(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 دی 1390- شماره 20105

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چه خواهند خريد ؟! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
لنگ حموم ! (گفت و شنود)
مصباح يزدي: تعبير مرزبندي بين جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان را نمي پسندم
تاكيد مجدد بخشي از مدعيان اصلاحات بر شركت در انتخابات
برخي موشك هاي ايراني از موشك هاي روسي خطرناك تر است (خبر ويژه)
گزارش لوموند از برده داري منافقين در پادگان اشرف (خبر ويژه)
بي بي سي: اگه بشه چي ميشه! (خبر ويژه)
داروين به داد آقاي تئوريسين رسيد (خبر ويژه)
متن اظهارات صوتي امير و وزير خارجه قطر درباره طرح سرنگوني پادشاه عربستان (خبر ويژه)
اولمرت: همه جهان با اسرائيل درگير شده اند (خبر ويژه)
اضافه كاري با فولكس قورباغه اي در بروكسل(خبر ويژه)



چه خواهند خريد ؟! (يادداشت روز)

1-جان كين-JOHN KEANE- نظريه پرداز معروف كودتاهاي مخملي در اروپاي شرقي- دهه 1980- است. او يك استراتژيست استراليايي تبار و مقيم انگليس است كه رياست «مركز مطالعات دموكراسي لندن» در دانشگاه وست مينستر انگلستان را برعهده دارد. او يكي از مشاوران ارشد سرويس اطلاعات خارجي انگليس - MI6- است و از اواخر دهه 90 ميلادي با همكاري برخي از اعضاي مركزيت گروه هايي كه بعدها جبهه اصلاحات را تشكيل دادند، پروژه اي با عنوان «جامعه مدني ايران» را در مركز مطالعات دموكراسي لندن، كليد زد. جان كين در اجراي اين پروژه با همكاران آمريكايي خود نظير جرج سوروس، سرمايه دار صهيونيست مقيم آمريكا، جرج شولتز، وزير امور خارجه اسبق آمريكا، فرانتس فوكوياما، استراتژيست بلندآوازه پنتاگون، مايكل لدين، يكي از مشاوران امنيتي دولت ريگان و... همكاري نزديك داشته است.
اولين پروژه عملياتي اين گروه آمريكايي-انگليسي، در 18 تير 1378 -9 ژوئيه 1999- به اجرا درآمد كه در آن تقريبا تمامي اصحاب و گروه هاي حاضر در فتنه آمريكايي-اسرائيلي 88 البته، در مقياسي كوچكتر و محدودتر، حضور فعال داشتند. اين پروژه - بخوانيد فتنه- كه آشوب هاي خياباني از محورهاي اصلي آن بود، بعد از حضور پرشور و انقلابي مردم به سختي شكست خورد.
گروه آمريكايي-انگليسي ياد شده 3 ماه بعد، يعني مهرماه 1378 جان كين را براي بررسي علل و عوامل منجر به شكست فتنه 18 تير 78 به ايران فرستاد. او در جريان اين سفر كه در پوشش استاد دانشگاه وست مينستر صورت گرفته بود با چند تن از اعضاي مركزيت حزب مشاركت، نهضت آزادي و برخي ديگر از گروه هاي همسو، نشست هاي طولاني داشت و درباره جايگاه مدعيان اصلاحات و ميزان پايگاه مردمي آنها به تحقيق و بررسي پرداخت.
در اوايل خرداد 1383 ريچارد رورتي، بلندآوازه ترين فيلسوف و استراتژيست آمريكايي و از رهبران بخش عمليات سري سازمان سيا در جنگ هاي علمي و عقيدتي و باز هم در پوشش مطالعات آكادميك به ايران آمد و با اعضاي مركزيت جبهه اصلاحات درباره تهيه يك مدل عملياتي جنگ نرم و فرمول متناسب با شرايط جمهوري اسلامي ايران به بحث و تبادل نظر پرداخت. رورتي - كه اكنون مرده است- بر تربيت يك «نيروي اجتماعي سازمان يافته» تاكيد داشت كه مي توانند «در يك لحظه تاريخي» و الزاما يك دوره انتخاباتي -رياست جمهوري يا مجلس- وارد عمل شوند. 4 ماه بعد، جان كين در ادامه برنامه آموزشي ريچارد رورتي و با ماموريت تشكيل يك «هسته مادر» با همان پوشش آكادميك قبلي به ايران آمد و براي مدعيان اصلاحات يك كارگاه آموزشي برگزار كرد. اين كارگاه در بانك اطلاعاتي «مركز تحقيقات سياست هاي علمي كشور»، با عنوان «دوره آموزشي گذار به مردم سالاري» ثبت شده است و...
اين قصه، سر دراز دارد و ارائه فهرستي از استراتژيست هاي كودتاهاي مخملي كه قبل از فتنه 88 براي برنامه ريزي فتنه و آموزش مدعيان اصلاحات به ايران سفر كرده اند و شرح مباحث رد و بدل شده و آموزش هاي ارائه شده از جانب آنها به اصحاب فتنه، «مثنوي هفتاد من كاغذ» خواهد بود كه بيرون از حوصله اين يادداشت است و ان شاءالله الرحمن در آينده اي نه چندان دور به آن خواهيم پرداخت.
و اما، اين شرح مختصر از آنجا در صدر يادداشت پيش روي، ضروري به نظر مي رسيد كه در پي اشاره به يكي از دستور العمل هاي جان كين به اصحاب فتنه 88 هستيم و لازم بود خوانندگان گرامي از جايگاه و نقش مديريتي نظريه پردازان بيروني فتنه باخبر باشند تا از الزام فتنه گران به اجراي اينگونه دستور العمل هاي ديكته شده، ارزيابي دقيق تري داشته باشند.
