(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 دی 1390- شماره 20108

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتخابات 90 زير چلچراغ 9 دي (يادداشت روز)
جبهه اصلاحات انتخابات را تحريم كرد اعضا براي ثبت نام صف كشيدند !
كيهان و خوانندگان
پيتزا (گفت و شنود)
10 توصيه رهبر معظم انقلابپيرامون 9 دي
حالا كجا شو ديدي آقاي كاتب! (خبر ويژه)
اسرائيل: اروپايي ها فقط ما را سياه مي كنند! (خبر ويژه)
قريحه خوبي داري رمان هاي سنگين را زياد بخوان! (خبر ويژه)
اصلاح طلبان نمي توانستند افتضاح تر از اين موضع بگيرند (خبر ويژه)
از اينجا رانده، از آنجا مانده نه روي آمدن و نه روي تحريم! (خبر ويژه)



انتخابات 90 زير چلچراغ 9 دي (يادداشت روز)

حرف آخر را همين اول بايد گفت. درباره كدام موضوع؟ درباره هر طايفه و رجل سياسي كه در فتنه 2 سال پيش غوطه خورد و دانسته، سواري داد، به خيال امارت و گندم ري! حرف آخر براي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را مردم ايران در قيام انقلابي نهم دي 88 زده اند؛ روزي كه «فرقان» و «ميزان» شناسايي مرد و نامرد، خادم و خائن، و دوست و دشمن براي هميشه خواهد بود. آن روز دست خدا از آستين ملت بيرون آمد و آيت الهي در آينه مردم ما جلوه كرد تا هر نارفيقي نتواند به نام ملت ايران سخن بگويد و در كام دشمن بريزد. به عنوان جمله معترضه و در پرانتز بايد نوشت كه در چنين بستر بحثي، پرسش از آمدن يا نيامدن مثلا اصلاح طلبان در انتخابات، به غايت مبتذل خواهد بود.
حرف آخر را روح خدا خميني(ره) 23 سال پيش در منشور برادري نوشت. موضوع نامه دعوت به اخوت و الفت ميان همه طرفداران انقلاب بود، با اين همه امام فرزانه ما تشخيص داد با صراحت، منافقين (ليبرال هاي ملي- مذهبي) و بازي خوردگان آنها (حتي در قواره هاي آقاي منتظري كه ايستادگي نظام در دفاع مقدس را ملامت مي كردند) را استثنا كند و بنويسد «نبايد براي رضايت چند ليبرال خود فروخته در اظهارنظرها و ابراز عقيده ها به گونه اي غلط عمل كنيم كه حزب الله عزيز احساس كند جمهوري اسلامي ايران چيزي به دست نياورده و يا ناموفق بوده است... امروز هيچ تأسفي نمي خوريم كه آنان در كنار ما نيستند چرا كه از اول هم نبوده اند. انقلاب به هيچ گروهي بدهكاري ندارد... ما هنوز چوب اعتمادهاي فراوان خود را به گروه ها و ليبرال ها مي خوريم. آغوش كشور و انقلاب هميشه براي پذيرفتن همه كساني كه قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولي نه به قيمت طلبكاري آنان از همه اصول كه چرا مرگ بر آمريكا گفتيد، چرا جنگ كرديد، چرا نسبت به منافقين و ضدانقلابيون حكم خدا را جاري مي كنيد، چرا شعار نه شرقي نه غربي داده ايد، چرا لانه جاسوسي را اشغال كرده ايم و صدها چراي ديگر... صريحا اعلام مي كنم تا من هستم نخواهم گذاشت منافقين، اسلام اين مردم بي پناه را از بين ببرند...»
نداي لبيك يا حسين(ع) كه روز نهم دي ماه 1388- سه روز پس از ماجراي عاشورا- ميدان امام حسين تا ميدان آزادي را پر كرد، لبيك به خميني و خامنه اي بود. تحليل گران روزنامه نيويورك تايمز آن شكوه شعور را درست ديده بودند كه نوشتند «اين تظاهرات، بزرگ ترين اجتماع در تهران از زمان تشييع پيكر آيت الله خميني در سال 1989 به اين طرف است. بسياري در غرب به خاطر تمركز بيش از حد روي فعاليت اپوزيسيون، چشم را بر حقيقت بسته بودند. اكنون وجود يك اپوزيسيون در ايران محل ترديد است». آن روز « لعن علي عدوك يا حسين- خاتمي و كروبي و ميرحسين» به درستي و به موازات شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل طنين انداخته بود تا معلوم شود اگر جماعتي جاه طلب و دنياپرست دست رد بر سينه دشمن نزدند و به قول شيمون پرز به نيابت از دشمنان به جنگ جمهوري اسلامي آمدند، نزد ملت منفورتر از دشمنان خواهند شد. دروغ بزرگ اصلاح طلبي اين جماعت، همان روز مهر باطل خورد. آن روز، يوم الفصل و روز جدايي صف ها بود. بصيرت و بيداري از نهم دي يوم اللّهي ساخت تا صفين تكرار نشود و كار به حكميت تحميلي و غلبه جبهه شسكت خورده نفاق نيانجامد.
10 روز بعد از آن حماسه، ولي امر مسلمين در ديدار هزاران نفر از مردم قم فرمودند: «در آن شرايط سخت و غبارآلود ]جنگ صفين[، جناب عمار ياسر كه از ياران خاص و خالص و هميشگي امام علي(ع) بود به روشنگري پرداخت تا به افراد متزلزل يادآوري كند كه هيچ تفاوتي بين جبهه مقابله كنندگان با رسول خدا(ص) و دشمنان اميرمؤمنان وجود ندارد جز اينكه جبهه مقابل حضرت علي(ع) در ظاهر ادعاي اسلام و طرفداري از قرآن و پيامبر را مي كند... از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي و در تمام طول حيات امام خميني(ره) همواره آمريكا و انگليس، ديگر قدرت هاي استكباري، مرتجعين وابسته به نظام سلطه و منحرفان داخلي در زير پرچم مبارزه با امام و انقلاب قرار داشتند و اكنون هم شرايط به همين صورت است. از قبل از انتخابات رياست جمهوري تاكنون، آمريكا، انگليس و رسانه هاي صهيونيستي در كجا ايستاده اند؟ جناح هاي ضد دين همچون توده اي ها، سلطنت طلب ها و ديگر مخالفان انقلاب و امام در كجا قرار دارند؟ آيا جز در زير همان پرچم مقابله با نظام اسلامي قرار گرفته اند؟ بنابراين صف بندي ها هيچ تغييري نكرده و اين يك علامت و شاخص مهم است... اگر صدها بار براي نعمت هوشياري اين ملت، سجده شكر به جا آورده شود، باز هم كم است... بيداري ملت ايران، محاسبات استكبار را برهم زده و سلطه گران با هياهو و جنجال و توطئه تلاش مي كنند فرياد بصيرت و آمادگي اين ملت به گوش امت اسلامي نرسد و موجب بيداري بيشتر ملت ها نشود». دي ماه 1389 درحالي كه يك سال از اين تحليل جامع درباره حماسه 9 دي سپري نشده بود، زنگ انقلاب در تونس و مصر نواخته شد و امواج بيداري ضد استكباري خروشيد. الحمدلله رب العالمين.
نه، ساده از اين حمد و ثناي الهي عبور نكنيم. امام عظيم الشأن ما - رضوان الله تعالي عليه- در بحبوحه جنايت آل سعود عليه حجاج ايراني اگرچه از تأثر و تألم شديد خود نوشت، در عين حال فرمود« ولي خداوند بزرگ را سپاس مي گزاريم كه دشمنان ما و مخالفين سياست اسلامي ما را از كم عقلان و بي خردان قرار داده است چرا كه خودشان هم درك نمي كنند كه حركت هاي كورشان سبب قوت و تبليغ انقلاب ما و معرف مظلوميت ملت ما گرديده است و در هر مرحله اي سبب ارتقاي مكتب و كشورمان را فراهم كرده اند كه اگر از صدها وسيله تبليغاتي استفاده مي كرديم و اگر هزاران مبلغ و روحاني را به اقطار عالم مي فرستاديم تا مرز واقعي بين اسلام راستين و اسلام آمريكايي را مشخص كنيم، به صورتي چنين زيبا نمي توانستيم و اگر مي خواستيم پرده از چهره كريه دست نشاندگان آمريكا برداريم و ثابت كنيم كه فرقي بين محمدرضا خان و صدام آمريكايي و سران حكومت مرتجع عربستان در اسلام زدايي و مخالفتشان با قرآن نيست و همه نوكر آمريكا هستند... باز به اين زيبايي ميسر نمي گرديد.» (صحيفه امام، جلد 20، صفحه 349). گستاخي اعقاب عمر سعد و عبيدالله بن زياد در عاشوراي 2 سال پيش بر ملت ما سخت گران آمد و پرونده 8 ماه جفا و جنايت و خيانت را با جنايتي بزرگتر كامل كرد. اما همين مظلوميت دوباره حضرت سيدالشهدا(ع) ملتي را كف خيابان آورد كه در كنار انهدام پروژه بزرگ سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه عليه جمهوري اسلامي، الهام بخش بيداري اسلامي از شمال غرب آفريقا تا شمال و جنوب شبه جزيره عربستان شدند. باز هم الحمدالله رب العالمين. و جز با همين ذكر از سر خضوع كه «همه ستايش ها از آن پروردگار جهانيان است» چگونه مي توان از عهده سپاس و ثناي الهي برآمد؟!
انتخابات 12 اسفند 1390 را - با همه حساسيت و اهميت ملي و جهاني كه دارد- بايد در همين متن روشن اجتماعي و زير چلچراغ 9 دي ديد. قطعاً انتخاباتي كه مي تواند براي دشمنان و مهره هاي آنان حكم مرگ را داشته باشد، مورد تهديد و طمع و چالش قرار مي گيرد. اين چالش ها و طمع ورزي ها و رخنه طلبي ها را بايد به دقت رصد كرد و به مقابله برخاست. اما با اطمينان به فضل الهي و بصيرت ملت مي توان گفت كه اين انتخابات نيز اسباب اقتدار و عزت مضاعف كشور و نظام را فراهم خواهد كرد. دشمن و مهره هاي او مي خواهند اما عاجزند از اينكه فتنه و بلواي 2 سال پيش را ولو در مقياس هاي بسيار كوچك تر بازسازي كنند. تنها بايد عقبه انشقاق و سرگرمي به اختلاف را پاييد و مراقب بود كه گروه هاي رقيب درون نظام، تبديل به حائل و پوشش نفوذي ها و بازيگران فتنه و منحرفان نشوند. انگل فتنه فقط از ميزباني خودي ها تغذيه مي كند و بدون اين روند تغذيه مي ميرد چندان كه در فتنه 88 مرد. آنها كه ميزبان نيمه جان انگل ها شدند همان رجال و گروه هايي بودند كه وارد رفتارهاي پرخطر شدند و در بازي و رقابت سياسي، بي پروايي به خرج دادند. نشنيدند رسول خدا(ص) مي فرمايد «از فراست مؤمن بپرهيزيد كه او به نور خداوندي مي نگرد» و نشنيدند از امير مومنان(ع) كه «از گمان هاي مؤمنان بپرهيزيد كه خداوند حق را بر زبان آنان قرار داده است.»(حكمت 301 نهج البلاغه) ابتدا در ورود به يارگيري هاي آلوده بي پروايي كردند و به تدريج، اين توهم وجودشان را انباشت كه مردم مؤمن، از رفتارهاي پنهان اين جماعت بي خبرند. غبار خيانت چنان بر دستگاه محاسباتي آنان سايه انداخت كه فراموش كردند اين مردم پيرو ولايت علي بن ابيطالب(ع) هستند، او كه درباره طلحه و زبير فرمود: «ما زلت انتظر بكم عواقب الغدر و اتوسّمكم بحليه المغترّين. همواره منتظر پيامد خيانت شما بودم و آثار فريب خوردگي را با فراست در سيماي شما مي ديدم.» قيافه ها را قلب ها مي سازند و رنگ رخساره خبر مي دهد از سر ضمير. مردمي كه نور ايمان در دل آنها تابيد، قيافه هاي برزخي را مي بينند حتي اگر رجالي خيال كنند زيرك تر از خود آنان وجود ندارد! اين خيال، دودمان رجال بسياري را در همين تاريخ 33 ساله انقلاب برباد داد.
اولياي دين ما فرموده اند «لو لا انّ الشياطين يحوطون علي قلوب بني آدم لنظروا الي ملكوت السماوات. اگر شياطين بر دلهاي فرزندان آدم احاطه نمي يافتند، اينان مي توانستند ملكوت آسمان ها را نظاره كنند». ملت بيداردل ما در روز نهم دي به بركت نور ولايت حضرت سيدالشهدا(ع) در ملكوت نگريست كه توانست طومار مكر مستكبران را درهم پيچد... بايد در قواره بينش و بيداري چنين ملتي سياست ورزي و سياستمداري كرد. روزگار به قبل از 9 دي 1388 بازنخواهد گشت.
محمد ايماني

