(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26 آذر 1390- شماره 20098

احمدي مقدم خبر داد كاهش 50درصدي جرايم خشن در ماه محرم
پس از 11ماه محكوميت 3 تن از اعضاي شوراي اسلامي شيراز به حبس
كشته و مجروح شدن 4 معلم عشايري اردبيل بر اثر تصادف
نصب تنديس «مروه الشرويني» در يكي از خيابان هاي تهران
مانور زلزله در منطقه 19
مهلت ثبت نام در كنكور 2 روز ديگر تمديد شد
آغاز مرحله دوم قانون جديد راهنمايي و رانندگي از اول دي
ابلاغ اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه
انهدام شبكه بين المللي قاچاق موادمخدر در كيش
پيرزن 84 ساله 2 پيرزن را به قتل رساند
تولد يك جفت شير سفيد در سيرك شيراز
مديركل پزشكي قانوني يزد: تعداد كشته شدگان انفجار كوره فولاد غدير به 14 نفر رسيد
دومين شير فراري در دام آتش نشانان افتاد
رواج روسپيگري در بين دانشجويان انگليسي
ممنوعيت روبند و نقاب در كانادا
گور جمعي در يك سازمان دانشجويي



احمدي مقدم خبر داد كاهش 50درصدي جرايم خشن در ماه محرم

فرمانده نيروي انتظامي گفت: در دهه محرم ميانگين جرايم نزديك به 30 درصد و جرايم خشن حدود 50درصد كاهش يافت.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در پنجاه و يكمين اجلاس شوراي عالي استان ها افزود: اين موضوع نشان مي دهد كه بايد از مزيت دينداري مردم براي كاهش جرايم و حل مشكلات كشور استفاده كرد.
ورود سالانه 2 ميليون خودرو به سيستم
حمل و نقل كشور
وي افزود: از سال 80 روند افزايش خودروهاي داخلي شروع شد و امروز شاهد ورود سالانه يك ميليون و800 هزار خودرو به سيستم حمل و نقل كشور و خروج ساليانه 200 هزار خودرو هستيم و اگر كنترلي بر اين موضوع انجام نمي شد، به رقم 60 هزار كشته تصادفات راهنمايي و رانندگي در سال مي رسيديم كه با طرح هاي همه جانبه انجام شده تا حدي اين مساله مديريت شد.
فرمانده نيروي انتظامي تصريح كرد: تا پايان برنامه پنجم توسعه نزديك به 20 ميليون خودرو در سامانه حمل و نقل كشور وجود خواهد داشت و اين امر با ورود سالانه دو ميليون خودرو و افزايش 9 ميليوني تعداد خودروها تا پايان برنامه پنجم توسعه انجام مي شود و براي رفع مشكلات اين امر بايد تلاش شود حلقه هاي مفقوده و متعدد در حوزه ترافيك تكميل شود.
بيشترين تلفات
در 30كيلومتر جاده ورودي
به شهرها رخ مي دهد
وي در ادامه با تاكيد بر اين موضوع كه بيشترين تلفات در 30 كيلومتر جاده ورودي به شهرها اتفاق مي افتد، عنوان كرد: شهرداري اين محدوده را جزو شهر نمي داند. در حالي اين موضوع بين شهرداري و وزارت راه و شهرسازي محل چالش است كه در اين مكان هرج و مرج زيادي وجود دارد و ضرورت ايمن سازي آن را افزايش مي دهد و بخش زيادي از تلفات نيروي انتظامي مربوط به اين حوزه است.
احمدي مقدم در ادامه پيشنهاد داد: شهرداري ها با هزينه خود براي موتورسواران كلاه ايمني مجاني تهيه كنند، زيرا اين اقشار از كم بضاعت ترين افراد جامعه و اغلب نان آور خانواده هستند.
ناجا به خاطر كمبود اعتبارات عمراني در حال خارج شدن از شهرهاست
احمدي مقدم در ادامه با بيان اينكه در طراحي هاي فضاي شهري طرح جامعي وجود ندارد، عنوان كرد: مهم ترين مساله در حال حاضر اين است كه ساختمان هاي بسياري به وسيله راه به هم متصل شوند، بدون اينكه درباره مدرسه، كلانتري، درمانگاه، فكري انديشيده شود.
