(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26 آذر 1390- شماره 20098

حديث دشت عشق
رقابت پيروزي و دايي برنده نداشت
قهرمان نيم فصل امروز مشخص مي شود
اخبار كوتاه از فوتبال
قرعه راحت اسپانيايي ها در ليگ قهرمانان اروپا آرسنال به ميلان رسيد
كار دشوار معلومات و قرعه آسان براي قاسمي نژاد
جودوكاران ايراني به المپيك نزديك مي شوند؟!
مسابقات دوچرخه سواري كاپ آسيايي- مالزي
طلاي طالبي و پراش ، پرچم ايران را برافراشت
عدم توافق برز گر با فدراسيون كشتي تركيه
دانشگاه آزاد، قهرمان نيم فصل ليگ تكواندو
آغاز مرحله دوم اردوي تيم ملي تكواندو



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «رمضان محمدي»
گر راهرو تو باشي سوي جنان توان رفت

شهيد بزرگوار رمضان محمدي در سال 1341 در محله خروشاد در خانواده اي متوسط ديده به جهان گشود، تحصيلات خود را در دبستان وزيري پيربكران و مدرسه راهنمايي سهروفيروزان طي كرد. سپس دوره آموزش متوسطه را در شهرستان فلاورجان گذراند و اين دوره عضو انجمن اسلامي مدرسه و از فعالان سياسي مدرسه بود. سال سوم دبيرستان بود كه حضرت امام خميني(ره) فرمان تشكيل بسيج را صادر كردند او نيز به پادگاني در مباركه اعزام شد و در آنجا زير نظر شهيد محمد منتظري و شهيد دكتر چمران دوره آموزش چريكي را گذراند. سپس به يزد جهت ادامه دوره آموزشي اعزام و بعد از آن جهت مقابله با اشرار سيستان و بلوچستان به شهر خاش و چابهار اعزام شد و به مدت سه ماه به عنوان تيرانداز ويژه در اين مناطق به مقابله با اشرار پرداخت.
بعد از سه ماه به كردستان اعزام شد و در حدود دو ماه هم در سنندج به مبارزه با گروهك ضد انقلاب كومله و دموكرات پرداخت.او سرانجام در تاريخ 18/6/1360 به هنگام حمله به يك خانه تيمي در سنندج در يك صحنه تصادف ساختگي توسط افراد سرسپرده كومله و دموكرات به شهادت رسيد.

 



