(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 دی 1390- شماره 20105

آغاز طرح تجميع گواهينامه هاي رانندگي
برف و باران در راه است
جشن مجازي كريسمس در آمريكا
اهانت به مسجدي در فرانسه
سونامي ابرها
شاهزاده مكتوم ازدواج با مدل انگليسي را مكتوم كرده بود
افزايش كودكان معلول در مسكو
در آينده نزديك كارت هوشمند ملي جايگزين كارت ملي مي شود
برف محور شمشك به ديزين را بست
فعاليت غير قانوني مراكز ماساژ درماني در كشور
فرصت ها و تهديدهاي رشد شهرنشيني در كشورهاي در حال توسعه
با شناسايي زمين هاي باير سرانه فضاي سبز در جنوب شرق تهران افزايش يافت
افزايش فوتي هاي حوادث ترافيكي در كشور
سركرده اراذل فلاورجان به سوي اهالي محل تيراندازي كرد
خرس انگشت بازديدكننده اهوازي را قطع كرد
4 شرور و قاچاقچي مسلح در كرمان به هلاكت رسيدند



آغاز طرح تجميع گواهينامه هاي رانندگي

رئيس مركز صدور گواهينامه پليس راهور از آغاز طرح تجميع گواهينامه هاي رانندگي خبر داد.
به گزارش مهر سرهنگ رحيم رمضان آقايي افزود: طرح تجميع گواهينامه هاي رانندگي آغاز شده است و در مرحله اول افرادي كه قصد تعويض گواهينامه دارند در صورت داشتن چند گواهينامه مانند ب1 و موتورسيكلت يك گواهينامه تجميع شده دريافت مي كنند و تمامي اطلاعات مربوط به گواهينامه ب 1 و موتورسيكلت در يك گواهينامه ثبت مي شود.
وي ادامه داد: همچنين افرادي كه قصد دريافت گواهينامه جديد دارند در صورت داشتن گواهينامه هاي ديگر بايد آن را تحويل داده و يك گواهينامه تجميع شده دريافت كنند. از ابتداي ديماه كار تجميع گواهينامه ها و صدور گواهينامه هاي هوشمند آغاز شده است.
رئيس مركز صدور گواهينامه پليس راهور از راه اندازي آموزشگاه هاي رانندگي موتور سيكلت خبر داد و افزود: كار فراخوان تشكيل اين آموزشگاه ها انجام شده است و افراد واجد شرايط مي توانند با مراجعه به اداره امور آموزشگاه ها درخواستهاي خود را مطرح كنند. اين در حالي است كه كار راه اندازي مجتمع هاي آموزش رانندگي شامل گواهينامه ب 1، پ 1 و موتورسيكلت در حال انجام است و به زودي راه اندازي مي شود.

 



برف و باران در راه است

مديركل هواشناسي استان تهران از آغاز ناپايداري جوي در پايتخت و بارش باران و برف از روز يكشنبه خبر داد.
مهندس محسن جباري با اشاره به نقشه هاي پيش يابي هواشناسي گفت: بر اين اساس از اواخر وقت شنبه بر ميزان ابرها در آسمان پايتخت افزوده شده و ناپايداري هاي جوي آغاز مي شود كه اين روند تا سه شنبه ادامه خواهد داشت.
وي افزود: نقشه هاي هواشناسي نشان مي دهد از روز يكشنبه ابتدا بارش باران و پس از آن برف و مخلوط برف و باران را شاهد خواهيم بود. همچنين براي روز دوشنبه نيز آسمان پايتخت با احتمال بارش پراكنده در ارتفاعات استان پيش بيني مي شود.
مديركل هواشناسي استان تهران با اشاره به اينكه سرعت وزش باد از روز يكشنبه در تهران هم به صورت افقي و هم عمودي افزايش خواهد داشت به ايسنا گفت: بر اين اساس پيش بيني مي كنيم تا روز سه شنبه از غلظت آلاينده ها در پايتخت كاسته شده و از وضعيت پايدار جوي كه طي دو هفته گذشته در تهران داشتيم خارج شويم.
وي در خصوص تغييرات درجه حرارت در پايتخت نيز تصريح كرد: از اواخر وقت يكشنبه حداقل دماي تهران به حدود صفر مي رسد كه بر اين اساس پيش بيني مي شود بارش هاي پراكنده در روز دوشنبه به صورت برف باشد.
هواي تهران
همچنان ناسالم است
مركز هماهنگي اطلاع رساني آلودگي هواي تهران اعلام كرد: براساس اطلاعات رسيده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران از ميزان غلظت كليه آلاينده ها به غير از آلاينده هاي منوكسيدكربن و ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون نسبت به روز گذشته در همين ساعت كاسته شده است ولي ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا هم اكنون در شرايط «ناسالم» براي گروه هاي حساس است.
گزارش هواشناسي حاكي از آسماني كمي ابري در پاره اي نقاط غبار محلي، اوايل شب افزايش ابر و بارش پراكنده مي باشد. به اين ترتيب انتظار مي رود شاخص كيفيت هوا در شرايط ناسالم براي گروه هاي حساس باقي بماند.

