(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 دی 1390- شماره 20108

حديث دشت عشق
انتخابات فدراسيون وارد فاز ديگري شد
دود اين اختلافات به چشم «فوتبال» مي رود
اخبار كوتاه از فوتبال
از رفتن يزداني خرم متاسفم؛ او به كشتي آبرو داد
برزگر: اين تغييرات اثرات مخربي دارد
در پايان رقابت هاي انتخابي 17 تكواندوكار به اردوي تيم ملي راه پيدا كردند
تمام درخواست هاي مربيان را برآورده مي كنم
خطيب: اگر بمانم مسئوليت نتايج كشتي در المپيك لندن را به عهده مي گيرم
ورود جريان انحرافي به كشتي
خواندني از ورزش ايران
نام كاروان المپيك ايران مشخص شد
كاروان قدر با شعار قدرت ، دوستي و رمضان در لندن 2012



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «ماشاءالله باقري»
آرامش در آغوش گرم شلمچه

تولدش در سال 1345 در روستاي «نصر آباد كوير» از توابع شهرستان گل و گلاب، كاشان و در ميان خانواده اي مذهبي و متدين بود. تحصيلاتش را تا دوران راهنمايي ادامه داد و آنگاه حجره نشين مدرسه علميه «امام خميني»(ره) كاشان شد تا جانش را از معارف اهل بيت(ع) سيراب كند و به تبليغ دين خدا بپردازد. چندي نگذشت كه عازم حوزه قم و ديار پاك كريمه اهل بيت(س) گرديد. با آغاز دفاع مقدس با كوله باري از صداقت و عشق قدم در جبهه هاي نور نهاد و در عمليات مختلفي همچون والفجر دو، كربلاي چهار و والفجر هشت شركت كرد. در عمليات والفجر دو از ناحيه پا مجروح شد. پس از بهبود بار ديگر به جبهه رفت و سرانجام درهاي ملكوتي آسمان در سرزمين شلمچه به سوي او گشوده شد. پيكر غرقه به خونش در ميان صدها چشم اشكبار تشييع و در گلزار شهداي «نصرآباد» به دامن خاك سپرده شد. طلبه بسيجي شهيد «ماشاءالله باقري»، سال 1345 در نصرآباد آران متولد شد و در 11/11/1365 در كربلاي شلمچه به شهادت رسيد.

 



