(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 دی 1390- شماره 20105

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور: ايران مقتدر مي تواند همه تحولات جهان را به نفع عدالت تغيير دهد
نمايش اقتدار دريايي ايران در كنترل تنگه هرمز
مجري طرح سابق نيروگاه اتمي بوشهر: ايران طي 7 تا 10 سال نيروگاه اتمي مي سازد
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي به آيت الله جوادي آملي در پي درگذشت همشيره ايشان
ولايتي: خروج آمريكايي ها از عراق به دليل فشار مردم بود
سرلشكر جعفري در مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه تهران بزرگ:
تمركز سپاه تهران بر فعاليت هاي فرهنگي خواهد بود
احتمال طرح شكايت ايران از آمريكا در شوراي امنيت سازمان ملل
مجتبي اماني: هرگونه اقدام ضد ايراني باعث انفجار منطقه عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي مي شود
چه كساني كانديداي رياست دانشگاه آزاد هستند
پيكر پاك شهيد نيروي انتظامي در كرمان تشييع شد
واحدهاي عملياتي شركت پالايش نفت اصفهان در مدار توليد قرار گرفت
جلوگيري مرزبانان عراقي از صدور ميوه و تره بار از مرز مهران
قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي: فتنه 88 بزرگترين فتنه عليه انقلاب اسلامي بود
تجليل از 14 اثر برگزيده در جشنواره ملي قرآن پژوهي و طب در قم
پالايشگاه شازند به توليدكنندگان سوخت جت كشور پيوست
با حضور وزير راه و شهرسازي بهره برداري از 350 واحد مسكن مهر در زرنديه آغاز شد
وزير اطلاعات: حضور حداكثري مردم در 9 دي دشمنان را ناكار كرد
بومي سازي17 هزار قطعه حفاري وارداتي
قائم مقام بنياد ملي نخبگان: رشد علم و فن آوري در ايران چشمگير و شتابناك است
اخبار ادبي و هنري



رئيس جمهور: ايران مقتدر مي تواند همه تحولات جهان را به نفع عدالت تغيير دهد

رئيس جمهور گفت ايران پيشرفته و مقتدر مي تواند همه تحولات جهان را به نفع صلح و عدالت تغيير دهد.
رئيس جمهور كه روز جمعه به دعوت رسمي رئيس جمهوري ارمنستان و در راستاي رايزني با همتاي ارمني خود و بررسي تحولات منطقه اي و گسترش همكاري هاي دوجانبه، منطقه اي و بين المللي به اين كشور سفر كرده بود، در آخرين برنامه خود با ايرانيان مقيم ارمنستان ديدار و گفت وگو كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد در اين ديدار با بيان اين كه ملت ايران از فرهنگ، تمدن و تاريخ پرافتخار برخوردار بوده و دستاوردهاي باارزشي در حوزه هاي مختلف به بشريت ارائه كرده است، گفت: دشمنان ملت ايران به خوبي مي دانند كه يك ايران پيشرفته و مقتدر مي تواند همه تحولات جهاني را به نفع صلح و عدالت تغيير دهد و همه توطئه ها و توهين ها و تحقيرهاي آنها به خاطر اين است كه ملت ايران از ايفاي چنين نقشي باز بماند.
وي عشق به ايران را حلقه پيوند همه ايرانيان در هر نقطه از جهان دانست و اظهار كرد: نقش ايران و ملت ايران در رساندن بشريت به جايگاهي كه انسان ها نجات خود را در حاكميت انسان كامل ببينند بي بديل و استثنايي است.
وي تصريح كرد: نگاهي به فرهنگ، سنت ها، روابط اجتماعي و سياست ورزي ايراني ها نشان مي دهد كه ملت ايران از معدود ملت هايي بوده كه از پس حوادث سنگين اشغال و كشتار در طي هزاران سال، سربلند بيرون آمده و اجازه نداده فرهنگ اين سرزمين محو شود.
احمدي نژاد افزود: امروز كساني ملت ايران را تحت فشار قرار داده و به تروريسم متهم مي كنند كه اساس فرهنگ و زندگي آنها بر كشتار ميليون ها نفر از بوميان سرزمين هايي كه در آن ساكن هستند بنا شده است و اقتصاد آنها از توليد و صادرات سلاح و جنگ افروزي مي گذرد و اين در حالي است كه در زماني كه آنها از همه ظواهر تمدن بي بهره بوده اند ملت ايران در قله اي از علم، فرهنگ و تمدن قرار داشت.
رئيس جمهور گفت: هر ايراني در هر كجاي دنيا كه زندگي مي كند پرچم برافراشته عدالت، محبت، دوستي و خدمت به انسان ها است.
احمدي نژاد اظهار كرد: اگرچه مستكبران در تحولات اخير منطقه به دنبال آن هستند كه افراد وابسته به خودشان را بر سر كار بياورند، اما آينده از آن ملت ايران است چرا كه ايراني ها سمبل محبت و عشق به ديگر انسان ها هستند.

 



ديروز با رمز يا اباعبدالله(ع) آغاز شد
نمايش اقتدار دريايي ايران در كنترل تنگه هرمز

