(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 دی 1390- شماره 20108

آمادگي نهادها و ارگان هاي شهري براي گراميداشت 9 دي
جزئيات آرم هاي طرح ترافيك روزانه
از امروزآلودگي به هواي تهران بازمي گردد
سردار رادان خبر داد تغيير قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز پس از 70 سال
مطالعه جايگزين شدن يك شهر به عنوان پايتخت اداري
تجليل از 6 استان برتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر
معاون وزير كار، تعاون و رفاه اعلام كرد سقف وام مشاغل خانگي 5 ميليون تومان
اخراج و حبس 25 قاضي و كارمند دادگستري در آذربايجان شرقي
تعويض 18ميليون كارت پايان خدمت در 3 سال آينده
حوادث كوتاه از كشور
سارقان كتاب هاي خطي قديمي دستگير شدند
لنج ماهيگيري بر اثر آتش سوزي كاملا از بين رفت
اعدام 5 قاچاقچي مواد مخدر در شاهرود
مه غليظ در ابوظبي
طوفان و سيل فيليپيني ها را رها نمي كند
بابانوئل قاتل



آمادگي نهادها و ارگان هاي شهري براي گراميداشت 9 دي

با نزديك شدن به دومين سالگرد يوم الله 9دي شركت بهره برداري متروي تهران اعلام كرد سرويس دهي مترو در اين روز رايگان است.
شركت بهره برداري متروي تهران ضمن گراميداشت اين روز تاريخي اعلام كرد به منظور رفاه حال شهروندان جهت حضور در مراسم هاي يوم الله نه دي سرويس دهي مترو در اين روز رايگان است.
حضور مردم در 9دي
از عمق جان بود
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز در جلسه ديروز اين شورا گفت: حضور مردم در يوم الله نه دي از عمق جان سرچشمه گرفته و به يك سابقه بزرگ تاريخي تبديل شد.
مهدي چمران با اشاره به حركت حماسي مردم در روز نه دي افزود: ملت ايران ثابت كرد كه در مواقع تهديد نظام بسياري از اختلافات را كنار مي گذارند و براي زنده نگه داشتن انقلاب اسلامي تلاش مي كنند.
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر نيز در اين رابطه گفت: روز نه دي فارغ از بحث گروه ها و جريانات سياسي كشور بايد مورد توجه قرار گيرد.
مرتضي طلايي افزود: نه دي تبلور حضور و پايبندي مردم به باورهاي ديني است و اين روز انقلاب را بيمه كرد.
وي با اشاره به نامگذاري ميداني به نام نه دي توسط شوراي شهر گفت: انتظار مي رود همه مسئولان براي ثبت اين روز تلاش كنند و حضور مردم و پيام هاي دريافت شده از آن را پاس بدارند.
گفتني است نه دي سال 88 ميليونها نفر از مردم تهران در اعتراض به حرمت شكني فتنه گران به عاشوراي حسيني به خيابانهاي تهران آمده و با آرمانهاي امام و رهبري تجديد پيمان كردند.
تصويب يك فوريت
بودجه سال 91 شوراي شهر
گفتني است يك فوريت طرح بودجه شوراي اسلامي شهر تهران در سال 91 به تصويب رسيد.
نمايندگان شوراي شهر با تصويب يك فوريت بودجه شوراي اسلامي شهر تهران در سال 91 مهلت يك هفته اي براي ارائه نقطه نظرات خود درخصوص بودجه شورا به شهرداري تعيين كردند.

 