 



جشن مجازي كريسمس در آمريكا

نتايج بررسي هاي پژوهشگران آمريكايي و فرانسوي نشان مي دهد كه 10درصد از آمريكايي ها از طريق سرويس هاي ويديوچت، كريسمس را در كنار خانواده خود جشن مي گيرند.
به گزارش مهر، محققان دانشگاه استنفورد با همكاري دانشگاه سوربون پاريس به بررسي نقش فناوري در برگزاري جشن هاي كريسمس در ميان خانواده هاي آمريكايي پرداختند و نشان دادند كه سرويس هاي «اسكايپ»، «گوگل تاك» و «فيس تايم» اپل در كنار ساير فناوريهاي ارتباطات مستقيم ويديويي موجب شده اند كه خانواده ها از راه اينترنت كريسمس را در كنار هم باشند.
برپايه اين بررسي ها، اين فناوريها به ويژه در شرايطي كه خانواده ها درگير مشكلات اقتصادي هستند و قادر به پرداخت هزينه هاي سفر نيستند و يا به دليل شرايط فيزيكي، بيماري و يا بالا بودن سن امكان مسافرت در زمستان براي آنها سخت است مفيد به نظر مي رسند و در ميان تمام اين برنامه ها «اسكايپ» براي برقراري ارتباطات خانوادگي بيشترين استفاده را دارد.از بين 300 ميليون تماس روزانه اي كه هر روز در دنيا تنها از طريق اسكايپ انجام مي دهد 30 ميليون تماس براي كريسمس و تنها در آمريكا است.براساس گزارش نيويورك تايمز، در شب كريسمس 10درصد شهروندان آمريكايي تبريكات خود را «چهره به چهره» و «رو در رو» انجام مي دهند بدون اينكه يكديگر را ملاقات كنند.نه تنها پيامهاي تبريك عيد بلكه شام و ناهار كريسمس نيز مي تواند به روشي مجازي برگزار شود. به گفته اين محققان، تنبلي، هزينه ها، استرس و خاطرات تلخ سفرهاي گذشته از جمله مهمترين علل استقبال از ويديوچتها است.

 



اهانت به مسجدي در فرانسه

مسجد «دسين» (Decines) در منطقه «رون» (Rhone) فرانسه در ادامه روند اسلام ستيزي در اين كشور مورد اهانت قرار گرفت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني فرانسوي «اطلس انفو» اعلام كرد: گروهي از نژادپرستان با كشيدن تصاوير صليب شكسته (نشان نازيها) بر ديوار اين مسجد آن را مورد اهانت قرار دادند.اين گزارش با بيان اين كه در دو ماه گذشته اين ششمين بار است كه به يك مسجد در فرانسه اهانت مي شود، افزود: در 27 آذر ماه نيز مسجدي در منطقه «پو» (Pau) و در همان روز مسجد ديگري در منطقه «ويلنو- سور- لو» (Villeneuve-sur-lot) مورد اهانت قرار گرفت و پيش از آن نيز در روزهاي 28 آبان، 19 آبان، 15 آبان و 14 آبان ماه به ترتيب به مساجدي در مناطق «مون بليارد» (Mont beliard)، «سن ارمان لز او» Saint-Armant les Eaux، «روآسي آن بري» Roissy-En-Brie هتك حرمت شد. يك گزارش ديگر حاكي است «محمد موسوي» رئيس شوراي مسلمانان فرانسه از «افزايش اقدامات ضد اسلامي و منفور كه موج جديدي از محكوميت ها و خشم را در پي داشت» به شدت ابراز نگراني كرد.

