
اين سايت ضدانقلابي همچنين با انتقاد از انبوه اخبار دروغ رسانه هايي چون بي بي سي، راديو فردا و صداي آمريكا درباره تحريم ها نوشت: گزارش ها و خبرهاي يك ماه گذشته اين 3 رسانه از وضع تحريم هاي شديدتر و به خصوص تحريم نفت و بانك مركزي ايران خبر داده اند. تيتر خبرهاي اكثر رسانه هاي فارسي زبان، احتمال تحريم نفتي و مالي ايران، حمايت انگليس و فرانسه و آلمان از اين تحريم ها، تلاش هاي آمريكا براي راضي كردن متحدانش براي حمايت از اين تحريم ها و غيره بوده است. اكثر گزارش هاي تهيه شده نيز، سعي در بررسي اثر تحريم هاي نفتي و مالي داشته اند. يعني ذهن من خواننده، شنونده يا بيننده، آماده مي شود تا در سر خط خبرهاي روزهاي بعد، از تصميم ها براي تحريم نفتي و مالي بشنود. بعد، اتحاديه اروپا، در جلسه اي كه دارد، بر سر نفت ايران به توافق نمي رسد. آن وقت تيتر خبرهاي ما چيست؟ راديو فردا تيتر زد كه «اتحاديه اروپا 180 شخصيت و شركت ايراني ديگر را تحريم كرد».بي بي سي نيز نوشت: «اتحاديه اروپا 180 فرد و شركت ايراني را مشمول تحريم كرد».
در ادامه اين گزارش آمده است: خبر آمد كه سناي آمريكا بانك مركزي ايران را تحريم كرد. همه رسانه ها به اين موضوع پرداختند. اما در روزهاي بعد از آن، رسانه ها تيتر زدند، كه اوباما به دنبال كاهش شدت تحريم هاي ايران است. در متن خبر از مخالفت دولت اوباما با تحريم ها گفته شده، اما اعتراضات به اين كاهش گويا قرار است پررنگ تر باشد. اين در حالي است كه اوباما بايد پاي تحريم ها را امضا كند. چند رسانه از ضمانت اجرايي تحريم ها پرسيدند حتي اگر اوباما موفق نشود كه تحريم ها را كاهش داده و طرح را به همين شكلي كه به تصويب سنا رسيده امضا كند چند رسانه ما را از وجود بندهايي در اين طرح آگاه كرده اند كه به رياست جمهوري آمريكا اجازه مي دهد كه تحريم ها را در صورت لزومي كه تعريف مبهمي دارد، دور بزند؟ چند رسانه ديگر ما را آگاه كردند كه همين بندها، برخي از كمپاني هاي نفتي طرف معامله با ايران اما متعلق به متحدان و طرف هاي تجاري مهم آمريكا را از تحريم ها نجات داده است. همچنين در خبرها آمده بود كه ژاپن تحريم نفتي ايران را بررسي مي كند. بررسي هاي ژاپن تمام شد و اين كشور نفت ايران را تحريم نكرد.
گزارشگر خودنويس با مرور تفصيلي بخش ديگري از تيترهاي دروغين و توخالي رسانه هاي فارسي زبان مورد بحث مي نويسد: واقعا جو حاكم بر خبرها چيست؟آيا تيترها به همان سوال ها و توقعاتي كه خود رسانه ها در ذهن مخاطب ايجاد كرده اند، جواب مي دهند؟ غالب تيترها انگار مي خواهند بگويند كه ايران قرار است تحريم اساسي شود، در حالي كه متن خبرها چيز ديگري است. من به عنوان مخاطبي خوش بين به تلاش همه دست اندركاران اين رسانه ها، به دنبال جوابي صادقانه براي سوال خود مي گردم. آيا قرار است من مخاطب، عادت كنم كه آن چه را شما مي خواهيد بشنوم يا قرار است واقعيت را ببينم؟

 



اخراج كاركنان VOA زير سر جمهوري اسلامي است! (خبر ويژه)