جزئيات آرم هاي طرح ترافيك روزانه

مدير عامل شركت كنترل ترافيك جزئيات آرم هاي طرح ترافيك روزانه را تشريح كرد.
به گزارش فارس، حجت الله بهروز با بيان اينكه مجوزهاي روزانه و هفتگي ورود به محدوده طرح ترافيك 10 درصد از كل مجوزهاي مصوب را تشكيل مي دهند، گفت: حتي مجوز ورود براي يك خودرو بيش از سقف تعيين شده، صادر نمي شود و مجوزهاي روزانه و هفتگي براي شهرونداني كه به صورت فوري و ضروري نياز به ورود به محدوده طرح را دارند پيش بيني شده كه كاملاً منطبق با عدالت است.
وي با بيان اين مطلب اظهار كرد: ورودي هاي محدوده طرح ترافيك به طور دقيق تحت نظارت است. وي ادامه داد: بررسي ها نشان داد تعداد متخلفان حرفه اي كه براي ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك مرتكب قانون شكني هاي ديگري نيز مي شوند نسبت به كل ورودي هاي غيرمجاز اندك است و بسياري از ورودي هاي غيرمجاز توسط افرادي به طور موردي و به اجبار وارد محدوده مي شوند، صورت مي گيرد.
بهروز ادامه داد: بر همين اساس مصوب شد كه 10 درصد از كل مجوزهاي ورود به محدوده طرح ترافيك به صورت هفتگي و روزانه صادر شود تا عدالت رعايت شود و شهرونداني كه به صورت گذري و موردي الزام به ورود به محدوده طرح ترافيك با خودروي شخصي دارند، مجبور به قانون شكني و تخلف نشوند.
وي تصريح كرد: اگر فاصله بين دو بار مشاهده خودروهايي كه بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافيك شده اند بيش از يك ساعت باشد، اين خودروها دوباره جريمه مي شوند و اگر خودروهاي سيار هم يك خودرو را چند بار ببينند و فاصله بيش از 1 ساعت باشد باز جريمه اعمال مي شود.
مديرعامل شركت كنترل ترافيك با تأكيد بر اين كه حتي يك مجوز بيش از سقف مصوب و تعيين شده صادر نمي شود گفت: شرايطي فراهم شده است تا شهرونداني كه به صورت فوري و ضروري نياز به ورود به محدوده طرح را دارند بتوانند بدون نياز به ورود غيرمجاز، در مبادي ورود به محدوده طرح ترافيك شماره پلاك خودروي خود را ثبت كرده و براي يك روز به صورت مجاز در محدوده طرح ترافيك تردد كنند.
وي ادامه داد: در برخي از نقاط ورودي به محدوده طرح ترافيك چترهاي زرد و سورمه اي رنگ و افرادي با لباس متحدالشكل ايستاده اند كه اين افراد در واقع كارت هاي مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافيك را به قيمت 12300 تومان عرضه مي كنند.
بهروز خاطرنشان كرد: در 30 نقطه از شهر مجوزهاي روزانه در ورودي هاي محدوده طرح ترافيك به صورت كارت هايي در اختيار شهروندان قرار مي گيرد كه شماره كارت و شماره خودرو بايد از طريق پيامك به شماره هاي تعيين شده ارسال شود.

 



از امروزآلودگي به هواي تهران بازمي گردد

مديركل هواشناسي استان تهران از قطع بارش ها در پايتخت و آغاز پايداري جوي از روز چهارشنبه خبر داد.
مهندس محسن جباري افزود: بررسي نقشه هاي هواشناسي نشان مي دهد بارش ها به صورت متناوب در مناطق شرقي استان و ارتفاعات به صورت برف ادامه خواهد داشت.
وي با اشاره به اينكه از روز چهارشنبه تا جمعه هيچ بارشي در پايتخت نداريم تصريح كرد: بر اين اساس پايداري جوي از روز چهارشنبه آغاز مي شود اما با توجه به كاهش غلظت آلاينده ها در چند روز گذشته پيش بيني مي كنيم كه مشكلي به لحاظ آلودگي هوا در تهران علي رغم افزايش غلظت آلاينده ها ايجاد نشود.
مديركل هواشناسي استان تهران در خصوص وضعيت دماي تهران نيز گفت: نقشه هاي دمايي نشان مي دهد كه روز چهارشنبه تهران سردتر شده و حداقل دما به زير صفر خواهد رسيد؛ اما از روز پنجشنبه به تدريج بر ميزان دماي پايتخت افزوده مي شود.

 



سردار رادان خبر داد تغيير قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز پس از 70 سال