رزمايش بزرگ «ولايت 90» نيروي دريايي ارتش صبح ديروز با فرمان امير دريادار سياري و با رمز يااباعبدالله الحسين(ع) آغاز شد.
رزمايش بزرگ نيروي دريايي ارتش در منطقه اي به وسعت درياي عمان تا اقيانوس هند به مدت 10 روز برگزار مي شود.
اين رزمايش از نظر جغرافيا در منطقه اي به وسعت حدود 2هزار كيلومتر از شرق تنگه هرمز تا خليج عدن برگزار مي شود.
در اين رزمايش جديدترين تجهيزات، دستاوردها و تاكتيك هاي نيروي دريايي به نمايش گذاشته مي شود.
رسانه هاي مختلف جهان ديروز لحظاتي پس از آغاز رزمايش ولايت 90 به بازتاب اين رزمايش 10 روزه كه در منطقه تنگه هرمز، درياي عمان و آب هاي آزاد شمال اقيانوس هند كه در منطقه اي به وسعت دو ميليون كيلومتر مربع برگزار مي شود، پرداخته اند.
«حبيب الله سياري» فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه در عرشه ناوشكن جماران حضور داشت با اشاره به آغاز رزمايش «ولايت 90» تاكيد كرد: نيروهاي دريايي ايران هم اكنون در مدار 20 درجه جغرافيايي منطقه عمليات موضع گرفته اند.
به گزارش العالم، دريادار سياري خاطر نشان كرد: اين براي نخستين بار است كه رزمايشي در منطقه اي به اين وسعت (دوميليون كيلومتر مربع) برگزار مي شود. وي با تاكيد بر اينكه رزمايش اخير شامل بستن تنگه هرمز نمي شود افزود: نمايش عزم، اراده، اقتدار و قدرت دفاعي نيروهاي مسلح و توان بازدارندگي نيروي دريايي در آبهاي بين المللي از مهمترين اهداف اين مانور است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران عملياتي كردن تاكتيكهاي جديد از سوي زيردريايي ها و آزمودن توان نيروي دريايي در ايجاد ثبات و برقراري امنيت در منطقه عمليات را از جمله ديگر اهداف اين رزمايش دانست.
خبرگزاري فرانسه در خبري با اين عنوان «آغاز رزمايش ايران در منطقه تنگه هرمز» نوشت: اين رزمايش در منطقه اي انجام مي شود كه 40 درصد از تجارت جهاني نفت از آن عبور مي كند.
اين خبرگزاري با اشاره به مرحله نخست اين مانورها كه در شرق تنگه هرمز، درياي عمان و خليج عدن برگزار مي شود تاكيد كرد: در اوايل دسامبر گذشته انتشار شايعاتي درباره انجام اين رزمايش سبب شد تا قيمت جهاني كمي افزايش يابد.
خبرگزاري رويترز نيز در گزارشي نوشت: رزمايش 10 روزه ايران در تنگه هرمز نگرانيها درباره بسته شدن بزرگترين گذرگاه استراتژيك نفت جهان در صورت درگيري نظامي ميان تهران و غرب را افزايش داده است.
اين خبرگزاري تاكيد كرد: اين رزمايش در حالي آغاز شده كه اخيرا تنشها ميان غرب و ايران درباره برنامه هسته اي تهران افزايش يافته است.
شبكه هاي خبري العربيه و الجزيره وابسته به حكومتهاي عربستان و قطر نيز در گزارشهايي به پوشش رزمايش 10 روزه نيروي دريايي ارتش كشورمان در منطقه استراتژيك تنگه هرمز پرداختند. شبكه العربيه با حضور يك كارشناس امنيتي از منطقه خليج فارس درباره اين رزمايش به گفت وگو نشست و هدف ايران از رزمايش را نمايش قدرت دفاعي و بازدارندگي دريايي اش دانسته است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش پيش از اين در نشست خبري رزمايش بزرگ ولايت 90 كه در ستاد نيروي دريايي برگزار شد، با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري درباره جايگاه نيروي دريايي و اقتدار آن تصريح كرد: نيروي دريايي راهبردي براي نشان دادن اقتدار خود بايد در آب هاي آزاد حضور داشته باشد. امروز نيروي دريايي در دريا حضور دارد و لازم است كه توان دفاعي اين نيرو در رزمايش هاي مختلف به نمايش گذاشته شود.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اين كه رزمايش بزرگ ولايت 90 ابعاد مختلفي را پوشش مي دهد، افزود: نمايش عزم و اراده و اقتدار نيروهاي مسلح و نيز نشان دادن توان دفاع و قدرت بازدارندگي ارتش جمهوري اسلامي ايران در آب هاي آزاد از جمله اهداف اجراي اين رزمايش است.
سياري اهداف فرعي اين رزمايش را آزمايش سلاح ها و تجهيزات جديد اضافه شده به نيروي دريايي، استفاده از ابتكارات و خلاقيت ها و تاكتيك هاي جديد، نشان دادن قدرت تغيير تاكتيك در انجام عمليات هاي مختلف و انتقال تجربيات كاركنان قديمي نيروي دريايي به كاركنان جوان اين نيرو عنوان كرد.
وي خاطر نشان كرد: نشان دادن توان جمهوري اسلامي ايران در كنترل منطقه و تامين امنيت كشتي راني در عرصه آب هاي آزاد، آزمايش انواع سامانه هاي موشكي و اژدر و نشان دادن توان نيروي دريايي در برقراري امنيت و آرامش در منطقه، از ديگر اهداف اين رزمايش بزرگ است.
تحليلگران سياسي و نظامي در تهران معتقدند كه هدف جمهوري اسلامي ايران از برگزاري رزمايش ولايت 90 نشان دادن قدرت نظامي، دفاعي كشور و همچنين اعلام دوستي با كشورهاي عربي و كشورهاي منطقه است.
نيروي دريايي ارتش و همه نيروهاي نظامي جمهوري اسلامي ايران با توجه به روحيه شهادت طلبي خود نشان داده اند كه توان كامل دفاع از خليج فارس را چه از نظر هوايي، دريايي و چه فرامنطقه اي داشته و انجام كارهاي بسيار سخت برايشان سهل و آسان است.

 



مجري طرح سابق نيروگاه اتمي بوشهر: ايران طي 7 تا 10 سال نيروگاه اتمي مي سازد

مجري طرح سابق نيروگاه اتمي بوشهر معتقد است كه ايران در يك پروسه 7 تا 10 ساله مي تواند نيروگاهي كه صد در صد ساخت خود است را وارد مدار كند.
«ناصر شريف لو» مجري طرح سابق نيروگاه اتمي بوشهر گفت كه اگر رويكرد كشورمان ساخت نيروگاه اتمي با توان داخلي باشد احتمالاً در يك پروسه 7 تا 10 ساله مي توانيم نيروگاهي كه صددرصد ساخت داخلي است را وارد مدار كنيم.
به گزارش فارس، وي همچنين اضافه كرده، با توجه به تجربيات مديريتي كه داشته مي تواند به جرأت اعلام كند كه بسياري از قطعات اصلي و تاثيرگذار در صنعت نيروگاههاي برق اتمي را مي توانيم در داخل كشور بسازيم.
شريف لو در پاسخ به اين سؤال كه ايران از نظر علمي و دانشگاهي چه مقدار توانسته در صنايع مختلف هسته اي پيش برود؟ گفت: ما هنوز سفارشي به صنعت نداديم. براي اينكه يك چيزي را بومي سازي كنيم و به صنعت سفارش دهيم راهش اين است كه از صنايع بازديد كنيم و مشخصات تجهيزات مورد نظر را داشته باشيم، بعد مي توانيم به آن صنعت بگوييم كه اين مشخصات تجهيزات ما است.
وي افزود: ما هنوز به طور كامل امكان سنجي ساخت نيروگاه را در كشور انجام نداده ايم ولي اگر انجام دهيم آن وقت مي توانيم كارشناسانه تر و با منطق درست تري موضوع را تجزيه و تحليل كنيم و بگوييم چند درصد را مي توانيم در ايران بسازيم و نقطه ضعف ما كجاست.

 



پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي به آيت الله جوادي آملي در پي درگذشت همشيره ايشان

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، در پيامي درگذشت همشيره مكرمه آيت الله جوادي آملي را تسليت گفتند.
متن پيام به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
آيت الله جناب آقاي جوادي آملي دامت بركاته؛
درگذشت همشيره مكرمه آنجناب را به جنابعالي و ديگر بازماندگان تسليت عرض مي كنم. بقاي عمر جنابعالي و رحمت و مغفرت براي آن مرحومه از خداوند متعال مسئلت مي كنم.
والسّلام عليكم و رحمه الله و بركاته
سيد علي خامنه اي
3 دي ماه 1390

 