وي در ادامه عنوان كرد: تقريبا براي نيروي انتظامي هيچ جايي ديده نمي شود و بايد با مخلصم، چاكرم براي نيروي انتظامي زميني تهيه كنيم. اين در حاليست كه اعتبارات عمراني اين نيرو از سال 80 تا 90 تغييري نكرده است و پاسخگو نيست.
فرمانده نيروي انتظامي در ادامه با بيان اينكه ناجا به خاطر كمبود اعتبارات عمراني در حال خارج شدن از شهرهاست، گفت: در حال حاضر به ناچار اماكن خود را به شوراي شهر، شهرداري، فرمانداري مي فروشيم و آنان در ازاي آن در كنار شهر به ما زمين مي دهند تا هزينه ساخت و سازهايمان تامين شود و چون چاره اي نداريم و اين در حاليست كه اصل وجود نيروي انتظامي در مراكز جمعيتي مخصوصا كلانشهرها ايجاد امنيت مي كند.
وي در ادامه با تاكيد بر لزوم افزايش ظرفيت سرپناه ها و گرمخانه ها عنوان كرد: سرپناه ها و گرمخانه ها در تهران و برخي كلانشهرها تجربه موفقي داشته اند و بايد سعي شود معتادان و افراد بي سرپناه را از كف خيابان جمع آوري كرد تا چهره جامعه را بد نشان ندهند. لازم است سمن ها هم به اين موضوع ورود پيدا كنند.
وي در ادامه با اشاره به مراكز نگهداري زنان خياباني و دختران فراري گفت: اين زنان و دختران توسط گروههاي خلافكار در جامعه صيد مي شوند و در ابتدا به سي دي فروشي، سپس سرقت و غيره وادار مي شوند. درست است كه تعداد اين افراد زياد نيست، اما بايد گفت اين تعداد كم هم براي جامعه ما زياد است و به نظر مي رسد شهرداري ها در شهرهاي بزرگ بايد به پاكسازي اجتماعي ويترين شهري از گداها، معتادان، زنان خياباني، دختران فراري و غيره اقدام كنند.
چمران: مخالفان شورا شايسته حضور در مجلس نيستند
رئيس شوراي عالي استان ها گفت: به افرادي كه قصد ورود به مجلس را دارند هشدار مي دهيم اگر با شوراها مخالفت دارند زيبنده حضور در مجلس شوراي اسلامي نيستند.
مهدي چمران در پنجاه و يكمين اجلاس شوراي عالي استان ها با بيان اينكه بسياري از قوانين و مصوبات از اختيارات شوراها كاسته است، اظهار كرد: امتيازهاي زيادي از شوراها گرفته شده است و لازم است شوراها به كميسيون ماده 5 و شوراهاي برنامه ريزي استان ها بازگردند.
چمران در ادامه با اشاره به تصويب دو فوريت براي بازگرداندن اختيارات شوراها تا پيش از پايان عمر شوراها اظهار كرد: بايد شوراها اختياراتي كه مردم به آنها داده اند را دوباره به دست بياورند.
وي افزود: ما اين مسائل را در حافظه خود داريم به ويژه نمايندگاني كه به اين مسائل دامن زدند، قطعا بدون همراهي 110 هزار شورا در كشور موفق نخواهند بود.
چمران در ادامه گفت: بيش از 110 هزار شورايي در كشور تلاش مي كنند و مورد اعتماد مردم هستند و نظرهايي كه درباره نمايندگان ارائه مي دهند، قطعا موثر است و از هم اكنون به افرادي كه قصد ورود به مجلس را دارند، هشدار مي دهيم اگر با شوراها به عنوان جزيي از قانون اساسي و مساله اي شرعي مخالفت دارند، زيبنده حضور در مجلس نيستند.
رئيس شوراي عالي استان ها در ادامه با اشاره به اختصاص هفت بند قانون اساسي به شوراهاي اسلامي شهر و روستا عنوان كرد: افرادي بايد به مجلس وارد شوند كه به قانون اساسي احترام مي گذارند و اگر تاكنون چنين افكاري داشته اند، بهتر است قانون اساسي، احاديث، روايات، قرآن، مذاكرات مجلس خبرگان براي تدوين قانون اساسي را مطالعه كنند و ما در اين زمينه سخت ايستاده ايم.گفتني است در جلسه روز پنجشنبه شوراي عالي استان ها دو فوريت طرح عضويت رئيس شوراي شهر در شوراي تامين شهرستان تصويب شد.