سرويس اجتماعي -
جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز مربوط به 70 سال پيش است و اميدواريم قانون جديد در همين سال جاري ابلاغ شود.
به گزارش كيهان، سردار احمدرضا رادان در همايش سراسري پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: با فعاليت هاي مشتركي كه ما بين ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز رياست جمهوري و پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز صورت گرفته است قانون جديد وارد مجلس شد. و اميدواريم كه اين قانون در همين سال جاري ابلاغ شود.
وي گفت: برخورد با محموله هاي قاچاق بالاي 100 ميليون تومان، محموله هاي مشروبات الكلي، محصولاتي كه باعث تخريب فرهنگي مي شوند و محصولاتي كه توليد داخل را مورد تهديد قرار مي دهند از اولويت هاي پليس در مبارزه با قاچاق كالا و ارز هستند.
افزايش 74 درصدي كشفيات كالاي قاچاق
جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشفيات كالاي قاچاق در نه ماهه سال جاري را 741 ميليارد تومان اعلام كرده و گفت: اين ميزان كشفيات 74 درصد بيشتر از مدت مشابه سال قبل است.
سردار رادان افزود: طي هفته اخير 7 ميليون ليتر گازوئيل در خراسان رضوي كشف شد.
ممنوعيت تبليغ
در شبكه هاي ماهواره اي
وي همچنين با اشاره به ممنوعيت تبليغ هر نوع كالا در شبكه هاي ماهواره اي گفت: با شماره هاي تماسي كه در اين شبكه ها براي ارتباط با مردم معرفي مي شوند نيز برخورد مي شود.
رادان گفت: در راستاي برخورد با اين گونه جرايم تاكنون افراد و شركت هايي شناسايي شده و مورد پيگرد قرار گرفته اند.
دستگيري
59 هزار قاچاقچي كالا
رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيز در حاشيه اين همايش از دستگيري 59 هزار نفر در رابطه با قاچاق كالا و ارز در 9 ماهه اول سال جاري خبر داد و گفت: اين افراد در قالب 705 باند اقدام به فعاليت مي كردند سرهنگ فتح الله زمانيان ادامه داد: همه كالاهايي كه در بازار داخل وجود دارند مورد هدف قاچاق قرار دارند كه از جمله آنها مي توان به پوشاك و لوازم خانگي اشاره كرد.

 



معاون رئيس جمهور خبر داد
مطالعه جايگزين شدن يك شهر به عنوان پايتخت اداري

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور از مطالعه پيشنهادي براي ايجاد يك پايتخت اداري به جاي تهران خبرداد.
لطف الله فروزنده درگفت وگو با ايسنا درباره انتشار خبري مبني بر جايگزين شدن يك شهر به عنوان پايتخت اداري به جاي تهران اظهار كرد: اين پيشنهاد استاندار تهران بوده و درحال مطالعه است.
او افزود: ما با هر پيشنهادي كه موجب تمركززدايي از تهران شود، استقبال مي كنيم. هم اكنون استانداري تهران طرحي هم براي ايجاد مجتمع هاي صنفي دراطراف تهران مانند مجتمع مبلمان و خودرو ارائه كرده است كه به تمركز زدايي از تهران كمك مي كند.
وي همچنين با بيان اينكه رويكرد دولت نسبت به انتقال كارمندان از تهران تغيير كرده است، گفت: رويكرد ما به سمت تمركززدايي تغيير كرده است.
فروزنده ادامه داد: براساس اين رويكرد قرار است دستگاه هاي جديد درتهران ايجاد نشود، دستگاه هايي كه زمينه فعاليت درجاي ديگر دارند منتقل شوند، بعضي دستگاه ها ادغام مي شوند و پست جديد هم درتهران نمي دهيم.
معاون رئيس جمهور با بيان اينكه پست هاي سازماني تا حد ممكن به استان ها منتقل مي شوند، اظهاركرد: ما درحال مذاكره با مجموعه هاي صنفي هستيم كه تا حد امكان در استان ها فعاليت كنند. به هرحال براساس طرح تفصيلي شهر تهران و مطالعات انجام شده، رويكرد ما تمركززدايي است. البته اگر كارمندي بخواهد از تهران منتقل شود، مانند سابق درباره او اقدام مي شود.

 



تجليل از 6 استان برتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر

در نشست يك روزه دبيران شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان هاي سراسر كشور از 6 استان برتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر تجليل شد.
به گزارش ايسنا، در اين نشست كه به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص رفع موانع و مشكلات موجود در امر مبارزه با مواد مخدر و ايجاد وحدت رويه و اتخاذ راهكارهايي در جهت اين مبارزه فراگير و همه جانبه برگزار شد، از دبيران شوراهاي استان هاي آذربايجان غربي، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، اصفهان، كرمانشاه و تهران به عنوان استان هاي برتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدير شد.