 



گزارش كيهان از چهارمين روز ثبت نام
 جبهه اصلاحات انتخابات را تحريم كرد اعضا براي ثبت نام صف كشيدند !

سرويس سياسي -
عليرغم اينكه برخي از عناصر فتنه با ايجاد فضاسازي به دنبال تحريم انتخابات هستند، اخبار رسيده از مراكز مختلف ثبت نام در سراسر كشور حكايت از آن دارد كه نيروهاي اصلاح طلب به صورت انفرادي در حال ثبت نام هستند.
غلامرضا عبدالوند نماينده اصلاح طلب دورود و ازنا در دوره هاي پنجم و ششم كه روز گذشته براي ثبت نام در انتخابات مجلس نهم در ستاد انتخابات كشور حضور پيدا كرده بود در گفت وگو با خبرنگاران در مورد استراتژي اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات گفت: اصلاح طلباني كه واقعا انقلاب و 8 سال دفاع مقدس را لمس كرده و فراز و نشيب هاي جمهوري اسلامي را ديدند، قطعا انتخابات را تحريم نمي كنند و وارد صحنه مي شوند.
نماينده مردم دورود و ازنا در مجلس پنجم و ششم تصريح كرد: عده اي كه فراز و نشيب هاي نظام جمهوري اسلامي ايران را نديده اند فكر مي كنند اين نظام به راحتي به دست آمده از همين رو فريب يك سري رسانه ها را خورده و تحت تاثير آنها قرار مي گيرند و شايد بگويند در انتخابات حضور پيدا نمي كنيم. اما اكثر اصلاح طلبان دلسوز نظام وارد صحنه انتخابات مي شوند.
وي با تاكيد بر لزوم حضور اصلاح طلبان در صحنه انتخابات درباره عدم حضورش در مجلس هفتم و هشتم خاطرنشان كرد: بنده در اين دو دوره كانديدا و تائيد صلاحيت شده بودم اما انتخاب نشدم.
عبدالوند درباره جريان فتنه افزود: عده اي ناخواسته و عده اي با طراحي قبلي فتنه 88 را رقم زدند كه اين عده قليل در مجلس ششم يك دايره اي داشتند كه هميشه مخالفت خود را اعلام مي كردند اما دلسوزان نظام هيچ وقت به آنها اجازه ورود را نمي دادند اما زماني كه زمينه براي آنها فراهم شد، ديديم چگونه عمل كردند.
وي همچنين در ادامه درباره موسوي و كروبي يادآور شد: موسوي را كم مي شناسم اما آن كروبي قبل از انتخابات را مي شناسم و بعد از انتخابات ديگر او را نمي شناسم.
وي افزود: كروبي كه من مي شناختم هميشه با تحريم مخالف بود.
همچنين طي روزهاي گذشته عناصري از حزب مردمسالاري به طور دستجمعي در انتخابات ثبت نام كرده اند. محمدباقر ذاكري عضو مجمع روحانيون مبارز هم روز اول ثبت نام كرد.
همچنين اخبار رسيده حاكي از آن است كه نمايندگان اقليت مجلس هم به زودي در انتخابات ثبت نام خواهند كرد. همچنين در شهرستان ها خبر مي رسد كه بويژه در مناطق مرزي و داراي سبد راي قوميتي كانديداهاي سفيد اصلاح طلب در حال ثبت نام هستند تا بعد از تاييد صلاحيت و ورود به مجلس هويت خويش را آشكار سازند.
آمار ثبت نام كنندگان
در چهارمين روز
در چهارمين روز ثبت نام براي رقابت بزرگ انتخابات 8016 نفر در سراسر كشور ثبت نام كرده اند كه از اين ميان 6419 نفر مرد و 715 نفر زن بوده اند.
تا پايان ثبت نام روز گذشته 180 نفر از داوطلبان نمايندگي مجلس از تهران در فرمانداري تهران و وزارت كشور ثبت نام كردند.
سيدصولت مرتضوي رئيس ستاد انتخابات كشور در خصوص بيشترين فراواني سني ثبت نام كننده در انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: 22درصد از ثبت نام كنندگان بين 41 تا 45 سال و 19درصد از ثبت نام كنندگان بين 46 تا 50 سال هستند.
مرتضوي تأكيد كرد: با توجه به گزارشاتي كه از استان ها به ما مي رسد ثبت نام كانديداتوري انتخابات مجلس نهم روند صعودي دارد از همين رو پيش بيني ما اين است كه شاهد يك انتخابات پرشكوه و با مشاركت مطلوب باشيم.
وي با تأكيد بر اينكه تعداد داوطلبان كانديداتوري انتخابات مجلس نهم قابل توجه خواهد بود اظهار داشت: با توجه به گزارشاتي كه از سراسر كشور به ما مي رسد از همه سلايق و گروه هاي سياسي در انتخابات ثبت نام كرده اند و ما در ستاد انتخابات كشور اميدواريم كه بتوانيم بستر لازم را براي مشاركت حداكثري فراهم كنيم.
رئيس ستاد انتخابات كشور در ادامه نيز با بيان اينكه 96درصد از داوطلبيني كه تاكنون ثبت نام كرده اند با مدارك كافي آمده بودند تصريح كرد: از داوطلبان خواهش مي كنيم كه با مدارك كامل به حوزه هاي انتخابيه مراجعه كنند و كار ثبت نام خود را به روزهاي آخر موكول نكنند.
مرتضوي همچنين در خصوص نظام جامع انتخابات ابراز داشت اين نظام جامع انتخابات دقت و صحت را افزايش داده و از تمام احتمالاتي كه متصور است هر كسي قصد داشته باشد با شناسنامه كس ديگري راي دهد جلوگيري مي كند.
در حالي كه ثبت نام داوطلبين نامزدي مجلس تا ساعات پاياني روز جمعه ادامه دارد رئيس ستاد انتخابات شهر تهران اعلام كرد كه از روز گذشته مراجع چهارگانه نتيجه استعلامات را ارسال مي كنند.
سعيد احمدي شهركي صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل فرمانداري تهران با بيان اين مطلب، افزود: نزديك به 3154 شعبه اخذ راي از انتخابات رياست جمهوري در شهرستان تهران وجود داشته است و اميدواريم اين تعداد در انتخابات مجلس پيش رو افزايش پيدا كند.
وي همچنين اظهار كرد: نزديك به 30 هزار نفر در ساماندهي برگزاري انتخابات مجلس به عنوان عوامل اجرايي دخيل هستند.
سعيد احمدي شهركي با اشاره به روند بررسي ها در هيئت هاي اجرايي و نظارت گفت: بعد از روز جمعه (پايان ثبت نام ها) هيئت هاي اجرايي 10روز براي بررسي زمان دارند.
پس از آن نظراتشان را به ما اعلام مي كنند و ما نيز اين نظرات را به داوطلب اعلام خواهيم كرد پس از آن همه اين نظرات به هيئت هاي نظارت ارجاع داده مي شود كه هيئت نظارت كل شكايت ها همچنين شكايت هاي واصله از هيئت هاي اجرايي را مورد توجه قرار مي دهد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اگر كسي شكايتي در مرحله هيئت هاي اجرايي نداشته باشد حذف خواهد شد، گفت: بله به عنوان مثال اگر مراجع چهارگانه استعلام دهند كه فردي محكوميت قضايي دارد، ما اين موضوع را به داوطلب اعلام مي كنيم و مي گوييم طبق بندهاي مستند محكوميت شما به صورت قانوني محرز شده است ضمن اين كه ما دليل عدم احراز را نيز به داوطلبين مي گوييم.
احمدي شهركي همچنين اظهار كرد: از امروز مراجع چهارگانه نتيجه استعلامات را به صورت محرمانه براي ما ارسال مي كنند و ما از روز نهم به بعد اين نتايج را براي بررسي به هيئت هاي اجرايي ارسال مي كنيم.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر شيطنت برخي در خصوص بحث رد صلاحيت ها و تمهيدات در نظر گرفته شده درباره اين موضوع اظهار كرد: دلايل به طور كامل و مستند به داوطلبان رد صلاحيت شده اعلام مي شود و ما طبق قانون موظفيم ظرف زماني مشخص شده تاييد و يا عدم تاييد او را براي شخص ارسال كنيم.
شايان ذكر است كه ثبت نام از داوطلبين نامزدي مجلس در 207حوزه اصلي و 31 ستاد انتخابات در سراسر كشور صورت مي گيرد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ امروز كه دست طارق الهاشمي در تدارك عمليات هاي تروريستي در سال هاي گذشته فاش شده، آمريكا، انگليس، عربستان و رژيم صهيونيستي اميدوارند، بتوانند با كمك برخي از عراقي ها و نيز دولت مزور تركيه، او را فراري دهند از آنجايي كه پس از باز شدن پرونده كشتار زائران و تخريب اماكن مقدسه، پاي شكايت ايران به اين پرونده باز مي شود، با توجه به نفوذي كه در كردستان داريم. بايد به جد پيگير پرونده طارق الهاشمي باشيم تا به سزاي خود برسد. دست طارق الهاشمي به خون زائران به خصوص ايرانيان آلوده است بايد از توان ديپلماسي خود استفاده كنيم.