انتخابات فدراسيون وارد فاز ديگري شد
دود اين اختلافات به چشم «فوتبال» مي رود

سرويس ورزشي-
در شرايطي كه رئيس فدراسيون فوتبال اميدوار است انتخابات اين فدراسيون پس از اصلاح اساسنامه انجام شود مخالفان اين طرح از جمله رئيس سازمان ليگ در تلاشند با برگزاري هر چه سريع تر انتخابات رئيس فعلي را در رسيدن به هدفش ناكام بگذارند.
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال كه توانست در مجمع عمومي فدراسيون فوتبال حرف خود را براي ايجاد تغييرات در اساسنامه اين فدراسيون به كرسي بنشاند مي گويد: از ابتداي هفته آينده و طبق روال قانوني و مصوبه مجمع فدراسيون، توسط دبيركل، اقدامات در جهت برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال انجام مي شود.
وي افزود: كانديدا شدن تمام افراد واجد شرايط مطابق اساسنامه بلامانع بوده و افراد مي توانند نام نويسي و فعاليت خود را آغاز كنند و البته اظهارنظر افراد مختلف با رعايت مقررات و قوانين جاري كشور و مسائل اخلاقي و عرفي جامهع بلامانع است و هيچ كس حق دخالت در انتخابات را ندارد و بالاترين ارگان تصميم گيري در اين زمينه مجمع فوتبال است كه بالاترين مقام و مرجع تصميم گيري براي مديريت فوتبال بوده و قطعا اعضاي مجمع از تمام صاحب نظران، براي فوتبال دلسوزتر هستند.
كفاشيان در پايان افزود: معتقدم اصلاح اساسنامه اتفاق بسيار خوبي براي فوتبال ايران است و قطعا مديريت آتي فوتبال كشور در انجام وظايف مديريتي خود مي تواند به بهترين نحو فعاليت هاي خود را به انجام برساند و هرگونه تغيير ديگري كه به نفع فوتبال كشور باشد در مجمع بعدي انجام خواهد شد كه در واقع همان تغييراتي است كه فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا نيز آن را انجام مي دهند. بر اين اساس يكي از مهمترين تغييراتي كه در اساسنامه صورت خواهد گرفت، دادن اختيار به رئيس فدراسيون براي انتخاب نوابش خواهد بود كه مورد تصويب قرار گرفت.
اما رئيس سازمان ليگ برتر در آخرين اظهارنظرش اعلام كرد اگر تاييديه رسمي فيفا در خصوص ايجاد تغييرات اساسنامه تا روز برگزاري انتخابات به ايران نرسد، انتخابات بايد براساس اساسنامه فعلي فدراسيون فوتبال برگزار شود. عزيزالله محمدي، رئيس سازمان ليگ برتر كه همچنان معتقد است در راي گيري مجمع عمومي فدراسيون فوتبال در خصوص تغييرات اساسنامه تخلف شده، در اين مورد اظهارات جديدي داشت.
وي تاكيد كرد در صورتي كه تا زمان برگزاري انتخابات فدراسيون فوتبال تاييديه فدراسيون جهاني فوتبال در مورد راي مجمع عمومي فدراسيون در مورد ايجاد تغييرات در اساسنامه به ايران نرسد، انتخابات فدراسيون كه قرار است اسفندماه انجام شود، با همان روش قبلي بايد برگزار شود.
نايب رئيس دوم فدراسيون فوتبال و رئيس سازمان ليگ همچنين اظهار داشت: اكثريت اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال به برگزاري انتخابات در روز چهارم اسفندماه تاكيد دارند و اميدواريم انتخابات در اين زمان برگزار شود. در مجمع عمومي فدراسيون فوتبال كه روز چهارم دي ماه برگزار شد، براي ايجاد تغييرات در اساسنامه فدراسيون فوتبال راي گيري شد كه انجام تغييرات با 43 راي موافق به تصويب رسيد. از مجموع 61 راي ماخوذه 43 راي موافق، 17 راي مخالف و يك راي سفيد در صندوق انداخته شد.
اين طور كه به نظر مي رسد با نزديك شدن به انتخابات، اختلاف نظر و دودستگي ميان مديران ارشد فدراسيون فوتبال هر روز علني تر و بيشتر مي شود و در اين بين آن كه بيشتر از همه ضرر مي بيند فوتبال است و هواداران خونگرمش.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كامراني فر، رفعتي و فروغي تست مي شوند
كميته داوران فدراسيون فوتبال از حسن كامراني فر، داوود رفعتي و رسول فروغي تست آمادگي جسماني مي گيرد. چندي پيش حسن كامراني فر، داوود رفعتي و رسول فروغي نتوانستند در كلاس تست آمادگي جسماني كميته داوران AFC حضور پيدا كنند و به همين دليل AFC آن ها را به طور موقت از فعاليت محروم كرد. برهمين اساس كميته داوران AFC به حسين عسگري اختيار داد تا در دوره كلاس توجيهي كه قبل از شروع نيم فصل دوم از تاريخ 11 تا 14 دي ماه برگزار مي شود، از اين داوران تست آمادگي جسماني گرفته شود تا در صورت قبول شدن آن ها در اين تست AFC محروميت اين داوران را لغو كند. همچنين كميته داوران AFC از تبليغات پشت پيراهن داوران ايراني ايراد گرفته بود كه قرار شد از اين پس تبليغات فقط روي بازوي راست پيراهن داوران و به اندازه 200 سانتيمتر مربع انجام گيرد.