ولايتي: خروج آمريكايي ها از عراق به دليل فشار مردم بود

ولايتي، خروج نيروهاي بيگانه از افغانستان و عراق را تنها گزينه پيش روي آنها دانست.
به گزارش پايگاه اينترنتي «رديف» علي اكبر ولايتي، مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري با مانموهان سينگ، نخست وزير هند در دهلي ديدار كرد.
اين گزارش با ذكر اينكه موضوع افغانستان در اين نشست مورد بررسي قرار گرفت افزود كه دو طرف بر اين نظر بودند كه هر دو كشور مي توانند به ايجاد صلح و آرامش در منطقه كمك كنند.
بنابراين گزارش ولايتي يك روز پس از ديدار با مانموهان سينگ به رسانه ها در دهلي گفت: ما بايد به دنبال راه حلي در داخل منطقه باشيم. ايران بر اين باور است كه مردم منطقه همچنين خواهان يافتن راه حلي براي مشكل افغانستان هستند.
بنابراين گزارش وي هم چنين درباره مسئله پرداخت بهاي نفت خريداري شده از ايران توسط هند، پروژه خط لوله گاز ايران- پاكستان- هند، موضع هند در قبال برنامه هسته اي ايران و اوضاع آسياي غربي صحبت كرد.
ولايتي در خصوص همكاري در زمينه افغانستان گفت كه هند، ايران، پاكستان و برخي كشورهاي آسياي ميانه بايد به ترتيب دادن پروسه آشتي ميان گروه هاي مختلف افغان كمك كنند.
وي افزود: كشورهاي همسايه افغانستان بايد به ايجاد صلح و توسعه در كشور كمك كنند. ما معتقديم كه مردم افغانستان بايد درباره آينده خود تصميم گيري كنند و هند و ايران بايد به آنها در اين پروسه كمك كنند.
ولايتي تصريح كرد كه اين به معناي اينكه «بخواهيم در امور داخلي افغانستان دخالت كنيم» نيست.
ولايتي درباره تصميم نيروهاي بين المللي براي خروج از افغانستان گفت كه آنها گزينه اي ندارند جز آنكه دير يا زود چنين گامي را بردارند. اگر نيروهاي آمريكا هم چنان در آنجا باقي بمانند با همان اوضاعي روبرو مي شوند كه در ويتنام رخ داد.
ولايتي هم چنين اظهار كرد كه مسئله پرداخت بهاي نفت ايران در مذاكراتش با نخست وزير هند مطرح شده است و سينگ به وي گفته است كه اين مسئله در حال حل شدن است.
ولايتي گفت: كه سينگ به او گفته است ايران يكي از بزرگ ترين تامين كنندگان نفت هند است و اين همكاري ادامه مي يابد.
وي افزود: البته برخي مشكلات فني وجود دارد كه بايد حل شود. نخست وزير گفت كه براي حل اين مشكلات تلاش مي كند. ما مي توانيم اين مشكلات را با تفاهم دوجانبه رفع كنيم.
مشاور مقام معظم رهبري درباره خط لوله گاز ايران- پاكستان- هند نيز اظهار كرد: اين مشكل ميان هند و ايران نيست. ايران مي خواهد گاز را به هند بفروشد اما مشكل به ترانزيت مربوط مي شود. فكر مي كنم اين مسئله بايد توسط هند و پاكستان حل شود.
وي ادامه داد: اگر اين موضوع حل شود. هيچ مشكلي ميان ايران و هند وجود ندارد. ما از ذخاير گازي برخورداريم و هند به منبع انرژي تضمين شده نياز دارد تا به برنامه هاي خود براي توسعه جامه عمل بپوشاند.
ولايتي هم چنين اظهار كرد كه ايران مي خواهد مشترياني نظير هند را داشته باشد كه روابط دوجانبه با آنها ريشه اي عميق دارد.

 



سرلشكر جعفري در مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه تهران بزرگ:
تمركز سپاه تهران بر فعاليت هاي فرهنگي خواهد بود

فرمانده كل سپاه، اولويت كاري و ماموريت سپاه تهران بزرگ را تمركز بر مسائل و فعاليت هاي فرهنگي اعلام كرد.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه در مراسم توديع و معارفه فرماندهي سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: اين اولين مراسم توديع و معارفه سپاه بود كه قبل از انجام توسط ما در رسانه هاي داخلي و خارجي مطرح شد و تحليل هاي غيرواقعي روي آن صورت گرفت و اين به دليل اهميت فرماندهي اين سپاه است.
وي افزود: سپاه تهران ويژگي و ساختار خاصي دارد و عملكردش در فتنه 88 بر دوست و دشمن پوشيده نيست. برداشت بنده از عملكرد اين سپاه در تهران بزرگ اين است كه كارهايي كه سپاه تهران بزرگ انجام داد و نقشي كه آفريد باعث اقتدار نظام و عبور موفقيت آميز نظام اسلامي در فتنه سال 88 بود و بعد از عبور فتنه هم سد بزرگي كه مانع پيشرفت انقلاب اسلامي بود را شكست و در حال حاضر شاهديم انقلاب اسلامي در منطقه شكوفا مي شود.
وي ادامه داد: ماهيت نظامي سپاه در 8 سال دفاع مقدس چهره سپاه را به چهره نظامي در جهان معرفي كرده است. اما واقعيت اين نيست كه سپاه صرفا يك سازمان نظامي باشد بلكه يك سازمان امنيتي، فرهنگي، سياسي و نظامي است و در دهه سوم انقلاب شاهديم مقام معظم رهبري مطالبه شان از سپاه ورود به جنگ نرم و عرصه هاي فرهنگي است كه سپاه با حفظ توانمندي هاي نظامي و امنيتي وارد عرصه هاي فرهنگي شده و در آينده بيش از هر زمان ديگري به اين بعد از بعد ماموريت سپاه و بسيج كه نياز آينده است، افزوده مي شود.
جعفري با بيان اينكه سپاه در طول 30 سال گذشته به خوبي وارد عرصه هاي نظامي و امنيتي شده، گفت: ورود به عرصه هاي نظامي بسيار آسان تر از ورود به عرصه هاي جنگ نرم و فرهنگي است زيرا در عرصه نظامي و امنيتي دشمن شناسي آسان تر از عرصه هاي فرهنگي است و تهديدات حفظ و لمس مي شود اما در جنگ نرم اين طور نيست. امروز سپاه به موازات ماموريت هاي نظامي و امنيتي خود ماموريت مقابله با تهديدات جنگ نرم و فرهنگي را دارد و بايد تمركز كافي روي اين موضوع باشد.
فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به وضعيت تهران بزرگ خاطرنشان كرد: مسائل امنيتي در تهران بزرگ حساسيت و اهميت ويژه اي دارد و دشمن نسبت به ايجاد ناامني در تهران بزرگ حساب ويژه اي باز كرده است كه بايد در اين خصوص دقت كنيم و در تهران مسائل امنيتي را در كنار مسائل فرهنگي جلو ببريم.
وي ادامه داد: بسيجيان بايد براي تحمل بار سنگين نظام اسلامي تربيت، رشيد و آماده شوند كه اين به عهده سپاه است تا بتوانيم در جنگ نرم تاثيرگذار باشيم.
جعفري با بيان اينكه ماموريت امنيتي و جنگ نرم به سپاه هاي استاني واگذار شده است، تاكيد كرد: در مقابل؛ مقابله با جنگ سخت به نيروهاي زميني، دريايي و هوايي سپاه محول شده است و اين تنوع ماموريتي سپاه براي دفاع از انقلاب پيچيدگي هاي خاص خود را دارد، كه بايد در سپاه براي انجام اين ماموريت ها همراه با پيچيدگي هايش تحمل و صبر بالايي داشته باشيم. ساختار و سازمان سپاه هاي استاني با سازمان هاي ديگر روابط پيچيده اي را ايجاد مي كند كه خيلي ها آن را عيب مي دانند. اما بايد بگوييم چاره اي جز اين نداريم و سال هاي سال روي اين موضوع بحث شده و از سال 82 تا 86 اين دغدغه در ذهن مقام معظم رهبري و ستاد كل نيروهاي مسلح بوده تا اوضاع به اين ترتيب شده است و بايد زمان بگذرد تا موانع و اين پيچيدگي ها برطرف شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: موضوع اصلي تهران بزرگ در دو سال گذشته مسائل امنيتي بود كه سردار همداني در اين دو سال به خوبي عمل كرد و سپاه تهران ماموريت خود را با موفقيت پشت سر گذاشت. در دوراني كه دشمن برنامه هاي ويژه اي براي مقابله با نظام داشت. و شاهد بوديم آمريكايي ها ماموريت هايي داشته اند كه يكي از آنها چند ماه پيش لو رفت، در حالي كه خيلي ها در داخل كار نظام را تمام شده مي دانستند اما شاهد بوديم آنها با شكست مواجه بودند.
فرمانده كل سپاه با تاكيد بر تمركز روي كارهاي فرهنگي گفت: وضع فرهنگي سياسي امروز تهران وضع خوبي نيست و مسائل مختلفي به آن دامن مي زند و از طرفي سال ها بي توجهي مسئولين به اين امر صورت گرفته و از سويي تهاجم فرهنگي دشمن باعث آن شده است و در اينجا سپاه و بسيج نمي توانند بي تفاوت باشند.
90 درصد امكانات سپاه تهران وارد عرصه جنگ نرم
شده است
سردار حسين همداني فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ هم در مراسم توديع و معارفه فرمانده اين سپاه اظهار داشت: توانمندي و ظرفيت تهران بزرگ بسيار بالا است و تهديدات سخت، نيمه سخت و نرمي كه در تهران مطرح است توسط بسيجيان با فكر، خلاق و توانمند تهران بزرگ خنثي مي شود.
وي افزود: خدمات و اقدامات سپاه محمد رسول الله از بدو تولد تاكنون بسيار زياد است و بيش از 3 هزار فرمانده شهيد در اين سپاه داريم كه در كنار اين خدمات، دو برگ زرين در پرونده سپاه تهران بزرگ است. يكي خط شكني در 8 سال دفاع مقدس و ديگري عبور از گرد و غبار سنگين فتنه.
سردار همداني با اشاره به همكاري بسيج و نيروي انتظامي در دوران فتنه اظهار داشت: يك روح بسيجي در نيروي انتظامي دميده و ما در طول اين مدت هيچ مشكلي با نيروي انتظامي نداشتيم.
وي با بيان اينكه توانمندي سپاه تهران بزرگ آنقدر بالا است كه مي تواند با همه تهديدات مقابله كند، تاكيد كرد: بيش از 90 درصد امكانات سپاه تهران بزرگ در ساز و كار جنگ نرم آمده و در روز نهم دي افسران جنگ نرم ما مانور خواهند داشت و بودجه امكانات ما وارد عرصه فرهنگي شده است.
سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين نيز در مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، اظهار داشت: مردم تهران با عبور سرافرازانه از فتنه و حماسه اي كه آفريدند خصوصا اوج آن در نهم دي ماه 88 بلوغ و برجستگي خودشان را در مسير انقلاب به رخ دنيا كشيدند.
وي افزود: اگر در دفاع مقدس همه قدرت هاي شيطاني صف كشيده بودند تا ملت ما را با قدرت نظامي خود شكست دهند، در فتنه 88 همه قدرت هاي شيطاني با هم متحد شده بودند و همه عوامل و ظرفيت هاي خود را به كار بسته بودند تا با ضربه زدن به ام القراي اسلام تهران به هدف خود برسند كه مردم تهران با بصيرت و اعتقاد خود آنها را شكست دادند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه با اشاره به اقدامات سردار همداني در سپاه تهران بزرگ تاكيد كرد: با خدمات سردار همداني و بسيجيان تهران بزرگ امروز شرايط امنيتي بسيار خوبي در تهران داريم و ديگر خبري از آن فتنه گري ها نيست.
نقدي همچنين با تقدير از اقدام انقلابي سردار همداني در تحول ساختاري سپاه تهران گفت: ايشان راه را براي ما هموار كرده تا بالاي 60 درصد مردم تهران را در بسيج سازماندهي كنيم.
در اين مراسم همچنين سردار سيدمحسن كاظميني فرمانده جديد سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ اظهار داشت: جنگ نرم يك تهديد اساسي براي كشور ماست و براي اينكه بتوانيم با آن مقابله كنيم، بايد يك قدرت نرم ايجاد كنيم و اين قدرت نرم در سپاه پيروز محمد رسول الله(ص) با ظرفيت هاي موجود ايجاد شده است.