يك شهروند
¤ خدا را شاكريم كه وقتي اردوغان به ايران آمد اورانيوم غني شده را نزد او امانت نگذاشتيم در غير اين صورت به دست آمريكا و اسرائيل مي رسيد.
محمود منتظري
¤ راي عليه تركيه در مجلس نمايندگان فرانسه يك بازي سياسي براي پاك كردن خيانت دولت نفاق تركيه در رابطه با خيزش اسلامي منطقه است. بايد هوشيار بود و فريب اين عوامفريبي ها را نخورد.
0674---5390
¤ به مزدوران بعثي تازه به استخدام درآمده رژيم بحرين بگوييد، اگر كار شما درست بود، چرا نتوانستيد صدام را حفظ كنيد، با اين جنايتها، سرنوشت شما هم مثل سرنوشت صدام خواهد بود.
يك هموطن از سراب
¤ اين روزها شاهد ربوده شدن 5 مهندس ايراني در سوريه هستيم، بدون هيچ شكي ربودن آنها، زير سر آمريكاست و دلايل متعددي براي اين كار ناجوانمردانه خود دارند آنها شكست هاي متعددي از ايران خورده اند، لذا نمي خواهند روابط ايران و سوريه مستحكم باشد، نمي خواهند ايرانيان حامي مردم سوريه باشند، اما ما ايرانيان ضمن هوشياري و رعايت جوانب احتياط، بايد بدانيم سوريه متحد استراتژيك ماست، سرنوشت ما و سوريه و حزب الله لبنان به هم گره خورده است و در اين روزهاي دشوار از هيچ كمكي به سوريه دريغ نكنيم. سوريه قرباني كينه توزي غربي هاست. سوريه مثل ايران پليدترين دشمنان را دارد و در كمك به سوريه نبايد تعلل كنيم.
يك شهروند
¤ در مورد رابطه تجاري ايران و امارات هركس سخني مي گويد، برخي ادعاي قطع روابط مي كنند، اما عده اي ديگر از برقراري روابط مي گويند يا بانك مركزي مي گويد قطع روابط با امارات در دستور كار ماست .دولت بايد در اين مورد نظر دهد نه وزير امور خارجه و نماينده مجلس يا بانك مركزي؟
يك شهروند
¤ مسئولين مربوطه كارت سوخت معلولان بهزيستي كرج را تحويل دهند. ما معلولان بايد سختي هاي زياد بكشيم.
محمدي- از كرج
¤ به اجرا گذاشته شدن طرح افزايش جرائم راهنمايي و رانندگي به منظور حفظ جان شهروندان كاري درخور ستايش است. ولي اي كاش براي حفظ عفاف و حجاب در جامعه و جلوگيري از توزيع مواد مخدر همه مسئولين دست به دست يكديگر مي دادند و اقدامي مي كردند تا شاهد افزايش بي عفتي ها و مصرف انواع مخدر توسط جوانان كشور نباشيم كه اين گونه جلوي چشمان خانواده ها آب بشوند و از پدر و مادرها نيز جز سوختن و ساختن كاري برنيايد.
محمودي
¤ اگر كارفرمايان در انعقاد قرارداد با پيمانكاران شركت هاي خصوصي شروط پرداخت كامل حقوق حقه كارگران را قيد و امضا كنند، دست هاي پليد طمعكاران قطع مي شود.
سليمان بلغار
¤ به دولتمردان پيشنهاد مي كنم سهميه 60 ليتر بنزين يارانه اي خودروهاي شخصي را قطع نمايند و عايدي آن را براي ساخت بيمارستاني مثل ميلاد در تمام استانها اختصاص بدهند. از 75 ميليون نفر جمعيت ايران، 5/12ميليون خودرو دارند و بقيه ندارند. اين در حالي است كه اين يارانه به 7/1مردم تعلق مي گيرد، اما همه مردم به بيمارستان احتياج دارند.
ميرسپاسي
¤ در برخي از ايستگاههاي مترو مثل دروازه دولت، شهيد حقاني،... برخي از كتابهايي كه مروج عرفانهاي كاذب و دروغين و مطالب كذب است با همكاري نشر شهر وابسته به شهرداري توزيع مي شود متاسفانه هيچ كتابي كه حاوي مطالب عرفاني و ديني ناب باشد وجود ندارد.
يك جوان
¤ از مسئولان مترو تهران مي خواهيم نسبت به تعمير برخي از درهاي واگن ها اقدام نمايند. چون در برخي از قطارها دربهاي ورود و خروج خراب است و مشكلات زيادي را براي مردم بوجود مي آورد، مخصوصا وقتي كه ازدحام جمعيت زياد است.
كاسب- از تهران
¤ باعث سرافكندگي است كه يك روزنامه چاپ صبح طرفدار اصلاحات در مورخ 4/10/90 براي حل بحران عراق نسخه آمريكايي ها را توصيه كرده است.
7796---0919
¤ در داروخانه ها آن چيزي كه بيش از دارو عرضه مي شود لوازم آرايشي است. از همه بدتر آرايش نامناسب و غليظ برخي خانم هايي است كه در اين داروخانه ها به كارگيري شده اند و دلسوزانه بايد به آنان گفت كه نقش مانكن و ابزار را پيدا كرده اند.
تجارتي
¤ از آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري به خاطر سخنراني صريح خود در كشور ارمنستان در خصوص كشتار بي رحمانه بوميان سرخ پوست آمريكا به دست آمريكايي هاي اشغالگر تقدير و تشكر مي كنم.
1375---0916
¤ چندين سال است كه شهرداري قم نسبت به تكميل كردن بوستان نبوت اين شهرستان كوتاهي مي كند. آيا سزاوار است كه اين محله قديمي از داشتن بوستان محروم باشد ولي در محله ها و مناطق تازه تاسيس بوستان ها يكي بهتر از ديگري احداث شود.
6469---0912
¤ وقتي براي خانه دار شدن شرط تاهل گذاشته شده است رئيس دولت در هنگام سخنراني نبايد شعار بدهد كه همه را خانه دار مي كنيم. چرا كه گروهي از اين عنوان (همه) افراد مجرد جامعه هستند كه خانه دار نمي شوند.
2074---9190
پاسخ شركت خدمات ارتباطي ايرانسل
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 28/9/90 در خصوص فروش اطلاعات شخصي به شركت هاي تبليغاتي، به آگاهي مي رساند، اطلاعات و مشخصات مشتركين ايرانسل به هيچ عنوان در اختيار هيچ شركت ثالثي قرار نگرفته است.
اين شركت حتي به درخواست رسمي شركت پست جمهوري اسلامي ايران براي بهره برداري از اطلاعات بخشي از مشتركين ايرانسل به منظور كاربردهاي تجاري، به طور رسمي پاسخ منفي داده و اعلام كرده كه شركت پست، حتي به منظور امور پستي نيز حق استفاده از آن بخشي از اطلاعات مشتركين ايرانسل را كه براي تحويل سيم كارت هاي هديه، شماره طلايي و يا صورت حساب مشتركين در اختيار داشته هم ندارد و در پاسخ رسمي به درخواست شركت پست، تاكيد نموده كه به دفاتر و اشخاص زيرمجموعه پست ابلاغ شود كه مي بايست در حفظ اسرار مشتركين دقت لازم را به عمل آورند و در مورد ديگري هم كه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خواستار دريافت يك نمونه تصادفي اندك از اطلاعات مشتركين ايرانسل به منظور انجام نظرسنجي در خصوص ماموريت هاي محوله به اين وزارتخانه بوده نيز ضمن عدم موافقت با درخواست فوق، موضوع را به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارجاع داده است. شايان ذكر است؛ نه فقط در بخش بانك اطلاعاتي مشتركين، بلكه در حفاظت از كليه موارد مربوط به اطلاعات حريم شخصي مشتركين، حساسيت فوق العاده اي داشته و همواره مطابق با موازين قانوني عمل مي كند.
پاسخ سازمان تامين اجتماعي
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 25/8/90 با عنوان «با داشتن دفترچه تامين اجتماعي به شعبه 15 تهران مراجعه كردم» به آگاهي مي رساند: «با بررسي هاي به عمل آمده از سوي شعبه 15 تامين اجتماعي تهران فردي به نام سيد احمد مستوفي فاقد هرگونه سابقه بيمه پردازي در اين شعبه است. در ضمن هيچگونه درخواستي از سوي بيمه شده جهت اعلام سابقه در اين شعبه يا به ساير شعب و موسسات و يا واحدهاي تابعه اين سازمان دريافت نشده است. لذا اين تماس گيرنده محترم مي تواند، جهت پيگيري هاي لازم با در دست داشتن اسناد و مدارك مربوطه به شعبه تامين اجتماعي 15 تهران مراجعه نمايد.»