پرونده پولادي، شكوري و خلعتبري در پيروزي باز است
قائم مقام باشگاه پيروزي در خصوص آخرين شرايط جذب بازيكنان اين تيم گفت: با توجه به صحبت ها و جلسات مكرري كه با دنيزلي داشتيم همچنان پرونده مهرداد پولادي، هادي شكوري و محمدرضا خلعتبري براي حضور در پيروزي باز است و در حال پيگيري موضوع هستيم. دنيزلي اعلام كرد به جز اين نفرات نياز به جذب بازيكن نداريم و همين بازيكنان كافي هستند.
مولايي به صبا پيوست
علي مولايي بازيكن تيم فوتبال مس سرچشمه با امضاي قراردادي تا پايان فصل به صباي قم پيوست. صبا پيش از اين مجيد حيدري مدافع فجر سپاسي را هم جذب كرده بود. مولايي دومين بازيكن ليگ برتري است كه در نيم فصل به صبا مي آيد.
جهانبازي داور ديدار استقلال- شهرداري ياسوج
اسامي داوران ديدارهاي نيمه نهايي جام حذفي فوتبال ديروز اعلام شد.
طبق برنامه اعلام شده در بازي استقلال تهران و شهرداري ياسوج يدالله جهانبازي به عنوان داور وسط سوت مي زند و در بازي ديگر جام حذفي كه بين دو تيم شاهين و مس كرمان برگزار مي شود، محمود رفيعي داور وسط خواهد بود. اين دو ديدار روز نهم دي برگزار خواهد شد.
سومين بازيكن جديد در تراكتورسازي
مهاجم پيشين تيم فوتبال سپاهان اصفهان با عقد قراردادي به عضويت تيم تراكتورسازي تبريز درآمد تا باز هم براي مربي پيشين خود امير قلعه نويي بازي كند.تراكتورسازان كه تا به اينجاي فصل نقل و انتقالات نيم فصل بازيكناني چون عقيل اعتمادي و قاسم حدادي فر را به خدمت گرفته اند، براي تقويت خط حمله خود با فرزاد حاتمي نيز قرارداد امضا كردند. اين بازيكن 26 ساله از روز گذشته به اردوي تيم فوتبال تراكتورسازي در تركيه پيوست.
قرارداد وليد علي با استقلال فسخ شد
وليد علي هافيك كويتي استقلال كه در اوايل فصل تمرينات اين تيم را ترك كرد و ديگر بازنگشت، قرارداد خود را با اين باشگاه فسخ كرد.ظهر ديروز جلسه اي در باشگاه استقلال ميان قائم مقام باشگاه استقلال و يكي از نمايندگان باشگاه الكويت برگزار و در نهايت مقرر شد اين باشگاه در ازاي مبلغي قرارداد وليد علي را با استقلال فسخ و او را در اختيار باشگاه الكويت قرار دهد.
بركناري روشن و رجبي از آكادمي استقلال
دبير هيئت رسيدگي به تخلفات فوتبال ايران از انتخاب اعضاي جديد براي آكادمي باشگاه استقلال خبر داد. عليپور در مورد سرانجام پرونده جنجالي آكادمي باشگاه استقلال اظهار داشت: پرونده آكادمي در هيئت رسيدگي به تخلفات بازخواني و در آنجا مشخص شد كه مدارك موجود محكمه پسند نيست اما هيئت رسيدگي به تخلفات تصميم گرفت اعضاي جديدي براي آكادمي باشگاه استقلال معرفي كند. اين اعضا عبارت بودند از نماينده اوليا، نماينده هيئت مديره و سه نفر از پيشكسوتان باشگاه استقلال. همچنين مقرر شد رضا رجبي و حسن روشن كه طرفين اين پرونده بودند ديگر در آكادمي باشگاه استقلال حضور نداشته باشد.
قهرماني پيكان و آلومينيوم در پايان نيم فصل اول
نيم فصل نخست ليگ دسته اول فوتبال با قهرماني پيكان و آلومينيوم به پايان رسيد.در ادامه رقابت هاي هفته سيزدهم و پاياني نيم فصل ليگ دسته اول فوتبال از ساعت 14 ديروز 13 ديدار به صورت همزمان آغاز شد.در مهمترين ديدارهاماشين سازي تبريز كه پيش از اين بازي صدرنشين گروه دوم محسوب مي شد، در زمين خود برابر تربيت يزد كه آخرين حضور برگي زر در اين تيم بود با حساب 2 بر يك شكست خورد و صدر جدول گروه دوم را از دست داد.در اين گروه آلومينيوم هرمزگان با تساوي يك بر يك برابر نفت مسجد سليمان به صدر رسيد و قهرمان نيم فصل شد.در ديدار مهمي كه در پيكان شهر برگزار شد شاگردان فرهاد كاظمي و محمدحسين ضيايي در پيكان و گسترش فولاد تبريز رو در روي يكديگر قرار گرفتند كه اين بازي با تساوي يك بر يك خاتمه يافت.پيكاني ها با وجود اين تساوي باز هم در صدر جدول گروه نخست باقي ماندند و قهرماني نيم فصل را از آن خود كردند.

