(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 دی 1390- شماره 20105

حديث دشت عشق
نظر وزير بر خلاف نظر رئيس؛ مسئولان جديد 19 دي معرفي مي شوند؟!
ابهامات فراوان در برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال
اخبار كوتاه از فوتبال
رده بندي وزنه برداران جهان در سال 2011 اعلام شد
سليمي بهترين سنگين وزن دنيا
دلايل تغييرات در فدراسيون كشتي
قعرنشينان ليگ واليبال در بندر به ميدان مي روند
نبرد تيم هاي پر مهره در آمل
اهواز ميزبان هفته سوم ليگ برتر وزنه برداري
خواندني از ورزش ايران
برگزاري اردوي تيم ملي هندبال در قطر و كرواسي



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «نعمت الله حاجي جمالي»
فاتح فتح المبين
شهيد «نعمت الله حاجي جمالي»، سال 1345 در آسمان پرفروغ شهر مذهبي «آران» طلوع كرد و پرتو افشان خانواده و اطرافيانش گشت. در دبستان «هفده شهريور» الفباي معرفت را آموخت. نوجواني او هم زمان با برپايي انقلاب اسلامي بود. او با پخش اعلاميه و شركت در راهپيمايي ها به موج خروشان مردم پيوست و فرياد ضدشاه سر داد.
پس از دوران دبيرستان قدم در وادي صفا و معنويت حوزه نهاد. عازم قم شد تا مدال سربازي امام زمان(عج) را نصيب خود كند. دو سال در حوزه به تلمذ و سير در كتب پرداخت؛ اما نگاه بلند پروازش به حال و هواي كشف حجب دل بست تا به خيل رزمندگان عاشق خدا پيوست و پس از مجاهدت هاي بسيار در تاريخ 2/1/61 در جبهه شوش به لقاءالله نايل شد و مدال شهادت را نصيب خويش ساخت.
طلبه بسيجي شهيد «نعمت الله حاجي جمالي»، سال 1345 در آران متولد شد و در 2/1/1361 در عمليات فتح المبين (منطقه شوش) به شهادت رسيد.

 



نظر وزير بر خلاف نظر رئيس؛ مسئولان جديد 19 دي معرفي مي شوند؟!
ابهامات فراوان در برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال

