(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 26 آذر 1390- شماره 20098

ميانجيگري رئيس پنتاگون براي بهبود روابط آنكارا و تل آويو
معترضان در اردن : دارايي هاي پادشاه را منتشر كنيد
پيروزي اسلامگرايان در مرحله دوم انتخابات پارلماني مصر
شيعيان معترض در شرق عربستان خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند
پايان 9 سال اشغال شكست بزرگ آمريكا
اعتراض شديد پوتين به سياست هاي واشنگتن در قبال روسيه
ارائه قطعنامه روسيه به شوراي امنيت در حمايت از سوريه
شعار مرگ بر آل سعود ، مرگ بر آل خليفه د رمراسم تشييع پيكر شهيد بحريني
اعتصاب و اعتراض در ايتاليا و قبرس
تظاهرات «محاكمه خواست ماست» عليه عبدالله صالح در شهرهاي يمن
فراخوان جنبش وال استريت عليه خشونت هاي پليس
به جرم فساد مالي ژاك شيراك به 2 سال حبس تعليقي محكوم شد
 آمريكا 1000 فروند موشك ليبي را منهدم كرده است



ميانجيگري رئيس پنتاگون براي بهبود روابط آنكارا و تل آويو

وزير دفاع آمريكا براي ميانجيگري بين تركيه و رژيم صهيونيستي به آنكارا سفر كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «لئون پانتا»، در ديدار با مقامات تركيه درباره بهبود روابط تركيه با رژيم صهيونيستي بحث و گفت وگو كرد.
پانتا پيش از سفر به تركيه درباره روند روابط تركيه و اسرائيل ابراز نگراني كرده بود.
پانتا با اعلام اينكه تركيه هم پيمان كليدي ناتو و شريك واقعي آمريكاست اظهار داشت، ايجاد روابط مطلوب بين آنكارا و تل آويو به سود تركيه، اسرائيل و آمريكا خواهد بود و به همين دليل دو طرف بايد براي بهبود روابط سياسي خود تلاش كنند.پانتا در سفر خود به تركيه با رئيس جمهور، نخست وزير و وزير دفاع اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.استقرار سامانه رادار دفاع سپر موشكي ناتو در تركيه، سوريه و افغانستان از ديگر مسائل مورد بحث وزير دفاع آمريكا با مقامات تركيه اي بود.

 



معترضان در اردن : دارايي هاي پادشاه را منتشر كنيد

شهروندان اردني با تحصن در برابر هيئت مبارزه با فساد اين كشور، خواستار اعلام فهرست اموال و دارايي هاي پادشاه شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، صدها تن از شهروندان اردني با تحصن در برابر هيئت مبارزه با فساد اين كشور، از اين هيئت خواستند تا هرچه سريعتر و به طور شفاف، فهرست دارايي ها و اموال پادشاه و خاندان سلطنتي را اعلام كند.
در اين تحصن، «موسي برهومه» فعال اردني گفت: روز به روز نقاب از چهره طبقه سياسي حاكم مي افتد و ديگر ملت فهميده كه چه كساني در حال فريب آنان هستند.
اين تحصن پس از آن برگزار شد كه مشاور اسبق دربار اردن فاش كرد كه در سال 2005 ميلادي، 400 هكتار از زمين هاي عمومي كشور به نام «عبدالله دوم» پادشاه اين كشور ثبت شده است.

 