 



از رفتن يزداني خرم متاسفم؛ او به كشتي آبرو داد
برزگر: اين تغييرات اثرات مخربي دارد

سرمربي سابق تيم ملي كشتي آزاد ايران گفت: در چندين المپيك به عنوان مربي و كشتي گير حضور داشته ام و مي دانم كه تغييرات در آستانه چنين رقابت هاي مهمي چه اثرات مخربي مي تواند داشته باشد.
منصور برزگر، سرمربي سابق تيم ملي كشتي آزاد ايران با اشاره به شرايط نامناسب كشتي در فاصله حدود 7 ماه مانده به آغاز المپيك گفت : يزداني خرم موفق بود و متأسفم كه از فدراسيون كشتي كنار گذاشته شد. غير از اين وي به فدراسيون كشتي آبرو داد، اينكه با من چه كار كرد مهم نيست.فدراسيون هاي قبل از او همواره از بي پولي ناله مي كردند و دست نيازشان به سوي ديگران دراز بود و مربيان هم حقوق درستي نداشتند. يزداني خرم در اين مدت به كشتي آبرو داد و كشتي ديگر نيازمند دست درازي پيش غريبه ها نبود.
وي افزود:زمان نتيجه گيري مدير يك فدراسيون المپيك است و حالا كه يزداني خرم به زمان نتيجه گيري اش نزديك مي شد او را كنار گذاشتند. تغييرات در اين زمان به هيچ وجه درست نبود.به هيچ وجه از اينكه در آستانه المپيك با فدراسيون كشتي چنين رفتاري شد خوشحال نيستم، متأسفم كه اين كار انجام شد. در 4 المپيك سرمربي تيم ملي بودم و در 2 المپيك هم كشتي گرفتم و مي دانم كه اين اتفاقات در آستانه المپيك چه اثرات مخربي مي تواند داشته باشد.
برزگر با اشاره به اينكه يزداني خرم معدل و نمره قبولي گرفت گفت،آيا كسي كه به جاي وي آمده است مسئوليت اين نتايج را قبول مي كند؟ بايد 4 سال ديگر هم منتظر بمانيم و منتظر ناكامي بزرگ تري باشيم؟
وي در پايان گفت:بهتر است انتخابات فدراسيون بعد از المپيك برگزار شود، از طرفي اگر قرار است انتخابات برگزار شود به صورت كاملاً آزاد باشد تا انتخابات لوث نشود و اگر هم وزارتخانه دوست دارد فرد مورد نظرش را در رياست فدراسيون قرار دهد، بهتر است انتصاب را انجام دهد؛ در غير اين صورت بهتر است پايش را كنار بكشد و از فرد انتخاب شده هم حمايت كند.

 



در پايان رقابت هاي انتخابي 17 تكواندوكار به اردوي تيم ملي راه پيدا كردند

رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندوي كشورمان روز دوشنبه با راهيابي 17 تكواندوكار به اردوي اين تيم به پايان رسيد.
مرحله سوم رقابت هاي تكواندوي انتخابي تيم ملي روز گذشته با حضور 81 تكواندوكار در سالن خانه تكواندو برگزار شد كه در نهايت 17 تكواندوكار به اردوي اين تيم راه پيدا كردند.
حسين بيات علي شاكري، ياسين اكبر نتاج، احسان نقيب زاده، رضا نادريان، داوود عبدالرضايي، فرزاد ذوالقدري، عباس شيخي، بهزاد ايلخاني، آرش مژده، احمد محمدي، جلال خدامي، سجاد مرداني، حسين تاجيك و محمدعلي مؤمني با شكست رقباي خود موفق به كسب مجوز حضور در اردوي تيم ملي شدند.
اردوي تيم ملي از روز 17 دي ماه در سالن خانه تكواندو و زير نظر بيژن مغانلو و مهدي بي باك آغاز خواهد شد. تيم ملي تكواندو هفته دوم ارديبهشت ماه در مسابقات قهرماني آسيا بايد از عنوان قهرماني دو دوره گذشته خود دفاع كند.
خبر ديگر از تكواندو اينكه سرانجام پس از بررسي هاي دو هفته اي مسئولان اين فدراسيون و رايزني با چند مربي، بيژن مقانلو به عنوان سرمربي و مهدي بي باك به عنوان مربي، هدايت تيم ملي تكواندو ايران اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا در ويتنام را برعهده گرفتند.
هنوز تصميم نهايي در مورد اين كه تيم اميد به مسابقات ويتنام اعزام شود يا تيم ملي بزرگسالان گرفته نشده است. آنچه مسلم است اين است كه بيژن مقانلو كه پيش از اين سابقه سرمربيگري تيم اميد و مربيگري تيم ملي بزرگسالان را هم در كارنامه دارد، هدايت تيم ملي اعزامي به ويتنام را برعهده خواهد داشت.