 



سونامي ابرها

بروز پديده سونامي ابرها در آسمان آلاباما باعث شگفتي ساكنان منطقه شد.
اين واقعه معمولا در مناطقي با دشت هاي وسيع كه بادها با تغيير سرعت و مسير خود آشفتگي هايي را در آسمان ايجاد مي كنند، به وجود مي آيد.با توجه به شدت چنين بادهايي ابرها لايه لايه روي هم قرار گرفته و اثرات موجي اي ايجاد مي كنند.مردم با ديدن چنين منظره اي بسيار شگفت زده شده و عكس و ويديوهايي را به مركز هواشناسي ناحيه ارائه كردند تا ببينند اين چه پديده اي است.نام اين پديده برگرفته از نام دو دانشمند و فيزيكدان آلماني و اسكاتلندي با نام هاي كلوين و هلم هولتس است كه اين پديده را توضيح داده اند.

 



شاهزاده مكتوم ازدواج با مدل انگليسي را مكتوم كرده بود

شاهزاده «احمد مكتوم» يكي از شاهزادگان خاندان حاكم در امارات متحده عربي در سال 2007 ميلادي با يك مدل انگليسي مصري تبار به نام «نيوين جمل» در لندن ازدواج كرد اما اين ازدواج محرمانه مانده بود.
مدتي بعد اين مدل انگليسي به دنبال بدست آوردن حقوق شرعي خود رفت اما شاهزاده اماراتي ازدواج با وي را منكر شد از همين رو «نيوين جمل» از وي شكايت كرد و در نهايت موفق شد راي دادگاه را به نفع خود كسب كند.براساس اعلام دادگاه انگليس، مراسم خطبه عقد اين دو در سال 2007 در يكي از دادگاه هاي انگليسي اما به روشي اسلامي برگزار شد.
گفتني است «احمد مكتوم » 53 ساله كه از شاهزادگان ثروتمند جهان عرب به شمار مي رود، 19ميليارد پوند ثروت دارد. به گفته رسانه هاي انگليسي، اين شاهزاده اماراتي يك سال پس از ازدواج با اين مدل انگليسي، او را رها كرده و با دختر عموي خودش ازدواج كرد. «احمد مكتوم» از «نيوين جمل» صاحب فرزندي شد كه اكنون 3 سال سن دارد و نام او «سعيد» است. آزمايش ژنتيكي نيز اين مسئله را ثابت كرده است.

 



افزايش كودكان معلول در مسكو

يك مقام رسمي مراقبت بهداشتي اجتماعي در روسيه اعلام كرد تعداد كودكان مبتلا به ناتواني جسمي و معلوليت در مسكو به يك هزار نفر در هر سال افزايش يافته است.
آمار دولتي نشان مي دهد كه در حال حاضر 28 هزار و700 كودك معلول در اين شهر زندگي مي كنند. به گزارش خبرگزاري ريانووستي، اين مقام مسئول وضعيت نابسامان اكولوژيكي را يكي از مهمترين عوامل اين رشد آماري مي داند. براساس اين آمار، هم اكنون 13ميليون فرد مبتلا به ناتواني جسمي در روسيه زندگي مي كنند و افزايش تعداد كودكان معلول در مسكو موجب تشديد نگراني كارشناسان بهداشت عمومي در اين كشور شده است.

 



