(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 دی 1390- شماره 20105

نخستين كابينه پس از انقلاب تونس از مجلس رأي اعتماد گرفت
تحصن سراسري مخالفان آل سعود در مساجد براي آزادي زندانيان سياسي
حزب الله لبنان: انفجارهاي اخير در سوريه و عراق كار آمريكاست
خالد مشعل: عضويت در ساف به معني به رسميت شناختن اسرائيل نيست
رابطه بين ولخرجي و توليد ناخالص!
نقش تركيه در عمليات تروريستي سوريه لو رفت
مردم يمن: آماده شهادت هستيم
پنتاگون اشتباه خود درباره قتل 28 نظامي پاكستاني را پذيرفت
مردم روسيه در اعتراض به نتايج انتخابات بار ديگر به خيابان ها ريختند
مردم : تسليم آل خليفه نمي شويم
اعتراف وزير دفاع آلمان به شكست آمريكا و ناتو در افغانستان
تظاهرات و اعتصاب در ايتاليا و مجارستان
چها رسوي پنج قا ره
آمريكا ركورددار تجاوز به عنف در جهان



نخستين كابينه پس از انقلاب تونس از مجلس رأي اعتماد گرفت

نمايندگان مجلس ملي مؤسسان تونس با اكثريت آراء به كابينه جديد اين كشور رأي اعتماد دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، كابينه جديد تونس كه دبير كل حزب اسلامگراي «النهضه» هدايت آن را برعهده دارد، با 154 رأي موافق در برابر 38 رأي مخالف و 11 رأي ممتنع توانست رأي اعتماد نمايندگان را به دست آورد.براساس اين گزارش، اعضاي اصلي كابينه جديد تونس از حزب النهضه هستند و در تركيب كلي آن 30 وزير و 11 مشاور وزير قرار دارند.مجلس مؤسسان تونس جمعه شب با اكثريت آرا در حالي به نخستين كابينه اسلامگراي اين كشور رأي اعتماد داد كه پس از چند هفته رايزني ها، «حمادي الجبالي» نخست وزير منتخب و دبيركل حزب النهضه توانسته بود موافقت احزاب پيروز را براي مشاركت در دولت جديد جلب كند.

 



تحصن سراسري مخالفان آل سعود در مساجد براي آزادي زندانيان سياسي

منابع خبري از آغاز تحصن سراسري در مساجد و محاصره آنها از سوي نيروهاي امنيتي عربستان خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، فعالان سياسي گفتند كه اين تحصن به منظور مطالبه آزادي فوري هزاران زنداني سياسي در عربستان برگزار شده است.به گفته فعالان سعودي، بيش از 30 هزار زنداني سياسي كه اغلب آنها بدون محاكمه در بازداشت به سر مي برند، سال ها است در زندان هاي آل سعود نگهداري مي شوند.از سوي ديگر پليس و نيروهاي امنيتي سعودي در حالي كه فعالان از روز جمعه تحصن خود را در مساجد آغاز كرده اند، چندين مسجد اين كشور در شهرهاي جده، رياض، مكه، القطيف، الاحساء و العواميه را به محاصره خود درآورده است. تصاوير پخش شده توسط شاهدان عيني نيز نشان دهنده حضور سنگين پليس در پايتخت و شهر جده است.

 