رقابت پيروزي و دايي برنده نداشت
قهرمان نيم فصل امروز مشخص مي شود

شانزدهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور با تساوي دو تيم راه آهن شهرري و پيروزي به اتمام رسيد و دو تيم به تقسيم امتياز رضايت دادند.
در آخرين ديدار هفته شانزدهم ليگ برتر فوتبال، تيمهاي پيروزي و راه آهن از ساعت 15:16 در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند كه در پايان اين بازي با تساوي يك-يك تمام شد.
پيروزي در نيمه نخست بهتر از راه آهن كار كرد و توانست با گل محمد نوري (38) مزد برتري خود را بگيرد. پيروزي كه پس از جدايي حميد استيلي با هدايت محسن عاشوري به مصاف راه آهن آمده بود، حداقل در نيمه اول نمايشي بهتر از ديدارهاي گذشته داشت كه ماحصل اين بازي خوب گلي بود كه محمد نوري در دقيقه 39 روي پاس جواد كاظميان به ثمر رساند.
در نيمه دوم اما اين شاگردان علي دايي بودند كه بازي را در دست خود گرفتند و پس از آنكه راه آهن در دقايق 57 و 68 به ترتيب توسط اميد عاليشاه و عليرضا عباسفرد دو موقعيت مسلم گلزني را از دست داد، با گل دقيقه 75 بهادر عبدي كار را به تساوي كشاند. در يكي از حملات راه آهني ها پس از به تساوي كشيده شدن بازي، شوت مهاجم راه آهن به دست مامادوتال مدافع پيروزي برخورد كرد كه البته فغاني داور مسابقه ترجيح داد در اين صحنه پنالتي نگيرد. در حالي كه علي دايي به شدت به تصميم او معترض بود. قضاوت ديدار راه آهن شهرري- پيروزي برعهده عليرضا فغاني بود. او در اين بازي به اميد عاليشاه و عليرضا عباسفرد از تيم راه آهن و عليرضا حقيقي و ممدو تال از تيم پيروزي كارت زرد نشان داد.
اما در ادامه رقابتهاي ليگ برتر، هفته هفدهم از روز پنجشنبه با برگزاري دو ديدار آغاز شد.
از ساعت 15 و در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان، ذوب آهن ميزبان مس كرمان بود. در نيمه نخست شاگردان ابراهيم زاده برتر از حريف كرماني خود بودند و حتي يك بار بوسيله اسماعيل فرهادي تير دروازه مس را به لرزه درآوردند، اما گلي را به ثمر نرساندند. در نيمه دوم اين ديدار كه با استقبال بسيار كم هواداران اصفهاني مواجه شده بود، محمد قاضي (54) با دريافت دومين كارت زرد خود از بازي اخراج شد تا ذوب آهن 10 نفره به بازي ادامه دهد. البته شاگردان بلاژويچ از برتري عددي خود تا پايان مسابقه استفاده اي نكردند و اين تيم ميزبان بود كه در ثانيه هاي پاياني بوسيله محمد حسيني(93) به گل رسيد و يك پيروزي شيرين را به دست آورد. در ديگر ديدار همزمان، صباي قم ميزبان فجر سپاسي بود كه حاصل كار دو تيم در پايان 90 دقيقه تساوي يك-يك بود. رسول بروش (58) براي صبا و ايوب كلانتري (57) براي فجر گلزني كردند.
پيروزي سپاهان
تساوي تراكتورسازي
روز دوم از هفته هفدهم عصر ديروز با برگزاري دو ديدار پيگيري شد كه سپاهان اصفهان در كرمان با 2 گل از سد ميزبانش مس سرچشمه گذشت.در اين ديدار كه از ساعت 15 در ورزشگاه شهيد باهنر كرمان برگزار شد، سيدمهدي سيدصالحي (35) و اميد ابراهيمي (86) گلهاي تيم فوتبال سپاهان اصفهان را به ثمر رساندند.در ورزشگاه تختي بندرانزلي نيز تيمهاي ملوان بندرانزلي و تراكتورسازي تبريز برابر هم به ميدان رفتند كه اين مسابقه با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيد.
