(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول دی 1390- شماره 20103

پيش بيني هواشناسي: تهران يكشنبه باراني است
آمادگي كامل پليس براي تأمين امنيت انتخابات مجلس شوراي اسلامي
147هكتار از اراضي اميرمنصور آريا در لرستان به بيت المال بازگشت
آلودگي هوا مدارس تبريز را هم تعطيل كرد
ايرج شگرف نخعي درگذشت
اجراي مرحله دوم قانون جديد راهور از امروز
سونامي در آسمان
بررسي 250 پرونده زمين خواري در تهران
راه اندازي شبكه دوچرخه سواري در كهريزك
توفان شن قاتل پيرمرد 65 ساله هيرمندي
حوادث كوتاه از كشور
راز بچه شيرها برملا شد
وزش باد موسمي ارتباط قشم با بندرعباس را قطع كرد
جشن خودكفايي 80هزار خانوار تحت حمايت كميته امداد
مرگ دختر جوان در اولين تجربه تزريق مواد
آغاز شماره گذاري وانت پيكان



پيش بيني هواشناسي: تهران يكشنبه باراني است

در حالي كه آلودگي هوا در تهران طي اين هفته شدت گرفته سازمان هواشناسي اعلام كرده است از روز يكشنبه در تهران باران مي بارد.
اين سازمان همچنين براي روز شنبه در استان هاي آذربايجان غربي، كردستان، كرمانشاه و با شدت كمتر، آذربايجان شرقي، زنجان، همدان، ايلام، لرستان بارش باران و در مناطق سردسير برف پيش بيني كرد.
براساس اين اطلاعيه روز يكشنبه آسمان استانهاي تهران، البرز، سمنان، قزوين، قم، مركزي، خراسان شمالي، ايلام، شمال خوزستان و سواحل درياي خزر بارش باران و در مناطق سردسير برفي خواهد بود.
بنابه اين گزارش پيشينه دماي امروز تهران 11 درجه سانتي گراد است و انتظار مي رود كمينه آن به 3 درجه سانتي گراد برسد.
هواي تهران تا پايان هفته همچنان ناسالم است
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران با بيان اينكه شاخص آلودگي هواي تهران همچنان در شرايط ناسالم است، گفت: پايداري هوا تا پايان هفته ادامه دارد.
يوسف رشيدي افزود: شاخص آلايندگي ذرات معلق كمتر از
5/2ميكرون امروز 112 است.
وي با بيان اينكه شاخص آلودگي ساير آلايند ه ها در شرايط سالم است، گفت: شاخص آلودگي مونوكسيدكربن 35 و ذرات معلق زير 10ميكرون 68است.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران اضافه كرد: تا پايان هفته پايداري هوا را در تهران خواهيم داشت.
رشيدي با اشاره به اينكه احتمال تعطيلي مدارس تهران ضعيف است به فارس گفت: شاخص آلايندگي اينقدر بالا نيست كه بخواهيم مدارس را تعطيل كنيم.

 



فرمانده ناجا خبر داد
آمادگي كامل پليس براي تأمين امنيت انتخابات مجلس شوراي اسلامي