در آينده نزديك كارت هوشمند ملي جايگزين كارت ملي مي شود

سرويس اجتماعي-
رئيس سازمان ثبت احوال كشور از اجراي فاز نخست تعويض كارت هاي ملي موجود با كارت هوشمند ملي در آينده نزديك خبر داد.
به گزارش كيهان، ناظمي اردكاني، ديروز در همايش روز ملي ثبت احوال كه در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، اظهار كرد: سازمان ثبت احوال براي بهبود بخشيدن به فعاليت هاي حاكميتي خود پروژه هايي در دست اقدام دارد كه از آن نمونه مي توان به صدور شناسنامه مكانيزه، برنامه ريزي براي صدور كارت هوشمند ملي و آرشيو الكترونيكي اسناد هويتي اشاره كرد.
وي در ادامه با اشاره به ماموريت هاي سه گانه سازمان گفت: ثبت وقايع حياتي از جمله تولد، ازدواج، طلاق و فوت، صدور اسناد هويتي براي ايرانيان در اقصي نقاط كشور و جهان، توليد و نشر آمار جمعيتي جزء ماموريت هاي اين سازمان به شمار مي آيد.
وي در ادامه با اشاره به پيگيري صدور شناسنامه مكانيزه با امنيت بالا و غيرقابل جعل بودن اظهار كرد: اين اقدام در راستاي اتقان اسناد هويتي با تاكيد مقام معظم رهبري انجام شده است.
ناظمي اردكاني همچنين از انجام مطالعات لازم درخصوص تعويض كارت ملي موجود با كارت هوشمند ملي خبر داد و اظهار كرد: فاز پايلوت اين طرح در آينده اي نزديك در استان قم اجرا خواهد شد و پس از كسب نتايج مثبت آن، اجراي اين طرح در سراسر كشور دنبال مي شود.
وي همچنين به گسترش شبكه استعلام سازمان ثبت احوال اشاره كرد و گفت: گزارش هايي درخصوص جعل برخي اسناد هويتي وجود دارد كه با گسترش شبكه استعلام مي توان موارد جعل را كشف و با آن برخورد كرد.
به گفته وي آرشيو الكترونيكي اسناد اين امكان را فراهم مي كند كه افراد فارغ از زادگاه و محل صدور سند هويتي خود بتوانند در هر نقطه كشور از خدمات ثبت احوال برخوردار شوند.
رئيس سازمان ثبت احوال همچنين استفاده از ظرفيت هاي دفاتر پيشخوان دولت به منظور تسهيل خدمت رساني به مردم را از ديگر برنامه هاي ثبت احوال برشمرد و گفت: اگرچه در اين رابطه محدوديت هايي وجود داشت اما عزم جزمي وجود دارد كه بتوان به صورت كامل از اين ظرفيت استفاده كرد.
در ادامه همايش مصطفي محمدنجار به ماموريت هاي سازمان ثبت احوال اشاره كرد و گفت: توليد و انتشار آمار انساني و تحولات جمعيتي كشور يكي از ماموريت هاي ثبت احوال است به طوري كه با توليد آمار دقيق و به هنگام اين سازمان مي تواند نقش مهمي در برنامه ريزي در زمينه اشتغال، مسكن، ازدواج و براي آينده و همچنين حال حاضر جامعه داشته باشد.
وي تاكيد كرد: اين در حالي است كه اطلاعات نادرست باعث اتلاف زمان، نيروي انساني و هدر رفتن منابع كشور خواهد شد.
وزير كشور با اشاره به اينكه تمامي برنامه ريزي هاي دولت نيازمند آمار دقيق و اطلاعات درست است، گفت: ثبت وقايع چهارگانه ازدواج، طلاق، فوت و ولادت افراد نقش مهمي در برنامه ريزي هاي كشور دارد به طوري كه سازمان ثبت احوال تاكنون توانسته اطلاعات درستي را در اختيار دولت براي برنامه ريزي قرار دهد.
به گفته نجار، طرح كارت ملي هوشمند هسته اوليه ورود به دولت الكترونيك است به طوري كه با تحقق و اجرايي شدن اين طرح تمامي خدمات به صورت غيرحضوري و با امنيت كامل اجرا خواهد شد. همچنين از اين كارت مي توان در جهت تعيين هويت افراد، يارانه، راي گيري و استفاده كرد.
وي گفت: مقابله با جعل اسناد و مدارك از اقداماتي است كه به صورت گسترده در كشور بايد انجام شود كه التبه تاحدودي نيز صورت گرفته اما ما انتظار داريم با اجراي برنامه ريزي هاي گسترده امكان سوءاستفاده از اسناد از بين برود.
نجار تصريح كرد: تسريع در اجراي كارت ملي هوشمند براي تمامي ايرانيان، تكميل و به هنگام سازي پايگاه جمعيتي، تكريم ارباب رجوع، ارائه خدمت به ايرانيان خارج از كشور، معتبر و امنيت مدارك هويتي، جلوگيري از جعل، جمع آوري اطلاعات مهاجرت و اطلاعات مرزهاي تابعيتي كشور و از جمله اقداماتي است كه انتظار مي رود از سوي سازمان ثبت احوال انجام شود.

 



برف محور شمشك به ديزين را بست

محور شمشك به ديزين در استان هاي تهران و البرز به علت بارش برف و نبود ايمني كافي تا اطلاع ثانوي مسدود است.
به گزارش ايرنا، سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي صبح شنبه طي اطلاعيه اي اعلام كرد: در حال حاضر تردد در اكثر محورهاي ارتباطي به صورت عادي و روان است.
در اين اطلاعيه به رانندگان وسايل نقليه توصيه شده است به هنگام سفر تجهيزات ايمني به همراه داشته و باسرعت مطمئنه رانندگي كنند.