 



پس از 11ماه محكوميت 3 تن از اعضاي شوراي اسلامي شيراز به حبس

شيراز- خبرنگار فارس:
پس از يازده ماه از رسيدگي به پرونده 3 نفر از اعضاي اصلي شوراي اسلامي شيراز، احكام اين متهمان با رسيدگي و پيگيري رئيس كل دادگستري استان فارس صادر شد.
پس از جلسه هفتگي شوراي اسلامي شهرستان شيراز در روز يكشنبه 20 دي ماه سال گذشته، 3 تن از اعضاي اصلي شوراي شهر به اتهام اخذ رشوه و كسب مال نامشروع از پيمانكاران و مجريان طرح هاي شهري بازداشت شدند. بنابراين گزارش اين افراد با قرار وثيقه آزاد و در شوراي اسلامي شيراز به فعاليت هاي خود ادامه دادند. اما با رسيدگي ويژه و پيگيري هاي به عمل آمده از سوي رئيس كل دادگستري استان فارس اين پرونده علي رغم كارشكني هاي صورت گرفته منجر به صدور احكام نهايي شد.
در احكام صادره از سوي دادگاه جزائي شيراز يك نفر از متهمان در جريان رسيدگي به پرونده با صدور قرار منع تعقيب تبرئه و دو نفر ديگر به نام هاي «سعيد-م» به عنوان رئيس كميسيون سرمايه گذاري شوراي شهر و «فاطمه-ه» به عنوان عضو اصلي شوراي شهر به ترتيب به 3 سال و 18 ماه حبس و هر دو متهم به اخراج از شوراي شهر محكوم شدند.
گفتني است؛ اين 3 عضو شوراي شهر شيراز عصر روز يكشنبه 20 دي ماه سال گذشته از سوي اداره كل اطلاعات استان فارس دستگير شده بودند.
بنابراين گزارش براساس اسناد منتشره از سوي وزارت اطلاعات پدر يكي از متهمان محكوم شده داراي رابطه نزديكي با سازمان امنيت رژيم پهلوي موسوم به ساواك داشته است.

 



كشته و مجروح شدن 4 معلم عشايري اردبيل بر اثر تصادف

سريال تصادف خودروي حامل معلمان و دانش آموزان در استان اردبيل همچنان ادامه دارد به طوري كه روز چهارشنبه به دنبال حادثه اي ديگر چهار معلم منطقه عشايري مشكين شهر بر اثر تصادف كشته و مجروح شدند.
به گزارش فارس از اردبيل، در دو ماه گذشته اين سومين حادثه تصادف خودروي حامل دانش آموزان و معلمان است كه در استان اردبيل رخ مي دهد به طوري كه در حادثه اول در منطقه خلخال تعداد هشت دانش آموز كشته و مجروح شدند و در ماه جاري نيز بر اثر تصادف خودروهاي دانش آموزان و معلمان بيش از هفت نفر آنها كشته و مجروح شدند.
در تازه ترين تصادفي كه روز چهارشنبه رخ داد بر اثر برخورد خودروي پرايد با وانت نيسان مدير مجتمع آموزشي و پرورشي علامه جعفري منطقه ارشق و معاون اجرايي اين مجتمع جان خود را از دست داده و دو نفر از همكاران ديگر به شدت مجروح و در بيمارستان وليعصر مشكين شهر بستري شده و تحت مداوا قرار گرفتند.شفيعي رئيس پليس راه پارس آباد- مشگين شهر دليل تصادف را انحراف به چپ خودروي پرايد اعلام كرد.