حزب الله لبنان: انفجارهاي اخير در سوريه و عراق كار آمريكاست

سرويس خارجي -
نهادها، شخصيت ها و كشورهاي مختلف جهان انفجار تروريستي در دمشق را كه به كشته و مجروح شدن ده ها نفر منجر شد به شدت محكوم كردند و حزب الله آن را كار آمريكا دانست.
حزب الله لبنان با انتشار بيانيه اي آمريكا را مسئول انفجارهاي دمشق دانست و اظهار داشت، قتل كودكان و زنان تخصص واشنگتن است.
حزب الله افزود، وقوع جنايت تروريستي در دمشق بلافاصله پس از انفجارهاي بغداد و ديگر شهرهاي عراق بيانگر اين است كه آمريكا سردمدار تروريسم است و براي توجيه خروج حقيرانه خود از عراق به اقدامات انتقام جويانه و بزدلانه روي آورده است.
در اين حال ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان در گفت وگوي تلفني با همتاي سوري خود انفجارهاي دمشق را محكوم كرد و اظهار داشت كه اين اقدامات با هدف نابودي راه حل عربي براي حل بحران سوريه انجام شده است.
وزارت خارجه روسيه نيز انفجارهاي تروريستي در دمشق را به شدت محكوم كرد و خواستار دخالت نكردن كشورهاي خارجي در امور داخلي اين كشور شد.
دولت روسيه همچنين با اصلاح پيش نويس قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل عليه سوريه واژه محكوميت كه عليه دمشق به كار گرفته شده بود را حذف كرد.
بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد نيز حملات تروريستي كه به كشته و زخمي شدن تعدادي از مردم و نيروهاي امنيتي سوريه منجر شد را محكوم كرد.
اتحاديه نويسندگان اردني، احزاب مصر، شخصيت هاي لبناني، گروه هاي فلسطيني نيز در واكنش به اين حادثه تروريستي اظهار داشتند كه اين انفجارها توسط كساني صورت مي گيرد كه مي خواهند ثبات منطقه را به هم بزنند.
شمار زيادي از مردم دمشق هم با برگزاري تظاهرات اين اقدام تروريستي را محكوم كردند.
مراسم ختم قربانيان انفجارها تروريستي روز جمعه در مسجد جامع دمشق برگزار شد.
در اين مراسم كه شمار زيادي از روحانيون و شخصيت هاي ديني شركت داشتند مردم شعارهايي در حمايت از بشاراسد و اصلاحات وي سردادند و مخالفت خود را با تروريسم و مداخله خارجي در امور داخلي سوريه اعلام كردند.
مردم تاكيد كردند كه ملت سوريه صبر در برابر سختي ها را از پيامبراسلام(ص) آموخته اند و با دشمناني كه دستشان به خون اين ملت آغشته است هرگز سازش نمي كنند.
علماي مسلمان و مسيحي نيز در اين تظاهرات شركت و از مردم سوريه خواستند هوشياري خود را در برابر توطئه بيگانگان حفظ كنند.

 



خالد مشعل: عضويت در ساف به معني به رسميت شناختن اسرائيل نيست

سرويس خارجي-
رئيس دفتر سياسي حماس تأكيد كرد، حماس از مقاومت مسلحانه عليه اسرائيل دست برنمي دارد و عضويت در ساف به معناي به رسميت شناختن اسرائيل نيست.
خالد مشعل در يك مصاحبه مطبوعاتي پس از ديدار با محمود عباس در قاهره اظهار داشت، تا زماني كه اشغالگري اسرائيل ادامه داشته باشد حماس حق دفاع از سرزمين خود را با هر شكل و شيوه براي خود محفوظ مي دارد. وي افزود، حماس هيچ گاه رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهد شناخت و براي ما اولويت هاي ملي و سرزمين فلسطين از تمام گروه هاي فلسطيني بالاتر است.
مشعل گفت: فتح و حماس برادر يكديگرند ولي در عرصه سياست با روش هاي مختلفي با مسائل برخورد مي كنند كه اين اختلافات پايان پذير است و بايد تمام گروه هاي فلسطيني هدف مشترك خود كه نجات سرزمين فلسطين و بازگرداندن فلسطين به سرزمين خود است را محقق سازند.
اسماعيل هنيه نخست وزير منتخب ملت فلسطين نيز گفت، حماس با سياست و ديدگاه و استراتژي خاص خود وارد ساف مي شود و در عين حال به دنبال پيوندهاي مشترك و اهداف ملي است كه بتواند زمينه اتحاد گروه هاي فلسطيني را فراهم آورد.
هنيه با اشاره به اينكه مشاركت جنبش هاي حماس و جهاد اسلامي فلسطين در نشست كميته رهبري موقت سازمان آزادي بخش فلسطين، «ساف» اقدام درستي بود، تصريح كرد كه انتخابات شوراي ملي فلسطين دروازه ورود به تشكيلات ساف است.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، وي افزود: ما به برگزاري همزمان انتخابات رياستي و پارلماني و نيز انتخابات شوراي ملي پايبند هستيم و آن را دروازه اصلي مشاركت در عرصه دموكراسي و رهبري ساف مي دانيم.
وي در پاسخ به سؤالي در اين زمينه كه آيا عضويت حماس در تشكيلات ساف به معناي به رسميت شناختن توافقنامه هاي امضا شده ميان اين سازمان و طرف صهيونيستي است، اظهار داشت: مشاركت حماس در نشست هاي كميته رهبري موقت به معناي عضويت حماس در ساف نيست، بلكه عضويت در اين سازمان ساز و كار مخصوص خود را دارد كه نخستين مرحله آن شركت در انتخابات شوراي ملي است.
رمضان عبدالله شلح از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز گفت، مشاركت ما در ساف به معناي عضويت در اين سازمان نيست.
گفتني است خالدمشعل روز جمعه با نبيل العربي دبير كل اتحاديه عرب در قاهره ديدار و گفت وگو كرد.
آخرين تحولات فلسطين و جهان عرب و جزئياتي از طرح آشتي ملي و توافقنامه صورت گرفته بين فتح و حماس از مهم ترين مباحث مورد بحث طرفين در اين ديدار بود.