رويارويي جوانان نفتي
با ستارگان آبي
در ادامه رقابت هاي هفته هفدهم امروز دو تيم نفت و استقلال تهران براي كسب قهرماني نيم فصل به مصاف هم مي روند.
تيم فوتبال نفت تهران امروز از ساعت 15:16 در ورزشگاه آزادي ميزبان هم شهري خودش استقلال تهران است تا آخرين بازي اين دو تيم در نيم فصل نخست برگزار شود.
نفت تهران در حالي به مصاف ستارگان آبي پوش تهراني مي رود كه با 30 امتياز در رده دوم جدول قرار دارد و با اختلاف سه امتيازي نزديكترين حريف استقلال است. در صورت پيروزي نفت تهران در اين بازي، دو تيم 30 امتيازي خواهند شد و اين تفاضل گل است كه قهرمان نيم فصل را مشخص مي كند. درحال حاضر تفاضل گل استقلال 11 و براي نفت تهران هشت امتياز است.
در اين بازي استقلال تهران، خسرو حيدري را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد، اما به نظر مي رسد كه پرويز مظلومي از مجتبي جباري كه يكي از مهره هاي تاثيرگذار تيمش در فصل جاري به شمار مي رود برابر بازيكنان جوان نفت استفاده كند. برنامه ساير بازي هاي هفته هفدهم ليگ برتر به اين شرح است:
دوشنبه 28/9/90
¤ شهرداري تبريز- داماش گيلان (ساعت 15)
¤ صنعت نفت آبادان- سايپا البرز (ساعت 15)
¤ شاهين بوشهر- راه آهن شهرري(ساعت 15)
¤ پيروزي تهران- فولاد خوزستان(ساعت 15:16)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دنيزلي يك هفته فرصت خواست
گزينه مربيگري پيروزي تا انتهاي هفته آينده از قرمزپوشان فرصت خواست تا پاسخ نهايي خود را بدهد.در سفر رويانيان به تركيه، جلسات متعددي بين وي و دنيزلي برگزار شد، اما مربي ترك براي اعلام پاسخ نهايي اش از سرخپوشان يك هفته فرصت خواست. البته مديرعامل پيروزي در جمع بازيكنان اعلام كرده كه شرايط را براي حضور دنيزلي فراهم كرده و منتظر پاسخ نهايي اين مربي تركيه اي است.
صعود شاهين و شهرداري ياسوج به نيمه نهايي
دو ديدار از مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي فوتبال عصر پنجشنبه برگزار شد كه طي آن شاهين بوشهر و شهرداري ياسوج حريفانشان را از پيش رو برداشتند.در اولين بازي شاهين بوشهر موفق شد با نتيجه 2 بر يك داماش گيلان را شكست داده و يكي از چهار تيم مرحله نيمه نهايي مسابقات شود.گل هاي اين ديدار را مهدي نوري و مرتضي عزيزمحمدي براي شاهين و ميلاد زنيدپور براي داماش به ثمر رساندند. بوشهري ها در مرحله نيمه نهايي بايد به مصاف برنده ديدار صباي قم و مس كرمان برود. در ديگر بازي هم شهرداري ياسوج شگفتي آفريد و تيم ليگ برتري فولاد خوزستان را در ضربات پنالتي شكست داد تا ديگر تيم مرحله نيمه نهايي باشد. ديدار اين دو تيم در وقت هاي معمول به تساوي يك بر يك انجاميد و دو تيم در وقت هاي اضافي كاري از پيش نبردند تا كار به ضربات پنالتي كشيد و اين شهرداري ياسوج بود كه توانست پنالتي را با نتيجه چهار بر دو ببرد و در مجموع با حساب پنج بر سه به برتري برسد. به اين ترتيب شهرداري ياسوج در مرحله نيمه نهايي بايد به مصاف استقلال برود.
بارسلونا با تيم دوم خود السد را درهم كوبيد