سرويس ورزشي-
در حالي كه چند روز بيشتر به پايان دوره چهار ساله رياست علي كفاشيان بر فدراسيون فوتبال زمان باقي نمانده، هر روز بر ابهامات برگزاري انتخابات پيش روي اين فدراسيون افزوده مي شود.
هيات رئيسه فدراسيون فوتبال روز گذشته تشكيل جلسه داد تا در خصوص زمان برگزاري انتخابات اين فدراسيون به اتفاق نظر برسد و پس از طرح آن در مجمع عمومي و موافقت اعضاي مجمع، فدراسيون فوتبال تصميم خود را عملي سازد؛ مجمعي كه احتمالا امروز برگزار خواهد شد.
برگزاري اين جلسات و تشريح برنامه هاي آن در حالي از سوي مسئولان فدراسيون فوتبال انجام مي شود كه 19 دي ماه سال جاري دوره چهارساله رياست علي كفاشيان بر فدراسيون فوتبال پايان مي پذيرد و وي بايد تا پيش از آن انتخابات را برگزار كند.
اختيارات فراوان مجمع
چندي قبل علي كفاشيان رسما از برنامه هايش براي به تاخير انداختن انتخابات سخن گفت. وي ضمن اعلام اين خبر كه انتخابات فروردين يا ارديبهشت ماه سال آينده برگزار مي شود، اظهار داشت: قطعا نمي توانيم انتخابات را در موعد مقرر برگزار كنيم چرا كه بر اساس ضوابط موجود در اساسنامه فعلي، بايد سه ماه پيش از برگزاري انتخابات برنامه ريزي هاي لازم را انجام داده و اطلاعيه هايش را صادر مي كرديم. با توجه به شرايط موجود و اصلاح اساسنامه فكر مي كنم انتخابات فدراسيون سال آينده برگزار شود. اما آيا اين تصميم فدراسيون فوتبال قانوني است؟! كفاشيان در پاسخ به اين پرسش مي گويد: مجمع اختيار دارد هر كاري را كه خواست انجام دهد، از اين رو مي تواند هر زماني كه تمايل دارد تاريخ انتخابات را عقب بيندازد و حتي رئيس فدراسيون را نيز عزل يا نصب كند.
نظر وزير بر خلاف نظر رئيس
كفاشيان از تاخير در برگزاري انتخابات مي گويد اما وزير به چنين چيزي چندان اعتقاد ندارد. اين موضوع را مي توان از صحبت هاي عباسي استنباط كرد. وي در حاشيه برگزاري مجمع عمومي كميته ملي المپيك در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چه زماني انتخابات فدراسيون فوتبال برگزار خواهد شد؟ تاكيد كرد: انتخابات اين فدراسيون در اسرع وقت انجام مي شود.
اصرار در اصلاح اساسنامه
موضوع برگزاري زمان انتخابات زماني جالب مي شود كه بدانيم گروهي در اين فدراسيون به سردستگي كفاشيان سعي دارند تغييراتي را در اساسنامه بوجود بياورند و تا زماني كه اين تغييرات را اعمال نكرده اند ، انتخابات را نيز برگزار نكند. به موجب تغييراتي كه مد نظر اين گروه است ؛ اختيارات رئيس افزايش مي يابد تا جايي كه مي تواند نواب خود را نيز شخصا انتخاب كند. كفاشيان و همفكرانش روي تغييرات اساسنامه تا اندازه اي مصر هستند كه حتي اعلام مي كنند كه اگر تغييرات صورت نپذيرد در انتخابات نامزد نخواهند شد!
هدف از تاخير در برگزاري انتخابات
در قانون آمده رئيس فدراسيون مي تواند در پايان چهار سال به بهانه هاي قانوني رياستش را تا شش ماه ديگر تمديد و به كارهاي باقيمانده رسيدگي كند. حالا هم كفاشيان به بهانه اصلاحات اساسنامه و سپري شدن سه ماه قانوني براي مقدمات يك انتخابات اين كار را كرده اما در كنار اينها اين احتمال نيز وجود دارد كه وي به دنبال اهداف ديگري باشد. دلسرد كردن رقبا كه شايد در ميان آنها مديران دولتي نيز باشد يكي از اين اهداف است؛ به هر حال حمايت از يك نامزد حرف اول را در فدراسيون مي زند. پول و سرمايه هيچ كدام تعيين كننده نيست بلكه حمايت وزارتخانه ورزش و ديگر نهاد ها، تعيين كننده موفقيت يك رئيس فدراسيون است. با اين تاخير 6 ماهه و شروع شمارش معكوس انتخابات رياست جمهوري، نامزدهاي احتمالي هم به دليل چند ماه باقي ماندن از عمر وزارت آقاي وزير وسوسه نمي شوند پا پيش بگذارند چرا كه شايد وزير بعدي به دنبال تغيير و تحولات دلخواه خود باشد و اين به نفع رئيس فدراسيون نيست!

 