 



معاون وزير كار، تعاون و رفاه اعلام كرد سقف وام مشاغل خانگي 5 ميليون تومان

معاون وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي سقف وام مشاغل خانگي را 5 ميليون تومان اعلام كرد.
محمدحسين فروزان مهر در گفت وگو با مهر در ارتباط با وضعيت اجراي طرح مشاغل خانگي و رشته هاي شناسايي شده در اين بخش، گفت: از سال گذشته تاكنون در گرايشهاي مختلف صنعتي، خدماتي، كشاورزي، صنايع دستي، شيلات و فناوري اطلاعات 214 رشته جمع بندي و معرفي شده است.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي اظهار داشت: براي امسال هم 103رشته جديد را به عنوان رشته هاي جديد مشاغل خانگي شناسايي و معرفي كرديم.
فروزان مهر ادامه داد: استنباط اين است كه بيشتر از موارد معرفي شده هم بتوان رشته شغل خانگي معرفي كرد، البته با فراخواني كه اخيرا براي شناسايي متقاضيان فعاليت در بخش مشاغل خانگي صادر شد بالغ بر 386 هزار نفر متقاضي تاكنون ثبت نام شده اند.
اين مقام مسئول در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي افزود: براي فعاليت در بخش مشاغل خانگي نيز تاكنون براي 103هزار نفر مجوز صادر شده است.
وي خاطرنشان كرد: البته براي طي مراحل صدور مجوز متقاضيان فعاليت در بخش مشاغل خانگي يك سري كاربرگ هايي طراحي شده، ضمن اينكه طرح هاي مستقلي هم از سوي كارگروه هاي اشتغال و سرمايه گذاري در استا ن ها در قالب مشاغل خانگي معرفي شده است.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: افراد متقاضي مي توانند پس از ارائه طرح به دستگاههايي كه حوزه فعاليتشان در زيرمجموعه آن دستگاه قرار دارد، اخذ مجوز از آن دستگاه تخصصي را براي انجام كار خانگي پيگيري كنند.
فروزان مهر تاكيد كرد: افراد متقاضي فعاليت در مشاغل خانگي از همان طريق هم درخواست دريافت تسهيلات قرض الحسنه خود را مي توانند به بانك ارائه كنند. وي در زمينه وضعيت تسهيلات دهي در طرح مشاغل خانگي، خاطرنشان كرد: سقف تسهيلات درنظر گرفته شده براي مشاغل مستقل 50 ميليون ريال است.
اين مقام مسئول در وزارت تعاون، كار و رفاه ادامه داد: به صورت كلي متناسب با ظرفيت هاي سيستم بانكي سهميه اي براي پرداخت درنظر گرفته شده است كه البته از طريق برخي سازمان هاي حمايتي مانند كميته امداد امام و سازمان بهزيستي نيز حمايت هايي از بحث مشاغل خانگي صورت خواهد گرفت.معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به اين موضوع كه به صورت كلي منابع كار پيش بيني شده است، تصريح كرد: بنابراين افراد پس از كسب مجوز از دستگاه اوليه خود براي طي مراحل دريافت تسهيلات قرض الحسنه مشاغل خانگي به بانك ها معرفي مي شوند.

 



اخراج و حبس 25 قاضي و كارمند دادگستري در آذربايجان شرقي

تبريز- خبرنگار كيهان:
تاكنون بيش از 15 كارمند دادگستري از كار اخراج و يا زنداني شده اند.
حجت الاسلام والمسلمين «مالك اژدر شريفي» رئيس دادگستري آذربايجان شرقي، در جمع دانشجويان دانشگاه تربيت معلم استان گفت: تاكنون 15تا 16 كارمند دادگستري بدليل رشوه، بداخلاقي، مسامحه در انجام وظايف و تخلفات ديگر، از كار اخراج شده و برخي از آنان در زندان مي باشند و 9 قاضي نيز اخراج شده اند.
وي افزود: دادگستري نهادي حساس بوده و يك نارسايي در آن، گناه محسوب مي شود و براي همين افراد را بازخريد، بازنشسته و اخراج كرده ايم.
شريفي همچنين يادآور شد: حكم سكينه محمدي، منتظر نتايج بحث هاي فقهي موردنظر است تا مشخص شود آيا امكان اجراي اعدام با چوبه دار به جاي «رجم» وجود دارد يا خير و وي هم اكنون در حال گذراندن 10 سال زندان خود مي باشد.
وي از دستگيري فردي در جلفا و هادي شهر خبر داد كه با انتساب خود به دفتر مقام معظم رهبري، زمين هاي دولتي را تصرف مي كرد و افزود: اين شخص، توسط «اطلاعات» دستگير و به زندان محكوم شده است.
رئيس دادگستري آذربايجان شرقي گفت: تجاوز به اراضي ملي و غارت زمين هاي دولتي، به دليل عدم دقت مديران مربوطه در نگهداري از اموال دولتي و يا چشم پوشي از آن، روي مي دهد و عزل و نصب هاي حزبي و فاميلي، از دلايل ايجاد مفاسد اقتصادي است.
وي افزود: ناشي بودن برخي مديران، موجب فرصت طلبي افراد مي گردد و بنا به دستور رئيس قوه قضاييه، پرونده هاي مهم را شخصا پيگيري مي كنم.
شريفي درباره «شهرام جزايري آذربايجان» اظهار داشت: به رغم فشارهاي زيادي كه براي مسامحه با اين فرد به دادگستري وارد گرديد، وي محكوم شد و پرونده پس از دريافت 1600 ميليارد ريال بدهي هاي بانكي و مالياتي اين شخص، مختومه گرديد و تمام افراد متهم در پرونده محاكمه و به زندان و جزاي نقدي محكوم شدند.
حجت الاسلام شريفي از تلاش براي دستگيري فردي خبر داد كه متواري است و افزود: با توجه به موقعيت اجتماعي وي، اين فرد سرانجام دستگير خواهد شد.