قهرمان اسپانيا و اروپا در دومين ديدار مرحله نيمه نهايي جام جهاني باشگاهها با نتيجه 4 بر صفر السد قطر را شكست داد و به ديدار پاياني راه پيدا كرد.گوارديولا در اين ديدار تيم اصلي اش را به ميدان نفرستاده بود و بازيكناني مانند مكسول، آدريانو (دو بار) و كيتا براي آبي و اناري ها گلزني كردند. پيش از اين در نخستين ديدار نيمه نهايي سانتوس با غلبه بر كاشيوا ريسولز ژاپن به ديدار پاياني رسيده بود. به اين ترتيب دو تيم قهرمان اروپا و آمريكاي لاتين روز يكشنبه برگزاركننده ديدار پاياني خواهند بود.
پيكان خودش را به صدر و استيل آذين را به قعر جدول كشاند
رقابت هاي فوتبال ليگ دسته اول ايران روز پنجشنبه با انجام هفت بازي وارد هفته يازدهم شد.در يكي از مهمترين ديدارهاي هفته يازدهم، استيل آذين سمنان مهمان پيكان بود كه در نهايت با نتيجه دو بر يك شكست را پذيرفت.استيل آذين با اين شكست با شش امتياز در قعر جدول گروه الف جاي گرفتند و پيكان نيز با 26 امتياز به صدرنشيني اش تداوم بخشيد. در ديگر بازي مهم اين هفته دو تيم صنعت ساري و شهرداري اراك به مصاف هم رفتند و اين ساروي ها بودند كه در نهايت بازي را با نتيجه يك برصفر به سود خود به پايان بردند و به رده نهم جدول رسيدند. شهرداري اراك نيز با همان 18 امتياز در رده سوم بدون گروه الف باقي ماند.همچنين در ديگر بازيهاي مهم اتكا گرگان، ميزبانش ابومسلم را مغلوب كرد، شيرين فراز كرمانشاه از سد نيروي زميني گذشت و ديدار تيم هاي گهر زاگرس با كاوه تهران مساوي شد و شهرداري بندرعباس با نتيجه دو بر يك ايران جوان بوشهر را شكست داد.
بازيكنان ليگ برتري فصل گذشته، آزاد هستند
سازمان ليگ برتر اعلام كرد بازيكناني كه فصل گذشته در ليگ برتر بازي كرده و اين فصل نتوانسته اند با باشگاه جديدي قرارداد امضا كنند، بازيكن آزاد هستند.در حالي كه با پايان هفته هفدهم رقابتهاي ليگ برتر باشگاههاي كشور، فصل نقل و انتقالات آغاز مي شود، سازمان ليگ برتر در نامه اي به باشگاهها دو اصلاحيه جديد اين آيين نامه را به شرح زير اعلام كرد:
1- آن دسته از بازيكناني كه فصل گذشته عضو تيمهاي ليگ برتري بودند و بنا به دلايلي اين فصل نتوانسته اند در باشگاه جديد ثبت نام و قرارداد منعقد كنند، بازيكن آزاد شناخته شده و در زمان مجاز نقل و انتقالات نيم فصل جاري با رعايت ساير مقررات بدون احتساب سهميه ليگ برتري مي توانند باشگاه مورد علاقه خود را انتخاب و قرارداد حرفه اي منعقد كنند.
2-تمامي باشگاهها مجاز خواهند بود با توافق بازيكن در چارچوب مقررات نسبت به تبادل بازيكن در قالب قرارداد حرفه اي بدون احتساب سهميه ليگ برتري اقدام كنند.يادآور مي شود كما في السابق براي جذب بازيكن بند يك و دو ارائه برگ تاييديه اخلاقي از سوي كميته محترم نظارت و بازرسي الزامي است.تيم هاي ليگ برتري مجاز هستند كه طي 29 آذرماه تا 14 ديماه اقدام به جذب بازيكن كنند و اين 16روز زمان نقل و انتقالات نيم فصل خواهد بود.
احتمال جدايي گردان از ذوب آهن
شهاب گردان از شرايطي كه در ذوب آهن دارد چندان راضي نيست و با توجه به پيشنهاد هايي كه دارد تصميم گرفته تا از اين تيم اصفهاني جدا شود.او در بازي ذوب آهن با مس كرمان هم در حاليكه تا آخرين لحظات در تركيب تيم قرار داشت از ليست كنار گذاشته شد تا شايعه جدايي او از ذوب آهن رنگ و بوي جدي تري به خودش بگيرد.