فرمانده نيروي انتظامي بر آمادگي كامل پليس براي برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد و اظهار داشت: نامزدهاي انتخاباتي براي جلب نظر مردم بايد منافع و امنيت ملي و داخلي را در نظر بگيرند .
به گزارش فارس، سردار اسماعيل احمدي مقدم در همايش معاونين عمليات فرماندهي انتظامي استان هاي سراسر كشور گفت: نيروي انتظامي در ايام محرم و سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين (ع) اقدامات ثمربخشي براي تأمين امنيت مردم به اجرا گذاشت .
وي ادامه داد: نيروي انتظامي از آمادگي كامل براي تأمين امنيت انتخابات مجلس شوراي اسلامي برخوردار است .
فرمانده نيروي انتظامي بر رصدهاي اطلاعاتي در حوزه تهديدات و آن چيزي كه موجب ناامن شدن انتخابات مي شود،تأكيد كرد و اظهار داشت:خوشبختانه هماهنگي هاي لازم با واحدهاي امنيتي از جمله وزارت اطلاعات،سپاه ، بسيج، وزارت كشور و ديگر سازمان هاي ذيربط صورت گرفته است .
احمدي مقدم بر كسب آمادگي هاي لازم براي برگزاري انتخابات امن مثل هميشه،تأكيد و خاطرنشان كرد: البته انتخابات قبلي هم كه در ادامه آن حاشيه هايي بوجود آمد خود انتخابات بسيار خوب مديريت شد و كم حادثه ترين انتخابات بود .
وي اضافه كرد: طرح ريزي هاي دشمن و امتدادهاي داخلي آنها در انتخابات سال 88 كام مردم را تلخ و كشور را مدتي مشغول كرد و خساراتي هم ببار آورد .
فرمانده نيروي انتظامي با تأكيد بر اشراف اطلاعاتي پليس براي جلوگيري از بروز هرگونه حادثه احتمالي در انتخابات آينده خاطرنشان كرد: انتخابات مجلس با انتخابات سال 88 متفاوت است و بيشتر محلي است كه بايد از تجربيات انتخابات گذشته در راستاي تأمين امنيت هرچه بهتر آن استفاده كنيم .
احمدي مقدم اظهار داشت: نامزدهاي انتخاباتي براي جلب نظر مردم بايد منافع و امنيت ملي و داخلي را درنظر بگيرند .
وي گفت:كساني كه براي نمايندگي مجلس ثبت نام مي كنند بايد از دادن وعده هايي كه امكان عملي شدن آن نيست خودداري كنند و از تخريب يكديگر بپرهيزند و بيشتر طرح ها و ايده هاي خودشان را براي پيشرفت منطقه و كشور مدنظر قرار دهند و تبليغ كنند .
مقدم با بيان اينكه مجلس حوزه محلي نيست ملي است و نامزدها بايد نگاه ملي داشته باشند،خاطرنشان كرد: انتظار اين است كه كساني وارد مجلس شوند كه معتقد به نظام و مورد اعتماد مردمند .
وي در پايان بر مشاركت حداكثري مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي با يك ضريب امنيتي بالا تأكيد كرد .

 



147هكتار از اراضي اميرمنصور آريا در لرستان به بيت المال بازگشت

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
147 هكتار زمين واگذار شده به شركت اميرمنصور آريا در لرستان خلع يد و به بيت المال بازگردانده شد.
مدير كل بازرسي لرستان گفت: تيم مجرب و نفوذ ناپذير بازرسان اين اداره كل در روند انجام وظايف محوله با دست يافتن به سرنخ هايي موفق شدند با جمع آوري و بررسي مدارك مربوط به واگذاري 147 هكتار اراضي واگذار شده به يكي از شركت هاي وابسته به گروه اميرمنصور آريا به دليل ايرادهاي قانوني در واگذاري 157 هكتار موفق به خلع يد اين شركت از 147 هكتار از زمين هاي مذكور شدند.
عليرضا انصاري با بيان اين مطلب كه اراضي واگذار شده مذكور در سه شهر لرستان واقع است، گفت: در بروجرد 87 هكتار، دورود 50 هكتار و در ازنا نيز 10 هكتار زمين برخلاف قانون به شركت موصوف واگذار شده است.
وي گفت: اسناد مالكيت اراضي ياد شده، به نام شركت گروه آريا صادر شده كه به لحاظ ايرادات اساسي به نحوه واگذاري و عدم رعايت مقررات و ضوابط تامين حقوق دولت، نحوه واگذاري خلاف قانون تشخيص داده شده و مالكيت گروه موسوم به اميرمنصور آريا بر اراضي ياد شده، خلع شد.
مدير كل سازمان بازرسي لرستان گفت: براي رسيدگي به موارد مشابه در ساير شهرهاي لرستان اين سازمان مشغول انجام وظايف قانوني خويش است.
لازم به يادآوري است اراضي ياد شده از سال 87 در راستاي عنايت و سفارش مسئولان استا ن به گروه اميرمنصور آريا واگذار شده است.