پيروزي اسلامگرايان در مرحله دوم انتخابات پارلماني مصر

شمارش آراي دومين مرحله انتخابات پارلماني فردي و فهرست گروهي در مصر پيروزي اسلامگرايان در مرحله دوم را نيز رقم زد.
به گزارش خبرگزاري ها، حدود 3387 نامزد براي كسب 180كرسي پارلمان در مرحله دوم انتخابات در 9 استان «الجيزه، المنوفيه، الشرقيه، اسماعيليه، بني سويف، سوئز، البحيره، سوهاج و اسوان» طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه به رقابت پرداختند كه از اين ميان، 2271 نامزد مستقل براي كسب 60 كرسي پارلمان و 1116 نامزد در فهرست احزاب براي كسب 120كرسي تلاش كردند.
براساس اين گزارش، در دومين مرحله از انتخابات پارلماني مصر، حدود 18ميليون و 80هزار نفر راي دهنده واجدشرايط شركت در انتخابات بودند كه آراي خود را در 4589 حوزه راي گيري به صندوق انداختند.
براساس نتايج حاصله از شمارش آرا، اسلامگرايان در اين مرحله از انتخابات نيز نيمي از آرا را به خود اختصاص دادند و حزب آزادي و عدالت (شاخه سياسي جماعت اخوان المسلمين) و حزب النور كه گرايش هاي سلفي دارد، بيشترين آرا را به دست آورد.
براساس گزارش هاي دريافتي در طول دو روز برگزاري انتخابات، همان گونه كه انتظار مي رفت، مردم در استان هاي 9 گانه استقبال بسيار خوبي از انتخابات پارلماني به عمل آوردند، به گونه اي كه در برخي حوزه هاي راي گيري، راي دهندگان از ساعت ها پيش از باز شدن شعب اخذ راي، صف هاي طولاني بسته بودند.
همچنين به جز موارد جزيي، تخلف خاصي در انتخابات گزارش نشد.
«علي حسن» عضو ارشد كميته عالي انتخابات مصر با اشاره به حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات تاكيد كرد كه تخلفات به قدري كم بود كه آراي هيچ مركزي لغو نشد.
علي حسن گفت: طبق اعلام دستگاه قضايي مصر، اين انتخابات را مي توان بهترين انتخابات در چند دهه گذشته تاريخ اين كشور خواند.
اين در حالي است كه در دور اول انتخابات مصر كه در روزهاي 28 و 29 نوامبر در 9 استان اين كشور برگزار شد، احزاب اسلامي حدود 60 درصد آرا را به خود اختصاص دادند و به اكثريت قابل توجهي در پارلمان دست يافتند.
از سوي ديگر، در صورت مشخص نشدن سرنوشت برخي كرسي ها، دور دوم انتخابات مرحله دوم در روزهاي 21 و 22 دسامبر (30 آذر و اول دي) برگزار خواهد شد.
مرحله سوم انتخابات پارلماني مصر نيز طي روزهاي سوم و چهارم ژانويه (13 و 14 بهمن) در 9 استان باقي مانده برگزار و نتايج آن تا نيمه ژانويه سال 2012 اعلام خواهد شد.

 



شيعيان معترض در شرق عربستان خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند

صدها تن از شيعيان عربستان با برپايي تظاهرات اعتراض آميز، آزادي افراد بازداشت شده حوادث اخير را خواستار شدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم» به نقل از منابع عربستاني، ساكنان منطقه «القطيف» براي درخواست آزادي بازداشت شدگان و بركناري استاندار منطقه «الشرقيه» پنجشنبه شب تظاهرات كردند.
براساس اين گزارش، نيروهاي امنيتي سعودي در واكنش به تظاهرات مسالمت آميز مردم در منطقه «العواميه» و القطيف در شرق عربستان، به صورت بي هدف تيراندازي كردند.
اين گزارش مي افزايد: گروهي از نيروهاي امنيتي سعودي نيز تلاش كردند « شيخ غرالنمر» روحاني مبارز شيعي را در منطقه العواميه بربايند، اما مقاومت همراهان وي موجب شد، نيروهاي امنيتي در اين اقدام خود ناكام بمانند.
مواضع آشكار شيخ نمر براي ايجاد تغييرات و اصلاحات سياسي و ايجاد حكومتي منتخب در عربستان موجب خشم سردمداران آل سعود شده است.

 