 



رابطه بين ولخرجي و توليد ناخالص!

مجله «اكونوميست» اين روزها نموداري در صفحات خود چاپ كرده كه نشان مي دهد ارتباطي واقعا نزديك بين ثروت يك كشور يعني توليد ناخالص داخلي اش و رقم متوسطي كه شهروندان براي خريد هداياي «كريسمس» هزينه مي كنند، وجود دارد!
به اين ترتيب، مي بينيم كه در حالي كه هلندي ها با وجود يك توليد ناخالص داخلي بالا آنقدر ها هم «دست به جيب» نيستند، لوكزامبورگي ها با رقم 800 دلار به ازاي هر نفر، بيشتر از بقيه ولخرجند! و جالب اين كه، آمريكايي كه در هر زمينه منفي اي مقام اول را دارد، با بيش از نفري 700 دلار خود دست كم در اين زمينه شاگرد دوم اند، آن هم در حالي كه توليد ناخالص داخلي شان خيلي كمتر از لوكزامبورگي هاست!
حالا، «اكونوميست» به ما مي گويد كه در بين كشورهاي اروپايي مثل پرتغال، ايتاليا، ايرلند، يونان و اسپانيا كه با مشكلات اقتصادي دست و پنجه نرم مي كنند، ايرلندي ها در زمينه خرج كردن از بقيه دست و دل بازترند.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



با دستگيري 49 مامور اطلاعاتي در دمشق
نقش تركيه در عمليات تروريستي سوريه لو رفت

يك نماينده مجلس تركيه در مورد دستگيري 49 عضو سازمان اطلاعات تركيه (ميت) در سوريه به اتهام شركت در عمليات تروريستي در آن كشور از وزير خارجه كشورش توضيح خواست.
به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري مليت، «لطفي ترك كان» نماينده مردم شهر «كوجا علي» از حزب مخالف حركت ملي با تقديم درخواست خود به رئيس مجلس خواهان توضيح «احمد داود اوغلو» وزير خارجه تركيه شد.
«ترك كان» گفت: گزارشاتي در مورد اينكه 49 عضو اطلاعاتي تركيه (ميت) در تحولات سوريه به جرم تحريك مردم، مديريت اغتشاشات و طراحي حمله به مراكز راهبردي در سوريه در آن كشور بازداشت شده اند واصل شده است. اين نماينده مجلس تصريح كرد كه تركيه و سوريه دو كشور دوست، همسايه، مسلمان و برادر هستند و وزير خارجه بايد در مورد اين اقدام ناشايست براي روشن شدن افكار عمومي توضيح دهد.
اين اظهارات در شرايطي صورت مي گيرد كه وزير خارجه تركيه گفت كه كشورش آماده اجراي هر سناريويي عليه سوريه است.
وي طي اظهاراتي ادعا كرد كه بشار اسد هيچ شانسي براي ماندن ندارد و بايد هرچه سريع تر از قدرت كناره گيري كند.
داود اوغلو در مواضعي مداخله جويانه مدعي شد كه كشورش قصد دخالت نظامي در سوريه را ندارد ولي آماده مقابله با اين كشور است.