 



آلودگي هوا مدارس تبريز را هم تعطيل كرد

تبريز - خبرنگار كيهان
كارگروه ويژه آلودگي هواي آذربايجان شرقي مدارس اين كلانشهر را به علت افزايش غلظت آلودگي هوا، ديروز تعطيل كرد.
بيوك رئيسي مديركل محيط زيست آذربايجان شرقي با اشاره به بيش از حد استاندارد بودن آلودگي هواي تبريز گفت: تصميم درخصوص تعطيلي مدارس به منظوركاهش تردد خودروها و پيشگيري از آسيب هاي ناشي از آلودگي هوا به كودكان و نوجوانان اتخاذ شده است.
مهر، نيز گزارش داد، به دليل وجود توده مه ناشي از آلودگي شديد هواي تبريز و عدم امكان ديد براي خلبانان، پروازهاي فرودگاه اين شهر نيز لغو شد.

 



ايرج شگرف نخعي درگذشت

«ايرج شگرف نخعي» فرهنگي پيشكسوت و قائم مقام وزير آموزش و پرورش در دوران وزارت شهيدان رجايي و باهنر، درگذشت .
به گزارش فارس حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش طي پيامي درگذشت ايرج شگرف نخعي را به بازماندگان وي و خانواده بزرگ فرهنگيان تسليت گفت .
در بخشي از پيام وزير آموزش و پرورش آمده است: اينجانب با دلي آكنده از تأسف و تاثر خبر درگذشت نيكو مردي از تبار فرهنگيان معزز استاد گرانسنگ مرحوم ايرج شگرف نخعي را دريافت كردم؛ بزرگ مردي كه عمر گرانبهاي خود را در سنگر مبارزه با ديو جهل صرف نموده و در راه ترويج دانش و فرهنگ جامعه به ويژه تربيت معلماني فرهيخته از هيچ كوشش و تلاشي فروگذار ننمود.
وزير آموزش و پرورش فروردين امسال با حضور در بيمارستان پارسيان تهران از «ايرج نخعي» فرهنگي پيش كسوت و جمعي ديگر از فرهنگيان عيادت كرد .
« ايرج نخعي» فرهنگي پيشكسوت و قائم مقام وزير آموزش و پرورش در دوران وزارت شهيدان رجايي و باهنر بود.
سرپرستي وزارت آموزش و پرورش در سال هاي آغازين انقلاب اسلامي و نيز معاونت اداري مالي و امور مجلس و معاونت آموزشي وزارت آموزش و پرورش و عضويت در كميسيون معين و كميسيون مقررات تحصيلي شوراي عالي آموزش و پرورش از ديگر مسئوليت هاي ايرج نخعي در نظام تعليم و تربيت بوده است .

 



اجراي مرحله دوم قانون جديد راهور از امروز

رئيس پليس راهور كشور گفت: مرحله دوم قانون جديد راهنمايي و رانندگي از امروز با اعمال جريمه هاي جديد تخلفات رانندگي در كشور آغاز مي شود.
به گزارش مهر سردار اسكندر مؤمني گفت: پس از تاييد مجلس شوراي اسلامي و ابلاغ هيئت دولت مرحله دوم قانون جديد راهنمايي و رانندگي شامل جريمه هاي جديد رانندگي از صبح اول دي ماه در سراسر كشور اجرا مي شود.
وي با تأكيد بر اجراي قانون جديد به منظور جلوگيري از ارتكاب تخلفات رانندگي ادامه داد:طي يك ماه با تهيه بروشور، بنر و تبليغات رسانه اي اقدامات خوبي براي اطلاع رساني قانون به رانندگان انجام شد و تمامي رانندگان در جريان اجراي اين قانون قرار گرفتند.
رئيس پليس راهور كشور با اشاره به اينكه هدف پليس اخذ جريمه نيست تأكيد كرد: اجراي اين قانون تنها در راستاي انضباط بخشي و جلوگيري از ارتكاب تخلفات است، با اجراي اين قانون اميدواريم بتوانيم شاهد كاهش تخلفات باشيم.