اجبار اشغالگران به خروج از عراق
 پايان 9 سال اشغال شكست بزرگ آمريكا

وزير دفاع آمريكا طي يك مراسم نمادين در بغداد، پرچم اين كشور را پايين كشيد و رسماً پايان 9 سال اشغال عراق را اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «لئون پانتا» طي مراسمي كه ديروز در فرودگاه بين المللي بغداد برگزار شد، پايان حضور نيروهاي آمريكايي در عراق را رسماً اعلام كرد و به همين مناسبت، در حضور نظاميان دو كشور پرچم آمريكا را پايين كشيد و با پايين كشيده شدن اين پرچم، 9 سال اشغالگري و جنايات كور آمريكايي ها نيز در عراق پايان يافت.
پانتا در اين مراسم گفت: كهنه سربازان آمريكايي پس از 9 سال خدمت در عراق، مي توانند مطمئن باشند كه فداكاري آنها به مردم عراق كمك كرده است تا استبداد را سرنگون كنند. پانتا افزود: نيروهاي آمريكايي براي رسيدن به اين مرحله جانفشاني هاي زيادي كرده اند. وي افزود: حدود 4500 سرباز آمريكايي كشته و بيش از 30 هزار زخمي شده اند.
وي مدعي شد كه جنگ عراق با توجه به دستاوردهايي كه داشته، با ارزش بوده است. اين اظهارات سؤال هاي زيادي را در ذهن كارشناسان ايجاد مي كند، از جمله اينكه جنگ عراق كه مرگ بيش از يك ميليون و 400 هزار غيرنظامي عراقي و حدود 4500 نظامي آمريكايي را در پي داشته، چه دستاورد بزرگي را به دنبال داشته است؟
ژنرال «لويد آستين» فرمانده نيروهاي آمريكايي در عراق نيز كه در مراسم حضور داشته است، براي اينكه در مبالغه گويي رو دست پانتا بزند، مدعي شد: عراقي ها اكنون فرصت هاي بي سابقه اي دارند.
اما، «باراك اوباما»، رئيس جمهوري آمريكا كه در يك مراسم رسمي اعلام پايان جنگ عراق در «كاروليناي شمالي» حضور يافته بود، تلويحاً به شكست آمريكا در اين جنگ اشاره كرد.
اما، خروج آمريكا با خوشحالي و پايكوبي گسترده مردم عراق در شهرهاي مختلف مواجه شد؛ در فلوجه پرچم هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي و حتي پرچم عراق زمان صدام توسط مردم به آتش كشيده شد.
«احمد جاسم» (30ساله) راننده تاكسي در شهر فلوجه به رويتر گفت: ما به خاطر رفتن آمريكايي ها از عراق خيلي خوشحاليم.
ما الان مي توانيم طعم آزادي و استقلال را بچشيم. ما ديگر آمريكايي ها را نمي بينيم، آنها ما را ياد جنگ و ويراني مي اندازند.
مردم عراق در گفت وگوهاي خود با خبرنگاران در شهرهاي مختلف اين كشور، شادي خود را به خاطر خروج آمريكايي ها پنهان نمي كردند؛ شهروندان عراقي به خبرنگاران مي گفتند كه اينها (آمريكايي ها) اشغالگر هستند و بايد زودتر از اين، مي رفتند. ما اصلاً به حضور آنها در خاك خود راضي نبوده و نيستيم.
در خود مراسم مذكور نيز نظاميان عراقي به محض زمين آمدن پرچم آمريكايي ها به گونه اي ابراز شادماني كردند كه حتي لج نظاميان آمريكايي را درآورده بودند، به طوري كه يك فرمانده آمريكايي به خبرنگاران گفته بود: ما اصلاً نمي دانيم چرا عراقي ها بايد به خاطر رفتن ما، اين همه خوشحالي كنند.
«منهل المرشدي» نويسنده و تحليلگر سياسي عراق نيز اظهار داشت؛ عقب نشيني آمريكا از عراق، بزرگترين شكست واشنگتن و بزرگترين پيروزي براي عراق است. المرشدي افزود: خروج نيروهاي آمريكايي از عراق برخلاف ادعاهايي كه صورت مي گيرد، اجباري بود نه اختياري و اظهارات كساني مثل اوباما، تلاش براي حفظ آبروي آمريكاست. اين تحليلگر سياسي عراقي گفت: شكست در عراق، بزرگترين شكست آمريكا محسوب مي شود، زيرا اشغال عراق طرح راهبردي بزرگ آمريكا بود و مي خواست از طريق عراق سرنوشت و ثروت هاي ملل منطقه را به دست بگيرد، و منافع رژيم صهيونيستي را تضمين كند.
اين تحليلگر افزود: با وجود ادعاي آمريكا مبني بر خروج تاكتيكي و برنامه ريزي شده از عراق، عقب نشيني اين نيروها، شكستي غيرقابل ترديد است.
همانطور كه اشاره شد، اوباما نيز در مراسم پايان حضور در عراق، كه در يك پايگاه نظامي كاروليناي شمالي(آمريكا) برگزار شد، حضور يافت. به گزارش واحد مركزي خبر، اوباما در اين مراسم گفت: آمريكا از جنگ خود در عراق درس هايي را ياد گرفت. وي افزود: به پايان رسيدن يك جنگ، سخت تر از آغاز كردن آن است.
اوباما گفت: امروز من آمده ام تا درباره پايان جنگ در عراق با شما سخن بگويم. در ماه هاي اخير در عراق كار ما به پايان رسيد تعداد زيادي از پايگاه هايي كه در عراق داشتيم، يا بسته شدند يا به نيروهاي مسلح عراق تحويل داده شدند، ده ها هزار دستگاه از تجهيزات نظامي به سوي آمريكا بارگيري شده اند، و برگشت نيروهايمان به آمريكا از طريق اقيانوس (آرام) آغاز خواهد شد.
در فروردين سال 1382 به دستور «جرج بوش» رئيس جمهور وقت آمريكا حمله به عراق توسط 140 هزار نظامي آمريكايي آغاز شد.
اين حمله بدون موافقت بين المللي انجام گرفته بود.
مسئله شكست آمريكا در عراق چيزي نيست كه فقط بر زبان عراقي ها جاري شود؛ اين شكست را حتي رسانه هاي آمريكايي نيز بيان مي كنند.
روزنامه هاي «نيويورك تايمز» و «واشنگتن پست» و شبكه هاي اصلي آمريكايي نه تنها به شكست آمريكا اشاره مي كنند، بلكه اين عقب نشيني را پيروزي ايران مي دانند؛ به گفته اين رسانه ها، اين اشغال نهايتا به نفع ايران تمام شده است.اوباما كه قبلا گفته بود در عراق مي مانيم، پس از بيداري اسلامي منطقه و جنبش وال استريت در آمريكا، موضعش را عوض كرد و گفت: از عراق خارج مي شويم.
رسانه هاي آمريكايي حتي اعلام كردند كه واشنگتن عراق را در يك سيني طلايي تقديم ايران كرده است.