2- جان كين در يكي از دستور العمل هاي خود به فتنه گران مي گويد (نقل به مضمون)؛ تفرقه و اختلاف ميان گروه ها و جريانات حامي نظام اسلامي- بخوانيد اصولگرايان- مي تواند پي آمدهاي تعيين كننده و نقش آفريني براي جنبش دموكراسي خواهي -بخوانيد كودتاي مخملي- داشته باشد. جان كين از موارد زير به عنوان دستاوردهاي مورد اشاره، ياد مي كند؛
اول: جان كين مي گويد؛ گروه هاي حامي نظام اسلامي و يا دستكم، برخي از رهبران آنها، سابقه اي طولاني از حضور در مراكز تصميم ساز و سياست پرداز جمهوري اسلامي دارند و از سوي ديگر اكثر آنان در حمايت از حاكميت دچار نوعي دگماتيسم - بخوانيد غيرت ديني و انقلابي- هستند.
اختلاف اين گروه ها با يكديگر در شرايط عادي و فضاي آرام، بروز چنداني ندارد ولي در شرايط حساس نظير انتخابات كه پاي ورود به مراكز تصميم گيري در ميان است، اين اختلاف ها مي تواند به نقاط بحراني نزديك شود. گروه هاي حامي نظام در اين حالت و در گرماگرم اختلاف با يكديگر، براي نشان دادن برتري و حقانيت خود، اسرار نظام را فاش مي كنند.
در توضيح دستور العمل جان كين بايد گفت؛ از آنجا كه اين گروه ها و يا به قول جان كين، رهبران آنها سابقه سياهي در كارنامه فعاليت سياسي و اجتماعي خود ندارند- و يا به ندرت داراي چنين سوابقي هستند- در جريان درگيري و اختلاف با يكديگر، براي غلبه بر حريف، از كيسه نظام مايه مي گذارند و برخي از اسرار نظام را فاش مي كنند كه هرچند، به خودي خود، ناروا و مخدوش نيست ولي بايد از نگاه نامحرمان پنهان بماند. حضرت امام(ره) در اين باره خطاب به جوانان پرشور و انقلابي مي فرمودند(نقل به مضمون)؛ فرزندان حزب اللهي من از مسائلي سؤال نكنيد كه اگر مسئولان در پي پاسخ آن باشند، اسرار جمهوري اسلامي ايران در اختيار نامحرمان قرار مي گيرد و آسيب هاي جدي به نظام وارد خواهد آمد.
دوم: جان كين مي گويد؛ اگر گروه هاي طرفدار نظام هوشياري به خرج داده و هيچ سري از اسرار نظام را هم فاش نكنند، كمترين نتيجه درگيري و اختلاف آنان، متهم كردن يكديگر به ناكارآمدي و ارائه دليل براي اثبات برتري خويش است و در اين حالت، مردم نسبت به كارآمدي و مديريت آنان دچار ترديد مي شوند و زمينه براي رويكرد به گروه هاي حريف فراهم مي آيد!
سوم: از نگاه جان كين كه در آموزه هاي «جين شارپ» و «رابرت هلوي» نيز ديده مي شود، اختلاف گروه هاي حامي نظام با يكديگر در صورت تداوم مي تواند به پرخاشگري هر يك عليه ديگري منجر شود. بعيد نيست گروه هاي ياد شده در مخالفت با يكديگر تا آنجا پيش بروند كه حريف اصلي را در «حلقه خود» - منظورش در ميان اصولگرايان- تعريف كنند. در توضيح بيشتر نظر مشترك جان كين، جين شارپ و رابرت هلوي بايد گفت؛ حالت ياد شده به احتمال زياد- و نزديك به يقين- با غفلت از دشمن اصلي همراه خواهد بود، ضمن آن كه به قول «شارپ» سوابق مردمي گروه هاي حامي نظام را نيز به زير سؤال مي كشد و آنان را در نگاه مردم «قدرت طلب»! معرفي خواهد كرد!
چهارم: «سياه نمايي» و ايجاد ترديد نسبت به آينده نظام يكي ديگر از شاخصه هايي است كه دشمن در اختلاف ميان جريانات حامي نظام- اينجا اصولگرايان- به آن اميد بسته است. چرا كه اكثر شخصيت هاي اصلي گروه هاي اصولگرا در مديريت كشور- با ضريب اثر و جايگاه متفاوت- نقش داشته اند و از اين روي هنگامي كه با هم درگير مي شوند و عليه يكديگر موضع گرفته و كارآمدي طرف مقابل را زير سؤال مي برند، بي آن كه بخواهند و متوجه باشند، عليه نظام دست به سياه نمايي زده اند! و بعيد نيست اين توهم را پديد آورند كه مديران نظام از قدرت و توان تدبير امور برخوردار نيستند! و...
3- و اما، با توجه به شرايط حساس منطقه كه ملت هاي مسلمان، جمهوري اسلامي ايران را به عنوان الگوي موفق پيش روي خود دارند و از سوي ديگر، اين بيداري به گفته حكيمانه و مستدل حضرت آقا به قلب اروپا و غرب راه يافته و جنبش فراگير و ضد نظام سرمايه داري وال استريت را آفريده است و نه فقط دوستان كه دشمنان تابلودار و كينه توز ايران اسلامي نيز با صراحت به آن اعتراف مي كنند و تمامي شواهد و رخدادها- باز هم به قول آقا- از رسيدن دنيا به «پيچ بزرگ تاريخي» حكايت مي كند، به آساني مي توان نتيجه گرفت كه انتخابات مجلس نهم اگرچه در جغرافياي ايران اسلامي صورت مي پذيرد ولي دامنه نفوذ و اثر آن بسيار فراتر از مرزهاي جغرافيايي ايران است. آيا غير از اين است؟! اگر چنين است- كه هست- بديهي است، خدشه در «الگوي» موفق و پيش روي بيداري اسلامي، اصلي ترين نياز دشمنان بيروني در شرايط كنوني است بنابراين بدون كمترين ترديد بايد گفت؛ تفرقه اصولگرايان پروژه دشمن است. و به قول شاعر؛
من در عجبم ز مي فروشان كايشان
به ز آنكه فروشند چه خواهند خريد؟!
حسين شريعتمداري