 



سونامي در آسمان

آسمان منطقه «بيرمنگام» در آلاباماي آمريكا در بامداد روز 16دسامبر توسط امواج سونامي بزرگي در نورديده شد.
به گزارش مهر، ساكنان شگفت زده آلاباما از اين پديده آسماني عكس هاي متعددي ثبت كرده و به مركز هواشناسي منطقه خود ارسال كردند تا منشأ شكل گيري اين سونامي در ميان ابرها را دريابند.
به گفته متخصصان هواشناسي،اين ابرها نمونه هايي اوليه از امواج مشهور به «امواج كلوين- هلمولتز» هستند كه چه در آسمان به وجود بيايند و چه در دريا، تشكيل آنها تحت تأثير حركت سريع لايه اي از يك جريان سريع بر روي لايه اي كندتر و ضخيم تر قرار دارد.
براي مثال امواج آبي زماني شكل مي گيرند كه لايه اي از يك جريان سريع بر روي لايه اي كند و زيرين جاري شود. زماني كه تفاوت ميان سرعت آب و باد تا نقطه اي معين افزايش پيدا مي كند، امواج مي شكنند، قله آنها به سمت پايين فرو ريخته و شكل امواج كلوين- هلمولتز را به خود مي گيرند.
براساس گزارش ديسكاوري، متخصصان هواشناسي معتقدند اين پديده در ارتفاعات آسمان بر روي ابرها نيز رخ مي دهد. در تصاوير به ثبت رسيده احتمالاً وجود لايه اي سرد از هوا در نزديكي زمين، جايي كه سرعت باد نيز پايين است، و لغزيدن لايه اي سريعتر از هوا بر روي اين لايه منجر به بالا كشيده شدن سطح رويي ابرهاي لايه زيرين و تشكيل چنين امواج ابري سونامي مانندي شده است.

 



بررسي 250 پرونده زمين خواري در تهران

مشاور حقوقي استاندار تهران از بررسي پرونده 30 هزار شاكي و عضو تعاوني هاي مسكن براي مالكيت زمين هاي طلايي تهران خبر داد و افزود: اكثر اين افراد كارمندان دولت هستند كه در دولت هاي گذشته به صورت غيرقانوني زمين گرفته اند.
به گزارش مهر، ولي الله داوريان افزود: هم اكنون حدود 35 شركت تعاوني و 30 هزار شاكي در تعاوني مسكن شهر تهران با چنين مشكلاتي دست و پنجه نرم مي كنند كه بيشتر اين تخلفات يعني 95 درصد آنها مربوط به مناطق شمال تهران است.
عضو كارگروه مبارزه با زمين خواري استان تهران از پيگيري 250 پرونده زمين خواري در سطح استان تهران خبر داد و افزود: حدود 600 هكتار زمين از چنگال زمين خواران در حال رها شدن است كه بيشتر در مناطق دماوند، حاشيه رودخانه ها و اوشان فشم هستند.

 



راه اندازي شبكه دوچرخه سواري در كهريزك

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري گفت: قرار شده است تا همزمان با راه اندازي شبكه دوچرخه سواري در تهران شهر كهريزك هم تحت پوشش شبكه دوچرخه سواري پايتخت قرار گيرد و امكانات لازم در اختيار ساكنين اين شهر نيز گذاشته شود.
به گزارش ايسنا مهندس تشكري هاشمي گفت: در راستاي خدمات رساني مناسب تر به شهروندان شهر كهريزك، پايانه اتوبوسراني و تاكسيراني در مجاورت ايستگاه متروي كهريزك احداث مي شود تا تردد ساكنين اين شهر و شهرك هاي اطراف آن تسهيل و دسترسي آنهابه ايستگاه مترو آسان تر شود.
وي در اين باره اظهار كرد: با توجه به نزديكي شهر كهريزك با شهر تهران و تبادل مسافر بين اين دو شهر و همچنين با توجه به نگاه ويژه شهردار تهران به رفع مشكلات و مسائل ساكنين شهرهاي اطراف تهران، مجموعه اقداماتي از سوي شهرداري تهران براي رفاه بيشتر ساكنين كهريزك صورت خواهد گرفت.
تشكري هاشمي ادامه داد: در اين راستا مقرر شده تا براي ترددهاي ايمن و راحت ساكنين كهريزك نسبت به احداث پل عابر پياده مقابل ايستگاه كهريزك اقدام شود تا از حوادث و سوانح ترافيكي و به خطر افتادن جان و سلامتي ساكنين جلوگيري شود.