 



اعتراض شديد پوتين به سياست هاي واشنگتن در قبال روسيه

نخست وزير روسيه با انتقاد شديد از ايالات متحده گفت، آمريكا به دنبال همپيمان و متحد نيست، بلكه مي خواهد كشورهاي ديگر نوكر و دنباله رو واشنگتن باشند.
به گزارش خبرگزاري ها، «ولاديمير پوتين» گفت: آمريكا متحد نمي خواهد، بلكه نوكر و دنباله رو مي خواهد. پوتين افزود: ما مي خواهيم با آمريكا ارتباط داشته باشيم و اين كار را انجام خواهيم داد، زيرا اكنون شاهد هستيم كه در درون ايالات متحده دگرگوني هايي در حال وقوع است. جامعه آمريكا نمي خواهد كه اين كشور در سطح بين المللي نقش ژاندارم را بازي كند.
وي ادامه داد: خود آمريكايي ها عقيده دارند كه دولت اين كشور راه درستي را در پيش نگرفته است. پوتين تاكيد كرد كه مقامات آمريكايي به كشورها حمله مي كنند و بعد هم مي گويند كسي كه با ما نيست، عليه ماست! مردم از زورگويي و يكجانبه گرايي يك كشور(آمريكا) خسته شده اند.
نخست وزير روسيه كه دو هفته پيش آمريكا را به دخالت در روسيه و تحريك ناآرامي هاي پس از انتخابات پارلماني اين كشور متهم كرده بوده، افزود: غرب از قدرت هسته اي مسكو هراس دارد و به همين دليل، براي طرح ريزي سناريوي انقلاب رنگي در روسيه تلاش مي كند. وي افزود: همگان امروز با فلسفه انقلاب هاي رنگي خوب آشنا هستند و ما نيز مي دانيم كه هدف آن، بر هم زدن ثبات حاكم بر جامعه روسيه است.
انتخابات دوما (مجلس قانونگذاري) يكشنبه هفته گذشته برگزار شد و حزب حاكم روسيه واحد با 3/49درصد آرا (معادل 238 كرسي) از مجموع 450 كرسي را به خود اختصاص داد.