 



رئيس سازمان وظيفه عمومي خبر داد
تعويض 18ميليون كارت پايان خدمت در 3 سال آينده

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا ابراز اميدواري كرد كه ظرف 3 سال آينده 18ميليون كارت معافيت و پايان خدمت قديمي را بتوان تعويض كرد.
به گزارش ايسنا سردار سيدحميدصدرالسادات در مراسم افتتاحيه سايت فرهنگي سرباز و اجرايي شدن طرح تعويض كارت هاي قديمي معافيت و پايان خدمت با كارت هوشمند گفت: به زودي زمان بندي تعويض كارت هاي معافيت و پايان خدمت اعلام مي شود و كار اجرايي آن نيز از روز چهارشنبه آغاز مي شود.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا ادامه داد: افرادي كه متقاضي تعويض كارت خود هستند بايد به دفاتر پليس+10 مراجعه و مدارك مورد نياز را در اختيار آنان قرار دهند.
وي افزود: مدارك اين افراد در دفاتر پليس +10ثبت مي شود و بعد از آن نيز به سيستم جامع سازمان وظيفه عمومي ارسال مي شود كه اگر كارت و مدارك ارائه شده داراي اصالت بود كارت به متقاضي تعلق مي گيرد و در غير اين صورت اقدامات ديگري انجام مي شود.
صدرالسادات با بيان اينكه در مرحله اول اين طرح كارت هاي معافيت و در مرحله بعدي كارت هاي پايان خدمت هوشمند مي شود، گفت: انشاء الله ظرف سه تا 5/3 سال بتوانيم اين كارت ها را تعويض و پس از آن كارت هاي قديمي را از درجه اعتبار ساقط كنيم.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا با اشاره به فوايد تعويض كارت هاي معافيت و پايان خدمت خاطرنشان كرد: طرح تعويض كارت هاي معافيت خدمت در سازمان وظيفه عمومي با مصوبات و تأكيد ستاد كل نيروهاي مسلح اجرا و بنا شد كارت ها تعويض شود كه از ابتداي سال گذشته كليه كارت ها براي افراد به صورت هوشمند صادر شده است.
صدور پنج هزار كارت هوشمند معافيت و كارت پايان خدمت
وي با بيان اينكه تاكنون نزديك به 5 هزار كارت هوشمند معافيت و كارت پايان خدمت صادر شده، درباره اهداف اين طرح خاطرنشان كرد: ايجاد تمركز اطلاعاتي در خصوص مشمولان، يكنواختي كارت پايان خدمت، ايجاد بستر مناسب براي ساماندهي افراد در دوران احتياط و ذخيره، كاهش امكان جعل نزديك به صفر و شناسايي و ابطال كارت هاي پايان خدمت از مهمترين اهداف اين طرح است.
صدرالسادات با بيان اينكه سازمان وظيفه عمومي طيف گسترده اي از مردم را در برمي گيرد گفت: اين سازمان اقدامات خود را در دو بخش اصلاح فرايند و استفاده از فن آوري و تكنولوژي جديد آغاز كرده است.
صدرالسادات با بيان اينكه در حال حاضر برگه اعزام به خدمت از طريق پست به دست مشمولان مي رسد گفت: در آينده به محض ثبت نام برگه اعزام به خدمت نيز به مشمولان داده مي شود.
شرايط خريد خدمت
مشمولان مقيم خارج
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا شرايط خريد خدمت مشمولين ايراني مقيم خارج از كشور را اعلام كرد.
صدرالسادات گفت: افراد ساكن در خارج از كشور زماني در شمول مقررات خريد خدمت قرار مي گيرند كه قبل از تاريخ 29 اسفند سال 82 از كشور خارج شده باشند و نيز حداقل 2 سال در خارج از كشور اقامت و سكونت داشته باشند.
صدرالسادات افزود: حضور غيرمستقيم كمتر از 9 ماه در خارج از كشور جزء اقامت و سكونت در خارج از كشور محسوب نمي شود و سكونت 2 ساله فرد در خارج از كشور بايد پس از سن سيزده سالگي او باشد.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا بيان كرد: زمان اجراي اين معافيت تا پايان سال 1390 بوده و مبلغي كه براي صدور اين معافيت در نظر گرفته شده است صد ميليون ريال است.
قانون جديد سربازي