توقف بي سروصداي بخش «پارازيت» در صداي آمريكا باعث گمانه زني هاي مختلف در ميان گروهها و رسانه هاي مخالف جمهوري اسلامي شده است.
برخي از اين محافل مدعي شده اند كه اين توقف در ادامه روند نفوذ عوامل جمهوري اسلامي در بخش فارسي VOA و اخراج برخي همكاران اين شبكه تلويزيوني است اما گروهي ديگر معتقدند اتفاق جديد به «انحرافات اخلاقي مجريان پارازيت» يا «تسويه حساب هاي داخلي» صداي آمريكا مربوط مي شود.
يكي از كاربران شبكه بالاترين در اين باره نوشت: به چي قسم بخورم كه از تئوري توطئه بيزارم، ولي جوابي هم براي اتفاقاتي كه مي افته ندارم! آخر اين چه بازي ايست؟، چرا اينچنين همه چيز ما به بازي گرفته مي شود؟ آقاي چالنگي اخراج مي شود! احمد باطبي در پي اش! كوروش صحتي و و و! و حالا پارازيت! واقعا ما را چه شده؟ آقايان كامبيز و سامان. جناب آقاي دكتر سازگارا و نوري زاده! اگر شما به داد دوستان خود نرسيد، فردا نوبت شماست، يعني نظام ايران اين همه قدرت دارد كه در قلب آمريكا افراد صداي آمريكا را جابجا كند؟ عجبا و عجبا كه ما مي خواهيم با اين نظام مبارزه كنيم و حتي براندازي كنيم! من كه در عجبم، يعني پول بدمسب اينقدر قدرت دارد؟ البته كه نمي خواهم كوچكترين اهانت و تهمتي به افراد بزنم، كما اينكه من خودم از طرفداران پروپاقرص آقايان سازگارا، نوري زاده و برنامه پارازيت با مجريهاي دوست داشتني آن هستم، اما اين هم تو كت من نمي رود كه در بزرگترين دموكراسي دنيا، هيچ كس هيچ كاري از دستش برنيايد و چند تا [...] نشور بتوانند زمام همه امور را در دست گرفته و هر كاري دلشان خواست بكنن.
سايت اپوزيسيوني «صبح امروز» نيز در گمانه زني ديگري نوشت: «گويا كامبيز حسيني، براساس يك عادت قديمي، مشغول فرياد زدن بوده است كه با تذكر يك همكار خانم مواجه مي شود. وي با پرتاب كردن اشيا و فحاشي به همكار خود- نازنين- نارضايتي از اين تذكر را نشان مي دهد. اين اتفاقات در مقابل دوربين هاي امنيتي رخ داده، فيلم هايي كه مي توانسته بهانه لازم براي اخراج حسيني و حضور پررنگ تر آرش سبحاني در پارازيت را سبب شود. همين مساله باعث بروز درگيري ميان كامبيز حسيني و سامان اربابي مي شود. بخش فارسي تلويزيون صداي آمريكا در ماههاي گذشته شاهد اختلافات بسياري بوده است. اخراج جمشيد چالنگي، احمد باطبي، كوروش صحتي و لونا شاد، باعث اختلافات زيادي در اين تلويزيون شد.»
وبلاگ «لنز روشن» از مجموعه همكاران بالاترين نيز مي نويسد: برخي مي گويند علت قطع بخش پارازيت، اخراج مجري آن بوده است. گروهي هم گفته اند چون در آخرين برنامه پارازيت، به رفتار پليس آمريكا با معترضان اعتراض شده، پخش اين برنامه متوقف شده است. خبرهايي از گوشه و كنار شنيده مي شود! اين خبرها حاكي است؛ تيمي كه پيشتر به همراهي خانم «امي كتز» كه يك آمريكايي يهودي تبار اداره كننده بخش فارسي صداي آمريكا بوده است با رايزني هاي مختلف سعي دارند به مديريت بخش فارسي يعني «بي بي جي» اثبات كنند كه تيم ايراني امكان اداره اين رسانه وزارت خارجه را ندارد و آنها مجدد آماده كار مديريتي هستند. لازم به اشاره است اين تيم گروهي است كه ارتباط نزديك با آقاي سجادي سردبير پيشين دارد.
اما يك گزارش منتشر در فيس بوك حاكي از آن است كه كامبيز حسيني مجري سخيف پارازيت، چندي پيش با رفتار غيراخلاقي و تهديد، قصد تعرض به يك دختر آمريكايي را داشته است. دختر آمريكايي بلافاصله به دادگاه فدرال شكايت مي كند و مسئولان صداي آمريكا به خاطر ترس از آبروريزي، دختر مورد بحث را راضي به انصراف از شكايت مي كنند ولي ترجيح مي دهند، مجري پارازيت را معلق كنند.
در هر صورت حالا كه صداي آمريكا قرار نيست فعلا حتي «پارازيت» را هم پخش كند، بد نيست براي مدتي «برفك» پخش كند و از باب تنوع، ويدئوي اظهارات تبليغاتي رئيس جمهور و وزير خارجه آمريكا درباره سفارت مجازي و... را به نمايش بگذارد.

 



صف آرايي اقليت مجلس درباره اشباح تحريم چي (خبر ويژه)