 



ارائه قطعنامه روسيه به شوراي امنيت در حمايت از سوريه

سرويس خارجي-
همزمان با سفر معاون رئيس جمهور سوريه به مسكو، روسيه پيش نويس قطعنامه اي را درباره سوريه با هدف پايان دادن به بحران كنوني حاكم بر اين كشور به شوراي امنيت ارائه كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، نماينده روسيه در سازمان ملل اعلام كرد كه اين كشور پيش نويس قطعنامه جديدي را درباره سوريه به شوراي امنيت تقديم كرده كه به دمشق كمك خواهد كرد تا از وضعيت كنوني اش عبور كند.
«ويتالي چوركين» درباره اين قطعنامه گفت: در پيش نويس اين قطعنامه از مقامات سوري خواسته شده تا هر چه زودتر تحقيقات مستقل و بي طرفانه اي را در مورد نقض حقوق بشر در سوريه به عمل آورد و درباره مخالفاني كه خواستار آزادي بيان و تظاهرات مسالمت آميز هستند تغيير موضع دهد.
نماينده روسيه افزود، روسيه به هيچ وجه اعمال فشار و تحريم عليه سوريه را جايز نمي داند و معتقد است زور و اقدامات تنبيهي براي حل مشكلات سوريه كارساز نيست و اوضاع را پيچيده تر مي كند.
گفتني است دولت روسيه پس از اعلام مخالفت خود با مواضع آمريكا و كشورهاي غربي بر سر سوريه و به تعطيلي كشاندن نشست شوراي امنيت اين پيش نويس را ارائه كرد.
همچنين اين اقدام روسيه همزمان با سفر فاروق الشرع معاون بشار اسد به مسكو صورت گرفت كه در آن معاون رئيس جمهور سوريه درباره اوضاع سوريه با مقامات كرملين ديدار و درباره چگونگي برون رفت از وضعيت كنوني مذاكراتي انجام داد.
هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا درباره پيش نويس قطعنامه روسيه گفت كه نمي تواند از بعضي موضوع هاي مطرح شده در قطعنامه پيشنهادي روسيه حمايت كند. نماينده فرانسه در سازمان ملل درباره پيش نويس قطعنامه روسيه به شوراي امنيت با استقبال از آن مدعي شد كه در اين قطعنامه بايد اصلاحات فراوان صورت بگيرد.
در همين حال نوري مالكي نخست وزير عراق پس از بازگشت از آمريكا در بغداد اعلام كرد كه كشورش طرح جديدي را براي برون رفت از وضعيت كنوني سوريه در دستور كار دارد و به زودي يك هيات از سوي بغداد براي اجرا و مذاكره درباره اين طرح به سوريه اعزام خواهد شد.
وي اعلام كرد: ما به زودي نشستي را براي هماهنگي درباره اعزام هيات خود به سوريه را برگزار خواهيم كرد و طرح بغداد دربردارنده آغاز مذاكرات بين مخالفان و دولت سوريه خواهد بود.

 