از اواسط دي اجرايي مي شود
جانشين اداره منابع انساني اداره كل نيروهاي مسلح نيز گفت: اجراي قانون جديد سربازي از اواسط دي ماه آغاز مي شود.سردار موسي كمالي در حاشيه رونمايي از پايگاه فرهنگي سرباز و اجراي شدن طرح تعويض كارت هاي معافيت و پايان خدمت قديمي با هوشمند با اشاره به ابلاغ قانون جديد سربازي از سوي رئيس جمهور، گفت: اجراي اين قانون شروع شده است اما اجازه رهبر معظم انقلاب بايد اخذ شود،انشاء الله گزارش آن را به اطلاع مردم مي رسانيم.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 150 كيلو كراك
ايلام- ايرنا: رئيس دادگستري سرابله از كشف و ضبط محموله 150كيلوگرمي كراك در اين شهرستان خبر داد.
علي آذرمنش اظهار داشت: اين محموله كه توسط قاچاقچيان مواد مخدر از مرز مهران وارد استان شده بود هنگام انتقال به استان كرمانشاه توسط ضابطان دادگستري كشف و ضبط شد.
وي افزود: با كشف اين محموله، عاملان آن دستگير و تحويل مراجع قضايي اين شهرستان شدند.
زلزله در كنگان
بوشهر- ايرنا: زمين لرزه اي به قدرت چهار و يك دهم ريشتر ساعت 23و48 دقيقه دوشنبه شب حوالي شهر بنك از توابع شهرستان كنگان واقع در جنوب استان بوشهر را لرزاند. به گفته فرماندار كنگان اين زمين لرزه تلفات جاني به دنبال نداشته است اما باعث وحشت مردم شد.
معدوم سازي مواد غذايي فاسد
اصفهان- خبرنگاركيهان: يك محموله 2 تني مواد غذايي فاسد و تاريخ گذشته كه آماده عرضه بود به همت مركز بهداشت شماره2 اصفهان كشف و توقيف شد.مدير مركز بهداشت شماره دو اصفهان با اعلام اين خبر گفت اين محموله شامل مغز گردو، ادويه، كشمش، آلوچه، رشته آشي، سويا، سنجد و تخمه فاسد و تاريخ گذشته بود. وي افزود: اين مواد غذايي فاسد پس از طي مراحل قانوني معدوم شد.
توقيف برنج قاچاق
فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه از توقيف يك دستگاه كاميون و كشف بيش از 26 تن برنج خارجي قاچاق در يكي از محورهاي مواصلاتي شهرستان خبر داد.«سرهنگ غلامعباس بلفكه» با اعلام اين خبر اظهار داشت: ارزش تقريبي اين محموله بيش از 600 ميليون ريال است و مالك آن با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.
امحاي مشروبات الكلي
بناب- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي شهرستان بناب اظهار داشت: بيش از 10 هزار بطري انواع مشروبات الكلي كه در طول يك ماه گذشته از سه باند قاچاق كشف شده بود، با دستور مقامات قضايي معدوم شد.سرهنگ علي سلطاني وش افزود: در اين رابطه 10 دستگاه انواع خودروي سبك و سنگين حامل قاچاق مشروبات توقيف شده و 12 نفر قاچاقچي هم دستگير و روانه زندان شده اند.
دستگيري سارقان فرش
تبريز- خبرنگاركيهان: با تلاش مامورين پليس تبريز، باند سارقين يك دستگاه وانت نيسان حامل فرش به ارزش 450 ميليون ريال، شناسايي و متلاشي شد.به گزارش پليس آذربايجان شرقي، «سرهنگ مداحي»، رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي گفت: 6 سارق مربوطه شناسايي و پس از دستگيري به 9 فقره سرقت ديگر اعتراف كردند.
بازداشت سارق خودرو
سمنان- خبرنگاركيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان دامغان گفت: ماموران نيروي انتظامي اين شهرستان هنگام گشت زني متوجه شدند كه فردي درون خودرويي مخفي شده، و به محض ديدن ماموران فرار كرد.سرهنگ غلامرضا كاظم زاده افزود: ماموران اين فرد را دستگير كردند و به اداره پليس انتقال دادند. اين متهم به سرقت 3 دستگاه وسيله نقليه و سه فقره دزدي از داخل خودروها اعتراف كرده است.