 



نصب تنديس «مروه الشرويني» در يكي از خيابان هاي تهران

رئيس بسيج جامعه زنان از نصب تنديس مروه الشرويني همزمان با برگزاري جشنواره بين المللي تجليل از طلايه داران حجاب و عفاف در يكي از خيابان هاي تهران خبر داد.
مينو اصلاني اظهار كرد: جشنواره ملي تجليل از «طلايه داران حجاب و عفاف» سه سال است كه توسط بسيج جامعه زنان در سطح ملي برگزار مي شود اما در بهمن ماه امسال براي نخستين بار در سطح بين المللي برگزار مي گردد.
وي افزود: طبق هماهنگي هاي انجام شده 150 ميهمان خارجي در نخستين جشنواره بين المللي «طلايه داران حجاب و عفاف» شركت مي كنند كه 30 نفر از مهمانان از كشورهاي اروپايي و جهان اسلام و بقيه از ميان ايرانيان مقيم خارج از كشور هستند.
رئيس بسيج جامعه زنان با بيان اينكه مهمانان شركت كننده در اين جشنواره از ميان سازمان هاي مردم نهاد و افراد حقيقي فعال در عرصه حجاب و عفاف هستند، گفت: زنان و دختران مسلماني هم كه به دليل رعايت حجاب و عفاف از ادامه تحصيل محروم شده اند، جزء مهمانان حاضر در جشنواره بين المللي «طلايه داران حجاب و عفاف» هستند.
اصلاني ادامه داد: «مروه الشرويني» كه به عنوان شهيده حجاب در سطح جهان معروف است، در اين مراسم مورد تجليل قرار مي گيرد كه از همسر او براي حضور در ايران و شركت در مراسم تجليل از اين شهيده دعوت كرده ايم.
وي با اشاره به نصب تنديس «مروه الشرويني» در يكي از خيابان هاي شهر تهران عنوان كرد: همكاري هاي لازم با شهرداري تهران و شوراي شهر در اين زمينه صورت گرفته است؛ «پارك بانوان» و «خيابان حجاب» از جمله مكان هايي است كه پيشنهاد نصب تنديس در آنها مطرح شده ولي فعلاً مكان دقيقي مشخص نشده است، تنديس «مروه الشرويني» نيز توسط معاونت فرهنگي و هنري وزارت ارشاد در دست ساخت است.

 



مانور زلزله در منطقه 19

ستاد مديريت بحران منطقه 19 اقدام به اجراي مانور زلزله با قدرت 6 درجه در مقياس ريشتر و با شدت 8 درجه در مقياس مركالي اصلاح شده كرد.
به گزارش مهر، محمدباقر عليزاده دبير ستاد مديريت بحران منطقه 19 گفت: بر اثر بروز اين زلزله شبيه سازي شده، به طور فرضي پل شهيد كاظمي تخريب و مسيرهاي بزرگراه شهيد كاظمي حد فاصل پل شهيد سروري تا پل شهيد كاظمي در آزادگان در اختيار خودروهاي امدادي قرار گرفتند.

 



مهلت ثبت نام در كنكور 2 روز ديگر تمديد شد

معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به پايان مهلت ثبت نام كنكور 91 در روز جمعه از تمديد مجدد ثبت نام تا روز يكشنبه خبر داد.
جلال طباطبايي افزود: داوطلبان مي توانند از دو شيوه اينترنتي و مراجعه به ادارات پست نسبت به خريداري و دريافت كارت اعتباري ثبت نام كنند و پس از آن بايد با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشوري در آزمون ثبت نام كنند.وي يادآور شد: داوطلباني كه تا زمان اعلام شده به عنوان مهلت ثبت نام، اطلاعات سوابق تحصيلي خود را دريافت نكنند نيز مي توانند در روزهاي 30 بهمن تا 3 اسفند ماه سال 90 در آزمون ثبت نام كنند. همچنين ساير داوطلبان كه در آزمون ثبت نام نكرده اند مي توانند در اين مهلت زماني نسبت به ويرايش اطلاعات خود اقدام كنند.به گزارش مهر، آزمون سراسري سال 91 در روزهاي 8، 9 و 10 تيرماه 91 برگزار مي شود.