اخبار كوتاه از فوتبال

توافق استقلال با مهاجمي كه در 3 سال 7 گل زده است!
استقلال با گوران ژركوويچ به توافق رسيده است؛ بازيكني صربستاني كه البته سابقه درخشاني در فوتبال اروپا ندارد و رد و اثر چنداني از وي به چشم نمي خورد. ژركوويچ يك مهاجم 186 سانتي متري است كه اصالتا فرانسوي و در شهر ليون به دنيا آمده است. گوران پيش از اين در تيم هاي زالگيريس (9بازي در يك سال و يك گل) و شارلوني (20 بازي در دوسال و 6 گل ) ليتواني بازي كرده بود كه در طي اين سه سال تنها 7 گل به ثمر رسانده است.
مهاجم جديد پيروزي هم گل نزن از كار درآمد
نخستين خريد نيم فصل پيروزي پس از پايان رقابت هاي نيم فصل يك مهاجم خارجي 28 ساله است. آيا زايد مي تواند گره بسته سرخپوشان را باز كند؟ ايمون زايد مهاجم ايرلندي الاصل تيم فوتبال پيروزي متولد اكتبر 1983 است. زايد، يك بازيكن تونسي- ليبايي است كه نام اصلي او در زبان عربي ايمن زايد است. وي علاوه بر كار فوتبال در يك مجله ايرلندي ستون هفتگي دارد. مهاجم 188 سانتي متري پيروزي فوتبالش را در تيم برادفورد آغاز كرد و پس از آن به لسترسيتي پيوست. سقوط اين تيم به دسته اول ليگ برتر انگليس باعث بازگشت زايد به ايرلند شد. دو سال حضور در تيم بري واندررز، 106 بازي و 54 گل را در كارنامه اين بازيكن رقم زد. اما دوسال بعد براي اين مهاجم چندان خوب نبود. زايد دو سال به طور قرضي در دو تيم گمنام بازي كرد و تنها يك گل به ثمر رساند.
فخرالديني به تراكتورسازي مي رود، بياتي نيا به شاهين
مديرعامل باشگاه مس در خصوص نقل و انتقالات اين باشگاه گفت: ميلاد فخرالديني و محسن بياتي نيا با تاييد سرمربي از مس كرمان جدا مي شوند، ميلاد فخرالديني به دليل انجام خدمت سربازي بايد از مس جدا شود و قرار است به تراكتورسازي تبريز بپيوندد و باشگاه شاهين بوشهر نيز از ما خواسته است تا رضايت نامه محسن بياتي نيا را براي پيوستن به تيم شاهين بوشهر صادر كنيم كه مقدمات جابجايي وي نيز انجام شده است.
مسي، قهرمان قهرمانان ورزش جهان در سال 2011
روزنامه اكيپ فرانسه در شماره شنبه خود مسي را به عنوان قهرمان قهرمانان ورزش جهان در سال 2011 انتخاب كرد و اسم او را بالاتر از نواك جوكوويچ تنيس باز صرب و سباستيان فتل قهرمان آلماني فرمول يك قرار داد. اين روزنامه ورزشي در صفحه اول خود نوشت: مسي در سال 2011 نمايش خيره كننده اي با بارسلونا داشت و به آنچه كه مي خواست رسيد. بازي هاي او در تركيب آبي ـ اناري ها فوق العاده بود و گل هاي زيبا و حساسي براي تيمش به ثمر رساند. او از شش جام ممكن پنج جام را به دست آورد و شايسته كسب اين عنوان است.
ممانعت از قرارداد بستن نيمي از تيم هاي ليگ برتري
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال مي گويد نيمي از باشگاه هاي بدهكار، ليگ برتري هستند كه به طور جدي از هرگونه عقد قرارداد رسمي آنها با بازيكنان در نيم فصل، جلوگيري خواهد شد . در اين ليست كه هم تيم هاي ليگ برتري و هم تيم هاي دسته هاي پايين تر حضور دارند، نام 28 يا 29 باشگاه ديده مي شود. البته بعضي باشگاه ها بدهي هايشان مربوط به تيم هاي مختلف شان است و مثلا به عوامل تيم بانوان شان هم بدهكار هستند كه اگر مبناي محاسبه تيمي باشد، بين 40 تا 50 تيم مي شود.
نخستين بازيكن فلسطيني ليگ ايران در آبادان
اولين بازيكن فلسطيني ليگ ايران در حال پيوستن به صنعت نفت آبادان است. اين بازيكن كه نامش عماد زعتره است با مسئولان باشگاه صنعت نفت آبادان مذاكره كرده تا به اين تيم بپيوندد. زعتره كه در سوئد به دنيا آمده پيش از حضور در ايران در تيم سيريانسكا سوئد بازي كرده است.
صبا عنايتي را به استقلال نمي دهد
سرپرست تيم فوتبال صبا مي گويد كه اين باشگاه به هيچ عنوان رضا عنايتي را از دست نخواهد داد.رمضان بيگي گفت: عنايتي بعد از فصل مي تواند تصميم بگيرد ولي بدون شك تا پايان فصل در صبا مي ماند. ما به عنايتي نياز داريم ضمن اينكه اگر قرار باشد براي هر بازيكني كه در يك تيم خوب بازي مي كند نامه نگاري بشود دور از ادبيات حرفه اي است. هر تيمي بازيكنانش را نياز دارد و اين بازيكنان ابزار باشگاه هستند. به خاطر شخصيت و بزرگي عنايتي به او نياز داريم و او در زمين حكم مربي و بزرگتر را دارد. ضمن اينكه بازيكناني كه در كنار او بازي مي كنند جوان هستند و به عنايتي نياز دارند.
وعده اي ديگر در خصوص واگذاري سرخابي ها
رسولي نژاد معاون وزير ورزش و جوانان در تازه ترين وعده دستگاه ورزش با اشاره به لزوم واگذاري تيمهاي استقلال و پيروزي به بخش خصوصي گفت: طبق برنامه زمانبندي شده اين واگذاري در سال 93 انجام مي شود.