 



مردم يمن: آماده شهادت هستيم

سرويس خارجي-
صدها هزار يمني با برگزاري تظاهرات در 18 استان اين كشور تحت عنوان «ادامه روند انقلاب» اعلام كردند كه ما از خواسته هاي خود عقب نشيني نمي كنيم و همچنان خواستار محاكمه عبدالله صالح هستيم.
مردم يمن در تظاهراتي گسترده كه با شركت صدها هزار نفر در 18 استان اين كشور برگزار شد بار ديگر ضمن مخالفت با طرح شوراي همكاري خليج فارس بر ضرورت محاكمه فوري علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن تاكيد كردند.
تظاهركنندگان اظهار داشتند كه تاكنون هيچ يك از اهداف انقلاب محقق نشده است و همچنان در ميادين و خيابان ها باقي خواهند ماند تا همه خواسته هاي مردم و انقلاب يمن محقق شود.
مردم يمن تاكيد كردند كه آماده شهادت هستند و راه شهدا را ادامه خواهند داد.
انقلابيون يمن همچنين تصريح كردند كه دولت كنوني يمن مورد موافقت انقلابيون نيست و دولتي كه براساس طرح شوراي همكاري خليج فارس روي كار آمده را نمي پذيرند.
اين تظاهرات در شرايطي صورت گرفت كه معترضان يمني با پاي پياده از شهرهاي مختلف براي اعتراض به توافقنامه رياض به سمت صنعا پايتخت اين كشور حركت و تحصن كنندگان در ميدان التغيير صنعا از آنها استقبال كردند.
آنها شعارهايي براي سرنگوني رژيم علي عبدالله صالح و هم توافقنامه سياسي كه مطالبات مردمي را برآورده نمي كند سر دادند.
معترضان يمني راهپيمايي اعتراض آميز خود را از شهر تعز در جنوب اين كشور آغاز كرده اند و در شهرهاي بين راه مورد استقبال مردمي كه در ورودي هاي اين شهر حضور دارند قرار مي گيرند.
معترضان پارچه نوشته هايي در تحسين و تمجيد از مقاومت و ايستادگي مردم تعز و همه استان هاي اين كشور حمل مي كردند و تاكيد كردند كه هرگز به فريبكاري و دروغگويي حزب ملي حاكم اعتماد نمي كنند.


 



پنتاگون اشتباه خود درباره قتل 28 نظامي پاكستاني را پذيرفت

وزارت دفاع آمريكا(پنتاگون) اشتباه خود را در مورد قتل 28 نظامي پاكستاني در مناطق مرزي نزديك به افغانستان به گردن گرفت و به خاطر وقوع اين حادثه ابراز تاسف كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، ژنرال «استفن كلارك» از فرماندهان ارشد پنتاگون با ابراز تاسف شديد در مورد حادثه 26 نوامبر(پنج آذر)، اين حادثه را اشتباه ارتش آمريكا خواند و گفت: اين اتفاق به خاطر ناهماهنگي ميان ارتش آمريكا و افغانستان و نظاميان پاكستاني رخ داده است. در حمله هلي كوپترهاي آمريكايي، به دو پاسگاه پاكستان، كه پنج آذر رخ داد، 28 نظامي پاكستاني جان خود را از دست دادند.
قبلا «جرج ليتل» سخنگوي وزارت دفاع آمريكا مدعي شده بود تحقيقات نشان داده كه اقدام نيروهاي آمريكايي، دفاع از خود بوده است.
احتمالا بسته شدن مسير لجستيكي ناتو در افغانستان كه از خاك پاكستان مي گذرد باعث شده است كه كلارك اظهارات فوق را بر زبان بياورد. اين اظهارات ديرهنگام و از طرف يك مقام سطح پايين آمريكايي، واكنش خاصي را در اسلام آباد در پي نداشت.

 