شعار مرگ بر آل سعود ، مرگ بر آل خليفه د رمراسم تشييع پيكر شهيد بحريني

سرويس خارجي-
مردم بحرين با سر دادن شعار مرگ بر آل خليفه، مرگ بر آل سعود پيكر جوان بحريني را كه به دست نيروهاي آل خليفه به شهادت رسيده است را تشييع كردند.
هزاران نفر از مردم بحرين روز گذشته در منامه پيكر علي قصاب جوان 21 ساله بحريني كه توسط خودروي نيروهاي آل خليفه به زير گرفته شده و به شهادت رسيده بود را تشييع كردند.
نيروهاي امنيتي بحرين اين جوان 21 ساله را در جريان تظاهرات مسالمت آميز در خيابان البديع منامه زير گرفته و اين جوان به دليل شدت جراحات و جلوگيري نيروهاي امنيتي از انتقال پيكر او به بيمارستان به شهادت رسيد.
نيروهاي امنيتي بحرين طي دو روز گذشته با حمايت نظاميان اشغالگر سعودي حملات شديدي را با استفاده از گازهاي اشك آور و سمي عليه مردم در مسيرهاي راهپيمايي آغاز كردند.
مزدوران آل خليفه همچنين يك فعال بحريني به نام زينب الخواجه را با شيوه اي توهين آميز و كشيدن وي بر روي زمين دستگير كردند.
اين دختر معترض بحريني فرزند ابراهيم الخواجه حقوقدان بحريني است كه در زندان هاي آل خليفه به سر مي برد.
به جز پرتاب گاز اشك آور و گاز سمي، نيروهاي امنيتي بحرين به روي تظاهركنندگان و تحصن كنندگان منطقه البديع آتش گشوده و تعدادي از آنها را مجروح و تلاش كردند كه زنان تحصن كننده در دو منطقه «جد حفص» و «السنابس» را با خودروهاي امنيتي خود زير بگيرند.
اين در حالي است كه مزدوران آل خليفه روستاي «بني جمره» را از سه جهت مورد حمله قرار دادند؛ اوضاع در روستاي «الدراز» نيز بهتر از بني جمره نبود، به گونه اي كه نيروهاي امنيتي و نظامي آل خليفه پس از يورش به روستا به سه خانه حمله كردند؛ اما يورش نيروهاي امنيتي و نظامي آل خليفه به روستاي «السنابس» چنان سنگين بود كه اين روستا را به يك دژ و قلعه نظامي تبديل كرده بود.
با وجود تمام اين سركوب ها زنان بحريني در برابر سفارت انگليس در منطقه «راس الرمان» منامه تحصن كرده اند.
با به شهادت رسيدن «علي قصاب» تعداد شهداي انقلاب بحرين كه از 14 فوريه گذشته آغاز شده به 54 شهيد افزايش يافت.
از سوي ديگر هواداران بحريني با تجمع در برابر مقر سازمان ملل متحد در منامه، از سازمان هاي بين المللي خواستند تا نسبت به نقض حقوق بشر در بحرين سكوت خود را بشكنند و اقدامات لازم براي تحت فشار قرار دادن رژيم آل خليفه را انجام دهند.
با وجود اينكه روز پنجشنبه مصادف با جشن هاي ملي بحرين و نيز بر تخت نشستن پادشاه اين كشور بود اما برخلاف سال هاي گذشته هيچ جشني در بحرين برگزار نشد و مردم بحرين اعلام كردند روز سرنگوني آل خليفه جشن ملي بحرين است.
از سوي ديگر فعالان سياسي بحرين با انتشار فراخوان گسترده بر روي صفحه شبكه هاي اجتماعي از مردم خواستند كنترل مناطق مهم و راه هاي استراتژيك بحرين را به دست گيرند و رژيم آل خليفه را به زانو درآورند.
رهبر اپوزيسيون بحرين در لندن نيز گفت، اگر توصيه هاي گزارش كميسيون مستقل تحقيقات بحرين اجرا شود رژيم آل خليفه سقوط مي كند.
عضو ارشد جمعيت عمل اسلامي بحرين نيز اظهار داشت، انگليسي ها مي خواهند عمر رژيم آل خليفه ادامه داشته باشد اما انگليس و آمريكا در برابر سياست سركوب اين رژيم در وضعيت دشواري قرار گرفته اند.

 



اعتصاب و اعتراض در ايتاليا و قبرس

كارمندان و كارگران در ايتاليا و قبرس در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت دست از كار كشيدند.
به گزارش خبرگزاري ها، كاركنان ناوگان حمل و نقل عمومي شهري و برون شهري ايتاليا پنجشنبه در آستانه عيد كريسمس و در اعتراض به سياست هاي رياضت طلبانه دولت اعتصاب دو روزه خود را آغاز كردند.
به گزارش ايرنا، كاركنان بخش اتوبوس راني، تراموا و متروي ايتاليا نيز از روز جمعه (ديروز) با پيوستن به اعتصابيون عليه دولت وارد عمل شدند. گزارش هاي دريافتي حاكي است، پس از آغاز اين اعتصاب، ده ها هزار نفر از مردم اين كشور در خيابان ها و ايستگاه هاي اتوبوس، مترو و تراموا سرگردان شدند. گروهي از مردم در سرتاسر اين كشور نيز اقدام به استفاده از وسايل نقليه شخصي كردند كه باعث تشكيل ترافيك سنگين در خيابان ها شد.
اين اعتصاب از سوي دستكم شش اتحاديه صنفي و براي بهبود شرايط كاري، ترميم بودجه و تمديد قراردادهاي جديد راه اندازي شده است.
اتحاديه هاي صنفي هشدار دادند، در صورت ادامه بي توجهي مقامات، اين بخش مجدداً شاهد كاهش شديد خدمات عمومي با پيامدهاي وخيمي خواهد بود. معترضان اعلام كردند، سياست هاي دولت كه به شكل اخراج تعداد زيادي از كاركنان بخش حمل و نقل نمود پيدا مي كند را تحمل نخواهد كرد.
گفتني است، به رغم اعتراض هاي مردمي، دولت ايتاليا تصميم دارد طرح رياضت اقتصادي 33 ميليارد يورويي را به تصويب مجلس برساند.