 



تمام درخواست هاي مربيان را برآورده مي كنم
خطيب: اگر بمانم مسئوليت نتايج كشتي در المپيك لندن را به عهده مي گيرم

اگر فضايي فراهم شود كه تا المپيك در فدراسيون بمانم قطعاً مسئوليت نتايج كشتي در المپيك لندن را برعهده مي گيرم.
حجت الله خطيب سرپرست فدراسيون كشتي صبح ديروز در نشستي با اصحاب رسانه درباره حضورش در اين فدراسيون و عملكرد يك ماهه اش توضيحاتي را ارائه كرد كه چكيده اي از آن در ذيل مي آيد:
¤ مسئوليت سنگيني در كشتي داريم. از مسائل حاشيه اي بايد پرهيز كرد و منافع ملي را بايد در نظر بگيريم چون در اين شرايط نيازمند انسجام و همدلي هستيم و بايد نگاه ملي داشته باشيم. بايد مراقب باشيم اين حواشي به هدف ما لطمه نزند. كار بزرگي به دوش تك تك ما است و نياز به فكر و تصميم گيري هاي بزرگ داريم و بايد براي رسيدن به اهداف بزرگ بيانديشيم. چرا ما در كنفدراسيون آسيا و فيلا نمايندگان قدرتمند نداريم. بايد قدرت مان را در مجامع بين المللي افزايش دهيم و فعال تر ظاهر شويم. و نقش بيشتري در مديريت كشتي آسيا و جهان داشته باشيم.
¤ وزارت ورزش برنامه هاي خودش را دارد و از طرفي بازرسي كل كشور به علت بازنشسته بودن مانع از ادامه حضور يزداني خرم در فدراسيون مي شد. حتي من خواهش كردم شرايطي قائل شوند كه بازنشسته ها و كساني كه قصد خدمت در ورزش را دارند، به كارشان ادامه دهند. وزارتخانه در اين موضوع نگران بود اما در هر صورت تصميمي بود كه گرفته شد.
¤ بدون كوچكترين مشكلي تمام درخواست هاي مربيان تيم ملي را برآورده مي كنم تا به هدفمان برسيم و در خدمت برنامه هاي آنها هستم.
¤ زمان برگزاري انتخابات فدراسيون كشتي به عهده وزارت ورزش است. تمام حواس فدراسيون گرفتن سهميه هاي باقيمانده است و اين اطمينان را مي دهم كه وقفه اي در مسير رسيدن به اهداف فدراسيون كشتي پيش نخواهد آمد.
¤ مدت رياست چند هيئت ما به پايان رسيده بود و با درخواست رؤساي ادارات كل تصميم به انتصاب سرپرست براي آنها كرديم اما در هيئت كردستان با پيشنهاد استاندار با وجود باقي ماندن مدت رياست آيت پناه تصميم به تغيير گرفت. اينكه اين تغييرات در جهت حضور من در انتخابات است، درست نيست و بلكه به دنبال پيشرفت كشتي هستم. تغييرات طبيعي است و كسي براي اين كار سفارشي نكرده است. همچنين چند استان ديگر ما نيز دوران رياست شان به پايان رسيده است و در يكي دو استان هم مديران كل با رؤساي هيئت ها مشكل دارند كه احتمال تغييرات در اين استان ها وجود دارد.
¤ با درخواست مربيان تيم ملي تصميم گرفتيم كه سرپرستان جداگانه اي براي تيم هاي ملي در نظر بگيريم تا كارها با دقت و سرعت بيشتري انجام گيرد نمي گويم كه نفرات قبلي توانايي اين كار را نداشتند اما شايد وقت كافي را نمي گذاشتند و با تعيين سرپرستان جديد اين موضوع را تخصصي تر كرده ايم.
¤ اگر فضايي فراهم شود كه تا المپيك در فدراسيون بمانم قطعاً اين مسئوليت را قبول مي كنم همه ما در قبال اين مسئله مسئول هستيم.