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤مي خواستم درباره سياست خارجي كشورمان انتقادي داشته باشم. درباره رابطه مان با قطر و عربستان و تركيه، مسائل مهمي داريم كه طرفداري آن ها از اسرائيل و مخالفت ما با اسرائيل و آمريكا يكي از آن موارد مي باشد. در صورتي كه اين روزها شاهديم كه هم نماينده به قطر اعزام مي كنند كه كاملا اسرائيلي و وابسته است و هم نماينده به عربستان كه در همراهي با صهيونيست ها گويي دشمن خوني ما هستند از طرف ديگر هم آقاي رئيس جمهور پيام تبريك به اردوغان مي فرستد. آيا ممكن است بفرماييد، ما در كجاي كار هستيم و چه مي كنيم؟!
يك شهروند
¤آقاي خوئيني ها گفته است كه ما را در انتخابات راه نمي دهند. به ايشان بگوييد، كساني كه در انتخابات قبل، حضور داشتند و تبعيت عملي از ولايت فقيه نكردند و خسارات جبران ناپذيري به ايران اسلامي وارد كرده اند، فرزندان ناخلف يك خانواده هستند كه به اجنبي پناه برده اند. لذا قبل از ورود بايد از ولايت و مردم شهيد داده پوزش بخواهند.
ستار سعيدي
¤اول اينكه چه لزومي داشت، صدا و سيما در شب هاي محرم بويژه شب شهادت امام سجاد(ع) سريال شيدايي را كه توام با رقص و عروسي بود پخش كند و دوم اينكه كارگردان اين سريال كه در جريان فتنه 88 نقش آفرين بوده است چگونه چنين مجالي به ايشان داده شده كه براي صدا و سيما سريال توليد كند.
اشجري از تهران و صالحي از شهريار
¤از آقاي احمدي نژاد تقاضا مي كنم در ديدارهايي كه با فرهيختگان و كارشناسان استان ها در سفرهاي استاني به عمل مي آورند، ترتيبي اتخاذ كنند كه متكلم وحده نباشند بلكه مسئولان و دست اندركاران عمراني و فرهنگي و اجتماعي استان نيز راهكارها و استدلال هاي خود را بيان كنند و سپس آقاي احمدي نژاد در اين رابطه نظر داده و جمع بندي كنند.
جدايي-قم
¤آقاي اردوغان! جهنمي را كه براي خود با مستقر كردن موشك هاي آمريكايي و اسرائيلي در خاك خود به پا كرده ايد، يقين بدانيد كه خداي ابراهيميان نخواهد گذاشت كوچكترين آسيبي به ايران اسلامي وارد كند اين نمروديان هستند كه در آن آتش خود ساخته خواهند سوخت.
يك هم وطن از سراب
¤بنده واقعا در شگفت هستم كه چرا مسئولان نسبت به بي حجابي در جامعه بي تفاوت هستند. ديروز با دختر خانمي با ظاهر بسيار نامناسب مواجه شدم و از در امر به معروف برآمدم تا مطلبم را به او منتقل كنم اما وي، آنچنان سيلي به من زد و توهين كرد كه حتي قبل از انقلاب هم مثل آن ديده نشده بود. حرف من با مسئولان فرهنگي كشورمان است كه چرا با بي اعتنائي به خواسته هاي امثال ما كه در اين انقلاب پيشاپيش انقلابيون حركت مي كرديم باعث اين تجري افراد آلوده مي شوند؟
خانم صوفيان
¤اوباما به خاطر تحويل ندادن هواپيماي جاسوسي، مدام ياوه گويي مي كند تا شايد و به خيال باطلش پيروز شود. اما بنازم قدرت و فضل الهي را كه رئيس جمهور آمريكا حتي با انتقادهاي مكرر كانديداهاي رئيس جمهوري خود آمريكا مواجه شده و دهانش در حال بسته شده است.
سليمان بلغار
¤مراكز پيشخوان خدمات الكترونيك به خاطر سوءمديريت و فراهم نبودن حساب و كتاب، تبديل به يك محيط ناراضي تراشي شده است.
در اين روشي كه راهنمايي و رانندگي براي مطالبه جريمه ها اتخاذ كرده است جاي هيچ گونه توجيهي نگذاشته است و واقعا هيچ ضابطه و كنترلي وجود ندارد و اين يك ظلم فاحش به مردم است.
بابايي-استاد دانشگاه
¤از قرار معلوم تعرفه مجوز طرح ترافيك براي سال 91 ده درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است، ولي نظام پزشكي 17درصد افزايش داده است. يعني 744 هزار تومان از اعضا مطالبه كرده و تنها 5 روز مهلت پرداخت داده است. يعني از 27 آذر تا دوم دي، در حالي كه آرم مربوطه را سه ماه بعد تحويل مي دهد. لطفا رياست كل سازمان موضوع را بررسي و از اين اجحاف به اعضا جلوگيري كنند.
يك پزشك متخصص
¤پست بانك يارانه ما را در كارت عابرمان نمي ريزد و مي گويد كه ماه به ماه بايد به بانك مراجعه كنيم. و حال آنكه اين كار براي افراد بيمار، پير و از كار افتاده بسيار سخت است كه هر ماه چند ساعتي هم در صف بايستند.
يك هم وطن
¤لايروبي رودخانه بسيار آلوده بندر كياشهر و پاكسازي آن به رغم بارش سنگين و سيل آسا و سرماي چند درجه زير صفر گيلان باعث مسرت و تشكر اهالي شد.
جميل سنداني-بندر كياشهر گيلان
¤چرا در ايستگاه شهرري بليط تكسفره براي فروش به مسافران وجود ندارد.
يك شهروند
¤قيمت مسكن به صورت هفتگي حركت صعودي پيدا كرده است. يعني اگر سال گذشته در منطقه مجيديه شمالي تهران متر مربعي 5/1 ميليون تومان بود هم اكنون به 7/2 تا 3 ميليون رسيده است. تقاضا مي كنم گزارشي در اين رابطه تهيه بفرماييد.
خانم احمدي
¤از بانك مركزي به ويژه رئيس كل بانك مركزي تقاضا دارم، وضعيت توزيع سكه به نحوي باشد كه از اين حالتي كه گويا در حال آتش زدن به بيت المال هستند جلوگيري شود. سالي كه همسرم را طلاق دادم سكه 200 هزارتومان بودولي امروز بايد 600 هزار تومان بپردازم تاوان اين افزايش قيمت را چه كسي مي خواهد پرداخت كند. تنها راه آن نيز جلوگيري از دست يابي افراد سودجو بر سكه هاي دولتي مي باشد.
يك هم وطن

 



لنگ حموم ! (گفت و شنود)