¤ من مست شراب دل روحاني خويشم
مجنون علي رهبر عرفاني خويشم
هر چند حيا مي كنم از دلبر دل ها
دلبسته دلدار خراساني خويشم
9271---0912
¤ خدا را شكر مي كنم كه رهبري چنين فرزانه و آزاده اي داريم و سپاه و ارتش و بسيج جان بركفي تحت فرمانش اينچنين اسلام و ايران شهيدپرور را سربلند مي كنند.
يك هموطن از قم
¤ سران فتنه گوش و چشمشان اگر كور و كر نشده باز كنند و به قيام هاي برپا شده در قلب اروپا و آمريكا نگاه بكنند تا خداجويان واقعي را در اين بين ببينند و صداي اعتراض آنان عليه نظام سرمايه داري را بشنوند.
6388---0919
¤ اگر چنانچه مسئولين روزي تصميم به بازگرداندن هواپيماي جاسوسي آمريكا گرفتند اين حركت را مشروط به چند شرط بكنند. اولا اموال بلوكه شده ايران پس داده شود. ثانيا ديپلمات هاي ايران از زندان صهيونيست ها آزاد شوند ثالثا آمريكايي ها تعهد بدهند كه دست از تجاوز و خيانت عليه ايران بردارد.
3470---0919
¤ حال كه آمريكايي ها در اولين واكنش به خبر شكار شدن هواپيماي جاسوسي خودشان توسط ايرانيان ادعا كردند چند تكه آهن پاره بيش تر نبوده است پيشنهاد مي كنم يك دستگاه ژيان فرسوده را داخل جعبه قرار داده و تحويل مقامات آمريكايي بدهند.
3195---0939
¤ مگر آقاي صالحي وزير امور خارجه كشورمان نماينده دستگاه ديپلماسي ملت شجاع ايران نيست پس چرا در جواب سخنان مقامات تركيه منفعلانه برخورد مي كند.
0090---0918
¤ به دولتمردان تركيه بفرماييد دست از نفاق و دورويي بردارند و از بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه درس بگيرند والا ملت مسلمان ترك همان كاري را با شما مي كند كه مردم مصر و تونس و ليبي با سران خائن خود كردند.
يك هموطن
¤ آيا تركيه عاقبت هم كاسه شدن با آمريكا و صهيونيست ها را در انقلاب هاي منطقه نمي بيند و عبرت نمي گيرد كه همان راهي را مي رود كه ديكتاتورهاي عرب رفتند؟
6207---0914
¤ ژاك شيراك رئيس جمهور سابق فرانسه محكوم به 2 سال حبس، موشه كاتسا و محكوم به 4 سال حبس به جرم تجاوز جنسي به كارمندان دفترش، كليساي هلند از سال 1915 تا سال گذشته متجاوز از 000/10 مورد فقط تجاوز به پسران و... در كارنامه سياهش ثبت شده است در عجبم از كساني كه بدون تعقل شيفته فرهنگ منحط غربي اند و خجالت هم نمي كشند.
علي اربابي
¤ متأسفانه وزارت خارجه كشورمان با توجه به بيداري اسلامي منطقه مي بايست حرف اول و آخر را بزند ولي حالت تهاجمي را رها كرده و به مواضع منفعلانه روي آورده است. چرا؟ چرا در وزارت خارجه بويي از مشي بسيجي و حسيني در اين ايام حسيني ديده نمي شود؟ تا كي به اين انفعال مي خواهند ادامه دهند؟!
فهيمي از كرج
¤ آقاي قرائتي در يكي از برنامه هاي درس هايي از قرآن كه از شبكه يك سيما پخش مي شود فرمودند اگر حرفي مخالف قرآن باشد حتي اگر سخن معصوم بود بايد به ديوار بكوبيد. عرض مي كنم هيچ كدام از معصومين(ع) سخن خلاف قرآن نزده و نمي زنند. شايد منظور ايشان اين بوده كه چنين سخني به دروغ به معصوم نسبت داده شده است.
8858---0919
¤ روباه پير انگلستان با ورود چند دانشجو به حياط سفارتخانه اش در كشور ما سروصداي زيادي راه انداخت. اي كاش مسئولين وزارت امور خارجه ما هم به همين اندازه درباره پرونده شهادت دو ديپلمات سفارت ايران در خاك انگلستان در سال 58 فعاليت خبري مي كردند.
7566---0919
¤ مهمان دو هفته قبل برنامه هفت تلويزيون كه اختصاص به نقد سينما دارد از كارگردان هاي كشورمان بود ولي متاسفانه چون تنها مهمان برنامه بود يك طرفه به قضاوت رفت و سخنان بي پايه و كنايه آميز زيادي مطرح كرد كه يكايك آن ها جواب داشت. اما كسي نبود كه به او پاسخ دهد.
برزويي
¤ از مسئولين طرح تحول اقتصادي درخواست مي شود نسبت به طرح تحول بانكها كه خون مردم را مي مكند و زندگي رقت باري براي وام گيرندگان درست كرده اند تسريع نمايند. وام 7ميليوني بانك مسكن بنده تبديل به 18ميليون بازپرداخت شده و به علت مشكلات در عدم پرداخت چند صباحي از اقساط قصد فروش منزل رهني ام را داشتند كه مجبور شدم براي حل مشكلم به افراد ناصالح روبيندازم.
توراني
¤ از مسئولين دادگاه هاي اهواز درخواست مي شود تعدادي صندلي براي نشستن مراجعان كه افراد سالخورده و ناتوان يا بيمار هم در بين آنها هستند تهيه نمايد كه مردم ساعتها سرپا نايستند.
4751-0916
¤ اگر سربازان متجاوز انگليسي و جاسوسان آمريكايي را با گل و شيريني و سلام و صلوات راهي كشورشان نمي كرديم حالا اوباما به خودش اجازه نمي داد هواپيماي جاسوسي را مطالبه كند.
5809-0937
¤ در تاريخ 21/9/90 براي ديدن فيلم شكارچي شنبه به سينماي ميلاد واقع در ميدان شهدا رفتم اما گفتند سانس آخر به دليل عدم تكميل ظرفيت اكران نمي شود در حالي كه ما 5نفر بوديم و در ظرف كمتر از دو دقيقه 15تا 16 نفر ديگر مراجعه كردند هنوز ساعت 20دقيقه به 8شب مانده بود؟ چرا؟
6377-0912
¤ از مسئولين دولتي و نمايندگان مجلس و پدران و مادران درخواست مي شود فكر و چاره اي براي معضل بالا رفتن سن ازدواج فرزندان اين مرز و بوم بكنند. اي مسئولان، به خدا شما هم در گناه و آلودگي جوانان در صورت ارتكاب گناه مقصريد. كيهان نيز به ريشه يابي علل و عوامل، موانع و پيامدهاي آن بپردازد.
4403-0919
¤ مدتي است تصوير شخصيت هاي كاذبي بر روي وسايل كودكان مثل پتو و... نقش بسته تا اين شخصيت هاي خيالي را به جاي شهيد فهميده ها محبوب كودكانمان كنند. مسئولين فرهنگي و رسانه ها و مطبوعات در اين زمينه بي تفاوت نباشند.
3655-0938
¤ شرايط فعلي اقتضا مي كند تلاش براي تحقق فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه جزء اقدامات مداوم قواي حاكم بر كشور باشد ، هم به روش امر به معروف و نهي از منكر هم برخورد با فاسدين هم با فرهنگسازي ديني و رسانه اي و امثالهم.
6263-0938
¤ حدود يك سال از تاريخ افتتاح حساب بنده در پست بانك مي گذرد اما براي صدور كارت عابر بانك امروز و فردا مي كنند. اين چه خدماتي است كه با شعار مشتري محوري به مردم مي دهند.
4992-0914
¤ چرا بايد يك كارمند يا كارگر بعد از 30سال خدمت از ياد برود و هيچ كس از او ياد نكند ولي يك ورزشكار به خاطر چند حركت ورزشي در راس اخبار سراسري كشور پوشش خبري داده شود.
8397-0912
¤ آرم بانك حكمت ايرانيان شباهت زيادي به درخت فرقه صهيونيستي «كابالا» دارد. لطفا موضوع مورد پيگيري قرار گيرد.
7649-0913
¤ قيامت بي حسين غوغا ندارد
شفاعت بي حسين معنا ندارد
حسيني باش تا در محشر نگويند
چرا پرونده ات امضاء ندارد
6990-0916
¤ در حالي كه هدف دولت محترم پيشرفت متوازن در تمام نقاط كشور است ولي مركزنشينان استان خراسان جنوبي دنبال آن هستند كه همه امكانات در مركز استان متمركز باشد. بنويسيد نسبت به اين وضع معترض هستيم و قصد شكايت در اين مورد را داريم.
5255-0915
¤ مجريان برنامه سرآشپز شبكه دو سيما يا بايد دو مرد يا دو زن باشند .در حال حاضر كه يك زن و مرد اين برنامه را مجري گري مي كنند خيلي از شئونات اخلاقي رعايت نمي شود و مفسده دار است.
0081-0912
¤ در بعضي از كشورها بعضي از مسئولين حتي در سطح رياست جمهوري را به جرم فساد اخلاقي محكوم مي كنند و به زندان مي فرستند ولي در كشور اسلامي ما از پس چند آقازاده فتنه گر كه مرتكب جرم نيز شده اند برنمي آيند، آيا جاي تأسف ندارد؟
0980-0912
¤ پيامبراكرم(ص) به حضرت زهرا فرمودند با انجام 4عمل از ثوابهاي بسيار هنگام خواب غافل مشو: 1- خواندن سه مرتبه سوره توحيد كه برابر با ختم قرآن است 2- ذكر تسبيح حضرت زهرا(س) كه ثواب حج و عمره را دارد 3- ذكر صلوات بر پيامبر و انبياء «اللهم صل علي محمد و آل محمد علي جميع الأنبياء والمرسلين» باعث شفاعت آنها مي شود 4- گفتن اللهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات كه باعث رضايت جميع مؤمنين و مؤمنات از گوينده مي شود. التماس دعا
8769-0919
¤ از كيهان درخواست مي شود نشاني سايت بيمه طلايي فرهنگيان بازنشسته را در روزنامه چاپ كند.
5110-0912
كيهان: براساس اعلام دستگاه هاي مربوط، نشاني سامانه اطلاعاتي بيمه طلايي بازنشستگان فرهنگي عبارت است از:
http://farhangian.atiesazan.ir
¤ لطفاً شكايت مرا چاپ كنيد. چرا فرزندان فرهنگيان در مدارس شاهد رايگان درس مي خوانند درحالي كه فرزندان جانبازان زير 50درصد از اين امتياز محرومند؟ از مسئولين درخواست مي شود نسبت به رفع اين ظلم فاحش رسيدگي نمايند.
0941-0916
¤ اخيراً مدرسه راهنمايي امام خميني(ره) باقرشهر از دانش آموزان تقاضاي تحويل سي هزار تومان نموده است تا سه جلسه كلاس فوق العاده تشكيل دهد و دانش آموزان در صورت عدم پرداخت اين مبلغ و عدم حضور در كلاس هاي فوق العاده تهديد به اخراج شده اند سال گذشته نيز در همين ايام تقاضاي بيست هزار تومان كرده بودند كه سه جلسه كلاس فوق العاده بگذارند اما تنها 2جلسه برگزار شد. از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