مردم روسيه در اعتراض به نتايج انتخابات بار ديگر به خيابان ها ريختند

مردم روسيه در اعتراض به نتايج انتخابات پارلماني اخير اين كشور بار ديگر به خيابان ها ريختند.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين تظاهرات كه ديروز به دعوت احزاب مخالف دولت روسيه، در مسكو و ساير شهرهاي بزرگ اين كشور برگزار شد، هزاران نفر شركت كردند.
احزاب مخالف نتايج انتخابات پارلماني اخير روسيه را قبول ندارند و اعلام كرده اند تا ابطال نتايج انتخابات به راهپيمايي اعتراض آميز خود ادامه مي دهند.
در اين حال معاون دفتر رئيس جمهوري روسيه از تظاهرات معترضان به نتايج انتخابات دوماي اين كشور استقبال كرد.
وي در عين حال تلاش برخي افراد براي تبديل كردن اعتراضات به انقلاب رنگي را تقبيح كرد و افزود: اين افراد كاملا براساس دستورالعمل انقلاب هاي رنگي عمل مي كنند.
شوراي حقوق بشر رياست جمهوري روسيه نيز جمعه شب و در آستانه شروع دور تازه تظاهرات هاي خياباني در مسكو و شهرهاي بزرگ روسيه بي اعتمادي خود به ولاديمير چوروف، رئيس كميسيون مركزي انتخابات را ابراز كرده و به وي پيشنهاد كرد از سمت خود كناره گيري كند.
انتخابات دوماي روسيه روز چهارم ماه جاري ميلادي (13 آذر ماه جاري) برگزار شد و حزب روسيه واحد به رهبري ولاديمير پوتين موفق شد 49درصد آرا را به دست آورد، احزاب مخالف دولت روسيه معتقدند حزب روسيه واحد در انتخابات دوما آراي كمتري به دست آورده است.


 



تداوم سركوب ها در بحرين
مردم : تسليم آل خليفه نمي شويم

سرويس خارجي -
تظاهرات معترضان بحريني كه خواستار سرنگوني آل خليفه بودند با حمله مزدوران رژيم به شدت سركوب شد.
صدها بحريني با برگزاري تظاهرات در محله هاي منامه پايتخت اين كشور و شهرهاي ديگر بحرين برخواسته خود مبني بر سرنگوني رژيم آل خليفه و مجازات كساني كه مردم را به شهادت رساندند تاكيد كردند.
اين در حالي است كه با حمله نيروهاي امنيتي آل خليفه اين تظاهرات به درگيري هاي شديد منجر شد و تعداد زيادي از تظاهركنندگان به علت استنشاق گازهاي سمي دچار مسموميت و خفگي شدند.
مردم بحرين با سر دادن شعار هيهات منا الذله اعلام كردند كه از ظلم و ستم رژيم حاكم به ستوه آمده اند و خواستار دخالت مجامع بين المللي و نهادهاي حقوق بشري شدند.
از سوي ديگر، منابع بحريني اعلام كردند كه مزدوران آل خليفه به ساختمان جمعيت الوفاق اسلامي بحرين كه بزرگ ترين حزب شيعي مخالف رژيم به حساب مي آيد حمله و اين ساختمان را گلوله باران كردند.همچنين نيروهاي امنيتي با شليك گازهاي خفه كننده به درون اين ساختمان قصد دستگيري اعضاي اين حزب را داشتند كه با دخالت مردم و حمايت از اعضاي اين حزب موفق به دستگيري اعضاي الوفاق نشدند.
معاون دبيركل جمعيت الوفاق، رئيس هيئت تحكيم، معاون اين هيئت و يك خبرنگار دچار حالت خفگي شدند و از مصدومان اين يورش وحشيانه بودند.
اين در حالي است كه جمعيت الوفاق با انتشار بيانيه اي ضمن محكوم كردن اين حمله وحشيانه اعلام كرد كه اين رفتار ضدانساني اراده و عزم مردم براي اعتراضات و دفاع از حقوق ملي را كاهش نخواهد داد.
الوفاق افزود، ملت بحرين هرگز سر تسليم فرود نخواهد آورد و مبارزات عليه رژيم حاكم ادامه خواهد داشت.
شيخ عيسي قاسم روحاني برجسته بحريني نيز اظهار داشت، يورش هاي وحشيانه، سركوب ها، هتك حرمت به مساجد، شكنجه و دستگيري ها نمي تواند روحيه انقلابي مردم را خدشه دار كند و ملت مقاوم بحرين همچنان آماده فدا كردن جان در راه اسلام است.
گفتني است اين هجوم هاي وحشيانه و سياست هاي سركوبگرانه از سوي رژيم آل خليفه در حالي صورت مي گيرد كه اخيرا كميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد سركوبگري ها در اين كشور را به شدت محكوم كرد و به رژيم آل خليفه درباره ادامه كشتارها هشدار داده است.