گفت: گروه هاي اپوزيسيون بدجوري آقاي مزروعي را دست انداخته و مسخره مي كنند.
گفتم: ديگ به ديگ ميگه روت سياه! حالا چطور مگه؟!
گفت: مي گويند اين آقاي مزروعي در بروكسل كنگر خورده و لنگر انداخته و به جاي «حزب مشاركت» و «سازمان مجاهدين انقلاب» و «جمعي از جوانان اصلاح طلب» و «نماينده ادواري مجلس» و... پشت سر هم بيانيه صادر مي كند!
گفتم: وقتي كه اين گروه ها در داخل حضور و فعاليت داشتند هيچ كاري از دستشان ساخته نبود چه رسد به آن كه يك نفر از بروكسل به جاي همه آنها بيانيه صادر كند!
گفت: گروه هاي اپوزيسيون مزروعي را مسخره كرده مي گويند؛ مگر تو به تنهايي چند نفر هستي كه به جاي چند گروه بيانيه مي دهي؟!
گفتم: اون قديم نديم ها يك دوره گرد قالتاق رفته بود حموم، بعد از آن كه از حموم بيرون اومد، داد و بيداد راه انداخت كه؛ ايهاالناس چه نشسته ايد كه بدبخت شدم، لنگ حموم و سفره نونم و لحاف روم و پرده اتاقم و فرش زيرم و پيرهن تنم و... همه را دزديدند! اوستاي حمومي گفت؛ مردك خجالت بكش، فقط لنگ حمومت گم شده؟ و يارو گفت؛ خب! همون لنگ حموم، همه اين كارها رو برام مي كرد!
 



مصباح يزدي: تعبير مرزبندي بين جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان را نمي پسندم

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ديدگاه هاي خود درباره جبهه پايداري و نسبت آن با جبهه متحد اصولگرايان را تشريح كرد.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي درباره برخي تلاش ها در جهت القاي مرزبندي بين جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان اظهار كرد: من اين تعبير مرزبندي بين جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان را اصلا نمي پسندم. تا آن جايي كه بنده اطلاع دارم و اعضاي جبهه پايداري را مي شناسم، اين ها از اول به عنوان دايره اي در درون جبهه اصولگرا متولد شدند و هيچ وقت خودشان را از جبهه اصولگرا جدا نمي دانند.
تعبيري هم كه بنده در روز اعلام موجوديت اين جبهه بيان كردم و همه جا پخش شد اين بود كه: «ما دواير متحدالمركزيم» در درون يك دايره بزرگ دايره كوچكتري رسم مي شود. كساني افكارشان به هم نزديكتر است، سليقه شان به هم نزديكتر است و اين معنايش اين است كه خارج از دايره بزرگ اصولگرايان نيستند؛ بنابراين مرزبندي اي وجود ندارد. بله اگر مرزبندي به اين معنا باشد كه اين دايره كوچكتر، ويژگي هايي دارد و حساسيتش نسبت به بعضي از خطرها بيشتر است، اين درست است.
وي در بيان تعريفي از اين دايره و ويژگي اعضاي جبهه پايداري خاطرنشان كرد: آن اندازه اي كه بنده احساس كردم، ويژگي اين ها در حقيقت اين است كه نگران هستند افراد نفودي اي در جبهه اصولگرايان وارد شوند و از موقعيت نام اصولگرايان و از سوابق درخشاني كه داشته اند و از شخصيت هاي ارزشمندي كه در بين آن ها وجود دارند، سوءاستفاده كنند و خودشان را مجددا به مكان مهمي چون مجلس برسانند در حالي كه آن اعتقاد لازم را به موضوع حساسي مانند ولايت ندارند كه نمونه اش در فتنه 88 ديده شد.
وي كه با هفته نامه «9 دي» گفت وگو كرده است، ادامه داد: كساني بودند كه در فتنه شريك بودند، حمايت كردند، حالا يا با مواضع دو پهلوي شان يا با سكوت شان و در اين باره سوابقي دارند، درك من از اعضاي جبهه پايداري اين است كه اين ها نگرانند كه چنين چيزي شود و يك عده هم براي حفظ وحدت، آن ها را بپذيرند و بعد در ليست هم وارد شوند و مردم عادي هم به عنوان اين كه اين ليست اصولگرايان است به اين ها اعتماد كنند. نگران اين هستند كه اگر چنين چيزي شد ما جواب خدا را چه بدهيم. به چه دليل بگوييم اين كساني را كه يا اطمينان داريم يا ظن اين را داريم كه اين ها در فتنه سهيم بودند، ما چطور به اينها مجال بدهيم كه بيايند سرنوشت مردم را تعيين كنند؟! نگران اين هستند، براي همين آمدند يك مثلثي را تعريف كردند؛ «اول اطاعت مطلقه از رهبري، دوم مبارزه با فتنه جويان، سوم مبارزه با خط انحرافي كه در كنار دولت تشكيل شده.» و اين چيز خوبي است كه بايد در اين مقطع شكل مي گرفت.
مصباح يزدي با تاكيد بر اين كه «ما هم مي گوييم كه نظر رهبري براي ما مهم است» ادامه داد: بنابراين اگر جايي اختلافي باشد بايد به بيانات صريح ايشان استناد كنيم حتي به عنوان سربازان ايشان بايد سعي كنيم نظر مقام معظم رهبري را به دست بياوريم. بله قطعا رهبري درخصوص انتخابات فرمايشاتي خواهند داشت كه ان شاءالله براي همه روشنگر و سرنوشت ساز خواهد بود.

 