ولي يكي از دانش آموزان
¤ از آقاي قدياني تشكر مي كنم كه در ميان اين همه اخبار رنگارنگ انسان را به پيش شهدا مي برد (اشك هاي گرم پيرمرد)
7525-0912
¤ 12سال است كه كيهان مي خوانم. از تمام كساني كه در تهيه روزنامه نقش دارند تشكر مي كنم. به نوشته هاي شما اعتماد دارم خدا حفظتان كند و در مسير ولايت ثابت قدم بدارد.
1185-0919
¤ در تيرماه به دنبال تبليغات فراوان مبني بر تحويل اظهارنامه مالياتي و رسيدگي به آن طبق اظهار افراد، آن را تكميل و ارايه كردم. اما پس از تحقيقات محلي و روشن شدن اظهارنامه مالياتي صادقانه از سوي اينجانب متأسفانه درخواست 30% ماليات بيشتر مي كنند حالا ما قسم حضرت عباس را باور كنيم يا... از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
4862-0912
¤ در ستون دور دنيا در يك روز، 20/9/90 (سگ خوشبخت) و پاراگراف آخر آن به يادم آورد كه ما در كشورمان كم نداريم از سگهايي كه با مشاهده دزد و اجنبي پارس كه نمي كنند هيچ، دم هم تكان مي دهند. مصداقشان هم اصحاب فتنه 78 و 88 و سرانشان.
2470-0919
¤ باتوجه به هزينه هاي كلاني كه صرف پخش برنامه هاي صدا و سيما مي شود سيماي استاني بوشهر با صرف هزينه هاي كلان اغلب به پخش فيلم هاي قديمي و بازي هاي تيم شاهين و سريالهاي شبكه هاي ديگر مبادرت مي ورزد كه چيزي جز اسراف در انرژي و زمان مطلب آموزنده ديگري ندارد .شايسته است مسئولين صدا و سيماي استان نسبت به اصلاح وضعيت فعلي اقدام نمايند.
دكتر مهاجري
¤ چرا در اخبار صدا و سيما براي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق با عنوان «خروج كامل» ياد مي شود مگر ادامه حضور بقاياي شركتهاي شبه نظامي آمريكايي در خاك اين كشور باقي ماندن يانكي ها در خاك اين كشور محسوب نمي شود؟
2470---0919
¤ از پليس راهور درخواست مي شود صبحها كه خودروي پليس در بزرگراه يادگار امام پايين تر از چهارراه شهرك قدس متوقف و باعث ترافيك مي شود نسبت به توقف آن در بالاي چهارراه اقدام شود و يك نفر افسر در سر چهارراه به وظيفه خود عمل نمايد.
علي زماني
¤ اتباع افغاني موجود در كشور فرصت هاي شغلي جوانان ايراني را گرفته اند چرا مسئولين براي بازگرداندن اين عده اقدام جدي انجام نمي دهند؟
2477---0912
¤ اگر بودجه آماده سازي و اعزام ورزشكاران ايران به المپيك لندن را كه از بيت المال است به بنده بدهند به جرأت عرض مي كنم كه با اين بودجه تمام مشكلات بي كاري و ازدواج جوانان سراسر كشور را حل مي كنم.
4061---0917
¤ از مسئولين صدا و سيما به خاطر تهيه و پخش مجموعه جاودانگي از رسانه ملي كشور تشكر مي كنيم. اميدواريم آشنا ساختن مردم با ديگر شهدا نيز ادامه پيدا كند و شاهد توليد سريال هاي جديد در اين مورد باشيم.
0821---0919
¤ در ايام نزديك به عاشوراي حسيني شاهد تبليغ سيما براي فيلم «پيتزا مخلوط» در بعضي از سينماهاي كشور بوديم. آيا واقعاً جاي تأسف ندارد؟
3911---0914
¤ در ايران هم نبايد گذاشت درصدي از سرمايه داران زالوصفت خون اكثريت مردم محروم و ضعيف را داخل شيشه بكنند و از اين راه زندگي كثيف و حيواني خودشان را ادامه بدهند.
5074---0919
¤ مسئولين دفتر ادبيات بنياد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس طي اقدامي به تجهيز كتابخانه مسجد رسول اكرم(ص) شهرستان اسلام شهر همت گماردند. براي اين گام فرهنگي كه در اين منطقه و مسجد برداشته اند از آنان تشكر و قدرداني مي كنيم.
2195---0912
¤ اگر يك مورخ و كارشناس امور سياسي خواسته باشد گل هاي خورده آمريكا از ايران اسلامي از قضيه شكست سال 59 در طبس تا شكست اخير در جنگ سايبري طبس را به شمارش در بياورد به صورت يك كتاب قطور خواهد شد.
2028---0912
¤ گفت و شنود 22/9/90 عالي بود. به آمريكايي ها بگوييد هواپيما دست سپاه قدس است از موضع گيري خصمانه خود عليه سردار سليماني دست برداريد و عذرخواهي كنيد شايد سپاه بعد از مدتي فكري براي شما بكند.
ابوالحسني
¤ آنچه امروز در لندن، اروپا و آمريكا مي گذرد شعله هاي عذاب الهي است و حاكمان زر و زور و تزوير در اين خشم مردمي جهاني خواهند سوخت.
7322---0912
¤ شهرك سازي صهيونيست ها در سرزمين اشغالي فلسطين را در آينده اي نزديك به فرصت تبديل خواهيم كرد به اين معنا كه با آزاد ساختن اين خطه از سرزمين اسلامي مشكل مسكن آوارگان فلسطين خود به خود حل خواهد شد.
5741---0912
¤ از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي خواهم تكليف افزايش تعداد نمايندگان را در همين دوره مشخص كنند و آن را به دوره بعد واگذار نكنند و به رفع موانع و مشكلات مردم همت گمارند.
2773---0913
¤ پرواز استانبول به تهران چهارشنبه 9/9/90 تابان با 15 ساعت تاخير انجام شد و در پاسخ شكايات مسافرين پاسخي نداشتند. آيا خسارت وارده به افراد با بي احترامي و بي توجهي مسئولين مرتفع خواهد شد؟!
6978---0912
¤ از مسئولين شهرداري منطقه 22 درخواست مي شود فكري براي گربه هاي موجود در اين منطقه كه باعث آزار و اذيت ساكنين محل شده اند بكنند.
1412---0919
¤ باتوجه به گذشت قريب سه ماه از آغاز سال تحصيلي 90 و باتوجه به اينكه در سال 91 كنكور برگزار مي گردد متأسفانه چند تا از دروس تخصصي فرزندانمان در دبيرستان پاسداران منطقه 19 فاقد دبير مي باشند. لذا از مسئولين آموزش و پرورش تهران درخواست مي شود نسبت به رفع دغدغه والدين و دانش آموزان اين دبيرستان چاره اي بينديشند.
يكي از والدين دانش آموزان
¤ دست خدا و امام زمان در قضيه شكار هواپيماي جاسوسي فوق پيشرفته شيطان بزرگ آمريكا توسط جوانان متخصص كشورمان آشكار است. توصيه مي شود از تجهيزات دستگاه شكار شده براي ارتقاي هواپيماي صاعقه و غيره كشور بهره برداري كامل بشود.
4070---0918
¤ بر دستان نيروي مسلح كشور كه به فن آوري نشاندن هواپيماي جاسوسي پيشرفته دشمن در داخل خاك كشورمان دست پيدا كرده اند بوسه مي زنيم و به اين بوسه افتخار مي كنيم. شايسته است از اين غنيمت گران بها محافظت و از آن بهره برداري هاي لازم صورت بگيرد.
1668---0915
¤ پس از پيروزي در جنگ 33 روزه و 22 روزه و دستگيري ريگي و بازداشت جاسوسان يانكي ها و اكنون شكار آركيو 170 به ياد جمله حكيمانه امام راحل(ره) مي افتم كه شبيه اين مضمون فرمود: آمريكا مي گويد ايران ما را تحقير كرده است ولي آنها بايد بدانند كه اين اول كار است.
سيدعرب شيراز
¤ در گذشته وقتي يك ناو آمريكا به حركت درمي آمد در منطقه اي ديگر حكومتي سقوط مي كرد و دولت جديد روي كار مي آمد. حال آمريكا به حدي ضعيف و بيچاره شده كه سخنان و تهديدات رئيس جمهورش پشيزي ارزش ندارد و كسي براي حرف هاي او تره هم خرد نمي كند.
5140---0916
¤ به كارگيري واژه هايي چون آزادي، دموكراسي و حقوق بشر توسط دولتمردان آمريكا فقط براي عوامفريبي و تجاوز به حقوق ديگران و تامين خواسته هاي حيواني و استكباري آنان است. بايد تمام كشورهاي تحت ستم بيدار شده و با پايين كشيدن اين پرچم هاي عوامفريب از دست دولت هاي استكباري به عمر آنان پايان بدهند.
4559---0911
¤ گفت وگوي جناب آقاي شريعتمداري با دانشجويان دانشگاه شهيد عباسپور را مطالعه كردم خداي سبحان به ايشان طول عمر با عزت بدهد كه همچنان با سعه صدر و بصيرت و متانت خاص خود مايه دلگرمي حزب الله است.
ارادتمند- قادري از سنندج
¤ متاسفانه در عرصه جهاني جاي متهم و جاني با ستم ديده و مظلوم عوض شده است. در حالي كه آمريكا به عنوان جاني در افغانستان و عراق جنايت كرده است و مي كند و دولت تروريست يعني اسرائيل غاصب را تحت پوشش و حمايت خود دارد، در نهادهاي بين المللي قطعنامه عليه كشورهاي تحت ستم صادر مي شود. اما به طور قطع ظلم پا بر جا نمي ماند و مظلومين پيروز اين ميدان خواهند بود.
بختياري
¤ باتوجه به اينكه نرخ بيكاري عدد دو رقمي در كشور را نشان مي دهد و باتوجه به تلاش دولت براي تك رقمي كردن آن پيشنهاد مي شود هيئت دولت نسبت به اجراي قانون بازنشستگي پيش از موعد با 25 سال سابقه اقدام كند تا افراد بيكار جايگزين بازنشستگان شوند و شاهد كاهش آمار بيكاري در كشور باشيم.
جمعي از متقاضيان بازنشستگي پيش از موعد
¤ از فرمانده محترم ناجا درخواست مي شود باتوجه به كثرت مراجعات مردم (از همه اقشار به ويژه خانم ها) به اداره نظام وظيفه خوزستان نسبت به احداث اين اداره در داخل شهر اقدام نمايد. در حال حاضر اين اداره خارج از شهر مستقر است كه براي خانمها باعث مشقت و سختي است.
7114---0938
¤ از هيئت دولت درخواست مي شود براي كاهش قيمت سكه چند صباحي آن را به جاي حقوق كارمندان و پاداش آخر سال در نظر بگيرد تا اين حباب جعلي قيمت فعلي فروكش نمايد.
4583---0919