 



رئيس شبكه بهداشت و درمان هيرمند خبر داد
توفان شن قاتل پيرمرد 65 ساله هيرمندي

خبرگزاري فارس: رئيس شبكه بهداشت و درمان هيرمند گفت: يك پيرمرد 65 ساله بر اثر وقوع توفان شن در شهرستان هيرمند درگذشت.
محمد ايمان آبيلي در زاهدان اظهار داشت: متأسفانه بروز توفان هاي شن عوارض بسياري را براي مردم منطقه در بر داشته كه به دليل شدت وقوع توفان يك پيرمرد 65 ساله كه سابقه بيماري زمينه اي نيز داشته، جان خود را از دست داد.
وي افزود: با وجود بروز توفان هاي شن و دادن اخطارها و هشدارهاي لازم به مردم و به ويژه شهروندان مسن كه در معرض آسيب پذيري بيشتري قرار دارند، متأسفانه بازهم شاهد عوارض اين گونه توفان ها در منطقه هستيم.
رئيس شبكه بهداشت و درمان هيرمند افزود: اين پيرمرد 65 ساله كه از بيماري ريوي و تنفسي رنج مي برد بر اثر شدت توفان و به رغم انجام تمامي اقدامات لازم پزشكي جان خود را از دست داد.
آبيلي عنوان داشت: توصيه مي شود سالمندان و افرادي كه سابقه بيماري هاي تنفسي دارند از بيرون آمدن منازلشان خودداري و در خانه بمانند تا مشكلي براي آنان به وجود نيايد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 132 تن برنج قاچاق
فولادشهر-خبرنگاركيهان: با تلاش ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان لنجان، 6 دستگاه كاميون تريلر حامل كالاي قاچاق توقيف و در بازرسي از آنان 132 تن برنج هندي قاچاق كشف و ضبط شد.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان لنجان با اعلام اين خبر گفت: اين محموله از استان هاي جنوبي كشور بارگيري شده بود و ارزش تقريبي آن دو ميليارد و 500 ميليون ريال است وي افزود: در اين رابطه 10 نفر دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.
فوت در اثر گازگرفتگي
فرمانده انتظامي شهرستان لنجان از فوت يك نفر راننده كاميون بر اثر گازگرفتگي در پاركينگ ورودي كارخانه ذوب آهن خبر داد.
سرهنگ علي فروغ نيا گفت: سرنشينان كاميون مزبور دو نفر بودند كه به دليل سردي هوا اقدام به روشن كردن پيك نيك در كابين خودرو كردند وي افزود: آنان دچار گازگرفتگي شدند كه اين حادثه سبب فوت يكي از آنها شد و فرد ديگر به بيمارستان منتقل گشت.
اعتراف به 200 فقره سرقت
اصفهان-خبرنگاركيهان: رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اصفهان از دستگيري هشت سارق حرفه اي و سابقه دار فعال در استان اصفهان خبر داد و گفت: با دستگيري اين افراد 200 فقره سرقت كشف و مالباختگان آنها نيز شناسايي شدند.
وي اظهار داشت: اين متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
بازداشت 114 قاچاقچي
گرگان-خبرنگاركيهان: رئيس پليس مبارزه با موادمخدر فرماندهي انتظامي استان گلستان از دستگيري 114 عامل تهيه و توزيع مواد مخدر با اجراي سومين مرحله طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در استان خبر داد.
سرهنگ «موسي مومن» هدف از اجراي اين طرح را تامين امنيت و آسايش عمومي در سطح استان عنوان كرد و گفت: اين طرح به مدت پنج روز و با بسيج كليه امكانات و نيروها به اجرا گذاشته شد و در اجراي آن يك دستگاه خودرو نيز توقيف شد.
حمله گرگ ها به گله گوسفندان
مهاباد-ايرنا بر اثر حمله گرگ ها به گله گوسفندان در روستاي «كوران»، از توابع مهاباد 10 راس گوسفند تلف شدند.
گرگ ها 8 قلاده بودند و پس از كشتن سگ گله به جان گوسفندان افتادند و چوپان گله نيز از ترس جانش بالاي درخت رفته و فرياد گرگ آمد، گرگ آمد سر داد.
دستگيري 10 سارق
اراك-خبرنگاركيهان: رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي از دستگيري سارقان سيم برق و كابل فشار قوي در استان خبر داد.
سرهنگ رضا احمدي گفت: در اين رابطه 10 نفر از سارقان شناسايي و دستگير شدند و تاكنون متهمان به 11 فقره سرقت اعتراف كرده اند.
توقيف تريلر حامل برنج قاچاق
نايين- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي شهرستان نايين از كشف 23 تن برنج قاچاق در سه راهي اردكان به چوپانان شهرستان نايين خبر داد.
فرمانده نيروي انتظامي نايين گفت: تريلر حامل 23تن برنج قاچاق كه از بندر بوشهر راهي اصفهان بود توسط نيروهاي يگان امداد فرماندهي انتظامي نايين در سه راهي چوپانان به اردكان توقيف شد.
وي افزود: تريلر با 23 تن برنج توقيف و راننده آن دستگير و با پرونده تحويل مقامات قضايي نايين شد.
يوسلياني قيمت كالاي قاچاق با جريمه متعلقه را يك ميليارد و480 ميليون ريال اعلام كرد.