تاكيد مجدد بخشي از مدعيان اصلاحات بر شركت در انتخابات

اصلاح طلبان باز هم با تاكيد بر شركت جدي در انتخابات پارلماني امسال، حيات سياسي جريان اصلاحات را وابسته به اين حضور ارزيابي كردند.
در اين رابطه مصطفي كواكبيان عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي و دبيركل حزب مردمسالاري، طي گفت وگويي اظهار داشت: هيچ جريان اصلاح طلبي به دنبال تحريم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي نيست منتها بعضي نمي خواهند ليست بدهند در مقابل اين اختيار را هم بعضي دارند كه ليست بدهند.
عضو فراكسيون اقليت مجلس معتقد است كه حيات سياسي جريان اصلاحات با قهر كردن تامين نمي شود بلكه با حضور ايجاد مي شود و ادامه پيدا مي كند اما نمي توان الان گفت آن گروهي كه مي آيد وزنش كمتر از آن گروهي است كه نمي آيد؛ چرا كه اين مسئله با رأي مردم قابل سنجش است.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس كاربرد واژه تحريم فعالانه براي نحوه ورود اصلاح طلبان به انتخابات را بي معنا مي خواند و مي گويد: من اصلا نمي دانم اين واژه چطور معنا مي شود. يعني چه كه هم مي خواهيم شركت كنيم و هم فعاليت مي كنيم كه شركت نكنيم.
هيچ كس نبايد با جمهوري اسلامي و انتخابات قهر كند
اسماعيل دوستي رئيس كميته امور استان هاي حزب اعتمادملي با اشاره به نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم گفت: هيچ كس نبايد با جمهوري اسلامي و انتخابات قهر كند، چرا كه جمهوري اسلامي خونبهاي هزاران شهيد است، شهدايي كه پاك و صالح بودند.
وي با بيان اينكه صلاح نيست كه اصلاح طلبان با انتخابات قهر كنند، اظهار داشت: مسير حضور همه در انتخابات بايد فراهم شود تا همه در آن حضور پيدا كنند.
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي تصريح كرد: كسي حق ندارد با انتخابات قهر كند، اما كساني هم كه قصد دارند در انتخابات حضور پيدا كنند، اين وظيفه حاكميت است كه شرايط را براي آنها فراهم كرده و دغدغه هايشان را رفع كند.
حضور اصلاح طلبان
در انتخابات آتي
گسترده خواهد بود
در تحليل اين اظهارات، يحيوي عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين نيز با بيان اينكه حضور اصلاح طلبان در انتخابات فعال تر از هميشه خواهد بود، افزود: برخي اظهارنظرها از سوي فتنه گران مبني بر عدم شركت در انتخابات تنها يك تاكتيك تبليغاتي است و ترديدي وجود ندارد كه حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتي گسترده خواهد بود.
عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين همچنين گفت: اصلاح طلبان براي استمرار حيات سياسي خود نياز به حضور در انتخابات را دارند و كساني كه از عدم شركت در انتخابات سخن مي گويند، فتنه گراني هستند كه مردم حضور آنها را در تمامي عرصه هاي سياسي منع كرده اند.
تحريم ظاهري
و حضور فعال باطني
در اين ميان حميدرضا مقدم فر معاون فرهنگي سپاه پاسداران در ارزيابي و تحليل اين تاكتيك اصلاح طلبان تصريح كرد: شما از آرايش فعلي اصحاب فتنه و اصلاح طلبان مي توانيد به برنامه آينده آنها پي برده آن را آناليز كنيد. امروز جريان فتنه چند تكنيك و تاكتيك را با هم عملياتي مي كنند. اولا انتخابات را تحريم مي كنند بدون اينكه اسمي ببرند. آنها فشار مي آورند و مي گويند شرايط براي حضور ما در انتخابات مهيا نشده است و ما ليست نخواهيم داد و بايد زندانيان ما آزاد شده و انتخابات آزاد باشد. اما در باطن قضيه چيز ديگري است كه در انتخابات حضور فعالي داشته باشند و در ظاهر انتخابات حضور نداشته باشند يعني «حضور فعال در باطن و تحريم و عدم شركت در ظاهر».
مقدم فر راهبرد جريان فتنه را اين گونه بيان كرد: آنها مي خواهند در پنهان با عناصر و كارت هاي سفيد كه در فيلتر شوراي نگهبان رد نمي شوند و در جريان فتنه و جريان انحرافي حضور نداشته اند در انتخابات حضور فعال داشته باشند و مي گويند تا مي توانيد اينها را وارد مجلس كنيد يا همين تعداد نفري را كه در مجلس هستند در مجلس آينده حفظ كنيد.
وي در ادامه تصريح كرد: راهبرد جريان فتنه با تكيه بر استراتژي آمريكا، انگليس و اسرائيل، ايجاد ناامني و بر هم زدن اوضاع اجتماعي است. مقام معظم رهبري نيز يك ماه پيش فرمودند انتخابات، فرصت است و دشمن قصد دارد آن را به ناامني و چالش امنيتي تبديل كند.
احمد توكلي: فتنه گران صلاحيت نمايندگي مجلس را ندارند
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس تأكيد مي كند كه فتنه گران صلاحيت نمايندگي در مجلس را ندارند. فتنه گران و وابستگان آنها در صف اپوزيسيون نظام قرار گرفته اند و راهي براي حضور در انتخابات ندارند.
احمد توكلي نماينده مردم تهران و رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با نشريه پنجره به بحث انتخابات آينده پرداخت.
وي در اين گفت وگو تصريح مي كند كه فتنه گران و وابستگان آنها در صف اپوزيسيون نظام قرار گرفته اند و راهي براي حضور در انتخابات ندارند.
توكلي درباره وضعيت فعلي اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان را نبايد يك گروه مشخص ديد بلكه آنها را بايد يك طيف گسترده شامل رفتارهاي مختلف در نظر گرفت. در طيف گسترده اصلاح طلبان دسته اي وجود دارد كه در چارچوب نظام فعاليت مي كند.
اين گروه در اواخر 88 اگرچه دير بود، موضع خود را درباره فتنه گران تحت حمايت غرب مشخص كرد و از آنها نيز فاصله گرفت. اين دسته قطعا مي تواند در انتخابات پيش رو، به عنوان كانديدا شركت كند و هيچ كسي نمي تواند مانع شركت آنها شود.
دسته ديگري هم هستند كه در خارج از چارچوب هاي مشخص نظام و قانون اساسي فعاليت كرده و مي كنند. در ماجراي فتنه 88 شاهد بوديم كه در رأس اين دسته دو نفر از سياستمداران سابق قرار داشتند و آن را رهبري مي كردند. بماند كه چه قدر از سوي اطرافيان خود مديريت شدند ولي طيف عمده اي از سياستمداران را هم به سمت خود كشاندند و دچار مخمصه كردند و اقليت مجلس را هم از نظر سياسي از حيز انتفاع انداختند.
اين دسته در فتنه 88 به صورت مشخص وارد شدند و مقصر اصلي اتفاقاتي بودند كه رقم خورد. اين بخش از اصلاح طلبان قطعا صلاحيت خود را براي فعاليت در نظام به عنوان نماينده مردم از دست داده اند. به همين دليل در انتخابات پيش رو اين دسته حق نامزد شدن براي تصدي نمايندگي مردم را ندارند ولي حق راي دادن به عنوان يك شهروند را خواهند داشت.