 



پيتزا (گفت و شنود)

گفت: تعدادي از مدعيان اصلاحات كه به آمريكا و اروپا پناهنده شده اند نامه اعتراض آميز شديداللحني خطاب به جبهه اصلاحات نوشته و منتشر كرده اند.
گفتم: چي نوشته اند؟!
گفت: نوشته اند اگر شعار تقلب در انتخابات دروغ بود چرا با اين ادعا ما را آواره كرده و به خاك سياه نشانده ايد و اگر تقلب واقعيت داشت چرا مي خواهيد در انتخابات شركت كنيد؟!
گفتم: جبهه اصلاحات كه انتخابات را تحريم كرده و فقط گفته است كه افراد عضو اين جبهه مي توانند به صورت منفرد در انتخابات شركت كنند!
گفت: معترضان در نامه خود نوشته اند؛ مگر جبهه اصلاحات چيزي غير از مجموعه اعضاي آن است؟! چرا باز هم قصد فريب و نيرنگ داريد؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! رئيس دادگاه از بازپرس مربوطه درباره پرونده يك كلاهبردار حرفه اي كه هر روز با يك ترفند جديد كلاهبرداري مي كرد، سؤال كرد و بازپرس در پاسخ نوشت، اين متهم مثل «پيتزا» مي ماند. جعبه اش مربع است، وقتي در جعبه را باز مي كني، پيتزاي دايره اي درون آن است و موقع خوردن مثلثي شكل است!
 



دبيركل شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي بيان كرد
10 توصيه رهبر معظم انقلابپيرامون 9 دي