 



آغاز مرحله دوم قانون جديد راهنمايي و رانندگي از اول دي

رئيس پليس راهور تهران از آغاز مرحله دوم قانون جديد راهنمايي و رانندگي از اول دي ماه خبر داد و گفت: تمامي مأموران پليس آموزش هاي لازم را فرا گرفته اند.
به گزارش مهر، سردار حسين رحيمي از ضبط 159 گواهينامه رانندگان متخلف در پايتخت خبر داد و گفت: نمرات منفي اين رانندگان به 30 رسيده بود و به همين دليل گواهينامه آنها به مدت 3 ماه از سوي پليس ضبط شد. البته تعدادي از رانندگان نيز به 30 نمره منفي رسيده اند اما به علت نداشتن آدرس درست از آنها نتوانستيم اين موضوع را به آنها اعلام كنيم.
رئيس پليس راهور تهران از برگزاري هفته آموزش خبر داد و افزود: از روز شنبه كار آموزش رانندگان در پايتخت با برگزاري هفته آموزش آغاز مي شود و مأموران با ارائه بروشورها و بسته هاي تبليغاتي مردم را از مبلغ جريمه هاي جديد آگاه مي كنند ضمن اينكه در هنگام جريمه قبض آموزشي نيز براي رانندگان صادر مي شود تا بدانند در صورت ارتكاب تخلفات رانندگي از ابتداي دي ماه چه ميزان جريمه مي شوند.
علت
توقف شماره گذاري
وانت پيكان
همچنين به گزارش ايسنا، معاون فني پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به مصوبه اخير دولت در خصوص وانت پيكان گفت: دولت در مصوبه اخير خود توليد وانت پيكان را تا پايان سال بلامانع دانسته لذا هم اكنون اختلاف و مشكل بين خودروساز و سازمان استاندارد است و پليس نفع و يا نقشي در شماره گذاري يا عدم شماره گذاري وانت پيكان ندارد و صرفاً به قانون عمل مي كند.
سرهنگ جهانگيري در خصوص خبرهاي اخير پيرامون توقف شماره گذاري وانت پيكان و موانع قانوني موجود در جهت روشن شدن موضوع و مسئوليت هاي سازمان ها و نهادهاي ذي ربط از جمله پليس در اين خصوص اظهار داشت: شماره گذاري خودروها يكي از وظايف ذاتي پليس است كه بايد براساس ضوابط و مقررات مربوطه صورت گيرد.
وي افزود: يكي از شرايط انجام شماره گذاري خودروها، تأييد استاندارد خودروها از سوي سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران است ضمن اينكه براساس قانون ارتقاي كيفي توليد خودرو و ساير توليدات صنعتي وزارت صنايع مكلف به توليد خودرو استاندارد است و نيروي انتظامي نيز بايد خودروهايي را شماره گذاري كند كه استاندارد آنها از سوي سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران تاييد شده باشد.
معاون فني مهندسي پليس راهور ناجا تصريح كرد: براساس مصوبه شوراي عالي استاندارد تمامي خودروهاي توليدي بايد استانداردهاي 51 گانه را پاس كنند. اين در حالي است كه سازمان مذكور در ارديبهشت ماه سال جاري صراحتاً اعلام كرده است وانت پيكان فاقد حد نصاب لازم از لحاظ كيفيت و ايمني بوده و ضرورت دارد تا پايان شهريور ماه سال جاري نسبت به توقف خط توليد آن اقدام شود. متعاقب آن در سي ام شهريور ماه نيز اعلام كرد كه خودرو وانت پيكان توليد شركت ايران خودرو موفق به اخذ تأييديه هاي استانداردهاي 51 گانه اجباري كشور نشده است لذا شماره گذاري خودروي مذكور از اول مهرماه سال جاري از نظر آن سازمان ممنوع است.
وي ادامه داد: ناجا براساس قانون از شماره گذاري خودروهايي كه سازمان استاندارد آنها را تاييد نمي كند منع شده است.
وي اضافه كرد: پس از اعلام ممنوعيت شماره گذاري اين خودرو از سوي سازمان استاندارد، پليس راهور به شركت ايران خودرو اعلام و تأكيد كرد كه هر چه سريعتر نسبت به ارتقاي كيفي خودرو و اخذ تأييديه هاي 51 گانه و دريافت موافقت سازمان استاندارد اقدام كند كه متأسفانه براساس اطلاعات واصله كارخانه سازنده بعد از آن تاريخ همچنان به توليد خودرو بدون هيچ گونه ارتقاي استانداردي مذكور ادامه داده است.
ممنوعيت تردد موتورسيكلت هاي سه چرخ
سردار رحيمي با اشاره به ممنوعيت تردد موتورسيكلتهاي سه چرخ در سطح شهر تأكيد كرد: اين موتورسيكلت ها علاوه بر اينكه چهره شهر را مخدوش و كثيف نشان مي دهند مرتكب تخلفاتي نيز مي شوند و پليس در صورت برخورد، آنها را توقيف مي كند. استفاده از اين موتورسيكلتها در مزارع، كارخانه ها و كارگاهها مجاز است.
وي در پايان از راه اندازي مركز تعويض پلاك در كنار پاركينگ موتورسيكلتها خبر داد و تصريح كرد: تردد موتورسيكلتهاي بدون پلاك ملي ممنوع است و موتورسيكلت هاي توقيف شده نيز تنها در صورت داشتن پلاك ملي ترخيص مي شوند. همچنين روز شنبه مركز تعويض پلاك در كيلومتر 7 جاده كرج و در كنار پاركينگ موتورسيكلتها راه اندازي مي شود. راه اندازي اين مركز مي تواند بسيار مؤثر باشد و كار تعويض پلاك موتورسيكلتها با شتاب بيشتري انجام شود.