 



وزارت بهداشت خبر داد
فعاليت غير قانوني مراكز ماساژ درماني در كشور

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تاكنون هيچ مركزي از وزارت بهداشت مجوز فعاليت در زمينه ماساژ درماني نگرفته و هرگونه تبليغات در اين زمينه از طريق نشريات و پيامك غيرقانوني است و با متخلفان برخورد مي شود.
حسن امامي رضوي درباره مراكزي كه خدمات ماساژ درماني را تبليغ مي كنند، گفت: همه اين تبليغات تخلف است زيرا وزارت بهداشت تاكنون براي هيچ مركزي مجوز ماساژ درماني صادر نكرده است.
وي گفت: وزارت بهداشت تازه شروع كرده كه آيين نامه و مقررات مراكز ماساژ درماني را تدوين كند كه تا پايان امسال تدوين و ابلاغ مي شود و بعد از آن مراكزي كه براساس اين آيين نامه از وزارت بهداشت مجوز بگيرند اجازه فعاليت دارند.
معاون وزير بهداشت در پاسخ به اين پرسش كه چرا با مراكزي كه در اين زمينه تبليغات گسترده دارند و در مواردي اخبار تخلف و سوء استفاده از مشتريانشان نيز منتشر مي شود، برخورد نمي شود، توضيح داد: علت اين مسئله اين است كه اكثر اين مراكز مصوب و ظاهر نيستند و به صورت زيرزميني و پنهان فعاليت مي كنند.

 



قاليباف در اجلاس UCLG مطرح كرد
فرصت ها و تهديدهاي رشد شهرنشيني در كشورهاي در حال توسعه

شهردار تهران تأكيد كرد: جهان به تازگي در حال عبور از يك مرحله تاريخي بسيار مهم است و مجموعه تحولات شهرنشيني به پيدايش شهرهاي متراكم از جمعيت و كالبد منجر شده است.
به گزارش خبرگزاري ها محمدباقر قاليباف در مراسم افتتاحيه نشست مشترك شورا و كميته اجرايي سازمان شهرهاي مستعد و حكومت هاي محلي غرب آسيا و خاورميانه كه در هتل اسپينانس تهران برگزار شد افزود: بيشترين رشد شهرنشيني در دهه هاي آينده به كشورهاي در حال توسعه مربوط است و اين دگرگوني عظيم هم فرصت و هم تهديدي بسيار جدي است.
قاليباف در ادامه اظهار كرد: انبوهي از چالش ها و مشكلات نظير تدارك خدمات ضروري، بهداشت و آموزش، رفاه و سلامتي براي جمعيت شهري امر توسعه پايدار را به تدبيري جديد فرا مي خواند اين چالش ها به همراه مسئله جهاني تغييرات آب و هوايي، دولت هاي محلي را با حساسيت هاي ويژه روبه رو ساخته است.
وي افزود: جهان ما در حال گذار از مرحله اي است تا با تجارب مفيد و ارزشمند نيازهاي جوامع بشري را در سطوح مختلف طبقه بندي كرده و به فراخور فضاهاي زيست انساني تدارك مناسبي ببيند و اينك در كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا موج مردم سالاري محلي برخاسته از عقايد و انديشه هاي بومي در حال نيرو گرفتن است، به نحوي كه به عقيده بسياري از كارشناسان موج بيداري اسلامي بيش از هر زمان معطوف به تامين نيازهاي سطح محلي و در چارچوب دولت هاي محلي قرار گرفته است.
قاليباف ادامه داد: شهر آينده در مقياس عملكردي UCLG شهري تعاملي با رويكرد مثبت به تحولات جهاني است كه در درون خود پيشرفت را با عدالت درمي آميزد تا توسعه پايدار و همه جانبه محقق شود.
وي افزود: شهر آينده با رويكرد معنوي فرهنگ محور ارزش هاي فرهنگ بومي را مي ستايد و حفظ و توسعه باورهاي فرهنگي ساكنان شهر بالندگي و فرهيختگي را در لايه هاي اجتماعي نهادينه تر مي كند.قاليباف در ادامه اظهار كرد: تهران آينده خود را با تعامل مثبت، سازنده و اثربخش با شهرهاي UCLG تعريف مي كند و معتقديم بهترين شيوه براي موفقيت و كاهش چالش ها همكاري هاي منطقه اي است، از اين رو توسعه همكاري هاي منطقه اي در دستور كار ما و در اين زمينه برگزاري نشست هاي علمي و تخصصي مشترك، تبادل تجربيات و پژوهش هاي مشترك در پروژه هاي شهري اساس رويكرد ما را تشكيل مي دهد.