 



اعتراف وزير دفاع آلمان به شكست آمريكا و ناتو در افغانستان

وزير دفاع آلمان به شكست آمريكا و ناتو در افغانستان اعتراف كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «توماس دي ماينزر» در گفت وگو با هفته نامه آلماني «اشپيگل» اعتراف كرد نظاميان خارجي در افغانستان نتوانستند به اهداف خود برسند. ماينزر گفت: اگر هدف اوليه را ملاك قرار دهيم و بگوئيم هدف ما كمك به افغانستان براي دست يافتن به يك دموكراسي غربي بود، بايد صادقانه بگوئيم كه به اين هدف دست نيافته ايم. ما بعدها به تلخي دريافتيم كه بايد در اهداف خود تجديد نظر كنيم و اين كار ضرورت داشت.
كارشناسان مي گويند آمريكا و ناتو نه تنها به اين هدف دست نيافتند، بلكه در ايجاد استقرار و امنيت در اين كشور نيز توفيقي نداشتند. توليد مواد مخدر نيز طي 11 سال اشغال افغانستان 40 برابر شده است.
وزير دفاع آلمان گفت: بايد در نظر بگيريم كه در افغانستان يك دموكراسي واقعي (مورد نظر غرب و اشغالگران) شكل نگرفته است و شايد هم هرگز نتواند شكل بگيرد.
آلمان بيش از 5000 نظامي در افغانستان مستقر كرده و قرار است در فوريه آينده (بهمن) حدود 500 نفر از نيروهاي خود را در اين كشور كاهش دهد.
مذاكره با طالبان
روزنامه «واشنگتن پست» نوشت، دولت آمريكا مذاكره با طالبان را با شروع سال 2012 (از 11 دي) از سر خواهد گرفت.
دولت آمريكا همچنين با طالبان به توافق رسيده است كه پنج نفر از عناصر زنداني اين گروه را از گوانتانامو به كشور قطر منتقل كند و در مقابل، طالبان نيز از فعاليت هاي تروريستي دست بردارد. «حامد كرزاي» رئيس جمهوري افغانستان با اين توافق مخالفت كرد. به نظر مي رسد كه روش تازه واشنگتن، دور زدن دولت كابل و مذاكره مستقيم با طالبان است. اين مذاكرات با «طيب آغا» از نزديكان «ملاعمر» صورت مي گيرد.
دولت آمريكا در سال 2001 به بهانه برانداختن رژيم طالبان، به افغانستان حمله كرد. در اين حمله هزاران نفر كشته و يا آواره شده اند.
«جو بايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا، اخيراً در گفت وگو با مجله آمريكايي نيوزويك، اظهار داشت: طالبان دشمن ما نيست. وي افزود: تاكنون هيچ حمله اي يا اظهارنظري از جانب رياست جمهور ما گفته نشده است كه طالبان دشمن آمريكا هستند.

 



تظاهرات و اعتصاب در ايتاليا و مجارستان

تظاهرات و اعتصاب عليه سياست هاي اقتصادي دولت، كشورهاي مجارستان و ايتاليا را فرا گرفت.
يك روز پس از انتشار خبر اعتصاب و تظاهرات سراسري در بلژيك و پرتغال خبر مي رسد، هزاران نفر از مردم مجارستان در اعتراض به طرح هاي اقتصادي دولت اين كشور مقابل ساختمان پارلمان تجمع كردند.
روزنامه «وال استريت ژورنال» در اين باره نوشت: معترضان مجاري كه به دعوت حزب مخالف «ال ام پي» دست به تظاهرات و تجمع زدند، معتقدند سياست هاي حزب حاكم در تناقض آشكار با اصول دموكراتيك است. در اين اعتراض كه «فرنچ گيورساني»، نخست وزير پيشين مجارستان و شمار زيادي از نمايندگان احزاب مخالف پارلماني در آن حضور داشتند، معترضان خواستار لغو قانون بازنگري نظام راي گيري و برخي قوانين اصلاحي در حوزه هاي مهم اقتصاد شدند.
براساس اين گزارش، پليس مجارستان صبح روز جمعه شماري از تجمع كنندگان از جمله تني چند از نمايندگان پارلمان و نخست وزير سابق اين كشور را دستگير كرد.
همزمان در شهر «پالرمو» ايتاليا نيز كاركنان كارخانه كشتي سازي «فينكا نتيئري» در اعتراض به سياست هاي اقتصادي دولت دست از كار كشيدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي كارگران ايتاليا همچنين به نشانه اعتراض به اخراج صدها كارگر سر كار خود حاضر نمي شوند.
اين اعتصاب به دنبال نشست اتحاديه هاي صنفي برگزار شد. گزارش هاي دريافتي حاكي است مديران كارخانجات كشتي سازي «فينكانتيئري» و برخي از اتحاديه هاي صنفي درباره ارجاع پرونده 3670 كارگر و كارمند به صندوق بيمه بيكاري و اخراج 1243 نفر نيز به توافق رسيده اند.
كارگران معترض بر اين عقيده اند كه دولت «ماريومونتي» تعهدات خود در قبال كارگران را ناديده گرفته و همزمان نيز سياست راهبردي كارخانجات پيرامون تعديل نيرو و تعطيلي بخش هاي توليدي را ادامه مي دهد.
گروه فينكانتيئري از جمله مجموعه هاي كشتي سازي عمده در اروپا به شمار مي رود.
ايتاليا چند روزي است بنا به دلايل مشابه و تصويب و اجراي طرح هاي پي درپي رياضت اقتصادي شاهد برگزاري و تظاهرات و اعتصاب هاي كارگري است.يادآور مي شود، «سيلويو برلوسكني»، نخست وزير سابق ايتاليا به خاطر همين بحران اقتصادي بود كه چندي پيش مجبور به كناره گيري از قدرت شد. البته پرونده هاي بي شمار فساد اخلاقي و مالي نيز در اين بركناري بي تاثير نبودند.