 



رئيس شوراي امنيت سازمان ملل اعلام كرد
احتمال طرح شكايت ايران از آمريكا در شوراي امنيت سازمان ملل

نماينده دائم روسيه و رئيس دوره اي شوراي امنيت سازمان ملل امكان برگزاري جلسه شوراي امنيت درباره جاسوسي آمريكا عليه ايران را مطرح كرد.
ويتالي چوركين در پاسخ به پرسش «ايرنا» درباره چگونگي واكنش شوراي امنيت به اعتراض تهران در پي تجاوز يك فروند هواپيماي جاسوسي آمريكا به حريم هوايي ايران و خطرات چنين اقداماتي براي صلح و امنيت خاورميانه، گفت: اين نامه اعتراض آميز به عنوان سند سازمان ملل ثبت شده است و مراتب اعتراض ايران به كشورهاي عضو شوراي امنيت نيز اطلاع داده شده است.
رئيس دوره اي شوراي امنيت افزود: در صورت درخواست ايران، برگزاري جلسه شوراي امنيت براي رسيدگي به اين موضوع در دستور كار قرار خواهد گرفت.
در پي تجاوز يك فروند هواپيماي بدون سرنشين آمريكا به حريم هوايي ايران كه با پدافند الكترونيكي شكار شد، جمهوري اسلامي با ارسال نامه اي به دبيركل سازمان ملل، مجمع عمومي و شوراي امنيت، خواستار محكوميت اين گونه اقدامات و اتخاذ تدابير لازم به منظور پايان دادن به رفتارهاي خطرناك و غيرقانوني واشنگتن شد.
در اين نامه كه توسط محمد خزاعي نماينده دائم ايران در اختيار سازمان ملل قرار گرفت، با اشاره به افزايش عمليات مخفي و تحريك آميز دولت آمريكا عليه جمهوري اسلامي در ماه هاي اخير، آمده است: در تداوم اين روند، يك هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين آمريكا از نوع RQ170 و داراي شماره سريال مشخص، به حريم هوايي جمهوري اسلامي تجاوز كه پس از ورود به عمق 250 كيلومتري در منطقه شمالي طبس با اقدام به موقع و مقتدرانه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران روبرو شد.
در ادامه اين نامه، ضمن اشاره به يادداشت هاي قبلي جمهوري اسلامي به دولت آمريكا نسبت به اين اعمال تجاوزكارانه و عمليات مخفي عليه ايران تاكيد شده است: دولت متبوع اينجانب تاكيد مي نمايد كه اين نقض فاحش و تحريك آميز دولت آمريكا، يك اقدام خصمانه تلقي شده كه در مغايرت آشكار با حقوق بين الملل، بويژه اصول اساسي منشور سازمان ملل متحد است.
در اين نامه تصريح شده است: دولت جمهوري اسلامي ايران قويا به اين گونه اقدامات خصمانه و تجاوزكارانه اعتراض مي كند و نسبت به عواقب مخرب تكرار اين اعمال هشدار مي دهد و حق مشروع خود را براي اتخاذ كليه اقدامات لازم براي حفاظت از حاكميت ملي خودرا محفوظ مي داند.
در اين نامه تاكيد شده است: بدين وسيله محكوميت چنين اقدامات تجاوزكارانه و اتخاذ تدابير موثر و روشن براي پايان اين اعمال خطرناك و غيرقانوني در راستاي مسئوليت هاي سازمان ملل در حفظ صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي طبق نص صريح منشور ملل متحد را مي خواهيم.
در همين حال مارتين نسيركي سخنگوي بان كي مون دبيركل سازمان ملل نيز در پاسخ به پرسش ايرنا مبني بر واكنش سازمان ملل به تجاوز يك فروند هواپيماي جاسوسي آمريكا به حريم هوايي ايران چه خواهد بود؟ گفت: دولت آمريكا بايد پاسخگوي تعرض و نقض حريم هوايي ايران باشد.
سخنگوي دبيركل سازمان ملل متحد افزود: به طور طبيعي دولت آمريكا بايد پاسخگوي اين گونه اقدامات و رفتار خود باشد.