 



قرعه راحت اسپانيايي ها در ليگ قهرمانان اروپا آرسنال به ميلان رسيد

قرعه كشي مرحله حذفي پنجاه و هفتمين دوره ليگ قهرمانان اروپا در نيون سوئيس برگزارشد كه در حساس ترين مسابقات آرسنال به ديدار ميلان خواهد رفت.
با برگزاري قرعه كشي مرحله حذفي ليگ قهرمانان اروپا در نيون سوئيس، 16تيم حاضر در اين رقابتها حريفان خود را شناختند كه براساس آن تيم هاي برتر اين رقابتها طبق برنامه زير به مصاف هم مي روند:
¤ باسل سوئيس- بايرن مونيخ آلمان
¤ المپيك مارسي فرانسه- اينتر ايتاليا
¤ زنيت سنت پترزبورگ روسيه- بنفيكاي پرتغال
¤ زسكامسكوي روسيه- رئال مادريد اسپانيا
¤ ناپولي ايتاليا- چلسي انگليس
¤ ميلان ايتاليا- آرسنال انگليس
¤ المپيك ليون فرانسه- آپوئل نيكوزياي قبرس
¤ بايرلوركوزن آلمان- بارسلوناي اسپانيا
نحوه قرعه كشي مرحله حذفي به اين شكل بود كه تيم هاي اول گروه ها با تيم هاي دوم مسابقه خواهند داد. همچنين تيم هايي كه درمرحله قبل در يك گروه قرار داشتند و نيز تيم هاي هموطن، با يكديگر مواجه نمي شدند. تيم هاي دوم گروه ها ميزبان ديدار رفت خواهندبود و ديدار برگشت به ميزباني تيم هاي اول برگزار مي شود.
بازي هاي مرحله رفت در روزهاي 25 و 26 بهمن و 2 و 3 اسفند برگزار خواهند شد و ديدارهاي برگشت نيز در روزهاي 16، 17، 23 و 24 اسفند برگزار خواهد شد.
فينال اين رقابتها 30 ارديبهشت سال 91 در ورزشگاه آليانس آره نا شهر مونيخ برگزار مي شود.

 



كار دشوار معلومات و قرعه آسان براي قاسمي نژاد
جودوكاران ايراني به المپيك نزديك مي شوند؟!

رقابت هاي جودوي جايزه بزرگ كينگ دائو چين در حالي از صبح جمعه آغاز شد كه دو نماينده ايران امروز به ديدار رقباي خود از كره جنوبي و چين خواهند رفت.
اين دوره از رقابتها با حضور 406 جودوكار از 61 كشور جهان برگزار خواهد شد كه چهار نماينده ايران طي دو روز آينده به ديدار رقباي خود مي روند.براساس اين گزارش، امروز جودوكاران اوزان 73- كيلوگرم و 81- كيلوگرم رقابتهاي خود را برگزار مي كنند. در وزن 73- كيلوگرم كه 35 جودوكار حضور دارند، علي معلومات با رنكينگ 46 جهان در دور نخست بايد با كيم جوو جين پيكار كند.
اما در وزن 81- كيلوگرم امير قاسمي نژاد اين فرصت را دارد كه با وجود قرعه مناسبي كه دارد رنكينگ خود را ارتقا دهد. او كه اكنون نفر چهل و هشتم رنكينگ جهاني است در دور نخست بايد با گائوهاي يوان از كشور ميزبان پيكار كند. اين دوره از مسابقات در راه كسب سهميه المپيك امتياز بالايي دارد و جودوكاران با چند پيروزي در جدول مي توانند جايگاه خود را در رنكينگ جهاني ارتقا دهند.

 



مسابقات دوچرخه سواري كاپ آسيايي- مالزي
طلاي طالبي و پراش ، پرچم ايران را برافراشت

در نخستين روز از مسابقات دوچرخه سواري كاپ آسيايي مالزي، ريحانه طالبي با مدال طلاي 500 متر جوانان و محمود پراش با كسب طلاي ماده يك كيلومتر بزرگسالان، پرچم ايران را به اهتزاز درآوردند.
در نخستين روز مسابقات دوچرخه سواري كاپ آسيايي مالزي، ريحانه طالبي ركابزن ملي پوش كشورمان توانست با درخشش و عملكردي قابل قبول مدال طلاي ماده 500 متر جوانان بانوان را از آن خود كند. همچنين محمود پراش نيز موفق شد دومين مدال طلاي كاروان دوچرخه سواري ايران را در ماده يك كيلومتر بزرگسالان كسب كند. در ادامه رقابت هاي اين روز ديگر بانوان ملي پوش كشورمان در دو ماده به مصاف رقيبان خود رفتند كه در ماده 500 متر بزرگسالان آتوسا عباسي با زمان 38 ثانيه و 2 صدم ثانيه توانست مدال برنز اين ماده را از آن خود كند و در ماده 3 كيلومتر تعقيبي تيمي هم تيم ملي بانوان كشورمان با تركيب عادله نوري، رقيه شريفي و نيكناز فاضلي دومين مدال برنز اين رقابت ها را كسب كردند.