 



راز بچه شيرها برملا شد

معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان محيط زيست از راز سر به مهر پيدا شدن بچه شيرها در تهران پرده برداشت.
اصغر محمدي فاضل در خصوص جزئيات تازه در مورد پيدا شدن بچه شيرهاي پايتخت اظهار داشت: اين 3 بچه شير در واقع از مبدأ بابلسر به اصفهان در حال انتقال بودند كه از نظر ما اين حمل و نقل غيرقانوني و بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محيط زيست بوده است .
وي ادامه داد: بنابراين اگر اين افراد توسط پليس راه متوقف مي شدند، قطعاً در مورد آنها اعمال قانون مي شد يا اگر وارد شهر مي شدند و گشت هاي نيروي انتظامي اين خودرو را متوقف مي كردند، قطعاً برخورد قانوني صورت مي گرفت .
محمدي فاضل افزود: بر اساس اطلاعات ما اين بچه شيرها توسط يك خودرو و يك يدك كش اسب كش در حال منتقل شدن از بابلسر به اصفهان بودند كه يا به دليل باز شدن در يدك كش و يا به دليل باز شدن منفذي در ديواره يدك كش اين 3 قلاده شير در طول مسير در شهر تهران خارج مي شود كه 2 قلاده پيدا شد و قلاده سوم نيز بر اثر تصادف كشته شد . معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: 3 قلاده شير ديگر كه جزء مجموعه 6 بچه شير بودند ديروز توسط صاحب آنها به سازمان حفاظت محيط زيست تحويل داده شد و توسط كارشناسان ما اقدامات لازم در مورد آنها انجام شده است . محمدي فاضل تصريح كرد: هم اكنون معاينه دامپزشكي در مورد 3 بچه شير انجام شده است و تزريق ميكروچيپ هم صورت گرفته است كه البته طبق معاينه كارشناسان ما 3 قلاده شير در وضعيت بهداشتي مناسبي به سر نمي برند .
وي تأكيد كرد: صاحب بچه شيرها خود را به سازمان حفاظت محيط زيست معرفي كرده است و اداره كل محيط زيست استان تهران اقدامات قانوني را انجام داده و فرد متخلف را به مراجع قضايي معرفي كرده است و منتظر حكم مراجع قضايي در اين خصوص هستيم .
ميمون گرسنه
در شهرك چشمه
چند شهروند ساكن محله شهرك چشمه، با مشاهده يك ميمون گرسنه در ايستگاه اتوبوس بلافاصله مراتب را به آتش نشاني خبر دادند.
آتش نشانان با استفاده از تجهيزات ويژه موفق شدند ميمون گرسنه و وحشت زده را كه قصد فرار داشت، بگيرند و به ايستگاه خود منتقل كنند.