 



تظاهرات «محاكمه خواست ماست» عليه عبدالله صالح در شهرهاي يمن

سرويس خارجي-
انقلابيون يمني با برگزاري تظاهرات گسترده در سراسر اين كشور تحت عنوان «محاكمه خواست ماست» بر ضرورت محاكمه ديكتاتور يمن و اطرافيانش تاكيد كردند.
انقلابيون يمني در اعتراض به تصميم پارلمان يمن مبني بر تصويب قانون مصونيت قضايي علي عبدالله صالح و دست نشانده هاي او روز گذشته تظاهرات گسترده اي در يمن برگزار كردند.
در اين تظاهرات كه با فراخوان كميته اجرايي انقلاب يمن در ميادين شهرهاي مختلف يمن برگزار شد، تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي عليه علي عبدالله صالح خواستار محاكمه وي شدند.
به گزارش خبرگزاري الجزيره، در اين تظاهرات يمني ها از شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواستند كه تدابيري فوري براي محاكمه عبدالله صالح و برخي از اعضاي خانواده اش و نيز معاونانش كه در كشتار تظاهركنندگان دست دارند، اتخاذ كند.
تظاهركنندگان ضمن آنكه وعده دادند مبارزه مسالمت آميز خود را تا تحقق اهداف كامل انقلاب ادامه مي دهند، خواستار بلوكه كردن دارايي هاي عبدالله صالح و نزديكانش و بازگرداندن اين دارايي ها به خزانه كشور شدند.
در شهر «تعز» نيز نيروهاي هوادار صالح تظاهرات بزرگ مردمي را هنگام نزديك شدن به ساختمان استانداري با تيراندازي هوايي متفرق كردند، تظاهركنندگان در تعز با برگزاري تظاهرات در خيابان هاي اين شهر خواستار محاكمه عبدالله صالح و معاونانش شدند.
اين در حالي است كه قرار است مخالفان و موافقان يمني در پارلمان، هفه آينده قانوني را براي مصونيت دادن به عبدالله صالح، اعضاي خانواده و معاونانش تصويب كنند.
برخي گزارش ها نيز حكايت از آن دارد كه «احمد علي صالح» پسر عبدالله صالح يمن را به مقصد پاريس ترك گفت. «عمار محمد صالح» پسر برادر رئيس جمهور و رئيس دستگاه امنيت ملي اين كشور نيز در سفري نامعين به واشنگتن رفت.
همچنين خبرگزاري دولتي يمن اعلام كرد كه «عبدربه منصور هادي» معاون رئيس جمهور يمن گفت كه امروز همه خيابان ها باز مي شود، اوضاع به حالت عادي و نيروهاي نظامي به پادگان برمي گردند، افراد مسلح نيز از خيابان ها خارج و ايست هاي بازرسي نيز برداشته مي شوند.

 



فراخوان جنبش وال استريت عليه خشونت هاي پليس

اعضاي جنبش ضد سرمايه داري «وال استريت» از مردم آمريكا خواستند عليه «خشونت هاي پليس» دست به اعتصاب غذا بزنند.
به گزارش پرس تي وي، به نقل از سايت رسمي «جنبش» وال استريت را اشغال كنيد. تظاهركنندگان جنبش كه 13 روز است دست به اعتصاب غذا زده اند، از مردم سرتاسر آمريكا خواستند با يك اعتصاب غذاي 24 ساعته، خشم و اعتراض خود را عليه «خشونت هاي پليس» عيان كنند.
معترضان از مردم آمريكا دعوت كردند با انجام اين «اعتصاب ملي»، از تمام فعالان جنبش كه از محل تحصن اخراج شده اند يا در زندان به سر مي برند، «ياد» كنند.
معترضان همچنين اعلام كردند، از اين پس محوطه اطراف ساختمان كليساي نيويورك عنوان محل جديد تحصن خواهد بود و در صورت حمله مجدد پليس و دستگيري آنها، اعتصاب غذا در زندان ادامه خواهد داشت.
چندي پيش «پارك زاكوتي» به عنوان مركز اصلي تجمع معترضان با حملات نيروهاي ضد شورش پليس از كنترل جنبش خارج شد. يادآور مي شود، جنبش ضد سرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» وارد چهارمين ماه خود شده است. از زمان آغاز اعتراض ها كه با شعار معروف «ما 99 درصديم» همراه بوده، هزاران نفر از معترضان بازداشت و مجروح شده اند.
هفته گذشته اعضاي اين جنبش در اقدامي هماهنگ اقدام به تصرف هفت بندر سواحل غربي آمريكا براي چند ساعت كردند.
معترضان هدف از اين كار را «رد ادعاهاي مقامات آمريكايي مبني بر تمام شدن جنبش» عنوان كردند.