دو عضو فراكسيون اقليت مجلس تحريم انتخابات مجلس را رد كردند. آنها مي گويند اكثريت اعضاي اين فراكسيون در انتخابات اسفند ماه شركت خواهند كرد.
روز چهارشنبه گذشته علي محمد غريباني - كه رئيس دوره اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات معرفي شده- به ايلنا و ايسنا گفت كه اين شورا تصميم گرفته اصلاح طلبان در انتخابات شركت نكنند. غريباني اما توضيح نداد كه پس از فروپاشي شوراي مذكور، عنوان ادعايي جديد دقيقاً شامل كدام گروه ها هست و كدام احزاب و گروه ها ديگر حاضر نيستند زير پرچم تندروها فعاليت كنند.
با اين حال محمدرضا خباز نماينده كاشمر و عضو فراكسيون اقليت با رد سناريوي تحريم انتخابات تصريح كرد: اظهار نظر شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، ربطي به فراكسيون اقليت ندارد و ما در انتخابات شركت مي كنيم.
خباز به خبرگزاري دانشجو گفت: اظهار نظر شوراي مذكور مربوط به نيروهاي خارج از مجلس است و اين موضوع ربطي به فراكسيون اقليت ندارد. اين فراكسيون مستقل از شوراي ياد شده است و بنده در انتخابات مجلس نهم شركت خواهم كرد.
وي ادامه داد: چون اصلاح طلبان پرچم و تابلويي تحت عنوان اصلاحات ندارند ما به عنوان فرد در انتخابات پيش رو شركت مي كنيم.
وي گفت: هر فردي از نيروهاي اصلاح طلب به اعتبار خدماتي كه در حوزه انتخابيه خود به مردم ارائه داده مي تواند در انتخابات پيش رو شركت كند.
يادآور مي شود پيش از اين محمدرضا تابش خواهرزاده خاتمي و رئيس فراكسيون اقليت با بيان اينكه «بيانيه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، در راستاي تحريم انتخابات نيست»، گفته بود: هيچ فردي با عنوان اصلاح طلب در انتخابات شركت نخواهد كرد و نمايندگان در صورت تمايل، به صورت مستقل شركت خواهند كرد.
تابش البته توضيح نداده بود كه چه كسي سرقفلي اصلاح طلب بودن يا نبودن را صادر مي كند و چه كسي گفته كه اصلاح طلبي يعني عدم شركت و تحريم انتخابات؟!
به رغم اين سخنان يكسويه، مصطفي كواكبيان ديگر نماينده اقليت مجلس از سمنان، در جمع دانشجويان دفتر تحكيم به انحلال احزاب مشاركت و سازمان مجاهدين اشاره كرد و گفت: اصلاحات در كشور منحصر به احزاب و اشخاص و جريان هاي خاص نيست.
وي همچنين با تأكيد بر حضور در انتخابات گفته است: به نظر من اكثر نمايندگان در انتخابات شركت خواهند كرد.
به موازات تصميم گيري شوراي مجهول الهويه «هماهنگي اصلاحات» براي تحريم انتخابات، اردشيراميرارجمند كه خود را سخنگوي «شوراي هماهنگي راه سبز» معرفي مي كند، به «رسا» گفته است: اصلاح طلبان در انتخابات شركت نمي كنند اما من نمي توانم پيش بيني كنم اصلاح طلبان چگونه به صورت منفرد در انتخابات شركت خواهند كرد.
سايت «صداي سبز ايران» نيز كه از خارج كشور به صورت هفتگي آن لاين! مي شود، در مطلبي به قلم يك عضو متواري تحريريه روزنامه مشاركتي و توقيف شده اقبال نوشت: اصلاح طلبان مجلس را مقايسه كنيد با علي مطهري و عماد افروغ كه امروز بيشتر از اعضاي اقليت، اصلاح طلبان را نمايندگي مي كنند در حالي كه امثال مسعود پزشكيان (وزير بهداشت دولت خاتمي و نماينده اقليت مجلس) و كواكبيان شرمسار اصلاح طلب بودن به سبك خاتمي هستند.
يادآور مي شود «شوراي هماهنگي سبز» در ميان اپوزيسيون به عنوان اشباحي كه حاضر نيستند نقاب از چهره بردارند و لااقل اپوزيسيون آنها را بشناسد و اعتماد كند، شناخته مي شوند و ظاهراً شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات نيز در زمينه پيشه كردن شيوه اشباح، روش شوراي هماهنگي سبز را در پيش گرفته است.

 



روزنامه اتريشي: ايران باز هم آمريكا را تحقير كرد (خبر ويژه)

يك روزنامه اتريشي تأكيد كرد ايران با به غنيمت گرفتن پهپاد 170-RQ آمريكا، اين كشور و اتباع آن را در سراسر جهان تحقير كرده است.
روزنامه اتريشي اشتاندارد، گزارش داد: در حال حاضر تهران در نظر دارد اين هواپيماي شناسايي بدون سرنشين را كه از قرار معلوم از طريق يك جنگ سايبري آنرا سرنگون كرده است، براي خود حفظ كند.
اشتاندارد با اذعان به اينكه با اين اتفاق، ايران در واقع آمريكايي ها را در سراسر جهان، خوار و تحقير كرده است، مي افزايد؛ هنوز هيچ پاسخ شفافي در ارتباط با سؤال بي پرده و مستقيم اوباما كه طي چند روز گذشته، چندين بار درخواست استرداد اين پهپاد به آمريكا را كرده بود دريافت نشده است.
اين ادعا درحالي است كه وزير دفاع ايران به صراحت اعلام كرده است؛ ايران پهپاد آمريكايي را جزو مايملك خود مي داند و آن را به كسي تحويل نخواهد داد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14