 



ابلاغ اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه

رئيس جمهور قانون اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي را براي اجرا ابلاغ كرد.
به گزارش ايسنا در اجراي اصل يكصد و بيست و سوم(123) قانون اساسي، قانون اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي كه با عنوان طرح به مجلس شوراي اسلامي تقديم شده بود، پس از تاييد شوراي نگهبان از سوي رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شد.
براساس اين قانون، هر فرد ذكور ايراني در ماهي كه طي آن ماه به سن هجده سال تمام مي رسد مشمول مقررات خدمت وظيفه عمومي است.
بر اين اساس، مدت خدمت دوره ضرورت 24 ماه است و در صورتي كه مشمولان مازاد و يا كمتر از تعداد مورد نياز باشد ستاد كل با كسب اجازه از فرماندهي كل آن را به كمتر يا بيشتر از مدت دوره ضرورت تغيير مي دهد و همه مشمولين قادر به خدمت و بلامانع، به خدمت دوره ضرورت اعزام مي شوند و پس از فراگيري آموزش هاي نظامي لازم در ابتداي خدمت، بقيه دوره ضرورت را انجام مي دهند.

 



انهدام شبكه بين المللي قاچاق موادمخدر در كيش

كيش - خبرنگاركيهان:
جانشين فرمانده انتظامي ويژه كيش گفت: باند بين المللي قاچاق موادمخدر شيشه در جزيره كيش متلاشي شد.
سرهنگ «نصرت الله برين» با اعلام اين خبر افزود: در 45 روز گذشته پس از يك سري اقدامات اطلاعاتي موفق شديم باند بين المللي قاچاق شيشه را كه قصد داشت حدود 31 كيلوگرم ماده مخدر شيشه به كشور مالزي ترانزيت كند، كشف كنيم.
وي با بيان اينكه حجم اين كشفيات در تاريخ جزيره كيش بي سابقه بوده است، گفت: در همين مدت در بخش هايي ديگر 20 كيلوگرم هروئين، 20 كيلوگرم حشيش، سه كيلوگرم شيشه و 10 كيلوگرم ترياك كه از طريق مرزهاي دريايي و هوايي در حال ورود به جزيره كيش بود كشف و ضبط شد و قاچاقچيان اين مواد دستگير و پرونده آنها به مقام قضايي ارجاع شد.
برين با اشاره به محل ورود موادمخدر به جزيره كيش گفت: اين مواد مخدر ازطريق سرزمين اصلي به جزيره كيش وارد شده و قرار بود ازطريق مرز كشورهاي خليج فارس به كشورهاي مختلف جهان از جمله مالزي انتقال يابد.