 



ورود جريان انحرافي به كشتي

نشست خبري صبح ديروز فدراسيون كشتي حواشي جالبي داشت كه از آن جمله مي توان به مطرح شدن پرداخت حق جلسه به خبرنگاران تا ورود جريان انحرافي به كشتي اشاره كرد.
به گزارش خبر گزاري فارس در اين نشست يكي از خبرنگاران خطاب به ربطي، دبير فدراسيون كشتي درباره اينكه وي در مصاحبه اي اعلام كرده بود كه خبرنگاران براي حضور در جلسات رسانه اي فدراسيون كشتي حق جلسه دريافت مي كنند؛ توضيح خواست و اعلام كرد كه اسامي اين خبرنگاران را روي درب فدراسيون كشتي نصب كنند تا همه بدانند اين افراد چه كساني بودند.
همچنين در پايان اين نشست يكي از خبرنگاران از خطيب سؤال كرد كه يزداني خرم، رئيس قبلي فدراسيون كشتي، در مصاحبه هايش عنوان كرده جريان انحرافي وي را بركنار كرده و مي خواهد شخص مورد نظرش را به فدراسيون كشتي بياورد و آيا وي با اين جريان نسبتي دارد يا خير؛ كه خطيب پاسخ صريح و شفافي نداد و از ارائه پاسخ خودداري كرد. وي به اصرار خبرنگاران براي پاسخ به اين سؤال توجهي نكرد و بعد از اداي پاره اي از توضيحات بي ربط با صحبت هاي مدير روابط عمومي فدراسيون و ختم صلوات، نشست خاتمه يافت.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ با نظر رئيس فدراسيون وزنه برداري و سرمربي تيم ملي، سهراب مرادي به جمع اردونشينان وزنه برداري كشور اضافه شد. مرادي ديروز ضمن استماع ديدگاه ها و خواسته هاي انضباطي رئيس فدراسيون و سرمربي تيم ملي، متعهد شد با دوري جستن از مسائل حاشيه اي و با انگيزه اي بالا و اين هدف كه فقط به كسب موفقيت در رقابتهاي المپيك 2012 لندن فكر كند، در خدمت وزنه برداري كشور باشد.
¤ حقوق «جيرو لامو» سرمربي ايتاليايي سابق تيم ملي جودو كاهش يافت. جيرو به عنوان سرمربي تيم ملي ماهيانه مبلغ 6500 يورو دريافت مي كرد كه طبق تصميم فدراسيون جودو و با تغيير شرح وظايف، اين مربي از اين پس ماهيانه سه هزار تا سه هزار و پانصد يورو دريافت خواهد كرد . جيرو سرمربي ايتاليايي سابق تيم ملي كه حدود 10 ماه است در جودو ايران فعاليت مي كند دو هفته پيش ،بعد از بازگشت از مسابقات جايزه بزرگ چين كه با نتايج ضعيفي همراه بود از سرمربي به مربي تيم تنزل درجه يافت.
¤ تيم ملي قايقراني ايران براي برپايي اردوي يك ماهه، دهه سوم بهمن راهي چين خواهد شد.تيم ملي قايقراني ايران در 2 بخش زنان و مردان ارديبهشت ماه سال جاري مسابقات انتخابي قاره اي المپيك لندن در كره جنوبي را پيش رو دارد. پيش بيني مي شود كه در مجموع 12 قايقران راهي اين اردو شوند.

 



نام كاروان المپيك ايران مشخص شد
كاروان قدر با شعار قدرت ، دوستي و رمضان در لندن 2012

اعضاي هيئت اجرايي كميته ملي المپيك در يكصد و شانزدهمين نشست خود درخصوص تعيين نام كاروان ورزشي ايران بحث و بررسي و تصميم گيري كردند.
در اين نشست از بين نام هاي پيشنهادي كه از سوي مسئولين فدراسيون ها و برخي علاقه مندان ارائه شده بود با حداكثر آرا نام «كاروان قدر» به عنوان نام كاروان ورزش ايران انتخاب شد. دليل انتخاب اين نام نيز همزماني سي امين دوره بازي هاي المپيك با ماه مبارك رمضان و شبهاي قدر است. بدين ترتيب شعار كاروان ورزش كشورمان نيز با توجه به حروف اختصاري «قدر» (قدرت، دوستي و رمضان) انتخاب گرديد؛ ق: قدرت، د: دوستي، و ر: رمضان.
بازيهاي المپيك 2012 لندن از پنجم تا بيست و يكم مرداد ماه 1391 برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14