 



برخي موشك هاي ايراني از موشك هاي روسي خطرناك تر است (خبر ويژه)

يك روزنامه آلماني فناوري موشكي ايران را از جهاتي پيشرفته تر از فناوري روسيه عنوان كرد.
روزنامه زود دويچه سايتونگ، موشك هاي ايراني راخطرناك تر از موشك هاي روسي دانست و نوشت: سازمان هاي امنيتي و كارشناسان موشكي برنامه توسعه موشك هاي بالستيكي با سوخت جامد را به مراتب خطرناك تر از فناوري قديمي روسيه در ساخت موشك ها با سوخت مايع ارزيابي مي كنند. اين فناوري نسبتا قديمي روسيه در ساخت موشك هاي «شهاب» در ايران به كار گرفته شده و مي شود. اما موشك ها با سوخت جامد وزن كمتري داشته و آسان تر قابل نقل و انتقال هستند. اين روزنامه اضافه كرد: يكي ديگر از امتيازهاي اين موشك ها اين است كه ايران مي تواند بخش هاي اصلي آن را بدون كمك خارجي در كشور توليد كند. كارشناسان غربي بر اين باورند كه تسلط بر اين فناوري به معناي دستيابي ايران به سلاحي استراتژيك است.
يادآور مي شود اقدام اخير حوزه جنگال (جنگ الكترونيك) ايران در شناسايي پهپاد فوق مدرن جاسوسي آمريكا، قطع ارتباط آن با پايگاه اصلي در شيندند افغانستان و به دست گرفتن كنترل راداري آن به نحوي كه هواپيما سالم در ايران به زمين بيايد، تحسين صاحب نظران نظامي جهان را برانگيخته و آنها از اينكه روسها و چيني ها با وجود توانايي هاي پيشرفته، قادر به چنين اقداماتي نبوده اند ابراز شگفتي كرده اند.

 



گزارش لوموند از برده داري منافقين در پادگان اشرف (خبر ويژه)

يك روزنامه فرانسوي، گروهك تروريستي منافقين را مزدوران صدام و افراد تيره بختي توصيف كرد كه مثل بردگان زندگي مي كنند.
لوموند همزمان با اخراج منافقين از عراق، به حذف نام اين سازمان از گروه هاي تروريستي اروپا اشاره كرد و نوشت: نمي توان باور كرد كه چطور راه اين فرقه تروريستي مسلح در اروپا هموار شد و چگونه اين سازمان تروريستي از فرانسه سردرآورد. رئيس اين گروه تحت حمايت مالي صدام قرار داشت و در سركوب كردها و شيعيان، ايفاي نقش كرد. سران اين گروه از آسيب پذيري چند هزار تيره بختي كه بيشتر شبيه بردگان هستند، سوءاستفاده مي كنند. آنها تحت فشار شديد رواني بوده و در صورت هرگونه مخالفت متهم مي شوند كه مامور رژيم ايران هستند.
مخالفان تهديد مي شوند در شرايط بسيار سخت مانند انسان هاي مبتلا به ايدز و سرطان در زندان هاي اشرف خواهند مرد. آن ها به موجوداتي بي اختيار تبديل شده اند.
اين گزارش مي افزايد:سازمان مجاهدين ]منافقين[ همان كساني بودند كه در سال 2002 تأسيسات هسته اي ايران را افشا كردند تا جامعه بين الملل به اهداف كاملاً صلح جويانه ايران شك كند. مردم ايران هيچ مشروعيتي براي اين گروه قائل نيستند و هرگز همكاري آن ها با رژيم صدام را نخواهند بخشيد.

 



بي بي سي: اگه بشه چي ميشه! (خبر ويژه)

شبكه دولتي انگليس اميدوار است اصولگرايان نتوانند اكثريت مجلس نهم را به دست آورند و اقليت هايي كه بشود با آنها كار كرد، شكل بگيرد.
سايت بي بي سي فارسي نوشت: اگر حلقه ياران دولت، جبهه پايداري و جبهه متحد اصولگرايان وارد عرصه شوند ممكن است هيچ كدام از اين 3 گروه نتوانند اكثريت كرسي هاي مجلس را به دست آورند. در چنين شرايطي، نقش اقليت در مجلس آينده مي تواند از هميشه پررنگ تر شود؛ بنابراين انتخابات مجلس نهم از اين جهت كه تا چه اندازه مجال فعاليت نامزدهاي اقليت در آن فراهم مي شود هم مي تواند اهميت ويژه داشته باشد. تجربه حضور معدود نمايندگان اقليت هاي قومي در مجلس ايران و عملكرد فراكسيون كوچك اصلاح طلبان در مجلس فعلي نشان داده است كه حضور نمايندگان اقليت در مجلس، به ويژه در برهه هاي حساس، بازتاب دهنده صداهايي است كه تريبون ديگري درون حكومت ندارند.
بي بي سي افزود: بخش عمده اعتراضات محدودي كه از درون نهادهاي حكومتي ايران انجام مي شود، به همين نمايندگان تعلق دارند. حال اگر مجلس آينده يك اكثريت منسجم و يكپارچه نداشته باشد، نقش اقليتي منعطف كه بتواند براساس مصلحت سنجي هاي موردي به ائتلاف هاي گوناگون بپيوندد، ممكن است در مواردي حتي تعيين كننده شود.
بي بي سي در ادامه آرزوي خود نوشت: مجلسي بدون اكثريت منسجم ممكن است براي افزايش سهم اقليت در تصميم گيري ها مفيد باشد، اما احتمالا چندان به كار حكومت اقتدارگرا نخواهد آمد.
يادآور مي شود فراكسيون اقليت در برخي تصميم گيري هاي حساس مجلس نهم به واسطه يارگيري از اقليتي از اكثريت مجلس هشتم، در اتخاذ تصميم گيري هاي سوال برانگيز از سوي مجلس نقش آفريني كرد كه نمونه تصويب وقف دانشگاه آزاد يكي از آنهاست.