دبيركل شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي از احصاء 10توصيه رهبر معظم انقلاب كه طي دو سال گذشته توسط معظم له مطرح شده اند خبر داد و گفت: اميدواريم بتوانيم با كمك مردم و دستگاههاي مختلف اين 10موضوع را در مراسم دومين سالگرد حماسه 9 دي مورد توجه قرار بدهيم.
اصغر آب خضر در گفت وگو با پايگاه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به ديداري كه اخيرا اعضاي ستاد 9 دي با مقام معظم رهبري داشتند گفت: ايشان در اين ديدار سه محور اساسي را براي تبيين حماسه 9 دي عنوان نمودند: «حضور گسترده مردمي»، «ايمان عميق ديني حاكم بر دل هاي مردم» و «موضوع محرم و عاشورا». همچنين دو رهنمود براي مسئولان و دست اندركاران ستاد بزرگداشت 9 دي بيان كردند كه كامل كننده تصميمات ستاد براي رويكرد به اين مراسم بود؛ اول «پرهيز از جنبه هاي شعاري» و دوم «توجه به عمق شعارهاي ملت در نهم دي ماه». اعضاي ستاد نيز قطعا اين دو رهنمود را در بزرگداشت اين مراسم رعايت خواهند كرد. البته حضرت آقا در اين ديدار و نيز در ديدارهاي دو سال گذشته بر نكاتي درباره حماسه نهم دي تاكيد كرده اند كه ما 10 نكته مهم آن را اين گونه شناسايي كرده ايم:
اول «توجه به لايه هاي عميق پيدايش و ظهور حماسه 9 دي»
دوم «تاكيد بر رويكرد تبييني و پرهيز از سطحي نگري» كه ايشان در ديداري هم بر اين نكته تاكيد كردند.
سوم «تحليل و تبيين ابعاد و ريشه هاي فتنه سال 88 و شيوه هاي دشمن در براندازي نرم»
چهارم «تحليل و تبيين ابعاد و پيامدهاي داخلي و خارجي حماسه نهم دي»
پنجم «بهره مندي از اين قدرت ملي براي مديريت آينده انقلاب»
ششم «تشريح جايگاه و نقش رهبري انقلاب در حراست از اصول و خطوط كلي حركت انقلاب و آرمان هاي حضرت امام (رضوان الله عليه) و آشكارسازي ابعاد فتنه 88»
هفتم «تحليل و تبيين جايگاه سرمايه اجتماعي در نظام جمهوري اسلامي» تاكيد بر «آگاهي»، «بصيرت»، «اعتماد ملي» و «حضور بموقع ملت در عرصه هاي مختلف»
هشتم «تبيين عمق مردمي انقلاب اسلامي ايران»؛ اين كه مردم، محور توليد قدرت نظام ما هستند و اين حقيقت كه نظام ما متكي بر اصول و خواسته هاي مردم است.
نهم «توجه به نهم دي به عنوان يك رويداد بزرگ ملي كه دربرگيرنده همه اقشار، جريانات و گروههاي معتقد به انقلاب اسلامي و با مشاركت همه آنها است». به خصوص در برهه پس از انتخابات كه آراي همه راي دهندگان ارزشمند بود. بنابراين موضوع 9 دي بايد در همان راستاي حضور حداكثري مردم تحليل شود و دسيسه هاي دشمن براي مخدوش كردن اين حضور همگاني تبيين گردد.
دهمين نكته هم «تشريح نقش توده هاي مردم به عنوان پايه هاي اصلي انقلاب در جلوگيري از انحراف و سازش با دشمن» است.
ما اميدواريم بتوانيم با كمك مردم و دستگاههاي مختلف اين 10 موضوع را در مراسم دومين سالگرد حماسه 9 دي مورد توجه قرار بدهيم.
دبيركل شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در ادامه با اشاره به گروه هاي مختلف حاضر در فضاي فتنه انگيز 2 سال گذشته گفت: از يك ديدگاه مي توان چهار گروه افراد را در جريان فتنه از هم تفكيك كرد: عده اي كه مشخص شد دشمن در آنها نفوذ كرده است؛ آنها در نقش پياده نظام، بازيچه دشمن شدند و خيانت بزرگي را رقم زدند. برخي ديگر بازي خوردند و با تحليل هاي غلط در ميدان دشمن عمل كردند و حركت جريان فتنه را تاييد كردند. برخي نخبگان فكري و سياسي كشور هم تحت تاثير تحليل هاي ناكافي و وابستگي هاي مختلف در مقابله فتنه سكوت كردند. برخي نيز در صراط مستقيم انقلاب و به تأسي از گفتمان و مواضع محكم و روشن رهبر معظم انقلاب با فتنه گران مقابله كردند و به روشنگري درباره فتنه پرداختند.
وي افزود: اما بحمدالله اين چالشي كه دشمنان انقلاب اسلامي به وجود آوردند، با مواضع هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و با حضور هوشمند و بابصيرت مردم در همين حماسه ماندگار و تاريخي 9دي خنثي شد. از اين منظر، 9 دي اتفاق كوچكي نبود. حماسه 9 دي رويداد بسيار بزرگي بود كه با تبيين و حمايت رهبر معظم انقلاب، جايگاه حقيقي خود را پيدا كرد.

 



حالا كجا شو ديدي آقاي كاتب! (خبر ويژه)

كاتب ويژه خاتمي و همكار روزنامه زنجيره اي سلام با افسردگي تمام گروه هاي اپوزيسيون را مورد هجو قرار داد.
بابك داد در زمان رياست جمهوري خاتمي، كاتب ويژه وي بود. وي بلافاصله پس از اوج گيري فتنه و آشوب در سال 88 و بي آنكه تحت تعقيب و فشار باشد به سوداي اقامت در فرانسه از كشور خارج شد اما تا مدت ها ادعا مي كرد در داخل كشور در حال فرار و مبارزه است! اكنون حدود يك سال و نيم از خروج نامبرده از ايران مي گذرد و وي بي آن كه توضيح دهد خود غير از خوردن و خوابيدن چه مبارزه اي كرده، تصويري بي عرضه از گروه هاي اپوزيسيون خارج كشور ترسيم مي كند.
«داد» در گويانيوز اپوزيسيون را «سرگردان» و «زنداني خود» خواند و نوشت: بسياري از اينها كه ساكن آمريكا هستند، نمي توانند به جز در محله لس آنجلس كه به «تهرانجلس» مشهور شده زندگي كنند و بسياري از مهاجران، بعد از سالها زندگي در كشورهاي خارجي، هنوز زبان خارجي نمي دانند. زيرا آنها به نوعي در محدوده همان تنگ كوچك شنا مي كنند.
وي اضافه كرد: «به صورت اسمي ما داراي دهها حزب سياسي مخالف با حكومت ايران هستيم اما در عمل، اين احزاب حتي قدرت برگزاري يك تجمع چشمگير ندارند! آنها هنوز قدرت تشكيل يك گردهمايي و هم انديشي با همديگر را ندارند و هرگز نتوانسته اند يك پارلمان و كنگره از مخالفان تشكيل بدهند. گروههاي اپوزيسيون در مجموع به «مجمع الجزاير پرشماري» شباهت دارند كه با وضعيت فعلي، هيچكدام از جزيره هاي كوچك قابل سكونت نيستند!... در اين ميان، دستگاههاي تبليغاتي و امنيتي جمهوري اسلامي هم بيكار نيستند و به هر چه دورتر شدن اين جزاير كوچك، كمك مي كنند. تخم بدبيني و شك مي كارند و «تفرقه» درو مي كنند! هنگامي كه ما زنداني جزيره خويش باشيم، به قاتل خويش مبدل خواهيم شد. ما قاتل خويشتنيم! در واقع قبل از آنكه حكومت، اپوزيسيون را ناكارآمد كرده باشد، اين خود اپوزيسيون است كه زندانبان و قاتل اپوزيسيون شده است!»
به نظر مي رسد به تدريج بوي كباب از مشام آقاي داد دور شده كه اندك اندك واقعيت ها را - به انضمام نحوه تأمين مواجب نوكري و ارتزاق در ينگه دنيا آن هم در ميان صدها آدم گرگ تر و كلاهبردارتر از خود- لمس مي كند.
به تازگي سايت اپوزيسيوني اخبار روز در گزارشي تصريح كرده بود: اصلاح طلبان از چند سال پيش به واسطه فرستادن برخي نيروهاي خود به خارج كشور درصدد راه اندازي آلترناتيو جمهوري اسلامي بودند اما اكنون با وضعيت توهمي كنار آمده و نفوذ اجتماعي خود را از دست داده اند.

 



اسرائيل: اروپايي ها فقط ما را سياه مي كنند! (خبر ويژه)

نخست وزير و وزير خارجه رژيم صهيونيستي معتقدند: كشورهاي اروپايي در تحريم عليه ايران جدي نيستند.
به گزارش راديو اسرائيل، نتانياهو در جمع سفراي اين رژيم گفت: «تحريم ها عليه ايران كافي نيست.» ليبرمن وزير خارجه نيز تحريم هاي كشورهاي اروپايي عليه حكومت ايران را «جدي» ندانست و گفت: «به اين نتيجه رسيده ام كه برخي از كشورهاي اروپايي، تحريم ها را عملي نمي كنند و تنها ژست ظاهري مي گيرند و هدف شان جلوگيري از برنامه هسته اي ايران نيست.»
وي خطاب به اين كشورهاي اروپايي گفت: «لازم نيست براي دادن آرامش خاطر به اسرائيل زحمت بكشيد!»
جروزالم پست نيز از قول نتانياهو نوشت: اسرائيل مطمئن نيست تحريم ها بتواند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند. با اين حال برخي كشورهاي اروپايي به تحريم ايران بي علاقه هستند.
سال گذشته يك مقام صهيونيست تصريح كرده بود اروپايي ها شب هنگام عليه ايران تحريم هايي را به تصويب مي رسانند اما صبح كه مي شود صدها شركت اروپايي براي عقد قرارداد با ايران صف مي كشند!

 



قريحه خوبي داري رمان هاي سنگين را زياد بخوان! (خبر ويژه)

پاسخ تمسخرآميز خاتمي به نامه كسي كه ادعا مي كند در زندان اوين بازداشت بوده، محافل ضد انقلاب را عصباني كرد.
نويسنده نامه ادعا كرده بود در بند 209 تحت فشار و شكنجه بوده و داستان آن را نوشته است. به گزارش «كلمه» او در ابتداي نامه خود به خاتمي نوشته بود «آقاي خاتمي عزيز، بعضي خاطرات براي آدم هميشه يك راز مي مانند. رازهايي كه تو ناگزير از سركوب آن ها هستي. مترصد فرصتي بودم تا داستاني را كه براي من از اين رازهاست به شما هديه كنم و چه فرصتي مناسب تر از سالروز تولد شما. تقديم به شما كه محرم رازها و دردهاي ماييد». اما خاتمي در پاسخ به او مي نويسد كه شما فرد خلاقي هستيد و با مطالعه آثار ادبي، نويسنده خوبي مي شويد! خاتمي در پاسخ، متن نوشته شده را جذاب توصيف كرده و مي نويسد: آنچه در خور توجه است اينكه شما علاوه بر روشن بيني، تعهد و پايداري در خور تحسين كه هزينه آن را نيز با بزرگواري پرداخته ايد، داراي قريحه اي خوب در هنر و خلاقيت هاي هنري هستيد كه اگر انشاالله نسبت به تعميق و بسط آن اهتمام كنيد مي توانيد آثار ارزنده اي را نيز داشته باشيد. مطالعه آثار ادبي نويسندگان و داستان نويسان و خواندن رمانهاي سنگين و آغاز كردن با نوشتن داستانهاي كوتاه انشاالله مي تواند منشا پديد آمدن آثار ارزنده خواهد بود!
گفتني است هر چند از اين قبيل نامه هاي جعلي كه نويسنده بي نام و نشان ادعا مي كند مورد شكنجه واقع شده، در فضاي مجازي فراوان منتشر مي شود اما پاسخ خاتمي باعث كلافگي عناصر ضد انقلاب شده است چنان كه پايگاه اينترنتي خودنويس ذيل اين خبر و از قول كامنت هاي مخاطبان نوشت: خاتمي لابد فكر كرده طرف واسه اش قصه نوشته! رئيس مون خاتمي بود كه وضعمون اين جوري شد.... ربطش را بايد از خود خاتمي پرسيد؛ به هر حال نقشش را آن قدر خوب بلد بود كه من يكي را 4 سال، بعضي از دوستانم را 8 سال و ظاهرا بعضي هاي ديگر را مادام العمر فريب داده است... واي بر ما كه اميد و حامي جنبشمون خاتمي و هاشمي باشه.