 



پيرزن 84 ساله 2 پيرزن را به قتل رساند

فرمانده انتظامي شيروان از وقوع 2 فقره قتل و دستگيري قاتل 84 ساله در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومي پايگاه اطلاع رساني پليس خراسان شمالي، قاسمعلي يوسفخاني اظهار داشت: در پي اعلام فوت دو زن در خانه سالمندان، ماموران دايره جنايي و بازپرس ويژه قتل در محل حضور يافتند.
وي اضافه كرد: در بررسي هاي اوليه مشخص شد دو پيرزن 81 ساله و 79 ساله به دليل اينكه مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند براي مداوا به بيمارستان انتقال يافته اما به علت شدت جراحات وارده، هر دو نفر فوت كرده اند.
يوسفخاني تصريح كرد: پس از ا نجام تحقيقات وسيع مشخص شد هر دو خانم فوت شده توسط پيرزني 84 ساله كه در همان مركز نگهداري مي شود به وسيله شيئي سنگين مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
وي خاطرنشان كرد: با دستور مقام قضايي متهمه دستگير و پس از تشكيل پرونده با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

 



تولد يك جفت شير سفيد در سيرك شيراز

يك جفت شير سفيد رنگ از نژاد آفريقايي در سيرك بزرگ شيراز متولد شد.
به گزارش ايرنا، اين شيرها كه نر هستند، دو روز از زمان تولد آنها سپري مي شود و رنگ پدر و مادر اين شيرهاي سفيد، معمولي و به رنگ قهوه اي است.
تاكنون رنگ بيشتر شيرهاي موجود در جهان، قهوه اي روشن و يا پررنگ است از اين رو مي توان گفت تولد اين جفت شير سفيد پديده اي نادر به شمار مي آيد.
محمدعلي قهرماني مسئول سيرك بزرگ شيراز و تربيت كننده شيرها در اين سيرك گفت: معمولا شيرها، تولدشان سالي يك بار اتفاق مي افتد ليكن شيرهاي موجود در اين سيرك، بعضا سالي دو بار هم زايمان دارند.

 



مديركل پزشكي قانوني يزد: تعداد كشته شدگان انفجار كوره فولاد غدير به 14 نفر رسيد

مديركل پزشكي قانوني استان يزد گفت: تعداد كشته شدگان انفجار كوره شركت فولاد غدير يزد به 14 نفر رسيد.
«علي سليمانپور» در گفت وگو با ايرنا افزود: يكي از مصدومان اين حادثه روز پنج شنبه در بيمارستان فوت كرد.
وي اضافه كرد: تعداد كشته شدگان در ساعات اوليه پس از وقوع اين حادثه، هفت نفر و شمار مجروحان 14 نفر اعلام شده بود كه در چند روز اخير هفت تن از آنها به علت شدت سوختگي جان خود را از دست دادند.مديركل پزشكي قانوني يزد درباره يك تبعه كشور هندوستان كه از جمله مصدومين اين سانحه دلخراش بود، گفت: «جاسير سينگ» كه در اين حادثه به شدت دچار سوختگي شده بود به بيمارستان سوانح سوختگي يزد منتقل شد؛ اما عليرغم تلاش فراوان پرسنل بيمارستان متاسفانه درگذشت.
سليمانپور گفت: پنج مجروح اين حادثه در بيمارستان بستري هستند و دو نفر نيز در همان روزهاي اول مداوا و از بيمارستان ترخيص شدند.
گفتني است؛ حادثه انفجار در كوره شركت فولاد غدير يزد يكشنبه شب هفته گذشته رخ داد.

 



دومين شير فراري در دام آتش نشانان افتاد

دومين شير سرگردان با تماس شهروندان توسط آتش نشانان گرفتار و تحويل پارك پرديسان تهران شد.
راننده يك خودروي سواري به هنگام گذر از بزرگراه شهيد زين الدين ناگهان در حاشيه جنگل لويزان حيوان بزرگي را مشاهده كرد كه در لابلاي درختان در حال حركت بود. اين راننده كه به شدت متعجب شده بود بلافاصله طي تماسي با سامانه 125 موضوع را اطلاع داد.
آتش نشانان ايستگاه 54 در محل حادثه حضور يافتند ولي چون امكان داشت شير به داخل جنگل گريخته و بدام انداختن آن به سختي انجام شود بلافاصله آتش نشانان ايستگاه 17 و همچنين گروه امداد و نجات 10 اين سازمان هم فراخوانده شدند.
آتش نشانان از ضلع هاي شمال و جنوب به داخل جنگل لويزان وارد شدند و سرانجام بعد از 50 دقيقه موفق شدند شير را كه به محل انباشت چوبه ها در حاشيه جنوبي جنگل پناه برده بود بدون اينكه صدمه اي ببيند، به دام اندازند.
به گزارش مهر اين شير با وزن بين 40 تا 50 كيلوگرم، بيش از دو برابر بچه شيري كه دو روز قبل در همين منطقه توسط آتش نشانان گرفته شده بود جثه و وزن دارد.