 



داروين به داد آقاي تئوريسين رسيد (خبر ويژه)

عضو مركزيت گروهك ملي-مذهبي اپوزيسيون سبز را دچار عارضه دارويني توصيف كرد و گفت؛ آنها قدرت تحرك را از دست داده و خيال را جايگزين عقل عملي كرده اند.
رضا عليجاني كه مدتي است در پاريس اقامت دارد، بي آن كه توضيح دهد خود چه گلي به سر اين جريان از هم پاشيده زده، به اين اصل دارويني اشاره كرد كه برخي ويژگي ها در صورت عدم استفاده ضعيف شده و حتي از بين مي روند. وي در سايت بي بي سي نوشت: در دو وضعيت «زندان» و «خارج از كشور»، ارتباط با متن و واقعيت «زنده» و «ملموس» جامعه به شدت كاهش مي يابد. گويي اصل دارويني ياد شده در مورد توانش «عقل عملي» آدمي در اين دو وضعيت كاربرد پيدا مي كند. به اين معنا كه انگيزه و تمركز آنها در زمينه طراحي براي اثرگذاري مستقيم كاهش مي يابد و گاه به حد صفر مي رسد؛ و جاي آن را تحليل و تخيل درباره آينده جامعه و تصور «بهترين آرزوها» مي گيرد. به اين ترتيب به جاي طرح سخنان «مفيد» و طراحي نقشه هاي «موفق»؛ طرح سخنان «درست» و تحليل براساس «تمايل» براي دستيابي به بهترين آرزوها جايگزين مي شود.
وي ادبيات محافل اصلاح طلب و اپوزيسيون را كه مي گويند ما در انتخابات شركت نمي كنيم يا ليست نمي دهيم و تحريم مي كنيم، نشانه همان تحليل رفتگي و فرسودگي توصيف و تاكيد كرد اپوزيسيون دچار ضعف در تحليل استراتژيك شده است. به نوشته وي، مشكل دارويني اپوزيسيون، ظرفيت سازي و توان افزايي است.
البته جهت اطلاع آقاي عليجاني، داروين ادعاي ديگري هم دارد حاكي از اينكه خود و هم نوعانش را از نسل ميمون معرفي كرده است، هر چند كه برخي تئوريسين جريان اپوزيسيون ترجيح داده اند منازعات اين محافل را به جانوراني نظير گربه ها و گرگ ها، اسب درشكه، اردك لنگ، گوريل و... نسبت دهند!

 



متن اظهارات صوتي امير و وزير خارجه قطر درباره طرح سرنگوني پادشاه عربستان (خبر ويژه)

براساس آنچه از اسناد آرشيوي متعلق به رژيم معمر قذافي ديكتاتور سابق ليبي بدست آمده و در بسياري از سايت هاي مجازي پخش شده، امير قطر و وزير خارجه اين كشور در جلسه اي با قذافي وي را از طرح خود براي سرنگوني رژيم حاكم بر عربستان مطلع ساخته است.
بنابرگزارش منابع اينترنتي، در اين نوار صوتي ابتدا صحبت هاي شيخ حمد بن جاسم وزير خارجه قطر سپس صحبتهاي شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر پخش مي شود،در بين صحبت هاي اين دو فرد نيز حرف هاي قذافي شنيده مي شود كه اظهارات آن دو را تاييد مي كند.
حمد بن جاسم درباره پادشاه عربستان مي گويد : نيروهاي گارد ويژه اطراف وي را گرفته اند و وي در صورتي كه آنها تمايل داشته باشند در قدرت باقي خواهد ماند .آمريكاييها در خلال دو سال آينده يك استراتژي براي عراق دارند و پس از اين استراتژي قصد دارند عربستان را تجزيه كنند. در عربستان جديد وهابي ها در مركز قرار خواهند گرفت و يك منطقه به نام حجاز كه شامل مكه و مدينه است تشكيل خواهد شد و شرق عربستان بيشترين ذخاير نفت را دارد. رولا فرانسوي در گزارش مشهورش گفته بود بايد عربستان تجزيه شود و تندروهاي مذهبي عربستان فقير نگه داشته شوند. سرويس هاي اطلاعاتي انگليس و آمريكا در لندن از من خواسته بودند كه وضعيت سياسي عربستان را تجزيه و تحليل كنم. آنها به اين نتيجه رسيده اند حاكمان عربستان پير و فرتوت شدند. آنها مي خواهند كسي به قدرت برسد كه توانايي و قدرت كاركردن داشته باشد و اين براي اينها مشكل است كه روزي 8 الي 10 ساعت كار كنند اما آنها كنار نمي روند و حتي به جوانان اجازه نمي دهند وارد كار شوند. اميدي به رده اول در ارتش عربستان هم نيست اما در رده دوم اين اميد وجود دارد به ويژه در افراد حاضر در قدرت كه به خارج سفر مي كنند بايد با آنان ارتباط شخصي برقرار كرد و اينها به پاريس ، رم، لندن و سوئيس سفر مي كنند و بسيار شناخته شده هستند و اغلب براي درمان و غيره به خارج مي روند. دوم اينكه انگليسي ها به من گفتند ما تا آخرين لحظه با آل سعود خواهيم بود زيرا جايگزيني وجود ندارد و روي كار آمدن اسلام گراها بسيار خطرناك است. انگليسي ها از آنها خسته شدند اما جايگزيني هم نيست. ما موفق شديم كه پايگاههاي نظامي آمريكا را از عربستان به قطر منتقل كنيم اما انها دوباره از آمريكا خواسته اند كه پايگاههاي نظامي با هزينه عربستان در اين كشور احداث كنند. ما كم كم انحصار قدرت آنها را در خليج فارس شكستيم. چندين رئيس جمهور در دمشق حاضر شدند در حالي كه در گذشته چنين چيزي نبود. همچنين كويت و امارات در اين نشست حضور پيدا كردند اين يك ضربه سنگين به عربستان است. آنها ديگر در اتحاديه عرب نفوذ ندارند. آمريكاييها به شدت اوضاع عربستان را زير نظر دارند، ما با آمريكا درباره سلطه عربستان بر جزيره (سلطه عربستان بر عربهاي حوزه خليج فارس) اختلاف داريم. آمريكاييها از اينكه ما با آنها در اين باره اختلاف داريم ناخرسند هستند. ما ارتباطات گسترده اي داريم .آمريكاييها همواره در اين خصوص با ما مشورت مي كنند. مشكل اينجاست كه ديگر عربها از ما در اين خصوص حمايت نمي كنند تا بگويند كشورهاي عربي زيادي در اين باره با ما متفق هستند. در اين خصوص فقط ما و شما و چند كشور ديگر اتفاق نظر داريم.
در همين حال امير قطر هم درباره حاكميت سعودي گفته است: »ما هرگز فراموش نخواهيم كرد كه آنها قصد داشتند عليه ما كودتا كنند و ما مي دانيم كه آنها به شدت از ما نفرت دارند . و ما حق و حقوق خود را به طور كامل و با قدرت از آنها گرفته ايم. دوم اينكه ما با آنها درباره برخي مسائل مشكلي نداريم زيرا با آنها همراه با آمريكا فشار زيادي بر ما وارد كردند. ما سه سال در اين باره مقاومت كرديم اما مواضع خود را تغيير نداديم. آنها درباره برخي از مسائل سعي مي كنند براي ما مشكل آفريني كنند. سلطان روزي مرا به گوشه اي كشاند و گفت وي منابع مالي مرا محدود كرده و من مجبور شدم دارايي خود را بفروشم تا حقوق افراد را پرداخت كنم. اگر ما به مردم پول ندهيم آنها ما را نمي پذيرند. امير بندر دچار نوعي بيماري رواني است».
گفتني است انتشار اين فايل خود مي تواند به عنوان يك پروژه اطلاعاتي از جانب برخي طرف هاي خاص تحليل شود.