 



مجتبي اماني: هرگونه اقدام ضد ايراني باعث انفجار منطقه عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي مي شود

رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره با تشريح تحولات كنوني مصر تاكيد كرد كه هرگونه اقدام ضدايراني به انفجار فضاي ضدآمريكايي و اسرائيلي كمك مي كند.
مجتبي اماني در پاسخ به پرسشي درباره فرصت هاي پيش آمده براي ايران در انقلاب مصر با اشاره به انقلاب هاي ملت هاي منطقه گفت: مجموع اين انقلاب ها از جهات مختلف براي جمهوري اسلامي ايران فرصتهاي خوبي را بدست آورده و باعث افزايش ظرفيت ضد آمريكايي در منطقه شد. جمهوري اسلامي ايران بنا بر رسالت الهي خود به دنبال استقلال هرچه بيشتر كشورهاي منطقه از سلطه بيگانگان و پايان دادن به هيمنه آنان است. همان چيزي كه يكي از اهداف مهم انقلاب هاي اخير است.
وي افزود: اما اگر بخواهم به يك موضوع عيني اشاره كنم بايد بگويم در بحث اخير حمله آمريكا و رژيم صهيونيستي به ايران كه به شدت رسانه اي شده بود، يكي از مواردي كه فكر حمله به ايران را از ذهن مقامات آمريكايي بيرون كرد و يا لااقل بر آن تاثير جدي گذاشت، ترس از واكنش مردم مصر بود. به همين دليل آمريكا براي حمله به ايران از اين پس رفتار مصر را نيز بايد بررسي كند.
اماني تصريح كرد، آمريكا و به تبع آن رژيم صهيونيستي مي دانند هرگونه اقدام ضد ايراني، به انفجار فضاي ضدآمريكايي در منطقه كمك مي كند. مصر از يك كشور همپيمان رژيم صهيونيستي و آمريكا به سمتي حركت مي كند كه سياست مستقلي را در پيش گيرد؛ آمريكا يكي از متحدين خود را از دست داده و رژيم صهيونيستي نيز يكي از منابع تامين امنيت خود را از دست داده است، بنابراين شرايط كنوني، تصميم گيري عليه ايران را براي آمريكا دشوارتر كرده است. آن ها اگر قبل از اين انقلاب ها صد عامل را بايد محاسبه مي كردند اكنون بايد صدها عامل را در هرگونه اقدام خود عليه ايران محاسبه كنند.
آمريكا و رژيم صهيونيستي بطور طبيعي و براساس منافع خود نبايد كاري كنند يا قدمي بردارند كه اين ظرفيت را هرچه بيشتر از قوه به فعل درآورد. رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره همچنين در بخشي از گفت وگوي خود با «فارس» پيروزي چشمگير اسلامگراها در انتخابات اخير پارلماني مصر را كه در دو مرحله برگزار شده، ناشي از وجهه اسلامي بودن اين احزاب دانست و تاكيد كرد كه منطقه خاورميانه خواسته يا ناخواسته از انقلاب اسلامي ايران تاثير گرفته است.

 



چه كساني كانديداي رياست دانشگاه آزاد هستند

در اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد، اعضا بر روي حدود 15 گزينه رياست دانشگاه آزاد بحث و بررسي كردند كه با تصويب هيئت امنا مقرر شد تمامي گزينه ها تا 10 دي ماه مورد بررسي كامل قرار گيرند.
اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد روز چهارشنبه 30 آذر با حضور تمامي اعضاي اين هيئت در دفتر هيئت امناي دانشگاه آزاد برگزار شد.
تاكنون هيچ يك از اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد در خصوص مطرح شدن گزينه هاي رياست دانشگاه آزاد در اين جلسه اعلام نظري نكردند اما بنا بر اخبار رسيده در اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد حدود 15 اسم به عنوان گزينه هاي اصلي رياست دانشگاه آزاد مطرح شده و اعضا براساس توصيه هاشمي رفسنجاني مبني بر معرفي گزينه هاي پيشنهادي و بررسي آن گزينه هاي مد نظر خود را معرفي كردند.
در اين جلسه عباس طائب مشاور عالي وزير علوم، فرهاد دانشجو رئيس سابق دانشگاه تربيت مدرس، فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران، غلامحسين الهام عضو هيئت علمي دانشگاه تهران، محمد سليماني وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات، محمد حسن شجاعي فرد مشاور وزير علوم، كريم زارع معاون پارلماني دانشگاه آزاد، حميد ميرزاده عضو هيئت مؤسس دانشگاه آزاد، علي محمد رنجبر عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي شريف، محمدصادق مهدوي قائم مقام رئيس دانشگاه آزاد و فردي با عنوان مهدويان كه تاكنون جزو گزينه هاي رياست دانشگاه آزاد نبوده به عنوان گزينه هاي رياست دانشگاه آزاد مطرح شده اند.
در اين جلسه 3 تا 4 نام ديگر به عنوان گزينه هاي رياست دانشگاه آزاد مطرح شده اند كه نام آشنا نيستند.
در اين جلسه اسامي عباس كريمي عضو هيئت علمي دانشگاه تهران، منصور كبگانيان عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و امير مظاهري معاون فرهنگي دانشگاه آزاد كه پيش از اين جزو گزينه هاي رياست دانشگاه آزاد بودند مطرح نشده اند.
همچنين در اين جلسه كامران دانشجو به عنوان مسئول برگزاري جلسه دوم هيئت امنا انتخاب شد و با امضاي اعضاي هيئت امنا مقرر شد كه تنها دستور جلسه دوم انتخاب رئيس جديد دانشگاه آزاد از ميان گزينه هاي پيشنهادي باشد.
عبدالله جعفرعلي جاسبي رئيس دانشگاه آزاد پس از پايان جلسه در جمع خبرنگاران حضور پيدا كرد اما علي رغم تصويب تاريخ بعدي جلسه هيئت امنا در 21 دي ماه و بررسي گزينه هاي پيشنهادي تا تاريخ 10 دي اعلام كرد كه تاريخ جلسه بعدي هيئت امنا مشخص نشده و هيچ اشاره اي هم به بررسي گزينه هاي رياست دانشگاه آزاد تا 10 دي ماه نكرد.
در همين حال، بهمن يزدي صمدي عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد نيز در گفت وگو با «فارس»، در پاسخ به اين سؤال كه روند جلسه چگونه بود، گفت: روال جلسه خوب و مشكلي وجود نداشت.
يزدي صمدي خاطرنشان كرد: اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد برگزار شد و صحبت هاي مختلفي پيش آمد و در مجموع جلسه خوب بود.
عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد در پاسخ به اين سؤال كه دستور جلسات چه بود، گفت: اصلاً دستور جلسه بيشتر تعيين رئيس هيئت امناي دانشگاه آزاد بود.
يزدي صمدي در پاسخ به اين سؤال كه اين جلسه 4 ساعت طول كشيد و آيا تنها در اين 4 ساعت هاشمي رفسنجاني به عنوان رئيس هيئت امناي دانشگاه آزاد انتخاب شد، گفت: خوب اولين جلسه هيئت امنا بود و بيشتر بحث معارفه را داشتيم البته اين جلسه كمي دير شروع شد چون برخي اعضا دير آمده بودند.
عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد اظهار داشت: در اين جلسه بحث هاي مختلفي درباره اهميت دانشگاه و مسائلي از اين دست مطرح شد كه در نهايت رئيس هيئت امناي دانشگاه آزاد تعيين شد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه هاشمي رفسنجاني براي تصدي پست رياست هيئت امناي دانشگاه آزاد چند رأي اعضا را به خود اختصاص داد، گفت: جزئيات جلسه را از من نپرسيد.