 



عدم توافق برز گر با فدراسيون كشتي تركيه

مسئولان فدراسيون كشتي تركيه با منصور برزگر براي سرمربيگري تيم ملي كشتي اين كشور در رقابتهاي المپيك 2012 لندن به توافق نرسيدند.
منصور برزگر چندي پيش براي مذاكره با مسئولان فدراسيون كشتي تركيه و نظارت بر رقابتهاي قهرماني اين كشور به آنكارا سفر كرد.در اين مذاكرات مسئولان فدراسيون كشتي تركيه به وي پيشنهاد سرمربيگري تيم ملي اين كشور را ارائه داده بودند اما بعد از گزارش استاد كشتي ايران و اينكه وي اعلام كرد براي بازسازي كشتي اين كشور نياز به زمان سه تا چهار ساله دارد دو طرف با هم به توافق نرسيدند.
بر اين اساس مسئولان فدراسيون كشتي تركيه پس از آن بلافاصله مذاكره با يك مربي روس را آغاز كرده اند تا وي سرمربي اين كشور در رقابتهاي المپيك باشد و بزودي نام اين مربي كه از اهالي مناطق كشتي خيز و مسلمان نشين اين كشور است، اعلام مي شود.

 



دانشگاه آزاد، قهرمان نيم فصل ليگ تكواندو

تيم تكواندوي دانشگاه آزاد با برتري مقابل گازفجرجم عنوان قهرماني نيم فصل اول مسابقات تكواندوي ليگ برتر باشگاههاي كشور را از آن خود كرد.
دور رفت رقابتهاي تكواندوي ليگ برتر باشگاههاي كشور ديروز با انجام چهار ديدار از هفته نهم به پايان رسيد كه طي آن تيم دانشگاه آزاد موفق شد به عنوان قهرماني نيم فصل مسابقات دست پيدا كند.در مهمترين ديدار اين هفته دو تيم دانشگاه آزاد و گازفجرجم مقابل هم صف آرايي كردند كه در پايان اين مسابقه دانشگاه آزاد در غياب محمد باقري معتمد و يوسف كرمي، دو ملي پوش المپيكي خود با نتيجه 5 بر 3 برنده ميدان را ترك كرد.
دانشگاه آزاد بعد از ديدار با گازفجرجم در پيكاري معوقه با مناطق نفت خيز جنوب هم پيروز شد تا با 22 امتياز قهرمان نيم فصل شود.شهرداري بندرعباس هم كه با 17 امتياز تا پيش از اين هفته صدرنشين بود در ديدار با مناطق نفت خيز جنوب 7 بر يك پيروز شد و با 20 امتياز در مكان دوم جدول ايستاد.
در هفته اي كه مس كرمان استراحت داشت، راه وترابري زنجان با نتيجه 5 بر 3 از سد ملي حفاري گذشت و قوامين ناجا كه خود شگفتي ساز اين فصل بود مقابل جوانه ته جدولي 5 بر 2 بازنده ميدان را ترك كرد تا عنوان شگفتي ساز به شاگردان رحيم صالحي در تيم جوانه تعلق گيرد.

 



آغاز مرحله دوم اردوي تيم ملي تكواندو

مرحله دوم تمرينات تيم ملي تكواندو بزرگسالان از امروز با حضور 8 تكواندوكار از سرگرفته مي شود.
اردوي تيم ملي در مركز جهاني تكواندو با حضور يوسف كرمي، كوروش رجلي، عليرضا نصرآزاداني، محمد باقري معتمد، مسعود حجي زواره، مهران عسگري، فرزاد عبدالهي و بهنام اسبقي و زير نظر فريبرز عسگري (سرمربي) و علي محمد بسحاق (مربي بدنساز ) كار خود را از سر مي گيرد.با توجه به حضور يك هفته اي تيم ملي تكواندو فرانسه احتمالا تمرينات مشتركي نيز دو تيم انجام خواهند داد و بعد از آن اردوي مشترك به مدت دو هفته با تيم ملي آلمان پيگيري مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14