 



وزش باد موسمي ارتباط قشم با بندرعباس را قطع كرد

قشم-خبرنگاركيهان:
وزش باد موسمي نئشي كه در پائيز و زمستان مي وزد به مدت سه روز راه ارتباط دريايي قشم با بندرعباس را قطع كرد.
به گزارش خبرنگار ما از قشم؛ وزش باد موسمي با سرعت 50 كيلومتر در ساعت باعث قطع ارتباطي دريايي بندرعباس و قشم شده است. به گفته خبرنگار ما در شرايط مواج بودن دريا دانشجويان و گردشگران داخلي و خارجي مي توانند تردد نكنند ولي در اين شرايط بد كه آمبولانس دريايي نمي تواند تردد كند تكليف بيماران بدحال و قابل اعزام به مركز استان چيست؟

 



بهمن ماه برگزار مي شود
جشن خودكفايي 80هزار خانوار تحت حمايت كميته امداد

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد، گفت: با خودكفايي 80هزار مددجوي تحت پوشش اين نهاد، مبلغ 100ميليارد تومان صرفه جويي در اعتبارات مستمري كميته امداد انجام مي شود كه اين رقم براي توانمندسازي ديگر مددجويان تحت پوشش تخصيص مي يابد.
محمد اميد در مراسم امضاي تفاهم نامه با بانك رفاه به منظور اعطاي تسهيلات اشتغال به خانواده هاي تحت حمايت كميته امداد، با اشاره به دوره تحولي امداد و توجه به توانمندسازي مددجويان تحت پوشش، اظهار كرد: كميته امداد با ارائه تسهيلات در دو سال گذشته توانسته 80هزار خانوار را از چرخه حمايتي مستمري اين نهاد خارج و به عرصه فعال جامعه تبديل كند تا علاوه بر تامين معيشت زندگي خود به اقتصاد كشور نيز كمك كنند و جشن خودكفايي اين افراد در بهمن ماه برگزار مي شود.
وي خاطرنشان كرد: 200هزار فرصت شغلي براي 80هزار خانوار خودكفا شده ايجاد شده است و ميانگين درآمد اين افراد از 600هزارتومان تا چهارميليون تومان در ماه برآورد شده است.

 