 



اصلاح طلبان نمي توانستند افتضاح تر از اين موضع بگيرند (خبر ويژه)

چرا اصلاح طلبان با وجود اعلام عدم شركت در انتخابات از واژه تابو مانند «تحريم» استفاده نكردند؟
حسين قاضيان از تئوريسين هاي حزب مشاركت كه در آمريكا اقامت دارد، در پاسخ به اين پرسش راديو فردا گفت: عمده نيروهايي كه در اين دوره خواهان اين شدند كه شركتي در انتخابات وجود نداشته باشد. در عين حال از واژه تحريم استفاده نكردند، از نيروهاي درون حاكميت محسوب مي شدند و واژه تحريم متعلق به مخالفان جمهوري اسلامي است. اين واژه از اولين روزهاي پس از پيروزي انقلاب از جانب مخالفان سرسخت جمهوري اسلامي به ويژه از جانب نيروهاي چپ غيرمذهبي شكل گرفت و اين واژه يك رنگ و بوي ضد حاكميتي دارد.
وي اضافه كرد: عامل ديگر اين است كه اعلام تحريم با اعمال تحريم فرق دارد و اين نيروها شايد واقف شده اند به اين كه نمي توانند اعمال تحريم كنند بلكه فقط بايد اعلام تحريم كنند. و وقتي شما اعلام تحريم كرديد ولي اعمال تحريم نكرديد ممكن است پيش گرفتن اين تاكتيك سياسي را لوث كند و بنابراين بهتر است كه كمتر و صرفه جويانه تر از اين واژه استفاده كنند تا خود اين واژه و اعمال آن كمتر امكان لوث شدن داشته باشد.
جوادي حصار عضو مركزيت حزب اعتماد ملي نيز گفته است: در شرايط فعلي با توجه به همه امكانات و ابعاد مختلف اين ماجرا فعلا به اين نتيجه رسيديم كه نه كانديدا داشته باشيم و نه از كانديدايي حمايت كنيم. در بين نيروهاي حزب ما افرادي هم به چشم مي خوردند كه مايل بودند حتي در انتخابات شركت كنند. بعضي هايشان الان نماينده مجلس هستند و بعد از انتخابات حتي استعفا نكرده اند و كارشان را ادامه دادند و مشخص است كه مشي مدارا با جريان حاكم را پيشه خودشان كرده اند و در اين حوزه هم خيلي با جريان حزب هماهنگي نشان ندادند.
در همين حال پايگاه اينترنتي بالاترين موضع دو پهلوي اصلاح طلبان را اسباب سردرگمي بيشتر توصيف كرده و نوشت: موضع گيري اصلاح طلبان مذهبي در مورد انتخابات پيش روي مجلس بشدت منفعل و افتضاح ارزيابي مي شود زيرا نيروي سياسي بايد موضع شفاف و قاطع در سياست داشته باشد. اينكه سياستمداري نه در امر سياسي شركت كند و نه آن را تحريم كند موضعي انفعالي و بيهوده است كه همه ضررهاي شركت كردن و تحريم را توأمان دارد ولي كمترين منفعت آندو را ندارد.
بالاترين كه طي چند هفته اخير و در حجمي وسيع از جنجال تحريم انتخابات دفاع مي كرد، اكنون خواستار نامزدي اصلاح طلبان شده تا هم از فرصت رد صلاحيت و هم از فرصت تأييد صلاحيت احتمالي- هر دو - و نهايتا القاي تقلب استفاده كرد.

 



از اينجا رانده، از آنجا مانده نه روي آمدن و نه روي تحريم! (خبر ويژه)

يك همكار نشريات زنجيره اي كه چند ماهي است به واسطه پايان دوره محكوميت آزاد شده، وضعيت اصلاح طلبان در هر دو صورت شركت يا عدم شركت در انتخابات را آشفته و سردرگم تلقي مي كند.
«احسان مهرابي» با معرفي رمضان زاده عضو شوراي اطلاع رساني در دولت اصلاحات بود و با روزنامه هاي زنجيره اي نظير اعتماد، اعتماد ملي و فرهيختگان همكاري كرده است. وي در تحليلي كه از سوي پايگاه اينترنتي مردمك منتشر شده مي نويسد: اصلاح طلبان مبدع واژه هايي چون آرامش فعال بوده اند كه معلوم نمي كرد در آرامش هستند يا به دنبال فعاليت. «عدم شركت فعال» هم آخرين واژه ابداع شده از اين دست است. ابداع اين واژه ها هم شايد به اين دليل است كه برخي اصلاح طلبان همواره تلاش كرده اند بگويند ما نه اين هستيم نه آن؛ ما چيزي هستيم كه با اين و آن فرق دارد و احتمالاً به همين دليل هم ما واژه تحريم را به كار نمي بريم چون اين واژه در طول 30 سال گذشته از سوي مخالفان نظام به كار گرفته شده است. اصلاح طلبان البته در پاسخ به منتقدان مي گويند كه ما مي گوئيم «عدم شركت»، شما بگوئيد «تحريم»؛ چندان فرقي هم با يكديگر ندارند. البته شايد اين رفتار براي اصلاح طلبان طبيعي باشد، اما معلوم نيست لزوماً مورد پذيرش طرفدارانشان نيز قرارگيرد.
وي فاش مي كند: گپ و گفت هاي اصلاح طلبان براي انتخابات از چند ماه گذشته آغاز شد و حتي چهره هايي چون هاشمي رفسنجاني نيز در جريان اين بحث ها قرار داشتند. مدافعان و مخالفان شركت هم البته متفاوت بودند. اين بار برخي از چهره هاي اصلاح طلب نيز مدافع شركت در انتخابات بوده اند، البته با برداشتي از انتخابات سال 88 و با اين تاكتيك كه بهترين راه براي به چالش كشيدن حداكثري نظام انتخاب شود. اين مدافعان معتقد بودند كه بايد هواداران جنبش سبز نيز در مدت باقيمانده از جزئيات اين هدف آگاه شوند و به تعبيري براي اين برنامه فرهنگ سازي شود. مخالفان شركت در انتخابات اما معتقد بودند كه امكاني براي ارتباط با هواداران جنبش سبز وجود ندارد و حضور در انتخابات، عملاً به فرصتي براي گرم كردن تنور آن بدل مي شود.
اين همكار نشريات زنجيره اي در احصاي ديگر سردرگمي هاي اصلاح طلبان خاطرنشان مي كند: در عين حال، نحوه مواجهه اصلاح طلبان با افرادي كه به صورت منفرد مي خواهند كانديدا شوند نيز مشخص نيست. پيش از اين موسوي خوئيني ها گفته بود اگر اين افراد خود تصميم بگيرند كه در انتخابات شركت كنند ما آنان را ملامت نمي كنيم و مخالفت نداريم. هر چند شاخه هاي جوان تر درون احزاب اصلاح طلب، افرادي را كه به نام اصلاح طلبي قصد حضور در انتخابات داشته باشند، تهديد هم مي كنند.
وي مي افزايد: اين مواجهه البته طبيعتاً نمي تواند مترادف با تحريم صددرصدي انتخابات باشد. در دوره هاي گذشته اصلاح طلبان مي توانستند به شكل گيري مجلسي مانند مجلس پنجم دلخوش باشند، اما اين رويا در انتخابات مجلس هشتم ناكام ماند و اصلاح طلباني كه وارد مجلس هشتم شدند نتوانستند تجربه موفقي داشته باشند، شايد از اين رو كه حاكميت تجربه هاي متعدد را آزموده و تنها به اصلاح طلبان بي خطر اجازه حضور در انتخابات مجلس هشتم را داده بود.
وي درباره اقليت مجلس نوشت: نحوه مواجهه اقليت مجلس با حوادث انتخابات رياست جمهوري و خصوصاً پس از 25 بهمن 89 نشان داد كه اصلاح طلبان نمي توانند براي يك روز هم كه شده به اين اقليت دلخوش باشند. تنها خاصيت اقليت مجلس براي اصلاح طلبان شايد اين است كه آنان مي توانند در اوضاعي كه دسترسي اصلاح طلبان به همه منابع قطع شده است، در موارد خاص روايتگر اخباري مهم باشند. دو ماه مانده به انتخابات مجلس البته زمان زيادي براي بحث درباره تفاوت واژه هاي تحريم و عدم شركت در انتخابات نيست. اصلاح طلبان چه راهي به مجلس نداشته باشند و چه در اقليت خود، وارد مجلس بعدي شوند، به طور حتم از مجلس هفتم و هشتم قوي تر نخواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14