 



اولمرت: همه جهان با اسرائيل درگير شده اند (خبر ويژه)

نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي دولت نتانياهو را به بي كفايتي و درگيرشدن با تمام جهان متهم كرد.
ايهود اولمرت ضمن اشاره به روابط متشنج رژيم صهيونيستي حتي با متحدان اروپايي گفت: من بارها از خود پرسيده ام كه آيا تل آويو مي خواهد با كل جهان بجنگد؟ اولمرت تصريح كرد: آيا ما دوستان بهتري از آنهايي كه اكنون به عنوان دشمن از ايشان ياد مي كنيم داريم؟
وي تاكيد كرد در دولتي كه شهرك نشينان تندرو در آن به نظاميانش حمله كرده و سنگ و آجر به سمت مقامات رسمي پرتاب مي كنند و بجاي برخورد با آنان، مانند قهرمانان ملي در خيابان ها پرسه مي زنند، حاكميت در معرض تهديد قرار دارد.
وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي به تازگي با انتشار بيانيه اي از محكوميت بين المللي شهرك سازي هاي رژيم صهيونيستي و اقدامات خشونت آميز شهرك نشينان صهيونيست توسط كشورهايي مانند انگليس، آلمان و فرانسه به شدت انتقاد كرده بود.
به گزارش قدسنا، ايهود باراك وزير دفاع اسرائيل نيز به يديعوت آحارونوت گفته است: وزارت خارجه بايد درايت به خرج دهد. به نفع ما نيست كه روابط خود را حتي با آلمان و انگليس و فرانسه هم بحراني كنيم.
وي افزود: زماني كه ما براي حل مسائل مهم داخلي خود به افرادي مانند نيكلا ساركوزي رئيس جمهوري فرانسه، ديويد كامرون نخست وزير انگليس و آنگلا مركل صدراعظم آلمان مراجعه مي كنيم، تبديل كردن آنها به دشمن به نفع ما نيست.

 



اضافه كاري با فولكس قورباغه اي در بروكسل(خبر ويژه)

 رجب مزروعي يك تنه اندازه چند حزب و گروه منحله كار مي كند!
وي مدت هاست از مبدأ بلژيك، شب نامه هايي را تحت عنوان بيانيه «حزب مشاركت»، « سازمان مجاهدين انقلاب شاخه خارج كشور»، «نمايندگان ادوار مجلس»، «جمعي از جوانان اصلاح طلب» مي نويسد و منتشر مي كند تا اين گونه القا شود كه محافل مذكور فعال هستند. حنيف مزروعي پسر وي، در اين اضافه كاري ها همكاري مي كند و البته اضافه كاري شيفت شب اين دو به نگارش مطالبي تحت عنوان «شوراي هماهنگي سبز» و با همكاري اردشير اميرارجمند اختصاص دارد.
سايت نوروز و امروز و كلمه نيز كه توسط همين چند نفر تامين محتوا مي شود، علي الدوام مطالب خود نگاشتي را به برخي بازداشت شدگان نسبت مي دهد كه روح خود آنها از ماجراي نگارش مطلب بي خبر است!
خانواده مزروعي (پدر و پسر) روز گذشته نيز بيانيه اي را به اسم سازمان مجاهدين (شاخه خارج كشور) منتشر كرده و نوشتند «اصلاح طلبان در انتخابات فرمايشي نه نامزد مي شوند و نه شركت مي كنند. اين انتخابات مهندسي شده با نتايج از پيش معين است و سهم هر يك از باندهاي حاكميت در آن مشخص شده و البته به منظور نمايش آزادي و دموكراسي، كرسي هاي انگشت شماري نيز به برخي افراد مورد اعتماد اختصاص خواهد يافت... در چنين شرايطي، هيچ اصلاح طلب مسئول و متعهدي حاضر نخواهد شد در توجيه خدمت به موكلان خود، بازيگر نمايش دموكراسي دروغيني شود كه صحنه گردانان آن از قبل پايان آن را رقم زده اند... سازمان ]!؟[ اعلام مي كند در اين شبه انتخابات نه نامزدي دارد و نه به نامزدي راي خواهد داد»!
پيش از اين محمد سلامتي اعلام كرد «شاخه سازمان مجاهدين» ارتباطي با اين گروه ندارد و بدون هماهنگي با مركزيت سازمان تشكيل شده است.
مزروعي پس از فرار از كشور به طور خودخوانده عضو سازماني كه نه، رئيس و دبيركل آن! شده است.
سعيد حجاريان در اوج فعاليت «سازمان» در دوره اصلاحات اعلام كرده بود كه همه اعضاي اين گروه در يك فولكس قورباغه اي جا مي شوند. البته آن زمان سازمان هنوز شاخه خارج از كشور نداشت اما اكنون ظاهرا چند تا حزب اصلاح طلب در جيب آقاي مزروعي جا شده اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14