 



به جرم فساد مالي ژاك شيراك به 2 سال حبس تعليقي محكوم شد

رئيس جمهور سابق فرانسه به اتهام فساد مالي و «سوءاستفاده از اموال عمومي» به دو سال حبس تعليقي محكوم شد.
به گزارش خبرگزاريها، «ژاك شيراك» رئيس جمهور سابق فرانسه پنجشنبه به اتهام سوءاستفاده از اموال عمومي طي سالهاي 1977 تا 1995 (دوراني كه شهردار پاريس بود) به دو سال حبس تعليقي محكوم شد.
به نوشته سايت خبري «ميرر»، «شيراك» 79 ساله كه به شدت از بيماري آلزايمر رنج مي برد، اين اتهام را رد كرد. وي به دليل بيماري نتوانست در دادگاه حاضر شود.
«شيراك» بين سالهاي 1995 تا 2007 كه رئيس جمهور فرانسه بود از مصونيت قضايي برخوردار بوده است.
براساس اين گزارش، شيراك متهم است مبالغي را از صندوق شهرداري و ماليات دهندگان برداشت و با ايجاد مشاغل صوري به عنوان حقوق و دستمزد پرداخت كرده است. 9 نفر در اين پرونده فساد احضار شده بودند كه هفت نفر از آنها مقصر شناخته شدند. يادآور مي شود، «آلن ژوپه»، وزير خارجه فعلي فرانسه نيز در ارتباط با همين پرونده مقصر شناخته شده است. وي در سال 2004 به تحمل 14ماه حبس تعليقي محكوم شد.
خبرگزاري «آسوشيتدپرس» با انتشار اين خبر نوشت: شيراك نخستين رئيس جمهور فرانسه از زمان جنگ جهاني دوم تاكنون است كه تحت پيگرد قضايي قرار مي گيرد.

 



علت حمله ناتو افشا شد
 آمريكا 1000 فروند موشك ليبي را منهدم كرده است

يك فرمانده ارشد انقلابيون ليبي فاش كرد نيروهاي وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) موشك هاي دفاع هوايي ليبي را منهدم كردند.
به گزارش شبكه العالم، «سرتيپ محمد هديه» مسئول تسليح شوراي انتقالي ليبي فاش كرد، نيروهاي پنتاگون حدود 1000 موشك متعلق به سامانه هاي دفاع هوايي ليبي را منهدم كرده اند.
پيش از اين «اندرو شاپيرو» معاون سياسي و نظامي وزير خارجه آمريكا اعلام كرده بود كه اين كشور 5000 موشك متعلق به سامانه هاي دفاع هوايي ليبي را منهدم كرده است. اما، محمد هديه تعداد موشك ها را 1000 موشك دانست.به اعتقاد كارشناسان، آمريكايي ها مايل هستند بر ليبي پس از «معمر قذافي» تسلط همه جانبه داشته باشند.
شاپيرو اين موضوع را نيز گفت كه هزاران موشك ضدهوايي ليبي در جريان حملات ناتو نابود شده است.
به گفته منابع مطبوعاتي، پنتاگون «شاپيرو» را مسئول نظارت بر عمليات نابودسازي شبكه سامانه هاي دفاعي ليبي كرده و شاپيرو شخصا در عمليات منفجر كردن ده ها موشك در مناطق ساحلي و روستاي «سيدي بن نور» حضور يافته بود.
با اين حال، منابع نظامي ليبيايي تاكيد كردند، سامانه هاي دفاعي نابود شده ميلياردها دلار قيمت داشتند، كه وجود آنها براي حمايت از ليبي در آينده بسيار ضروري بود.ناظران سياسي منطقه پس از انتشار اين خبر مي گويند كه حال معلوم مي شود كه چرا ناتو در ليبي دخالت كرده است.از آنجا كه سرهنگ قذافي مهره خود غربي ها بود، آمريكا نگران آن بود كه اين موشك ها به دست نيروهاي مسلمان بيفتد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14