(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول دی 1390- شماره 20103

حديث دشت عشق
وعده هاي فدراسيون فوتبال پوچ و توخالي بود!
اميدي به بازگشت نيست
اخبار كوتاه از فوتبال
واكنش فدراسيون واليبال به احتمال حضور ولاسكو در اصفهان حق حضور در هيچ تيمي را ندارد
اتفاقات عجيب در تيم ملي تيراندازي كامپوند
هوا سرد بود، اردو يك ماه تعطيل شد!
ليگ برتر بسكتبال به هفته سيزدهم رسيد
ميزباني مهرام از ماهشهري هاي باانگيزه
حواشي اتفاقات تلخ تالار واليبال تهران ادامه دارد
پشيماني آقاي رئيس
طومار اهالي جودو عليه فدراسيون
خواندني از ورزش ايران
احضار كشتي گير تيم نفت به دادسراي ملاير



حديث دشت عشق

به ياد شهيد مفقودالاثر «حسين خوشبخت»
اقتدا به حسين عليه السلام
زمستان سال 65 يادآور حماسه آفريني رزمندگان اسلام در سرتاسر جبهه هاي حق عليه كفر و نفاق بود. در اين زمان جواناني بحق جان عزيزشان را در راه اعتلاي دين و سرزمين اسلاميشان كه از هر سو آماج حملات فرهنگي و تهاجمات نظامي بود فدا كردند و براستي به همه دنياي متجاوز فهماندند كه نمي توانند بر ايمان و اعتقادات مردم اين سرزمين كه از اسلام و حماسه عاشورا نشأت گرفته است پيروز شوند.
يكي از اين حماسه سازان، شهيد «حسين خوشبخت» بود كه در سال 1345 متولد شد و در عنفوان جواني از شهرستان لاهيجان به پيروي از حضرت علي اكبر(ع) به جبهه هاي جنوب رفت. شهيد گمنام «حسين خوشبخت» در يكي از عمليات ها با رشادت در مقابل دشمن ايستاد و در 28/10/1365بر اثر اصابت مستقيم آرپي جي به سرش به مانند مقتداي خويش حسين ابن علي(ع) به شهادت رسيد. شهيد مفقودالجسد حسين خوشبخت در اين عمليات بين دو خط پدافندي بجا ماند و به خيل شهيدان گمنام پيوست.

 