مرگ دختر جوان در اولين تجربه تزريق مواد

سرويس اجتماعي-
مرگ دختر جوان در اولين تجربه تزريق مواد به علت نارسايي تنفسي ناشي از تزريق بيش از اندازه باعث دستگيري مواد فروشان شد.
20 شهريور سال 89 مأموران كلانتري 134 شهرك قدس از طريق مركز فوريت هاي پليسي در جريان خبر كشف جسد متعلق به زني جوان در حوالي مسير شمال به جنوب اتوبان چمران بين پل مديريت و خيابان ملاصدرا قرار گرفتند. با شناسايي هويت جسد به نام ستاره-م مشخص شد وي در مورخه 18 شهريور از خانه خارج و به منزل مراجعه نكرده و پدر و مادر ستاره نيز با مراجعه به كلانتري 134 اقدام به تشكيل پرونده با موضوع فقداني كرده اند.
پدر ستاره در اولين اظهارات خود از دوستي دخترش با پسري به هويت بهنام خبر داد و كارآگاهان موفق شدند بهنام-ز 28 ساله را در يكي از برج هاي مسكوني واقع در خيابان ملاصدرا مورد شناسايي و دستگير كنند. بهنام پس از دستگيري لب به اعتراف گشود و گفت: من به مصرف كراك اعتياد دارم و به همين علت چندين بار به همراه ستاره براي خريد مواد به حوالي اتوبان چمران مراجعه كرده بوديم تا اينكه به ستاره پيشنهاد دادم تا براي تفريح هم كه شده گاهي اوقات مصرف مواد را تجربه كند. بهنام در ادامه اعترافات خود گفت: در روز 18 شهريور 89 ستاره قصد داشت با مراجعه به حوالي منطقه ده ونك از شخصي به نام پيروز مواد تهيه كند.
شناسايي پيروز-ن 38 ساله مشخص شد وي 25 ارديبهشت سال جاري به اتهام خريد و فروش مواد مخدر دستگير و در زندان قزل حصار به سر مي برد از اين رو با هماهنگي هاي لازم متهم در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
پيروز در اعترافات اوليه خود گفت: از طريق صحبت هاي يكي از دوستانم متوجه شدم فردي به نام ساشا دختري جوان را براي مصرف مواد به كلبه اي چوبي در داخل فضاي سبز حوالي ده ونك برده است، پس از چند روز كه ساشا براي خريد مواد به من مراجعه كرد در ازاي هزينه خريد يك رشته گردنبند طلاي زنانه به من داد و مدعي شد اين گردنبند متعلق به همان دختر جوان است. با اعترافات پيروز دستگيري محمود-ش معروف به ساشا در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.
با انجام تحقيقات نامحسوس ساشا كه از مجرمان سابقه دار است 13 تير 90 در حوالي ميدان فاطمي شناسايي و دستگير شد.
با اعترافات ساشا مشخص شد وي به همراه دوستش به نام محمد ستاره را كه براثر تزريق مواد در حالت طبيعي قرار نداشت به كلبه اي چوبي در منطقه ده ونك منتقل كرده اند و هنگامي كه متوجه شده اند ستاره ديگر نفس نمي كشد جسد را به حوالي اتوبان چمران برده و آنجا رها كرده اند.
با اعترافات ساشا محمد-ن 34 ساله نيز در زندان قم شناسايي و دستگير شد و با اعترافات او فردي ديگر به نام صبا دستگير شد. صبا كه ابتدا منكر هرگونه آشنايي و ملاقات با ستاره شده بود لب به اعتراف گشود و گفت: 18 شهريور سال 89 كه براي خريد مواد به حوالي اتوبان چمران مراجعه كرده بودم با ستاره آشنا شدم و به همراه هم براي تزريق به داخل خودروي من رفتيم و در آنجا به او پيشنهاد كردم تزريق كند و از آنجائي كه تجربه تزريق مواد را نداشت خودم مواد را به او تزريق كردم كه از وضعيت طبيعي خارج شد و از آنجايي كه ترسيده بودم به سرعت او را از ماشين پياده كرده از محل دور شدم.
سرهنگ حميدرضا ياراحمدي، جانشين پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به نظريه پزشكي قانوني در خصوص علت مرگ گفت: برابر اعلام نظريه پزشكي قانوني، علت اصلي مرگ نارسايي تنفسي ناشي از تزريق بيش از اندازه مواد (به ميزان 50 درصد) و عدم انجام اقدامات درماني فوري عنوان شده است؛ لذا با توجه به اعترافات متهمان پرونده در خصوص «تزريق مواد» و «عدم انتقال به مركز درماني»، متهمان با صدور قرار و جهت انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند.

 



پليس راهور خبر داد
آغاز شماره گذاري وانت پيكان

معاون فني و مهندسي پليس راهور از شماره گذاري مجدد خودروهاي وانت پيكان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي راهور سرهنگ جهانگيري گفت: با توجه به استعلام مجدد از سازمان استاندارد و منتفي شدن نامه قبلي و تائيد استاندارد خودروي وانت پيكان، شماره گذاري اين خودرو از سرگرفته مي شود.
وي افزود: سازمان استاندارد روز سه شنبه با ارسال نامه اي به پليس راهور ضمن منتفي اعلام كردن نامه مورخ 30 شهريور سال جاري در خصوص ممنوعيت شماره گذاري وانت پيكان به علت نداشتن استانداردهاي لازم، شماره گذاري اين خودرو را تا پايان سال 90 تمديد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14