 



پيكر پاك شهيد نيروي انتظامي در كرمان تشييع شد

پيكر شهيد «محمدرضا خواجويي» از شهداي نيروي انتظامي بر روي دوش مردم كرمان تشييع و به خاك سپرده شد.
به گزارش ايسنا پيكر شهيد محمدرضا خواجويي از مصلاي امام علي(ع) كرمان تا چهار راه كاظمي تشييع شد و سپس در گلزار شهداي كرمان آرام گرفت.
اسماعيل نجار استاندار كرمان نيز با حضور در جمع خانواده شهيد محمدرضا خواجويي، شهادت اين افسر وظيفه شناس نيروي انتظامي را به خانواده شهدا تبريك و تسليت گفت.
وي در اين ديدار ضمن اداي احترام به مقام شهيد، از خانواده اين شهيد والامقام دلجويي كرد.
استوار محمدرضا خواجويي از پرسنل يگان تكاوري 145 قرارگاه عمليات رزم پليس استان كرمان روز چهارشنبه هفته گذشته در درگيري مأموران نيروي انتظامي استان كرمان با قاچاقچيان مسلح مواد مخدر در محور بم- كرمان به درجه رفيع شهادت نائل شد.

 



واحدهاي عملياتي شركت پالايش نفت اصفهان در مدار توليد قرار گرفت

اصفهان-خبرنگاركيهان:
بدنبال وقوع حادثه نشت يكي از لوله هاي شبكه آب خنك كننده پالايشگاه اصفهان و از سرويس خارج شدن واحدهاي عملياتي اين پالايشگاه در سه شنبه هفته گذشته، با تلاش كاركنان واحدهاي عملياتي، اين شركت در مدار توليد قرار گرفت.
مديرعامل شركت پالايش نفت اصفهان با اعلام اين مطلب گفت: با وقوع اين حادثه، اقدامات لازم براي راه اندازي ديگر واحدهاي اين شركت صورت پذيرفت و در حال حاضر تمام واحدها در مدار توليد قرار گرفته اند.
لطفعلي چاوشي افزود: خبرهايي كه در برخي رسانه ها مبني بر آتش سوزي و صدمه ديدن يكي از كاركنان پالايشگاه اصفهان منتشر شد به هيچ عنوان صحت ندارد.
وي اضافه كرد: اين اتفاق اگرچه مقداري هواي منطقه خود را آلوده كرد، اما به دليل اينكه بعد از 4 ساعت مهار شد، تاثير خاصي در افزايش آلودگي هواي شهر اصفهان نداشت.

 



جلوگيري مرزبانان عراقي از صدور ميوه و تره بار از مرز مهران

مدير بازارچه مرزي مهران گفت: مرزبانان عراقي از صادر كردن ميوه و تره بار از طريق مرز مهران به آن كشور جلوگيري مي كنند.
طالب جاسمي در گفت وگو با خبرگزاري ايسنا با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اين كه قرارداد واردات ميوه و تره بار از سوي عراق به اتمام رسيده، بنابراين اكنون مسئولان آن كشور بايد براي ادامه واردات ميوه و تره بار از ايران به كشور خود قرارداد را تمديد كنند.
وي با اشاره به اين كه در حال حاضر كار رايزني با مسئولان كشور عراق براي تمديد قرارداد انجام مي شود، اضافه كرد: به محض تمديد قرارداد، كار صادرات ميوه و تره بار از مرز مهران به كشور عراق از سر گرفته مي شود.

 



قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي: فتنه 88 بزرگترين فتنه عليه انقلاب اسلامي بود

تبريز- خبرنگار كيهان:
فتنه 88 بزرگ ترين فتنه در طول تاريخ انقلاب اسلامي بود ولي حماسه 9 دي آن را خنثي كرد.
اصغر آب خضر، قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گفت: به تعبير رهبري «روح امام حسين(ع) در حماسه 9 دي حاضر بود.» روح ولايتمداري در آن حضور داشت و ما اين حماسه را افتخاري براي نظام و رهبري و مردم مي دانيم.
وي كه در جمع مسئولان استان آذربايجان شرقي سخن مي گفت، اظهار داشت: با حضور گسترده مردم و مديريت مدبرانه مقام رهبري، فتنه 88 شكست خورد و امسال 100 همايش ملي براي تبيين ابعاد حماسه 9 دي برگزار مي شود.

 



تجليل از 14 اثر برگزيده در جشنواره ملي قرآن پژوهي و طب در قم

نخستين جشنواره ملي «قرآن پژوهي و طب» با معرفي 14اثر برتر به كار خود پايان داد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه با حضور معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي برگزار شد، از پديدآورندگان آثار برتر اين جشنواره با اهداي لوح و تنديس يادبود قدرداني شد.
آثار برگزيده از ميان 114 اثر منتخب و يك هزار و400 مقاله پژوهشي كه در كنگره هاي قرآن پژوهي و طب در بيش از 40 دانشگاه علوم پزشكي سراسر كشور برگزار شده بود، انتخاب شده است.
در اين مراسم از «بهمن توان» از اراك «حسن كريمي يزدي» از قم، «فرهاد پورفرضي» از اردبيل، «مسعود فردوسي» از اصفهان، «اسلام آقاپور» از كميته راهبردي قرآن پژوهي و طب، «داود فرج زاده» از دانشگاه بقيه الله، «محمد آقاجاني» از كاشان، «محمد رسولي» از هرمزگان، «مسعود نيك فرجام» از اراك و «حمدالله مشتاقي» از شهركرد تجليل شد.
همچنين در اين مراسم از «مرضيه بيگم سياه پوش» از قزوين، «آذر آوازه» از زنجان، «فاطمه سفيدي» از قزوين و «حكيمه حيدري» از سبزوار با اهداي لوح تقدير و جوايزي تجليل به عمل آمد.
بازديد از كتابخانه آيت الله مرعشي نجفي و برگزاري كارگاهها و نشست هاي علمي با موضوعات روش شناسي پژوهشي قرآن كريم، رابطه معنويت و سلامت، بهره برداري از آيات پزشكي از برنامه هاي جنبي اين جشنواره بود.
نخستين جشنواره ملي «قرآن پژوهي و طب» با هدف تقويت و توسعه فضاي معنوي مبتني بر قرآن كريم در دانشگاههاي علوم پزشكي و ارائه آخرين دستاوردهاي علمي و پژوهشي در حوزه قرآن و سلامت در روزهاي اول و دوم دي ماه در دانشگاه علوم پزشكي قم برگزار شد.
تجليل از مقام علمي و بيش از شش دهه تلاش هاي قرآني آيت الله «ناصر مكارم شيرازي» از مراجع تقليد از مهمترين برنامه هاي اين جشنواره قرآني بود كه با حضور «علي لاريجاني» رئيس مجلس شوراي اسلامي و آيت الله «مقتدايي» برگزار شد.