وعده هاي فدراسيون فوتبال پوچ و توخالي بود!
اميدي به بازگشت نيست

سرويس ورزشي-
برخلاف وعده هاي مكرر مسئولان فدراسيون فوتبال سرانجام مشخص شد كه تيم فوتبال اميد هيچ شانسي براي بازگشت به مسابقات مقدماتي المپيك 2012 لندن ندارد.
تيم فوتبال اميد ايران عصر پنجشنبه دوم تيرماه در ديدار برگشت دور دوم مقدماتي المپيك 2012 لندن برابر عراق با نتيجه 2 بر صفر شكست خورد تا يكي از تلخ ترين باخت هاي فوتبال ايران در ورزشگاه آزادي با شادي فراوان عراقي ها همراه شود. دقايقي پس از پايان آن بازي خبري مهمتر از اين باخت مطرح شد تا فاجعه بزرگ تري را در فوتبال ايران رقم بزند. خبر بسيار كوتاه بود: «تيم اميد در بازي رفت به خاطر استفاده از بازيكن 2 اخطاره 3 بر صفر بازنده شده است.» در اين ميان اما اتفاقي پشت پرده و در سكوت فدراسيون نشينان در حال پيگيري بود كه عنوان آن هم شكايت از تيم عراق به دليل استفاده از بازيكن صغرسن بود. اين بازيكن «خالد مثني» كاپيتان اين تيم بود كه در سال 2002 عضو تيم نوجوانان عراق بود و بالطبع وي نمي توانسته تيم اميد اين كشور را برابر ايران همراهي كند. البته مسئولان تيم فوتبال اميد در زمان قانوني يعني 2 ساعت بعد از پايان مسابقه اعتراض رسمي خود از اين مسئله را به مسئولان برگزاري رقابت ها اعلام نكردند اما روز شنبه 4 تيرماه اين شكايت بصورت رسمي به كميته انضباطي فيفا ارسال شد.
وعده اي كه فدراسيون فوتبال داد
پس از اين اتفاقات بود كه نايب رئيس دوم فدراسيون فوتبال در مصاحبه اي كه يازدهم مهرماه انجام داد از بازگشت تيم فوتبال اميد به مسابقات مقدماتي المپيك خبر داد. در همين خصوص عزيز محمدي مدعي شد كه به دنبال شكايت فدراسيون فوتبال ايران از فدراسيون فوتبال عراق به دليل استفاده تيم فوتبال اميد اين كشور از بازيكن صغرسني بزودي نتيجه هر دو بازي رفت و برگشت تيم هاي اميد ايران و عراق به سود تيم كشورمان تغيير خواهد كرد. وي در ادامه خاطرنشان كرد: طي دو تا سه روز آينده حكم فدراسيون بين المللي فدراسيون فوتبال اعلام مي شود و تيم كشورمان در گروه B مسابقات فوتبال انتخابي المپيك در قاره آسيا جانشين عراق مي شود و بازي اول اين گروه بين ايران و ازبكستان تكرار مي شود.
ديگر شانسي نداريم
امابرخلاف گفته هاي مقامات رسمي فدراسيون فوتبال نه تنها پس از دو، سه روزي حكمي به نفع ايران صادر نشد؛ بلكه باگذشت نزديك به سه ماه به اهالي فوتبال ثابت شد كه تمام وعده هاي آقايان مبني بر بازگشت تيم اميد پوچ و توخالي بوده است! روز گذشته جمالي سرپرست كميته بين المللي فدراسيون فوتبال در گفت وگويي با خبرگزاري مهر با اعلام اين خبر مهم يادآور شد: اين پرونده همچنان مفتوح بوده و توسط ما پيگيري مي شود اما در عمل ديگر نفعي براي فوتبال ايران نداشته و تيم اميد ايران به گردونه رقابتهاي مقدماتي المپيك بازنمي گردد. در نهايت اگر در اين پرونده بتوانيم پيروز شويم باعث حذف تيم اميد عراق از گردونه رقابتهاي مقدماتي المپيك در قاره آسيا خواهيم شد.
يك شكست ديگر
در كارنامه فدراسيون ناكام
اظهار نظر سرپرست كميته بين المللي فدراسيون فوتبال گواهي آن بود كه برخلاف تمام جوسازي هاي صورت گرفته از سوي فدراسيون فوتبال، اميدها با المپيك لندن خداحافظي كرده اند! اين ناكامي نيز به تمام ناكامي هاي گذشته فدراسيون علي كفاشيان افزوده شده تا اهالي فوتبال لزوم تغييرات در «فدراسيون ناكام فوتبال» را بيش از پيش احساس كنند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