 



با شناسايي زمين هاي باير سرانه فضاي سبز در جنوب شرق تهران افزايش يافت

شهرداري منطقه 14 با شناسايي زمين هاي غيرقابل استفاده و باير سرانه فضاي سبز در جنوب شرق تهران را افزايش داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 14، محمدنژاد با اشاره به ايجاد فضاي سبز و زيبا براي شهروندان در زندگي شهري اظهار داشت: اولين گردشگاه منطقه با متراژ پنج هزار مترمربع در ضلع شمال شرقي بزرگراه شهيد محلاتي تقاطع خيابان نبرد شمالي افتتاح شد.
وي با بيان اين مطلب كه ايجاد اين گردشگاه باعث افزايش امنيت اجتماعي شهروندان در اين محدوده شده است خاطرنشان كرد: براي رفاه و امنيت شهروندان در اين گردشگاه چراغ هاي پايه بلند نصب، صندلي هاي بتوني و رنگ آميزي ديوارهاي جانبي نيز صورت گرفته است.
محمدنژاد همچنين از احداث بوستاني ديگر با نام دانش آموز در بلوار ابوذر خبر داد و تصريح كرد: اين بوستان با متراژ دوهزار مترمربع و كاشت پوشش گياهي متنوع، انجام پياده روسازي مناسب و نصب پايه چراغ و نيمكت مكاني براي استراحت و تفريح شهروندان است.
وي در پايان افزود: دو قطعه زمين باير ديگر با متراژهاي مختلف در منطقه شناسايي شده كه اقدامات لازم از جمله رنگ آميزي، كف پوش و معبرسازي، كاشت فضاي سبز و نصب آب نما و نقاشي ديواري در آنها بزودي به پايان مي رسد.

 



افزايش فوتي هاي حوادث ترافيكي در كشور

بنابر اعلام اورژانس كشور فوتي هاي حوادث ويژه ترافيكي در هفته گذشته به 87 نفر رسيد كه اين آمار افزايش محسوسي را نسبت به هفته هاي قبل نشان مي دهد.
به گزارش مهر، بنابر اعلام مركز هدايت عمليات بحران اورژانس كشور (EOC) در هفته گذشته 180تصادف جاده اي ويژه رخ داد كه 247 آمبولانس اورژانس كشور براي انتقال 544 مجروح و 87 كشته اين حوادث به محل اعزام شدند.
بنابر اين گزارش واژگوني پرايد در محور شوش- اهواز، تصادف 3 دستگاه پژو، پرشيا و پيكان در تبريز و برخورد دو دستگاه پرايد و پژو در محور بوئين زهرا به ساوه مهمترين حوادث ويژه ترافيكي در اين هفته اعلام شد كه براي انتقال 17 مجروح و يك نفر فوتي اين حوادث در مجموع 6 دستگاه آمبولانس اورژانس پيش بيمارستاني از مراكز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي خوزستان، آذربايجان شرقي و قزوين به محل حوادث اعزام شدند.
اين گزارش مي افزايد: مجروحان اين حوادث به بيمارستان هاي نظام مافي شوش، امام رضا(ع) تبريز و اميرالمؤمنين(ع) بوئين زهرا منتقل شدند.

 