 



پالايشگاه شازند به توليدكنندگان سوخت جت كشور پيوست

سرپرست پالايشگاه امام خميني شازند از آماده شدن، واحد اف چهار طرح توسعه اين پالايشگاه خبر داد.
مجيد رجبي كهريزي در گفت وگو با مهر افزود: تاكنون چهار ميليون و200 هزار ليتر سوخت جت و هواپيما در اين پالايشگاه توليد شده كه با اضافه شدن واحد جديد، توليد به بيش از شش ميليون ليتر افزايش خواهد يافت.
وي با اشاره به اينكه، توليدات اين پالايشگاه براساس استانداردهاي يورو پنج و آخرين استانداردهاي جهاني است، گفت: براي راه اندازي اين واحد، 28 ميليون و 492 هزار يورو سرمايه گذاري شده است.
بنابراين گزارش طرح افزايش ظرفيت و بهبود كيفيت فرآورده هاي نفتي پالايشگاه امام خميني شازند يكي از مهمترين و بزرگترين طرح هاي اجرا شده در شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت است؛ كه در واقع احداث پالايشگاهي جديد در كنار پالايشگاه فعال كنوني است.
گفتني است با اجراي اين طرح پالايشگاه امام خميني شازند تا پايان امسال ظرفيت توليد بنزين خود را به 4/3برابر كل ظرفيت موجود افزايش مي دهد و روزانه 16ميليون ليتر بنزين توليد خواهد كرد.
به گزارش مهر تغيير خوراك پالايشگاه و افزايش ظرفيت پالايشي از روزانه 170 هزار بشكه نفت خام سبك به روزانه 250 هزار بشكه مخلوطي از نفت خام سبك و سنگين براي جلوگيري از واردات بنزين و فرآورده هاي نفتي، افزايش توليد بنزين و محصولات مطابق با استانداردهاي كيفي روز دنيا است.

 



با حضور وزير راه و شهرسازي بهره برداري از 350 واحد مسكن مهر در زرنديه آغاز شد

با حضور وزير راه و شهرسازي و رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي، 350 واحد مسكن مهر ديروز در شهرستان زرنديه واقع در استان مركزي مورد بهره برداري قرارگرفت.
به گزارش خبرنگار ايرنا، اين واحدها درشهرهاي زاويه، پرندك، مامونيه، خشكرود و رازقان بهره برداري و مسكن 60 واحدي فرهنگيان شهر مامونيه به صورت نمادين با حضور «علي نيكزاد» وزير راه و شهرسازي افتتاح شد.
اين واحدها به صورت تعاوني و خود مالكان احداث شده كه در مسكن 60 واحدي مهر فرهنگيان اين واحدها هر يك با 200 ميليون ريال تسهيلات و 110 ميليون ريال آورده متقاضيان و در مسكن هاي خود مالكان با 200 ميليون ريال تسهيلات و آورده هاي متفاوت احداث شده است.
هم اكنون 940 واحد مسكن مهر در شهرستان زرنديه به بانك هاي عامل معرفي و مراحل عقد قرارداد نيز اجرا شده است.

 



وزير اطلاعات: حضور حداكثري مردم در 9 دي دشمنان را ناكار كرد

وزير اطلاعات گفت: برتري اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران، موجب شگفتي جهانيان و دشمنان اسلام شده است.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين «حيدر مصلحي» عصر جمعه در آيين اربعين شهداي اقتدار و دهمين يادواره 75 شهيد دوران دفاع مقدس و پنج شهيد گمنام در مشكين دشت كرج گفت: امروز در جنگ اطلاعاتي ايران از يك برتري و امتياز نسبت به قدرت هاي بزرگ جهاني برخوردار است و اين امر استكبار را متحير كرده است.
وي افزود: دشمن براي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي برنامه ريزي سنگيني كرده كه هوشياري بيش از پيش ملت مسلمان ايران براي مقابله با آن ضروري است.
وزير اطلاعات اظهار داشت: دشمنان با استفاده از شبكه هاي مجازي، فضاهاي الكترونيكي و ماهواره اي به دنبال اهداف شوم در ايران اسلامي هستند كه به حول قوه الهي، دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي كشور با انسجام، هماهنگي و اشراف كامل به توطئه ها، مانع هرگونه زياده خواهي دشمنان خواهند شد.
مصلحي گفت: هجمه تبليغاتي دشمنان خيلي سنگين است و هوشياري و بصيرت مردم بهترين پاسخ به آنهاست.
وزير اطلاعات افزود: همان طور كه مردم در 9 دي ماه سال 88 با حضور حداكثري خود در صحنه دشمنان را در رسيدن به اهداف شوم خود ناكام گذاشتند، در انتخابات مجلس نهم نيز با حضور پرشور و گسترده بار ديگر بصيرت و آگاهي خود را به نمايش مي گذارند.
حجت الاسلام والمسلمين مصلحي گفت: حضور گسترده مردم در صحنه هاي انقلاب و نظام اسلامي به ويژه انتخابات از خواسته هاي هميشگي شهدا بوده است.
وي تأكيد كرد: مردم در انتخابات مجلس نهم بايد مراقب شعارهاي فريبنده برخي افراد و دسيسه هاي دشمنان اسلام باشند.
در اين آيين كه خانواده هاي معظم شهدا و قشرهاي مختلف مردم حضور داشتند، ياد و خاطره شهداي اقتدار و هشت سال دفاع مقدس گرامي داشته شد.

 



مديرعامل شركت ملي حفاري خبر داد
بومي سازي17 هزار قطعه حفاري وارداتي

مديرعامل شركت ملي حفاري ايران گفت: در حال حاضر قريب به 17 هزار قطعه حفاري كه پيش از اين از خارج وارد مي شد بومي سازي شده و 70 قطعه از دستگاه حفاري نيز در داخل ساخته مي شود.
حيدر بهمني در سالروز تاسيس شركت ملي حفاري ايران به فرمان حضرت امام خميني در جمع خبرنگاران، اين شركت را زاييده انقلاب دانست و اظهار داشت: پيش از انقلاب 1200 حلقه چاه در كشور حفاري شده بود كه پس از پيروزي انقلاب اين تعداد به 3330 حلقه رسيد كه از اين تعداد 260 حلقه آن در درياست.
وي تاكيد كرد: حفاري هر حلقه چاه در دريا به اندازه حفر 5 حلقه چاه در خشكي زمان، هزينه و انرژي نياز دارد.
بهمني در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر قريب به 17 هزار قطعه حفاري كه پيش از اين از خارج وارد مي شد بومي سازي شده و 70 قطعه از دستگاه حفاري نيز در داخل ساخته مي شود، افزود: با اقتدار اعلام مي كنيم كه اين مهم تنها محصول فكر و همت جهادي مهندسين و نيروهاي جهادگر ماست كه تصميم سازي كردند و ما نيز اين تصميم را محقق كرديم.
وي در ادامه از پيوستن 7 دستگاه حفار مشتمل بر 5 دستگاه در حوزه خشكي و 2 دستگاه در حوزه دريايي به سيستم حفاري كشور تا پايان سال 91 خبر داد و در خصوص برگزاري نهمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري نيز اظهار داشت: تاكنون قريب به 117 شركت جهت حضور در نمايشگاه ثبت نام كرده اند كه به علت محدوديت مكاني برخي از آنها فرصت شركت در نمايشگاه را از دست دادند.