قرارداد يك و نيم ميلياردي براي دنيزلي
مصطفي دنيزلي براي مذاكره نهايي با مسئولان باشگاه پيروزي جمعه شب وارد تهران خواهد شد.آخرين اخبار حاكي از آن است كه دنيزلي جمعه شب وارد تهران خواهد شد تا مذاكرات نهايي را با سرخپوشان انجام دهد و قراردادش را امضا كند؛ قراردادي كه گفته مي شود 1/5 ساله است و اين مربي تا پايان فصل آينده هدايت سرخپوشان را برعهده خواهد گرفت.
ايران چهارم آسيا و چهل و پنجم جهان
تيم ملي فوتبال ايران در جديد ترين رده بندي تيم هاي ملي جهان كه هر ماه از سوي فدراسيون جهاني فوتبال اعلام مي شود، همچنان با 616 امتياز در رده چهارم آسيا و 45 جهان قرار گرفته است. بر اساس اين رده بندي، تيم هاي ملي ژاپن با 884 امتياز، استراليا با 851 امتياز و كره جنوبي با 752 امتياز در رتبه هاي اول تا سوم تيم هاي آسيايي قرار دارند. در رده بندي ماه دسامبر فيفا، تيم ملي فوتبال اسپانيا همچنان با 1564 امتياز بهترين تيم جهان است و تيم هاي هلند و آلمان به ترتيب با 1365 و 1345 امتياز در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
روايت مدير عامل پيروزي از پشت پرده اين باشگاه
مدير عامل باشگاه پيروزي با انتقاد از عقد قرارداد با پنج بازيكن مصدوم اين تيم قبل از شروع ليگ گفت: متاسفانه در ابتداي فصل قرارداد بازيكناني تمديد شده است كه مصدوم بودند! محمد رويانيان در اين خصوص افزود: من مشاهده كردم كه پنج بازيكن تيم مشكل جدي پزشكي دارند، مگر مي شود با يك بازيكن در سطح حرفه اي قرارداد بسته شود و از وي تستهاي مختلف پزشكي گرفته نشود؟! چطور با بازيكني قرارداد بسته شده كه به دليل مصدوميت در بيش از 20 بازي فقط 6 بار براي پرسپوليس به ميدان رفته است؟! نكته جالب اينكه اين بازيكن چند سال است كه از مصدوميت رنج مي برد و نكته جالب تر اينكه با چنين بازيكني قرارداد سنگيني مي بندند. رويانيان در خصوص مذاكره با بازيكنان جديد و صحبتهاي عابديني در خصوص جذب محمد محمدي و مهدوي كيا اظهار داشت: ما با مهدي مهدوي كيا، مهرداد پولادي و محمد محمدي مذاكراتي را انجام داده ايم و حتي در خصوص مهدوي كيا و محمدي من با عابديني صحبت كرده ام اما شرط وي را براي معاوضه مهدوي كيا با نوروزي نمي پذيرم چون در حال حاضر من با كادر پزشكي مجربي كه در خارج از باشگاه در نظر گرفته ايم هزينه زيادي را براي بهبود نوروزي متحمل شده ايم. ضمن اينكه پيگير شرايط حضور محمدي و پولادي در پيروزي نيز هستيم.
قبولي بازيكن جديد استقلال در تست پزشكي
همزمان با تعطيلات نيم فصل ليگ برتر و تلاش تيم هاي مختلف براي تقويت خود، جي لويد ساموئل مدافع 24 ساله و اهل كشور ترينيداد و توباگو مد نظر باشگاه استقلال تهران قرار گرفته است. به همين منظور اين بازيكن در محل فدراسيون پزشكي ورزشي حضور يافت و مورد معايناتي از جمله ارتوپدي، داخلي ، قلب و عروق قرار گرفت. در اين باره پوركاظمي رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي ، اظهار داشت: اين بازيكن با مشكلي مواجه نيست و گزارش معاينه دقيق اين بازيكن به صورت كتبي به اطلاع باشگاه استقلال خواهد رسيد.
پايان بازار گرمي سرمربي سابق تيم ملي
پس از آنكه تيم ملي كره جنوبي در رقابت هاي انتخابي جام جهاني 2014 عملكرد ضعيفي از خود ارائه داد، سران فدراسيون اين كشور چو كوانگ رائه را از كار بركنار و چوي كانگ هي را به عنوان سرمربي جديد اين تيم انتخاب كردند. اين انتخاب در حالي صورت گرفت كه افشين قطبي سرمربي سابق تيم ملي در يك بازار گرمي عجيب مدعي شده بود گزينه سرمربيگري در كره جنوبي است.
10 جلسه محروميت براي 5 بازيكن تيم ملي شيلي
فدراسيون فوتبال شيلي پنج بازيكن تيم ملي اين كشور را به دليل مستي و نيز تاخير در بازگشت به اردوي تيم براي 10 جلسه محروم كرد. پنج بازيكن شيليايي ماه گذشته پيش از يكي از ديدارهاي مقدماتي جام جهاني 2014 به حالت مستي و البته با تاخير به اردوي تيم ملي كشورشان بازگشتند كه اين موضوع محروميتي 10 جلسه اي را براي آنها به همراه داشته است.
خليلي جانشين احتمالي عنايتي
ويسي سرمربي صباي قم ضمن موافقت با جدايي عنايتي از اين تيم و پيوستنش به باشگاه استقلال گفت: براي جانشيني عنايتي چند روزي است كه به محسن خليلي فكر مي كنم. او يكي از گزينه هاي ما است ولي بايد ببينيم شرايط فني اش چطور است.
بازگشت وليد علي به استقلال
وليد علي بازيكن كويتي استقلال كه چند هفته اي براي اين تيم به ميدان رفت، به زودي در باشگاه آبي ها حاضر خواهد شد تا براي ادامه همكاري با استقلالي ها مذاكره كند. خبرهاي دريافتي از باشگاه استقلال حكايت از آن دارد كه توافق بين اين بازيكن و استقلال صورت مي گيرد و او در نيم فصل دوم براي اين تيم به ميدان برود.