 



چها رسوي پنج قا ره

كابينه جديد اسپانيا
نخست وزير جديد اسپانيا اعضاي دولت خود را معرفي كرد.
«ماريانا راخوي» مشاوران نزديك خود را به عنوان اعضاي كابينه جديد معرفي كرده و انتظار مي رود كه با معرفي وزرايش بتواند با چالش هاي اقتصادي پيش رو مقابله كند.
هراس از موشك هاي حماس
فرمانده نيروي هوايي ارتش رژيم صهيونيستي اذعان كرد كه نيروهاي آنها از ترس موشك هاي مقاومت هزاران ساعت پرواز شناسايي در سال انجام مي دهند.برخي منابع نيروي هوايي رژيم صهيونيستي نيز اعتراف كرده اند كه سامانه ضدموشكي گنبد آهنين قادر نبوده تمام موشك هاي شليك شده از غزه را ساقط كند.
دشمن اصلي اعراب
نايب رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان رژيم صهيونيستي را دشمن اصلي اعراب و مسلمانان دانست.شيخ عبدالامير قبلان خواستار اتحاد مسلمانان در راستاي مبارزه با رژيم اشغالگر قدس شد.
فرار به بهانه درمان
فرستاده سازمان ملل به يمن از لزوم درمان علي عبدالله صالح در خارج از كشور خبر داد.اين در حالي است كه مردم يمن خواستار محاكمه و اعدام ديكتاتور يمني هستند و معتقدند كه اين اقدام سازمان ملل براي نجات وي از مجازات اعدام است.

 



آمريكا ركورددار تجاوز به عنف در جهان

يك مركز رسمي دولت آمريكا در گزارشي تكان دهنده از اوج فساد اخلاقي و تجاوز جنسي محارم به يكديگر در اين كشور خبر داد.
به گزارش مشرق، مركز آمريكايي كنترل و پيشگيري از بيماري ها، به تازگي در گزارشي با اشاره به آمار بالاي فساد اخلاقي در جامعه آمريكا اعلام كرد كه 20درصد از زنان آمريكايي، دست كم يك بار مورد تجاوز به عنف قرار گرفته اند و يك تن از هر چهار زن، از سوي شريك يا دوست خود، مورد آزار جنسي قرار گرفته است.
همچنين پردازش داده هاي موجود در مركز آمار خشونت هاي جنسي كه از بين 18 هزار و 49 زن و مرد در آمريكا در سال 2010 ميلادي انجام شده، نشان مي دهد كه 80درصد از زنان، نخستين بار پيش از رسيدن به سن 25 سالگي مورد تجاوز جنسي قرار گرفته اند و بيش از نيمي از اين زنان نيز از سوي شريك جنسي غيررسمي كنوني يا سابق خود، مورد آزار جنسي قرار گرفته اند.
اين مركز همچنين در بخشي از اين گزارش كه نخستين بار است منتشر مي شود، اعلام كرده است كه يك نفر از هر هشت تن از اين زنان گفته اند كه قرباني تجاوز خشونت بار از سوي يكي از افراد خانواده خود قرار گرفته اند.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14