 



رواج روسپيگري در بين دانشجويان انگليسي

اتحاديه ملي دانشجويان در بريتانيا مدعي شده است كه تعداد بيشتري از دانشجويان در انگلستان براي تامين هزينه هاي تحصيل خود به روسپيگيري رو مي آورند.
به گزارش بي بي سي، اين اتحاديه همچنين اضافه كرده است كه دانشجويان براي تأمين هزينه هاي تحصيلي به قمار هم رو آورده اند و در آزمايش هاي پزشكي شركت مي كنند.
گفته شده است كه افزايش هزينه هاي زندگي و شهريه ها، در كنار كاهش بودجه هاي آموزشي در اين روند مؤثر بوده است.
با اين حال، دولت مي گويد كه «بسته هاي حمايتي قابل توجهي» براي كمك مالي به دانشجويان ارائه مي دهد.
«استل هارت»، مدير امور زنان دراتحاديه ملي دانشجويان، به بي بي سي گفت كه كاهش هزينه هاي دولتي، دانشجويان را بيشتر تحت فشار قرار مي دهد. به طوري كه آنان براي تأمين هزينه ها به اقدامات خطرناكي دست مي زنند.
به گفته انجمن حمايت از روسپيان كه مركزش در لندن است، تعداد تماس هاي تلفني دانشجويان با اين مركز در يك سال گذشته، دست كم دو برابر شده است.

 



ممنوعيت روبند و نقاب در كانادا

دولت كانادا استفاده از روبند و نقاب را براي زنان مسلمان در مراسم اعطاي حق شهروندي اين كشور ممنوع اعلام كرد.
به گزارش برنا به نقل از الجزيره، براساس قانون جديد استفاده از برقع (روبند) و نقاب توسط زنان مسلمان در مراسم اداي سوگند براي دريافت حق شهروندي كانادا ممنوع است.
«جيسون كني» وزير مهاجرت كانادا علت اين تصميم را اعتراض برخي قضات و اعضاي پارلماني اين كشور به پوشيده بودن صورت زنان مسلمان هنگام مراسم سوگند اعطاي حق شهروندي عنوان كرد.
نزديك به يك ميليون مسلمان در كانادا زندگي مي كنند و دين اسلام يكي از اديان رو به گسترش در اين كشور است.
گفتني است، فرانسه اولين كشوري است كه طرح ممنوعيت استفاده از برقع و نقاب را در مجامع عمومي تصويب كرد.

 



گور جمعي در يك سازمان دانشجويي

پس از كشف 5 جسد دفن شده در يكي از سازمان هاي دانشجويي مكزيك، مسئولان اين كشور يك بازرسي بي سابقه را براي كنترل سازمان هاي دانشجويي در دانشگاه هاي مكزيك آغاز كردند.
به گزارش ايسنا، اين اجساد در يكي از سازمان هاي دانشجويي واقع در شهر غربي «گوادالاجارا» كشف شدند.
«توماس كورونادو»، دادستان كل ايالت «جاليسكو» در اين رابطه گفت: بستگان سه تن از اين قربانيان، هويت اجساد را شناسايي كردند. اين سه قرباني به همراه دو تن ديگر هفته گذشته ناپديد شده بودند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، پليس محلي مكزيك سه جسد را چهارشنبه شب و دو جسد ديگر را پنج شنبه شب در گودال هاي جداگانه پيدا كرد. اين پنج جسد در محوطه اداره فدراسيون دانشجويان پيدا شدند. تلاش پليس براي پيدا كردن عاملان اين قتل ها ادامه دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14