 



واكنش فدراسيون واليبال به احتمال حضور ولاسكو در اصفهان حق حضور در هيچ تيمي را ندارد

رئيس فدراسيون واليبال حضور خوليو ولاسكو را در تيم ديگري به غير از تيم ملي ايران تا مسابقات المپيك 2012 لندن منتفي دانست.
محمدرضا داورزني در خصوص حضور خوليو ولاسكو سرمربي تيم ملي واليبال ايران در تيم هاي باشگاهي و يا تيم هاي ديگر گفت: ولاسكو تا المپيك 2012 لندن با ما قرارداد دارد و طبق آن حق حضور در هيچ تيم ديگري را ندارد و نظريه حضور ايشان در هر تيم ديگري چه باشگاهي و چه ملي كاملا منتفي است. به نظرم حتي نبايد فكر رفتن او به تيم ديگري را هم كرد. اين واكنش داورزني در حالي صورت مي پذيرد كه چند روز قبل زمزمه هايي مبني بر حضور احتمالي ولاسكو در تيم گيتي پسند اصفهان به گوش رسيد.
وي با اشاره به اينكه ولاسكو در زمان حضورش در ايتاليا هم بازي هاي باشگاهي ايران زير نظر دارد ادامه داد: ما فيلم بازي هاي ليگ برتر را براي ولاسكو ارسال كرده ايم و ايشان كاملا در جريان مسابقات ليگ برتر ايران است. البته طبق صحبتي كه با او داشتيم قرار است در دور برگشت با حضور در ايران از نزديك نظاره گر مسابقات ليگ برتر باشد.

 



اتفاقات عجيب در تيم ملي تيراندازي كامپوند
هوا سرد بود، اردو يك ماه تعطيل شد!

اردوي تيم ملي تيراندازي كامپوند به مدت يك ماه تعطيل شد.
اردوي تيم ملي تيراندازي با كمان كامپوند كه در سايت تيراندازي با كمان آزادي برپا بود در شرايطي تعطيل شد كه برخي اعضاي تيم ملي از علت اين تعطيلي اظهار بي اطلاعي كردند. احمدي مربي تيم ملي در اين باره گفت: از روز سه شنبه اردوي تيم ملي كامپوند به علت سردي هوا به مدت يك ماه تعطيل شده است و ملي پوشان در شهرستان هاي خود تمرينات شان را ادامه خواهند داد. وي در پاسخ به اينكه آيا تمرين در شهرستان ها به صورت انفرادي در هواي سرد امكان پذير است و نمي توانستيد اردوي تيم ملي را برگزار كنيد؟ اظهار كرد: اين تصميم از سوي سرمربي تيم ملي گرفته شده است و بايد اين سؤال را از آقاي يونگ بپرسيد.اردوي تيم ملي تيراندازي با كمان كامپوند در شرايطي تعطيل شده است كه تيراندازان ريكرو در سايت آزادي در اردو به سر مي برند.