 



قائم مقام بنياد ملي نخبگان: رشد علم و فن آوري در ايران چشمگير و شتابناك است

قائم مقام بنياد ملي نخبگان گفت: با تداوم روند فعلي به مقام اول منطقه در توسعه علمي خواهيم رسيد.
دكتر سعيد سهراب پور در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: در سال 2010 ميلادي ايران
28/1 درصد از كل مقالات علمي جهان كه در مجلات معتبر به چاپ رسيده را دارا بوده است.
وي افزود: در هنر هفت درصد، در علوم اجتماعي سه دهم درصد و در علوم پايه 28/1 درصد از مقالات متعلق به ايران بوده است.
سهراب پور افزود: رشد توليدعلم در ايران حدود 11 برابر دنياست و اين نشان مي دهد كه ما با شتاب قابل توجهي تا پايان برنامه پنجم قله هاي علم در منطقه را تسخير خواهيم كرد.
قائم مقام بنياد ملي نخبگان با مقايسه رشد علمي ايران بين سال هاي 2008 تا 2010 گفت: در حال 2008 رشد علمي ايران 48 درصد، رشد علمي تركيه 27 درصد و رشد علمي كل جهان 13 درصد بوده، در حاليكه در سال 2009 رشد علمي ايران 25 درصد، رشد علمي تركيه سه درصد و رشد علمي جهان يك درصد بوده است و اين آمار براي سال 2010، رشد علمي ايران هشت درصد، رشد علمي تركيه صفر بوده و دنيا در اين سال رشد منفي داشته و به منفي سه رسيده است.
وي ادامه داد: علاوه بر توليد علم كشورمان در فن آوري هم رشد خوبي داشته است و به رغم وجود تحريم ها در اين زمينه رشد داشته ايم، تحريم ها باعث شده است كه ما در برخي از رشته هاي علمي از جمله هوافضا، پزشكي و فن آوري هاي نوين رشد شتابناك داشته باشيم.

 



اخبار ادبي و هنري

جشنواره بين المللي كاريكاتور «سقوط وال استريت» برگزار مي شود
همزمان با گذشت سه ماه از جنبش اعتراض به نظام سرمايه داري آمريكا موسوم به تسخير وال استريت، خبرگزاري فارس در راستاي هم صدايي با مردم آمريكا و همه انسان هاي قرباني فقر، فساد و تبعيض، جشنواره بين المللي كاريكاتور «سقوط وال استريت» را برگزار مي كند.
دبير هنري اين جشنواره مازيار بيژني و دبير اجرايي آن محمد عزيزي است.
همچنين هيئت داوران بخش داخلي جشنواره كاريكاتور سقوط وال استريت مازيار بيژني، عليرضا ذاكري، محمدحسين نيرومند و جواد عليزاده هستند و در بخش خارجي جوليان بناپاي (روماني)، موسي گوموس (تركيه)، مارسين بووندانويچ (لهستان) كار داوري را بر عهده دارند.
آخرين مهلت ارسال آثار، 20 دي و اعلام نتايج مسابقه، پايان دي است.
ممانعت از حضور هنرمند فلسطيني در سوئيس آرت
در پي اقدام شركت «لاكاست» كه مانع از حضور هنرمند فلسطيني در مسابقه «سوئيس آرت» شده بود، هنرمندان اروپايي از اين هنرمند آواره فلسطيني حمايت كردند.
به گزارش فارس به نقل از العربيه، شركت تبليغاتي «لاكاست» فرانسوي كه حامي اصلي برگزاري مسابقات بين المللي هنري «سوئيس آرت» بود، اقدام به اخراج يك هنرمند فلسطيني از اين مسابقات كرد. بنابراين گزارش به گفته «لاريسا صنصور» اين شركت اجازه نداده است تا آثار وي كه عكاس و هنرمند آواره فلسطيني است براي ارائه به كميته داوران به نمايش درآيد چرا كه به عقيده اين شركت مد و لباس آثار اين هنرمند فلسطيني به شدت مويد مسئله فلسطين است. موزه عكاسي سوئيس و همچنين تعدادي از هنرمندان و فعالان حقوقي انگليسي در پي اين اقدام شركت فرانسوي روز قبل تظاهراتي را در مقابل مركز «لاكاست» لندن برگزار كرده و از اين هنرمند فلسطيني حمايت كردند.
سريال زندگي شهيد تهراني مقدم توليد مي شود
سريال زندگي شهيد حسن تهراني مقدم، جهت پخش در سيما توليد خواهد شد. به گزارش فارس، ساخت اين مجموعه تلويزيوني در شبكه سه سيما به تصويب رسيده و قرار است در 26 قسمت ساخته شود.
بنابراين گزارش، در ساخت اين مجموعه كه هنوز نامي براي آن انتخاب نشده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و شهرداري تهران مشاركت دارند. در حال حاضر گروه سازنده اين مجموعه در حال برگزاري جلساتي با حضور هم رزمان اين شهيد و جمع آوري خاطرات آنها هستند و به محض عبور از اين مرحله، كار نگارش توسط بهروز افخمي آغاز خواهد شد. اين سريال در شركت افسانه نگاران تصوير و به سرپرستي بهروز افخمي، سيدمجيد ميرميران، عليرضا افخمي و داود هاشمي ساخته خواهد شد. گروه سازنده اين مجموعه تلويزيوني در تلاش هستند تا سريال در سالگرد شهداي غدير آماده پخش از شبكه سه سيما شود.
مجموعه قهرمانان انقلاب به چاپ چهارم رسيد
يازده عنوان از مجموعه قهرمانان انقلاب براي چهارمين بار منتشر شد.
اين مجموعه به روايت داستاني زندگي شخصيت هاي انقلابي و تأثيرگذار در پيروزي انقلاب اسلامي مي پردازد. روايت داستاني از زندگي شهيد محمدعلي رجايي با عنوان «ستاره من» نوشته زهره يزدان پناه، «گلستان در آتش» با موضوع روايت زندگي شهيد محمدجواد باهنر مي پردازد، «تك درختي در كوير» روايت داستان زندگي آيت الله سيدمحمود طالقاني و روايت داستان زندگي شهيد آيت الله سيداسدالله مدني در «گزارش سفر» هر دو نوشته زهرا حيدري كتاب هاي تجديد چاپ شده هستند.
مراسم تجليل از شاعران بصيرت آفرين برگزار مي شود
در آستانه سالگرد حماسه تاريخي نهم دي مراسم تجليل از شاعران بصيرت آفرين به همراه رونمايي از نرم افزار معرفي شهيد بصيرت «مهدي رجب بيگي» برگزار مي شود.
به گزارش توانا، امير جعفري فرمانده مركز مقاومت بسيج شهرداري تهران اظهار داشت: مراسم تجليل از شاعران بصيرت آفرين دوشنبه پنجم دي سال جاري در تالار همايش هاي بين المللي برج ميلاد تهران برگزار مي شود.
وي بيان داشت: در اين مراسم از شاعراني كه در جريان فتنه 88 با اشعار خود تلاش كردند فضاي غبارآلود جامعه را شفاف كنند و با آثار خود سعي در بصيرت آفريني در ميان اقشار مردم داشتند با حضور شهردار تهران و برخي مسئولان بلندپايه تقدير خواهد شد.
علي اكبر لرني هنرمند خيالي نگار درگذشت
علي اكبر لرني، از آخرين بازماندگان نقاشي قهوه خانه (خيالي نگاري) روز گذشته درگذشت.اين هنرمند 65 سال سن داشت و در اثر سرطان روده از دنيا رفت.لرني كه يكي از معدود هنرمندان بازمانده از نسل نقاشان خيالي نگار بود، به كشيدن پرده هاي درويشي شهرت داشت و در طول حياتش بيش از 200 پرده درويشي به تصوير كشيد.
مراسم تشييع پيكر اين هنرمند امروز از مقابل منزل وي واقع در كرج به سوي بهشت زهرا(س) برگزار مي شود. محمود شالويي مديركل هنرهاي تجسمي در پيامي درگذشت علي اكبر لرني را تسليت گفت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14