 



رده بندي وزنه برداران جهان در سال 2011 اعلام شد
سليمي بهترين سنگين وزن دنيا

رده بندي فدراسيون بين المللي وزنه برداري در پايان سال 2011 در حالي اعلام شد كه جايگاه وزنه برداران ايراني در اين جدول رده بندي بسيار بهتر از سال هاي اخير است.
در پايان 26 رقابت مهم و معتبر وزنه برداري در سال 2011، فدراسيون بين المللي اين رشته ورزشي رده بندي همه وزنه برداران در گروه هاي سني مختلف و جنسيت هاي زن و مرد اعلام كرد و طي آن وزنه برداران ايراني شرايط بسيار بهتري را نسبت به گذشته به دست آوردند. در اين رده بندي كه تنها براساس بهترين وزنه هاي هر فرد در طول اين 26 مسابقه محسوب مي شود، بيست و شش وزنه بردار ايراني رده هاي مختلفي را در اين جدول به خود اختصاص دادند. براين اساس بهترين وزنه بردار ايراني در اين جدول رده بندي بهداد سليمي بهترين وزنه بردار فوق سنگين دنيا است.
لازم به يادآوري است كه در اين رده بندي كيانوش رستمي دارنده مدال طلاي جهاني دسته 85 كيلوگرم پس از 3 وزنه بردار روس و چيني كه هر 3 با ثبت ركورد 385 به طور مشترك اول شدند در رده چهارم قرار گرفت.

 



دلايل تغييرات در فدراسيون كشتي

دبير فدراسيون كشتي از دلايل تغييرات اخير فدراسيون كشتي پرده برداشت.
عارف ربطي در تازه ترين صحبت هاي خود به تغييرات رخ داده در فدراسيون كشتي اشاره كرد و گفت: رئيس قبلي روابط بين المللي حضور مستمري در فدراسيون نداشت و آقاي خطيب اعلام كرد كه با توجه به حجم كارها، نفري را مي خواهند كه حضور دائمي داشته باشد به همين خاطر آقاي خالدي كه فرد شناخته شده اي است رئيس روابط بين المللي فدراسيون شد. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا كميته مطبوعات فدراسيون منحل شده است؟ گفت: كميته مطبوعات به آن صورت منحل نشده است بلكه تغيير خواهد كرد و كوچك مي شود. حدود 15-16 نفر عضو كميته قبلي مطبوعات بودند كه با حضور در جلسات حق جلسه دريافت مي كردند كه سرپرست فدراسيون گفت كه چرا اين تعداد زياد بايد عضو يك كميته باشند.

 



قعرنشينان ليگ واليبال در بندر به ميدان مي روند
نبرد تيم هاي پر مهره در آمل

هفته يازدهم ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران امروز با انجام 7 مسابقه برگزار خواهد شد كه درحساس ترين بازي تيمهاي كاله و گيتي پسند در آمل به مصاف يكديگر مي روند.
مسابقات واليبال ليگ برتر مردان باشگاه هاي ايران امروز با برگزاري 7 ديدار در هفت شهر پيگيري مي شود و در مهم ترين ديدار كاله مازندران به مصاف گيتي پسند اصفهان مي رود. كاله آمل كه هفته گذشته نخستين شكست خود را برابر باريج اسانس تجربه كرد بايد به مصاف تيمي برود كه با تغيير سرمربي خود هفته گذشته توانست پيروزي با ارزشي را كسب كند. شاگردان بهروز عطايي كه با شكست هفته گذشته يك پله سقوط كردند مقابل گيتي پسند صف آرايي خواهند كرد كه با 16 امتياز در رده پنجم قرار دارد. جدال اين دو تيم كه تقريبا بيش از نيمي از تيم ملي را تشكيل مي دهند در آمل و مقابل تماشاگران مازندراني بسيار ديدني خواهد بود و نتيجه آن هم براي هر دو تيم بسيار مهم است.
پيكان هم كه در هفته گذشته در تهران مغلوب سايپا شده بود، اين هفته هم بايد در تهران برابر شهرداري اروميه قرار بگيرد. شهرداري اروميه با برتري براي پيشگامان كويريزد در هفته گذشته توانست بالاتر از كاله و در مكان دوم قرار بگيرد تا نشان دهد تيم دست و پا بسته اي نيست و مي تواند در تهران هم برابر خودروسازان مشكل ساز شود. شاگردان پيمان اكبري در هفته گذشته اصلا در حد انتظار نبودند و با حسب 3 بر صفر بازي را حريف قديمي خود، سايپا واگذار كردند تا با 21 امتياز در مكان چهارم قرار بگيرند. كرمان بحران زده و قعرنشين هم بايد به بندرعباس سفر كند تا مقابل مناطق نفت خيز جنوب قرار بگيرد. برنامه بازي هاي هفته يازدهم به اين شرح است:
¤ پيكان تهران - شهرداري اروميه
¤ شهرداري تبريز - سايپا البرز
¤ پيشگامان كوير يزد - گسترش فناوري نوين كشاورز
¤ آلومينيوم المهدي بندرعباس - هاوش گنبد
¤ مناطق نفت خيز جنوب - كرمان
¤ كاله مازندران - گيتي پسند اصفهان
¤ ميزان خراسان رضوي - باريج اسانس كاشان