 



ليگ برتر بسكتبال به هفته سيزدهم رسيد
ميزباني مهرام از ماهشهري هاي باانگيزه

در هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال مدافع عنوان قهرماني بايد در تهران برابر صنايع ماهشهر به ميدان برود.
هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال امروز با شش مسابقه آغاز مي شود كه در نخستين ديدار مهرام مدافع عنوان قهرماني ميزبان صنايع پتروشيمي ماهشهر است. مهرامي ها كه تا اين هفته تنها تيم بدون شكست هستند و با خيالي آسوده در صدر جدول قرار دارند در اين هفته نيز به دنبال پيروزي هستند اما برابر حريفي قرار دارند كه با پيروزي برابر ذوب آهن انگيزه زيادي پيدا كرده اند. ماهشهري ها در هفته گذشته نايب قهرمان ايران را شكست داده اند و حالا با انگيزه اي دوچندان به تهران آمده اند.
ذوب آهن اصفهان در اين هفته به شيراز مي رود و بايد با لوله as پيكار كند. اصفهاني ها كه هنوز با مشكلات مالي روبه رو هستند در شيراز بايد براي عقب نماندن از كورس قهرماني به پيروزي برسند.
در ديگر ديدار اين هفته دو تيم قعرنشين ليگ برتر به مصاف يكديگر مي روند. جهش ترابر قم كه با پيروزي برابر پويا شرايط خوبي پيدا كرده ميزبان شهرداري گرگان است.
برنامه كامل هفته سيزدهم ليگ برتر به شرح زير است:
¤ مهرام- صنايع ماهشهر
¤ لوله as شيراز- ذوب آهن
¤ همياري زنجان- فولاد ماهان
¤ پتروشيمي- پويا
¤ جهش ترابر- شهرداري گرگان
¤ دانشگاه آزاد- حفاري

 



حواشي اتفاقات تلخ تالار واليبال تهران ادامه دارد
پشيماني آقاي رئيس

پس از استعفاي دبير هيات واليبال استان تهران حالا رئيس اين هيات اذعان دارد كه در اتفاقات ناخوشايند تالار واليبال تهران قدري عجله كرده است!
خانه واليبال تهران در حاشيه ديدارهاي هفته هشتم ليگ برتر شاهد حضور چند تن از پيشكسوتان اين رشته ورزشي بود. ناصر ميرفخرايي و خان محمدي از جمله اين پيشكسوتان بودند كه از كنار زمين بازي ها را مشاهده مي كردند. اما بعد از پايان مسابقه و بلافاصله پس از آن كه اين دو نفر صندلي هاي خود در كنار زمين را ترك كردند، آن صندلي ها به دستور محمود نوري رئيس هيات واليبال استان تهران تخريب شد. احمد خجسته دبير هيات واليبال تهران در واكنش به اين حادثه از اقدام نوري در تخريب صندلي ها و به نوعي بي احترامي به پيشكسوتان ابتدا انتقاد و سپس استعفا كرد. نوري رئيس هيات واليبال تهران پس از شنيدن خبر استعفاي خجسته گفت: اعتراف مي كنم كه در اجراي تصميم خود براي برچيدن صندلي هاي كنار زمين قدري عجله كردم. وقتي ناظر بازي كه مسئوليت حفظ نظم را در زمين برعهده داشت نسبت به رفت و آمد هاي زياد در كنار زمين اعتراض نكرد، من خيلي عصباني شدم و همين موضوع موجب شد تا بلافاصله بعد از بازي دستور دهم تا آن صندلي ها را بكنند. وي افزود: ما براي پيشكسوتان در بالاي سكو ها جايگاه ويژه و صندلي هاي مبله فراهم كرده ايم تا عزت و احترام آنها در خانه واليبال حفظ شود و نمي خواهيم به كسي بي احترامي شود.