 



سارقان كتاب هاي خطي قديمي دستگير شدند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
دو برادر كه چند نسخه كتاب خطي نفيس 200 ساله را از منزل يكي از شهروندان سرقت كرده بودند در اصفهان شناسايي و دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي شكايت شهروندي مبني بر سرقت منزل و ربوده شدن تعدادي كتاب خطي با قدمت 150 تا 200 سال، اكيپي از كارآگاهان مبارزه با سرقت، مامور رسيدگي به پرونده شدند و با بررسي شواهد و آثار به جا مانده از سارقان يكي از سارقان به نام «ساسان-ق» كه از سارقان حرفه اي و سابقه دار منزل بود را شناسايي و در عملياتي ويژه وي را دستگير كردند.
سرهنگ حسين حسين زاده در ادامه با بيان اين كه در تحقيقات اوليه متهم به انجام سرقت با همدستي برادرش اقرار كرد، گفت: همدست وي نيز در يكي از استان هاي جنوبي كشور دستگير و به اصفهان انتقال داده شد.
وي افزود: در بازرسي از مخفيگاه سارقان اموال مسروقه تعدادي كتاب خطي و بخشي از طلا و وجوه نقد سرقتي به ارزش تقريبي 500 ميليون ريال كشف شد. اموال مسروقه مكشوفه پس از طي مراحل قانوني تحويل مالباخته شد. متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

 



لنج ماهيگيري بر اثر آتش سوزي كاملا از بين رفت

يك فروند لنج ماهيگيري در كارگاه لنج سازي، در شهر بندر كنارك در آتش سوخت و كاملا از بين رفت.
به گزارش ايرنا معاون عمراني و برنامه ريزي فرمانداري كنارك ديروز با اعلام اين خبر افزود اطفاي حريق كه يكشنبه شب رخ داد، مديريت بحران شهرستان كنارك از امكانات سازمان آتش نشاني شهرداري، نيروي هوايي و منطقه سوم دريايي كمك گرفت. اميرحسين مباشر ارزش اين لنج را دو ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: به سبب استفاده از فايبرگلاس در ساخت اين شناور، امكان اطفاي آن وجود نداشت و مادامي كه مواد فايبرگلاس در لنج وجود داشت آتش شعله ور بود.
وي با اشاره به اين كه اسكله صيادي بندر كنارك به سامانه اطفاي حريق مجهز نيست، اظهار داشت: در صورت وجود چنين سامانه اي، علائم هشداردهنده وقوع آتش سوزي را اعلام مي كرد و از خسارات جلوگيري مي شد.
مباشري در پايان گفت: علت اين آتش سوزي از سوي كارشناسان در دست بررسي است.

 



اعدام 5 قاچاقچي مواد مخدر در شاهرود

روابط عمومي اداره كل دادگستري استان سمنان اعلام كرد: پنج نفر از قاچاقچيان مواد مخدر صبح دوشنبه در زندان شاهرود به دار مجازات آويخته شدند.
اين پنج متهم با مشخصات «ح.ب» اهل گنبد، «ه.ب» اهل بجنورد، «ح.ر» اهل اسفراين، «ا.س» اهل تهران و «ا.م» اهل هشترود به جرم حمل و نگهداري مقادير زيادي مواد مخدر توسط دادگاه انقلاب اسلامي شاهرود به اعدام محكوم شدند كه احكام آنان پس از تاييد در دادستاني كل كشور و موافقت رئيس قوه قضاييه، صبح دوشنبه در زندان شاهرود به اجرا درآمد. تقاضاي عفو هر يك از متهمان در دو مرحله مطرح، كه پس از انجام بررسي هاي لازم و عدم احراز شرايط، توسط كميسيون مركزي عفو و بخشودگي رد شده بود.