 



اهواز ميزبان هفته سوم ليگ برتر وزنه برداري

هفته سوم ليگ برتر وزنه برداري امروز به ميزباني اهواز آغاز مي شود.
با اعلام سازمان ليگ فدراسيون وزنه برداري، هفته سوم رقابت هاي ليگ برتر وزنه برداري طي روزهاي 4 و 5 دي ماه سال جاري به ميزباني اهواز و تيم مناطق نفت خيز جنوب برگزار مي شود. رقابت هاي هفته سوم ليگ برتر وزنه برداري بزرگسالان با حضور 7 تيم ملي حفاري اهواز، مناطق نفت خيز جنوب، نيروي زميني تهران، سيمان سپهر فارس، عقاب همدان (نيروي هوايي ارتش)، پيك صباي اصفهان و هيئت وزنه برداري ايلام برگزار خواهد شد.
رده بندي مجموع دو هفته نخست ليگ برتر وزنه برداري، از سوي سازمان ليگ برتر وزنه برداري بدين شرح اعلام شد:
1- ملي حفاري اهواز با 77/12 امتياز
2- مناطق نفت خيز جنوب با 72/63 امتياز
3- نيروي زميني تهران با 67/76 امتياز و...
لازم به يادآوري است كه ركوردهاي ملي پوشان تيم ملي وزنه برداري كه با درخشش در مسابقات جهاني پاريس براي نخستين بار روي سكوي سومي دنيا ايستادند، در رقابت هاي هفته دوم منظور شد. قهرمان ليگ برتر طي 5 هفته رقابت مشخص مي شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ هفتمين دوره رقابتهاي كاراته بين المللي جام ايران زمين جمعه شب با قهرماني دانشگاه آزاد در سالن شهيد افراسيابي تهران به پايان رسيد.
¤ اردوي آماده سازي تيم ملي تكواندو در حالي از صبح امروز شنبه پيگيري خواهد شد كه قرار است تيم ملي آلمان نيز براي برپايي اردوي مشترك با ملي پوشان تكواندوي ايران روز دوشنبه وارد تهران شود.
¤ تيم ملي كشتي آزاد به مانند چند سال گذشته امسال نيز در جام معتبر يارگين روسيه غايب خواهد بود. اين غيبت در حالي است كه فدراسيون كشتي روسيه اعلام كرد 150 هزار دلار جايزه براي تورنمنت ايوان ياريگين در نظر گرفته است.
¤ تيم ملي فوتبال 5 نفره نابينايان و كم بينايان كشورمان با پيروزي برابر ژاپن سهميه حضور در پارالمپيك لندن را كسب كرد.

 



برگزاري اردوي تيم ملي هندبال در قطر و كرواسي

شركت در اردوي قطر و رقابت هاي چند جانبه كرواسي از جمله برنامه هاي تداركاتي تيم ملي هندبال در آستانه مسابقه انتخابي جام جهاني عنوان كرد.
حبيبي مربي تيم ملي هندبال ايران با اعلام اين خبر اظهار كرد: تيم ملي پس از بازگشت از رقابت هاي انتخابي المپيك تا كانون دو اردوي تداركاتي را برگزار كرده است و مرحله بعدي اردوي تمريني تيم ملي نيز از روز جمعه 9 دي به مدت 48 ساعت در تهران برگزار مي شود و بلافاصله پس از آن، كاروان هندبال ايران براي برگزاري دو ديدار دوستانه با قطر عازم اين كشور مي شود. وي افزود: در نظر داريم كه بعد از اردوي قطر در يك رقابت چند جانبه به ميزباني كشور كرواسي شركت كنيم و با تيم هاي كرواسي، سوئد و اسلواكي مسابقه دهيم.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14