 



طومار اهالي جودو عليه فدراسيون

به دنبال ناكامي تيم ملي جودو و تكرار شكستهاي جودوكاران در ميادين بين المللي، اهالي اين رشته با امضاي طوماري از وزير ورزش خواستند كه مانع از تكرار اين نتايج ضعيف در آينده شود.
در همين خصوص خبرگزاري مهر مدعي شد در اين طومار كه به امضاي بيش از 100نفر از قهرمان، پيشكسوتان و اهالي جودو رسيده ضعف مديريت دليل اصلي ناكامي هاي اين رشته ورزشي عنوان شده است.
در اين نامه كه خطاب به وزير ورزش تنظيم شده است از بازنشسته بودن رئيس و دبير فعلي فدراسيون، شكستهاي مكرر و متعدد ملي پوشان جودو در مسابقات مختلف به خصوص كسب سهميه هاي المپيك، حذف منتقدان و كارشناسان، بي توجهي به قهرمانان و پيشكسوتان صغرسن و جعل هويت، گسترش معضل دوپينگ، كوچ جودوكاران و مربيان قهرمان ساز به رشته هاي ديگر رزمي و پناهندگي تعدادي از ملي پوشان به ساير كشورها به عنوان بخشي از مشكلات اخير جودو اشاره شده است. امضاكنندگان در پايان نامه از وزير ورزش بواسطه بهبود روند كار در فدراسيون جودو خواستار تغييرات اساسي در رأس مديريت اين فدراسيون ورزشي شده اند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ محمدرضا حاجي يوسف زاده مدير تيم هاي ملي جودو باحفظ سمت به عنوان سرمربي تيم ملي جوانان انتخاب شد . عليرضا اميني رئيس فدراسيون جودودر خصوص وضعيت سيدمجيد زارعيان توضيح داد: زارعيان كه تاكنون به عنوان سرمربي تيم جوانان فعاليت مي كرد از اين پس به عنوان يكي از مربيان تيم ملي در كادرفني بزرگسالان به فعاليت خود ادامه خواهد داد.
¤ دور جديد تمرينات تيم ملي وزنه برداري كشورمان پس از انجام رقابت هاي هفته سوم ليگ برتر وزنه برداري در روزهاي 4 و 5 دي ماه، آغاز خواهد شد.
¤ هفته دهم ليگ برتر واليبال با برتري تيم سايپا مقابل پيكان آغاز شد. نارنجي پوشان كرج با نتيجه 3برصفر تيم پيكان را در هم كوبيدند تا همچنان به عنوان مدعي اصلي قهرماني جايگاه خود را در صدر جدول حفظ كنند.

 



احضار كشتي گير تيم نفت به دادسراي ملاير

مديرعامل باشگاه شهرداري ملاير مدعي شد كه يكي از كشتي گيران تيم نفت تهران بدليل حركت غيرورزشي به دادسراي ملاير احضار شده است.
روح الدين حسيني، مديرعامل باشگاه شهرداري ملاير با بيان اين مطلب افزود: پس از حواشي ايجاد شده در ديدار تيمهاي نفت تهران و شهرداري ملاير در هفته اول از دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد سينا غني زاده، كشتي گير وزن 96كيلوگرم تيم نفت تهران بدليل انجام حركات غيرورزشي مقابل تماشاگران و براي اداي توضيحاتي به دادسراي شهرستان ملاير احضار شده است. وي در مورد دلايل بوجود آمدن اين جنجالها در ليگ كشتي اظهار داشت: شهر ملاير، شهري كوچك است و ما حتي تماشاگران را قبل از ورود به سالن بدقت كنترل مي كنيم و ديديد كه حتي يك سنگ هم به سمت تشك مبارزه پرتاب نشد. بهرحال ما در درگيري هاي به وجود آمده در ديدار شهرداري ملاير- نفت تهران مقصر نبوديم.ديدار تيمهاي شهرداري ملاير و نفت تهران در هفته اول از دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد بدليل قضاوت ضعيف داوران در ديدار وزن 120 كيلوگرم در روز يكشنبه به جنجال كشيده شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14