سركرده اراذل فلاورجان به سوي اهالي محل تيراندازي كرد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
سارق سابقه داري كه به علت اختلافات شغلي با سلاح گرم به سوي تعدادي از اهالي محل و مادر خود تيراندازي و موجب كشته و مجروح شدن پنج نفر شده بود، در كمتر از 24ساعت دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي وقوع تيراندازي با سلاح گرم در يكي از مناطق شهرستان، ماموران اين فرماندهي در محل مورد نظر حاضر شدند.
سرهنگ محمدرضا خدادوست افزود: در بررسي هاي اوليه از صحنه جنايت مشخص شد كه سارق سابقه دار و سركرده اراذل و اوباش منطقه به نام «ميثم-ص» با سلاح گرم به سوي تعدادي از اهالي محل و نيز مادر خود كه براي خاتمه دادن درگيري وارد ماجرا شده بود تيراندازي و موجب كشته و مجروح شدن پنج نفر از آنان شده است.
وي با بيان اينكه اين حادثه يك كشته و چهار مجروح برجاي گذاشته است، اضافه كرد: در كمتر از 24 ساعت ماموران اين فرماندهي مخفيگاه متهم را شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي به محل مورد نظر اعزام و در عملياتي ويژه وي را دستگير كردند كه در بازرسي از مخفيگاهش يك قبضه سلاح گرم و چهار عدد فشنگ جنگي كشف شد.وي ادامه داد: در بازجويي هاي اوليه متهم به تيراندازي به سوي اين چهار نفر و مادر خود اقرار كرد و انگيزه خود از اين اقدام را اختلافات شديد شغلي اعلام كرد.خدادوست درباره وضعيت عمومي مجروحان اين حادثه گفت: در جريان اين اتفاق يكي از اهالي محل به علت شدت جراحات وارده جان داد و مادر متهم به همراه سه نفر ديگر نيز در يكي از مراكز درماني شهرستان تحت درمان قرار گرفتند و گزارشات دريافتي حاكي از بهبودي نسبي حال مجروحان است.

 



خرس انگشت بازديدكننده اهوازي را قطع كرد

در نخستين روز افتتاح نمايشگاه ملي انسان، حيوان و طبيعت در اهواز، يك خرس به دو بازديدكننده آسيب رساند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، يكي از مجروحان گفت: در حال تماشاي خرس در قفس بودم كه يك باره خرس دست مرا گاز گرفت.
سعيد ساجد كه پس از اين حادثه در بخش اورژانس بيمارستان رازي اهواز مورد مداوا قرار گرفته، افزود: يك بند از انگشت اشاره دستم بر اثر اين حادثه قطع شد.
وي ادامه داد: با اين تصور كه اين حيوانات اهلي هستند تا لحظه حمله احساس خطري نكرده بودم و به قفس خرس تكيه داده بودم كه ناگهان اين حيوان به من حمله كرد و دستم را گاز گرفت.
جليلي مديرعامل شركت نمايشگاه هاي بين المللي خوزستان وقوع چنين حوادثي را تكذيب كرد و گفت: همه نكات ايمني در نمايشگاه رعايت شده است.به گزارش بخش اورژانس بيمارستان رازي اهواز، روز گذشته دو نفر كه بر اثر اين حادثه مصدوم شده اند در اين بخش مورد مداوا قرار گرفتند.

 



4 شرور و قاچاقچي مسلح در كرمان به هلاكت رسيدند

فرمانده قرارگاه عمليات رزم پليس استان كرمان گفت: چهار شرور و قاچاقچي مسلح در درگيري با يگان هاي رزم ناجا در استان كرمان به هلاكت رسيدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان به نقل از مركز اطلاع رساني فرمانده انتظامي اين استان، معصوميان از هلاكت چهار شرور در درگيري با مأموران يگان هاي تكاوري ناجا در استان كرمان خبر داد.
وي گفت: در درگيري مأموران يگان تكاوري 145 و 142 فرماندهي انتظامي استان كرمان با اشرار مسلح، اين اشرار به هلاكت رسيدند.
معصوميان افزود: دو نفر از اشرار در درگيري مأموران يگان تكاوري 145 با اشرار مسلح، در منطقه گلباف كرمان به هلاكت رسيدند.
وي خاطرنشان كرد: در اين درگيري يكي از مأموران اين يگان به درجه رفيع شهادت نايل آمد و يك نفر ديگر مجروح شد.
فرمانده قرارگاه عمليات رزم پليس استان كرمان تصريح كرد: از اين اشرار دو قبضه سلاح كلاش، 120 كيلوگرم ترياك به همراه يك خودرو پژو و مقاديري مهمات به دست آمد.
معصوميان بيان كرد: در منطقه عمومي دشتوك در شهرستان بم نيز مأموران يگان تكاوري 142 اين فرماندهي با اشرار مسلح درگير شدند و دو شرور را به هلاكت رساندند.
وي اذعان كرد: در اين درگيري دو قبضه سلاح كلاش، يك دستگاه موتورسيكلت، 18 كيلوگرم هروئين و مقاديري مهمات از اشرار كشف شد.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14