 



مه غليظ در ابوظبي

مه غليظ زندگي مردم در شهر ابوظبي را مختل كرد.
پديده مه غليظ در ابوظبي پايتخت امارات متحده عربي باعث اختلال در تردد و كاهش دماي هوا شده است.راهنمايي و رانندگي ابوظبي در اطلاعيه اي از رانندگان خواست كه با چراغ هاي روشن در سطح بزرگ راه ها و خيابان رانندگي كنند.براساس اين اطلاعيه ميانگين ديد در شهر را 25 متر و در خارج از شهر 10 متر و رانندگان بايد با سرعت كمتر 50 كيلومتر در ساعت رانندگي كنند. همچنين اداره هواشناسي ابوظبي نيز اعلام كرد كه هواي شهرهاي مختلف از جمله شهرهاي شمالي امارات از روز گذشته روند نزولي داشته و تا پايان هفته دماي اكثر شهرهاي امارات بين 5 تا 11 درجه كاهش خواهد يافت.

 



طوفان و سيل فيليپيني ها را رها نمي كند

مقامات فيليپين ديروز در مورد احتمال وقوع طوفان و سيل دوباره در اين كشور هشدار دادند و از مردم جنوب اين كشور خواستند خود را براي وقوع احتمالي سيل ديگر آماده كنند.
به گزارش شبكه خبر آسيا، شوراي مديريت و كاهش خطر بلاياي طبيعي فيليپين از مردمي كه در نواحي كوهستاني و يا نزديك رودخانه ها زندگي مي كنند، خواست اقدامات پيشگيرانه ويژه اي براي مواجهه با سيل و طوفان احتمالي انجام دهند.
براساس اين گزارش، شوراي مديريت و كاهش خطر بلاياي طبيعي فيليپين اعلام كرد: بنا به پيش بيني مراكز آب و هوايي كشور تا ساعت 5 بعدازظهر روز سه شنبه در ميندانائو شرقي بيش از 206 ميلي متر باران خواهد باريد و بعد از آن اين مقدار با توجه به شرايط آب و هوايي در اين كشور احتمالا افزايش خواهد يافت.براساس آخرين اخبار منتشر شده، تلفات طوفان و سيل اخير فيليپين كه روستاهاي جنوب اين كشور را ويران كرد به بيش از 1500 نفر رسيده است.
سازمان دفاع شهري فيليپين شمار كشته شدگان چاگايان را 891 نفر و كشته شدگان شهر ليگان را 451 نفر اعلام كرد، بقيه كشته شدگان از ديگر استان هاي اين كشور هستند.براساس گزارش سازمان دفاع شهري فيليپين، هويت بيشتر كشته شدگان اين سيل نامشخص است و تلاش ها براي يافتن اجساد بيشتر همچنان ادامه دارد.وقوع طوفان واشي و بارش باران در روز 17دسامبر باعث وقوع سيل در اين كشور شد كه بر اثر آن بيش از 60 هزار نفر از مردم خانه و كاشانه خود را از دست دادند و علاوه بر كشته شدن تعداد زيادي، از سرنوشت بيش از هزار نفر ديگر همچنان خبري در دست نيست.

 



بابانوئل قاتل

مردي ملبس به لباس بابانوئل هفت نفر از اعضاي يك خانواده را به قتل رساند.
پليس در گريپ واين، شهري در نزديكي دالاس در ايالت تگزاس اجساد 7نفر از اعضاي يك خانواده را كشف كرد.مقتولان بين 15 تا 59 سال، سن داشتند. جسد بي جان آنها در ميان كادوهاي باز شده كه زير درخت كريسمس بوده پيدا شده است.دو قبضه سلاح كمري هم در اتاق نشيمن كشف شده است.
كارآگاهان پليس هنوز نمي دانند كه دليل اين قتل چه بوده است. اما گفته اند كه به احتمال زياد مردي 56 ساله عامل اين قتل بوده است.او بعد از كشتن سه مرد و سه زن از اعضاي خانواده، خودش را كشته است.گروهبان رابرت ابرلينگ از اداره پليس گريب واين مي گويد كه اين فرد لباس بابانوئل به تن داشته است.او مي گويد كه اين دلخراش ترين صحنه اي است كه در عيد ميلاد مسيح با آن روبه رو شده است و حتي بيشتر از آن گفته كه در دوازده سالي كه در پليس خدمت مي كرده «اين دلخراش ترين جنايتي» است كه درگيرش بوده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14